code:
werkt wel gewoon, dan is het geen simpel routing issue toch?
1
| ping 8.8.8.8 -t |
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
1
| ping 8.8.8.8 -t |
Wat kreeg je daar te horen?Vincentio schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:18:
Telefonische klantenservice heeft in ieder geval het al wel in het bandje.
[ Voor 16% gewijzigd door jpiwf op 24-04-2020 08:20 ]
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Hier werkt dat nietOlaf van der Spek schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:18:
code:werkt wel gewoon, dan is het geen simpel routing issue toch?
1 ping 8.8.8.8 -t
Ik heb het 0800 nummer voor thuis gebeld, keuze 1 gemaakt voor vast internet / tv. En dan als eerste kwam de mededeling dat T-mobile een storing heeft op 1 of meerdere diensten en ze aan de slag zijn ermee en als je een medewerker wilt spreken je wel aan de lijn kan blijven.
"Op dit moment is er een storing op één of meerdere van onze diensten. Onze excuses voor het ongemak. Het probleem wordt zo spoedig mogelijk opgelost. Wil je toch een medewerker spreken? Blijf dan aan de lijn."
[ Voor 16% gewijzigd door Melkunie op 24-04-2020 08:24 ]
Inderdaad via VPN werkt het wel! VPN inloggen via mobiele hotspot en daarna met de reguliere wifi verbinden geeft weer internet. Dank!NielsFL schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:38:
Voor zover ik dit kan beoordelen met een klein aantal traceroutes: lijkt erop dat Cable&Wireless link (de belangrijkste upstream voor T-Mobile Thuis) er uit ligt. Andere links - voor zover getest - werken nog wel.
DNS trucjes gaan de problemen dus niet oplossen. VPN wel, mits je een VPN server hebt die zonder Cable&Wireless bereikbaar is.
Nouja zeg, wat ik probeer te zeggen is dat de storingspagina van T-mobile niet up-to-date is en dat dit altijd even duurt. Eerste storingsmelding op Tweakers was al van 6:30Toet3r schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:21:
[...]
Lekker dom om geen lopende storingen te vermelden.
Het is niet alleen glasvezel. Ik zit op adsl en dat werkt ook niet.hbodewes schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:23:
Ik begrijp niet dat T- Mobile Thuis dat glasvezel niet voor elkaar krijgt. Veel te onbetrouwbaar, dan maar een paar euro's meer betalen om niet iedere keer die ergernis te hebben.
JA en Ziggo en KPN hebben nooit problemen? Dit is de eerste keer in jaren dat ik echt even een keer geen internet heb die het niet goed doet.hbodewes schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:23:
Ik begrijp niet dat T- Mobile Thuis dat glasvezel niet voor elkaar krijgt. Veel te onbetrouwbaar, dan maar een paar euro's meer betalen om niet iedere keer die ergernis te hebben.
Wel spikes van een factor ~100 kleiner in aantallen. Vermoed dat dit t-mobile mensen zijn die niet weten op welke provider ze zittenpjotrski71 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:25:
Er is volgens mij meer aan de hand, op allestoringen.nl staan bij alle providers spikes de lucht in vanaf een uur of 7.
Google heeft meerdere IP ranges. Sommige zijn voor mij wel bereikbaar, anderen niet.floriz87 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:24:
[...]
Overigens kan ik google.com wel pingen, maar in de browser werkt t niet. Wat is het verschil daartussen?
Inderdaad. Ik heb nu al 1 jaar T-Mobile thuis en dit is de eerste keer dat ik zonder internet zit...Tuskermalt schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:26:
[...]
JA en Ziggo en KPN hebben nooit problemen? Dit is de eerste keer in jaren dat ik echt even een keer geen internet heb die het niet goed doet.
Ze hebben recent wel DNS storing gehad (daar was een simpele workaround voor). En dat DTAG geintje zijn we ook nog niet vergeten. Het is nu vooral heel vervelend met thuiswerken. Hier werkt VPN van de zaak helaas niet, dus dat wordt maar even mobile hotspot gebruiken.Tuskermalt schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:26:
[...]
JA en Ziggo en KPN hebben nooit problemen? Dit is de eerste keer in jaren dat ik echt even een keer geen internet heb die het niet goed doet.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Pagina's die traag laden zal komen door de externe bronnen die de pagina aanroept. Plaatjes, scripts, etc. die niet bereikbaar zijn. De ervaring is dan "traag", maar eigenlijk laden elementen of snel of helemaal niet.burgt schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:34:
Overdracht snelheid werkt wel, speedtest geeft normale waardes aan (op een pagina waarbij de css niet geladen wordt..), maar pagina's laden is tering traag en de meeste plaatjes ontbreken. Ik probeer nu te verbinden met de VPN van mijn bedrijf, maar daar krijgt hij de verbinding niet opgezet.
Ik had pas ook de DNS naar 8.8.8.8 gezet. Toch maar weer terug zetten dus?
/dev/null
UPDATE: heb weer verbinding!rensvanaarden schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 00:41:
Heb laatste tijd vaak drops in de verbinding. Ik denk zelf dat het aan de Draytek ligt die hier nog hangt. Firmware die er op staat komt uit 2017.
Wat raden jullie aan? Eigen modem aanschaffen en zo ja welke? Of regelen dat T-Mobile de boel vervangt door nieuwe apparatuur?
wordt nu wel vermeld.joepiesaus schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:23:
[...]
Nouja zeg, wat ik probeer te zeggen is dat de storingspagina van T-mobile niet up-to-date is en dat dit altijd even duurt. Eerste storingsmelding op Tweakers was al van 6:30
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Ik heb zelf een jaar een abonnement gehad bij T-Mobile, en had doorlopend storingen. Monteurs, nieuwe apparatuur, maar ik bleef storingen houden. Dan lag het internet er echt uit, dit meerdere keren per week.Tuskermalt schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:26:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door hbodewes op 24-04-2020 08:43 ]
Bij mij ook!Spollie schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:44:
Probleem lijkt bij mij opgelost te zijn.
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Aan het begin ook vaker storing gehad bij t-mobile. Echter de maanden dat ik storing had al mijn geld teruggekregen. En bij KPN betaal ik een stuk meer per maand. En het is niet dat t-mobile er elke week uit ligt.hbodewes schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:41:
[...]
Ik heb zelf een jaar een abonnement gehad bij T-Mobile, en had doorlopend storingen. Monteurs, nieuwe apparatuur, maar ik bleef storingen houden. Dan lag het internet er echt uit, dit meerdere keren per week.
Ik ben overgestapt naar de Koninklijke, en heb nu bijna een jaar geen enkel probleem. Mijn internet doet het altijd. Vandaar mijn verbazing omdat ik het aan den lijve heb ondervonden en weet hoe vervelend het is, die storingen.
Ik ben op dit topic gekomen via een link vanuit het nieuwsbericht op tweakers.
Dat soort ervaringen zijn niet representatief. Dan was er vast iets mis met jouw verbinding/setup ergens. Als de meeste klanten doorlopend storingen hadden, was er geen T-Mobile Thuis meer.hbodewes schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:41:
Ik heb zelf een jaar een abonnement gehad bij T-Mobile, en had doorlopend storingen. Monteurs, nieuwe apparatuur, maar ik bleef storingen houden. Dan lag het internet er echt uit, dit meerdere keren per week.
Mijn boefje is liev!
Dns in de modem gezet op 9.9.9.9 en backup 8.8.8.8, werkt nu weer.NielsFL schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:38:
[...]
Pagina's die traag laden zal komen door de externe bronnen die de pagina aanroept. Plaatjes, scripts, etc. die niet bereikbaar zijn. De ervaring is dan "traag", maar eigenlijk laden elementen of snel of helemaal niet.
Ik gebruik 9.9.9.9 als DNS. Die heeft geen last van deze storing. (Maar zoals eerder genoemd is dit geen DNS probleem, dus een goede DNS lost ook niets op.)
Ook hier lijkt het opgelost.Lex2 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:28:
Regio Hoogeveen ook maar een beperkte verbinding.
(...)
Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8
Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT
Ook die werken bij mij prima. en plaatjes op BBC website ook.Red Griffin schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:57:
Een gedeelte doet het weer hier, dus niet alles. Bv geen images zichtbaar op bbc.com en veel US websites geen verbinding.
[ Voor 13% gewijzigd door NielsFL op 24-04-2020 09:04 ]
Nu hier ook alles weer in orde. Blijkbaar is er een soort van propagatie tijd.sgouman schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:58:
[...]
Ook die werken bij mij prima. en plaatjes op BBC website ook.
Klinkt als een Single Point of Failure..NielsFL schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:02:
Een aantal andere netwerken (waaronder grote CDN's) hebben weer een route naar T-Mobile. Maar een echte upstream die al het overige verkeer afhandelt ontbreekt nog.
EDIT: CW is er weer. Alles werkt bij mij weer.
Of het normaal is weet ik niet. Maar het hoeft in elk geval niet.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:09:
[...]
Klinkt als een Single Point of Failure..
Is dat normaal voor zo'n ISP?
Is normaal. Als er een uplink uitvalt dan ga je het verkeer omleiden. Hierbij ben je echter ook afhankelijk van de partijen van de netwerken die je wilt bereiken, die moeten deze wijziging ook overnemen (of dit gaat automatisch maar daar heb je ook te maken met cache van de routes, vergelijkbaar met TTL van DNS). Ik heb zelf een keer een storing op de NL-IX en AMS-IX gezien waarbij een Groninges DC even onbereikbaar werd. Die kwam met dit verhaal.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:09:
[...]
Klinkt als een Single Point of Failure..
Is dat normaal voor zo'n ISP?
[ Voor 8% gewijzigd door harrr op 24-04-2020 09:17 ]
10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh
Dat wilde ik ook net zeggen er is altijd een klein percentage waar het niet werkt en die hoor je klagen. Bij het over grote werkt het en die hoor je niet!user109731 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:45:
[...]
Dat soort ervaringen zijn niet representatief. Dan was er vast iets mis met jouw verbinding/setup ergens. Als de meeste klanten doorlopend storingen hadden, was er geen T-Mobile Thuis meer.
Ik werk al jaren 100% vanuit huis en kan het aantal storingen zoals dit op één hand tellen.
Dit is inderdaad correct. Mijn diverse metingen laten het zelfde zien. Ze routeren tegenwoordig bijna al hun verkeer door AS1273 (Vodafone Group PLC (Cable and Wireless)) en een klein beetje AS6939, Hurricane Electric. Weinig verkeer gaat nog over NLIX/AMS-IX.NielsFL schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:38:
Voor zover ik dit kan beoordelen met een klein aantal traceroutes: lijkt erop dat Cable&Wireless link (de belangrijkste upstream voor T-Mobile Thuis) er uit ligt. Andere links - voor zover getest - werken nog wel.
DNS trucjes gaan de problemen dus niet oplossen. VPN wel, mits je een VPN server hebt die zonder Cable&Wireless bereikbaar is.
[ Voor 16% gewijzigd door Charlie_Root op 24-04-2020 09:32 ]
The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS
Nou normaal is dat zeker niet, ja BGP routes die veranderen kan soms even duren maar dan heb je het in het aller slechtste geval over minuten, meestal gaat dat veel en veel sneller vooral met moderne apparatuur. Dat neemt niet weg dat als een belangrijk knooppunt als AMS-IX bijvoorbeeld volledig omvalt er best wat meer packetloss kan ontstaan op het internet, simpelweg omdat de resterende routes dan niet voldoende capaciteit hebben van en naar alle providers.harrr schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:16:
[...]
Is normaal. Als er een uplink uitvalt dan ga je het verkeer omleiden. Hierbij ben je echter ook afhankelijk van de partijen van de netwerken die je wilt bereiken, die moeten deze wijziging ook overnemen (of dit gaat automatisch maar daar heb je ook te maken met cache van de routes, vergelijkbaar met TTL van DNS). Ik heb zelf een keer een storing op de NL-IX en AMS-IX gezien waarbij een Groninges DC even onbereikbaar werd. Die kwam met dit verhaal.
Ik heb overigens vanaf het storing moment ook uitval gemeten tussen mijn Icinga server die draait in een DC (en dus buiten T-Mobile) naar mijn servers in Duitsland. Er waren dus wel meer knooppunten overbelast.
Ik weet dat een defecte netwerk kaart bij de AMS-IX toen inderdaad de storing veroorzaakte. Overigens kon ik toen over onze Ziggo zakelijk in Groningen en vanuit het DC in Groningen niks bereiken in Amsterdam. En daar wordt toch het grootste gedeelte gehost in Nederland. Het feit dat zowel Ziggo als het DC problemen hadden, gaf me in elk geval aan dat het waarschijnlijk wel buiten hun macht lag. In dit geval zou dat natuurlijk ook bij T-Mobile kunnen zijn. Misschien wilden ze het verkeer niet omleiden, omdat er een vermoeden was dat oplossen sneller zou zijn, dan alle andere routes gebruiken en overbelasten. Lijkt me een kwestie van afwegingen maken. Via onze backup lijn van KPN konden we Amsterdam wel bereiken, over een andere transit provider. Blijkbaar koos KPN wel een andere route op dat moment, want het verkeer ging niet over de AMS-IX. Wat ook enorme pingtijden tot gevolg had.ik222 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:34:
[...]
Nou normaal is dat zeker niet, ja BGP routes die veranderen kan soms even duren maar dan heb je het in het aller slechtste geval over minuten, meestal gaat dat veel en veel sneller vooral met moderne apparatuur. Dat neemt niet weg dat als een belangrijk knooppunt als AMS-IX bijvoorbeeld volledig omvalt er best wat meer packetloss kan ontstaan op het internet, simpelweg omdat de resterende routes dan niet voldoende capaciteit hebben van en naar alle providers.
Maar dit soort storingen worden vaak veroozaakt door gevallen waarbij de BGP sessie wel up blijft maar verkeer gedropped wordt door een verkeerde ACL (volledig) of door een verbinding die niet helemaal down is maar wel packetloss geeft (slechte router, lijnkaart of verbinding ergens). In dat geval is het wachten tot iemand handmatig ingrijpt.
[ Voor 7% gewijzigd door harrr op 24-04-2020 09:44 ]
10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh
Het beleid van TMobile Thuis is hier ook onderdeel van, de bewuste keuze om zo afhankelijk te zijn van AS1273 met geen echte backup mogelijkheid. AS1273 doet 50% van het verkeer, AS6939 zo te zien nog geen 20%.harrr schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:39:
[...]
Ik weet dat een defecte netwerk kaart bij de AMS-IX toen inderdaad de storing veroorzaakte. Overigens kon ik toen over onze Ziggo zakelijk in Groningen en vanuit het DC in Groningen niks bereiken in Amsterdam. En daar wordt toch het grootste gedeelte gehost in Nederland. Het feit dat zowel KPN als het DC problemen hadden, gaf me in elk geval aan dat het waarschijnlijk wel buiten hun macht lag. In dit geval zou dat natuurlijk ook bij T-Mobile kunnen zijn. Misschien wilden ze het verkeer niet omleiden, omdat er een vermoeden was dat oplossen sneller zou zijn, dan alle andere routes gebruiken en overbelasten. Lijkt me een kwestie van afwegingen maken.
Omleiden kan natuurlijk ook ongelooflijk duur zijn, want dan moet je over netwerken verkeer leiden waar je misschien minder gunstige prijsafspraken hebt. Ook dat zal beleid zijn. Wacht x tijd, als de storing dan niet verholpen is dan gaan we pas verkeer omleiden.Charlie_Root schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:42:
[...]
Het beleid van TMobile Thuis is hier ook onderdeel van, de bewuste keuze om zo afhankelijk te zijn van AS1273 met geen echte backup mogelijkheid. AS1273 doet 50% van het verkeer, AS6939 zo te zien nog geen 20%.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Let op als je bij T-mobile alle VLAN's wil laten doen door Edgerouter dan is misschien ER-x wel krachtigers dan de ER-4Chris.nl schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 02:32:
[...]
Tot en met 500/500 zou ik een ER-X nemen, heb je 1000/1000 dan iets krachtiger, bv de ER-4.
[ Voor 14% gewijzigd door leonbong op 24-04-2020 10:39 ]
Zeker, hoe meer je vertrouwt op een paar partijen hoe afhankelijker je bent als net daar iets mis gaat uiteraard. En daarnaast is peering / transit steeds meer een politiek / commercieel spelletje aan het worden, vooral voor de grote ISP's (helaas).Charlie_Root schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:42:
[...]
Het beleid van TMobile Thuis is hier ook onderdeel van, de bewuste keuze om zo afhankelijk te zijn van AS1273 met geen echte backup mogelijkheid. AS1273 doet 50% van het verkeer, AS6939 zo te zien nog geen 20%.
Tuurlijk, schuif het maar op de interne setup bij iemand thuis. Uiteraard kunnen daar ook problemen zitten, maar de verbinding van T-Mobile heeft wel een luchtje ergens.user109731 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:45:
[...]
Dat soort ervaringen zijn niet representatief. Dan was er vast iets mis met jouw verbinding/setup ergens. Als de meeste klanten doorlopend storingen hadden, was er geen T-Mobile Thuis meer.
Ik werk al jaren 100% vanuit huis en kan het aantal storingen zoals dit op één hand tellen.
Ze doen in feite nu het zelfde, maar dan onder een ander ASN.ik222 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:20:
[...]
Zie ook het fiasco van een paar maanden terug, echt ongelofelijk dat je gewoon even AMS-IX helemaal uitschakelt en er daar als 'verassing' achter komt dat je eigenlijk helemaal niet genoeg capaciteit hebt via de nieuwe routes
Voor transit is dat inderdaad waar. Maar een directe peering overeenkomst met TransIP, Telegraaf, en andere grote Nederlandse partijen die er vanmorgen uitlagen kost nagenoeg niets. Er is dus ook ergens sprake van een zekere onwil of laksheid.harrr schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:46:
[...]
Omleiden kan natuurlijk ook ongelooflijk duur zijn, want dan moet je over netwerken verkeer leiden waar je misschien minder gunstige prijsafspraken hebt.
Partijen als T-Mobile willen bewust nauwelijks peeren via exchanges omdat ze zo betaalde peerings / transit diensten willen verkopen / afdwingen (al dan niet via het moederbedrijf).NielsFL schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:01:
[...]
Voor transit is dat inderdaad waar. Maar een directe peering overeenkomst met TransIP, Telegraaf, en andere grote Nederlandse partijen die er vanmorgen uitlagen kost nagenoeg niets. Er is dus ook ergens sprake van een zekere onwil of laksheid.
Laten we hopen dat er na vanmorgen iemand bij T-Mobile een en ander aan zijn to-do lijstje toevoegt.
UNFAQ --- Unfrequently Answered Question
De ER-4 zou hardware offloading voor vlans moeten hebben hoor. Bovendien heeft de ER-4 dubbel de CPU bandwidth.leonbong schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:02:
[...]
Let op als je bij T-mobile alle VLAN's wil laten doen door Edgerouter dan is misschien ER-x wel krachtigers dan de ER-4
De ER-x heeft interne switch die kan dus VLAN-wan naar lan over zetten zonder de cpu te gebruiken. (bridge)
De ER-4 heeft geen switch waardoor als deze VLAN's-wan naar LAN moet dit met de CPU doen.
Verwijderd
Die vraag is al tig keer gevraagd en beantwoord.Major 7 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:53:
Daarom zou ik willen vragen, hoe is het zo over het algemeen bij t-mobile vast?
Naja als ik de 980+Mbit haal in beide richtingen tegelijkertijd op normaal internetverkeer dan verwacht ik niet dat IPTV er iets onder te lijden heeft.leonbong schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:58:
Hardware offloading vs een echte switch is geen vergelijk.
Tuurlijk de routing capaciteit van ER-4 is hoger dan ER-X.
Maar pure switch snelheid van ER-X wint het met gemak van ER-4.
Een willekeurige managed switch rent rondjes om router mbt switchen.
T-mobile heeft IPTV in bridge VLAN zitten dat vereist alleen switchen dat kan ER-X echt veel sneller dan ER-4.
Ik heb al 11 jaar glasvezel waarvan ongeveer 5,5 jaar KPN, 4 jaar Telfort (ITNS is niet hetzelfde platform als KPN) en 10 maanden T-mobile (WBA)Major 7 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:53:
Ik heb net fiber van KPN aangelegd gekregen en overweeg t-mobile thuis i.c.m. mobiel te nemen omdat ik dan voor min-of-meer hetzelfde bedrag ipv 50Mbit 100Mbit en ook nog mobiel Internet krijg.
Maar als ik dan hier zo lees over de storingen dan zie ik toch veel verschillende ervaringen.
Ik heb 2 DSL-verbindingen lopen bij XS4ALL en ik ga er 1 opzeggen als het glas werkt,
maar ik wil natuurlijk niet een jaar vast zitten aan een hoop drama.
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Wellicht/dikke kans dat de CAT5E kabel zelf het probleem niet is (die kan met gemak 1000Mbit aan).Marchel schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:25:
Ik heb sinds deze week eindelijk glasvezel, wat er allemaal wel niet nodig is geweest om dit te kunnen krijgen. Echt jaren lang is het een enorme wens geweest dat ik glasvezel zou krijgen, maar in Tilburg zijn ze nog niet zover.
Jaren verder eindelijk een vriendin die het met mij kan uithouden, zo goed zelfs dat ik mijn huis heb verkocht en nu dus in Eindhoven woon. Als ik de proefperiode zou doorstaan mocht Marchel zijn glasvezelinternet uitzoeken -> ziggo internet de deur uit. YES, glasvezel erin.
Afgelopen maandag was het dus zover Guidion kwam langs om de T-Mobile access te activeren NICE. Binnen 10 min gepiept WIFI is ook perfect veel beter dan WIFI via de Ziggo modem. Maar het ergste moet dus nog komen. Er ligt in huis al overal UTP zo ook op mijn inmiddels nieuwe computerkamer boven (mijn domein) beneden mijn kabeltje uit de Ziggo modem getrokken en omgezet naar de T-mobile modem en GAAN. Snel boven een speedtest gedaan -> maximaal 100mbit HUH?... Er ligt CAT5E kabel maar zowel via de Ziggo aansluiting als de T-Mobile aansluiting max. 100mbit. Vermoedelijk heeft mijn voorganger dus slecht werk geleverd in het maken van de UTP kabels, nog geen 1000mbit alhoewel deze uitdaging makkelijker is op te lossen zou je zeggen, enige probleem is dat mijn voorganger de UTP kabel zo heeft aangelegd dat het laminaat verwijderd moet worden (oud huis).... volgende project dus :-)
Ohja.... ik had vandaag geen last van de T-Mobile storing :-)
Hier ook die oude Zyxel DrayTek en veel gezeik i.c.m. mijn airport extreme en express. Dacht de hele tijd dat het aan die laatste 2 lag maar begin steeds meer aan die Zyxel te twijfelen.rensvanaarden schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:40:
[...]
UPDATE: heb weer verbinding!
Aha, daarom deed vannacht niks het! Was dus vannacht al. Had toen al time-out met pingen naar 1.1.1.1. Nu via vpn en dan heb ik wel internet inderdaad. Heel gek dit!
Persoonlijke ervaring:Major 7 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:53:
Ik heb net fiber van KPN aangelegd gekregen en overweeg t-mobile thuis i.c.m. mobiel te nemen omdat ik dan voor min-of-meer hetzelfde bedrag ipv 50Mbit 100Mbit en ook nog mobiel Internet krijg.
Maar als ik dan hier zo lees over de storingen dan zie ik toch veel verschillende ervaringen.
Ik heb 2 DSL-verbindingen lopen bij XS4ALL en ik ga er 1 opzeggen als het glas werkt,
maar ik wil natuurlijk niet een jaar vast zitten aan een hoop drama.
Net bij allestoringen gekeken en t-mobile staat bovenaan en ook vrijwel elke dag een storing ergens.
Natuurlijk zegt dat niet zoveel als je het niet afzet tegen het aantal abonnees, maar b.v. tweak had maar 3 storingen in het afgelopen half jaar:
21 april: Storing bij Tweak
29 januari: Storing bij Tweak
11 oktober: Storing bij Tweak
Daarom zou ik willen vragen, hoe is het zo over het algemeen bij t-mobile vast?
Even voor de duidelijkheid. Jij hebt geen Zyxel, maar een Draytek.monsieurpinot schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:45:
Hier ook die oude Zyxel en veel gezeik i.c.m. mijn airport extreme en express. Dacht de hele tijd dat het aan die laatste 2 lag maar begin steeds meer aan die Zyxel te twijfelen.
als je dan dit ziet:
Model Name : Vigor2132FVn
Voor zover ik weet is het in dit topic nog niemand gelukt om de Draytek / Huawei router om te wisselen voor een Zyxel.heb maar eens verzocht of ze niet die nieuwe zyxel kunnen opsturen, als dat niet zomaar werkt ga ik het argument van slechte wifi inzetten denk (ik gebruikte de WiFi niet van dat ding (alleen maar 2.4 volgens mij)).
Hoever van te voren had je de verhuizing aangevraagd?Wolfensteijn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:46:
Op 19 maart ben ik verhuisd van een flatje naar een tussenwoning. Allebei in Hilversum en allebei ODF gebied. Dus netjes op tijd een verhuizing aangevraagd,
Ik ga eind van deze maand ook verhuizen en dit heb ik eind maart aangegeven. Ik heb het pakket deze week al ontvangen. Dus vreemd dat hij bij jou zo lang duurt.Nu zijn we dus ruim een maand verder, en heb ik de afspraak met Guidion moeten annuleren, omdat het installatie pakket (met nieuwe router en t-mobile media converter) nog steeds niet geleverd zijn.
Misschien eens testen met een andere kabel direct op het modem ? Hoe lang is het abo nu echt actief ?Marchel schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:44:
Als ik dezelfde kabel in mijn Ziggo modem stop heb ik ook maar 100mbit terwijl het een 250mbit verbinding is, het heeft daarom denk ik te maken met de kabel tussen de modem en mijn netwerk boven. Alle netwerkkaarten die hier op de switch hangen geven gewoon 1gbps aan.
Ongeveer twee weken van te voren. Zodra daadwerkelijke verhuisdatum voor mij duidelijk was in ieder geval.rens-br schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:52:
Hoever van te voren had je de verhuizing aangevraagd?
[...]
Ik ga eind van deze maand ook verhuizen en dit heb ik eind maart aangegeven. Ik heb het pakket deze week al ontvangen. Dus vreemd dat hij bij jou zo lang duurt.
Voor mij hetzelfde, het draait normaal als een zonnetje. En persoonlijk vind ik het ook wel meevallen als de verbinding er maar 3 keer per jaar mee ophoudt, zeker als je het tegenover de prijs zet. Ik betaal €50 per maand voor 1000/1000 en een Unlimited 4G abonnement. Met de meer prijs die je bij een andere provider zou betalen, neem ik de storingen af en toe voor lief.Pendora schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:46:
[...]
Persoonlijke ervaring:
sinds een jaar T-Mobile, wel een andere DNS dan die van T-Mobile zelf. Even problemen gehad toen ze via Duitsland gingen routen maar verder was vanochtend voor mij de enige storing. Ik had dermate hoog vertrouwen in de verbinding dat ik vanochtend eerst mijn Pi-Hole herstarte server herstarte, router herstarte AP's herstarte en van alles thuis deed voordat ik überhaupt na had gekeken of er een storing was.
Ah ok. Mij was aangeraden om minimaal één maand van te voren aan te geven.Wolfensteijn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:56:
Ongeveer twee weken van te voren. Zodra daadwerkelijke verhuisdatum voor mij duidelijk was in ieder geval.
goeie! ik was zo bezig met die Zyxel dat ik me vergisterens-br schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:52:
[...]
Even voor de duidelijkheid. Jij hebt geen Zyxel, maar een Draytek.
[...]
Voor zover ik weet is het in dit topic nog niemand gelukt om de Draytek / Huawei router om te wisselen voor een Zyxel.
[...]
Een maand van te voren wist ik nog niet dat ik ging verhuizenrens-br schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:58:
[...]
Ah ok. Mij was aangeraden om minimaal één maand van te voren aan te geven.
[ Voor 17% gewijzigd door Wolfensteijn op 24-04-2020 15:01 ]
Niet iedereen woont in ODF gebied. En als je daarbuiten woont kun je maximaal 100 mbit krijgen tegenwoordig.dehardstyler schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:56:
[...]
Voor mij hetzelfde, het draait normaal als een zonnetje. En persoonlijk vind ik het ook wel meevallen als de verbinding er maar 3 keer per jaar mee ophoudt, zeker als je het tegenover de prijs zet. Ik betaal €50 per maand voor 1000/1000 en een Unlimited 4G abonnement. Met de meer prijs die je bij een andere provider zou betalen, neem ik de storingen af en toe voorlief.
Verhuizing doorgegeven: 02-04-2020Wolfensteijn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:01:
Also, hoeveel tijd zat er bij tussen het aanvragen van de verhuizing en het krijgen van je installatiepakket?
Ik moet inderdaad nog even direct een laptop aan de modem hangen met een die niet zelf in elkaar gezet is voordat ik de vloer open breek ;-)Wolfensteijn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:56:
[...]
Ongeveer twee weken van te voren. Zodra daadwerkelijke verhuisdatum voor mij duidelijk was in ieder geval.
En tja, ze schijnen (na meerdere contacten met de servicedesk) nog wat kinderziektes te hebben met hun nieuwe logistiek partner.
Ondertussen is het voor mij dus niet heel boeiend meer, op wat administratie aan hun kant na dan. Dus ik zal ze in mei maar weer eens bellen om te kijken of ze al meer weten.
Ik heb contact gehad met de klantenservice. Komt volgende week monteur langs voor de nieuwe Zyxel. Heb gezegd dat ik het niet chill vind dat de firmware uit 2017 komt en dat ik zo nu en dan packet loss heb. Ze heeft genoteerd dat de modem vervangen moet worden. Dus blijkbaar kan het wel makkelijk?monsieurpinot schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:45:
[...]
Hier ook die oude Zyxel DrayTek en veel gezeik i.c.m. mijn airport extreme en express. Dacht de hele tijd dat het aan die laatste 2 lag maar begin steeds meer aan die Zyxel te twijfelen.
als je dan dit ziet:
Model Name : Vigor2132FVn
Firmware Version : 3.7.9.1
Build Date/Time : Apr 21 2017 17:29:16
![]()
heb maar eens verzocht of ze niet die nieuwe zyxel kunnen opsturen, als dat niet zomaar werkt ga ik het argument van slechte wifi inzetten denk (ik gebruikte de WiFi niet van dat ding (alleen maar 2.4 volgens mij)).
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Precies dit idd en doordat 4g het wel doet gebruik je die natuurlijk even als WiFi point, ideaal ? Nee, maar het prijs voordeel is zo groot (99 voor 1 gigabit internet bij Ziggo vs 40 bij tmobile inclusief televisie) dat ik daar best 3 storingen ‘extra’ voor over heb.dehardstyler schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:56:
[...]
Voor mij hetzelfde, het draait normaal als een zonnetje. En persoonlijk vind ik het ook wel meevallen als de verbinding er maar 3 keer per jaar mee ophoudt, zeker als je het tegenover de prijs zet. Ik betaal €50 per maand voor 1000/1000 en een Unlimited 4G abonnement. Met de meer prijs die je bij een andere provider zou betalen, neem ik de storingen af en toe voor lief.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq