Oke top dat is fijn om te horen! Welke snelheden haal jij op speedtest ik vragen mag?HereIsTom schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:55:
@NomadTitan Ik heb nu bijna 6 jaar alles in één van T-Mobile en ben erg tevreden.
In al die jaren 1x een echte storing gehad, maar lag bij KPN waardoor die klanten ook een storing hadden.
Ik heb nu een 100Mbps en die is minstens zo stabiel als die van Ziggo, zo niet beter.
Hee 'buurman'Chris.nl schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:56:
[...]
Hey blauwvinger, voor wat het waard is hier een Kampenaar (ook max 100/100 beschikbaar). Heb een ping van 6ms en altijd de 50/50 (mijn gekozen snelheid) bij speedtests. 100/100 zal ook prima werken.
Ik heb in dit nieuwbouw huisje slechts 1 maand ervaring met T-Mobile. Hiervoor 5 jaar ervaring met Telfort glasvezel in Hilversum, daarvoor tig jaar ziggo gehad. An sich kan glasvezelinternet zich naar mijn ervaring meer dan meten met Ziggo. Het routering geintje wat T-Mobile geflikt had is achter de rug dus kan ook T-Mobile glasvezel zich meten met Ziggo. Het werkt gewoon 👌
Mocht je eigen hardware willen gaan gebruiken dan is dit qua stroomkosten voordeliger dan bij Ziggo want daar moet je de modem blijven gebruiken / in bridge zetten. Bij glasvezel kan je modem/router eruit gooien en eventueel zelfs de mediaconverter vervangen.
Mocht je geen eigen apparatuur willen gebruiken... De door T-Mobile geleverde Zyxel is een prima apparaat, hoewel beginnen met WiFi vanuit de meterkast imo 'starten op achterstand' is. Tip: de monteur die je aansluit zal je vragen waar in het huis hij een 2e snelheidsmeting mag doen (1e metingen doet ie pal bij Zyxel), laat hem dan naar de verste uithoek op de bovenste verdieping lopen, heeft ie daar <10/10 dan krijg je gelijk een gratis WiFi extender 💁
Tot vorige week kon ik enkel DSL 100/20 krijgen en ik heb nu 250mbit van Ziggo. Echter betaal ik me natuurlijk blauw aan zo'n alles in één pakket.
Ik kijk ook amper televisie dus dan heb ik liever gewoon een stabiele internetverbinding. Ik bedoel ik ga dan van 65~eur naar 25 euro pm(Een factor 2,6 keer zo goedkoop!!). Ja ik ga van 250 naar 100mbit maar ik kan nog steeds lekker gamen en films streamen.
Ik heb wel een router maar kan ik dan direct het glasvezel in mijn router gooien?
Denk je dat de snelheden op termijn omhoog gaan? Ik hoop dat natuurlijk op termijn de snelheden omhoog gaan, glasvezel is pas in week 4 hier beschikbaar dus moet nog wel even wachten. In die tussentijd kan er een boel veranderen :-)