[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.890.078 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uberprutser schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:28:
[...]

Hier lijken ze nog steeds vezels naar binnen te brengen in huizen in de wijk, gek genoeg.
Heb een mail naar T-Mobile gestuurd om te vragen wat het plan is aangezien alles in de grond ligt.
Waarom is dat gek? Je ziet in heel nederland dat de uitrol door gaat, zij het met beperkingen en aanpassingen. Elke partij heeft zijn eigen afweging daarin.

Wat T-Mobile betreft: Voor zover ik weet leggen zij alleen vezels naar binnen bij woningen die een abonnement nemen. De rest blijft buiten liggen. Dat is een manier die in het buitenland ook veel gebruikt wordt en veel geld scheelt in de eerste aanleg. Uiteraard kost het meer geld als men steeds terug moet komen maar dat is eren eigen afweging.

Het lijkt me dus niet raar dat ze nog bezig zijn met het naar binnen brengen van glasvezel tot in de woningen, zeker als je bedenkt dat het graafwerk buiten in de straten en stoepen ruim eerder klaar is dan het naar binnen brengen van de vezels. Dat kan nog vele maanden na-ijlen..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ReseT schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:41:
Vandaag zou mijn glasabonnement overgaan naar TM. Gideon is echter gister al geweest voor het installeren. Omdat mijn TM glas nog niet actief is, heeft hij de KPN TK01 mediaconverter laten staan. TM mediaconverter is wel geinstalleerd maar niet aangesloten. De volgende ochtend kan ik de mediaconvert en modem van KPN naar TM wisselen.

Vanochtend activeerde ik de TM mediaconverter samen met TM Zyxel modem. Maar dan heb ik geen internet! Met KPN mediaconverter en de TM Zyxel modem heb ik wel internet?!

Uiteindelijk zou ik de nettere KPN TK01 mediaconverter willen gebruiken icm TM Zyxel moden. Zou ik deze configuratie kunnen laten staan?

Als ik verder onderzoek doe zie op de Tmobile Thuis pagina dat mijn modem nog niet is geactiveerd. Zou dit met de KPN mediaconverter te maken hebben?
Dit is uiteindelijk goed gegaan! Beide media converters werken. De oplossing was een beetje geduld.

Verder heb ik de tm media converter eruit gehaald en weer de KPN geïnstalleerd.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:32
Om me heen meerdere verhalen gehoord dat Cashbacktotaal niet reageert op e-mails en dat de status van de bedragen op 'In verwerking' blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:51
ReseT schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:35:
[...]

Dit is uiteindelijk goed gegaan! Beide media converters werken. De oplossing was een beetje geduld.

Verder heb ik de tm media converter eruit gehaald en weer de KPN geïnstalleerd.
Nog bedankt voor de tip! Vanmorgen rond 7 uur werkte mijn KPN verbinding niet meer en vanmiddag om 14uur komt de monteur van Guidon pas. Bij de T-Mobile converter mis ik het juiste kabeltje en kapje als ik het goed begrepen heb van voorgaande berichten. Heb die van KPN er weer tussen gezet en heb nu stabiel internet van T-Mobile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Nuevocasa schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:52:
[...]

Nog bedankt voor de tip! Vanmorgen rond 7 uur werkte mijn KPN verbinding niet meer en vanmiddag om 14uur komt de monteur van Guidon pas. Bij de T-Mobile converter mis ik het juiste kabeltje en kapje als ik het goed begrepen heb van voorgaande berichten. Heb die van KPN er weer tussen gezet en heb nu stabiel internet van T-Mobile :)
Overigens werkt het blauw-blauwe patch kabel (met gele sleeve) goed. Ik haal gewoon de bestelde snelheid. 48 vd 50mbit up en down.

Zoals ik van de voorgaande posts afleid is het niet netjes. Maar voor de meeste mensen geldt als het werkt zoals besteld dan is het prima.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
ReseT schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:13:
[...]

Overigens werkt het blauw-blauwe patch kabel (met gele sleeve) goed. Ik haal gewoon de bestelde snelheid. 48 vd 50mbit up en down.

Zoals ik van de voorgaande posts afleid is het niet netjes. Maar voor de meeste mensen geldt als het werkt zoals besteld dan is het prima.
Monteur is hier welgeteld 3 minuten geweest. Kwam binnen, keek in de meterkast, haalde een kapje en een patch kabel met een blauwe en groene stekker uit de auto, sloot die aan en kon weer gaan :) 8)

Had zelf alles al helemaal omgezet. Gisteravond de modem al helemaal aangepast en gelijk gezet als mijn vorige KPN modem, alle vaste IP adressen ed. gelijk gezet. Alles werkt perfect. Moet zeggen dat de eerste indruk positief is. Kan oa meer vaste IP adressen instellen dan bij KPN met de V10 Experiabox. TV werkt zelfs sneller dan bij kpn en NPO1 zit gewoon op 1 met een zeer goede kwaliteit.

KPN was sinds januari hier niet stabiel. Alles was doorgemeten en leek goed, een nieuwe modem had wel iets geholpen maar het was nog niet top. Benieuwd hoe het de komende tijd met T-mobile gaat. Betaal nu iig de helft en als het niet bevalt zoals sommige anderen hier, gaan we over een jaar gewoon weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn TM wifi repeater ontvangen. Dit is echter geen Fritz! 1750e maar een Zyxel WAP6807.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
Als je in een kpn gebied zit moet er dan een patch kabel met groene stekker aan 1 kant aangesloten worden?

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaveD1109 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:22:
Als je in een kpn gebied zit moet er dan een patch kabel met groene stekker aan 1 kant aangesloten worden?
Alleen als je een nieuwe FTU hebt met een patchkap (Google maar even op ftu TK01). Daar wordt de groene connector op gebruikt. Bij alle oudere FTU's de blauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-06 20:58

Wvr

misschien dat iemand mij hier kan helpen,

ik heb 2x tv boxen (beneden en slaapk.) nu geeft 1 van de box (beneden) wel beeld maar geen geluid.
wat ik geprobeert heb.
- box wisselen met benden en slaap, de box die eerst geen geluid gaf boven wel geluid
- hdmi kabel gewisseld
-de rasperry pi geeft wel geluid op hdmi poort 1, die hdmi kabel en poort gebruikt voor de box maar toch geen geluid
-als ik de box aansluit in de slaapk geeft die wel geluid

ik weet het ff niet iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Je TV is kapot.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:20

NeHoX

Gamer + PV

Slechts een snelheid van 150 down en 180 up van m'n 1000Mbit/s lijn. (Postcode 3328). Vriend van me in een andere wijk (Postcode 3315)is op het ene moment 620/600 andere 900/600

Speedtest welke ik heb gebruikt: www.fast.com maar zelfde resultaten op speedtest.net

Enkele dagen geleden nog nergens last van, ook niet op de piekmomenten 's avonds.

[ Voor 14% gewijzigd door NeHoX op 11-04-2020 23:35 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:26
Wvr schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:29:
misschien dat iemand mij hier kan helpen,

ik heb 2x tv boxen (beneden en slaapk.) nu geeft 1 van de box (beneden) wel beeld maar geen geluid.
wat ik geprobeert heb.
- box wisselen met benden en slaap, de box die eerst geen geluid gaf boven wel geluid
- hdmi kabel gewisseld
-de rasperry pi geeft wel geluid op hdmi poort 1, die hdmi kabel en poort gebruikt voor de box maar toch geen geluid
-als ik de box aansluit in de slaapk geeft die wel geluid

ik weet het ff niet iemand een idee?
Toen ik net t mobile kreeg ook probleem.
Oplossing toen gegeven.
Misschien helpt het jou ook
d-vine schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:29:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad zat ook even te puzzelen.. [ IPTV box op marantz > Panasonic ]
Maar als ik de box met hd op de tv (sony) in slaapkamer koppelde was het geluid er ineens. Dus wist ik dat het setting gerelateerd was

Oorzaak was de setting van mijn Panasonic 4k TV (CX800 serie)
HDMI setting op op 1.4 of auto
HDCP modus 1
en misschien heb je nog wat andere setting zelf...

Het zou moeten werken als je HDMI in versterker zit en dan de out naar de TV.
Geluid op box instellen moet niet uit maken, die werkt beide bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwFan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-06 20:03
NeHoX schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:35:
Slechts een snelheid van 150 down en 180 up van m'n 1000Mbit/s lijn. (Postcode 3328). Vriend van me in een andere wijk (Postcode 3315)is op het ene moment 620/600 andere 900/600

Speedtest welke ik heb gebruikt: www.fast.com maar zelfde resultaten op speedtest.net

Enkele dagen geleden nog nergens last van, ook niet op de piekmomenten 's avonds.
Net even getest (postcode ook 3315) en ik haal gewoon 800 Mbps (750 Mbps abbonement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-06 17:13

Audione0

Strijdt der titanen

wwwFan schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:41:
[...]

Net even getest (postcode ook 3315) en ik haal gewoon 800 Mbps (750 Mbps abbonement)
Hoe is jou verbinding over het algemeen? Ik zit nu bij Ziggo wat qua stabiliteit prima is. Maar wil internet only want tv kijken doen wij bijna niet en wil van die €65.00 af en ik vind €35,- voor 1000mbit een mooie deal icm met NLziet abbootje

Woon in 3315 gebied.

Als ik deze review moet geloven is het niet zo best bij Tmobile..

https://www.internetervaring.nl/t-mobile-glasvezel/

[ Voor 14% gewijzigd door Audione0 op 12-04-2020 12:21 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:20

Quad

Doof

Audione0 schreef op zondag 12 april 2020 @ 12:19:
[...]

Hoe is jou verbinding over het algemeen? Ik zit nu bij Ziggo wat qua stabiliteit prima is. Maar wil internet only want tv kijken doen wij bijna niet en wil van die €65.00 af en ik vind €35,- voor 1000mbit een mooie deal icm met NLziet abbootje

Woon in 3315 gebied.

Moet zeggen dat ik geen issues heb omtrent internet van T-Mobile, en dat ik ook niet echt de behoefte heb om daarover een review online te geven.
Als ik zo om mij heen kijk, ken ik niemand waarvan ik weet dat zij hun ervaring van de provider online ergens neer zetten, want het werkt prima.. Zodra iets niet werkt worden de meeste mensen wakker en gaat hun, veelal negatieve, ervaring het internet op.

Ik zou dus daar niet veel van aantrekken.

Heb je toevallig ook een T-Mobile mobiel abonnement? Of iemand anders in jouw huishouden? Dan kan je de mobiele abonnement(en) upgraden naar unlimited voor €25 waarbij de internetverbinding ook op €25 euro wordt gezet.

Als je nu contractvrij bent, en ergens tussen de 15,01 en de 25,00 euro betaald, loont het om wellicht over te stappen op T-Mobile mobiel icm T-Mobile thuis. Vergeet dan ook de Cashbacks voor Uit en Thuis niet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wwwFan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-06 20:03
[...]

Woon in 3315 gebied.

T-Mobile werkt bij mij prima stabiel. Ik heb ook alleen internet in combinatie met een nlziet en Netflix abonnement. NLziet rammelt af en toe. Met name bij live kijken. Later terug kijken gaat eigenlijk altijd uitstekend. Aangezien ik weinig tv kijk vind ik het wel prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Dan zit het waarschijnlijk in de modems thuis of in de testserver.

Ik heb een tijd 24/7 speedtests gedraaid in smokeping. Daarin zag je sporadisch dips in de snelheid (per server) maar vrijwel nooit op alle servers tegelijk. Je zag ook geen hogere pings (naar andere servers).

De beste verklaring daarvoor is dat de specifieke speedtests servers soms drukker zijn en eigenlijk geen goede indicatie van de snelheid geven zodra je bij de snelheid van hun netwerkverbinding in de buurt zit.

Als er één klant met gigabit test bij een machine met gigabit uplink kan je de maximale snelheid halen. Al het andere verkeer zit elkaar in de weg. Test jet met 200/20 dan kan je 5 klanten down en 50 up hebben :).

Ik merk het nu ook als ik tests doe. Met iperf meet ik 786 mbit down/656 up naar een eigen machine met gigabit uplink (niet aan AMS-IX maar in een ander netwerk). Speedtest 'golft' en komt op 313 down (begon > 500)/595 up uit. Fast.com wat hoger.

Bij gigabit ben je veel afhankelijker van de andere machine dan wanneer je een ruim lagere snelheid test.
offtopic:
En nu vraag ik mij af of mijn modem een reboot nodig heeft. Dat (openwrt modem) maakt namelijk ook nog wel eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 22:26
Waah schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:03:
[...]

Zelfqoute. Bereik is best aardig eigenlijk. Op 2,4ghz (Draytek heeft geen 5ghz... Heel bijzonder dat men 2 a 3 jaar geleden nog N-routers leverde).

Maar wat ik ook deed, niet sneller dan 12 Mbit down en 8 Mbit up.... Had nog een repeater en zelfde verhaal....

Bedraad aangesloten en hetzelfde. Ligt dus gewoon bij T-Mobile. Dus donderdag komt er een monteur langs... Als die niks kunnen staat er al een alternatief klaar.... Ze zijn nu 80 euro p/m kwijt met alle tv pakketten voor voetbal, extra decoders etc. Bij Online.nl 55 euro inc. voetbal en app voor tv via Android tv. Dus T-Mobile moet goed zijn best doen :+
Monteur is geweest, en heeft een Zyxel acces point achter de Draytek gezet. Nu is de wifi prima. Snelheid ook goed. De Ziggo Speedtest bleef traag maar andere testen waren prima. Dus die gebruik ik nu niet meer...

Had nog een repeater van NLE liggen, die voorziet de tuin nu van wifi op een eigen netwerk. Goedkoopste en simpelste oplossing. Zus vond 150/200 extra investeren wat te duur voor nu nog.....

Mi Box S werkt ook prima. 1 aflevering van Casa de Papel gaf hele vreemde kleuren.... Maar de rest niet. Beetje vreemd. Maar verder werkt alles prima. NLZiet, Canal digitaal. Allemaal prima. Dus de TV kan wel weg straks. Scheelt een klap geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52706

Zelf gebruik ik de App van Speedtest (Windows 10) die te downloaden is via Microsoft Store. Bij selectie van de juiste locatie is de snelheid uitstekend >900Mbps. Fast.com gebruik ik niet, ik ben zelf sowieso niet zo kapot van tests via de browser.
wwwFan schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:41:
Die snelheid haalde ik inderdaad ook op het 750Mbps abonnement in 3315. Nu met 1Gbit zit ik gemiddeld rond de 945-950Mbps.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/m4LWrMN/3315.jpg
€ 35,00 ? 1000Mbit is of € 40,00 en anders € 25,00 (i.c.m. T-Mobile go Unlimited) beide zonder TV. Of het moet zijn dat je die € 25,00 i.c.m. NLziet naar boven afrond? ;-)
Audione0 schreef op zondag 12 april 2020 @ 12:19:Als ik deze review moet geloven is het niet zo best bij Tmobile..

Zelf val ik onder de POP die zich bevind aan het Altetta Jacobs-erf t.h.v. nummers 151-165. Onder die POP valt de betreffende straat maar ook Henriëtte Roland Holst-erf en ik meen te hebben begrepen een deel Boris Pasternak-Erf. Ik moet zeggen .... T-Mobile werkt perfect. Hier nog nooit echt (klopt even af) problemen ervaren. En de snelheden lijken 24/7 stabiel (zelfs ook in de Coronatijd met alle thuiswerkers).

Overigens... de Reviews zijn altijd leuk maar positieve reviews zul je nagenoeg nooit tegenkomen. Ik denk dat als we allemaal uit zouden gaan van reviews, geen enkele provider goed is :-)

- Klant sinds februari/maart vorig jaar met Internet + TV in postcode 3315.
- Klein weetje voor de mensen in Stadspolders (3315) T-Mobile Mobiel dekking wordt 8 mei 2020 verbeterd, in veel delen van 3315 is de dekking beroerd. Op 08-05-2020 komt een nieuwe mast aan het Dudokplein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Anoniem: 52706 schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:34:
[...]

Zelf gebruik ik de App van Speedtest (Windows 10) die te downloaden is via Microsoft Store. Bij selectie van de juiste locatie is de snelheid uitstekend >900Mbps. Fast.com gebruik ik niet, ik ben zelf sowieso niet zo kapot van tests via de browser.

[...]

Die snelheid haalde ik inderdaad ook op het 750Mbps abonnement in 3315. Nu met 1Gbit zit ik gemiddeld rond de 945-950Mbps.

[Afbeelding]

[...]

€ 35,00 ? 1000Mbit is of € 40,00 en anders € 25,00 (i.c.m. T-Mobile go Unlimited) beide zonder TV. Of het moet zijn dat je die € 25,00 i.c.m. NLziet naar boven afrond? ;-)

[...]

Zelf val ik onder de POP die zich bevind aan het Altetta Jacobs-erf t.h.v. nummers 151-165. Onder die POP valt de betreffende straat maar ook Henriëtte Roland Holst-erf en ik meen te hebben begrepen een deel Boris Pasternak-Erf. Ik moet zeggen .... T-Mobile werkt perfect. Hier nog nooit echt (klopt even af) problemen ervaren. En de snelheden lijken 24/7 stabiel (zelfs ook in de Coronatijd met alle thuiswerkers).

Overigens... de Reviews zijn altijd leuk maar positieve reviews zul je nagenoeg nooit tegenkomen. Ik denk dat als we allemaal uit zouden gaan van reviews, geen enkele provider goed is :-)

- Klant sinds februari/maart vorig jaar met Internet + TV in postcode 3315.
- Klein weetje voor de mensen in Stadspolders (3315) T-Mobile Mobiel dekking wordt 8 mei 2020 verbeterd, in veel delen van 3315 is de dekking beroerd. Op 08-05-2020 komt een nieuwe mast aan het Dudokplein..
Tmobile incl NL ziet word dan €35+7.95=42.95, my bad :)

iig fijn dat ze de dekking aan gaan pakken in onze omgeving :*) Ben door jullie ervaringen positief gestemd!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Audione0 schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:44:
[...]

Tmobile incl NL ziet word dan €35+7.95=42.95, my bad :)

iig fijn dat ze de dekking aan gaan pakken in onze omgeving :*) Ben door jullie ervaringen positief gestemd!
T-Mobile Thuis Internet-Only wordt dan € 40,00 + € 7,95 = € 47,95 tenzij je T-Moble Go Unlimited hebt ;-) € 25,00 + € 7,95 = € 32,95

T-Mobile Thuis Basic 50Mbit kost inderdaad € 30,00, 100Mbit kost € 35,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Anoniem: 52706 schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:17:
[...]

T-Mobile Thuis Internet-Only wordt dan € 40,00 + € 7,95 = € 47,95 tenzij je T-Moble Go Unlimited hebt ;-) € 25,00 + € 7,95 = € 32,95

T-Mobile Thuis Basic 50Mbit kost inderdaad € 30,00, 100Mbit kost € 35,00.
Als ik alle schuifjes aanzet hoe het in mijn situatie eruit komt te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.schoollife.nl/upload/images/1000mbzjz.jpg

[ Voor 121% gewijzigd door Audione0 op 12-04-2020 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Audione0 schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:52:
[...]

[Afbeelding]
Ah ja, dat verklaart inderdaad een hele hoop.
Wat ik vooral in mijn omgeving zie is de combinatie Unlimited Go + Thuis of alleen Thuis. Andere (T-Mobile) abonnementen zie ik bijna niet meer voorbij komen sinds de Uit & Thuis combideal.

Nou weet ik niet welk andere (niet Unlimited) abonnement je hebt natuurlijk, maar het is misschien wel goed daar even naar te kijken. Als je daar € 17,50 (€ 15,00 incl korting) of meer aan betaalt, kun je net zo goed overstappen op de go Unlimited waardoor je onbeperkt kunt internetten, bellen en sms'en op je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Anoniem: 52706 schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:10:
[...]

Ah ja, dat verklaart inderdaad een hele hoop.
Wat ik vooral in mijn omgeving zie is de combinatie Unlimited Go + Thuis of alleen Thuis. Andere (T-Mobile) abonnementen zie ik bijna niet meer voorbij komen sinds de Uit & Thuis combideal.

Nou weet ik niet welk andere (niet Unlimited) abonnement je hebt natuurlijk, maar het is misschien wel goed daar even naar te kijken. Als je daar € 17,50 (€ 15,00 incl korting) of meer aan betaalt, kun je net zo goed overstappen op de go Unlimited waardoor je onbeperkt kunt internetten, bellen en sms'en op je mobiel.
Ja daar ga ik naar kijken.
In heb alles unlimited, alleen geen unlimited mobiel internet.

Morgen eens Tmobile bellen (mits ze op 2e paasdag open zijn) en kijken wat ze voor ons kunnen doen.
Mijn vrouw zit ook bij T-Mobile qua telefoon misschien dat er nog meer te halen valt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Audione0 schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:52:
[...]

[Afbeelding]
Lopende abonnementen bij T-Mobile mobiel kan je kosteloos upgraden, huidige looptijd van het contract blijft staan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Audione0 schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:18:
[...]

Ja daar ga ik naar kijken.
In heb alles unlimited, alleen geen unlimited mobiel internet.

Morgen eens Tmobile bellen (mits ze op 2e paasdag open zijn) en kijken wat ze voor ons kunnen doen.
Mijn vrouw zit ook bij T-Mobile qua telefoon misschien dat er nog meer te halen valt?
In principe niet.... tenminste, je vrouw heeft omdat de ook binnen klantenvoordeel valt recht op € 2,50 korting. Of ook recht op Unlimited Go voor € 25,00. Kortingen lopen dan dus niet verder op...

Hier overigens:
T-Mobile Thuis + TV € 25,00 + € 15,00 (€ 40,00) met nog uit het oude Klantenvoordeel 2 gratis zenderpakketten € 15,00.

2x T-Mobile Go Unlimited € 25,00 p/st
1x T-Mobile Go 1GB (>3GB) € 9,99

Dus een dikke € 99,99 per maand (excl inflatie die sinds dit jaar in rekening wordt gebracht maar dat heb je overal wel).
Quad schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:24:
[...]

Lopende abonnementen bij T-Mobile mobiel kan je kosteloos upgraden, huidige looptijd van het contract blijft staan.
Inderdaad... en laat dat nou net weer even ontzettend goed uit komen voor veel mensen ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 52706 op 12-04-2020 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Anoniem: 52706 inflatiecorrectie kan je meestal weer gecorrigeerd krijgen als je abonnementen verlengd. Wel tegen de dan geldende voorwaarden (en klantvoordelen).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ik = Go abbo incl 2.50 korting = €23.60
Vrouw = Go ad-ons abbo incl 2.50 korting = €12.90

Totaal T-Mobile vrouw en ik = €36.50 (excl toestel kredieten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Quad schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:26:
@Anoniem: 52706 inflatiecorrectie kan je meestal weer gecorrigeerd krijgen als je abonnementen verlengd. Wel tegen de dan geldende voorwaarden (en klantvoordelen).
Mobiele abonnementen lopen hier nog een jaar door. Maar is zelfs nadelig bij één abonnement. Voor zoonlief hebben wij een T-Mobile Go 1GB abonnement welke dankzij klantenvoordeel verhoogd wordt naar 3GB. Deze kost inclusief klantenvoordeel € 9,99 per maand. Bij een nieuwe overeenkomst is deze nu € 11,00 of te wel € 0,70 duurder ;-)

Qua Go Unlimited bespaar je hooguit die paar cent aan inflatiecorrectie.

T-Mobile Thuis is helemaal niet interessant om te verlengen. Daarmee zou ik € 15,00 per maand meer gaan betalen dan nu het geval is aangezien de 2-gratis zenderpakketten dan komen te vervallen.

Dat laatste vergeten sommige mensen nog wel eens bij het verlengen van T-Mobile Thuis ;-)
Audione0 schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:32:
Ik = Go abbo incl 2.50 korting = €23.60
Vrouw = Go ad-ons abbo incl 2.50 korting = €12.90

Totaal T-Mobile vrouw en ik = €36.50 (excl toestel kredieten)
Op basis van de kosten alleen is het dan dus niet interessant om naar Go Unlimited over te stappen. Dan is het eerder beter om te kijken of je er echt iets aan hebt en die € 1,40 extra er voorover hebt. Voordeel in dat geval is het niet langer hoeven omkijken naar de hoeveelheid data die je verstookt.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 52706 op 12-04-2020 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Audione0 dan is 't alleen voor jou verstandig om daarna Unlimited aan te zetten. Betaal je wel 1.40 meer, maar krijg je 10 euro korting op je vaste internet verbinding. Jouw vrouw krijgt dan 2.5 euro extra korting en 2GB extra.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Voor mobiele abonnementen met wat "minder eisen" kun je ook prima terecht bij T-Mobile dochter BEN.
Ik heb voor beide kids daar de (maand) abbo's lopen. De ene 9Gb/300min €15/m
De ander 6Gb/100min €11/m.
Is voordeliger dan klantenvoordeel ;)

Verdere tip: omdat je voor de combi klantenvoordeel zowel je mobiel, als ook de vaste aansluiting op hetzelfde adres moet hebben (met een max van twee verschillende namen!), is het handiger om bv de abonnementen van jezelf en je vrouw op één naam te zetten. Staat er ergens een .punt. anders, dan kan je de combinatie niet krijgen. Dus let goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quad schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:22:
@Audione0 dan is 't alleen voor jou verstandig om daarna Unlimited aan te zetten. Betaal je wel 1.40 meer, maar krijg je 10 euro korting op je vaste internet verbinding. Jouw vrouw krijgt dan 2.5 euro extra korting en 2GB extra.
A wacht, ja, rekensom wordt voor @Audione0 met die kortingen en alles erop en eraan:
€ 23,60 (mobiel) + € 35,00 (Thuis) = € 58,60

Of te wel verstandigste is inderdaad zijn mobiel abonnement omzetten naar Go Unlimited zodat hij voor € 50,00 per maand klaar is voor mobiel en thuis.

@pinda powerrr is natuurlijk een hele goeie alternatief, alleen niet altijd even voordelig...

Ik vermoed dat zijn vrouw een 3GB bundel heeft met onbeperkt bellen (?) die kost bij T-Mobile inclusief klantenvoordeel € 13,50 bij BEN betaal je daar € 13,00 voor een gelijkwaardig abonnement met bijbehorende snelheid etc. Dat lijkt goedkoper maar bij T-Mobile kun je na die 3GB vrolijk door internetten terwijl het bij BEN direct in tarief gaat. In plaats van BEN, is Simpel dan een betere alternatief.

Note; Voor mijn zoon overigens een BEN abonnement gehad die maandelijks opzegbaar was, ik ben blij dat ik daar vanaf ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik snap maar weinig van die voorwaarden.

Als ik thuis + unlimited neem kom je op 50 euro. Dat snap ik nog.

En elk abbo krijgt 2,50 korting +2gb

Maar wat betaal je nu als je 2 unlimited abbo's en Internet only neemt? Krijg je dan nog 5 euro korting op internet? Of wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Waah schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:51:
Ik snap maar weinig van die voorwaarden.

Als ik thuis + unlimited neem kom je op 50 euro. Dat snap ik nog.

En elk abbo krijgt 2,50 korting +2gb
Ieder T-Mobile 1GB, 5GB, 10GB abonnement krijgt € 2,50 korting + 2GB data extra.

T-Mobile Go Unlimited kost dan € 25,00 p/m.
T-Mobile Go Unlimited Plus kost € 27,50 p/m.

Voor een extra T-Mobile Go Unlimited abonnement betaal jij dan dus gewoon € 25,00 of € 27,50 als je voor T-Mobile Go Unlimited Plus kiest.

In jou geval is het dan dus:
T-Mobile Thuis (€ 25,00) + 2x T-Mobile Go Unlimited (2x € 25,00 p/m) = € 75.00.

De korting loopt dus niet verder op naarmate je meer T-Mobile Go Unlimited abonnementen afneemt!

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 52706 op 12-04-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ah duidelijk. Die 25 euro voor unlimited is natuurlijk al 10 euro korting. Bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

Hallo, is er iemand hier die kan nakijken wat voor soort glasvezel lijn ik heb? Heb ik WBA, ODF of GPON. Ik heb inmiddels alle varianten inmiddels wel gehoord aan de telefoon met allemaal blufverhalen. Ik wil namelijk graag glasvezel via T-mobile, maar dat kan blijkbaar niet omdat de lijn GPON is. Eerder heb ik zowel van KPN netwerk als T-mobile gehoord dat dit ODF zou moeten zijn. Bij ODF kan T-mobile wel gewoon internet aanbieden. Is er iemand die dit voor mij kan nakijken?

[ Voor 4% gewijzigd door KillGhost op 14-04-2020 12:50 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 16:13

rally

Deyterra Consultancy

KillGhost schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:13:
Hallo, is er iemand hier die kan nakijken wat voor soort glasvezel lijn ik heb? Heb ik WBA, ODF of GPON. Ik heb inmiddels alle varianten inmiddels wel gehoord aan de telefoon met allemaal blufverhalen. Ik wil namelijk graag glasvezel via T-mobile, maar dat kan blijkbaar niet omdat de lijn GPON is. Eerder heb ik zowel van KPN netwerk als T-mobile gehoord dat dit ODF zou moeten zijn. Bij ODF kan T-mobile wel gewoon internet aanbieden. Is er iemand die dit voor mij kan nakijken? Mijn postcode is 8014 RM met huisnummer 12.
Als ik het zo bekijk zit je op een WBA (wholesale) verbinding.
Dan kun je op dit moment bij T-Mobile dus maximaal 100Mbit krijgen.

Via KPN/XS4all en andere KPN dochters kun je tot maximaal 500Mbit krijgen (tot KPN de upgrade naar 1000Mbit heeft afgerond).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Dat is dan gek. Ik heb de hele tijd gehoord dat ik ODF zou hebben. Dit is zowel door KPN netwerk en T-mobile bevestigd. Nu komt T-mobile opeens met GPON en dat ze daarom geen internet aan mij kunnen aanbieden. Vandaag kreeg ik WBA te horen van KPN Netwerk, maar ik merkte dat hij niet zeker van zijn zaak was. Toen is hij een collega gaan vragen en die zei weer ODF. Nu kom jij weer met WBA :)

Zo moelijk kan deze vraag niet zijn zou je denken. Kan ik dit ergens zelf bekijken? Fourstack geeft dit niet weer.

Ik kan sowieso via t-mobile geen glasvezel nu aanvragen. Als het WBA zou zijn zou dit toch wel voor hen zichtbaar moeten zijn?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KillGhost schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:38:
Dat is dan gek. Ik heb de hele tijd gehoord dat ik ODF zou hebben. Dit is zowel door KPN netwerk en T-mobile bevestigd. Nu komt T-mobile opeens met GPON en dat ze daarom geen internet aan mij kunnen aanbieden. Vandaag kreeg ik WBA te horen van KPN Netwerk, maar ik merkte dat hij niet zeker van zijn zaak was. Toen is hij een collega gaan vragen en die zei weer ODF. Nu kom jij weer met WBA :)

Zo moelijk kan deze vraag niet zijn zou je denken. Kan ik dit ergens zelf bekijken? Fourstack geeft dit niet weer.

Ik kan sowieso via t-mobile geen glasvezel nu aanvragen. Als het WBA zou zijn zou dit toch wel voor hen zichtbaar moeten zijn?
Stuur je postcode en huisnummer maar even in een DM, dan kijk ik voor je wat er aan de hand kan zijn.
Laat maar... vorige bericht niet goed gezien.

Dit adres is geen ODF van T-Mobile. Ze hebben in deze (nieuwe) PoP geen eigen apparatuur.
Het is dus automatisch WBA.

Dan komt nog de GPON vraag en die is wat lastiger. KPN WBA gebruikt in nieuwe PoPs wel GPON apparatuur op actief niveau wat betekent dat er bij de klant thuis ook een GPON kastje komt.
Of dat betekent dat T-Mobile ineens niet meer kan leveren weet ik niet., Dat klinkt onlogisch maar ik sluit het niet uit. Overigens is dat dan hun eigen schuld want dit is allemaal ruim van te voren aangekondigd. Enige dat T-Mobiel moet doen is dan hun mediaconverter niet installeren en hun Zyxel router direct op het GPON kastje hangen. Komt op hetzelfde neer..

Ik ben nog aan het kijken wat voor Dslams KPN WBA hier heeft hangen. Gewone of PON...

[ Voor 32% gewijzigd door Barre73 op 14-04-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Alvast bedankt Barre73. De wijkaast is echter vrij nieuw. Kan het niet zo zijn dat het wel ODF is en dat zij dit er nog in moeten hangen? Ik had namelijk eerder gehoord dat ze daarmee wachten tot er meer klanten zijn. Het zou dan om een financieel plaatje gaan. T-mobile geeft aan dat ze met GPON nog gaan kijken of ze dat gaan leveren. Ik had begrepen dat ze dan ook het standaardpakket van KPN moeten aanbieden en zelf geen pakket kunnen samenstellen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KillGhost schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:04:
Alvast bedankt Barre73. De wijkaast is echter vrij nieuw. Kan het niet zo zijn dat het wel ODF is en dat zij dit er nog in moeten hangen? Ik had namelijk eerder gehoord dat ze daarmee wachten tot er meer klanten zijn. Het zou dan om een financieel plaatje gaan. T-mobile geeft aan dat ze met GPON nog gaan kijken of ze dat gaan leveren. Ik had begrepen dat ze dan ook het standaardpakket van KPN moeten aanbieden en zelf geen pakket kunnen samenstellen.
Ik heb direct toegang tot het systeem waarin alle actieve operators per PoP worden genoteerd en alle datums e.d. staan. T-Mobile staat daar voor deze PoP (de ZL-12B) niet bij.

En sterker nog: T-Mobile heeft nog nooit ergens eigen ODF apparatuur gebouwd in een PoP. Dat is allemaal gedaan toen het nog Vodafone was. Dat onderdeel is eern paar jaar geleden verkocht aan T-Mobile maar verdere uitbreiding van apparatuur in PoPs heeft sindsdien niet meer plaats gevonden.

Over dat laatste heb je gelijk. Bij GPON is het WBA en dat is dus net als al die andere adressen in Nederland en kan T-Mobile wel leveren wat ze normaal leveren, maar niet met eigen streams en niet met 1Gbit (althans, niet voor die prijs :-) )

Inmiddels ook antwoord op de andere vraag: Dit is GPON apparatuur in de PoP en dus ook bij de klant thuis.

@rally Bij KPN is voor dit adres maximaal 1000 Mbit verkrijgbaar. Wel voorlopig met een upload van 500, dat dan weer wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 14-04-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Thanks. Wellicht dan toch maar overstappen naar KPN. Ik zal er nog eens over nadenken. Nogmaals bedankt voor het nakijken.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 16:13

rally

Deyterra Consultancy

Barre73 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:48:
[...]

@rally Bij KPN is voor dit adres maximaal 1000 Mbit verkrijgbaar. Wel voorlopig met een upload van 500, dat dan weer wel.
@Barre73 Je hebt uiteraard gelijk, maar T-Mobile (en andere wholesalers) leveren op dit moment maar maximaal 100Mbit uit i.v.m. de verhoogde inkoopsprijs van KPN.

Maar ik probeer nu wel even te snappen wat je zegt: Dus als je 500Mbit besteld, krijg je 1000Mbit down en 500 Up? Ook via een wholsale?
Want ik heb nu T-Mobile 500Mbit (kan ook *niets* meer veranderen aan mijn abonnement, want dan kan ik niet meer terug naar 500Mbit) en toch echt 500/500...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

rally schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:40:
[...]

@Barre73 Je hebt uiteraard gelijk, maar T-Mobile (en andere wholesalers) leveren op dit moment maar maximaal 100Mbit uit i.v.m. de verhoogde inkoopsprijs van KPN.

Maar ik probeer nu wel even te snappen wat je zegt: Dus als je 500Mbit besteld, krijg je 1000Mbit down en 500 Up? Ook via een wholsale?
Want ik heb nu T-Mobile 500Mbit (kan ook *niets* meer veranderen aan mijn abonnement, want dan kan ik niet meer terug naar 500Mbit) en toch echt 500/500...
Als je 500 bestelt, krijg je 500. Als je 1000 bestelt, krijg je 1000 download en 500 upload. Dit geldt alleen bij KPN aangezien er nog geen partijen zijn die de hogere snelheid in hun propositie hebben opgenomen.

- Budget biedt maximaal 500Mbit
- Oxxio biedt maximaal 500Mbit
- Online biedt maximaal 200Mbit
- Plinq biedt maximaal 500Mbit
- Tweak biedt maximaal 100Mbit
- T-Mobile biedt maximaal 100Mbit
- XS4ALL biedt maximaal 500Mbit
- Youfone biedt maximaal 500Mbit

Geen van deze partijen bieden via WBA dus hogere snelheden aan dan 500Mbit, Online, Tweak en T-Mobile zijn hierin een uitzondering en leveren of 100Mbit maximaal of 200Mbit maximaal. KPN is dus vooralsnog de enige die een downloadsnelheid van >500Mbit aanbiedt. Het GPON aanbod is hierin niet veel anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 52706 op 14-04-2020 14:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rally schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:40:
[...]

Ik reageerde direct op jouw onderstaande opmerking:
Via KPN/XS4all en andere KPN dochters kun je tot maximaal 500Mbit krijgen (tot KPN de upgrade naar 1000Mbit heeft afgerond).

Dat klopte niet. Sinds 2 maart heeft KPN Wholesale (WBA) het profiel 1000/500 in het portfolio, beschikbaar voor alle providers die via KPN WBA leveren (zo'n beetje alle providers dus). Nog niet op elk FttH adres in Nederland maar dat gaat wel gebeuren in de komende maanden. En einde van het jaar moet ook de upload naar 1000 zijn getrokken. Waarom dat nu nog niet zo is, is onduidelijk maar het zij zo.
Momenteel is KPN zelf de enige die dat levert. Zelfs XS4all levert het niet. Maar dat is aan elke provider voor zich om te bepalen. Op het adres dat Killghost opgaf is ook werkelijk een 1000/500 abonnement af te nemen bij KPN.

Het GPON aanbod is exact gelijk omdat het ook geen apart aanbod is. WBA is WBA, of het nou via P2P of via GPON is.

Zoals al aangegeven door Darkforce zijn er twee providers (T-Mobile en Tweak) die sinds een tijdje weigeren om via KPN WBA meer dan 100 Mbit te leveren. Dat komt niet eens alleen maar door een te hoge prijs maar dat komt omdat die twee providers ook een eigen ODF aanbod hebben op veel adressen. Daar kunnen ze 1 Gbit leveren voor veel minder kosten. Ze vinden het beiden te veel moeite en te lastig om voor alle andere adressen andere prijzen te hanteren omdat ze daar bij KPN WBA moeten inkopen. Dus is de consument uiteindelijk de dupe want er wordt voor hem bepaald dat hij maximaal 100 Mbit kan krijgen in een niet-ODF gebied. Ook al had hij meer willen betalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-06 09:47
Even mijn ervaring delen over mijn overstap van XS4ALL naar T-Mobile Thuis van vorige week woensdag. Dat is echt prima verlopen!
Aanvankelijk had is als installatiedatum gekozen voor 10 april. Op basis van de afspraak met de monteur de afspraak twee dagen naar voren gehaald, wat automatisch ook keurig is doorgegeven aan XS4ALL.

Op de dag van overstap werd de internetverbinding om 07:39 verbroken. 2 minuten later stond er weer licht op mijn vezel, welke fysiek gepatched moest worden (ODF-gebied). Na een kleine aanpassing in mijn Mikrotik RB4011 met SFP module was ik gelijk 's ochtends weer online.
Snelheid is keurig zoals beloofd:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9285364107.png

Enige puntje van verbetering was de monteur. Gezien de Corona perikelen zou deze van te voren bellen om af te spreken hoe en wat. Ik had mijn verbinding echter zelf al de praat gekregen en had de monteur graag een tripje mijn kant op bespaard. Hij stond echter zonder overleg toch op de stoep en was enigszins nors dat ik niet even had doorgegeven dat ik geen monteur nodig had....

Verder dus helemaal prima. Ten opzicht van XS4ALL mis ik IPv6 en een PTR record. Dat eerste vind ik jammer, maar overkomelijk. Het tweede maakt me niet veel uit, want draai geen eigen mail server. Technisch gezien heb ik nu ook geen vast IP-adres meer. Maar de praktijk leert (van anderen) dat het IP-adres niet wijzigt zolang het MAC adres van mijn router gelijk blijft.

Tot slot, qua kosten en snelheid ben ik er flink op vooruit gegaan. Als ik bij XS4ALL was gebleven was ik voor 100 Mbit internet-only €51 per maand kwijt geweest. Ik had wel een voorstel liggen voor 12 maanden €15 korting, dus dan was het €36 per maand geweest.
Nu betaal ik echter €25 voor 10x zoveel bandbreedte, hoewel ik de mazzel heb dat ik ODF gebied ziet. Maar ook voor 100 Mbit zou dat een prima deal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zahh
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-06 00:30
in november was er al gegraven met de glasvezel kabels in mijn straat

kijk (naar verwachting) volgende week eindelijk glasvezel :)

het kastje staat al in mn huis, maar de modem moet nog aangesloten worden, helaas is daar pas een afspraak voor op de 23e. ik vroeg me af of ik dit ook zelf kan doen en of het internet nu al zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:54
@zahh Dat ligt er aan of je alle benodigdheden in huis hebt. Hoe ziet het aansluitpunt in de meterkast er uit, en welke spullen heb je van T-Mobile ontvangen? Post eens wat foto’s?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zahh
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-06 00:30
Napsju schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:17:
@zahh Dat ligt er aan of je alle benodigdheden in huis hebt. Hoe ziet het aansluitpunt in de meterkast er uit, en welke spullen heb je van T-Mobile ontvangen? Post eens wat foto’s?
ik heb het hele installatiepakket al klaarliggen

het glasvezelaansluitpunt heeft alleen de glasvezel kabel die van buiten naar binnenkomt eraan verbonden

in het pakketje heb ik een media converter + modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:54
@zahh Aangezien (de inhoud van) het pakket en aansluitpunt nogal eens kunnen verschillen, kan ik hier zonder foto's niks over zeggen.

Heb je al een poging gewaagd?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Ik ga binnenkort ook T-mobile Thuis glasvezel krijgen met TV, en ben mij nu aan het verdiepen in hoeverre ik mijn eigen hardware kan blijven gebruiken en hoe het zit met het NT(U) kastje dat ik nu in de meterkast heb zitten.

Ik heb de startpost doorgelezen, met name het stukje onder 'Eigen hardware gebruiken' en in dit topic gezocht op NTU en daar alle comments van gelezen. Zo staat in de startpost KPN maakt standaard gebruik van een Mediaconverter (NT), wanneer je deze al een hebt, kan je aan de monteur vragen of je hem mag houden of je kan er eentje kopen via Marktplaats. Die heb ik dus al (zie foto verder). Toch is het me niet helemaal duidelijk, want de antwoorden verschillen en dat komt denk ik omdat de situatie per persoon verschilt.

Ik kom straks van XS4ALL af, en gebruik nu een Asus AC88U als router. De Fritzbox ligt nieuw in doos te verstoffen. Ik heb het volgende NT kastje in de meterkast (foto niet van mij), en vanuit daar dus rechtstreeks RJ45 de Asus in.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.static.flickr.com/7140/8161173051_c1aeaf5369.jpg

Op de Asus staan dan VLANs geconfigureerd voor IPTV en Internet.

Ik heb het installatiepakket van T-mobile gekregen, en daar zit dus ook zo'n Media Converter bij (CVT-3002W2A(SM-10)-PLUS-DR). Doet deze niet hetzelfde als het huidige NT kastje van XS4ALL / KPN?

De vraag dus eigenlijk: kan ik straks, als de T-Mobile lijn wordt opgeleverd, enkel de instellingen in de Asus veranderen waardoor de boel werkt?

Monteur van Guidion zal mij nog bellen binnenkort, om te kijken of het nodig is om een afspraak te maken. Als ik enkel door de instellingen in de router aan te passen naar T-Mobile maatstaven de boel aan de praat kan krijgen, is dat dus niet nodig, en zou dat super zijn :)

EDIT:
Tevens net [Glasvezel] Draytek vervangen met je eigen router (met VLAN) gelezen, en daar gebruiken ze ook een klein NT kastje van TP-Link. Kan ik daar niet gewoon mijn huidige NT voor gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door Pazo op 15-04-2020 21:37 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Pazo schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:27:
Ik ga binnenkort ook T-mobile Thuis glasvezel krijgen met TV, en ben mij nu aan het verdiepen in hoeverre ik mijn eigen hardware kan blijven gebruiken en hoe het zit met het NT(U) kastje dat ik nu in de meterkast heb zitten.

Ik heb de startpost doorgelezen, met name het stukje onder 'Eigen hardware gebruiken' en in dit topic gezocht op NTU en daar alle comments van gelezen. Zo staat in de startpost KPN maakt standaard gebruik van een Mediaconverter (NT), wanneer je deze al een hebt, kan je aan de monteur vragen of je hem mag houden of je kan er eentje kopen via Marktplaats. Die heb ik dus al (zie foto verder). Toch is het me niet helemaal duidelijk, want de antwoorden verschillen en dat komt denk ik omdat de situatie per persoon verschilt.

Ik kom straks van XS4ALL af, en gebruik nu een Asus AC88U als router. De Fritzbox ligt nieuw in doos te verstoffen. Ik heb het volgende NT kastje in de meterkast (foto niet van mij), en vanuit daar dus rechtstreeks RJ45 de Asus in.

[Afbeelding]

Op de Asus staan dan VLANs geconfigureerd voor IPTV en Internet.

Ik heb het installatiepakket van T-mobile gekregen, en daar zit dus ook zo'n Media Converter bij (CVT-3002W2A(SM-10)-PLUS-DR). Doet deze niet hetzelfde als het huidige NT kastje van XS4ALL / KPN?

De vraag dus eigenlijk: kan ik straks, als de T-Mobile lijn wordt opgeleverd, enkel de instellingen in de Asus veranderen waardoor de boel werkt?

Monteur van Guidion zal mij nog bellen binnenkort, om te kijken of het nodig is om een afspraak te maken. Als ik enkel door de instellingen in de router aan te passen naar T-Mobile maatstaven de boel aan de praat kan krijgen, is dat dus niet nodig, en zou dat super zijn :)
Vorige week in dit topic nog besproken. Huidige NT doet idd het zelfde als de media converter. NT zul je wel moeten vervangen omdat je deze als het goed is moet terugsturen naar XS4ALL/ KPN. Had in eerste instantie ook alleen de modem omgewisseld en dat werkt. Ik had niet het juiste kabeltje in het installatie pakket zitten. De Guidon monteur is welgeteld nog geen 3 minuten daar voor binnen geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Nuevocasa schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:40:
[...]

Vorige week in dit topic nog besproken. Huidige NT doet idd het zelfde als de media converter. NT zul je wel moeten vervangen omdat je deze als het goed is moet terugsturen naar XS4ALL/ KPN. Had in eerste instantie ook alleen de modem omgewisseld en dat werkt. Ik had niet het juiste kabeltje in het installatie pakket zitten. De Guidon monteur is welgeteld nog geen 3 minuten daar voor binnen geweest.
Sorry maar kon het niet vinden, misschien op de verkeerde termen binnen dit topic gezocht.
Maar bedankt, dan zal het wel goed komen :)

NT hoeft niet terug, is nieuwbouw woning en zat er al nog voor ik een internet abo had. XS4ALL heeft aangegeven enkel de TV ontvanger en Fritzbox terug te willen, dus de NT blijft hangen :)

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Pazo schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:27:
Tevens net [Glasvezel] Draytek vervangen met je eigen router (met VLAN) gelezen, en daar gebruiken ze ook een klein NT kastje van TP-Link. Kan ik daar niet gewoon mijn huidige NT voor gebruiken?
Je kunt gewoon de bestaande NT gebruiken. Sterker nog, de monteur die mij vandaag telefonisch aansloot stelde dat direct voor zodat hij niet langs hoefde te komen. (Is ook niet langs geweest.) Als je je Asus op het juiste VLAN zet, DHCP aanzet (Ipv PPPOE - die moet uit), dan moet het meteen werken.

(Overigens gebruik ik zelf wel een media converter en geen NT, maar dat komt omdat de 3 NT's die ik tot nu heb gehad allemaal een irritante hoogfrequente piep veroorzaakten. In elk geval zijn die NT's en media-converters dus uitwisselbaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Bedankt @NielsFL , dat gaat het hopelijk makkelijk maken, scheelt weer schroeven / ophangen etc. Heb het nu allemaal aardig netjes weggewerkt in de meterkast, alle kabels weg / vast etc, dus ben blij dat ik waarschijnlijk in de meterkast niets hoef te doen :) En scheelt dan ook bezoekje van Guidon, zullen ze zelf ook vast fijn vinden in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Barre73 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:14:
[...]

Zoals al aangegeven door Darkforce zijn er twee providers (T-Mobile en Tweak) die sinds een tijdje weigeren om via KPN WBA meer dan 100 Mbit te leveren. Dat komt niet eens alleen maar door een te hoge prijs maar dat komt omdat die twee providers ook een eigen ODF aanbod hebben op veel adressen. Daar kunnen ze 1 Gbit leveren voor veel minder kosten. Ze vinden het beiden te veel moeite en te lastig om voor alle andere adressen andere prijzen te hanteren omdat ze daar bij KPN WBA moeten inkopen. Dus is de consument uiteindelijk de dupe want er wordt voor hem bepaald dat hij maximaal 100 Mbit kan krijgen in een niet-ODF gebied. Ook al had hij meer willen betalen.
Als je een claim maakt dat je voor 25 piek de maximale snelheid op je adres krijgt, moet je die ook nakomen. Niet 'Oh wacht je wilt 200 of 500, dan is het 25 + xx euro extra'. Heeft niks te maken met moeite en lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

j_bos schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:57:
[...]

Als je een claim maakt dat je voor 25 piek de maximale snelheid op je adres krijgt, moet je die ook nakomen. Niet 'Oh wacht je wilt 200 of 500, dan is het 25 + xx euro extra'. Heeft niks te maken met moeite en lastig.
Daarom zegt T-Mobile dus ook in WBA gebied dat de maximale snelheid 100Mbit is. Die krijgen mensen dan dus ook geleverd. Dat T-Mobile hogere snelheden kan aanbieden in WBA gebied omdat KPN die mogelijkheid biedt, houdt niet in dat ze het dan ook moeten aanbieden.

In principe kan T-Mobile de hogere snelheden gemakkelijk aanbieden, maar om dan de onderscheid in prijzen te voorkomen moeten ze alle prijzen gelijk trekken. Dat houdt in dat in ODF gebied een veel hogere marge zal worden behaald, en de prijzen in principe bijna gelijk komen te liggen met providers als Budget, KPN, Oxxio etc. Dat zelfde geintje zie je nu ook bij KPN in geval van DSL en glasvezel.

1Gbit via KPN WBA en 1Gbit via ODF voor € 25,00 (€ 40,00) zal hem dus zekers niet worden. Dat zelfde geldt ook voor de snelheden tussen 100Mbit en 500Mbit. Prijstechnisch is het niet interessant, en hé... wat een bedrijf niet in haar propositie heeft, kun je niet als "claim" aanmerken. Ze bieden het tenslotte niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Pazo schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:51:
Bedankt @NielsFL , dat gaat het hopelijk makkelijk maken, scheelt weer schroeven / ophangen etc. Heb het nu allemaal aardig netjes weggewerkt in de meterkast, alle kabels weg / vast etc, dus ben blij dat ik waarschijnlijk in de meterkast niets hoef te doen :) En scheelt dan ook bezoekje van Guidon, zullen ze zelf ook vast fijn vinden in deze tijd.
Zit je eigenlijk wel in een ODF gebied? T-Mobile gebruikt in ODF gebied dus DHCP ipv PPPOE, maar in WBA gebied zal dat denk ik anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Over een paar weken krijg ik eindelijk glasvezelinternet. De aansluiting zit er al, maar is nooit gebruikt. Ik heb inmiddels alle hardware van T-Mobile binnen, maar wil even wat checken.

Als ik het goed heb loopt de aansluiting zo: Glasvezel > FTU > via fiber patchkabel naar de media converter (is dat hetzelfde als MTU?) > CAT6-kabel naar router.

Klopt dit?

Punt is namelijk dat de FTU op een wat onhandige plek hangt. Nou wordt die waarschijnlijk vervangen, maar kan vermoedelijk niet verplaatst worden. In hoeverre moet die media converter naast de FTU gemonteerd worden? Het zou me goed uitkomen als ik een wat langere fiber patchkabel kan gebruiken zodat 'ie op ongeveer 3m afstand van de FTU komt. (Heeft vooral met stroom te maken, ik wil router, switch, NAS en media converter eigenlijk op UPS aansluiten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
sOid schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:30:
In hoeverre moet die media converter naast de FTU gemonteerd worden? Het zou me goed uitkomen als ik een wat langere fiber patchkabel kan gebruiken zodat 'ie op ongeveer 3m afstand van de FTU komt. (Heeft vooral met stroom te maken, ik wil router, switch, NAS en media converter eigenlijk op UPS aansluiten.)
Glaskabeltje in de doos van T-Mobile is 2 meter. Of de monteur zelf ook langere bij zich heeft weet ik niet. Zou vooraf eens met Guidion bellen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sOid schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:30:
Over een paar weken krijg ik eindelijk glasvezelinternet. De aansluiting zit er al, maar is nooit gebruikt. Ik heb inmiddels alle hardware van T-Mobile binnen, maar wil even wat checken.

Als ik het goed heb loopt de aansluiting zo: Glasvezel > FTU > via fiber patchkabel naar de media converter (is dat hetzelfde als MTU?) > CAT6-kabel naar router.

Klopt dit?

Punt is namelijk dat de FTU op een wat onhandige plek hangt. Nou wordt die waarschijnlijk vervangen, maar kan vermoedelijk niet verplaatst worden. In hoeverre moet die media converter naast de FTU gemonteerd worden? Het zou me goed uitkomen als ik een wat langere fiber patchkabel kan gebruiken zodat 'ie op ongeveer 3m afstand van de FTU komt. (Heeft vooral met stroom te maken, ik wil router, switch, NAS en media converter eigenlijk op UPS aansluiten.)
Als de monteur geen langere heeft (wat ik verwacht), even voor een paar euro een langere op internet bestellen. Punt is wel dat het van je (nieuwe) FTU afhangt wat je nodig hebt. Blauw-blauw of blauw-groen. (Blauw is SC/PC, groen is SC/APC).
Je kan ze beiden bestellen voor de zekerheid. Of wachten tot het bij jou gemonteerd is (stroom even met een verlengsnoer) en dan meteen de goede bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Anoniem: 52706 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:33:
[...]

Daarom zegt T-Mobile dus ook in WBA gebied dat de maximale snelheid 100Mbit is. Die krijgen mensen dan dus ook geleverd. Dat T-Mobile hogere snelheden kan aanbieden in WBA gebied omdat KPN die mogelijkheid biedt, houdt niet in dat ze het dan ook moeten aanbieden.

In principe kan T-Mobile de hogere snelheden gemakkelijk aanbieden, maar om dan de onderscheid in prijzen te voorkomen moeten ze alle prijzen gelijk trekken. Dat houdt in dat in ODF gebied een veel hogere marge zal worden behaald, en de prijzen in principe bijna gelijk komen te liggen met providers als Budget, KPN, Oxxio etc. Dat zelfde geintje zie je nu ook bij KPN in geval van DSL en glasvezel.

1Gbit via KPN WBA en 1Gbit via ODF voor € 25,00 (€ 40,00) zal hem dus zekers niet worden. Dat zelfde geldt ook voor de snelheden tussen 100Mbit en 500Mbit. Prijstechnisch is het niet interessant, en hé... wat een bedrijf niet in haar propositie heeft, kun je niet als "claim" aanmerken. Ze bieden het tenslotte niet ;-)
Ik bedoelde dat er gedaan wordt precies wat jij hier zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@NielsFL en @Barre73 In de doos die ik heb ontvangen zit de media converter en een SC-UPC/SC-UPC kabel van 2 meter. Gele kabel met twee blauwe connectors en een soort (verloop?)blokje van het formaat RJ45. Op het blokje staat SC-A. Dus het lijkt me dat ik zo'n kabel moet bestellen, maar dan dus langer?

Maar het kan dus wel, een langere kabel tussen FTU en media converter? Dat heeft geen nadelige effecten? En ik kan die kabel eventueel zelf vervangen nadat de monteur is geweest, zonder FTU open te schroeven? (Hij moet wel langs de elektrakabel die m'n huis in komt, geen idee of dat nog effecten heeft op glasvezelkabel.)

[ Voor 10% gewijzigd door sOid op 17-04-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sOid schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:46:
@NielsFL en @Barre73 In de doos die ik heb ontvangen zit de media converter en een SC-UPC/SC-UPC kabel van 2 meter. Gele kabel met twee blauwe connectors en een soort (verloop?)blokje van het formaat RJ45. Op het blokje staat SC-A. Dus het lijkt me dat ik zo'n kabel moet bestellen, maar dan dus langer?

Maar het kan dus wel, een langere kabel tussen FTU en media converter? Dat heeft geen nadelige effecten? En ik kan die kabel eventueel zelf vervangen nadat de monteur is geweest, zonder FTU open te schroeven? (Hij moet wel langs de elektrakabel die m'n huis in komt, geen idee of dat nog effecten heeft op glasvezelkabel.)
Langere kabel is geen enkel probleem mits je zorgt dat deze een mooie vloeiende lijn houdt. Ook niet te kort oprollen want dan heb je een kans op uitbreken van het licht (en slechter signaal).
Naast stroomkabel behoort geen effect te hebben.

Wat die kabel betreft: Het hangt er dus vanaf. Als je op deze post kijkt: welke FTU heb jij dan? Je had het namelijk over vervangen van de FTU maar dat gebeurt eigenlijk vrijwel nooit behalve als je de oudste van allemaal hebt (en die staat niet eens bij die plaatjes in die post).

Bij de laatste FTU, de TK-01 heb je een blauw-groene nodig. Bij alle andere een blauw-blauwe.
Ik zou er niet meteen vanuit gaan dat T-Mobile de goede kabel in de doos heeft gestopt. Ik zie dat ze deze kabel net zo makkelijk op de nieuwe FTU aansluiten terwijl je een APC connector (groen) eigenlijk nooit op een PC-connector mag aansluiten. En die nieuwe FTU heeft alleen maar een APC connector.

Voorbeeld webwinkel: https://www.utp-kabel.nl/...ezelbekabeling/filter/3m/

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 17-04-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:00:
[...]

Langere kabel is geen enkel probleem mits je zorgt dat deze een mooie vloeiende lijn houdt. Ook niet te kort oprollen want dan heb je een kans op uitbreken van het licht (en slechter signaal).
Naast stroomkabel behoort geen effect te hebben.

Wat die kabel betreft: Het hangt er dus vanaf. Als je op deze post kijkt: welke FTU heb jij dan? Je had het namelijk over vervangen van de FTU maar dat gebeurt eigenlijk vrijwel nooit behalve als je de oudste van allemaal hebt (en die staat niet eens bij die plaatjes in die post).

Bij de laatste FTU, de TK-01 heb je een blauw-groene nodig. Bij alle andere een blauw-blauwe.
Ik zou er niet meteen vanuit gaan dat T-Mobile de goede kabel in de doos heeft gestopt. Ik zie dat ze deze kabel net zo makkelijk op de nieuwe FTU aansluiten terwijl je een APC connector (groen) eigenlijk nooit op een PC-connector mag aansluiten. En die nieuwe FTU heeft alleen maar een APC connector.

Voorbeeld webwinkel: https://www.utp-kabel.nl/...ezelbekabeling/filter/3m/
De FTU die er nu hangt is van Genexis. Maar volgens mij is het een erg oud model; er staat geen gigabit op terwijl ik wel een gigabitverbinding krijg. Edit: ik heb bij deze FTU trouwens ook geen voedingsadapter.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0KBGu9c.jpg

Dank voor de link. Er zit nu zo'n kabel bij: https://www.utp-kabel.nl/...vezel-kabel-sc-sc-3m.html Ik zal wel even wachten met een nieuwe bestellen. Maar de kabel is dus gemakkelijk door mij te vervangen? Plug&play zoals een UTP-kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sOid schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:16:
[...]

De FTU die er nu hangt is van Genexis. Maar volgens mij is het een erg oud model; er staat geen gigabit op terwijl ik wel een gigabitverbinding krijg. Edit: ik heb bij deze FTU trouwens ook geen voedingsadapter.

[Afbeelding]

Dank voor de link. Er zit nu zo'n kabel bij: https://www.utp-kabel.nl/...vezel-kabel-sc-sc-3m.html Ik zal wel even wachten met een nieuwe bestellen. Maar de kabel is dus gemakkelijk door mij te vervangen? Plug&play zoals een UTP-kabel?
Dank voor de foto. De FTU is het onderste deel van wat jij aan de muur hebt hangen. Onder de "golf" zeg maar. Boven de "golf" is de NT of mediaconverter en die kan worden vervangen per provider. Die van jou is oud en geen gigabit maar dat maakt voor T-Mobile niet uit. Zij klikken die bovenste helft er toch af en komen dan direct bij de grondplaat/FTU. Daar een connectorblokje op de blauwe vezel, patchkabel erop, en aansluiten op de eigen T-Mobile mediaconverter. Die hele bovenste helft is bij jou niet nodig.
Uitdaging voor de monteur is dan om dat een beetje netjes weer af te werken. Ik zie wel eens dat ze die oude NT pakken, het binnenwerk eruit slopen (dat mag ook want dat ding hoeft niet terug), gaatje erin maken, terugklikken en dan die glaskabel daar uit laten komen. Staat netter en de grondplaat is alsnog beter beschermd tegen stof en zo.

Lang verhaal kort: Jouw FTU wordt niet vervangen en je hebt nu de goede kabel in je pakket. Wil je een langere kabel, dan kan je gewoon die Singlemode 9/125 SC/PC - SC/PC kopen op internet. Blauw-blauw dus. Let wel even op dat SC. Er is ook veel LC maar die stekkers zijn de helft kleiner en dat past niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Barre73 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:46:
[...]

Uitdaging voor de monteur is dan om dat een beetje netjes weer af te werken. Ik zie wel eens dat ze die oude NT pakken, het binnenwerk eruit slopen (dat mag ook want dat ding hoeft niet terug), gaatje erin maken, terugklikken en dan die glaskabel daar uit laten komen. Staat netter en de grondplaat is alsnog beter beschermd tegen stof en zo.
Precies dat hebben ze bij mij een paar jaar geleden gedaan (destijds nog bij switch van Lijbrand naar Vodafone)
De "overtollige" glasvezel zit bij mij opgerold in die kap, die nu dus leeg is.

Heb de kappen er even afgehaald:
Vezel komt binnen, komt uit op een groene connector, vandaar uit een soort verlengstukje die naar blauwe connector gaat. Daarna dus pas de gele "kabel" die je van TMO krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pinda powerrr schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:21:
[...]

Precies dat hebben ze bij mij een paar jaar geleden gedaan (destijds nog bij switch van Lijbrand naar Vodafone)
De "overtollige" glasvezel zit bij mij opgerold in die kap, die nu dus leeg is.

Heb de kappen er even afgehaald:
Vezel komt binnen, komt uit op een groene connector, vandaar uit een soort verlengstukje die naar blauwe connector gaat. Daarna dus pas de gele "kabel" die je van TMO krijgt.
Huh? Wat voor FTU heb jij dan? Zie hier.
De groene connector hoort namelijk niet gebruikt te worden bij alle FTU's van voor 2016. Dat behoort de blauwe vezel in de FTU te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Barre73 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:42:
[...]

Huh? Wat voor FTU heb jij dan? Zie hier.
De groene connector hoort namelijk niet gebruikt te worden bij alle FTU's van voor 2016. Dat behoort de blauwe vezel in de FTU te zijn.
EDIT: Ik bedenk me ineens dat ik twee vezels heb, wellicht dat dat iets uitmaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxoRLPj7isGOJWxPpk30yJTT1KQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FkUDv6fFzAIhgQMFBSZy2HhP.jpg?f=fotoalbum_large

Heb even de kappen eraf gehaald. Zo ziet het eruit.

Met kap is het deze (uit jouw post):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gkqamrUC3wh1K5XaN6NvFmgL/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door pinda powerrr op 17-04-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:44
Vraagje aan de T-Mobile Glas thuis gebruikers:
Ik ben een jaar geleden van tmobile afgegaan omdat ik alles behalve tevreden was met het tv product. Oude decoders die regelmatig vast liepen en geen cloud opname. Internet had ik geen problemen mee.
Is dit inmiddels al verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
debom schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:16:
Is dit inmiddels al verbeterd?
In principe niet. Ze zijn wel druk bezig met een nieuw TV platform ontwikkelen, met Cloud Opnames, maar dat is nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Gisteren is bij ons de glasvezel aansluiting verzorgd door NetwerkNL, ik lette alleen 10 seconden niet op en toen had de monteur het al op deze wijze afgemonteerd. 70cm boven de grond...
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WH9XMWK/Unknown.jpg

Ik kan de grondplaat natuurlijk wel loshalen en de hele FTU 90 graden naar links verplaatsen (op de zijkant) zodat hij tenminste op gelijke hoogte hangt met de stopcontacten. Dat scheelt een hoop qua in het zicht hangen. Maar dan zit ik nog met een groot stuk oranje kabel wat uit de muur komt. Ik neem aan dat er geen lange dummy kappen op de TK01 passen? (die dan over de kabel heen vallen). De bocht die de kabel maakt lijkt mij ook te groot om een kabelgoot te kunnen gebruiken helaas. Iemand dan nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

In de woonkamer afgemonteerd? |:(
Ik zie het wel vaker maar zou het totaal niet accepteren. Tenzij het écht niet anders kan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
ACRNM schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:36:
Gisteren is bij ons de glasvezel aansluiting verzorgd door NetwerkNL, ik lette alleen 10 seconden niet op en toen had de monteur het al op deze wijze afgemonteerd. 70cm boven de grond...
[Afbeelding]
Klagen bij de klantenservice dat het niet goed zit, dan komen ze terug en maken het beter / fatsoenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACRNM
Quad schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:45:
In de woonkamer afgemonteerd? |:(
Ik zie het wel vaker maar zou het totaal niet accepteren. Tenzij het écht niet anders kan.
Jup, in de woonkamer (1938 dus buiten langs de gevel, kabelgoot van de coax misbruikt om ook de fiber doorheen te leggen en dan schuin door de muur heen om naast de coax uit te komen)
rens-br schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:51:
[...]

Klagen bij de klantenservice dat het niet goed zit, dan komen ze terug en maken het beter / fatsoenlijk.
Done :) De helft in afstand naar beneden zou al heel wat helpen. De afstand tussen FTU en kabel kan gewoon veel korter. Dat je wat blijft zien snap ik verder wel, je moet toch ergens de muur uit komen. Maar nu kan ik er niet eens iets voorzetten behalve een hoge kast om het te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
ACRNM schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:15:
[...]

Jup, in de woonkamer (1938 dus buiten langs de gevel, kabelgoot van de coax misbruikt om ook de fiber doorheen te leggen en dan schuin door de muur heen om naast de coax uit te komen)
Geen kruipruimte beschikbaar om het ergens anders in uit te laten komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACRNM
@rens-br appartement ;)

Waarom is er eigenlijk geen FTU wandcontactdoos (standaard 55x55 formaat) zoals bij COAX wel gebruikelijk is? In de TK-01 zit helemaal geen techniek, de ruimte wordt ingenomen door het oprollen van de vezel. Dat zou voor veel woonkamer aansluitingen een stuk mooier ogen. En dan vanuit die WCD met SFP naar een mediaconverter of rechtstreeks naar een modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-06 22:17

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

zahh schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:04:
in november was er al gegraven met de glasvezel kabels in mijn straat

kijk (naar verwachting) volgende week eindelijk glasvezel :)

het kastje staat al in mn huis, maar de modem moet nog aangesloten worden, helaas is daar pas een afspraak voor op de 23e. ik vroeg me af of ik dit ook zelf kan doen en of het internet nu al zou werken?
Guidion direct bellen. Dan kan er een hoop meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
[...]

Dank voor de foto. De FTU is het onderste deel van wat jij aan de muur hebt hangen. Onder de "golf" zeg maar. Boven de "golf" is de NT of mediaconverter en die kan worden vervangen per provider. Die van jou is oud en geen gigabit maar dat maakt voor T-Mobile niet uit. Zij klikken die bovenste helft er toch af en komen dan direct bij de grondplaat/FTU. Daar een connectorblokje op de blauwe vezel, patchkabel erop, en aansluiten op de eigen T-Mobile mediaconverter. Die hele bovenste helft is bij jou niet nodig.

Lang verhaal kort: Jouw FTU wordt niet vervangen en je hebt nu de goede kabel in je pakket. Wil je een langere kabel, dan kan je gewoon die Singlemode 9/125 SC/PC - SC/PC kopen op internet. Blauw-blauw dus. Let wel even op dat SC. Er is ook veel LC maar die stekkers zijn de helft kleiner en dat past niet...
Ok thanks! Had gehoopt dat 'ie vervangen zou worden eigenlijk. Lelijk ding dit :+ Ik zal de kabel vast bestellen.

Ik ben nu trouwens wel benieuwd hoe je de aansluiting van @pinda powerrr kan verklaren. Zal bij mijn FTU het klepje morgen ook even verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:54
[Afbeelding]

Ik kan de grondplaat natuurlijk wel loshalen en de hele FTU 90 graden naar links verplaatsen (op de zijkant) zodat hij tenminste op gelijke hoogte hangt met de stopcontacten. Dat scheelt een hoop qua in het zicht hangen. Maar dan zit ik nog met een groot stuk oranje kabel wat uit de muur komt. Ik neem aan dat er geen lange dummy kappen op de TK01 passen? (die dan over de kabel heen vallen). De bocht die de kabel maakt lijkt mij ook te groot om een kabelgoot te kunnen gebruiken helaas. Iemand dan nog andere ideeën?
Maar hij was toch nog niet weg toen je dit zag? Had hem toch echt wel gezegd dat hij hem ergens anders mocht gaan plaatsen of anders alles weer mee mag nemen.

Heb je niet de mogelijkheid om de oranje omhulsel vanuit de andere kant van de muur verder terug te trekken? Dan kun je hem al beduidend lager terughangen.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACRNM
@adjego Ja achteraf bezien wel uiteraard. Maar ik heb hem vooraf al gevraagd om het a.u.b. zo laag mogelijk te plaatsen dus dat verwacht ik dan ook. En ik mag toch aannemen dat iemand zelf ook wel snapt dat die dit in zijn/haar eigen woonkamer niet zou willen en dus een betere oplossing zoekt. Ik ben na de tientallen bouwvakkers die we de afgelopen maanden hebben gehad wel klaar met babysitten en hun werk doen :)
Gevolg daarvan is dat ze het dan opnieuw moeten gaan doen, hebben we beide last van dat dan weer wel maar kan ik alleen mijzelf de schuld van geven :)

Terugtrekken is een optie ja maar aangezien de andere kant in zo'n mooie RVS buitengoot tegen de gevel aan zit ga ik daar niet zelf aan klooien tot het ineens kapot is en ze claimen het nooit zo opgeleverd te hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door ACRNM op 17-04-2020 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06
[Afbeelding]
Een XS4ALL monteur heeft eens zoiets bij mijn vader geflikt: gewoon en UTP kabel dwars door het huis naar de TV gelegd (van meterkast af), stroom in de keuken ingeprikt, klaar is kees.

Je hebt installateurs en 'installateurs'...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ACRNM schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:57:
@adjego Ja achteraf bezien wel uiteraard. Maar ik heb hem vooraf al gevraagd om het a.u.b. zo laag mogelijk te plaatsen dus dat verwacht ik dan ook. En ik mag toch aannemen dat iemand zelf ook wel snapt dat die dit in zijn/haar eigen woonkamer niet zou willen en dus een betere oplossing zoekt. Ik ben na de tientallen bouwvakkers die we de afgelopen maanden hebben gehad wel klaar met babysitten en hun werk doen :)
Gevolg daarvan is dat ze het dan opnieuw moeten gaan doen, hebben we beide last van dat dan weer wel maar kan ik alleen mijzelf de schuld van geven :)

Terugtrekken is een optie ja maar aangezien de andere kant in zo'n mooie RVS buitengoot tegen de gevel aan zit ga ik daar niet zelf aan klooien tot het ineens kapot is en ze claimen het nooit zo opgeleverd te hebben.
Dit mag niet volgens PvE. En dan vooral die oranje kabel niet. Mocht het klagen bij KPN Netwerk NL of aannemer niet lukken: witte krimpkous om de kabel heen. Gebruiken aannemers ook zelf vaak.

@ACRNM kleiner dat dit wordt het niet. Er was al veel voor nodig om het zo klein te krijgen. In deze FTU behoort altijd nog een stuk vezel opgerold te zijn zoals je al zei. Dat moet met een minimale buigstraal. Maak je de FTU nog kleiner, dan wordt die buigstraal te klein en breekt er licht uit de vezel. Dit is 10 x 10 cm. Ik vind het best netjes qua grootte.

[ Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 17-04-2020 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Maar een krimpkous moet je er eerst overheen schuiven alvorens te krimpen. Dus dat gaat al niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trankilo
  • Laatst online: 16-06 00:46
OMG!

1) Waarom de invoer zo hoog?
2) Waarom zit er geen witte tulle om de kabel? (Mag geen oranje zichtbaar zijn in een WNK, zo ver ik weet)
3) Waarom heeft hij een SC-PC connector op een SC-APC connector geprikt om uit te laseren?

vragen vragen vragen :X

De kabel moet met tenminste twee clips worden vastgezet volgens de installatievoorschriften. Er moet wel iets van 30 of 35cm ruimte zijn onder de FTU. Dat heeft er mee te maken dat een 'op-schuif NT' geplaatst moet kunnen worden. En die zijn 25cm lang. Daar moet je de hoogte van de FTU bij optellen omdat de NT van onderen opgeschoven word.

Achteraf kijk je een }:O in de kont zeggen ze. Maar als de invoer boven de plint zou zijn dan scheelt dat al een kasje kopen bij de Ikea om het achter te verstoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
Barre73 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 17:44:
[...]

Dit mag niet volgens PvE. En dan vooral die oranje kabel niet. Mocht het klagen bij KPN Netwerk NL of aannemer niet lukken: witte krimpkous om de kabel heen. Gebruiken aannemers ook zelf vaak.

@ACRNM kleiner dat dit wordt het niet. Er was al veel voor nodig om het zo klein te krijgen. In deze FTU behoort altijd nog een stuk vezel opgerold te zijn zoals je al zei. Dat moet met een minimale buigstraal. Maak je de FTU nog kleiner, dan wordt die buigstraal te klein en breekt er licht uit de vezel. Dit is 10 x 10 cm. Ik vind het best netjes qua grootte.
We gaan zien wat ze ervan kunnen maken, ik blijf het vreemd vinden dat men dingen kan opleveren als het schijnbaar niet volgens PvE (protocol van ?, plan voor ? plaatsing van ?) is. Je wilt toch achteraf geen gezeik?

Duidelijk v.w.b. de TK01. Ik vroeg het mij gewoon af, dacht al wel dat er een goede reden voor zou zijn en 10 x10 is zeker netjes maar kan je de vezel dan niet 'terminaten' zonder rollen? Ik maak even de (niet opgaande) vergelijking met een coax en SFP. Zou je niet aan het einde van de kabel een SFP connector kunnen zetten die recht ''in'' de wand zit en waar je dus op kan inprikken. Immers, de muur moet je toch in waarom dan daarna nog zoveel centimers extra rollen en via een FTU terminaten als je ook in een soort SFP connector kan eindigen (even de praktische uitvoerbaarheid in heel veel situaties buiten beschouwing gelaten).
trankilo schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:20:
[...]

OMG!

1) Waarom de invoer zo hoog?
2) Waarom zit er geen witte tulle om de kabel? (Mag geen oranje zichtbaar zijn in een WNK, zo ver ik weet)
3) Waarom heeft hij een SC-PC connector op een SC-APC connector geprikt om uit te laseren?

vragen vragen vragen :X

De kabel moet met tenminste twee clips worden vastgezet volgens de installatievoorschriften. Er moet wel iets van 30 of 35cm ruimte zijn onder de FTU. Dat heeft er mee te maken dat een 'op-schuif NT' geplaatst moet kunnen worden. En die zijn 25cm lang. Daar moet je de hoogte van de FTU bij optellen omdat de NT van onderen opgeschoven word.

Achteraf kijk je een }:O in de kont zeggen ze. Maar als de invoer boven de plint zou zijn dan scheelt dat al een kasje kopen bij de Ikea om het achter te verstoppen.
En dan te bedenken dat het eerst nog hoger zou worden hahaha. Ze wilden naar huis denk ik. Waren al vanaf 08:00 bezig en dit was rond 14:00. Moesten eerst de kabel van 20meter verder uit de stoep halen (aannemer jaren terug had schijnbaar alle rollen de andere kant op gelegd in de straat), weer terug uitrollen, toen nog onder een heg door, onder een paar meter gras door en toen weer omhoog via de RVS goot van Ziggo.

[ Voor 29% gewijzigd door ACRNM op 17-04-2020 18:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ACRNM schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:26:
[...]

We gaan zien wat ze ervan kunnen maken, ik blijf het vreemd vinden dat men dingen kan opleveren als het schijnbaar niet volgens PvE (protocol van ?, plan voor ? plaatsing van ?) is. Je wilt toch achteraf geen gezeik?

Duidelijk v.w.b. de TK01. Ik vroeg het mij gewoon af, dacht al wel dat er een goede reden voor zou zijn en 10 x10 is zeker netjes maar kan je de vezel dan niet 'terminaten' zonder rollen? Ik maak even de (niet opgaande) vergelijking met een coax en SFP. Zou je niet aan het einde van de kabel een SFP connector kunnen zetten die recht ''in'' de wand zit en waar je dus op kan inprikken. Immers, de muur moet je toch in waarom dan daarna nog zoveel centimers extra rollen en via een FTU terminaten als je ook in een soort SFP connector kan eindigen (even de praktische uitvoerbaarheid in heel veel situaties buiten beschouwing gelaten).

[...]

En dan te bedenken dat het eerst nog hoger zou worden hahaha. Ze wilden naar huis denk ik. Waren al vanaf 08:00 bezig en dit was rond 14:00. Moesten eerst de kabel van 20meter verder uit de stoep halen (aannemer jaren terug had schijnbaar alle rollen de andere kant op gelegd in de straat), weer terug uitrollen, toen nog onder een heg door, onder een paar meter gras door en toen weer omhoog via de RVS goot van Ziggo.
Normaal gaat het nooit zo door een muur dus jouw idee gaat niet. Het is bovendien niet alleen de groene vezel die opgerold zit. Ook de blauwe ongebruikte vezel zit erin opgerold voor eventuele later gebruik.

PvE is Protocol van Eisen.

Dus dit is een na-aansluiting en niet tijdens de huidige uitrol gedaan? Dan nog schandaliger...

Je mag je adres ook wel DM-men. Deze wil ik ook nog wel eens doorsturen aan de beheersafdeling die de na-aansluitingen regelt. Vinden ze vast fijn om te zien hoe de aannemer dat heeft gedaan...die vragen van Trankilo komen ook bij mij op namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
@Barre73 Klopt na-aansluiting. Glasvezel ligt hier al enkele jaren in de wijk. De vorige bewoners hadden gekozen om niet direct aangesloten te worden dus de rol lag nog ergens in de stoep.

Ik ga er van uit dat NetwerkNL voor een nette(re) oplossing gaat zorgen ;) Ik hou jullie op de hoogte van dit huzarenstukje installatietechniek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trankilo
  • Laatst online: 16-06 00:46
[quote]ACRNM schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:26:
[...]
[...]

Hier kan ik wel wat over zeggen. De overlengte is er voor om later een defecte geraakte FTU te vervangen of een nieuw/ander type FTU te monteren zonder dat er een nieuwe vezel moet worden geblazen of te verlengen met een tussen-las.

Op het uiteinde van de vezel word overigens wel een connector aangebracht (van 3M, dit doen inhome monteurs van KPN) of word een zg 'pig-tail' opgelast waar al een connector aan zit. De laatste methode gebruikt een aannemer doorgaans. Dat zijn SC-APC connectoren als je het interessant vind.
Voorheen waren dat SC-PC of 'platte kop' connectoren die in datatransport gebruikelijk zijn. De "A" staat voor "Angle" of schuine hoek (8gr). Die schuine connectoren passen niet in een normale SFP(+).

De reden dat men hier naartoe is overgegaan heeft te maken met reflectie (terugkaatsten van het licht) dat bij 'platte' connectoren of een slechte las plaatsvind. Dat veroorzaakt met IP-TV (UDP verkeer) nog wel eens stotterend of stilstaand beeld. Door de platte kop in een hoek van 8gr te zetten 'verdwijnt' het licht dat anders teruggekaatst zou worden in de cladding (buitenkant van de vezel) zodat hij zichzelf niet 'stoort'.

Niet dat het een probleem is omdat er gewoon verloopkabels zijn (en ook gebruikt worden door T-Mobile bv) om van 'schuine' connector naar een 'platte' connector te gaan.
De platte connectoren zijn doorgaans blauw van kleur en de schuine groen van kleur.

Misschien wat teveel info, maarja, ik ben een beetje galsnerd en dit is tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
@trankilo Thanks! Juist hele goede info toch, dat maakt het duidelijk.
Hoef ik ook niet verder te filosoferen of het niet allemaal anders kan ;) (behalve netter natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-06 00:16
[...]

Monteur heeft gewoon een kap bij zich die het bovenste gedeelte vervangt. Dit is zonder binnenwerk erin en inderdaad de op de blauwe connector komt een koppelstuk en daar wordt de fiber van t-mobile op aangesloten. Kap erop en daarna gaat het onderstuk weer schuivend dicht en zit alles netjes dicht.

Wees voorzichtig met loshalen, heb menigeen FTU gezien waar de connectoren gesloopt waren omdat ze alles stuk trokken. Op het bovenste stuk zitten namelijk de connectoren opgeschoven, die eerst los gehaald moeten worden.

Het is gewoon een gibabit verbinding, net als alle andere aansluiten van (Old reggefiber). Dit was alleen één van de eerste generatie FTU. De nieuwere FTU's zijn een stuk gebruikers vriendelijker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-06 00:16
trankilo schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:42:
[quote]ACRNM schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:26:
[...]
[...]

Hier kan ik wel wat over zeggen. De overlengte is er voor om later een defecte geraakte FTU te vervangen of een nieuw/ander type FTU te monteren zonder dat er een nieuwe vezel moet worden geblazen of te verlengen met een tussen-las.

Op het uiteinde van de vezel word overigens wel een connector aangebracht (van 3M, dit doen inhome monteurs van KPN) of word een zg 'pig-tail' opgelast waar al een connector aan zit. De laatste methode gebruikt een aannemer doorgaans. Dat zijn SC-APC connectoren als je het interessant vind.
Voorheen waren dat SC-PC of 'platte kop' connectoren die in datatransport gebruikelijk zijn. De "A" staat voor "Angle" of schuine hoek (8gr). Die schuine connectoren passen niet in een normale SFP(+).

De reden dat men hier naartoe is overgegaan heeft te maken met reflectie (terugkaatsten van het licht) dat bij 'platte' connectoren of een slechte las plaatsvind. Dat veroorzaakt met IP-TV (UDP verkeer) nog wel eens stotterend of stilstaand beeld. Door de platte kop in een hoek van 8gr te zetten 'verdwijnt' het licht dat anders teruggekaatst zou worden in de cladding (buitenkant van de vezel) zodat hij zichzelf niet 'stoort'.

Niet dat het een probleem is omdat er gewoon verloopkabels zijn (en ook gebruikt worden door T-Mobile bv) om van 'schuine' connector naar een 'platte' connector te gaan.
De platte connectoren zijn doorgaans blauw van kleur en de schuine groen van kleur.

Misschien wat teveel info, maarja, ik ben een beetje galsnerd en dit is tweakers ;)
jouw verhaal iets duidelijker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96t8i8V3X2zh225fv2xDo1r3XzI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jrESJ9z8WWGnnkF7quVOzIV4.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MichelJ schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:00:
[...]

jouw verhaal iets duidelijker:

[Afbeelding]
APC vs PC connector :)
PC and UPC are flat connectors with a straight polished fiber. 'APC' is an angled polished connector; the fiber is typically polished at an 8-degree angle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:54
Voor de lezers uit Den Haag Segbroek; wat voor FTU hangt er bij jullie?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-06 14:20
Weet iemand of het mogelijk is op het zyxel modem om te zien hoelang een device verbonden is of verbonden is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleuvert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-06 15:07
Even een vraag.
Ik heb nu ziggo alles in 1. Kijk totaal geen televisie.
Zou dus voldoende hebben aan alleen internet. Heb 2 mobiele abbo’s bij Vodafone en deze lopen bijna af.
Wil overstappen naar alleen internet en 2 mobiele abbo’s.
T-mobile lijkt verraderlijk aantrekkelijk. Maar ik lees her en der verhalen dat ze hun toegezegde snelheid niet halen.
Als ik de site mag geloven kan ik voor 25,- per stuk mobiel regelen en dan kost premium internet 1000mbit ook maar 25,-.
Krijg ik dan ook 1000/1000 of blijft de naald dadelijk steken op 100?

Vast bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-06 14:20
Kleuvert schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:18:
Even een vraag.
Zou dus voldoende hebben aan alleen internet. Heb 2 mobiele abbo’s bij Vodafone en deze lopen bijna af.
T-mobile lijkt verraderlijk aantrekkelijk. Maar ik lees her en der verhalen dat ze hun toegezegde snelheid niet halen.
Als ik de site mag geloven kan ik voor 25,- per stuk mobiel regelen en dan kost premium internet 1000mbit ook maar 25,-.

Ligt eraan waar je woont. Ik heb bij tmobile 1000 up 1000 down. Maar het kan ook zo zijn dat je op een ander deel van hun netwerk zit waardoor je maar 100 haalt. Even je postcode invullen op de tmobile site dan staat het er bij.(beide 25 euro pm)

Overigens betaal je als je een unlimited abbonement neemt en t-mobile thuis voor tmobile thuis internet only evenveel als tmobile thuis internet en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-05 21:38
Even een vraag.

Als jij 1000/1000 bestelt haal je minimaal 900/900 en waarschijnlijk hoger. Dit kun je ook terugvinden in de algemene voorwaarden. Bij lagere snelheden pakken ze het op. Dat T-Mobile de snelheid niet haalt is onzin, over glasvezel sowieso en over DSL kun je misschien onder pakketsnelheid komen doordat de maximale snelheid op het adres niet hoger kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:41
Even een vraag.

dit hangt ook af van je eigen apparatuur

in oudere computers en laptops zit maar een netwerkadapter die een maximale snelheid van 100 aan kan.

Als je dan 1000 hebt haal je toch maar 100.

Als TM 1000 biedt krijg je iets richting de 1000.. nee niet 1000.. maar wel meer dan 500
maar je apparatuur moet dat ook aan kunnen.
Pagina: 1 ... 77 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie