[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.888.460 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Viper® schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:48:
[...]

Maar in dat geval krijg je volgens mij ook een nieuw account/email adres en nieuwe apparatuur.
Ik kan nu de 2 tv kastjes mee verhuizen.

Nou goed, op zich geen man overboord.
Inmiddels werkt sinds vanmorgen internet en tv niet op mijn oude adres. Helaas heb ik op het nieuwe adres nog geen installatie pakket ontvangen. Zal straks ff bellen

net gebeld, vanaf 13-03-2020 is de verbindin opgeleverd op het nieuwe adres, helaas is er alleen iets fout gegaan bij het versturen van de modem. Ze gaan nu de modem opsturen.
Wel een voucher gekregen voor 7 dagen onbeperkt internet, kan ik mooi internet/werken

[ Voor 22% gewijzigd door Viper® op 20-03-2020 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Xisuthros333 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:03:
Ik draai al een tijdje de volgende config met mijn Edgerouter Lite zonder issues: PL3X4N in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Nu ga ik verhuizen en wil ik mijn configuratie iets veranderen. Ik zou graag op eth4 een trunk willen zetten waarbij ik zowel IPTV als Internet doorgeef. Aan de andere kant zou ik dan deze met een TP-Link SG108E willen opsplitsen naar de verschillende poorten. De rest van de poorten op de Edgerouter wil ik graag als internet poorten behouden om oa een AP aan te hangen.

Ik kom er alleen maar niet achter hoe ik eth4 omzet naar een trunk in de Edgerouter.. momenteel wordt eth0.640 gebridged naar eth4. Ik kan daar wel eth0.300 aan toe voegen maar dat werkt helaas niet.

Is er hier iemand die me de juiste kant op kan sturen? Alvast bedankt

Mijn "show configuration":

[...]
Waarom vraag je dat hier en niet in het Ubiquiti topic? Dat is de plek voor dat soort vragen. Jouw vraag heeft toch niets van doen met T-Mobile verder?

[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 19:47
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:09:
[...]

Waarom vraag je dat hier en niet in het Ubiquiti topic? Dat is de plek voor dat soort vragen. Jouw vraag heeft toch niets van doen met T-Mobile verder?

[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3
Je hebt gelijk. Ik zag dit soort vragen hier wel vaker voorbij komen dus ik dacht dat het wel oke zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xisuthros333 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:01:
[...]

Je hebt gelijk. Ik zag dit soort vragen hier wel vaker voorbij komen dus ik dacht dat het wel oke zou zijn.
Klopt, maar dat is vaak als het standaardmodem nog vervangen moet worden en men vraagt hoe of wat. Daar staat ook wat over in de TS. Jouw vraag is echt een config vraag voor een reeds werkende verbinding met apparatuur. Dan lijkt mij het voorgestelde topic meer op zijn plaats omdat het verder niets meer met T-Mobile te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PiwiKiwi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-03 10:48
Hallo allemaal,

Even een update op mijn vraag of dat een Netgear XR500 Nighthawk te gebruiken is in plaats van het Huawei modem:

Geen probleem, ik ben geen netwerkexpert maar ik moest het MAC adres van het Huawei modem in de XR500 tikken en de VLAN waarden voor internet (300) en IPTV (640) invullen en alles werkte. Als het goed is kan ik hierdoor mijn gaming verbindingen gaan optimaliseren en bovendien werkt mijn bestaande thuisnetwerk die ik eraan heb gekoppeld stukken soepeler.

Uiteraard vervalt hierbij mijn vaste telefoon aansluiting, niet zo belangrijk, maar hiervoor ga ik nog wat alternatieven bekijken.

Groeten,

P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16
Ik heb sinds vorige week 1Gbit abonnement, maar via kabel haal ik doorgaans maar zo'n 350 Mbit/s met downloaden, waar upload wel richting de 900 gaat. Moet ik hiermee akkoord gaan of niet?

Heb ook geprobeerd rechtstreeks vanaf de Zyxel T50 naar mijn PC te gaan evenals andere kabels, maar het lijkt niet te werken. Wat zou ik nog meer kunnen proberen, mogelijk bepaalde instellingen in de modem zelf? PC zal het niet aan liggen, forse hardware en als mobo de pricewatch: ASRock B450M Pro4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 15:20

Louw Post

Cerenas

Danny.G schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:54:
Ik heb sinds vorige week 1Gbit abonnement, maar via kabel haal ik doorgaans maar zo'n 350 Mbit/s met downloaden, waar upload wel richting de 900 gaat. Moet ik hiermee akkoord gaan of niet?

Heb ook geprobeerd rechtstreeks vanaf de Zyxel T50 naar mijn PC te gaan evenals andere kabels, maar het lijkt niet te werken. Wat zou ik nog meer kunnen proberen, mogelijk bepaalde instellingen in de modem zelf? PC zal het niet aan liggen, forse hardware en als mobo de pricewatch: ASRock B450M Pro4.
Speedtest.net geprobeerd? Soms moet je even een andere server kiezen. Deze willen ook nog wel eens overbelast zijn.

Ook buiten de piekmomenten eens proberen wil nog wel eens helpen (dus niet in de avonduren tussen 6 en 9 oid.).

Als het dan nog zo 'traag' is zou je eens kunnen bellen met T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 16:57
Anoniem: 52706 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 23:17:
[...]

Hier Unifi in 3315 en ondanks dat het even down was verder geen problemen meer gehad.

[...]

De één wel de ander niet.

Ik wilde verlengen met een jaar voor wat extra korting, helaas echter.... mensen die extra zenderpakketten hebben t.w.v. € 7,50 (oude klantvoordeel dus) gaan erop achteruit want 3 maanden zo'n € 15,00 korting = € 34,00. Wel moest ik vanaf dat moment dan maandelijks die extra zenderpakketten gaan betalen (a 2x € 7,50 = € 90,00).

Verlengen heeft voor mensen met extra zenderpakketten en dus de oude klantvoordelen geen zin.
Ja de aanbieding om te verlengen is echt niet bijzonder als je het oude klantenvoordeel nog hebt. Ik kreeg toen hetzelfde aanbod.

Mijn contract loopt tot 5 april, misschien één dezer weken nog een telefoontje wagen met wat dreigen naar een andere provider. :D

[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 22-03-2020 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52706

WhySoSerious? schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:33:
[...]

Ja de aanbieding om te verlengen is echt niet bijzonder als je het oude klantenvoordeel nog hebt. Ik kreeg toen hetzelfde aanbod.

Mijn contract loopt tot 5 april, misschien één dezer weken nog een telefoontje wagen met wat dreigen naar een andere provider. :D
Denk dat ze je dan toch voorstellen de nieuwe propositie af te nemen (nieuwe verlenging) waardoor je alle oude klantenvoordeel extra's kwijtraakt. Iets anders aanbieden kunnen/zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet aangezien jij nooit een concurrent zult vinden die (indien jij in 1Gbit gebied woont) voor de T-Mobile prijs al die diensten/combinaties kunt afnemen.

Medewerkster klantbehoud (opzeggingen) wenste mij veel succes en plezier toe bij de concurrentie als het om prijs gaat maar goedkoper kan gewoonweg niet. Zoek maar eens naar 1Gbit in combinatie met TV + Onbeperkt mobiele data/min/sms. De enige die daaraan zou kunnen voldoen is KPN a € 1047,00 op jaarbasis versus T-Mobile a € 829,80 op jaarbasis.

Hoewel overigens... Bij T-Mobile je bij een nieuwe overeenkomst (en mogelijke verlenging) bij inlevering van de gratis zenderpakketten (a € 7,50) wel 6 maanden gratis TV krijgt van 6 x € 15,00. Waarmee T-Mobile dan uitkomt op € 784,80.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 52706 op 22-03-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Anoniem: 52706 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:55:
[...]

Denk dat ze je dan toch voorstellen de nieuwe propositie af te nemen (nieuwe verlenging) waardoor je alle oude klantenvoordeel extra's kwijtraakt. Iets anders aanbieden kunnen/zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet aangezien jij nooit een concurrent zult vinden die (indien jij in 1Gbit gebied woont) voor de T-Mobile prijs al die diensten/combinaties kunt afnemen.

Medewerkster klantbehoud (opzeggingen) wenste mij veel succes en plezier toe bij de concurrentie als het om prijs gaat maar goedkoper kan gewoonweg niet. Zoek maar eens naar 1Gbit in combinatie met TV + Onbeperkt mobiele data/min/sms. De enige die daaraan zou kunnen voldoen is KPN a € 1047,00 op jaarbasis versus T-Mobile a € 829,80 op jaarbasis.

Hoewel overigens... Bij T-Mobile je bij een nieuwe overeenkomst (en mogelijke verlenging) bij inlevering van de gratis zenderpakketten (a € 7,50) wel 6 maanden gratis TV krijgt van 6 x € 15,00. Waarmee T-Mobile dan uitkomt op € 784,80.
Tweak komt aardig in de buurt als je per jaar doet en via een vriendenlink besteld (1 maand gratis dan). Fox Sports Eredivisie 1, 2 en 3 zitten daar in het basispakket. Daar gebruik ik die €7,50 tegoed voor bij T-Mobile (nu even niet omdat er geen voetbal is). Ja die 6x €15 korting komt dan eigenlijk op hetzelfde neer als 12x €7,50 tv tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Joosie200 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:18:
[...]
Ik zie hier ook her en der de stoepen open gaan met de voorraad aan kabels die de grond in moet per wijk.
Afgelopen week ging mijn eigen stoep open. Het is nu nog wachten tot de kabel die bij de voordeur uitsteekt wordt afgemonteerd in de meterkast. Ik werk deze week thuis dus laat ze maar komen. :P

Ze zullen het wel in etappes doen. Maar ik ben benieuwd hoe snel ze langs kunnen komen. Hoop toch wel eerder dan mei. Tmobile thuis vdsl is niet echt stabiel en dat merk ik met gamen (terwijl mijn consoles bedraad aangesloten zijn) Ben benieuwd of glasvezel daarin voor wat meer stabiliteit zorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16
Louw Post schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:59:
[...]

