Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:01
Ekitch schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:59:
[...]

[...]

Kijk die bevestiging zocht ik dus. Heb dus een extra switch nodig in de woonkamer en vandaaruit kan ik naar mijn AP en TV decoder toe. Top
Dan heb ik idd maar 1 kabel nodig.

Nog een vervolg vraag dan is er ook een switch die ook als AP kan dienen of kan ik dat beter gescheiden houden? En welke switch adviseren jullie? (Heb voornamelijk TP-Link apparatuur)
Een switch die als accespoint kan dienen, je bedoelt een router? Gaat lekker met de benamingen he. :P

I7 9700K 5,1Ghz

Joopieboy schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:55:
[...]

Een switch die als accespoint kan dienen, je bedoelt een router? Gaat lekker met de benamingen he. :P
Beetje flauw... Er zijn switches met AP functie die niet als router kunnen dienen omdat ze geen NAT doen (KPN wifiversterker is een mooi voorbeeld)

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:43

Zenix

BOE!

Barre73 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:06:
[...]

Beetje flauw... Er zijn switches met AP functie die niet als router kunnen dienen omdat ze geen NAT doen (KPN wifiversterker is een mooi voorbeeld)
Inderdaad

@Ekitch De Ubiquiti in-wall zijn mooie AP's met een ingebouwde switch. Of TP-Link pricewatch: TP-Link EAP225-Wall maar heeft geen Gigabit aansluiting. Mikrotik kan je ook nog kijken.

Zenix wijzigde deze reactie 26-01-2020 12:22 (20%)

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

@Barre73 @Zenix

Je kan van alles bedenken maar maak het voor de vraagsteller nu niet moeilijker dan het allemaal al is. @Ekitch heeft alles al in huis om te doen wat hij wil.

• Peter_Aragorn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:48
Joopieboy schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:46:
Voorheen had je idd een aparte kabel nodig vanaf poort 3, nu kan het gewoon vanaf de internet poort gebruikt worden. Zelfde zoals bij KPN al langer is.

Vandaag trouwens ook mijn abbo aangepast/verlengd, als het goed is behoud ik mijn extra zenderpakketten en voordelen daarmee en de extra data bij mijn mobiel abbo, en krijg ik 5 euro korting op mijn internet abbo. Dat samen met een stap terug qua snelheid levert wel weer een hoop op. :) Waard om na te kijken!

Hier trouwens nul problemen met het Draytek modem die ik al vanaf 2016 heb, Vofo tijdperk. 5ghz mis ik niet en het is prima stabiel, geen issues, lage latency, Gast netwerk werkt ook prima. Geen klachten en geen nood om te vervangen. :)
Kan ik nu dan mijn xbox, met een splitter ertussen uiteraard, ook bedraad aansluiten op dezelfde ene utp die bij de tv ligt :)? Ik heb deze splitter:
https://www.coolblue.nl/p...2XTgDYEAQYASABEgJW4PD_BwE

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Joopieboy
Peter_Aragorn schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:52:
[...]

Kan ik nu dan mijn xbox, met een splitter ertussen uiteraard, ook bedraad aansluiten op dezelfde ene utp die bij de tv ligt :)? Ik heb deze splitter:
https://www.coolblue.nl/p...2XTgDYEAQYASABEgJW4PD_BwE
Alleen als je een nieuw modem hebt, de Zyxel, en niet de oudere Draytek zoals ik die nog heb. :)

I7 9700K 5,1Ghz

ciris schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:26:
@Barre73 @Zenix

Je kan van alles bedenken maar maak het voor de vraagsteller nu niet moeilijker dan het allemaal al is. @Ekitch heeft alles al in huis om te doen wat hij wil.
Als die Archer C9 overweg kan met IGMP snooping kan deze best als switch en AP fungeren maar ik vraag het me af.

In ieder geval: het kost niks om het te proberen aangezien hij die al in huis heeft.

• Ekitch
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-02 11:52
We gaan het zien. Ik zie nu tot mijn verbazing dat T-Mobile maar 100mb kan garanderen op het nieuwe glasvezel hier (nieuwbouwwijk). Dat vind ik wat raar.
En begin nu te twijfelen of dat wel genoeg is om alles op te laten lopen. Netflix, disney, gaming en youtube tegelijk. En vervang 1 voor reguliere tv. Maar er zitten wel 4 mensen tegelijk op.

- Squeeek !!!

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:25
Is echt zat.
Ekitch schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:05:
We gaan het zien. Ik zie nu tot mijn verbazing dat T-Mobile maar 100mb kan garanderen op het nieuwe glasvezel hier (nieuwbouwwijk). Dat vind ik wat raar.
En begin nu te twijfelen of dat wel genoeg is om alles op te laten lopen. Netflix, disney, gaming en youtube tegelijk. En vervang 1 voor reguliere tv. Maar er zitten wel 4 mensen tegelijk op.
Die 100 Mbit komt omdat ze bij KPN inkopen en de 200 en 500 daar te duur vinden. Ze hebben daar schijnbaar een zaak over lopen tegen KPN Wholesale.

Die 100/100 gaat dat echt wel redden hoor met wat je beschrijft. De benodigde bandbreedte tegelijk wordt vaak overschat.

• Ekitch
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-02 11:52
Barre73 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:47:
[...]

Die 100 Mbit komt omdat ze bij KPN inkopen en de 200 en 500 daar te duur vinden. Ze hebben daar schijnbaar een zaak over lopen tegen KPN Wholesale.

Die 100/100 gaat dat echt wel redden hoor met wat je beschrijft. De benodigde bandbreedte tegelijk wordt vaak overschat.
Fijn om te horen, nu ff wachten tot ze weer goeie aanbieding hebben :) Merk dat ze net allemaal afgelopen zijn. Hoewel het zonder extra aanbieding ook al veel scheelt vs Ziggo.

- Squeeek !!!

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:15:
[...]

Als die Archer C9 overweg kan met IGMP snooping kan deze best als switch en AP fungeren maar ik vraag het me af.

In ieder geval: het kost niks om het te proberen aangezien hij die al in huis heeft.
En als je wilt spelen dan ondersteunen de meeste firmwares IGMP snooping :)

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 20:48
Joopieboy schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:12:
[...]

Alleen als je een nieuw modem hebt, de Zyxel, en niet de oudere Draytek zoals ik die nog heb. :)
Helaas pindakaas dan voorlopig. Of kan je die nieuwe ook nog krijgen als je al langer klant bent?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01:09
Peter_Aragorn schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:45:
[...]

Helaas pindakaas dan voorlopig. Of kan je die nieuwe ook nog krijgen als je al langer klant bent?
Nee, alleen in heel erg uitzonderlijke situaties krijg je een nieuwe router. Zelfs als je huidige kapot is krijg je in eerste instantie gewoon een vervangende van hetzelfde type.

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Centurius schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:58:
[...]

Nee, alleen in heel erg uitzonderlijke situaties krijg je een nieuwe router. Zelfs als je huidige kapot is krijg je in eerste instantie gewoon een vervangende van hetzelfde type.
Nope, tis gewoon Russisch roulette. Prima mogelijk dat je een Zyxel krijgt. Spreek uit ervaring.

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 21-02 20:46
ditbenikecht schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:07:
Hebben jullie ook dat als je een eigen router hebt en die opnieuw opstart dat je vervolgens urenlang mag wachten op een ip-adres vanuit de T-Mobile DHCP server? Er gaat bij mij vaak een nacht overheen voordat ik weer werkend internet heb.
Als eigen router gebruik ik een Asus ax88u. Als ik in de tussentijd de originele Huawei modem weer aansluit mag ook die zelfs uren wachten op een IP-adres.
T-Mobile erkend dat er slechts 1 a 2 maal per dag een IP-adres wordt uitgedeeld.
Dit is vrijwel niet werkbaar i.v.m. instellingen aanpassen of firmware update uitvoeren op mijn eigen router.
Ik ben nog steeds bezig om een Edgerouter aan de praat te krijgen, ik heb 'm rond de jaarwisseling 48 uur z'n gang laten gaan, maar nog steeds geen - actieve - verbinding, maar vreemd genoeg wel een ip adres in de 85.xx.xx range wat op de Asus wel werkt.

Als ik de Asus (met de TP-Link mc) of de Draytek terug plaats is het een kwestie van seconden, ik ben ook op het T-Mobile forum bezig, maar ik kom er niet achter waar het "fout" gaat, de config van @PL3X4N er handmatig inzetten of vanuit de andere Edgerouter (zelfde Model / firmware) kopiëren, het lijkt allemaal niets uit te maken.

• ditbenikecht
  • Laatst online: 22-02 12:04
@Comp User Inmiddels is bij mij een Guidion monteur langs geweest. Die geeft aan dat het normaal is dat het tot 1,5 uur kan duren voordat het modem werkt. (Hij kan er uiteraard niet zelf op wachten, maar hoort soms van klanten dat het wel langer duurt.) Mocht het langer dan 1,5 uur duren dan pas mag hij contact opnemen met collega's die dan verder ondersteunen.

Voor mijn snelheidsproblemen is zowel de koppelbus, mediaconverter en modem vervangen, helaas allemaal zonder resultaat. Dus melding is doorgezet naar KPN, maar krijg geen enkele informatie dat er een onderzoek loopt en hoelang die nog duurt.

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01:09
Comp User schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:13:
[...]

Ik ben nog steeds bezig om een Edgerouter aan de praat te krijgen, ik heb 'm rond de jaarwisseling 48 uur z'n gang laten gaan, maar nog steeds geen - actieve - verbinding, maar vreemd genoeg wel een ip adres in de 85.xx.xx range wat op de Asus wel werkt.

Als ik de Asus (met de TP-Link mc) of de Draytek terug plaats is het een kwestie van seconden, ik ben ook op het T-Mobile forum bezig, maar ik kom er niet achter waar het "fout" gaat, de config van @PL3X4N er handmatig inzetten of vanuit de andere Edgerouter (zelfde Model / firmware) kopiëren, het lijkt allemaal niets uit te maken.
Heb je wel nat masquerading aanstaan? Edgerouter vraagt om net iets meer handmatig instellen dan een consumentenrouter doordat het gericht is op een meer zakelijke afnemer met ook uitgebreidere configs.

• Comp User
Centurius schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:33:
[...]

Heb je wel nat masquerading aanstaan? Edgerouter vraagt om net iets meer handmatig instellen dan een consumentenrouter doordat het gericht is op een meer zakelijke afnemer met ook uitgebreidere configs.
Zover ik weet wel; ik heb 2 edgerouters (6P) in beheer, beide locaties met T-Mobile glasvezel, bij mij werkt het al meer dan een jaar probleemloos en de andere vertikt het gewoon.

Ik zal er van de week wel weer eens induiken en desnoods - wederom - een backup van mijn router naar de andere porteren.

Aangezien ik de beschrijving van @PL3X4N gebruikt heb en in beide gevallen vanaf scratch begonnen ben vind ik het toch vreemd dat ik op 2 identieke routers toch verschillende resultaten krijg (wel vs geen verbinding).

Kan het zo zijn dat er - desnoods via een netwerkupgrade - een beperking is ingebouwd om maar 1 "vreemde mac-adres" toe te staan per actieve abonnement / aansluiting?

Comp User wijzigde deze reactie 26-01-2020 23:57 (8%)

• Joopieboy
ciris schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:24:
[...]

Nope, tis gewoon Russisch roulette. Prima mogelijk dat je een Zyxel krijgt. Spreek uit ervaring.
Zelfde met de tv ontvanger, ik kreeg ook een zelfde oude type. Gelukkig doet die het beter dan die van Vorig. Alleen hij onthoud de keuze van mijn tv niet met de aan/uit knop. Verder prima ding.

En qua snelheid, ik ben terug gegaan naar 50mbit. Waarschijnlijk haal ik de 70 hier binnen toch nog wel, en voor die paar keer dat ik download... Qua streamen, zelfs 4K Netflix kom ik er nog niet in de buurt. Hun geven zelf aan 25mbit dat je dat nodig hebt. Dikke prima dus. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• Tarz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-02 16:15
Gisterochtend geen internet (Glasvezel in Tilburg). Klantenserice telefonisch niet bereikbaar / chatfunctie dicht / forum geen topics hierover, dus maar via Twitter/Facebook messenger contact gezocht.

Denk rond 10:30 vraag gesteld of er storing was (op allestoringen niets bekend net als forum van TM). om 17:00 uur een een reactie dat men zag dat de modem wel online was.... ja 7 uur later deed ie het weer ja, dat klopt.

Daarna 's avonds rond 21:00 uur weer een storing op internet, TV deed het wel. Vandaag nog niet gekeken.

Meer mensen last van gehad (hoop ik, anders ligt het bij mij)?

• Boom
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22:24
Tarz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:45:
Gisterochtend geen internet (Glasvezel in Tilburg). Klantenserice telefonisch niet bereikbaar / chatfunctie dicht / forum geen topics hierover, dus maar via Twitter/Facebook messenger contact gezocht.

Denk rond 10:30 vraag gesteld of er storing was (op allestoringen niets bekend net als forum van TM). om 17:00 uur een een reactie dat men zag dat de modem wel online was.... ja 7 uur later deed ie het weer ja, dat klopt.

Daarna 's avonds rond 21:00 uur weer een storing op internet, TV deed het wel. Vandaag nog niet gekeken.

Meer mensen last van gehad (hoop ik, anders ligt het bij mij)?
Vanochtend tussen 8:00 en 9:15 storing gehad met T-mobile Glasvezel Alphen aan den Rijn. Deze is ook zichtbaar bij allestoringen.

As we sprak weer geen internet sinds 11:53.

• Sinned123
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:17
Boom schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:00:
[...]

Vanochtend tussen 8:00 en 9:15 storing gehad met T-mobile Glasvezel Alphen aan den Rijn. Deze is ook zichtbaar bij allestoringen.

As we sprak weer geen internet sinds 11:53.
Hier zelfde problemen (ook Alphen) volgens de site opgelost.
Maar heeft het inderdaad even gedaan, nu alweer een tijdje offline.

https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• miggeltje
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-02 15:21
Vanochtend gebeld met een verlengingsvoorstel. Ik moet 8 euro meer gaan betalen dan nu. Ik ga maar eens rondkijken

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18:53
Sinned123 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:29:
[...]

Hier zelfde problemen (ook Alphen) volgens de site opgelost.
Maar heeft het inderdaad even gedaan, nu alweer een tijdje offline.

https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385
Vandaar dat ik geen verbinding heb!

DaveD

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:02

pinda powerrr

Slow down...

miggeltje schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:26:
Vanochtend gebeld met een verlengingsvoorstel. Ik moet 8 euro meer gaan betalen dan nu. Ik ga maar eens rondkijken
Heb jij gebeld, of belden zij jou? Lekker voorstel _O-

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• miggeltje
  • Laatst online: 21-02 15:21
pinda powerrr schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:00:
[...]

Heb jij gebeld, of belden zij jou? Lekker voorstel _O-
Ze belden mij.
Ik heb tv en internet. Bellen heb ik er destijds uitgegooid. Alleen met bellen erbij kon hij me voor 3 maanden wat korting geven, maar dan bleef het totaal plaatje duurder. Ik laat het verlengen wel even zitten en hou toch maar in de gaten of ze nog weer aanbiedingen krijgen. Dit schiet niet echt op. En dan is de koppeling met mobiel wel weer vervelend natuurlijk qua prijzen 8)7

• Tarz
Nou, zondag was het 2 x (merkbaar) raak dat internet uitviel. Dus contact met TM gezocht. Volgens helpdesk een harde reset doen, al het andere hielp niet. Nou, door die harde reset had ik daarna EN geen internet EN geen TV meer boven (de switch van TM geeft dus geen signaal meer door(?).

Gisterenavond was het weer raak, dus gebeld met TM. Man van de helpdesk leest modem uit en zegt dat ik harde reset heb gedaan om 20:00 die avond. Dat klopt wel ongeveer. Letterlijke woorden: "Oh dat is jammer want nu kunnen we niets meer zien van voor die tijd". Vervolgens zegt hij doodleuk: "ik zie dat je zondagochtend uitval had, 's middag om half 2, daarna om 4 uur, toen om 21 uur etc etc.... HOE ZIE JE DAT DAN? (kan aan mij liggen).

Maar goed, conclusie van het verhaal is dat ik nu uitvallend internet heb wat uit zichzelf weer terugkomt om de zoveel tijd en dan weer uitvalt en mijn TV het boven niet meer doet. Volgens helpdesk is de regel van TM dat ik 72 uur dien te wachten of het zichzelf herstelt?? Beste man aan de lijn zei overigens dat toen hij hoorde wat ik allemaal gedaan had dat ik weinig kans op herstel had...

Schiet mij maar lek, ik volg em niet meer. TV beneden doet het wel gewoon...

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:12
Tarz schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:20:
Nou, zondag was het 2 x (merkbaar) raak dat internet uitviel. Dus contact met TM gezocht. Volgens helpdesk een harde reset doen, al het andere hielp niet. Nou, door die harde reset had ik daarna EN geen internet EN geen TV meer boven (de switch van TM geeft dus geen signaal meer door(?).

Gisterenavond was het weer raak, dus gebeld met TM. Man van de helpdesk leest modem uit en zegt dat ik harde reset heb gedaan om 20:00 die avond. Dat klopt wel ongeveer. Letterlijke woorden: "Oh dat is jammer want nu kunnen we niets meer zien van voor die tijd". Vervolgens zegt hij doodleuk: "ik zie dat je zondagochtend uitval had, 's middag om half 2, daarna om 4 uur, toen om 21 uur etc etc.... HOE ZIE JE DAT DAN? (kan aan mij liggen).

Maar goed, conclusie van het verhaal is dat ik nu uitvallend internet heb wat uit zichzelf weer terugkomt om de zoveel tijd en dan weer uitvalt en mijn TV het boven niet meer doet. Volgens helpdesk is de regel van TM dat ik 72 uur dien te wachten of het zichzelf herstelt?? Beste man aan de lijn zei overigens dat toen hij hoorde wat ik allemaal gedaan had dat ik weinig kans op herstel had...

Schiet mij maar lek, ik volg em niet meer. TV beneden doet het wel gewoon...
Wellicht wat vergezocht. Maar heb je al eens TV compleet losgekoppeld van je netwerk? Dus allebei (zowel boven als beneden) stroom eraf en netwerk losgekoppeld.

Bij mij zorgde destijds dat mijn complete netwerk offline ging omdat de TV en Wifi gingen multi broadcasten. Nadat ik de tv had losgekoppeld, werkte internet als een zonnetje.

• Tarz
Segafreak83 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:53:
[...]

Wellicht wat vergezocht. Maar heb je al eens TV compleet losgekoppeld van je netwerk? Dus allebei (zowel boven als beneden) stroom eraf en netwerk losgekoppeld.

Bij mij zorgde destijds dat mijn complete netwerk offline ging omdat de TV en Wifi gingen multi broadcasten. Nadat ik de tv had losgekoppeld, werkte internet als een zonnetje.
Ik ga vanavond wel wat zaken loskoppelen en uitsluiten. Gisteravond kreeg ik boven op TV melding dat de UTP kabel niet goed was aangesloten en na reset kreeg ik corrupt beeld (ruis/blokken stilstaand). Het vreemde is dat er niets is gewijzigd/toegevoegd aan het netwerk/TV systeem in huis. Geen apparatuur erbij/eraf en ook geen instelligen gewijzigd door iemand. En ineens is het drama.

Ik gok dat een deel van de modem de geest heeft gegeven, maar dat ga ik vanavond eens goed bekijken.

• DaveD1109
Hmm weer internet eruit hier in Alphen aan den Rijn..

DaveD

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-02 23:13
DaveD1109 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:14:
Hmm weer internet eruit hier in Alphen aan den Rijn..
Is dat niet een lokaal probleem in 1 van de (area) PoP's? Ik heb nergens last van de laatste tijd (Amersfoort, ODF)

• DaveD1109
Soundwork schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:43:
[...]

Is dat niet een lokaal probleem in 1 van de (area) PoP's? Ik heb nergens last van de laatste tijd (Amersfoort, ODF)
Inmiddels weer up and running

DaveD

• Paroal
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19:53
welke snelheden halen jullie met de 1000mbit abbo eigenlijk?

ik zit op bedraad: down 380, up 890
wifi: down 180, up 270

vind het wat tegenvallen, zowel bedraad als wifi.

• DarkForce
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02:44
Paroal schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:28:

Ligt dan mogelijk ergens bij jou, hier is de snelheid zeer netjes.

• Paroal
installatie heeft vandaag plaats gevonden. monteur gaf aan dat er via wifi geen hogere snelheden behaald kon worden dan rond de 200mbit. klopt dat?

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Paroal schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:49:
installatie heeft vandaag plaats gevonden. monteur gaf aan dat er via wifi geen hogere snelheden behaald kon worden dan rond de 200mbit. klopt dat?
Als je de kanaalbreedte niet breder dan 20MHz kan zetten wordt dat idd lastig. Gebruik zelf de meegeleverde T-Mobile meuk niet meer, dus kan 't niet checken.

• ikbenjoeri
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 20:37
DarkForce schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:45:
[...]

Ligt dan mogelijk ergens bij jou, hier is de snelheid zeer netjes.
[Afbeelding]
Ligt waarschijn echt aan hoe druk het is in bepaalde gebieden.
Een kennis die 1Gbps heeft van tmobile waarvan ik het netwerk beheer komt nogsteds niet hogeruit dan 400-500 kwa download en upload

• DarkForce
ikbenjoeri schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:41:
[...]

Ligt waarschijn echt aan hoe druk het is in bepaalde gebieden.
Een kennis die 1Gbps heeft van tmobile waarvan ik het netwerk beheer komt nogsteds niet hogeruit dan 400-500 kwa download en upload
Of het met drukte te maken heeft kan ik niet beoordelen. Vreemde is dat bij sommige mensen - ongeacht het tijdstip - internet trager is. In dat geval zou ik niet zo zeer spreken over drukte op het netwerk in bepaalde gebieden maar eerder aan gebrek aan capaciteit of andere technische problemen.

Paar maanden geleden had iemand 2 straten verderop ook lagere snelheden dan dat ik heb, daar bleek een heel klein breukje in de vezel te zitten. Na dit te hebben gefikst, heeft deze nagenoeg dezelfde snelheidsresultaten als ik heb.

Dus het kunnen eigenlijk zoveel dingen zijn.

• ANdrode
  • Niet online

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
❯ iperf3 -c vm.via.as1200.nl -R
Connecting to host vm.via.as1200.nl, port 5201
Reverse mode, remote host vm.via.as1200.nl is sending
[  5] local 192.168.1.32 port 34278 connected to 193.256.257.258 port 5201
[ ID] Interval           Transfer     Bitrate
[  5]   0.00-1.00   sec   106 MBytes   885 Mbits/sec
[  5]   1.00-2.00   sec   104 MBytes   874 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec   110 MBytes   923 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.00   sec   110 MBytes   920 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.00   sec   110 MBytes   920 Mbits/sec
[  5]   5.00-6.00   sec   101 MBytes   846 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec   104 MBytes   874 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec   110 MBytes   921 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.00   sec   107 MBytes   899 Mbits/sec
[  5]   9.00-10.00  sec  98.5 MBytes   826 Mbits/sec
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
[ ID] Interval           Transfer     Bitrate         Retr
[  5]   0.00-10.04  sec  1.04 GBytes   888 Mbits/sec  241             sender
[  5]   0.00-10.00  sec  1.03 GBytes   889 Mbits/sec                  receiver

iperf Done.

~ user@host10s
❯ iperf3 -c vm.via.as1200.nl
Connecting to host vm.via.as1200.nl, port 5201
[  5] local 192.168.1.32 port 34352 connected to 193.256.257.258 port 5201
[ ID] Interval           Transfer     Bitrate         Retr  Cwnd
[  5]   0.00-1.00   sec  76.4 MBytes   641 Mbits/sec   73    643 KBytes
[  5]   1.00-2.00   sec  60.0 MBytes   503 Mbits/sec   78    506 KBytes
[  5]   2.00-3.00   sec  55.0 MBytes   461 Mbits/sec    0    585 KBytes
[  5]   3.00-4.00   sec  62.5 MBytes   524 Mbits/sec    0    662 KBytes
[  5]   4.00-5.00   sec  70.0 MBytes   587 Mbits/sec    0    741 KBytes
[  5]   5.00-6.00   sec  77.5 MBytes   650 Mbits/sec    0    817 KBytes
[  5]   6.00-7.00   sec  85.0 MBytes   713 Mbits/sec    0    894 KBytes
[  5]   7.00-8.00   sec  93.8 MBytes   786 Mbits/sec    0    972 KBytes
[  5]   8.00-9.00   sec  86.2 MBytes   723 Mbits/sec   15    751 KBytes
[  5]   9.00-10.00  sec  80.0 MBytes   671 Mbits/sec    0    841 KBytes
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
[ ID] Interval           Transfer     Bitrate         Retr
[  5]   0.00-10.00  sec   746 MBytes   626 Mbits/sec  166             sender
[  5]   0.00-10.04  sec   744 MBytes   621 Mbits/sec                  receiver

iperf Done.

Bij één verbinding, in een realistische setting ~900 mbit netto down en ~600 up. Door de dag heen constant.

Hoger bij meerdere parallelle verbindingen. Mogelijk gelimiteerd door mijn router (Archer C7 met openwrt). Mogelijk nog wat hoger als die VM dichter bij de AMS-IX zat.

• ikbenjoeri
DarkForce schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:46:
[...]

Of het met drukte te maken heeft kan ik niet beoordelen. Vreemde is dat bij sommige mensen - ongeacht het tijdstip - internet trager is. In dat geval zou ik niet zo zeer spreken over drukte op het netwerk in bepaalde gebieden maar eerder aan gebrek aan capaciteit of andere technische problemen.

Paar maanden geleden had iemand 2 straten verderop ook lagere snelheden dan dat ik heb, daar bleek een heel klein breukje in de vezel te zitten. Na dit te hebben gefikst, heeft deze nagenoeg dezelfde snelheidsresultaten als ik heb.

Dus het kunnen eigenlijk zoveel dingen zijn.
Breuk zou me niks verbazen, als ik zo mee kijk hoe die monteurs voor tmobile te werk gaan.

Ben sinds december verhuisd en de vorige eigennaar had ook glasvezel en bij het intrekken gekozen uiteindelijk voor KPN 500/500.

Op maandag stond de installatie gepland en de KPN installatie monteur kwam langs om oude media converter (TP-link) van tmobile te verwijderen en weer een Gensix of ZTE te plaatsen.
Eenmaal aangesloten kwam er geen signaal binnen en monteur heeft met een fiber tool een singaal doorgestuurd naar de wijk centrale en deze kwam niet binnen. (foto van de tool die ze gebruiken voor de geeks onder ons)

2 dagen later kwamen 2 mensen langs van KPNnetwerk en wat bleek, de vorige monteur van de vorige provider (T-Mobile_ had de hele fiber kapot getrokken/gebogen in het fiber oprol kastje en deze moest toen opnieuw gelast worden.

Nu je het zegt zou het me niks verbazen als het bij veel mensen dit het zelfde probleem is.

• Comp User
T-Mobile monteur is wel heel erg kort door de bocht - het zijn bij mijn weten zzp'ers, dus kunnen ze door eender welke provider ingezet.

• DarkForce
ikbenjoeri schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:56:
Breuk zou me niks verbazen, als ik zo mee kijk hoe die monteurs voor tmobile te werk gaan.
Begrijp me niet verkeerd, maar je wijst T-Mobile aan terwijl de breuk in de straat zelf lag. Daar kwam dus al zelfs geen T-Mobile aan te pas maar KPN. De breuk was zelfs veroorzaakt door KPN nadat ze de koperen kabel een tijd geleden hadden vervangen c.q. gerepareerd, omdat deze niet helemaal lekker bleek.

Ten tijden dat ik mijn eigen aansluiting kreeg (2013) bleek eveneens een vezel (elders bij mij in de straat) defect te zijn, internet werkte perfect maar analoge televisie / DVB-C had een enorm hoge demping.
Ben sinds december verhuisd en de vorige eigennaar had ook glasvezel en bij het intrekken gekozen uiteindelijk voor KPN 500/500.

Op maandag stond de installatie gepland en de KPN installatie monteur kwam langs om oude media converter (TP-link) van tmobile te verwijderen en weer een Gensix of ZTE te plaatsen.
Eenmaal aangesloten kwam er geen signaal binnen en monteur heeft met een fiber tool een singaal doorgestuurd naar de wijk centrale en deze kwam niet binnen. (foto van de tool die ze gebruiken voor de geeks onder ons)
[Afbeelding]

2 dagen later kwamen 2 mensen langs van KPNnetwerk en wat bleek, de vorige monteur van de vorige provider (T-Mobile_ had de hele fiber kapot getrokken/gebogen in het fiber oprol kastje en deze moest toen opnieuw gelast worden.
Vreemd, de vorige eigenaar had dus glasvezel van T-Mobile. Jij bestelt KPN, deze constateren een defecte fiber. Hoe kan de vorige eigenaar dan überhaupt glasvezel hebben gehad?

Ik zou eerder denken dat de monteur van KPN dan iets te onzorgvuldig is omgegaan met de vezel. Hoewel het natuurlijk giswerk is. Overigens, vergis je niet! KPN monteurs zullen altijd de schuld neerleggen bij die van de vorige provider. Dat zelfde geldt andersom net zo goed. Verantwoording nemen voor hun fouten doen ze over het algemeen nooit.
Nu je het zegt zou het me niks verbazen als het bij veel mensen dit het zelfde probleem is.
Soms kan het nog wel eens verkeerd gaan, het hoeft alleen niet te liggen bij T-Mobile (omdat ze zo goedkoop zijn). Let wel, monteurs staan vaak onder een redelijke tijddruk waardoor soms nog wel n's iets mis kan gaan. Zoals ik al aangaf, niets is dan zo gemakkelijk om de schuld neer te leggen bij de vorige provider.

• citruspers
  • Laatst online: 19:22

I'm a photographer, not a terrorist

• Paroal
als ik nu rechtstreek check via de speedtest van de microsoft store, haal ik wel 940mbit (bedraad)

wifi blijft rond de 130mbit hangen..

ik ga wat klooien met een eigen router. kijken of dat kan schelen...

• ikbenjoeri
Paroal schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:10:
als ik nu rechtstreek check via de speedtest van de microsoft store, haal ik wel 940mbit (bedraad)

wifi blijft rond de 130mbit hangen..

ik ga wat klooien met een eigen router. kijken of dat kan schelen...
Neem een Wifi router met minimaal 1.3Gbps - 5GHz met 80mhz band dan zou je ook de maximale snelheid moeten behalen.

TP-Link AC1750 en C2300 kan ik erg aanraden

ikbenjoeri wijzigde deze reactie 31-01-2020 20:24 (5%)

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:18
Het viel mij op dat ik weer inflatiecorrectie had gehad (50mbit, alleen internet) dat was 32,50 en werd nu 33 euro nogwat. Kijk ik op de site bieden ze hetzelfde aan voor nieuwe klanten voor €30 in de maand 8)7

Dus waarom dan de inflatiecorrectie vraag ik mij af, als het product goedkoper in de markt gezet kan worden dan eerder. Via My T-Mobile thuis kon ik zo mijn abonnement aanpassen naar 50mbit (hetzelfde) voor €30 in de maand :/

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Paroal
ikbenjoeri schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:20:
[...]

Neem een Wifi router met minimaal 1.3Gbps - 5GHz met 80mhz band dan zou je ook de maximale snelheid moeten behalen.

TP-Link AC1750 en C2300 kan ik erg aanraden
ik heb achter de zylex modem mijn eigen router(netgear nighthawk r7000) gehangen als access point.

nu haal ik 240mbit...qua specs is mijn netgear router hetzelfde als de TP-Link Archer C2300. Dus ik zou dan de max eruit moeten kunnen halen, circa 900mbit op wifi, denk je?

• ikbenjoeri
Paroal schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:03:
[...]

ik heb achter de zylex modem mijn eigen modem(netgear nighthawk r7000) gehangen als access point.

nu haal ik 240mbit...qua specs is mijn netgear router hetzelfde als de TP-Link Archer C2300. Dus ik zou dan de max eruit moeten kunnen halen, circa 900mbit op wifi, denk je?
Als je 5GHz gebruikt en band op 40-80MHz zet zou je circa 900mbps moeten halen als je telefoon of apparaat dit kan halen

Let wel op, hoe hoger de band hoe minder bereik

• Paroal
ikbenjoeri schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:08:
[...]

Als je 5GHz gebruikt en band op 40-80MHz zet zou je circa 900mbps moeten halen als je telefoon of apparaat dit kan halen

band kan ik niet wijzigen. heb alleen de optie om de modus wijzigen naar Maximaal 1300 Mbps, waar ie op staat....en ja je pc of mobiel moet het inderdaad aankunnen. laptop zou dan 433 Mbps moeten aankunnen...

Paroal wijzigde deze reactie 31-01-2020 23:20 (18%)

• ikbenjoeri
Paroal schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:17:
[...]

band kan ik niet wijzigen. heb alleen de optie om de modus wijzigen naar Maximaal 1300 Mbps, waar ie op staat....
Ik wed als je andere router zou nemen waarbij je de band kan aanpassen dat je rond de 900Mbps kan halen op je telefoon of laptop

• Paroal
ikbenjoeri schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:19:
[...]

Ik wed als je andere router zou nemen waarbij je de band kan aanpassen dat je rond de 900Mbps kan halen op je telefoon of laptop
ga er over nadenken dan...is dan wel een overweging waard. thx.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:34
[...]

ik heb achter de zylex modem mijn eigen router(netgear nighthawk r7000) gehangen als access point.
Dan loopt het toch prima, dat ding gaat niet sneller:

In the Tom's Guide test lab, the R7000 maintained a throughput of 252.4 Mbps

• Toet3r
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 04:52

Toet3r

Trek eens aan mijn vinger!

ikbenjoeri schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:08:
[...]

Waar heb je 900mbps wifi überhaupt voor nodig?. Ik heb 200mbps op 5Ghz en dat is meer dan zat.

.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Toet3r schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 08:50:
[...]

Waar heb je 900mbps wifi überhaupt voor nodig?. Ik heb 200mbps op 5Ghz en dat is meer dan zat.
Tssss, ga je mond spoelen, je bent hier op Tweakers!

Ik haal overigens netjes mijn 500Mbit op WiFi 8)
Router Netgear X4 R7500
Ubiquiti NanoHD

• Paroal
Toet3r schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 08:50:
[...]

Je betaalt er voor en verwacht ook dan een redelijke snelheid en niet dezelfde snelheid als voor mijn overstap van ziggo of andere goedkopere abbos. Want als dit zo blijft, dan ga ik mijn abbo aanpassen....200mbps is inderdaad voldoende voor de meeste toepassingen.

• Paroal
pinda powerrr schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 09:52:
[...]

Tssss, ga je mond spoelen, je bent hier op Tweakers!

Ik haal overigens netjes mijn 500Mbit op WiFi 8)
Router Netgear X4 R7500
Ubiquiti NanoHD
Zit je direct aangesloten met je router of achter de tmobile zylex modem, als access point?

• ANdrode
  • Niet online
[...]

Het kan ook aan het device liggen waarmee je met het access-point verbind. En de manier waarop je test begint behoorlijk mee te spelen (één verbinding, meerdere, waarheen, etc).
offtopic:
Voor > 200 mbit is speedtest niet betrouwbaar

Kan je wat meer vertellen over hoe je test en waarmee? En mogelijk ook welke snelheid je WiFi -> LAN haalt? Dat laatste kan je testen met bijvoorbeeld iperf.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Paroal schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:20:
[...]

Zit je direct aangesloten met je router of achter de tmobile zylex modem, als access point?
Heb nog een Draytek, die staat in DMZ met daarachter de Netgear router die alles regelt qua DHCP enzo.

• Dezjay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 22-02 11:20
Goedemorgen,

Ik ben recent verhuist en zowel in ons oude als nieuwe huis zullen we gebruik gaan maken van tmobile glasvezel. Ik heb gisteren het pakket binnen gekregen. In de meterkast hangt al reeds een exact dezelfde media converter als degene in het pakket.

Uiteraard wil ik liever niet wachten op de monteur die over een dikke week komt. Gewoon alles inpluggen of zie ik wat over het hoofd?

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:10

Get!em

Oh die ja!

Gewoon inpluggen en kijken of het werkt. Kan zijn dat je lijn nog actief moet worden.

• Dezjay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 22-02 11:20
Nou helaas, ik heb alles aangesloten maar geen verbinding. Volgens Tmobile staat het signaal erop.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 20:28

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

LordSinclair schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 22:27:
Het viel mij op dat ik weer inflatiecorrectie had gehad (50mbit, alleen internet) dat was 32,50 en werd nu 33 euro nogwat. Kijk ik op de site bieden ze hetzelfde aan voor nieuwe klanten voor €30 in de maand 8)7

Dus waarom dan de inflatiecorrectie vraag ik mij af, als het product goedkoper in de markt gezet kan worden dan eerder. Via My T-Mobile thuis kon ik zo mijn abonnement aanpassen naar 50mbit (hetzelfde) voor €30 in de maand :/
Blijkbaar vinden ze die 2 euro per maand, belangrijker dan tevreden klanten. Ik heb ze ook al meerdere malen aangegeven, dat ik het gewoon vervelend vind om telkens te moeten bellen om die correctie ongedaan te krijgen. Hoe logisch is het om je klant gewoon hetzelfde te bieden als een pakket wat toch op je site staat?

Van Simpel kreeg ik een mooie mail bij verlenging, met daarin gelijk het aanbod om tegen dezelfde voorwaarden als nieuwe klant te verlengen. 2 maanden gratis, daarna dezelfde prijs als je via de site vindt. Bij T-Mobile krijg je ieder jaar een correctie, en moet je die zelf weet ongedaan maken door te bellen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• DarkForce
Jeroenneman schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:51:
Blijkbaar vinden ze die 2 euro per maand, belangrijker dan tevreden klanten. Ik heb ze ook al meerdere malen aangegeven, dat ik het gewoon vervelend vind om telkens te moeten bellen om die correctie ongedaan te krijgen.
Dat doe je jezelf dan toch zeker alsmaar aan? Jezelf eigenlijk te kakken zetten voor een paar euro prijsverschil op jaarbasis waar je eigenlijk geen recht op hebt en volledig binnen de kaders van de wet en regelgeving is, maar het puur uit coulance toegekend krijgt?

Factuur en betaling
14. T-Mobile is gerechtigd om ieder jaar in januari het maandbedrag van je Abonnement aan te passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorafgaande jaar van 1 juli tot en met 30 juni. T-Mobile voert geen inflatiecorrectie door als er drie maanden of minder van je Abonnement verstreken zijn.
Bron: T-Mobile Algemene Voorwaarden

De aanbieder verhoogt de prijs omdat hij inflatiecorrectie toepast
Een inflatiecorrectie is een prijsverhoging met een percentage dat elk jaar door het Centraal Bureau voor de Statistiek wordt vastgesteld. Wil de aanbieder een inflatiecorrectie toepassen? Dan moet dit wel duidelijk in zijn algemene voorwaarden staan. En ook hoe vaak en wanneer hij dat doet. Staat dit duidelijk in de algemene voorwaarden van de aanbieder? Dan kunt u uw abonnement niet om die reden opzeggen.
Bron: Consuwijzer

Niet opzeggen kun je dan dus ook interpreteren als, je kunt proberen om het uit coulance te krijgen maar je hebt er geen enkel recht op en als je een Nee als antwoord krijgt, is het jammer [u]pech[/i].
Hoe logisch is het om je klant gewoon hetzelfde te bieden als een pakket wat toch op je site staat?
Hoe logisch is het om jezelf eens in je overeenkomsten te verdiepen zodat je zult zien dat nagenoeg op alle overeenkomsten inflatiecorrectie wordt toegepast? Er is vrijwel geen enkele provider (of welk ander bedrijf (verzekeringen etc.) die inflatiecorrectie niet toepast. De één voert het zo door, de ander doet dit gecombineerd met het doorvoeren van normale prijsverhogingen. Maar links of rechtsom doen ze dit.

Overigens heb jij de dienst gekregen zoals deze op de website stond, dat in de tussentijd een beter aanbod wordt aangeboden, is leuk maar misschien iets voor het moment wanneer je weer mag verlengen.
Jeroenneman schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:51:Van Simpel kreeg ik een mooie mail bij verlenging, met daarin gelijk het aanbod om tegen dezelfde voorwaarden als nieuwe klant te verlengen. 2 maanden gratis, daarna dezelfde prijs als je via de site vindt.
Ga je nu een provider die maandabonnementen biedt vergelijken met een provider die jaar abonnementen biedt?
Bij T-Mobile krijg je ieder jaar een correctie, en moet je die zelf weet ongedaan maken door te bellen.
Die moet je niet ongedaan maken, die wil jij ongedaan maken.

Maar na het lezen van dit stukje kan mijn dag niet meer stuk 8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:( |:(

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

@DarkForce Ik snap je punt maar ook dat van @Jeroenneman . Inflatie prima maar het is wel wat frappant als dat alleen geld voor bestaande klanten en de prijs voor hetzelfde abbo altijd lager is op de site.

Dat soort taferelen zijn mij ook altijd een doorn in het oog geweest. Als bestaande trouwe klant krijg je geen kortingen meer en ga je steeds meer betalen terwijl je als nieuwe klant lagere prijzen en meer kortingen krijgt voorgeschoteld.

Dat nodigt niet uit om lang te blijven zitten bij een leverancier. Dit geld trouwens voor alle bedrijven die iets leveren onder voorwaarden van een contract of abbo. Energieboeren doen hetzelfde.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 20:28

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

DarkForce schreef op maandag 3 februari 2020 @ 00:42:
[...]

"Belachelijk lange stuk tekst"

Maar na het lezen van dit stukje kan mijn dag niet meer stuk 8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:( |:(
Nou, fijn dat jij eigenlijk niets meer verwacht van service dan wat er in de kleine lettertjes staat. Dat is voor bedrijven dan ook leuk, want die hoeven voor jou niets extra te bieden.

Overigens biedt Simpel me dus een tweejarig contract uit zichzelf aan, mét voordelen, gewoon omdat ze net ietsje meer dan "net genoeg" doen. Dat is service. Net dat beetje extra bovenop wat je eigenlijk verwacht.

Ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk het voor jou is om naar een restaurant te gaan. Je zult toch maar eens een gratis mandje brood krijgen. Daar sla je dan toch steil van achterover! Gewoon iets wat totaal niet contractueel is vastgesteld, en wat je gewoon krijgt?!

Inderdaad, T-Mobile doet precies wat ze gezegd hebben. Je hebt helemaal gelijk in je lange rant. Maar precies doen wat je hebt vastgelegd, is soms net effe te weinig voor een goed gevoel bij de klant. Vooral als het gaat om een voorwaarde die je dus eigenlijk helemaal niet hoeft te voeren, zoals inflatiecorrectie. Immers, iedere nieuwe klant, betaalt gewoon het bedrag zonder die inflatiecorrectie. Blijkbaar stijgen de kosten dus helemaal niet zo hard mee.

Hoe vind jij het als je in een restaurant (waar je vaste klant bent), opeens na een jaar 5 euro voor een biertje mag betalen, terwijl iemand die het restaurant net binnen wandelt, 4 euro mag neerleggen. En dan te horen krijgt: "Jah, die euro is inflatiecorrectie". Ehm, okay, maar waarom krijgt m'n buurman hetzelfde biertje dan voor 4 euro? Doe mij dan ook maar zo'n nieuwe klant biertje..

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:46
Hoe vind jij het als je in een restaurant (waar je vaste klant bent), opeens na een jaar 5 euro voor een biertje mag betalen, terwijl iemand die het restaurant net binnen wandelt, 4 euro mag neerleggen. En dan te horen krijgt: "Jah, die euro is inflatiecorrectie". Ehm, okay, maar waarom krijgt m'n buurman hetzelfde biertje dan voor 4 euro? Doe mij dan ook maar zo'n nieuwe klant biertje..
Natuurlijk een vergelijking van likmevestje.
Of heb jij met restaurants een overeenkomst waarbij ze jou, voor een bepaald bedrag per maand, een biertje geven?

• Freshnub
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:48
Dennis-L schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:05:
[...]

Natuurlijk een vergelijking van likmevestje.
Of heb jij met restaurants een overeenkomst waarbij ze jou, voor een bepaald bedrag per maand, een biertje geven?
Het zal wel aan mij liggen, maar ik ben het het wel met hem eens. Het geeft je een beetje een nare bijsmaak als klant. Blijkbaar is de inflatie nodig voor oude klanten gestegen, maar voor nieuwe niet (alsof we niet in hetzelfde land wonen).

Het gaat slechts om een paar euro, dus ik ga de moeite niet nemen om daarvoor te bellen, maar het zorgt er wel voor dat ik met een schuin oog naar de concurrentie kijk en misschien overstap en internet + mobiel daar ga afnemen. En dat alles omdat ze het nodig achten oudere klanten hoger te belasten voor hetzelfde pakket.

• asmi2
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Meestal betekent dat "bellen met de klantenservice" dat je een nieuw jaarcontract moet aangaan om de lagere prijs te krijgen. Is dat bij T-Mobile anders?

• DarkForce
ciris schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:51:
@DarkForce Ik snap je punt maar ook dat van @Jeroenneman . Inflatie prima maar het is wel wat frappant als dat alleen geld voor bestaande klanten en de prijs voor hetzelfde abbo altijd lager is op de site.
De inflatiecorrectie geldt ook alleen maar voor "lopende" overeenkomsten. Dat een dienst op de website vervolgens goedkoper wordt aangeboden zegt weinig. Men heeft een overeenkomst gesloten onder de toen geldende tariefstelling en voorwaarden.
Dat soort taferelen zijn mij ook altijd een doorn in het oog geweest. Als bestaande trouwe klant krijg je geen kortingen meer en ga je steeds meer betalen terwijl je als nieuwe klant lagere prijzen en meer kortingen krijgt voorgeschoteld.
Dan doe je ergens iets niet helemaal goed, vrijwel alle telecom providers zowel vaste diensten als mobiele diensten, bieden een korting als je, je overeenkomst verlengd. Vaak is dit zelfs het aanbod welke nieuwe klanten krijgen voorgeschoteld. Dat je er zelf achteraan moet is natuurlijk niet meer dan logisch, als providers daar zelf actief achteraan zouden moeten gaan, zou ze dit enorm veel geld kosten en zouden abonnementen voor het merendeel van de mensen gewoonweg te duur worden.
Jeroenneman schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:24:
Nou, fijn dat jij eigenlijk niets meer verwacht van service dan wat er in de kleine lettertjes staat. Dat is voor bedrijven dan ook leuk, want die hoeven voor jou niets extra te bieden.
Providers hebben een wettelijke verplichting tot het aanbieden van de dienst waarvoor de consument getekend heeft. Zolang ze dat doen klaag ik zekers niet. En in principe levert T-Mobile in mijn geval gewoon uitstekende service. Dat het in oktober 2019 even tegenzat heb ik ze ook duidelijk kenbaar gemaakt en na herstel werkt alles gewoon weer als vanouds. Daar houdt service dan verder ook wel op, want meer heb ik niet nodig.
Jeroenneman schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:24:
Overigens biedt Simpel me dus een tweejarig contract uit zichzelf aan, mét voordelen, gewoon omdat ze net ietsje meer dan "net genoeg" doen. Dat is service. Net dat beetje extra bovenop wat je eigenlijk verwacht.
Ik zie zojuist dat Simpel wel 1- / 2 jarige overeenkomsten biedt. Hoe ze het doen snap ik niet, maar in principe hebben ze in hun eigen voorwaarden (zie hun AV 2.2) wat inhoudt dat ze in principe gewoon inflatiecorrectie mogen doorvoeren zonder dat jij enig recht hebt. Dat ze dit niet doen is dus een positief iets. Echter, Simpel heeft natuurlijk niet de enorme kosten die een fysieke provider wel heeft. Bij een fysieke provider zie je dat soort gedrag dus eigenlijk bijna niet.
Inderdaad, T-Mobile doet precies wat ze gezegd hebben. Je hebt helemaal gelijk in je lange rant. Maar precies doen wat je hebt vastgelegd, is soms net effe te weinig voor een goed gevoel bij de klant. Vooral als het gaat om een voorwaarde die je dus eigenlijk helemaal niet hoeft te voeren, zoals inflatiecorrectie. Immers, iedere nieuwe klant, betaalt gewoon het bedrag zonder die inflatiecorrectie. Blijkbaar stijgen de kosten dus helemaal niet zo hard mee.
Dat is heel moeilijk af te lijden aan de huidige tarieven en de toenmalige tarieven. Vergeet niet dat in de tussentijd nogal wat zaken zijn veranderd. Bij T-Mobile Thuis zijn hogere snelheden niet langer leverbaar terwijl nog wel een (groot) deel van de klanten daar gebruik van maken. Ook zijn de kosten van 100Mbit (WBA gebied) gestegen. Ergens moet dat geld dus mee gecompenseerd worden. Dat nieuwe klanten 3 tientjes betalen i.p.v. 32,50 zegt dus bar weinig.

note
Overigens heb ik er nog nooit eerder bij stil gestaan maar, bij T-Mobile Thuis kun je mogelijk per definitie al die inflatiecorrectie voorkomen. Hoe? Door je overeenkomst jaarlijks in November/December aan te gaan en/of te verlengen. Inflatiecorrectie mag niet worden toegepast wanneer iemand 3 maanden voor ingang van inflatiecorrectie, zijn/haar overeenkomst heeft gesloten. Door dus structureel in november/december de overeenkomst te verlengen, voorkom je het toepassen van inflatiecorrectie, want.... "3 maanden".

Bij KPN is dit trouwens nog leuker; bovenstaande note kan bij hen worden gecombineerd met de prijswijziging die ze jaarlijks omstreeks 1 juli doorvoeren. Dat houdt in, in november/december overeenkomst afsluiten en je krijgt x-maanden korting. Medio Juni telefonisch contact opnemen voor een nieuw aanbod omdat je anders opzegt en je krijgt wederom een kortingsaanbod. In dat laatste geval dan wel tegen een prijsverhoging maar met de kortingsperiodes meegerekend scheelt het op jaarbasis toch vele tientjes. Met KPN heb ik overigens weer wel ervaring op dit vlak ;-) Maar inflatiecorrectie is eigenlijk maar centenwerk.

• Azrou
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21-02 09:34
Hallo,

Ik krijg binnenkort de installatiepartner van Tmobile ( Gideon( op bezoek. Ik heb een vraagje over de verbinding tussen de tv ontvanger en de modem.
Ik neem aan dat dit dmv een utp kabel is?

• Rubke
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-02 15:46
Azrou schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:43:
Hallo,

Ik krijg binnenkort de installatiepartner van Tmobile ( Gideon( op bezoek. Ik heb een vraagje over de verbinding tussen de tv ontvanger en de modem.
Ik neem aan dat dit dmv een utp kabel is?
yes, is UTP

• Djerique
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18-02 12:21
Verloopt WBA (Wholesale Broadband Access) altijd via KPN in Nederland? Of is dat alleen zo bij T-mobile in Nedederland?

• LordSinclair
DarkForce schreef op maandag 3 februari 2020 @ 00:42:

Hoe logisch is het om jezelf eens in je overeenkomsten te verdiepen zodat je zult zien dat nagenoeg op alle overeenkomsten inflatiecorrectie wordt toegepast? Er is vrijwel geen enkele provider (of welk ander bedrijf (verzekeringen etc.) die inflatiecorrectie niet toepast. De één voert het zo door, de ander doet dit
Ik snap de inflatiecorrectie wel, gemiddeld wordt alles duurder. Maar dan ga ik er ook vanuit dat een nieuwe abonnement duurder wordt. Maar dat is het tegendeel. Een nieuw abonnement wordt alleen maar goedkoper. Blijkbaar kunnen ze nu efficiënter werken waardoor T-Mobile eigenlijk meewerkt aan de deflatie van het inflatiecijfer. Maar ze berekenen de prijsverhogingen van andere producten (het gemiddelde inflatiecijfer van het CBS) wel door aan kun bestaande klanten.

Toen het nog Vodafone was ben ik alle jaren klant geweest zonder inflatiecorrectie, dat is iets wat T-Mobile geïntroduceerd/toepasbaar heeft gemaakt.

edit: als iedereen inflatiecorrectie gaat toepassen dan wordt de inflatie alleen maar hoger. Want dan krijg je elk jaar inflatie+inflatiecorrectie.

LordSinclair wijzigde deze reactie 03-02-2020 17:32 (6%)

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:32:
[...]

Ik snap de inflatiecorrectie wel, gemiddeld wordt alles duurder. Maar dan ga ik er ook vanuit dat een nieuwe abonnement duurder wordt.
Dat is dus precies de crux. Je gaat uit van iets waarvan jij [en degenen die die infaltiecorrectie moeten betalen] vindt dat dat zo is. En dat is dus gewoon niet zo, hoeft ook niet zo.
[...]

edit: als iedereen inflatiecorrectie gaat toepassen dan wordt de inflatie alleen maar hoger. Want dan krijg je elk jaar inflatie+inflatiecorrectie.
Per saldo doet iedereen dat ook. Soms 1x per jaar, soms per 3 jaar. En dat het cumultatief is , is ook heel logisch. Dat is met huurverhoging zo, dat is met loonsverhoging zo. En met dat laatste zal je erg blij zijn.

NoahAmber wijzigde deze reactie 03-02-2020 18:52 (41%)

Djerique schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:48:
Verloopt WBA (Wholesale Broadband Access) altijd via KPN in Nederland? Of is dat alleen zo bij T-mobile in Nedederland?
WBA is de KPN term voor het inkopen van diensten door providers bij de operator (KPN Wholesale) en doorverkopen aan eindklanten. Bijna alle providers in Nederland hebben hiervoor een contract bij KPN omdat het veel makkelijker is dan eigen apparatuur en diensten regelen. T-Mobile heeft ook voor circa 1 miljoen FttH aansluitingen eigen apparatuur in PoPs en zou dus in theorie voor die adressen haar diensten kunnen verkopen aan andere providers. Dus ook een Wholesale dienst aanbieden.

Er zijn nog een paar operators in Nederland die op kleinere schaal Wholesale diensten aanbieden op plekken waar ze eigen apparatuur hebben staan. Caiway op alle plaatsen waar netwerken liggen van EQT (Delta, Glasvezel Buitenaf, etc..).
Tweak op een paar plaatsen, Trined op een paar plaatsen.

• DarkForce
Ik snap de inflatiecorrectie wel, gemiddeld wordt alles duurder. Maar dan ga ik er ook vanuit dat een nieuwe abonnement duurder wordt.
In principe betalen nieuwe klanten dan dus ook na x-maanden inflatiecorrectie, tenzij je dat hanteert wat ik op het laatst in mijn bericht vermeld. Dan kom je er wel heel makkelijk onderuit. Daar even niet vanuit gaande, wordt dus in feite ieder abonnement duurder.

Ik heb eens even zitten kijken, maar in feite zou ik zelfs duurder uit zijn als ik mijn overeenkomst NU zou verlengen zonder inflatiecorrectie maar MET 3 maanden korting. Ik verlies de pakketten t.w.v. € 7,50 * 12 = € 90,00 terwijl de korting en inflatiecorrectie rond de € 48,00 is. Dus wie is nu eigenlijk echt goedkoper of duurder uit?
Maar dat is het tegendeel. Een nieuw abonnement wordt alleen maar goedkoper.
Zie boven, als jij oude T-Mobile klant bent, heb je dus nog extra zenderpakketten t.w.v. € 7,50 die verlies je dus als je verlengt, dat het goedkoper is geworden klinkt leuk maar gaat niet voor iedereen op. Daarnaast vergeet je ook dat (mensen in WBA gebied) de mogelijkheid verliezen om hun hogere (>100Mbit) te verliezen. Daar zit je met je € 5,00 goedkopere abonnement zonder echte flexibiliteit.... goedkoop is dan eigenlijk gewoon duurkoop.
Iedereen past in feite ook inflatiecorrectie toe, maar vaak gaat het bij "de grotere jongens" gepaard met prijswijzigingen. Zo zul je tussen nu en ca. 2 maanden weer een bericht tegenkomen dat Ziggo haar tarieven verhoogt maar ook KPN, dit alles in het kader van investeringen in het netwerk. Tenzij ze een keer goed gemutst zijn, dan blijven de prijzen gelijk. Ook de kleinere toko's als Oxxio, NLE etc. voeren deze door al dan niet onder de benaming "investeringen". Maar links of rechtsom je komt het overal tegen alleen heet het niet zo.

• LordSinclair
DarkForce schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:09:

Zie boven, als jij oude T-Mobile klant bent, heb je dus nog extra zenderpakketten t.w.v. € 7,50 die verlies je dus als je verlengt, dat het goedkoper is geworden klinkt leuk maar gaat niet voor iedereen op. Daarnaast vergeet je ook dat (mensen in WBA gebied) de mogelijkheid verliezen om hun hogere (>100Mbit) te verliezen. Daar zit je met je € 5,00 goedkopere abonnement zonder echte flexibiliteit.... goedkoop is dan eigenlijk gewoon duurkoop.
Zenderpakketten? Ik heb alleen internet (50mbit).

Ik ben begonnen met €32.50, als ik elk jaar sinds het begin inflatiecorrectie had geaccepteerd dan zit ik nu aan aan ongeveer €37,50. Voor een pakket dat ze voor €30 aanbieden op de website. Dat scheelt €90 per jaar. Voor een product dat niet daadwerkelijk in kostprijs gestegen is, want ze kunnen het nu goedkoper wegzetten dan voorheen.

Toevoeging. Toen ik bij Ziggo begon was dit €45 (Goedkoopste Internet+TV) als ik die nu wil afsluiten is dat €51 geworden en niet €40. Dus voor bestaande klanten is het duurder geworden, maar ook voor nieuwe klanten.

LordSinclair wijzigde deze reactie 03-02-2020 19:24 (10%)

• Djerique
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18-02 12:21
Barre73 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:52:
[...]
Bijna alle providers in Nederland hebben hiervoor een contract bij KPN omdat het veel makkelijker is dan eigen apparatuur en diensten regelen.
Ik meende dat voor glasvezel alle kabels in de Nederlandse grond van KPN zijn. Maar er zijn dus uitzonderingen?
T-Mobile heeft ook voor circa 1 miljoen FttH aansluitingen eigen apparatuur in PoPs en zou dus in theorie voor die adressen haar diensten kunnen verkopen aan andere providers.
Sorry voor mijn noob vraag, maar wat bedoel je precies met FttH aansluitingen van T-mobile i.c.m. Apparatuur in PoPs? (Ik ben redelijk nieuw in de scene)
Djerique schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:18:
[...]
Ik meende dat voor glasvezel alle kabels in de Nederlandse grond van KPN zijn. Maar er zijn dus uitzonderingen?

[...]
Sorry voor mijn noob vraag, maar wat bedoel je precies met FttH aansluitingen van T-mobile i.c.m. Apparatuur in PoPs? (Ik ben redelijk nieuw in de scene)
Dan raad ik je aan om eerst dit rapport van de ACM te lezen. Dan heb je een beter begrip van de situatie in Nederland.
KPN is absoluut de grootste eigenaar van FttH netwerken maar zeker niet de enige.

https://www.acm.nl/sites/...-uitrol-van-glasvezel.pdf

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:07

Yucko

One clown to rule them all !

NoahAmber schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:47:
[...]

Dat is dus precies de crux. Je gaat uit van iets waarvan jij [en degenen die die infaltiecorrectie moeten betalen] vindt dat dat zo is. En dat is dus gewoon niet zo, hoeft ook niet zo.

[...]

Per saldo doet iedereen dat ook. Soms 1x per jaar, soms per 3 jaar. En dat het cumultatief is , is ook heel logisch. Dat is met huurverhoging zo, dat is met loonsverhoging zo. En met dat laatste zal je erg blij zijn.
ik weet niet hoe het met jou zit, maar de procentuele stijging van mijn loon schiet er altijd bij in tov de stijgingen die ik van allerlei diensten die ik afneem opgelegd krijg :P

MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Yucko schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:08:
[...]

ik weet niet hoe het met jou zit, maar de procentuele stijging van mijn loon schiet er altijd bij in tov de stijgingen die ik van allerlei diensten die ik afneem opgelegd krijg :P
Dat doet verder niets af aan het feit dat je ook loonsverhogingen krijgt over de loonsverhogingen eerder genoten.

tevens is dat voor mij niet interessant, ik bepaal mijn eigen salaris.

• Cilph
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-02 13:35
Hier mensen die momenteel storing ervaren? 70% packet loss.

EDIT:
[5-2-2020] 18:30 We krijgen meerdere meldingen dat een aantal van onze klanten met een Glasvezelverbinding problemen ondervindt met alle diensten in Dordrecht. Op dit moment werken we hard aan de oorzaak èn de oplossing. Excuus voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

Cilph wijzigde deze reactie 05-02-2020 18:51 (73%)

• ikbenjoeri
Cilph schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:41:
Hier mensen die momenteel storing ervaren? 70% packet loss.

EDIT:
[...]
Kan je misschien wat traceroutes delen?

8.8.8.8
1.1.1.1
45.151.157.45

ikbenjoeri wijzigde deze reactie 05-02-2020 20:58 (7%)

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:26

JB

Cédric roelt!

asmi2 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:57:
Meestal betekent dat "bellen met de klantenservice" dat je een nieuw jaarcontract moet aangaan om de lagere prijs te krijgen. Is dat bij T-Mobile anders?
Zover ik weet wel. Ik heb een aantal jaren 20% korting gekregen als ik een jaar aan hun vast wilde zitten ipv maandelijks opzegbaar na uitdienen van huidige contract. Dat vond ik zeer netjes maar nu zetten ze alleen de 2 euro terug naar het bedrag wat een nieuwe klant ook krijgt. Vaste klant zijn betekent niets (meer).

Het is dat ik gebonden ben aan bepaalde leveranciers op mijn glasvezelnetwerk en dat T-mobile nog steeds "de goedkoopste" is maar ik zou er graag weg gaan na al die flauwekul icm ook nog eens niets meer over hebben voor een vaste klant. Vertrouwen is weg. Ik moet nog eens opnieuw gaan vergelijken maar als ik ergens anders voor 40 euro 100/100 gevonden krijg icm een telefoonlijntje beschikbaar op mijn glasvezelnetwerk...

JB wijzigde deze reactie 05-02-2020 20:50 (33%)

Mijn boefje is liev!

• q2no
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22-02 23:55
Zoals sommige gebruikers allicht hebben ondervonden was er tenminste in de omgeving van Dordrecht een storing. De webpagina van T-Mobile schrijft dat deze inmiddels is verholpen echter bemerk ik dat de fiber verbinding geen signaal meer geeft. Zelf maak ik geen gebruik van de T-Mobile hardware en gebruik ik UniFi hardware. Meer mensen met dit probleem?

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22-02 12:23
JB schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:46:
[...]

Zover ik weet wel. Ik heb een aantal jaren 20% korting gekregen als ik een jaar aan hun vast wilde zitten ipv maandelijks opzegbaar na uitdienen van huidige contract. Dat vond ik zeer netjes maar nu zetten ze alleen de 2 euro terug naar het bedrag wat een nieuwe klant ook krijgt. Vaste klant zijn betekent niets (meer).

Het is dat ik gebonden ben aan bepaalde leveranciers op mijn glasvezelnetwerk en dat T-mobile nog steeds "de goedkoopste" is maar ik zou er graag weg gaan na al die flauwekul icm ook nog eens niets meer over hebben voor een vaste klant. Vertrouwen is weg. Ik moet nog eens opnieuw gaan vergelijken maar als ik ergens anders voor 40 euro 100/100 gevonden krijg icm een telefoonlijntje beschikbaar op mijn glasvezelnetwerk...
Je bent Hollander of niet he? :D Natuurlijk is het fijn om nog meer korting te krijgen. Maar je zegt het zelf al. Ook zonder korting zijn ze de goedkoopste. Dan is het toch goed?

Overigens denk ik dat je er nog best wel wat korting uit krijgt, als je de juiste afdeling belt. Je zal dan alleen wel een nieuw jaarcontract moeten nemen, wat dus niet voor iedereen voordeliger is.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gisteren een vriend geholpen met de WiFi instellen, want dat had de T-Mobile monteur allesbehalve netjes gedaan. Tevens een paar uitspraken gedaan die echt totaal niet kloppen, dus dan maar zelf alles instellen. Waarom ze natuurlijk zeggen dat het niet hoeft, is omdat dat enorm veel tijd scheelt ;)

Dus, alles ingesteld en denk, laat ik even een speedtest doen op mijn telefoon. 200 down en 500 up met een ping van 3ms 8)7 En dan te bedenken dat ze een 100/100 abbo hebben :+
Ze komen van adsl af, waar ook tv in zat, dat was 9Mbit down _O- (met moeite).

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:26

JB

Cédric roelt!

Phoolie schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 07:08:
[...]

Overigens denk ik dat je er nog best wel wat korting uit krijgt, als je de juiste afdeling belt. Je zal dan alleen wel een nieuw jaarcontract moeten nemen, wat dus niet voor iedereen voordeliger is.
Dat was zo. Nu lift je mee op de huidige prijzen geldend voor nieuwe klanten als je je weer een jaar wilt binden ipv 2 euro per maand meer betalen met een maandelijkse opzegtermijn als enige voordeel. Dat was eerst een keurige 20% korting de 1e 4 maanden voor weer een jaar verlengen.

Mijn boefje is liev!

• Cilph
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-02 13:35
ikbenjoeri schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:14:
[...]

Kan je misschien wat traceroutes delen?

8.8.8.8
1.1.1.1
45.151.157.45
Ik had helemaal geen route op de klassiekers (8.8.8.8, enz), en 70% loss (later 20) op mijn IPSec tunnel naar mijn ouders. Maar zoals ik al aangaf, het was een regionale storing.

• dorkie
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-02 18:36
Heeft iemand al compatible devices gevonden welke werken met de Zyxel VMG8825-T50 en easymesh?
Zou wel wat satellites willen aansluiten maar kan nergens iets van ervaringen of wat dan ook.

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

• DarkForce
q2no schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 23:18:
Zoals sommige gebruikers allicht hebben ondervonden was er tenminste in de omgeving van Dordrecht een storing. De webpagina van T-Mobile schrijft dat deze inmiddels is verholpen echter bemerk ik dat de fiber verbinding geen signaal meer geeft. Zelf maak ik geen gebruik van de T-Mobile hardware en gebruik ik UniFi hardware. Meer mensen met dit probleem?
Hier Unifi in 3315 en ondanks dat het even down was verder geen problemen meer gehad.
Phoolie schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 07:08:
[...]
De één wel de ander niet.

Ik wilde verlengen met een jaar voor wat extra korting, helaas echter.... mensen die extra zenderpakketten hebben t.w.v. € 7,50 (oude klantvoordeel dus) gaan erop achteruit want 3 maanden zo'n € 15,00 korting = € 34,00. Wel moest ik vanaf dat moment dan maandelijks die extra zenderpakketten gaan betalen (a 2x € 7,50 = € 90,00).

Verlengen heeft voor mensen met extra zenderpakketten en dus de oude klantvoordelen geen zin.

• Polster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:56
Krijg sinds vanochtend op heel veel websites die achter Cloudflare zitten een CAPTCHA request. Meer mensen hier last van? Of moet ik dit in mijn eigen netwerk gaan zoeken (T-Mobile helpdesk kwam ik niet echt ver mee want de agent wist niet waar ik het over had).

• kitkat007
  • Laatst online: 00:38
Ik ben afgestapt van stock en overgegaan naar FreshTomato (R7000 - AC1900).

Hoewel ik CFT aan heb gezet is mijn wifi snelheid hard omlaag gegaan :\

• Stronkie
  • Laatst online: 22-02 16:44

Stronkie

Where wind is Trouble

Polster schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:28:
Krijg sinds vanochtend op heel veel websites die achter Cloudflare zitten een CAPTCHA request. Meer mensen hier last van? Of moet ik dit in mijn eigen netwerk gaan zoeken (T-Mobile helpdesk kwam ik niet echt ver mee want de agent wist niet waar ik het over had).
je hebt waarschijnelijk een ander IP adres gekregen om op het internet te browsen en als dat ipadres bekend staat als een adres waar duistere praktijken hebben plaatsgevonden (versturen van spam etc) , dan komt je ip adres in een database terrecht en dan moet je idd bij veel websites je CAPTCHA'en...

Dit om er zeker van te zijn dat je wel een mens bent. Dit zie je ook veel als je een vpn connectie gebruikt.

Je hebt gewoon pech. Ik zou als ik jou was je ipadress noteren www.whatsmyip.com en dan je modem voor meer dan 30 minuten uitdoen (ook je MediaCon.) deze manier kun je proberen een ander ip adress te krijgen

Maar het kan maar ook zo zijn dat je dezelfde krijgt en nee je kunt de klantenservice niet bellen om je IP adress te laten aanpassen

Good Luck

• Polster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:56
@Stronkie Ja daar was ik ook al bang voor. Echter, heb mijn IP-adres op project honeypot gecheckt en het staat niet geflagged dus in principe zou er niets aan de hand moeten zijn. Ga Media converter wel een paar uur van de stroom halen om hopelijk een nieuw ip te krijgen.

• ikbenjoeri
Polster schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:12:
@Stronkie Ja daar was ik ook al bang voor. Echter, heb mijn IP-adres op project honeypot gecheckt en het staat niet geflagged dus in principe zou er niets aan de hand moeten zijn. Ga Media converter wel een paar uur van de stroom halen om hopelijk een nieuw ip te krijgen.
Zover ik weet net als bij KPN zit het IP adres vast aan jou adres/poort. Al zou je de media converter / genexis vervangen door een een andere met andere MAC adres krijg je alsnog het zelfde ip

• ANdrode
  • Niet online
Polster schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:12:
Er is geen goede check hiervoor.

Als je dit wilt aanpakken zou ik er als eerste stap voor zorgen dat er zo weinig mogelijk apparaten verbinding hebben. De captchas raak je alleen regelmatig als er een veel requests vanaf jouw IP komen.

Een consumenten range (als geheel) blacklist een content partij niet snel. En na een captcha blijven deze een tijd weg.
offtopic:
Als je heel veel cookies/js blocked loop je trouwens wel tegen captcha's aan. Of als er veel verkeer vanaf één IP komt (denk aan tor exit nodes).

• Stronkie
  • Laatst online: 22-02 16:44

Stronkie

Where wind is Trouble

ikbenjoeri schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:37:
[...]

Zover ik weet net als bij KPN zit het IP adres vast aan jou adres/poort. Al zou je de media converter / genexis vervangen door een een andere met andere MAC adres krijg je alsnog het zelfde ip
Nope

Je krijgt een dynamische lease van de DHCP server van T-Mobile. Dus het feit dat je steeds hetzelfde IP adres krijgt heeft te maken met de lease van je modem.

Vandaar modem / MC van het stroom , en hopen dat je een nieuwe lease krijgt

• kevertje1977
  • Laatst online: 14-02 12:19
Ik ga over een paar maanden verhuizen en wil dan t-mobile thuis glasvezel 1000mbit nemen.
Nu is de Unify Dream Machine PRO uitgekomen : kan ik de 1000mbit erop aansluiten zodat de Unify een publiek adres krijgt ?
Ik heb wat gelezen over de Edge router maar dit is een nieuw apparaat. Ik hoef geen TV of telefonie dus dan zou ik alleen tagged vlan 300 moeten aanpakken vanuit Tmobile ?

Ik kom er net achter dat een @work abbo volgens mij niet te combineren is met tmobile thuis voordeel.
Dan kan ik net zo goed mijn glasvezel van xs4all verhuizen

kevertje1977 wijzigde deze reactie 10-02-2020 08:16 (17%)

http://pvoutput.org/list.jsp?id=46194&sid=42129

Pagina: 1 ... 71 72 73 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True