[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.232 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:58

pinda powerrr

Slow down...

Jay47 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:32:
We hebben T-mobile glasvezel, hadden eerst 200Mbit, konden paar maanden geleden gratis upgraden naar 500Mbit wat uiteindelijk niet gratis was!
Maar goed 500Mbit hebben we nooit gehaald, max wat we haalden was rond de 200. Monteur is langs geweest en andere modem gehad, ook een wifi versterker erbij gekregen want op zolder waar we slapen hadden we geen bereik. Monteur gaf aan dat we 500 never nooit zouden halen en dat veel meer mensen issues mee hebben. 500 hebben we niet nodig aangezien we niks downloaden. Monteur heeft ons aangeraden 100Mbit pakket te nemen want die was gratis up te graden naar 200Mbit.
Zo gezegd zo gedaan, we halen nu maar max rond de 60Mbit, modem moet af en toe wel gereset worden aangezien download snelheid naar ong 10kpbs gaat (KloteK*tZooi)
Plus tv zenders happeren standaard als je tv aanzet en of wisselt van kanaal, geluid en mond beweging lopen ook niet synchroom. Pas als je wisselt van kanaal en terug dan loopt het weer normaal.

In November loopt onze contract af en we gaan Ziggo nemen, prijsverschil is er haast niet.
In mijn oude huis heb ik Ziggo met eigen router, maarja de vrouw wilde perse T-mobile en die is er nu ook klaar mee haha.
T-mobile glas is naar onze ervaring bagger!
Leuke rant, maar wat heb je zelf onderzocht?

Niks is gratis in het leven, dus er is altijd een maar, dat had je misschien even moeten uitzoeken.
500 Mbit over wifi is vrij moeilijk te halen, al kan het wel, ik haal het zelfs met mijn telefoon, maar dan sta ik dichtbij de router.
500 Mbit via een kabel gaat meestal een stuk beter ;) heb je dat ook getest? In dit topic zijn meerdere "bewijzen" te vinden dat je die 500 Mbit ruimschoots kan halen.
Geluid en beeld niet synchroon duidt eerder op een fout van je TV met de HDMI aansluiting.

Succes bij Ziggo! d:)b die overigens hun hele netwerk al jaren verglaast heeft, alleen het laatste stuk naar de woning is nog koper ;) dus dat zal dan ook wel bagger zijn.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 23:16
pinda powerrr schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:00:
[...]

Leuke rant, maar wat heb je zelf onderzocht?

Niks is gratis in het leven, dus er is altijd een maar, dat had je misschien even moeten uitzoeken.
500 Mbit over wifi is vrij moeilijk te halen, al kan het wel, ik haal het zelfs met mijn telefoon, maar dan sta ik dichtbij de router.
500 Mbit via een kabel gaat meestal een stuk beter ;) heb je dat ook getest? In dit topic zijn meerdere "bewijzen" te vinden dat je die 500 Mbit ruimschoots kan halen.
Geluid en beeld niet synchroon duidt eerder op een fout van je TV met de HDMI aansluiting.

Succes bij Ziggo! d:)b die overigens hun hele netwerk al jaren verglaast heeft, alleen het laatste stuk naar de woning is nog koper ;) dus dat zal dan ook wel bagger zijn.
De vrouw werd gebeld door T-mobile die zeiden dat het gratis was.
En natuurlijk zegt ze ja, ik woonde er toen nog niet. Heb is een nieuwbouw huis van een jaar oud.
Met kabel hebben we dat nooit gehaald, zelfs naast de kast niet! Plus een monteur heeft het bevestigd.....blijkbaar heb je niet alles gelezen!
Er is helemaal niks mis met mijn TV en HDMI aansluiting, ik ben geen leek!

Had vroeger ook issues met Ziggo maar dat is opgelost toen ze uiteindelijk alles in de kasten buiten voor de hele flat hebben vervangen. Stamde af van de jaren 70/80.
Daarna heb ik maanden lang niet aan mn modem en Ziggo kast gezeten.
Dus al met al was ik meer te spreken over Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay47 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:13:
De vrouw werd gebeld door T-mobile die zeiden dat het gratis was.
En natuurlijk zegt ze ja, ik woonde er toen nog niet. Heb is een nieuwbouw huis van een jaar oud.
Met kabel hebben we dat nooit gehaald, zelfs naast de kast niet! Plus een monteur heeft het bevestigd.....blijkbaar heb je niet alles gelezen!
Ik denk dat velen hier toch echt lezen dat het over WiFI gaat, misschien even je eigen bericht eens teruglezen want nergens wek je de indruk dat je het ook bedraad getest hebt c.q. hebt laten testen.
Jay47 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:13:
Er is helemaal niks mis met mijn TV en HDMI aansluiting, ik ben geen leek!
Televisie toevallig elders getest waaruit je concludeert dat er niets mis is met je televisie, HDMI-kabel al een andere ontvanger ontvangen en die geprobeerd?

Waarschijnlijk is die snelheidsverhoging (naar 500Mbit) geweest omdat mevrouw T-Mobile Mobiel heeft en dus klantenvoordeel kon gebruiken? Een andere reden van een gratis upgrade van 200 naar 500 is er niet. Wat ik vermoed is dat mevrouw is teruggezet naar 100Mbit maar de gratis upgrade naar 200Mbit niet is doorgevoerd. Als ze dus T-Mobile "MOBIEL" heeft zal ze dus nog wel eerst even klantenvoordeel moeten inschakelen anders krijg je die upgrade tenslotte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 23:16
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:52:
[...]

Ik denk dat velen hier toch echt lezen dat het over WiFI gaat, misschien even je eigen bericht eens teruglezen want nergens wek je de indruk dat je het ook bedraad getest hebt c.q. hebt laten testen.

[...]

Televisie toevallig elders getest waaruit je concludeert dat er niets mis is met je televisie, HDMI-kabel al een andere ontvanger ontvangen en die geprobeerd?

Waarschijnlijk is die snelheidsverhoging (naar 500Mbit) geweest omdat mevrouw T-Mobile Mobiel heeft en dus klantenvoordeel kon gebruiken? Een andere reden van een gratis upgrade van 200 naar 500 is er niet. Wat ik vermoed is dat mevrouw is teruggezet naar 100Mbit maar de gratis upgrade naar 200Mbit niet is doorgevoerd. Als ze dus T-Mobile "MOBIEL" heeft zal ze dus nog wel eerst even klantenvoordeel moeten inschakelen anders krijg je die upgrade tenslotte niet.
Ja idd ik was niet duidelijk genoeg, heb je gelijk in.
Maar een monteur van T-mobile bevestigd onze issues, die heeft ook van alles geprobeerd.
Klopt ze heeft mobiel en kon gratis upgraden, boven en beneden hebben we issues met tv kijken.
Panasonic en Philips tv, dus ik weet zeker dat het aan T-Mobile ligt, want na heen weer zappen werken de kanalen weer goed, dit komt voor op beide tv's! En ook andere HDMI kabels geprobeerd.
We hebben 2 kastjes beiden zelfde issue, weet zeker dat het aan de verbinding ligt aangezien die vaker naar rond de 10kbs duikt.
De 200Mbit staat gewoon aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Jay47 op 13-08-2019 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jay47 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:56:
[...]

Ja idd ik was niet duidelijk geoed, heb je gelijk in.
Maar een monteur van T-mobile bevestigd onze issues, die heeft ook van alles geprobeerd.
Klopt ze heeft mobiel en kon gratis upgraden, boven en beneden hebben we issues met tv kijken.
Panasonic en Philips tv, dus ik weet zeker dat het aan T-Mobile ligt, want na heen weer zappen werken de kanalen weer goed, dit komt voor op beide tv's! En ook andere HDMI kabels geprobeerd.
We hebben 2 kastjes beiden zelfde issue, weet zeker dat het aan de verbinding ligt aangezien die vaker naar rond de 10kbs duikt.
Klote man. Snel naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
Jay47 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:56:
[...]

Ja idd ik was niet duidelijk genoeg, heb je gelijk in.
Het is maar hoe je het bekijkt. Iedere provider heeft wel zijn issues. Voordat ik naar glasvezel overstapte had ik internet bij Ziggo. Nieuwbouw appartement uit 2010, en zodra ik een internet download had lopen, viel het digitale TV beeld eraf. 2 Ziggo monteurs laten komen en niet opgelost. De laatste monteur zag het gebeuren op zijn Simac analyzer maar kon het niet oplossen. Sindsdien alleen internet bij Ziggo stopgezet en het via glasvezel aangesloten. Bij T-Mobile haal ik de snelheden, alleen de upload blijft soms hangen op de 300 a 500 Mbps terwijl ik een 750 Mbps abonnement heb. Geen reden om naar andere provider te gaan. Omdat ik geen IPTV van T-Mobile afneem, heb ik hier geen ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PL3X4N schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:05:
Vandaag (eindelijk) gelukt om de Draytek router te vervangen door een Ubiquiti Edgerouter x SFP door de SFP module van de Draytek in de SFP poort van de Edgerouter te steken _/-\o_

Ik heb nu internet en TV werkend. Telefoon niet maar dat gebruiken we niet heb deze door T-Mobile door laten schakelen naar mijn mobiele telefoon :) .

Mischien kan ik iemand er mee helpen dus hieronder hoe ik het werkend heb gekregen,

Ga er vanuit dat je enige kennis hebt qua DHCP, Static IP en hoe deze zijn in te stellen.

Mijn Edgerouter heeft als software versie: v1.9.7 + hotfix 4.
Zoals in de start post wordt vermeld heb je sowieso 2 vlans nodig. VLAN 300 voor internet en VLAN 640 voor TV. Ook word er VLAN 100 genoemd maar dat is voor management en in dit geval niet nodig.

Als eerste via tabbald Wizard de wizard WAN+2LAN2 gestart met onderstaande settings:
[Afbeelding]

Op het Dashboard is de eth5.300 interface toegevoegd en ook automatisch switch0. De eth5 en eth5.300 heb ik de config via Actions aangepast naar "Use DHCP". Bij mij bleef de SFP link down. Dit komt doordat de SFP fixed Gbit is en verwacht en geen auto-negotiation aan kan.

De Edgemax GUI heeft geen directe optie om dit aan te passen. Dit is wel aan te passen via de Config Tree met deze settings:
[Afbeelding]
Bij opslaan zal de SFP wel op groen springen en UP weergeven.

Om te kunnen internetten is er nog een NAT rule nodig voor de eth5.300 if. Door tabblad Firewall/NAT > NAT:
[Afbeelding]

Als het goed is heb je nu via switch poort 0-4 internet.

Om ook TV te kunnen kijken is het volgende nodig.
Via het Dashboard een nieuwe vlan op eth5 aanmaken met als ID 640 met "No address" als adres.
Vervolgens op het dashboard bij switch0 de config zo aanpassen dat poort 4 geen deel uitmaakt van de switch config:
[Afbeelding]

Nu moet er via de CLI een bridge worden gemaakt tussen eth5.640 en eth4 zodat het verkeer op eth4 uitkomt met de volgende commands:
code:
1
2
3
4
5
6
7
configure
set interfaces bridge br0
set interfaces ethernet eth5 vif 640 bridge-group bridge br0
set interfaces ethernet eth4 bridge-group bridge br0
commit
save
exit

Nou heb ik wel IGMP proxy aangezet via de Config Tree met op eth5.640 upstream en treshold op 1 en op eth4.640 downstream met treshold op 1. (weet niet zeker of dit nodig is).

Als je nu de settop box aanzet zul je TV moeten kunnen kijken.

Mijn Dashboard ziet er als volgt uit:
[Afbeelding]

Voor wifi heb ik een hele oude Linksys 300N als access point aangesloten.

Bij mij werkt nu alles zoals ik het zou willen. Altijd beschikbaar voor vragen of opmerkingen. :D
Iemand die mij de goede richting in kan helpen? Ik heb exact dezelfde setup als @PL3X4N. Ik maak alleen gebruik van internet dus heb alleen vlan 300 ingesteld. Het lijkt er alleen op dat ik geen ip toegewezen krijg van T-Mobile. Dat veld blijft blanco waarbij dat PL3X4N wel ingevuld is.
Is dat een kwestie van wachten op een ip of wat anders.

Voor zover ik kan zien heb ik verder alles exact hetzelfde ingevuld als in het voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:33
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:52:
[...]

Iemand die mij de goede richting in kan helpen? Ik heb exact dezelfde setup als @PL3X4N. Ik maak alleen gebruik van internet dus heb alleen vlan 300 ingesteld. Het lijkt er alleen op dat ik geen ip toegewezen krijg van T-Mobile. Dat veld blijft blanco waarbij dat PL3X4N wel ingevuld is.
Is dat een kwestie van wachten op een ip of wat anders.

Voor zover ik kan zien heb ik verder alles exact hetzelfde ingevuld als in het voorbeeld.
Ik kreeg in het begin ook geen IP adres tot ik 1x het T-mobile modem had aangesloten. Misschien dat even proberen en dan de boel weer omhangen?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:56:
[...]

Ik kreeg in het begin ook geen IP adres tot ik 1x het T-mobile modem had aangesloten. Misschien dat even proberen en dan de boel weer omhangen?
Het is geen nieuwe verbinding. Ik had een Zyxel router eraan hangen. Als ik die terughang dan werkt alles gewoon weer. Dat kan het dus niet zijn?

Inmiddels gefixed. Ik was gestart met de basic setup en niet de wan 2lan2 zoals beschreven was. Eigen stomme schuld dus.

Daarnaast heb ik een wat nieuwere firmware en bij die hoef je auto negotiation niet uit te zetten. Op het moment dat ik dat deed kreeg ik geen ip meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
citruspers schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:56:
[...]

Dat staat los van elkaar. Alleen de Drayteks worden geprovisioned via een portal (Guidion monteur). De eigen routers krijgen allemaal een apart IP adres toegewezen. Dus ook al heeft de door T-Mobile router WAN IP A, dan krijgt je eigen router een ander IP adres ( B ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:02
Het routeringsprobleem is nu ook bij mij opgelost.

Na een telefoontje van T-Mobile werd aangegeven dat het was opgelost, echter kon ik nog steeds mijn WAN IP niet bereiken.

Mijn APN stond op internet
Je krijgt dan direct een extern IP op je telefoon, dit subnet heeft nog steeds problemen.
Er is ook een APN smartsites.t-mobile.nl Hier krijg je een 100.x.x.x IP adres, en deel je een extern IP adres met andere mensen in deze pool.

Als ik de laatstgenoemde APN gebruik, kan ik mijn WAN IP wel benaderen.

Dus probleem opgelost, T-Mobile gaf aan dat dit inderdaad een fout in de routering was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 10:33
Soundwork schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:29:
[...]

Dat staat los van elkaar. Alleen de Drayteks worden geprovisioned via een portal (Guidion monteur). De eigen routers krijgen allemaal een apart IP adres toegewezen. Dus ook al heeft de door T-Mobile router WAN IP A, dan krijgt je eigen router een ander IP adres ( B ).
Ik kan je alleen maar mijn ervaring delen, en die is dat vlak na de aansluiting mijn USG geen IP adres kreeg totdat ik eenmalig de Huawei van T-mobile aansloot. Of ik vervolgens een ander adres kreeg (dus dat het op het MAC adres is gebaseerd) weet ik helaas niet meer.

De Guideon monteur wist het trouwens ook niet, die stond ook geduldig te wachten tot mijn USG een IP kreeg (wat niet gebeurde totdat we de Huwei aansloten).

I'm a photographer, not a terrorist

• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02 11:14
Beste lezers,

Ik ben van plan om T-Mobile af te gaan nemen bij mijn nieuwe woning i.v.m. de mooie kortingen die ze bieden wanneer je een T-Mobile abonnement hebt. (hogere snelheid upgrade, Ziggo sportpakket)

Nu is mijn vraag aan jullie, hoe bevalt het internet en het TV kijken? Daarnaast worden de snelheden gehaald of valt dit heel erg teven? Heb op het moment Telfort Glasvezel en ben hier zeker te spreken over.

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:32
Wat kan ik doen als ik geen fiber lampje heb? Er is dus een probleem tussen modem en glasvezelpunt in mijn huis (denk ik). Draytek met gbic glas rechtstreeks in modem. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:03
Heb nu een paar weken Glasvezel bij T-mobile met TV.

Monteur stond op tijd netjes voor de deur. ( niet dat hij veel te doen had, behalve koffie drinken en Glasvezelkastje vervangen want daar mocht ik niet aankomen van T-mobile )

Moet zeggen dat ik met de internet verbinding tevreden ben. Zeer stabiel.
Heb ook gratis 100mbit naar 200mbit kunnen upgraden.

TV is prima, enige wat ik merk is dat KPN wat verder is. Zoals gebruiksvriendelijkheid en meer meerdere opnames tegelijk.

Voor de rest is het gewoon prima. :)

• Soundwork
boswandeling schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:07:
Het routeringsprobleem is nu ook bij mij opgelost.
Weet niet of het toeval is, maar sinds het routeringsprobleem is opgelost zijn de snelheden ook weer zoals ze horen te zijn. Vooral de upload die de laatste tijd erg inzakte blijft nu rond de 850 Mbps.

Meer mensen die sindsdien weer beter snelheidsperfomance hebben?

Verwijderd

pennywiser schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:10:
Wat kan ik doen als ik geen fiber lampje heb? Er is dus een probleem tussen modem en glasvezelpunt in mijn huis (denk ik). Draytek met gbic glas rechtstreeks in modem. Is dit een bekend probleem?
T-Mobile bellen?

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
SonOfTorture schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:28:
Beste lezers,

Ik ben van plan om T-Mobile af te gaan nemen bij mijn nieuwe woning i.v.m. de mooie kortingen die ze bieden wanneer je een T-Mobile abonnement hebt. (hogere snelheid upgrade, Ziggo sportpakket)

Nu is mijn vraag aan jullie, hoe bevalt het internet en het TV kijken? Daarnaast worden de snelheden gehaald of valt dit heel erg teven? Heb op het moment Telfort Glasvezel en ben hier zeker te spreken over.
Ik ben al 5 jaar een tevreden gebruiker van alles in 1 van T-Mobile glasvezel.
In al die tijd twee keer een storing gehad, TV werkt goed hier en internet haalt ongeveer 47 Mbps up en down bij een 50 Mbps abo.
De kortingen zijn leuk als je meerdere abonnementen hebt van T-Mobile.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:02
Soundwork schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:01:
[...]

Weet niet of het toeval is, maar sinds het routeringsprobleem is opgelost zijn de snelheden ook weer zoals ze horen te zijn. Vooral de upload die de laatste tijd erg inzakte blijft nu rond de 850 Mbps.

Ik heb 200/200 maar tijdens de routeringsproblemen haalde ik dat zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Soundwork schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:01:
[...]

Upload snelheid was hiervoor op zich al goed bij mij. Begon met upload en downloadsnelheid bij speedtest hoog, maar zakte gaande weg naar beneden. Upload kwam vaak ook niet boven de 300 uit.
Was wel sterk afhankelijk van welke server ik uitkoos, gezien het bij een aantal servers wel optimaal liep.

Speedtest nu stabiel op 850/850, met soms uitschieters van rond 10 seconden op 930.
Ping bij speedtest is ook wat lager, ga nu van 5ms naar 4 / 3ms.
Sites laden veel ook sneller in, vooral bij Youtube en andere sites met veel plaatjes en andere media.

Overigens haal ik nu constant bij Fast.com (60 sec. default test) tussen de 990 Mbps -1.1 Gbps down en up. Soms een piek van paar seconden op 1.2 Gbps.
Weet verder niet hoe betrouwbaar hun tests/resultaten zijn of dat ze resultaten te positief weergeven.

Abo: 750/750
PC: 1068
IP: 31.201.94.xxx
Fast.com servers: Open Connect, Netflix
Speedtest.net servers: Pocos, NFOrce, XS4all
Netwerkspul: Bedraad, Zyxel VMG8825-T50 met firewall & security opties uit.

Zal binnenkort firewall en andere security opties in de T50 weer inschakelen en kijken of het modem dan voldoende power heeft om de max snelheid te kunnen managen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Qua verbinding en snelheid geen klagen over T-mobile.

Vorige maand alleen spontaan geen verbinding meer met de Draytek. Dat ding resette zichzelf helemaal tot factory settings. Met dat ding ook continue problemen gehad om diverse poorten te forwarden. Zonder veel moeite het nieuwe Zyxel modem gekregen.
Ook die weigerde gewoon bepaalde poorten of poort ranges open te zetten. Wat ik ook probeerde. Uiteindelijk voor 5 tientjes een Ubiquity x sfp router eraan gehangen en alles werkt weer als een zonnetje.

Komt er bij mij dus op neer dat T-mobile eens moet stoppen met het rommelen aan de hardware en moet ophouden met hun eigen beperkte firmware op die modems te gooien. Service dus verder prima, verbinding prima maar de hardware is gewoon kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:42:
Uiteindelijk voor 5 tientjes een Ubiquity x sfp router eraan gehangen en alles werkt weer als een zonnetje.
Waar heb je die voor 5 tientjes vandaan?
En heb je dan ook nog gewoon TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:19:
[...]

Waar heb je die voor 5 tientjes vandaan?
En heb je dan ook nog gewoon TV?
Hier op V&A. Nieuw kost dat ding ook maar 7 tientjes. Daar is mijn inziens wel over heen te komen.

Ik heb alleen maar internet maar ook tv is gewoon in te stellen met vlan's. Genoeg tutorials te vinden hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de TS en op internet las ik dat je met Ubiquiti apparatuur het Tmobile modem niet meer nodig hebt.

Conform deze setup wilde ik het e.a. gaan uitvoeren:
d-vine in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N99MWdN7J5NgKlrcpPtBdijn/full.jpg

Echter... de SFP module van de media convertor in mijn Unifi Switch steken gaat niet want...
Die zit vast gesoldeerd in de convertor.
Heb deze:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ckL049f.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/25eFYXS.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fi0fI2N.jpg

Lijkt mij dat ik dan een losse SFP module moet hebben.
Wie weet welke? Moet er zo te zien zijn met 1 draadje? Ipv de 2 die ik van werk ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook dat staat uitgelegd in de TS.

Je kan gewoon de mediaconverter blijven gebruiken. De sfp module die jij bedoelt zit alleen in de Draytek.

Of je koopt er 1.

https://www.routershop.nl...p/sfp-modules-wat-en-hoe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals aangegeven, ik wil de mediaconverter niet gebruiken. ;-)
Op de site die jij aangeeft snap ik dat ik een SC module moet hebben, maar welke compatible is met mijn Unifi switch vind ik er niet terug, althans niet dat ik daar kan bestellen. Iemand een directe link voor een werkende module?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2019 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:18:
Op de site die jij aangeeft snap ik dat ik een SC module moet hebben, maar welke compatible is met mijn Unifi switch vind ik er niet terug.
Vraag eens rond in het Ubiquity topic,

[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3

Of kijk eens rond op de site van Ubiquity. Daar staan vast wel specs met wat wel en niet werkt. Of je zoekt naar de specs van module zoals die geleverd word door T-Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stippel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:06
Ik gebruik zelf onderstaande sfp module.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/l3ny0k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Iemand een directe link voor een werkende module?
Ik heb gewoon de officiële van Ubiquity zelf gekocht. Dan werken ook alle stats van de module:

Ubiquiti UF-SM-1G-S - U Fiber, Single-Mode Module, 1G, BiDi, 2-Pack
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/41929/files/147413222/400x455x2/ubiquiti-uf-sm-1g-s-u-fiber-single-mode-module-1g.jpg

https://www.dectdirect.nl...ingle-mode-module-1g.html

Als je dat te duur vindt zijn er ook modules op fs.com die werken, zoals deze:
https://www.fs.com/de-en/products/39135.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jinx schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:38:
[...]

Ik heb gewoon de officiële van Ubiquity zelf gekocht. Dan werken ook alle stats van de module:

Ubiquiti UF-SM-1G-S - U Fiber, Single-Mode Module, 1G, BiDi, 2-Pack
[Afbeelding]

https://www.dectdirect.nl...ingle-mode-module-1g.html

Als je dat te duur vindt zijn er ook modules op fs.com die werken, zoals deze:
https://www.fs.com/de-en/products/39135.html
Dat zijn LC SFP modules, ik heb een SC connector, die gaat hier niet in passen. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:39:
[...]

Dat zijn LC SFP modules, ik heb een SC connector, die gaat hier niet in passen. ;-)
Dat zijn dezelfde types als die T-mobile levert voor de draytek. Die passen gewoon?

Ah wacht, ik bedoel die van @stippel en jij niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2019 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
[...]

Sorry, dat is waar ook. Ik had er ook meteen een passende fiber bij gekocht met de juist connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn fibre komt uit een verzegelde doos.
Dus lijkt me niet dat ik die kabel kan vervangen?
Zal het dus moeten doen/zoeken naar zo'n SC SFP module.
Maar inmiddels veel info gekregen ook in het Ubiquiti topic, dus even browsen en kijken welke ik ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:06
Nu wil ik de fiber die uit de verzegelde doos aan de muur komt verlengen en doortrekken naar een andere ruimte. Welke fiber kabel moet ik dan echter gebruiken, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Mr. Jinx schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:44:
[...]

Sorry, dat is waar ook. Ik had er ook meteen een passende fiber bij gekocht met de juist connector.
Ik dus ook ;)
Edgerouter 4 met dezelfde SFP module zodat ik alles van 1 fabrikant heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op de site die jij aangeeft snap ik dat ik een SC module moet hebben, maar welke compatible is met mijn Unifi switch vind ik er niet terug, althans niet dat ik daar kan bestellen. Iemand een directe link voor een werkende module?
Op meerdere plekken in dit topic is terug te vinden welke SFP module werkt icm Ubiquiti hardware.
Bijvoorbeeld in deze post, waarbij een SFP module van fs.com wordt gebruikt icm een EdgeRouter4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
LeGato23 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:33:
[...]

Op meerdere plekken in dit topic is terug te vinden welke SFP module werkt icm Ubiquiti hardware.
Bijvoorbeeld in deze post, waarbij een SFP module van fs.com wordt gebruikt icm een EdgeRouter4
Ik heb de sfp module uit de draytek in mijn edgerouter 6p gestoken, de sfp module waarnaar gerefereerd word heeft een andere (LC?) poort dan de module van de Draytek (SC?).

Over het type aansluiting - die verder niet lijkt te bestaan overigens -, ttz ik ben nog niet veel informatie kunnen vinden, de link naar FS is ook een ander type module volgens mij.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Comp User schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:56:
[...]

Ik heb de sfp module uit de draytek in mijn edgerouter 6p gestoken, de sfp module waarnaar gerefereerd word heeft een andere (LC?) poort dan de module van de Draytek (SC?).

Over het type aansluiting - die verder niet lijkt te bestaan overigens -, ttz ik ben nog niet veel informatie kunnen vinden, de link naar FS is ook een ander type module volgens mij.
Klopt, je hebt de SC en de LC connectoren die op de BiDi SFP's wordt toegepast.
FS.com levert beide typen.
T-Mobile levert in zijn installatiepakket altijd glasvezelkabels met SC connectoren aan beide zijden.
Met de Draytek zat hier dus ook een BiDi SFP in met SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:22:
[...]

Klopt, je hebt de SC en de LC connectoren die op de BiDi SFP's wordt toegepast.
FS.com levert beide typen.
T-Mobile levert in zijn installatiepakket altijd glasvezelkabels met SC connectoren aan beide zijden.
Met de Draytek zat hier dus ook een BiDi SFP in met SC.
Het maakt dus ook niet uit of je een SFP module met SC of LC koopt. Bij LC zal je ook een ander kabeltje moeten kopen maar werken doet het beiden.
De FTU van Reggefiber/KPN Netwerk NL is altijd SC dus daar moet je met je kabel rekening mee houden. De rest is aan jezelf.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Hier toevallig iemand met een Huawei Mediapad M5 10.8"?

Ik krijg de TV Anywhere app voor geen mogelijkheid aan de praat.

Ik krijg zwart beeld met geluid. Ik denk zelf iets met resolutie. 2560*1600.

Tablet is niet geroot oid.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
wackidth schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:58:
Hier toevallig iemand met een Huawei Mediapad M5 10.8"?

Ik krijg de TV Anywhere app voor geen mogelijkheid aan de praat.

Ik krijg zwart beeld met geluid. Ik denk zelf iets met resolutie. 2560*1600.

Tablet is niet geroot oid.
Het zou niet mogen - ik heb zelf de Samsung Galaxy Tab S5E met dezelfde resolutie en dat werkt gewoon.

Het zou kunnen - dat schijnt iig wel voor Netflix het geval te zijn - dat de "widevine versie" niet compatible is; but that's a wild guess.

Edit:

Ik zie zojuist op het T-Mobile thuis forum dezelfde vraag voorbij komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Comp User op 17-08-2019 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Comp User schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 23:17:
[...]

Het zou niet mogen - ik heb zelf de Samsung Galaxy Tab S5E met dezelfde resolutie en dat werkt gewoon.

Het zou kunnen - dat schijnt iig wel voor Netflix het geval te zijn - dat de "widevine versie" niet compatible is; but that's a wild guess.

Edit:

Ik zie zojuist op het T-Mobile thuis forum dezelfde vraag voorbij komen.
Thanks... Deze tablet heeft Widevine L1. (HD Netflix) De grootste reden waarom ik 'm aangeschaft heb.

Ik heb die vraag daar neergezet. Kan er verder weinig over vinden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Laatst online: 21-09 21:37
stippel schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:31:

[Afbeelding]
Ik heb een aantal van deze liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Nou, de TV Anywhere app doet het weer..... Helaas na een master reset.

Dit aangezien er weinig klachten over zijn moest het wel aan mijn tablet liggen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
[...]

Dat is nu precies mijn punt, de module(s) waarnaar op sf word gelinkt zijn idd LC - ook die van Ubiquiti zelf (op een GPON na, die ik abusievelijk voor een SC connector aanzag), ik heb nog geen alternatieve module met een SC connector gevonden, voor het geval dat ze toch ineens besluiten de Draytek te vervangen, ik heb nu die module in mijn Edgerouter 6P zitten
stippel schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:31:

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt dus echt ff zoeken.
Of bestaat er toevallig een SC naar LC verloopje?!
Dan zou die Ubiquiti SFP natuurlijk het mooiste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:49:
Denk dat dat het kabeltje zelf de "goedkoopste" verloop is van SC naar LC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soundwork schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 23:41:
[...]

Denk dat dat het kabeltje zelf de "goedkoopste" verloop is van SC naar LC.
Kabeltje zit aan de ene kant in de mediaconvertor, aan de andere kant in een verzegelde plastic box in de meterkast, komt van de onderkant een oranje kabel in.
Lijkt mij niet de bedoeling dat ik die ga openmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 00:08:
[...]

Kabeltje zit aan de ene kant in de mediaconvertor, aan de andere kant in een verzegelde plastic box in de meterkast, komt van de onderkant een oranje kabel in.
Maak je het jezelf niet veel te moeilijk? Pak simpelweg die draytek sfp die al meerdere keren is voorgesteld. Leuk al die stats die je erbij krijgt met een sfp van Ubiquiti maar daar kijk je 1 keer naar en dan is de lol er wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Io
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 00:08:
[...]

Die plastic box is de FTU. Die kan verzegeld zijn maar niet het deel waar jij moet zijn. Plaats anders even een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:49:
Koop bij FS een SFP dan kan je LC kopen die wel stats geeft in Ubiquiti als je dat belangrijk vind.

Zie
https://community.ui.com/...e4-42c6-bdae-52ccd6c1a430

[ Voor 13% gewijzigd door leonbong op 19-08-2019 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Mensen, ik loop tegen een probleem aan met Tmobile thuis. Na 2 monteurs; elle lange gesprekken met de klantenservice die ook niet verder komen dan het script, meerdere beloftes en nu 2mnd verder, hoop ik dat er hier iemand is die iets zinnigs kan zeggen.

Situatie: Oud huis uit de jaren 80. Plek waar de TV staat geen mogelijkheid om een kabel te trekken vanuit de meterkast (we kunnen niet onder het huis komen en door het huis gaat niet). Laatste paar jr KPN tv en internet gehad icm powerlines. Werkte perfect. Kosten waren echter hoog.
2 mnd geleden de overstap gemaakt naar T-Mobile na te hebben geverifieerd of powerlines ook voor Tmobile werkte.

Helaas heeft vanaf dag 1 de TV niet gewerkt. Hij krijgt zijn updates binnen, installatie loopt prima, maar beeld blijft zwart met de melding 'een error heeft zich voorgedaan......'
1e monteur -> hier kan ik niets aan doen; moet binnen gebeuren
Klantenservice -> we maken een ticket aan voor de BO. Kan 10 werkdagen duren
2e monteur -> dezelfde als de vorige 'sorry mevrouw, ik kan niets, moet echt binnen worden opgelost
Ondertussen een moeder die volledig uit haar stekker gaat
Klantenservice -> erg vervelend allemaal; We maken een ticket aan voor de BO. 10 werkdagen kan het duren
Gisteren mailtje gehad -> TV kastje doet het nu echt.... tromgeroffel.... mooi niet. Zelfde foutmelding
Klantenservice -> heeft de al op de andere Lan poorten geprobeer. JA | Heeft u het kastje al rechtstreeks gedaan want powerline garanderen we niet -> JA (kan heel goed zijn dat de verkoop hier niet eerlijk in is geweest... 'oh fijn'). Dan weet ik ook niet meer en moet ik een ticket aanmaken voor de BO.

Kortom; ze krijgen het niet voor elkaar (ook niet met een kabel dwars door de gang en de kamer). Contract dan opzeggen mag niet van hun. Teruggave van geld kan ook (nog) niet totdat alles opgelost is.

Ik snap dat de klantenservice niets anders doet dan een script loslaten dus ik heb er alles aan gedaan om niet tegen die jongen te keer te gaan, maar ik begin er wel echt hopeloos van te worden.
Waar kan het probleem liggen? Iemand enig idee wat ik zelf kan doen qua problem solving? Dan kan ik de klantenservice meer die kant op dirigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
@Miss_80
Heb je wel coax vanaf je meterkast(glasvezelpunt) naar je TV punt.
In dat geval kan je die kabel vervangen voor UTP en als dat niet gaat eventueel een MoCa adapterset kopen werkt vaak beter dan powerline.

Daarnaast met knappe wifi-apparatuur is misschien een goede draadloze een optie, moet je wel spullen kopen die VLAN's en dergelijk ondersteund.
De benodigd bandbreedte voor IPTV is niet zo hoog.

[ Voor 31% gewijzigd door leonbong op 19-08-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 07:16
leonbong schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:25:
@Miss_80
Heb je wel coax vanaf je meterkast(glasvezelpunt) naar je TV punt.
In dat geval kan je die kabel vervangen voor UTP en als dat niet gaat eventueel een MoCa adapterset kopen werkt vaak beter dan powerline.
Ik denk dat een kabel het niet gaat oplossen. Er werd al gezegd dat het met een losse kabel ook niet werkt.
Ik denk dat je meer moet zoeken in de TVbox of op het platform bij t-Mobile.
Ook kan er misschien demping bij de Gbic. Kortom ze moeten het fixen of anders abonnement stop zetten.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moun
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
Miss_80 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:17:
Mensen, ik loop tegen een probleem aan met Tmobile thuis. Na 2 monteurs; elle lange gesprekken met de klantenservice die ook niet verder komen dan het script, meerdere beloftes en nu 2mnd verder, hoop ik dat er hier iemand is die iets zinnigs kan zeggen.

Situatie: Oud huis uit de jaren 80. Plek waar de TV staat geen mogelijkheid om een kabel te trekken vanuit de meterkast (we kunnen niet onder het huis komen en door het huis gaat niet). Laatste paar jr KPN tv en internet gehad icm powerlines. Werkte perfect. Kosten waren echter hoog.
2 mnd geleden de overstap gemaakt naar T-Mobile na te hebben geverifieerd of powerlines ook voor Tmobile werkte.

Helaas heeft vanaf dag 1 de TV niet gewerkt. Hij krijgt zijn updates binnen, installatie loopt prima, maar beeld blijft zwart met de melding 'een error heeft zich voorgedaan......'
1e monteur -> hier kan ik niets aan doen; moet binnen gebeuren
Klantenservice -> we maken een ticket aan voor de BO. Kan 10 werkdagen duren
2e monteur -> dezelfde als de vorige 'sorry mevrouw, ik kan niets, moet echt binnen worden opgelost
Ondertussen een moeder die volledig uit haar stekker gaat
Klantenservice -> erg vervelend allemaal; We maken een ticket aan voor de BO. 10 werkdagen kan het duren
Gisteren mailtje gehad -> TV kastje doet het nu echt.... tromgeroffel.... mooi niet. Zelfde foutmelding
Klantenservice -> heeft de al op de andere Lan poorten geprobeer. JA | Heeft u het kastje al rechtstreeks gedaan want powerline garanderen we niet -> JA (kan heel goed zijn dat de verkoop hier niet eerlijk in is geweest... 'oh fijn'). Dan weet ik ook niet meer en moet ik een ticket aanmaken voor de BO.

Kortom; ze krijgen het niet voor elkaar (ook niet met een kabel dwars door de gang en de kamer). Contract dan opzeggen mag niet van hun. Teruggave van geld kan ook (nog) niet totdat alles opgelost is.

Ik snap dat de klantenservice niets anders doet dan een script loslaten dus ik heb er alles aan gedaan om niet tegen die jongen te keer te gaan, maar ik begin er wel echt hopeloos van te worden.
Waar kan het probleem liggen? Iemand enig idee wat ik zelf kan doen qua problem solving? Dan kan ik de klantenservice meer die kant op dirigeren.
Op welke LAN poort zit de tv box nu aangesloten? Ik had diezelfde foutmelding ook een tijdje en na verplaatsen van LAN1 na LAN3 kreeg ik weer beeld. (overigens deed de functie "kijken vanaf begin" het bij mij toen wel, alleen de live streams gaven een error)

Ik had ergens gelezen dat op de ZyXel alle LAN poorten hetzelfde zijn maar blijkbaar zit er toch andere config op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
@steven2 : klopt inderdaad. Een rechtstreekse ethernet kabel werkte ook niet, dus een MoCa gaat hier ook geen uitsluitsel bieden. Ik zal vandaag eens bellen dat ze een nieuwe setup box versturen. Misschien is dat ding gewoon stuk en dat is het enige wat volgens mij nog niet geprobeerd is.

EDIT: dit is al de tweede box dus dat heeft ook geen nut gehad.

@Moun: Was eerst LAN1 en op verzoek van de klantenservice omgezet naar LAN3

[ Voor 8% gewijzigd door Miss_80 op 19-08-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 01:03:
Maak je het jezelf niet veel te moeilijk? Pak simpelweg die draytek sfp die al meerdere keren is voorgesteld. Leuk al die stats die je erbij krijgt met een sfp van Ubiquiti maar daar kijk je 1 keer naar en dan is de lol er wel vanaf.
Maar jij gaat er nu vanuit dat iedereen zo'n draytek sfp heeft liggen :?
In dit geval heeft de vraagsteller zo'n mediaconverter, die ze tegenwoordig standaard installeren.
leonbong schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:17:
[...]

Koop bij FS een SFP dan kan je LC kopen die wel stats geeft in Ubiquiti als je dat belangrijk vind.

Zie
https://community.ui.com/...e4-42c6-bdae-52ccd6c1a430
De voorgestelde SFP bij FS laat ook niet alles zien weet ik uit ervaring. Alleen die van Ubiquity lijkt echt alles weer te geven.
Maar volgens mij ging het 'm daar ook helemaal niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Miss_80 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:55:
@steven2 : klopt inderdaad. Een rechtstreekse ethernet kabel werkte ook niet, dus een MoCa gaat hier ook geen uitsluitsel bieden. Ik zal vandaag eens bellen dat ze een nieuwe setup box versturen. Misschien is dat ding gewoon stuk en dat is het enige wat volgens mij nog niet geprobeerd is.

EDIT: dit is al de tweede box dus dat heeft ook geen nut gehad.

@Moun: Was eerst LAN1 en op verzoek van de klantenservice omgezet naar LAN3
Welke router heb je van T-Mobile ontvangen? De Huawei of de Zyxel?
Heb je uberhaupt wel internet als je een laptop aan de router hangt met UTP kabel? (ik neem aan dat je ook internet in je abonnement hebt zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:39
Ie a d enig idee of je glas van T-Mobile zelf mag aansluiten? We zijn net verhuisd en hebben ons een beetje verkeken op de levertijd. |:(

Ik wil 't liefst een pakketje afhalen in de winkel en 't meteen zelf installeren in plaats van 3 weken op een monteur wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
plukke schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 23:23:
Ie a d enig idee of je glas van T-Mobile zelf mag aansluiten? We zijn net verhuisd en hebben ons een beetje verkeken op de levertijd. |:(

Ik wil 't liefst een pakketje afhalen in de winkel en 't meteen zelf installeren in plaats van 3 weken op een monteur wachten.
Nee, je mag het niet zelf aansluiten. Daar komt bij dat je ook eerst (opnieuw) aangesloten moet worden vanuit het PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Soundwork schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:46:
[...]

Heb je uberhaupt wel internet als je een laptop aan de router hangt met UTP kabel? (ik neem aan dat je ook internet in je abonnement hebt zitten).
Internet werkt prima. Via die weg wordt er nu gebruik gemaakt van de ipad en laptop. Daarnaast heb ik van de wk zelf maar mijn eigen chromecast er tussen gezet zodat er iig gestreamed kan worden. Welke router het is durf ik niet zo 1,2,3 te zeggen. heb ik eigenlijk niet opgelet. Als ik af ga op plaatjes die ik zie dan denk ik de Zyxel. Kan me niet herinneren dat ik het het huawei logo erop heb zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
plukke schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 23:23:

Je mag het niet zelf aansluiten, maar toen ik het pakket binnen kreeg... :+ Ik had alles netjes uitgepakt voor het geval het toch niet zou werken. Toen ik het aangesloten had had ik gelijk verbinding, behalve de TV die deed het niet.

De monteur is alsnog geweest, die vroeg wie het aangesloten had en keek even hoe het aangesloten is en was tevreden over m'n skills 8) .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Miss_80 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:17:
Klinkt als het probleem wat ik hier had bij start van aansluiting. Echter, monteur had toen 1e keer wel live tv. Direct de volgende dag zwart beeld, behalve alle non-live tv.
Ze hebben toen iets aangepast in abbo op t-mobile platform. Na restart / powerflip van modem en tv kast deed toen alles het.

Ik heb echter nu dat ik elke twee dagen tegen zwart beeld aan kijk. Onbekende fout. Restart van de Zyxe helpt dan weer een paar dagen. Monteur is al langs geweest, kon niks doen. Ik krijg nu een nieuwe zyxel en mogelijk nieuwe entone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Soundwork schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:46:
[...]

Is er weer een nieuwe modem?
Ik zit hier nog met een 5 jaar oud of ouder modem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 16:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
raro007 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:57:
[...]

Is er weer een nieuwe modem?
Draytek -> Huawei -> Zyxel zie ook: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:13
Ik heb een probleempje met T-Mobile klantvoordeel dat ik niet opgelost krijg. Ik heb glasvezel alles in 1 en een unlimited mobiel abbo. Nu heb ik netjes korting, sneller internet korting (had al 750mb) en alles, echter heb ik mijn meer TV voordeel dat ik op 2 zenderpakketten had ingeruild en heb ik Fox sports genomen, met het idee dat ik hier dan de korting op kan inzetten.

Nu is mijn voordeel van de 2 zenderpakketten die ik had er wel af, maar heb ik nergens in mijn Thuis omgeving de mogelijkheid om die 7,50 korting in te zetten voor Fox sports. Volgens de klantenservice moet dit wel kunnen.

De eerste maand is Fox sports gratis, maar dit had niks te maken met het feit dat ik de korting niet alvast kon inzetten, ook alsdus de klantenservice. Ik weet even niet meer wat te doen...

Iemand dit ook al gehad en hoe is dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jinx schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:39:
[...]

Maar jij gaat er nu vanuit dat iedereen zo'n draytek sfp heeft liggen :?
In dit geval heeft de vraagsteller zo'n mediaconverter, die ze tegenwoordig standaard installeren.

[...]

De voorgestelde SFP bij FS laat ook niet alles zien weet ik uit ervaring. Alleen die van Ubiquity lijkt echt alles weer te geven.
Maar volgens mij ging het 'm daar ook helemaal niet om.
De specs van de draytek zijn al gepost en daarmee kan je gewoon een vergelijkbare sfp kopen. Tevens zijn er ook posts voorbij gekomen van tweakers die die dingen hebben liggen en verkopen.
Het is echt niet zo moeilijk om aan dat ding te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:22
Binnenkort wordt er glasvezel aangelegd in mijn straat (omgeving Sappemeer). Nu overweeg ik daarvoor T-Mobile Thuis. Een wellicht wat domme vraag, maar bij veel nieuwe dingen heb je kinderziektes.

Hoe zit dat eigenlijk met de aanleg van een nieuw glasvezelnetwerk? Is meteen overstappen op glasvezel een goed idee, of zitten er eerst nog kinderziektes in en is het beter om even te wachten? We hebben nu Ziggo Zakelijk. Een zakelijk abonnement dus, want weinig downtime is erg belangrijk. Als contentbedrijf veel downtime hebben is een no-no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je geen consumenten abbo afsluiten.

Daarnaast is glasvezel niet nieuw. Er zijn geen kinderziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Wanneer je als bedrijf sterk afhankelijk bent van je internetverbinding en de beschikbaarheid daarvan dan zou ik voor een zakelijk abo met goede SLA en vergoeding van inkomstendelving als de lijn down gaat gaan. Maar dat kan behoorlijk prijzig worden, en het is de vraag of dat het je waard is.

Glasvezel zelf is evenals nieuwe aanleg niet nieuw meer. Waar je wel op moet letten en in moet calculeren is dat je verbinding en diensten later opgeleverd kunnen worden dan vooraf aangegeven en gepland is. Verstandig is om de oude verbinding nog b.v. een maand aan te houden totdat de nieuwe verbinding en diensten opgeleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Laatst online: 21-09 21:37
Dennisweb schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:08:
Binnenkort wordt er glasvezel aangelegd in mijn straat (omgeving Sappemeer). Nu overweeg ik daarvoor T-Mobile Thuis. Een wellicht wat domme vraag, maar bij veel nieuwe dingen heb je kinderziektes.

Hoe zit dat eigenlijk met de aanleg van een nieuw glasvezelnetwerk? Is meteen overstappen op glasvezel een goed idee, of zitten er eerst nog kinderziektes in en is het beter om even te wachten? We hebben nu Ziggo Zakelijk. Een zakelijk abonnement dus, want weinig downtime is erg belangrijk. Als contentbedrijf veel downtime hebben is een no-no.
Waar je aan moet denken is dat een nieuwe kabel nog aanleg fouten kan hebben, denk aan kabel breuk enzo. Het is voorgekomen dat 2 huishoudens naast elkaar geen signaal hadden omdat de grondkabel defect was. Dit kan dan langer duren (grondploeg, graven, vergunning). Dus als internet belangrijk is dan zou ik het overstappen laten overlappen.

En ja, T-Mobile heeft alleen consumenten abonnementen en volgens de kleine letters mogen ze er 5 werkdagen overdoen om je aansluiting werkend op te leveren.

[ Voor 7% gewijzigd door MichelJ op 21-08-2019 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou persoonlijk juist twee consumenten abbo's parallel nemen op twee compleet verschillende technieken en ISPs, veel grotere kans dat je online blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb in bijna tien jaar, drie keer downtime gehad. Waarvan één keer kwam doordat ergens verderweg een graafmachine wat leidingen kapot had gemaakt. That's it.
Onze gemeente was er vrij vroeg bij qua glasvezel, dus dat was in de tijd dat er nog kinderziektes waren.

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:20
Tarz schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:17:
Ik heb een probleempje met T-Mobile klantvoordeel dat ik niet opgelost krijg. Ik heb glasvezel alles in 1 en een unlimited mobiel abbo. Nu heb ik netjes korting, sneller internet korting (had al 750mb) en alles, echter heb ik mijn meer TV voordeel dat ik op 2 zenderpakketten had ingeruild en heb ik Fox sports genomen, met het idee dat ik hier dan de korting op kan inzetten.

Nu is mijn voordeel van de 2 zenderpakketten die ik had er wel af, maar heb ik nergens in mijn Thuis omgeving de mogelijkheid om die 7,50 korting in te zetten voor Fox sports. Volgens de klantenservice moet dit wel kunnen.

De eerste maand is Fox sports gratis, maar dit had niks te maken met het feit dat ik de korting niet alvast kon inzetten, ook alsdus de klantenservice. Ik weet even niet meer wat te doen...

Iemand dit ook al gehad en hoe is dit opgelost?
Geen idee of dat het is, maar als je een abonnement voor meer tv keuze aan zet, dan moet je daarna nog aangeven dat je daarvoor je korting wil gebruiken.
Dat is zeer krom, maar dat moet hierna nog wel gedaan worden. Helaas geen ervaring met Fox Sports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:13
Koen87 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:11:
[...]

Geen idee of dat het is, maar als je een abonnement voor meer tv keuze aan zet, dan moet je daarna nog aangeven dat je daarvoor je korting wil gebruiken.
Dat is zeer krom, maar dat moet hierna nog wel gedaan worden. Helaas geen ervaring met Fox Sports.
Bedankt voor de reactie, dit is me bekend. Ik heb wel Fox aanstaan nu, maar er is geen mogelijkheid om de Meer TV keuze aan te vinken/bevestigen. Die knoppen komen niet in beeld.

Daarnaast staat bij de 2 oude pakketten dat ik ze niet meer heb in mijn zenderoverzicht, maar in de lijst met Tv-pakketten staat nog wel schuin gedrukt de tekst "meer TV keuze tegoed gebruikt".

De knop is grijs, het pakket is niet meer werkzaam (thuis ook getest op TV ontvanger) maar ik kan mijn tegoed dus niet meer elders inzetten. Klantenservice van T-Mobile weet het ook niet (ziet hetzelfde als ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:20
Tarz schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:17:
[...]

Bedankt voor de reactie, dit is me bekend. Ik heb wel Fox aanstaan nu, maar er is geen mogelijkheid om de Meer TV keuze aan te vinken/bevestigen. Die knoppen komen niet in beeld.

Daarnaast staat bij de 2 oude pakketten dat ik ze niet meer heb in mijn zenderoverzicht, maar in de lijst met Tv-pakketten staat nog wel schuin gedrukt de tekst "meer TV keuze tegoed gebruikt".

De knop is grijs, het pakket is niet meer werkzaam (thuis ook getest op TV ontvanger) maar ik kan mijn tegoed dus niet meer elders inzetten. Klantenservice van T-Mobile weet het ook niet (ziet hetzelfde als ik).
Bellen naar de klantenservice lijkt me dan het handigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 16:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Mochten er meer mensen (net zoals ik) momenteel problemen hebben met hun internetverbinding. Er is momenteel een storing bij mensen die een IP hebben in de volgende ranges: IP-range 31.21.254.1 - 31.21.254.254

Zie ook het T-Mobile Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_white_shark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 14:30
Ha allemaal,

Zoals elk jaar wilde ik mijn verleng trucje weer doen.
Oftewel abonnement opzeggen en weer aanmelden, voor maximale korting,

Echter dit is niet meer nodig :-)
Gebeld met T-Mobile en gevraagd om een verlening aanbod.

Bij verlenging heb ik Vaste Telefoon erbij gegooid (gebruik ik niet en niet aangesloten) en kreeg voor een half jaar 20 euro korting!
Als ik geen telefoon erbij deed, kreeg ik maar 15 euro korting.

Zoals iedereen weet kun je na een half jaar telefoon gewoon eruit gooien en ben je dus voordeliger uit als je vaste telefoon erbij neemt bij verlening.

(Let op! dit is in het gebied waar T-Mobile een eigen glasvezel netwerk heeft! = extra korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 09:21
Vandaag mijn kapotte Draytek modem vervangen,door een nieuwe Draytek ??

Vroeg de Guidion monteur waarom ik weer een Draytek kreeg en geen Zyxzel ,het werkt alleen met een Draytek modem hier.

Vond dit maar een raar antwoord, terwijl hij zelf antwoorde dat als ik een nieuw abbonnement af zou nemen ,ik waarschijnlijk wel een Zyxzel modem kreeg 8)7 8)7

Heb glas 750

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
the_white_shark schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:43:

(Let op! dit is in het gebied waar T-Mobile een eigen glasvezel netwerk heeft! = extra korting)
Welk gebied is dat precies?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:28

Quad

Doof

the_white_shark schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:43:
Ha allemaal,

Zoals elk jaar wilde ik mijn verleng trucje weer doen.
Oftewel abonnement opzeggen en weer aanmelden, voor maximale korting,

Echter dit is niet meer nodig :-)
Gebeld met T-Mobile en gevraagd om een verlening aanbod.

Bij verlenging heb ik Vaste Telefoon erbij gegooid (gebruik ik niet en niet aangesloten) en kreeg voor een half jaar 20 euro korting!
Als ik geen telefoon erbij deed, kreeg ik maar 15 euro korting.

Zoals iedereen weet kun je na een half jaar telefoon gewoon eruit gooien en ben je dus voordeliger uit als je vaste telefoon erbij neemt bij verlening.

Ik heb een paar maanden terug al verlengd zonder telefonie en met 20 euro korting. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/25VxIAT.png

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Overal waar je 750 Mbit kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:41
In principe overal waar je meer dan 500Mb kunt afnemen. Op het forum van T-Mobile is een interactieve kaart te vinden, hoever deze precies is bijgewerkt weet ik niet. ODF is waar eigen apparatuur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
hcQd schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:40:
[...]

In principe overal waar je meer dan 500Mb kunt afnemen. Op het forum van T-Mobile is een interactieve kaart te vinden, hoever deze precies is bijgewerkt weet ik niet. ODF is waar eigen apparatuur staat.
Helaas hij zegt op die kaart KPN WBA, maar op de site van T-Mobile kan ik wel kiezen t/m 500Mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ko
HereIsTom schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:55:
[...]

Helaas hij zegt op die kaart KPN WBA, maar op de site van T-Mobile kan ik wel kiezen t/m 500Mb?
Ja. Er werd ook gezegd "vanaf" 500 Mbit. Dus meer dan 500 (eigenlijk alleen 750 momenteel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 23:22
Ik heb nu eindelijk Klantvoordeel aanstaan, maar de beloofde upgrade van internetsnelheid heb ik nog niet. Heeft iemand dit toevallig ook? 50/50 verbinding, maar zou dan 100/100 worden.

Niet meer van toepassing! Blijkbaar moet ik het zelf nog daadwerkelijk aanvragen na het Klantvoordeel.

[ Voor 23% gewijzigd door loopezz op 24-08-2019 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 16:17
Heeft T-mobile soms iets aan de instellingen gewijzigd?

(wifi) verbinding valt regelmatig weg, verbinden naar m'n Heos soundbar gaat moeizaam, asus router geeft aan dat er troubles zijn met de DHCP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-09 13:03
Exterminator schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:53:

(wifi) verbinding valt regelmatig weg, verbinden naar m'n Heos soundbar gaat moeizaam, asus router geeft aan dat er troubles zijn met de DHCP...
Hier hetzelfde. Internet is ook mega sloom en veel time-outs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
hcQd schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:40:
[...]

Kaartje is actueel en wordt actief (door mij) bijgewerkt.

T-Mobile Thuis heeft alleen de afgelopen tijd geen nieuwe ODF locaties uitgerold, dus daardoor kan het lijken alsof de kaart niet meer up-to-date is.

Het blijkt lastig (lees: duur) om bestaande WBA gebieden om te zetten naar ODF. In de toekomst krijgen de monteurs van Guidion meer bevoegdheden en dan zal het wel mogelijk (lees: goedkoper) worden om gebieden om te zetten. Dit gaat naar verwachting nog wel een aantal jaren duren overigens.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exterminator schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:53:

Je hebt tenminste nog wat. Hier [1068] ligt het er helemaal uit. Volgens KS meerdere delen van Amsterdam..Kan iemand in die postcode dat bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:48
wimpien schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:05:
[...]

Kaartje is actueel en wordt actief (door mij) bijgewerkt.

T-Mobile Thuis heeft alleen de afgelopen tijd geen nieuwe ODF locaties uitgerold, dus daardoor kan het lijken alsof de kaart niet meer up-to-date is.

Het blijkt lastig (lees: duur) om bestaande WBA gebieden om te zetten naar ODF. In de toekomst krijgen de monteurs van Guidion meer bevoegdheden en dan zal het wel mogelijk (lees: goedkoper) worden om gebieden om te zetten. Dit gaat naar verwachting nog wel een aantal jaren duren overigens.
Al die KPN WBA Max 100Mbit/s locaties kunnen er af :)
Sinds augustus vorig jaar zijn alle POPs voorzien van gigabit (GoF) apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:42:
[...]

Je hebt tenminste nog wat. Hier [1068] ligt het er helemaal uit. Volgens KS meerdere delen van Amsterdam..Kan iemand in die postcode dat bevestigen?
1068LS. Nog (afkloppen...) geen problemen ondervonden vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:57
Get!em schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:25:
Klinkt als het probleem wat ik hier had bij start van aansluiting. Echter, monteur had toen 1e keer wel live tv. Direct de volgende dag zwart beeld, behalve alle non-live tv.
Ze hebben toen iets aangepast in abbo op t-mobile platform. Na restart / powerflip van modem en tv kast deed toen alles het.

Ik heb echter nu dat ik elke twee dagen tegen zwart beeld aan kijk. Onbekende fout. Restart van de Zyxe helpt dan weer een paar dagen. Monteur is al langs geweest, kon niks doen. Ik krijg nu een nieuwe zyxel en mogelijk nieuwe entone.
@Miss_80 Ik heb hetzelfde probleem.... 2x een middag beeld, maar op alle andere momenten inderdaad zwart beeld en de melding error... Ik heb een backoffice ticket momenteel (sinds een week of 2), maar heb eerlijk gezegd weinig fiducie dat het wordt opgelost. Ik zit te denken aan het scenario na 6 maand TV en bellen eruit en de Android TV app van NLZIET installeren... Nu al ruim 3 maanden geen TV van T-Mobile, maar gebruiken we de NPO Start app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• signific4nt
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-09 20:00
Sinds gister abonnement stopgezet @ KPN en een abonnement gesloten @ T-mobile voor de 750Mbit versie.

Nu is er bij mij thuis CAT5/6 kabels en ik vroeg mij af of het waard is om CAT7 kabels aan te sluiten i.v.m. frequenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Laatst online: 17:48
@signific4nt vanaf Cat5E is zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisM schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:37:
[...]

1068LS. Nog (afkloppen...) geen problemen ondervonden vandaag.
Is weer up...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:28

Quad

Doof

signific4nt schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:46:
Sinds gister abonnement stopgezet @ KPN en een abonnement gesloten @ T-mobile voor de 750Gbit versie.

Nu is er bij mij thuis CAT5/6 kabels en ik vroeg mij af of het waard is om CAT7 kabels aan te sluiten i.v.m. frequenties?
750Gbit is wel erg vlot! ;)

CAT6 is snel zat, theoretisch gezien nog genoeg voor 10Gbit (max 30m).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
signific4nt schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:46:
Sinds gister abonnement stopgezet @ KPN en een abonnement gesloten @ T-mobile voor de 750Gbit versie.

Bij mij roept dit altijd de vraag op wat je aan die 750Gbit hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

HereIsTom schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:12:
[...]

Bij mij roept dit altijd de vraag op wat je aan die 750Gbit hebt?
Dat zeiden de mensen ook van de overstap van het 56k modem naar kabelinternet.

Nu is 750 Mbit op dit moment overkill voor de meesten, maar binnen een paar jaar gaan dit soort snelheden redelijk normaal zijn voor velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
pinda powerrr schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:25:
[...]

Dat zeiden de mensen ook van de overstap van het 56k modem naar kabelinternet.

Nu is 750 Mbit op dit moment overkill voor de meesten, maar binnen een paar jaar gaan dit soort snelheden redelijk normaal zijn voor velen.
Tja die vooruitgang snap ik wel, maar wat moet je er nu (al) mee?
Ik had 50 Mbit, maar door gratis upgrade hebben we nu 100 Mbit, maar ik merk er verder niks van!?

Pagina: 1 ... 59 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie