NomadTitan schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:24:
Op mijn adres heb ik dus 100/100mbit beschikbaar, moet zeggen dat het icm unlimited wel erg aantrekkelijk is. Echter lees ik toch wel wat gemengde reacties hier, wat kunnen jullie met mij delen kwa ervaring. Kan T-Mobile glasvezel zich meten met bijv. een Ziggo kwa stabiliteit van de internetverbinding?
Zelf woon ik in Zwolle, is er iemand in deze regio hier ervaring mee heeft? Ik ben benieuwd :-)
Hey blauwvinger, voor wat het waard is hier een Kampenaar (ook max 100/100 beschikbaar). Heb een ping van 6ms en altijd de 50/50 (mijn gekozen snelheid) bij speedtests. 100/100 zal ook prima werken.
Ik heb in dit nieuwbouw huisje slechts 1 maand ervaring met T-Mobile. Hiervoor 5 jaar ervaring met Telfort glasvezel in Hilversum, daarvoor tig jaar ziggo gehad. An sich kan glasvezelinternet zich naar mijn ervaring meer dan meten met Ziggo. Het routering geintje wat T-Mobile geflikt had is achter de rug dus kan ook T-Mobile glasvezel zich meten met Ziggo. Het werkt gewoon 👌
Mocht je eigen hardware willen gaan gebruiken dan is dit qua stroomkosten voordeliger dan bij Ziggo want daar moet je de modem blijven gebruiken / in bridge zetten. Bij glasvezel kan je modem/router eruit gooien en eventueel zelfs de mediaconverter vervangen.
Mocht je geen eigen apparatuur willen gebruiken... De door T-Mobile geleverde Zyxel is een prima apparaat, hoewel beginnen met WiFi vanuit de meterkast imo 'starten op achterstand' is.
Tip: de monteur die je aansluit zal je vragen
waar in het huis hij een 2e snelheidsmeting mag doen (1e metingen doet ie pal bij Zyxel), laat hem dan naar de verste uithoek op de bovenste verdieping lopen, heeft ie daar <10/10 dan krijg je gelijk een gratis WiFi extender 💁
[
Voor 15% gewijzigd door
Chris.nl op 28-11-2019 15:13
]