[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.890.054 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micronikje
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:17
Veel reacties gaan over problemen bij de order / aansluiting. Hoe zit het met storingen als je al aangesloten bent. Ik bedoel dan niet dat je 980 Mb haalt i.pv. 1000 maar andere storingen zoals geen verbinding.

Ik twijfel nog steeds of ik het zal bestellen maar de helft betalen en een hogere snelheid in vergelijk tot kpn is toch heel aantrekkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

@Micronikje Ik heb sinds dat ik aangesloten ben begin december nog geen storingen opgemerkt.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 10:43
De aanleg hier in Den Haag lijkt wat langzamer te gaan dan gepland.

Eerst zou half november de stoep open gaan, toen half februari en inmiddels is er weinig meer over van de markeringen die ze in november op de stoep hebben gespoten (roze en witte strepen).

Ook lijkt KPN zijn plannen teruggedraaid te hebben om glasvezel uit te rollen want inmiddels kan ik niet meer bestellen (wat een maand terug wel kon) met de mededeling dat er geen glasvezel beschikbaar is.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
Uberprutser schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:22:
De aanleg hier in Den Haag lijkt wat langzamer te gaan dan gepland.

Eerst zou half november de stoep open gaan, toen half februari en inmiddels is er weinig meer over van de markeringen die ze in november op de stoep hebben gespoten (roze en witte strepen).

Ook lijkt KPN zijn plannen teruggedraaid te hebben om glasvezel uit te rollen want inmiddels kan ik niet meer bestellen (wat een maand terug wel kon) met de mededeling dat er geen glasvezel beschikbaar is.
Wel jammer begon allemaal erg ambitieus (ik woon wijk ernaast dus hoop dat het weer gaat rollen).
Ik begreep ook ergens te lezen dat ze misschien ook samen willen werken met KPN. Zou ook wel slim zijn om te doen, is natuurlijk zonde (in aanlegkosten en terugverdientijd) om 2 vezels naast elkaar te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Micronikje schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:31:
Veel reacties gaan over problemen bij de order / aansluiting. Hoe zit het met storingen als je al aangesloten bent. Ik bedoel dan niet dat je 980 Mb haalt i.pv. 1000 maar andere storingen zoals geen verbinding.

Ik twijfel nog steeds of ik het zal bestellen maar de helft betalen en een hogere snelheid in vergelijk tot kpn is toch heel aantrekkelijk.
Hier (helaas) regelmatig problemen in de avond. Verbinding die hapert, wat hogere ping.. Contact met helpdesk hielp niet veel, was geen oplossing voor.

Maar het kan ook goed gaan, maar ik adviseer het niet, om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43

Rmg

Inmiddels 6 maanden over, rond dat gedoe met de dtag switch heb ik het modem een keer moeten resetten. Verder 0 problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-06 08:05

Het is natuurlijk ook nog wel goed om de regio te vermelden lijkt me.

Wij hebben in het begin wat problemen met tv gehad, dit is echter al 7 maanden geleden en verder is de verbinding strak en snel. Dit in de omgeving schiphol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micronikje
@ kezzza
De regio is lelystad en omgeving.

Ik wil alleen internet en ga mijn fritzbox 7590 inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 11:01

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

wimpien schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:31:
Een andere goede optie is een FRITZ!Box. Op Marktplaats en Vraag en Aanbod hier op Tweakers kom je vaak goed geprijsde 7590's en 5490's tegen.

Instellen is een fluitje van een cent. Kwestie van T-Mobile Thuis profiel selecteren en klaar.
Dankjewel voor de tip, ik heb er net een gehaald en het werkt inderdaad goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:37

Quad

Doof

Ik heb op KPN WBA geen problemen met T-Mobile thuis. Ik heb geen baat bij <10 ms ping, 15ms is goed genoeg. Ik gebruik wel eigen apparatuur (Ubiquiti USG) ipv de geleverde Draytek.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Micronikje schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:11:
@ kezzza
De regio is lelystad en omgeving.

Ik wil alleen internet en ga mijn fritzbox 7590 inzetten.
Dan zou ik niet langer twijfelen en gewoon overstappen!

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:29
Ik gebruik ook eigen apperatuur (Edgerouter Lite-3 + Unifi) en heb geen issues. Ook alleen internetabbo (1Gbit). Ik doe via mijn domotica ieder half uur een speedtest, en daar zie je wel eens af en toe een drop, maar dit is nooit merkbaar in de internetsnelheid als ik gewoon aan het browsen bent.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/c/933b93a2-9cac-4ce6-b46a-b5eb98a39804.png

[ Voor 14% gewijzigd door adjego op 06-03-2020 09:31 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online

Hoe zit het met storingen als je al aangesloten bent. Ik bedoel dan niet dat je 980 Mb haalt i.pv. 1000 maar andere storingen zoals geen verbinding.

Afhandeling van storing is verschillend. Hier ook eens geen verbinding gehad. Kon een afspraak maken met een monteur. Die lag 3 weken in de toekomst en kon beslist niet eerder. Omdat ik bij T-Mobile ook een telefoonabonnement had kreeg ik wel data via 4G opdat ik mijn telefoon als hotspot kon gebruiken. Niet ideaal maar het was een tijdelijke oplossing.

En ja, prijs/kwaliteit is prima bij T-Mobile thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hier ook geen problemen met de verbinding. Net nog Exchange binnengehaald met 103MB/sec en dat is toch wel netjes.

Had in het begin wel wat problemen met het werkend krijgen van de TV maar ik gebruik Mikrotik apparatuur en dat is wel vaker een beetje rommelen voordat het werkt :+ De tv ontvanger geeft verder blokjes als de schijf helemaal vol zit. Daar kom je dan ook toevallig een keer achter.. :X

Klantenservice verder nooit nodig gehad eigenlijk.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 18:18
Kleine update.
Teller van de storing staat nu op 13 werkdagen met het 3e weekend voor de deur.
Mij is door webcare woensdag de indruk gegeven dat de storing doorgestuurd was naar KPN Network. Dit bleek na informeren niet het geval, telefonische helpdesk bevestigde dit ook en melde dat dit "waarschijnlijk" pas eind vandaag doorgestuurd ging worden.

Dus het duurt van 4 werkdagen, van dinsdag tot misschien eind vrijdag vandaag, om een door Gideon bevestigde glasstoring te door te zetten van hun backoffice naar KPN Networks.

Hier wordt ik dus pissig van, hoe druk of onderbezet zijn ze daar dat dit 4 werkdagen moet duren?
Kan dit niet binnen 1 werkdag gebeuren nadat een onderaannemer de issue bevestigd heeft terug gekoppeld?

Zit nu serieus te overwegen over te stappen naar een andere isp. Aanbevelingen iemand? Zoek een kaal 30/30 glas abbo.

AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 19:00

Glasvezel is gewoon stabiel net als bij Tweak en KPN. Prijs is onverslaanbaar. 1 storing gehad in 2 jaar tijd. Dat heb je bij andere providers ook, bij KPN heb je ook wel eens een storing in 2 jaar tijd. Het tv product is gewoon minder dan bij KPN en Ziggo, al komt er wel een nieuw platform. De bitrate is hoger dan bij Ziggo (vanwege de vrouwen in huis ook ziggo tv only veel te duur eigenlijk maar de vrouw heeft de broek aan) en de beeldkwaliteit is dus merkbaar beter. Het is idioot maar alleen eredivisie voetbal is bij ziggo door het klantvoordeel duurder dan televisie en eredivisie voetbal bij t mobile. terugkijken is zeer beperkt vergeleken met ziggo/kpn. Geen Netflix integratie. Kwaliteit van terugkijken ook veel minder dan bij kpn/ziggo. Aanbod on demand zeer beperkt vergeleken met Ziggo/kpn maar schijnt binnenkort verbetering in te komen. Reken er wel op dat het een budget provider is, dus gewoon minder mogelijkheden dan bij kpn /ziggo, mindere box etc.

Kort samengevat:

Qua prijs en snelheid onverslaanbaar. Veruit de beste snelheid en beste beeldkwaliteit op de markt. En ja ik heb ook ziggo verschil is enorm in het voordeel van t mobile mbt beeldkwaliteit. Heb je een aantal vrouwen in huis, neem dan Ziggo tv only erbij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micronikje
Dank allemaal voor de antwoorden.

Ik ga het gokken en een aanvraag indienen. Ben benieuwd of het probleemloos zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Ben anderhalf jaar geleden bij Thuis vertrokken ivm het gebrek aan IPv6. Voor werk vaak met verbindingen bezig en dan is het wel fijn als je IPv6 native kan testen.

Maar 1000Mb voor 25 euro (icm mobiel) is wel heel erg aantrekkelijk.

Volgens de T-Mobile community is er nog altijd geen IPv6. Maar wellicht heeft iemand hier al iets zien langskomen? En mogelijk is de situatie voor ODF verbindingen anders dan die via KPN?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:02

Zenix

BOE!

@NielsFL Geen IPv6 en er zit geen verschil tussen ODF of WBA qua dienstverlening.
el flaco schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:46:
[...]

Kort samengevat:

Qua prijs en snelheid onverslaanbaar. Veruit de beste snelheid en beste beeldkwaliteit op de markt. En ja ik heb ook ziggo verschil is enorm in het voordeel van t mobile mbt beeldkwaliteit. Heb je een aantal vrouwen in huis, neem dan Ziggo tv only erbij....
Dat vrouwen verhaal vind ik wel grappig. Ik heb Solcon (toen nog WBA streams), KPN, T-Mobile en Tweak gehad. Allemaal waren ze goed qua verbinding, maar kijk amper TV, vandaar Tweak :) Ik behandel mijn ISP net zoals de energieleverancier. Elk jaar doe ik een vergelijking en vraag om een aanbieding, anders stap ik over.

[ Voor 81% gewijzigd door Zenix op 06-03-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 22:19
Ik zit op dit moment bij XS4ALL en ga dus verplicht over naar KPN. Mijn contract bij XS4ALL eindigt eind mei dus tegen die tijd heb ik een paar opties: Bij XS4ALL/KPN blijven met o.a. gratis FoxSports. Inclusief Ziggo Totaal en Spotify Family betaal ik ongeveer €97. Als ik overstap naat KPn betaal ik ongeveer hetzelfde maar ik wil geen Experiabox dus voorlopig ga ik dat niet doen. DAn heb je eventueel Freedom Internet en een andere optie is T-Mobile. We hebben hier ODF dus 1000/1000 is mogelijk (hoewel niet nodig). Prijs bij T-mobile is wel wat lager maar kwaliteit vind ik het meest belangrijk. En daar hoor ik wisselende berichten over TM-glas...

Nu heb ik dus een Fritz!box en dat werkt perfect. Wifi staat uit want ik heb zelf 2 x TP-link EAP245 accesspoints. Verder hangen er her en der Netgear switches tussen (managed en IGMP-ondersteunend).
Draait altijd probleemloos zonder haperingen of wat dan ook.

Kan iemand mij, vanuit eigen ervaring, aangeven hoe het bij T-moble gaat? Eigenlijk is het dus alleen de Fritz!box die vervangen gaat worden door de Zyxell en vervanging van 2 itv-kastjes.

Let wel...ik betaal liever €10 per maand meer als dat ook een betere kwaliteit oplevert. Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb bij mijn moeder die draak van een Draytek van de week succesvol vervangen voor een Mikrotik Hex S.

2 TV's op poort 3 en 4, computers op poort 1&2 en een Ubiquiti AC-LITE op poort 5 met PoE.

De SFP van de Draytek heb ik direct overgezet naar de Mikrotik.

De algehele performance en reactiesnelheid is merkbaar beter met een 50/50 verbinding (veelal haal je ongeveer 60/70Mbit/s)

4k HDR streams op Netflix (LG OLED55C9) via WiFi starten zo goed als direct, waarbij de Draytek eerder je echt de buffering zag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

@Edje040 Beeldkwaliteit is hetzelfde qua bitrate. De verbinding zelf is beter dan die van KPN, want T-Mobile gebruikt nog wel de AMS-IX, KPN alleen NL-IX (die hebben ze overgenomen). De transit provider die T-Mobile gebruik is voornamelijk Vodafone https://bgp.he.net/AS50266

https://www.peeringdb.com/net/7482
https://www.peeringdb.com/net/5098

Het gebruiken van eigen apparatuur is simpel. Je hebt geen routed IPTV. Het enige wat je dus hoeft te doen is vlan 300 en 640 taggen waar de verbinding binnenkomt en dan vlan 640 untagged doorgeven aan de boxes waar nodig. IGMP heb je niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Zenix schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:12:
@Edje040 Beeldkwaliteit is hetzelfde qua bitrate. De verbinding zelf is beter dan die van KPN, want T-Mobile gebruikt nog wel de AMS-IX, KPN alleen NL-IX (die hebben ze overgenomen). De transit provider die T-Mobile gebruik is voornamelijk Vodafone https://bgp.he.net/AS50266

https://www.peeringdb.com/net/7482
https://www.peeringdb.com/net/5098

Het gebruiken van eigen apparatuur is simpel. Je hebt geen routed IPTV. Het enige wat je dus hoeft te doen is vlan 300 en 640 taggen waar de verbinding binnenkomt en dan vlan 640 untagged doorgeven aan de boxes waar nodig. IGMP heb je niet eens nodig.
Maar als ik de meegeleverde Zyxell gebruik hoef ik toch helemaal geen VLAN te taggen? Daar snap ik namelijk geen moer van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Micronikje schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 19:08:
Dank allemaal voor de antwoorden.

Ik ga het gokken en een aanvraag indienen. Ben benieuwd of het probleemloos zal gaan.
Misschien overbodig maar vergeet sites als CashbackXL niet om nog wat cash terug te vangen. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Edje040 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:19:
[...]

Maar als ik de meegeleverde Zyxell gebruik hoef ik toch helemaal geen VLAN te taggen? Daar snap ik namelijk geen moer van 8)7
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Edje040 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:19:
[...]

Klopt. Zal het tagged en untagged ook wel uitleggen.

T-Mobile heeft IPTV en Internet gescheiden met een VLAN.
- 300 voor Internet
- 640 voor IPTV

Je router maakt verbinding met de switch van T-Mobile. Hiertussen is dus sprake van tagged verkeer, waarbij het vlan tag bij elk pakketje wordt toegevoegd aan de verbinding(label). Op deze manier weet een router of switch om welk vlan het gaat. Wanneer verkeer terug gaat van je router naar de switch moet die tag natuurlijk ook weer voorkomen, anders weet de T-Mobile switch niet wat die er mee moet. Kortom tussen netwerkapparatuur gebruik je meestal tagged poorten, zodat de apparaten in de keten weten welk vlan het om gaat.

Apparatuur zoals je telefoon, computer of IPTV box heeft meestal geen idee van vlans (kan je wel expliciteit aanzetten) om te zorgen dat deze toch verkeer kunnen sturen op een vlan maak je een untagged port met het bijbehorende vlan nummer. Neem bijvoorbeeld 640 untagged voor de IPTV box. de IPTV box heeft geen idee van het VLAN, maar de switch wel. De IPTV box doet niks met tags, maar wanneer het verkeer van de switch naar T-Mobile gaat komt de tag er wel op, omdat de switch weet in welk vlan de poort zit, die zet de tag er dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Foutief

[ Voor 99% gewijzigd door Edje040 op 07-03-2020 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Zenix schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:01:
[...]

Klopt. Zal het tagged en untagged ook wel uitleggen.

T-Mobile heeft IPTV en Internet gescheiden met een VLAN.
- 300 voor Internet
- 640 voor IPTV

Je router maakt verbinding met de switch van T-Mobile. Hiertussen is dus sprake van tagged verkeer, waarbij het vlan tag bij elk pakketje wordt toegevoegd aan de verbinding(label). Op deze manier weet een router of switch om welk vlan het gaat. Wanneer verkeer terug gaat van je router naar de switch moet die tag natuurlijk ook weer voorkomen, anders weet de T-Mobile switch niet wat die er mee moet. Kortom tussen netwerkapparatuur gebruik je meestal tagged poorten, zodat de apparaten in de keten weten welk vlan het om gaat.

Apparatuur zoals je telefoon, computer of IPTV box heeft meestal geen idee van vlans (kan je wel expliciteit aanzetten) om te zorgen dat deze toch verkeer kunnen sturen op een vlan maak je een untagged port met het bijbehorende vlan nummer. Neem bijvoorbeeld 640 untagged voor de IPTV box. de IPTV box heeft geen idee van het VLAN, maar de switch wel. De IPTV box doet niks met tags, maar wanneer het verkeer van de switch naar T-Mobile gaat komt de tag er wel op, omdat de switch weet in welk vlan de poort zit, die zet de tag er dan op.
Werkt het bij T-Mobile dan zoveel anders dan bij KPN en XS4ALL? Daar is het gewoon plug & play: 1 kabel in de router/modem die naar een switch gaat die igmp-snooping ondersteund en je kunt er alles aanhangen wat je maar wilt (zonder vlans in te hoeven stellen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:48
Edje040 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:05:
[...]

Werkt het bij T-Mobile dan zoveel anders dan bij KPN en XS4ALL? Daar is het gewoon plug & play: 1 kabel in de router/modem die naar een switch gaat die igmp-snooping ondersteund en je kunt er alles aanhangen wat je maar wilt (zonder vlans in te hoeven stellen).
Als je de Experiabox bij KPN gebruikt is het inderdaad plug&play :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Dennis-L schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Als je de Experiabox bij KPN gebruikt is het inderdaad plug&play :)
Met de Fritz!box van XS4ALL ook hoor ;-)
Maar bij TM niet dus en is het instellen van clans verplicht als je maar 1 utp-kabel gebruikt?

[ Voor 16% gewijzigd door Edje040 op 07-03-2020 11:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:29
Edje040 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:42:
[...]

Met de Fritz!box van XS4ALL ook hoor ;-)
Maar bij TM niet dus en is het instellen van clans verplicht als je maar 1 utp-kabel gebruikt?
Bij de nieuwe modem van T-Mobile volgens mij ook gewoon hoor....
https://community.t-mobil...-zyxel-vmg8825-t50-311763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Nuevocasa schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:50:
[...]

Bij de nieuwe modem van T-Mobile volgens mij ook gewoon hoor....
https://community.t-mobil...-zyxel-vmg8825-t50-311763
Is ITV ook een beetje om aan te zien qua kwaliteit, menu en weinig storingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 12:54
Net toch maar even een klaagzang geschreven op hun forum over het WBA vs ODF verhaal en de keus die T-Mobile de klant ontneemt :P

https://community.t-mobil...max-100mbit-wat-nu-322339

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
De oplossing voor deze impasse ligt toch wel bij T-Mobile zelf.
De prijzen die WBA hanteert zijn gewoon goedgekeurd door de ACM en WBA heeft zelf de prijzen zelfs iets verlaagd (voor 200 en 500).

T-Mobile wil graag dezelfde (lage) prijs hanteren, ongeacht het netwerk.
Alleen werkt die gedachte T-Mobile nu een beetje tegen.
Ik denk dat er wel mensen zijn die klant willen worden bij T-Mobile en daar zelfs wel iets extra (een soort WBA toeslag) voor willen betalen als ze geen toegang hebben tot het eigen T-Mobile netwerk.
Als je dan 1000Mbit bestelt dat er dan een melding op de bestelpagina komt: "let op, op uw adres geldt voor deze snelheid een toeslag" o.i.d. met een link naar een pagina wat die toeslag betekent.
En natuurlijk ook nog de melding dat de snelheid tot later dit jaar 1000/500 zal zijn en daarna 1000/1000 ;)

Nu weet ik alleen niet hoe dat juridisch zit en qua ACM maar het zou een mogelijke oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dennis-L schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 15:16:
Als je dan 1000Mbit bestelt dat er dan een melding op de bestelpagina komt: "let op, op uw adres geldt voor deze snelheid een toeslag" o.i.d. met een link naar een pagina wat die toeslag betekent.
En natuurlijk ook nog de melding dat de snelheid tot later dit jaar 1000/500 zal zijn en daarna 1000/1000 ;)
Dat lijkt mij niet realistisch. Het gat in de WBA tarieven is groot. En vrijwel niemand heeft die snelheid echt nodig.

Basis tarief voor glasvezel gebruik is EUR 20,66/19,36 (afhankelijk van SLA als ik het goed lees). Daar bovenop:
  • 1000/1000: EUR 29,34
  • 100/100: EUR 11,58
Hiernaast nog een bedrag voor interconnect met het netwerk. Dit alles ex btw. Als die prijsopbouw klopt dan is zelfs EUR 30 voor 100/100 heel erg net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
ANdrode schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:53:
[...]

Dat lijkt mij niet realistisch. Het gat in de WBA tarieven is groot. En vrijwel niemand heeft die snelheid echt nodig.

Basis tarief voor glasvezel gebruik is EUR 20,66/19,36 (afhankelijk van SLA als ik het goed lees). Daar bovenop:
  • 1000/1000: EUR 29,34
  • 100/100: EUR 11,58
Hiernaast nog een bedrag voor interconnect met het netwerk. Dit alles ex btw. Als die prijsopbouw klopt dan is zelfs EUR 30 voor 100/100 heel erg net.
Ik ben op de hoogte van de WBA tarieven.
En kom nu niet met dat vreselijke kul argument "En vrijwel niemand heeft die snelheid echt nodig"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dennis-L schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:58:
[...]
Hoeveel klanten denk je dat er EUR 20 extra gaan betalen voor hun abonnement van EUR 25?
En kom nu niet met dat vreselijke kul argument "En vrijwel niemand heeft die snelheid echt nodig"
Je praat daardoor op een paar procent, mogelijk promille van de markt. Die je voor het overgrote deel ook nog de ervaring van hoge snelheid kan geven met goede QoS zonder bufferbloat.

Jouw marktsegment is hier duidelijk aanwezig in de discussie maar geen segment waar je een echt marktaandeel mee kan opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 19:00
Edje040 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Is ITV ook een beetje om aan te zien qua kwaliteit, menu en weinig storingen?
Gebruik svp de zoekfunctie. Trefwoord: televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 15:11
Ik heb sinds gisteravond 22:15 geen internet meer, omgeving Leek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLOR1A6zRpP-_818jKLw_XISg4U=/800x/filters:strip_icc()/f/image/fMuueWY7tg6Zy5hWDix432j5.jpg?f=fotoalbum_large

Het internet-lampje op mijn router is uit. Ik heb de media-converter en router al 2x herstart, maar helaas. Ik heb T-Mobile maar gecontacteerd op Twitter.

[ Voor 34% gewijzigd door RedPixel op 09-03-2020 08:46 ]

I see red pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 10:16
Ik heb in oktober, november en december 2019 een brief gekregen van T-Mobile dat ze binnen 4 weken gaan beginnen met glasvezel aan leggen aan de Loosduinseweg (wijk Segbroek). Nu heb ik daar nog weinig van gezien. Weet iemand de status van de werkzaamheden van T-Mobile in Den Haag? Het lijkt nu weken stil te liggen.

Edit:

Ik vind net zelf het antwoord. Als ik mij aanmeld voor een t-mobile thuis abbonement kan ik 1000mbit/100mbit kiezen. Bij het invoeren van mijn gegevens om een abonnement af te sluiten staat er het volgende:

Belangrijk: T-Mobile Thuis komt naar verwachting in week 13 op jouw adres beschikbaar. In de bevestigingsmail van je bestelling wordt specifiek uitgelegd wat je kunt verwachten tot aan de aansluiting.

Er zit dus schot in de zaak. Nog geen belletje gehad van Volker Wessel voor de daadwerkelijke aansluiting.

[ Voor 94% gewijzigd door Emperor_ op 11-03-2020 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:55

knakworst

Get more sats!

ANdrode schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:03:
[...]

Hoeveel klanten denk je dat er EUR 20 extra gaan betalen voor hun abonnement van EUR 25?

[...]
Ik heb mijn abonnement gedowngrade van 200/200 naar 100/100 (uit+thuis) en ook nog TV opgezegd want ik keek toch geen TV. Van 21+53 naar 25+25 euro. De 1000 mbit is net leuk als je een grote ISO downloadt, of als je een cloudserver benadert, maar voor 99% van de consumenten niet interessant. Ik ben wel van mening dat KPN voor wholesale de snellere abonnementen in prijs kan verlagen. Op die manier kan er marktaandeel van Ziggo afgesnoept worden omdat ik meer Ziggo --> T-Mobile verwacht dan KPN --> T-Mobile, en een WBA abonnee is beter voor KPN dan een Ziggo abonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Nicap

Tsssk....

RedPixel schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:45:

[Afbeelding]

Het internet-lampje op mijn router is uit. Ik heb de media-converter en router al 2x herstart, maar helaas. Ik heb T-Mobile maar gecontacteerd op Twitter.
in Meppel ook niet meer sinds gister 21:00 ongeveer.

vreemd genoeg net op het tijdstip dat ik PiHole had geupdate. Maar ook zonder Pihole en het Huawei modem aangesloten werkt het niet.
Weet ook niet wat er aan de hand is.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52706

Dennis-L schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:58:
Het gaat er ook niet om dat niemand het nodig heeft, hoogstwaarschijnlijk heeft T-Mobile in haar klantenbestand gezien dat het merendeel (lees; de gemiddelde) klant niet meer dan 100Mbit afneemt. Daarmee zou T-Mobile het voor zichzelf financieel niet interessant maken als ze de hogere snelheden wel zouden blijven aanbieden met dat probleem dat ze geen aanspraak kunnen maken op eventuele kortingen.

Als ik het mij (heel) goed kan herinneren maakt KPN NetwerkNL gebruik van staffelkortingen, als er <15K klanten zijn die hogere snelheden afnemen betaalt T-Mobile gewoon de volle mep. Dus, het merendeel neemt die snelheden wellicht niet af.

Het nadeel daarnaast is ook dat als T-Mobile nu wel hogere snelheden zou aanbieden - tegen nagenoeg dezelfde tarieven als de concurrentie - dan begint men daar weer over te klagen. Misschien kan T-Mobile beter het hele WBA gebeuren afstoten, want in principe is het "nooit" goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 18:18
Update 2. Storing verholpen, totale looptijd 14 werkdagen (totaal 20 dagen), door KPN Network NL binnen halve werkdag gefixt!

Monteur melde vervangen van defecte SFP module in wijkcentrale. Een vaak voorkomend zo zei hij, eenvoudig maar snel op te lossen storing.

Waar je bij T-mobile dus 14 werkdagen op moet wachten. Door een traag (of overwerkte?) backoffice, een traag (of overwerkt?) Gideon en weer een trage verwerking door de backoffice.
Vooral de VIER werkdagen die ze nodig hadden tussen de terugkoppeling van de Gideon monteur voor ze het doorzetten naar KPN Network NL...

Sarcasme: maar goed duurt 'eventjes' bij T-Mobile, maar dan is het na 14 dagen wel snel opgelost binnen 1 dag door KPN xD

AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
RedPixel schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:45:

[Afbeelding]

Heb net de klantenservice gebeld, blijkbaar is er een storing op de glasvezelverbinding waar ik op zit. Zou donderdag gefixt moeten zijn :/

Ondertussen tonen alle storingspagina's van T-Mobile dat er geen storingen zijn 8)7

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:50
RedPixel schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:43:
[...]

Heb net de klantenservice gebeld, blijkbaar is er een storing op de glasvezelverbinding waar ik op zit. Zou donderdag gefixt moeten zijn :/

Ondertussen tonen alle storingspagina's van T-Mobile dat er geen storingen zijn 8)7
Denk ook niet dat ze individuele storingen melden op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52706

Gkirmathal schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:32:
Update 2. Storing verholpen, totale looptijd 14 werkdagen (totaal 20 dagen), door KPN Network NL binnen halve werkdag gefixt!

Monteur melde vervangen van defecte SFP module in wijkcentrale. Een vaak voorkomend zo zei hij, eenvoudig maar snel op te lossen storing.

Waar je bij T-mobile dus 14 werkdagen op moet wachten. Door een traag (of overwerkte?) backoffice, een traag (of overwerkt?) Gideon en weer een trage verwerking door de backoffice.
Vooral de VIER werkdagen die ze nodig hadden tussen de terugkoppeling van de Gideon monteur voor ze het doorzetten naar KPN Network NL...

Sarcasme: maar goed duurt 'eventjes' bij T-Mobile, maar dan is het na 14 dagen wel snel opgelost binnen 1 dag door KPN xD
Volgens mij mag Gideon zelf geen zaken repareren, ze mogen hooguit patches plaatsen/verwijderen. Die fiber is n.l. eigendom van KPN NetwerkNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
jongetje schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:09:
[...]

Denk ook niet dat ze individuele storingen melden op hun site.
Ik kreeg de indruk dat meer mensen er last van hebben, maar misschien niet zo veel.

I see red pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 52706 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:54:
[...]

Volgens mij mag Gideon zelf geen zaken repareren, ze mogen hooguit patches plaatsen/verwijderen. Die fiber is n.l. eigendom van KPN NetwerkNL.
Klopt. En in dit genoemde geval lijkt het om de Gbic te gaan. Die zit zelfs niet in het domein van KPN Netwerk NL maar op de actieve apparatuur van KPN WBA. Daar mag Guidion al helemaal niet aankomen. KPN Netwerk NL sinds een paar jaar wel.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:00

H.Boss

Hugo Boss

Een vraagje aan degene die 1Gbit internet hebben van T-Mobile.

Ik heb op dit moment 100Mbit Glasvezel van KPN(Internet only). Alleen betaal ik 42,50 en bij T-mobile heb je voor 40 euro 1000Mbit. Dus lijkt mij interessant.

Op dit moment heb ik wel een eigen goede router tussen mijn glasvezel modem en mijn apparaten zitten. Ik heb de Experiabox van KPN ertussen uit gelaten.

Kan ik dat bij het T-Mobile internet abbo ook doen? Iemand ervaring mee?

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 21:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
H.Boss schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:24:
Heb je de openingspost al doorgenomen? Daar staat een heel hoofdstuk in over het gebruiken van een eigen router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb op dit moment 100Mbit Glasvezel van KPN(Internet only). Alleen betaal ik 42,50 en bij T-mobile heb je voor 40 euro 1000Mbit. Dus lijkt mij interessant.

Op dit moment heb ik wel een eigen goede router tussen mijn glasvezel modem en mijn apparaten zitten. De heb de experiabox van KPN ertussen uit gelaten.

Ja. Zoek eens in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@H.Boss Ja dat kan, het hele topic staat er vol mee. :)
Welk type router heb je op moment in gebruik? Over het algemeen zou je daar bij T-Mobile thuis prima mee weg moeten kunnen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:37

Op dit moment heb ik wel een eigen goede router tussen mijn glasvezel modem en mijn apparaten zitten. Ik heb de Experiabox van KPN ertussen uit gelaten.

Bij T-Mobile wordt er een mediaconverter geinstalleerd, fiber > utp en aan de hand met vlan ondersteuning kan je eigen router gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

Hier in Zwolle Zuid zijn ze bezig om de hele wijk van glas te voorzien. Ik moest even wachten, maar op 23 januari was het dan zover. Glasvezel tot in mijn meterkast. Meteen t-mobile gebeld. Zij gaven aan dat het nog niet besteld kon worden omdat de lijn nog niet actief is. Vervolgens heb ik verschillende keren gebeld met KPN Netwerk en t-mobile en elke krijg op weer verschillende en foutieve informatie. Inmiddels, na anderhalve maand, kan ik aangesloten worden op glasvezel bij KPN (ODF). De lijn is dus eindelijk actief. Nu wil ik graag aangesloten worden bij T-Mobile maar dat kan niet. Blijkbaar staat er NL6 bij mijn adres. T-mobile geeft nu aan dat dat komt omdat zij geen toegang krijgen tot de wijkkast van Kpn omdat ze dst voor zichzelf willen houden. Kpn netwerk geeft aan dat t-mobile zelf apparatuur in de wijkkast moderne hangen. T-mobile heeft ook aangegeven dat ze verwachten ooit glas kunnen aanbieden bij mij, maar niet waneer. Dit kan makkelijk maanden duren geven ze aan. Iemand nog suggesties?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 10:16
Gisteren gebeld naar VWT om te vragen wanneer ik aangesloten zou worden. Dit zou sowieso niet in week 13 zijn maar over 3 maanden (!!). Daarna de beheerder van het gebouw gesproken en zij gaven aan niks meer te horen van VWT. Hierna gelijk mijn T-Mobile order opgezegd en gebruikgemaakt van mijn herroepingsrecht. Ik ga nog even een paar maanden wachten en pas bestellen als mijn daadwerkelijk de glasvezel in mijn meterkast ligt. VWT loopt dus onwijs uit met zijn werkzaamheden en door de vele partijen die betrokken zijn gaat het vaak moeizaam.

Knap lullig als je dus niet binnen 2 weken opzegt en gebruik maakt van een overstap service. Dan zit je dus mooi een paar maanden zonder internet en met een jaar contract waar je niks aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KillGhost schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:35:
Hier in Zwolle Zuid zijn ze bezig om de hele wijk van glas te voorzien. Ik moest even wachten, maar op 23 januari was het dan zover. Glasvezel tot in mijn meterkast. Meteen t-mobile gebeld. Zij gaven aan dat het nog niet besteld kon worden omdat de lijn nog niet actief is. Vervolgens heb ik verschillende keren gebeld met KPN Netwerk en t-mobile en elke krijg op weer verschillende en foutieve informatie. Inmiddels, na anderhalve maand, kan ik aangesloten worden op glasvezel bij KPN (ODF). De lijn is dus eindelijk actief. Nu wil ik graag aangesloten worden bij T-Mobile maar dat kan niet. Blijkbaar staat er NL6 bij mijn adres. T-mobile geeft nu aan dat dat komt omdat zij geen toegang krijgen tot de wijkkast van Kpn omdat ze dat voor zichzelf willen houden. Kpn netwerk geeft aan dat t-mobile zelf apparatuur in de wijkkast moderne hangen. T-mobile heeft ook aangegeven dat ze verwachten ooit glas kunnen aanbieden bij mij, maar niet waneer. Dit kan makkelijk maanden duren geven ze aan. Iemand nog suggesties?
Wat kan die klantenservice van T-Mobile toch een onzin uitkramen... en bij voorkeur in het nadeel van KPN.
1) NL6 is een status van de aansluiting en betekent: Gereed en klaar om te activeren
2) T-Mobile kan altijd een abonnement leveren. Waar zij zelf geen apparatuur in de PoP (wijkkast) hebben doen ze dat via KPN WBA en dan is je maximum snelheid 100 Mbit omdat T-Mobile de inkoopprijs van 200/500 en 1000 Mbit bij KPN te duur vindt.
In dit geval kan ik wel zeker stellen dat zij geen eigen apparatuur in deze PoP hebben. T-Mobile heeft namelijk nog nooit apparatuur in PoPs geplaatst. Dat deed Vodafone voordat ze werden overgenomen en T-Mobile heeft dat alleen maar overgenomen maar nooit voortgezet of uitgebreid.
Zwolle Zuid heeft nieuwe PoP's en daar zit dus geen apparatuur van T-Mobile zelf in. Dat komt niet omdat ze geen toegang krijgen of zoiets maar omdat ze het zelf niet doen. Zo simpel is het. De PoP's zijn voor elke operator die een contract afsluit beschikbaar om apparatuur te plaatsen.

Je mag je adres wel even DM-en dan kijk ik of er iets bijzonders aan de hand is met de apparatuur van KPN WBA. Het kan zijn dat deze nog niet geactiveerd is en dan kan geen enkele provider iets leveren, ook T-Mobile niet.

EDIT: De PoP in Zwolle Zuid was inderdaad tot 25 februari nog niet klaar voor het leveren van diensten. Ook al was je aansluiting thuis al wel klaar. Omdat KPN Netwerk NL formeel gesproken niet gaat over de actieve apparatuur in de PoP mogen en kunnen ze daar niet veel over zeggen, vandaar de slechte communicatie.
Maar dan zou je dus bij T-Mobile sinds 26 februari wel een abonnement moeten kunnen bestellen. Heb je dat de laatste anderhalve week nog geprobeerd? Ik zie in de KPN Netwerk database inmiddels aardig wat aansluitingen op die PoP die gepatcht en geactiveerd zijn dus het kan inmiddels zeker.

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 11-03-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Barre73 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:42:
[...]

Wat kan die klantenservice van T-Mobile toch een onzin uitkramen... en bij voorkeur in het nadeel van KPN.
1) NL6 is een status van de aansluiting en betekent: Gereed en klaar om te activeren
2) T-Mobile kan altijd een abonnement leveren. Waar zij zelf geen apparatuur in de PoP (wijkkast) hebben doen ze dat via KPN WBA en dan is je maximum snelheid 100 Mbit omdat T-Mobile de inkoopprijs van 200/500 en 1000 Mbit bij KPN te duur vindt.
In dit geval kan ik wel zeker stellen dat zij geen eigen apparatuur in deze PoP hebben. T-Mobile heeft namelijk nog nooit apparatuur in PoPs geplaatst. Dat deed Vodafone voordat ze werden overgenomen en T-Mobile heeft dat alleen maar overgenomen maar nooit voortgezet of uitgebreid.
Zwolle Zuid heeft nieuwe PoP's en daar zit dus geen apparatuur van T-Mobile zelf in. Dat komt niet omdat ze geen toegang krijgen of zoiets maar omdat ze het zelf niet doen. Zo simpel is het. De PoP's zijn voor elke operator die een contract afsluit beschikbaar om apparatuur te plaatsen.

Je mag je adres wel even DM-en dan kijk ik of er iets bijzonders aan de hand is met de apparatuur van KPN WBA. Het kan zijn dat deze nog niet geactiveerd is en dan kan geen enkele provider iets leveren, ook T-Mobile niet.

EDIT: De PoP in Zwolle Zuid was inderdaad tot 25 februari nog niet klaar voor het leveren van diensten. Ook al was je aansluiting thuis al wel klaar. Omdat KPN Netwerk NL formeel gesproken niet gaat over de actieve apparatuur in de PoP mogen en kunnen ze daar niet veel over zeggen, vandaar de slechte communicatie.
Maar dan zou je dus bij T-Mobile sinds 26 februari wel een abonnement moeten kunnen bestellen. Heb je dat de laatste anderhalve week nog geprobeerd? Ik zie in de KPN Netwerk database inmiddels aardig wat aansluitingen op die PoP die gepatcht en geactiveerd zijn dus het kan inmiddels zeker.
Ik heb het vorige week nog geprobeerd. Goed om te weten dat NL6 aansluitbaar is. Ik zal deze week weer bellen. Ben er inmiddels wel klaar mee met al die misinformation etc.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik merk dat mijn download snelheden lager zijn geworden.

Het is nooit helemaal optimaal geweest zo'n 700Mbit op de Asus AC-86U met een 1G abbo.

Nu is dat zo'n 350Mbit

Ik dacht laat ik eens de Zyxel aanuiten en tot mijn verbazing schoot deze naa de 750Mbit.

Ik heb de Asus opnieuw ingesteld en het is niet veranderd.

Moet ik een zwaardere router nemen. Kan toch niet zo zijn dat dat IMO flut routertje Zyxel sneller is dan de Asus.

Ik hou het liefst mijn Asus vanwege Ai-mesh wat overigens perfect werkt.

Of zie ik bepaalde instellingen over het hoofd?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
wackidth schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:16:
Ik merk dat mijn download snelheden lager zijn geworden.

Het is nooit helemaal optimaal geweest zo'n 700Mbit op de Asus AC-86U met een 1G abbo.

Nu is dat zo'n 350Mbit

Ik dacht laat ik eens de Zyxel aanuiten en tot mijn verbazing schoot deze naa de 750Mbit.
Hoe test je dit? Draadloos of via een kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
rens-br schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:33:
[...]

Hoe test je dit? Draadloos of via een kabeltje?
Uiteraard bekabeld.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KillGhost schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:49:
[...]
Ik heb het vorige week nog geprobeerd. Goed om te weten dat NL6 aansluitbaar is. Ik zal deze week weer bellen. Ben er inmiddels wel klaar mee met al die misinformation etc.
@KillGhost : En? Wat zeiden ze? Of wat laat hun website zien?
Je bent je er wel van bewust dat je niet meer gaat krijgen dan 100 Mbit (want geen eigen apparatuur in de PoP en dus geen 1Gbit goedkoop abonnement)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Barre73 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:42:
[...]

@KillGhost : En? Wat zeiden ze? Of wat laat hun website zien?
Je bent je er wel van bewust dat je niet meer gaat krijgen dan 100 Mbit (want geen eigen apparatuur in de PoP en dus geen 1Gbit goedkoop abonnement)?
Weer van het kastje naar de muur gestuurd. Nu gaf iemand wel aan dat NL6 het meest gunstige scenario is en dat hij het ook vreemd vond dat het niet aangesloten min worden. Werd toch weer naar kpn netwerk doorverwezen. Zij gaven aan dat ik tmobile naar kpn wholesale moest laten bellen. Tmobile heeft het nu geëscaleerd en gaat informeren. Afwachten dus. Ik vrees inderdaad ook dat Max 100 mbit zal zijn. Toen ik echter eerder belde gaven ze aan dat het ODF was en ik daardoor 1000 mbit kon krijgen. Dit is mij meermaals bevestigd. Ik begin nu wel het ergste te vrezen :(

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
KillGhost schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:35:
Hier in Zwolle Zuid zijn ze bezig om de hele wijk van glas te voorzien. Ik moest even wachten, maar op 23 januari was het dan zover. Glasvezel tot in mijn meterkast. Meteen t-mobile gebeld. Zij gaven aan dat het nog niet besteld kon worden omdat de lijn nog niet actief is. Vervolgens heb ik verschillende keren gebeld met KPN Netwerk en t-mobile en elke krijg op weer verschillende en foutieve informatie. Inmiddels, na anderhalve maand, kan ik aangesloten worden op glasvezel bij KPN (ODF). De lijn is dus eindelijk actief. Nu wil ik graag aangesloten worden bij T-Mobile maar dat kan niet.
Ik zit in Schelle en zie hier ook her en der de stoepen open gaan met de voorraad aan kabels die de grond in moet per wijk. Mijn wijk is over twee weken een keer aan de beurt. Hoelang zat er tussen dat ze de kabels de grond in schoten en dat er iemand langs kwam om de kabel die voor je huis lag aan te sluiten in je meterkast?

Ik was bij een van die informatieavonden en ze gaven daar als schatting: in maart alle kabels in de grond stoppen, mei aansluiting in de meterkast. Dus dan kan ik nog wel even wachten met mijn 100/30 vdsl verbinding als internet fast bij Tmobile voor ze hem kunnen omzetten naar glasvezel.

Neig zelfs naar KPN nu maar te gaan zolang Tmobile vertikt meer dan 100 te leveren in WBA gebied want iets met te hoge prijzen. Vdsl pakket is toch al verlopen en loopt maandelijks door. Mobiel is afgelopen in de zomer. Doe ik wel een combi KPN glasvezel en Youfone el cheapo sim only. Snap niet dat Tmobile niet hun eigen apparatuur in de POP hangt en zo WBA in stand houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-06 12:59
Tmobile thuis is vandaag aangesloten. (internet only 1GB met zyxel modem/router)
Probleem is nu dat als ik de zyxel er tussen uit haal en mijn eigen router(USG3P) aansluit op de media converter deze geen IP adres krijg.
Als meerdere keren gereset en stroom er af gehad. Helaas krijg geen IP adres.
Is dit een kwestie van lange adem of doe ik toch iets verkeerd?

Helpdesk gebeld, maar die begint meteen te piepen dat alleen hun router wordt gesupport.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Laatst online: 22:06
@Ron555 Kan meerdere uren duren voordat je eigen router gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ron555 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:52:
Tmobile thuis is vandaag aangesloten. (internet only 1GB met zyxel modem/router)
Probleem is nu dat als ik de zyxel er tussen uit haal en mijn eigen router(USG3P) aansluit op de media converter deze geen IP adres krijg.

Helpdesk gebeld, maar die begint meteen te piepen dat alleen hun router wordt gesupport.....
Je hebt de topicstart gelezen?

[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ron555 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:52:
Om mee te beginnen. Hoe heb je het ding ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 08:47
Meer Tweakers problemen met het internet? Website laden hier heel traag (Leeuwarden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
rens-br schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:34:
[...]

Om mee te beginnen. Hoe heb je het ding ingesteld?
Ik heb de USG ingesteld dat de WAN port op DHCP staat.
Heb de aaname gedaan dat omdat ik alleen internet heb (geen TV&Telefoon) ik geen vlan hoef aan te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ron555 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:40:
Ik heb de USG ingesteld dat de WAN port op DHCP staat.
Heb de aaname gedaan dat omdat ik alleen internet heb (geen TV&Telefoon) ik geen vlan hoef aan te maken.....
Dat is een foute aanname ;) Zie ook: rens-br in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" Een mooi stappenplan om een USG in te stellen met een internet only abonnement. In de openingspost staan meer handige guides voor het instellen van je eigen router.
WhySoSerious? schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:39:
Meer Tweakers problemen met het internet? Website laden hier heel traag (Leeuwarden).
Ben niet thuis, maar volgens mijn speedtest draaiend in Domoticz werkt de internet verbinding gewoon 93/93Mbit/s met een ping van 10ms.
Download:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WExtlwoTJcypuB0MWas9B_Q0LU=/800x/f/image/0oZSNZfl7cUaiBJ4NDBrzKZ7.png?f=fotoalbum_large
Upload:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJieiNEmoFRvGADz52eYPf0vUdw=/800x/f/image/HQ6n99mvlbxjydveqnQbAYa4.png?f=fotoalbum_large
Ping:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4SVTU-lrDXgGZFdiIKIBdC2Cdw=/800x/f/image/Tr56W8XJEWwLTOqOZUdXPifD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door rens-br op 12-03-2020 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
rens-br schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:41:
[...]

Dat is een foute aanname ;) Zie ook: rens-br in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" Een mooi stappenplan om een USG in te stellen met een internet only abonnement. In de openingspost staan meer handige guides voor het instellen van je eigen router.
Juist 8)7 |:(
Bedankt. Ik ga maar eens goed lezen.
Weet ik in iedergeval even waar ik het probleem moet zoeken/oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doukkali
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-04 21:40
Heeft iemand in het verleden ooit een nieuwe router gekregen? Ik heb sinds 2018 een abonnement, hierbij hoor ik 200mb/s te krijgen. Dit krijg ik bekabeld niet eens.

Vervolgens komt de man met de Wi-Fi service, heb ik een access point erbij gekregen. Deze heeft 5Ghz verbinding, hiermee kon ik net de 120mb/s raken. Ik vind het absurd dat ik bekabeld onder de 100mb/s krijg met een 200mb/s verbinding.

De man die de access point geïnstalleerd heeft bij mij vertelde dat ze tegenwoordig Huawei routers geven (al een tijdje geleden) en dat deze routers alleen aan nieuwe klanten gegeven worden. Deze routers zouden wel de snelheid raken waar ik voor betaal.

Heeft iemand dus ooit een nieuwe router gekregen als vervanger van de Dr(ayT)ek Vigor 2132FVn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Doukkali schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:16:
Heeft iemand in het verleden ooit een nieuwe router gekregen? Ik heb sinds 2018 een abonnement, hierbij hoor ik 200mb/s te krijgen. Dit krijg ik bekabeld niet eens.
Niet eens bekabeld? Dan zou ik haast zeggen dat er iets mis is met de aansluiting / bekabeling. De Draytek is een meer dan capabele router en zou die snelheid met gemak aan kunnen.
Vervolgens komt de man met de Wi-Fi service, heb ik een access point erbij gekregen. Deze heeft 5Ghz verbinding, hiermee kon ik net de 120mb/s raken. Ik vind het absurd dat ik bekabeld onder de 100mb/s krijg met een 200mb/s verbinding.
Wifi is het ding in ieder geval knap waardeloos, dat ben ik met je eens. Maar als je access point wel 120Mbit/s haalt en 'bekabeld' niet is er sowieso iets raars aan de hand. Je access point hangt namelijk met een draadje aan je router en daar komt dan dus minimaal 120Mbit/s uit.

Ik zou dus even je kabels veranderen en kijken of je überhaupt wel een 1Gbit/s aansluiting in je laptop hebt zitten.
De man die de access point geïnstalleerd heeft bij mij vertelde dat ze tegenwoordig Huawei routers geven (al een tijdje geleden) en dat deze routers alleen aan nieuwe klanten gegeven worden. Deze routers zouden wel de snelheid raken waar ik voor betaal.

Heeft iemand dus ooit een nieuwe router gekregen als vervanger van de Dr(ayT)ek Vigor 2132FVn
Er zijn een aantal mensen in dit topic die het gelukt is om een nieuwe router te krijgen, maar dat is na veel zeuren en opdringen. Kortom je kan het proberen te vragen, maar de slagingskans is niet zo groot.

Ik heb overigens zelf een abonnement uit begin 2015 en halverwege 2017 en ik heb ook nog een DrayTek op beide locaties.

Zou je willen letten op mb, Mb en MB. Dat zijn namelijk 3 verschillende dingen. Snelheden van je provider worden uitgedrukt in Mbit/s (of Mb)

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 13-03-2020 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Vraagje mbt de snelheid.
Als ik een PC aansluit op de zyxel en doe een speedtest dat haal ik ca. 920Mb down en ca 650/700Mb up.

Als ik ipv de zyxel mijn USG3P (vlan300) aansluit op de mediaconverter dan kom ik niet verder dan ca 500Mb down en up.

Kan het zijn dat de USG3P toch wat moeite heeft met een Gb verbinding? of moet ik het ergens anders zoeken.

Betreft een 1Gb Tmobile internet only aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ron555 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:36:
Vraagje mbt de snelheid.
Als ik een PC aansluit op de zyxel en doe een speedtest dat haal ik ca. 920Mb down en ca 650/700Mb up.

Als ik ipv de zyxel mijn USG3P (vlan300) aansluit op de mediaconverter dan kom ik niet verder dan ca 500Mb down en up.

Kan het zijn dat de USG3P toch wat moeite heeft met een Gb verbinding? of moet ik het ergens anders zoeken.

Betreft een 1Gb Tmobile internet only aansluiting.
Je USG heeft nogal een beperking wanneer er van alles aanstaat, zoals bijvoorbeeld IPS/UDS en QOS, je kan even kijken of dat aanstaat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
rens-br schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:42:
[...]

Je USG heeft nogal een beperking wanneer er van alles aanstaat, zoals bijvoorbeeld IPS/UDS en QOS, je kan even kijken of dat aanstaat of niet.
Daarvan ben ik op de hoogte IPS/IDS staat uit QoS ook Heb wel een VPN config maar daar gebeurd nu niets mee en ik heb de 2de lan port geconfigureerd maar daar momenteel niets op aangesloten. DPI staat wel aan maar ik had begrepen dat dat geen invloed zou hebben.

Achter de USG hangt een 8 poort (4poe) switch met daaraan oa 2 acces points. Pi voor pihole en een cloudkey V1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ron555 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:50:
DPI staat wel aan maar ik had begrepen dat dat geen invloed zou hebben.
Volgens mij heeft dat ook invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
rens-br schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:55:
[...]

Volgens mij heeft dat ook invloed.
Geprobeerd. Maakt niets uit.

Intussen de USG er tussen uit en de Zyxel ipv de USG Rest hetzelfde. Lijkt erop dat het per PC verschillend is.
De ene i7-4790 haalt 600/500 de ander i7-4790S haalt wel 900/700. Maar eens kijken of het veranderen van de Netwerkkables van invloed is.... Afstand tussen de pc's en de switch is max 2 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ron555 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:34:
[...]

Geprobeerd. Maakt niets uit.

Intussen de USG er tussen uit en de Zyxel ipv de USG Rest hetzelfde. Lijkt erop dat het per PC verschillend is.
De ene i7-4790 haalt 600/500 de ander i7-4790S haalt wel 900/700. Maar eens kijken of het veranderen van de Netwerkkables van invloed is.... Afstand tussen de pc's en de switch is max 2 meter.
Ergo, de verbinding doet het prima en werkt ook gewoon met andere apparatuur. Wellicht dat men je in het Ubiquiti topic verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zojuist een sms gekregen dat er p mijn nieuwe adres internet/tv geactiveerd is. Dit betekent dat dit op mijn huidige oude adres nu niet meer werkt.
begrijp ik dat goed?

Je hebt bij t-mobile dus geen overgangsperiode waarop je op je nieuwe adres de installatie doet en op de oude nog tijdelijk een week internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Viper® schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:34:
Zojuist een sms gekregen dat er p mijn nieuwe adres internet/tv geactiveerd is. Dit betekent dat dit op mijn huidige oude adres nu niet meer werkt.
begrijp ik dat goed?

Je hebt bij t-mobile dus geen overgangsperiode waarop je op je nieuwe adres de installatie doet en op de oude nog tijdelijk een week internet hebt.
Waarom zou je denken dat dat wel zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:36:
[...]

Waarom zou je denken dat dat wel zo is?
Omdat je soms op je nieuwe adres al internet/tv wil en op je oude adres ook nog. Maar goed blijkbaar ben ik de enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Viper® schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:48:
[...]

Omdat je soms op je nieuwe adres al internet/tv wil en op je oude adres ook nog. Maar goed blijkbaar ben ik de enige
Dat snap ik maar je verteld het alsof het een standaard dienst is. Het lijkt mij logisch van niet namelijk. Dat zou namelijk in veel gevallen betekenen dat nieuwe bewoners geen dienst kunnen afsluiten op de dag van de overdracht bijvoorbeeld.

Maar had je zelf niet gewoon een andere afsluitdatum iets verder in de toekomst kunnen aangeven? Heb je een nieuw abbo genomen of gewoon een verhuisbericht doorgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:32
Viper® schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:48:
[...]

Dat kan wel maar dan zou je een nieuwe aanslutiing moeten aanvragen op je nieuwe adres, ipv een verhuizing. Dat geeft eigenlijk al aan dat je oude aansluiting dan inderdaad niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
j_bos schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:45:
[...]

Dat kan wel maar dan zou je een nieuwe aanslutiing moeten aanvragen op je nieuwe adres, ipv een verhuizing. Dat geeft eigenlijk al aan dat je oude aansluiting dan inderdaad niet meer werkt.
Maar in dat geval krijg je volgens mij ook een nieuw account/email adres en nieuwe apparatuur.
Ik kan nu de 2 tv kastjes mee verhuizen.

Nou goed, op zich geen man overboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiwiKiwi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-03 10:48
Hallo allemaal,

Ik vind netwerktechniek altijd reuze ingewikkeld maar tegelijkertijd heb ik af en toe hobby wensen voor mijn installatie.

Zo heb ik de Huawei router in gebruik die niet als bridge kan worden ingesteld. Hieraan hangen meerdere Xboxen, Playstations en watnogmeer. Dat werkt op zich meestal prima.

Nu wil ik proberen om een opstelling te maken zodat ik mijn game machines en die van mijn clanmaten in shooter matches kan gooien zonder dat we onbekenden in onze matches krijgen. Dit kan allemaal met bijvoorbeeld een Netgear XR500 router, deze is voorzien van NetDuma, GeoFiltering en VPN.

Mijn vraag is specifiek: werkt dit ook vanachter de Huawei? Loopt mijn plan voor GeoFiltering en VPN niet daarop vast?

Hopelijk heeft iemand van jullie hier verstand van en tijd om iets te replyen,

Alvast heel erg bedankt 🙏.

Groeten,
P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 08:47
Het Fox Sports totaal pakket maar even uitgezet gezien daar nu niks op komt. Nu twee thema pakketten gratis aangezet met het tv tegoed wat weer beschikbaar kwam.

Ziggo en KPN hebben al wat betaalzenders gratis open gezet. Het zal wel leuk zijn als T-Mobile dit ook doet.

https://www.ad.nl/tech/be...ns-coronacrisis~a7e4042e/

[ Voor 54% gewijzigd door WhySoSerious? op 17-03-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t013463
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-06 09:16
Sinds een paar dagen m'n T-Mobile Draytek router vervangen door de EdgeRouter X SFP.

Op een paar dingen na werkt ie perfect:
Het valt me op dat downloads trager zijn, ook haal ik niet meer dezelfde snelheden als met m'n Draytek router. (ik heb 750/750mbit glasvezel)
Ook werkt speedtest.net niet meer vlekkeloos. (upload loopt vast)

Any tips?

[ Voor 10% gewijzigd door t013463 op 17-03-2020 17:09 . Reden: Speedtest shizle toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:49
wdebitewari schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:07:
Sinds een paar dagen m'n T-Mobile Draytek router vervangen door de EdgeRouter X SFP.

Het valt me op dat downloads trager zijn, ook haal ik niet meer dezelfde snelheden als met m'n Draytek router. (ik heb 750/750mbit glasvezel)

Any tips?
Ik heb er één: de Draytek terug plaatsen.
Maar of je daar wat aan hebt... ;)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t013463
alesandro_46 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:10:
[...]

Ik heb er één: de Draytek terug plaatsen.
Maar of je daar wat aan hebt... ;)
Ah, a very helpful clever dickie ;)

Maar waarom? Heb je een soortgelijke ervaring met dezelfde setup?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• adjego
wdebitewari schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:07:

Ook werkt speedtest.net niet meer vlekkeloos. (upload loopt vast)

Any tips?
Heb je hardware offloading aan staan?
https://help.ubnt.com/hc/...ter-Hardware-Offloading#2

Ik heb zelf een Edgerouter Lite-3 (Gbit abbo):
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/c/68429a04-29fc-4872-afc7-78b5ebff44d8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:46
Is er weer iets veranderd,heb ineens een ander ipadres dat begint met 5.132 ?

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t013463
adjego schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:49:
[...]

Heb je hardware offloading aan staan?
https://help.ubnt.com/hc/...ter-Hardware-Offloading#2

Ik heb zelf een Edgerouter Lite-3 (Gbit abbo):
[Afbeelding]
Ik heb nu offloading uitgezet, het is iets beter maar nog steeds te laag voor een 750/750 mbit verbinding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkGRcRyOKiPuDjT9SiFSymttEqI=/f/image/4liZdU8vpcn9FCnggvt1gkcw.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

wdebitewari schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Ik heb nu offloading uitgezet, het is iets beter maar nog steeds te laag voor een 750/750 mbit verbinding.
[Afbeelding]
Dit lijkt mij typisch een Ubiquiti issue. Ik heb dezelfde router en haal gewoon de volle 1000Mb.

Gooi je config eens in het Ubiquiti topic.

[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3

Er lijkt mij namelijk niks mis met de verbinding van T-Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 16:13

rally

Deyterra Consultancy

[...]

[Afbeelding]
Hardware offloading moet juist aan staan. Dus IPS/DPS op uit. DPI mag wel aan staan.

Ik heb een 500/500 verbinding van T-Mobile en ik haal een prima snelheid van 478/454

/Edit: Ik heb een USG 3P router/firewall, via de T-Mobile ethernet tranceiver aangesloten.

[ Voor 8% gewijzigd door rally op 18-03-2020 12:19 . Reden: HW toegevoegd ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
[...]

[Afbeelding]
Hardware Offloading moet idd aan staan. Uit dan gaat alles via je CPU, en dan is 750/750 gegarandeerd niet haalbaar. Maar heb je bijvoorbeeld ook QOS aanstaan?

[ Voor 4% gewijzigd door adjego op 18-03-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 10:43
Opeens lag vanmorgen de stoep voor mijn huis open en werden er 6 dikke microducts getrokken in de welbekende magenta kleur. Iets later dan de geplande half november. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 10:32
Ik heb sinds vandaag glasvezel van T-mobile Zyxel modem.
Probeer mijn Synology NAS port forwarding te doen...

Ik heb mij NAS een vast IP adres toegewezen. Dit heb ik gedaan start eind poort voor Plex. Echter binnen plex- remote access - kan deze niet bereikt worden.
Iemand enig idee wat ik moet doen? De NAS zelf is wel bereikbaar van buiten af alleen Plex niet

[ Voor 11% gewijzigd door maniace op 19-03-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 13:54
Ik draai al een tijdje de volgende config met mijn Edgerouter Lite zonder issues: PL3X4N in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Nu ga ik verhuizen en wil ik mijn configuratie iets veranderen. Ik zou graag op eth4 een trunk willen zetten waarbij ik zowel IPTV als Internet doorgeef. Aan de andere kant zou ik dan deze met een TP-Link SG108E willen opsplitsen naar de verschillende poorten. De rest van de poorten op de Edgerouter wil ik graag als internet poorten behouden om oa een AP aan te hangen.

Ik kom er alleen maar niet achter hoe ik eth4 omzet naar een trunk in de Edgerouter.. momenteel wordt eth0.640 gebridged naar eth4. Ik kan daar wel eth0.300 aan toe voegen maar dat werkt helaas niet.

Is er hier iemand die me de juiste kant op kan sturen? Alvast bedankt

Mijn "show configuration":
firewall {
all-ping enable
broadcast-ping disable
ipv6-receive-redirects disable
ipv6-src-route disable
ip-src-route disable
log-martians enable
name WAN_IN {
default-action drop
description "WAN to internal"
rule 10 {
action accept
description "Allow established/related"
state {
established enable
related enable
}
}
rule 20 {
action drop
description "Drop invalid state"
state {
invalid enable
}
}
}
name WAN_LOCAL {
default-action drop
description "WAN to router"
rule 10 {
action accept
description "Allow established/related"
state {
established enable
related enable
}
}
rule 20 {
action drop
description "Drop invalid state"
state {
invalid enable
}
}
}
receive-redirects disable
send-redirects enable
source-validation disable
syn-cookies enable
}
interfaces {
bridge br0 {
aging 300
bridged-conntrack disable
hello-time 2
max-age 20
multicast enable
priority 32768
promiscuous disable
stp false
}
ethernet eth0 {
address dhcp
duplex auto
speed auto
vif 300 {
address dhcp
description Internet
firewall {
in {
name WAN_IN
}
local {
name WAN_LOCAL
}
}
}
vif 640 {
bridge-group {
bridge br0
}
description TV
}
}
ethernet eth1 {
description Local
duplex auto
speed auto
}
ethernet eth2 {
description Local
duplex auto
speed auto
}
ethernet eth3 {
description Local
duplex auto
speed auto
}
ethernet eth4 {
bridge-group {
bridge br0
}
description Local
duplex auto
mtu 1500
speed auto
vif 640 {
}
}
loopback lo {
}
switch switch0 {
address 192.168.1.1/24
description Local
mtu 1500
switch-port {
interface eth1 {
}
interface eth2 {
}
interface eth3 {
}
vlan-aware disable
}
}
}
service {
dhcp-server {
disabled false
hostfile-update disable
shared-network-name LAN {
authoritative enable
subnet 192.168.1.0/24 {
default-router 192.168.1.1
dns-server 192.168.1.1
lease 86400
start 192.168.1.38 {
stop 192.168.1.243
}
}
}
static-arp disable
use-dnsmasq disable
}
dns {
forwarding {
cache-size 150
listen-on switch0
}
}
gui {
http-port 80
https-port 443
older-ciphers enable
}
nat {
rule 5010 {
description "masquerade for WAN"
outbound-interface eth0.300
type masquerade
}
}
ssh {
port 22
protocol-version v2
}
}

[ Voor 75% gewijzigd door Xisuthros333 op 19-03-2020 23:12 ]

Pagina: 1 ... 74 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie