Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• WhySoSerious?
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 27-01 23:06
houtig schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:02:
[...]

Let wel op dat wijziging in je abonnement (andere snelheid) kan voor zorgen dat je korting vervalt. Dat is mij iig overkomen.
Na het einde van je contract bedoel je? Ik heb al 1Gbit voor €25 door uit en thuis voordeel, dus dat ga ik niet lager zetten. :)

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 13-01-2020 17:50 (11%)

https://www.speedtest.net/result/8726516350.png

• IJskonijn22
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 13:25
Misschien niet de juiste plaats, maar weet iemand hiet hoe ik de remote access uit zet van een Zyxel T50?
Op het moment zou iedereen in kunnen loggen die het IP weet en de username/password.

• Toet3r
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:18

Toet3r

Hellooo Nurse!

Is er al iets bekend wanneer nieuwe tv platform voor iedereen beschikbaar komt. Ben benieuwd hoe het is.
Werkt het nieuwe platform ook met bridged iptv of enkel routed?
Als het alleen met routed iptv werkt moet ik uitvinden hoe dit te doen op een edgerouter x sfp

Specs | Rockstar Social Club | Steam

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
@IJskonijn22, waarom denk je dat iedereen in kan loggen op je modem. Heb je dit al eens geprobeerd? Niet testen via LAN met het externe IP, maar bijvoorbeeld via je mobiele verbinding.

• IJskonijn22
hcQd schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:40:
@IJskonijn22, waarom denk je dat iedereen in kan loggen op je modem. Heb je dit al eens geprobeerd? Niet testen via LAN met het externe IP, maar bijvoorbeeld via je mobiele verbinding.
Dit viel me laatst pas op omdat ik met docker/automatisering begonnen ben.
Via mijn mobiel of op het werk kan ik er ook bij. Voor de automatisering is dat top, maar ik wil mijn modem niet naar buiten toegankelijk maken.

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Dat lijkt me inderdaad niet goed. Je zou het eens op T-Mobile's eigen forum onder de aandacht kunnen brengen.

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:50

Get!em

Oh die ja!

Van wat ik kan herinneren zat er een vinkje in de management-interface: remote access allowed.
Default stond die bij mij uit vziw.
Maar heb al 2 maanden geen T-mobile zyxel meer ...

• WhySoSerious?
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 27-01 23:06
Toet3r schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:39:
Is er al iets bekend wanneer nieuwe tv platform voor iedereen beschikbaar komt. Ben benieuwd hoe het is.
Als het alleen met routed iptv werkt moet ik uitvinden hoe dit te doen op een edgerouter x sfp
Is dat al zeker dan dat er een nieuwe tv platform komt? Op het forum heb ik alleen gelezen dat ze bezig zijn met opnemen in de cloud.

https://community.t-mobil...ceert-cloudopnames-316805

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 15-01-2020 00:51 (9%)

https://www.speedtest.net/result/8726516350.png

• IJskonijn22
Get!em schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:40:
Van wat ik kan herinneren zat er een vinkje in de management-interface: remote access allowed.
Default stond die bij mij uit vziw.
Maar heb al 2 maanden geen T-mobile zyxel meer ...
Voorzichtige conclusie is dat dit het waarschijnlijk was. Ik moet nog verder met testen, maar nu lijkt het goed. Ik snap alleen niet hoe dit aan kan staan, lijkt me niet standaard.

• Toet3r
  • Laatst online: 10:18

Toet3r

Hellooo Nurse!

WhySoSerious? schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 00:47:
[...]

Is dat al zeker dan dat er een nieuwe tv platform komt? Op het forum heb ik alleen gelezen dat ze bezig zijn met opnemen in de cloud.

https://community.t-mobil...ceert-cloudopnames-316805
Dat is ook wat ik bedoelde ;)
misschien beetje raar verwoord.

Specs | Rockstar Social Club | Steam

• 996
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 27-01 23:02
996 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:43:
Misschien dat de draytek”s niet meer op voorraad zijn en we over moeten naar een Zyxel dan is het inderdaad logisch. Afwachten dus maar...

[...]
Vandaag was de monteur er. Een snelle modemswap (gewoon weer een Draytek) gedaan en alles werkt weer. Stroomadapter vernieuwd. Nieuw glasvezelkabeltje tussen unit en modem geplaatst, is duidelijk een steviger kabeltje dan er eerst tussen zat.
Aardige monteur, gezellig gebabbeld. Mooi dat alles weer werkt.

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13:19

pinda powerrr

Slow down...

Fijn....er zijn nog Drayteks op voorraad.

* Pinda bergt de hamer die klaarstond voor de verlossende tik maar weer op

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

pinda powerrr schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:37:
Fijn....er zijn nog Drayteks op voorraad.

* Pinda bergt de hamer die klaarstond voor de verlossende tik maar weer op
Mooi he, dat inconsistente beleid.

Die dingen zijn echt niet meer van deze tijd. Zeker niet met die rommel firmware van T-mobile die erop staat.

• wouter1981
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:41
Gisterenavond met wat hulp van een vriend de VLANs 300 en 640 uitgesplitst op een TP-Link TL-SG1016DE (dank @LordSpud voor het voorbeeld LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel")
Glasvezel komt binnen op de T-Mobile media converter en gaat hierna via UTP naar TL-SG1016DE.
VLAN300 gaat tagged naar de T-Mobile router voor VOIP. Deze gaat weg wanneer het telefonie abonnement afloopt.
Mijn eigen (oude) TP-Link WDR3600 met DDWRT is weer aangesloten en ingesteld als firewall.
VLAN300 gaat untagged naar de TP-Link en dit komt weer terug op de switch op VLAN1.
VLAN640 gaat untagged naar de IPTV box in de woonkamer. Na twee weken gebruik kan ik zeggen dat dit probleemloos werkt. Eerder had de IPTV box nog wel eens last van blokkerig beeld. Dit is nu niet meer voorgekomen.
Hieronder screenshots van de TP-Link TL-SG1016DE instellingen.

VLAN300

VLAN640

VLAN1

VLAN PVID

wouter1981 wijzigde deze reactie 28-01-2020 12:24 (82%)

Trust me, I'm an engineer

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
Toet3r schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:09:
[...]

Ik zit in de groep die het nieuwe platform aan het testen is. Veel meer en langer terugkijken en opneem-functionaliteit. Het is nog niet perfect maar zeker een vooruitgang.

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Nu online
loeberce schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:07:
[...]

Ik zit in de groep die het nieuwe platform aan het testen is. Veel meer en langer terugkijken en opneem-functionaliteit. Het is nog niet perfect maar zeker een vooruitgang.
Voor iedereen staat het terugkijken al aan op de RTL zenders en het opnemen kan haast niet slechter dan nu met HDD recorders nu.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Waar ik mij echt aan stoor, is dat de EPG nooit goed loopt. Als je dus begin gemist gebruikt, dan krijg je eerst tien minuten van het vorige programma, dan nog reclame en dan kan je eens kijken. Dat is hartstikke leuk op de zenders waar je niet vooruit mag spoelen :(

• TAVL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 27-01 09:30
Toet3r schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:09:
[...]

Bedoel je platform, dienst of cloud opname? 🤐😉

• loeberce
  • Nu online
space-one schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:44:
[...]

Voor iedereen staat het terugkijken al aan op de RTL zenders en het opnemen kan haast niet slechter dan nu met HDD recorders nu.
RTL terugkijken is al algemeen beschikbaar, maar daar zit SBS weer niet bij. Het beta-platform heeft een nieuwe interface/EPG waarin je praktisch alles kan terugzien.

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:27

Damian

Insane Obtrusion

Wat een poep gedoe weer. Ik kan einde maand mijn mobiele abbo verlengen, dus leek mooi moment om die uit en thuis actie te pakken, krijg ik alleen de optie om voor 100mb internet te kiezen, terwijl ik nu 500mb heb :/

Volgens de helpdesk was de inkoop prijs bij KPN te hoog om 500mb nog te kunnen aanbieden :/

• TAVL
Klopt. Als je al 200 of 500Mbps hebt, dan kun je dat houden. In de nieuwe propositie is het nu niet mogelijk om aan te bieden. T-Mobile is het niet eens met de prijzen die KPN hanteert en is naar de ACM gestapt. Je mag uiteraard naar uit en thuis, maar dan tegen de nieuwe voorwaarden. Je mag ook bij jouw huidige propositie blijven, waardoor je jouw snelheid behoud. Al is het natuurlijk niet tof. Heb zelf ook maar 100 en zou erg graag de nieuwe propositie willen hebben.

Doel is uiteraard om ook op WBA sneller internet aan te bieden. Naast het op steeds meer plekken beschikbaar maken van 1Gbps natuurlijk.

• kezzza
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:50
pinda powerrr schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:14:
Waar ik mij echt aan stoor, is dat de EPG nooit goed loopt. Als je dus begin gemist gebruikt, dan krijg je eerst tien minuten van het vorige programma, dan nog reclame en dan kan je eens kijken. Dat is hartstikke leuk op de zenders waar je niet vooruit mag spoelen :(
Mijn vriendin kijkt vrij veel op net 5, en zowel het terugkijken (via gemist) als het vanaf het begin starten van een programma wat al gestart is hebben we daar bijna geen last van. Is het bij jou op alle zenders, of een aantal specifieke?

• space-one
  • Nu online
pinda powerrr schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:14:
Dat is inderdaad onhandig daarom had het ITNS platform waarmee KPN is gestopt ook de mogelijkheid om alleen in de eerste 9 minuten door te spoelen. Dan heb je deze problemen niet.

• space-one
  • Nu online
loeberce schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:30:
[...]

RTL terugkijken is al algemeen beschikbaar, maar daar zit SBS weer niet bij. Het beta-platform heeft een nieuwe interface/EPG waarin je praktisch alles kan terugzien.
Je kon RTL niet terugkijken en een deel van SBS en NPO wel. Daarom vermoed ik dat ze de RTL al hebben aangezet op het moment dat het voldoende werkte.

• TAVL
RTL is een veelgehoorde wens vanuit de klant. Eerst kon je er niets van terugkijken. Nu alvast wel. Misschien hangt het wel samen met het sponsorschap van the Voice.

TAVL wijzigde deze reactie 16-01-2020 16:16 (26%)

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
ciris schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 08:25:
[...]
Mooi he, dat inconsistente beleid.

Die dingen zijn echt niet meer van deze tijd. Zeker niet met die rommel firmware van T-mobile die erop staat.
Een paar jaar geleden was de firmware letterlijk de Draytek firmware met wat config voor Vodafone Thuis er overheen. Je kon die config toen ook vanuit de firmware downloads voor de Draytek terugvinden :>

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 26-01 23:57
space-one schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:02:
[...]

Je kon RTL niet terugkijken en een deel van SBS en NPO wel. Daarom vermoed ik dat ze de RTL al hebben aangezet op het moment dat het voldoende werkte.
Kon je al langer, hoor, zelfs meer zenders dan bovenstaande - via TV Anywhere op je gsm / tablet / CC.

• jadajada
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15:29
Ik was aan het kijken om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile. Helaas zit ik met mijn glasvezelaansluiting in WBA gebied, dus kon ik max 100/100 verbinding krijgen.
Nu geeft de postcode checker vandaag opeens aan dat er helemaal geen vaste verbinding geleverd kan worden. Is dit een storing of het nieuwe beleid van T-Mobile? Zijn er meer mensen bij wie opeens niet meer geleverd kan worden?

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15:26
jadajada schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:37:
Ik was aan het kijken om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile. Helaas zit ik met mijn glasvezelaansluiting in WBA gebied, dus kon ik max 100/100 verbinding krijgen.
Nu geeft de postcode checker vandaag opeens aan dat er helemaal geen vaste verbinding geleverd kan worden. Is dit een storing of het nieuwe beleid van T-Mobile? Zijn er meer mensen bij wie opeens niet meer geleverd kan worden?
Denk een storing, hier is het (WBA 100/100) leverbaar

• loeberce
  • Nu online
Comp User schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:57:
[...]

Kon je al langer, hoor, zelfs meer zenders dan bovenstaande - via TV Anywhere op je gsm / tablet / CC.
TV anywhere had uitgebreidere terugkijk mogelijkheden, maar dat is niet voor iedereen praktisch. Binnen de EPG van de tv-box was het allemaal erg mager tov aanbieders zoals KPN, maar daar zijn ze druk mee om die faciliteiten beschikbaar te maken voor TM abonnees.

• j_bos
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:46
Dennis-L schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:40:
[...]

Denk een storing, hier is het (WBA 100/100) leverbaar
Werkt weer zo te zien!

• jadajada
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15:29
Ja, paniek om niks dus. Helaas nog wel maximaal 100/100. Hopelijk gaat dat binnenkort weer omhoog.

• Tornado1.0
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 09:38

Tornado1.0

Work in progress

Vanavond geprobeerd om een docker container op mijn NAS van buiten af beschikbaar te maken. Bij de DNS van mijn domein heb ik een CNAME van het subdomein naar mijn DDNS registratie aangemaakt, aangezien ik geen statisch ip adres heb. In de router heb ik poort 80, 443 en 5001 (Synology) naar mijn NAS doorverwezen. Op mijn NAS heb ik certificaten voor de DDNS en het hoofd-, en subdomein van Let's Encrypt.

Als ik nu naar het mijn subdomein.domein.nl ga, kom ik echter uit op een pagina van de Huawei router die zegt me naar het juiste subdomein door te sturen. Dit gebeurt echter niet, ik kom steeds op dezelfde pagina uit. Ik merk ook dat ik niet meer in kan loggen in de router, zodra ik op de knop druk om in te loggen blijft hij de inlogpagina oneindig lang opnieuw laden.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

• wimpien
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-01 17:16
Toet3r schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:39:
TV werkt alleen met bridged, dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Superuser T-Mobile Thuis

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:32
ANdrode schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:02:
[...]

Een paar jaar geleden was de firmware letterlijk de Draytek firmware met wat config voor Vodafone Thuis er overheen. Je kon die config toen ook vanuit de firmware downloads voor de Draytek terugvinden :>
Ik heb hem ook nog draaien 100/100. Wat is er precies minder aan dit modem in vergelijking met wat er nieuw wordt uitgeleverd? Een Huawei had ik ook niet echt zin in zeg maar.

• wimpien
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-01 17:16
kootje70 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:49:
[...]
Volgens hem was de draytek superieur aan de andere ...
Draytek is met 10-15 seconden opgestart. Reset naar fabrieksinstellingen duurt minder dan een minuut.

Zyxel opstarten duurt alleen al ongeveer 3 minuten, laat staan een fabrieksreset.

Ik snap wel waarom de monteurs de Draytek liever plaatsen ;)

Superuser T-Mobile Thuis

• Tornado1.0

Tornado1.0

Work in progress

Zojuist met T-Mobile gebeld. De mevrouw had werkelijk geen idee en verwees me naar de T-Mobile Community. https://community.t-mobil...43-op-huawei-modem-305048

Hier staat dat het gewoon niet mogelijk is om 80 en 443 (en nog een paar poorten) te forwarden omdat de router of T-Mobile die zelf nodig hebben. Oplossing is dus om een eigen router erachter te hangen en deze in de dmz van Huawei te zetten :/

Je zou toch verwachten dat zoiets een beetje werkt op een router

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15:27

Yucko

One clown to rule them all !

Als je bepaalde poorten niet kunt forwarden, dan lijkt mij dat een andere router ACHTER de Huawei hangen in de DMZ ook niet werkt want die poorten worden nog steeds naar de Huawei zelf gestuurd.

Gewoon heel die Huawei weglaten en je eigen router op het overnamepunt aansluiten zodat je zelf volledige controle hebt over dit soort zaken.

MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:29
Tornado1.0 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:53:
[...]

Zojuist met T-Mobile gebeld. De mevrouw had werkelijk geen idee en verwees me naar de T-Mobile Community. https://community.t-mobil...43-op-huawei-modem-305048

Hier staat dat het gewoon niet mogelijk is om 80 en 443 (en nog een paar poorten) te forwarden omdat de router of T-Mobile die zelf nodig hebben. Oplossing is dus om een eigen router erachter te hangen en deze in de dmz van Huawei te zetten :/

Je zou toch verwachten dat zoiets een beetje werkt op een router
Bij de Draytek worden deze poorten ook gebruikt voor services van T-Mobile. In Draytek heb ik deze poorten gewijzigd zodat ik voor mijn eigen services die poorten kan gebruiken. Misschien is dat bij de Huawei ook mogelijk?
En anders inderdaad de Huawei vervangen voor je eigen router (tenzij je ook bellen hebt want dat werkt volgens mij nog met alleen een eigen router).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Tornado1.0

Tornado1.0

Work in progress

alesandro_46 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:45:
[...]

Bij de Draytek worden deze poorten ook gebruikt voor services van T-Mobile. In Draytek heb ik deze poorten gewijzigd zodat ik voor mijn eigen services die poorten kan gebruiken. Misschien is dat bij de Huawei ook mogelijk?
En anders inderdaad de Huawei vervangen voor je eigen router (tenzij je ook bellen hebt want dat werkt volgens mij nog met alleen een eigen router).
Ik zal daar zo eens naar kijken, maar ik neig naar het vervangen van de router door een eigen router. Wij hebben geen tv of bellen dus dat scheelt.

• TheBrones
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 08:34
De afgelopen dagen valt bij mij de internet verbinding in de nacht weg (uptimerobot pingt om dit te meten). Afgelopen nacht bijvoorbeeld van 3:15 tot 4:00 en gister nacht van 2:00 tot 4:30. Zover ik kan vinden is er geen onderhoud of iets dergelijks uitgevoerd. Hebben hier meer mensen last van?

Hoi

• ultrapreventive
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-01 15:57
nvm

ultrapreventive wijzigde deze reactie 20-01-2020 16:01 (105%)

• amsterdampaul
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 25-01 19:32
wernert schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:39:
Twee vragen over mijn aanstaande overstap naar TmT:

1) Ik heb een FTU (duh, Reggefiber fk-01grondplaat) met als NTU een Genexis modem. Dit modem bedekt beide aansluitingen. De onontkoombare Gidion-monteur zal het modem verwijderen en een los glasvezeldraadje leggen naar de aparte mediaconverter (fiber->eth) van T-Mobile. [Afbeelding]

Zal de monteur netjes twee dummy modems plaatsen op de plek van het oude modem?

2) Als alles werkt, vervang ik de losse mediaconverter door een orginele Genexis P1090 mediaconverter.

Wil T-mobile bij opzegging ook hun mediaconverter terughebben?
The engineer removed my existing old genexis modem, placed a fiber patch cable in place to the media converter and placed the orange blanking plate over the top

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Toevallig zat ik vandaag te kijken bij de T-Mobile Thuis omgeving om mijn abonnement aan te passen. Het viel me op dat T-Mobile inflatiecorrectie heeft toegepast op TV en Vast bellen. Internet is (bij mij) gelijk gebleven.

Niet dat het heel relevant is voor mij, want ik was juist op zoek om bellen en TV op te zeggen. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• kezzza
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:50
Krisp schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:10:
Toevallig zat ik vandaag te kijken bij de T-Mobile Thuis omgeving om mijn abonnement aan te passen. Het viel me op dat T-Mobile inflatiecorrectie heeft toegepast op TV en Vast bellen. Internet is (bij mij) gelijk gebleven.

Niet dat het heel relevant is voor mij, want ik was juist op zoek om bellen en TV op te zeggen. :P
Mocht je nog op zoek zijn om het stop te zetten, er is een thread op het tmobile thuis forum waar je kunt posten dat je iets wil stopzetten in je abonnement https://community.t-mobil...igen-wij-helpen-je-303401

• ikbenjoeri
  • Laatst online: 15:31
Heeft iemand hier al een update over?

"@tmobile_webcare wat is de status betreft de 100Mbps limiet voor glasvezel wegens prijzverhoging van @KPNNetwerkNL #wholesale"

https://twitter.com/ikbenjoeri/status/1219308126689730561

Ze zouden een rechtszaak beginnen met andere providers wegense de wholesale prijs verhoging

ikbenjoeri wijzigde deze reactie 20-01-2020 21:29 (17%)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gaan de cloudopnames er dan eindelijk komen?

https://community.t-mobil...pnames-316805/index2.html

Zie laatste post in dat topic.
Website is aangepast, ik ben benieuwd!

ikbenjoeri schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:28:
Heeft iemand hier al een update over?

"@tmobile_webcare wat is de status betreft de 100Mbps limiet voor glasvezel wegens prijzverhoging van @KPNNetwerkNL #wholesale"

https://twitter.com/ikbenjoeri/status/1219308126689730561

Ze zouden een rechtszaak beginnen met andere providers wegense de wholesale prijs verhoging
Dat heeft niks met KPN Netwerk te maken maar met KPN WBA.

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
ikbenjoeri schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:28:
Van horen zeggen? Bron?

• Orthodroom
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22-01 07:12
Welke router wordt er standaard geleverd? Ik kan 1000/1000 krijgen bij mij thuis...

• loeberce
  • Nu online
pinda powerrr schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:51:
Gaan de cloudopnames er dan eindelijk komen?

https://community.t-mobil...pnames-316805/index2.html

Zie laatste post in dat topic.
Website is aangepast, ik ben benieuwd!
Cloudopnemen wordt momenteel in een kleine groep getest. Ik ben nog niet super enthousiast, maar het is beter dan het huidige officiële aanbod.

• wouter1981
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:41
Tornado1.0 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 12:59:
[...]

Ik zal daar zo eens naar kijken, maar ik neig naar het vervangen van de router door een eigen router. Wij hebben geen tv of bellen dus dat scheelt.
Ook met TV en bellen werkt het goed. TV bij mij zelfs beter dan toen de Huawei ertussen zat.

Kleine kanttekening, ik heb TV VLAN eerst afgesplitst in een switch en daarna gaat alleen Internet door mijn eigen router. TV is bridged en telefonie loopt tijdelijk nog via de Huawei.

wouter1981 wijzigde deze reactie 21-01-2020 10:51 (20%)

Trust me, I'm an engineer

• ikbenjoeri
Excuses, correctie wordt onderzocht door ACM

https://twitter.com/klantexperts/status/1196030507122860033

• DeOS
  • Laatst online: 07:39
rens-br schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:33:
[...]
Meestal 20% korting op internet only voor 6 maanden. Al zijn er de laatste tijd ook mensen geweest die helemaal geen korting kregen.
Zojuist contact gehad met de klantenservice. Kan beamen dat ze op dit moment geen korting geven bij het verlengen van internet only.

Ik probeer het over een paar maanden wel weer :)

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Orthodroom schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:28:
Welke router wordt er standaard geleverd? Ik kan 1000/1000 krijgen bij mij thuis...
Dat soort informatie staat altijd in de openingspost die wordt bijgehouden. Eerste post op de eerste pagina van dit topic dus.
En zelfs dat is nog twijfelachtig. T-Mobile schijnt een klacht ingediend te hebben bij de ACM over die tarieven. Maar die tarieven worden sinds jaar en dag al door diezelfde ACM beoordeeld en goedgekeurd voordat ze gepubliceerd worden en van kracht worden.
Dus ik geef dit heel weinig kans....

Overigens heeft KPN WBA vorige maand het tarief voor 500 Mbit al met ruim 4 euro per maand per aansluiting verlaagd t.o.v. de vorige prijslijst van oktober 2019, dus er is wel iets gebeurd. Of T-Mobile daar de aanleiding voor was weet je natuurlijk niet.

• space-one
  • Nu online
Barre73 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:44:
[...]

Overigens heeft KPN WBA vorige maand het tarief voor 500 Mbit al met ruim 4 euro per maand per aansluiting verlaagd t.o.v. de vorige prijslijst van oktober 2019, dus er is wel iets gebeurd. Of T-Mobile daar de aanleiding voor was weet je natuurlijk niet.
Misschien omdat 1 Gb er aan komt.
space-one schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:18:
[...]

Misschien omdat 1 Gb er aan komt.
Dat kan zeker. In diezelfde tarievenlijst van 20 december is namelijk de 1 Gbit prijs geïntroduceerd.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Heb ik een update gemist? Ik zit net te zappen en kijk in de gids. Zie ik roze gekleurde pijltjes staan. En je kan nu in de gids terug naar eerder uitgezonden programma's. Met het roze pijltje kan je een programma terugkijken.

Gaat de goede kant op! d:)b

Edit: ook zenders in andere volgorde zetten via favorieten (nooit geweten 8)7 )

pinda powerrr wijzigde deze reactie 22-01-2020 23:48 (14%)

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:35
@pinda powerrr Ooit opgegeven voor de nieuwe TV-dienst misschien? Want dat is dat.
Ik ben zelf vorige week overgegaan zonder enig probleem en moet toegeven dat het mij op zich wel bevalt. Nu ben ik ook niet zo heel erg kieskeurig wat betreft TV, zolang het maar beeld geeft is het op zich prima.
Wel heb ik al een aantal malen gebruikt gemaakt van terugkijken en vind dat wel een verademing t.o.v. de oude situatie.

Cloud-opnemen heb ik geprobeerd, maar dan krijg ik de melding dat ik daar geen abonnement op heb. Dat kopt ook ;)

-

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Edd schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:17:
@pinda powerrr Ooit opgegeven voor de nieuwe TV-dienst misschien? Want dat is dat.
Ik ben zelf vorige week overgegaan zonder enig probleem en moet toegeven dat het mij op zich wel bevalt. Nu ben ik ook niet zo heel erg kieskeurig wat betreft TV, zolang het maar beeld geeft is het op zich prima.
Wel heb ik al een aantal malen gebruikt gemaakt van terugkijken en vind dat wel een verademing t.o.v. de oude situatie.

Cloud-opnemen heb ik geprobeerd, maar dan krijg ik de melding dat ik daar geen abonnement op heb. Dat kopt ook ;)
Nee, ik zit helemaal niet in een testgroep oid, dus ik denk dat er een feature live is gegaan. Cloud opnemen zie ik niet in de menu's.

• space-one
  • Nu online
pinda powerrr schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:46:
Heb ik een update gemist? Ik zit net te zappen en kijk in de gids. Zie ik roze gekleurde pijltjes staan. En je kan nu in de gids terug naar eerder uitgezonden programma's. Met het roze pijltje kan je een programma terugkijken.

Hier alleen bij de RTL zenders maar dat is al sinds half december

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 15:40
Is hier al bekend dat installatie aan je wordt berekend als je bent verhuisd en ik het dus daar niet mee eens ben want heb dat eerder nooit gehad?

• GRAD85
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15:18
StephanO1990 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:43:
Ons T-Mobile Thuis-avontuur houdt abrupt op. Dit is wat er gebeurd is.

November j.l. heb ik TM Thuis glasvezel besteld. Komende van Tweak heb ik daar zelf mijn abo moeten opzeggen, omdat er geen overstapservice vanuit TM->Tweak bestaat. TM wordt geactiveerd per 8 januari en Tweak maakt per deze datum de lijn vrij. So far so good.

23 december j.l. kreeg ik een mailtje van TM met het verzoek om direct contact op te nemen.Ik belde op en het zat als volgt. TM had vernomen dat 8 januari technisch niet gaat lukken, omdat hen niet bekend was wanneer de lijn vrij zou zijn, dus hadden ze een fictieve datum in de toekomst gepland, namelijk 13 januari 2020. Ik gaf aan dat Tweak haar diensten opzegt op de opgegeven datum, dus ik snapte niet wat nu het probleem was. Mevrouw van TM heeft daarop een ticket aangemaakt voor de technische dienst, om alsnog 8 januari glasvezel te leveren.

Tussen kerst en vandaag heb ik een aantal keren gebeld, omdat ik er niet gerust op was. Toch werd steeds aangegeven dat de oplevering vandaag zou gebeuren en dat we het verder even moesten afwachten.

Ik had vandaag vrij genomen, zodat ik het internet en aanverwante zaken netjes kon overzetten. Vanochtend 9:00 uur was Tweak exit en was het wachten op TM. Om 12 uur heb ik gebeld en werd aangegeven dat de oplevering tot 18:00 nog zou kunnen gebeuren. Alles zag er verder goed uit werd gezegd.

17:00 uur heb ik nog maar eens gebeld voor een status update. Toen kwam naar voren dat TM elke dag bij Reggefiber opvraagt of er ruimte is in de wijkcentrale (Locatie is overigens Leeuwarden). Tot nu toe was dat steeds negatief. Ze gaf aan dat ikzelf zou kunnen bellen met Reggefiber, of zij bellen namens mij met ze. Alleen zou RF niet meer na 17:00 uur bereikbaar zijn.

Toch de stoute schoenen aangetrokken en geprobeerd contact te zoeken met Reggefiber. Zij zeiden dat het signaal van Tweak eraf was, maar dat TM wel in de patchkast haar werk nog moest doen. Dat tijdspad was onbekend. Dit in verband met de ruimte in de wijkcentrale.

Daarop weer met TM gebeld om dit te verifiëren, en toen werd ook gezegd dat het niet bekend is wanneer er weer plek is in de patchkast. Ik dacht zelf dat ik door mijn opzegging bij Tweak, ruimte voor mezelf had gemaakt om een T-Mobile abonnement te starten, maar dat was blijkbaar niet het geval.

Intussen had ik Tweak gebeld om te vragen naar de mogelijkheden om een herstel van het abonnement te doen. Daar bleken mogelijkheden in te zijn, dus met die gedachte TM gebeld om een opzegging te doen.
Een uiterst vriendelijke medewerker wist meteen wat de situatie betekende en heeft ook in die hoedanigheid alles in werking gezet om het abonnement binnen de termijn te beëindigen. Zij onderhouden hierover het contact met mij, wat voor de verandering ook zeker fijn is!

Gek genoeg kan ik niet zeggen dat ik er enorm van baal, want het aantal dagen offline blijft beperkt. Het enige wat ik echt niet begrijp is dat er van tevoren geen indicatie is over het aantal vrije plekken in een wijkcentrale. Dit was een factor waar ik geenszins rekening mee had gehouden. Had ik dit van tevoren geweten, dan waren we nooit overgestapt.

Met weer een ervaring rijker ga ik dus weer op naar Tweak en blijf daar de komende tijd lekker vertoeven.
Ongeveer hetzelfde verhaal,alleen bij SNLR .

Mijn contract is ontbonden op 10 Jan wegens het niet kunnen leveren van de beloofde snelheid ,op 31 dec aanvraag gedaan bij T-mobile en die garandeerde dat ik op de 10de aangesloten zou zijn 8)7.

Nu krijg ik elke week hetzelfde verhaaltje dat er geen ruimte is in de wijkcentrale [ Eindhoven] en dat ze iedere dag de aanvraag doen.

Krijg wel iedere week een code voor gratis internet die ik via een oud mobieltje laat lopen.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• ikbenjoeri
GRAD85 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:56:
[...]

Mijn contract is ontbonden op 10 Jan wegens het niet kunnen leveren van de beloofde snelheid ,op 31 dec aanvraag gedaan bij T-mobile en die garandeerde dat ik op de 10de aangesloten zou zijn 8)7.

Nu krijg ik elke week hetzelfde verhaaltje dat er geen ruimte is in de wijkcentrale [ Eindhoven] en dat ze iedere dag de aanvraag doen.

Krijg wel iedere week een code voor gratis internet die ik via een oud mobieltje laat lopen.
Heb je de oude provider gemeld dat je zou overstappen(migratie) en bij Tmobile verteld dat er al een huidige verbinding actief is?

Als dat niet gemeld is kan er 4 a 8 weken overheen gaan voordat de poort weer beschikbaar is voor andere partijen.

ikbenjoeri wijzigde deze reactie 23-01-2020 13:44 (4%)

• GRAD85
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15:18
Niet om lullig te doen,maar heb je mijn verhaal wel gelezen ??

Mijn contract is ontbonden op 10 Jan wegens het niet kunnen leveren van de beloofde snelheid ,op 31 dec aanvraag gedaan bij T-mobile en die garandeerde dat ik op de 10de aangesloten zou zijn .

Dus op 10 jan is de lijn vrijgegeven en aangezien SNLR mij zelf vroeg om een datum te vragen aan TM was er geen migratie !!

GRAD85 wijzigde deze reactie 23-01-2020 14:10 (19%)

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07:18
GRAD85 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:01:

Mijn contract is ontbonden op 10 Jan wegens het niet kunnen leveren van de beloofde snelheid ,op 31 dec aanvraag gedaan bij T-mobile en die garandeerde dat ik op de 10de aangesloten zou zijn .

Dus op 10 jan is de lijn vrijgegeven en aangezien SNLR mij zelf vroeg om een datum te vragen aan TM was er geen migratie !!
Niet om lullig te doen, maar waar in je verhaal staat dat je hebt aangegeven dat je een migratie wilt? Ook al stop je zelf de ene en start je zelf de andere, dan nog is er een migratie.

Dat je contract ontbonden wordt, daarmee geef je nog niet meteen aan dat je overstapt naar een andere provider op glas he? ;)

Phoolie wijzigde deze reactie 23-01-2020 16:28 (5%)

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:46:

space-one schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:01:
[...]

Hier alleen bij de RTL zenders maar dat is al sinds half december
Dat dus, voor nu alleen op RTL zenders: https://community.t-mobil...ken-op-rtl-zenders-317425.
Dat van een favorietenlijst kan al héééééél lang blijkbaar (zelf ook pas sinds een paar maanden op gelet, maar nu ik ook van het bestaan weet dat je met channel +/- per pagina door de gids kan ben ik weer gewoon terug naar de standaard lijst).
GRAD85 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:01:

Als ik dit verhaal lees heeft SLNR wel je contract ontbinden maar had TMO jouw aanvraag bij Reggefiber moeten inschieten als migratie. Wat er nu gebeurd lijkt te zijn is dat SLNR jouw "opzegging" als depatch opdracht heeft doorgegeven aan Reggefiber. Dan kan TMO geen nieuwe order meer inschieten tot die depatch order is uitgevoerd en de lijn daarmee vrij is. Dan pas schiet TMO de nieuwe order in en ben je maximaal 7 dagen later gepatcht. Dus als TMO zegt dat ze wachten tot er ruimte in de centrale is bedoelen ze eigenlijk dat de lijn niet vrij is.
SLNR was te snel of T-Mobile te langzaam. Hoe dan ook, de eerste order die binnenkomt bij Reggefiber is degene die uitgevoerd wordt.

• Dennis-L
Barre73 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:58:
[...]

Als ik dit verhaal lees heeft SLNR wel je contract ontbinden maar had TMO jouw aanvraag bij Reggefiber moeten inschieten als migratie. Wat er nu gebeurd lijkt te zijn is dat SLNR jouw "opzegging" als depatch opdracht heeft doorgegeven aan Reggefiber. Dan kan TMO geen nieuwe order meer inschieten tot die depatch order is uitgevoerd en de lijn daarmee vrij is. Dan pas schiet TMO de nieuwe order in en ben je maximaal 7 dagen later gepatcht. Dus als TMO zegt dat ze wachten tot er ruimte in de centrale is bedoelen ze eigenlijk dat de lijn niet vrij is.
SLNR was te snel of T-Mobile te langzaam. Hoe dan ook, de eerste order die binnenkomt bij Reggefiber is degene die uitgevoerd wordt.
Is daar de overstapservice voor nodig?
Want TriNed ondersteunt dat wel, maar SNLR volgens mij niet

• StephanO1990
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08:45
GRAD85 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:56:
[...]

Herkenbaar inderdaad! Ik heb gelukkig mijn oude provider Tweak bereid gevonden om weer een verbinding tot stand te brengen. Gelukkig heb ik uiteindelijk 2,5 dag zonder diensten gezeten. Het had erger gekund.

De afwikkeling vanuit T-Mobile daarentegen is nog steeds een lopend proces. Ik verwacht begin volgende week een bericht dat de opzegging geregeld is.

@GRAD85 Sterkte! Het is frustrerend....
Dennis-L schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:13:
[...]

Is daar de overstapservice voor nodig?
Want TriNed ondersteunt dat wel, maar SNLR volgens mij niet
Nee. De overstapservice gaat alleen over het contract. Mijn verhaal is puur technisch en staat los van een overstapservice.

• Dennis-L
Barre73 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 23:52:
[...]

Nee. De overstapservice gaat alleen over het contract. Mijn verhaal is puur technisch en staat los van een overstapservice.
Oké ik ben wel benieuwd hoe dat dan zou moeten werken.
Jij zegt je zelf abonnement op bij provider X en daarna sluit je een abonnement af bij provider Y.
Provider X weet niet dat je naar Y gaat en Y weet niet dat je van X komt.
Bij het opzeggen van X schieten ze waarschijnlijk automatisch een depatch order in, dat is niet te voorkomen lijkt me.
Dus provider X en Y zouden onderling moeten weten dat je van X naar Y overstapt zodat provider X geen depatch order inschiet en Y een migratieorder inschiet.
Dat zou dan alleen werken als je dat tijdens het opzeggen en aanmelden expliciet zou kunnen opgeven op de websites van de betreffende providers.

• hidden
  • Laatst online: 26-01 01:40
Hallo @Dennis-L

Je moet eerst een installatie afspraak maken voor T-Mobile en dan pas je oude provider opzeggen.
Zodra T-Mobile een migratie order heeft in geschoten kan er geen depatch worden gedaan.
https://thuisservice.t-mobile.nl/bestelling/overstappen/

Zo werkt het de afgelopen 20 jaar al in telecomland

• Dennis-L
hidden schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 08:58:
Hallo @Dennis-L

Je moet eerst een installatie afspraak maken voor T-Mobile en dan pas je oude provider opzeggen.
Zodra T-Mobile een migratie order heeft in geschoten kan er geen depatch worden gedaan.

Ja het maakt mij verder niet uit, ik ben niet van plan over te gaan stappen.
Vroeg me alleen af hoe dat zou moeten werken zonder overstapservice. :)
Maar als het werkt door eerst je nieuwe abonnement aan te vragen met een installatiedatum en daarna pas je oude op te zeggen dan is mijn vraag beantwoord.

Dennis-L wijzigde deze reactie 24-01-2020 09:17 (25%)

• hidden
  • Laatst online: 26-01 01:40
@Dennis-L Sorry ik zie dat het linkje niet helemaal goed werkt.

onder het stukje
BELANGRIJKE INFORMATIE OVER DE OVERSTAPSERVICE
Lees hieronder belangrijke informatie over de Overstapservice, zoals het op tijd doorgeven van je gegevens en de aanbieders waarbij onze Overstapservice mogelijk is.
staat
Zelf je huidige abonnement(en) opzeggen
Zeg je zelf je huidige abonnement op? Dit kun je het beste doen zodra je installatie-afspraak bekend is. Zo voorkom je dat je offline raakt.

We helpen je graag bij het opzeggen. Daarom hebben we een opzegformulier die je kunt gebruiken. Je hoeft alleen nog jouw gegevens en die van je huidige provider in te vullen. Hieronder vind je een lijst met de adressen van providers. Heel simpel!

• ikbenjoeri
hidden schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 08:58:
Hallo @Dennis-L

Ging om @GRAD85 ipv Dennis

"Mijn contract is ontbonden op 10 Jan wegens het niet kunnen leveren van de beloofde snelheid"
Komt er alsnog op neer dat jij niet te vreden bent en overeenkomst stopt en dat er geen overstap in het systeem is.
ikbenjoeri schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:46:
[...]

Ging om @GRAD85 ipv Dennis

"Mijn contract is ontbonden op 10 Jan wegens het niet kunnen leveren van de beloofde snelheid"
Komt er alsnog op neer dat jij niet te vreden bent en overeenkomst stopt en dat er geen overstap in het systeem is.
Er is altijd een overstap als de diensten van de eerste provider al werkten. Dat de beëindiging van het contract op basis is van ontbinding in plaats van opzegging behoort niet uit te maken.

• Ekitch
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 26-01 16:52
Heren klein vraagje
Zyxel VMG8825-T50
Verder ondersteund het toestel, in tegenstelling tot zijn voorgangers, Any Port Any Service. Dat wil zeggen dat elke ethernet poort gebruikt kan worden voor zowel internet als TV. Hierdoor is het niet langer nodig om te werken met losse VLANS en is het dus ook niet nodig om twee losse kabels te gebruiken.
Begrijp ik dan goed dat ik het volgende kan doen:

glasvezel komt huis binnen.
---> zyxel
1 Kabel naar woonkamer,
---> op TP-link Archer C9 (fungeert als accespoint)
Dan van de Archer ---> de converter --->de tv?
En rest
Van Archer ---> Hue Hub,
Van Archer ---> TV (Wireless) voor apps

Klopt dit geheel?
Waar er voorheen dus allemaal vanaf de Router naar de converter naar de tv ging en van de router een aparte kabel naar een accespoint gaat.

- Squeeek !!!

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 27-01 22:03
Voorheen had je idd een aparte kabel nodig vanaf poort 3, nu kan het gewoon vanaf de internet poort gebruikt worden. Zelfde zoals bij KPN al langer is.

Vandaag trouwens ook mijn abbo aangepast/verlengd, als het goed is behoud ik mijn extra zenderpakketten en voordelen daarmee en de extra data bij mijn mobiel abbo, en krijg ik 5 euro korting op mijn internet abbo. Dat samen met een stap terug qua snelheid levert wel weer een hoop op. :) Waard om na te kijken!

Hier trouwens nul problemen met het Draytek modem die ik al vanaf 2016 heb, Vofo tijdperk. 5ghz mis ik niet en het is prima stabiel, geen issues, lage latency, Gast netwerk werkt ook prima. Geen klachten en geen nood om te vervangen. :)

Joopieboy wijzigde deze reactie 25-01-2020 14:17 (20%)

I7 9700K 5,1Ghz

• Ekitch
Joopieboy schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:46:
Voorheen had je idd een aparte kabel nodig vanaf poort 3, nu kan het gewoon vanaf de internet poort gebruikt worden. Zelfde zoals bij KPN al langer is.
Dus de converter kan achter de accespoint gestopt worden om dan het tvkastje in te gaan?

- Squeeek !!!

• Joopieboy
Ekitch schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:15:
[...]

Dus de converter kan achter de accespoint gestopt worden om dan het tvkastje in te gaan?
Als jij met de converter de switch bedoeld, ja.

I7 9700K 5,1Ghz

• Ekitch
Joopieboy schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:18:
[...]

Als jij met de converter de switch bedoeld, ja.
Als de de switch deze is :) T-Mobile Media Converter (CTS CVT-3002-PLUS-DR SERIES),

Anders heb ik het nog niet goed begrepen.

- Squeeek !!!

• Joopieboy
Dan denk ik dat we ieder wat anders bedoelen, hier weet ik niks van, sorry. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• Ekitch
Joopieboy schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:00:
Dan denk ik dat we ieder wat anders bedoelen, hier weet ik niks van, sorry. :)
In de start post staat dat je een router en converter krijgt. Ik neem dan aan dat de converter nodig is om een correct signaal naar de tvdecoder te sturen.
Maar goed dat is dus ook mijn vraag of dat dat juist is.
:)

- Squeeek !!!

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Ekitch schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:15:
[...]

Nee, de converter is om het signaal van glas naar utp om te zetten. Even heel zwart wit gezegd. Je hebt de glasvezel, dan de convertor zoals jij die noemt, dan het Zyxel modem/router. Vanuit de Zyxel kan je op iedere poort een tv kastje/switch/etc aansluiten.

• Ekitch
ciris schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:07:
[...]

Nee, de converter is om het signaal van glas naar utp om te zetten. Even heel zwart wit gezegd. Je hebt de glasvezel, dan de convertor zoals jij die noemt, dan het Zyxel modem/router. Vanuit de Zyxel kan je op iedere poort een tv kastje/switch/etc aansluiten.
Ok maar dan heb ik nog steeds 2 kabels nodig naar mijn woonkamer toe.
Want 1 moet van de zyxel vaan de tv kast (die in de woonkamer staat)
en 1 moet naar de AP (die in de woonkamer staat)

Dus wat heb ik dan aan die Any Port optie?

- Squeeek !!!

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Ekitch schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:53:
[...]

Dat is geen optie maar iets wat voorheen met het Draytek modem niet kon.

Ik ken je situatie verder niet maar wat is nu je probleem dan? Je kan toch 1 kabel naar een switch (c9) in je woonkamer doorvoeren en vanuit je C9 je tv kastje aansluiten?

Ervan uitgaande dat je Zyxel in je meterkast staat hoef je nu dus maar 1 kabel naar je woonkamer aan te leggen en geen 2 zoals met de Draytek.

• aegis
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:11
Ik heb nu al een tijdje ubnt hardware draaien wat perfect werkt, alleen heb ik net stroomstoring gehad en is alles uitgegaan. Alleen nu is het internet traag. Heb 200/200mbps maar volgens speed test en van mijn downloads zie ik dat down max 60 a 70 mbps en up 100 a 170mbps. Op de tv hebben we netflix en die lijkt gewoon goed te werken geeft goed beeld.

mijn aansluit is:
code:
1
2
3
                                                                            tv vlan 640
glasvezel -> media-converter -> ubnt switch (vlan uitsplitsen 100/300/640) <
                                                                            usg vlan 100/300 -> ubnt switch -> ubnt wifi

Dit heeft tot voor de stroomstoring allemaal goed gewerkt iemand die dit ook wel eens heeft meegemaakt.
Heb de switch/usg allemaal al eens opnieuw opgestart maar geen verschil. Speedtest heb ik op mijn laptop en op de unifi controller gedraaid en die zaten kwa snelheid dicht bij elkaar dus denk niet dat het alleen iets is met de wifi.

aegis wijzigde deze reactie 25-01-2020 16:20 (19%)

https://bettyskitchen.nl

Ekitch schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:53:
[...]

Zyxel-> 1 kabel naar woonkamer vanuit een willekeurige poort) en in een switch. Vanaf switch utp kabel naar je AP en naar je tv decoder.
Die ene poort

• Ekitch
Barre73 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 17:20:
[...]

Zyxel-> 1 kabel naar woonkamer vanuit een willekeurige poort) en in een switch. Vanaf switch utp kabel naar je AP en naar je tv decoder.
Die ene poort
ciris schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 16:03:
[...]

Dat is geen optie maar iets wat voorheen met het Draytek modem niet kon.

Ik ken je situatie verder niet maar wat is nu je probleem dan? Je kan toch 1 kabel naar een switch (c9) in je woonkamer doorvoeren en vanuit je C9 je tv kastje aansluiten?

Ervan uitgaande dat je Zyxel in je meterkast staat hoef je nu dus maar 1 kabel naar je woonkamer aan te leggen en geen 2 zoals met de Draytek.
Kijk die bevestiging zocht ik dus. Heb dus een extra switch nodig in de woonkamer en vandaaruit kan ik naar mijn AP en TV decoder toe. Top
Dan heb ik idd maar 1 kabel nodig.

Nog een vervolg vraag dan is er ook een switch die ook als AP kan dienen of kan ik dat beter gescheiden houden? En welke switch adviseren jullie? (Heb voornamelijk TP-Link apparatuur)

- Squeeek !!!

Ekitch schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:59:
[...]

[...]

Kijk die bevestiging zocht ik dus. Heb dus een extra switch nodig in de woonkamer en vandaaruit kan ik naar mijn AP en TV decoder toe. Top

Nog een vervolg vraag dan is er ook een switch die ook als AP kan dienen of kan ik dat beter gescheiden houden? En welke switch adviseren jullie? (Heb voornamelijk TP-Link apparatuur)
Beter gescheiden houden lijkt me. Een switch met AP is al bijna een router...
Daarnaast moet die switch IGMP snooping ondersteunen om je TV signalen niet op je wifi netwerk te laten komen (stort je wifi van in elkaar).
Aanbevolen switch: Netgear gs105E voor 27 euro
Accesspoint: wat je zelf wil.. je kan het zo gek maken als je wil, afhankelijk van jij belangrijk vindt (dualband, sterkte, bandsteering, etc...).

• Ekitch
Barre73 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:14:
[...]

Beter gescheiden houden lijkt me. Een switch met AP is al bijna een router...
Daarnaast moet die switch IGMP snooping ondersteunen om je TV signalen niet op je wifi netwerk te laten komen (stort je wifi van in elkaar).
Aanbevolen switch: Netgear gs105E voor 27 euro
Accesspoint: wat je zelf wil.. je kan het zo gek maken als je wil, afhankelijk van jij belangrijk vindt (dualband, sterkte, bandsteering, etc...).
Gaan we doen, is het trouwens raar dat TP-Link ook een gs105E heeft? zijn die hetzelfde?

Ik ga mijn Archer C9 gewoon als accespoint gebruiken die voldeed hier prima.

- Squeeek !!!

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Ekitch schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:59:
[...]

[...]

Je hebt je C9 toch? Dan ben je klaar.

• Ekitch
ciris schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:51:
[...]

Je hebt je C9 toch? Dan ben je klaar.
Dan moet ik op de C9 wel IGMP kunnen uitzetten. Ga ik uitzoeken

- Squeeek !!!

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Ekitch schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:54:
[...]

Dan moet ik op de C9 wel IGMP kunnen uitzetten. Ga ik uitzoeken
Nee, gewoon als accespoint inzetten.
ciris schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:58:
[...]

Nee, gewoon als accespoint inzetten.
Dat kan ook nog ja.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 27-01 19:03

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Nog meer mensen waarbij het internet er weer eens uitligt? Als het werkt is het fantastisch snel, maar qua stabiliteit en storing laat T-Mobile echt vaak steken vallen.

Het is dat ze de enige zijn die meer dan 500mbps aanbieden hier in de buurt, maar verder bieden ze zeer weinig helaas. :(

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:57
Ekitch schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:25:
[...]

Gaan we doen, is het trouwens raar dat TP-Link ook een gs105E heeft? zijn die hetzelfde?

Ik ga mijn Archer C9 gewoon als accespoint gebruiken die voldeed hier prima.
GS105E is van Netgear, de SG105 van TP-Link

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:39

Zenix

BOE!

Jeroenneman schreef op zondag 26 januari 2020 @ 09:57:
Nog meer mensen waarbij het internet er weer eens uitligt? Als het werkt is het fantastisch snel, maar qua stabiliteit en storing laat T-Mobile echt vaak steken vallen.

Het is dat ze de enige zijn die meer dan 500mbps aanbieden hier in de buurt, maar verder bieden ze zeer weinig helaas. :(
Ik heb de afgelopen twee jaar één storing gehad. Voor de rest werkt het altijd goed. Op dit moment ook.
Pagina: 1 ... 69 70 71 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True