Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleesworst
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-05 21:57
Beste forumleden,

Sinds gisteren hetzelfde probleem als een jaar geleden maar krijg het nu niet opgelost. Heb geprobeerd om op mijn Draytek 2132 (T-mobile) een gastaccount in te stellen). Hiervoor heb ik bij VLAN het vinkje bij enable aangekruist. Modem opnieuw opgestart en voila, niets werkt meer. Het WAN lampje brand niet meer, fiber lampje gaat aan en naar 10 seconden weer uit.
Ik heb 'm inmiddels al gereset en geprobeerd het eea te wijzigen. T-mobile kan het ook niet oplossen en nu kan er pas over 2 weken een monteur langs komen, wat kan het probleem zijn. Een jaar geleden herinner ik me dat ik toen precies hetzelfde probleem had, helaas weet ik niet meer wat toen de oplossing was.. Hopelijk zit hier iemand die het weet! :)

Thanks alvast!

Beste antwoord (via rens-br op 14-09-2019 21:22)

• Vleesworst
Probleem is inmiddels verholpen, modem was kapot. Heel bijzonder dat na het wijzigen van het gastaccount mijn modem het begeeft..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Vleesworst schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:21:
niets werkt meer. Het WAN lampje brand niet meer, fiber lampje gaat aan en naar 10 seconden weer uit.
Niets werkt meer klinkt tamelijk dramatisch. Als je gastaccount uitschakeld blijft het probleem? Ook na factory default? Ook geen lokaal netwerkverkeer?

[ Voor 6% gewijzigd door Palo Alto op 18-08-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleesworst
Ja heb het gastaccount inmiddels uitgeschakeld en inderdaad na factory default blijft het probleem hetzelfde. Het enige wat ik nog kan is bekabeld in mijn router komen, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Niet online
Vleesworst schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:45:
Ja heb het gastaccount inmiddels uitgeschakeld en inderdaad na factory default blijft het probleem hetzelfde. Het enige wat ik nog kan is bekabeld in mijn router komen, meer niet.
Is dit een router van T-mobile? Gaat het om glasvezel? Die modem moet toch gewoon werken na factory default? En anders moeten ze telefonisch kunnen uitleggen hoe je eea weer instelt. En de router+AP moeten werken ongeacht de modem verbinding zou ik zeggen.

Als T-mobile in de firmware toestaat dat je een VLAN maakt, kan het toch niet zo zijn dat je daarmee de dienstverlening tijdelijk onbruikbaar maakt? :? Of stonden er allemaal waarschuwingen vooraf?

Misschien kun je ze met dit argument vragen om de monteur eerder te laten komen en/of een tijdelijk compensatie te bieden via 4G (conform je abonnementsverbruik).

[ Voor 4% gewijzigd door Palo Alto op 18-08-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleesworst
Thanks voor je antwoord. Het laatste is inmiddels ook geregeld maar mijn halve huis is op Wifi ingericht. Ben het volledig met je eens maar helaas kunnen zij ook niet meer dan wat ze nu gedaan hebben. Het blijft voor mij ook een raadsel als je VLAN aanvinkt dat er dan (na een factory default) compleet geen signaal meer binnen krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
Vleesworst schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:26:
Thanks voor je antwoord. Het laatste is inmiddels ook geregeld maar mijn halve huis is op Wifi ingericht. Ben het volledig met je eens maar helaas kunnen zij ook niet meer dan wat ze nu gedaan hebben. Het blijft voor mij ook een raadsel als je VLAN aanvinkt dat er dan (na een factory default) compleet geen signaal meer binnen krijgt..
Ik heb zo het vermoeden dat je gewoon pech hebt en dat die Draytek toevallig is overleden toen je die aanpassingen deed. Als dat ding het na een factory reset niet meer doet, zal ook een monteur hem niet tot leven kunnen wekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Vleesworst ik heb even je titel aangepast. 'Problemen met...' is een beetje te generiek.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Vleesworst
Probleem is inmiddels verholpen, modem was kapot. Heel bijzonder dat na het wijzigen van het gastaccount mijn modem het begeeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Niet online
@Vleesworst Dank,voor je terugkoppeling! :) Die komt helaas niet altijd.
Heel bijzonder dat na het wijzigen van het gastaccount mijn modem het begeeft.
Het blijft koffiedik kijken, maar ik denk dat een defect relatief vaak pas aan het licht komt bij reset/herstart.

Dan zou je bijvoorbeeld kunnen verklaren doordat een draaiend apparaat e.e.a. in het RAM heeft staan. Reset je het apparaat terwijl een onderdeel dat belang is voor opstarten kapot is, dan komt het z’n zelf-diagnose waarschijnlijk niet door. Heeft dus niet per se iets met gastacoount te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Palo Alto op 13-09-2019 21:35 ]

Pagina: 1