Speedtest.net geprobeerd? Soms moet je even een andere server kiezen. Deze willen ook nog wel eens overbelast zijn.

Ook buiten de piekmomenten eens proberen wil nog wel eens helpen (dus niet in de avonduren tussen 6 en 9 oid.).

Als het dan nog zo 'traag' is zou je eens kunnen bellen met T-mobile.
Het probleem leek uiteindelijk toch bij mezelf te liggen. :P Voor een virtual machine had ik een netwerkbrug aangemaakt, waardoor de snelheid zelf gelimiteerd werd. Eenmaal verwijderd en ik haal 960/920. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 52706

WhySoSerious? schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:21:
Tweak komt aardig in de buurt als je per jaar doet en via een vriendenlink besteld (1 maand gratis dan). Fox Sports Eredivisie 1, 2 en 3 zitten daar in het basispakket. Daar gebruik ik die €7,50 tegoed voor bij T-Mobile (nu even niet omdat er geen voetbal is). Ja die 6x €15 korting komt dan eigenlijk op hetzelfde neer als 12x €7,50 tv tegoed.
En daar ga je eigenlijk al, Tweak is niet overal beschikbaar... Bij Tweak zou ik voor 100Mbit met televisie € 62,95 of zelfs € 68,95 kwijt zijn en zou dan afhankelijk van de gebruikte telco € 35,00 per maand per mobiel abonnement kwijt zijn. GBit is niet eens leverbaar, volgens mij geldt dit trouwens voor het grootste deel alwaar T-Mobile actief is met de Gbit verbindingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
WhySoSerious? schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:21:
[...]

Meteen doen. Hoef je niet te dreigen met opzeggen. Gras is bij Tweak groener..ergo ik zeg doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:25

Nicap

Tsssk....

Toevallig nog mensen last van een storing?
Hier in Meppel lijkt het internet down te zijn. Althans, bij mij.
Of het ligt intern bij mij. Maar heb de router nu op de wifi van de buren aangesloten en dat gaat goed.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Nicap schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:27:
Toevallig nog mensen last van een storing?
Hier in Meppel lijkt het internet down te zijn. Althans, bij mij.
Of het ligt intern bij mij. Maar heb de router nu op de wifi van de buren aangesloten en dat gaat goed.
Kwam zelf ook even kijken of anderen last hadden van wegvallende verbinding. Ik hoef alleen maar even te herstarten en dan heb ik weer internet. Dit gebeurt nu al sinds een aantal dagen. Geen idee wat er aan de hand is. Morgen misschien maar even bellen

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:25

Nicap

Tsssk....

Na een herstart van de mrdiaconverter deed het internet het weer idd.
Laatste maanden sowieso niet erg tevreden met de verbinding.
Moet nog even. Maar ja, waar ga ik dan heen voor alleen internet?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Nicap schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:04:
Mijn verbinding is ook niet lekker, en ik ga waarschijnlijk naar KPN, wel iets duurder, maar ook sneller (zit in WBA gebied en meer dan 100 mbit zit er niet in bij T-Mobile)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Anoniem: 52706 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:28:
[...]

En daar ga je eigenlijk al, Tweak is niet overal beschikbaar... Bij Tweak zou ik voor 100Mbit met televisie € 62,95 of zelfs € 68,95 kwijt zijn en zou dan afhankelijk van de gebruikte telco € 35,00 per maand per mobiel abonnement kwijt zijn. GBit is niet eens leverbaar, volgens mij geldt dit trouwens voor het grootste deel alwaar T-Mobile actief is met de Gbit verbindingen.
Oké hier heeft Tweak wel 1 Gigabit en dan zou je Tele2 onbeperkt erbij kunnen nemen voor €25 per maand.
NoahAmber schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:10:
[...]

Meteen doen. Hoef je niet te dreigen met opzeggen. Gras is bij Tweak groener..ergo ik zeg doen
Haha dat past dan mooi bij mijn groen stroom. :+ Nee, ik twijfel ook over overstappen. Dat was een paar jaar teug één grote ergernis, toen ging ik van Tweak naar T-Mobile.

[ Voor 47% gewijzigd door WhySoSerious? op 23-03-2020 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:15
Nicap schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:04:
Ik heb hetzelfde bij KPN. Of dat dan een verbetering is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:00
Landelijke storing TM glas?

volgens het het voice systeem alleen TV

Maar het probleem lijkt groter

[ Voor 58% gewijzigd door boyette op 25-03-2020 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 18:42
boyette schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:14:
Landelijke storing TM glas?

volgens het het voice systeem alleen TV

Maar het probleem lijkt groter
Kwam gelijk kijken, heb er ook last van omgeving Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefkor
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:49
Ja in De Bilt ook down nu met glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:18
stefkor schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:16:
Ja in De Bilt ook down nu met glasvezel
Postcode 2133 (Hoofddorp) is ook down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:56
Hier ook down. Wel WiFi maar geen internet. Glasvezel regio Amersfoort

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:33
DNS lijkt dood. VPN met kantoor bleef gewoon online.

DNS nu handmatig omgezet en weer online

Dus alleen down voor degene die de DNS van T-Mobile gebruiken gok ik

[ Voor 27% gewijzigd door DJSmiley op 25-03-2020 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Landelijk? Nope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:18
Eindhoven ook

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
DJSmiley schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:20:
DNS lijkt dood. VPN met kantoor bleef gewoon online.

DNS nu handmatig omgezet en weer online

Dus alleen down voor degene die de DNS van T-Mobile gebruiken gok ik
ja dat merkte ik ook dat vpn bleven werken
maar het is niet alleen DNS volgens mij

ben er nog niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
nou gezien de meldingen uit geheel nederland
dan kun je spreken van een landelijke storing

dat wil dus niet zeggen dat werkelijk iedereen in nederland er last van heeft

dat is wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:20
Pukson schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:19:
Hier ook down. Wel WiFi maar geen internet. Glasvezel regio Amersfoort
Wel WiFi maar geen internet? _O-

In Veenendaal niks aan de hand overigens. Ik stuur dit bericht via T-Mobile Thuis.
boyette schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:22:
[...]

ja dat merkte ik ook dat vpn bleven werken
maar het is niet alleen DNS volgens mij

ben er nog niet uit
Ahh dat is het dan ook bij mij, ik zit altijd via een VPN verbonden. Vandaar dus.

[ Voor 34% gewijzigd door dehardstyler op 25-03-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 18:51
Hier in Amsterdam had ik vanochtend ineens een ping van 80ms. Toen modem reset, maar nu nergens last van.

Update: VPN stond nog aan. DNS is inderdaad stuk.

[ Voor 20% gewijzigd door yeehaw op 25-03-2020 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
dit zegt ook genoeg

https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/

spike in zon korte tijd
is landelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Ook berichten uit DSL Land

daar is ook impact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-06 21:35
Hier ook problemen in Amersfoort. Dns lijkt eruit te liggen. Op andere pc die via google dns loopt werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Inderdaad. Ik heb er toch ook last van in Veenendaal, alleen als ik mijn telefoon aan de WiFi hang heb ik er last van. Ik heb hier nog 2 andere laptops, beide via een VPN met het internet verbonden en die werken nog gewoon door via dezelfde router / uplink naar T-Mobile Thuis. Kan eigenlijk alleen maar DNS zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:20
Gaat om een DNS storing

[ Voor 77% gewijzigd door ikbenjoeri op 25-03-2020 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
ikbenjoeri schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:28:
Als ik het zo lees lijkt het erop dat T-Mobile DNS down is. Hoor graag van anderen hier of dat zo is.
Met deze symptomen die iedereen heeft en die ik zelf ook ervaar lijkt dat mij de enige conclusie die getrokken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
ikbenjoeri schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:28:
Als ik het zo lees lijkt het erop dat T-Mobile DNS down is. Hoor graag van anderen hier of dat zo is.
Lijkt er wel op. DNS via google werkt wel op een andere pc. Kan het helaas in het zyxel modem niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jammer dat TM nog geen update geeft
op hun website of community

blijft doodstil

https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385

hun homepage is ondertussen al moeilijk bereikbaar
waarschijnlijk overbelast

[ Voor 64% gewijzigd door boyette op 25-03-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:06
Ik heb mijn DNS ook maar even ingesteld op de Google servers. Geluk dat dat hier nog gaat.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
josh-hill schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:34:
Ik heb mijn DNS ook maar even ingesteld op de Google servers. Geluk dat dat hier nog gaat.
Weet je of dit ook in het modem kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kelvin46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 07:26
sgouman schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:35:
[...]

Ik heb hem in mijn zyxel modem aan kunnen passen onder thuiswerken en dan DNS waarden, die even aanpassen naar statisch en 8.8.8.8 of een soortgelijke invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
sgouman schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:35:
[...]

ja dat werkt inderdaad
net getest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
0800-0092

het door u gekozen nummer is niet in gebruik

die ligt er ondertussen ook uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:56
dehardstyler schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:23:
[...]

Wel WiFi maar geen internet? _O-

In Veenendaal niks aan de hand overigens. Ik stuur dit bericht via T-Mobile Thuis.

[...]

Ahh dat is het dan ook bij mij, ik zit altijd via een VPN verbonden. Vandaar dus.
Haha. Tja je krijgen soms rare berichten als je haast hebt. Bedoelde dat ik ook geen internet heb. M’n tablet en andere apparaten geven aan “Verbonden, geen internet”.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GLeenders
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-05 09:35
DNS server naar die van Google veranderd en ik ben weer online.

How to voor Windows 10:
Hier

[ Voor 36% gewijzigd door GLeenders op 08-05-2020 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 23:59

FlotterPower

Boxy Brown

En voor degenen die een DNS van een minder megalomane partij dan Google willen gebruiken is er nog het Cloudfare-alternatief: 1.1.1.1

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

GLeenders schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:44:
DNS server naar die van Google veranderd en ik ben weer online.

How to voor Windows 10:
Hier

EDIT: Kan ik in dit ook in de Home Gateway aanpassen? Heb een HG659 hier staan.
Dan kun je beter gelijk al je privé gegevens buiten hangen. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 23:00
Nog een voordeel van een eigen router gebruiken ipv dat meegeleverde ding. Als primaire DNS gewoon die van t Mobile maar als tweede die van Google.

Is het hele idee van 2 DNS'en juist niet redundantie? Hoe kunnen beide van T-Mobile er nu uit liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Unicron schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:03:
Nog een voordeel van een eigen router gebruiken ipv dat meegeleverde ding. Als primaire DNS gewoon die van t Mobile maar als tweede die van Google.

Is het hele idee van 2 DNS'en juist niet redundantie? Hoe kunnen beide van T-Mobile er nu uit liggen?
Dat heeft niks te maken met een eigen router want in de router van tmobile kan ik ook gewoon zelf de dns instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Is dit wel een T-Mobile storing? Ik zie op Allestoringen.nl een piek bij alle providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 23:00
sgouman schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:11:
[...]

Dat heeft niks te maken met een eigen router want in de router van tmobile kan ik ook gewoon zelf de dns instellen.
Dan heb je geluk, want niet alle modellen laten dit toe volgens mij, maar ik kan het mis hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phrenetic
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 15:41

Phrenetic

ehm...

GLeenders schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:44:
EDIT: Kan ik in dit ook in de Home Gateway aanpassen? Heb een HG659 hier staan.
Tab "Home network" -> LAN interface -> DHCP server -> IPv4 primary DNS server -> Manually configure the DNS server for LAN devices

[ Voor 8% gewijzigd door Phrenetic op 25-03-2020 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Wootism schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:13:
Is dit wel een T-Mobile storing? Ik zie op Allestoringen.nl een piek bij alle providers.
interesting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-06 12:07

pinda powerrr

Slow down...

Hier met eigen router en DNS op Google geen probleem, gemeente Lansingerland.
Haal via wifi op de telefoon gewoon netjes 470 down met een ping van 6ms.

verkapte, kijk mij eens blij zijn met mijn Ubiquiti AP's :9

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 16:08
Inderdaad DNS probleem. Op mijn Imac DNS narr 8.8.8.8 en op mijn windows 10 laptop DNS naar 1.1.1.1 en internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:27
Blokada app op Android (ad blocker & custom DNS (bijv Cloudflare) via local VPN) en voila, zelfs met flight mode aan en WiFi aan blijft het WiFi icoon een kruisje tonen maar heb gewoon prima internet. Aanrader voor wie zn router niet kan aanpassen. Al is dat erg simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:06

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

T-mobile website ligt er ook uit, communicatie gaat via forum;
https://community.t-mobil...net-t-mobile-thuis-322567

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
die zijn eindelijk ook wakker

wat een drama tijdens openingstijden en dan een responsetijd van 1 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
[19.12] We zijn nog steeds hard op zoek naar de oorzaak. Zodra die is gevonden gaan we er uiteraard alles aan doen om het zo snel als mogelijk op te lossen. We blijven jullie op de hoogte houden in dit topic.
Blijkbaar is de oorzaak nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

nieuws: T-Mobile Thuis heeft storing

DNS server aanpassen en het werkt weer. Nog beter is om een externe privacy gerichte DNS server gebruiken zoals DNS.watch of Uncensored DNS

Of zelf een dns resolver draaien zoals unbound op bijvoorbeeld een raspberry pi.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Mijn Samsung TV snapt het niet helemaal. Heb op router DNS handmatig ingesteld en mijn pc en mobiele telefoon begrijpen dit en de TV ook over WiFi, maar (zelfs naar uit- en aanzetten van de TV) over bedraad netwerk werkt de TV niet, al kloppen de DNS instellingen wel als ik in het menu kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:32

Zenix

BOE!

Kan je de DNS servers niet gewoon aanpassen in de DHCP? Ben je gelijk klaar.
Ik draai overigens mijn eigen DNS (unbound) dat werkt altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-06 23:16
Is er trouwens al iets bekend over een nieuwe stb? Voor zover ik weet kun je geen stb meer krijgen met hdd voor opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:56

Quad

Doof

DNS via PiHole en die weer op OpenDNS, geen problemen met internetverkeer. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:27
Internet lag er bij mij inderdaad sinds kwart over 5 uit, maar gelukkig werkt nu alles weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zenix schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:36:
Kan je de DNS servers niet gewoon aanpassen in de DHCP? Ben je gelijk klaar.
Ik draai overigens mijn eigen DNS (unbound) dat werkt altijd :P
Dat is valsspelen :+

Hier met alternatieve dns servers in OpenWRT ook geen issues. Ook geen enkele verandering in smokeping grafieken. Het netwerk zit dus niet vol (in mijn ODF gebied).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-06 12:07

pinda powerrr

Slow down...

Vriend van mij klaagt ook over geen internet. Heb bij hem alles standaard gelaten, dus die zit met het T-Mobile DNS opgescheept. Normaal gesproken zou ik nu wel even langs gaan, maar ja...

Ik heb mijn Draytek in DMZ staan (of staat mijn router in DMZ? Weet het nooit :+ ) en daar staat de Google DNS ingesteld, works like a charm.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 16:08
hoe kan ik dns weer naar standaard terug zetten?
nas heeft nu ook ander ip nummer gekregen en nu ziet Shield hem niet meer. Kan ik ipnummer van de nas weer terug zetten naar oude nummer?

al opgelost!

[ Voor 4% gewijzigd door doggy1 op 25-03-2020 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Bij mij lijken er weer problemen te zijn, anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:03
emnich schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:30:
Bij mij lijken er weer problemen te zijn, anderen hier ook last van?
Hier werkt alles nog (haal zelfs de 1GB nog :))

Moet wel zeggen dat ik een andere DNS server gedefinieert heb in mijn router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

incomer schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:44:
[...]

Hier werkt alles nog (haal zelfs de 1GB nog :))

Moet wel zeggen dat ik een andere DNS server gedefinieert heb in mijn router
Bedankt, dan heb ik gisteren misschien iets te veel aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:54
Is nou de exacte oorzaak bekent wat het DNS probleem veroorzaakt had?

In het artikel op Tweakers werd geopperd dat het Dynamic Lookaside Validation van ISC kon zijn.
nieuws: T-Mobile Thuis heeft storing - update 2
Maar is dat ook bevestigd, of ontkracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Geen problemen bij mij sinds het overschakelen van de DNS servers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
swhnld schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:11:
Is nou de exacte oorzaak bekent wat het DNS probleem veroorzaakt had?

In het artikel op Tweakers werd geopperd dat het Dynamic Lookaside Validation van ISC kon zijn.
nieuws: T-Mobile Thuis heeft storing - update 2
Maar is dat ook bevestigd, of ontkracht?
Heb een DNS expert gesproken die meteen kon benoemen dat gisteravond dat keymateriaal expirede toen hij hoorde dat er DNS issues waren. Je leest er ook op mailinglijsten (bijvoorbeeld NANOG) over.

Erg aannemelijk scenario. Occam's razor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:11
ah, vandaar dat ik al 2 dagen aan het prutsen ben voor mijn zus voor haar internet. Dacht dat het haar Wifi was (welke ook echt heel traag is....).

Dat gezegd hebbende: Voor haar maar eens kijken voor goede wifi. Redelijk groot huis (nieuwbouw) maar vanaf de meterkast naar de woonkamer red het signaal al nauwelijks.

Wat gelezen in dit topic, maar is de makkelijkste manier nog steeds DHCP uit op draytek, DMZ voor de router erachter?

Zit nog te twijfelen tussen een kant-en-klare oplossing (Deco M5 oid) of via MP een setje Fritzboxen en die als Mesh instellen. Heb zelf het laatste en dat werkt als een trein (VDSL), maar dan vervang ik het modem ook direct en dat kan niet (makkelijk) bij t-mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
Waah schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:20:
ah, vandaar dat ik al 2 dagen aan het prutsen ben voor mijn zus voor haar internet. Dacht dat het haar Wifi was (welke ook echt heel traag is....).

Dat gezegd hebbende: Voor haar maar eens kijken voor goede wifi. Redelijk groot huis (nieuwbouw) maar vanaf de meterkast naar de woonkamer red het signaal al nauwelijks.

Wat gelezen in dit topic, maar is de makkelijkste manier nog steeds DHCP uit op draytek, DMZ voor de router erachter?

Zit nog te twijfelen tussen een kant-en-klare oplossing (Deco M5 oid) of via MP een setje Fritzboxen en die als Mesh instellen. Heb zelf het laatste en dat werkt als een trein (VDSL), maar dan vervang ik het modem ook direct en dat kan niet (makkelijk) bij t-mobile.
Hoezo geen unifi access point? Werken ook erg goed en zijn niet overdreven duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
sgouman schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:39:
[...]

Hoezo geen unifi access point? Werken ook erg goed en zijn niet overdreven duur.
Oprechte vraag:
Waarom wél een Unifi access point? Ja, ze zijn zeer geprezen door IT-professionals.... Maar als je alles optelt wat je dan nodig hebt (PoE switch/adapters eventueel, een cloudkey-dinges ofzo) dan zie ik het voordeel niet zozeer van Unify. Maar ik kan iets missen!

Wat kan een Unify beter dan een Fritzbox? de Deco M5 heeft inderdaad gelimiteerde instelmogelijkheden daar ben ik mij van bewust. Maar ze hebben nog nooit een poort geopend :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
Waah schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:54:
[...]

Oprechte vraag:
Waarom wél een Unifi access point? Ja, ze zijn zeer geprezen door IT-professionals.... Maar als je alles optelt wat je dan nodig hebt (PoE switch/adapters eventueel, een cloudkey-dinges ofzo) dan zie ik het voordeel niet zozeer van Unify. Maar ik kan iets missen!

Wat kan een Unify beter dan een Fritzbox? de Deco M5 heeft inderdaad gelimiteerde instelmogelijkheden daar ben ik mij van bewust. Maar ze hebben nog nooit een poort geopend :+
Ik betaal voor een unifi AC Lite 80 euro 2 is gemiddeld genomen voor een normaal huis gewoon goed genoeg dus ben ik 160 euro kwijt. Bij de 1 pack zit al een standaard Poe adapter. dus als ik 2x een 1 pack koop heb ik geen poe switch nodig.

Bovendien kan je De unifi AP ook met een app bedienen waardoor je geen cloud key nodig hebt. Ik heb dan veel meer opties terwjil een Deco M5 even duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@sgouman ah op die manier. De M5 is trouwens 189 voor 3 units. Maar punt blijft natuurlijk gelijk.

VIa app instellen is prima, dat is met de M5 niet anders. Maar via PoE is wel mooi natuurlijk. Scheelt weer kabels.

Ik zal eerst eens langs om te kijken hoe het zit met het aanleggen van kabels (nieuwbouwhuis en dan geen Ethernet-kabels laten trekken 8)7 doe durft ze). En dan maar eens zien wat de handigste oplossing is. De M5 komt goed uit de test bij de buren, zelfs zonder Wifi Backhaul en geen Ethernet backhaul vandaar die keuze...

Maar zal eerst wel ff langs om te zien wat het handigst is. Maar Ubiquiti staat nu zeker op het lijstje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:42
Ik stap binnenkort over van KPN naar TM en heb het installatiepakket binnen. Het doosje voor de monteur bevat een koppelstukje en kabel met blauwe/UPC connectors. Ietwat verwarrend, aangezien ik een combi van blauw en groen in de meterkast lijk te hebben. Ik zie hier een blauwe mantel met daaraan een groene stekker, welke in een blauw koppelstukje zit. Zo is het (nieuwbouw) 2 jaar terug opgeleverd. Ik heb zelf een APC connector gebruikt naar een SFP module in m'n eigen router.
Ondanks dat alles goed werkt twijfel ik of dit wel juist is. Sowieso lijkt een SC/APC koppelstuk nodig, maar dan is het wat onlogisch dat er uitsluitend UPC spul in de T-Mobile doos zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4Ihsp46mRG4VUMAvCaMSLkl67M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2mWvxp4aFmIracnVzuWmi0mi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:11
De kleur van de mantel en van het koppelstukje zijn niet zo relevant.
De kleur van de connector zelf wel, groen = APC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:42
Oke, dan zit ik goed. Wel benieuwd wat de installateur dan met z'n kabel met blauwe connectors gaat doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zzattack schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:35:
Oke, dan zit ik goed. Wel benieuwd wat de installateur dan met z'n kabel met blauwe connectors gaat doen :)
Deze FTU had je niet open mogen maken. De kans dat hier de vezel losspringt is behoorlijk groot. Dus druk de kap er alsjeblieft weer voorzichtig op...

Voor deze FTU zou de monteur een patchkap mee moeten nemen die je erover heen schuift en die aan de onderzijde het blauwe klepje open maakt. Daarin kan dan direct de kabel geklikt worden.
Ik denk dat je gewoon de verkeerde kabel in de doos hebt gekregen. Eentje die voor alle andere FTU's is bedoeld waar ze wel de blauwe connectoren gebruiken.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 15:35
zzattack schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:27:
Ik stap binnenkort over van KPN naar TM en heb het installatiepakket binnen. Het doosje voor de monteur bevat een koppelstukje en kabel met blauwe/UPC connectors. Ietwat verwarrend, aangezien ik een combi van blauw en groen in de meterkast lijk te hebben. Ik zie hier een blauwe mantel met daaraan een groene stekker, welke in een blauw koppelstukje zit. Zo is het (nieuwbouw) 2 jaar terug opgeleverd. Ik heb zelf een APC connector gebruikt naar een SFP module in m'n eigen router.
Ondanks dat alles goed werkt twijfel ik of dit wel juist is. Sowieso lijkt een SC/APC koppelstuk nodig, maar dan is het wat onlogisch dat er uitsluitend UPC spul in de T-Mobile doos zit.

[Afbeelding]
Grappig, ik kreeg gisteren mijn installatiepakkte binnen. Monteur komt volgende week langs om e.e.a. te installeren. Mijn aansluiting ziet er precies hetzelfde uit, ook dezelfde kabels gekregen. Ben benieuwd of dit zo gaat werken. Lijkt me erg krakkemikkig. :o

Edit: bij mij is de aansluiting van binnen met een groene connector. Ik heb een blauw koppelstukje gehad en een kabel met blauwe uiteinden. Gaat toch niet werken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xp513TDfnSmoAbH6eVrz3LZYeLs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uUo9YLt93inpsVn2RZl9NJXp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHl9VQtler3r213col99m9-xqgs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onRIkojiG8UVEtMqq73ODQTk.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 24% gewijzigd door dôh op 27-03-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:22
Wel slordig om een blauw koppelstuk te gebruiken met APC connectors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRAD85
Zo zit het bij mij aangesloten sinds een maandAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cK2kkX6-z93uXfjO57rraZkNH1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XGKJSY4sf6jUlZWQEtmVqwNr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een prutsers, die Guidion monteurs... Die proberen dus heel moeilijk om dat blauwe klepje open te krijgen, open te houden en dan die connector erin. En dat staat KPN Netwerk eigenlijk ook niet eens toe.

Terwijl dit gewoon bestaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6Ec_LdUz92PbpxA3-NIRNShVQY=/f/image/sjf4P5f4qnvteyQfVnb7oUvl.jpg

Gewoon te koop bij TKF voor weinig geld (als je er veel tegelijk koopt).

[ Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 27-03-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Haha ja die had ie zelfs 2 bij en ikzelf had er ook 1.

Maar bij 1 brak de connector af die hij wilde verwisselen omdat die blauw was en groen diende te zijn en daarna heeft ie het zo gemaakt.

Niet alleen Guidion maar ook de monteur van Trined deed het op deze manier,die had zelfs geen patchkap bij 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door GRAD85 op 27-03-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
GRAD85 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:51:
Zo zit het bij mij aangesloten sinds een maand[Afbeelding]
Als ze het bij mij zo willen maken, dan zal ik vragen of ze het los laten liggen. Ik ga toch glasvezel direct in de USG SPF module stoppen. Als ze gewoon een kabel achterlaten die werkt, dan ben ik blij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:54
Bij mij is Thuis afgelopen woensdag geïnstalleerd. In de ochtend door Reggefiber de oude KPN spullen en glasaansluiting weggehaald en vervangen voor een nieuwe glas aansluiting. Later belde de Guidion monteur op om het remote te ondersteunen en moest ik het zelf doen ivm Covid-19, maar hij zag de glasaansluiting via de Whatsapp video verbinding en moest toen toch langskomen. Er moest een kapje over de glas doos heen, en de geleverde glaskabel in het Thuis pakket (blauwe connector aan beide kanten) werd vervangen voor een met een groene connector aan de ene kant (glas doosje) en blauwe connector aan de andere (in de mediaconverter).
Daarna test of de Wifi signaal had en weg was de monteur weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dôh schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:43:
[...]

Als ze het bij mij zo willen maken, dan zal ik vragen of ze het los laten liggen. Ik ga toch glasvezel direct in de USG SPF module stoppen. Als ze gewoon een kabel achterlaten die werkt, dan ben ik blij...
Maakt niet uit. Je zal toch die glaskabel in die FTU moeten hebben. Ook als hij het zo achterlaat. Dan kan je hooguit hun mediaconverter weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swhnld schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:43:
Bij mij is Thuis afgelopen woensdag geïnstalleerd. In de ochtend door Reggefiber de oude KPN spullen en glasaansluiting weggehaald en vervangen voor een nieuwe glas aansluiting. Later belde de Guidion monteur op om het remote te ondersteunen en moest ik het zelf doen ivm Covid-19, maar hij zag de glasaansluiting via de Whatsapp video verbinding en moest toen toch langskomen. Er moest een kapje over de glas doos heen, en de geleverde glaskabel in het Thuis pakket (blauwe connector aan beide kanten) werd vervangen voor een met een groene connector aan de ene kant (glas doosje) en blauwe connector aan de andere (in de mediaconverter).
Daarna test of de Wifi signaal had en weg was de monteur weer.
Dat klinkt inderdaad zoals het gemonteerd hoort te worden. Maar volgens mij kijkt er niemand bij TMO wat hun ingehuurde ZZP monteurs van Guidoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Zojuist een overstap naar T-Mobile aangevraagd. Alle T-Mobile bekabeling hangt nog van 2 jaar geleden. (Ik heb XS4ALL destijds gevraagd alles te laten zoals T-Mobile het had aangelegd - ik gebruik immers mijn eigen router en media-converter.)

Met een beetje geluk hoeft de monteur dus niet langs te komen. Kan/moet ik dat ergens aangeven? Of is dat ivm COVID19 momenteel sowieso het uitgangspunt van Guidion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NielsFL schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:21:
Zojuist een overstap naar T-Mobile aangevraagd. Alle T-Mobile bekabeling hangt nog van 2 jaar geleden. (Ik heb XS4ALL destijds gevraagd alles te laten zoals T-Mobile het had aangelegd - ik gebruik immers mijn eigen router en media-converter.)

Met een beetje geluk hoeft de monteur dus niet langs te komen. Kan/moet ik dat ergens aangeven? Of is dat ivm COVID19 momenteel sowieso het uitgangspunt van Guidion?
Die monteur komt sowieso. Of je nu wil of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Barre73 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:49:
[...]

Maakt niet uit. Je zal toch die glaskabel in die FTU moeten hebben. Ook als hij het zo achterlaat. Dan kan je hooguit hun mediaconverter weghalen.
Dat begrijp ik en ik ook wat ik bedoel. Wat ik me alleen afvraag of ze de juiste kabel in het installatiepakket hebben gestopt? Moet hij niet groen zijn aan de kant van de FTU en blauw aan de kant van de mediaconverter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:11
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:39:
[...]

Die monteur komt sowieso. Of je nu wil of niet.
Nu met corona komen ze niet altijd meer. Vaak bellen ze de klant op en proberen ze of de klant het kan regelen. Indien ja (het werkt), komt monteur niet langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-04-2020
Is er al nieuws over de tv kastjes van t-mobile?
Dit zou begin 2020 cloud opname gaan worden toch?

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

Pagina: 1 ... 75 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie