StephanO1990 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:43:
Ons T-Mobile Thuis-avontuur houdt abrupt op. Dit is wat er gebeurd is.
November j.l. heb ik TM Thuis glasvezel besteld. Komende van Tweak heb ik daar zelf mijn abo moeten opzeggen, omdat er geen overstapservice vanuit TM->Tweak bestaat. TM wordt geactiveerd per 8 januari en Tweak maakt per deze datum de lijn vrij. So far so good.
23 december j.l. kreeg ik een mailtje van TM met het verzoek om direct contact op te nemen.Ik belde op en het zat als volgt. TM had vernomen dat 8 januari technisch niet gaat lukken, omdat hen niet bekend was wanneer de lijn vrij zou zijn, dus hadden ze een fictieve datum in de toekomst gepland, namelijk 13 januari 2020. Ik gaf aan dat Tweak haar diensten opzegt op de opgegeven datum, dus ik snapte niet wat nu het probleem was. Mevrouw van TM heeft daarop een ticket aangemaakt voor de technische dienst, om alsnog 8 januari glasvezel te leveren.
Tussen kerst en vandaag heb ik een aantal keren gebeld, omdat ik er niet gerust op was. Toch werd steeds aangegeven dat de oplevering vandaag zou gebeuren en dat we het verder even moesten afwachten.
Ik had vandaag vrij genomen, zodat ik het internet en aanverwante zaken netjes kon overzetten. Vanochtend 9:00 uur was Tweak exit en was het wachten op TM. Om 12 uur heb ik gebeld en werd aangegeven dat de oplevering tot 18:00 nog zou kunnen gebeuren. Alles zag er verder goed uit werd gezegd.
17:00 uur heb ik nog maar eens gebeld voor een status update. Toen kwam naar voren dat TM elke dag bij Reggefiber opvraagt of er ruimte is in de wijkcentrale (Locatie is overigens Leeuwarden). Tot nu toe was dat steeds negatief. Ze gaf aan dat ikzelf zou kunnen bellen met Reggefiber, of zij bellen namens mij met ze. Alleen zou RF niet meer na 17:00 uur bereikbaar zijn.
Toch de stoute schoenen aangetrokken en geprobeerd contact te zoeken met Reggefiber. Zij zeiden dat het signaal van Tweak eraf was, maar dat TM wel in de patchkast haar werk nog moest doen. Dat tijdspad was onbekend. Dit in verband met de ruimte in de wijkcentrale.
Daarop weer met TM gebeld om dit te verifiëren, en toen werd ook gezegd dat het niet bekend is wanneer er weer plek is in de patchkast. Ik dacht zelf dat ik door mijn opzegging bij Tweak, ruimte voor mezelf had gemaakt om een T-Mobile abonnement te starten, maar dat was blijkbaar niet het geval.
Intussen had ik Tweak gebeld om te vragen naar de mogelijkheden om een herstel van het abonnement te doen. Daar bleken mogelijkheden in te zijn, dus met die gedachte TM gebeld om een opzegging te doen.
Een uiterst vriendelijke medewerker wist meteen wat de situatie betekende en heeft ook in die hoedanigheid alles in werking gezet om het abonnement binnen de termijn te beëindigen. Zij onderhouden hierover het contact met mij, wat voor de verandering ook zeker fijn is!
Gek genoeg kan ik niet zeggen dat ik er enorm van baal, want het aantal dagen offline blijft beperkt. Het enige wat ik echt niet begrijp is dat er van tevoren geen indicatie is over het aantal vrije plekken in een wijkcentrale. Dit was een factor waar ik geenszins rekening mee had gehouden. Had ik dit van tevoren geweten, dan waren we nooit overgestapt.
Met weer een ervaring rijker ga ik dus weer op naar Tweak en blijf daar de komende tijd lekker vertoeven.