[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.235 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:07
Volgens mij worden de eerste huisaansluitingen pas in september/oktober gerealiseerd (althans, dat dacht ik gelezen te hebben). Ondertussen komt KPN ook rond die tijd fiber aanleggen hier in de wijk en zit nu te wachten op het overstap aanbod van mijn 8Mbit ADSL lijntje (backup) naar fiber. Zal wel geen 10 euro per maand zijn ben ik bang. :)

Ook de 55 euro voor 1Gbit internet en TV (Eerste jaar 35 per maand) is erg aantrekkelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 16-07-2019 16:33 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:02
Vannacht is er onderhoud geweest (T-Mobile Fiber 200/200) in postcode 2425 (Leiden)
Ik heb hierbij een nieuw IP adres gekregen, geen probleem.

Vandaag kwam ik er achter dat ik vanaf mijn Smartphone geen OpenVPN verbinding kon maken mijn T-Mobile Mobiel naar mijn Fiber thuis.

Ik heb diverse tests gedaan, maar als ik ping of trace vanaf T-Mobile Mobiel naar mijn T-Mobile Fiber thuis, kreeg ik time-outs en doodlopend spoor.

Meer mensen die dit opvalt ?

EDIT

Helaas ook een kleine "verslechtering" qua latency te zien in smokeping
Nu net zulke ping tijden als ziggo :P

tmobile

[ Voor 29% gewijzigd door boswandeling op 16-07-2019 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Net voor de 5e keer gideon aan de deur.
Tv hapert nogsteeds(sinds november) en gideon geeft u aan wij kunnen niks meer doen. aaangezien alles al 4x vervangen is.
Hij heeft bij tmobile aangegeven dat er een nieuw modem moet komen van het nieuwe merk(ben de naam kwijt weet iemand die toevallig) en werkt dit een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
sgouman schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:54:
Net voor de 5e keer gideon aan de deur.
Tv hapert nogsteeds(sinds november) en gideon geeft u aan wij kunnen niks meer doen. aaangezien alles al 4x vervangen is.
Hij heeft bij tmobile aangegeven dat er een nieuw modem moet komen van het nieuwe merk(ben de naam kwijt weet iemand die toevallig) en werkt dit een beetje goed?
Je bent zeker niet de enige, ik heb er zelf ook nog steeds last van.

Kijk hier eens naar, het enige wat ik weet is dat het niet modem / router gerelateerd is, ik gebruik zelf een edgerouter 6p, een kennis van mij de Asus AC68u (merlin firmware).

"Onze" aansluiting is nog op de Draytek gebaseerd, I weet niet of jij de Draytek, Huawei of de Zyxel (nieuwste model) hebt, maar ik zou er (nog) niet op rekenen dat je een "nieuwe(re)" router krijgt, bij mij was het Draytek voor Draytek, terwijl de Huawei wel al bij nieuwe klanten / aansluitingen opgeleverd werd.

[ Voor 16% gewijzigd door Comp User op 17-07-2019 21:25 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:09
boswandeling schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:03:
Vannacht is er onderhoud geweest (T-Mobile Fiber 200/200) in postcode 2425 (Leiden)

Vandaag kwam ik er achter dat ik vanaf mijn Smartphone geen OpenVPN verbinding kon maken mijn T-Mobile Mobiel naar mijn Fiber thuis.

Ik heb diverse tests gedaan, maar als ik ping of trace vanaf T-Mobile Mobiel naar mijn T-Mobile Fiber thuis, kreeg ik time-outs en doodlopend spoor.

EDIT

[Afbeelding: tmobile]
Maak je verbinding middels een ovpn bestand?
Probeert hij daarin niet te connecten naar het oude ip?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Comp User schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:20:
[...]

Je bent zeker niet de enige, ik heb er zelf ook nog steeds last van.

Kijk hier eens naar, het enige wat ik weet is dat het niet modem / router gerelateerd is, ik gebruik zelf een edgerouter 6p, een kennis van mij de Asus AC68u (merlin firmware).

"Onze" aansluiting is nog op de Draytek gebaseerd, I weet niet of jij de Draytek, Huawei of de Zyxel (nieuwste model) hebt, maar ik zou er (nog) niet op rekenen dat je een "nieuwe(re)" router krijgt, bij mij was het Draytek voor Draytek, terwijl de Huawei wel al bij nieuwe klanten / aansluitingen opgeleverd werd.
Ik heb huawei al. Zelfs gideon en reggefiber weten niet wat ze moeten doen. De man van gideon heeft tmobile gebeld om de nieuwe router te ontvangen. Hopelijk lukt het dan toch. blijkbaar moet de backoffice goedkeuring geven en hebben die achterstand. Moet fus 8 werkdagen wachren of ik hem krijg of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:40:
[...]

Maak je verbinding middels een ovpn bestand?
Probeert hij daarin niet te connecten naar het oude ip?
Nope.

Maar als ik ping vanaf mijn T-Mobile mobiel naar mijn nieuwe externe IP krijg ik time-out, en als ik een trace doe loopt hij dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
sgouman schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:03:
[...]

Ik heb huawei al. Zelfs gideon en reggefiber weten niet wat ze moeten doen. De man van gideon heeft tmobile gebeld om de nieuwe router te ontvangen. Hopelijk lukt het dan toch. blijkbaar moet de backoffice goedkeuring geven en hebben die achterstand. Moet fus 8 werkdagen wachren of ik hem krijg of niet.
Kijk dan niet vreemd op als je wederom een Huawei krijgt.

Wat je evt ter overbrugging kunt doen is - zoals ook in de link die ik plaatste geadviseerd - je tablet of een Chromecast gebruiken, het schijnt ook op een desktop / laptop te kunnen tegenwoordig, maar daar heb ik geen ervaring mee, ik kijk als het te erg is gewoon op m'n tablet.

Het voordeel van kijken op de tablet is dat je meer zenders / programma's via "gemist" kunt (terug)kijken tov de Entone (met hdd in mijn geval), geen ervaring met de Aria 610x die ze tegenwoordig schijnen uit te leveren.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:48
Zenders ARD en ZDF zijn nu op kanaal 391 en 392 beschikbaar in HD. :)

Staat nog niet in het zenderoverzicht.

https://thuisservice.t-mo...en-radio/zenderoverzicht/

[ Voor 54% gewijzigd door WhySoSerious? op 18-07-2019 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
R2L schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:27:
Even een waarschuwing. Het lijkt erop dat T-Mobile momenteel wat probleempjes heeft met de DHCP server. Nadat ik mijn router had ge-update kreeg ik geen IP adres meer. Ook het standaard bijgeleverde Huawei modem kreeg geen IP adres. Duurde bijna een uur voordat ik weer on-line was en heb nu een IP adres gekregen in een hele andere range.
Ik had hetzelfde afgelopen vrijdag. Ging gamepc upgrade, maar had cpu van server nodig, waardoor pfsense 8 uur offline was geweest. Na het opnieuw opstarten kreeg ik ook een totaal ander ip. Welke eerst geen netwerk toegang gaaf. Na een paar reboots van pfSense plots wel. Had eerst 185. later 5.132. en nu eentje in de range van 31.201.

Ping verschil tussen Ziggo en T-Mobile is ook kleiner geworden. Het begon met Ziggo altijd 20ms en T-Mobile 10ms. Dat verschil is duidelijk voornamelijk aan Ziggo's kant behoorlijk naar beneden bij gesteld.
Naar server van OVH:
T-Mobile:
10 packets transmitted, 10 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 12.762/13.076/14.927/0.622 ms

Ziggo:
round-trip min/avg/max/stddev = 13.322/14.910/18.096/1.400 ms

Tweakers.net:
T-Mobile:
round-trip min/avg/max/stddev = 7.596/7.903/9.482/0.538 ms

Ziggo:
round-trip min/avg/max/stddev = 7.650/9.130/11.511/1.302 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 21:37

R2L

KingHorse schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:01:
[...]

Ik had hetzelfde afgelopen vrijdag. Ging gamepc upgrade, maar had cpu van server nodig, waardoor pfsense 8 uur offline was geweest. Na het opnieuw opstarten kreeg ik ook een totaal ander ip. Welke eerst geen netwerk toegang gaaf. Na een paar reboots van pfSense plots wel. Had eerst 185. later 5.132. en nu eentje in de range van 31.201.

Ping verschil tussen Ziggo en T-Mobile is ook kleiner geworden. Het begon met Ziggo altijd 20ms en T-Mobile 10ms. Dat verschil is duidelijk voornamelijk aan Ziggo's kant behoorlijk naar beneden bij gesteld.
Naar server van OVH:
T-Mobile:
round-trip min/avg/max/stddev = 12.762/13.076/14.927/0.622 ms

Ziggo:
round-trip min/avg/max/stddev = 13.322/14.910/18.096/1.400 ms

Tweakers.net:
T-Mobile:
round-trip min/avg/max/stddev = 7.596/7.903/9.482/0.538 ms

Ziggo:
round-trip min/avg/max/stddev = 7.650/9.130/11.511/1.302 ms
Klopt, zit hier ook ineens in de 31 reeks en de responsetijd is achteruit gegaan, wat af en toe zelfs merkbaar is tijdens het surfen op internet. Speedtest is overigens wel oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:07

EDIT

Het zou kunnen zijn dat, omdat je een ander IP hebt gekregen, je verkeer anders door het netwerk gerouteerd wordt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:10
R2L schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:27:
Even een waarschuwing. Het lijkt erop dat T-Mobile momenteel wat probleempjes heeft met de DHCP server. Nadat ik mijn router had ge-update kreeg ik geen IP adres meer. Ook het standaard bijgeleverde Huawei modem kreeg geen IP adres. Duurde bijna een uur voordat ik weer on-line was en heb nu een IP adres gekregen in een hele andere range.
Dank voor de heads-up. Mijn internet viel net weg (half uurtje nadat ik mijn Unifi setup had geupdate). T-mobile router aangesloten, die kreeg vervolgens een 31.x.x.x adres. Daarna de Unifi even van de stroom gehaald, weer aangesloten, en nu heb ik weer internet op mijn oude en vertrouwde 85.x.x.x adres.

Het lijkt er op dat hun DHCP server inderdaad wat kuren had.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51

Quad

Doof

Ik zit zelf al vanaf het begin op een 31.x adres.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ballebek schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:32:
[...]

Het zou kunnen zijn dat, omdat je een ander IP hebt gekregen, je verkeer anders door het netwerk gerouteerd wordt.
Dat denk ik ook. Maar er gaat ergens in het netwerk van T-Mobile iets niet goed. Dit is niet iets waar ik iets aan kan doen.

Het is uiterst vervelend, domotica niet te besturen, camera niet te bekijken, alarm niet te besturen. Opgelost door een VPN naar een gateway in amsterdam te maken.

Al deze diensten werken op IP en poort of p2p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Vandaag is de monteur ook bij ons langs geweest voor het aansluiten. Helemaal prima hoor!

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavalon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-06 14:29
Gisteren ook van Telfort 100/100 glasvezel (WBA) overgezet naar T-mobile thuis met 750/750 glasvezel (ODF).

Doos met ZYXEL router, Amino ARIS 610x tv setupbox en nieuwe glasvezel media converter kwam paar dagen geleden. Heb alles zelf zoveel mogelijk opgehangen en aangesloten en nieuwe CAT6 kabels gebruikt (in de doos zaten CAT5E kabels - korte en lange kabel). Tussen meterkast en huiskamer lagen al twee netwerk kabels die goed werken.

Monteur kwam pas in de middag (binnen het geplande tijdblok) en goed 10 minuten binnen. Netjes was dat hij vroeg of ik twee blindplaten had voor de oude GENEXIS glasvezelmodem waarvan hij een deel verwijderde en deel liet hangen. Ik zei dat ik nooit blindplaten had gekregen waarop hij naar auto liep en er twee uitpakte en erop klikte. Ziet mijn meterkast er weer netjes uit.. De nieuwe mediaconnector was binnen 2 minuten geinstalleerd (is aangesloten op de GENEXIS deel wat blijft hangen) en direct kreeg de Zyxel router een IP-adres. TV werkte ook direct na herstart Amino ARIS box. De Amino updated zichzelf met de laatste firmware. Monteur liet mij zien dat in een speedtest hij ruim 600MB/sec haalde. Draadloos op zijn mobiel dus geloof wel dat ik 750/750 via kabel heb (nog niet getest).

Nu ruim 24u later moet ik zeggen dat ik niet enthousiast ben over de Zyxel router en de Amino ARIS setopbox. Beeld op TV is zeker goed (op OLED 4k), maar elke paar minuten stottert/freezed het TV boxje voor 2-3 seconden. Best irritant. De Zyxel router instellen is een crime; ik krijg de GUI maar niet stabiel en moest constant opnieuw inloggen. Er is geen mogelijkheid om te controleren op een firmware update. Na een aanpassing in de instellingen duurt het lang voordat Wifi verbindingen stabiel zijn want ik zag ik continue reconnects op mijn macbook uit 2017 (vorig model). Pas na een kwartier ofzo wordt de verbinding weer stabiel. Moet dus van de GUI afblijven. Mijn TV uit 2017 zag het wifi netwerk (op 5Ghz) pas nadat ik het kanaal had gepast (netflix wil geen 4K content tonen op 2.4Ghz). Mijn zoon zegt dat zijn Playstation 4 beter werkt en lagere ping. Die is blij.

Als test er een Netgear GS108E v3 switch tussen gezet en de Amino Aris Box rechtstreeks aangesloten op de switch en niet meer op de Zyxel router. VLANs ingesteld. De Zyxel lijkt nu iets stabieler, maar ik zie geen effect in de Amino Aris box. Wellicht nog wat klooien met Quality of Service en IGPM snooping.

Omdat de internet snelheid goed is, de Wifi iets beter is dan op vorige WIFI router, ben ik wel tevreden. TV kijk ik weinig en als er ooit een TV Anywhere APP voor Android TV komt vliegt dat kastje eruit.

[ Voor 23% gewijzigd door xavalon op 19-07-2019 00:18 . Reden: kleine aanvulling; tekstueel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@xavalon als je al Android TV hebt, kan je TV Anywhere ook casten, werkt goed!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavalon
Quad schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 00:58:
@xavalon als je al Android TV hebt, kan je TV Anywhere ook casten, werkt goed!
thx, inderdaad ook een optie. Ik las op internet dat er wel mensen zijn die het gelukt is om de tv-anywhere app op hun android TV te 'sideloaden’. Ook proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:37
@xavalon, zelf heb ik het geprobeerd middels sideloaden en middels de methode beschreven in onderstaande post. Bij beide resulteerde dat helaas niet in een werkbare oplossing (een deel van de app viel buiten het scherm en door menu's navigeren was niet responsief) en gebruik we nog steeds de 'cast methode'.

alesandro_46 in "[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)"

Mogelijk heb jij een beter resultaat dan ik. :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

xavalon schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:19:
[...]

thx, inderdaad ook een optie. Ik las op internet dat er wel mensen zijn die het gelukt is om de tv-anywhere app op hun android TV te 'sideloaden’. Ook proberen waard.
Ik heb hem ook op mn Android TV gehad, maar hier werd ik niet zo enthousiast over. De interface is nogal beroerd om met een afstandsbediening te bedienen. En de schaling was niet juist.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
xavalon schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 23:57:
Gisteren ook van Telfort 100/100 glasvezel (WBA) overgezet naar T-mobile thuis met 750/750 glasvezel (ODF).

