[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.117 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:34
Centurius schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:03:
[...]
Als jij 1000/1000 bestelt haal je minimaal 900/900 en waarschijnlijk hoger. Dit kun je ook terugvinden in de algemene voorwaarden. Bij lagere snelheden pakken ze het op. Dat T-Mobile de snelheid niet haalt is onzin, over glasvezel sowieso en over DSL kun je misschien onder pakketsnelheid komen doordat de maximale snelheid op het adres niet hoger kan.
nou
TM biedt geen 1:1 verbindingen misschien 10:1

dus de oplettende internetgebruiker die merkt dat echt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
boyette schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:10:
[...]

nou
TM biedt geen 1:1 verbindingen misschien 10:1

dus de oplettende internetgebruiker die merkt dat echt wel
Ik denk eerder een overboeking van 1000:1 en misschien nog wel meer als je het uit zou gaan rekenen, alleen zo werkt dat tegenwoordig eigenlijk niet meer bij een ISP, zeker niet bij consumenten aansluitingen.

Men zorgt over het algemeen gewoon dat core en cityring verbindingen minimaal een factor 10 sneller zijn dan de snelste klantaansluiting en monitort daarna als het goed is gewoon de belasting van de verschillende verbindingen. En over het algemeen ga je de capaciteit uitbreiden bij ergens rond de 70% piekbelasting.

En nee, zolang men dat goed doet merk je ook als "oplettende gebruiker" precies helemaal niets van de overboeking, er is immers dan gewoon genoeg capaciteit voor iedereen. Op het moment dat je het als kritische gebruiker wel merkt dan is er echt al ergens iets mis gegaan in het capaciteits management of heeft een uitbreidings traject vertraging opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ik222 schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:35:
[...]

Ik denk eerder een overboeking van 1000:1 en misschien nog wel meer als je het uit zou gaan rekenen, alleen zo werkt dat tegenwoordig eigenlijk niet meer bij een ISP, zeker niet bij consumenten aansluitingen.

Men zorgt over het algemeen gewoon dat core en cityring verbindingen minimaal een factor 10 sneller zijn dan de snelste klantaansluiting en monitort daarna als het goed is gewoon de belasting van de verschillende verbindingen. En over het algemeen ga je de capaciteit uitbreiden bij ergens rond de 70% piekbelasting.

En nee, zolang men dat goed doet merk je ook als "oplettende gebruiker" precies helemaal niets van de overboeking, er is immers dan gewoon genoeg capaciteit voor iedereen. Op het moment dat je het als kritische gebruiker wel merkt dan is er echt al ergens iets mis gegaan in het capaciteits management of heeft een uitbreidings traject vertraging opgelopen.
ja dat kan ook best..

maar ik heb zelf ook TM 1000/1000
en de tijdstippen dat je tegen de 900 haalt die zijn echt spaarzaam

het zit meestal tussen de 500 en de 800

en in de piektijden gaat het onder de 500

maar goed voor de prijs van 25 per maand
is 500 nog steeds sneller en beter dan wat de concurrentie biedt voor die prijs

dus ik zie het maar zo dat als het sneller is.. dan is dat mooi meegenomen je kunt voor dat geld nergens beter zitten

klagen heeft geen zin

er is een keer een monteur komen meten en die constateert dat ook maar constateert ook dat het probleem niet in de huisaansluiting zit.. dus.. laat het daarbij,,

[ Voor 15% gewijzigd door boyette op 19-04-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
boyette schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:38:
[...]

ja dat kan ook best..

maar ik heb zelf ook TM 1000/1000
en de tijdstippen dat je tegen de 900 haalt die zijn echt spaarzaam

het zit meestal tussen de 500 en de 800

en in de piektijden gaat het onder de 500

maar goed voor de prijs van 25 per maand
is 500 nog steeds sneller en beter dan wat de concurrentie biedt voor die prijs

dus ik zie het maar zo dat als het sneller is.. dan is dat mooi meegenomen je kunt voor dat geld nergens beter zitten

klagen heeft geen zin

er is een keer een monteur komen meten en die constateert dat ook maar constateert ook dat het probleem niet in de huisaansluiting zit.. dus.. laat het daarbij,,
Ik snap je punt, goedkoper kan bijna niet, maar damn, ik had tussen de 500 en 800 echt niet geaccepteerd als je adverteert met 1000/1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Segafreak83 schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:46:
[...]

Ik snap je punt, goedkoper kan bijna niet, maar damn, ik had tussen de 500 en 800 echt niet geaccepteerd als je adverteert met 1000/1000.
ik heb daar tig keer over gebeld en gerapporteerd
complete logboeken opgestuurd
met geautomatiseerde speedtests

heeft allemaal geen zin

je moet van hun op een website de snelheid testen en dat is leidend.
die resultaten zijn nog bedroevender.. en minder betrouwbaar

het moet allemaal via windows..

en je komt geen steek verder..

ik heb het opgegeven omdat het uiteindelijk nergens toe leidt.. en ik ze dan in gebreke moet stellen en de overeenkomst uiteindelijk beeindigd zal worden..

en ik weet dat er geen alternatief is momenteel wat enigzins betaalbaar is.

ik wacht op freedom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
boyette schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:50:
[...]

ik heb daar tig keer over gebeld en gerapporteerd
complete logboeken opgestuurd
met geautomatiseerde speedtests

heeft allemaal geen zin

je moet van hun op een website de snelheid testen en dat is leidend.
die resultaten zijn nog bedroevender.. en minder betrouwbaar

het moet allemaal via windows..

ik heb het opgegeven omdat het uiteindelijk nergens toe leidt.. en ik ze dan in gebreke moet stellen en de overeenkomst uiteindelijk beeindigd zal worden..

en ik weet dat er geen alternatief is momenteel wat enigzins betaalbaar is.

ik wacht op freedom..
Dank je voor de uitleg, nu snap ik je veel beter :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Want daarvan is bekend dat ze zo goedkoop worden.... dat lijkt me wel het laatste qua goedkoper alternatief voor T-Mobile.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Barre73 schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:54:
[...]

Want daarvan is bekend dat ze zo goedkoop worden.... dat lijkt met wel het laatste qua goedkoper alternatief voor T-Mobile.
nou niet goedkoper..maar het enige alternatief wat ik nu heb is eurofiber en dat kost meer dan 800 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boyette schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:57:
[...]

nou niet goedkoper..maar het enige alternatief wat ik nu heb is eurofiber en dat kost meer dan 800 euro per maand
Woon jij dan in Segbroek? Dat zou de enige plek zijn die ik kan bedenken waar je alleen T-Mobile kan afnemen.
Maar Freedom lijkt niet te gaan leveren via T-Mobile als Wholesale hoor. Dus dan zou je daar nog niks aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Barre73 schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:01:
[...]

Woon jij dan in Segbroek? Dat zou de enige plek zijn die ik kan bedenken waar je alleen T-Mobile kan afnemen.
Maar Freedom lijkt niet te gaan leveren via T-Mobile als Wholesale hoor. Dus dan zou je daar nog niks aan hebben.
nee maar voor die snelheid 1000/1000 is er geen andere optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boyette schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:02:
[...]

Ah zo bedoel je. Laten we maar afwachten wat er gebeurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

boyette schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:02:
[...]

Ook geen Tweak fiber?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
tweak is beschikbaar maar uitsluitend 100/100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
boyette schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:50:
[...]

Wel eens gedacht aan de geschillencommissie?
https://www.degeschillenc...telecommunicatiediensten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ja de geschillencommssie die bemiddelt bij geschillen

die kan een incompetente internet provider ook niet hun netwerk infrastructuur laten verbeteren.

dat leidt uiteindelijk tot het zelfde..

ontbinding van de overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Barre73 schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:01:
[...]
T-Mobile (nou ja, Primevest) gaat toch geen partnership met KPN aan. BInnenkort kan je dus alsnog een vezel van de groene jongens verwachten in het grootste deel van het postcodegebied.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Hoewel ik zelf meestal wel de 900Mbps aan weet te tikken de afgelopen week vraag ik me toch af in hoeverre de speedtest servers zelf een rol spelen.

Die dingen hangen vaak zelf ook aan een 1Gbps lijntje. Dus als er nog iemand aan het testen is, of de hostende provider heeft last van packet loss oid dan ga je dat meteen zien bij een test op volle snelheid.

Is het niet een idee om zelf een een grote ISO ofzo te hosten en onderling te testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:57
NielsFL schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:52:
[...]

Hoewel ik zelf meestal wel de 900Mbps aan weet te tikken de afgelopen week vraag ik me toch af in hoeverre de speedtest servers zelf een rol spelen.

Die dingen hangen vaak zelf ook aan een 1Gbps lijntje. Dus als er nog iemand aan het testen is, of de hostende provider heeft last van packet loss oid dan ga je dat meteen zien bij een test op volle snelheid.

Is het niet een idee om zelf een een grote ISO ofzo te hosten en onderling te testen?
Volgende servers via speedtest.net zijn voorzien van een 10Gbps verbinding (zover ik weet)

NFOrce Entertainment B.V.
RoutIT BV
Serverius Connectivity
Tilaa B.V.
LeaseWeb
XS4ALL Internet BV
fdcservers.net
Tele2 Netherlands < moment van plaatsen niet actief meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:48
Er zijn maar weinig diensten waar het je lukt om 1Gbit aan data uberhaupt aan te tikken, ongeacht hoe je lijn gespecificeerd is.
Op steam ben ik aan aantal keer aardig dichtbij kunnen komen.
Om dan vervolgens op een newsgroup met meerdere lijntjes niet eens in de buurt te komen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
ikbenjoeri schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:59:
[...]

Volgende servers via speedtest.net zijn voorzien van een 10Gbps verbinding (zover ik weet)

RoutIT BV
Serverius Connectivity
Tilaa B.V.
LeaseWeb
XS4ALL Internet BV
fdcservers.net
Dank!

Dat roept echter wel nieuwe vragen op. Zo tik ik bij nForce makkelijk de 900Mbps aan, maar FDCServers blijft hangen op 840Mbps.

Kennelijk is er een bottleneck, maar niet op het lijntje tussen mijn huis en T-Mobile zelf. Mogelijk peering van T-Mobile met deze diverse partijen?

Paar traceroutes later: de FDC Speedtest server in Amsterdam is "lg-ams.fdcservers.net". Maar als ik die traceroute gaat het naar Amerika. Lijkt me een fout bij FDC of Speedtest.net.

Toch verklaart dat niet alles: speedtest3.serverius.net staat wel echt in Nederland en scoort ook beduidend lager dan nForce.

Overigens ben ik ook met 800Mbps niet ontevreden. Voor 25 euro valt er weinig te klagen. Maar ben wel nieuwsgierig naar het identificeren van de bottlenecks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trankilo
Uberprutser schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:55:
[...]

T-Mobile (nou ja, Primevest) gaat toch geen partnership met KPN aan. BInnenkort kan je dus alsnog een vezel van de groene jongens verwachten in het grootste deel van het postcodegebied.
Na de rechterlijke uitspraak dat KPN en Vodafone (Ziggo) geen andere partijen (dus ook niet een grote concurrent als T-Mobile) op haar netwerk hoeft toe te laten heeft KPN haar intenties gecommuniceerd.
In een notendop.
In 2 tot 3 jaar zal levering via koper worden afgebouwd. En in 5jr levering over FttH glas.
Er is hierover een mooi artikel op telecompaper verschenen kort geleden voor wie het interesseert.
Bij beleggingsfondsen zijn hierdoor al vragen over de toekomst van T-Mobile in NL.
Deze informatie is natuurlijk ook bekend in Duitsland. Dus ik reken er niet op dat KPN een wholesale overeenkomst wil voor dat netwerk ;)

Ik weet niet of onderstaande pic mag. Anders moet een mod die maar weghalen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCGcBgwNF2rzqczqclCmeUm48sY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/atd3vm2s1RIARosDCc0qeYRF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

ikbenjoeri schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:59:
[...]

RoutIT BV
Serverius Connectivity
Tilaa B.V.
LeaseWeb
XS4ALL Internet BV
fdcservers.net
Ik gebruik al een tijdje https://fast.com (Netflix) is voor mij tot op heden het betrouwbaarst qua resultaten.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
NielsFL schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:17:
[...]

Dank!

Dat roept echter wel nieuwe vragen op. Zo tik ik bij nForce makkelijk de 900Mbps aan, maar FDCServers blijft hangen op 840Mbps.

Kennelijk is er een bottleneck, maar niet op het lijntje tussen mijn huis en T-Mobile zelf. Mogelijk peering van T-Mobile met deze diverse partijen?

Paar traceroutes later: de FDC Speedtest server in Amsterdam is "lg-ams.fdcservers.net". Maar als ik die traceroute gaat het naar Amerika. Lijkt me een fout bij FDC of Speedtest.net.

Toch verklaart dat niet alles: speedtest3.serverius.net staat wel echt in Nederland en scoort ook beduidend lager dan nForce.

Overigens ben ik ook met 800Mbps niet ontevreden. Voor 25 euro valt er weinig te klagen. Maar ben wel nieuwsgierig naar het identificeren van de bottlenecks.
Wij zitten nu op 100/100 en dat voldoet. De combi unlimited data mobiel + 1000/1000 is wel heel aantrekkelijk, maar ik vraag me af waar je dat verschil gaat merken. TV-box is zelf maar 100 mbps dus dat maakt niet uit. En downloads PS4 en Windows (Steam, Origin) gaan die echt zo veel sneller? Ik snap dat een speedtest hoge snelheden haalt, maar wat is het voordeel voor dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Laatst online: 22:57
NielsFL schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:17:
[...]

Kan je hiervan een traceroute sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Uberprutser schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:27:
Voor de lezers uit Den Haag Segbroek; wat voor FTU hangt er bij jullie?
Bij mij is een Attema FTU opgehangen:

https://www.attema.com/en...tema-universal-ftu?c=2385

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IH7k9LEcJXM5_HpyPzramsiIpXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RuwD935KC2tRJhCgutlYWZWo.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HKlGpSTGm8EVvOdWjsbgxwCD7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAtwbscoL5u7uwKF9KTdBvjK.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7k8qMmg6lFwhF7ERLzErQAjQpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9NcWfQXWaTMTgrSV6BNiFSv.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X10qot2Pl6K0wYZrFwsMLgRaKOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOdyHrLSo27w6XomkQBeH1ib.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJ13GniWPK-9ZO4hOeI7ZhM2fjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9kt86HSkMPSutbohyE6myMD.jpg?f=fotoalbum_large

Op dit moment aangesloten met de T-Mobile geleverde spullen, waaronder een UPC kabel die volgens mij tegen een APC connector in de FTU zit. Ik heb een APC kabel besteld om uiteindelijk aan eigen apparatuur aan te sluiten ergens in de toekomst. Verbinding lijkt prima te werken in ieder geval. Dicht tegen gigabit als antivirus uitstaat. CPU is te traag voor gigabit met antivirus aan, 850 down max dan. Via Steam 400 down vanwege decompressie en antivirus denk ik, CPU gaat dan al snel richting 100% (Core i7 920 uit 2008 op 3.3 GHz). Krijg met de Zyxel router ongeveer 400/400 via WiFi op iPhone XR en iPad Pro 9.7.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKJ6aNGPVbUifCzTOdi2AEgXUxA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/w2bia5J1nIcgjkRCM3fyNf31.png?f=user_large

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

loeberce schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:25:
[...]

Wij zitten nu op 100/100 en dat voldoet. De combi unlimited data mobiel + 1000/1000 is wel heel aantrekkelijk, maar ik vraag me af waar je dat verschil gaat merken. TV-box is zelf maar 100 mbps dus dat maakt niet uit. En downloads PS4 en Windows (Steam, Origin) gaan die echt zo veel sneller? Ik snap dat een speedtest hoge snelheden haalt, maar wat is het voordeel voor dagelijks gebruik?
Downloads op console gaan wel wat sneller, mijn Xbox blijft hangen op zo'n 300Mbps (volgens mij haalde de PS4 ongeveer hetzelfde), op Windows gaat het downloaden echt een stuk sneller Steam, Origin en dergelijke halen games binnen met meestal de volle snelheid (zolang je computer dat ook kan bijhouden).

Er van uitgaande dat je niet elke dag vol op loopt te downloaden zul je er waarschijnlijk niet super veel van merken. Het is voornamelijk die combinatie deal die gewoon erg scherp is in vergelijking met de andere providers. (Ik heb zelf een telefoon abo vanuit mijn werk, dus ik betaal nu alleen die 40€ p/m voor 1Gbit internet, wat me goed bevalt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Dus T-Mobile heeft een SC-PC - SC-PC kabel geleverd in plaats van een SC-APC - SC-PC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Ja klopt, moet ik wel bij zeggen dat Guidion niet bij mij langs is geweest. Ik heb alles aangesloten en ingesteld met de glasvezellasser van VolkerWessels en toen werkte het. Dus toen gelijk bij Guidion aangegeven dat ze niet langs hoeven te komen. Misschien dat Guidion een andere kabel had geïnstalleerd.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Meer mensen problemen omgeving Arnhem met de vaste verbinding? Alle storingen loopt ook vol inmiddels.. Ben er zo klaar mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 23:41
Segafreak83 schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:33:
Meer mensen problemen omgeving Arnhem met de vaste verbinding? Alle storingen loopt ook vol inmiddels.. Ben er zo klaar mee!!
Hier in Zoetermeer ook. Vandaag al 3x de verbinding eruit. van het weekend al beide dagen minimaal 5x per dag. (dat we merken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
G-Tus schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:59:
[...]
Bij mij is een Attema FTU opgehangen:
Da's een aardige unit. :)

Dan weet ik dat ik ongeveer 25x20cm nodig heb in de meterkast.
Heb nog een buis vanuit de meterkast naar de invoer waar de Ziggo kabel doorheen loopt (gevel -> kruipruimte -> meterkast).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Volgens de handleiding is de FTU 15x8cm, met dan een nog een stuk kabel eronder. Ik heb van te voren een volledig technisch document met tekeningen gekregen van de aanleg van de glasvezelkabel. Ik woon op de 2e en ze hebben de bestaande coax leidingen gebruikt aan de buitenkant van het gebouw en vervolgens een nieuw gat geboord door de muur. Daardoor is de FTU nu direct naast de coax aansluiting in de woonkamer.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Hier is de kabel verplaatst door Ziggo van de woonkamer naar de meterkast (grote verbouwing gedaan 1,5 jaar geleden). Die loopt dus niet meer door de goot op de gevel maar gaat 5 meter verderop onder straat niveau de gevel door.

Ik wil de FTU op de betimmering in de meterkast, kan de fiber achterlangs (via een buis) richting de gevel, 5 meter verderop. Ben benieuwd hoe die schouw gaat zijn want want die is nu telefonisch ipv dat er iemand langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 17:41
Vraag: Ik gebruik de T-mobile anywhere app icm airplay en een iPhone 6S en Apple TV 3. Als ik op de iPhone de t-mobile app minimaliseer klapt de stream op de Apple TV er gelijk uit. Op b.v. NPO is dit niet het geval. Is dit een eigenaardigheid van de T-mobile app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Uberprutser schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:19:
Ben benieuwd hoe die schouw gaat zijn want want die is nu telefonisch ipv dat er iemand langs komt.
Ja ik heb niet eens eens een schouw gehad. Dit was ongeveer de chronologische volgorde:
  • Ik had aan de deur besteld bij een verkoper van T-Mobile, die inderdaad aangaf dat iemand zou komen kijken waar de glasvezelaansluiting geplaatst zou worden, maar niemand is ooit geweest daarvoor.
  • Ik ben op een gegeven moment gebeld door VolkerWessels met de vraag of ze 9 april konden installeren.
  • Op 2 april gebeld door iemand van EnergieCare over toestemming van de VvE. Die heeft vervolgens het document toegestuurd waarin de planning stond, met foto's die genomen waren van de gevel waar de coax kabel loopt. Toestemming gegeven.
  • Op 8 april is VolkerWessels bezig geweest met de distributiekast in de stoep voor de deur.
  • Op 9 april 's ochtends aangebeld door VolkerWessels met een Corona formulier die ik moest invullen.
  • Vervolgens is de stoep weer open gegaan en is een kabel van de distributiekast naar de gevelbuis getrokken.
  • Daarna is een glasvezel geblazen die vervolgens in de gevelbuis is geplaatst en door de muur naar de woonkamer.
  • Daar is toen de FTU geplaatst, glasvezelkabel gelast en op twee manieren getest. Één keer bij VolkerWessels met een of andere glasvezeltester, en één keer bij T-Mobile Backoffice met een standaard mediaconverter.
  • Vervolgens mijn mediaconverter en router aangesloten en alles werkte direct.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
ikbenjoeri schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:37:
[...]
Kan je hiervan een traceroute sturen?
Stom. Dat had ik natuurlijk meteen moeten doen 8)7

