Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:14

Get!em

Oh die ja!

Ik heb genexis oud kpn, genexis nieuw Telfort , motorola converter tmobile en nu weer genexis kpn. Als KPN straks GPON gaat doen, mogelijk alsnog weer een mediaconverter (aldus monteur).
Get!em schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:44:
Ik heb genexis oud kpn, genexis nieuw Telfort , motorola converter tmobile en nu weer genexis kpn. Als KPN straks GPON gaat doen, mogelijk alsnog weer een mediaconverter (aldus monteur).
Laat dat "mogelijk" maar weg. De ONT die nodig is bij GPON is een losse versie. Niet eentje die klikbaar is op de FTU. Dus ook daar zal dan straks een glaskabeltje van FTU naar ONT gaan.

• wernert
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 16:29
Get!em schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:02:
Wat is de reden om de Genexis te willen?
Chris zegt het al..
Chris.nl schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:27:
[...]
maar vind deze kleinere an sich esthetisch meer verantwoord.
Liever netjes aan de muur in plaats van een flimsy kabeltje en een onhandig kastje.

@Get!em: plaatst Gidion wel netjes twee dummy kapjes?

wernert wijzigde deze reactie 14-12-2019 23:14 (6%)
Reden: vraag aan Get!em

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Montage is totaal afhankelijk van welke en hoe ervaren monteur je krijgt. (En ik heb er in mijn 6 maanden bij tmobile meer dan 5gezien 😒)
Maar over het algemeen pakken ze de module in de genexis eruit, kabeltje ter vervanging erin, kap er weer op. En de mediaconverter er direct naast op de muur.

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:00

Yucko

One clown to rule them all !

of ze schroeven de mediaconvertor schots en schreef op de blindkappen zoals destijds bij mij 😒

2 weken geleden de hele zooi laten verplaatsen naar de meterkast (vrouw ook weer blij dat die losse meuk weg is uit de woonkamer) en meteen de overblijfselen van de genexis hybrid meuk (telfort) vervangen door een kleinere ftu (tk-01)

MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• Jeroentjuh82
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
Woensdag wordt de kabel opgegraven of iets dergelijks. Monteur bijna 2 weken geleden kon de kabel niet vinden voor het huis(ben verhuisd sinds 2-12 naar voormalig 55+ huisje)zou blij zijn als ik weer vast internet heb. Merk dat ik verwend ben aangezien ik nu al sinds het begin ik hier zit gebruik moet maken van 4g verbinding telefoon en als je daar wat mee download kan je ook niks meer doen want dan is de verbinding te zwak.

Heb wifi gevraagd vd buren, maar is alleen goed in de berging/schuur dus dan maar even zo.

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Jeroentjuh82 schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:23:
Woensdag wordt de kabel opgegraven of iets dergelijks. Monteur bijna 2 weken geleden kon de kabel niet vinden voor het huis(ben verhuisd sinds 2-12 naar voormalig 55+ huisje)zou blij zijn als ik weer vast internet heb. Merk dat ik verwend ben aangezien ik nu al sinds het begin ik hier zit gebruik moet maken van 4g verbinding telefoon en als je daar wat mee download kan je ook niks meer doen want dan is de verbinding te zwak.
Dat kan je compenseren met Quality of Service installingen. Bij OpenWRT heet het SQM QoS, kies je daar een cake variant dan heb je bijna geen last van congestie :)

• Jeroentjuh82
  • Nu online
ANdrode schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:12:
[...]

Dat kan je compenseren met Quality of Service installingen. Bij OpenWRT heet het SQM QoS, kies je daar een cake variant dan heb je bijna geen last van congestie :)
Dat kan op de telefoon?

• ANdrode
  • Niet online
Nee. Wel op een router die tussen telefoon en thuisnetwerk in zit.

Het hangt er dus van af hoe je het nu opgezet hebt. OpenWRT kan in ieder geval WiFi als WAN/extern netwerk gebruiken.
offtopic:
Met een accesspoint dat je zo instelt in de garage ben je dus ook klaar. Een soort high-end repeater :)

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17-02 19:42
wernert schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:39:
Zal de monteur netjes twee dummy modems plaatsen op de plek van het oude modem?
Op iedere FTU horen dummy kappen te zitten (hoort KPN Netwerk NL / Reggefiber zo ieder geval op te leveren). Bij de uFTU die jij hebt dus 2 kappen (1 voor de A-vezel en 1 voor de B-vezel). De kleur van de kappen zijn wit of oranje. Dus als die kappen niet (meer) aanwezig zijn dan zijn ze dat bij RF vergeten of de vorige bewoners heben deze weggedaan/meegenomen.

• Jeroentjuh82
  • Nu online
ANdrode schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:27:
[...]

Nee. Wel op een router die tussen telefoon en thuisnetwerk in zit.

Het hangt er dus van af hoe je het nu opgezet hebt. OpenWRT kan in ieder geval WiFi als WAN/extern netwerk gebruiken.
offtopic:
Met een accesspoint dat je zo instelt in de garage ben je dus ook klaar. Een soort high-end repeater :)
Telefoon als hotspot voor de pc via wifi.

• MichelJ
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15-02 18:16
wernert schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:39:
Twee vragen over mijn aanstaande overstap naar TmT:

1) Ik heb een FTU (duh, Reggefiber fk-01grondplaat) met als NTU een Genexis modem. Dit modem bedekt beide aansluitingen. De onontkoombare Gidion-monteur zal het modem verwijderen en een los glasvezeldraadje leggen naar de aparte mediaconverter (fiber->eth) van T-Mobile. [Afbeelding]

Zal de monteur netjes twee dummy modems plaatsen op de plek van het oude modem?

2) Als alles werkt, vervang ik de losse mediaconverter door een orginele Genexis P1090 mediaconverter.

Wil T-mobile bij opzegging ook hun mediaconverter terughebben?
Elke monteur heeft deze kappen bij zich, kost de klant niks.

uiteraard wil t-mobile de media convertor terug.

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:48
MichelJ schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:20:
[...]

Elke monteur heeft deze kappen bij zich, kost de klant niks.

uiteraard wil t-mobile de media convertor terug.
Precies, bij mijn overstap van OnsBrabant werd er ook netjes een dummy geplaatst. :)

Nieuwe ontvanger voor de tv binnen, helaas niet de nieuwste die ook tegelijk kan opnemen, maar weer een Entone 510b. Deze werkt gelukkig wel zoals het hoort.

I7 9700K 5,1Ghz

• steven92
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 26-01 00:49
Zojuist T-Mobile thuis aangevraagd. 50/50 glas. Ben benieuwd. Lees wel negatieve verhalen over de administratie/support vanuit T-Mobile die belabberd is....

We gaan het zien.

• HeikoTheel
  • Registratie: december 2019
  • Niet online
steven92 schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:06:

Ben benieuwd. Lees wel negatieve verhalen over de administratie/support vanuit T-Mobile die belabberd is....
Wat administratie betreft herken ik dat zeker niet. Maar neem dan ook alleen maar internet af

Support en ondersteuning bij netwerkproblemen is zeker een punt. Vaak kunnen ze niet verder helpen dan de modem checken en een reboot adviseren. Als dat niet lukt ben je aangewezen op een ticket bij Guideon. Kan dan wel tot 2 weken duren voor je een monteur op bezoek krijgt.

Maar verder een prima verbinding hier met soms een kleine storing die zich vaak weer vanzelf oplost

• jurjen_g
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:31
Sinds vandaag kun je (eindelijk) RTL zenders terugkijken. Het verbaasde me, maar dat kan inderdaad zoals aangekondigd gewoon via de tv-gids. Echter daar kun je nog niet de NPO en SBS zenders terugkijken, daarvoor moet je nog wel naar uitzending gemist... Je zou zeggen dat het nu toch een kwestie van een knopje omzetten is om al deze zenders gewoon via de gids terug te kijken, ik hoop dat dat nu snel gaat gebeuren. Het feit dat RTL al gewoon kan biedt hoop.

• kitkat007
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:33
Pas verhuisd en tmobile genomen omdat glasvezel beschikbaar was.

Ik heb een ac1900 en las dat er veel problemen mee zijn om het rechtstreeks te laten werken met de media converter (snelheid verlaging door firmware).

Werd toch tijd voor een nieuwe router. Iemand die me een kan aanraden ?

Zou je even een nieuw topic aan willen maken? Aankoopadvies hoort niet thuis in een ervaringen topic.

rens-br wijzigde deze reactie 16-12-2019 22:27 (16%)

• Paulie72
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09-02 13:10
*knip*. Daar hebben we de V&a voor :)

rens-br wijzigde deze reactie 17-12-2019 09:17 (91%)

werkplek: Shuttle Barebone, HP Microserver Freenas

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
kitkat007 schreef op maandag 16 december 2019 @ 22:22:
Pas verhuisd en tmobile genomen omdat glasvezel beschikbaar was.

Ik heb een ac1900 en las dat er veel problemen mee zijn om het rechtstreeks te laten werken met de media converter (snelheid verlaging door firmware).

Werd toch tijd voor een nieuwe router. Iemand die me een kan aanraden ?

[mbr]Zou je even een nieuw topic aan willen maken? Aankoopadvies hoort niet thuis in een ervaringen topic.

[/]
Welke snelheid heb je? Mocht je bijvoorbeeld 100/100 hebben dan zou ik er ER-X en los accespoint adviseren. Maar niet voor 1000/1000 dat trekt ie (net) niet.

• kitkat007
Chris.nl schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:22:
[...]

Welke snelheid heb je? Mocht je bijvoorbeeld 100/100 hebben dan zou ik er ER-X en los accespoint adviseren. Maar niet voor 1000/1000 dat trekt ie (net) niet.
1000/1000. Geen idee of die dat trekt.. mogelijkheid om ergens te zien wat de tmobile modem (zyxel) kan trekken ?

Heb niet echt het idee dat ik die snelheid ga halen. Daarnaast elke wijziging in de zyxel resulteert in een “verboden te wijzigen” achtig bericht terwijl ik gewoon inlog als admin.

Heb het over simpele wijzigingen van WiFi naam/code

• Chris.nl
  • Niet online
kitkat007 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:00:
[...]

1000/1000. Geen idee of die dat trekt.. mogelijkheid om ergens te zien wat de tmobile modem (zyxel) kan trekken ?

Heb niet echt het idee dat ik die snelheid ga halen. Daarnaast elke wijziging in de zyxel resulteert in een “verboden te wijzigen” achtig bericht terwijl ik gewoon inlog als admin.

Ja ik had met de Zyxel soms ook gedoe / reboot nodig om SSID/Wachtwoord of simpelweg DNS instellingen te kunnen wijzigen. Via de T-Mobile site kan je onder je account ook je SSID/Wachtwoord wijzigen trouwens, misschien pakt ie ut zo wel.

Als dat alles is zou ik de Zyxel nog een kans / paar pogingen geven. An sich doet die 't eenmaal ingesteld prima.

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

kitkat007 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:00:
[...]

Volgens mij moet je ook inloggen als "user". Maar het is al weer even geleden dat ik van de Zyxel gebruik heb gemaakt.

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 14:50
jurjen_g schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:46:
Sinds vandaag kun je (eindelijk) RTL zenders terugkijken. Het verbaasde me, maar dat kan inderdaad zoals aangekondigd gewoon via de tv-gids. Echter daar kun je nog niet de NPO en SBS zenders terugkijken, daarvoor moet je nog wel naar uitzending gemist... Je zou zeggen dat het nu toch een kwestie van een knopje omzetten is om al deze zenders gewoon via de gids terug te kijken, ik hoop dat dat nu snel gaat gebeuren. Het feit dat RTL al gewoon kan biedt hoop.
Werkt inderdaad rode bolletje voor het terug kijken. Zal ook niet verstandig zijn om veel zenders in 1 keer toe te voegen nu kunnen ze alles monitoren. Meer zenders zullen wel in stappen beschikbaar komen.

Wel jammer dat je in de eerste 9 minuten niet kunt vooruit spoelen omdat een programma nooit precies volgens de EPG begint. Bij het KPN ITNS platform wat Telfort tot deze zomer nog gebruikte kon dat wel.

Hopelijk ook snel cloud opnames dan kan die ontvanger zo snel mogelijk uit de woonkamer.

space-one wijzigde deze reactie 17-12-2019 20:03 (5%)

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18:52
space-one schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:00:
[...]

Werkt inderdaad rode bolletje voor het terug kijken. Zal ook niet verstandig zijn om veel zenders in 1 keer toe te voegen nu kunnen ze alles monitoren. Meer zenders zullen wel in stappen beschikbaar komen.

Wel jammer dat je in de eerste 9 minuten niet kunt vooruit spoelen omdat een programma nooit precies volgens de EPG begint. Bij het KPN ITNS platform wat Telfort tot deze zomer nog gebruikte kon dat wel.

Hopelijk ook snel cloud opnames dan kan die ontvanger zo snel mogelijk uit de woonkamer.
Hoe ga je tv kijken dan zonder ontvanger?

DaveD

space-one schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:00:
[...]

En op het KPN WBA platform mag je de eerste 5 minuten ook altijd vooruit spoelen. Moet ik wel bij zeggen dat bij Begin Gemist ze volgens mij standaard 5 minuten voor de EPG beginnen...

• space-one
DaveD1109 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:04:
[...]

Hoe ga je tv kijken dan zonder ontvanger?
We hebben ook nog een Amino Aria ontvanger en dan zou de Entone Amulet 515 de woonkamer uit gaan. Het beeld van de Entone wordt regelmatig roze met herstart is het wel weer opgelost. Maar als ik het nu meld krijg ik zeker een Entone terug.

• space-one
Barre73 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:23:
[...]

En op het KPN WBA platform mag je de eerste 5 minuten ook altijd vooruit spoelen. Moet ik wel bij zeggen dat bij Begin Gemist ze volgens mij standaard 5 minuten voor de EPG beginnen...
Van die 9 minuten waren er 7 minuten in het EPG blok zodat je altijd naar het begin kon spoelen en de reclameblokken in het programma beginnen toch na die 7 minuten

• kitkat007
Ik heb via de tmobile modem even de snelheid getest via WiFi.

Ik heb 1000/1000 glasvezel. Maar ik haal maar 400 max. Ik sta 50 cm van de modem.

• rens-br
  • Laatst online: 16:33
kitkat007 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:45:

Ik heb 1000/1000 glasvezel. Maar ik haal maar 400 max. Ik sta 50 cm van de modem.
Tja. Wifi. Wat had je dan verwacht? Vind 400 Mbit/s echt niet verkeerd.

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-02 18:17

Test nog eens bekabeld, 400 draadloos is een geweldige snelheid, al zit je ook op het modem.

• Chris.nl
  • Niet online

Wat geeft de linksnelheid van je apparaat aan? Ik denk geen 1000Mbps

• kitkat007
Chris.nl schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:07:
[...]

Wat geeft de linksnelheid van je apparaat aan? Ik denk geen 1000Mbps

Pc zit nog in verhuisdozen. MacBook heeft geen ethernet :\

kitkat007 wijzigde deze reactie 18-12-2019 19:14 (9%)

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-02 18:17
Dat is niet wat hij bedoelt, op het apparaat (wifi client) zelf.

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:31

pinda powerrr

Slow down...

rens-br schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:57:
[...]

Tja. Wifi. Wat had je dan verwacht? Vind 400 Mbit/s echt niet verkeerd.
Ik haal de 500 wel met mijn Pixel 2xl (op een 500/500 abbo) :P

Maar een bedrade test is meestal betrouwbaarder ;)

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• ANdrode
  • Niet online
kitkat007 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:13:
[...]
[Afbeelding]

Pc zit nog in verhuisdozen. MacBook heeft geen ethernet :\
Wat voor macbook? Afhankelijk van het type heb je twee of drie antennes.

400 mbit is voor wifi afhankelijk van de generatie al extreem goed. Met mijn 2019 15" macbook haal ik maximaal 600 mbit bij fast.com (en erg goede AP's met MU-MIMO en 802.11AC wave 2).

ANdrode wijzigde deze reactie 18-12-2019 21:53 (4%)

• ditbenikecht
  • Laatst online: 18:12
Hebben jullie ook dat als je een eigen router hebt en die opnieuw opstart dat je vervolgens urenlang mag wachten op een ip-adres vanuit de T-Mobile DHCP server? Er gaat bij mij vaak een nacht overheen voordat ik weer werkend internet heb.
Als eigen router gebruik ik een Asus ax88u. Als ik in de tussentijd de originele Huawei modem weer aansluit mag ook die zelfs uren wachten op een IP-adres.
T-Mobile erkend dat er slechts 1 a 2 maal per dag een IP-adres wordt uitgedeeld.
Dit is vrijwel niet werkbaar i.v.m. instellingen aanpassen of firmware update uitvoeren op mijn eigen router.

• Chris.nl
  • Niet online
ditbenikecht schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:07:
Hebben jullie ook dat als je een eigen router hebt en die opnieuw opstart dat je vervolgens urenlang mag wachten op een ip-adres vanuit de T-Mobile DHCP server? Er gaat bij mij vaak een nacht overheen voordat ik weer werkend internet heb.
Als eigen router gebruik ik een Asus ax88u. Als ik in de tussentijd de originele Huawei modem weer aansluit mag ook die zelfs uren wachten op een IP-adres.
T-Mobile erkend dat er slechts 1 a 2 maal per dag een IP-adres wordt uitgedeeld.
Dit is vrijwel niet werkbaar i.v.m. instellingen aanpassen of firmware update uitvoeren op mijn eigen router.
Geen last van met eigen EdgeRouter. Had destijds niet eens de moeite genomen het mac adres van de originele router te klonen. Een reboot is zo gepiept.

Zit hier wel in WBA gebied, weet niet of dat het verschil maakt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Chris@EdgeRouter:~$ show dhcp client leases
interface  : eth0.300
ip address : xx.xxx.xxx.xxx       [Active]
subnet mask: 255.255.248.0
domain name: ftth.glasoperator.nl       [overridden by domain-name set using CLI]
router     : 85.144.72.1
name server: 37.143.84.228 37.143.84.229
dhcp server: 85.144.72.1
lease time : 3600
last update: Thu Dec 19 19:44:33 CET 2019
expiry     : Thu Dec 19 20:44:31 CET 2019
reason     : RENEW

Chris.nl wijzigde deze reactie 19-12-2019 19:52 (19%)

• ditbenikecht
@Chris.nl Ik zit ook op het WBA netwerk. Mac adres kopiëren is inderdaad niet nodig, het werkt uiteindelijk wel. Ik zie met de uitgedeelde adressen dat zowel subnetmask 255.255.255.0 als 255.255.248.0 gebruikt worden. Een eerder uitgedeeld IP-adres hergebruiken werkt helaas ook niet.

• RR2USA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 29-12-2019
Ik zit in ODF gebied en vandeweek voor een test een andere router aangekoppeld, meteen een nieuw IP-adres gekregen. Grote onzin denk ik dat de DHCP server maar een cyclus elke 12 uur doet. Zou ook niet werkbaar zijn bij nieuwe aansluitingen, dan moeten nieuwe klanten steeds zolang wachten.

• seanpaul
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 04-02 12:16
Hoe zit het met de privacy van je gegevens?

• Cilph
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17-02 22:31
Aan de ene kant kan ik bevestigen dat een nieuwe router aansluiten (EdgeRouter X -> EdgeRouter 4) meteen een nieuw IP oplevert.

Aan de andere kant, toen ik de aansluiting voor het eerst kreeg had ik geen IP totdat de monteur de officiele router had aangesloten. (en vijf minuten later weer de EdgeRouter X in zonder configuratiewijziging, opeens, een IP)

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 31-01 19:25
ditbenikecht schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:07:
Ik heb hetzelfde, ik krijg wel direct een ip adres (in de 85.x.x.x serie) maar ik heb geen - functionele - verbinding op de Edgerouter 6P.

Ik zal 'm binnenkort - wanneer ik geen opnames heb lopen - ook een nachtje aan laten staan, dan zie ik het de volgende ochtend snel genoeg of er dan wel een - actieve - verbinding is, dat werd mij geadviseerd door iemand op het forum van T-mobile.

• ditbenikecht
Het gekke is trouwens dat vlan 100 wel direct een IP-adres krijgt, dat de klantenservice een lijnmeting kan doen met goed resultaat en ze het modem kunnen resetten. De telefonische klantenservice liet mij een monteur inplannen, want ze begreep er zelf niets van hoe dit nou mogelijk was. Op het T-Mobile forum geeft iemand van T-Mobile aan dat de aanmelding van het modem 1 a 2 maal per dag gebeurd. Daarna werkt dus pas vlan 300 en krijgt het modem ook daarop een IP-adres. De leasetijd van de DHCP server lijkt een 3600 seconden te zijn, dus op zich zou die vaak genoeg reageren.

• Chris.nl
  • Niet online
@Comp User @ditbenikecht wel apart dat niet alle klanten/tweakers tegen hetzelfde eufel aanlopen. Hoop dat het iig gefixt kan worden voor jullie. Lijkt me niet tof als je niet eens kan rebooten of router firmware updaten zonder een halve dag zonder internet te zitten.

• wimpien
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-02 17:54
Ik heb het in het verleden wel eens gehad dat ik geen ip-adres kreeg na het terug wisselen van eigen router naar Draytek. Heb toen gebeld en hebben ze een IP renew (of iets) gedaan. Binnen paar minuten weer online.

Tegenwoordig geen last meer van. Heb een Huawei, Zyxel en een eigen FRITZ!Box 7590 en hiervoor een 5490. Ben ook beta tester voor de Zyxel, dus ik wissel regelmatig van modem.

Superuser T-Mobile Thuis

• ANdrode
  • Niet online
ditbenikecht schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 00:40:
Het gekke is trouwens dat vlan 100 wel direct een IP-adres krijgt, dat de klantenservice een lijnmeting kan doen met goed resultaat en ze het modem kunnen resetten. De telefonische klantenservice liet mij een monteur inplannen, want ze begreep er zelf niets van hoe dit nou mogelijk was. Op het T-Mobile forum geeft iemand van T-Mobile aan dat de aanmelding van het modem 1 a 2 maal per dag gebeurd. Daarna werkt dus pas vlan 300 en krijgt het modem ook daarop een IP-adres. De leasetijd van de DHCP server lijkt een 3600 seconden te zijn, dus op zich zou die vaak genoeg reageren.
Wat gek.

Ik stuur geen verkeer via VLAN 100 en krijg wel direct een IP op VLAN 300. Heb je het ook geprobeerd zonder de extra vlans?

• ditbenikecht
@ANdrode Op mijn eigen router gebruik ik geen vlan 100 en 640 omdat ik ze niet nodig heb. Het Huawei modem krijgt deze standaard, dus vandaar dat ik zag dat vlan 100 wel direct werkt.

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 31-01 19:25
Chris.nl schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 01:21:
@Comp User @ditbenikecht wel apart dat niet alle klanten/tweakers tegen hetzelfde eufel aanlopen. Hoop dat het iig gefixt kan worden voor jullie. Lijkt me niet tof als je niet eens kan rebooten of router firmware updaten zonder een halve dag zonder internet te zitten.
Rebooten of firmware update is geen probleem, als het eenmaal functioneert dan blijft het werken.

Vreemder is dat het ook andersom werkt - mogelijk met uitzondering van de apparatuur van T-Mobile, wat ik niet ga uitproberen - als ik een andere router dan die ik zelf gebruik er - tijdelijk, bv om iets te testen of uit te sluiten - dan krijg ik daar geen verbinding mee, aangezien de Edgerouter nu het "modem" is.

• BlakHawk
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 17:39
Zijn hier ex kpn glasvezel klanten aanwezig?
Hoe ervaren jullie:

Glasvezel KPN vs Glasvezel Tmobile?
En tv kpn vs tv tmobile?

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

• garp
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 15:09
BlakHawk schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:59:
Hoe ervaren jullie:

En tv kpn vs tv tmobile?
En tmob glas op KPN GPON? Zijn daar al ervaringen mee?

• houtig
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 11:22
Hoe ervaren jullie:

En tv kpn vs tv tmobile?
Is al een aantal jaar geleden dat ik naar T-Mobile ben overgestapt maar wel ervaring.
Beide weinig problemen qua internet maar merk het wel in de service en apparatuur. Tv kastjes T lopen achter TOV KPN. KPN heeft alles vanaf de cloud.
Ik heb nog de oude draytek modem. Dat was toen een achteruitgang TOV KPN. De nieuwe zyxel weet ik niet.
Merk wel nu ik loop te zeuren bij T-Mobile voor de 1 gig lijn ze moeilijker doen dan KPN. Bij KPN als je storing had werd je als eerste geüpgraded naar laatste experience box.
Daar betaal je wel voor. Probeer maar de klantenservice telefoonnummer te vinden bij beide. KPN vind je redelijk snel. T-Mobile moet je eerst aantal vragen beantwoorden voordat ze die laten zien.
PS. Woon in Enschede met open glasnetwerk.

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

• dooiedodo
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10-02 21:13
hoi hier..

heb al wat posts zitten bekijken , maar ik heb een vraag die ik niet beantwoord heb gezien. (kan nog steeds aan mij liggen, sorry als er toch al iets genoemd staat ergens)
Ik heb zo'n vigor2132 modem hangen en zover ik weet zijn poort 1 en 2 de internet poorten , poort 3 en 4 de IPTV poort.
Als ik dan poort 1 en 2 naar unmanaged switches lijdt en internet door het huis verspreid, zou ik dan wel of niet 'last'kunnen hebben van het multi cast traffic voor IPTV?
Ik heb geen super lan kennis, maar heb vermoeden dat ik broadcasts van IPTV verkeer over de switches krijg en daardoor wat interrupties op mn netwerk heb.
Enige info die ik daarop heb, is de settings van switch bij IGMP snooping, die toont een multicast IP table met 2 records. Is het correct aan te nemen dat die gewoon leeg hoort te zijn?

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:24
houtig schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:56:
Probeer maar de klantenservice telefoonnummer te vinden bij beide. KPN vind je redelijk snel.
Op de site van KPN kan ik geen nummer vinden, je wordt overal doorverwezen naar Mijn KPN. Bij T-Mobile is het letterlijk twee keer klikken. Wel is mijn ervaring dat je lang in de wacht staat, maar dat was een paar jaar terug en hopelijk is dat nu beter.

hcQd wijzigde deze reactie 22-12-2019 17:29 (14%)

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:41
hcQd schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:28:
[...]

Op de site van KPN kan ik geen nummer vinden, je wordt overal doorverwezen naar Mijn KPN. Bij T-Mobile is het letterlijk twee keer klikken. Wel is mijn ervaring dat je lang in de wacht staat, maar dat was een paar jaar terug en hopelijk is dat nu beter.
Dan weet ik niet waar jij allemaal op klikt, maar ik kom in 3 klikken op kpn.com gewoon op een pagina waar het telefoonnummer staat en word helemaal niet doorverwezen naar Mijn KPN.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Hoe ervaren jullie:

En tv kpn vs tv tmobile?
Huidige TV van tmobile is niet te vergelijken met kpn. Ouderwetse tv kastje sloom met harddisk versus cloud tv met moderne apps.

Nieuwe tv van tmobile komt eraan, komend jaar.

Glasvezel tm: je krijgt in praktijk veel hoger dan je besteld. Mijn 50/50 was praktisch 130/300.
Glasvezel kpn 50/50 is gewoon strak 70/70. Zowel voor als na tmobile aansluiting.

Ik heb er niet op gewacht. Ben weer terug bij KPN.

Telefoonnummers van KS van beide zijn goed te vinden als je weet waar je heen moet, ze verleiden je bij beide echter om de mijn-omgeving of de FAQ in te duiken.

Get!em wijzigde deze reactie 22-12-2019 18:16 (26%)

• BlakHawk
Get!em schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:13:
[...]

Huidige TV van tmobile is niet te vergelijken met kpn. Ouderwetse tv kastje sloom met harddisk versus cloud tv met moderne apps.

Nieuwe tv van tmobile komt eraan, komend jaar.

Glasvezel tm: je krijgt in praktijk veel hoger dan je besteld. Mijn 50/50 was praktisch 130/300.
Glasvezel kpn 50/50 is gewoon strak 70/70. Zowel voor als na tmobile aansluiting.

Ik heb er niet op gewacht. Ben weer terug bij KPN.

Telefoonnummers van KS van beide zijn goed te vinden als je weet waar je heen moet, ze verleiden je bij beide echter om de mijn-omgeving of de FAQ in te duiken.
Dus tmobile heeft geen opnemen in de cloud (nog)?

Hmmm

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Nee, sterker nog: op dit moment kun je opnemen helemaal niet bestellen ;)

voor zover bekend komt opnemen in de cloud er aan, en ook beschikbaar voor alle kastjes (STB) bij TM.

De huidige STB met hdd, worden ook slomer als er meer opnames opstaan. ;(
En opnames gaan ook mis, omdat hij niet gids aangestuurd is, maar tijdklok, waardoor je soms opnames tekort hebt of juist 1 van 3 dagen.
garp schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:04:
[...]

En tmob glas op KPN GPON? Zijn daar al ervaringen mee?
Dat bestaat niet en is trouwens fysiek ook niet mogelijk. GPON staat geen andere operators toe dus als T-Mobile straks wil gaan leveren op echte GPON netwerken (dus netwerk met splitters in de wijk etc..) kan dat alleen op dezelfde manier als ze nu al in heel nederland doen via VVDSL. Dus alles afnemen bij KPN.

Maar om je vraag echt te beantwoorden: Daar kunnen nog geen ervaringen van zijn... (en meer zeg ik daar niet over).
dooiedodo schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:03:
hoi hier..

heb al wat posts zitten bekijken , maar ik heb een vraag die ik niet beantwoord heb gezien. (kan nog steeds aan mij liggen, sorry als er toch al iets genoemd staat ergens)
Ik heb zo'n vigor2132 modem hangen en zover ik weet zijn poort 1 en 2 de internet poorten , poort 3 en 4 de IPTV poort.
Als ik dan poort 1 en 2 naar unmanaged switches lijdt en internet door het huis verspreid, zou ik dan wel of niet 'last'kunnen hebben van het multi cast traffic voor IPTV?
Ik heb geen super lan kennis, maar heb vermoeden dat ik broadcasts van IPTV verkeer over de switches krijg en daardoor wat interrupties op mn netwerk heb.
Enige info die ik daarop heb, is de settings van switch bij IGMP snooping, die toont een multicast IP table met 2 records. Is het correct aan te nemen dat die gewoon leeg hoort te zijn?
Op poort 1 en 2 zit geen multicast verkeer dus kan het ook niet ineens op magische wijze tevoorschijn komen als je het internetverkeer verspreidt via switches.
Lijkt mij hoor....

Barre73 wijzigde deze reactie 22-12-2019 21:40 (48%)

• Toet3r
  • Laatst online: 17-02 22:42

Toet3r

Hellooo Nurse!

Hoe ervaren jullie:

En tv kpn vs tv tmobile?
Ik ben op 3 december overgegaan van KPN naar T-Mobile. Signaal van KPN viel in de ochtend weg en begin van de middag had ik internet bij T-Mobile. Een paar uur zonder internet overleef ik wel.

Wat internet betreft ben ik zeker niet ontevreden. Ondanks dat ik een 50/50 abbo heb haal ik eigenlijk consequent 100/100. Gebruik wel me eigen router (edgerouter X SFP). Ook geen problemen gehad met lange laadtijden packetloss zoals een tijd geleden het geval was toen T-Mobile via de DTAG routerde. Websites laden gewoon goed, geen gekke dingen.

Wat betreft Televisie. De software op de kpn kastjes is wat beter en uitgebreider qua instellingen en mogelijhkheden dan die van t-mobile. Daarentegen vind ik het beeld van de t-mobile streams wel beter dan bij KPN. Ik had gelezen dat de bitrates van de t-mobile streams zijn ook hoger dan bij KPN.
Bij ned 1/2/3 17Mbps en veel andere zenders 12Mbps volgens me edgerouter.

Per jaar scheelt een 50/50 abbo + tv 90 euro ten opzichte van KPN. (Eerste jaar met kortingen en eenmalige kosten niet mee gerekend) Dat vond ik ook wel een goed argument om over te stappen. Zeker aangezien ik geen heel dik inkomen heb.

Overigens heb ik 9 jaar glasvezel van KPN gehad en was ook daar zeer tevreden over. Amper storingen en een heel stabiel netwerk.

Specs | Rockstar Social Club | Steam

• Toet3r

Toet3r

Hellooo Nurse!

Barre73 schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:37:
[...]

Dat bestaat niet en is trouwens fysiek ook niet mogelijk. GPON staat geen andere operators toe dus als T-Mobile straks wil gaan leveren op echte GPON netwerken (dus netwerk met splitters in de wijk etc..) kan dat alleen op dezelfde manier als ze nu al in heel nederland doen via VVDSL. Dus alles afnemen bij KPN.

Maar om je vraag echt te beantwoorden: Daar kunnen nog geen ervaringen van zijn... (en meer zeg ik daar niet over).

[...]

Op poort 1 en 2 zit geen multicast verkeer dus kan het ook niet ineens op magische wijze tevoorschijn komen als je het internetverkeer verspreidt via switches.
Lijkt mij hoor....
nieuws: KPN brengt 1Gbit/s-abonnement vanaf maart 2020 naar alle glasvezelaan...

Hier is door meerdere users genoemd dat meerdere gebruikers via GPON wel kan door ze op andere vlans te zetten. Geen idee hoe het precies zit daarvoor heb ik te weinig kennis op dit gebied.

• BlakHawk
Toet3r schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:13:
[...]

Ik ben op 3 december overgegaan van KPN naar T-Mobile. Signaal van KPN viel in de ochtend weg en begin van de middag had ik internet bij T-Mobile. Een paar uur zonder internet overleef ik wel.

Wat internet betreft ben ik zeker niet ontevreden. Ondanks dat ik een 50/50 abbo heb haal ik eigenlijk consequent 100/100. Gebruik wel me eigen router (edgerouter X SFP). Ook geen problemen gehad met lange laadtijden packetloss zoals een tijd geleden het geval was toen T-Mobile via de DTAG routerde. Websites laden gewoon goed, geen gekke dingen.

Wat betreft Televisie. De software op de kpn kastjes is wat beter en uitgebreider qua instellingen en mogelijhkheden dan die van t-mobile. Daarentegen vind ik het beeld van de t-mobile streams wel beter dan bij KPN. Ik had gelezen dat de bitrates van de t-mobile streams zijn ook hoger dan bij KPN.
Bij ned 1/2/3 17Mbps en veel andere zenders 12Mbps volgens me edgerouter.

Per jaar scheelt een 50/50 abbo + tv 90 euro ten opzichte van KPN. (Eerste jaar met kortingen en eenmalige kosten niet mee gerekend) Dat vond ik ook wel een goed argument om over te stappen. Zeker aangezien ik geen heel dik inkomen heb.

Overigens heb ik 9 jaar glasvezel van KPN gehad en was ook daar zeer tevreden over. Amper storingen en een heel stabiel netwerk.
Dank voor je uitgebreide reactie!
Bij mij scheelt het best veel als ik ook al onze mobiele abbo’s overzet naar T-Mobile.

Situatie nu:
XS4ALL (wordt kpn)
100/100
2 tv ontvangers met opnemen
€60
Telfort mobiel (wordt KPN)
800 belminuten
2000mb data
€15
Telfort mobiel (wordt KPN)
300 belminuten
10GB
€29 euro

Ik ben voor een nieuw abbo voor mij aan het kijken en zie KPN unlimited voor €30. 2GB is eigenlijk te weinig.

Ik kreeg een brief dat mobiel KPN gaat worden met bijhorende inflatiecorrectie.
Eigenlijk wil ik als statement al over naar een ander. Er zou niets veranderen en opeens krijgen we een inflatiecorrectie.

Tmobile zou op volgende uitkomen:
1000/1000
2 ontvangers maar ik kan niets over opnemen vinden.
€45
Onbeperkt abbo
€25
Onbeperkt abbo
€25

Ik zou bij KPN €119 pm betalen.
Bij tmobile €95

Daar krijg ik dan 1GB verbinding thuis voor terug als voordeel.

Nadeel is TV, ik kan opnemen nergens terugvinden.

BlakHawk wijzigde deze reactie 22-12-2019 23:54 (21%)

• Toet3r

Toet3r

Hellooo Nurse!

@BlakHawk
Klopt ik kan opnemen ook niet vinden op de site bij de bestel gegevens. Ik zou zweren voordat T-Mobile laatst de prijzen wijzigde ik het wel gezien heb.

Ik heb even gekeken bij my T-mobile thuis. Daar kan je abonnement aanpassen. Daar staat wel de optie voor een extra tv-box met harddisk voor opnemen (kost 10 euro p/m). Beetje onduidelijk inderdaad, had beter geweest als ze dat bij de bestelopties hadden genoemd.

Overigens gaat t-mobile ook over op opemen in de cloud zoals dat a is bij KPN. Geen idee echter wanneer dat is.

• rens-br
BlakHawk schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:36:
Nadeel is TV, ik kan opnemen nergens terugvinden.
Toet3r schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:36:
Beetje onduidelijk inderdaad, had beter geweest als ze dat bij de bestelopties hadden genoemd.
Ze gaan begin volgend jaar over: nieuws: T-Mobile komt begin volgend jaar met cloudopnames voor tv-dienst Thuis. Dat zal vermoedelijk de reden zijn dat ze geen boxen met hdd meer uitleveren. Die dingen zijn ook eigenlijk net allemaal te traag.

Kwa TV dienst kan t-mobile nu dan ook nog niet mee komen met KPN / Ziggo, maar grote kans is dat ze dat na de introductie met cloud opnemen wel zijn.

rens-br wijzigde deze reactie 23-12-2019 08:43 (13%)

• BlakHawk
rens-br schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:42:
Volgens mij gaan ze begin dit jaar over op de cloud dienst en dat zal vermoedelijk de reden zijn dat ze geen boxen met hdd meer uitleveren. Die dingen zijn ook eigenlijk net allemaal te traag.

Kwa TV dienst kan t-mobile nu dan ook nog niet mee komen met KPN / Ziggo, maar grote kans is dat ze dat na de introductie met cloud opnemen wel zijn.
Hopelijk komt dat snel, ik mag tot 26 januari mijn Telfort abbo gratis opzeggen. Onduidelijk of dat daarna ook nog kan of niet. De brief noemt nadrukkelijk die datum...

BlakHawk wijzigde deze reactie 23-12-2019 08:43 (3%)

BlakHawk schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:43:
[...]

Hopelijk komt dat snel, ik mag tot 26 januari mijn Telfort abbo gratis opzeggen. Onduidelijk of dat daarna ook nog kan of niet. De brief noemt nadrukkelijk die datum...
Als dat is vanwege het verplicht omzetten naar KPN, dan zou ik me niet druk maken. Je huidige contract voorwaarden moeten gerespecteerd worden. Als je nu buiten je Telfort jaarcontract zit (dus dan kan je altijd met een maand opzegtermijn opzeggen), dan zit je dat na 26 januari bij KPN ook nog.
Dus blijft opzeggen kosteloos.

• dooiedodo
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10-02 21:13
Barre73 schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:37:

Lijkt mij hoor....
thx.. dat betekend dat ik het ergens anders moet zoeken. K Ga maar eens wat firmwares updaten op switches en in verdiepen in settings van switch (storm , loop detection etc)

• BlakHawk
Barre73 schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:25:
[...]

Als dat is vanwege het verplicht omzetten naar KPN, dan zou ik me niet druk maken. Je huidige contract voorwaarden moeten gerespecteerd worden. Als je nu buiten je Telfort jaarcontract zit (dus dan kan je altijd met een maand opzegtermijn opzeggen), dan zit je dat na 26 januari bij KPN ook nog.
Dus blijft opzeggen kosteloos.
Voorwaarden blijven gelijk zeggen ze, alleen er komt wel een inflatiecorrectie. Is een inflatiecorrectie reden om op te mogen zeggen?

Er staat specifiek dat ik voor deze datum mag ontbinden. Over daarna staat er niets.

• rens-br
BlakHawk schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:42:
Voorwaarden blijven gelijk zeggen ze, alleen er komt wel een inflatiecorrectie. Is een inflatiecorrectie reden om op te mogen zeggen?

Er staat specifiek dat ik voor deze datum mag ontbinden. Over daarna staat er niets.
Waar @Barre73 eigenlijk op doelt is. Wanneer je abonnement nu is afgelopen mag je kosteloos opzeggen, je abonnement zal na volgende maand niet veranderen, dus je kan dan nog steeds kosteloos opzeggen. De vraag is dus eigenlijk. Tot wanneer loopt je abonnement?

• BlakHawk
rens-br schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:46:
[...]

Waar @Barre73 eigenlijk op doelt is. Wanneer je abonnement nu is afgelopen mag je kosteloos opzeggen, je abonnement zal na volgende maand niet veranderen, dus je kan dan nog steeds kosteloos opzeggen. De vraag is dus eigenlijk. Tot wanneer loopt je abonnement?
Nog een jaar.

Dat lijkt me vreemd tenzij je net had verlengd bij Telfort?

• BlakHawk
Barre73 schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:51:
[...]

Dat lijkt me vreemd tenzij je net had verlengd bij Telfort?
Tweejarig abonnement, agelopen januari afgesloten

BlakHawk schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:06:
[...]

Tweejarig abonnement, agelopen januari afgesloten
Ik wist niet dat dat kon bij Telfort vaste diensten. Wel bij mobiel maar niet voor internet.
Maar goed, in dat geval lijkt me die 26 januari een kadootje van Telfort/KPN. Ze hoeven dat niet maar ze bieden je dus aan om kosteloos op te mogen zeggen in verband met de verplichte overstap naar KPN. Dus tja... Dan heb je een ruime maand om de knoop door te hakken.

• supercop7373
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
Ik overweeg een Internet Only overstap van XS4ALL Smart (€51) naar T-Mobile thuis. Scheelt mij 16,50 per maand. Weliswaar 67,50 aansluitkosten, maar daar pak ik via een cashbacksite al weer 36 van terug.

Hoe is de apparatuur van T-Mobile?. Ik gebruik nu een Fritz5490 icm een Fritz1750 in Mesh.

• Axelfoley007
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14:04
Meer mensen waar de verbinding sinds +/- 00:30 offline is gegaan?
Er staat licht op de vezel maar krijg geen public ip adres toegewezen.
Regio Dordt.

• Paulie72
Ik ben sinds anderhalve week over.

Helaas merk ik dat ik zowel bedraad als vast nooit meer dan 500/500 haal van de 1000/1000 die ik heb.

Voorbeeld:

Als ik 1 bedrade PC een speedtest laat doen dan kom ik rond de 500/500 uit
Als ik 2 bedrade PC een speedtest laat doen dan komen die opgeteld op 500/500 uit.
Als ik WiFi gebruik direct naast het WiFi accesspoint dan haal ik ook max 500/500

Dit is zowel getest direct op de T-Mobile router als ook met mijn Ubiquity netwerk.

- Edge Router X
- 2 x gigabyte switches met POE van Ubiquity
- 2 x Inwall Pro accesspoints van Ubiquity.

Zou het kunnen dat mijn verbinding geknepen wordt.

Zie wel op de T-mbile router het gigabyte lampje branden.

• ANdrode
  • Niet online
Heeft deze hardware NAT support die aanstaat? Bij deze snelheden heb je vaak zoiets nodig omdat je anders tegen CPU limieten aanloopt.

even gegoogled: Lijkt bekend te zijn voor de ERX.

• Chris.nl
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:50:
[...]

Heeft deze hardware NAT support die aanstaat? Bij deze snelheden heb je vaak zoiets nodig omdat je anders tegen CPU limieten aanloopt.

even gegoogled: Lijkt bekend te zijn voor de ERX.
Dacht ik ook aan, maar met de T-Mobile router (Zyxzel?) loopt ie tegen hetzelfde aan....

• rens-br
Chris.nl schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:12:
[...]

Dacht ik ook aan, maar met de T-Mobile router (Zyxzel?) loopt ie tegen hetzelfde aan....
Dan verwacht ik dat de lijn niet goed staat ingesteld en hij nog op een 500Mbit/s 'profiel' zit.

• Paulie72
Kortom contact opnemen met T Mobile om na te gaan of de snelheid goed staat.

• jurjen_g
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:31
Hoe ervaren jullie:

En tv kpn vs tv tmobile?
Ik heb ervaring achtereenvolgens Ziggo, daarna glasvezel Lijbrandt, Vodafone (was eigenlijk idem als Lijbrandt), KPN, eventjes weer Ziggo en nu T-Mobile.

Van deze set aan providers vond ik de KPN propositie (toen ze nog HBO hadden) in totaliteit het beste. Ik heb dankzij hun destijds genereuze verlenging aanbiedingen bijna 3 jaar KPN gehad. Na mijn verhuizing naar nieuwbouw, waar de glasvezel te laat werd aangelegd dacht ik een jaartje terug naar Ziggo te gaan, maar de (toen nog) Horizon box beviel me zo erg niet dat ik binnen 3 maanden toch naar T-Mobile ging, omdat die qua prijs ver onder KPN zaten / zitten.

T-Mobile heeft zoals meer mensen aangeven een "net niet helemaal ok" ervaring met TV, maar door de prijsstelling en het kunnen verlengen na 9 maanden, waardoor (althans vorig jaar} je effectief maar 3 maanden 'vol geld' betaalt, is het prijsverschil met KPN zodanig dat voor mij de tv beleving net te pruimen is.

Met Chromecast en TV Anywhere kan ik ongeveer hetzelfde als met KPN via gewone tv.kastje, maar we kijken vrijwel alleen de NL zenders, BBC en daarnaast streaming diensten.

Ik wacht met smart op het moment dat voor alle zenders je via het kastje gewoon 7 dagen terug kan kijken, dan is het voor mij helemaal ok.

De tv beeldkwaliteit vind ik verder vergelijkbaar, zowel KPN, Ziggo als T Mobile hebben elk zenders die beter of net minder zijn dan de ander.

Ter aanvulling, behalve Ziggo was alles glasvezel, KPN had ik 100/100, T-Mobile inmiddels 1000/1000. Qua internet heb ik met T-Mobile wel iets vaker storingen of rariteiten gehad dan met KPN en de andere glasvezel providers. Ziggo vond ik dramatisch, maar ik kon vorig jaar ook alleen 40/4 krijgen en was dus verwend met 100/100...

Nog wel 1 irritatie bij KPN, ik weet niet of dat eindelijk verholpen is: de "glas kwaliteit zenders" zaten niet op 1,2,3 maar ergens op ik meen 701, 702, 703, en je kon geen eigen zender lijst volgorde maken om dat te verhelpen.

jurjen_g wijzigde deze reactie 25-12-2019 10:19 (14%)

• sOid
  • Niet online
@dehardstyler @Mother_Goozz Een tijdje terug hadden we het over lage VPN-snelheden icm T-Mobile glasvezel. Hebben jullie dit onlangs nog getest? Ik moet nu echt internet gaan aanvragen voor m'n nieuwe huis :+

• Mother_Goozz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:51
sOid schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:04:
@dehardstyler @Mother_Goozz Een tijdje terug hadden we het over lage VPN-snelheden icm T-Mobile glasvezel. Hebben jullie dit onlangs nog getest? Ik moet nu echt internet gaan aanvragen voor m'n nieuwe huis :+
Ik heb met verschillende betaalde vpn’s geprobeerd. Windscribe - ProtonVPN - NordVPN - Vpn Unlimited - Keepsolid - Mullvat. Maar ik kom niet boven de 225-250mbit dus lage snelheid is het niet, maar het is 1/4e van mijn snelheid zonder vpn. Daarnaast op me telefoon met vpn op WiFi haal ik wel tussen de 300-400Mbit. Het blijft me een raadsel aangezien bij kpn met NordVPN 400-450Mbit haalde. :?

Battle.net: Mother_Gooz#2440 - Destiny 2 - Overwatch

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 16:20
sOid schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:04:
Ik ervaar hetzelfde als @Mother_Goozz, rond de 200 a 250Mbit/s.

• Vedrano
  • Laatst online: 29-01 09:12
Ik zit te kijken, unlimited telefoon abbo + glasvezel 1000, 35 euro + 25 euro voor glasvezel per maand? 25 euro voor glasvezel? Zitten hier kleine letters ergens verstopt of is dit gewoon echt te cheap?

Ik zit nu op KPN glasvezel 500, 59 euro per maand dacht ik, overstappen is dan zeer verleidelijke deal alleen vraag ik me af over de modem die t-mobile levert, is dat een goede? Ik zit namelijk door het hele huis met tig dingen op wifi verbonden. Waaronder 2 smart tv's in andere kamers enz. Wifi ontvangst is belangrijk, met de huidige van KPN loopt alles gewoon super snel.

• Yucko

Yucko

ligt eraan of T-Mobile 1Gbit op jouw adres aanbiedt. Zelf kan ik maar 100Mbit afnemen (op zich geen probleem want ik nam al 100Mbit af tegen € 32,50 dus ben toch goedkoper uit).

Wat betreft modem, wat gebruik je nu dan? Bij T-Mobile kun je gewoon je eigen modem (lees: router) gebruiken wanneer hetgeen T-Mobile levert niet voldoet aan je wensen. Genoeg voorbeelden in dit topic over te vinden hoe je dat moet doen ;)

MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• DarkForce
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17-02 14:53
Vedrano schreef op donderdag 26 december 2019 @ 19:46:
Ik zit te kijken, unlimited telefoon abbo + glasvezel 1000, 35 euro + 25 euro voor glasvezel per maand? 25 euro voor glasvezel? Zitten hier kleine letters ergens verstopt of is dit gewoon echt te cheap?
In tegendeel, het is zelfs zo dat... zodra je klant bent met je T-Mobile Go Unlimited en T-Mobile Thuis je jezelf moet aanmelden voor T-Mobile klantvoordeel. In dat geval betaal je € 25,00 voor je Go Unlimited en € 25,00 voor een internetsnelheid tot 1Gbit.

Het ligt er dan wel aan of je in het juiste gebied woonachtig bent anders is de maximum snelheid 100/100.

Hou er wel rekening mee dat het € 25,00 voor 1Gbit glasvezel only is, daar komt € 15,00 bovenop voor ITV, extra ontvanger kost je € 5,00. Maar met € 45,00 voor 1Gbit internet + TV (2 ontvangers) is het nog steeds zo'n 2 tientjes goedkoper dan bij KPN.
Ik zit nu op KPN glasvezel 500, 59 euro per maand dacht ik
KPN is inderdaad sowieso stukken duurder maar zal vanaf Maart 2020 beginnen met het uitrollen van 1Gbit. Zelf ga ik er echter vanuit dat KPN twee maanden later dan ook weer met de nodige prijsverhogingen gaat komen - zoals eigenlijk ieder jaar wel.
overstappen is dan zeer verleidelijke deal alleen vraag ik me af over de modem die t-mobile levert, is dat een goede? Ik zit namelijk door het hele huis met tig dingen op wifi verbonden. Waaronder 2 smart tv's in andere kamers enz. Wifi ontvangst is belangrijk, met de huidige van KPN loopt alles gewoon super snel.
Als het modem van T-Mobile op dezelfde plek als die van de ExperiaBox komt te staan zal het misschien niet heel veel verschillen. Als je overgaat tot bestellen en de boel opgeleverd wordt, kun je misschien beter meteen ook even de monteur elders in de woning laten controleren zodat er eventueel een WiFI versterker kan worden geplaatst.

DarkForce wijzigde deze reactie 27-12-2019 00:35 (6%)

• ANdrode
  • Niet online
Yucko schreef op donderdag 26 december 2019 @ 20:17:
ligt eraan of T-Mobile 1Gbit op jouw adres aanbiedt. Zelf kan ik maar 100Mbit afnemen (op zich geen probleem want ik nam al 100Mbit af tegen € 32,50 dus ben toch goedkoper uit).
Bij de overgang naar het nieuw klantvoordeel had je toch de huidige snelheid behouden?

Het is raar dat je geen hogere snelheid meer kan afsluiten (maar te begrijpen met de klantvoordeel aanbieding). Maar ik zou het wel onterecht vinden als je geforceerd gedowngrade werd?

• Yucko

Yucko

ik had 100Mbit en heb nog steeds 100Mbit dus mijn voordeel is puur de prijs 😉

• Vedrano
Ik ben er uit, ik ga ook van KPN > T-Mobile, 500 inruilen voor 1000 glasvezel en er geld op besparen ook.
Als ik het bestel via een cashback site krijg ik er 36 euro korting op ook, alleen ff kijken wat wijsheid is. KPN laten eindigen op 1 februari en T-Mobile eind januari laten ingaan? Neem aan dat dat geen probleem is omdat beide signalen wel tegelijk/naast elkaar kunnen draaien op de laatste dagen lijkt me?

• error33
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-02 19:57

error33

Klungelsmurf bestaat nog

de overstapservice bij T-Mobile was goed bij mij. Op Dag x oude abonnement weg en meteen nieuwe T-Mobile geactiveerd. Over glas kun je in mijn beleving niet 2 abonnementen hebben lopen

OSX 10.15

• JorisM
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 04:02

JorisM

Rare vogel...

Vedrano schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:51:
Ik ben er uit, ik ga ook van KPN > T-Mobile, 500 inruilen voor 1000 glasvezel en er geld op besparen ook.
Als ik het bestel via een cashback site krijg ik er 36 euro korting op ook, alleen ff kijken wat wijsheid is. KPN laten eindigen op 1 februari en T-Mobile eind januari laten ingaan? Neem aan dat dat geen probleem is omdat beide signalen wel tegelijk/naast elkaar kunnen draaien op de laatste dagen lijkt me?
KPN pastte bij mij automatisch bij het overstappen de opzeggingsdatum van hun aan naar de aansluitdatum bij T-Mobile. Geen overlap van abo's en maar een paar uur downtime :)

• KiriLLu
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23-01 17:47

Ik zit nu op KPN glasvezel 500, 59 euro per maand dacht ik, overstappen is dan zeer verleidelijke deal alleen vraag ik me af over de modem die t-mobile levert, is dat een goede? Ik zit namelijk door het hele huis met tig dingen op wifi verbonden. Waaronder 2 smart tv's in andere kamers enz. Wifi ontvangst is belangrijk, met de huidige van KPN loopt alles gewoon super snel.
Ik ben van Telfort glasvezel overgestapt naar T-mobile, inderdaad ook voor de aanbieding maar wat heb ik hier een spijt van. Ik heb overigens het 100/100 abbo.

Mijn internetconnectie is zo instabiel tussen 20.00 en 23.00 dat ik niet eens normaal een shooter kan spelen. Bij mijn andere provider had ik hier totaal geen last van.

Buiten deze spitstijden is het internet prima en stabiel helaas werk ik de hele dag en zijn dit mijn enige tijden dat ik überhaupt kan gamen om maar even een voorbeeld te geven zie screenshot upload is overigens vergelijkbaar. De stabiele lijnen zijn de tests die ik op dagen buiten de tijden 20.00 - 23.00 heb uitgevoerd.

Conclusie bij mij: Ik lever in op stabiliteit voor prijs... Helaas zit ik hier nu een jaar aan vast vermoed ik :(

KiriLLu wijzigde deze reactie 28-12-2019 13:08 (6%)

• Vedrano
KiriLLu schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:03:
[...]

Ik ben van Telfort glasvezel overgestapt naar T-mobile, inderdaad ook voor de aanbieding maar wat heb ik hier een spijt van. Ik heb overigens het 100/100 abbo.
En wat doet T-Mobile er aan? Neem aan dat ze zo'n probleem niet kunnen negeren lijkt mij. En is 100/100 max haalbaar op je adres? Dat het iets te maken heeft met het afknijpen van je snelheud dat het de boel dan verstoort.

Met KPN heb ik nu al jaren echt 0 problemen, werkt gewoon super stabiel en snel. Als ik dan de T-mobile site lees hoe ze beweren dat hun model en alle toeters en bellen 50% beter is dan die van KPN/Ziggo, klopt daar iets van?

• Zenix
  • Laatst online: 21:20

Zenix

BOE!

Ik speel alleen shooters, maar gaat echt goed hoor. Haal ook altijd max snelheid. Ze hebben het mijn inziens weer goed voor elkaar na de DTAG affaire.

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:23

rally

Deyterra Consultancy

Ik mag ook niet klagen met mijn T-Mobile verbinding (omgeving Leiden).

Upload varieert nog wel eens tussen de 350-480, maar download is eigenlijk altijd 450+
En dat is op mijn netwerk erg netjes aangezien er altijd wel een apparaat "bezig" is met internet.

Overigens gebruik ik wel mijn eigen apparatuur (Unifi Security Gateway), en eigen DNS servers. Tot voor kort combo van CloudFlare, OpenDNS, Google en QuadNine, maar sinds gisteren weer over op NextDNS (i.v.m. de ContentFiltering) en dat gaat nu erg goed (voorheen nog wel eens DNS time-outs).

Die combinatie is voor mij uitstekend!

http://www.deyterra.com

• KiriLLu
Vedrano schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:14:
[...]

En wat doet T-Mobile er aan? Neem aan dat ze zo'n probleem niet kunnen negeren lijkt mij. En is 100/100 max haalbaar op je adres? Dat het iets te maken heeft met het afknijpen van je snelheud dat het de boel dan verstoort.

Met KPN heb ik nu al jaren echt 0 problemen, werkt gewoon super stabiel en snel. Als ik dan de T-mobile site lees hoe ze beweren dat hun model en alle toeters en bellen 50% beter is dan die van KPN/Ziggo, klopt daar iets van?
Via telfort of kpn zou ik 500/500 kunnen nemen, via t-mobile is het 100/100 max waarom geen idee.

Ik vermoed dat het ook per wijk verschilt in ieder geval rond spitstijden is mijn internet belabberd en verspringt mijn ping ook bijvoorbeeld tussen 40-140. Buiten de tijden van 20.00-23.00 zit ik constant rond de 10-20ms.

Ik heb al een post gemaakt op het forum nu nog even afwachten op reactie maar ik vermoed dat het een traject gaat worden dat een monteur langskomt nieuwe modem etc.

KiriLLu wijzigde deze reactie 28-12-2019 17:55 (8%)

• KiriLLu
Zenix schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:27:
Ik speel alleen shooters, maar gaat echt goed hoor. Haal ook altijd max snelheid. Ze hebben het mijn inziens weer goed voor elkaar na de DTAG affaire.
Bij mij gaat dit alleen goed buiten de tijden 20.00-23.00 :( ik zit dan op de 40-140ms wat constant heen en weer springt totaal niet stabiel. Buiten deze tijden is mijn ping gewoon stabiel meestal op de juiste servers tussen de 10-20ms

• Vedrano
Als je de reviews leest, is het echt zeer bedroevend pff, dan maar dubbel betalen bij KPN ik durf de gok niet meer aan. https://www.internetervaring.nl/t-mobile-glasvezel/

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:41
KiriLLu schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:50:
[...]

Via telfort of kpn zou ik 500/500 kunnen nemen, via t-mobile is het 100/100 max waarom geen idee.
Dat heeft te maken dat je in een zogenaamd WBA gebied woont.
In dit gebied moet T-Mobile de diensten inkopen bij KPN-WBA.
T-Mobile vindt de bedragen ze moeten betalen aan KPN-WBA voor de 200 en 500Mbit varianten te hoog en bieden daarom alleen 100Mbit aan.
Als je in een zogenaamd ODF gebied woont, daar waar T-Mobile eigen apparatuur in de POPs heeft staan (en dus niet bij KPN-WBA in hoeft te kopen), dan kan je kiezen uit 50, 100 en 1000Mbit
Pagina: 1 ... 68 ... 72 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True