Doos met ZYXEL router, Amino ARIS 610x tv setupbox en nieuwe glasvezel media converter kwam paar dagen geleden. Heb alles zelf zoveel mogelijk opgehangen en aangesloten en nieuwe CAT6 kabels gebruikt (in de doos zaten CAT5E kabels - korte en lange kabel). Tussen meterkast en huiskamer lagen al twee netwerk kabels die goed werken.

Monteur kwam pas in de middag (binnen het geplande tijdblok) en goed 10 minuten binnen. Netjes was dat hij vroeg of ik twee blindplaten had voor de oude GENEXIS glasvezelmodem waarvan hij een deel verwijderde en deel liet hangen. Ik zei dat ik nooit blindplaten had gekregen waarop hij naar auto liep en er twee uitpakte en erop klikte. Ziet mijn meterkast er weer netjes uit.. De nieuwe mediaconnector was binnen 2 minuten geinstalleerd (is aangesloten op de GENEXIS deel wat blijft hangen) en direct kreeg de Zyxel router een IP-adres. TV werkte ook direct na herstart Amino ARIS box. De Amino updated zichzelf met de laatste firmware. Monteur liet mij zien dat in een speedtest hij ruim 600MB/sec haalde. Draadloos op zijn mobiel dus geloof wel dat ik 750/750 via kabel heb (nog niet getest).

Nu ruim 24u later moet ik zeggen dat ik niet enthousiast ben over de Zyxel router en de Amino ARIS setopbox. Beeld op TV is zeker goed (op OLED 4k), maar elke paar minuten stottert/freezed het TV boxje voor 2-3 seconden. Best irritant. De Zyxel router instellen is een crime; ik krijg de GUI maar niet stabiel en moest constant opnieuw inloggen. Er is geen mogelijkheid om te controleren op een firmware update. Na een aanpassing in de instellingen duurt het lang voordat Wifi verbindingen stabiel zijn want ik zag ik continue reconnects op mijn macbook uit 2017 (vorig model). Pas na een kwartier ofzo wordt de verbinding weer stabiel. Moet dus van de GUI afblijven. Mijn TV uit 2017 zag het wifi netwerk (op 5Ghz) pas nadat ik het kanaal had gepast (netflix wil geen 4K content tonen op 2.4Ghz). Mijn zoon zegt dat zijn Playstation 4 beter werkt en lagere ping. Die is blij.

Als test er een Netgear GS108E v3 switch tussen gezet en de Amino Aris Box rechtstreeks aangesloten op de switch en niet meer op de Zyxel router. VLANs ingesteld. De Zyxel lijkt nu iets stabieler, maar ik zie geen effect in de Amino Aris box. Wellicht nog wat klooien met Quality of Service en IGPM snooping.

Omdat de internet snelheid goed is, de Wifi iets beter is dan op vorige WIFI router, ben ik wel tevreden. TV kijk ik weinig en als er ooit een TV Anywhere APP voor Android TV komt vliegt dat kastje eruit.
Ook wij met de amino entone kastjes van tmobile dat het beeld soms vastzit voor inderdaad 2-3s econden en spaalt daarna weer verder. Je kan net zolang met tmobile aan de lijn hangen als je wilt ze blijven gideon monteurs sturen die alles moet vervangen. Maar oplossen doen ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/07/19/speedtest.png
Blijft toch altijd wel leuk, ook al maak je er zelden gebruik van.

[ Voor 35% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 19-07-2019 23:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 09:21
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RPHXLjt/20190720-144739.jpg

Inderdaad :*)

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:22
Maar hoe werkt dit dan? :+

Afbeeldingslocatie: https://thuis.wtfp.io/Screenshots/2019/07/ApplicationFrameHost_2019-07-20_22-21-21.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavalon
heeft iemand een handleiding van de Zyxel VMG8825-T50 gevonden? Ik heb wel de handleiding van de VMG8825-B50B gevonden, dat is een model met ingebouwde glasvezel SPB gevonden.

Denk dat die ongeveer hetzelfde is als de T50 minus de glasvezel aansluiting. Wel heeft t-mobile er een gelimiteerde GUI overgegooit, want in B50B is veel meer in te stellen zoals VLANs en QoS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xavalon schreef op zondag 21 juli 2019 @ 11:18:
heeft iemand een handleiding van de Zyxel VMG8825-T50 gevonden? Ik heb wel de handleiding van de VMG8825-B50B gevonden, dat is een model met ingebouwde glasvezel SPB gevonden.

Denk dat die ongeveer hetzelfde is als de T50 minus de glasvezel aansluiting. Wel heeft t-mobile er een gelimiteerde GUI overgegooit, want in B50B is veel meer in te stellen zoals VLANs en QoS.
Toevallig gister ook naar gezocht. En inderdaad, niet gevonden. Zou mij inderdaad niets verbazen als dit een specifieke versie is voor T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 11:34
Ik heb een raar probleem met de combinatie t-mobile thuis en mobiel.

Heb een nas thuis staan en kan vanaf ieder mobiel apparaat op het kpn mobile netwerk bij mijn nas komen. Echter vanaf een tmobile mobile netwerk niet. Connection timed out. Wordt niet actief geblokkeerd in mijn NAS en ook op mobiele apparaten van vrienden werkt het niet (ook tmobile klanten). Iemand dezelfde ervaring?

Is sinds een dag of 3

[ Voor 5% gewijzigd door platvoet op 21-07-2019 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Morgen komt een monteur langs (eindelijk na iets meer dan een maand wachten).

Iemand nog tips of ideeën die ik hem voor kan leggen?

Mijn probleem is dat de internet verbinding niet stabiel is, speedtest haalt (vaak) de snelheid niet, downloads ook niet, zelfs niet bij grote bestanden..

Wordt ook uit online games gegooid (PS4), omdat de verbinding het even niet meer weet..

Voorheen bij Telfort / KPN geen enkel probleem met exact dezelfde netwerk bekabeling / switches. Zelfs 1 simpele losse nieuwe utp kabel naar de pc helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Segafreak83 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:10:

Mijn probleem is dat de internet verbinding niet stabiel is, speedtest haalt (vaak) de snelheid niet, downloads ook niet, zelfs niet bij grote bestanden..

Wordt ook uit online games gegooid (PS4), omdat de verbinding het even niet meer weet..

Voorheen bij Telfort / KPN geen enkel probleem met exact dezelfde netwerk bekabeling / switches. Zelfs 1 simpele losse nieuwe utp kabel naar de pc helpt niet.
Je klachten zijn duidelijk. Leg die aan hem voor en laat hem er mee aan de gang gaan.
We kunnen hier wel allerlei tips aanreiken, maar dan schiet je onder de duiven van de monteur en is de vraag in hoeverre onze tips ook maar enige relevantie hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
platvoet schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:56:

Heb een nas thuis staan en kan vanaf ieder mobiel apparaat op het kpn mobile netwerk bij mijn nas komen. Echter vanaf een tmobile mobile netwerk niet. Connection timed out. Wordt niet actief geblokkeerd in mijn NAS en ook op mobiele apparaten van vrienden werkt het niet (ook tmobile klanten). Iemand dezelfde ervaring?

Is sinds een dag of 3
Hier ook T-mobile Thuis & T-mobile mobiel. Geen probleem om via mijn telefoon naar services binnen mijn netwerk te verbinden, al gebruik ik niet de T-mobile router maar een Unifi USG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-08 13:40

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

citruspers schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:53:
[...]

Hier ook T-mobile Thuis & T-mobile mobiel. Geen probleem om via mijn telefoon naar services binnen mijn netwerk te verbinden, al gebruik ik niet de T-mobile router maar een Unifi USG.
Hier ook problemen sinds een dag of 3.
Ik heb de 'always on' VPN aanstaan naar mijn Synology en deze weigerde plotseling op de 4G. Vanuit elke willekeurige WIFI werkt het wel. Ook vanaf een mobiel met KPN met 4G werkt de VPN prima.
Mijn vriendin zit bij Simpel (T Mobile netwerk) en op haar mobiel werkt de VPN ook niet.

Drive app, DS Audio, DS file werken prima, zowel op 4G als op WIFI.
Ik zal eens even naar de T-Mobile shop vanmiddag.

Dit lijkt dus echt een netwerkprobleempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Segafreak83 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:10:

Nou, dit was dus compleet nutteloos, de monteur kan er niets aan doen.. Zelfs 70 Mbps bekabeld is blijkbaar "akkoord" bij T-Mobile..

Heb verder alles laten zien, screenshots, zelfs een nieuwe download gestart, bekabeld waar de monteur bij was.. 65 Mbps met uitschieters naar 90 Mbps..

Als de verbinding nu strak op 90 Mbps zou zitten en niet zo instabiel was, dan had ik het wel prima gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Segafreak83 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:14:
[...]

Nou, dit was dus compleet nutteloos, de monteur kan er niets aan doen.. Zelfs 70 Mbps bekabeld is blijkbaar "akkoord" bij T-Mobile..

Heb verder alles laten zien, screenshots, zelfs een nieuwe download gestart, bekabeld waar de monteur bij was.. 65 Mbps met uitschieters naar 90 Mbps..

Als de verbinding nu strak op 90 Mbps zou zitten en niet zo instabiel was, dan had ik het wel prima gevonden..
Begrijp dat je erg teleurgesteld bent. De vraag is dan ook of het bij t-mobile zit of misschien toch ergens in je netwerk config. Misschien is het hardwarematig wel goed ,maar is er softwarematig binnen je netwerk iets niet OK..

Toen ik nog bij Ziggo zat heb ik soortgelijks ook wel gehad. Was toen zo pissig dat ik op enig moment maar een schone windows install heb gedaan en ben toen gaan testen. Alles stond standaard dus geen tweaks in de NIC , andere settings o.i.d. De snelheid was toen weer OK.

Weet niet of je al een andere pc/laptop i.e. gebruikt hebt om te kijken of het daar ook zo is. Misschien is ook de optie om je OS eens opnieuw te installen. Desnoods even een linux distributie er op zetten in dualboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:02:
[...]

Begrijp dat je erg teleurgesteld bent. De vraag is dan ook of het bij t-mobile zit of misschien toch ergens in je netwerk config. Misschien is het hardwarematig wel goed ,maar is er softwarematig binnen je netwerk iets niet OK..

Toen ik nog bij Ziggo zat heb ik soortgelijks ook wel gehad. Was toen zo pissig dat ik op enig moment maar een schone windows install heb gedaan en ben toen gaan testen. Alles stond standaard dus geen tweaks in de NIC , andere settings o.i.d. De snelheid was toen weer OK.

Weet niet of je al een andere pc/laptop i.e. gebruikt hebt om te kijken of het daar ook zo is. Misschien is ook de optie om je OS eens opnieuw te installen. Desnoods even een linux distributie er op zetten in dualboot
Dat heb ik hem ook al eens gevraagd. Nieuw kabeltje trekken en zoveel mogelijk zaken gaan uitsluiten. Maar dat was het allemaal niet want bij de vorige provider werkte het wel gewoon. :/

Tja........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:05:
[...]

Dat heb ik hem ook al eens gevraagd. Nieuw kabeltje trekken en zoveel mogelijk zaken gaan uitsluiten. Maar dat was het allemaal niet want bij de vorige provider werkte het wel gewoon. :/

Tja........
Nu kun je zuur gaan doen, omdat het ineens in mijn netwerk zit en ik zogenaamd niets wil oplossen.

Heb zelfs een nieuwe kabel gebruikt, rechtstreeks over de grond zowel naar mijn pc en console (eerst de ene getest, daarna de andere), zonder enige switch ertussen. Dan nog haalt de verbinding het niet.. Hoeveel meer wil je nog uitsluiten dan?

Wat ik al vervangen en gedaan heb:
- Nieuwe kabels, meerdere.
- Nieuwe Switch
- Zonder Switch (rechtstreeks)
- Andere Router

Buiten dat, mijn computer download toch bijna niets meer op wat updates na, dus dat geloof ik wel. Dat de verbinding instabiel is, vind ik veel problematischer.. Ook al zou ik een herinstallatie van Windows doen, dat lost het snelheidsprobleem bij de consoles niet op..

De problemen begonnen exact nadat de verbinding omgezet werd naar het T-Mobile netwerk.

Monteur stond erbij en zegt doodleuk: "70 Mbps is normaal en gaat T-Mobile niets aan doen", nou sorry hoor, maar daar ga ik dus niet mee akkoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Segafreak83 op 22-07-2019 12:20 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Segafreak83 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:14:
[...]

Monteur stond erbij en zegt doodleuk: "70 Mbps is normaal en gaat T-Mobile niets aan doen", nou sorry hoor, maar daar ga ik dus niet mee akkoord.
Nou, lekker overstappen zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nu kun je zuur gaan doen, omdat het ineens in mijn netwerk zit en ik zogenaamd niets wil oplossen.

Heb zelfs een nieuwe kabel gebruikt, rechtstreeks over de grond zowel naar mijn pc en console (eerst de ene getest, daarna de andere), zonder enige switch ertussen. Dan nog haalt de verbinding het niet.. Hoeveel meer wil je nog uitsluiten dan?

- Nieuwe Switch
- Andere Router

Buiten dat, mijn computer download toch bijna niets meer op wat updates na, dus dat geloof ik wel. Dat de verbinding instabiel is, vind ik veel problematischer.. Ook al zou ik een herinstallatie van Windows doen, dat lost het snelheidsprobleem bij de consoles niet op..

De problemen begonnen exact nadat de verbinding omgezet werd naar het T-Mobile netwerk.

Hoe heeft T-Mobile onderstaande richtlijn van de ACM verwerkt in jouw contract?
Staat er iets in je contract met betrekking tot die snelheid? 70 mbit op een 100 Mbit abonnement lijkt mij ook niet normaal en wellicht kan je hiermee uit de voeten?

https://www.acm.nl/nl/ond...-over-de-internetsnelheid

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
klungeltweaker schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:00:
[...]

Hier ook problemen sinds een dag of 3.
Ik heb de 'always on' VPN aanstaan naar mijn Synology en deze weigerde plotseling op de 4G. Vanuit elke willekeurige WIFI werkt het wel. Ook vanaf een mobiel met KPN met 4G werkt de VPN prima.
Mijn vriendin zit bij Simpel (T Mobile netwerk) en op haar mobiel werkt de VPN ook niet.

Drive app, DS Audio, DS file werken prima, zowel op 4G als op WIFI.
Ik zal eens even naar de T-Mobile shop vanmiddag.

Dit lijkt dus echt een netwerkprobleempje
Ik heb dus geen problemen, maar zit nog op mijn oude 205.x.x.x Ip adres. Ben jij misschien over gegaan naar zo'n nieuw adres uit de 31.x.x.x range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker

klungeltweaker

citruspers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:51:
[...]

Ik heb dus geen problemen, maar zit nog op mijn oude 205.x.x.x Ip adres. Ben jij misschien over gegaan naar zo'n nieuw adres uit de 31.x.x.x range?
31.21.xxx.xxx inderdaad. Is daar iets mee?
De web-interface van mijn synology werkt wel op de xxx.quickconnect.to maar niet op het domein dat ik ook laat verwijzen naar mijn 31.21.xxx.xxx thuisadres.

VPN connect op IP nummer, niet op domeinnaam.
Er is een call aangemaakt voor de technische helpdesk en in ik wordt teruggebeld door T-Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
klungeltweaker schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:03:
[...]

31.21.xxx.xxx inderdaad. Is daar iets mee?
De web-interface van mijn synology werkt wel op de xxx.quickconnect.to maar niet op het domein dat ik ook laat verwijzen naar mijn 31.21.xxx.xxx thuisadres.

VPN connect op IP nummer, niet op domeinnaam.
Er is een call aangemaakt voor de technische helpdesk en in ik wordt teruggebeld door T-Mobile.
Is bij mijn weten niks mis mee, maar zo te zien zijn Een boel mensen een paar dagen terug naar een nieuw segment (31.) overgegaan. Misschien dat er in dat segment nog iets niet goed staat. Meer een aanknopingspunt dan een diagnose :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Barre73 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:30:
[...]

Hoe heeft T-Mobile onderstaande richtlijn van de ACM verwerkt in jouw contract?
Staat er iets in je contract met betrekking tot die snelheid? 70 mbit op een 100 Mbit abonnement lijkt mij ook niet normaal en wellicht kan je hiermee uit de voeten?

https://www.acm.nl/nl/ond...-over-de-internetsnelheid
Dank je wel voor de tip, ik ben eens gaan neuzen in het contract en daar ga je niet vrolijk van worden.. (helaas voor mij, had ik het maar beter moeten lezen voor ik overstapte).

In het kort:
Maximale snelheid: 1 vd 10 metingen moet 90% gehaald worden.

Normaliter beschikbaar: 8 vd 10 metingen moet 85% gehaald worden.

Minimale snelheid: In alle metingen moet 75% gehaald worden.

Bij mij gaat het dus mis bij de minimale snelheid, alleen het punt is nu, als zij dat zelf niet constateren, maar ik wel, bij een game download van meerdere GB dan blijft dat natuurlijk lastig te bewijzen uiteindelijk (er zijn al screenshots onderweg naar hun, dus ik wacht nu op een reactie).

[ Voor 3% gewijzigd door Segafreak83 op 22-07-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:06:
[...]

Dank je wel voor de tip, ik ben eens gaan neuzen in het contract en daar ga je niet vrolijk van worden.. (helaas voor mij, had ik het maar beter moeten lezen voor ik overstapte).

In het kort:

Bij mij gaat het dus mis bij de minimale snelheid, alleen het punt is nu, als zij dat zelf niet constateren, maar ik wel, bij een game download van meerdere GB dan blijft dat natuurlijk lastig te bewijzen uiteindelijk (er zijn al screenshots onderweg naar hun, dus ik wacht nu op een reactie).
Dit moet je niet op jezelf betrekken. Een glasvezelverbinding behoort gewoon zijn snelheid te halen. Laat het eens een paar Mbit minder zijn voor overhead, maar 30 Mbit minder is niet wat je van het product mag verwachten. Het is geen DSL lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09 13:12
Ik werp net even een blik op mijn afschriften en het valt me nu plotseling op dat ik niet 36, maar 36,61 euro betaal voor mijn internetabonnement. Ik heb 200/200 voor de prijs van 100/100 omdat ik mobiel ook T-Mobile gebruik. Die maandprijs is met het nieuwe jaar omhoog gegaan. Ik neem aan dat het inflatiecorrectie is, maar wat ik bijzonder vind, is dat het aanbod van 36 euro nog gewoon bestaat. Als ik nu een nieuw abonnement zou afsluiten, zou ik in theorie gewoon mijn oude prijs weer kunnen krijgen.

Niet dat ik wakker lig van 61 cent per maand, maar ik vind het gewoon maf dat inflatiecorrectie wordt toegepast terwijl de prijs van het abonnement niet veranderd is. Hebben andere mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

faraga schreef op maandag 22 juli 2019 @ 17:09:

Niet dat ik wakker lig van 61 cent per maand, maar ik vind het gewoon maf dat inflatiecorrectie wordt toegepast terwijl de prijs van het abonnement niet veranderd is. Hebben andere mensen hier ervaring mee?
Algemene Voorwaarden Art 8.4:

8.4 T-Mobile Thuis mag 1 (één) keer per jaar een inflatiecorrectie toepassen op de tarieven in overeenstemming met de
consumentenprijsindex van het CBS. Dit geldt alleen voor overeenkomsten die langer dan drie maanden geleden zijn
aangegaan of verlengd. De artikelen 8.1 en 8.2 zijn niet van toepassing op deze wijzigingen.

https://www.t-mobile.nl/c...aarden-t-mobile-thuis.pdf

Geen ontkomen aan, ergo een eventuele discussie hierover is zinloos. Inflatiecorrectie staat overigens geheel los van de abonnementsprijs

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2019 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Rest je nog om een een linux distributie te proberen en testen, een schone windows install en eens te testen als laatste ook een een andere pc te gebruiken....Meer is er denk ik niet over te zeggen

Blijft het minder..contract uitzitten en dan over naar een andere ISP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:07
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2019 @ 17:41:
[...]

Blijft het minder..contract uitzittenIn gebreke stellen, contract laten ontbinden en dan over naar een andere ISP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, even ontbinden...Vergeet het maar. Voor je dat rond hebt ben je precies een jaarcontract verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Laatst online: 28-08 02:41
[...]

- Nieuwe Switch
- Andere Router

De monteur weet niet waar die over praat, T-Mobile Thuis hanteert een 90% regel op Glasvezel, het is allern xDSL verbindingen waar een grote afwijking getrolereerd wordt. Ik zou de Webcare benaderen en erop staan dat het doorgezet wordt naar de Back Office en dat ze KPN NetwerkNL aansturen. Daar heb je met mensen te maken die net iets meer weten dan de telefonische klantenservice.

Edit:
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:22:
[...]

Haha, even ontbinden...Vergeet het maar. Voor je dat rond hebt ben je precies een jaarcontract verder.
Misschien in het verleden, tegenwoordig is de enige regel die ze aanhouden dat alle partijen aangestuurd moeten zijn. Als zelfs na de Back Office en KPN NetwerkNL niks bereikt wordt krijg je gewoon toestemming voor een vroegtijdige opzegging. Al helemaal als je rechtsbijstand erbij haalt, duurt je max een maand vanaf inschakelen Back Office.

[ Voor 16% gewijzigd door Centurius op 22-07-2019 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling

EDIT

Ik kreeg vandaag een bericht van T-Mobile op het probleem.
Hi Michael, we hebben aan deze kant ook wat tests gedaan en we kunnen het inderdaad reproduceren. Vanuit een vaste verbinding kunnen we het IP-adres wel benaderen maar vanuit ons mobiele netwerk niet. Gek genoeg lukt het via een VPN verbinding ook niet. Ergens lijkt er dus iets mis te gaan in de routering alleen wat precies is nog de vraag. Één van onze netwerkspecialisten is er inmiddels mee bezig en zodra ik reactie heb van mijn collega neem ik weer contact met je op. Ik houd je op de hoogte! Groetjes, Brian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
platvoet schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:56:

Is sinds een dag of 3
Ik heb exact hetzelfde probleem, ik heb dit met T-Mobile community besproken en ze hebben het probleem kunnen nabootsen, ze zijn er mee bezig. Zie bericht hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik werp net even een blik op mijn afschriften en het valt me nu plotseling op dat ik niet 36, maar 36,61 euro betaal voor mijn internetabonnement. Ik heb 200/200 voor de prijs van 100/100 omdat ik mobiel ook T-Mobile gebruik. Die maandprijs is met het nieuwe jaar omhoog gegaan. Ik neem aan dat het inflatiecorrectie is, maar wat ik bijzonder vind, is dat het aanbod van 36 euro nog gewoon bestaat. Als ik nu een nieuw abonnement zou afsluiten, zou ik in theorie gewoon mijn oude prijs weer kunnen krijgen.

Inflatiecorrectie inderdaad.
Wanneer je je eerste jaar bij T-Mobile hebt uitgezongen, kan je ook bellen voor contractverlenging.
Krijg je een zeer mooie korting, in mijn geval 20 euro pm, 6 maanden lang, en inflatiecorrectie is er weer vanaf, voorlopig. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
boswandeling schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:23:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem, ik heb dit met T-Mobile community besproken en ze hebben het probleem kunnen nabootsen, ze zijn er mee bezig. Zie bericht hierboven.
Heb ook al contact gehad met t-mobile, ze hebben een ticket aangemaakt voor het netwerk team, volgens mij heb ik jouw topic hierover gelezen, openvpn die niet meer werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Segafreak83 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:06:
[...]

In het kort:

T-Mobile backoffice hanteert een marge van max 10% meer of 10% minder. Die 70% is inderdaad van ADSL. Bij 100MB adsl wordt geaccepteerd een snelheid van 70Mb en hoger.

Ze willen wel dat dit geconstateerd wordt door een monteur met zijn eigen laptop bekabeld en de app speedtest welke op de laptop staat en niet via de browser.

regelmatig gaat dit mis met een vpn verbinding die dan nog op de achtergrond draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
platvoet schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:41:
[...]

Heb ook al contact gehad met t-mobile, ze hebben een ticket aangemaakt voor het netwerk team, volgens mij heb ik jouw topic hierover gelezen, openvpn die niet meer werkte?
Klopt, er is geen route vanaf mijn T-Mobile Mobiel naar mijn T-Mobile Fiber. Loopt dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:57

Heb ik bij KPN ook. Betaalde normaal 5 euro voor een tweede simkaart. Ik betaal nu iets van 5 euro en 14 cent :').

Op mijn andere KPN sim van 24 euro betaal ik iets van 40cent extra.. tsja.. voor 60 cent extra krijg ik er 10GB bij :+

Gek is het wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
boswandeling schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:05:
[...]

Klopt, er is geen route vanaf mijn T-Mobile Mobiel naar mijn T-Mobile Fiber. Loopt dood
Same! Tracert loopt bijna direct dood, heb een helpdesk medewerker uit moeten leggen wat ik al getest heb en hoop serieus te worden genomen door het netwerk team.

Als ik iets hoor laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Laatst online: 22-06-2024
Iets vreemds en ik ben er nog steeds niet uit hoe dit kan.

Ik heb T mobile Glasvezel en daarbij ook een mobiel abonnement van T mobile.

Ik gebruik thuis mijn eigen Asus RT-AC68U router welke goed werkt en redelijk de beloofde snelheden worden behaald.

Nu heb ik Domoticz draaien en de betreffende poort open gezet.

Nu is het vreemde dat wanneer ik mijn mobiel op 4G heb Domoticz niet kan benaderen.

Dit kan ik wel op een toestel met Vodafone of via WiFi.

Ik heb DNS op de router op cloudflare staan. Heb ook al de DNS servers van T mobile geprobeert.

Iemand enig idee??

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-09 21:28
Dit is een bekend probleem, zie de link hieronder:
https://community.t-mobil...ud-afgelopen-nacht-313456

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
Thanks.... Valt me op dat je hier altijd weer sneller antwoord krijgt op een probleem dan bij de betreffende bedrijven.

Thanks. 👍👍

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
wackidth schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:49:
Iets vreemds en ik ben er nog steeds niet uit hoe dit kan.

Ik heb T mobile Glasvezel en daarbij ook een mobiel abonnement van T mobile.

Ik gebruik thuis mijn eigen Asus RT-AC68U router welke goed werkt en redelijk de beloofde snelheden worden behaald.

Nu heb ik Domoticz draaien en de betreffende poort open gezet.

Nu is het vreemde dat wanneer ik mijn mobiel op 4G heb Domoticz niet kan benaderen.

Dit kan ik wel op een toestel met Vodafone of via WiFi.

Ik heb DNS op de router op cloudflare staan. Heb ook al de DNS servers van T mobile geprobeert.

Iemand enig idee??
Ik denk dat als je de afgelopen twee pagina's had gelezen, dat je gezien had dat je niet de enige was, en dat er aan gewerkt wordt ;)

Ik had een hard hoofd in dat dit op de juiste afdeling terecht ging komen, maar het is gereproduceerd.
Het betreft in mijn situatie de 31.21.31.xxx reeks

Ping is ook omhoog gegaan van 5 a 6 naar 9 a 10 ms maar ik game niet, dus ik heb daar geen last van.

[ Voor 12% gewijzigd door boswandeling op 23-07-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
boswandeling schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:24:
[...]

Ik denk dat als je de afgelopen twee pagina's had gelezen, dat je gezien had dat je niet de enige was, en dat er aan gewerkt wordt ;)

Ik had een hard hoofd in dat dit op de juiste afdeling terecht ging komen, maar het is gereproduceerd.
Het betreft in mijn situatie de 31.21.31.xxx reeks
Sja je weet hoe dat gaat...... Je hebt een probleem en dat post je ergens in de hoop dat iemand een oplossing heeft.

Het is nou niet zo dat ik dit draadje op de voet volg. Ik heb over het algemeen andere interesses.
Waar ik dan weer meer over weet en vragen beantwoord die langer bekend zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door wackidth op 23-07-2019 18:30 ]

.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boswandeling
wackidth schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:29:
[...]

Sja je weet hoe dat gaat...... Je hebt een probleem en dat post je ergens in de hoop dat iemand een oplossing heeft.

Het is nou niet zo dat ik dit draadje op de voet volg. Ik heb over het algemeen andere interesses.
Waar ik dan weer meer over weet en vragen beantwoord die langer bekend zijn.
Ik denk dat ik gewoon anders ben dan de rest, en wat meer inzet van mijzelf vereis. Ik lees vaak de laatste paar pagina's door, vaak wordt daarin een vraag zoals dit beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker

klungeltweaker

boswandeling schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:21:
[...]

Ik kreeg vandaag een bericht van T-Mobile op het probleem.

[...]
Houd ons hier op de hoogte. Ik gebruik een L2TP/IPSec PSK verbinding en die werkt ook niet van T-Mobile Go naar mijn T-Mobile thuis.
Ook na een wisseling naar de 31 - reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
boswandeling schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:05:
[...]

net het netwerkteam gesproken.
ze geven aan dat NAS apparatuur en camera's niet worden ondersteund.
als 4G werkt op je telefoon en je internet hebt is het working as intended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker

klungeltweaker

platvoet schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:26:
[...]

net het netwerkteam gesproken.
ze geven aan dat NAS apparatuur en camera's niet worden ondersteund.
als 4G werkt op je telefoon en je internet hebt is het working as intended.
Ik ben er even stil van. Lopen die NAS en die camera's dan niet over internet?
En valt een VPN ook onder een NAS (ik gebruik toevallig de VPN op mijn Synology)?
Er zit sinds de nummerwisseling een fout in de routering. Voordien werkte alles wel gewoon.

Had ik juist besloten het eens langer dan een jaar bij 1 provider vol te houden, krijg je dit weer.
Dit gaat ze 1 home-klant en 2 mobiele abonnementen kosten (maar dat zal ze vast boeien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
klungeltweaker schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:40:
[...]

Ik ben er even stil van. Lopen die NAS en die camera's dan niet over internet?
En valt een VPN ook onder een NAS (ik gebruik toevallig de VPN op mijn Synology)?
Er zit sinds de nummerwisseling een fout in de routering. Voordien werkte alles wel gewoon.

Had ik juist besloten het eens langer dan een jaar bij 1 provider vol te houden, krijg je dit weer.
Dit gaat ze 1 home-klant en 2 mobiele abonnementen kosten (maar dat zal ze vast boeien).
ik heb geklaagd dat ik sowieso niet van ben gediend dat ik niet ben gebeld (weer 30 min in de wacht)
ook dat ze zich er wel heel makkelijk vanaf maken en mij in de kou laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:10

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb ook glas en mobiel, geen problemen met een VPN opzetten naar mijn Synology (WBA netwerk).

Edit:
Even gecheckt in mijn instellingen, is ook een 31.x reeks.

[ Voor 26% gewijzigd door pinda powerrr op 24-07-2019 14:56 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Idem, ik kan zonder enig issue verbinding maken vanaf T-Mobile mobiel naar mijn thuisnetwerk op 31.x adres via VPN.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
Ik wacht nog even het contact af met Bram van het T-Mobile Forum.

Is dit hetzelfde dan switch ik vrijwel direct naar een andere ISP Met 2x Unlimited en Fiber.

Het is best lastig dat wij diverse zaken niet meer kunnen sturen in huis.

Ik maak vaak een VPN naar huis om bij mijn nas te kunnen, ook domotica is alarmsysteem is belangrijk.
Afgezien of het via portmapping werkt, is communicatie niet mogelijk tussen Smartphone en Fiber thuis.

Ik verwacht ook geen premium connectie, maar als de reactie is: jammer maar hier doen we niets aan, dan is dat nog onder de acceptabele maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Quad schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:11:
Idem, ik kan zonder enig issue verbinding maken vanaf T-Mobile mobiel naar mijn thuisnetwerk op 31.x adres via VPN.
Is dit bij jou te ping vanaf je T-Mobile Mobiel ? 31.21.31.199

[ Voor 5% gewijzigd door boswandeling op 24-07-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

boswandeling schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:20:
[...]

Is dit bij jou te ping vanaf je T-Mobile Mobiel ? 31.21.31.199
Vanaf?

Ah ninja edit. :P

@boswandeling dat IP is idd niet bereikbaar vanaf mijn T-Mobile mobiel, wel via een klant verbinding waar ik zit.

Mijn ip kan ik zelf niet pingen omdat firewall bij mij dicht staat (Unifi USG).

[ Voor 36% gewijzigd door Quad op 24-07-2019 15:38 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Quad schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:21:
[...]

Vanaf?

Ah ninja edit. :P

@boswandeling dat IP is idd niet bereikbaar vanaf mijn T-Mobile mobiel, wel via een klant verbinding waar ik zit.

Mijn ip kan ik zelf niet pingen omdat firewall bij mij dicht staat (Unifi USG).
Klopt, er is gaat dus ergens in de routering bij T-Mobiel iets niets goed.

We wachten nog even af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Voor zekerheid even getest voor je bij mij thuis.
Ik heb een 31.20.x.x adres.
Mijn mobiel heeft momenteel een 84.241.x.x adres.

ICMP aangezet, pingen werkt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Meerdere meldingen dat het probleem zich tenminste voor doet in 31.21.xxx.xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Ik ben ook ineens naar dat subnet over gezet vorige week. Internet werkte niet, modem herstart en toen ineens dat adres...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Laatst online: 09-09 17:35
Nog meer mensen last van storing in Flevoland?

Vreemd, router reset en hij doet het weer!

[ Voor 36% gewijzigd door dannbla op 26-07-2019 20:22 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

dannbla schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 20:20:
Nog meer mensen last van storing in Flevoland?

Vreemd, router reset en hij doet het weer!
Hier (ook Flevoland) helaas nog steeds niet. Internet was sinds de move naar het 31.x.x.x subnet al een tijdje instabiel, maar is er nu helemaal mee gestopt. Reboot van de router heeft (tot nu toe) niet mogen baten. Uitgerekend in het weekend, zul je altijd zien, want dan is er niemand bereikbaar... :'(

Update: inmiddels (om 0:20 uur) weer online met mijn eigen Asus router (de standaard Huawei router krijgt sowieso geen verbinding), maar nog steeds dat vermaledijde 31.121.xxx.xxx IP adres... :(

[ Voor 16% gewijzigd door R2L op 28-07-2019 00:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:41

Stronkie

Where wind is Trouble

klanten service was vandaag tot 20:00 bereikbaar en morgen zijn ze er ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Stronkie schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:34:
Thnx! Op welk telefoonnummer zijn ze bereikbaar? Ze hebben het nummer heel erg goed verstopt... :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centurius
Stronkie schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:34:
Telefonisch zijn ze op maandag-zaterdag van 7 tot 22 uur bereikbaar, Chat is inderdaad tot 20.00 geopend. Webcare kun je ze zelfs nog tot 0:00 bereiken. Zondag is Chat vaak gesloten maar de rest van 9 tot 18.

@R2L 0800-0092, kunt er op zich vrij makkelijk bij het service menu opkomen maar dan moet je wel even de vragen beantwoorden zodat ze je richting de juiste afdeling kunnen sturen. Ook staat het tegenwoordig onder de eerste vraag op https://www.t-mobile.nl/klantenservice
Wat is het telefoonnummer van de Klantenservice?
Omdat er binnen T-Mobile verschillende afdelingen zijn, hebben we ook verschillende telefoonnummers.

Vragen over Mobiel, PrePaid of 4G voor Thuis? Bel 06 - 2400 1200.
Vragen over T-Mobile Zakelijk? Bel 0800 - 7112.
Vragen over T-Mobile Thuis? Bel 0800 - 0092 of kijk hier.
Ben je nog geen klant? Bel dan 0800 - 7123.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Centurius schreef op zondag 28 juli 2019 @ 06:13:
[...]

Telefonisch zijn ze op maandag-zaterdag van 7 tot 22 uur bereikbaar, Chat is inderdaad tot 20.00 geopend. Webcare kun je ze zelfs nog tot 0:00 bereiken. Zondag is Chat vaak gesloten maar de rest van 9 tot 18.

@R2L 0800-0092, kunt er op zich vrij makkelijk bij het service menu opkomen maar dan moet je wel even de vragen beantwoorden zodat ze je richting de juiste afdeling kunnen sturen. Ook staat het tegenwoordig onder de eerste vraag op https://www.t-mobile.nl/klantenservice

Thnx!
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaPower
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-07 10:53
Net zoals vele anderen hier wilde ik graag van de Draytek 2132FVn af. Helaas lukt het mij niet om mijn Netgear R7000 met een TP-Link MC220L media converter direct aan T-Mobile glasvezel te koppelen en kan ik in de vele topics (op zowel Tweakers als het T-Mobile forum) ook geen antwoord vinden.

Stappen die ik heb gedaan:
- SFP module van de Draytek in de MC220L geplaatst en fiber aangesloten
- de MC220L aangesloten op de WAN-poort van de R7000
- R7000 een factory reset gegeven (voor de zekerheid :)) en op router mode gezet
- VLAN inschakelen
- de standaard VLAN setting "Internet" aangepast naar ID 300 voor alle LAN/WLAN poorten (IPTV ID 640 is niet ingesteld aangezien ik dit niet gebruik)

Als ik dit gedaan heb blijft het internet-LED'je oranje branden. Ook de Netgear statuspagina toont "No internet".

Iemand enig idee hoe ik dit nog verder kan troubleshooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Zit je soms fysiek op een 100Mb-verbinding? De MC220L ondersteunt alleen gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaPower
hcQd schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:51:
Zit je soms fysiek op een 100Mb-verbinding? De MC220L ondersteunt alleen gigabit.
Ach natuurlijk, dat moet het zijn. Jammer maar helaas... Thanks voor je hulp iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
AmigaPower schreef op zondag 28 juli 2019 @ 16:34:
[...]

Ach natuurlijk, dat moet het zijn. Jammer maar helaas... Thanks voor je hulp iig!
Kijk even op de website of er een snelheid hoger dan 100 Mbit op je verbinding mogelijk is. Zelfs als dat zo is maar je bent voor de upgrade aangesloten zit je vermoedelijk nog steeds op een EoF verbinding. In dat geval in je My T-Mobile Thuis je snelheid wijzigen naar 200, kan een weekje duren maar na een week zou je op GoF moeten zitten en kun je rustig weer terug naar een lagere snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmigaPower
Centurius schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:45:
[...]

Kijk even op de website of er een snelheid hoger dan 100 Mbit op je verbinding mogelijk is. Zelfs als dat zo is maar je bent voor de upgrade aangesloten zit je vermoedelijk nog steeds op een EoF verbinding. In dat geval in je My T-Mobile Thuis je snelheid wijzigen naar 200, kan een weekje duren maar na een week zou je op GoF moeten zitten en kun je rustig weer terug naar een lagere snelheid.
Da's een erg goede tip, ga ik doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hcQd schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:51:
Is dat zo? Per saldo zou die converter dan niet mijn 750/750 moeten ondersteunen?! En dat doet hij wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:27:
Is dat zo? Per saldo zou die converter dan niet mijn 750/750 moeten ondersteunen?! En dat doet hij wel!
Het gaat om de fysieke verbinding, niet om hoe snel je abonnement is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:27:
[...]

Om dat even toe te lichten: Een klant kan in de PoP op een oude 100 Mbit poort zijn aangesloten. Dat kan overigens alleen als je T-Mobile afneemt via KPN WBA. Op zich werkt dat prima als je abonnement niet meer is dan 100 Mbit.
De meeste klanten zijn gelukkig inmiddels wel aangesloten op nieuwere poorten die wel maximaal 1 Gbit ondersteunen. Op eigen T-Mobile apparatuur sowieso want die kennen niet anders. Maar ook op KPN WBA apparatuur hebben de meesten nu wel een Gbit poort in de PoP.
Nadeel is wel dat het inzetten van een eigen mediaconverter zoals de MC220L niet werkt als je in de PoP op een oude 100 Mbit poort zit. Die mediaconverter kan alleen overweg met een Gbit poort aan de kant van de PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:48
Barre73 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:18:
[...]

Om dat even toe te lichten: Een klant kan in de PoP op een oude 100 Mbit poort zijn aangesloten. Dat kan overigens alleen als je T-Mobile afneemt via KPN WBA. Op zich werkt dat prima als je abonnement niet meer is dan 100 Mbit.
De meeste klanten zijn gelukkig inmiddels wel aangesloten op nieuwere poorten die wel maximaal 1 Gbit ondersteunen. Op eigen T-Mobile apparatuur sowieso want die kennen niet anders. Maar ook op KPN WBA apparatuur hebben de meesten nu wel een Gbit poort in de PoP.
Nadeel is wel dat het inzetten van een eigen mediaconverter zoals de MC220L niet werkt als je in de PoP op een oude 100 Mbit poort zit. Die mediaconverter kan alleen overweg met een Gbit poort aan de kant van de PoP.
"Maar ook op KPN WBA apparatuur hebben de meesten nu wel een Gbit poort in de PoP."

vervang "meesten" maar door alle :)
sinds 24 augustus vorig jaar is overal 500/500 (dus GoF technologie) af te nemen in de WBA FttH gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Man man man. Wat een stelletje amateurs bij T mobile klantenservice na een half uur in de wacht te hebben gestaan. Geen antwoord en het probleem is niet bekend bij hen. (inloggen op eigen netwerk thuis)

Ik ben bang dat het nog een tijdje gaat duren.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ja bekend.... Maar hoe meer mensen bellen des te sneller dat ze er wat aan doen lijkt me.....

Duurt al meer dan 1 1/2 week. Ben er nog al afhankelijk van....

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:18:
[...]

Dank voor die toelichting. Begreep het echt niet, maar nu wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis-L schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:24:
[...]

"Maar ook op KPN WBA apparatuur hebben de meesten nu wel een Gbit poort in de PoP."

vervang "meesten" maar door alle :)
sinds 24 augustus vorig jaar is overal 500/500 (dus GoF technologie) af te nemen in de WBA FttH gebieden.
Ja, het is overal af te nemen. Maar al die oude PoPs hebben nog steeds oude poorten waarop nog steeds veel klanten zitten die pas op een nieuwe poort worden gezet als dat nodig is voor het abonnement. De oude kaarten zijn niet weggehaald. Er zijn alleen nieuwe kaarten bijgeplaatst.
Dus ik blijf bij mijn stelling: de meeste mensen met een abonnement zullen wel op een GoF poort zitten maar ook heel veel nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:48
Barre73 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:38:
[...]

Ja, het is overal af te nemen. Maar al die oude PoPs hebben nog steeds oude poorten waarop nog steeds veel klanten zitten die pas op een nieuwe poort worden gezet als dat nodig is voor het abonnement. De oude kaarten zijn niet weggehaald. Er zijn alleen nieuwe kaarten bijgeplaatst.
Dus ik blijf bij mijn stelling: de meeste mensen met een abonnement zullen wel op een GoF poort zitten maar ook heel veel nog niet.
Ah ik interpreteerde de zin: "Maar ook op KPN WBA apparatuur hebben de meesten nu wel een Gbit poort in de PoP." verkeerd.
Ik dacht dat je bedoelde dat de meeste POPs nu ook gigabit apparatuur hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
wackidth schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:34:
Man man man. Wat een stelletje amateurs bij T mobile klantenservice na een half uur in de wacht te hebben gestaan. Geen antwoord en het probleem is niet bekend bij hen. (inloggen op eigen netwerk thuis)

Ik ben bang dat het nog een tijdje gaat duren.
Ik denk dat het weinig zin heeft om je druk te maken, dat bellen maakt echt geen verschil. Ik wordt op community.t-mobile.nl op de hoogte gehouden door T-Mobile.
Ze hebben het nu reproduceren en zijn er mee bezig.

Ik heb telefoon en social media overgeslagen, ik ben direct op community.t-mobile.nl gaan posten omdat daar nog de mensen zitten die je beter kunnen helpen. Over de telefoon kan je geen plaatjes sturen en duidelijk uitleg.

Ik vind het ook niet echt ideaal, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Als ik in mijn browser mijn externe ip adres invul kom ik op de router pagina (Huawai HG659).
Ik heb een webserver draaien, van buiten mijn huis prima bereikbaar, maar van binnenhuis kom ik dus op de router pagina. Port mapping 80, 433 tcp staan naar 192.168.1.100
Kan ik dat aanpassen zodat ik ook binnenhuis redirect wordt naar de webserver als ik mijn no-ip adres invul?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Zelfde situatie heb ik ook gehad, maar dan voor een ander probleem (2FA sms van PayPal die niet afgeleverd werd).

Probleem was inmiddels bekend en werd onderzocht op het T-Mobile forum, maar webcare en mailsupport wisten niet dat er een globaal issue was.
Ik zou op de hoogte gehouden worden wat de status was en wat de oplossing zou worden. Nog een paar keer zelf achter heen gezeten, maar nooit meer wat van gehoord. Terwijl op 't forum gewoon de oorzaak en oplossing gecommuniceerd was.

Dus inderdaad; niet druk over maken en je vraag of probleem lekker op het forum plaatsen en daar de status bijhouden :)

Edit: dit is een reactie op de post van boswandeling

[ Voor 4% gewijzigd door JorisM op 29-07-2019 21:14 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie