[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.893.958 views

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 17:07
Ok dat wist ik niet,vond het al raar dat het glas lampje niet branden ,daarom dat ik dacht dat er nog geen signaal op stond.

Nou ja die paar dagen wachten tot woensdag kunnen er ook wel bij.

Ik heb trouwens wel al die tijd iedere week een vouchercode gekregen die 7 dagen onbeperkt internet gaf,heb ik wel zelf om gevraagd.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:12

Pos

Ik heb 29 januari aangevraagd, internet premium. Vorige week dinsdag iemand binnen gehad die oude FTU eraf heeft gehaald (oud onsbrabantnet) en nieuw materiaal van KPN gemonteerd.
Gisteren pakket van T-Mobile binnen gekregen, alles zelf aangesloten en het signaal was al actief. Zou eigenlijk de 26e een monteur komen van guidion maar die kan ik afbellen.

Snelheid prima, 940 down en up. Gemeente Best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 22:56
Weet iemand wat nu eigelijk de reden is dat je zelf geen glas mag aansluiten? Dwingt de eigenaar van de lijn (KPN) of de internetprovider (in deze T-mobile) dat af?

In mijn geval werkte mijn verbinding vannochtend al volledig via mijn Mikrotik CCR. Na mijn overstap van XS4ALL naar T-mobile, kwestie van de configuratie aanpassen en door.

Een monteursafspraak was verplicht want anders kwam er geen signaal. Helaas moest de monteur e.e.a. opleveren zoals hij dat altijd doet (met een mediaconverter (volgens hem overigens bedoeld om te zorgen dat "KPN niet mee kan kijken op het netwerk" :+ ) en T-mobile ZTE modem). Hem maar zijn gang laten gaan maar vervolgens is mijn verbinding niet meer functioneel.

Aldus de monteur lijkt het er op dat de NTU mogelijk niet goed is afgemonteerd; dat kan kloppen want de patchkabel zat er maar fragiel in. In die zin maar goed als dit een keer goed wordt opgelost. Nu maar een paar dagen gachten tot het proces naar de backoffice doorlopen is en dan eens zien wanneer ze tijd hebben om dit op te lossen.

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Steephh schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:47:
Weet iemand wat nu eigelijk de reden is dat je zelf geen glas mag aansluiten? Dwingt de eigenaar van de lijn (KPN) of de internetprovider (in deze T-mobile) dat af?

In mijn geval werkte mijn verbinding vannochtend al volledig via mijn Mikrotik CCR. Na mijn overstap van XS4ALL naar T-mobile, kwestie van de configuratie aanpassen en door.

Een monteursafspraak was verplicht want anders kwam er geen signaal. Helaas moest de monteur e.e.a. opleveren zoals hij dat altijd doet (met een mediaconverter (volgens hem overigens bedoeld om te zorgen dat "KPN niet mee kan kijken op het netwerk" :+ ) en T-mobile ZTE modem). Hem maar zijn gang laten gaan maar vervolgens is mijn verbinding niet meer functioneel.

Aldus de monteur lijkt het er op dat de NTU mogelijk niet goed is afgemonteerd; dat kan kloppen want de patchkabel zat er maar fragiel in. In die zin maar goed als dit een keer goed wordt opgelost. Nu maar een paar dagen gachten tot het proces naar de backoffice doorlopen is en dan eens zien wanneer ze tijd hebben om dit op te lossen.
Dat is gewoon bekend.

En soms is dat niet zo vreemd ook. Als ik hier lees dat mensen hun glasvezel op een dusdanige manier oprollen/vouwen dat ze storingen krijgen dan is het niet meer dan logisch dat providers dat liever zelf doen.

Glasvezel luistert nu eenmaal wat nauwer. Het is gevoelig voor stof en vuil. Vandaar alle beschermkapjes. Als Jan Doedel vrolijk de boel uitpakt en de boel op het tapijt neerlegt kan je al vuil in/op de connector krijgen.
Vervolgens hangen ze weer aan de telefoon dat T-Mobile een k*t bedrijf is wat zijn zaken niet op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 22:56
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:05:
[...]

Dat is gewoon bekend.

En soms is dat niet zo vreemd ook. Als ik hier lees dat mensen hun glasvezel op een dusdanige manier oprollen/vouwen dat ze storingen krijgen dan is het niet meer dan logisch dat providers dat liever zelf doen.

Glasvezel luistert nu eenmaal wat nauwer. Het is gevoelig voor stof en vuil. Vandaar alle beschermkapjes. Als Jan Doedel vrolijk de boel uitpakt en de boel op het tapijt neerlegt kan je al vuil in/op de connector krijgen.
Vervolgens hangen ze weer aan de telefoon dat T-Mobile een k*t bedrijf is wat zijn zaken niet op orde heeft.
Ja dat is bekend; maar wie dwingt dit af? KPN of kiest T-mobile hier zelf voor?

Is de FTU TK01 niet juist bedoeld voor zelfinstallatie? Het schuiven hiervan is nu niet bepaald rocket science. :o Standaard een monteur voor iedereen en alleen via de klantenservice apart regelen dat je ook zonder monteur mag installeren zou imho een mooie optie zijn.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steephh schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:23:
[...]

Ja dat is bekend; maar wie dwingt dit af? KPN of kiest T-mobile hier zelf voor?

Is de FTU TK01 niet juist bedoeld voor zelfinstallatie? Het schuiven hiervan is nu niet bepaald rocket science. :o Standaard een monteur voor iedereen en alleen via de klantenservice apart regelen dat je ook zonder monteur mag installeren zou imho een mooie optie zijn.
Dit ligt aan de provider. T-Mobile dus in dit geval. Wordt niet door de netbeheerder verplicht. Inderdaad is die TK01 zelfs ontworpen door toenmalig Reggefiber met doe-het-zelf installatie in het achterhoofd.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-09 21:59
Weet iemand toevallig welke interface je moet gebruiken om een poort forward uit te voeren op een zyxel modem? Ik heb het nu met vd_internet geprobeerd maar de poort blijft dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
@sgouman als ik jou was zou ik even bellen met de klantenservice. Het kan zijn dat je modem niet goed geprovisioned is; dan werken port forwards niet. Van de week een klant geholpen was dit het geval was.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:54
Vrijdag is er intern een mail gestuurd dat tmobile het nieuwe platform voor televisie niet live zet. Kwaliteits problemen. Wordt dus niet q1 vrees ik, zoals eerder werd gecommuniceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:00
Verstandige beslissing. Wij testen het nu een maand en regelmatig hebben we grijze blokjes ipv beeld. De rest van de interface wordt wel elke update beter, dus ze luisteren wel naar de testers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:16
Wij hebben jarenlang 50mbit glasvezel gehad van Tele2 maar kon nu voor zo goed als geen extra euro's naar een snelheidsverdubbeling via TMobile Thuis.

Tele2 heeft 4 jaar storingsvrij gewerkt incl. de HDD recorder, nu met TMobile heb ik in een maand tijd al 3x mijn Amino TV decoder stroomloos moeten maken, LAN kabel eruit, modem uit, en alles weer inschakelen.

Ook was ons beloofd dat we weer konden opnemen maar na contact met de webcare blijkt dat ze de HDD recorderbox niet meer leveren en dat de cloudrecording box nog niet beschikbaar is...

Wat een dom gelul dit. Ze bieden het gewoon nog aan online..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
Lensent schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:29:
Wij hebben jarenlang 50mbit glasvezel gehad van Tele2 maar kon nu voor zo goed als geen extra euro's naar een snelheidsverdubbeling via TMobile Thuis.

Tele2 heeft 4 jaar storingsvrij gewerkt incl. de HDD recorder, nu met TMobile heb ik in een maand tijd al 3x mijn Amino TV decoder stroomloos moeten maken, LAN kabel eruit, modem uit, en alles weer inschakelen.

Ook was ons beloofd dat we weer konden opnemen maar na contact met de webcare blijkt dat ze de HDD recorderbox niet meer leveren en dat de cloudrecording box nog niet beschikbaar is...

Wat een dom gelul dit. Ze bieden het gewoon nog aan online..
Vervelend dit! Het erge is nog, je zit ermee en kan niet meer terug..

Ik moet nog 3 maanden en dan ben ik ook weg bij T-Mobile..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micronikje
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 20:20
Beste mensen,

Op dit moment heb ik een glasvezelverbinding van 100/100 van KPN. Als modem/router gebruik ik een fritzbox 7590. De kwaliteit is prima. Een zeer stabiele verbinding. Alleen de prijs vind ik te hoog t.o.v. T-mobile.

Ik twijfel op dit moment of ik de overstap moet doen. Prijstechnisch en qua snelheid 1000/1000 wint T-Mobile.
Maar als ik ervaringen lees op diverse sites, dan komt T-Mobile er niet zo goed vanaf. Veel storingen en dus geen stabiele verbinding.

Daarnaast wil ik van mijn fritzbox gebruik blijven maken. Ook lijkt mij het extra gebruik moeten maken van een mediaconverter niet bevorderlijk voor de stabiliteit. of kan ik dit bij een fritzbox weglaten? Dat lees ik ook af en toe op fora. Alleen is mij niet duidelijk hoe dat dan moet.

Wat zou jullie advies zijn? Wat zijn Jullie ervaringen?
Heeft iemand van jullie een aanleg schema van een fritzbox zonder mediaconverter?

Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@Micronikje ik heb je post even verplaatst naar dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:36
Micronikje schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:18:
Beste mensen,

Op dit moment heb ik een glasvezelverbinding van 100/100 van KPN. Als modem/router gebruik ik een fritzbox 7590. De kwaliteit is prima. Een zeer stabiele verbinding. Alleen de prijs vind ik te hoog t.o.v. T-mobile.

Ik twijfel op dit moment of ik de overstap moet doen. Prijstechnisch en qua snelheid 1000/1000 wint T-Mobile.
Maar als ik ervaringen lees op diverse sites, dan komt T-Mobile er niet zo goed vanaf. Veel storingen en dus geen stabiele verbinding.

Daarnaast wil ik van mijn fritzbox gebruik blijven maken. Ook lijkt mij het extra gebruik moeten maken van een mediaconverter niet bevorderlijk voor de stabiliteit. of kan ik dit bij een fritzbox weglaten? Dat lees ik ook af en toe op fora. Alleen is mij niet duidelijk hoe dat dan moet.

Heeft iemand van jullie een aanleg schema van een fritzbox zonder mediaconverter?

Ik zou gewoon lekker bij KPN blijven, ben na half jaar ook weer terug gegaan naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micronikje
@ ikbenjoeri
Kun je ook aangeven waarom? Bij mij gaat het alleen om internet en niet om tv of bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Beste mensen,

Gewoon bij KPN blijven, het gedoe en frustratie is het niet waard..

Edit: nav bovenstaande vraag; mijn verbinding klapt alle kanten op en speedtest valt net iedere keer binnen de norm, dus aanspreken op gebrek lukt je niet..

Tijdens gamen valt in de avond vaak gewoon de verbinding weg. Al zit ik rechtstreeks met 1 netwerkkabel vanaf de router naar de PS4.

[ Voor 12% gewijzigd door Segafreak83 op 25-02-2020 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Micronikje schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:35:
@ ikbenjoeri
Kun je ook aangeven waarom? Bij mij gaat het alleen om internet en niet om tv of bellen.
De mediaconverter op zich zorgt niet voor minder stabiliteit. Die heb je bij bij KPN ook, alleen zit ie daar op de FTU geklikt. Het extra glasvezelkabeltje kan soms wel voor storingen zorgen, maar dan vooral in TV.
Direct op een fritzbox aansluiten van de glaskabel van T-Mobile werkt niet volgens mij. Niet meer sinds zij die aparte mediaconverter zijn gaan gebruiken.
De Zyxel vervangen voor je eigen Fritzbox zou wel kunnen werken denk ik. Dat is de setup zoals je nu bij KPN hebt.
Ik zou in ieder geval even wachten tot begin maart. Kijken wat KPN doet met haar prijzen als KPN WBA begint met leveren van 1 Gbit abonnementen.

[ Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 25-02-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Laatst online: 17:36
Micronikje schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:35:
@ ikbenjoeri
We behaalde maar 400 kwa snelheid terwijl we 750 afnamen. Weekelijks 's nachts dat sessies wegvallen waardoor je 15 a 30 min geen internet meet had.

De andere huisgenoten die veel TV keken hadden vaak dat TV kasje niet werkte en vastliep met namen bij zappen.

Afteraf waren mijn huisgenoten niet zo blij toen ik zei we kunnen voordeliger bij T-Mobile zitten.

Edit: we gebruikte toen gewoon het tmobile router en gebruikte unifi als access points

[ Voor 7% gewijzigd door ikbenjoeri op 25-02-2020 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:09

Quad

Doof

@Micronikje Je zou het voor een jaar kunnen overwegen? Ik heb zelf een meer dan prima 100/100 verbinding bij T-Mobile thuis via WBA netwerk. Wel heb ik eigen apparatuur in gebruik ipv de meegelevere Draytek.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpien
Beste mensen,

Als ik jou was zou ik direct overstappen.

In jouw gebied heeft T-Mobile eigen apparatuur en heb je hogere snelheid en stabiliteit (niet bewezen). Waarschijnlijk ga je ook fors minder betalen.

Je FRITZ!Box is een model voor xDSL en standaard internet achter een modem (blauwe WAN poort). Je hebt hiervoor een mediaconverter nodig. Deze heb je nu van KPN en krijg je straks van T-Mobile.

De verhalen over een FRITZ!Box zonder mediaconverter zijn in combinatie met de FRITZ!Box 5490: deze is bedoeld voor glasvezelaansluitingen en heeft een ingebouwde mediaconverter. De glasvezelkabel kan dan rechtstreeks het modem in.

Glasvezelaansluiting > mediaconverter > FRITZ!Box 7590

Of

Glasvezelaansluiting > FRITZ!Box 5490

De FRITZ!Boxen bevatten standaard een profiel voor T-Mobile Thuis, dus het instellen kost hoogstens een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:39
Quad schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:21:
@Micronikje Je zou het voor een jaar kunnen overwegen? Ik heb zelf een meer dan prima 100/100 verbinding bij T-Mobile thuis via WBA netwerk. Wel heb ik eigen apparatuur in gebruik ipv de meegelevere Draytek.
Goed om te horen dat het WBA netwerk wel stabiel blijkt te zijn bij jou, ik begon namelijk al sterk te twijfelen na het lezen van het al leed :)

Mijn contract met Xs4all verloopt eind mei af waardoor ik nu mijn opties en behoeften opnieuw aan het verkennen ben. Ik merk bijvoorbeeld dat het tv kijken in huis zienderogen aan het afnemen is vanwege Netflix en Disneyplus en dat er maar mondjesmaat naar voornamelijk Nederlandse zenders wordt gekeken. Ik speel nu met de gedachte om alleen een internet abbo af te nemen en een NLziet abonnement (of Canal+) voor het tv kijken. Doordat T-Mobile icm met de korting op je mobiele abbo op €25 uitkomt is dat een enorme besparing op wat nu hebben, zeg maar de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micronikje
@ Barre73 Goede tip om even te wachten tot maart om te kijken wat KPN doet.

Ik vraag mij ook af of de overstap wel soepel verloopt. Ik heb geen monteur nodig, maar daar kom je niet onderuit begreep ik. Zijn er meer fritzbox gebruikers met een T-Mobile aansluiting? wat is jullie ervaring?

Tot zover 1 negatieve en 1 positieve reactie.

@ Wimpien Duidelijke uitleg, dank je.

ik zou inderdaad de helft gaan betalen van wat ik nu betaal i.c.m. Mijn mobiele abonnement. Het belangrijkste is stabiliteit, omdat ik ook een server draai 24/7.

[ Voor 23% gewijzigd door Micronikje op 26-02-2020 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Micronikje schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:45:
@ Barre73 Goede tip om even te wachten tot maart om te kijken wat KPN doet.

Ik vraag mij ook af of de overstap wel soepel verloopt. Ik heb geen monteur nodig, maar daar kom je niet onderuit begreep ik. Zijn er meer fritzbox gebruikers met een T-Mobile aansluiting? wat is jullie ervaring?

Tot zover 1 negatieve en 1 positieve reactie.

@ Wimpien Duidelijke uitleg, dank je.

ik zou inderdaad de helft gaan betalen van wat ik nu betaal i.c.m. Mijn mobiele abonnement. Het belangrijkste is stabiliteit, omdat ik ook een server draai 24/7.
Stabiliteit is geen punt. En ook bij vrienden in het noorden hoor ik geen klachten. Zelf ook een aantal servers draaien.

Ik vind trouwens dat gezeur over stabiliteit tegenwoordig bij geen enkele bestaande provider meer nodig. Overal is er natuurlijk weleens wat maar zo slecht als het soms 10 jaar geleden bij zo ongeveer alle providers was, is het niet meer.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wellicht zoveel stabiele mogelijkheden als tweakers... Hier WBA 50/50 (internet only) Glasvezelaansluiting > Mediaconverter > EdgeRouter X > Unify AC-AP Lite = Stabiel sinds aansluiting afgelopen oktober.

Ik geloof ook best dat de meegeleverde hardware even stabiel zou zijn geweest, maar WiFi vanuit de meterkast was geen handig uitgangspunt qua op ontvangst in 't hele huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:20:

Ik geloof ook best dat de meegeleverde hardware even stabiel zou zijn geweest, maar WiFi vanuit de meterkast was geen handig uitgangspunt qua op ontvangst in 't hele huis.
Ik vind Wifi geen argument. Je kan het een provider moeilijk kwalijk nemen dat ze niet met tig duizend verschillende situaties rekening kunnen gaan houden. Ze leveren een basis en als dat niet werkt dan leveren ze ook nog eens kosteloos een acces point.
Zo werkt het merendeel van de providers. Dat we hier op T.net wat hogere standaarden en eisen hebben kan je moeilijk de provider kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:01:
[...]

Stabiliteit is geen punt. En ook bij vrienden in het noorden hoor ik geen klachten. Zelf ook een aantal servers draaien.

Ik vind trouwens dat gezeur over stabiliteit tegenwoordig bij geen enkele bestaande provider meer nodig. Overal is er natuurlijk weleens wat maar zo slecht als het soms 10 jaar geleden bij zo ongeveer alle providers was, is het niet meer.
Leuk dat je stabiliteitsproblemen als gezeur over vind komen, maar als je er zelf last van hebt, dan is het een compleet ander verhaal..

Ik dacht ook, wat kan er nu misgaan bij de overstap van glasvezel naar glasvezel. Nou, een heleboel en je zit er mooi mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Segafreak83 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:32:
[...]

Leuk dat je stabiliteitsproblemen als gezeur over vind komen, maar als je er zelf last van hebt, dan is het een compleet ander verhaal..

Ik dacht ook, wat kan er nu misgaan bij de overstap van glasvezel naar glasvezel. Nou, een heleboel en je zit er mooi mee..
Het is een illusie om te denken dat het altijd 100% goed gaat bij iedereen. Iedere provider heeft er wel een paar probleemgevallen bijzitten. Nee dat maakt het niet minder leuk voor jou maar doe nu niet alsof dit bij een ander niet had kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:33

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Al 5 jaar T-mobile thuis (eerst vodafone). de problemen zijn op 1 hand te tellen (en dan moet ik echt heel hard nadenken). TV is bij KPN beter dat wel.

Ook ik gebruik eigen hardware:
glasvezel - laag 3 switch met SFP voor splitsing TV en internet - edgerouter X voor internet, TV direct op switch.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:36:
[...]

Het is een illusie om te denken dat het altijd 100% goed gaat bij iedereen. Iedere provider heeft er wel een paar probleemgevallen bijzitten. Nee dat maakt het niet minder leuk voor jou maar doe nu niet alsof dit bij een ander niet had kunnen gebeuren.
Hoezo mag je dat niet verwachten, het is geen rocket science, maar internet.

T-Mobile bezuinigt gewoon keihard en dat zie je overal terug, voorbeelden:

- Data via Duitsland routeren
- Te weinig capaciteit in de wijkkasten

En ook al zou het bij een ander kunnen gebeuren. Ik heb in heel mijn internet leven nog nooit zulke problemen gehad zoals ik nu heb met T-Mobile en dan heb ik toch alle providers gehad (KPN, Ziggo, Vodafone, Telfort enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:00
Tja, daar kan ik weer tegenover stellen dat bij mij de problemen vooral met KPN waren en niet met T-Mobile. Een probleemloze provider is een utopie. En een provider heeft het in de ene plaats beter voor elkaar dan in een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loeberce schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:51:
Tja, daar kan ik weer tegenover stellen dat bij mij de problemen vooral met KPN waren en niet met T-Mobile. Een probleemloze provider is een utopie. En een provider heeft het in de ene plaats beter voor elkaar dan in een andere.
Dat weten en snappen we ook allemaal. Alleen n bij @Segafreak83 wil dat niet doordringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:53:
[...]

Dat weten en snappen we ook allemaal. Alleen n bij @Segafreak83 wil dat niet doordringen.
Ga je lekker, ik snap heus wel dat er op andere plekken ook wel problemen zijn. Roep maar eens UPC, genoeg die daar problemen hebben.

Maar het vervelende is gewoon dat ze het niet oplossen. En het zit in de voorwaarden zo dichtgetimmerd, dat je het uit moet zingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Laatst online: 10:55
Ik heb besloten over te stappen naar T-Mobile glas (vanaf KPN glas) internet only. T-Mobile zit bij mij in de wijk met eigen apparatuur, dus prijs wordt 40 Euro per maand voor 1000MB als ik geen mobiel abonnement bij hun onderbreng (doe ik dat wel gaat het naar 35 Euro). KPN kost mij voor 200 MB op dit moment 47,50. KPN deed een tegenbod, als ik bij hun bleef dan 9 maanden 27,50 en daarna 3 maanden 50 Euro voor 200 MB, en dan doorlopend op 50 Euro (of weer verlengen).
Aangezien KPN dus wederom de prijzen met 2,50 lijkt te verhogen, en gemiddeld kosten gelijk worden zodra ik in april mijn mobiele nummers kan overzetten, plus dat ik meerdere mensen in de wijk tevreden hoor zijn over de internet verbinding, heb ik gekozen wel de overstap te wagen. Nu maar kijken of het goed uitpakt.

Dan gelijk een vraag, welk modem levert T-Mobile nu standaard mee, en krijg ik dan nog een losse media converter of wordt het gewoon rechtstreeks aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 17:07
swhnld schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:58:
Ik heb besloten over te stappen naar T-Mobile glas (vanaf KPN glas) internet only. T-Mobile zit bij mij in de wijk met eigen apparatuur, dus prijs wordt 40 Euro per maand voor 1000MB als ik geen mobiel abonnement bij hun onderbreng (doe ik dat wel gaat het naar 35 Euro). KPN kost mij voor 200 MB op dit moment 47,50. KPN deed een tegenbod, als ik bij hun bleef dan 9 maanden 27,50 en daarna 3 maanden 50 Euro voor 200 MB, en dan doorlopend op 50 Euro (of weer verlengen).
Aangezien KPN dus wederom de prijzen met 2,50 lijkt te verhogen, en gemiddeld kosten gelijk worden zodra ik in april mijn mobiele nummers kan overzetten, plus dat ik meerdere mensen in de wijk tevreden hoor zijn over de internet verbinding, heb ik gekozen wel de overstap te wagen. Nu maar kijken of het goed uitpakt.

Dan gelijk een vraag, welk modem levert T-Mobile nu standaard mee, en krijg ik dan nog een losse media converter of wordt het gewoon rechtstreeks aangesloten?
Zie pagina 1 ;)

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:28:
[...]

Gewoon bij KPN blijven, het gedoe en frustratie is het niet waard..

Edit: nav bovenstaande vraag; mijn verbinding klapt alle kanten op en speedtest valt net iedere keer binnen de norm, dus aanspreken op gebrek lukt je niet..

Tijdens gamen valt in de avond vaak gewoon de verbinding weg. Al zit ik rechtstreeks met 1 netwerkkabel vanaf de router naar de PS4.
Bij een andere T-Mobile klant bleek mijn advies om de gele glaskabel anders te leggen al heel veel te helpen. Heb je dat geprobeerd? Dus niet in een rolletje maar mooi geleidelijk proberen te leiden van de FTU naar de mediaconverter/router zonder scherpe bochtjes. Als je weet en ziet hoe diezelfde kabels in de PoP mooi geleidelijk over klossen en zo lopen, dan vraag je je wel af waarom monteurs dat op zo'n manier in de meterkast wel mogen doen. Opgerold met een klittenband en alles. Is niet goed voor de lichtbundel in de kabel. En dus uiteindelijk niet voor het signaal. Het ene apparaat is er gevoeliger voor dan het andere maar proberen kan geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Segafreak83 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:57:
[...]

Ga je lekker, ik snap heus wel dat er op andere plekken ook wel problemen zijn. Roep maar eens UPC, genoeg die daar problemen hebben.

Maar het vervelende is gewoon dat ze het niet oplossen. En het zit in de voorwaarden zo dichtgetimmerd, dat je het uit moet zingen.
Je leest niet. Je betrekt het allemaal alleen maar op jezelf. Kijk nu eens goed naar wat ik schrijf en laat dat even bezinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Barre73 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:18:
[...]

Bij een andere T-Mobile klant bleek mijn advies om de gele glaskabel anders te leggen al heel veel te helpen. Heb je dat geprobeerd? Dus niet in een rolletje maar mooi geleidelijk proberen te leiden van de FTU naar de mediaconverter/router zonder scherpe bochtjes. Als je weet en ziet hoe diezelfde kabels in de PoP mooi geleidelijk over klossen en zo lopen, dan vraag je je wel af waarom monteurs dat op zo'n manier in de meterkast wel mogen doen. Opgerold met een klittenband en alles. Is niet goed voor de lichtbundel in de kabel. En dus uiteindelijk niet voor het signaal. Het ene apparaat is er gevoeliger voor dan het andere maar proberen kan geen kwaad.
Dank voor de tip. Maar ik heb nog de KPN FTU hangen, daar gaat rechtstreeks de netwerkkabel in die naar de router gaat. En ik heb ook een andere netwerkkabel geprobeerd om alles uit te sluiten.

Heb ook al (met een monteur) geprobeerd om de mediaconverter van T-Mobile te gebruiken, dat leverde geen verschil op.

Sinds mijn verbinding omgezet is naar T-Mobile klopt er iets niet aan, maar de vinger is niet op de zere plek te leggen.. Ook niet door de helpdesk / monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Laatst online: 10:55
Verhip, ondanks dat de post uit 2017 is, is er e.e.a. aangepast. Ik had het eerder gescant en dacht, hopeloos verouderd. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Segafreak83 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:49:
[...]
T-Mobile bezuinigt gewoon keihard en dat zie je overal terug, voorbeelden:

- Data via Duitsland routeren
- Te weinig capaciteit in de wijkkasten
Ironisch genoeg noem je nu eigenschappen van vrijwel elke ISP.

Verkeer alleen via eigen peering punt laten lopen? NL-IX bij KPN. Geen settlement free peering bij Liberty Global/Ziggo. En dan is T-Mobile de enige die de backlash kreeg waardoor het is teruggedraaid.

Te weinig capaciteit in de wijkkasten? KPN probleem. En bij Ziggo deel je door de architectuur 1 gbit met > 500 modems.
offtopic:
Ik kon bij Ziggo ook niet opzeggen toen dagelijks mijn verbinding een uur wegviel. En wanneer snelheid het probleem is zullen ze altijd vertellen dat je een hoger abonnement moet nemen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 16:41
ANdrode schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:22:
[...]
...Te weinig capaciteit in de wijkkasten? KPN probleem. ...
Nier per se.
De capaciteitsproblemen waar @Segafreak83 waarschijnlijk op doelt is het te kort aan poorten op de switches van T-Mobile.
Daar gaat KPN(-WBA) niet over en is dus ook niet het probleem van KPN(-WBA).
T-Mobile moet zelf zorgen voor voldoende capaciteit, daar waar ze eigen apparatuur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Dennis-L schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:44:
[...]

Nier per se.
De capaciteitsproblemen waar @Segafreak83 waarschijnlijk op doelt is het te kort aan poorten op de switches van T-Mobile.
Daar gaat KPN(-WBA) niet over en is dus ook niet het probleem van KPN(-WBA).
T-Mobile moet zelf zorgen voor voldoende capaciteit, daar waar ze eigen apparatuur hebben.
Hij noemt een snelheid van 50 mbit, daardoor ging ik uit van WBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:13:
[...]

Het gaat niet om @Segafreak83 zelf neem ik aan wat die PoPs betreft. Het is inderdaad tekenend dat ze grootschalig goedkope abonnementen zijn gaan leveren maar vervolgens op allerlei ODF plekken geen poorten meer hebben. En hun klantenservice geeft KPN de schuld....

[ Voor 41% gewijzigd door Barre73 op 26-02-2020 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
ANdrode schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:13:
[...]

Op ODF en WBA heb je zowel 50 als 100Mbit.
Alleen op ODF heb je ook 1000Mbit.

Als je 50Mbit besteld en T-Mobile heeft eigen apparatuur in "jouw" PoP, dan word je T-Mobile apparatuur gepatcht :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 26-02-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Pos schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:02:
Zou eigenlijk de 26e een monteur komen van guidion maar die kan ik afbellen.
In principe kun je die niet 'afbellen', omdat de garantie op de installatie dan vervalt volgens Guidion. Met andere woorden, als er dan toch nog iets is, moet je betalen als het alsnog aan je eigen handigheid heeft gelegen. No offence verder, maar dat is wat zij zeggen.

Ergens wil je helemaal geen Guidion monteur over de vloer, het gros is een omgeschoold bakker of slager die het eens in de techniek wil proberen. Daarbij verzuimen ze om service te verlenen. Klachten genoeg gehoord van klanten die niet terug gebeld worden, of monteurs die niet komen opdagen. Het is echt om te janken. Vaak verkloten ze nog eens met het zetten van een patch bij bijv. een migratie. Ze kunnen niets, ze weten niets, ze krijgen geen OTDR meter mee, het is hopeloos met die lui. Beetje de PostNL pakketbezorging die verkapte loonslaven in dienst heeft, en onder tijdsdruk moeten werken voor een hongerloontje.

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 20:37

Tornado1.0

Work in progress

Vandaag mijn Huawei router vervangen door usg, switch en AP. De controller draai ik in een container op mijn nas. Fysieke installatie ging goed, alleen krijg ik het niet goed ingesteld.

In de wizard van de controller heb ik de apparaten niet geadopt omdat ik eerst het op adres van de controller in moet stellen. In de controller zie ik de devices maar heb geen knop om ze te adopten. Blijkbaar heb je daar internet voor nodig. Dat heb ik niet want ik heb wel netwerken aangemaakt met correct vlan, maar ik heb geen usg om het netwerk aan te koppelen.

Als ik inlog in de usg zelf kan ik kiezen voor dhcp en dan een DNS instellen, maar geen vlan. Hierdoor komt hij niet op het netwerk.

Weet iemand hoe ik dit aan de praat krijg?

Ik heb eindelijk alles werkend *O* *O* *O*

Om een of andere reden kreeg ik geen knoppen met een lokaal controller account. Wat ik heb gedaan is de huawei router weer aangezet en de switch en ap in het netwerk gehangen. Via het cloud unify account kon ik toen wel de apparaten updaten en adopten! De usg was nog wat lastiger, via een andere laptop rechtstreeks aan de usg gekoppeld en het updatebestand gekopieerd en uitgevoerd. Daarna zag ik dat ik nu in de eigen pagina van de usg wel ineens de optie had om een vlan in te stellen :o Meteen getest, de usg kreeg een ip adres. Toen nog even de ip van de router aangepast, weer in het huawei netwerk gehangen en toen kon hij geadopt worden. Meteen huawei losgehaald en de usg als gateway en het werkte allemaal <3

[ Voor 34% gewijzigd door Tornado1.0 op 27-02-2020 23:38 ]

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik ga per 13 april ook weer over van NEM (Budget-Alles-In-Een) naar T-Mobile Thuis. Toen T-Mobile Thuis begon een aantal jaren geleden was ik er als eerste bij. Eigenlijk ging toen alles prima, maar TV-kastje van KPN is gewoon wat fijner. Maar tegenwoordig kijk ik amper TV, dus dat kastje boeit me niet meer zo.

De prijs is gewoon zeer scherp. Gemiddeld € 31,50 per maand na aftrek van cashback affiliate, actiekorting T-Mobile, factuurkorting ivm mobiel abonnement en gratis interactieve tv.
Gaat dan om een 100 mb/s aansluiting met televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 09:35
Eindelijk glasvezel in de meterkast bij onze wijk, dus ik in al mijn enthusiasm T-Mobile bellen om het huidige DSL abbo om te zetten...kan ik max 100 mbit krijgen, zelfde als mijn huidige DSL (natuurlijk is upload beter).

Na inlezen kom ik nu pas achter het WBA vs ODF verhaal en dat T-Mobile het vertikt om de bedragen van KPN/ACM te accepteren.

Nu moet ik een gok wagen: ik mijn abbo bij T-Mobile omzetten maar dan zit ik er weer 12 maanden aan vast ipv de resterende 3 maanden die ik nu op mijn bestaande abbo nog over heb. Of wachten tot afloop DSL abbo en de overstap maken naar KPN.

Heeft iemand enig idee of T-Mobile toch nog van plan is om weer hogere snelheden te gaan aanbieden op WBA netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Flight777 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:51:
Nu moet ik een gok wagen: ik mijn abbo bij T-Mobile omzetten maar dan zit ik er weer 12 maanden aan vast ipv de resterende 3 maanden die ik nu op mijn bestaande abbo nog over heb. Of wachten tot afloop DSL abbo en de overstap maken naar KPN.

Heeft iemand enig idee of T-Mobile toch nog van plan is om weer hogere snelheden te gaan aanbieden op WBA netwerken?
Ik zit met hetzelfde. Al heb ik mijn vdsl abbo bij Tmobile thuis laten verlopen in december. Zit in WBA gebied, heb al door thuis/mobiel combi 100/30 wat met glasvezel enkel wijzigt in 100/100. Het lijkt er nog niet op dat Tmobile bereid is om de tarieven wel te betalen. Dus voor een hogere snelheid zit je idd vast aan KPN voor als nog qua WBA gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Daarvoor zou ik wachten op wat er gebeurt nadat KPN gigabit gaat aanbieden. Dat kan voor flink wat verschuiving zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Eindelijk glasvezel in de meterkast bij onze wijk, dus ik in al mijn enthusiasm T-Mobile bellen om het huidige DSL abbo om te zetten...kan ik max 100 mbit krijgen, zelfde als mijn huidige DSL (natuurlijk is upload beter).

Na inlezen kom ik nu pas achter het WBA vs ODF verhaal en dat T-Mobile het vertikt om de bedragen van KPN/ACM te accepteren.

Ik zou even wachten tot je nog 1 maand te gaan hebt, kun je altijd nog besluiten wat je doet, of blijven of overstappen naar KPN.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis-L

KPN-WBA heeft 1000/1000 (zal nog tot eind dit jaar 1000/500 zijn) toegevoegd aan hun portfolio en dat zal vanaf komende maandag (2 maart) voor providers bestelbaar zijn.
Hiervoor de zijn de bedragen die KPN-WBA rekent voor 200 en 500Mbit verlaagd.
Die nieuwe bedragen gelden ook vanaf maandag, het is dus even afwachten wat T-Mobile a.d.h.v. die bedragen gaat doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 29-02-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Tenzij ze 1Gbit betaalbaar kunnen aanbieden binnen hun huidige ODF prijzen (40/35/25 afhankelijk van de aanwezigheid van een Go (Unlimited) abonnement), zul je waarschijnlijk alleen in hun eigen gebied hoger dan 100 Mbps kunnen krijgen. Een belangrijke reden dat ze met 200/500 zijn gestopt is omdat ze het hele verschil tussen ODF en WBA zoveel mogelijk willen vervagen, dus voor dezelfde downloadsnelheid dezelfde prijs of je nou op DSL, Fiber WBA of Fiber ODF zit. Ik zie het niet zitten dat ze WBA Gbit rendabel kunnen aanbieden binnen hun huidige prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Centurius schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 17:52:
Tenzij ze 1Gbit betaalbaar kunnen aanbieden binnen hun huidige ODF prijzen (40/35/25 afhankelijk van de aanwezigheid van een Go (Unlimited) abonnement), zul je waarschijnlijk alleen in hun eigen gebied hoger dan 100 Mbps kunnen krijgen. Een belangrijke reden dat ze met 200/500 zijn gestopt is omdat ze het hele verschil tussen ODF en WBA zoveel mogelijk willen vervagen, dus voor dezelfde downloadsnelheid dezelfde prijs of je nou op DSL, Fiber WBA of Fiber ODF zit. Ik zie het niet zitten dat ze WBA Gbit rendabel kunnen aanbieden binnen hun huidige prijzen.
Als je ziet wat er nu speelt, tekort aan poorten in PoPs op hun eigen apparatuur, dan zullen ze nu dus flink moeten investeren in hardware en dat zal toch ergens uit betaald moeten worden.
De kans lijkt mij dus aanwezig dat hun ODF tarieven eerder richting die van WBA gaan dan dat de WBA tarieven richting die van ODF gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Dennis-L schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 17:55:
[...]

Als je ziet wat er nu speelt, tekort aan poorten in PoPs op hun eigen apparatuur, dan zullen ze nu dis flink moeten investeren in hardware en dat zal toch ergens uit betaald moeten worden.
De kans lijkt mij dus aanwezig dat hun ODF tarieven eerder richting die van WBA gaan dan dat de WBA tarieven richting die van ODF gaan :)
Twijfelachtig, ze hebben een vrij grote oorlogskist sinds de fusie (vandaar ook bijvoorbeeld de bouw van eigen glasvezel netwerken). Het tekort aan poorten zal eerder te maken hebben met dat ze de populariteit van hun propositie onderschat hebben en het is nou niet bepaald hardware die je op een 'vandaag besteld, morgen in huis' methode krijgt. In het laatste jaar hebben ze een grote toestroom van klanten gehad rondom de prijsverhogingen bij andere partijen, overstappers van Tele2 en het uitrollen van Uit & Thuis. De aanval op hun capaciteit die dat heeft opgeleverd duurt even om te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Centurius schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:00:
[...]

Twijfelachtig, ze hebben een vrij grote oorlogskist sinds de fusie (vandaar ook bijvoorbeeld de bouw van eigen glasvezel netwerken). Het tekort aan poorten zal eerder te maken hebben met dat ze de populariteit van hun propositie onderschat hebben en het is nou niet bepaald hardware die je op een 'vandaag besteld, morgen in huis' methode krijgt. In het laatste jaar hebben ze een grote toestroom van klanten gehad rondom de prijsverhogingen bij andere partijen, overstappers van Tele2 en het uitrollen van Uit & Thuis. De aanval op hun capaciteit die dat heeft opgeleverd duurt even om te compenseren.
Kleine nuance.. ze betalen zelf niet voor de aanleg van die glasvezel (in Den Haag). Dat doet Primevest en T-Mobile is eerste huurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56

WBA vs ODF, het blijft een interessante discussie;

Ik heb onlangs nog contact gehad op de T-Mobile community, daar verschillen de meningen over waarom de wba aansluitingen niet - waar beschikbaar - omgezet worden naar odf.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Laatst online: 03-07-2024
Comp User schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:05:
[...]

WBA vs ODF, het blijft een interessante discussie;

Ik heb onlangs nog contact gehad op de T-Mobile community, daar verschillen de meningen over waarom de wba aansluitingen niet - waar beschikbaar - omgezet worden naar odf.
Zou te duur zijn voor T-Mobile !!!!. Maar bij WBA gaat iedere maand een groot deel direct richting KPN Wholesale . Als je daarna een jaar blijf klant dan brengt dat toch winst op Anders zou bij iedere nieuwe klant ook een jaar of langer verlies worden gemaakt op hun eigen netwerk.

[ Voor 10% gewijzigd door space-one op 02-03-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
space-one schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:15:
[...]

Zou te duur zijn voor T-Mobile !!!!. Maar bij WBA gaat iedere maand een groot deel direct richting KPN Wholesale . Als je daarna een jaar blijf klant dan brengt dat toch winst op Anders zou bij iedere nieuwe klant ook een jaar of langer verlies worden gemaakt op hun eigen netwerk.
Zit wel meer onzin in dat bericht en antwoord. Twee verschillende monteurs aansturen op twee netwerken? Onzin.
Je stuurt een migratieopdracht naar Reggefiber/KPN NetwerkNL en zij zetten de patch op de dag van overgang om van de KPN Dslam naar de T-Mobile switch. Klaar...
In het ergste geval komt je verbinding thuis niet op via het ODF netwerk en moet er toch nog een T-Mobile monteur thuis langskomen. Maar in principe moet dat niet hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Laats heb ik een nas in de meterkast gezet, een domeinnaam aangevraagd, een aantal webservices opgezet en alles geconfigureerd. Nu kom ik er achter dan de Huawei router geen nat loopback ondersteund wat als effect heeft dat ik mijn eigen webservices niet kan benaderen vanuit huis (binnen eigen netwerk via de domeinnaam). Ik gebruik applicaties waarbij je 1 url moet opgeven om te verbinden, dus dat moet gewoon overal werken.

Nu las ik op het tmobile forum dat de nieuwe Zyxel T50 router wel deze functie ondersteund. Ik heb contact opgenomen met de helpdesk maar daar wordt ik voor mij gevoel aan het lijntje gehouden, ze beloven me steeds terug te bellen maar doen dat niet en dan moet je een week wachten op een antwoord. Ik heb inmiddels 3x gebeld. Dat schiet dus niet op.

Mijn contract is al over de looptijd heen dus ik kan ieder moment opzeggen. Ik kan nu 2 dingen doen, terug naar KPN maar die is duurder of het contract opzeggen en opnieuw afsluiten. Het kost wel 67,50 aansluitkosten maarja, dan werkt het wel. (onder voorwaarde dat ik een nieuwe router krijg natuurlijk).

Zou ik bij de afdeling opzeggingen meer geluk kunnen hebben om een andere router te kunnen krijgen? Of zijn er andere oplossingen voor het NAT Loopback probleem (ik kon het niet vinden i.i.g.)? Wat denken jullie wat wijsheid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ocdaan schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:18:
Mijn contract is al over de looptijd heen dus ik kan ieder moment opzeggen. Ik kan nu 2 dingen doen, terug naar KPN maar die is duurder of het contract opzeggen en opnieuw afsluiten. Het kost wel 67,50 aansluitkosten maarja, dan werkt het wel. (onder voorwaarde dat ik een nieuwe router krijg natuurlijk).
Bij KPN heb je ook geen garantie op een goede router. Er zijn meerdere zeer zwakke routers in omloop die bij glasvezel worden ingezet (want het DSL modem in het beste type is nodig voor de xDSL klanten).
Zou ik bij de afdeling opzeggingen meer geluk kunnen hebben om een andere router te kunnen krijgen? Of zijn er andere oplossingen voor het NAT Loopback probleem (ik kon het niet vinden i.i.g.)? Wat denken jullie wat wijsheid is?
Is een eigen router neerzetten een optie? Je kan als je handig bent met openwrt op een router van EUR 30 op marktplaats alles perfect instellen (mijn Ziggo extra wifi punt TP-Link Archer C7 is verouderd maar voldoet nog prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Dan zou ik een eigen router in Bridge modus moeten zetten. Is dat een beetje te doen of kost dat 3 avonden gedoe om het werkend te krijgen? Ik heb nog wel een drytek liggen van een eerdere glasvezel verbinding. Ik heb eigenlijk geen zin in dit gezeur, liever dat het gewoon werkt zoals het zou moeten ;-)

Ik woon trouwens in een gebied waar 1Gbit wordt aangeboden. Vorige keer had ik wel een fatsoenlijke router van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

ocdaan schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:30:
Dan zou ik een eigen router in Bridge modus moeten zetten. Is dat een beetje te doen of kost dat 3 avonden gedoe om het werkend te krijgen? Ik heb nog wel een drytek liggen van een eerdere glasvezel verbinding. Ik heb eigenlijk geen zin in dit gezeur, liever dat het gewoon werkt zoals het zou moeten ;-)

Ik woon trouwens in een gebied waar 1Gbit wordt aangeboden. Vorige keer had ik wel een fatsoenlijke router van KPN.
Je zou bijvoorbeeld een Edgerouter X kunnen overwegen. Kost rond de 50 euro. Staan in dit topic ook wel wat configuratie voorbeelden om het werkend te krijgen.

pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X

[ Voor 7% gewijzigd door Toet3r op 02-03-2020 21:39 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Misschien doe ik dat wel, ik zal er nog even over denken. Bedankt voor de suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:29
In plaats van een andere router kun je ook DNS door je NAS laten afhandelen, dan kun je voor je eigen domein en uitzondering aanmaken om deze naar het lokale adres om te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Het zijn allemaal lapmiddelen, als de nas een keer uit gaat kunnen we thuis niet meer het internet op. Ik probeer eerst wel een andere router of desnoods weer terug naar KPN, als laatste kan ik een eigen router proberen maar ik heb liever dat het gewoon functioneerd zonder poespas.

[ Voor 4% gewijzigd door ocdaan op 03-03-2020 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ocdaan schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:30:
Kan als je het concept van VLANs snapt in een paar minuten [als je geen tv gebruikt].

"DHCP op VLAN 300"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

We hebben alleen internet en telefoon. Volgens mij heb ik nog een Draytek Vigor 1000Vn liggen. Ik kan morgenavond wel een poging wagen. Denk je dat dat gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
Een andere goede optie is een FRITZ!Box. Op Marktplaats en Vraag en Aanbod hier op Tweakers kom je vaak goed geprijsde 7590's en 5490's tegen.

Instellen is een fluitje van een cent. Kwestie van T-Mobile Thuis profiel selecteren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Dat kost ook tussen 70 en 100 euro als ik in vraag en aanbod kijk. Het is een optie, dank voor de suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 13:48

wouter1981

w00t

ANdrode schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:24:
[...]

Kan als je het concept van VLANs snapt in een paar minuten [als je geen tv gebruikt].

"DHCP op VLAN 300"
Ook TV kan er "probleemloos" naast werken.
@ocdaan Ik heb het als volgt gedaan: wouter1981 in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Gaat dan de Huawei er compleet tussen weg en is het een kwestie van een andere router (eigenlijk een soort van vlan mapping) configureren? Ik zou dan als het even niet lukt de Huawei terug kunnen plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter1981

wouter1981

w00t

Ik heb de Huawei nu inderdaad niet meer in gebruik. Ik gebruik een eigen router omdat ik een aantal servers draai achter de firewall die ik van buitenaf moet kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Dat zijn een hoop extra stappen die je moet zetten om iets simpels als tv aan de praat wil krijgen. Plus de uitgave voor 2 (managed) switches.

Bij de concurrent kan alles (internet & tv) zonder gedoe over 1 kabel naar de woonkamer/tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981

wouter1981

w00t

Ik heb maar 1 managed switch. Van daaruit 1 UTP rechtstreeks naar de TV ontvanger.
Als dit niet mogelijk is dan zou je met een 2e managed switch VLAN 640 weer kunnen uitsplitsen bij je TV ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Dus ik kan die Draytek Vigor configureren voor internet en telefoon zonder tussenkomst van de Huawei, de telefoon centrale gaat dan rechstreeks in de Vigor en voor internet heb ik een simpele switch die op 1 van de Vigor lan poorten komt. (ik heb geen tv via tmobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07 17:51
Weer hele slechte ervaringen met T-Mobile Thuis service verlening mbt de afhandeling en het oplossen van een glasvezel storing.

Sinds 19 feb j.l. is binnen 12 maanden tijd is mijn glas signaal er voor een 3e keer uitgevallen.

De eerste twee maal dat dit voorviel was doordat mijn vezel er bewust in de wijk centrale was uit gepacht door een monteur, omdat er foutieve info in zn werkbon stond van T-Mobile.

Hier ben vorig jaar achter gekomen toen mn glas signaal uitviel en ik de monteur voor de wijk centrale kon aanhouden. Monteur liet mij de order zien en patchte mijn vezel weer terug die hij er 10 min eerder volgens zijn werkorder had uitgehaald.

Mijn huidige storing is hoogstwaarschijnlijk weer het zelfde geval. Aangezien ik niet thuis was heb ik niet kunnen checken of er op dat tijdstip werkzaamheden in de wijk centrale plaats vonden.

Gideon kan sinds de overname van KPN Networks niet meer in de wijk centrale komen, hierdoor is de oplos tijd drastisch toegenomen.

Vanaf as woensdag is het de derde week dat deze storing loopt, T-Mobile klantenservice is dermate slecht telefonisch bereikbaar en de pick-up tijd door de interne afdeling WBA Levering is mij onbekend.

Graag zou ik willen weten of T-MOBILE thuis in gebreken gesteld kan worden als blijkt dat mijn vezel voor een 3e keer op rij er abusievelijk uitgepatched blijkt te zijn.

AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik denk dat je als consument weinig kan doen, met een zakelijk abbo staan dat soort dingen beter beschreven volgens mij. Ik heb ook nog steeds 50+ euro van ze te goed, de overstap (service) was verkeerd gegaan, ze hadden kpn niet correct opgezegt, ik zou het verschil terug krijgen van tmobile hadden ze beloofd maar toen puntje bij paaltje kwam gaven ze niet thuis. Nu met de vraag voor een modemwissel houden ze me ook aan het lijntje, beloven steeds terug te bellen en doen dat niet, nu moet ik een week wachten op antwoord zei de jonge dame. Nou ja, wie weet komen ze toch nog over de brug. Het is triest haha maarja, je moet het maar accepteren ;-) Alle kleine profiders zijn inmiddels opgekocht, dus keuze is er niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:11

nwagenaar

God, root. What's the differen

@Gkirmathal even wat betreft het bewust de vezel eruithalen in de wijkcentrale.

Dit euvel heb ik meerdere momenten gehad bij XS4all/KPN waarbij mijn glasverbinding gewoon verdwenen was met een gemiddelde oplostijd van 1 week (monteur van Volkers Wessels werd door XS4all zelf geregeld, heb circa 8 jaar glasvezel). Reden: mijn glasvezel patch in de wijkcentrale werd verwijderd en gebruikt voor een nieuwe verbinding.

Een gevalletje van slechte/onduidelijke documentatie al dan niet door slechte administratie bij de beheerders van de wijkcentrale. Vanuit coulance heeft XS4all mij al enkele keer een plus abonnement toegevoegd en een gedeelte van de rekening gecrediteerd.

Maar T-Mobile wettelijk in gebreke stellen lijkt mij door dit alles erg moeilijk, zeker als zij binnen een redelijk termijn het probleem verhelpen (richtlijn is na 3 weken).

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Gkirmathal schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:25:
De eerste twee maal dat dit voorviel was doordat mijn vezel er bewust in de wijk centrale was uit gepacht door een monteur, omdat er foutieve info in zn werkbon stond van T-Mobile.

Hier ben vorig jaar achter gekomen toen mn glas signaal uitviel en ik de monteur voor de wijk centrale kon aanhouden. Monteur liet mij de order zien en patchte mijn vezel weer terug die hij er 10 min eerder volgens zijn werkorder had uitgehaald.

Mijn huidige storing is hoogstwaarschijnlijk weer het zelfde geval. Aangezien ik niet thuis was heb ik niet kunnen checken of er op dat tijdstip werkzaamheden in de wijk centrale plaats vonden.
Herkenbaar probleem. Dit heb ik destijds bij het opleveren / in gebruik name van mijn verbinding ook de eerste paar maanden gehad. Toen telkens wel bij de klantenservice te woord gestaan en tijd dat de verbinding niet werkte gecrediteerd gekregen.

Overigens heb ik toen zelf ook voor de zekerheid contact opgenomen met Reggefiber om aan te geven dat hun monteurs telkens mijn verbinding weg patchte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Laatst online: 10-09 16:45
Iemand t-mobile glas aan aan de praat op een UDM en of UDM PRO ?
Mij lukt het (niet meer) op een UDM PRO, dus nu de zyxel er tussen en UDMP in dmz :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gkirmathal schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:25:
Weer hele slechte ervaringen met T-Mobile Thuis service verlening mbt de afhandeling en het oplossen van een glasvezel storing.

Gideon kan sinds de overname van KPN Networks niet meer in de wijk centrale komen, hierdoor is de oplos tijd drastisch toegenomen.
Geen idee waar je dat vandaan haalt. Guidion monteurs die de goede opleiding hebben gehad mogen in de PoP's van KPN Netwerk NL. Dat is niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkirmathal
Barre73 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:15:
[...]

Geen idee waar je dat vandaan haalt. Guidion monteurs die de goede opleiding hebben gehad mogen in de PoP's van KPN Netwerk NL. Dat is niet veranderd.
Gideon klantenservice én de monteur die laatste hier was melde dat voor de regio Alphen aan den Rijn zij de wijk centrales niet meer in kunnen sinds het infra beheer van Reggefiber naar KPN Networks over is gegaan.

In regio Rotterdam bijv kunnen ze wel gewoon de wijk centrales nog in.

De eerste keer eind dec 2019 ging de monteur idd gewoon de centrale in en patchte mijn vezel terug. In aug 2019 een maand voor de overgang naar KPN Networks werd me voor de wijk centrale door de monteur gemeld dat ze na overgang geen directe toegang meer krijgen. Iets waar die persoon van baalde.

AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkirmathal
rens-br schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:02:
[...]

Herkenbaar probleem. Dit heb ik destijds bij het opleveren / in gebruik name van mijn verbinding ook de eerste paar maanden gehad. Toen telkens wel bij de klantenservice te woord gestaan en tijd dat de verbinding niet werkte gecrediteerd gekregen.

Overigens heb ik toen zelf ook voor de zekerheid contact opgenomen met Reggefiber om aan te geven dat hun monteurs telkens mijn verbinding weg patchte.
En @nwagenaar , onder Reggefiber verliep oplossen van storingen ook iets vlotter IMO. Gideon monteurs hadden toen vaak sleutel van de centrale, zoals Barre hierboven melde. Sinds het glasnetbeheer over ging naar KPN Netwerks is daar verandering in gekomen.

Dat merk ik nu. Constant van het kastje naar de muur gestuurd worden door T-mobile en KPN Networks. Ze wijzen steeds naar elkaar.

Ondertussen is het weer wachten (helpdesk eindelijk tepakken gekregen) wanneer T-mobile Backoffice de melding oppakt en de juiste verantwoordelijke partij gaat aansturen.
De cynicus in mij verbaast het niks als dit weer 5 werkdagen op zich laat wachten. Dan staat de teller bijna op een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Ik heb een vraag over mijn nieuwe aansluiting.

Ik heb al ca 10+ jaar glas liggen binnen in de meterkast. Echter deze is nog nooit in gebruik geweest (zit nu nog bij Ziggo) en ik zie dat het aansluitpunt een GN01 is ( zie: Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie") (betreft aan aansluiting in Uden. Destijds door KNP/Reggefiber aangelegd)

Nu is mijn vraag: volgende week komen ze vanuit Guidion de boel aansluiten. Hebben zijn alles bij om dat aansluit punt om te bouwen zodat de aansluiting gaat werken?

Ik heb zowel Guidion als Tmobile hier al over gebeld maar daar krijg ik niet echt een antwoord.
(in de trant van: "we gaan er van uit dat het goed komt"...)

Iemand hier ervaring hoe dit gaat lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:11

nwagenaar

God, root. What's the differen

Gkirmathal schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:46:
[...]
Dat merk ik nu. Constant van het kastje naar de muur gestuurd worden door T-mobile en KPN Networks. Ze wijzen steeds naar elkaar.
Waarom laat jij je van het kastje naar de muur sturen tussen T-Mobile en KPN Networks (ongeacht wie de wijkkast induikt)?

Ik snap je frustratie en dat je het niet leuk vindt dat je verbinding niet werkt vanwege een patch-issue in de wijkkast (al dan niet door achterstallige administratie). Maar jij hebt een contract met T-Mobile - je hebt helemaal niets met KPN Networks of met de monteurs van hun of Gideon/whatever te maken - en zij moeten gaan zorgen dat het gaat werken in een acceptabele tijdsframe.

Overigens vind ik 5 werkdagen redelijk, maar je mag zeker nu wel even aangeven dat dit de 3e keer is binnen zoveel maanden, dat een vorm van compensatie op zijn plaats is (als zij dat al niet hebben gedaan) en dat zij zorg gaan dragen voor dat dit niet meer gaat gebeuren.

Aanvullend is het mijn ervaring met diverse internet providers (niet alleen T-Mobile) dat een nette mededeling op Twitter en/of Facebook erg vlot werkt en vaak beter dan contact met de klantenservice/helpdesk.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ron555 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:52:

Ik heb al ca 10+ jaar glas liggen binnen in de meterkast. Echter deze is nog nooit in gebruik geweest (zit nu nog bij Ziggo) en ik zie dat het aansluitpunt een GN01 is ( zie: Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie") (betreft aan aansluiting in Uden. Destijds door KNP/Reggefiber aangelegd)

Nu is mijn vraag: volgende week komen ze vanuit Guidion de boel aansluiten. Hebben zijn alles bij om dat aansluit punt om te bouwen zodat de aansluiting gaat werken?

Ik heb zowel Guidion als Tmobile hier al over gebeld maar daar krijg ik niet echt een antwoord.

Die ombouwset waar ik het over heb in mijn post is bedoeld om een NT op te kunnen klikken. T-Mobile gebruikt echter geen klikbare NT zoals andere providers. In het geval van deze FTU neem ik aan dat de monteur de gele glaskabel direct op de blauwe connector in de FTU klikt (met een koppelstukje).
Nadeel daarvan is wel dat het geen hele mooie oplossing is dus ik hoop dat je FTU niet teveel in het zicht hangt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Barre73 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:01:
[...]

Die ombouwset waar ik het over heb in mijn post is bedoeld om een NT op te kunnen klikken. T-Mobile gebruikt echter geen klikbare NT zoals andere providers. In het geval van deze FTU neem ik aan dat de monteur de gele glaskabel direct op de blauwe connector in de FTU klikt (met een koppelstukje).
Nadeel daarvan is wel dat het geen hele mooie oplossing is dus ik hoop dat je FTU niet teveel in het zicht hangt..
Nee hangt niet echt in het zicht. Gaat er mij vooral om dat de monteur de aansluiting in 1 keer kan opleveren en ik niet de reactie krijg:
ohw das oud daar kan ik niks mee en er weer iemand anders moet komen b.v KPN... om de connectie te maken met de router.

Ik hoop dat ze het zo aansluiten dat ik er als de monteur weg is er " gewoon" mijn USG aan kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkirmathal
nwagenaar schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:03:
[...]

Waarom laat jij je van het kastje naar de muur sturen tussen T-Mobile en KPN Networks (ongeacht wie de wijkkast induikt)?

Ik snap je frustratie en dat je het niet leuk vindt dat je verbinding niet werkt vanwege een patch-issue in de wijkkast (al dan niet door achterstallige administratie). Maar jij hebt een contract met T-Mobile - je hebt helemaal niets met KPN Networks of met de monteurs van hun of Gideon/whatever te maken - en zij moeten gaan zorgen dat het gaat werken in een acceptabele tijdsframe.

Overigens vind ik 5 werkdagen redelijk, maar je mag zeker nu wel even aangeven dat dit de 3e keer is binnen zoveel maanden, dat een vorm van compensatie op zijn plaats is (als zij dat al niet hebben gedaan) en dat zij zorg gaan dragen voor dat dit niet meer gaat gebeuren.

Aanvullend is het mijn ervaring met diverse internet providers (niet alleen T-Mobile) dat een nette mededeling op Twitter en/of Facebook erg vlot werkt en vaak beter dan contact met de klantenservice/helpdesk.
Misschien moet ik dit alleen even venten hoor, ik weet het niet :P

Je hebt helemaal gelijk, contractueel gezien heb ik alleen met T-Mobile Thuis te maken.
Ben ik meer 'pissig' om het hele bureaucratisch werkproces en het verloop ervan. Helpdesk heeft me elke keer trouwens prettig, vriendelijk en professioneel te woord gestaan.

Over de tijdframes. Ja 5 werkdagen na 1e melding om tot een eerste conclusie/oplossing te komen is IMO acceptabel.
Zoals binnen 5 w/d extern laten constateren i.d.d. geen licht op de vezel > doorzetten naar infra beheerder om monteur te sturen > +5 w/d voor hun techdienst om tot een oplossing te komen (als het een patch fout is en geen glas breuk). Daarin vind ik IMO >=10 w/d prima acceptabel.

Wil wel graag het verlopen tot nu vermelden, ook al klink ik erover nogal cynisch (excuus ;) )
Vooral omdat mensen soms worden boos op de helpdesk medewerker, die niks aan bedrijfsprocessen kunnen veranderen, hoe graag ze het zelf ook zouden willen!
Woensdag middag 19 feb 1e melding gedaan bij T-mobile helpdesk, aangegeven dat mijn al lijn idd 2x eerder eruit gepatched is door een of andere fout en dat dit nu hoogstwaarschijnlijk weer het geval is. Deze 2 eerdere storingen stonden ook duidelijk in hun systeem vermeld ook dat het een patch fout was.

Op zat 21 feb contact met de helpdesk gehad, hun mij dat Gideon maandag aangestuurd zou worden. Hierop gelijk gemeld dat het op mijn kant checken door Gideon niks zal opleveren.

Tot hun spijt melde ze dat KPN Networks dit werkproces tegenwoordig zo verplicht in deze regio: eerst Gideon langs bij de klant > dan terug naar T-Mobile > backoffice schiet het door naar KPN Networks als blijkt dat het aan hun kant ligt.
Zelfs al is het bij melding 1 kristal helder, na aanleiding van eerdere storingen, dat het probleem niet aan de kant van de klant ligt. Dit rigide werkproces wordt blijkbaar nu zo verplicht. Anders dan toen Reggefiber netwerkbeheerder was btw.

Dus pas na ~3 w/d werd de melding van de Backoffice doorgezet naar Gideon, die ma 24 feb in de avond mij mailde voor afspraak te maken. Deze kon op z'n vroegst pas +5 dagen later (excl weekend) gemaakt worden. Hun klantenservice zei dat monteur niet meer in de centrales konden, ik melde daarop alvast wat de monteur z'n conclusie ging worden.

Gister eind vd kwam die monteur idd tot exact de zelfde conclusie, die ik aan zijn klantenservice en al op 19 feb aan de T-Mobile helpdesk had doorgegeven: probleem moet in de wijk centrale gezocht worden = gelijk doorzetten naar de netwerk beheerder.

Daar kan ik heel niet goed tegen, die geforceerde bureaucratie werkprocessen waar iedereen die erin werk van weet dat ze niet efficient werken.
Het zou mooi als Networks morgen ineens op de stoep staat en het gefixt krijgt, omdat Backoffice de melding tijdig heeft doorgestuurd (wat ik gevraagd heb of ze me hiervan op de hoogte kunnen houden, maar nog niks vernomen).
En dan kan je zeggen dat ik niks met Network of Gideon te maken heb, qua contract gezien correct.
Alleen als ik Gideon zelf niet had gebeld, dan was mijn eerste afspraak geen +5 maar +10 dagen verder. En als ik mij verder niet-assertief mij opstel, zelf nergens achterheen ga, tot eindelijk Networks (of het bedrijf in naam van) contact opneemt voor een afspraak.
Dan kan deze storing zomaar weer ineens 15 werkdagen gaan duren, als het geen glas breuk is, had dit in ~5 werkdagen opgelost kunnen zijn mist er geen bureaucratie werkprocessen waren die dit in de weg zaten.

Maar...als m'n vezel tussen huis en wijk centrale dus gebroken blijkt, dan neem ik zeker wel een deel van mijn cynische terug! Zo ben ik dan wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ron555 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:11:
[...]

Nee hangt niet echt in het zicht. Gaat er mij vooral om dat de monteur de aansluiting in 1 keer kan opleveren en ik niet de reactie krijg:
ohw das oud daar kan ik niks mee en er weer iemand anders moet komen b.v KPN... om de connectie te maken met de router.

Ik hoop dat ze het zo aansluiten dat ik er als de monteur weg is er " gewoon" mijn USG aan kan hangen.
Meestal gooien ze alle oude rommel er af en plaatsen ze alles nieuw. Het moet wel heel gek lopen wil de monteur de spullen niet bij zich hebben.

Daarnaast, je kan je wel druk maken maar dat heeft geen zin. Er is geen helpdesk die jouw verhaal gaat aanhoren en een monteur gaat instrueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:10

Yucko

One clown to rule them all !

Ron555 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:52:

ik heb een tijd geleden mijn overnamepunt van de woonkamer naar de meterkast laten verplaatsen (vrouwen en hun aversie tegen kabels en flikkerende led lampjes :P) door Guidion en die had alles bij zich om de oude meuk die ik nog had (baseplaat van een Genexis Hybrid + blindkappen) door een TK01.
Over het feit dat ik niet die standaard Huawei meuk maar een eigen router gebruikte heb ik hem niet gehoord.

Dus ik denk wel dat het allemaal los gaat lopen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 03-03-2020 17:19 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
Gkirmathal schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:01:
[...]

Misschien moet ik dit alleen even venten hoor, ik weet het niet :P

Je hebt helemaal gelijk, contractueel gezien heb ik alleen met T-Mobile Thuis te maken.
Ben ik meer 'pissig' om het hele bureaucratisch werkproces en het verloop ervan. Helpdesk heeft me elke keer trouwens prettig, vriendelijk en professioneel te woord gestaan.

Over de tijdframes. Ja 5 werkdagen na 1e melding om tot een eerste conclusie/oplossing te komen is IMO acceptabel.
Zoals binnen 5 w/d extern laten constateren i.d.d. geen licht op de vezel > doorzetten naar infra beheerder om monteur te sturen > +5 w/d voor hun techdienst om tot een oplossing te komen (als het een patch fout is en geen glas breuk). Daarin vind ik IMO >=10 w/d prima acceptabel.

Wil wel graag het verlopen tot nu vermelden, ook al klink ik erover nogal cynisch (excuus ;) )
Vooral omdat mensen soms worden boos op de helpdesk medewerker, die niks aan bedrijfsprocessen kunnen veranderen, hoe graag ze het zelf ook zouden willen!

[...]

En dan kan je zeggen dat ik niks met Network of Gideon te maken heb, qua contract gezien correct.
Alleen als ik Gideon zelf niet had gebeld, dan was mijn eerste afspraak geen +5 maar +10 dagen verder. En als ik mij verder niet-assertief mij opstel, zelf nergens achterheen ga, tot eindelijk Networks (of het bedrijf in naam van) contact opneemt voor een afspraak.
Dan kan deze storing zomaar weer ineens 15 werkdagen gaan duren, als het geen glas breuk is, had dit in ~5 werkdagen opgelost kunnen zijn mist er geen bureaucratie werkprocessen waren die dit in de weg zaten.

Maar...als m'n vezel tussen huis en wijk centrale dus gebroken blijkt, dan neem ik zeker wel een deel van mijn cynische terug! Zo ben ik dan wel ;)
Paar weken terug had ik bij KPN op maandagmiddag geen internet meer (glas). Mijn vrouw heeft KPN gebeld, monteur kon dinsdag komen... Wij waren beide niet thuis, dus werd het woensdagochtend. Al met al was de monteur een uur bezig van alles te controleren. Op het moment dat hij terug kwam van de pop gaf hij aan dat ik door KPN netwerk gebeld zou worden. 3minuten later werd ik al gebeld of ze met een uur konden komen, ze waren er zelfs een half uur later al. Één monteur was rechtstreeks naar de pop gereden, dan ander direct naar m'n huis. Was een glasbreuk op 670m van de pop. Diezelfde middag 'tijdelijk' gemaakt. 2 weken later is er nieuwe glasdraad geblazen.

Het kan dus ook anders. Ik zit te denken om over te stappen naar T-Mobile. Maar de verhalen hier doen me dus wel twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Yucko schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:18:
[...]

ik heb een tijd geleden mijn overnamepunt van de woonkamer naar de meterkast laten verplaatsen (vrouwen en hun aversie tegen kabels en flikkerende led lampjes :P) door Guidion en die had alles bij zich om de oude meuk die ik nog had (baseplaat van een Genexis Hybrid + blindkappen) door een TK01.
Over het feit dat ik niet die standaard Huawei meuk maar een eigen router gebruikte heb ik hem niet gehoord.

Dus ik denk wel dat het allemaal los gaat lopen ;)
Goed om te horen.

Afwachten dus, maar uit jou verhaal blijkt dat de monteurs dus wel wat spulletjes bij hebben om eventuele ouwe meuk te vervangen of aan te sluiten.
Thanks!
Ik wacht het volgende week af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb net met 5 verschillende afdelingen gesproken van mobiel tot thuis en van support tot sales om een routerswap voor elkaar te krijgen maar helaas. Ik heb aangeboden mijn aboo te verlengen en te upgraden (met mobiel) voor 2 jaar, zolang ze maar de toezegging willen doen dat ik de routerswap krijg. Ze hebben liever dat ik terug ga naar KPN dan dat ze de komende 2 jaar een tevreden klant hebben. lol Wat een raar bedrijf mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

O-) Was er gisteren niet toevallig onweer bij je in de buurt? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Get!em schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:55:
O-) Was er gisteren niet toevallig onweer bij je in de buurt? O-)
En anders de magnetron truc. 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trankilo
  • Laatst online: 13-08 16:15
Nuevocasa schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:24:
[...]

Paar weken terug had ik bij KPN op maandagmiddag geen internet meer (glas). Mijn vrouw heeft KPN gebeld, monteur kon dinsdag komen... Wij waren beide niet thuis, dus werd het woensdagochtend. Al met al was de monteur een uur bezig van alles te controleren. Op het moment dat hij terug kwam van de pop gaf hij aan dat ik door KPN netwerk gebeld zou worden. 3minuten later werd ik al gebeld of ze met een uur konden komen, ze waren er zelfs een half uur later al. Één monteur was rechtstreeks naar de pop gereden, dan ander direct naar m'n huis. Was een glasbreuk op 670m van de pop. Diezelfde middag 'tijdelijk' gemaakt. 2 weken later is er nieuwe glasdraad geblazen.

Het kan dus ook anders. Ik zit te denken om over te stappen naar T-Mobile. Maar de verhalen hier doen me dus wel twijfelen.
Het verschil dat je hier omschrijft is het verschil tussen een low-budget merk dat diensten levert over een netwerk van een andere partij, en een premium merk met een eigen netwerk.
Ik heb mijn lesje al lang geleden geleerd omdat je de provider pas leert kennen als het mis gaat ;)
In mijn geval betaal ik graag voor de service die KPN bied maar dat doet niks af aan de propositie die T-Mobile aanbied. Buiten dat wil of kan niet iedereen hiervoor iets meer betalen dus heb ik daar geen oordeel over. Want als het werkt dan krijg je bij T-Mobile veel voor weinig. Maar als je een hoog service niveau gewent bent dan is idd deze provider misschien niet de juiste keuze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draz!c
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-08 10:26
Hierbij mijn ervaringen tot op dit moment met t-mobile thuis.
Eind januari heb ik een aanvraag gedaan voor t-mobile thuis (gelukkig met overstap service).
De bedoeling was dat de verbinding eind februari opgeleverd zou gaan worden.
Na diverse telefoontjes met de helpdesk is duidelijk geworden dat ook in mijn wijkcentrale geen ODF patchpoorten meer beschikbaar zijn. Ze geven aan dat ze afhankelijk zijn van KPN NetwerkNL en dat niet duidelijk is wanneer er weer poorten beschikbaar komen. De letterlijke tekst van helpdesk nadat ze contact hebben gehad met de technische dienst was 'geen flauw idee wanneer er aangesloten kan worden'. Het zou paar weken kunnen duren maar ook zomaar maanden (aangezien er meerdere verhalen de ronde gaan over mensen die al 2 -3 maanden wachten)

Aangezien ze niet kunnen aangeven wanneer/of er aangesloten kan worden heb ik gevraagd of ik af kan zien van de diensten van t-mobile (d.m.v. een ingebrekestelling). Hierop kwam een antwoord retour dat dit mij €75 euro zou gaan kosten. Natuurlijk direct aangeven dat ik hier niet akkoord mee ga aangezien ze zelf een contract aangegaan zijn waarvan ze niet weten of ze überhaupt kunnen gaan leveren. Er ligt nu een verzoek bij de financiële afdeling om een kosteloos het contract te ontbinden.

wordt dus vervolgd.... jammer dat ze nieuwe abonnementen accepteren terwijl ze geen ruimte in de wijkcentrales hebben om die te faciliteren :( Tot op heden dus een zeer slechte ervaring met t-mobile en dat voordat ik überhaupt aangesloten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trankilo schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:21:
[...]

Het verschil dat je hier omschrijft is het verschil tussen een low-budget merk dat diensten levert over een netwerk van een andere partij, en een premium merk met een eigen netwerk.
Ik heb mijn lesje al lang geleden geleerd omdat je de provider pas leert kennen als het mis gaat ;)
In mijn geval betaal ik graag voor de service die KPN bied maar dat doet niks af aan de propositie die T-Mobile aanbied. Buiten dat wil of kan niet iedereen hiervoor iets meer betalen dus heb ik daar geen oordeel over. Want als het werkt dan krijg je bij T-Mobile veel voor weinig. Maar als je een hoog service niveau gewent bent dan is idd deze provider misschien niet de juiste keuze....
Vreemd, een ouder echtpaar bij mij in de straat heeft mij gevraagd of ik hen op weg wilde hebben in glasvezel land, het mocht niet teveel kosten maar ze wilden weg bij het veel te dure Ziggo. In de tweede week van februari was het dan zover... eindelijk glasvezel van T-Mobile..... tenminste, dat dachten ze....

Monteur heeft in de POP de fiber erin geprikt, maar geen licht op de vezel. Metingen wezen uit dat er een breuk in de vezel zat. Guidion contact opgenomen met iemand en 3 dagen later stonden er 2-man voor de deur die een nieuwe vezel hebben geblazen.

Ik denk niet dat het alleen te maken heeft met budget, pro o.i.d. diensten maar vooral ook waar je woont, hoe de planning eruit ziet etc. Helaas is het hier niet alleen bij dat adres alwaar een breuk in de vezel zat, bij mij in 2013 was dit eveneens het geval en zo zijn er nog een handjevol andere adressen binnen steenworp afstand van mijn woning.

Overigens moet ik zeggen dat KPN nou ook weer niet zo'n premium netwerk betreft. Heb vaak zat meer dan 1 week moeten wachten op monteurs bijvoorbeeld voor het constateren dat het opnemen in de cloud toch echt problemen had, ondemand niet werkte, er gewoon stabiliteitsproblemen waren in de POP waardoor snelheden soms tot onder de 50Mbit inzakte (dat op een abonnement van 500Mbit).

Moraal van het verh.... nou ja, geen verhaal gewoon feit.... ervaringen kunnen verschillen, zo ook de beschikbaarheid/bereikbaarheid van monteurs, drukte etc. etc. Houdt overigens niet in dat T-Mobile beter is of niet, maar gewoonweg dat ook zogenaamde premium providers (kuch) vaak zat steken laten vallen.
draz!c schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:24:
Hierbij mijn ervaringen tot op dit moment met t-mobile thuis.
Eind januari heb ik een aanvraag gedaan voor t-mobile thuis (gelukkig met overstap service).
Hopen voor je dat ze die overstap service dan beëindigd hebben aangezien anders je huidige (oude) provider gewoon haarfijn de diensten beëindigd. Kun je daar straks ook weer een nieuwe aanvraag voor indienen :-(
jammer dat ze nieuwe abonnementen accepteren terwijl ze geen ruimte in de wijkcentrales hebben om die te faciliteren :( Tot op heden dus een zeer slechte ervaring met t-mobile en dat voordat ik überhaupt aangesloten ben.
Ze kunnen pas de beschikbaarheid zien als er een order ingeschoten is, daarnaast kan het natuurlijk heel goed zijn dat er ten tijden van je aanvraag poorten beschikbaar zijn maar ten tijden van de oplevering niet. Voor zover ik begrepen heb werkt het op basis van First Come, waarbij wordt uitgegaan van de eerste de beste die wordt aangesloten dus reserveren is niet eens mogelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2020 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draz!c
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-08 10:26
Aangezien ze niet kunnen aangeven wanneer/of er aangesloten kan worden heb ik gevraagd of ik af kan zien van de diensten van t-mobile (d.m.v. een ingebrekestelling). Hierop kwam een antwoord retour dat dit mij €75 euro zou gaan kosten. Natuurlijk direct aangeven dat ik hier niet akkoord mee ga aangezien ze zelf een contract aangegaan zijn waarvan ze niet weten of ze überhaupt kunnen gaan leveren. Er ligt nu een verzoek bij de financiële afdeling om een kosteloos het contract te ontbinden.

wordt dus vervolgd.... jammer dat ze nieuwe abonnementen accepteren terwijl ze geen ruimte in de wijkcentrales hebben om die te faciliteren :( Tot op heden dus een zeer slechte ervaring met t-mobile en dat voordat ik überhaupt aangesloten ben.
Inmiddels teruggebeld door t-mobile en ze geven aan dat ze echt geen enkele uitspraak kunnen doen omtrent het kunnen aansluiten.
Aangezien ze niet kunnen leveren hebben ze de order dan ook nu kosteloos geannuleerd en dit ook doorgegeven aan mijn huidige provider (ziggo). Nu dus op zoek naar een andere provider die wel kan leveren. Had graag de 1gbit up/down gehad maar dat zit er dus niet in :| (bij KPN staat helaas nog altijd max. 500/500).
Pagina: 1 ... 73 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie