KillGhost schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:35:
Hier in Zwolle Zuid zijn ze bezig om de hele wijk van glas te voorzien. Ik moest even wachten, maar op 23 januari was het dan zover. Glasvezel tot in mijn meterkast. Meteen t-mobile gebeld. Zij gaven aan dat het nog niet besteld kon worden omdat de lijn nog niet actief is. Vervolgens heb ik verschillende keren gebeld met KPN Netwerk en t-mobile en elke krijg op weer verschillende en foutieve informatie. Inmiddels, na anderhalve maand, kan ik aangesloten worden op glasvezel bij KPN (ODF). De lijn is dus eindelijk actief. Nu wil ik graag aangesloten worden bij T-Mobile maar dat kan niet. Blijkbaar staat er NL6 bij mijn adres. T-mobile geeft nu aan dat dat komt omdat zij geen toegang krijgen tot de wijkkast van Kpn omdat ze dat voor zichzelf willen houden. Kpn netwerk geeft aan dat t-mobile zelf apparatuur in de wijkkast moderne hangen. T-mobile heeft ook aangegeven dat ze verwachten ooit glas kunnen aanbieden bij mij, maar niet waneer. Dit kan makkelijk maanden duren geven ze aan. Iemand nog suggesties?
Wat kan die klantenservice van T-Mobile toch een onzin uitkramen... en bij voorkeur in het nadeel van KPN.
1) NL6 is een status van de aansluiting en betekent: Gereed en klaar om te activeren
2) T-Mobile kan altijd een abonnement leveren. Waar zij zelf geen apparatuur in de PoP (wijkkast) hebben doen ze dat via KPN WBA en dan is je maximum snelheid 100 Mbit omdat T-Mobile de inkoopprijs van 200/500 en 1000 Mbit bij KPN te duur vindt.
In dit geval kan ik wel zeker stellen dat zij geen eigen apparatuur in deze PoP hebben. T-Mobile heeft namelijk nog nooit apparatuur in PoPs geplaatst. Dat deed Vodafone voordat ze werden overgenomen en T-Mobile heeft dat alleen maar overgenomen maar nooit voortgezet of uitgebreid.
Zwolle Zuid heeft nieuwe PoP's en daar zit dus geen apparatuur van T-Mobile zelf in. Dat komt niet omdat ze geen toegang krijgen of zoiets maar omdat ze het zelf niet doen. Zo simpel is het. De PoP's zijn voor elke operator die een contract afsluit beschikbaar om apparatuur te plaatsen.
Je mag je adres wel even DM-en dan kijk ik of er iets bijzonders aan de hand is met de apparatuur van KPN WBA. Het kan zijn dat deze nog niet geactiveerd is en dan kan geen enkele provider iets leveren, ook T-Mobile niet.
EDIT: De PoP in Zwolle Zuid was inderdaad tot 25 februari nog niet klaar voor het leveren van diensten. Ook al was je aansluiting thuis al wel klaar. Omdat KPN Netwerk NL formeel gesproken niet gaat over de actieve apparatuur in de PoP mogen en kunnen ze daar niet veel over zeggen, vandaar de slechte communicatie.
Maar dan zou je dus bij T-Mobile sinds 26 februari wel een abonnement moeten kunnen bestellen. Heb je dat de laatste anderhalve week nog geprobeerd? Ik zie in de KPN Netwerk database inmiddels aardig wat aansluitingen op die PoP die gepatcht en geactiveerd zijn dus het kan inmiddels zeker.
[
Voor 11% gewijzigd door
Barre73 op 11-03-2020 09:16
]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.