nwagenaar schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:03:
[...]
Waarom laat jij je van het kastje naar de muur sturen tussen T-Mobile en KPN Networks (ongeacht wie de wijkkast induikt)?
Ik snap je frustratie en dat je het niet leuk vindt dat je verbinding niet werkt vanwege een patch-issue in de wijkkast (al dan niet door achterstallige administratie). Maar jij hebt een contract met T-Mobile - je hebt helemaal niets met KPN Networks of met de monteurs van hun of Gideon/whatever te maken - en zij moeten gaan zorgen dat het gaat werken in een acceptabele tijdsframe.
Overigens vind ik 5 werkdagen redelijk, maar je mag zeker nu wel even aangeven dat dit de 3e keer is binnen zoveel maanden, dat een vorm van compensatie op zijn plaats is (als zij dat al niet hebben gedaan) en dat zij zorg gaan dragen voor dat dit niet meer gaat gebeuren.
Aanvullend is het mijn ervaring met diverse internet providers (niet alleen T-Mobile) dat een nette mededeling op Twitter en/of Facebook erg vlot werkt en vaak beter dan contact met de klantenservice/helpdesk.
Misschien moet ik dit alleen even venten hoor, ik weet het niet
Je hebt helemaal gelijk, contractueel gezien heb ik alleen met T-Mobile Thuis te maken.
Ben ik meer 'pissig' om het hele bureaucratisch werkproces en het verloop ervan. Helpdesk heeft me elke keer trouwens prettig, vriendelijk en professioneel te woord gestaan.
Over de tijdframes. Ja 5 werkdagen na 1e melding om tot een eerste conclusie/oplossing te komen is IMO acceptabel.
Zoals binnen 5 w/d extern laten constateren i.d.d. geen licht op de vezel > doorzetten naar infra beheerder om monteur te sturen > +5 w/d voor hun techdienst om tot een oplossing te komen (als het een patch fout is en geen glas breuk). Daarin vind ik IMO >=10 w/d prima acceptabel.
Wil wel graag het verlopen tot nu vermelden, ook al klink ik erover nogal cynisch (excuus

)
Vooral omdat mensen soms worden boos op de helpdesk medewerker, die niks aan bedrijfsprocessen kunnen veranderen, hoe graag ze het zelf ook zouden willen!Woensdag middag 19 feb 1e melding gedaan bij T-mobile helpdesk, aangegeven dat mijn al lijn idd 2x eerder eruit gepatched is door een of andere fout en dat dit nu hoogstwaarschijnlijk weer het geval is. Deze 2 eerdere storingen stonden ook duidelijk in hun systeem vermeld ook dat het een patch fout was.
Op zat 21 feb contact met de helpdesk gehad, hun mij dat Gideon maandag aangestuurd zou worden. Hierop gelijk gemeld dat het op mijn kant checken door Gideon niks zal opleveren.
Tot hun spijt melde ze dat KPN Networks dit werkproces tegenwoordig zo verplicht in deze regio: eerst Gideon langs bij de klant > dan terug naar T-Mobile > backoffice schiet het door naar KPN Networks als blijkt dat het aan hun kant ligt.
Zelfs al is het bij melding 1 kristal helder, na aanleiding van eerdere storingen, dat het probleem niet aan de kant van de klant ligt. Dit rigide werkproces wordt blijkbaar nu zo verplicht. Anders dan toen Reggefiber netwerkbeheerder was btw.
Dus pas na ~3 w/d werd de melding van de Backoffice doorgezet naar Gideon, die ma 24 feb in de avond mij mailde voor afspraak te maken. Deze kon op z'n vroegst pas +5 dagen later (excl weekend) gemaakt worden. Hun klantenservice zei dat monteur niet meer in de centrales konden, ik melde daarop alvast wat de monteur z'n conclusie ging worden.
Gister eind vd kwam die monteur idd tot exact de zelfde conclusie, die ik aan zijn klantenservice en al op 19 feb aan de T-Mobile helpdesk had doorgegeven: probleem moet in de wijk centrale gezocht worden = gelijk doorzetten naar de netwerk beheerder.
Daar kan ik heel niet goed tegen, die geforceerde bureaucratie werkprocessen waar iedereen die erin werk van weet dat ze niet efficient werken.
Het zou mooi als Networks morgen ineens op de stoep staat en het gefixt krijgt, omdat Backoffice de melding tijdig heeft doorgestuurd (wat ik gevraagd heb of ze me hiervan op de hoogte kunnen houden, maar nog niks vernomen).
En dan kan je zeggen dat ik niks met Network of Gideon te maken heb, qua contract gezien correct.
Alleen als ik Gideon zelf niet had gebeld, dan was mijn eerste afspraak geen +5 maar +10 dagen verder. En als ik mij verder niet-assertief mij opstel, zelf nergens achterheen ga, tot eindelijk Networks (of het bedrijf in naam van) contact opneemt voor een afspraak.
Dan kan deze storing zomaar weer ineens 15 werkdagen gaan duren, als het geen glas breuk is, had dit in ~5 werkdagen opgelost kunnen zijn mist er geen bureaucratie werkprocessen waren die dit in de weg zaten.
Maar...als m'n vezel tussen huis en wijk centrale dus gebroken blijkt, dan neem ik zeker wel een deel van mijn cynische terug! Zo ben ik dan wel
AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W