Nu resolved het naar een ander IP adres, wat wel gewoon in Amsterdam staat: 50.7.126.4. Vanmorgen was het 213- of 216-nogwat. Zal het een tijdje in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
The_Anarchist schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:47:
Vraag: Ik gebruik de T-mobile anywhere app icm airplay en een iPhone 6S en Apple TV 3. Als ik op de iPhone de t-mobile app minimaliseer klapt de stream op de Apple TV er gelijk uit. Op b.v. NPO is dit niet het geval. Is dit een eigenaardigheid van de T-mobile app?
Op onze iPad is het via TV Anywhere ook vaak het geval. Hij blijft niet streamen naar de ATV. En omdat je niet kan doorspoelen in de meeste programma's moet je dan helemaal opnieuw kijken. Ik sprak iemand van de helpdesk die vertelde dat hij dit probleem ook (her)kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 15:16
Voor ons nieuwbouwhuis zijn we aan het kijken naar een nieuwe Internet aansluiting. De keuze lijkt eigenlijk te zijn tussen T-mobile (1 gbit) en KPN (500 mbit).

Wat me niet helemaal duidelijk is, is wat de mogelijkheden zijn m.b.t. switches.

In de meterkast komt de glasvezelmodem binnen.

Mijn plan was om in de meterkast een managed switch (Netgear GS116E) op te hangen. Er komen heel wat UTP kabels samen in de meterkast en die worden netjes in een patchkast gebundeld.

Ik wil de WIFI-router van de provider centraal in het huis hangen. Daar lopen 2 UTP kabels naartoe vanuit de meterkast.

Mijn plan was dus eigenlijk (met poortnummers in de verbindingen):

Modem <-1--1-> Wifi-Router <-2--1-> Netgear GS116E

En dan vanuit de Netgear Switch:

-2--> TV (voor IPTV settopbox)
-3--> unmanaged switch woonkamer (met daarop TV netwerk, XBox, PS4)
-4--> vrij
-5--> Access Point in de schuur.
-6--> PV Panelen (meterkast)
-7--> PiHole DNS server (meterkast)
-8--> Synology Diskstation (meterkast)
-9--> Vaste aansluiting A slaapkamer 1
-10-> vrij
-11-> Vaste aansluiting A slaapkamer 2
-12-> vrij
-13-> Vaste aansluiting A slaapkamer 3
-14-> vrij
-15-> Vaste aansluiting A slaapkamer 4
-16-> Vaste aansluiting B slaapkamer 4

Voor zover ik het lees moet dit werken bij een KPN setup, maar werkt dit ook bij T-Mobile?

[ Voor 4% gewijzigd door Blihi op 20-04-2020 15:34 ]

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Blihi schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:29:

Voor zover ik het lees moet dit werken bij een KPN setup, maar werkt dit ook bij T-Mobile?
Lijkt mij een vrij standaard setup, behalve de fysieke locatie van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Voor ons nieuwbouwhuis zijn we aan het kijken naar een nieuwe Internet aansluiting. De keuze lijkt eigenlijk te zijn tussen T-mobile (1 gbit) en KPN (500 mbit).

Wat me niet helemaal duidelijk is, is wat de mogelijkheden zijn m.b.t. switches.

Mijn plan was om in de meterkast een managed switch (Netgear GS116E) op te hangen. Er komen heel wat UTP kabels samen in de meterkast en die worden netjes in een patchkast gebundeld.

Ik wil de WIFI-router van de provider centraal in het huis hangen. Daar lopen 2 UTP kabels naartoe vanuit de meterkast.

-4--> vrij
-10-> vrij
-12-> vrij
-14-> vrij

Je moet wel even opletten met TV, bij KPN kon ik destijds zowel internet als tv over 1 UTP kabel naar de woonkamer gooien.

Bij T-Mobile vloog mijn complete netwerk offline, inclusief reboot van de modem..

Zelfs met de managed switch leverde het nog problemen op, dus heb ik tv eruit gegooid.

Ergens in het topic hier staat een uitleg mbt managed switch & T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Segafreak83 schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:45:
[...]

Je moet wel even opletten met TV, bij KPN kon ik destijds zowel internet als tv over 1 UTP kabel naar de woonkamer gooien.

Bij T-Mobile vloog mijn complete netwerk offline, inclusief reboot van de modem..

Zelfs met de managed switch leverde het nog problemen op, dus heb ik tv eruit gegooid.

Ergens in het topic hier staat een uitleg mbt managed switch & T-Mobile.
Ik las eerder in het topic:
pinda powerrr schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:44:
[...]

Je kan niet uit één kabel je iptv signaal én je internet halen, tenzij je dat met een managed switch al vlak na de Draytek regelt.

500/500 is vooral te merken aan de "ruimte" die het biedt. Ik heb geen last meer van kids die op drie apparaten tegelijk Youtube/Netflix etc aan het kijken zijn. Een download erbij kan ook nog. Natuurlijk gaat de snelheid omhoog, maar het is vooral bandbreedte hier in huis wat te merken is, heerlijk!
Volgens mij is dat precies wat ik hier doe, dus direct na de router een managed switch om de VLAN's over verschillende kabels naar de woonkamer te brengen.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Segafreak83 schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:45:

Dat is nu niet meer het geval. Sinds ze een Zyxel modem / router gebruiken werkt het prima over één kabel. Die ondersteund namelijk Any Port Any Service (zoals bij KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
rens-br schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:02:
[...]

Dat is nu niet meer het geval. Sinds ze een Zyxel modem / router gebruiken werkt het prima over één kabel. Die ondersteund namelijk Any Port Any Service (zoals bij KPN)
Ik kreeg nog net de oude modem (Huawei), dus heb nooit mogen genieten van de Zyxel, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:44
rens-br schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:02:
[...]

Weet iemand of Any Port Any Service ook op Ubiquity in te stellen is voor T-Mobile?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
d-vine schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:48:
[...]

Weet iemand of Any Port Any Service ook op Ubiquity in te stellen is voor T-Mobile?
Vlan instellen op 640

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Ik heb nu geen TV abo erbij, maar voorheen prikte ik T-Mobile rechtstreeks in een managed switch. Die liet ik de VLAN's splitsen. Internet VLAN (300) tagged terug naar de T-Mobile router (of untagged naar een eigen router) en TV VLAN (640) tagged naar de poorten waar de TV ontvangers op zaten. Kost meer poorten op je switch, maar kan in sommige setups voordelen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:39

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

-4--> vrij
-10-> vrij
-12-> vrij
-14-> vrij

Ja gaat prima. Heb het zelf ook zo (met andere merken, dat wel ;))

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sloeser
  • Laatst online: 04-06 01:52
Zijn er meer mensen waarvan de torrents snelheid sinds een paar dagen opeens drastisch achteruit is gegaan? Ik kom opeens niet meer boven de 1 a 2 kbs per torrent uit.. Niets aan mijn instellingen veranderd, en speedtest geeeft gewoon 200+ mb/s aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
NielsFL schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:50:
Ik heb nu geen TV abo erbij, maar voorheen prikte ik T-Mobile rechtstreeks in een managed switch. Die liet ik de VLAN's splitsen. Internet VLAN (300) tagged terug naar de T-Mobile router (of untagged naar een eigen router) en TV VLAN (640) tagged naar de poorten waar de TV ontvangers op zaten. Kost meer poorten op je switch, maar kan in sommige setups voordelen hebben.
Wat zouden de voordelen zijn? Wat ik zo kan bedenken is dat je je eigen router kunt gebruiken zonder je druk te maken over het tv signaal. De TV hoeft dan dus niet door de router heen, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Blihi schreef op woensdag 22 april 2020 @ 07:18:
[...]

Wat zouden de voordelen zijn? Wat ik zo kan bedenken is dat je je eigen router kunt gebruiken zonder je druk te maken over het tv signaal. De TV hoeft dan dus niet door de router heen, klopt dat?
Ja dat klopt. En een managed switch kan dat heel makkelijk en zo hoef je je router daar niet mee te belasten.. Een edgerouter x kan bv alleen vlans via de cpu zonder hw acceleration.. Dat kost je snelheid..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Dat zal ik in ons huidige huis eens uitproberen. Dat is telfort glasvezel met xperiabox v10 met eigen router er achter (netgear r7000 met dd-wrt er op).

Die xperia box kan er dan dus helemaal tussenuit als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
prein2 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 07:35:
[...]

Ja dat klopt. En een managed switch kan dat heel makkelijk en zo hoef je je router daar niet mee te belasten.. Een edgerouter x kan bv alleen vlans via de cpu zonder hw acceleration.. Dat kost je snelheid..
Heb zelf jaren Telfort glasvezel gehad met de ER-X met 2 VLANS op de WAN poort en hwnat enabled. Internet en IP-TV probleemloos vanuit de ER-X, het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Die Netgear GS116Ev2 heeft niet zoveel configuratiemogelijkheden. Ik kan bijvoorbeeld nergens tagged/untagged zetten.

Gevonden. De UI is gewoon niet zo intuitief,,,

Maar als ik het goed begrijp moet het op de switch zo:
Port 1: VLAN 300 en VLAN 640 aansluiten op modem (is dat dan tagged of untagged?)
Port 2: VLAN 640 (Tagged) naar IPTV Decoder
Port 3: VLAN 300 (Untagged) naar WAN poort eigen router
Port 4: VLAN 1 vanuit LAN poort eigen router
Port 5 t/m 16: VLAN 1 naar netwerk apparatuur (printer/pc/NAS/PiHole)

Poorten 1 en 2 krijgen dan PVID 640
Poort 3 krijgt PVID 300

EDIT: Klopt het dat dit niet meer werkt omdat er gebruik gemaakt wordt van Routed IPTV en dus de TV ontvanger ook achter een router moet zitten? Bij Bridged IPTV zouden deze instellingen wel werken, toch?

[ Voor 30% gewijzigd door Blihi op 22-04-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Chris.nl schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:27:
[...]

Heb zelf jaren Telfort glasvezel gehad met de ER-X met 2 VLANS op de WAN poort en hwnat enabled. Internet en IP-TV probleemloos vanuit de ER-X, het kan dus wel.
Ik zeg toch ook niet dat het niet kan?
Hwnat geldt niet voor vlans (in ieder geval niet toen ik het configureerde). Max snelheid was toen rond de 600mbit, dat kan natuurlijk echt niet zo traag 😉

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-07 19:32
Heb laatste tijd vaak drops in de verbinding. Ik denk zelf dat het aan de Draytek ligt die hier nog hangt. Firmware die er op staat komt uit 2017.

Wat raden jullie aan? Eigen modem aanschaffen en zo ja welke? Of regelen dat T-Mobile de boel vervangt door nieuwe apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
rensvanaarden schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 00:41:
Heb laatste tijd vaak drops in de verbinding. Ik denk zelf dat het aan de Draytek ligt die hier nog hangt. Firmware die er op staat komt uit 2017.

Wat raden jullie aan? Eigen modem aanschaffen en zo ja welke? Of regelen dat T-Mobile de boel vervangt door nieuwe apparatuur?
Eigen modem is an sich goed te doen. Zelf zou ik voor een EdgeRouter gaan (omdat ik die zelf heb) stabiele firmware, veel opties qua instellen en je kan vervolgens een accespoint ophangen/plaatsen op een plek die praktisch is. WiFi vanuit een meterkast is IMO beginnen op achterstand, want de 1e blokkade heb je meteen al te pakken.

Tot en met 500/500 zou ik een ER-X nemen, heb je 1000/1000 dan iets krachtiger, bv de ER-4.

Misschien kan je voor advies van anderen iets meer info geven? Wat wil je, een 3in1 oplossing of met losse modem, switch en accespoint(s) werken? Hoe snel is je verbinding? Welke producten neem je af? Internet, TV, bellen?

Aan de andere kant voldoen de Zyxel modems ook prima en geeft T-Mobile een repeater indien nodig (wellicht de monteur een meting op zolder laten doen, als ie er toch is). Als je al tevreden was met wat je had... Misschien eerst T-Mobile de boel laten fixen en dan kijken? Heb je iig iets goeds achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb een storing te pakken, er komt geen glasvezel signaal binnen. Lekker als je moet thuiswerken. Maar wat is het melden daarvan moeilijk gemaakt bij T-mobile zeg. Je vindt allerlei community topics en lijstjes maar melden dat ik wat heb kan niet. Dan de chat maar geraadpleegd maar die gaat naar dezelfde links. Als je dan aangeeft niet goed geholpen te zijn krijg je het telefoonnummer van de klantenservice, die nog niet open zijn. -O-

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
breinonline schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 06:34:
Ik heb een storing te pakken, er komt geen glasvezel signaal binnen. Lekker als je moet thuiswerken. Maar wat is het melden daarvan moeilijk gemaakt bij T-mobile zeg. Je vindt allerlei community topics en lijstjes maar melden dat ik wat heb kan niet. Dan de chat maar geraadpleegd maar die gaat naar dezelfde links. Als je dan aangeeft niet goed geholpen te zijn krijg je het telefoonnummer van de klantenservice, die nog niet open zijn. -O-
Er zijn veel meer mensen:
https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 13:26
In Noordwijk ook geen internet. Tv werkt wel normaal.

Gelukkig mooi weer, dan maar een dag in de tuin liggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Erick81 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 06:41:
[...]

In Noordwijk ook geen internet. Tv werkt wel normaal.

Gelukkig mooi weer, dan maar een dag in de tuin liggen 8)
Dat is waar, alleen erg vervelend als je moet thuiswerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:11
Ik heb internet, maar beperkt tot NL verkeer ljkt het wel..

Correctie , alle storingen.nl doet het ook niet :D ./. Tweakers weer wel..

[ Voor 39% gewijzigd door om3ega op 24-04-2020 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 10:49
Hier lijkt het ook maar deels te werken

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 13:26
om3ega schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 06:43:
Ik heb internet, maar beperkt tot NL verkeer ljkt het wel..

Correctie , alle storingen.nl doet het ook niet :D ./. Tweakers weer wel..
VPN van mijn werkgever is nog wel te gebruiken, vreemd... Toch maar aan het werk vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Laatst online: 13-09 10:55
Zelfde probleem hier, aantal sites bereikbaar, Tweakers oa. Dacht eerst dat het aan de pi-hole lag, dat wil nog wel eens voorkomen, maar na het lezen van berichten hier is er toch meer aan de hand denk ik. VPN van mijn werkgever is helaas niet bereikbaar.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMickB
  • Laatst online: 04-09 19:23
Zanzibar-1337 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:01:
Zelfde probleem hier, aantal sites bereikbaar, Tweakers oa. Dacht eerst dat het aan de pi-hole lag, dat wil nog wel eens voorkomen, maar na het lezen van berichten hier is er toch meer aan de hand denk ik. VPN van mijn werkgever is helaas niet bereikbaar.
Hier ook een storing. DNS veranderen naar 1.1.1.1. lijkt te helpen. Misschien dezelfde storing als laatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
DJMickB schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:17:
[...]

Hier ook een storing. DNS veranderen naar 1.1.1.1. lijkt te helpen. Misschien dezelfde storing als laatst?
Dns staat bij ons standaard op 1.1.1.1 helpt helaas niks. Sommige sites en vpn zijn wel bereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:58
[...]

Pi-Hole met verschillende DNS’en: werkt ook niet. Lijkt meer op een routing issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amersfoort hier. Had sowieso al een andere dns maar ook hier ligt het plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Laatst online: 03-07-2024
Hier ook hetzelfde probleem buienradar en nos werken niet tweakers en bijv ebay wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Hier ook (regio Nijmegen), 1.1.1.1 heeft geen zin.

[ Voor 20% gewijzigd door sanderdw op 24-04-2020 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kampen-Zuid ook plat, was even bang dat er een glasvezel kabel gesloopt was (nieuwbouw wijk waar nog volop gebouwd word) maar dus een 'normale' storing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 12:04
Hier sind vroeg in de ochtend zeer beperkt en traag internet in regio Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Laatst online: 23:31

Lex2

Fotografieliefhebber

Regio Hoogeveen ook maar een beperkte verbinding. Inmiddels ook allerlei DNS instellingen geprobeerd, met hetzelfde resultaat als hierboven.

Volgens AlleStoringen is deze storing rond 23:00 gisteravond uur begonnen? Of is dit een nieuwe storing?

[ Voor 17% gewijzigd door Lex2 op 24-04-2020 07:30 ]

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-12-2023
Hier in Tilburg ook plat. Niet handig met thuiswerken maar dat doen we maar via een hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Laatst online: 13-09 10:55
[...]

Had ik al getest aangezien alles via de Pi-Hole loopt (meerdere DNS ingesteld), geen uitkomt. Zelfs tweakers laadt erg langzaam, dus daar is meer aan de hand. Ahja, dan ga ik maar eens rustig de dag opstarten en wellicht mij al geestelijk voorbereiden op het weekend 8)

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:18
In Zwolle ook maar deels verbinding. Apple TV doet het niet, Tweakers weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Laatst online: 03-07-2024
Lex2 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:28:
Regio Hoogeveen ook maar een beperkte verbinding. Inmiddels ook allerlei DNS instellingen geprobeerd, met hetzelfde resultaat als hierboven.

Volgens AlleStoringen is deze storing rond 23:00 gisteravond uur begonnen? Of is dit een nieuwe storing?
Bij ons geeft vanaf 6.21 uur voip problemen met de verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
Hier in Dordrecht ligt het ook plat. Andere dns maakt geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-08 03:38
Hier regio Hilversum ook geen internet, dns aangepast naar verschillende cloud versies (Google enz.), helpt niet. TV doet het wel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Voor zover ik dit kan beoordelen met een klein aantal traceroutes: lijkt erop dat Cable&Wireless link (de belangrijkste upstream voor T-Mobile Thuis) er uit ligt. Andere links - voor zover getest - werken nog wel.

DNS trucjes gaan de problemen dus niet oplossen. VPN wel, mits je een VPN server hebt die zonder Cable&Wireless bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
Ja wonderbaarlijk, als ik vpn naar de zaak aan zet, heb ik wel redelijk internet. Bedankt voor de tip. Wel een stuk langzamer dan normaal (75 mbit wireless, normaal rond 300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:00
Hier in almere ook geen of traag internet. 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mat_thai
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-09 20:05
Ik heb ook problemen, veel websites werken af en toe. Ssh lijkt nergens te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Vpn van mijn werk werkt wel. VPN van mijn vader helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20

Nicap

Tsssk....

Zit nu op de lijn van de buren weer. Daar doet tweakers.net het wel. Maar nos en nu.nl het ook niet.

Lijkt wel of er meer aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Laatst online: 18:57
Hier in Enschede werkt het ook niet. Ik kan ook geen verbinding maken met mijn VPN.

Ik zit nog maar een jaar bij T-mobile en heb dit al 2-3x meegemaakt. Heb 3 jaar bij Tweak gezeten en bijna nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Mijn mobiele verbinding via T-Mobile *lijkt* het wel te doen.

Het zijn inderdaad veel websites die niet werken. Tweakers niet, telegraaf soms, alle storingen helemaal niet.
Overigens werken meer sites niet dan wel :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Allestoringen pagina van Vodafone ziet er ook niet goed uit. Die lopen ook via Cable&Wireless (onderdeel Vodafone Group).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:45
Hier in Veenendaal is het zojuist opgelost. Ik ben nu weer 3 minuten volledig online. Dit is op ODF netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

1 GBit verbinding in Alphen aan den Rijn ook problemen, tweakers werkt prima, telegraaf wil niet laden. Echt zo vreemd, helaas hebben we dit al eerder (en vaker) meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Heb in Houten ook slecht verbinding, sommige sites doen het maar veel niet.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Naast T-Mobile en Vodafone stijgt ook Online.nl flink op allestoringen.nl.

Het is waarschijnlijk geen T-Mobile probleem. Maar het is ze natuurlijk wel aan te rekenen dat er geen fail-over plaatsvind naar een andere upstream providers/exchanges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Hoppa, gaan we weer.. Sjonge zeg.

Ook al is het geen T-Mobile probleem, vervelend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:48

freshy98

Atari

Hier in Den Haag via FTTH, eigen DNS blackhole met root hints.
Wat verschillende mensen hier al melden. Sommige dingen laden wel, anderen niet.

True Key kan niet connecten, dus geen wachtwoorden, dus geen VPN.
Misschien toch maar eens iets anders gaan opzetten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:30

PB-powell

Mr. Laziness

Hier in Apeldoorn ook de helft niet werkend. Geen enkele radio doet het :(

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:35
Ah... dacht dat het aan mij lag maar hoef dus niet meer verder te zoeken. Limburg is ook getroffen, dat wordt werken over een hotspot gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

storingspagina van t-mobile geeft nog geen storing aan.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokingme
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:55
Hier in Dordrecht ook niks :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Laatst online: 18:57
Toet3r schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:16:
storingspagina van t-mobile geeft nog geen storing aan.
Komt pas als het probleem verholpen is.

[ Voor 68% gewijzigd door joepiesaus op 24-04-2020 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Telefonische klantenservice heeft in ieder geval het al wel in het bandje.
Pagina: 1 ... 78 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie