Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Over het algemeen is het natuurlijk wel dat klanten eerder klagen dan goede reviews schrijven. Zelf heb ik privé en bij mijn vereniging 0 problemen met de verbinding en we zijn al 4 jaar klant.

Dus het is niet allemaal problemen.

[Voor 9% gewijzigd door rens-br op 28-12-2019 18:09]

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15:15

pinda powerrr

Slow down...

Wbt ODF en WBA, blijkbaar kan het in de loop der tijd wel veranderen. Mijn schoonouders wonen in een wijk waar een van de allereerste glasvezel verbindingen is aangelegd in onze gemeente. Dat was door Reggefiber gedaan (pre KPN tijd, zeker tien jaar geleden).
Heel lang was dit dus ook KPN only gebied. Tegenwoordig kan je daar ook T-Mobile 1000/1000 aanvragen, dat terwijl de gemeente eigenlijk een WBA spot is.

Dus stiekem hoop ik dat het bij ons ook nog gaat veranderen (zelfde gemeente, ander dorp).

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

• Vedrano
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-03 10:58
rens-br schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 18:08:
Over het algemeen is het natuurlijk wel dat klanten eerder klagen dan goede reviews schrijven. Zelf heb ik privé en bij mijn vereniging 0 problemen met de verbinding en we zijn al 4 jaar klant.
True, maar als je leest dat als er problemen zijn men er amper wat aan doet of je langere tijd zonder internet laat zitten, dat baart mij het meeste zorgen. 1 Incident ok, maar er zijn zoveel klagers die vele dagen in de kou gelaten worden, dat kan en mag gewoon echt niet maar gebeurt dus volop.

Gaat het goed dan is het vast prima, maar als je problemen hebt.. dan heb je ze ook echt goed blijkbaar.

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Vedrano schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 18:29:
[...]

True, maar als je leest dat als er problemen zijn men er amper wat aan doet of je langere tijd zonder internet laat zitten, dat baart mij het meeste zorgen. 1 Incident ok, maar er zijn zoveel klagers die vele dagen in de kou gelaten worden, dat kan en mag gewoon echt niet maar gebeurt dus volop.

Gaat het goed dan is het vast prima, maar als je problemen hebt.. dan heb je ze ook echt goed blijkbaar.
Ik had een keer storing, belde op voordat duidelijk was dat er storing was in mijn gebied. De dame aan de telefoon kon een monteur inplannen over 5 weken en kon verder niets voor me betekenen.

Ik ben jarenlang xs4all klant geweest waar ik 0 storingen heb gehad, nu na een jaar T-Mobile al een stuk of 5 keer een paar uur geen internet. En de huawei modemrouter die ik heb heeft ook superbrakke WiFi snelheden, bestanden over het netwerk kopiëren met 5MB/s. Nu een Frizbox die de routertaken op zich neemt en de snelheden zijn vertienvoudigd.
Alles gaat nu een tijdje goed, maar nog een keer horen dat ik pas over een paar weken geholpen kan worden of nog een paar storingen en ik ben weg.
pinda powerrr schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 18:20:
Wbt ODF en WBA, blijkbaar kan het in de loop der tijd wel veranderen. Mijn schoonouders wonen in een wijk waar een van de allereerste glasvezel verbindingen is aangelegd in onze gemeente. Dat was door Reggefiber gedaan (pre KPN tijd, zeker tien jaar geleden).
Heel lang was dit dus ook KPN only gebied. Tegenwoordig kan je daar ook T-Mobile 1000/1000 aanvragen, dat terwijl de gemeente eigenlijk een WBA spot is.

Dus stiekem hoop ik dat het bij ons ook nog gaat veranderen (zelfde gemeente, ander dorp).
Elke Reggefiber PoP heeft KPN WBA apparatuur. KPN is gewoon de enige die het geld heeft uitgegeven om in elke PoP, groot of klein, apparatuur te plaatsen.
Enkele jaren geleden heeft Vodafone in een jaar tijd in ongeveer de helft van alle PoPs in Nederland ook eigen apparatuur geplaatst. Die PoPs zijn dus KPN WBA en T-Mobile ODF (aangezien T-Mobile dat deel van Vodafone heeft overgenomen).
Er zijn zelfs gemeentes met vier verschillende operators in de PoPs.
Open netwerk....

• DarkForce
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 30-03 22:02

Volgens de klant wordt er nooit iets aan problemen gedaan maar zijn ze pas weer tevreden als alles werkt. Het oplossen van een storing of het aansluiten van de dienst kan voor de consument nooit snel genoeg gaan. Natuurlijk gaat er soms ook wel eens het één en ander helemaal mis, maar dat is bij KPN of welke provider ook, echt niet anders. Zelf meegemaakt dat mijn glasvezel aansluiting 6 jaar terug onmogelijk uitgevoerd kon worden tenzij er op diverse punten in de straat gegraven werd om te kijken waar in 's hemelsnaam toch de breuk in de fiber zat. Bij mijn buurvrouw ging het omzetten van DSL naar glasvezel uitstekend, maar vervolgens bij mijn buurvrouw twee deuren verder bleek doordat een paal in de vezel geramd was eveneens een breuk aanwezig te zijn.

In beide gevallen waren de breuken niet te wijten aan de klant of de provider het getuigt alleen dat de opleving van een verbinding nog wel eens op zich kan laten wachten. Vaak is het gewoon pure overmacht en zal er eerst een procedure doorlopen moeten worden voordat een verbinding kan worden opgeleverd. Godzijdank gaat het [meestal goed. Dat zelfde geldt trouwens ook voor het omzetten. Feit is natuurlijk altijd; waar gehakt wordt, vallen spaanders (=waar werk verricht wordt, worden ook wel wat fouten gemaakt)

Overigens gaat het bij KPN ook met regelmaat mis hoor klacht.nl een bestaande klant die zonder diensten komt te zitten ten tijden dat de buurman aangesloten wordt en het tijdens de feestdagen vervolgens kan bekijken 8)7 .

Mijn omzetten in maart dit jaar van KPN naar T-Mobile duurde een paar uurtjes. Eerst kwam er een gast in de POP om de vezel los te trekken waarna een paar uur later een monteur de boel in de POP patchte en aansloot en vervolgens bij mij de mediaconverter aansloot. Sindsdien uiterst tevreden met T-Mobile.

https://i.ibb.co/FXQ90qT/speedtest.jpg

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:35
DarkForce schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:41:
[...]

Volgens de klant wordt er nooit iets aan problemen gedaan maar zijn ze pas weer tevreden als alles werkt. Het oplossen van een storing of het aansluiten van de dienst kan voor de consument nooit snel genoeg gaan. Natuurlijk gaat er soms ook wel eens het één en ander helemaal mis, maar dat is bij KPN of welke provider ook, echt niet anders. Zelf meegemaakt dat mijn glasvezel aansluiting 6 jaar terug onmogelijk uitgevoerd kon worden tenzij er op diverse punten in de straat gegraven werd om te kijken waar in 's hemelsnaam toch de breuk in de fiber zat. Bij mijn buurvrouw ging het omzetten van DSL naar glasvezel uitstekend, maar vervolgens bij mijn buurvrouw twee deuren verder bleek doordat een paal in de vezel geramd was eveneens een breuk aanwezig te zijn.

In beide gevallen waren de breuken niet te wijten aan de klant of de provider het getuigt alleen dat de opleving van een verbinding nog wel eens op zich kan laten wachten. Vaak is het gewoon pure overmacht en zal er eerst een procedure doorlopen moeten worden voordat een verbinding kan worden opgeleverd. Godzijdank gaat het [meestal goed. Dat zelfde geldt trouwens ook voor het omzetten. Feit is natuurlijk altijd; waar gehakt wordt, vallen spaanders (=waar werk verricht wordt, worden ook wel wat fouten gemaakt)

Overigens gaat het bij KPN ook met regelmaat mis hoor klacht.nl een bestaande klant die zonder diensten komt te zitten ten tijden dat de buurman aangesloten wordt en het tijdens de feestdagen vervolgens kan bekijken 8)7 .

Mijn omzetten in maart dit jaar van KPN naar T-Mobile duurde een paar uurtjes. Eerst kwam er een gast in de POP om de vezel los te trekken waarna een paar uur later een monteur de boel in de POP patchte en aansloot en vervolgens bij mij de mediaconverter aansloot. Sindsdien uiterst tevreden met T-Mobile.

[Afbeelding]
Je plaatje is leuk, maar voor 90% van Nederland niet haalbaar. Ik krijg op WBA 13ms ping en 93 down / 90 up. Zal blij zijn als ik straks hier weer weg kan.

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Ik het kader van welles nietes; hier WBA 50/50 bedraad ping 5ms 49/49, np. Zal blij zijn als T-Mobile, na de belofte van 2jr geen prijsverhoging (exl. inflatie), zo voordelig blijft.

• goldvinger
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 26-03 17:39
Ik ben ook uitermate tevreden.
Vorig jaar de overstap gemaakt van Tweak naar T-Mobile.
Alles verliep op rolletjes.
En ik ben nog steeds erg tevreden.

Ping 4ms
Download 940Mbps
Upload 960Mbps.

Elk jaar ff bellen voor de kortingen.
Doen ze ook niet moeilijk over.

• DarkForce
Segafreak83 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:53:
Je plaatje is leuk, maar voor 90% van Nederland niet haalbaar. Ik krijg op WBA 13ms ping en 93 down / 90 up. Zal blij zijn als ik straks hier weer weg kan.
Voor 90% niet haalbaar omdat KPN gewoonweg enorm stug is dat is niet te wijten aan T-Mobile.
Chris.nl schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:39:
Ik het kader van welles nietes; hier WBA 50/50 bedraad ping 5ms 49/49, np. Zal blij zijn als T-Mobile, na de belofte van 2jr geen prijsverhoging (exl. inflatie), zo voordelig blijft.
Voor zover ik begrepen heb heeft T-Mobile sinds ze de boel van Vodafone hebben overgenomen, geen prijsverhogingen doorgevoerd - hooguit inflatiecorrecties. Kan men van de concurrenten over het algemeen niet zeggen ;-)
goldvinger schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 23:22:
Elk jaar ff bellen voor de kortingen.
Doen ze ook niet moeilijk over.
Doen providers KPN en Ziggo vaak ook. Maar over het algemeen is T-Mobile sowieso vele malen goedkoper. Zelfs met de 100/100 abonnementen (meen ik).

• harige_harrie
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 07:32
Het is niet dat KPN stug is, draait allemaal om geld. Ze willen meer geld en dan moet T Mobile de abbo's verhogen. Doen ze dat dan lopen er klanten weg.

• RR2USA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 29-12-2019
Vedrano schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 18:05:
Als je de reviews leest, is het echt zeer bedroevend pff, dan maar dubbel betalen bij KPN ik durf de gok niet meer aan. https://www.internetervaring.nl/t-mobile-glasvezel/
Mensen met slechte ervaringen schrijven eerder slechte reviews, dan tevreden klanten.
Ik heb het nu anderhalf jaar en vind de prijs/kwaliteit uitstekend. Verbinding is stabiel, ik zit op ODF met eigen router en Ubiquiti wifi. Ik denk dat het gebruik van eigen hardware ook bijdraagt aan een stabielere verbinding. T-Mobile heeft een domme zet gedaan door het DTAG verhaal en dat zal ze nog een tijd blijven achtervolgen. Belangrijkste is dat ze het teruggedraaid hebben. Enige minpuntje vind ik de latency. Daar waar ik op kantoor KPN heb met 3-4ms latency, vind ik TMThuis wat hoger met 6-8ms. Nog steeds natuurlijk laag, maar blijkbaar is het TMT platform toch de helft trager dan dat van KPN als ik het even platvloers vergelijk (spelen meer factoren een rol hier natuurlijk!). Als ze het houden zoals nu of verder verbeteren, ben ik een tevreden ambassadeur! oOo

• RR2USA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 29-12-2019

Ik denk dat het afhankelijk is of je in WBA of ODF gebied zit. Bij WBA zit de KPN servicedesk er nog tussen. Dat zorgt voor extra vertraging! Bij ODF kan TMT zelf al een hoop doen.

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:35
DarkForce schreef op zondag 29 december 2019 @ 03:10:
[...]

Voor 90% niet haalbaar omdat KPN gewoonweg enorm stug is dat is niet te wijten aan T-Mobile.
Dat is niet wat ik bedoelde, er is tot nu toe maar een klein gebied in Nederland waar men 1 Gbit/s kan halen en dat is of Tweak of T-Mobile ODF.

De rest zit lager, Max 500 Mbps, of bij nieuwere T-Mobile abbo's op 100/100.

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 11:53

NeHoX

Ik roeptoeter maar wat...

KiriLLu schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:52:
[...]

Bij mij gaat dit alleen goed buiten de tijden 20.00-23.00 :( ik zit dan op de 40-140ms wat constant heen en weer springt totaal niet stabiel. Buiten deze tijden is mijn ping gewoon stabiel meestal op de juiste servers tussen de 10-20ms
Hoe meet je dit? Waar? Direct op het modem aangesloten bedraad? Ik meet richting diverse servers in Nederland in verschillende datacenters, maar ook naar andere continenten. Alles is superstabiel.

Een continue Ping naar Tweakers.net en AMS-IX.net zit 24/7 op 3-4ms

[Voor 5% gewijzigd door NeHoX op 29-12-2019 13:42]

• Joopieboy
  • Laatst online: 15:52
NeHoX schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:37:
[...]

Hoe meet je dit? Waar? Direct op het modem aangesloten bedraad? Ik meet richting diverse servers in Nederland in verschillende datacenters, maar ook naar andere continenten. Alles is superstabiel.

Zelfs na mijn router en switch meet ik een 5ms gemiddeld, en gewoon 50% meer snelheid dan mijn abbo.
Dus wat dat betreft... Lijkt erop dat er ergens iets mis gaat.

I7 9700K 5,1Ghz

• NeHoX

NeHoX

Joopieboy schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:08:
[...]

Zelfs na mijn router en switch meet ik een 5ms gemiddeld, en gewoon 50% meer snelheid dan mijn abbo.
Dus wat dat betreft... Lijkt erop dat er ergens iets mis gaat.
Ja maar hoe meet je het dan? Naar welke websites/ip's? Welke software? Welke tijden?

• Joopieboy
NeHoX schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:21:
[...]

Ja maar hoe meet je het dan? Naar welke websites/ip's? Welke software? Welke tijden?
Meestal meet ik op de drukste tijden van de dag, rond of net na het eten als iedereen thuis is. En gewoon met https://www.speedtest.net/ van Oakla, die werkt het beste mijn inziens.

Edit: vandaag iets langzamer:
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5e08aaa9dc97e/5e08aaa9da52a-speedtest.PNG

[Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 29-12-2019 14:31]

I7 9700K 5,1Ghz

• NeHoX

NeHoX

Joopieboy schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:29:
[...]

Meestal meet ik op de drukste tijden van de dag, rond of net na het eten als iedereen thuis is. En gewoon met https://www.speedtest.net/ van Oakla, die werkt het beste mijn inziens.

Edit: vandaag iets langzamer:
[Afbeelding]
speedtest.net is wat mij betreft niet helemaal betrouwbaar. Verschillende servers op verschillende locaties geven verschillende resultaten. Helemaal 's avonds.

Probeer het eens met https://www.ziggo.nl/speedtest en https://fast.com?

Voor je ping open eens een cmd prompt en doe een ping tweakers.net -t en bekijk dat eens een tijdje

• Joopieboy
Kan ik best voor je posten, net nog even beiden gedaan, en op een ms na geen verschil, kleine wisselingen in snelheden. Ik zal voor de gein vanavond ook nog eens kijken.

Ping naar tweakers is iets vlotter (4ms), en naar mijn 'eigen' server in Amsterdam 5...

I7 9700K 5,1Ghz

• Vedrano
  • Laatst online: 20-03 10:58
En over de ping gesproken, waarom is dat zo belangrijk?
Ik heb nu diverse testen gedaan in bij ziggo speedtest, gister en vandaag, elke x is de ping 5 of 6 ms en de snelheid 501 download en upload 504. Met de KPN 500 nog steeds uiteraard

[Voor 88% gewijzigd door Vedrano op 29-12-2019 14:54]

• KiriLLu
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23-01 17:47
NeHoX schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:37:
[...]

Yes ik zit direct op de modem aangesloten en draad, FPS gamen en wifi is natuurlijk not done ;)

De metingen die ik heb gedaan zijn via speedtest naar verschillende servers + ik ervaar tijdens het gamen veel packet loss + grote ping/ms schommelingen zoals CS:GO dedicated competitie servers die bijvoorbeeld in Adam of Duitsland zijn gevestigd.

Nu zou je kunnen zeggen het ligt aan de gaming servers maar dat ligt het zeker niet aangezien dit zeer stabiele servers zijn (ESEA). Buiten dat heb ik hier met elke online game last van, Overigens buiten de tijden 20.00-23.00 heb ik nergens last van en is mijn internet zoals je het zou verwachten.

• KiriLLu
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23-01 17:47
Vedrano schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:49:
En over de ping gesproken, waarom is dat zo belangrijk?
Ik heb nu diverse testen gedaan in bij ziggo speedtest, gister en vandaag, elke x is de ping 5 of 6 ms en de snelheid 501 download en upload 504. Met de KPN 500 nog steeds uiteraard
Tijdens gamen met shooters is het van belang dat je een stabiele connectie hebt en geen packetloss en of grote ping schommeling ervaart (We noemen dit vaak lag). Dit houdt in dat als je bijvoorbeeld een ping/ms boven de 70+ hebt al nadelig wordt ervaren en dat spelers die hieronder zitten al een voordeel hebben. Je kogels komen bijvoorbeeld niet of later aan.

Voor de casual gamers zal dit vaak geen ramp zijn alhoewel een ping met 70ms+ al door de meeste spelers nadelig wordt ervaren.

• DarkForce
harige_harrie schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:14:
Het is niet dat KPN stug is, draait allemaal om geld. Ze willen meer geld en dan moet T Mobile de abbo's verhogen. Doen ze dat dan lopen er klanten weg.
Tot voor kort waren de tarieven voor T-Mobile voor zover ik begreep uit diverse berichten, een stuk lager waardoor het aanbod in WBA gebied tot 500Mbit betrof. KPN voelt de hete adem in de nek en besloot mogelijk in de tussentijd om voor de 500Mbit abonnementen de hoofdprijs te gaan vragen (het door de ACM maximum bepaalde bedrag) met als gevolg dat 500Mbit via WBA niet meer leverbaar is.

Om een extra hak te zetten besluit KPN wel uit te gaan rollen maar via pon, waardoor het moeilijker wordt om het netwerk open te stellen (naar wat ik begreep). Het gaat dus niet alleen om het geld, maar ook gewoonweg het frustreren van concurrentie (tenzij men als whitelabel de propositie van KPN gaat aanbieden (WBA)).
Segafreak83 schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:06:
Dat is niet wat ik bedoelde, er is tot nu toe maar een klein gebied in Nederland waar men 1 Gbit/s kan halen en dat is of Tweak of T-Mobile ODF.

En als het aan KPN ligt zal dat gebied niet veel groter worden. Voor wat ik begreep van iemand bij T-Mobile, is Den Haag het begin waar ze zelf een eigen infrastructuur aanleggen maar willen ze ook elders gaan uitrollen (desnoods naast KPN maar liever niet - getuige de uitrol in Segbroek waar ze beide bezig zijn/waren).
NeHoX schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:34:
speedtest.net is wat mij betreft niet helemaal betrouwbaar. Verschillende servers op verschillende locaties geven verschillende resultaten. Helemaal 's avonds.
Op zich geen problemen met Speedtest hoewel ik de Windows 10 App gebruik. Die lijkt toch net accurater te zijn.

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:55
@DarkForce Voor zover ik weet deed KPN voor nu alleen de PON uitrol in Zeeland. Op veel plaatsen waar KPN nu bezig is (o.a. mijn woonplaats) wordt vziw het nog op de "ouderwetse" manier aangelegd. Dus elke huis z'n eigen fiber. Ik heb nog geen berichten gezien dat KPN het al op meerdere plekken uitrolt, maar dat is gissen.

Ik heb eerder het idee dat T-Mobile juist KPN een hak probeert te zetten door voor 50 euro 100Mbit internet via WBA of 1Gbit aan te bieden + een unlimited abonnement. Dan snap ik T-Mobile nog wel dat ze niet kiezen om sneller dan 100Mbit te leveren via WBA ivm met die kosten. Ook de stunts die T-Mobile kortgeleden uithaalde door alles over DTAG te gooien was uiteindelijk om geld te besparen.

En als laatste: KPN rolt in sneltreinvaart nu glas uit in het hele land. T-Mobile alleen in Den Haag. Als T-Mobile nu moeilijk gaat doen om een paar euro per aansluiting ipv zelfstandig dan overal glas uit te gaan rollen, dan moeten ze ook niet zo zeuren.

Overigens heb ik over de werkwijze van KPN ook wel eens wat "kritiek" en gedragen ze zich niet altijd even netjes op locaties waar andere glasvezelboeren mogelijk ook gaan aanleggen,, maar T-Mobile heeft ook laten zien dat ze wel stunts kunnen uithalen. Wat dat betreft heb ik van geen enkele ISP een hoge pet op.

Maar nu gaan we waarschijnlijk licht offtopic.

T-mobile is overigens wel erg aan het opscheppen dat hun nieuwe modem (Zyxel T50) véél beter is dan die van de concurrentie. Erg kinderachtig van T-Mobile, aangezien ze op het grootste gedeelte van NL toch al niet meer dan 100Mbit willen leveren via DSL en glas. Plus, er staan gewoon punten in de vergelijking die totaal niet kloppen.

https://www.t-mobile.nl/C...obile-Thuis-Zyxel-T50.pdf

Op die Experiabox V10 is namelijk prima 450Mbit WiFi, bandsteering en een gastnetwerk mogelijk. Ja, er staan ook punten in die de EB niet heeft, maar again, wat heeft het voor nut als je maar op beperkte locaties daadwerkelijk sneller dan 100Mbit wil leveren? Die Experiabox V10 gaat al flink wat jaren mee, ipv die Huawei gedrochten waar T-Mobile eerst mee kwam.

[Voor 18% gewijzigd door krakendmodem op 29-12-2019 22:41]

Segafreak83 schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:06:
[...]

Zo klein is dat ook weer niet. Van de 2,8 miljoen FttH aansluitingen zijn er ongeveer 1 miljoen beschikbaar bij T-Mobile. Tweak zit in PoPs waar T-Mobile ook al zit dus dat is 100% overlap.

En als je 1 Gbit belangrijk vindt: per 2 maart komt het beschikbaar in KPN WBA gebieden.

[Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 29-12-2019 23:08]

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 15:19
Barre73 schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:07:
[...]

Zo klein is dat ook weer niet. Van de 2,8 miljoen FttH aansluitingen zijn er ongeveer 1 miljoen beschikbaar bij T-Mobile. Tweak zit in PoPs waar T-Mobile ook al zit dus dat is 100% overlap.
Was dat laatste maar waar wel Tweak met 1 Gbit maar T-Mobile met WBA in de POP

[Voor 3% gewijzigd door space-one op 29-12-2019 23:27]

space-one schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:26:
[...]

Was dat laatste maar waar wel Tweak met 1 Gbit maar T-Mobile met WBA in de POP
Hé... Waar is dat dan?

NB: ik heb het sowieso fout bedenk ik nu. Tweak levert ook in een aantal PoPs van meer lokale initiatieven en buitengebieden. Daar zitten KPN en TMO al helemaal niet in.

[Voor 27% gewijzigd door Barre73 op 30-12-2019 09:12]

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 30-03 14:21
Barre73 schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:10:
[...]

Hé... Waar is dat dan?

NB: ik heb het sowieso fout bedenk ik nu. Tweak levert ook in een aantal PoPs van meer lokale initiatieven en buitengebieden. Daar zitten KPN en TMO al helemaal niet in.
De Wijk (7957AK) bijvoorbeeld :)
Dat is inderdaad zo'n lokaal initiatief 'Glasvezel de Wolden'.

• Joopieboy
[...]

Voor je ping open eens een cmd prompt en doe een ping tweakers.net -t en bekijk dat eens een tijdje
Zelfde snelheden op verschillende tijden, zelfde ping, wisselt een beetje om en om maar ze zijn wel vergelijkbaar. Ook als ik bij speedtest een andere punt kies om naar te meten. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• NeHoX

NeHoX

Joopieboy schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:25:
[...]

Zelfde snelheden op verschillende tijden, zelfde ping, wisselt een beetje om en om maar ze zijn wel vergelijkbaar. Ook als ik bij speedtest een andere punt kies om naar te meten. :)
Dan denk ik dat het tijd wordt om te melden bij T-Mobile. Zullen ze eerst een modemswap doen en wellicht een lijnmeting.

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 15:19
Barre73 schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:10:
[...]

Hé... Waar is dat dan?

Haaksbergen vanaf 2009 glas

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 30-03 12:56

Yucko

One clown to rule them all !

krakendmodem schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:22:
...

T-mobile is overigens wel erg aan het opscheppen dat hun nieuwe modem (Zyxel T50) véél beter is dan die van de concurrentie. Erg kinderachtig van T-Mobile, aangezien ze op het grootste gedeelte van NL toch al niet meer dan 100Mbit willen leveren via DSL en glas. Plus, er staan gewoon punten in de vergelijking die totaal niet kloppen.

https://www.t-mobile.nl/C...obile-Thuis-Zyxel-T50.pdf

Op die Experiabox V10 is namelijk prima 450Mbit WiFi, bandsteering en een gastnetwerk mogelijk. Ja, er staan ook punten in die de EB niet heeft, maar again, wat heeft het voor nut als je maar op beperkte locaties daadwerkelijk sneller dan 100Mbit wil leveren? Die Experiabox V10 gaat al flink wat jaren mee, ipv die Huawei gedrochten waar T-Mobile eerst mee kwam.
weet iemand of die T50 wel NAT Loopback ondersteund? Die Huawei meuk doet dat nl. niet en is voor de hoofdreden geweest om mijn eigen Asus te gebruiken ipv die Huawei.

[Voor 37% gewijzigd door Yucko op 30-12-2019 14:12]

MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• StephanO1990
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 30-03 19:57
Wij hebben een tijdje terug T-mobile Glasvezel besteld met als ingangsdatum 8 januari 2019.
Tweak is opgezegd en ik heb tot 2 keer toe bevestigd gekregen dat de lijn per 8 januari aanstaande vrij is.

Daar T-mobile wil dat je een monteur laat langskomen, had ik dat ook allemaal geregeld. Het pakket is inmiddels ook binnen.

Gisteren is plots de monteur geannuleerd en kreeg ik een bericht om contact op te nemen.
T-mobile gaf aan dat het signaal pas 13 januari kan worden geleverd, of ik moest aangeven per welke datum de lijn schoon is. Ik heb natuurlijk in beginsel alles zo geregeld, zodat er geen issues ontstaan tussen Tweak en T-mobile op 8 januari a.s.

Ik vind dit zo'n rare gang van zaken. Iets wat in werking is gezet annuleren, om vervolgens nadien contact op te nemen en dan te proberen hetzelfde alsnog in orde te maken.

Iemand van de klantenservice heeft nu nogmaals aan de technische dienst doorgegeven dat 8 januari de juiste datum is, maar ik heb er meteen niet zo'n goed gevoel meer bij. Er is een ticket aangemaakt met een SLA van 5 werkdagen. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Zijn er mensen die een dergelijke situatie hebben meegemaakt?

• Tyson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:24

Tyson

Banana cake!

StephanO1990 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:53:
Zijn er mensen die een dergelijke situatie hebben meegemaakt?
Ik ben in afgelopen zomer overgestapt, van Telfort naar T-mobile (beide glasvezel), de overgangsdatum was ook al een maand van te voren bekend (begin juli), Telfort was netjes opgezegd per einddatum. Maar T-mobile kon nog niet leveren. Dat heeft uiteindelijk dik een maand (midden augustus) geduurd voordat T-mobile er klaar voor was en de monteur de lijn kwam aansluiten. In die maand heb ik overigens zonder kosten gebruik kunnen maken van Telfort.

Lang verhaal kort, er zat voor ons een vakantie tussen maar week op week werd de afspraak voor de monteur verzet, uiteindelijk komt het wel goed, maar er was niet echt een aanspreekpunt bij T-mobile waar je iets mee kon dus daar heb ik zelf weinig effort ingestoken.

Maar 1000/1000, echt top! Ik overweg ook mijn mobiel abonnement naar T-mobile te verhuizen en gebruik te maken van klantenkorting. Gbit internet en onbeperkt bellen/data op de telefoon voor €50 in de maand totaal. TV en bellen doen we allang niet meer (IPTV/Netflix/YouTube/Spotify is al genoeg).

[Voor 15% gewijzigd door Tyson op 31-12-2019 11:43]

My flight statistics: (423.270km in 114 flights) Next trips: -

• Dennis-L
Dat is toch precies waar de overstap service voor in het leven is geroepen?
Nieuwe provider aanvragen en de nieuiwe provider de oude laten opzeggen.
Zij kunnen dan onderling de datum vaststellen zodat je maximaal enkele uren geen internet hebt.

De fout die veel mensen maken is zelf hun huidige verbinding opzeggen.
Dit komt binnen bij Reggefiber (als dat de passieve operator is) als termination opdracht, een nieuwe provider kan dan niets, die moet wachten totdat die opdracht volledig is afgerond.
Bij een overstap wordt het als migratie order ingeschoten.

• Tyson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:24

Tyson

Banana cake!

Dennis-L schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:07:
Zij kunnen dan onderling de datum vaststellen zodat je maximaal enkele uren geen internet hebt.

Dit komt binnen bij Reggefiber (als dat de passieve operator is) als termination opdracht, een nieuwe provider kan dan niets, die moet wachten totdat die opdracht volledig is afgerond.
Normaal doen mensen ook niet anders (ook in mijn geval, niets zelf opgezegd), T-mobile zegt oude provider op want dat moet toch op tijd, ik ontvang daar een bericht van en pas als de datum nadert begint men ineens terug te krabbelen wat resulteert in vertragingen. Want apparatuur nog niet leverbaar, want monteurs te weinig, want dit, want dat ..

My flight statistics: (423.270km in 114 flights) Next trips: -

• StephanO1990
Dennis-L schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:07:

Normaliter wel ja, echter bestaat er tussen Tweak en T-mobile geen overstapservice. Ik heb TM hier nog over gebeld. Helaas! Anders had ik het door hen zelf laten regelen.

• __Deathscythe__
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:39
Ik ben aan het overwegen om ook TM glasvezel internet te nemen samen met mobiel abonnement.

Op het moment heb ik KPN glasvezel. Is er ook overstapservice met KPN naar TM?

Wel is dit beschikbaar bij mobiel nummerbehoud.

• Tsunami
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
__Deathscythe__ schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:43:
Is er ook overstapservice met KPN naar TM?
https://thuisservice.t-mobile.nl/bestelling/overstappen/
Aanbieders waarbij de Overstapservice mogelijk is
  • KPN
  • Ziggo
  • Telfort
  • Tele2
  • XS4ALL
  • NLE
  • PlinQ
  • Delta
  • MTTM
  • Netvisit
  • SpeakUp
  • Youfone
  • TriNed

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
Bij ons ging de overstap van Telfort naar TM dus fout. Monteurs-afspraak hadden we verzet, maar niemand die er aan dacht om het afsluiten van de diensten van Telfort ook te verzetten. Dus 10 dagen zonder internet, wat best lastig is met een kind met laptop-onderwijs die huiswerk moet maken. En als geste kregen we een onbeperkt internet via telefoonabbo. Allemaal apparaten die via die telefoon een hotspot gebruikten was verre van ideaal, omdat die telefoon dan thuis moet zijn.

• __Deathscythe__
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:39
Hmz... Wordt dus maar duimen dat het goed gaat

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Get!em

Oh die ja!

Ik heb Telfort ->tmobile->KPN gedaan afgelopen jaar. Beide met zelf opzeggen. Beide met overstap binnen 14 werkdagen (dus zonder bedenktijd) en steeds met monteur. Beide keren nog geen uur zonder diensten gezeten. Allemaal op glasvezel.

Dus kan allemaal prima goed gaan.

• steven92
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 26-01 00:49
16 december T-mobile 50/50 abbo aangevraagd.

Gister 6 januari is de monteur langsgekomen. De monteur stond ingepland tussen 08:00 en 10:00 uur. Om 09:45 toen ik een beetje ongeduldig werd, belde de monteur op dat de planning iets uitliep en dat hij een 45-60 minuten later zou komen.

45 minuten later stond de monteur op de stoep. Al met al was het binnen 20 minuten aangesloten en draaide het erg soepel! Ben eigenlijk best wel verbaasd over de reikwijdte van de WIFI op de Zyxel T-50.

Hierbij een print screen van een Speedtest. Overdag is de Ping 9 en tijdens het testen om 20:30 is de ping 10. Is dit niet erg hoog voor een Glasvezel verbinding? De test is bedraad uitgevoerd via de Speedtest-app.

https://i.imgur.com/LBoXChi.jpg

• Chris.nl
  • Niet online
steven92 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:11:

Gister 6 januari is de monteur langsgekomen. De monteur stond ingepland tussen 08:00 en 10:00 uur. Om 09:45 toen ik een beetje ongeduldig werd, belde de monteur op dat de planning iets uitliep en dat hij een 45-60 minuten later zou komen.

45 minuten later stond de monteur op de stoep. Al met al was het binnen 20 minuten aangesloten en draaide het erg soepel! Ben eigenlijk best wel verbaasd over de reikwijdte van de WIFI op de Zyxel T-50.

Hierbij een print screen van een Speedtest. Overdag is de Ping 9 en tijdens het testen om 20:30 is de ping 10. Is dit niet erg hoog voor een Glasvezel verbinding? De test is bedraad uitgevoerd via de Speedtest-app.

Bij Telfort glasvezel had ik op postcode 1211 een ping van 2/3ms. Bij T-Mobile (WBA) heb ik op een andere postcode een ping van 5/6ms. Kleine verschillen zijn me dus niet onbekend.

An sich is 10ms relatief hoog, maar het lijkt me binnen het aanvaardbare.

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
steven92 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:11:

Die hoge ping is precies de reden dat ik ben overgestapt naar het KPN netwerk (glas via Oxxio)
Toen het nog Vodafone Thuis was was de ping zo rond de 4ms maar de laatste maanden na het gerommel met het routeren van het verkeer via de DTAG (zie het speciale topic hierover) is de ping zowat verdrievoudigd naar op zijn best 9 a 10ms.

Sinds 9 dagen weer KPN en hierbij een ping van 2 a 3ms.

Google Stadia: xabre16v

• Mr. Jinx
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Xabre schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:45:
[...]

Die hoge ping is precies de reden dat ik ben overgestapt naar het KPN netwerk (glas via Oxxio)
Toen het nog Vodafone Thuis was was de ping zo rond de 4ms maar de laatste maanden na het gerommel met het routeren van het verkeer via de DTAG (zie het speciale topic hierover) is de ping zowat verdrievoudigd naar op zijn best 9 a 10ms.

Sinds 9 dagen weer KPN en hierbij een ping van 2 a 3ms.
Wat is er mis met een ping van 10 ms?

• Rubke
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11:57
ik heb me aangemeld als tester voor het nieuwe TV platform. Echter zou gisteren de boel omgezet worden, Maar de TV box doet het nog gewoon, ook na een reset c.q. een powerflip zoals ze dat noemen bij T-Mobile. Dus oude TV werkt nog prima.

na een belletje blijkt mn eigen gebruik van een router het probleem te zijn. Volgens de heer aan de telefoon zou het nog steeds vlan 640 betreffen. echter zou de TV box een nieuw IP adres moeten krijgen... iemand een idee? reset van de Amino box?

• loeberce
  • Nu online
Bij mij werkte het zonder reboot van modem of tv-box. Als je de gids opent dan zie je het verschil in interface. Als je de Animo reset dan werkt het niet? Na powerflip van je router krijgt je tv-box toch ook nieuw ip-adres?

• Rubke
loeberce schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:51:
Bij mij werkte het zonder reboot van modem of tv-box. Als je de gids opent dan zie je het verschil in interface. Als je de Animo reset dan werkt het niet? Na powerflip van je router krijgt je tv-box toch ook nieuw ip-adres?
hoe reset ik die? de Animo

• loeberce
  • Nu online
Rubke schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:54:
[...]

hoe reset ik die? de Animo
Stroom er af, even wachten en weer aan doen.

• Rubke
al gedaan, helaas zonder resultaat. ga eens wat proberen, misschien dat iemand met een eigen router dit al getest had.

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
@Rubke, misschien heb je iets aan onderstaande:
Misschien even de Software opnieuw binnenhalen, tv kastje uit dmv stekker uit stopcontact, UTP kabel loshalen dan box opstarten door de stekker er weer in te doen, als de box meld geen verbinding de UTP kabel er weer in doen.

Hoop dat het werkt met het nieuwe platform.
bron

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik ben heel nieuwsgierig of het cloud opnemen nou eens een start gaat maken. Heb er nou al zoveel geruchten over gelezen...
Zit dat toevallig ook in het testprogramma?

• Fibrenl
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 29-03 10:59
pinda powerrr schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:47:
Ik ben heel nieuwsgierig of het cloud opnemen nou eens een start gaat maken. Heb er nou al zoveel geruchten over gelezen...
Zit dat toevallig ook in het testprogramma?
Ik heb hier 2 weken geleden een monteur gehad, die mee doet met een test, deze gaf aan dat het in het begin niet top was maar er nu updates zijn doorgevoerd en hij aangaf dat het perfect werkt nu. Planning is nog steeds Q1 begreep ook ergens in feberuari er meer nieuws komt.

• StephanO1990
Ons T-Mobile Thuis-avontuur houdt abrupt op. Dit is wat er gebeurd is.

November j.l. heb ik TM Thuis glasvezel besteld. Komende van Tweak heb ik daar zelf mijn abo moeten opzeggen, omdat er geen overstapservice vanuit TM->Tweak bestaat. TM wordt geactiveerd per 8 januari en Tweak maakt per deze datum de lijn vrij. So far so good.

23 december j.l. kreeg ik een mailtje van TM met het verzoek om direct contact op te nemen.Ik belde op en het zat als volgt. TM had vernomen dat 8 januari technisch niet gaat lukken, omdat hen niet bekend was wanneer de lijn vrij zou zijn, dus hadden ze een fictieve datum in de toekomst gepland, namelijk 13 januari 2020. Ik gaf aan dat Tweak haar diensten opzegt op de opgegeven datum, dus ik snapte niet wat nu het probleem was. Mevrouw van TM heeft daarop een ticket aangemaakt voor de technische dienst, om alsnog 8 januari glasvezel te leveren.

Tussen kerst en vandaag heb ik een aantal keren gebeld, omdat ik er niet gerust op was. Toch werd steeds aangegeven dat de oplevering vandaag zou gebeuren en dat we het verder even moesten afwachten.

Ik had vandaag vrij genomen, zodat ik het internet en aanverwante zaken netjes kon overzetten. Vanochtend 9:00 uur was Tweak exit en was het wachten op TM. Om 12 uur heb ik gebeld en werd aangegeven dat de oplevering tot 18:00 nog zou kunnen gebeuren. Alles zag er verder goed uit werd gezegd.

17:00 uur heb ik nog maar eens gebeld voor een status update. Toen kwam naar voren dat TM elke dag bij Reggefiber opvraagt of er ruimte is in de wijkcentrale (Locatie is overigens Leeuwarden). Tot nu toe was dat steeds negatief. Ze gaf aan dat ikzelf zou kunnen bellen met Reggefiber, of zij bellen namens mij met ze. Alleen zou RF niet meer na 17:00 uur bereikbaar zijn.

Toch de stoute schoenen aangetrokken en geprobeerd contact te zoeken met Reggefiber. Zij zeiden dat het signaal van Tweak eraf was, maar dat TM wel in de patchkast haar werk nog moest doen. Dat tijdspad was onbekend. Dit in verband met de ruimte in de wijkcentrale.

Daarop weer met TM gebeld om dit te verifiëren, en toen werd ook gezegd dat het niet bekend is wanneer er weer plek is in de patchkast. Ik dacht zelf dat ik door mijn opzegging bij Tweak, ruimte voor mezelf had gemaakt om een T-Mobile abonnement te starten, maar dat was blijkbaar niet het geval.

Intussen had ik Tweak gebeld om te vragen naar de mogelijkheden om een herstel van het abonnement te doen. Daar bleken mogelijkheden in te zijn, dus met die gedachte TM gebeld om een opzegging te doen.
Een uiterst vriendelijke medewerker wist meteen wat de situatie betekende en heeft ook in die hoedanigheid alles in werking gezet om het abonnement binnen de termijn te beëindigen. Zij onderhouden hierover het contact met mij, wat voor de verandering ook zeker fijn is!

Gek genoeg kan ik niet zeggen dat ik er enorm van baal, want het aantal dagen offline blijft beperkt. Het enige wat ik echt niet begrijp is dat er van tevoren geen indicatie is over het aantal vrije plekken in een wijkcentrale. Dit was een factor waar ik geenszins rekening mee had gehouden. Had ik dit van tevoren geweten, dan waren we nooit overgestapt.

Met weer een ervaring rijker ga ik dus weer op naar Tweak en blijf daar de komende tijd lekker vertoeven.

• Dennis-L
Ja dat is het vervelende van geen overstapservice tussen providers.
Het gaat ook niet zozeer over vrije plekken in een POP, maar of de vezels (administratief) in gebruik zijn of niet.

Op het moment dat jij je abonnement bij Tweak hebt beëindigd dan moet ook de patch in de POP ongedaan worden gemaakt.
Tweak zorgt op afstand dat de poort waarop jouw verbindig is gepatcht niet meer werkt maar vervolgens moet er ook nog een monteur naar de POP toe, dit hoeft niet per se op dezelfde dag te gebeuren.
Op het moment dat de monteur de patch in de POP ongedaan heeft gemaakt dan worden bij KPN NetwerkNL (Reggefiber) de vezelfs vrijgegeven.
Daarna kan T-Mobile deze vezels "opeisen".

Als er nou wel een overstapservice was tussen Tweak en TM dan had T-Mobile je abonnement bij Tweak kunnen opzeggen en bij KPN NetwerkNL een migratie order kunnen inschieten en dan kan je overstappen zonder veel downtime.

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11:33
[...]

Ik weet niet maar via Ziggo haal ik Upload/download 54.5Mbps en via fast 29Mbps met een 100Mbps abo!?

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 30-03 22:17
@StephanO1990 en @Dennis-L Bij NetwerkNL / Reggefiber werkt het maar op 1 manier (administratief/technisch)

Als je een opzegging doet, wordt je glasvezelverbinding in de PoP (dat is wijkcentrale) gedepatched (losgehaald). Dat is een "opheforder". Een nieuwe / andere aanbieder moet eerst de afsluitorder afwachten en dan pas een nieuwe aansluitorder inschieten. Gevolg: je weken downtijd kan hebben.

Als je een overstap doet, wordt je glasvezelverbinding in de PoP op een afgesproken datum overgezet van aanbieder A naar aanbieder B. Dat geschiedt altijd voor 12.00 uur op een werkdag zodat Guidion (of andere installateur) de lijn na 12.00 uu kan opleveren. Zij plannen altijd in na 13.00 uur. Dit is een "migratieorder"

Als je een compleet nieuwe klant bent, wordt je glasvezelverbinding in PoP aangesloten op een bepaalde datum waarop de nieuwe provider kan leveren (de administratieve leverduur en bedenktermijn). Dit is een "aansluitorder". Deze kan pas geschieden als er een geruime tijd geen andere aanbieder op de glasvezel lijn heeft gezeten.

Aansluit, migratie en opheforders hebben niets te maken met de ruimte in het PoP.

• Dennis-L
Soundwork schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:43:
@StephanO1990 en @Dennis-L Bij NetwerkNL / Reggefiber werkt het maar op 1 manier (administratief/technisch)

Als je een opzegging doet, wordt je glasvezelverbinding in de PoP (dat is wijkcentrale) gedepatched (losgehaald). Dat is een "opheforder". Een nieuwe / andere aanbieder moet eerst de afsluitorder afwachten en dan pas een nieuwe aansluitorder inschieten. Gevolg: je weken downtijd kan hebben.

Als je een overstap doet, wordt je glasvezelverbinding in de PoP op een afgesproken datum overgezet van aanbieder A naar aanbieder B. Dat geschiedt altijd voor 12.00 uur op een werkdag zodat Guidion (of andere installateur) de lijn na 12.00 uu kan opleveren. Zij plannen altijd in na 13.00 uur. Dit is een "migratieorder"

Als je een compleet nieuwe klant bent, wordt je glasvezelverbinding in PoP aangesloten op een bepaalde datum waarop de nieuwe provider kan leveren (de administratieve leverduur en bedenktermijn). Dit is een "aansluitorder". Deze kan pas geschieden als er een geruime tijd geen andere aanbieder op de glasvezel lijn heeft gezeten.

Aansluit, migratie en opheforders hebben niets te maken met de ruimte in het PoP.
Ja dat is dus min of meer hetzelfde als dat ik probeerde uit te leggen :)
Ik zie alleen dat in mijn eerste zin het woordje "niet" is weggevallen :/ , die heb ik er nu tussengezet ;)

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Ben op zoek naar een positief antwoord op de volgende vraag:kan je op de mediabox als je zapt de minigids/kanaalinformatie van 3 seconden uitzetten? Heb al een antwoord dat dat niet kon, maar ik check het dubbel, als ik ja hoor ga ik over naar T-mobile. Bij kpn kan het wel, maar bij kpn heb ik niet zo goed gevoel, plus ik vnd het zenderaanbod van T-Mobile ronduit goed.

• Rubke
Update bij eigen router / modem gebruik en nieuwe TV dienst.

Als je de TV Box gewoon op je LAN aansluit dan krijgt ie de laatste update
Koppel ik de TV Box weer op VLAN 640 bridge, wordt ie weer gedowngrade naar de oude TV situatie.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Sjah schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:52:
Ben op zoek naar een positief antwoord op de volgende vraag:kan je op de mediabox als je zapt de minigids/kanaalinformatie van 3 seconden uitzetten? Heb al een antwoord dat dat niet kon, maar ik check het dubbel, als ik ja hoor ga ik over naar T-mobile. Bij kpn kan het wel, maar bij kpn heb ik niet zo goed gevoel, plus ik vnd het zenderaanbod van T-Mobile ronduit goed.
Zover ik weet kun je dat gewoon via het menu regelen. Daar kun je de tijd instellen hoe lang je de gids ziet.

• Sjah
  • Nu online
pinda powerrr schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:50:
[...]

Zover ik weet kun je dat gewoon via het menu regelen. Daar kun je de tijd instellen hoe lang je de gids ziet.
Dank, maar daar staat vast geen 0 sec bij.

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:24
Rubke schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:03:

Koppel ik de TV Box weer op VLAN 640 bridge, wordt ie weer gedowngrade naar de oude TV situatie.
Verschil in bridging en/of Routed IPTV misschien?
Ik weet niet hoe je de situatie nu hebt ingeregeld.

Zelf ga ik de 15e over, met eigen apparatuur. Wel ingesteld op Routed IPTV. Dus ben benieuwd of dat gaat werken.

-

• Rubke
Edd schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:25:
[...]

Verschil in bridging en/of Routed IPTV misschien?
Ik weet niet hoe je de situatie nu hebt ingeregeld.

Zelf ga ik de 15e over, met eigen apparatuur. Wel ingesteld op Routed IPTV. Dus ben benieuwd of dat gaat werken.
ik heb nu vlan 640 bridged idd
en nu routed internet vlan 300 met NAT ertussen en dan werkt de TVBox prima...

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14:32

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Hier in Nijmegen Noord, T-Mobile Thuis Glasvezel 100/100, bekabeld aangesloten rechtstreeks op de Draytek-router die door T-Mo is geleverd.

De laatste weken in de avonduren niks anders dan rond de 30Mb down en up in plaats van de beloofde 100Mb.

Ik ga nu een ticket inschieten bij de klantenservice, maar iemand gelijkaardige problemen?

Such Heroic Nonsense

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 23:27
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:16:
Hier in Nijmegen Noord, T-Mobile Thuis Glasvezel 100/100, bekabeld aangesloten rechtstreeks op de Draytek-router die door T-Mo is geleverd.

De laatste weken in de avonduren niks anders dan rond de 30Mb down en up in plaats van de beloofde 100Mb.

Ik ga nu een ticket inschieten bij de klantenservice, maar iemand gelijkaardige problemen?
Klinkt als een capaciteitsprobleem. Overdag is snelheid wel in orde? Is de ping in de avond wel gelijkwaardig en is er sprake van packetloss?

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 15:44
Ik kan straks weer verlengen bij T-Mobile Thuis. Weet iemand toevallig het verlengaanbod van nu?

Ik heb uit en thuis voordeel en nog €7,50 tv tegoed, wat ik beide wil houden.

[Voor 7% gewijzigd door WhySoSerious? op 09-01-2020 22:19]

https://www.speedtest.net/result/8726516350.png

• rens-br
  • Nu online
WhySoSerious? schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:18:
Ik kan straks weer verlengen bij T-Mobile Thuis. Weet iemand toevallig het verlengaanbod van nu?
Meestal 20% korting op internet only voor 6 maanden. Al zijn er de laatste tijd ook mensen geweest die helemaal geen korting kregen.

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:01:
[...]

Dank, maar daar staat vast geen 0 sec bij.
3 seconden is het kortste inderdaad wat in te stellen is ...

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11:33
Sjah schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:52:
Wat is het probleem van die 3 seconden dan, dat is al te kort om te kunnen zien wat er staat?

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Sjah
  • Nu online
Dank apis, Tom ik haat die mini-epg, vind het nu eenmaal niet lekker bij zappen.

[Voor 32% gewijzigd door Sjah op 09-01-2020 23:43]

• ditbenikecht
  • Laatst online: 14:57
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:16:

Bij mij wisselt de snelheid per minuut, maar tussen 1800 en 2300 uur vaak langzamer, 200-300mbps van mijn 500 abonnement. Ik heb een ping van 11ms die soms oploopt tot 35ms. Volgende week komt een monteur de apparatuur checken, maar ik vermoed dat het puur overboeking is.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14:32

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

mad-dog schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:46:
[...]

Klinkt als een capaciteitsprobleem. Overdag is snelheid wel in orde? Is de ping in de avond wel gelijkwaardig en is er sprake van packetloss?
Ja, packetloss schommelt tussen de 0% en 3%.
ditbenikecht schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:52:
[...]

Bij mij wisselt de snelheid per minuut, maar tussen 1800 en 2300 uur vaak langzamer, 200-300mbps van mijn 500 abonnement. Ik heb een ping van 11ms die soms oploopt tot 35ms. Volgende week komt een monteur de apparatuur checken, maar ik vermoed dat het puur overboeking is.
Ping is ook dramatisch hier sinds een paar weken. Ging gisteravond op momenten over de 100ms (normaal tussen de 6ms en 10ms).

Ik ben benieuwd naar het antwoord van T-Mo, maar ik vermoed idd overboeking van de lijn. Ze moeten immers ergens op besparen.

Such Heroic Nonsense

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:40
Sjah schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 23:40:
Dank apis, Tom ik haat die mini-epg, vind het nu eenmaal niet lekker bij zappen.
Zoveel mensen zoveel meningen. Ik vind het juist erg handig met zappen omdat je dan direct kunt lezen welk programma er bezig is.

• 996
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:41
Helaas is onze modem (Draytek) overleden. Gevalletje waterschade in de meterkast. Moet een monteur voor komen jammer genoeg. Dat duurt een paar dagen. Ik zou zeggen stuur een nieuw modem en die plug ik zelf erin....
Lijkt op een voorbeeld van moeilijk doen waar het makkelijk kan?

• rens-br
  • Nu online
996 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:24:
Helaas is onze modem (Draytek) overleden. Gevalletje waterschade in de meterkast. Moet een monteur voor komen jammer genoeg. Dat duurt een paar dagen. Ik zou zeggen stuur een nieuw modem en die plug ik zelf erin....
Lijkt op een voorbeeld van moeilijk doen waar het makkelijk kan?
Het kan zijn dat ze de DrayTek omwisselen voor een mediaconverter + Zyxel modem / router. Voor alleen een modem swap lijkt mij het vreemd dat ze een monteur verplichten.

• Chris.nl
  • Niet online
@Heroic_Nonsense @ditbenikecht zitten jullie in WBA of ODF gebied? Als het ODF is mag T-Mobile een tandje bijzetten. 'k Krijg de indruk dat ik blij mag zijn dat ik stabiel WBA aangesloten ben 😅

-edit- verkeerd gedacht dus

[Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 11-01-2020 15:06]

• 996
  • Laatst online: 12:41
Misschien dat de draytek”s niet meer op voorraad zijn en we over moeten naar een Zyxel dan is het inderdaad logisch. Afwachten dus maar...
rens-br schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:10:
[...]

Het kan zijn dat ze de DrayTek omwisselen voor een mediaconverter + Zyxel modem / router. Voor alleen een modem swap lijkt mij het vreemd dat ze een monteur verplichten.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

996 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:43:
Misschien dat de draytek”s niet meer op voorraad zijn en we over moeten naar een Zyxel dan is het inderdaad logisch. Afwachten dus maar...

[...]
Dat mag ik toch wel eens hopen dat ze er niet meer zijn. Dat model was al EOL in 1999...

Al draait het bij mij nog steeds super stabiel.

• computerjunky
  • Laatst online: 30-03 20:19
Zijn er mensen met T-Mobile thuis die momenteel problemen hebben?

T-Mobile zegt dat er geen problemen zijn maar ik heb een whopping 60ms latency en een download van nog geen 2 Mbit.

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

996 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:43:

[...]
Ik begreep dat dat gewoon beleid was ondertussen. Aan die Drayteks gaan ze niets meer doen als er iets mee mis is.

De Zyxel met converter is ook gewoon zelf aan te sluiten mits je geen 2 linkerhanden hebt. Dan komt alsnog de monteur, kijkt er eens naar en vraagt of alles werkt en gaat weer weg.

• Soundwork
computerjunky schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:12:
Zijn er mensen met T-Mobile thuis die momenteel problemen hebben?

T-Mobile zegt dat er geen problemen zijn maar ik heb een whopping 60ms latency en een download van nog geen 2 Mbit.
Geen problemen hier. Ik maak gebruik van een 1Gbps ODF aansluiting met ook het 1 Gbps abonnement.

• computerjunky
Soundwork schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:44:
[...]

Geen problemen hier. Ik maak gebruik van een 1Gbps ODF aansluiting met ook het 1 Gbps abonnement.
Het heeft zich ondertussen zelf opgelost. Was er al op gewezen dat op de storing websites er ook een spike te zien was.

• ditbenikecht
  • Laatst online: 14:57
Chris.nl schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:27:
@Heroic_Nonsense @ditbenikecht zitten jullie in WBA of ODF gebied? Als het ODF is mag T-Mobile een tandje bijzetten. 'k Krijg de indruk dat ik blij mag zijn dat ik stabiel WBA aangesloten ben 😅
Ik zit in WBA gebied, waarbij de glasvezel er nu 1 jaar in ligt. De vezel is er na de tijd ingeblazen, de monteur zat destijds te vloeken dat het pruts was die vezel er na de tijd inblazen. Steeds weer poetsen en of beschadigde vezel.
Dsl in de wijk levert minder dan 10mbps, slechts een paar nieuwbouwadressen hebben glas. Meeste mensen zullen dus abonnement bij Ziggo hebben.

• computerjunky
Correctie het is nog steeds niet opgelost. De tv is ok 1 groot blokken feest en de download is weer terug op 1 Mbit.

• xos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-03 21:52
Zelfde probleem hier.

• Soundwork
computerjunky schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:08:
Correctie het is nog steeds niet opgelost. De tv is ok 1 groot blokken feest en de download is weer terug op 1 Mbit.
Nog steeds alles prima hier.
Ik maak echter alleen gebruik van internet, ik heb geen IPTV van T-Mobile Thuis.

Waarschijnlijk zit het probleem bij KPN (je hebt een WBA aansluiting?)

[Voor 9% gewijzigd door Soundwork op 10-01-2020 20:29]

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Hier op WBA Zuid-Holland geen problemen.

• Stronkie
  • Laatst online: 27-03 09:21

Stronkie

Where wind is Trouble

rens-br schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:10:
[...]

met klantenservice bellen die kunnen gelijk zien welk modem je krijgt. Maar ga er maar niet van uit dat je een andere modem krijgt.

Ze komen allemaal met een monteur voor hardwareschade nu. Trust me
rens-br schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:33:
[...]

Meestal 20% korting op internet only voor 6 maanden. Al zijn er de laatste tijd ook mensen geweest die helemaal geen korting kregen.
Nope meestal is het nu voor alles en een nu 3 maanden korting met 15 euro

[Voor 25% gewijzigd door Stronkie op 10-01-2020 20:35]

• computerjunky
Soundwork schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:28:
[...]

Nog steeds alles prima hier.
Ik maak echter alleen gebruik van internet, ik heb geen IPTV van T-Mobile Thuis.

Waarschijnlijk zit het probleem bij KPN (je hebt een WBA aansluiting?)
Almere dus volgens mij odf.

• Stronkie
  • Laatst online: 27-03 09:21

Stronkie

Where wind is Trouble

Almere had gisteren een storing , is nu opgelost , hardware is vervangen in de wijkcentrale

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Soundwork schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:44:
[...]

Ik heb ook verschrikkelijk strakke smokeping grafieken in ODF gebied. Vergelijkbaar met toen ik XS4ALL gebruikte.

Er lijkt echt een verschil tussen ODF en WBA te zitten. Bij WBA lees je hier veel meer klachten.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 11:16

knakworst

Get Dilberted!

Ik heb een superstrakke verbinding met WBA. Is dus niet per definitie slecht.

• kootje70
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:53
Stronkie schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:33:
[...]

met klantenservice bellen die kunnen gelijk zien welk modem je krijgt. Maar ga er maar niet van uit dat je een andere modem krijgt.

Ze komen allemaal met een monteur voor hardwareschade nu. Trust me

[...]

Nope meestal is het nu voor alles en een nu 3 maanden korting met 15 euro
Laatst ook een monteur hier gehad. De klantenservice had gezegd, dat het modem (draytek) idd wel al oud was.
De monteur zei geen opdracht te hebben gekregen voor een nieuw modem. Volgens hem was de draytek superieur aan de andere ...
Hij kwam op bezoek om de wifi te verbeteren. Fritzbox geïnstalleerd, wifi is nu oke.

• Antique
  • Laatst online: 26-03 21:24
Op termijn wil ik mijn Draytek vervangen met een Mikrotik RB2011. Als eerste test heb ik maar eens voorzichtig de fiber met SC connector uit de Draytek gehaald, daarna de SFP module eruit (netjes het hendeltje overgehaald en zonder kracht naar buiten getrokken), en gekeken of SFP+fiber in de RB2011 passen (dat past). Daarna heb ik de SFP module en fiber weer terug in de Draytek gedaan.

Nu het probleem: bij het aanzetten van de Draytek was het ledje FIBER zo'n 10 seconden aan, daarna ging het uit, en WAN bleef uit. Geen internet dus. Na een uur lang de Draytek herstarten en de fiber en SFP herplaatsen, lukte het opeens wel: FIBER ledje bleef aan, vervolgens knipperden alle ledjes, de Draytek herstartte zichzelf en verbond met internet. Het gaat hier trouwens om een factory resetted Draytek dus aan de instellingen daar zal het niet liggen.

Nu alles weer werkt heb ik niet zo'n zin om dit opnieuw te proberen, totdat ik begrijp wat er gebeurd is. Mijn vermoedens:
1. Een stofje op het fiber uiteinde of in de SFP module, waardoor het licht niet goed koppelt?
2. Draytek is bijna aan het einde van zijn leven? Dat was hier de conclusie voor een Draytek met een FIBER led die na 10 sec uitging: [DrayTek Vigor 2132FVn] Werkt niet meer na aanpassing VLANS
3. Bij herplaatsen van de SFP module is er 1 of ander reset mechanisme?

Ik ben benieuwd of iemand dit herkent.

[Voor 3% gewijzigd door Antique op 12-01-2020 15:01]

• houtig
  • Registratie: augustus 2009
Rubke schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:03:

Is er met de nieuwe opzet een mogelijkheid om de USG rechtstreeks op de WAN poort te zetten ipv de verbinding te laten verlopen via de switch (de Bjarn manier)?

Ps. Hoe heb je aangemeld voor de test? We (eigenlijk mijn vriendin) hebben problemen met kanaal E! Entertainment en misschien dat het met nieuwe opzet geen problemen geeft. Iets met geluid wat niet goed loopt.

[Voor 14% gewijzigd door houtig op 12-01-2020 17:28]

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 15:44
rens-br schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:33:
[...]

Dat kreeg ik inderdaad niet. Het was de eerste 3 maanden €5 korting, maar dan was ik het €7,50 tv tegoed wel kwijt. 8)7 Dat laat ik nu dus maar staan. De telefoniste zei dat het €7,50 tv tegoed ook blijft na het einddatum van je contract en dan is alles maandelijks opzegbaar. Voor mij geen reden om nu te verlengen.

Ik dacht ook om weer terug te gaan naar Tweak. Misschien dat het tv gedeelte daar wat beter is (Canal Digitaal) dan T-Mobile, maar dan betaal ik wel meer en het overstappen is hier nooit goed gegaan. Hopelijk laat T-Mobile eindelijk binnenkort zien wat ze gaan veranderen aan het tv gedeelte.

[Voor 29% gewijzigd door WhySoSerious? op 14-01-2020 00:05]

https://www.speedtest.net/result/8726516350.png

• houtig
  • Registratie: augustus 2009
WhySoSerious? schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:43:
[...]

Dat kreeg ik inderdaad niet. Het was de eerste 3 maanden €5 korting, maar dan was ik het €7,50 tv tegoed wel kwijt. 8)7 Dus dat laat ik nu maar staan, ze zei dat het €7,50 tv tegoed ook blijft na het einddatum van je contract en dan is alles maandelijks opzegbaar.

Ik dacht ook om weer terug te gaan naar Tweak. Misschien dat het tv gedeelte daar wat beter is, maar dan betaal ik wel meer en het overstappen is hier nooit goed gegaan. Hopelijk laat T-Mobile binnenkort zien wat ze gaan veranderen aan het tv gedeelte.
Let wel op dat wijziging in je abonnement (andere snelheid) kan voor zorgen dat je korting vervalt. Dat is mij iig overkomen.

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Pagina: 1 ... 69 ... 76 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True