Hier vanaf 14.00 uur al geen internet meer, website zegt doodleuk dat er geen storing bekend is. Lekker begin zo in de eerste twee weken. Support laat ook uren op zich wachten.
Waarom zegt de 2de lijn dan, dat een monteur dat wel mag?!Barre73 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:46:
[...]
Een TMO monteur van Guidion kan en mag niets in een PoP of kast. Dus ik ben benieuwd...
Aangezien ze straks bij mij wèl in de wijkkast moeten zijn. Gaat nog leuk worden dan..
Mijn monteur zei dat hij net een cursus had gevolgd om een wijkkast in te mogen, dus ligt er maar net aan wie je treft.Segafreak83 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 20:43:
[...]
Waarom zegt de 2de lijn dan, dat een monteur dat wel mag?!
Aangezien ze straks bij mij wèl in de wijkkast moeten zijn. Gaat nog leuk worden dan..
[ Voor 4% gewijzigd door Tsunami op 26-06-2019 20:48 ]
Hoe is de implementatie gegaan ?Koffie schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:19:
Even een final sanity check; morgen komt de Guidion monteur voor de installatie. Het pakket staat al klaar, een Zyxel modem met mediaconverter.
Als dat klaar is, gaat die Zyxel er net zo hard weer uit en wil ik mijn eigen USG gaan gebruiken. Hoe ik het nu voor ogen heb:
- UTP uit de mediaconverter in managed switch (Netgear GS108Ev3) op port 8
- Port 8 defineren als VLAN 300 untagged
- Port 8 defineren als VLAN 640 tagged
- Port 7 defineren als VLAN 300 untagged
- Port 7 naar de WAN port van de USG
- Port 6 defineren als VLAN 640 tagged
- Port 6 naar een unmanaged switch waar de decoders op zitten
Ik zie best wat mensen in dit topic gaandeweg problemen in het netwerk ervaren en allerlei resets moeten uitvoeren om het weer werkend te krijgen. Kan iemand iets meer uitleg geven waar dit door komt ?
Als de netwerk configuratie qua vlans goed is moet het toch gewoon blijven werken ?
Dat heeft mijn monteur begin deze maand ook al aangeven dat het straks eventueel mogelijk was.Tsunami schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 20:48:
[...]
Mijn monteur zei dat hij net een cursus had gevolgd om een wijkkast in te mogen, dus ligt er maar net aan wie je treft.
Helaas was ik er zelf niet bij, maar aansluiten was volgens mij snel en goed.NoReseth schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:40:
[...]
Hoe is de implementatie gegaan ?
Ik zie best wat mensen in dit topic gaandeweg problemen in het netwerk ervaren en allerlei resets moeten uitvoeren om het weer werkend te krijgen. Kan iemand iets meer uitleg geven waar dit door komt ?
Als de netwerk configuratie qua vlans goed is moet het toch gewoon blijven werken ?
Bracket voor mediaconverter had ik al opgehangen, ik had op papier gezegd dat:
- Router gewoon op de grond in de gang mocht
- TV in de woonkamer gewoon via losse kabel over de grond
Toen ik thuis kwam werkt alles, 3 uur later lag de Zyxel in de doos eb gebruikte ik mijn eigen netwerk weer. Wel veel shit gehad icm een USG router. Uiteindelijk heb ik die uit mijn netwerk getrokken en mijn oude Asus gebruikt.
Dit is voor zover ik weet niet een probleem van t-mobile maar van de USG. Ik had namelijk veel last van happerend IPTV en dan vooral bij zwaarder gebruik van de lijn. En dat terwijl IPTV / vlan 640 totaal niets met de USG te maken heeft,
Met de Zyxel EN mijn Asus nergens last van, dus de Asus doet nu zijn werk. Deze kan ook prima 300 en 640 scheiden van elkaar.
Tijd voor een nieuwe sig..
Ik sta op het punt te verhuizen naar een nieuwbouw huis waar ik mijn netwerk opnieuw wil gaan inrichten.Koffie schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:13:
[...]
Dit is voor zover ik weet niet een probleem van t-mobile maar van de USG. Ik had namelijk veel last van happerend IPTV en dan vooral bij zwaarder gebruik van de lijn. En dat terwijl IPTV / vlan 640 totaal niets met de USG te maken heeft,
Met de Zyxel EN mijn Asus nergens last van, dus de Asus doet nu zijn werk. Deze kan ook prima 300 en 640 scheiden van elkaar.
Zijn deze problemen er niet met een EdgeRouter ?
Dan hebben ze blijkbaar eindelijk de benodigde cursussen gevolgd. Ik weet wel dat daar lang over gesproken is..space-one schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 23:31:
[...]
Dat heeft mijn monteur begin deze maand ook al aangeven dat het straks eventueel mogelijk was.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
@NoReseth ik heb zelf een USG 3p, en totaal geen issues. Ik heb momenteel een WAN uptime van 135 dagen.
Het had langer gekund, maar Genexis vond het nodig om een slimme energiemeter te plaatsen.
Zolang je TV en Internet via een managed switch laat lopen als eerste punt, dan komt het wel goed, zowel met USG als een ER en een Asus variant.
Het had langer gekund, maar Genexis vond het nodig om een slimme energiemeter te plaatsen.
Zolang je TV en Internet via een managed switch laat lopen als eerste punt, dan komt het wel goed, zowel met USG als een ER en een Asus variant.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nou Guidion is geweest. Hij hij vond dat ik het al netjes aangesloten had, dus heeft daar niets aan gedaan in eerste instantie. Snelheid bleek wel een issue te zijn, dus hij heeft de mediaconverter en de glaskabel vervangen, en toen werkte het naar mijn idee redelijk goed allemaal.
op de vraag dat wanneer hij het in huis niet kon vinden, offie dan de wijkkast in mocht, gaf ie aan daar wel de cursus voor de te hebben gehad, maar dat het van KPN (nog) niet mocht. Ik denk ook dat het maken heeft met welke infra er aanwezig is, die van hunzelf of die van KPN / Reggefiber.
op de vraag dat wanneer hij het in huis niet kon vinden, offie dan de wijkkast in mocht, gaf ie aan daar wel de cursus voor de te hebben gehad, maar dat het van KPN (nog) niet mocht. Ik denk ook dat het maken heeft met welke infra er aanwezig is, die van hunzelf of die van KPN / Reggefiber.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Bij mijn installatie (2 jaar terug) sloot hij het allemaal aan in huis maar was er geen signaal (nieuwbouwhuis, net opgeleverd). Toen moest hij inderdaad weer een andere monteur bellen om het singaal te fixen. Die kwamen met zijn 2'en binnen 2 uur. 1tje naar de wijkkast, de ander bleef in huis. Was binnen 10 minuten gefixt. (KPN had de verkeerde patches gelegdDamian schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:44:
Nou Guidion is geweest. Hij hij vond dat ik het al netjes aangesloten had, dus heeft daar niets aan gedaan in eerste instantie. Snelheid bleek wel een issue te zijn, dus hij heeft de mediaconverter en de glaskabel vervangen, en toen werkte het naar mijn idee redelijk goed allemaal.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ok nou word ie leuk. STB aangezet, dan gaat ie naar een zender. Alles werkt dan naar behoren, wissel ik echter van kanaal dan valt internet en TV weg. Ik zie tot mijn verbazing dat het modem dan aan het rebooten is...
Iemand dit eerder gezien?
Die van mij zei dat hij niks mocht omdat hij pas over 2 weken het certificaat en de sleutels kreeg.Damian schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:44:
Ik denk ook dat het maken heeft met welke infra er aanwezig is, die van hunzelf of die van KPN / Reggefiber.
Lekker dan, bij mij was er vorige week ook geen signaal, ben nog steeds aan het wachten tot Reggefiber het onderzocht heeft.Kodess schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:49:
Die kwamen met zijn 2'en binnen 2 uur.
Dan moet je QoS instellen of een managed switch gebruiken die je internet/tv signaal splitst. De USG/Edgerouter lite zijn net te zwak om je tv beeld blok of haperend vrij te houden.Koffie schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:13:
[...]
Helaas was ik er zelf niet bij, maar aansluiten was volgens mij snel en goed.
Bracket voor mediaconverter had ik al opgehangen, ik had op papier gezegd dat:
- Router gewoon op de grond in de gang mocht
- TV in de woonkamer gewoon via losse kabel over de grond
Toen ik thuis kwam werkt alles, 3 uur later lag de Zyxel in de doos eb gebruikte ik mijn eigen netwerk weer. Wel veel shit gehad icm een USG router. Uiteindelijk heb ik die uit mijn netwerk getrokken en mijn oude Asus gebruikt.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)
Ja ik, en tot op heden krijg ik het niet opgelost. Monteur komt pas over 3 weken.. 😑Damian schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:12:
Ok nou word ie leuk. STB aangezet, dan gaat ie naar een zender. Alles werkt dan naar behoren, wissel ik echter van kanaal dan valt internet en TV weg. Ik zie tot mijn verbazing dat het modem dan aan het rebooten is...
Edit: Als tijdelijke oplossing heb ik de tv losgekoppeld op de modem. En sluit ik deze aan als ik wil kijken.
[ Voor 11% gewijzigd door Segafreak83 op 27-06-2019 21:00 ]
Deze monteur had de opleiding bij zijn vorige werkgever al gehad (KPN).Barre73 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:45:
[...]
Dan hebben ze blijkbaar eindelijk de benodigde cursussen gevolgd. Ik weet wel dat daar lang over gesproken is..
Kleine update voor mij:
Ik heb het opgegeven om alles om mijn edgerouter te zetten en heb ervoor gekozen alleen internet via mijn edgerouter te laten lopen.
Ik heb nu vanaf de mediaconverter de meegeleverde switch gezet en vandaar 1 lijn naar mijn router (voor de lan verbindingen) en 1 naar de zyxel.
En het werkt.
De tv en telefoon wordt nu verzorgt door de zyxel en het internet door mijn edgerouter.
Het is niet de perfect manier maar goed genoeg voor nu.
Nu sparen oor een zwaardere router en wachten tot klantvoordeel het weer doet
Dank iedereen voor het meedenken
Ik heb het opgegeven om alles om mijn edgerouter te zetten en heb ervoor gekozen alleen internet via mijn edgerouter te laten lopen.
Ik heb nu vanaf de mediaconverter de meegeleverde switch gezet en vandaar 1 lijn naar mijn router (voor de lan verbindingen) en 1 naar de zyxel.
En het werkt.
De tv en telefoon wordt nu verzorgt door de zyxel en het internet door mijn edgerouter.
Het is niet de perfect manier maar goed genoeg voor nu.
Nu sparen oor een zwaardere router en wachten tot klantvoordeel het weer doet
Dank iedereen voor het meedenken
Ik mag mijn contract voortijdig beëindigen, gelukkig.
*knip*. Provider advies is hier nogal offtopic. Ga even zelf op onderzoek uit en mocht je er daarna niet uitkomen, open dan gerust een nieuw topic.
*knip*. Provider advies is hier nogal offtopic. Ga even zelf op onderzoek uit en mocht je er daarna niet uitkomen, open dan gerust een nieuw topic.
[ Voor 50% gewijzigd door rens-br op 28-06-2019 09:03 ]
Klantvoordeel was bij mij trouwens binnen het uur actief, van 200 naar 500mb...
ik krijg de melding: Nog even geduld... Zodra je T-Mobile Thuis diensten actief zijn word je toegevoegd aan T-Mobile Klantvoordeel.Damian schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:12:
Klantvoordeel was bij mij trouwens binnen het uur actief, van 200 naar 500mb...
Dit terwijl mijn internet & tv sinds afgelopen maandag actief zijn

Fijn dat het bij jou wel snel geregeld is
Beide gedaan, geen verschil:peppi_078 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:27:
[...]
Dan moet je QoS instellen of een managed switch gebruiken die je internet/tv signaal splitst. De USG/Edgerouter lite zijn net te zwak om je tv beeld blok of haperend vrij te houden.
port 8 UTP uit de mediaconverter
port 8 vlan 640
port 8 vlan 300
port 7 UTP naar de WAN port van USG
port 7 vlan 300
port 2 UTP naar decoder
port 2 vlan 640
port 1 UTP van de LAN port uit de USG
port 1,3,4,5,6 vlan 1
Op deze manier heb ik stotterend beeld op IPTV en krijg ik zowel internet als IPTV op z'n bek door een speedtest te doen.
Huidige situatie zonder enige problemen:
Asus WAN port UTP uit de mediaconverter
Asus port 3,4 vlan 640
managed switch:
port 8 UTP van Asus port 3
port 8 vlan 640
port 8 vlan 300
port 2 UTP naar decoder
port 2 vlan 640
port 1 UTP van port 1 uit de Asus
port 1,3,4,5,6 vlan 1
Tijd voor een nieuwe sig..
De internetprovideroorlog is begonnen hier in de wijk.
Eerst T-Mobile die glas gaat trekken tot max 1Gbit, nu ook KPN die los daarvan glas gaat trekken en klap op de vuurpijl lijkt Ziggo ook 1Gbit aan te gaan bieden einde van dit jaar. Ik werd gebeld dat ik over kan stappen naar 600Mbit en dat dit einde jaar dan naar een Gbit zou gaan. Ik wacht nog op de aanbieding per mail.
Eerst T-Mobile die glas gaat trekken tot max 1Gbit, nu ook KPN die los daarvan glas gaat trekken en klap op de vuurpijl lijkt Ziggo ook 1Gbit aan te gaan bieden einde van dit jaar. Ik werd gebeld dat ik over kan stappen naar 600Mbit en dat dit einde jaar dan naar een Gbit zou gaan. Ik wacht nog op de aanbieding per mail.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Van Ziggo kan ik het nog begrijpen, maar dat KPN en T-Mobile allebei een eigen infra gaan aanleggen is onbegrijpelijk. Ben en blijf daarom voorstander van de infra bij de overheid en laat de providers maar op die infra met elkaar gaan stoeien
Kan ik als ik Ziggo Sport Totaal heb deze ook bekijken op TV Anywhere?
-edit-
al gevonden: https://community.t-mobil...aal-go-en-film1-go-281531
-edit-
al gevonden: https://community.t-mobil...aal-go-en-film1-go-281531
[ Voor 51% gewijzigd door Damian op 28-06-2019 11:17 ]
Nee.Damian schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:12:
Kan ik als ik Ziggo Sport Totaal heb deze ook bekijken op TV Anywhere?
Helemaal mee oneens. De marktwerking gaat juist prima, hoe meer concurrentie hoe beter voor de prijs voor iedereen. Zonde om hier belasting geld aan uit te geven (de providers leggen het nu kosteloos aan, zelfs dubbel!). De overheid gaat namelijk niet zelf graven maar dit aanbesteden aan commerciële partijen om dat netwerk aan te leggen waardoor het juist in de hand van 1 bedrijf komt.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:01:
Ben en blijf daarom voorstander van de infra bij de overheid en laat de providers maar op die infra met elkaar gaan stoeien
Het is blijkbaar ook nooit goed, eerst klagen dat het aanleggen van glasvezel stil ligt. Nu voelen de providers elkaars hete adem en wordt er op sommige plekken zelfs dubbel glas + kabel aangelegd. Dat is toch juist fantastisch! Kun je net als met mobiel ook gewoon kiezen uit alle providers. Daar zeggen we toch ook niet van dat er 1 mobiele netwerk provider moet komen waar elke andere provider gebruik van moet maken.
Maargoed, lekker offtopic.
Verwijderd
Dat kan en dat mag. Maar als de infra van de overheid zou zijn dan kunnen content providers op die infra toch gewoon concurreren wat marktwerking aangaat.jongetje schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:37:
[...]
Helemaal mee oneens. De marktwerking gaat juist prima, hoe meer concurrentie hoe beter voor de prijs voor iedereen.
Nu heb je bv de infra van Ziggo die dicht zit voor andere providers. Dat voorkomt concurrentie [marktwerking] op die kabel. Was de infra van de overheid, dan zou die kabel opengesteld worden voor een ieder die er brood in ziet. Nu kan dat niet/nog niet. Hoe meer providers op die kabel des te meer marktwerking. Mooier kan het bijna niet. En dat gaat uiteraard ook op voor glasvezel.
En gisteren ook een Ziggo poppetje voor de deur met de 600Mbit naar 1Gbit boodschap. 
En ja, ze gaan echt 2 verschillende netwerken bouwen; de KPN kast is al voorbereid op de hoek van de straat en T-Mobile (nou ja, VolkerWessels) heeft voorbereidingen gedaan tijdens onze vakantie.
Overigens zit ik nu met een 250Mbit Ziggo verbinding en een 8Mbit ADSL (met een vaste IP range) als backup en dat voldoet prima, alleen de upload is droevig.

Het is hilarisch. Als ik zou willen, kan ik straks dual fiber in huis krijgen die beide een andere route lopen (de ene links van de voordeur en de ander rechts) en dan nog eens Ziggo en koper.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:01:
Van Ziggo kan ik het nog begrijpen, maar dat KPN en T-Mobile allebei een eigen infra gaan aanleggen is onbegrijpelijk. Ben en blijf daarom voorstander van de infra bij de overheid en laat de providers maar op die infra met elkaar gaan stoeien
En ja, ze gaan echt 2 verschillende netwerken bouwen; de KPN kast is al voorbereid op de hoek van de straat en T-Mobile (nou ja, VolkerWessels) heeft voorbereidingen gedaan tijdens onze vakantie.
Overigens zit ik nu met een 250Mbit Ziggo verbinding en een 8Mbit ADSL (met een vaste IP range) als backup en dat voldoet prima, alleen de upload is droevig.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Hier gaat Reggefiber binnenkort glasvezel aanleggen. Ben benieuwd hoe Ziggo hierop gaat reageren, die gaan dit niet leuk vinden. In ons dorp heeft KPN vrijwel overal al 100/200Mbit VDSL liggen, maar alsnog komt hier glasvezel. Ik vind het prima, maar ben benieuwd of er veel naar glas gaan overstappen.
Ook is het raar dat KPN net twee jaar alles aangepakt heeft qua DSL. Momenteel 200/60 dsl verkrijgbaar en nu ineens met glas beginnen. Rare keuze
.
Ook is het raar dat KPN net twee jaar alles aangepakt heeft qua DSL. Momenteel 200/60 dsl verkrijgbaar en nu ineens met glas beginnen. Rare keuze
Heeft veel te maken omdat nu Ziggo ook 1 Gbit gaat aanbieden en dat kan alleen met glas bij KPN.. KPN test nu ook opeens hoger dan 500 Mbit op glasvezel.krakendmodem schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 23:08:
Hier gaat Reggefiber binnenkort glasvezel aanleggen. Ben benieuwd hoe Ziggo hierop gaat reageren, die gaan dit niet leuk vinden. In ons dorp heeft KPN vrijwel overal al 100/200Mbit VDSL liggen, maar alsnog komt hier glasvezel. Ik vind het prima, maar ben benieuwd of er veel naar glas gaan overstappen.
Ook is het raar dat KPN net twee jaar alles aangepakt heeft qua DSL. Momenteel 200/60 dsl verkrijgbaar en nu ineens met glas beginnen. Rare keuze.
Also ik het goed heb waren de verbindingen naar de wijkcentrale al 1Gbps. Er werden alleen tot 500Mbps abonnementen verkocht die via KPN liepen. Providers zoals Tweak kunnen al 1Gbit bieden. Ben benieuwd.space-one schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:06:
[...]
Heeft veel te maken omdat nu Ziggo ook 1 Gbit gaat aanbieden en dat kan alleen met glas bij KPN.. KPN test nu ook opeens hoger dan 500 Mbit op glasvezel.
Overigens is er op ons adres maximaal 50/10 te krijgen. En dat geldt voor ongeveer de helft van het dorp. Andere helft heeft wel VVDSL.
[ Voor 12% gewijzigd door krakendmodem op 30-06-2019 11:40 ]
De glasvezels tussen PoP en woning kunnen ook wel 10 Gbit aan. Dat zou Tweak best kunnen doen als ze wilden. KPN ook trouwens. Als je maar aan beide kanten geschikte apparatuur zet.krakendmodem schreef op zondag 30 juni 2019 @ 11:28:
[...]
Also ik het goed heb waren de verbindingen naar de wijkcentrale al 1Gbps. Er werden alleen tot 500Mbps abonnementen verkocht die via KPN liepen. Providers zoals Tweak kunnen al 1Gbit bieden. Ben benieuwd.
Overigens is er op ons adres maximaal 50/10 te krijgen. En dat geldt voor ongeveer de helft van het dorp. Andere helft heeft wel VVDSL.
Punt is eigenlijk vooral het achterliggende gebeuren. Je hebt ook dikkere backbones nodig en zeker bij een Reggefiber netwerk in een grotere plaats. Als ik Lelystad als voorbeeld neem: kPN heeft een backbone naar de CityPoP. Vanaf die CityPoP loopt een ring langs 12 AreaPoPs die dus weer uitkomt bij die CityPoP.
Alle klanten op die 12 AreaPoPs (gemiddeld 2500 aansluitingen per PoP) moeten uiteindelijk dus over die ene backbone naar het Corenetwerk. En ook al is dat ook glasvezel, het is niet oneindig, zeker niet bij KPN waar alles uitkomt op dat corenetwerk. 4G masten, zakelijke klanten, etc...
[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 30-06-2019 12:47 ]
Ik heb nu dus het rare geval dat ik bij het veranderen van kanaal op de Entone STB het modem vast lijkt te lopen en deze reboot. Kan het consequent reproduceren. Modem gaat echt uit en weer aan.
Nu heb ik nog een Edgerouter 4 liggen en een managed switch, daar moet ik toch iets mee kunnen maken? Ik neem aan dat met het verhaal dat alles over 1 kabel kan ik gewoon 300 en 640 tagged op alle LAN poorten zet en dan moeten de STB en internet devices weer werken toch?
Nu heb ik nog een Edgerouter 4 liggen en een managed switch, daar moet ik toch iets mee kunnen maken? Ik neem aan dat met het verhaal dat alles over 1 kabel kan ik gewoon 300 en 640 tagged op alle LAN poorten zet en dan moeten de STB en internet devices weer werken toch?
Dit is natuurlijk pure verspilling. Marktwerking staat volledig los van de hoeveelheid providers, je krijgt nu juist een tegenovergestelde werking waar alleen grote partijen die hun eigen netwerk kunnen aanleggen (en dus flink geld hebben) de markt op kunnen en dat nieuwe partijen op de ISP markt er nog minder goed tussen kunnen komen. Er gaat nu op één woning tot 4 mogelijkheden voor een internet verbinding zijn, voor ieder van deze aansluiting heeft een partij moeten graven, vergunningen aanvragen en nee, je betaalt er geen belasting voor. Maar reken er maar op dat dit via de jaarlijkse prijsverhogingen doorberekend gaat worden. En wat heb je er dan aan? Ja in theorie kun je dan voor redundantie twee of meer abonnementen afsluiten maar dat kan nu ook al op verschillende technologiesoorten en in theorie ook op de glasvezel aansluitingen met twee vezels.jongetje schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:37:
[...]
Helemaal mee oneens. De marktwerking gaat juist prima, hoe meer concurrentie hoe beter voor de prijs voor iedereen. Zonde om hier belasting geld aan uit te geven (de providers leggen het nu kosteloos aan, zelfs dubbel!). De overheid gaat namelijk niet zelf graven maar dit aanbesteden aan commerciële partijen om dat netwerk aan te leggen waardoor het juist in de hand van 1 bedrijf komt.
Het is blijkbaar ook nooit goed, eerst klagen dat het aanleggen van glasvezel stil ligt. Nu voelen de providers elkaars hete adem en wordt er op sommige plekken zelfs dubbel glas + kabel aangelegd. Dat is toch juist fantastisch! Kun je net als met mobiel ook gewoon kiezen uit alle providers. Daar zeggen we toch ook niet van dat er 1 mobiele netwerk provider moet komen waar elke andere provider gebruik van moet maken.
Maargoed, lekker offtopic.
Als in plaats daarvan de overheid nu centraal, net zoals met wegen en NUTS voorzieningen, de netwerken aanlegt en ervoor zorgt dat iedere Nederlands huishouden voorzien is van een glasvezel met twee vezels dan is het een eenmalige investering die het hele land van een goede verbinding voorziet. Dan kun je er vrij alle partijen op laten die een veel kleinere eerste investering hebben. Tegelijkertijd heeft de overheid in veel grotere mate de mogelijkheid om met belastinggeld vooruit voor het netwerk te betalen en krijgt die er een langetermijns inkomstenbron voor terug doormiddel van huur die providers zouden moeten betalen voor toegang tot het landelijke netwerk.
Geen verspilling van grondstoffen, een veel groter deel van de Nederlandse bevolking wordt geholpen en een nieuwe partij zit met veel minder up front kosten dan wanneer ze zelf moeten aanleggen.
Met die analogie zou je ook 1 overheids luchtvaartmaatschappij moeten hebben zodat we niet 2 half lege vliegtuigen de lucht in gaan. Of overheids transport bedrijven waarbij we optimaal de verwachtwagens vullen of 1 pakket bezorgbedrijf, zonder om er zoveel rond te laten rijden. Misschien moeten we het communisme invoeren en alles door de overheid laten regelen. Ook zonde om 2 supermarkten, bankkantoren etc. naast elkaar te hebben.Centurius schreef op maandag 1 juli 2019 @ 01:21:
[...]
Geen verspilling van grondstoffen, een veel groter deel van de Nederlandse bevolking wordt geholpen en een nieuwe partij zit met veel minder up front kosten dan wanneer ze zelf moeten aanleggen.
Misschien sla ik door, maar je snapt hopelijk mijn punt. Eigenlijk ben ik in de basis wel met je eens dat het verspilling is om in dezelfde wijken te zitten. Zou voor beide partijen veel meer klanten op leveren om elkaar niet in de weg te zitten. Maar aan de andere kant is dit juist hoe concurentie werkt.
Misschien al eens eerder geplaatst hier of in de TMT community, maar heb het zo gauw niet terug kunnen vinden: Weet iemand het verschil in specs en webinterface tussen de VMG8825(B50B?) en VMG8825-T50?
Ben benieuwd of de webinterface qua functies hetzelfde is, of dat de T-Mobile versie minder uitgebreide functionaliteit of configuratiemogelijkheden biedt...
Daarnaast: Ik heb momenteel een KPN glas abo, T-Mobile Thuis abo gaat in rond 30 juli.
Kan ik daar de VMG8825-T50 alvast (dus met KPN signaal, niet T-Mobile) aan hangen? Heb momenteel een 1 Gb glas -> UTP NT kastje van KPN hangen.
Authenticatie gaat bij KPN GLAS volgens mij met de NT, ik hoef dan geen specifieke PPoE username en password in het modem in te voeren.
Geldt hetzelfde voor de VMG8825-T50 als ik die aan de KPN lijn ga hangen?
Ben benieuwd of de webinterface qua functies hetzelfde is, of dat de T-Mobile versie minder uitgebreide functionaliteit of configuratiemogelijkheden biedt...
Daarnaast: Ik heb momenteel een KPN glas abo, T-Mobile Thuis abo gaat in rond 30 juli.
Kan ik daar de VMG8825-T50 alvast (dus met KPN signaal, niet T-Mobile) aan hangen? Heb momenteel een 1 Gb glas -> UTP NT kastje van KPN hangen.
Authenticatie gaat bij KPN GLAS volgens mij met de NT, ik hoef dan geen specifieke PPoE username en password in het modem in te voeren.
[ Voor 38% gewijzigd door JorisM op 05-07-2019 01:29 ]
Ik weet het niet zeker, want heb het apparaat niet. Maar bij de vorige routers/modems van T-mobile hebben ze allerlei functies gelockt/niet beschikbaar gemaakt. Je bent over het algemeen ook geen admin van de apparaten, maar gewoon simpelweg een user.JorisM schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 00:49:
Misschien al eens eerder geplaatst hier of in de TMT community, maar heb het zo gauw niet terug kunnen vinden: Weet iemand het verschil in specs en webinterface tussen de VMG8825(B50B?) en VMG8825-T50?
Dat gaat denk ik niet werken. T-mobile en KPN gebruiken andere VLANS voor hun netwerken.Kan ik daar de VMG8825-T50 alvast (dus met KPN signaal, niet T-Mobile) aan hangen? Heb momenteel een 1 Gb glas -> UTP NT kastje van KPN hangen.
Vraagje, mijn vrouw wilde de website vcukichurchplanting.org.uk benaderen, echter het blijkt dat het niet mogelijk is om
1) De website te resolven m.b.v. de standaard T-Mobile DNS server en
2) Vervolgens het IP adres te benaderen (ICMP/poort 80/443).
Onder andere wanneer ik de host via een alternatieve DNS (bijv. 1.1.1.1) resolve, een Internet lookup/ping service gebruik, of simpelweg via het hotspot van mijn telefoon (Vodafone) de website bezoek, werkt het allemaal zonder problemen.
Wat technische info welke ik rechstreeks van mijn EdgeRouter 6P verzameld heb (laatste 2 octets van mijn IP/slash-16 segment vervangen door MY.IP). Router is gewoon behoorlijk simpel ingesteld zonder gekke firewallregels.
Routes
DNS
Ping
Traceroute
Tcpdump tijdens Ping
Kunnen andere mensen met T-Mobile (ODF) deze host wel resolven/bereiken?
Onder andere wanneer ik de host via een alternatieve DNS (bijv. 1.1.1.1) resolve, een Internet lookup/ping service gebruik, of simpelweg via het hotspot van mijn telefoon (Vodafone) de website bezoek, werkt het allemaal zonder problemen.
Wat technische info welke ik rechstreeks van mijn EdgeRouter 6P verzameld heb (laatste 2 octets van mijn IP/slash-16 segment vervangen door MY.IP). Router is gewoon behoorlijk simpel ingesteld zonder gekke firewallregels.
Routes
code:
1
2
3
4
5
6
7
| ubnt@ubnt:~$ ip r get 91.102.66.59 91.102.66.59 via 85.144.MY.1 dev eth5.300 src 85.144.MY.IP cache ubnt@ubnt:~$ ip r get 1.1.1.1 1.1.1.1 via 85.144.MY.1 dev eth5.300 src 85.144.MY.IP cache |
DNS
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| ubnt@ubnt:~$ cat /etc/resolv.conf nameserver 37.143.84.228 #nameserver written by /opt/vyatta/sbin/vyatta_update_resolv.pl nameserver 37.143.84.229 #nameserver written by /opt/vyatta/sbin/vyatta_update_resolv.pl #line generated by /opt/vyatta/sbin/vyatta_update_resolv.pl search ftth.glasoperator.nl ubnt@ubnt:~$ host -t A one.one.one.one one.one.one.one has address 1.0.0.1 one.one.one.one has address 1.1.1.1 ubnt@ubnt:~$ host -t A vcukichurchplanting.org.uk Host vcukichurchplanting.org.uk not found: 3(NXDOMAIN) ubnt@ubnt:~$ host -t A vcukichurchplanting.org.uk 1.1.1.1 Using domain server: Name: 1.1.1.1 Address: 1.1.1.1#53 Aliases: vcukichurchplanting.org.uk has address 91.102.66.59 ubnt@ubnt:~$ |
Ping
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| ubnt@ubnt:~$ ping 91.102.66.59 PING 91.102.66.59 (91.102.66.59) 56(84) bytes of data. ^C --- 91.102.66.59 ping statistics --- 4 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 3005ms ubnt@ubnt:~$ ping 1.1.1.1 PING 1.1.1.1 (1.1.1.1) 56(84) bytes of data. 64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=1 ttl=61 time=5.61 ms 64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=2 ttl=61 time=5.54 ms 64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=3 ttl=61 time=5.57 ms 64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=4 ttl=61 time=5.59 ms ^C --- 1.1.1.1 ping statistics --- 4 packets transmitted, 4 received, 0% packet loss, time 3005ms rtt min/avg/max/mdev = 5.542/5.581/5.612/0.095 ms ubnt@ubnt:~$ |
Traceroute
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| ubnt@ubnt:~$ traceroute 1.1.1.1 traceroute to 1.1.1.1 (1.1.1.1), 30 hops max, 38 byte packets 1 1-2-201-31.ftth.glasoperator.nl (31.201.2.1) 3.206 ms 3.022 ms 3.042 ms 2 10.10.80.149 (10.10.80.149) 7.144 ms 10.10.80.98 (10.10.80.98) 6.125 ms 5.809 ms 3 ams-ix.as13335.net (80.249.211.140) 7.369 ms 6.430 ms 7.149 ms 4 one.one.one.one (1.1.1.1) 6.356 ms 5.747 ms 5.713 ms ubnt@ubnt:~$ traceroute 91.102.66.59 traceroute to 91.102.66.59 (91.102.66.59), 30 hops max, 38 byte packets 1 * * * 2 * * * 3 * * * 4 * * * 5 * * * 6^C ubnt@ubnt:~$ |
Tcpdump tijdens Ping
code:
Verder met nmap een ping sweep naar 91.102.66.0/24 gedaan, maar daar komt niets van terug.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| ubnt@ubnt:~$ /usr/sbin/tcpdump -i eth5.300 -n dst host 91.102.66.59 or src host 91.102.66.59 -v tcpdump: listening on eth5.300, link-type EN10MB (Ethernet), capture size 262144 bytes 14:19:28.194727 IP (tos 0x0, ttl 64, id 48714, offset 0, flags [DF], proto ICMP (1), length 84) 85.144.MY.IP > 91.102.66.59: ICMP echo request, id 3776, seq 1, length 64 14:19:29.198835 IP (tos 0x0, ttl 64, id 48758, offset 0, flags [DF], proto ICMP (1), length 84) 85.144.MY.IP > 91.102.66.59: ICMP echo request, id 3776, seq 2, length 64 14:19:30.198754 IP (tos 0x0, ttl 64, id 48803, offset 0, flags [DF], proto ICMP (1), length 84) 85.144.MY.IP > 91.102.66.59: ICMP echo request, id 3776, seq 3, length 64 14:19:31.198749 IP (tos 0x0, ttl 64, id 48822, offset 0, flags [DF], proto ICMP (1), length 84) 85.144.MY.IP > 91.102.66.59: ICMP echo request, id 3776, seq 4, length 64 ^C 4 packets captured 8 packets received by filter 0 packets dropped by kernel ubnt@ubnt:~$ |
Vanaf T-Mobile Fiber postcode 2324ArHu schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:42:
Vraagje, mijn vrouw wilde de website vcukichurchplanting.org.uk benaderen, echter het blijkt dat het niet mogelijk is om
Routescode:
1 2 3 4 5 6 7 ubnt@ubnt:~$ ip r get 91.102.66.59 91.102.66.59 via 85.144.MY.1 dev eth5.300 src 85.144.MY.IP cache ubnt@ubnt:~$ ip r get 1.1.1.1 1.1.1.1 via 85.144.MY.1 dev eth5.300 src 85.144.MY.IP cache
DNScode:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ubnt@ubnt:~$ cat /etc/resolv.conf nameserver 37.143.84.228 #nameserver written by /opt/vyatta/sbin/vyatta_update_resolv.pl nameserver 37.143.84.229 #nameserver written by /opt/vyatta/sbin/vyatta_update_resolv.pl #line generated by /opt/vyatta/sbin/vyatta_update_resolv.pl search ftth.glasoperator.nl ubnt@ubnt:~$ host -t A one.one.one.one one.one.one.one has address 1.0.0.1 one.one.one.one has address 1.1.1.1 ubnt@ubnt:~$ host -t A vcukichurchplanting.org.uk Host vcukichurchplanting.org.uk not found: 3(NXDOMAIN) ubnt@ubnt:~$ host -t A vcukichurchplanting.org.uk 1.1.1.1 Using domain server: Name: 1.1.1.1 Address: 1.1.1.1#53 Aliases: vcukichurchplanting.org.uk has address 91.102.66.59 ubnt@ubnt:~$
Pingcode:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ubnt@ubnt:~$ ping 91.102.66.59 PING 91.102.66.59 (91.102.66.59) 56(84) bytes of data. ^C --- 91.102.66.59 ping statistics --- 4 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 3005ms ubnt@ubnt:~$ ping 1.1.1.1 PING 1.1.1.1 (1.1.1.1) 56(84) bytes of data. 64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=1 ttl=61 time=5.61 ms 64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=2 ttl=61 time=5.54 ms 64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=3 ttl=61 time=5.57 ms 64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=4 ttl=61 time=5.59 ms ^C --- 1.1.1.1 ping statistics --- 4 packets transmitted, 4 received, 0% packet loss, time 3005ms rtt min/avg/max/mdev = 5.542/5.581/5.612/0.095 ms ubnt@ubnt:~$
Traceroutecode:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ubnt@ubnt:~$ traceroute 1.1.1.1 traceroute to 1.1.1.1 (1.1.1.1), 30 hops max, 38 byte packets 1 1-2-201-31.ftth.glasoperator.nl (31.201.2.1) 3.206 ms 3.022 ms 3.042 ms 2 10.10.80.149 (10.10.80.149) 7.144 ms 10.10.80.98 (10.10.80.98) 6.125 ms 5.809 ms 3 ams-ix.as13335.net (80.249.211.140) 7.369 ms 6.430 ms 7.149 ms 4 one.one.one.one (1.1.1.1) 6.356 ms 5.747 ms 5.713 ms ubnt@ubnt:~$ traceroute 91.102.66.59 traceroute to 91.102.66.59 (91.102.66.59), 30 hops max, 38 byte packets 1 * * * 2 * * * 3 * * * 4 * * * 5 * * * 6^C ubnt@ubnt:~$
Tcpdump tijdens Pingcode:Verder met nmap een ping sweep naar 91.102.66.0/24 gedaan, maar daar komt niets van terug.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ubnt@ubnt:~$ /usr/sbin/tcpdump -i eth5.300 -n dst host 91.102.66.59 or src host 91.102.66.59 -v tcpdump: listening on eth5.300, link-type EN10MB (Ethernet), capture size 262144 bytes 14:19:28.194727 IP (tos 0x0, ttl 64, id 48714, offset 0, flags [DF], proto ICMP (1), length 84) 85.144.MY.IP > 91.102.66.59: ICMP echo request, id 3776, seq 1, length 64 14:19:29.198835 IP (tos 0x0, ttl 64, id 48758, offset 0, flags [DF], proto ICMP (1), length 84) 85.144.MY.IP > 91.102.66.59: ICMP echo request, id 3776, seq 2, length 64 14:19:30.198754 IP (tos 0x0, ttl 64, id 48803, offset 0, flags [DF], proto ICMP (1), length 84) 85.144.MY.IP > 91.102.66.59: ICMP echo request, id 3776, seq 3, length 64 14:19:31.198749 IP (tos 0x0, ttl 64, id 48822, offset 0, flags [DF], proto ICMP (1), length 84) 85.144.MY.IP > 91.102.66.59: ICMP echo request, id 3776, seq 4, length 64 ^C 4 packets captured 8 packets received by filter 0 packets dropped by kernel ubnt@ubnt:~$
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| C:\Users\michael>ping 91.102.66.59 Pinging 91.102.66.59 with 32 bytes of data: Reply from 37.143.83.1: Destination net unreachable. Reply from 37.143.83.1: Destination net unreachable. Reply from 37.143.83.1: Destination net unreachable. Reply from 37.143.83.1: Destination net unreachable. Ping statistics for 91.102.66.59: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), C:\Users\michael>tracert 91.102.66.59 Tracing route to no-dns-yet.fastwebhosting.net [91.102.66.59] over a maximum of 30 hops: 1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.100.254 2 1-83-143-37.ftth.glasoperator.nl [37.143.83.1] reports: Destination net unreachable. Trace complete. |
Via DC RoutIT
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| C:\Users\michael>ping 91.102.66.59 Pinging 91.102.66.59 with 32 bytes of data: Reply from 91.102.66.59: bytes=32 time=22ms TTL=51 Reply from 91.102.66.59: bytes=32 time=22ms TTL=51 Reply from 91.102.66.59: bytes=32 time=28ms TTL=51 Reply from 91.102.66.59: bytes=32 time=23ms TTL=51 Ping statistics for 91.102.66.59: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 22ms, Maximum = 28ms, Average = 23ms C:\Users\michael>tracert 91.102.66.59 Tracing route to no-dns-yet.fastwebhosting.net [91.102.66.59] over a maximum of 30 hops: 1 9 ms 9 ms 10 ms 192.168.213.1 2 10 ms 12 ms 10 ms rt245bb153-37-33.routit.net [37.153.245.33] 3 12 ms 10 ms 11 ms e0-5-0-7.core3-a.tc2.routit.net [37.0.80.84] 4 12 ms 10 ms 11 ms be13.core-01-t.dr11.routit.net [37.0.80.3] 5 11 ms 11 ms 11 ms be111.iar-01-t.dr11.routit.net [37.0.80.181] 6 12 ms 10 ms 22 ms 78.152.54.213 7 15 ms 15 ms 14 ms be3014.rcr22.ams05.atlas.cogentco.com [130.117.15.193] 8 13 ms 12 ms 13 ms be3499.ccr41.ams03.atlas.cogentco.com [154.54.60.21] 9 18 ms 18 ms 17 ms be12194.ccr41.lon13.atlas.cogentco.com [154.54.56.93] 10 17 ms 19 ms 17 ms be2868.ccr21.lon01.atlas.cogentco.com [154.54.57.154] 11 17 ms 17 ms 17 ms 149.6.3.138 12 20 ms 17 ms 17 ms ddos-protected-ip.m247.com [77.243.176.197] 13 22 ms 22 ms 36 ms te-7-5-0.core-dc2.man4.uk.m247.com [176.10.82.23] 14 22 ms 22 ms 23 ms 83.97.21.137 15 24 ms 22 ms 23 ms te-1-49-0.xs7b.man4.uk.m247.com [77.243.185.105] 16 24 ms 22 ms 24 ms 89.238.128.62 17 23 ms 24 ms 23 ms no-dns-yet.fastwebhosting.net [91.102.66.59] Trace complete. |
Soortgelijk gedrag inderdaad, al krijg jij een ICMP unreachable terug en in mijn geval komt er helemaal geen bericht terug.
Heeft iemand een verklaring hiervoor?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ubnt@ubnt:~$ ping 91.102.66.59 PING 91.102.66.59 (91.102.66.59) 56(84) bytes of data. From 85.144.160.1 icmp_seq=1 Destination Net Unreachable From 85.144.160.1 icmp_seq=2 Destination Net Unreachable From 85.144.160.1 icmp_seq=4 Destination Net Unreachable From 85.144.160.1 icmp_seq=5 Destination Net Unreachable ^C --- 91.102.66.59 ping statistics --- 5 packets transmitted, 0 received, +4 errors, 100% packet loss, time 4003ms |
code:
1
2
3
| ubnt@ubnt:~$ traceroute 91.102.66.59 traceroute to 91.102.66.59 (91.102.66.59), 30 hops max, 38 byte packets 1 1-160-144-85.ftth.glasoperator.nl (85.144.160.1) 9.007 ms !N * 8.832 ms !N |
Iets gaat idd niet helemaal lekker.
Via een Vodafone mobiel wordt de DNS omgezet naar vineyardchurches.org.uk en deze is zowel via de DNS van Glasoperator als via OpenDNS bereikbaar, echter wel met 2 verschillende IP adressen. Ze zijn haast identiek alleen de één na laatste octet verschilt.ArHu schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:38:
[...]
Soortgelijk gedrag inderdaad, al krijg jij een ICMP unreachable terug en in mijn geval komt er helemaal geen bericht terug.
Heeft iemand een verklaring hiervoor?Ben benieuwd wat hier de technische reden van is en of hierdoor mogelijk meer IP adressen niet bereikbaar zijn vanaf een T-Mobile connectie.
De eerste ping via OpenDNS, de tweede ping via DNS van Glasoperator.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Pinging vineyardchurches.org.uk [104.26.5.93] with 32 bytes of data: Reply from 104.26.5.93: bytes=32 time=8ms TTL=60 Reply from 104.26.5.93: bytes=32 time=8ms TTL=60 Reply from 104.26.5.93: bytes=32 time=8ms TTL=60 Reply from 104.26.5.93: bytes=32 time=12ms TTL=60 Ping statistics for 104.26.5.93: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 8ms, Maximum = 12ms, Average = 9ms Pinging vineyardchurches.org.uk [104.26.4.93] with 32 bytes of data: Reply from 104.26.4.93: bytes=32 time=6ms TTL=60 Reply from 104.26.4.93: bytes=32 time=6ms TTL=60 Reply from 104.26.4.93: bytes=32 time=6ms TTL=60 Reply from 104.26.4.93: bytes=32 time=6ms TTL=60 Ping statistics for 104.26.4.93: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 6ms, Maximum = 6ms, Average = 6ms |
Anderen ook problemen bij T-Mobile Thuis? Ik kan mijn abbo niet inzien of aanpassen, maar volgens de dame aan de telefoon is er 'een storing'. Die storing zou dan al 2 weken moeten duren, want zo lang kan ik al niets inzien of aanpassen. Dus ik denk ik check hier even.
Ander ding. Ik heb de Zyxel eruit genomen, wat een traag onding en mijn eigen Linux server er tussen gehangen. Dat werkt zo;
Werkt als trein, voor internet dan, de SetTop Box nog niet. Op de Ubuntu server is dit mijn network config;
En ik krijg op die 640 VLAN ook response, maar hoe krijg ik die VLAN nu over mijn switches heen? De switches zijn managed, dat gaat wel lukken, maar vanaf de Ubuntu box naar die eerste switch. Iemand daar ervaring mee?
Ander ding. Ik heb de Zyxel eruit genomen, wat een traag onding en mijn eigen Linux server er tussen gehangen. Dat werkt zo;
Media Converter | +--- Ubuntu Server | +--- Switch --- Desktop 1 | Desktop 2 | NAS | +--- Wifi ----- Laptop 1 | Laptop 2 | Android 1 | +--- Switch --- TV Steam Link Set Top Box
Werkt als trein, voor internet dan, de SetTop Box nog niet. Op de Ubuntu server is dit mijn network config;
# The primary network interface, Internet auto enp5s0 iface enp5s0 inet manual auto enp5s0.300 iface enp5s0.300 inet manual auto enp5s0.640 iface enp5s0.640 inet manual auto br1 iface br1 inet dhcp dns-namerserver 192.168.40.12 1.1.1.1 bridge_ports enp5s0.300 bridge_stp off
En ik krijg op die 640 VLAN ook response, maar hoe krijg ik die VLAN nu over mijn switches heen? De switches zijn managed, dat gaat wel lukken, maar vanaf de Ubuntu box naar die eerste switch. Iemand daar ervaring mee?
Code, justify, code - Pitr Dubovich
Hier geen problemen met inloggen op My T-Mobile Thuis. Alle gegevens zijn opvraagbaar en klopt met wat ik afneem. Ik denk eerder dat er iets met jouw account aan de hand is. Misschien de web-care heren eens benaderen via de T-Mobile Community?CrimsonRider schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:33:
Anderen ook problemen bij T-Mobile Thuis? Ik kan mijn abbo niet inzien of aanpassen, maar volgens de dame aan de telefoon is er 'een storing'. Die storing zou dan al 2 weken moeten duren, want zo lang kan ik al niets inzien of aanpassen. Dus ik denk ik check hier even.
Thanks. Heb ik pas een keer of 4 gedaan, ze maken deze maand nu niet echt een eerste goede indruk.Soundwork schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:42:
[...]
Hier geen problemen met inloggen op My T-Mobile Thuis. Alle gegevens zijn opvraagbaar en klopt met wat ik afneem. Ik denk eerder dat er iets met jouw account aan de hand is. Misschien de web-care heren eens benaderen via de T-Mobile Community?
Edit: Storing bleek BS verhaal te zijn, ik heb nu een andere T-Mobile medewerker gesproken, die zag dat er iets in het systeem niet goed staat. Volgens de administratie heb ik helemaal geen internet, dat zoeken ze nu uit.
Update: Gefixed dus. Hun administratie was niet goed. Ik heb nu 100/100 internet. Als ik speedtest kom ik hierop;
./speedtest-cli Retrieving speedtest.net configuration... Retrieving speedtest.net server list... Testing from T-Mobile Thuis ()... Selecting best server based on latency... Hosted by HugeServer Networks, LLC (Meppel) [42.44 km]: 12.286 ms Testing download speed........................................ Download: 93.84 Mbit/s Testing upload speed.................................................. Upload: 85.17 Mbit/s Retrieving speedtest.net configuration... Retrieving speedtest.net server list... Testing from T-Mobile Thuis ()... Selecting best server based on latency... Hosted by HugeServer Networks, LLC (Meppel) [42.44 km]: 10.846 ms Testing download speed........................................ Download: 93.13 Mbit/s Testing upload speed.................................................. Upload: 94.80 Mbit/s
Is dat wat ik mag verwachten bij 100/100, of hebben mensen andere ervaringen?
[ Voor 62% gewijzigd door CrimsonRider op 09-07-2019 17:58 ]
Code, justify, code - Pitr Dubovich
Mooie start prijzen voor Den Haag.
1 Gbit/s snelheid
Interactieve TV
Maandelijks aanpasbaar
FOX Sports 1 Eredivisie
WiFi Service
12 maanden voor € 30,- per maand, daarna €55 per maand.
Internet, Vast Bellen en Interactieve TV ook beschikbaar in 50 en 100 Mbit/s, vanaf € 25*
Internet en Interactieve TV ook beschikbaar in 50 en 100 Mbit/s, vanaf € 22,50*
Internet ook beschikbaar in 50 en 100 Mbit/s, vanaf € 32,50*
*De prijs is i.c.m. een abonnement van minimaal 12 maanden. Geen activatie- en installatiekosten.
https://www.t-mobile.nl/thuis/glasvezeldenhaag
1 Gbit/s snelheid
Interactieve TV
Maandelijks aanpasbaar
FOX Sports 1 Eredivisie
WiFi Service
12 maanden voor € 30,- per maand, daarna €55 per maand.
Internet, Vast Bellen en Interactieve TV ook beschikbaar in 50 en 100 Mbit/s, vanaf € 25*
Internet en Interactieve TV ook beschikbaar in 50 en 100 Mbit/s, vanaf € 22,50*
Internet ook beschikbaar in 50 en 100 Mbit/s, vanaf € 32,50*
*De prijs is i.c.m. een abonnement van minimaal 12 maanden. Geen activatie- en installatiekosten.
https://www.t-mobile.nl/thuis/glasvezeldenhaag
[ Voor 91% gewijzigd door WhySoSerious? op 10-07-2019 10:00 ]
Tweakers. Morgen eindelijk glas installatie. Is onderstaand mogelijk?
Dit houdt in dat ik vanaf de Media Converter met de switch mijn inkomende verbinding split zodat ik mijn eigen router kan gebruiken en de T-Mobile Zyxel modem voor telefonie.
Hiermee wil ik double NAT vermijden.
Media Converter | +--- TP-Link TL-SG105E SWITCH | +--- ASUS Router met VLAN ondersteuning | +--- Thuis apparatuur | +--- T-Mobile Zyxel modem (WIFI UIT) | +--- Telefonie +--- TV
Dit houdt in dat ik vanaf de Media Converter met de switch mijn inkomende verbinding split zodat ik mijn eigen router kan gebruiken en de T-Mobile Zyxel modem voor telefonie.
[ Voor 3% gewijzigd door Joao op 11-07-2019 12:16 ]
Joao schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:15:
Media Converter | +--- TP-Link TL-SG105E SWITCH | +--- ASUS Router met VLAN ondersteuning | +--- Thuis apparatuur | +--- T-Mobile Zyxel modem (WIFI UIT) | +--- Telefonie +--- TV
Media Converter | +--- TP-Link TL-SG105E SWITCH | +--- ASUS Router met VLAN ondersteuning | +--- Thuis apparatuur | +--- TV
Werkt wel sowieso (op de TP-link VLAN voor tv doorzetten naar de tv boxen).
Telefonie heb ik zelf niet, dus weet niet of die nog naast je asus router werkt.
Thanks.incomer schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:53:
[...]
Media Converter | +--- TP-Link TL-SG105E SWITCH | +--- ASUS Router met VLAN ondersteuning | +--- Thuis apparatuur | +--- TV
Werkt wel sowieso (op de TP-link VLAN voor tv doorzetten naar de tv boxen).
Telefonie heb ik zelf niet, dus weet niet of die nog naast je asus router werkt.
Dat is dus de issue. Voor telefonie MOET ik de T-Mobile Zyxel modem gebruiken
In principe heb je die managed? switch helemaal niet nodig, kijk maar eens naar de oplossing van @Bart_Smith.Joao schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:15:
Edit;
Ik zie zojuist dat de plaatjes kapot cq verdwenen zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Comp User op 11-07-2019 15:01 ]
Vaste locatie, vast netwerk.
Dat werkt niet omdat ik ook telefonie nodig heb ;-).Comp User schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:57:
[...]
In principe heb je die managed? switch helemaal niet nodig, kijk maar eens naar de oplossing van @Bart_Smith.
Edit;
Ik zie zojuist dat de plaatjes kapot cq verdwenen zijn.
Zoals in zijn post staat: ! Let wel op dat door deze handeling je GEEN IP-telefonie meer hebt !
Zo, vandaag eindelijk bericht dat ik een afspraak mag maken met Guidion. KPN/Reggefiber hebben enkele maanden nodig gehad om het glas naar binnen en aangesloten te krijgen (nieuwbouw).
Dus naar de website van Guidion, geen enkel slot beschikbaar de komende anderhalve maand. Gebeld met Guidion, medewerker zag ook geen enkele ruimte. Dat ging dus door naar een andere afdeling, die over twee werkdagen laat weten wanneer ze ons inplannen.
Daarna zelf nog maar even t-mobile gebeld en zowaar een medewerker gesproken die meedacht en even heeft overlegd met een ander team. Conclusie: ze sturen het installatie pakket begin volgende week op, dan kan ik het zelf proberen te installeren en heb ik Guidion hopelijk helemaal niet nodig.
Dus naar de website van Guidion, geen enkel slot beschikbaar de komende anderhalve maand. Gebeld met Guidion, medewerker zag ook geen enkele ruimte. Dat ging dus door naar een andere afdeling, die over twee werkdagen laat weten wanneer ze ons inplannen.
Daarna zelf nog maar even t-mobile gebeld en zowaar een medewerker gesproken die meedacht en even heeft overlegd met een ander team. Conclusie: ze sturen het installatie pakket begin volgende week op, dan kan ik het zelf proberen te installeren en heb ik Guidion hopelijk helemaal niet nodig.
Koop een ATA en porteer je nummer naar een VOIP provider.Joao schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:03:
[...]
Dat werkt niet omdat ik ook telefonie nodig heb ;-).
Zoals in zijn post staat: ! Let wel op dat door deze handeling je GEEN IP-telefonie meer hebt !
Ben je voor altijd van die beperking af bij elke provider en nog flink goedkoper uit met belkosten. Eenmalige investering drie tientjes.
Sinds vandaag ook op T-mobile vanuit Ziggo.
De installatie liep vlot , de monteur was met 10min klaar.
Toen de monteur weg was de Zyxel weer in de doos gedaan en de kabel op mijn bestaande Asus router aangesloten.
Even VLAN 300 ingesteld en het werkt meteen.
Daarna ook even de gratis upgrade naar 100/100 gedaan.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden.
Toen de monteur weg was de Zyxel weer in de doos gedaan en de kabel op mijn bestaande Asus router aangesloten.
Welke Asus router? En werkt die ook met TV? Ben erg geinteresseerd namelijk.larsF schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:45:
Sinds vandaag ook op T-mobile vanuit Ziggo.
Wij hebben de Huawei router, maakt dat iets uit?
Ik gebruik zelf geen IPTV maar dit zou wel moeten werken.Grudgie schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:05:
[...]
Welke Asus router? En werkt die ook met TV? Ben erg geinteresseerd namelijk.
Wij hebben de Huawei router, maakt dat iets uit?
Volgens mij is IPTV VLAN 640.
Heb zelf een wat ouder type router ASUS RT-N66U.
Dit is de interface van Asus waar je de VLANs opgeeft

In dit voorbeeld is poort 4 voor IPTV ingesteld.
Je hebt dan de router van de provider niet meer nodig (alleen als je telefonie hebt nog wel dacht ik).
[ Voor 7% gewijzigd door larsF op 11-07-2019 21:47 ]
Oh haha. zo'n router heb ik nog liggen. Die er maar weer eens bij pakken dan. Dankjewel!larsF schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:46:
[...]
Ik gebruik zelf geen IPTV maar dit zou wel moeten werken.
Volgens mij is IPTV VLAN 640.
Heb zelf een wat ouder type router ASUS RT-N66U.
Dit is de interface van Asus waar je de VLANs opgeeft
[Afbeelding]
In dit voorbeeld is poort 4 voor IPTV ingesteld.
Je hebt dan de router van de provider niet meer nodig (alleen als je telefonie hebt nog wel dacht ik).
Nou ik heb sinds gisteren ook T-Mobile Thuis glasvezel... 750/750
Doe ik net voor het eerst een speedtest: download netjes wat het hoort... upload maar 1 Mbps (!)
Inmiddels alle home domotica en de rest van het bedrade netwerk er af gehaald en enkel mn laptop direct op dat Zyxel model aangesloten (meerdere kabels op verschillende poorten getest en dat ding uiteraard ook al meerdere keren herstart...).
Hiervoor 100 jaar Ziggo gehad en nog nooit van dit soort fratsen op m’n netwerk gehad, ik heb dan ook sowieso niet het idee dat het aan mijn kant ligt...
Met wifi haal ik dan weer wel 200/150 op die laptop...
Zie ik iets over het hoofd?
Edit: Nu ineens een upload van rond de 500 Mbps na een uur tevergeefs klooien en weer terug met alles er op aangesloten te zijn 😂 Ik kijk het nog even aan.... zal de nieuwigheid wel zijn 🤔
Doe ik net voor het eerst een speedtest: download netjes wat het hoort... upload maar 1 Mbps (!)
Inmiddels alle home domotica en de rest van het bedrade netwerk er af gehaald en enkel mn laptop direct op dat Zyxel model aangesloten (meerdere kabels op verschillende poorten getest en dat ding uiteraard ook al meerdere keren herstart...).
Hiervoor 100 jaar Ziggo gehad en nog nooit van dit soort fratsen op m’n netwerk gehad, ik heb dan ook sowieso niet het idee dat het aan mijn kant ligt...
Met wifi haal ik dan weer wel 200/150 op die laptop...
Zie ik iets over het hoofd?
Edit: Nu ineens een upload van rond de 500 Mbps na een uur tevergeefs klooien en weer terug met alles er op aangesloten te zijn 😂 Ik kijk het nog even aan.... zal de nieuwigheid wel zijn 🤔
[ Voor 13% gewijzigd door BaT op 11-07-2019 23:08 ]
Hoe heb je getest? Speedtest.net is niet heel erg betrouwbaar met hoge upload snelheden. Soms werkt het prima, maar er kunnen hele vreemde resultaten ontstaan.
Een betere test is om een 10GB file te downloaden, en weer ergens naar toe te FTP-en.
Een betere test is om een 10GB file te downloaden, en weer ergens naar toe te FTP-en.
Was idd met speedtest.net... begin nu ook te vermoeden dat het aan die kant lag en niet aan mijn netwerk of de verbinding van T-Mobile...
Update:

Werkt perfect. Zyxel regelt momenteel Telefonie en TV en mijn ASUS router met VLAN 300 volle snelheid.
Snelheid met kabel:

Werkt perfect. Zyxel regelt momenteel Telefonie en TV en mijn ASUS router met VLAN 300 volle snelheid.
Snelheid met kabel:

[ Voor 52% gewijzigd door Joao op 13-07-2019 09:54 ]
Na de vele negatieve posts, hier toch even een positieve vermelding.
Komende van een 100/100Mb Reggefiber en XMSnet en later Telfort verbinding ben ik inmiddels overgestapt naar T-Mobile 750/750Mb, om niet afhankelijk te zijn van de verplichte Telfort migratie.
Ik heb de aanvraag gedaan via de CashbackXL website naar de T-Mobile website zònder overstap-service.
Het installatiepakket werd netjes een paar dagen vóór de dag van omzetting door PostNL afgeleverd.
Op de dag van omzetting werden vanaf circa 11:00u 's morgens alle verbindingen verbroken, van internet, televisie en telefoon. Ik ging ervanuit dat dat het moment was dat ik ben 'omgepatched' in de POP.
Goed om te weten, want 's middags zou de Guidion monteur komen, dus de voorbereiding ging goed.
De Guidion monteur was prima op tijd. De bestaande Genexis werd opengemaakt. De huidige 'ingewanden' werden verwijderd en er werd een blauw UPC koppelblokje bovenop de glasconnector in het resterende Genexis deel geklikt. Na aansluiten van de de mediaconverter, het goedzetten van de dipswitches door de monteur en aanzetten van de Zyxel modem was er direct internet en televisie.
Missie geslaagd, monteur tevreden en ik als klant ook tevreden.
Met de werkende nieuwe T-Mobile verbinding, na vertrek van de monteur direct aan de slag gegaan;
Mediaconverter afgekoppeld en terug in de doos, Zyxel modem afgekoppeld en terug in de doos.
Daarna de glaskabel van het koppelblokje losgemaakt en vervangen door een LC-SC kabel een aangesloten rechtstreeks in de SFP in een Ubiquiti EdgeRouter-4
Even wat prutsen met de Edgerouter-4 config en voilà, internet en televisie weer werkend.
Televisie is helaas nog niet gelukt via Routed IP, maar omdat het Bridged ook prima werkt, en ik eigenlijk geen vertraging merk, ondanks het gebruik van een bridge heb ik het maar zo gelaten. Televisie werkt prima met de Amino 610x (dus zonder opname functionaliteit). Prima beeld en geen stotteren of blokjes.
De onderdelen van fs.com die ik gebruikt heb:
#40469: LC-SC UPC Simplex Single Mode Fibre Patch Lead 2.0mm PVC (OFNR) 2m
#75339: Generic Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km DOM Transceiver
Ondanks dat ik géén gebruik heb gemaakt van de T-Mobile overstapservice, heb ik netjes van Telfort een email gehad met bevestiging dat ik ging stoppen met diensten afnemen bij Telfort. Daarna zelfs netjes een eindafrekening gehad met terugbetaling van teveel betaalde abonnementskosten. Prima geregeld, zelfs zonder de overstapservice!
Tevens heb ik inmiddels ook de teruggaaf van CashbackXL ontvangen!
Dankzij de tips in deze thread toch mooi Eur 72,50 retour ontvangen!
Komende van een 100/100Mb Reggefiber en XMSnet en later Telfort verbinding ben ik inmiddels overgestapt naar T-Mobile 750/750Mb, om niet afhankelijk te zijn van de verplichte Telfort migratie.
Ik heb de aanvraag gedaan via de CashbackXL website naar de T-Mobile website zònder overstap-service.
Het installatiepakket werd netjes een paar dagen vóór de dag van omzetting door PostNL afgeleverd.
Op de dag van omzetting werden vanaf circa 11:00u 's morgens alle verbindingen verbroken, van internet, televisie en telefoon. Ik ging ervanuit dat dat het moment was dat ik ben 'omgepatched' in de POP.
Goed om te weten, want 's middags zou de Guidion monteur komen, dus de voorbereiding ging goed.
De Guidion monteur was prima op tijd. De bestaande Genexis werd opengemaakt. De huidige 'ingewanden' werden verwijderd en er werd een blauw UPC koppelblokje bovenop de glasconnector in het resterende Genexis deel geklikt. Na aansluiten van de de mediaconverter, het goedzetten van de dipswitches door de monteur en aanzetten van de Zyxel modem was er direct internet en televisie.
Missie geslaagd, monteur tevreden en ik als klant ook tevreden.
Met de werkende nieuwe T-Mobile verbinding, na vertrek van de monteur direct aan de slag gegaan;
Mediaconverter afgekoppeld en terug in de doos, Zyxel modem afgekoppeld en terug in de doos.
Daarna de glaskabel van het koppelblokje losgemaakt en vervangen door een LC-SC kabel een aangesloten rechtstreeks in de SFP in een Ubiquiti EdgeRouter-4
Even wat prutsen met de Edgerouter-4 config en voilà, internet en televisie weer werkend.
Televisie is helaas nog niet gelukt via Routed IP, maar omdat het Bridged ook prima werkt, en ik eigenlijk geen vertraging merk, ondanks het gebruik van een bridge heb ik het maar zo gelaten. Televisie werkt prima met de Amino 610x (dus zonder opname functionaliteit). Prima beeld en geen stotteren of blokjes.
De onderdelen van fs.com die ik gebruikt heb:
#40469: LC-SC UPC Simplex Single Mode Fibre Patch Lead 2.0mm PVC (OFNR) 2m
#75339: Generic Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km DOM Transceiver
Ondanks dat ik géén gebruik heb gemaakt van de T-Mobile overstapservice, heb ik netjes van Telfort een email gehad met bevestiging dat ik ging stoppen met diensten afnemen bij Telfort. Daarna zelfs netjes een eindafrekening gehad met terugbetaling van teveel betaalde abonnementskosten. Prima geregeld, zelfs zonder de overstapservice!
Tevens heb ik inmiddels ook de teruggaaf van CashbackXL ontvangen!
Dankzij de tips in deze thread toch mooi Eur 72,50 retour ontvangen!
[ Voor 3% gewijzigd door LeGato23 op 13-07-2019 00:28 . Reden: typo ]
Positieve geluiden zijn ook fijn om te lezen!
Hier is het nog steeds drama, verbinding klapt alle kanten op.
Monteur komt over iets meer dan een week, eindelijk, na iets meer dan een maand "wachten".
Ook al is een speedtest niet geheel accuraat. Zelfs bij een grote download (15 a 20 GB), gaat mijn download terug naar 30 mbit, soms zelfs nog lager.. (ja, je bent afhankelijk van de andere kant, maar dan nog).
Zelfs online gamen gaat regelmatig de mist in, zo erg, dat je zelfs bans om je oren krijgt omdat je een game voortijdig verlaten hebt...
Het zal mij benieuwen hoe dit verder gaat, vrees het ergste.
Wat mij wel opvalt is dat de 750 verbindingen ruim over de 750 gaan en 50 a 100 behoorlijk "geknepen" worden..
Hier is het nog steeds drama, verbinding klapt alle kanten op.
Monteur komt over iets meer dan een week, eindelijk, na iets meer dan een maand "wachten".
Ook al is een speedtest niet geheel accuraat. Zelfs bij een grote download (15 a 20 GB), gaat mijn download terug naar 30 mbit, soms zelfs nog lager.. (ja, je bent afhankelijk van de andere kant, maar dan nog).
Zelfs online gamen gaat regelmatig de mist in, zo erg, dat je zelfs bans om je oren krijgt omdat je een game voortijdig verlaten hebt...
Het zal mij benieuwen hoe dit verder gaat, vrees het ergste.
Wat mij wel opvalt is dat de 750 verbindingen ruim over de 750 gaan en 50 a 100 behoorlijk "geknepen" worden..
[ Voor 4% gewijzigd door Segafreak83 op 12-07-2019 23:23 ]
@Segafreak83 hier gaat m'n 100Mb over de 120Mb heen, dus niet echt "geknepen".
⏩ PVOutput☀️
Bij mij blijft klantvoordeel al twee weken hangen op stap 2. Enig idee hoe dit op te lossen is?Codefinder schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:28:
[...]
ik krijg de melding: Nog even geduld... Zodra je T-Mobile Thuis diensten actief zijn word je toegevoegd aan T-Mobile Klantvoordeel.
Dit terwijl mijn internet & tv sinds afgelopen maandag actief zijn(telefoon daarentegen staat nog in behandeling)
Fijn dat het bij jou wel snel geregeld is
Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul
Fijn om te lezen. Zou het kunnen dat jij en degene die er wel overheen gaan op een eigen T-mobile verbinding zitten en niet zoals ik op een KPN huurlijn? (weet de beide benamingen zo even niet, maar hopelijk snap je wat ik bedoelQuad schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:43:
@Segafreak83 hier gaat m'n 100Mb over de 120Mb heen, dus niet echt "geknepen".
KPN Reggefiber WBA.Segafreak83 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 00:06:
[...]
Fijn om te lezen. Zou het kunnen dat jij en degene die er wel overheen gaan op een eigen T-mobile verbinding zitten en niet zoals ik op een KPN huurlijn? (weet de beide benamingen zo even niet, maar hopelijk snap je wat ik bedoel).
Ik zit hier ook op, als ik T-mobile netwerk had, was ik op 750Mb gegaan, dat is namelijk nauwelijks duurder dan 100Mb KPN WBA.
⏩ PVOutput☀️
Zover ik weet kan je het niet oplossen en de T-Mobile klantenservice ook niet.LionkingNL schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:56:
[...]
Bij mij blijft klantvoordeel al twee weken hangen op stap 2. Enig idee hoe dit op te lossen is?
Quote van een moderator op de T-Mobile community forum:
Source: https://community.t-mobil.../index17.html#post1503601Goed nieuws: We gaan vandaag starten met het herstellen van de groepen en rechtzetten van de voordelen, bij alle klanten die hinder hebben ondervonden van de problemen rondom Klantvoordeel. Je zult hierover ook een SMS krijgen, zodra we van start gaan. Daarna krijg je ook de SMS’jes die bij het aanmeldproces van Klantvoordeel horen. Het kan dus zijn dat je in korte tijd een aantal berichtjes krijgt, geen zorgen, dat hoort bij het rechtzetten! Klanten met T-Mobile Thuis krijgen automatisch de e-mail waarin staat hoe ze de snelheidsupgrade of zenderpakketten kunnen aanvragen, maar ontvangen geen aparte SMS over de herstelwerkzaamheden.
Dit is de inhoud van het SMS-bericht:
Beste klant, door een storing op T-Mobile Klantvoordeel werden jouw voordelen niet goed verwerkt. Gelukkig is de storing opgelost en worden jouw voordelen binnen 2 weken aangezet. Onze excuses voor het ongemak. Meer weten over de storing, je voordelen of compensatie? Kijk op www.t-mobile.nl/kvd-opgelost Groeten, T-Mobile
Aangezien het een vrij grote groep klanten betreft, krijgt niet iedereen op hetzelfde moment een bericht. Het kan twee weken duren voor je aan de beurt bent. We herstellen direct de hele Klantvoordeel-groep op het adres. Dit betekent dat wanneer je aan de beurt bent, iedereen in je huishouden ongeveer tegelijk de juiste voordelen krijgt.
Na het rechtzetten van de voordelen en het oplossen van het probleem gaan we aan de slag met de compensatie van de misgelopen korting. We komen hier zo snel mogelijk op terug, maar we willen er nu eerst voor zorgen dat dit probleem 100% wordt opgelost.
Dat heb ik ook gelezen. Ik vind het zelf nogal lang duren, vandaar. En op het forum lees ik dat anderen nog langer zitten te wachten met hetzelfde probleem. Lekker bezig daar bij TMobile.Joao schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:32:
[...]
Zover ik weet kan je het niet oplossen en de T-Mobile klantenservice ook niet.
Quote van een moderator op de T-Mobile community forum:
Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul
Ik heb momenteel problemen met wan ip, ik krijg geen of na lang wachten pas een ip via dhcp. Ik heb wel een fiber lampje. Zijn erg problemen? Ik heb het draytek modem.
Ik heb dit nog niet gezien in de topic, maar dit is de route tabel van de zyxel. Misschien dat iemand er iets aan heeft voor een routed config.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Bestemming Gateway Subnetmasker Interface 0.0.0.0 0.0.0.0 0.0.0.0 vlan300 10.138.0.0 0.0.0.0 255.254.0.0 vlan100 10.1.3.0 10.138.0.1 255.255.255.0 vlan100 10.10.24.0 10.83.160.1 255.255.255.192 vlan640 10.10.26.0 10.83.160.1 255.255.255.0 vlan640 10.10.108.0 10.83.160.1 255.255.255.0 vlan640 10.10.254.0 10.83.160.1 255.255.255.0 vlan640 10.12.254.0 10.83.160.1 255.255.255.0 vlan640 10.12.255.0 10.83.160.1 255.255.255.0 vlan640 10.18.0.0 10.83.160.1 255.255.240.0 vlan640 10.83.160.0 0.0.0.0 255.255.224.0 vlan640 10.200.0.0 10.83.160.1 255.255.252.0 vlan640 |
Ik zit ook op een “KPN” lijn en haal maximaal 190/190 met mijn 200/200 verbinding. Met mijn Ziggo abbo hiervoor zat ik er ook altijd overheen.. T-Mobile doet er niets aan aangezien het binnen de 10% marge valt.Segafreak83 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 00:06:
[...]
Fijn om te lezen. Zou het kunnen dat jij en degene die er wel overheen gaan op een eigen T-mobile verbinding zitten en niet zoals ik op een KPN huurlijn? (weet de beide benamingen zo even niet, maar hopelijk snap je wat ik bedoel).
Delft 3720 wp op Zuid-Oost met een Goodwe 3000D-NS
Ik zou me daar persoonlijk ook niet zo druk om lopen maken... die 5 procent lijkt me niet echt een issue toch?(Ik heb iig andere dingen waar ik me drukker om maak dan te lopen speedtesten )Sennie121 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:35:
[...]
Ik zit ook op een “KPN” lijn en haal maximaal 190/190 met mijn 200/200 verbinding. Met mijn Ziggo abbo hiervoor zat ik er ook altijd overheen.. T-Mobile doet er niets aan aangezien het binnen de 10% marge valt.
Beste is de speedtest app te downloaden. Je antivirus (ja klinkt raar) kan 't nog wel eens cappen. Dan kom je niet boven een bepaalde snelheid uit. Als je de app gebruikt kom je daar wel boven.BaT schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:18:
Was idd met speedtest.net... begin nu ook te vermoeden dat het aan die kant lag en niet aan mijn netwerk of de verbinding van T-Mobile...
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Thanks!Frankyy schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:12:
Ik heb dit nog niet gezien in de topic, maar dit is de route tabel van de zyxel. Misschien dat iemand er iets aan heeft voor een routed config.
Het was even een uurtje klooien, maar het lijkt er nu op dat ik Routed IPTV werkend heb bij mij icm een Ubiquiti USG.
Voor de geïnteresseerden onder ons:
De config is vrijwel gelijk aan die gebruikt wordt voor de KPN, maar dan wel met alle routes opgenomen als static routes. Ik heb alleen wel een ander IP en Gateway dan @Frankyy. De gateway die ik krijg op VLAN 640 is namelijk 10.100.64.1
Je moet alleen niet vergeten om de IGMP-proxy in te stellen en de NAT-rule voor Masquerade op te nemen. Anders gaat het niet werken.
-
Daar gaat het toch niet om? Er zit een verschil tussen WBA en ODF. Mijn upload snelheid gebruik ik regelmatig en als je bij ODF meer snelheid krijgt dan geboden, dan is dat toch weer mooi meegenomen. Met WBA zit je in het nadeel qua snelheid en prijs jammer genoegjongetje schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:08:
[...]
Ik zou me daar persoonlijk ook niet zo druk om lopen maken... die 5 procent lijkt me niet echt een issue toch?(Ik heb iig andere dingen waar ik me drukker om maak dan te lopen speedtesten )
Delft 3720 wp op Zuid-Oost met een Goodwe 3000D-NS
Dank voor je feedback. Ben dus niet de enige (helaas).Sennie121 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:35:
[...]
Ik zit ook op een “KPN” lijn en haal maximaal 190/190 met mijn 200/200 verbinding. Met mijn Ziggo abbo hiervoor zat ik er ook altijd overheen.. T-Mobile doet er niets aan aangezien het binnen de 10% marge valt.
Als ik dit van tevoren had geweten, dan was ik nooit overgestapt. Anyway, wat een hoop gedoe en geregel voor het überhaupt werkt en dan mis je nog snelheid ook..
Dat ze aan die 10% niets doen vind ik al belachelijk, maar dat zal vast aan mij liggen.
Ik besef mij heel goed dat ik aan het klagen ben nu, maar ik moet het wel even kwijt.
Maak je je echt zo druk over die 5 % waar je nauwelijks iets van merkt?Segafreak83 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 00:35:
[...]
Dank voor je feedback. Ben dus niet de enige (helaas).
Als ik dit van tevoren had geweten, dan was ik nooit overgestapt. Anyway, wat een hoop gedoe en geregel voor het überhaupt werkt en dan mis je nog snelheid ook..
Dat ze aan die 10% niets doen vind ik al belachelijk, maar dat zal vast aan mij liggen.
Ik besef mij heel goed dat ik aan het klagen ben nu, maar ik moet het wel even kwijt.
Lijkt meer op een principe kwestie?
Het is meer het totale plaatje:boswandeling schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:32:
[...]
Maak je je echt zo druk over die 5 % waar je nauwelijks iets van merkt?
Lijkt meer op een principe kwestie?
- problemen bij installatie
- router de compleet offline gaat als je tegelijk internet en tv kijkt
- monteur die de boel halfgaar installeert
- verbinding die klappert (downloads van meerdere gb's die met 30 mb/s gaan ipv 95 a 100)
- meer dan een maand moeten wachten op een monteur
In heel mijn internet leven heb ik dit nog nooit meegemaakt op deze manier. Zowel niet bij mijn eigen verbindingen als bij andere mensen..
Dan kan ik het wel begrijpen.Segafreak83 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:06:
[...]
Het is meer het totale plaatje:
- verbinding die klappert (downloads van meerdere gb's die met 30 mb/s gaan ipv 95 a 100)
In heel mijn internet leven heb ik dit nog nooit meegemaakt op deze manier. Zowel niet bij mijn eigen verbindingen als bij andere mensen..
Betreft de snelheid zijn dit prima snelheden, bij wel meer providers die hun diensten aanbieden kan het zijn dat de theoretische snelheid de drempel is, dan kan je wat missen.
Ziggo bied bijvoorbeeld 100 mbit aan, en zetten de snelheid op 110. En T-Mobile kan dat zelf ook doen als ze zelf 750/750 aanbieden.
Je zat eerst bij KPN, toch? Hoe was jouw snelheid toen?Segafreak83 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:06:
[...]
Het is meer het totale plaatje:
Daar was de snelheid en de responsiviteit vele malen beter. En heb ik nooit gedoe gehad de afgelopen jaren. Helaas heb ik daar geen "bewijs" van.Untouchablezz20 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:23:
[...]
Je zat eerst bij KPN, toch? Hoe was jouw snelheid toen?
En ja, opzich is de snelheid a 90 / 95 wel goed, maar dan moet je deze wel zien te halen
Het lijkt wel of de verbinding soms even nodig heeft om wakker te worden. Klinkt misschien raar, maar ik merk de vertraging daarin.
Dit gevoel heb ik totaal niet, moet zeggen dat ik wel de DNS servers van cloudflare gebruik.Segafreak83 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:32:
[...]
Daar was de snelheid en de responsiviteit vele malen beter. En heb ik nooit gedoe gehad de afgelopen jaren. Helaas heb ik daar geen "bewijs" van.
En ja, opzich is de snelheid a 90 / 95 wel goed, maar dan moet je deze wel zien te halen.
Het lijkt wel of de verbinding soms even nodig heeft om wakker te worden. Klinkt misschien raar, maar ik merk de vertraging daarin.
Waarom heeft tmobile zo’n beperkt aanbod als het om terug kijken gaat ? Ook is de kwaliteit slecht. Ziggo en Kpn doen dat gewoon veel beter. Het is wel heel erg beperkt. Ook de integratie met Netflix ontbreekt. Ik wilde eigenlijk wel kunnen opnemen dus contact gehad maar dat kun je tijdelijk niet aanvragen, er komt dus een andere box, hopelijk met veel meer content en betere kwaliteit.
Even een waarschuwing. Het lijkt erop dat T-Mobile momenteel wat probleempjes heeft met de DHCP server. Nadat ik mijn router had ge-update kreeg ik geen IP adres meer. Ook het standaard bijgeleverde Huawei modem kreeg geen IP adres. Duurde bijna een uur voordat ik weer on-line was en heb nu een IP adres gekregen in een hele andere range.
Verwijderd
Heb je misschien wat screenshots zodat mensen die (weer) aan de gang gaan met Ubiquiti, geholpen zijn?Edd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:10:
[...]
Het was even een uurtje klooien, maar het lijkt er nu op dat ik Routed IPTV werkend heb bij mij icm een Ubiquiti USG.
Voor de geïnteresseerden onder ons:
De config is vrijwel gelijk aan die gebruikt wordt voor de KPN, maar dan wel met alle routes opgenomen als static routes. Ik heb alleen wel een ander IP en Gateway dan @Frankyy. De gateway die ik krijg op VLAN 640 is namelijk 10.100.64.1
Je moet alleen niet vergeten om de IGMP-proxy in te stellen en de NAT-rule voor Masquerade op te nemen. Anders gaat het niet werken.
Met alle wijzigingen de afgelopen tijd (ook qua Ubiquiti's Unifi Controller meuk) kan ik mij voorstellen dat er nogal wat mensen die ermee aan de gang willen door de bomen het bos niet meer zien :-)
Ik lees dat anderen ook haperingen hebben, onze dochter van 1 jaar jong kwam vroeger bij mij voor een ander filmpje met haar iPad, nu komt ze omdat de verbinding is weggevallen. Dit moeten ze snel oplossen want is erg vervelend, internet moet het gewoon stabiel doen. Helpdesk wil monteur sturen, dat heeft geen zin, gebeurd maar paar keer per dag, moet wel heel toevallig zijn dat het net gebeurd als de monteur er is
De glasvezel kabel is dat niet dezelfde als standaard al bij de MC geleverd was ?
macOS 15.5
De mediaconverter wordt aangesloten met een SC connector. De meegeleverde kabel was een SC-SC.error33 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:41:
[...]
De glasvezel kabel is dat niet dezelfde als standaard al bij de MC geleverd was ?
Hallo,
Vorige week T Mobile Thuis 200 geïnstalleerd (exit Telfort) door monteur. Alles werkte na oplevering prima (1 tv, 1x wifi, 1x internet).
Langer verhaal kort: bedraad (cat6) internetten gelijktijdig met drie PCs e/o laptops geeft bij allen de foutmelding: "'De proxyinstellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd'".
Niets gewijzigd in configs. Vlgns helpdesk T-Mobile alles okay met lijn en modem. Probleem zou verderop in de route moeten zitten.Onder Telfort probleemloze werking. Issue loopt ook parallel op T-Mobile forum.
Iemand enig idee?
Dank alvast!
Groet
Polarlander
Vorige week T Mobile Thuis 200 geïnstalleerd (exit Telfort) door monteur. Alles werkte na oplevering prima (1 tv, 1x wifi, 1x internet).
Langer verhaal kort: bedraad (cat6) internetten gelijktijdig met drie PCs e/o laptops geeft bij allen de foutmelding: "'De proxyinstellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd'".
Niets gewijzigd in configs. Vlgns helpdesk T-Mobile alles okay met lijn en modem. Probleem zou verderop in de route moeten zitten.Onder Telfort probleemloze werking. Issue loopt ook parallel op T-Mobile forum.
Iemand enig idee?
Dank alvast!
Groet
Polarlander
Ze zijn hier nu letterlijk voor de deur een roze kabel aan het ingraven...
Zit zoals zoveel mede-tweakers hier al jaren op Ziggo.
Momenteel een stabiele 500/40 verbinding.
Verbaasde me persoonlijk over de kansloze benadering vanuit Ziggo dat al 97% van hun netwerk bestaat uit glasvezel... Eerste wat in me opkwam was dat ze de 3% vanaf de straat naar je huis over een pisbuis laten lopen... goed verhaal, ga nu een banaan lezen
Overgrote deel van me buren zal er vast intrappen...
Ziggo heeft ook aangegeven op termijn de frequenties te gaan verhogen bla bla, boter na de vis!
Vrienden over glas zitten tijdens gamen gewoon rond de 10ms PING, ikzelf rond het dubbele.
Ja je zal wel denken wat zeik je nou?.... Nieuwe ronde nieuwe kansen. En ja, ik moet ook niet zeiken...
Toen ik nog studeerde was ADSL met een 20mbit (destijds Orange) verbinding in opkomst en had Ziggo het nakijken met een max van 4mbit. De rollen worden mijn inziens ten gunste van de consument nu toch echt
omgedraaid.
Ik heb meerdere winkels en ineens kwam ook KPN de hoek omzeilen dat ze in hetzelfde gebied hier versnelt glasvezel gaan uitrollen... Had het al eerder ergens gelezen maar dit zijn gewoon smerige praktijken. Het boeit ze niet hoe je erbij zit.... T-mobile graaft letterlijk een kabel in en toevallig biedt KPN dezelfde mogelijkheid? Flikker toch op !
Weet nu al als ik het opzegtelefoontje naar Ziggo pleeg dat ik voor een schijtbedrag tegen huidige voorwaarden me abbo kan verlengen. Uit ervaring: was in het verleden echt wel anders.....
Niet vanwege het geld maar puur vanuit principe vind ik die smerige jaarlijkse paar euro verhogingen maar lastig te verkroppen. Hoop oprecht dat dit voor diegene dit leest er een soortgelijke situatie zal ontstaan
.
Dat gezegd hebbende eerlijk is eerlijk...Nagenoeg nooit gezeik
Alles werkt 24/7 (buiten aangekondigde werkzaamheden) uptime en stabiliteit serieus echt 0 over te klagen
Lees ook wel eens anders dus het geluk zal wel aan mijn zijde zijn....
Vraag:
Iemand uit Den Haag - Segbroek al daadwerkelijk over is op t-mobile fiber?
Zo ja... Tevreden?
Zit zelf ook nog een beetje met me huidige Ubiquiti setup i.c.m. T-mobile fiber.
Heb een USG-3P, Switch 8P mgmt icm losse AP's...Iemand dat al lekker werkend kunnen krijgen?
Moet sws voor TV's alle COAX kabels in huis naar UTP trekken maar die raggen we er maar doorheen, komt goed.
Ben benieuwd of iemand de stap al heeft kunnen of durven wagen

Groeten, Marc
Zit zoals zoveel mede-tweakers hier al jaren op Ziggo.
Momenteel een stabiele 500/40 verbinding.
Verbaasde me persoonlijk over de kansloze benadering vanuit Ziggo dat al 97% van hun netwerk bestaat uit glasvezel... Eerste wat in me opkwam was dat ze de 3% vanaf de straat naar je huis over een pisbuis laten lopen... goed verhaal, ga nu een banaan lezen
Ziggo heeft ook aangegeven op termijn de frequenties te gaan verhogen bla bla, boter na de vis!
Vrienden over glas zitten tijdens gamen gewoon rond de 10ms PING, ikzelf rond het dubbele.
Ja je zal wel denken wat zeik je nou?.... Nieuwe ronde nieuwe kansen. En ja, ik moet ook niet zeiken...
Toen ik nog studeerde was ADSL met een 20mbit (destijds Orange) verbinding in opkomst en had Ziggo het nakijken met een max van 4mbit. De rollen worden mijn inziens ten gunste van de consument nu toch echt
omgedraaid.
Ik heb meerdere winkels en ineens kwam ook KPN de hoek omzeilen dat ze in hetzelfde gebied hier versnelt glasvezel gaan uitrollen... Had het al eerder ergens gelezen maar dit zijn gewoon smerige praktijken. Het boeit ze niet hoe je erbij zit.... T-mobile graaft letterlijk een kabel in en toevallig biedt KPN dezelfde mogelijkheid? Flikker toch op !
Weet nu al als ik het opzegtelefoontje naar Ziggo pleeg dat ik voor een schijtbedrag tegen huidige voorwaarden me abbo kan verlengen. Uit ervaring: was in het verleden echt wel anders.....
Niet vanwege het geld maar puur vanuit principe vind ik die smerige jaarlijkse paar euro verhogingen maar lastig te verkroppen. Hoop oprecht dat dit voor diegene dit leest er een soortgelijke situatie zal ontstaan
Dat gezegd hebbende eerlijk is eerlijk...Nagenoeg nooit gezeik
Alles werkt 24/7 (buiten aangekondigde werkzaamheden) uptime en stabiliteit serieus echt 0 over te klagen
Lees ook wel eens anders dus het geluk zal wel aan mijn zijde zijn....
Vraag:
Zo ja... Tevreden?
Zit zelf ook nog een beetje met me huidige Ubiquiti setup i.c.m. T-mobile fiber.
Heb een USG-3P, Switch 8P mgmt icm losse AP's...Iemand dat al lekker werkend kunnen krijgen?
Moet sws voor TV's alle COAX kabels in huis naar UTP trekken maar die raggen we er maar doorheen, komt goed.
Ben benieuwd of iemand de stap al heeft kunnen of durven wagen
Groeten, Marc
kijk even op opening van het topic daar staat onder Ubiquity de nodige oplossingen.MagnetiO schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 04:27:
Groeten, Marc
Ik heb de USG met 16p PoE switch in gebruik.
[ Voor 4% gewijzigd door d-vine op 16-07-2019 11:33 ]
Verwijderd
Had je deze vraag ook niet meteen kunnen stellen ipv het stuk prozaMagnetiO schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 04:27:
Vraag:
Zo ja... Tevreden?
Antwoord op je 2de vraag:
Ja
In ieder geval even aanmelden op www.t-mobile.nl/glasvezeldenhaag zodat je gebruik kunt maken van het introductieaanbodMagnetiO schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 04:27:
Vraag:
Zo ja... Tevreden?![]()
![]()
Ik heb me ook aangemeld ook al val ik net buiten de wijk die ze gaan uitrollen. Krijg dan wel een mail met een enquete en dat ik op de hoogte gehouden wordt. Misschien werkt het mee dat ze hierna mijn wijk doen ;-). Al hoop ik dat ze tegen die tijd inmiddels wel een beter TV Platform hebben met cloudopnames ipv voor elke decoder 10 euro betalen omdat je wilt kunnen opnemen.j_bos schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:37:
[...]
In ieder geval even aanmelden op www.t-mobile.nl/glasvezeldenhaag zodat je gebruik kunt maken van het introductieaanbod
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie