[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.235 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 23:22
Beste mede-Tweakers, vandaag is eindelijk onze langverwachte glasvezelaansluiting opgeleverd (type FTU-tk01). Alleen rest mij de vraag welke kabel (lees ‘connector’) ik nodig heb om erin te prikken. Ik lees namelijk het een en ander over SC/APC en SC/UPC. Hiervoor heb ik al een sfp module aangeschaft om aan te sluiten op mijn switch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iJ2iU0rQHWXIz9kqUC4jntWQ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NkRC3kdTAzY9kGBJil1nFde3/thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door loopezz op 29-07-2019 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:22
loopezz schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:12:
Beste mede-Tweakers, vandaag is eindelijk onze langverwachte glasvezelaansluiting opgeleverd (type FTU-tk01). Alleen rest mij de vraag welke kabel (lees ‘connector’) ik nodig heb om erin te prikken. Ik lees namelijk het een en ander over SC/APC en SC/UPC. Hiervoor heb ik al een sfp module aangeschaft om aan te sluiten op mijn switch.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens mij als ik het goed begrepen heb, heb jij in deze setup de SC/APC <> SC/UPC kabel nodig...

EDIT: na info Barre73 over FTU aansluiting, moet de juiste kabel dus zijn: SC/APC <> SC/APC

[ Voor 6% gewijzigd door Soundwork op 31-07-2019 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loopezz schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:12:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
De aansluiting op je FTU is SC/APC
En je behoort dat blauwe klepje niet zelf open te peuteren. Om er direct een kabel in te pluggen hoort er een patchkap van onderaf op geschoven te worden. Die is zo gemaakt dat het blauwe klepje vanzelf openschuift. Verkrijgbaar bij KPN in de webshop.

https://www.kpn-wholesale...thgebieden-reggefiber.htm

Patch cover: https://www.kpnwebshop.co...patchcover-kit-ftu-tk01/2

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Vraagje, lukt het jullie om een herhalende opname te verwijderen?

Dus opname ingesteld, met herhaal elke dag.
Vervolgens heb je 5 opnames van de hele week.
Dan ga je naar de opnames: verwijder alle herhalende opnames.

Hij weigert bij mij die functie, en ik moet alle individuele opnames verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
Barre73 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:09:
[...]

De aansluiting op je FTU is SC/APC
En je behoort dat blauwe klepje niet zelf open te peuteren. Om er direct een kabel in te pluggen hoort er een patchkap van onderaf op geschoven te worden. Die is zo gemaakt dat het blauwe klepje vanzelf openschuift. Verkrijgbaar bij KPN in de webshop.

https://www.kpn-wholesale...thgebieden-reggefiber.htm

Patch cover: https://www.kpnwebshop.co...patchcover-kit-ftu-tk01/2
Ik kwam er inderdaad al snel genoeg achter na zoeken op het FTU type. Dan wordt het netjes wachten op Guidion of zelf zo’n patchcover aanschaffen. :-) Dank in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikvdlee
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08 11:46
Vandaag heeft Guidion ook bij mij het hele pakket geïnstalleerd. Ging snel en duidelijk. Binnen 15 min was ie weer klaar.
Nu maar eens aan de slag met mijn USG's en switches :9
Zo even wat teruglezen in dit topic voor handleidingen :)

Volvo V40 T3 MY13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33
Ik was van plan om over te stappen. Ik heb al jaren een t-mobile gsm abbo. Door de gekoppelde korting heb voor 100mbit prijs een gelijkwaardig ziggo Abbo op formule 1 na. Maar nu ik dit topic door lees en dat sommige niet kunnen connecten naar huis wacht ik hier eerst even op. Mijn homeassistant helemaal niet kunnen monitoren vind ik een stap te ver.
Ik heb bij mijn tv’s zowel coax als utp liggen dus overstappen moet alleen mediabox vervangen zijn en stekkers inpluggen. Alleen op de slaapkamer een extra afstandbediening (CI+slot) is een nadeeltje.
We wachten even af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Hier nog iemand met een status update mbt het interne routings probleem. Mobiel naar Thuis?

Begint een beetje irritant te worden nu.

[ Voor 19% gewijzigd door wackidth op 31-07-2019 02:33 ]

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:02
wackidth schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 02:33:
Hier nog iemand met een status update mbt het interne routings probleem. Mobiel naar Thuis?

Begint een beetje irritant te worden nu.
Toevallig net iemand gesproken van T-Mobile. Het schijnt dat het vanaf BEN (zelfde netwerk T-Mobile) ook niet mogelijk is en het netwerk Team mijn verbindingen wilde monitoren als ik verbinding met dienst op mijn fiber probeer te maken.

Dit is tussen 13.00 en 13.05 gedaan, en ze bellen mij terug als ze meer info hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:51

The Chosen One

Zie signature!

Vandaag ook hier geinstalleerd (was zelf nog op werk).

Me ouders zeggen dat ze nu niet kunnen opnemen. Nog niet zelf naar gekeken, gebruik mijn tv alleen voor consoles/dvd's/netflix).
edit; mogelijk verkeerde kastjes geleverd, anderen waren niet mogelijk/beschikbaar volgens monteur?

---

Mijn internetsnelheid (500 bmps max, in theorie dus) wisselt tussen de 25 download met VPN aan en ~100+ zonder.
Upload wissel tussen 100-300.
Met xs4all was het 300+ met VPN aan en strak 500/600 zonder.
En op mijn ipad is het 10-25 mbps down (iPad Pro 11", wat de max is weet ik zo niet maar ik neem aan dat dat wel een flink stuk hoger ligt). Upload 20-45.

Niet de allerbeste indicator maar toch, steam downloadsnelheid peaksnelheid nu op 4 MB/s. Anders 20-30+.

---

Ook lukt inloggen bij tmobiel tuis totaal niet, dat kan ook wat aan mijn ouders liggen, geen idee wat ze precies gedaan hebben maar ook wachtwoord reset doet niks mee dus daar kom ik ook niet verder mee. Eens kijken of ik kan vragen aan tmobile welke emails/nummers of wat dan ook bij hun nu wel of niet bekend zijn in het systeem en dan ff verder kijken.

edit; bericht gestuurd op Twitter, via tmobile webcare reactie gehad, huisnummer, postcode etc aanleverd, kijken of daar wat uitkomt kwa email adressen e.d. bekend.

edit2; Dit probleem is opgelost, account is gereset en kan nu ingelogd op worden bij t-mobile thuis website.

----

Als het goed is moet zo'n vertegenwoordiger kerel die ons/mijn vader heeft overtuigd te doen overstappen en het meeste zeg maar geregeld heeft ook nog langskomen.

[ Voor 28% gewijzigd door The Chosen One op 31-07-2019 21:44 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Chosen One schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:40:
Vandaag ook hier geinstalleerd (was zelf nog op werk).
Me ouders zeggen dat ze nu niet kunnen opnemen. Nog niet zelf naar gekeken, gebruik mijn tv alleen voor consoles/dvd's/netflix). edit; mogelijk verkeerde kastjes geleverd, anderen waren niet mogelijk/beschikbaar volgens monteur?
Weet niet of de monteur het heeft aangesloten of ouders, maar kijk vanavond een rustig zelf hoe de setup is. Als je een beetje op de hoogte bent hoe het netwerk werkt en weet wat je doet, kom je er wel uit.

Het is gewoon lastig om met de weinige info die je geeft nu zinvolle tips te geven. Wacht ook even rustig 24 uur af, zou kunnen dat je profiel nog niet correct is of juist aangemaakt

Blijft het zoals je zegt, contact met t-mobile en laat die monteur maar gewoon weer langs komen. Schrijf je ervaringen op en deel die met hem. Dan komt het allemaal wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
gister het zyxel modem gehad. Lijkt goed te werken maar wel een rare interface. Ik moet paar minuten wachten voordat er een update is doorgevoerd van bijvoorbeeld de modemnaam.

Wat ik vreemder vind is dat er bij tmobile op het forum staat dat je op elke poort zowel internet als tv kan aansluiten. Echter werkt de tv toch alleen maar op poort 3 en 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Laatst online: 22-06-2024
boswandeling schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:41:
[...]

Toevallig net iemand gesproken van T-Mobile. Het schijnt dat het vanaf BEN (zelfde netwerk T-Mobile) ook niet mogelijk is en het netwerk Team mijn verbindingen wilde monitoren als ik verbinding met dienst op mijn fiber probeer te maken.

Dit is tussen 13.00 en 13.05 gedaan, en ze bellen mij terug als ze meer info hebben.
Nog wat van hun mogen vernemen?

.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:47
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/7dc3NTab.png
Hm, sinds vannacht is er onderhoud geweest en sindsdien is m'n latency van 9 naar 4 ms gegaan. Nog meer mensen waar dit gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

@Pilovali Mooie grafiekjes.
Welk monitoring tool gebruik je?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:47
Quad schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:38:
@Pilovali Mooie grafiekjes.
Welk monitoring tool gebruik je?
Dit is UNMS van Ubiquiti. Had na gevraagd aan TM, er was vannacht een storing en ze hebben de boel omgeleid. Dunno als de latency zo laag blijft na dat ze de boel terug hebben gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Pilovali op 01-08-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Normaal strak op 4 ms, nu iets lager sinds ±24:00.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KMoPQJvjpYp42TkTbctxCiD5/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
Rikvdlee schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:02:
Vandaag heeft Guidion ook bij mij het hele pakket geïnstalleerd. Ging snel en duidelijk. Binnen 15 min was ie weer klaar.
Nu maar eens aan de slag met mijn USG's en switches :9
Zo even wat teruglezen in dit topic voor handleidingen :)
Wat heeft Guidion precies uitgevoerd aan werkzaamheden? Ik ben namelijk van plan glasvezel direct aan te sluiten in mijn switch. Guidion wilt bij ons 14 augustus langskomen, maar onmogelijk om dan vrij te nemen... Patchcover over FTU heen schuiven lukt elke Tweaker wel, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Met een paar testjes (de custom ziggo/kpn's) haal ik nu zo'n ~150-200 mbps bij Tmobile MET vpn actief.
(zonder 450-470, 500 mbps max abbo)

Bij Xs4all haalde ik daar 300+ redelijk constant (en strak 500/600 down/up zonder).

Ja, natuurlijk verlaagd een VPN je snelheid maar is dat ook normaal dat daar een verschil van 100+ tussen zit bij providers? Max snelheid lig wel bij elkaar.
(ook meerdere servers die ik mogelijk gebruikte geprobeerd)

[ Voor 7% gewijzigd door The Chosen One op 01-08-2019 21:55 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:57
sgouman schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:11:
Wat ik vreemder vind is dat er bij tmobile op het forum staat dat je op elke poort zowel internet als tv kan aansluiten. Echter werkt de tv toch alleen maar op poort 3 en 4.
Ik kreeg vandaag ook de zyxel ter vervanging van de huawei en hier werkt TV & internet wel over 1 kabel (vanaf poort 1 of 2 via een switch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
The Chosen One schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:41:
Met een paar testjes (de custom ziggo/kpn's) haal ik nu zo'n ~170-200 mbps bij Tmobile MET vpn actief.
(zonder 450-470, 500 mbps max abbo)

Bij Xs4all haalde ik daar 300+ redelijk constant (en strak 500/600 down/up zonder).

Ja, natuurlijk verlaagd een VPN je snelheid maar is dat ook normaal dat daar een verschil van 100+ tussen zit bij providers? Max snelheid lig wel bij elkaar.
(ook meerdere servers die ik mogelijk gebruikte geprobeerd)
Hangt heel erg veel af van de gekozen server en land. Probeer diverse NL servers en het zal goed komen. Buiten Europa zijn de VPN servers relatief traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
eggda schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:09:
[...]

Ik kreeg vandaag ook de zyxel ter vervanging van de huawei en hier werkt TV & internet wel over 1 kabel (vanaf poort 1 of 2 via een switch)
Oh, Ik heb de tv rechtstreeks in de zyxel. Helaas werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikvdlee
loopezz schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:40:
[...]

Wat heeft Guidion precies uitgevoerd aan werkzaamheden? Ik ben namelijk van plan glasvezel direct aan te sluiten in mijn switch. Guidion wilt bij ons 14 augustus langskomen, maar onmogelijk om dan vrij te nemen... Patchcover over FTU heen schuiven lukt elke Tweaker wel, toch?
Ik heb niet precies opgelet. Want ik hou er niet van om op mensen hun vingers te kijken :P
Maar ze hebben de router geplaatst, de Mediaconverter opgehangen aan de muur, inderdaad een glasvezel kabel aangesloten. En de tv kastjes registreren.

Volvo V40 T3 MY13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
[b]sgouman schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:23:Oh, Ik heb de tv rechtstreeks in de zyxel. Helaas werkt het niet.
Op welke firmware versie zit je? Hier op V5.50(ABPY.0)b9.
In vergelijk met de Huawei is de download nu stabieler en sneller :)
Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loopezz schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:40:
[...]

Gesteld dat je een FTU hebt waar een patchcover voor is (TK01 of TY01) wel ja.
Maar die cover zit niet in je pakket als het goed is... Die neemt de monteur mee.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

sgouman schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:23:
[...]

Daar hebben meerdere nieuwe klanten (o.a. ik) ook last van. Blijft hangen op sync met ACS en daarna een error dat upgrade niet gedownload kan worden.

Heb mijn eigen router aangesloten , VLAN 300 en 640 ingesteld, de Amino aangesloten en daarmee de update binnengehaald en geïnstalleerd.
Werkt daarna prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkWullink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 15:20
Zucht.. ok people. Ik ben geen hardcore Tweaker, wel enthousiasteling. Heb sinds woensdag ook T-mobile glasvezel met de Zyxel (en mediaconverter) in ons nieuwbouw huis. Ik had al een Unifi USG, Switch en AP’s aangeschaft om het fatsoenlijk aan te pakken. Maar ik krijg met geen mogelijkheid het spul aan de praat.. In de YouTubes en blogs is het allemaal zo gemakkelijk. De eerste stap is het contact met internet en dat krijg ik gewoon niet voor elkaar.. Wat doe ik verkeerd!? Verschillende opstellingen geprobeerd met sfp en via switch (zoals ook al gelinkt in begin van dit forum).
Uiteindelijk de USG wan1 poort direct op de mediaconverter gezet, want ik heb alleen maar internet nodig en geen tv of telefonie. Maar hij wil geen verbinding met internet maken. Als ik dan even via een laptop de software draai geeft hij aan dat er een firmware update moet gebeuren, maar dat kan niet zonder internet.. dus ja.. hoe nu verder!? Moet ik eerst iets instellen zodat internet wel direct werkt? Iemand een idee/zelfde issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikvdlee
MarkWullink schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:13:
Zucht.. ok people. Ik ben geen hardcore Tweaker, wel enthousiasteling. Heb sinds woensdag ook T-mobile glasvezel met de Zyxel (en mediaconverter) in ons nieuwbouw huis. Ik had al een Unifi USG, Switch en AP’s aangeschaft om het fatsoenlijk aan te pakken. Maar ik krijg met geen mogelijkheid het spul aan de praat.. In de YouTubes en blogs is het allemaal zo gemakkelijk. De eerste stap is het contact met internet en dat krijg ik gewoon niet voor elkaar.. Wat doe ik verkeerd!? Verschillende opstellingen geprobeerd met sfp en via switch (zoals ook al gelinkt in begin van dit forum).
Uiteindelijk de USG wan1 poort direct op de mediaconverter gezet, want ik heb alleen maar internet nodig en geen tv of telefonie. Maar hij wil geen verbinding met internet maken. Als ik dan even via een laptop de software draai geeft hij aan dat er een firmware update moet gebeuren, maar dat kan niet zonder internet.. dus ja.. hoe nu verder!? Moet ik eerst iets instellen zodat internet wel direct werkt? Iemand een idee/zelfde issue?
Heb je bij de WAN poort VLAN 300 ingevuld op de USG?
Afbeeldingslocatie: https://img.community.ui.com/8e614a5d-d107-419a-8163-53de40bf63ef/questions/402e917b-a1e4-42c6-bdae-52ccd6c1a430/7142cc57-2277-4dee-8f7c-b876cad75246

[ Voor 6% gewijzigd door Rikvdlee op 04-08-2019 17:08 ]

Volvo V40 T3 MY13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkWullink
Tnx voor de respons Rik! Helaas krijg ik overal in de controler gemeld dat er geen USG aanwezig is.. volgens mij dus omdat die firmware niet up to date is.. beetje een loop dus. Kan internet niet instellen ivm firmwareupdate en firmwareupdate kan alleen met internet 😫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

MarkWullink schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:17:
Tnx voor de respons Rik! Helaas krijg ik overal in de controler gemeld dat er geen USG aanwezig is.. volgens mij dus omdat die firmware niet up to date is.. beetje een loop dus. Kan internet niet instellen ivm firmwareupdate en firmwareupdate kan alleen met internet 😫
Heb je de UniFi app op je telefoon? Als de USG nog niet verbonden is met een Controller kun je hem daar los in vinden dacht ik. Dan kun je even snel het VLAN instellen en vervolgens updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkWullink
Cerenas, er zal toch een verbinding moeten zijn tussen de USG en de telefoon? En dat lijkt me niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Anders even de USG achter de Zyxel zetten, zodat hij iig connect, zichtbaar en te configureren is.

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 04-08-2019 20:01 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:12

vr6-only

Blub Blub

Er zijn al een aantal meldingen gedaan door anderen omtrent de upload die maar niet op gang wilt komen. Zijn jullie al wat opgeschoten met de klantenservice, anders dan de zoveelste swap van apparatuur door Guidion?

Download is hier strak, maar de upload schommelt alle kanten op en eindigt veelal op 40% van wat je bij download ziet. Momenteel heb ik daarom ook de upgrade van 500Mbit uitgezet, omdat ik deze toch niet haal.

50/50 = 46/22
100/100 = 96/38
200/200 = 180/70
500/500 = 486/210

Alle upgrades uitgeprobeerd en dit haal ik continue. ;w

[ Voor 14% gewijzigd door vr6-only op 04-08-2019 21:27 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Laatst online: 21-09 21:37
sgouman schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:23:
[...]

wat werkt er niet? Krijg je de ACS synchronisatie fout? en dan unable load firmware?

Dan contact nemen met de klantsenservice. Dit is een fout in het modem.

[ Voor 0% gewijzigd door MichelJ op 05-08-2019 08:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Even verder op de wat lagere snelheden van overstap Xs4all -> tmobile.
Ook ff weer testje gedaan, wat uitgebreider.

VPN aan:

NL Server 1;
http://ziggo.speedtestcustom.com - D/U: 50/54 D/U: 74/207 D/U: 78/170
http://kpn.speedtestcustom.com - D/U: 77/233 D/U: 73/209 D/U: 62/32
NL Server 2;
http://ziggo.speedtestcustom.com - D/U: 83/230 D/U: 82/184 D/U: 83/216
http://kpn.speedtestcustom.com - D/U: 93/200 D/U: 84/192 D/U: 88/303
NL Server 3;
http://ziggo.speedtestcustom.com - D/U: 95/195 D/U: 84/201 D/U: 77/221
http://kpn.speedtestcustom.com - D/U: 85/200 D/U: 89/202 D/U: 77/220

VPN uit:
Test 1;
http://ziggo.speedtestcustom.com - D/U: 406/309 D/U: 330/275 D/U: 258/327
http://kpn.speedtestcustom.com - D/U: 370/130 D/U: 470/315 D/U: 410/355
Test 2;
http://ziggo.speedtestcustom.com - D/U: 248/350 D/U: 255/328 D/U: 475/412
http://kpn.speedtestcustom.com - D/U: 374/175 D/U: 470/315 D/U: 363/235
Test 3;
http://ziggo.speedtestcustom.com - D/U: 359/417 D/U: 250/348 D/U: 205/326
http://kpn.speedtestcustom.com - D/U: 380/404 D/U: 250/230 D/U: 232/375

Met VPN is het gewoon extreem belabberd, en zonder VPN ook niet om direct over naar huis te schrijven, en het fluctueert enorm.
Zoals eerder gezegd, met VPN haal je (zeer waarschijnlijk) niet je max maar met het vorige X4sall, had ik met VPN actief bijna altijd 300+ download, en zonder VPN redelijk strak richting of bijna op de 500 down, 600 up. En dan praat ik over ~een week geleden.

Zyxel VMG8825-T50, is de router neem ik aan. Firmware: V5.50(ABPY.0)b9 Kan zo niet ergens vinden hoe ik dat kan update (stel dat er nieuwer is).
Nog iets anders wat ik daar kan checken?

[ Voor 3% gewijzigd door The Chosen One op 05-08-2019 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Ik lees in dit topic bijna niets anders dan problemen en mensen die met allerlei instellingen aan het rommelen zijn.
Na installatie door de monteur werkte zowel TV als internet direct en ik heb dan ook nergens meer aangezeten.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8475708610.png

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:34
MarkWullink schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:17:
Zie je hem wel in je Unifi interface?
Anders even helemaal opnieuw beginnen, USG harde reset en de controler opnieuw instellen.
met de UniFi controler tool moet alles met een paar stappen zo ingesteld staan
https://www.ui.com/downlo...-controller-51025-windows

belangrijkste is dat je de USG in je mange site weer te zien krijgt dan hoef je onderstaande stappen ook niet uit te voeren.

je kan de USG ook lokaal update geven met de laatste FW.
https://www.ui.com/download/unifi-switching-routing/usg/usg

Als je de USG bijvoorbeeld een harde reset geeft kun je inloggen met dacht ik 192.168.1.1 rechtstreeks en dan zou die een IP adres moeten krijgen als je DHCP pakt voor provider.
Daarna kun je met SSH via Putty de upgrade uitvoeren.

Ik heb vorige maand gehad dat mijn USG niet meer wou adopten, dus toen nog keer doorlopen. En snelste weg was harde reset, USG uit mijn interface overzicht gooien en nieuw aanmelden.

[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 05-08-2019 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
MichelJ schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:43:
wat werkt er niet? Krijg je de ACS synchronisatie fout? en dan unable load firmware?

Ik had helaas ook te vroeg gejuicht... Ik kreeg eerst melding "Error, er heeft zich een fout voorgedaan...". Na kabel wisselen, power flip e.d. "Geen internetverbinding gevonden" met de instructie om eea op poort 3 of 4 aan te sluiten. Daarom had ik nu juist die Zyxel ipv Huawei aangevraagd... :(

Ik zal ook in de wacht moeten met klantenservice..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
vr6-only schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:25:
Er zijn al een aantal meldingen gedaan door anderen omtrent de upload die maar niet op gang wilt komen. Zijn jullie al wat opgeschoten met de klantenservice, anders dan de zoveelste swap van apparatuur door Guidion?

Download is hier strak, maar de upload schommelt alle kanten op en eindigt veelal op 40% van wat je bij download ziet. Momenteel heb ik daarom ook de upgrade van 500Mbit uitgezet, omdat ik deze toch niet haal.

50/50 = 46/22
100/100 = 96/38
200/200 = 180/70
500/500 = 486/210

Alle upgrades uitgeprobeerd en dit haal ik continue. ;w
Lijkt op dezelfde problemen die ik nog steeds heb. T-Mobile doet er niets aan.

Je kan uiteraard proberen om zelf contact op te nemen en je situatie voorleggen. Ze zullen je gaan vragen om screenshots, doorsturen en hopen dat ze iets voor je kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
dannbla schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:38:
Ik lees in dit topic bijna niets anders dan problemen en mensen die met allerlei instellingen aan het rommelen zijn.
Na installatie door de monteur werkte zowel TV als internet direct en ik heb dan ook nergens meer aangezeten.

[Afbeelding]
Als je een eigen T-Mobile lijn hebt (waar ze dus 750 Mbps aanbieden), dan heb je vaak geluk.

Zit je via een KPN lijn, dan loop je meer risico dat je snelheid slechter is dan geadverteerd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:55
MichelJ schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:43:
[...]

Ik lees hier dat ze hun MAC adressen administratie niet op orde hebben.

Ik heb namelijk hetzelfde 'probleem'. Probleem tussen aanhalingstekens omdat de monteur op 8 augustus gepland staat. Ik kon niet langer wachten, zonder internet kon ik m'n Hue set niet uitproberen :+ .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 08:00
Afgelopen maand heb ik een brief van KPN NetwerkNL gekregen dat ze onze buurt aan gaan sluiten op glasvezel. Op dit moment gebruik ik dsl van T-mobile (50mbit). De glasvezeloptie is een paar euro duurder per maand en ik vind het verschil in uploadsnelheid, het prijsverschil niet waard.
Als ik ervoor kies om de aansluiting te laten plaatsen, kan ik dan mijn dsl behouden of gaat T-mobile mij dan forceren om de glasvezel te gebruiken ipv de dsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkWullink
d-vine schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:58:
[...]

Zie je hem wel in je Unifi interface?
Anders even helemaal opnieuw beginnen, USG harde reset en de controler opnieuw instellen.
met de UniFi controler tool moet alles met een paar stappen zo ingesteld staan
https://www.ui.com/downlo...-controller-51025-windows

belangrijkste is dat je de USG in je mange site weer te zien krijgt dan hoef je onderstaande stappen ook niet uit te voeren.

je kan de USG ook lokaal update geven met de laatste FW.
https://www.ui.com/download/unifi-switching-routing/usg/usg

Als je de USG bijvoorbeeld een harde reset geeft kun je inloggen met dacht ik 192.168.1.1 rechtstreeks en dan zou die een IP adres moeten krijgen als je DHCP pakt voor provider.
Daarna kun je met SSH via Putty de upgrade uitvoeren.

Ik heb vorige maand gehad dat mijn USG niet meer wou adopten, dus toen nog keer doorlopen. En snelste weg was harde reset, USG uit mijn interface overzicht gooien en nieuw aanmelden.
Tnx voor je respons! USG komt inderdaad in controller prog. naar voren, alleen dus met “firmware update nodig”. Ik kan ook nog op de webpagina van de USG (192.168.1.1) terecht komen, alleen IP adres/connectie wordt dus niet gegeven “unable to connect to internet”. Er is ook verder niks ingevuld. Heb op de Zyxel wel een tweetal IP’s gezien van de WAN(?) en daar stond PPPoE ingesteld. Moet ik die waarden hier anders invullen? Beetje domme vraag wellicht, maar ik heb dit nog in geen enkele YouTube of forum/blog voorbij zien komen vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

MarkWullink schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:31:
[...]

Tnx voor je respons! USG komt inderdaad in controller prog. naar voren, alleen dus met “firmware update nodig”. Ik kan ook nog op de webpagina van de USG (192.168.1.1) terecht komen, alleen IP adres/connectie wordt dus niet gegeven “unable to connect to internet”. Er is ook verder niks ingevuld. Heb op de Zyxel wel een tweetal IP’s gezien van de WAN(?) en daar stond PPPoE ingesteld. Moet ik die waarden hier anders invullen? Beetje domme vraag wellicht, maar ik heb dit nog in geen enkele YouTube of forum/blog voorbij zien komen vandaar :)
Gaat beetje alle kanten op denk ik?
Maar heb je een media converter ertussen? Deze op de WAN van je USG?
Zyxel er ff tussenuit halen.

Dan inloggen op het IP van de USG -> configuration.
Laat alles op DHCP staan en vul bij VLAN ID -> 300 in.
Instellingen doorvoeren en je zou daarna internet moeten hebben via je USG.

Daarna Unifi controller erbij pakken en je kan de rest managen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:34
MarkWullink schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:31:
[...]

Je USG zie je in je UniFi controler dus dat is goed.
zoals in eerder voorbeeld genoemd waar je de Vlan insteld moet je ook hebben ingesteld dat je DHCP gebruikt
bij IPV4 en IPV6 uitzetten.
Vlan aanvinken en 300 als waarde instellen daarna opslaan en zou het moeten werken.
zorgen dat T-Mobile rechtstreeks op de WAN van de USG zit.
Anders harde reset USG geven, duurt even voor alles in de lucht is maar dan moet het goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-09 21:28
regtur2 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:17:
Afgelopen maand heb ik een brief van KPN NetwerkNL gekregen dat ze onze buurt aan gaan sluiten op glasvezel. Op dit moment gebruik ik dsl van T-mobile (50mbit). De glasvezeloptie is een paar euro duurder per maand en ik vind het verschil in uploadsnelheid, het prijsverschil niet waard.
Als ik ervoor kies om de aansluiting te laten plaatsen, kan ik dan mijn dsl behouden of gaat T-mobile mij dan forceren om de glasvezel te gebruiken ipv de dsl?
Je hoeft niet over te stappen op glasvezel als je dat niet wilt.
Ze leggen het alleen vast voor je aan, mocht je in de toekomst naar glasvezel willen.
Dit kost je verder niks.

Mocht je er op tegen zijn dat ze glasvezel aanleggen bij je thuis ,dan betaal je in de toekomst kosten voor het aanleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelJ
  • Laatst online: 21-09 21:37
pretpik schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:06:
[...]

Ik lees hier dat ze hun MAC adressen administratie niet op orde hebben.

Ik heb namelijk hetzelfde 'probleem'. Probleem tussen aanhalingstekens omdat de monteur op 8 augustus gepland staat. Ik kon niet langer wachten, zonder internet kon ik m'n Hue set niet uitproberen :+ .
dank je wel. Wij kregen verteld dat het een firmware probleem in het modem was.
Dit is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Segafreak83 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:23:
[...]

Lijkt op dezelfde problemen die ik nog steeds heb. T-Mobile doet er niets aan.

Je kan uiteraard proberen om zelf contact op te nemen en je situatie voorleggen. Ze zullen je gaan vragen om screenshots, doorsturen en hopen dat ze iets voor je kunnen doen..
Iets waar ik dus absoluut geen zin meer aan heb, aangezien Gudion al langs is geweest en alles heeft vervangen.

Dan maar het restant afwachten en dan terug naar KPN, wat in 5 jaar tijd nimmer problemen heeft gekend. Her en der wat storingen daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
MichelJ schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:08:
[...]

dank je wel. Wij kregen verteld dat het een firmware probleem in het modem was.
Dit is duidelijk.
Voor de zekerheid gisteravond even gebeld zodat er in ieder geval een ticket in hun systeem staat. Aan de telefoon kreeg ik te horen dat de ZyXEL de TV Box niet het VLAN 640 zet wat apart daar voor gereserveerd is. Voor de zekerheid heb ik het MAC adres even opgenoemd maar die had hij wel in het systeem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
vr6-only schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 00:00:
[...]

Iets waar ik dus absoluut geen zin meer aan heb, aangezien Gudion al langs is geweest en alles heeft vervangen.

Dan maar het restant afwachten en dan terug naar KPN, wat in 5 jaar tijd nimmer problemen heeft gekend. Her en der wat storingen daargelaten.
Dat vervangen is allemaal onzin. Niet dat ze van T-Mobile of Gidion hun best niet doen, maar ergens in het netwerk zit gewoon iets verkeerd waardoor de boel gewoon niet lekker werkt.. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkWullink
Tnx aan Quad, Rikvdlee en d-vine voor jullie tips tav mijn Unifi USG vraagstuk!
Uiteindelijk moest ik eerst de nieuwste firmware van de USG downloaden via een andere weg en handmatig updaten (via Putty / WinSCP) in het apparaat via een laptop. Met de nieuwste firmware erop kon ik weer bij de configuratie in de USG en de Vlan instellen en heb ik eindelijk een internet verbinding! Had al geprobeerd om de USG gewoon aan een lan van de Zyxel router aan te sluiten, maar zonder effect. Blijkt dat geen enkel apparaat het aan één van de lan verbindingen op de router het doet.. ander probleempje wat niet echt bijdroeg aan een eenvoudige oplossing.. maar inmiddels dus gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
De TV intussen werkend :9 . In een laatste poging i.p.v. alleen het modem en de TV ontvanger ook de media converter eens herstart en warempel, de ontvanger gaat de firmware downloaden.

Het kan dus aan twee dingen liggen, m'n telefoontje naar T-Mobile gisteren of het opnieuw starten van de media converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 10:20
Geen tv meer hier in Hoofddorp. Gelukkig nog wel internet en dus TV Anywhere en een Chromecast...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:26

Edd

FreshM schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:58:
Geen tv meer hier in Hoofddorp. Gelukkig nog wel internet en dus TV Anywhere en een Chromecast...
Niet alleen in Hoofddorp ;)
https://allestoringen.nl/storing/t-mobile

Rond 22:15 vloog inderdaad de TV er bij mij uit, maar internet werkt nog wel. Dat is voor mij het belangrijkste.
Ik lees wel dat op sommige plekken ook geen internet hebben..

Schijnt trouwens een stroomstoring te zijn:
https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMickB
  • Laatst online: 07:54
dannbla schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:38:
Hier sinds eergisteren ook over op T-Mobile. Ouders hadden eerst een 100/100 abonnement afgesloten. Na het klantvoordeel toegevoegd te hebben ze toch weten te overhalen om voor die 2 euro extra naar 750/750 te gaan. Eerst wat gedoe dat de poorten op de router max 100Mbps doorgaven maar na het om prikken van wat kabels geven de poorten nu 1Gbps door en haal ook snelheden ruim boven de 750 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind bij port scans gekke dingen op mijn Draytek Vigor 2132F router:
- Bij scan van buitenaf vind ik port 25 open en bij connecten kom ik uit op een T-Mobile mail proxy??
https://pbs.twimg.com/med...k4v?format=jpg&name=large
- Bij scan van binnenuit vind ik:
210 (z39-50),
515 (printer spooler) en
4430 (rsqlserver/REAL SQL Server).

Lijken me gekke poorten om open te hebben staan, toch? Kan iemand met T-Mobile Thuis en dezelfde router bevestigen of dit zo hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:54:
[...]

Niet alleen in Hoofddorp ;)
https://allestoringen.nl/storing/t-mobile

Rond 22:15 vloog inderdaad de TV er bij mij uit, maar internet werkt nog wel. Dat is voor mij het belangrijkste.
Ik lees wel dat op sommige plekken ook geen internet hebben..

Schijnt trouwens een stroomstoring te zijn:
https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385
Hier in 1068 Amsterdam nog steeds geen internet. [TV heb ik niet]Glas geeft ook geen licht. Guideon moet langs komen om het na te kijken. Eerste datum 16-08!! Best kwalijk dat zo'n groot bedrijf als T-Mobile een organisatie moet inhuren welke zo'n lange wachttijd heeft bij problemen. Bij Ziggo ook wel storing gehad, maar dat was meestal binnen 24-48 uur opgelost.

Moet wel erbij vermelden dat dit in anderhalf jaar de eerste grote storing bij mij is. Dat dan weer wel. En ik mag met mijn telefoon hotspotten, daar geven ze dan even tijdelijk unlimited voor.

Toevallig nog anderen in 1068 Amsterdam die met hetzelfde euvel zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:26

Edd

Verwijderd schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:37:
Eerste datum 16-08!! Best kwalijk dat zo'n groot bedrijf als T-Mobile een organisatie moet inhuren welke zo'n lange wachttijd heeft bij problemen. Bij Ziggo ook wel storing gehad, maar dat was meestal binnen 24-48 uur opgelost.
Probleem hierbij is, naar mijn weten, dat T-Mobile geen eigenaar is van de infrastructuur, maar Reggefiber(??) is. Bij dit soort problemen moeten ze dus een derde partij aansturen, die hun eigen planning hebben. Dat ze geen extra prio hieraan kunnen geven (als in een storing) vind ik dan wel weer minder.
Ziggo is natuurlijk ook eigenaar van de infra met eigen monteurs e.d. Dus dat maakt het wat makkelijker om aan dit soort problemen snel wat te doen.

Heb je wel je router/FTU herstart? O-)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

1068'er hier. Werkt na de storing weer prima bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Edd schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:57:
[...]

Probleem hierbij is, naar mijn weten, dat T-Mobile geen eigenaar is van de infrastructuur, maar Reggefiber(??) is. Bij dit soort problemen moeten ze dus een derde partij aansturen, die hun eigen planning hebben. Dat ze geen extra prio hieraan kunnen geven (als in een storing) vind ik dan wel weer minder.
Ziggo is natuurlijk ook eigenaar van de infra met eigen monteurs e.d. Dus dat maakt het wat makkelijker om aan dit soort problemen snel wat te doen.

Heb je wel je router/FTU herstart? O-)
[/quote]

Dat ze idd geen prio kunnen aangeven bij Guideon is dus echt niet echt te begrijpen. Begreep van KS dat ik nog gelukkig moet zijn met 10 dagen, kan wel tot 3 weken oplopen.

Mediaconverter van de stroom gehad en mijn router ook herstart. Geen resultaat. Maar wat ik opmerkte, er zit ook geen licht in het glas..dus er zit gewoon geen signaal [of intepreteer ik dat niet juist?
JorisM schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:01:
1068'er hier. Werkt na de storing weer prima bij mij :)
Wrijf nog maar even wat zout in de gapende wond. Fijne buurman.... :*)

Edit:

Bedacht mij dat ik nog ergens een mediaconverter had liggen. Lang zoeken en gevonden. Deze er even aangehangen en alles is weer up and running. Meteen maar weer één besteld op reserve. Lijkt mij gezien de ervaring nu om ook een reserve SFP aan te schaffen. Heb gezocht op FS, maar ik zou bij G niet weten welke te bestellen. Iemand met een linkje naar een juiste SFP? Bij voorkeur die T-mobile erbij levert. Weet ik zeker dat de glaskabel er in past...

Blijft wel staan dat ik het eigenlijk onacceptabel vind dat het verhelpen van een storing 10 dagen minimaal moet gaan duren

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2019 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
[b]larsF in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"larsF schreef op maandag 5 augustus 2019 @i.Stijn
Mocht je er op tegen zijn dat ze glasvezel aanleggen bij je thuis ,dan betaal je in de toekomst kosten voor het aanleggen.
Hier in de straat was tot voor kort geen glasvezel beschikbaar, maar sinds kort dus ineens wel (blijkbaar waren ze vergeten eerder de kabels omhoog te trekken bij de ingang van een deel van de woningen?). Maar goed, ze hebben geen aanbod gedaan om de aansluiting te plaatsen. Betekent dat dat ik zou moeten betalen voor de aansluiting? Dat zou wel een beetje lullig zijn: ik heb de aansluiting immers niet formeel kunnen afwijzen (wat ik toch al niet zou doen, want ik wil juist wel glasvezel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
TheVivaldi schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:03:
[...]

Hier in de straat was tot voor kort geen glasvezel beschikbaar, maar sinds kort dus ineens wel (blijkbaar waren ze vergeten eerder de kabels omhoog te trekken bij de ingang van een deel van de woningen?). Maar goed, ze hebben geen aanbod gedaan om de aansluiting te plaatsen. Betekent dat dat ik zou moeten betalen voor de aansluiting? Dat zou wel een beetje lullig zijn: ik heb de aansluiting immers niet formeel kunnen afwijzen (wat ik toch al niet zou doen, want ik wil juist wel glasvezel).
In principe biedt een aannemer (ingehuurd door Reggefiber) maar 1 keer aan om de glasvezelaansluiting kosteloos aan te leggen naar de meterkast. Hiervoor moet je dan wel thuis zijn. En ja, ze moeten je hiervoor inderdaad wel benaderen. Vreemd dat dit bij jou niet gebeurd. Woon je een flat of appartementengebouw? Bij koop: dan wordt de VVE hiervoor namelijk benaderd. Zij moeten dit doorgeven naar hun leden. Bij huur: de woningbouw-vereniging/verhuurder wordt beanderd en hoort dan de huurders te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Soundwork schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:33:
[...]

In principe biedt een aannemer (ingehuurd door Reggefiber) maar 1 keer aan om de glasvezelaansluiting kosteloos aan te leggen naar de meterkast. Hiervoor moet je dan wel thuis zijn. En ja, ze moeten je hiervoor inderdaad wel benaderen. Vreemd dat dit bij jou niet gebeurd. Woon je een flat of appartementengebouw? Koop: dan wordt de VVE hiervoor namelijk benaderd. Zij moeten dit doorgeven naar hun leden. Huur: de woningbouw-vereniging/verhuurder hoort dan de huurders te benaderen.
Huur (sociale huur). Ik zal mijn woningbouwvereniging eens bellen dan, dank voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Zijn er hier meer mensen die op ODF (Glasoperator) last hebben van een lage upload?
De download zit gemiddeld op 850 Mbps maar upload blijft meestal rond de 350 Mbps steken.

Het IP adres zit in de range 5.132.x.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:19

996

Helsie schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:05:
Ik vind bij port scans gekke dingen op mijn Draytek Vigor 2132F router:
- Bij scan van buitenaf vind ik port 25 open en bij connecten kom ik uit op een T-Mobile mail proxy??
https://pbs.twimg.com/med...k4v?format=jpg&name=large
- Bij scan van binnenuit vind ik:
210 (z39-50),
515 (printer spooler) en
4430 (rsqlserver/REAL SQL Server).

Lijken me gekke poorten om open te hebben staan, toch? Kan iemand met T-Mobile Thuis en dezelfde router bevestigen of dit zo hoort?
Als ik via https://www.whatismyip.com/port-scanner/ scan dan staat poort 25 dicht bij mij (zelfde Vigor) 1723 staat wel open (PPTP?)

Hoe ik van binnenuit moet scannen weet ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33
Soundwork schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:41:
Zijn er hier meer mensen die op ODF (Glasoperator) last hebben van een lage upload?
De download zit gemiddeld op 850 Mbps maar upload blijft meestal rond de 350 Mbps steken.

Ik heb dat ook 2x of 3x gehad maar dan zat ook de download op 250/300 Mbps. De media converter even van de stroom halen loste dat vreemd genoeg telkens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Polster schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:17:
[...]

Ik heb dat ook 2x of 3x gehad maar dan zat ook de download op 250/300 Mbps. De media converter even van de stroom halen loste dat vreemd genoeg telkens op.
Zojuist gedaan, maar dat lost bij mij het probleem helaas niet op. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-09 13:03
Soundwork schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:41:

Bij mij juist de laatste tijd alleen maar extreem hoge up en down! Zullen ze binnenkort 1gbps beschikbaar maken?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/q5dBczH/Schermafbeelding-2019-08-10-om-12-01-40.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Laatst online: 06-02 16:35
Wow @rensvanaarden dat doe je netjes! Ik heb Speedtest nog nooit 1000+ zien weergeven. Wat voor setup gebruik je?

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Soundwork schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:43:
[...]

Zojuist gedaan, maar dat lost bij mij het probleem helaas niet op. :-(
Mijn issues met betrekking tot upload lopen ook al vanaf dag 1. Ik zit ook in de 5.132.x range. Zo te zien gaat het niet helemaal lekker in bepaalde blokken, zoals laatst met bepaalde poorten in 3x range meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hoe zit het tegenwoordig met T-Mobile en opnemen.

Wij willen 2 kastjes en kunnen nu met Tweak boven verder kijken waar wij beneden aan begonnen waren evenals beneden opnemen en op elk boxje kijken.
Is dat bij T-Mobile inmiddels ook het geval of hanteren zij nog steeds een HDD zodat je beide boxjes echt helemaal los hebt?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:51
Rubman schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:04:
Hoe zit het tegenwoordig met T-Mobile en opnemen.

Wij willen 2 kastjes en kunnen nu met Tweak boven verder kijken waar wij beneden aan begonnen waren evenals beneden opnemen en op elk boxje kijken.
Is dat bij T-Mobile inmiddels ook het geval of hanteren zij nog steeds een HDD zodat je beide boxjes echt helemaal los hebt?
T-Mobile heeft nog HDD’s :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

king006 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:22:
[...]

Dat is wel een deal breaker jammer genoeg.
Dan wordt het ondanks dat we beide ook een mobiel abonnement hebben bij T-Mobile toch KPN ook al is die ff wat duurder per jaar.

Thx voor het snelle antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
king006 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:22:
[...]

Zo verkeerd vind ik dat niet - als er - om wat voor reden dan ook - geen verbinding is, kan je nog wel bij de opnames komen (mits die al aangemeld was op het netwerk voordat de verbinding eruit vloog), probeer dat maar eens met een cloud-based systeem ;)

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Comp User schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 18:24:
[...]

Zo verkeerd vind ik dat niet - als er - om wat voor reden dan ook - geen verbinding is, kan je nog wel bij de opnames komen (mits die al aangemeld was op het netwerk voordat de verbinding eruit vloog), probeer dat maar eens met een cloud-based systeem ;)
Ja maar het betekent ook direct dat je op ontvanger 2 niet kan kijken wat je met 1 hebt opgenomen en vice versa.
Vind ik persoonlijk wel irritant, want dat gebruiken we nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Rubman schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 18:29:
[...]

Ja maar het betekent ook direct dat je op ontvanger 2 niet kan kijken wat je met 1 hebt opgenomen en vice versa.
Vind ik persoonlijk wel irritant, want dat gebruiken we nog wel eens.
Dat is zo, het mooiste zou zijn om een keuze te hebben, neen ik op de hdd op, of in de cloud (met hetzelfde apparaat bij voorkeur).

Ik heb trouwens nog 2 oudere Amino's staan, zouden die het nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:51
[...]

Dan heb ik liever de cloud ;) 1 keer geen verbinding met de cloud en dan 1 opname missen heb ik liever dan een box die kapot gaat waarop al je opnames staan die dag foetsie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Naja, ik mis nu allerlei opnames, foute opnames, zwarte opnames en irritant herhaalde opnames omdat hij een tijdplanning maakt ipv een programma opneemt via de gids.Doe mij maar cloud.
Tevens opnames starten vanuit de app is ideaal (zoals bij KPN)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

king006 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:25:
[...]

Dan heb ik liever de cloud ;) 1 keer geen verbinding met de cloud en dan 1 opname missen heb ik liever dan een box die kapot gaat waarop al je opnames staan die dag foetsie zijn.
Dat heb ik nog geen enkel moment gehad bij KPN, dat er GEEN opname werd gemaakt wanneer de ITV Ontvanger geen verbinding had met het netwerk (en dit kwam toch echt geregeld voor). Wat je eerder zou zien is dat er geen opname wordt gemaakt in de cloud omdat er toevallig iets niet helemaal lekker loopt in de cloud zelf.

Bij T-Mobile zit ik inmiddels aan een zoveelste recorder en naarmate het aantal opnames op de harddisk oploopt, des te trager het ding begint te werken dus inmiddels vrouwlief maar gezegd dat brakke ding te retourneren en dan maar te kijken of we zaken via uitzending gemist e.d. kunnen terugkijken. De recorder is de € 5,00 per maand zekers niet waard. Geregeld zelfs ook meegemaakt dat opnames niet worden beëindigd en hierdoor een opname van meer dan 2 dagen op de harddisk staat.
Get!em schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:21:
Tevens opnames starten vanuit de app is ideaal (zoals bij KPN)
Dat was naast "Cloud" zelf één van de meest positieve dingen bij KPN, de rest is gewoon niets anders dan wat T-Mobile aanbiedt maar dan voor minder geld (in geval van ODF-infra overigens).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2019 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Bij Telfort op de oude propositie kon je ook gewoon via de iPad-app opnames inplannen voor je harddisk recorder, heeft niet zoveel met de cloud te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
[...]

Je betaald alleen voor een opname kastje 10 euro ipv 5 euro bij de concurrent (of zonder opname). Scheelt met 2 decoders toch 10euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
Sinds eind vorige week Tmobile glasvezel met Zyxel model. Helaas heb ik erg veel problemen met de portforwarding/DMZ.
Poortforwading van sommige poorten lijkt niet of slecht te werken en als ik het wel even werkend heb dan heb ik een extreem instabiele verbinding die elke paar seconden er uit ligt. Iemand anders deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouter.N schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:40:
Sinds eind vorige week Tmobile glasvezel met Zyxel model. Helaas heb ik erg veel problemen met de portforwarding/DMZ.
Poortforwading van sommige poorten lijkt niet of slecht te werken en als ik het wel even werkend heb dan heb ik een extreem instabiele verbinding die elke paar seconden er uit ligt. Iemand anders deze ervaring?
Hier toevallig ook. Ben al 2 weken bezig met het aan de praat krijgen van een simpele ftp. Passive ports wil gewoon niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Heb nu 3 series op opname staan. Hiervan is bij 1 serie slechts 1 van de 5 opnames echt gelukt afgelopen maand. Bij de andere series is slagingskans ongeveer 50%

Omdat uitzending gemist ook slecht werkt of niet beschikbaar is, schakel ik nu veel via de app en casting.

[ Voor 25% gewijzigd door Get!em op 12-08-2019 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:41:
[...]

Hier toevallig ook. Ben al 2 weken bezig met het aan de praat krijgen van een simpele ftp. Passive ports wil gewoon niet werken.
Onderstaande afbeelding laat duidelijk de problemen zien die ik heb;

Afbeeldingslocatie: https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/tmobile-nl/attachment/14cc29fd-6fda-4277-bb12-3bcc72aca6d5.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-09 13:03
wimpien schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:41:
Wow @rensvanaarden dat doe je netjes! Ik heb Speedtest nog nooit 1000+ zien weergeven. Wat voor setup gebruik je?
Niks bijzonders. Gewoon de standaard Draytek haha. Hij schiet weleens nog hoger zelfs. Vind het ook zeer bijzonder dat je deze snelheden kan halen zonder eigen setup haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Laatst online: 06-02 16:35
rensvanaarden schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:34:
[...]

Niks bijzonders. Gewoon de standaard Draytek haha. Hij schiet weleens nog hoger zelfs. Vind het ook zeer bijzonder dat je deze snelheden kan halen zonder eigen setup haha
Dat vind ik knap voor de Draytek. Ik zit niet op ODF, dus ik kan het zelf niet testen. Misschien zijn er meer die de verhoging in snelheid gemerkt hebben.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Vandaag weer in samenwerking een test gedaan betreffende het probleem dat T-Mobile Mobile/Ben geen route heeft naar T-Mobile Fiber WBA 31.21.x.x

Ze dingen mee kijken in de firewall aan de Fiber kant.

Er werd terug gebeld dat ze niets zagen, maar heb uitgelegd dat dat ook klopt omdat de route na de tweede hop dood loopt @ T-Mobile Mobiel.

Ik hoop dat ze er nu wat vaart achter gaan zetten.

Er zijn inmiddels wel een hoopje klanten die dezelfde klacht hebben, en het is dus bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-08 13:40

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

boswandeling schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:03:
Vandaag weer in samenwerking een test gedaan betreffende het probleem dat T-Mobile Mobile/Ben geen route heeft naar T-Mobile Fiber WBA 31.21.x.x

Ze dingen mee kijken in de firewall aan de Fiber kant.

Er werd terug gebeld dat ze niets zagen, maar heb uitgelegd dat dat ook klopt omdat de route na de tweede hop dood loopt @ T-Mobile Mobiel.

Ik hoop dat ze er nu wat vaart achter gaan zetten.

Er zijn inmiddels wel een hoopje klanten die dezelfde klacht hebben, en het is dus bekend.
Bij mij is het weer mogelijk om vanaf de 4G verbinding naar thuis (31.21.x.x) te connecten. Op het T-Mobile forum zijn er meer mensen waarbij het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
wouter.N schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:21:
[...]

Onderstaande afbeelding laat duidelijk de problemen zien die ik heb;

[Afbeelding]
Niemand anders in de IP range 31.21.x.x met zulke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
wouter.N schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:14:
[...]

31.20.x.x hier, maar ik heb geen problemen geconstateerd _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:01
wouter.N schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:14:
[...]

Misschien een soort van DOS-bescherming van je Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
klungeltweaker schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:13:
[...]

Bij mij is het weer mogelijk om vanaf de 4G verbinding naar thuis (31.21.x.x) te connecten. Op het T-Mobile forum zijn er meer mensen waarbij het weer werkt.
Sinds wanneer ?

Hier nog steeds niet, een traceroute loopt nog steeds dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
hcQd schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:56:
[...]

Misschien een soort van DOS-bescherming van je Zyxel.
DDOS bescherming, firewall, ALG etc etc staat uit al. Het probleem is niet alleen wanneer ik ping, het probleem is ook tijdens het gebruik van mijn VPN server. Alleen is dat moeilijker aan te tonen dan via ping TCP.

[ Voor 7% gewijzigd door wouter.N op 12-08-2019 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 19:24

pinda powerrr

Slow down...

Even de vraag hier droppen:

Voor de sportvereniging willen we in de sporthal alles in één glasvezel 500/500 hebben. Denkt iemand dat ze argwaan krijgen als we het particulier aanvragen? Zodra je naar zakelijk glas gaat kijken gaan de prijzen namelijk omhoog en de mogelijkheden omlaag :X
Aansluiting van glas ligt al in de meterkast, dus dat is het probleem niet...

Een van de voordelen is bv Fox Sport, dat is wel leuk voor in de kantine 8)

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Qua internet is het geen probleem.
Voor wat betreft Fox sports afspelen, dat kan wel een issue zijn.
Daar heb je een licentie voor nodig; https://www.foxsports.nl/zakelijk/#

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
wouter.N schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:57:
[...]

DDOS bescherming, firewall, ALG etc etc staat uit al. Het probleem is niet alleen wanneer ik ping, het probleem is ook tijdens het gebruik van mijn VPN server. Alleen is dat moeilijker aan te tonen dan via ping TCP.
Magisch heb ik vandaag opeens geen problemen meer:

Connection statistics:
Attempted = 366, Connected = 366, Failed = 0 (0.00%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 19:24

pinda powerrr

Slow down...

Quad schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:48:
Qua internet is het geen probleem.
Voor wat betreft Fox sports afspelen, dat kan wel een issue zijn.
Daar heb je een licentie voor nodig; https://www.foxsports.nl/zakelijk/#
Er wordt natuurlijk niet hardop geroepen dat er wel eens een wedstrijdje wordt bekeken met zijn allen na een training ;) 8)

Thanks, dacht al te denken dat het waarschijnlijk geen issue zou zijn, ze komen tenslotte niet in persoon controleren of je wel echt particulier bent.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
pinda powerrr schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:46:
Voor de sportvereniging willen we in de sporthal alles in één glasvezel 500/500 hebben. Denkt iemand dat ze argwaan krijgen als we het particulier aanvragen? Zodra je naar zakelijk glas gaat kijken gaan de prijzen namelijk omhoog en de mogelijkheden omlaag :X
Wij hebben bij onze Scouting vereniging ook gewoon een particuliere internetverbinding aangevraagd (ook van T-Mobile) en daar dezen ze niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 23:16
We hebben T-mobile glasvezel, hadden eerst 200Mbit, konden paar maanden geleden gratis upgraden naar 500Mbit wat uiteindelijk niet gratis was!
Maar goed 500Mbit hebben we nooit gehaald, max wat we haalden was rond de 200. Monteur is langs geweest en andere modem gehad, ook een wifi versterker erbij gekregen want op zolder waar we slapen hadden we geen bereik. Monteur gaf aan dat we 500 never nooit zouden halen en dat veel meer mensen issues mee hebben. 500 hebben we niet nodig aangezien we niks downloaden. Monteur heeft ons aangeraden 100Mbit pakket te nemen want die was gratis up te graden naar 200Mbit.
Zo gezegd zo gedaan, we halen nu maar max rond de 60Mbit, modem moet af en toe wel gereset worden aangezien download snelheid naar ong 10kpbs gaat (KloteK*tZooi)
Plus tv zenders happeren standaard als je tv aanzet en of wisselt van kanaal, geluid en mond beweging lopen ook niet synchroom. Pas als je wisselt van kanaal en terug dan loopt het weer normaal.

In November loopt onze contract af en we gaan Ziggo nemen, prijsverschil is er haast niet.
In mijn oude huis heb ik Ziggo met eigen router, maarja de vrouw wilde perse T-mobile en die is er nu ook klaar mee haha.
T-mobile glas is naar onze ervaring bagger!
Pagina: 1 ... 58 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie