[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.889.483 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:47
dôh schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Dat begrijp ik en ik ook wat ik bedoel. Wat ik me alleen afvraag of ze de juiste kabel in het installatiepakket hebben gestopt? Moet hij niet groen zijn aan de kant van de FTU en blauw aan de kant van de mediaconverter?
Uitleg die ik van de monteur kreeg was dat de meegeleverde prima was voor lagere snelheden, maar bij 1000 MB storingen kon geven in combinatie met de glasdoos die KPN gemonteerd had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
swhnld schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:08:
[...]

Uitleg die ik van de monteur kreeg was dat de meegeleverde prima was voor lagere snelheden, maar bij 1000 MB storingen kon geven in combinatie met de glasdoos die KPN gemonteerd had.
In theorie heeft hij gelijk. Hij bedoelt dus dat je een APC en een PC connector wel kan koppelen maar netjes is anders. Je krijgt meer weerspiegeling op de overgang en daarmee meer demping en kans op storing. Ze behoren gewoon een kabel te gebruiken met groen aan de FTU (glasdoos) kant en blauw aan de kant van de mediaconverter.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
swhnld schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:08:
[...]

Een blauwe (SC/PC) connector op een groene (SC/APC) pigtail patchen zal meestal in de praktijk voor een FttH verbinding nog wel zonder issues werken omdat er marge genoeg zit om de onnodige extra demping en reflectie die zo gecreëerd wordt op te vangen. Of je een 100Mbit of een 1000Mbit abbo hebt maakt daarbij ook niet uit.

Het wordt wel een probleem als je toevallig ver van de wijkcentrale zit of er op een andere manier ergens al meer demping zit. Dan kan het signaal zo slecht worden dat de verbinding niet tot stand komt of wel tot stand komt maar met CRC errors (met packetloss / blokkerige IPTV tot gevolg).

Maar hoe dan ook moet je het gewoon niet willen, op een SC/APC pigtail hoort gewoon een SC/APC patchkabel. Daarmee heb je de optimale verbinding en ik zou andere pruts oplossingen zelf niet accepteren. De kleur van de koppelbus maakt overigens technisch dan weer niet uit, al is het ook hier natuurlijk voor de duidelijkheid de bedoeling dat je een groene gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52706

BlakHawk schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:54:
Is er al nieuws over de tv kastjes van t-mobile?
Dit zou begin 2020 cloud opname gaan worden toch?
T-Mobile heeft daar nog nooit "officieel" enig aankondiging of uitspraak over gedaan. Het staat wel op de planning om dit ergens in 2020 te lanceren maar op dit moment wordt er volop getest met een select groepje testers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-06 13:21

pinda powerrr

Slow down...

Anoniem: 52706 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:16:
[...]

T-Mobile heeft daar nog nooit "officieel" enig aankondiging of uitspraak over gedaan. Het staat wel op de planning om dit ergens in 2020 te lanceren maar op dit moment wordt er volop getest met een select groepje testers.
Website was al aangepast, HDD decoder niet meer leverbaar en bevestiging van de T-Mobile medewerkers op hun forum.
Plus nog een deelnemer aan de testgroep, die hier ook meepraat, die niet zo lang geleden meldde, dat de launch was uitgesteld vanwege problemen.

of ben jij die tester :+

[ Voor 3% gewijzigd door pinda powerrr op 28-03-2020 17:32 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-06 20:35
Barre73 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:42:
[...]

...

2) T-Mobile kan altijd een abonnement leveren. Waar zij zelf geen apparatuur in de PoP (wijkkast) hebben doen ze dat via KPN WBA en dan is je maximum snelheid 100 Mbit omdat T-Mobile de inkoopprijs van 200/500 en 1000 Mbit bij KPN te duur vindt.
In dit geval kan ik wel zeker stellen dat zij geen eigen apparatuur in deze PoP hebben. T-Mobile heeft namelijk nog nooit apparatuur in PoPs geplaatst. Dat deed Vodafone voordat ze werden overgenomen en T-Mobile heeft dat alleen maar overgenomen maar nooit voortgezet of uitgebreid.

...
Ik vind dit echt bizar. Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwbouw appartement, en ik vroeg me al af waarom ik bij T-Mobile slechts 100mbit kon afnemen, terwijl KPN 500 kan geven. Mijn redenatie was dat de lijn net nieuw is, evenals het adres, en ze misschien nog niet precies wisten welke snelheid er gehaald kan worden 8)7 .
Ik dacht dat T-Mobile de concurrentie met KPN en Ziggo echt serieus nam, maar als je de snelheid niet kan matchen met je concurrent, terwijl de lijnen er gewoon liggen, dan ben je toch verkeerd bezig? Zijn er geen plannen om dit wél te gaan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-06 13:37
QErikNL schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 23:28:
[...]

Ik vind dit echt bizar. Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwbouw appartement, en ik vroeg me al af waarom ik bij T-Mobile slechts 100mbit kon afnemen, terwijl KPN 500 kan geven. Mijn redenatie was dat de lijn net nieuw is, evenals het adres, en ze misschien nog niet precies wisten welke snelheid er gehaald kan worden 8)7 .
Ik dacht dat T-Mobile de concurrentie met KPN en Ziggo echt serieus nam, maar als je de snelheid niet kan matchen met je concurrent, terwijl de lijnen er gewoon liggen, dan ben je toch verkeerd bezig? Zijn er geen plannen om dit wél te gaan doen?
Hun strategie is prijs. Op hun eigen netwerk kun je wel 1gb krijgen. Ze kunnen voor die prijs geen 1gb aanbieden via het KPN netwerk. Over dit onderwerp en jouw opmerking is in dit topic trouwens onlangs nog gesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-06 20:54
[...]

Het ligt toch echt iets genuanceerder.

Lees je even in inzake het ODF en KPN-WBA verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 15:59
T-Mobile Fiber 100/100 WBA (Edgerouter X SFP)

Meer mensen last van packetloss naar Hetzner / LunarBNC.net
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FYJfsY2.png

Dag ervoor ook bijna 24 uur packetloss naar Tweak (Cambrium)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5GgIur4.png

[ Voor 12% gewijzigd door boswandeling op 29-03-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
boswandeling schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:23:
T-Mobile Fiber 100/100 WBA (Edgerouter X SFP)

Meer mensen last van packetloss naar Hetzner / LunarBNC.net
[Afbeelding]

Dag ervoor ook bijna 24 uur packetloss naar Tweak (Cambrium)
[Afbeelding]
Geen issues van mijn verbinding naar Hetzner (Helsinki):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njZc63wRyaK4gOn0Rh2ChXzrfys=/f/image/tzndwRGADq1WdaaxXQGp9A3x.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 17:53
Barre73 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:10:
Wat een prutsers, die Guidion monteurs... Die proberen dus heel moeilijk om dat blauwe klepje open te krijgen, open te houden en dan die connector erin. En dat staat KPN Netwerk eigenlijk ook niet eens toe.

Terwijl dit gewoon bestaat:
[Afbeelding]

Gewoon te koop bij TKF voor weinig geld (als je er veel tegelijk koopt).
Deze worden ook gewoon geinstalleerd door de Guidion monteurs (nemen dit zelf mee). Het kan voorkomen dat er geen voorraad is en dit ligt dus zeker niet aan de monteur zelf maar aan diegene die de voorraad bij guidion\T-Mobile besteld. Je moet zeker niet blauw inpluggen op groen want dat is niet gelijk aan elkaar. Groen heeft een schuine kant en blauw een rechte. Zie voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ii8YxQA6JHcHBs-qIFpWYlnZmQ=/f/image/jrESJ9z8WWGnnkF7quVOzIV4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
[...]

KPN heeft de prijzen voor WBA verhoogt en T-Mobile kan voor deze prijs niet concurrerend zijn en de vraag is nadat de rechter besloten heeft dat KPN en Ziggo andere providers niet meer hoeven toe te laten op hun netwerk hoelang WBA nog bestaat. Dan wordt het wie het meeste en sneller eigen glasvezel netwerk kan aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

MichelJ schreef op zondag 29 maart 2020 @ 18:25:
[...]

KPN heeft de prijzen voor WBA verhoogt en T-Mobile kan voor deze prijs niet concurrerend zijn en de vraag is nadat de rechter besloten heeft dat KPN en Ziggo andere providers niet meer hoeven toe te laten op hun netwerk hoelang WBA nog bestaat. Dan wordt het wie het meeste en sneller eigen glasvezel netwerk kan aanleggen.
En dan komt de vraag, moeten "wij" als T-Mobile klanten op WBA op termijn dan verplicht KPN gaan afnemen?
Teh horror... :X

Ok, wellicht wat overdreven, want er zitten heus wel goede kanten aan het KPN pakket, maar als eerste staat de prijs mij al tegen, daarnaast die rare upload "restrictie".

Allemaal speculeren natuurlijk, maar de uitspraak van de rechter geeft wel dit soort mogelijkheden voor KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pinda powerrr schreef op zondag 29 maart 2020 @ 18:33:
[...]

En dan komt de vraag, moeten "wij" als T-Mobile klanten op WBA op termijn dan verplicht KPN gaan afnemen?
Teh horror... :X

Ok, wellicht wat overdreven, want er zitten heus wel goede kanten aan het KPN pakket, maar als eerste staat de prijs mij al tegen, daarnaast die rare upload "restrictie".

Allemaal speculeren natuurlijk, maar de uitspraak van de rechter geeft wel dit soort mogelijkheden voor KPN.
@MichelJ KPN heeft de prijzen niet echt verhoogd. T-Mobile begon vorig jaar met haar aanbod van Gbit vast+Unlimited mobiel. Dat wilden ze voor zo'n lage prijs doen dat het niet op WBA kon met meer dan 100 Mbit.
Zo simpel lag het. Als ze de klant een keuze hadden gegeven om voor een extra bedrag 200 of 500 te nemen dan hadden er minder mensen geklaagd. Nu gebruiken ze klanten om hun dispuut met KPN kracht bij te zetten. Nare tactiek naar mijn mening.

@pinda powerrr Wat voor upload restrictie bedoel je? KPN is vorig jaar weer gestopt met die lage upload op glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 21:15
Misschien bedoelt ie dat KPN-WBA nog tot eind dit jaar 1000/500 aanbiedt en pas aan het eind van dit jaar (en misschien wel pas volgend jaar door de huidige crisis) het naar 1000/1000 brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Barre73 ja, ik had me er al een tijdje niet op ingelezen, zie zojuist dat ze de down- en upload nu gelijk getrokken hebben.
Gelukkig maar, vond het zo'n rare verhouding, leek wel kabel internet :+

Met de huidige omstandigheden zal het zo'n vaart niet lopen, maar ik kan mij goed voorstellen, dat KPN een hak wil zetten naar T-Mobile. Met de uitspraak van de rechtbank in de hand hebben een goede case.

edit:typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-06 13:37
pinda powerrr schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:13:
@Barre73 ja, ik had me er al een tijdje niet op ingelezen, zie zojuist dat ze de down- en upload nu gelijk getrokken hebben.

Met de huidige omstandigheden zal het zo'n vaart niet lopen, maar ik kan mij goed voorstellen, dat KPN een hal wil zetten naar T-Mobile. Met de uitspraak van de rechtbank in de hand hebben een goede case.
In praktijk kreeg je trouwens een hogere snelheid. Heb op papier 50-5 in praktijk is dat ongeveer 72down 36up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
pinda powerrr schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:13:

Met de huidige omstandigheden zal het zo'n vaart niet lopen, maar ik kan mij goed voorstellen, dat KPN een hak wil zetten naar T-Mobile. Met de uitspraak van de rechtbank in de hand hebben een goede case.

edit:typo
Plus dat KPN met behulp van netwerktechnologie op basis van de pon-techniek geen ruimte meer bied om andere providers toe te laten met behulp van ODF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:39
MichelJ schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:46:
[...]

Plus dat KPN met behulp van netwerktechnologie op basis van de pon-techniek geen ruimte meer bied om andere providers toe te laten met behulp van ODF.
Hangt van de fysieke infra af, als ze de passieve switches in de PoP plaatsen verandert er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
hcQd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:36:
[...]

Hangt van de fysieke infra af, als ze de passieve switches in de PoP plaatsen verandert er niets.
vanaf nieuwssite:

Pon zorgt er namelijk ook voor dat de concurrentie deels buitenspel wordt gezet. Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt vast aan regulering van KPN-netwerken. En dus ook van het glasvezelnetwerk. Hierdoor moet KPN concurrenten toegang tot glasvezel geven om diensten als tv en internet aan te bieden. Bij glasvezelnetwerken die KPN tot nu toe heeft aangelegd, is het voor concurrenten mogelijk om eigen apparatuur in de wijkkasten te plaatsen. Hiermee kunnen van KPN onderscheidende diensten aangeboden worden. Zo kan het zenderaanbod van de tv-dienst afwijken, kunnen zenders in betere beeldkwaliteit aangeboden worden of kan een afwijkende – vaak snellere – internetsnelheid geleverd worden. Met pon is het plaatsen van eigen apparatuur niet meer mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door MichelJ op 30-03-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
In principe kan er nog steeds eigen apparatuur geplaatst worden, alleen niet direct op de fiber. Pas op de OLT of na de OLT kun je een en ander splitsen.

Maar goed. De mogelijkheden voor providers om zich te onderscheiden worden op deze manier wel minder. Je zit altijd vast aan de overboeking en maximale snelheid van het door KPN beheerde PON deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NielsFL schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:46:
In principe kan er nog steeds eigen apparatuur geplaatst worden, alleen niet direct op de fiber. Pas op de OLT of na de OLT kun je een en ander splitsen.

Maar goed. De mogelijkheden voor providers om zich te onderscheiden worden op deze manier wel minder. Je zit altijd vast aan de overboeking en maximale snelheid van het door KPN beheerde PON deel.
En dit alles geldt alleen als het hele netwerk ook buiten als GPON is gebouwd. Dus met passieve splitter kasten en alles.
Je kan ook GPON creëeren op het actieve deel. Dat doet Jonaz bijvoorbeeld al jaren op het standaard Reggefiber netwerk in Almere, Amersfoort en Houten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 11:01

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Wat is er toch aan de hand met de internet verbinding? Ik heb 1Gb in Alphen aan den Rijn. De verbinding is niet responsive, de meeste websites duren een paar seconden voordat er wat gebeurt. Iets downloaden gaat opzich prima.

[ Voor 42% gewijzigd door ocdaan op 30-03-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
ocdaan schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:41:
Wat is er toch aan de hand met de internet verbinding? Ik heb 1Gb in Alphen aan den Rijn. De verbinding is niet responsive, de meeste websites duren een paar seconden voordat er wat gebeurt. Iets downloaden gaat opzich prima.
Dit ervaar ik al het hele jaar.. Nog een paar weken dan ben ik verlost van T-Mobile!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Het is pas sinds een paar dagen, ik dacht dat het komt door de toegenomen corona drukte. Voorheen nooit problemen gehad. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:44

rally

Deyterra Consultancy

Segafreak83 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:17:
[...]

Dit ervaar ik al het hele jaar.. Nog een paar weken dan ben ik verlost van T-Mobile!
Naar welke provider ga jij?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:58
Waah schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:16:
@sgouman ah op die manier. De M5 is trouwens 189 voor 3 units. Maar punt blijft natuurlijk gelijk.

VIa app instellen is prima, dat is met de M5 niet anders. Maar via PoE is wel mooi natuurlijk. Scheelt weer kabels.

Ik zal eerst eens langs om te kijken hoe het zit met het aanleggen van kabels (nieuwbouwhuis en dan geen Ethernet-kabels laten trekken 8)7 doe durft ze). En dan maar eens zien wat de handigste oplossing is. De M5 komt goed uit de test bij de buren, zelfs zonder Wifi Backhaul en geen Ethernet backhaul vandaar die keuze...

Maar zal eerst wel ff langs om te zien wat het handigst is. Maar Ubiquiti staat nu zeker op het lijstje _/-\o_
Zelfqoute. Bereik is best aardig eigenlijk. Op 2,4ghz (Draytek heeft geen 5ghz... Heel bijzonder dat men 2 a 3 jaar geleden nog N-routers leverde).

Maar wat ik ook deed, niet sneller dan 12 Mbit down en 8 Mbit up.... Had nog een repeater en zelfde verhaal....

Bedraad aangesloten en hetzelfde. Ligt dus gewoon bij T-Mobile. Dus donderdag komt er een monteur langs... Als die niks kunnen staat er al een alternatief klaar.... Ze zijn nu 80 euro p/m kwijt met alle tv pakketten voor voetbal, extra decoders etc. Bij Online.nl 55 euro inc. voetbal en app voor tv via Android tv. Dus T-Mobile moet goed zijn best doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:42

Quad

Doof

@Waah ipv extra decoders is een Google Chrome Cast ook een optie? Gezien het prijsverschil lijkt me Online een no-brainer.. Of ze kunnen nog niet onder het contract uit?

Kijk ook even naar mobiele abonnementen, mogelijk valt daar ook winst te behalen. (overstap op TM simonly)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocdaan schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:53:
Het is pas sinds een paar dagen, ik dacht dat het komt door de toegenomen corona drukte. Voorheen nooit problemen gehad. We gaan het zien.
Andere DNS server instellen. 1.1.1.1 of 8.8.8.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
rally schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:58:
[...]

Naar welke provider ga jij?
KPN, mooie deal kunnen maken inclusief cashback. Maar ook omdat ik dan naar 200 Mbps kan ipv max 100 Mbps bij T-Mobile.

[ Voor 15% gewijzigd door Segafreak83 op 30-03-2020 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:44

rally

Deyterra Consultancy

Segafreak83 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:35:
[...]

KPN, mooie deal kunnen maken inclusief cashback. Maar ook omdat ik dan naar 200 Mbps kan ipv max 100 Mbps bij T-Mobile.
Thanks

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Barre73 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:20:
[...]

Andere DNS server instellen. 1.1.1.1 of 8.8.8.8
Ik ga het proberen, thanks :)

// het maakt geen verschil. marktplaats of telegraaf duurd gewoon 8 seconden om te laden.

// Ik heb een pc bekabeld via Gb lan. Nu ik even op tweakers rond browse gaat het wel super snel. Ik snap er niets van, irritant is het wel.. maarja, onder de omstandigheden mag ik niet klagen denk ik ;-)

// nu random websites willen totaal niet laden, dan weer wel dan weer niet... :/ maar tweakers blijft snel 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door ocdaan op 30-03-2020 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Quad schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:15:
@Waah ipv extra decoders is een Google Chrome Cast ook een optie? Gezien het prijsverschil lijkt me Online een no-brainer.. Of ze kunnen nog niet onder het contract uit?

Kijk ook even naar mobiele abonnementen, mogelijk valt daar ook winst te behalen. (overstap op TM simonly)
Idee is nu eerst om een Mi Box S te bestellen (android TV). Daar werkt Canal Digitaal (de TV van Online.nl) ook op. Mijn vader heeft dat al draaien namelijk

Als dat lekker werkt, gaan ze overstappen. qua Internet-only is t-mobile overigens grappig genoeg het goedkoopst. Dus de combi T-Mobile (mits het werk) + Canal Digitaal (app tv only) zou ook nog een optie zijn 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@ocdaan ik herken je issues niet, KPN WBA. Heb jij een eigen router of die van T-Mobile in gebruik? De boel al eens herstart, mag ik aannemen?

Als je 't al een tijdje hebt, wellicht even een ticket aanmaken bij T-Mobile, ook al is het maar voor logging.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ja ik gebruik een fritzbox 7490 omdat tmobile weigerd om een routerswap te doen naar Zyxel. (huawei ondersteund geen nat loopback wat ik nodig heb voor mijn eigen domein+nas) Vanochtend kreeg ik helemaal geen ip adres toegewezen van de fritzbox. Na een restart werkt alles weer. Mogelijk dat de fritzbox niet helemaal stabiel is.

[ Voor 14% gewijzigd door ocdaan op 31-03-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ocdaan schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 07:32:
Ja ik gebruik een fritzbox 7490 omdat tmobile weigerd om een routerswap te doen naar Zyxel. (huawei ondersteund geen nat loopback wat ik nodig heb voor mijn eigen domein+nas) Vanochtend kreeg ik helemaal geen ip adres toegewezen van de fritzbox. Na een restart werkt alles weer. Mogelijk dat de fritzbox niet helemaal stabiel is.
Je hebt de Fritzbox achter de Huawei? Of direct aangesloten?

Kan je niet helpen, maar meer benieuwd voor mezelf :+

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 31-03-2020 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Direct aangesloten, de nieuwe fritzbox firmware heeft een standaard profiel voor tmobile glas. Plug and play dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40

Oekol

waka waka hey hey

Allen, ik heb iets in m'n hoofd zitten wat bevestigd dan wel ontkracht moet worden.

Was het niet zo dat als je het 1 na hoogste internet abbo hebt en mobiel internet met bijv 2 nummers je per nummer 2,50 euro korting krijgt en een gratis upgraden naar het volgende (in dit geval hoogste) pakket?

Wij hebben nu 1000 Mbps internet en twee mobiele nummers en betalen 35 euro.
Ik dacht dat als we het pakket naar 100mbps (35 eu) en twee nummers 30 euro zouden moeten betalen en dan een gratis upgraden krijgen naar het hoogste pakket.

Zit ik fout?

Klantenservice zegt dat ik fout zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 31-03-2020 20:23 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Leoon. schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:23:
Allen, ik heb iets in m'n hoofd zitten wat bevestigd dan wel ontkracht moet worden.

Was het niet zo dat als je het 1 na hoogste internet abbo hebt en mobiel internet met bijv 2 nummers je per nummer 2,50 euro korting krijgt en een gratis upgraden naar het volgende (in dit geval hoogste) pakket?

Wij hebben nu 1000 Mbps internet en twee mobiele nummers en betalen 35 euro.
Ik dacht dat als we het pakket naar 100mbps (35 eu) en twee nummers 30 euro zouden moeten betalen en dan een gratis upgraden krijgen naar het hoogste pakket.

Zit ik fout?
Volgens mij is dat de oude actie waar je naar refereert. Inmiddels hebben ze de 'Uit & Thuis' actie, waarbij ze simpelweg beide abonnementen naar de max knallen voor 2x 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40

Oekol

waka waka hey hey

rens-br schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:28:
[...]

Volgens mij is dat de oude actie waar je naar refereert. Inmiddels hebben ze de 'Uit & Thuis' actie, waarbij ze simpelweg beide abonnementen naar de max knallen voor 2x 25 euro.
Helder! Zoiets dacht ik idd al. Dat schiet niet op voor ons we betalen 18.50 euro per abbo en hebben niet meer internet nodig.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinky9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-07-2021
Ik moet nog tot juni 2020, maar dan gaan wij bij T-mobile Thuis vandaan! Al vanaf het begin een instabiele glasvezelverbinding... Meerdere malen contact met de - verder vriendelijke - helpdesk, maar het is niet echt beter geworden.

Wij zijn vorig jaar van een Telfort 500 mbit glasvezel alles-in-1 overgestapt naar T-mobile Thuis 750 mbit glasvezel. Nooit problemen gehad met Telfort, maar wij wilden wat goedkoper en TV kijken deden we niet of nauwelijks, dus dan liever een alleen een (snellere) internetverbinding en T-Mobile had een aanbieding. De snelheid is meer dan prima bij T-Mobile - wanneer het werkt. Zo'n 800-1000 mbit is geen probleem. Maar wat heb ik een spijt van de overstap...! Wat een verschrikkelijk instabiele verbinding bij T-mobile...! Het zijn vooral veel korte disconnects. Vooral bij online gamen is het zeer vervelend: games gooien je van de server of de games crashen. Zeker sinds de laatste grote storing van verleden week is de ellende alleen nog maar toegenomen.

Heeft iemand anders hier deze ervaring ook? Ik heb al een alternatieve DNS ingesteld op al mijn apparaten: 1.1.1.1 en 1.0.0.1 en dat lijkt (wat) te helpen. Ik ben zelf geen netwerk guru, ik weet niet of er nog tips & tricks zijn m.b.t. T-mobile Thuis?

Ik zal eens door deze 302(!!!) pagina's spitten... .... ......... ............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zoekfunctie kan je misschien helpen, soms hoor je idd wel dat het hit or miss is.

Eind van de middag ook even kort een storing gehad waarbij ik de router moest resetten. 2e storing met die van vorige week in al die jaren dat ik klant ben. Dus hier is het gewoon (gelukkig) prima. Ook met hogere snelheden qua abbo, ook dan kreeg ik meer op de lijn.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Stinky9 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:05:
Ik moet nog tot juni 2020, maar dan gaan wij bij T-mobile Thuis vandaan! Al vanaf het begin een instabiele glasvezelverbinding... Meerdere malen contact met de - verder vriendelijke - helpdesk, maar het is niet echt beter geworden.

Wij zijn vorig jaar van een Telfort 500 mbit glasvezel alles-in-1 overgestapt naar T-mobile Thuis 750 mbit glasvezel. Nooit problemen gehad met Telfort, maar wij wilden wat goedkoper en TV kijken deden we niet of nauwelijks, dus dan liever een alleen een (snellere) internetverbinding en T-Mobile had een aanbieding. De snelheid is meer dan prima bij T-Mobile - wanneer het werkt. Zo'n 800-1000 mbit is geen probleem. Maar wat heb ik een spijt van de overstap...! Wat een verschrikkelijk instabiele verbinding bij T-mobile...! Het zijn vooral veel korte disconnects. Vooral bij online gamen is het zeer vervelend: games gooien je van de server of de games crashen. Zeker sinds de laatste grote storing van verleden week is de ellende alleen nog maar toegenomen.

Heeft iemand anders hier deze ervaring ook? Ik heb al een alternatieve DNS ingesteld op al mijn apparaten: 1.1.1.1 en 1.0.0.1 en dat lijkt (wat) te helpen. Ik ben zelf geen netwerk guru, ik weet niet of er nog tips & tricks zijn m.b.t. T-mobile Thuis?

Ik zal eens door deze 302(!!!) pagina's spitten... .... ......... ............
Ik heb hier ook last van, en merkte het meteen al na de overstap destijds.. Toen had ik meteen al spijt, maar kon niet meer terug..

Inmiddels is de overstap gemaakt, nog 2 maanden te gaan en weg bij T-Mobile..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Segafreak83 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:48:
[...]
Ik heb hier ook last van, en merkte het meteen al na de overstap destijds.. Toen had ik meteen al spijt, maar kon niet meer terug..
Mijn broer had internet al van Vodafone wat naar T-Mobile Thuis ging. Geen problemen. Ben van de week zelf ook overgestapt, merk ook niets slechts aan de verbinding.
Is er een simpele manier om te zien of mijn verbinding ook instabiel zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinky9
swhnld schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:31:
[...]

Mijn broer had internet al van Vodafone wat naar T-Mobile Thuis ging. Geen problemen. Ben van de week zelf ook overgestapt, merk ook niets slechts aan de verbinding.
Ik heb veel last van online games waarbij ik van de server wordt gegooid omdat er héél even geen connectie meer is. Dit is het meest storend!

Bij Netflix, Youtube of andere streamingdienst moet er soms gebufferd worden bij full HD content.

Bij het downloaden met 80 tot 90 megabyte/seconde (ja, de snelheid is zeker goed te noemen - als het werkt) valt de snelheid in één keer helemaal weg naar 0 kilobyte/seconde. Dit duurt dan een seconde of wat en dan gaat ie weer naar volle snelheid.

Dit had ik nooit bij Telfort. Ik heb jaren bij Telfort gezeten en nooit problemen. Bij T-Mobile is het standaard meerdere malen per dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

swhnld schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:31:
[...]

Er is 1 iemand die continue dezelfde plaat afspeelt. Maak je niet druk.

Als je verbinding niet stabiel zou zijn dan zou je dat vanzelf wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:52:
[...]

Er is 1 iemand die continue dezelfde plaat afspeelt. Maak je niet druk.

Als je verbinding niet stabiel zou zijn dan zou je dat vanzelf wel merken.
Je kan wel roepen dat ik in herhaling val, maar er zijn er meerdere met deze ervaring. En ik deel deze alleen maar, het is niet alleen maar koek en ei, of ben je DTAG alweer vergeten?

Tuurlijk heeft iedere provider kans op problemen, maar zo erg als hier heb ik het nog nooit gehad in mijn internet verleden vanaf 2000.

Wegvallen van de verbinding, router die ineens reboot om 22:00 zonder aanwijsbare reden. Al meerdere routers geprobeerd, en voor mijn overstap heb ik nergens last van gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:03
Ik ben bijna een jaar bij T-mobile en eigenlijk geen problemen. Zit in het WBA gebied en gebruik mijn eigen router. Ook gebruik ik al jaren de DNS servers van OpenDNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Afgelopen en aankomende nacht zijn er wel werkzaamheden bij T-Mobile (geweest).
Althans, ik had dit in een mail ontvangen.

Niks van gemerkt verder though.

[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 01-04-2020 21:04 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:24
Stinky9 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:41:
[...]

Ik heb veel last van online games waarbij ik van de server wordt gegooid omdat er héél even geen connectie meer is. Dit is het meest storend!

Bij Netflix, Youtube of andere streamingdienst moet er soms gebufferd worden bij full HD content.

Bij het downloaden met 80 tot 90 megabyte/seconde (ja, de snelheid is zeker goed te noemen - als het werkt) valt de snelheid in één keer helemaal weg naar 0 kilobyte/seconde. Dit duurt dan een seconde of wat en dan gaat ie weer naar volle snelheid.

Dit had ik nooit bij Telfort. Ik heb jaren bij Telfort gezeten en nooit problemen. Bij T-Mobile is het standaard meerdere malen per dag.
Er is volgens mij wat anders aan de hand in Nederland wat niet zo zeer aan tmobile te wijten is

kijk hier eens naar

https://allestoringen.nl/

vanavond weer

zie je al die pieken op alle online diensten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinky9
Klopt. Ik ken de site. Maar dit speelt al langer. Al vanaf vorig jaar, direct nadat wij zijn overgestapt. De Corona crisis maakt het er zeker niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:47
larsF schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:03:
Ik ben bijna een jaar bij T-mobile en eigenlijk geen problemen. Zit in het WBA gebied en gebruik mijn eigen router. Ook gebruik ik al jaren de DNS servers van OpenDNS.
Wij hebben hier de zelfde setup en zijn al sinds 2012 klant bij eerst Vodafone Thuis en later T-Mobile Thuis op WBA. Prima verbinding. Óók tijdens de DTAG routering hebben wij geen enkel probleem ervaren. In al die jaren is de verbinding misschien drie keer kortstondig onderbroken geweest.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 22:25
Sinds de DTAG change en de rollback ervan in oktober vorig jaar ervaar ik wel korte hickups. Het komt niet iedere dag voor.

Ik gebruik eigen router waar de glavsvezel via SFP module gekoppeld met alleen internet als dienst. Geen IPTV of VOIP.

Omdat ik qua DNS andere servers gebruik dan de standaard van T-Mobile had ik geen last van internet storing enkele dagen geleden. Dus is wel overduidelijk dat T-Mobile hickups heeft op zijn verbindingen, zowel WBA als ODF, gezien de reacties in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:03
Napsju schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:14:
[...]

Wij hebben hier de zelfde setup en zijn al sinds 2012 klant bij eerst Vodafone Thuis en later T-Mobile Thuis op WBA. Prima verbinding. Óók tijdens de DTAG routering hebben wij geen enkel probleem ervaren. In al die jaren is de verbinding misschien drie keer kortstondig onderbroken geweest.
Met de DTAG routing problemen heb ik wel wat packet los gehad en hoge ping tijden.
Gelukkig werdt dat door T-mobile weer terug gedraaid.
Maar gelukkig is de verbinding nooit uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 16:04

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Stinky9 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:05:
Heeft iemand anders hier deze ervaring ook? I
Het verhaal van mijn kant in een notendop:
van Telfort > T-Mobile

Sinds dag 1 werd er niet geleverd waarvoor betaald werd. 6 monteurs en bijna een jaar verder vandaag overgestapt naar KPN. En vanaf de eerste test is het zoals het behoort.

Wil je het gehele verhaal lezen :)
https://community.t-mobil...-glasvezel-200-200-313009

Jammer dat T-Mobile niet levert zoals het zou moeten bij een abonnement. Heb nu een abonnement met de eerste 6 maanden 50% korting wat het geheel gezien over een jaar € 37,50 maakt ipv de € 36 bij T-Mobile. voor 200-200 Mobiel T-Mobile abb zal wel ook wat duurder worden nu het geen bundel meer is :(

En volgend jaar maar weer eens kijken hoe de markt er bij staat

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
error33 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:57:
[...]

Het verhaal van mijn kant in een notendop:
van Telfort > T-Mobile

Sinds dag 1 werd er niet geleverd waarvoor betaald werd. 6 monteurs en bijna een jaar verder vandaag overgestapt naar KPN. En vanaf de eerste test is het zoals het behoort.

Wil je het gehele verhaal lezen :)
https://community.t-mobil...-glasvezel-200-200-313009

Jammer dat T-Mobile niet levert zoals het zou moeten bij een abonnement. Heb nu een abonnement met de eerste 6 maanden 50% korting wat het geheel gezien over een jaar € 37,50 maakt ipv de € 36 bij T-Mobile. voor 200-200 Mobiel T-Mobile abb zal wel ook wat duurder worden nu het geen bundel meer is :(

En volgend jaar maar weer eens kijken hoe de markt er bij staat
Inderdaad is dit wel een voorbeeld dat T-Mobile bij KPN Wholesale minder inkoopt waardoor de snelheid per WBA abonnee onderuit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1opg
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-03 22:59
ocdaan schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:21:
Direct aangesloten, de nieuwe fritzbox firmware heeft een standaard profiel voor tmobile glas. Plug and play dus.
Welke firmware is dat ???? ook voor de 7581 ???? dan kan mijn huawei er tussenuit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:00:
[...]

Inderdaad is dit wel een voorbeeld dat T-Mobile bij KPN Wholesale minder inkoopt waardoor de snelheid per WBA abonnee onderuit gaat.
Die snap ik niet. T-Mobile koopt bijvoorbeeld een 100/100 profiel in bij KPN WBA en die zorgen voor de snelheid. Hoe gaat in jouw theorie de snelheid dan onderuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-06 23:18

Erw

Wie heeft er Tmobile 1000/1000? En hoe bevalt het?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Erw schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:53:
Erg goed (met eigen router, geen TV). Wat betreft prijs niet te verslaan. Ik kwam van XS4ALL af en ik merk eigenlijk geen verschil.

Enige nadeel is dat er geen IPv6 verbinding geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Soundwork schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:00:
[...]

Dit ervaar ik dus ook. Er zit "iets" in het netwerk bij T-Mobile waardoor de boel niet lekker loopt.

Niets ten nadele van de klantenservice, die proberen te helpen waar ze kunnen.

Inmiddels is de overstap in gang gezet, nog even aankloten en dan over naar KPN (cashback is binnen 1,5 dag geregeld, daar kan LG (met 5 maanden?!) nog iets van leren ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-06 20:54
Sinds 3 weken 1GB/1GB (geen tv&telefoon). Internet bevalt prima.
Geen storingen of andere rare zaken tot nu toe.
Tevreden dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik zit op KPN WBA, maar komende maand ga ik wel weer verlengen, nu 2 jaar klant. Verbinding is stabiel en de eigen hardware is zeer prettig. TV platform is Mwoah, maar live TV voldoet, zappen gaat vlot en terugkijken doen we via Videoland, NPO en Kijk.
Begin gemist werkt niet altijd, naja, geen deal breaker.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23
Heb sinds 2 jaar T-Mobile glas, eerst 750, nu de laatste maanden 1 GB. Bevalt prima. Ik gebruik wel mijn eigen 2 AP's, niet de wifi router van T-Mobile zelf.

Ik heb 2 keer storing gehad, eerste keer met die beruchte routering via Duitsland, en laatst met de DNS problemen, maar die had ik zelf snel verholpen.

TV heb ik 2 maanden geleden opgezegd, nu via NLZIET op mijn Android TV box. De beeldkwaliteit is net ietsjes minder, maar het gebruiks(on)gemak van de T-Mobile oplossing heeft me doen besluiten om cord te cutten.

Ik heb ook ervaring met Lijbrandt/Vodafone glas (ooit voorloper van T-Mobile) en KPN glas. Ik vond de KPN propositie de beste, maar heb daar niet meer dan 2 keer zoveel geld voor over. T-Mobile is (op hun eigen glas netwerk) prijstechnisch niet te verslaan, helemaal als je ook een unlimited mobiel abonnement erbij neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Ik heb net een week 1000/1000 komende van KPN 200/200. Tot dusverre een verbetering op draadloos dekking met de meegeleverde Zyxel router van T-Mobile ten opzichte van de Experia 10 box. De Zyxel dekt wel mijn hele woning, bij de KPN had ik een repeater nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

pe1opg schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:22:
[...]

Welke firmware is dat ???? ook voor de 7581 ???? dan kan mijn huawei er tussenuit :-)
Ik weet er ook niet alles van maar die van mij heeft de nieuwe 7 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb vanmiddag m’n Zyxel ontvangen. Nog niet aangesloten (monteur moet nog komen voor glasvezelgebeuren).

Maar: hoe hang ik dat ding in godsnaam aan de nuur?! Er zitten aan de achterkant wel ‘oogjes’ om ‘m aan op te hangen, maar de pootjes zitten in de weg. En de kabels ook.

Bij m’n Fritzbox zat een muurplaatje. Hier niet. Enig idee of er zoiets bestaat? Hoe hebben jullie de router gemonteerd?

[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 04-04-2020 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Aan de oogjes. De pootjes zorgen juist dat de kabels niet in de weg zitten. Hij hangt dus niet plat aan de wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:31:
Aan de oogjes. De pootjes zorgen juist dat de kabels niet in de weg zitten. Hij hangt dus niet plat aan de wand.
Hij hangt dus schuin aan de wand? Wat een lelijk ontwerp :/ Nou ja, daar verzin ik wel wat op dan.

(Hij komt bij mij bij de ingang van de kelder te hangen en daar kom ik dagelijks. Vandaar dat het me wel wat uitmaakt hoe her eruitziet;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:40:
[...]

Die snap ik niet. T-Mobile koopt bijvoorbeeld een 100/100 profiel in bij KPN WBA en die zorgen voor de snelheid. Hoe gaat in jouw theorie de snelheid dan onderuit?
Dit hoeft niet bij KPN te zitten maar kan ook door T-Mobile gedaan worden.
Ik heb het trouwens over de oude profielen 200 en 500 Mbps, niet over de huidige 100 Mbps.
Als men profiel 200 of 500 schakelt en de speedtesten zitten eronder, dan moet "ergens" geknepen worden.
Bij error33 is heel duidelijk gebleken toen hij hoger stond ingesteld, er men daar ook onder bleef hangen bij de 500 Mbps. Bekabeling en vezels uitgesloten dus dan moet er op de netwerkpoorten deze "traffic shaping" worden toegepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Soundwork schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:29:
[...]

Dit hoeft niet bij KPN te zitten maar kan ook door T-Mobile gedaan worden.
Ik heb het trouwens over de oude profielen 200 en 500 Mbps, niet over de huidige 100 Mbps.
Als men profiel 200 of 500 schakelt en de speedtesten zitten eronder, dan moet "ergens" geknepen worden.
Bij error33 is heel duidelijk gebleken toen hij hoger stond ingesteld, er men daar ook onder bleef hangen bij de 500 Mbps. Bekabeling en vezels uitgesloten dus dan moet er op de netwerkpoorten deze "traffic shaping" worden toegepast.
Dat is dus precies mijn punt. Op WBA kan T-Mobile niks knijpen of shapen op de netwerkpoorten. En WBA doet dat zeker niet.
Maar ik snap je opmerking nog steeds niet: T-Mobile koopt minder in? Op welk niveau bedoel je dat dan? Na de ontkoppeling in het hogere netvlak bedoel je dan? Dat kan op zich maar dan is elke abonnee de klos, want daar komen alle TMO verbindingen samen. Dus niet alleen WBA klanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:52:
[...]

Dat is dus precies mijn punt. Op WBA kan T-Mobile niks knijpen of shapen op de netwerkpoorten. En WBA doet dat zeker niet.
Maar ik snap je opmerking nog steeds niet: T-Mobile koopt minder in? Op welk niveau bedoel je dat dan? Na de ontkoppeling in het hogere netvlak bedoel je dan? Dat kan op zich maar dan is elke abonnee de klos, want daar komen alle TMO verbindingen samen. Dus niet alleen WBA klanten.
Hoe verklaar je het verhaal van error33 dan??
Klant bij T-Mobile en de snelheid zit onder de "beloofde" snelheid van 200 Mbps. Hoogt hij het tijdelijk op naar 500 Mbps en ook daar zit hij wederom onder de beloofde snelheid maar wel meer dan 200 Mbps. Gaat hij rechtstreeks bij KPN een glasvezel abonnement afnemen zit hij op de beloofde snelheid of zelfs er iets boven. Sorry maar dan zit er toch echt iets mis in de schakel tussen KPN WBA en T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Laatst online: 11-06 22:57
BlakHawk schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:54:
Is er al nieuws over de tv kastjes van t-mobile?
Dit zou begin 2020 cloud opname gaan worden toch?
Is verschoven naar de zomer van dit jaar. Meer is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:41:
[...]

Hoe verklaar je het verhaal van error33 dan??
Klant bij T-Mobile en de snelheid zit onder de "beloofde" snelheid van 200 Mbps. Hoogt hij het tijdelijk op naar 500 Mbps en ook daar zit hij wederom onder de beloofde snelheid maar wel meer dan 200 Mbps. Gaat hij rechtstreeks bij KPN een glasvezel abonnement afnemen zit hij op de beloofde snelheid of zelfs er iets boven. Sorry maar dan zit er toch echt iets mis in de schakel tussen KPN WBA en T-Mobile.
Dat ontken ik ook niet. Ik snap alleen dat verhaal van minder inkopen nog niet. Er zijn maar een X aantal profielen om in te kopen. Je kan niet een 400/400 inkopen en als 500/500 verkopen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:15:
[...]

Dat ontken ik ook niet. Ik snap alleen dat verhaal van minder inkopen nog niet. Er zijn maar een X aantal profielen om in te kopen. Je kan niet een 400/400 inkopen en als 500/500 verkopen bijvoorbeeld.
Dat bedoel ik ook niet.
Per (area) PoP wordt een totale bandbreedte ingekocht.
Dus KPN doet dit ook voor zijn afnemers (in dit geval T-Mobile).
Wat nu als de "aanvoer bandbreedte" niet toereikend is?

Ik heb dit toen ik klant was bij XS4ALL ook gehad. Toen liep de aanvoer lijn naar het PoP vol, en dat heeft XS4ALL toen ook opgelost, de totale bandbreedte bij KPN werd iets opgehoogd waardoor ik weer de beloofde snelheid ontving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:27:
[...]

Dat bedoel ik ook niet.
Per (area) PoP wordt een totale bandbreedte ingekocht.
Dus KPN doet dit ook voor zijn afnemers (in dit geval T-Mobile).
Wat nu als de "aanvoer bandbreedte" niet toereikend is?

Ik heb dit toen ik klant was bij XS4ALL ook gehad. Toen liep de aanvoer lijn naar het PoP vol, en dat heeft XS4ALL toen ook opgelost, de totale bandbreedte bij KPN werd iets opgehoogd waardoor ik weer de beloofde snelheid ontving.
Aha.. nu snap ik je. Maar zo werkt het niet. In de PoP komt alles samen op de Dslam en die multiplext alles in elkaar om het vervolgens op de ring richting CityPoP te zetten en vice versa uiteraard. Die ring kan lang zijn bij een losse AreaPoP of zeer kort (bij een gecombineerde CP/AP). Uiteraard kan de toevoer teveel zijn voor de gehuurde ringvezels maar dan zou elke provider er last van moeten hebben. Het is niet zo dat de signalen vanaf Dslam op de ring per provider een eigen ringvezel hebben.

Ik denk dat ik weet welke route jij bedoelt, namelijk die vanaf het netwerk van de provider (XS4all of T-Mobile) naar de koppeling met KPN WBA. Die koppeling zit in de grote telefooncentrales of in datacenters.
Als een provider de bandbreedte naar die locatie te laag heeft krijgen klanten daar inderdaad last van. Maar dan niet per PoP maar voor een veel groter gebied (vaak meerdere gemeenten tegelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:58:
[...]

Aha.. nu snap ik je. Maar zo werkt het niet. In de PoP komt alles samen op de Dslam en die multiplext alles in elkaar om het vervolgens op de ring richting CityPoP te zetten en vice versa uiteraard. Die ring kan lang zijn bij een losse AreaPoP of zeer kort (bij een gecombineerde CP/AP). Uiteraard kan de toevoer teveel zijn voor de gehuurde ringvezels maar dan zou elke provider er last van moeten hebben. Het is niet zo dat de signalen vanaf Dslam op de ring per provider een eigen ringvezel hebben.

Ik denk dat ik weet welke route jij bedoelt, namelijk die vanaf het netwerk van de provider (XS4all of T-Mobile) naar de koppeling met KPN WBA. Die koppeling zit in de grote telefooncentrales of in datacenters.
Als een provider de bandbreedte naar die locatie te laag heeft krijgen klanten daar inderdaad last van. Maar dan niet per PoP maar voor een veel groter gebied (vaak meerdere gemeenten tegelijk).
Hoe dan ook, als afnemer 1 en 2 ieder een hun eigen bandbreedtes hebben en dat gaat dan naar grotere (gemeente) gebieden dan kan het dus wel degelijk zo zijn dat T-Mobile andere snelheden levert omdat er meer belasting op dat netwerk deel zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-05 09:44
Anderen ook problemen met internet? Bij is het er volledig uitgevlogen. Regio Veenendaal

[ Voor 10% gewijzigd door Wulfric92 op 06-04-2020 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:27
Wulfric92 schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:36:
Anderen ook problemen met internet? Bij is het er volledig uitgevlogen. Regio Veenendaal
En bij mij precies hetzelfde, ook regio Veenendaal. :)
Nu werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-05 09:44
dehardstyler schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:38:
[...]

En bij mij precies hetzelfde, ook regio Veenendaal. :)
Nu werkt het weer.
Ja hier hetzelfde, was een heel korte storing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Huis ter Heide (Utrecht) idem. Ook de hele avond al glitches in Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-06 13:49
Zojuist bij mij in Utrecht volledig internet weg, ook via andere DNS server, nu wel weer terug.

[ Voor 11% gewijzigd door itsmemax op 07-04-2020 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
itsmemax schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:51:
Zojuist bij mij in Utrecht volledig internet weg, ook via andere DNS server, nu wel weer terug.
Ik heb zowel gisteren als vandaag nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 13-06 14:40
itsmemax schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:51:
Wij ook kortstondig even een storing in Deventer. Na reboot router werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Nergens last van gehad, postcode 8265. Ook in de logs van EdgeRouter niets bijzonders te zien. Sinds aansluiting okt '19 stabiel, destijds wel 1.1.1.1 en 1.0.0.1 als DNS ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vandaag zou mijn glasabonnement overgaan naar TM. Gideon is echter gister al geweest voor het installeren. Omdat mijn TM glas nog niet actief is, heeft hij de KPN TK01 mediaconverter laten staan. TM mediaconverter is wel geinstalleerd maar niet aangesloten. De volgende ochtend kan ik de mediaconvert en modem van KPN naar TM wisselen.

Vanochtend activeerde ik de TM mediaconverter samen met TM Zyxel modem. Maar dan heb ik geen internet! Met KPN mediaconverter en de TM Zyxel modem heb ik wel internet?!

Uiteindelijk zou ik de nettere KPN TK01 mediaconverter willen gebruiken icm TM Zyxel moden. Zou ik deze configuratie kunnen laten staan?

Als ik verder onderzoek doe zie op de Tmobile Thuis pagina dat mijn modem nog niet is geactiveerd. Zou dit met de KPN mediaconverter te maken hebben?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:55
ReseT schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:41:
Vandaag zou mijn glasabonnement overgaan naar TM. Gideon is echter gister al geweest voor het installeren. Omdat mijn TM glas nog niet actief is, heeft hij de KPN TK01 mediaconverter laten staan. TM mediaconverter is wel geinstalleerd maar niet aangesloten. De volgende ochtend kan ik de mediaconvert en modem van KPN naar TM wisselen.

Vanochtend activeerde ik de TM mediaconverter samen met TM Zyxel modem. Maar dan heb ik geen internet! Met KPN mediaconverter en de TM Zyxel modem heb ik wel internet?!

Uiteindelijk zou ik de nettere KPN TK01 mediaconverter willen gebruiken icm TM Zyxel moden. Zou ik deze configuratie kunnen laten staan?

Als ik verder onderzoek doe zie op de Tmobile Thuis pagina dat mijn modem nog niet is geactiveerd. Zou dit met de KPN mediaconverter te maken hebben?
Zou je foto kunnen sturen hoe het er nu uit ziet? (glasvezelaansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMore
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-03 07:32
Zojuist groot deel van de topic door gespit opzoek naar ervaringen met de Aria 610x. Ik kan hier helaas weinig over vinden, ook online en op youtube. Wij hebben een moeder thuis die niet zo handig is met elektronica en nu gebruikt maakt van een KPN box. We zitten erover na te denken om over te stappen naar T-mobile, maar wel met de voorwaarde dat haar TV ervaring net zo makkelijk is.

Kan iemand hier toevallig bij helpen? Wat zijn de ervaringen met de Aria 610x? Is de interface responsief en makkelijk en draait het stabiel? Ik las dat de box geen apps ondersteund zoals Spotify en Netflix, klopt dit nog steeds? Een filmpje of enig ander advies hierin is ook welkom!

Bij voorbaat dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:44
Weet iemand of bij een nieuwe aansluiting de installatiekosten komen te vervallen als je de apparatuur al hebt hangen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Brent schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:48:
Weet iemand of bij een nieuwe aansluiting de installatiekosten komen te vervallen als je de apparatuur al hebt hangen?
Helaas niet. Althans, ik kreeg het niet voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
Nee, T-Mobile rekent altijd aansluitkosten en ook de kosten van de Guidion monteur.
Je mag het namelijk niet zelf installeren. Helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Nee, helaas. Zelfs niet bij een verhuizing. (kwam ik achter)

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 08-04-2020 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 16:26
Misschien dat CashbackXL of Cashbacktotaal de "pijn" verzachten?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Soundwork schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:06:
[...]

Nee, T-Mobile rekent altijd aansluitkosten en ook de kosten van de Guidion monteur.
Je mag het namelijk niet zelf installeren. Helaas...
Omdat bij mij de hardware al zit, hoeft er ook niet geinstalleerd te worden, vandaar mijn vraag. Bij vorige overstappen was het ook een kwestie van router omwisselen en klaar. Hoefde niemand voor langs te komen, aldus Guidion zelf ook.

OK, dank allen, cashback is er dus om de klap op te vangen. Of zou er weer eens een actie aan komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
Brent schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:00:
[...]

Omdat bij mij de hardware al zit, hoeft er ook niet geinstalleerd te worden, vandaar mijn vraag. Bij vorige overstappen was het ook een kwestie van router omwisselen en klaar. Hoefde niemand voor langs te komen, aldus Guidion zelf ook.

OK, dank allen, cashback is er dus om de klap op te vangen. Of zou er weer eens een actie aan komen?
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Maar de NTU is eigendom van je vorige provider dus die claimen ze niet altijd terug. Ook al is de NTU of mediaconverter aanwezig, de nieuwe provider brengt hiervoor eigenlijk altijd een nieuwe aan, mits je binnen de "KPN vlag" blijft (zoals KPN naar XS4ALL), dan wordt de NTU behouden en wisselt alleen de achterliggende (WiFi)router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:20:
[...]

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Maar de NTU is eigendom van je vorige provider dus die claimen ze niet altijd terug. Ook al is de NTU of mediaconverter aanwezig, de nieuwe provider brengt hiervoor eigenlijk altijd een nieuwe aan, mits je binnen de "KPN vlag" blijft (zoals KPN naar XS4ALL), dan wordt de NTU behouden en wisselt alleen de achterliggende (WiFi)router.
Zelfs bij dat laatste niet omdat providers niet weten wat de klant heeft hangen.
@Brent Heb je echt de T-Mobile hardware al hangen? Dus een constructie op je FTU met een gele glaskabel naar een losse zwarte mediaconverter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik heb nu al fiber, en toen ik hier kwam wonen hoefde er ook niemand langs te komen. Vorige woning deed ik een overstap ook zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Brent schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:38:
Ik heb nu al fiber, en toen ik hier kwam wonen hoefde er ook niemand langs te komen. Vorige woning deed ik een overstap ook zelf.
Ik heb hier ook een T-Mobile set hangen van een aantal jaar geleden. In principe hoeft er dus niemand langs te komen. En dankzij Corona komt er denk ik ook niemand langs. (In de e-mail van Guidion staat dat ze het eerst telefonisch proberen.)

Maar sowieso moet er volgens mij iemand mijn glasvezel aan de andere kant omprikken. Ik weet niet of dezelfde Guidion monteur dat doet, maar hoe dan ook zal dat kosten met zich meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 15:44
NielsFL schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:48:
[...]
En dankzij Corona komt er denk ik ook niemand langs.
Hier lijken ze nog steeds vezels naar binnen te brengen in huizen in de wijk, gek genoeg.
Heb een mail naar T-Mobile gestuurd om te vragen wat het plan is aangezien alles in de grond ligt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1 ... 76 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie