Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:58

Get!em

Oh die ja!

Get!em schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:55:
[...]

Ik hoop echt voor het einde van de maand de opzegging rond te hebben.
Klaar, kosteloos opgezegd. Bevestigd met einddatum.
Dank voor de info in dit topic, ik ga het weer verlaten (als ik ben aangesloten op de nieuwe provider).

• Mirabis
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 09-12 21:52
Get!em schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:59:
[...]

Klaar, kosteloos opgezegd. Bevestigd met einddatum.
Dank voor de info in dit topic, ik ga het weer verlaten (als ik ben aangesloten op de nieuwe provider).
Ik heb het net even wat anders aangepakt. Ik kon mijn bestaande 12GB Mobiel + 750/750 Internet [ 20,43 + 38,60] omzetten naar Unlim Mobiel + 1000/1000 voor €50 PLUS geen verlenging. Mijn huidige thuis abbonnement verliep op 1 november 2019 en mobiel verloopt op 1 januari 2020. Kan dus elk moment nog overstappen :)

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Dat is wel voordelig, als ik alleen internet zou afnemen zou ik het zo doen.
Echter hier te veel problemen met TV van tmobile, zoals hier eerder in topic omschreven. Kort: ik moet elke paar dagen de modem een restart geven, anders heb ik geen live tv. Alle opnames gaan ook stuk.

Issue is erkend door TM, maar tot nog toe zijn er alleen experimentele oplossingen voorgesteld en is er geen definitief. Meerdere recente gebruikers (sinds Mei juni) hebben hier last van als ik het forum van TM lees.
Vandaar mijn opzegging halverwege mijn contractsperiode.

• Lennart_1337
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:39
Sinds de omzetting van de routering naar Duitsland schijnt ondertussen de routering weer hersteld te zijn naar de oude situatie.
In mijn omgeving (Culemborg) ken ik 4 andere mensen die allen in andere wijken wonen die afgelopen 2 weken last hebben van tijdelijk wegvallend internet, en dan na tussen de 5 a 20 minuten is er ineens weer internet. (dit treed ook bekabelt op dus ligt niet aan de wifi)
Nu lees ik in dit topic niks over dit soort issues en was benieuwd of er mensen zijn die ook deze ervaringen hebben ofdat het misschien een regio gebonden issue is?

• adjego
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 09:58
Het enige wat ik ervaar is het volgende:

Via FTP of HTTPS up/downloaden vanaf mijn NAS toont echt wel gek gedrag.

Vanuit mijn werk (Ziggo connectie) een bestand naar mijn NAS uploaden via FTP/HTTP gaat met een prima snelheid, ruim boven de 500 Mbit/s.
Vanuit mijn werk (Ziggo connectie) een bestand van mijn NAS downloaden via FTP/HTTP gaat met een snelheid van net 8 Mbit/s (Upload is hier ook bijna 1 Gbit/s).

Doe ik deze zelfde test vanuit een KPN connectie (glas) dan zijn het uploaden naar mijn NAS en het downloaden van mijn NAS kwa snelheid nagenoeg identiek, en dan gaat hij voor beide naar de max 100 Mbit van de kpn verbinding.

De upload vanuit het netwerk van T-Mobile naar het Ziggo netwerk lijkt een issue te hebben. Ik heb alleen nog niet kunnen plaatsen waar dit aan ligt. Zoals gezegd ervaar ik verder geen andere problemen.

Speedtest Werk:

Speedtest vanuit thuis:

Domoticz | Z-Wave | 2900 Wp JA Solar | Solaredge SE2200 | P300 Optimizers | PVOutput | Tesla Model 3 SR+

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 21:48
nogal offtopic, maar hou kun je zo'n hoge upload halen bij Ziggo? ik kan op zowel de site als de zoekmachine niks erover vinden (heb zelf een "zakelijke" abbo in gebruik...)

Fan van: Ubiquiti Unfi, Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer. Meer een Lurker dan een Reaguurder.

• Koen87
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09-12 08:19
Mirabis schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:30:
[...]

Ik heb het net even wat anders aangepakt. Ik kon mijn bestaande 12GB Mobiel + 750/750 Internet [ 20,43 + 38,60] omzetten naar Unlim Mobiel + 1000/1000 voor €50 PLUS geen verlenging. Mijn huidige thuis abbonnement verliep op 1 november 2019 en mobiel verloopt op 1 januari 2020. Kan dus elk moment nog overstappen :)
Dat is wel een mooie overstap!
Zelf zit ik in het WBA gebied en kan nu maximaal 100/100 krijgen.... We hebben nu de volgende situatie:
Internet only 200/200 voor €36 euro en mijn Mobiel = 12GB voor €18,5 euro.
Ik kan ook doen wat jij gedaan hebt, echter wordt het dan: Unlimited mobiel + 100/100 voor €50 euro.
Minder snelheid en minder kosten van €4,5 euro. Dat is het voor ons dus niet waard, aangezien ik die 12 GB niet gebruik ... :'(

• adjego
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 09:58
geenwindows schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:29:
[...]

nogal offtopic, maar hou kun je zo'n hoge upload halen bij Ziggo? ik kan op zowel de site als de zoekmachine niks erover vinden (heb zelf een "zakelijke" abbo in gebruik...)
Ik werk vanuit een Ziggo pand :+

Domoticz | Z-Wave | 2900 Wp JA Solar | Solaredge SE2200 | P300 Optimizers | PVOutput | Tesla Model 3 SR+

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 21:48
adjego schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:32:
[...]

ahh, vandaar :P

(anders had ik de zakelijk servicedesk opgebeld en gevraagd naar zo'n ('geheime') abbo :+ O-) )

Fan van: Ubiquiti Unfi, Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer. Meer een Lurker dan een Reaguurder.

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:37
adjego schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:32:
[...]

En daar hebben ze wel glasvezel? Coax was toch snel genoeg? :+

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Weet iemand hoe streng T-Mobile is met betrekking tot terugsturen van je modem/router? Ik had ooit een Draytek Vigor 2132FVn uit de Vodafone tijd (2015) heb die jaren geleden weggedaan omdat ik eigen apparatuur gebruik. Nu lees ik dat je dat ding moet terugsturen naar een of ander bedrijf.

Iemand ervaring hier mee bij niks terugsturen?

Philips CD473 + AKG K280 Parabolic

• Netoj
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Xabre schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:32:
Weet iemand hoe streng T-Mobile is met betrekking tot terugsturen van je modem/router? Ik had ooit een Draytek Vigor 2132FVn uit de Vodafone tijd (2015) heb die jaren geleden weggedaan omdat ik eigen apparatuur gebruik. Nu lees ik dat je dat ding moet terugsturen naar een of ander bedrijf.

Volgensmij sturen zij jou een rekening op wanneer je het product niet terug zendt.

• jeroenmuzikant
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 09-12 22:16
Xabre schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:32:......
.....
Je hebt nu nog steeds dezelfde verbinding?
Anders kan het zijn dat het al verrekend is, bijvoorbeeld doordat je de borg niet hebt teruggekregen.

En als het modem te oud wordt dan interesseert het ze ook niet meer.
Ik had bij Tele2 nog een modem wat alleen ADSL2 deed en geen VDSL
Die hoefde ik niet meer terug te sturen....

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 12-11-2019 14:53 (108%)

• Xabre
  • Niet online
jeroenmuzikant schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:46:
[...]

Je hebt nu nog steeds dezelfde verbinding?
Anders kan het zijn dat het al verrekend is, bijvoorbeeld doordat je de borg niet hebt teruggekregen.

En als het modem te oud wordt dan interesseert het ze ook niet meer.
Ik had bij Tele2 nog een modem wat alleen ADSL2 deed en geen VDSL
Die hoefde ik niet meer terug te sturen....
Ik heb de verbinding (vodafone 20/20) nog inderdaad, heb nog niet opgezegd. Destijds betaalde ik bij Vodafone 67,50 voor de aansluiting. (37,50 installatiekosten + 30 activatiekosten)

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Heeft T-Mobile een app voor Android TV?

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• jeroenmuzikant
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 09-12 22:16
Xabre schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:54:
[...]

Ik heb de verbinding (vodafone 20/20) nog inderdaad, heb nog niet opgezegd. Destijds betaalde ik bij Vodafone 67,50 voor de aansluiting. (37,50 installatiekosten + 30 activatiekosten)
Mmm...Hangt er dan maar vanaf of T-Mobile nu diezelfde modems ook nog gebruikt.
Ja, ze zullen ze vast nog ondersteunen vanuit de Vodafone tijd. Maar geven ze nu zelf
ook diezelfde Draytek bij een internet abo? Anders zal het ze denk ik weinig uitmaken.

Maar anders kun je ze misschien beter effe (anoniem :D ) bellen om dat te vragen.

• ikbenjoeri
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 07-12 16:54
Na alle ellende gelezen te hebben in het andere T-Mobile topic over latency problemen en packet loss heb ik toch maar besloten om de bestelling te annuleren zelfs na de 14 dagen bedenktijd werd er niet moeilijk over gedaan. Toch nog iets positiefs :-)

Volgens haar was ik niet de enige die bestelling had geanulleerd na deze problemen

ikbenjoeri wijzigde deze reactie 12-11-2019 15:06 (3%)

• eggda
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:05
anandus schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:59:
Nope

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:06

Quad

Selectief doof

anandus schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:59:
Je kan wel casten.

Ik vind de TV Anywhere app wel matig. De oude was meer recht toe recht aan en gebruiksvriendelijker.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• maxnl
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:37
Mr.Master schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:57:
Met Guidion is het maar afwachten wat voor soort 'monteur' je krijgt. Gemiddeld zijn dit gewoon ICT'ers zonder elektrotechnisch achtergrond, en vaak niet weten wat ze doen. Doen alles volgens het boekje, en degenen die iets langer rondlopen weten gelukkig iets meer. Maar ook hierbij geldt: hou het in de gaten.
Lijkt me ook wat overdreven.
Meer dan de media convertor+router aansluiten hoefde hij hier niet te doen.

Inmiddels lijkt alles prima te werken.
Behalve dat mijn Canary camerabewaking ( https://canary.is/ ) niet goed met de wifi van de Zyxel modem overweg kan.
Verliest regelmatig zijn verbinding. Op de Canary gaat dan een ledje knipperen, en in de webinterface van Zyxel komt hij ook niet meer in het overzicht van met wifi verbonden apparaten voor.
Aan de afstand (zelfde verdieping, +/- 5 meter) kan het niet liggen.
Met al mijn andere apparatuur geen probleem, en een stabiele verbinding.
Iemand anders ook een Canary?

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09-12 23:24
Lennart_1337 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:39:
Sinds de omzetting van de routering naar Duitsland schijnt ondertussen de routering weer hersteld te zijn naar de oude situatie.
In mijn omgeving (Culemborg) ken ik 4 andere mensen die allen in andere wijken wonen die afgelopen 2 weken last hebben van tijdelijk wegvallend internet, en dan na tussen de 5 a 20 minuten is er ineens weer internet. (dit treed ook bekabelt op dus ligt niet aan de wifi)
Nu lees ik in dit topic niks over dit soort issues en was benieuwd of er mensen zijn die ook deze ervaringen hebben ofdat het misschien een regio gebonden issue is?
Hier dus ook last van, bij mij duren de "dips" 1 a 2 minuten.
Bij mijn ouders heb ik het ook vernomen dat het tijdelijk wegvalt.

Edit: waar ik ook even benieuwd naar ben, is of de dips alleen op ODF plaatsvinden, of ook op KPN WBA....

Soundwork wijzigde deze reactie 13-11-2019 15:22 (6%)

• Stefano
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:24

Stefano

Ondertitel Not Found

Heeft iemand al zijn Asus router rechtstreeks op de mediaconvertor aangesloten en vlan300 geconfigureerd?

Ik probeer dit aan de gang te krijgen zoals beschrevn in dit topic:
https://community.t-mobil...or-je-eigen-router-305727

Helaas krijg ik het niet aan de gang, ik krijg geen ip uitgedeeld aan de wan zijde op mijn Asus. Enig idee?

• ghstly
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 09-12 14:38
@Stefano In sommige gevallen heb geen goeie mac release of het duurt lang, zie ook de laatste post hier: https://community.t-mobil...-vlan-297061/index12.html

tl;dr een mac release kan je aanvragen via klantenservice

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Thanks, dan moet een mac clone toch ook werken?

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:03
Stefano schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:09:
Heeft iemand al zijn Asus router rechtstreeks op de mediaconvertor aangesloten en vlan300 geconfigureerd?

Ik probeer dit aan de gang te krijgen zoals beschrevn in dit topic:
https://community.t-mobil...or-je-eigen-router-305727

Helaas krijg ik het niet aan de gang, ik krijg geen ip uitgedeeld aan de wan zijde op mijn Asus. Enig idee?
Zou gewoon moeten werken. Heb je de internet VLAN wel op 300 staan? (LAN menu onder de IPTV tab)

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Zekers, zoals halverwege dat topic beschreven voor een andere Asus router. Mijn router geeft een dhcp fout op de wan aan,

Edit, mac clone toegepast + host name gekopieerd en ik krijg wel een ip. Opgelost, mac adres clonen/vrijgeven is dus noodzakelijk.

Edit 2, ik tik 900/900 aan op internet spitsuur, aardige upgrade vanaf Ziggo 250/25. Betaal nu 5 euro meer maar inclusief unlimited mobiel dus onder de streep fors minder voor fors meer. Geen horrorverhalen hier dus. (Internet only btw)

Stefano wijzigde deze reactie 13-11-2019 21:04 (71%)

• TAVL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 01-12 10:45
Het is door T-Mobile Thuis op de community bevestigd dat cloud opname in aantocht bij T-Mobile Thuis. Moet medio begin volgend jaar starten. Eerder gingen al geruchten dat ze ermee bezig waren, maar nu het hard in de code van de Mijn omgeving staat is er geen ontkennen meer aan. Een medewerker bevestigd het bericht op de community.

Bron: https://community.t-mobil...ceert-cloudopnames-316805

• Janterworst
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-11 17:57
Sinds vorige week zijn wij overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Bij Ziggo hadden we jaren lang een basispakket en we dachten... laten we eens 750mbit pakket proberen. Uiteraard had ik niet verwacht dat we deze snelheid ook daadwerkelijk zouden ontvangen via Wifi, maar 1 verdieping hoger haal ik met mijn smartphone zo'n 50-70mbits. Ik had natuurlijk liever meer behaald, maar het grootste probleem is toch wel dat het Wifi-signaal vaak afzwakt of zelfs helemaal weg valt. Dit had ik bij Ziggo nooit gehad. Herkennen mensen zich hier in? Met de kabel gaat het wel erg goed.

Janterworst wijzigde deze reactie 13-11-2019 22:12 (3%)

• xbeam
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:25
geenwindows schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:42:
[...]

ahh, vandaar :P

(anders had ik de zakelijk servicedesk opgebeld en gevraagd naar zo'n ('geheime') abbo :+ O-) )
Gewoon ziggo zakelijk glas vezel.
Voor bedrijven legt ziggo glasvezel tot de patch kast. Vaak in combinatie met voicework dealers.

• Lennart_1337
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:39
Soundwork schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:57:
[...]
Hier dus ook last van, bij mij duren de "dips" 1 a 2 minuten.
Bij mijn ouders heb ik het ook vernomen dat het tijdelijk wegvalt.

Edit: waar ik ook even benieuwd naar ben, is of de dips alleen op ODF plaatsvinden, of ook op KPN WBA....
Ik zit in Culemborg in WBA gebied

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:50

pinda powerrr

Slow down...

Nog niemand hier erover gehoord.

nieuws: T-Mobile komt begin volgend jaar met cloudopnames voor tv-dienst Thuis

Ben er wel benieuwd naar. De KPN versie vind ik erg goed werken (bij familie), ik heb hier nog de Vodafone HDD recorder staan. Die is wat traag...

Maar ongetwijfeld dat trouwe klanten geen upgrade krijgen -O-

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• RedPixel
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:25
Ik heb gisteren een paar andere oude routers geprobeerd, maar toch maar weer de HG659 teruggehangen.
Nu haal ik echter met speedtest nog maar 60/200 terwijl dat vroeger gewoon 200/200 was. Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? (zowel bedraad als wifi overigens)

edit: huh? als ik mijn postcode + huisnummer nu bij hun invul staat er dat ik tot 100 mbit kan nemen? :?

RedPixel wijzigde deze reactie 14-11-2019 23:53 (16%)

I see red pixels.

RedPixel schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:46:
Ik heb gisteren een paar andere oude routers geprobeerd, maar toch maar weer de HG659 teruggehangen.
Nu haal ik echter met speedtest nog maar 60/200 terwijl dat vroeger gewoon 200/200 was. Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? (zowel bedraad als wifi overigens)

edit: huh? als ik mijn postcode + huisnummer nu bij hun invul staat er dat ik tot 100 mbit kan nemen? :?
Voor dat laatste moet je even een paar pagina's terug. Sinds TMO het nieuwe combipakket met unlimited mobiel internet heeft geïntroduceerd...

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19:58
pinda powerrr schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:59:

Ben er wel benieuwd naar. De KPN versie vind ik erg goed werken (bij familie), ik heb hier nog de Vodafone HDD recorder staan. Die is wat traag...

Het is een vrij recent bericht, veel meer dan dat het gaat komen is er nog niet over bekend.

Waarom zou je geen upgrade krijgen? Je huurt nu 1 of meerdere ontvangers voor 5 euro per maand en voor iedere recorder betaal je nog 5 euro extra per maand. Straks kan je die oude recorder optie dus uitzetten en het om laten zetten naar opnemen in de cloud. Wellicht mag je dan gewoon je oude ontvanger houden, maar het kan ook dat ze hem omwisselen.

• joop99
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17:59
Phoolie schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:54:
[...]
Het is een vrij recent bericht, veel meer dan dat het gaat komen is er nog niet over bekend.

Waarom zou je geen upgrade krijgen? Je huurt nu 1 of meerdere ontvangers voor 5 euro per maand en voor iedere recorder betaal je nog 5 euro extra per maand. Straks kan je die oude recorder optie dus uitzetten en het om laten zetten naar opnemen in de cloud. Wellicht mag je dan gewoon je oude ontvanger houden, maar het kan ook dat ze hem omwisselen.
Waarschijnlijk is de Telfort aanpak de goedkoopste, vanaf een moment cloud aanzetten en opname op set top box uit en geen nieuwe boxen met HD uitleveren.

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:21
pinda powerrr schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:59:

Jawel hoor je hebt alleen niet goed gekeken :p :+
TAVL in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Edit: en verder eens dat de Decoder met HDD erg traag is.

alesandro_46 wijzigde deze reactie 15-11-2019 11:53 (3%)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Kraziey
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-12 21:14

Kraziey

PSN: Kraziey-k

Lennart_1337 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:32:
[...]

Ik zit in Culemborg in WBA gebied
Ook hier op KPN WBA gebied in Den Bosch sinds de routering veel last van wegvallende verbinding ('oude' 500mb lijn nog). Meestal inderdaad rond de 20 minuten, frappante is wel dat TV het wel blijft doen als het internetsignaal wegvalt.
Ben we wel beetje klaar mee, ondanks het terugzetten van de routering heb ik er nog steeds last van.

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19:58
joop99 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:08:
[...]

Waarschijnlijk is de Telfort aanpak de goedkoopste, vanaf een moment cloud aanzetten en opname op set top box uit en geen nieuwe boxen met HD uitleveren.
Dat denk ik ook. Daarnaast kunnen klanten met die HDD boxen dan hun oude opnames ook nog terug zien.

• Soundwork
Kraziey schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:58:
[...]

Ook hier op KPN WBA gebied in Den Bosch sinds de routering veel last van wegvallende verbinding ('oude' 500mb lijn nog). Meestal inderdaad rond de 20 minuten, frappante is wel dat TV het wel blijft doen als het internetsignaal wegvalt.
Ben we wel beetje klaar mee, ondanks het terugzetten van de routering heb ik er nog steeds last van.
Klopt, de storing betreft op VLAN300 en niet VLAN640 waar IPTV over uitgezonden wordt....

• GRAD85
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17:51
Xabre schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:32:

ik heb ook zo,n Draytek modem,kreeg eerst een mailtje dat ik het terug moest sturen,maar een uurtje verder kreeg ik een mail dat ze m ontvangen hadden 8)7 8)7

Word over 3 weken pas afgesloten.

GRAD85 wijzigde deze reactie 18-11-2019 14:46 (3%)

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• Xabre
  • Niet online
GRAD85 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:44:
[...]

ik heb ook zo,n Draytek modem,kreeg eerst een mailtje dat ik het terug moest sturen,maar een uurtje verder kreeg ik een mail dat ze m ontvangen hadden 8)7 8)7

Word over 3 weken pas afgesloten.
Apart. Trouwens, wat doen ze met al die oude modems?

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11:31

Falastine

Think about my signature...

RedPixel schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:46:

Yes, dat is nu maximaal 100/100 als je in een WBA gebied zit. Was 500/500 max maar is terug geschroeft helaas voor iedereen ik wilde ook upgraden maar kon helaas niet meer.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• Tarz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 09-12 16:42
Xabre schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:28:
[...]

Recyclen, net als met andere huishoudelijke apparaten (printplaten/metalen/kunststof).
Daar maken ze weer andere producten van na reiniging/omsmelten etc.

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
'k Heb toch m'n Ubiquiti apparatuur (router / accespoint) maar uit de verhuisdoos gehaald, nu een veel betere WiFi ontvangst dan met de Zyxel vanuit de meterkast.
Stefano schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:49:
-knip
Edit, mac clone toegepast + host name gekopieerd en ik krijg wel een ip. Opgelost, mac adres clonen/vrijgeven is dus noodzakelijk.
-knip
Net de Zyxel vervangen voor een EdgeRouter, 'k had n.a.v. jou bericht in gedachten dat ik 't mac adres moest klonen, toch eerst zonder geprobeerd, ging prima. Blijkbaar niet in alle gevallen noodzakelijk dus.

• Cilph
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:28
Even als statusupdate. Heb een Edgerouter 4 binnen en heb deze met SFP direct op de glasvezel aangesloten (Ubiquity BiDi SM setje met SC/LC patch cable). Haal nu netjes 930+ Mbit in beide richtingen.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Xabre schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:28:
[...]

Opnieuw uitgeven als het nog in huidige portfolio van aparatuur valt en anders recyclen.

Ik ga eind deze maand 2x STB met opname functie terugsturen. Ik verwacht dat deze vrijwel zeker direct weer ingezet worden bij andere klanten. Zoals ik ze ontvangen heb, waren ze namelijk al gebruikt geweest.
Ook de Zyxel die ik ga inleveren zal gewoon weer opnieuw ingepakt worden en naar een klant gaan, evenals de media converter.
Ik bewaar altijd de originele dozen van de aanbieder, en die gaan mooi daarin retour.

Enige is: ze vragen ook altijd om de hdmi en netwerkkabel mee terug te leveren. Weet eigenlijk niet of ze moeilijk doen als die er niet meer bij zitten, want die dingen gaan bij mij in de verzamelbak en worden altijd toegepast wanneer nodig, maar weet nooit meer welke nou bij welke aanbieder zat.

• TAVL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 01-12 10:45
alesandro_46 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:53:
[...]

Jawel hoor je hebt alleen niet goed gekeken :p :+
TAVL in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Edit: en verder eens dat de Decoder met HDD erg traag is.
Tsja... Ze zijn niet voor niets niet meer bestelbaar. ;)

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

T-mobile Nederland naar KPN?

Zou zomaar kunnen.....
Wel een Telegraaf bericht....

https://tweakers.net/ext/f/aaiLR5HVA3KSd3UUTq2eelFt/thumb.jpg

Get!em wijzigde deze reactie 22-11-2019 17:00 (6%)

• Reloader
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14:13
Get!em schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:59:

Zou zomaar kunnen.....

[Afbeelding]
en Tele2 naar T mobile -> t mobile naar KPN --> keuze uit KPN en Ziggo

Ctrl+alt+Baksteendoorjescherm werkt altijd

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20:41
Lijkt me sterk dat die overname ooit goedgekeurd gaat worden. Zou nog kunnen zijn dat Duitsland lievert ziet dat de Nederlandse T-Mobile tak zelfstandig doorgaat, in plaats van onder hun hangen.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Reloader schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:13:
[...]

en Tele2 naar T mobile -> t mobile naar KPN --> keuze uit KPN en Ziggo
Eigenlijk is de vertrekroute vanaf Vodafone thuis nog leuker....

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Misschien wel een leuke start voor de nieuwe Freedom

• Chris.nl
  • Niet online
Déjà vu met 2015 nieuws: 'Deutsche Telekom overweegt Nederlandse tak T-Mobile te verkopen'

't Zal imo niet zo vaart lopen, de komende jaren blijft T-Mobile mooi de prijsvechter. Mochten ze interessant willen zijn voor koper(s) dan moeten ze immers een tof klantenbestand hebben.

• Soundwork
Chris.nl schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:56:
Déjà vu met 2015 nieuws: 'Deutsche Telekom overweegt Nederlandse tak T-Mobile te verkopen'

't Zal imo niet zo vaart lopen, de komende jaren blijft T-Mobile mooi de prijsvechter. Mochten ze interessant willen zijn voor koper(s) dan moeten ze immers een tof klantenbestand hebben.
Lijkt mij ook niet waarschijnlijk, zeker omdat ze 25 oktober geprobeerd hebben de T-Mobile Thuis klanten op het DTAG netwerk te ontsluiten, en mislukte :|
Get!em schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:59:

Zou zomaar kunnen.....

[Afbeelding]
Er staat "overname van KPN". Niet "door KPN".
De theorie is dat KPN door DT zou kunnen worden overgenomen.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Barre73 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:20:
[...]

Er staat "overname van KPN". Niet "door KPN".
De theorie is dat KPN door DT zou kunnen worden overgenomen.
Scherp, ik las hem andersom. Maar jij hebt gelijk: als de Nederlandse tak van TM weg is bij Deutsche T, kan DT inderdaad KPN overnemen.

Toch even in diezelfde constructie waarin ik redeneerde: als KPN toch de Nederlandse tak TM zou overnemen, blokkeren ze meteen de overname door Deutsche T. >:)

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Soundwork schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 18:51:
[...]
Lijkt mij ook niet waarschijnlijk, zeker omdat ze 25 oktober geprobeerd hebben de T-Mobile Thuis klanten op het DTAG netwerk te ontsluiten, en mislukte :|
Ach, die peerings en transits lopen achter zulke overnames aan.

Het Cable & Wireless netwerk dat de problemen gaf bij veel gebruikers nadat de eerste problemen opgelost waren is de transit provider die deel is van... Vodafone, de vorige eigenaar >:)

ANdrode wijzigde deze reactie 22-11-2019 22:22 (4%)

Get!em schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:37:
[...]

Scherp, ik las hem andersom. Maar jij hebt gelijk: als de Nederlandse tak van TM weg is bij Deutsche T, kan DT inderdaad KPN overnemen.

Toch even in diezelfde constructie waarin ik redeneerde: als KPN toch de Nederlandse tak TM zou overnemen, blokkeren ze meteen de overname door Deutsche T. >:)
Maar overname TMO door KPN zal de ACM nooit toestaan. Niet zonder dat KPN andere zaken afstoot en ik kan zo even niet bedenken wat ze zouden willen of kunnen afstoten.

Nog even gezocht.. in dat Telegraaf artikel stond iets over overnameplannen van KPN enkele jaren geleden.
Zie deze link daarover:
https://www.analist.nl/be...oorlopig-onwaarschijnlijk

Barre73 wijzigde deze reactie 23-11-2019 12:34 (16%)

• el flaco
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 24-11 07:43
Jammer dat het tv product tegenvalt.

1. Opnames gaan niet altijd goed en opnemen is bewerkelijker dan bij kpn ziggo zeker als je iets vast wil opnemen.
2 geen Netflix integratie
3 weinig uitzending gemist aanbod op de stb en series verdwijnen soms zomaar dat is aan een tweejarige moeilijk uit te leggen :?

De prijzen zijn erg scherp, maar het tv product van zowel kpn als ziggo is veel beter. Jammer dat zowel Tweak als Tmobile hier steken lieten/laten vallen.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

el flaco schreef op zondag 24 november 2019 @ 07:43:
Jammer dat het tv product tegenvalt.

1. Opnames gaan niet altijd goed en opnemen is bewerkelijker dan bij kpn ziggo zeker als je iets vast wil opnemen.
2 geen Netflix integratie
3 weinig uitzending gemist aanbod op de stb en series verdwijnen soms zomaar dat is aan een tweejarige moeilijk uit te leggen :?

De prijzen zijn erg scherp, maar het tv product van zowel kpn als ziggo is veel beter. Jammer dat zowel Tweak als Tmobile hier steken lieten/laten vallen.
En dat gaat dus (als het goed is) vanaf circa januari veranderen. Dan gaat T-Mobile ook cloudopname mogelijk maken. Of er Netflix integratie in zit, dat weet ik niet.

Qua kwaliteit van het tv signaal zit je wel goed (of beter?) Bitrates zijn hoog.

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:00

Nicap

Tsssk....

Hier in Meppel geen internet sinds 15 minuten.
Nog meer mensen last?

Edit:
Werkt alweer. Maar heb wel een ander ip gekregen. Was wel iets aan de hand denk ik.
Synology router start op met standaard vpn verbinding. 8)7 Was ik even vergeten.

Nicap wijzigde deze reactie 24-11-2019 14:41 (61%)

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 23:19
pinda powerrr schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:22:
[...]

Qua kwaliteit van het tv signaal zit je wel goed (of beter?) Bitrates zijn hoog.
Niet op WBA daar krijg je helaas KPN streams

De harddisk recorder is ver onder de maat.
Bij opnames zeer traag. Nog langzamer als de VIP 1960 van 10 jaar geleden bij KPN
De harddisk is al 2 keer uit zich zelf geformatteerd weg opnames. Was geen nieuwe ontvanger bij de start
Bij EPG veranderingen blijft niet zichtbaar of de opname is gepland. opname blijft met oude tijd in de lijst staan

Zal blij zijn met de cloud.

space-one wijzigde deze reactie 24-11-2019 15:29 (44%)

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:00

Nicap

Tsssk....

Er is blijkbaar toch nog iets aan de hand. Heb zowel met de meegeleverde Huawei als met de Synology 1900AC problemen af en toe. Op willekeurige momenten is de verbinding weg. Na de stroom eraf te halen en er weer op te zetten lijkt het weer goed te gaan. Maar later gaat het weer mis. Dit gebeurd dus met beide routers. Dus ik mag het probleem toch wel bij de verbinding leggen lijkt me.

Zie het plaatje van pingplotter:
Je ziet dat de verbinding eerst goed is. Daarna valt ie weg rond 16:41. Na een herstart gaat het weer goed. Toen de Synology weer aangesloten@16:49. Start op met een vpn naar Oekraine. Na de VPN uit gezet te hebben daalt de ping weer @16:58,

http://www.verbij.net/web_images/akamai.png

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:36
(toch maar even een crosspost aangemaakt vanaf hier: Robkazoe in "[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie"

Ik weet niet of dit de meest handige plek is het te delen. Maar T-Mobile heeft nu deze aanbieding: https://www.t-mobile.nl/mobiel-thuis?combideal

Van 30 euro voor 25 euro voor onbeperkt bellen, smsen en internetten
+
Van 40 euro voor 25 euro voor 1000/1000 glasvezel (mits beschikbaar op adres)

Het gaat om een soort combi actie/klantvoordeel waarmee je twee abonnementen afneemt, je korting op beide krijgt. Heb net gebeld aangezien er bedragen doorgestreept werden en dan ben ik altijd een beetje huiverig. Maar de medewerker van T-Mobile wist mij te verzekeren dat zolang ik beide producten aanhoud en ik niet van abonnement verander, dan zou het voor 50 euro blijven. Enige addertje wat zij mij wist te melden is dat je zelf deze combi voordeel moet aanvragen via het dashboard.

Klinkt heel aanlokkelijk aangezien ik nu 26 euro voor tele2 onbeperkt + 35 euro betaal voor 100/100 t-mobile glas. Zit er nog ergens anders een adder on het gras?

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Robkazoe schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:05:

Klinkt heel aanlokkelijk aangezien ik nu 26 euro voor tele2 onbeperkt + 35 euro betaal voor 100/100 t-mobile glas. Zit er nog ergens anders een adder on het gras?
Zoals je zelf al aangeeft in je post, alleen beschikbaar op bepaalde postcodes. Oftewel, zit je in een WBA gebied is je max nog maar 100Mbit, zit je in ODF, dan heb je geluk en kan je 1000/1000 nemen en dus van die aanbieding gebruik maken.

• Cilph
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:28
Robkazoe schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:05:
(toch maar even een crosspost aangemaakt vanaf hier: Robkazoe in "[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie"

Ik weet niet of dit de meest handige plek is het te delen. Maar T-Mobile heeft nu deze aanbieding: https://www.t-mobile.nl/mobiel-thuis?combideal

Van 30 euro voor 25 euro voor onbeperkt bellen, smsen en internetten
+
Van 40 euro voor 25 euro voor 1000/1000 glasvezel (mits beschikbaar op adres)

Het gaat om een soort combi actie/klantvoordeel waarmee je twee abonnementen afneemt, je korting op beide krijgt. Heb net gebeld aangezien er bedragen doorgestreept werden en dan ben ik altijd een beetje huiverig. Maar de medewerker van T-Mobile wist mij te verzekeren dat zolang ik beide producten aanhoud en ik niet van abonnement verander, dan zou het voor 50 euro blijven. Enige addertje wat zij mij wist te melden is dat je zelf deze combi voordeel moet aanvragen via het dashboard.

Nop. Kan bevestigen dat ik nu 26 (sim only 1jr ipv 2)+25 euro betaal voor gigabit glasvezel en unlimited data/bellen.

• boyette
  • Laatst online: 21:55
anderen die momenteel enorme problemen ervaren met t-mobile?

https://prnt.sc/q1ywxb

16 mb down
600 mb up

5% packet loss

boyette wijzigde deze reactie 25-11-2019 21:41 (37%)

• ghstly
boyette schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:40:
anderen die momenteel enorme problemen ervaren met t-mobile?

https://prnt.sc/q1ywxb

16 mb down
600 mb up

5% packet loss
Sorry voor de spuit-11 reactie, maar als ik in mijn stats kijk zag ik inderdaad een dip rond die tijd. Ging wel naar 'maar' 200mbit ipv reguliere snelheid (heb 1gbit/s). Geen idee of het ook wat te maken had met tele2 problemen van gister.

• boyette
ghstly schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:30:
[...]

Sorry voor de spuit-11 reactie, maar als ik in mijn stats kijk zag ik inderdaad een dip rond die tijd. Ging wel naar 'maar' 200mbit ipv reguliere snelheid (heb 1gbit/s). Geen idee of het ook wat te maken had met tele2 problemen van gister.
Dit is al weken zo iedere avond ellende

• Top-Rob
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09-12 10:51
@boyette,

Ik had gisteren inderdaad ook problemen met internet, met name packet loss (3% naar Google). Een dergelijke slechte verbinding komt helaas vaker voor sinds mijn overstap naar dit bedrijf. Wat dat betreft is T-Mobile echt huilen met de pet op. Gisteren werd mijn glasvezel verbinding (die binnenshuis doorgetrokken is met UTP) voor de zoveelste keer verslagen door een vriend die een goedkoop kabelabonnement heeft + powerlines gebruikt. Welk bestaansrecht heeft glasvezel van T-Mobile vraag ik me dan af?

Echt jammer dat ik een jaar aan ze vast zit. Sorry voor het geklaag wel :)

• klaps
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 18:18
Ik ben van plan om over te stappen naar T-Mobile (kom van Telfort) en zag dat ze een Black Friday deal hadden. Althans, 'deal'... 50% korting op installatiekosten, dus niet €75, maar €37,50 en géén activatiekosten. Eenmalige kosten zijn nu in totaal €37,50! Maar dat is toch altijd zo?

• Chris.nl
  • Niet online
klaps schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:00:
Ik ben van plan om over te stappen naar T-Mobile (kom van Telfort) en zag dat ze een Black Friday deal hadden. Althans, 'deal'... 50% korting op installatiekosten, dus niet €75, maar €37,50 en géén activatiekosten. Eenmalige kosten zijn nu in totaal €37,50! Maar dat is toch altijd zo?
Ik ben afgelopen oktober aangesloten met eenmalige kosten van €67,50

Omschrijving Bedrag in €
Installatie Basis 75,00
Actie: Installatie Basis -37,50
Activatiekosten 30,00
Totaal 67,50

Chris.nl wijzigde deze reactie 26-11-2019 17:04 (11%)

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:21
@klaps, kijk ook eens bij cashbackxl of cashbacktotaal. Mogelijk zit daar nog iets interessants bij.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Soundwork
boyette schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:53:
[...]

Dit is al weken zo iedere avond ellende
Ook voor 25-10 hier last van?

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:26
Hebben ze de route vanuit Duitsland wel weer omgedraaid en houden ze dit ook zo?

Hoe zijn de ervaringen op dit moment met T-Mobile internet en tv?

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
mark1541 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:05:
Hebben ze de route vanuit Duitsland wel weer omgedraaid en houden ze dit ook zo?

Hoe zijn de ervaringen op dit moment met T-Mobile internet en tv?
Wat dacht je ervan om eens domweg terug te lezen?

• boyette
Soundwork schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:05:
[...]

Ook voor 25-10 hier last van?
Kan wel eens rond die datum begonnen zijn

• ghstly
klaps schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:00:
In juni waren de overstap-weken en toen was het ook 37,50 zo te zien. Maar de prijzen per maand zijn nu behoorlijk laag voor wat je krijgt dus ik snap wel dat ze de eenmalige kosten (buiten kortingen) hoger maken.

• ghstly
boyette schreef op woensdag 27 november 2019 @ 04:31:
[...]

Kan wel eens rond die datum begonnen zijn
Nou ik had dus maar eenmalig. De verbinding is gewoon stabiel en snel (ik doe per uur een speedtest).

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:26
ciris schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:09:
[...]

Wat dacht je ervan om eens domweg terug te lezen?
Een beetje vriendelijker mag ook wel hoor.....

Maar bedankt ik ga even terug lezen :-s

• boyette
ghstly schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:05:
[...]

Nou ik had dus maar eenmalig. De verbinding is gewoon stabiel en snel (ik doe per uur een speedtest).
ik heb altijd pakketverlies
dag en nacht
in de avond loopt het op tot 5%

overdag haal ik soms nog ongeveer 800mbps

tegen de avond daalt dit naar onder de 10mbps

pakketverlies is overdag 1-3%

in de avond tegen de 5%

• boyette
Top-Rob schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:24:
@boyette,

Ik had gisteren inderdaad ook problemen met internet, met name packet loss (3% naar Google). Een dergelijke slechte verbinding komt helaas vaker voor sinds mijn overstap naar dit bedrijf. Wat dat betreft is T-Mobile echt huilen met de pet op. Gisteren werd mijn glasvezel verbinding (die binnenshuis doorgetrokken is met UTP) voor de zoveelste keer verslagen door een vriend die een goedkoop kabelabonnement heeft + powerlines gebruikt. Welk bestaansrecht heeft glasvezel van T-Mobile vraag ik me dan af?

Echt jammer dat ik een jaar aan ze vast zit. Sorry voor het geklaag wel :)
Heb je ook nog een draytek
Ze komen die bij mij nu vervangen voor een zyxel

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

boyette schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:22:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

• boyette
pinda powerrr schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:24:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Door te zeggen dat draytek op hun website met rode letters heeft geschreven deze modem is niet geschikt voor 1000/1000

• jurjen_g
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18:26
boyette schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:22:
[...]

Welke Draytek had jij dan? Kan je de link posten waar staat dat hij niet voldoet voor Gigabit? Voor de Vigor 2132 die ik heb, zie ik zo snel niet staan dat deze ongeschikt is. Zou mooi zijn als ik hem toch mag omruilen.

• Chris.nl
  • Niet online
jurjen_g schreef op woensdag 27 november 2019 @ 17:55:
[...]

Welke Draytek had jij dan? Kan je de link posten waar staat dat hij niet voldoet voor Gigabit? Voor de Vigor 2132 die ik heb, zie ik zo snel niet staan dat deze ongeschikt is. Zou mooi zijn als ik hem toch mag omruilen.
Volgens mij zit ie in het grijze gebied tussen zeggen dat het op de site staat en bewijzen dat het op de site staat.
- edit -
Jij zou kunnen zeggen dat je modem volgens de fabrikant End of Life is... https://www.draytek.nl/producten/glasvezel/vigor-2132fvn/
https://www.draytek.nl/uploads/images/Algemeen/End%20of%20life%20no%20icon.png
Life is like a box of chocolates

Chris.nl wijzigde deze reactie 27-11-2019 20:42 (23%)

• boyette
jurjen_g schreef op woensdag 27 november 2019 @ 17:55:
[...]

ja die 2132 fvn

ze wisselen die allemaal om als er problemen zijn zeiden ze

instructie is deze week uitgegaan

• boyette
Chris.nl schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:23:
[...]

Volgens mij zit ie in het grijze gebied tussen zeggen dat het op de site staat en bewijzen dat het op de site staat.
- edit -
Jij zou kunnen zeggen dat je modem volgens de fabrikant End of Life is... https://www.draytek.nl/producten/glasvezel/vigor-2132fvn/
[Afbeelding]
Life is like a box of chocolates
dat staat er ook

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

boyette schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:44:
[...]

ja die 2132 fvn

ze wisselen die allemaal om als er problemen zijn zeiden ze

instructie is deze week uitgegaan
}) Dat is mooi, de WiFi op dat kreng heeft nooit gewerkt. Heb het ook nooit nodig gehad, maar wel eens getest. De monteur destijds kreeg het ook niet aan de praat, maar deed er niks mee vanwege mijn "uitgebreide netwerk".

Nu kan ik dus zeggen dat mijn wifi stuk is en heb ik er een AC punt bij :P

• boyette
pinda powerrr schreef op woensdag 27 november 2019 @ 23:46:
[...]

}) Dat is mooi, de WiFi op dat kreng heeft nooit gewerkt. Heb het ook nooit nodig gehad, maar wel eens getest. De monteur destijds kreeg het ook niet aan de praat, maar deed er niks mee vanwege mijn "uitgebreide netwerk".

Nu kan ik dus zeggen dat mijn wifi stuk is en heb ik er een AC punt bij :P
Dat heb ik ooit ook gehad die had een snelheid van 0.001 mbps

Kwamen ze met een wifi extender aan

• maniac_1979
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 02-12 08:22
Ik heb sinds gisteren t-mobile thuis. (Kwam van KPN).
Eerlijk gezegd valt het me vies tegen voornamelijk om de volgende redenen:

- Interactieve TV gids, terug navigeren en een programma opnieuw afspelen is er niet bij. Je moet wachten tot het programma beschikbaar is in NPO (of een andere) gemist. Dit duurt een tijdje.

- YouTube kanaal of app op de interactieve box is er niet.

- Netflix kanaal of app op de interactieve box is er niet.

Ik heb nou eenmaal nog geen smart TV, dus die zaken waren erg handig bij KPN.

Ik kan helaas niet meer terug, dus wordt een jaartje uitzitten. :X

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12:46
maniac_1979 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:23:

- Interactieve TV gids, terug navigeren en een programma opnieuw afspelen is er niet bij. Je moet wachten tot het programma beschikbaar is in NPO (of een andere) gemist. Dit duurt een tijdje.

Deze topic staat hier vol mee. Als je research had gedaan, had je het kunnen weten :9
T-Mobile is bezig met cloud, dus met een beetje geluk heb je binnen een jaar een STB met allerlei leuke dingen.

Edit: als tussenoplossing kun je wellicht een Chromecast aanschaffen (blackfriday, misschien leuke kortingen daarop).

Pilovali wijzigde deze reactie 28-11-2019 10:15 (6%)

• Soepstengel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 23:22
maniac_1979 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:23:

Hetzelfde ervaren, maar nu een paar maandjes verder is het toch prima te doen allemaal. Ik had al een smart TV voor Netflix, maar inmiddels ook een Chromecast in gebruik genomen waardoor ik alles weer kan. Waarschijnlijk ga ik binnenkort het hele TV stuk eruit gooien bij T-Mobile; we gebruiken nu NLZiet via de Chromecast en dat werkt (bij ons in ieder geval) verrassend goed! Kost allemaal nog een stuk minder ook.

Ik zou als ik jou was toch sowieso zorgen dat je alles zonder een KPN of T-mobile kan zoals bijvoorbeeld Netflix en Youtube. Het zet de deur open om regelmatig toch is bij een andere provider te kijken en op die manier toch flink in de kosten te besparen.

• yori1989
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09-12 18:22
Op mijn adres heb ik dus 100/100mbit beschikbaar, moet zeggen dat het icm unlimited wel erg aantrekkelijk is. Echter lees ik toch wel wat gemengde reacties hier, wat kunnen jullie met mij delen kwa ervaring. Kan T-Mobile glasvezel zich meten met bijv. een Ziggo kwa stabiliteit van de internetverbinding?
Zelf woon ik in Zwolle, is er iemand in deze regio hier ervaring mee heeft? Ik ben benieuwd :-)

Yori

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik vind het eigenlijk raar, dat je verwacht van een provider dat die een externe dienst moet leveren. Netflix is niet van T-Mobile, Youtube ook niet. Waarom "eist" men wel dat het geleverd wordt?

Sowieso zijn de streamingdiensten aardig aan het versnipperen, is ondoenlijk voor een provider om alles maar in te bouwen. Het is makkelijk als het wordt aangeboden, maar ik zou er zeker niet mijn keuze van laten afhangen.

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:20
@yori1989 Ik heb nu bijna 6 jaar alles in één van T-Mobile en ben erg tevreden.
In al die jaren 1x een echte storing gehad, maar lag bij KPN waardoor die klanten ook een storing hadden.
Ik heb nu een 100Mbps en die is minstens zo stabiel als die van Ziggo, zo niet beter.

@pinda powerrr Precies, als je geen goede smart TV hebt kun je er ook een Chromecast o.i.d. aan hangen.
En die versnippering is erg vervelend, leuk zoveel aanbieders, maar als je alles wilt zien ben je paar x duurder uit dan met een TV abonnement.

 iPad Air 2 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Chris.nl
  • Niet online
yori1989 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:24:
Op mijn adres heb ik dus 100/100mbit beschikbaar, moet zeggen dat het icm unlimited wel erg aantrekkelijk is. Echter lees ik toch wel wat gemengde reacties hier, wat kunnen jullie met mij delen kwa ervaring. Kan T-Mobile glasvezel zich meten met bijv. een Ziggo kwa stabiliteit van de internetverbinding?
Zelf woon ik in Zwolle, is er iemand in deze regio hier ervaring mee heeft? Ik ben benieuwd :-)
Hey blauwvinger, voor wat het waard is hier een Kampenaar (ook max 100/100 beschikbaar). Heb een ping van 6ms en altijd de 50/50 (mijn gekozen snelheid) bij speedtests. 100/100 zal ook prima werken.

Ik heb in dit nieuwbouw huisje slechts 1 maand ervaring met T-Mobile. Hiervoor 5 jaar ervaring met Telfort glasvezel in Hilversum, daarvoor tig jaar ziggo gehad. An sich kan glasvezelinternet zich naar mijn ervaring meer dan meten met Ziggo. Het routering geintje wat T-Mobile geflikt had is achter de rug dus kan ook T-Mobile glasvezel zich meten met Ziggo. Het werkt gewoon 👌

Mocht je eigen hardware willen gaan gebruiken dan is dit qua stroomkosten voordeliger dan bij Ziggo want daar moet je de modem blijven gebruiken / in bridge zetten. Bij glasvezel kan je modem/router eruit gooien en eventueel zelfs de mediaconverter vervangen.

Mocht je geen eigen apparatuur willen gebruiken... De door T-Mobile geleverde Zyxel is een prima apparaat, hoewel beginnen met WiFi vanuit de meterkast imo 'starten op achterstand' is. Tip: de monteur die je aansluit zal je vragen waar in het huis hij een 2e snelheidsmeting mag doen (1e metingen doet ie pal bij Zyxel), laat hem dan naar de verste uithoek op de bovenste verdieping lopen, heeft ie daar <10/10 dan krijg je gelijk een gratis WiFi extender 💁

Chris.nl wijzigde deze reactie 28-11-2019 15:13 (15%)

• refelian2
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 05-12 07:35
Zijn er mede- tweakers die glasvezel + vigor router met een Nvidia Shield (of een smart tv oid) die problemen hebben met Netflix (met een NW error)?

Sinds een paar weken heb ik dit en het is vrij wazig:
-Downgrade ik de app, dan werkt het weer;
-Gebruik ik 4G, dan werkt de nieuwe versie van de app wel.

Op mijn android telefoon, desktop (webapp) werkt Netflix wel.

Heb al het 1 en ander getroubleshoot met zowel Nvidia en Netflix maar dat mocht niet baten.
Ik begin te vermoeden dat een WAN instelling hier ten grondslag (MTU bijv) aan ligt maar dat zou betekenen dat andere mensen hier ook last van hebben......

• ghstly
refelian2 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:44:
Zijn er mede- tweakers die glasvezel + vigor router met een Nvidia Shield (of een smart tv oid) die problemen hebben met Netflix (met een NW error)?
Dit is volgens mij geen T-Mobile probleem. Ik zou eerder controleren bij je shield of daar alles correct werkt. Verder kan je natuurlijk aan de hand van de NW code (er zijn er meerdere) kijken wat het precies is.

• refelian2
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 05-12 07:35
ghstly schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:18:
[...]

Dit is volgens mij geen T-Mobile probleem. Ik zou eerder controleren bij je shield of daar alles correct werkt. Verder kan je natuurlijk aan de hand van de NW code (er zijn er meerdere) kijken wat het precies is.
Zou ik ook zeggen maar Nvidia heeft inmiddels al mijn Shield vervangen en de problemen treden daar dus ook op (ik heb ook al 2 uur aan de lijn gehangen met Netflix en die hebben het doorgezet naar de ontwikkelaars en daarna nooit meer wat van gehoord). Vandaar mijn vermoeden dat het aan een configuratie ligt (of specifieker een recente wijziging in de Netflix app in combinatie met de WAN instellingen van de vigor levert dit probleem) maar ik kan dit moeilijk bevestigen zonder toegang te hebben tot de WAN instellingen.

Ik zit er al langer aan te denken om de vigor er tussen uit te halen maar voordat ik nodeloos ga investeren hoop ik iets bevestigd te krijgen (vandaar mijn vraag)
Pagina: 1 ... 65 66 67 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True