[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Rub147 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:24:
[...]

Nederland is groter dan alleen jouw regio ;) . Niet overal zijn de werkzaamheden op hetzelfde moment.
Dat weet ik, maar het ging mij eigenlijk meer om het verschil in planning.

Waarom bij @space-one in 1 nacht en bij mij gaat het over 2 opeenvolgende nachten?

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 09:21
Krijg het niet voor elkaar om mijn Netgear Nighthawk X6 R8000 met de FTU TK01 van TKF te laten werken.
Heb op verschillende wijze de VLAN 300 erin gezet,maar het werkt niet ,geen internet.

https://kb.netgear.com/29...-on-your-Nighthawk-router

Heb m maar weer achter de draytek gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door GRAD85 op 14-06-2019 16:55 ]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robjuuuh schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:59:
[...]

Als je gebruik maakt van de Overstapservice van T-Mobile, dan wordt je pas afgesloten op het moment dat alles werkt. Onze installatiedatum is 2 weken vertraagd en kregen toen bericht dat de overstap datum is verzet naar de dag dat Guidion langskomt.
Niet helemaal... Als Reggefiber je omzet in de PoP op de dag die T-Mobile oorspronkelijk had aangevraagd kan het mis gaan. Dan had T-Mobile dat daar ook moeten uitstellen. Maar als ze daar niet aan denken..
Daarom vind ik dit allemaal zo bijzonder. Bij mij was het een paar jaar geleden slimmer geregeld. Ik vroeg abonnement aan (overstap vanuit Telfort). Enkele dagen later werd ik zelf gebeld door Guidion voor de afspraak. En pas na dat telefoontje werd de migratie order naar Reggefiber gestuurd. Dat laatste weet ik dan omdat ik toevallig in dat systeem kan kijken bij Reggefiber. Maar het punt is dat dat in principe foolproof is.
Behalve als die installatie pakketten niet komen natuurlijk... Maar dan had T-Mobile, naar aanleiding van een melding van Guidion dat de afspraak naar achteren was gegaan, aan Reggefiber moeten laten weten dat de migratie ook uitgesteld moet worden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
@Barre73 Ja precies daar is waar de miscommunicatie bij T-Mobile is gegaan. Had een monteur gesproken van Guidion en die wist me te vertellen dat ze door de beter stap je over weken een verdrievoudiging van aansluitingen in een maand hadden. Boel is wel allemaal geëscaleerd, maar ik denk dat ze bij T-Mobile een gok hebben genomen met de installatiepakketten en dat ze dat wel tijdig konden uitleveren. Spoiler: dat konden ze niet en daardoor zijn de afspraken bij Guidion en Reggefiber ook niet verplaatst waardoor er nu ook een flink aantal gedupeerde nieuwe klanten tussenzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 23:14
DisasterMaster schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:47:
Ik had in eerste instantie morgenochtend een afspraak met Guidion; maar ik heb zoals velen niet op tijd het installatiepakket gekregen door de storing in het magazijn. Vanochtend afgebeld, meteen een nieuwe afspraak geprobeerd te plannen maar dit kon niet, T-Mobile zou eerst een ticket moeten maken. En om te voorkomen dat men nu massaal (mogelijk onhaalbare) afspraken plant, die je te wachten tot je de track&trace code voor het pakket in huis hebt.

Ik was bang dat ik hierdoor 'achter in de rij' kon aansluiten voor een nieuwe afspraak. Inmiddels heb ik de track & trace code nu wel binnen en kan ik een nieuwe afspraak maken, maar de eerstvolgende mogelijk is over zes weken. Terwijl mijn afspraak voor morgenochtend was, lekker begin dit zo.

Heb meerdere malen aan de telefoon (met T-Mobile) gehoord dat ik het ook zelf mag aansluiten, maar dat ik dan 'geen garantie' zou hebben als er bijv. ooit een storing is. Nu zie ik dat er toch redelijk wat mensen hier zelf aan de slag zijn gegaan, weet iemand hier meer van?
Ik had dus ook een belaberd begin met T-Mobile door die storingen, ongelooflijk lange wachttijden een knetterhard liegende Post.NL bezorger. Maar het pakje was er vandaag. Die monteurs kunnen pas over 3 weken of zo, dus zelf alle stekkers erin gedaan. Dat stelt geen klap voor, fiber in media converter, media converter naar Zyxel en 10 minuten later deed alles het.

Ik zou eigenlijk wel die Zyxel er tussen uit willen, media box naar mijn Linux box en die verder alles laten regelen. Maar, het zelf aansluiten van die rommel. Geen enkel probleem.

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
Het internet werkt dus op mijn T-Mobile thuis connectie. En nu wil ik die Zyxel er tussen uithalen en direct van de media converter naar mijn Ubuntu box.

Dat werkt, soort van. Ik kan een VLAN met ID 300 toevoegen, via DHCP een IP opvragen en da krijg ik dan ook netjes. Maar, dan stokt het. Ik kan niets via dat ip doen. Alleen mezelf pingen. Verder niets. Network unreachable. Iemand anders al ervaring met zo'n situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:22
Barre73 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:18:
[...]

Niet helemaal... Als Reggefiber je omzet in de PoP op de dag die T-Mobile oorspronkelijk had aangevraagd kan het mis gaan. Dan had T-Mobile dat daar ook moeten uitstellen. Maar als ze daar niet aan denken..
Daarom vind ik dit allemaal zo bijzonder. Bij mij was het een paar jaar geleden slimmer geregeld. Ik vroeg abonnement aan (overstap vanuit Telfort). Enkele dagen later werd ik zelf gebeld door Guidion voor de afspraak. En pas na dat telefoontje werd de migratie order naar Reggefiber gestuurd.
Ik heb nog steeds de indruk dat dit zo gaat. Guidion maakt echter tegenwoordig gebruik van een online plansysteem waarbij je kan aangeven op welke dag en tijdspanne je wilt dat de monteur langskomt. Op het moment dat je deze dag/tijd "prikt" gaat er naar T-Mobile een bericht dat voor die dag een migratie order ingeschoten moet worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CrimsonRider schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:19:
Dat werkt, soort van. Ik kan een VLAN met ID 300 toevoegen, via DHCP een IP opvragen en da krijg ik dan ook netjes. Maar, dan stokt het. Ik kan niets via dat ip doen. Alleen mezelf pingen. Verder niets. Network unreachable. Iemand anders al ervaring met zo'n situatie?
Doe je je DHCP-request op de goede interface? Je zou je ip moeten zien op eth0.300, en in je routetabel moet je ook een default route op eth0.300 moeten hebben..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
root@ubnt:~# ifconfig eth5.300
eth5.300  Link encap:Ethernet  HWaddr 78:8a:20:xx:xx:xx  
          inet addr:85.145.xxx.xxx Bcast:85.145.xxx.xxx  Mask:255.255.248.0
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:191483600 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:99913286 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0 
          RX bytes:208373990004 (194.0 GiB)  TX bytes:21627202205 (20.1 GiB)

root@ubnt:~# route -n
Kernel IP routing table
Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
0.0.0.0         85.145.xxx.x    0.0.0.0         UG    0      0        0 eth5.300
85.145.xxx.0    0.0.0.0         255.255.248.0   U     0      0        0 eth5.300
192.168.1.0     0.0.0.0         255.255.255.0   U     0      0        0 switch0

(Mijn edgerouter draait linux, dus los van de afwijkende interface moet het er precies hetzelfde uitzien.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DisasterMaster
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 14:14

DisasterMaster

Echt wel.

CrimsonRider schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:40:
[...]

Ik had dus ook een belaberd begin met T-Mobile door die storingen, ongelooflijk lange wachttijden een knetterhard liegende Post.NL bezorger. Maar het pakje was er vandaag. Die monteurs kunnen pas over 3 weken of zo, dus zelf alle stekkers erin gedaan. Dat stelt geen klap voor, fiber in media converter, media converter naar Zyxel en 10 minuten later deed alles het.

Ik zou eigenlijk wel die Zyxel er tussen uit willen, media box naar mijn Linux box en die verder alles laten regelen. Maar, het zelf aansluiten van die rommel. Geen enkel probleem.
Goed om te horen dat het je gelukt is! Ik heb gisteren exact hetzelfde gedaan, met de Zyxel ertussen (op termijn wil ik mijn Ubiquiti spul aansluiten, maar voor nu even zo.) Ik heb echter geen internet, het lijkt erop alsof ik domweg geen signaal krijg. Ik heb een cvt-3002w2a mediaconverter gekregen, en het hele zwikkie op de blauwe connector aangesloten. De dipswitches op de mediaconverter zijn afgeplakt met een plakker, maar zo te voelen staan deze wel goed (3 en 4 ON, rest OFF). Iemand enig idee wat het nog zou kunnen zijn? Of moet ik zoals men beweert echt tot de monteur (eind juli) wachten?

Mijn aansluiting ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/regJQ9D.jpg?1

In the middle of every difficulty lies opportunity ~ Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:45
Tobi123 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:56:
Vandaag is dan eindelijk mijn installatiepakket bezorgd. Meteen het Zyxel modem uitgepakt en aangesloten op de FTU/Media convertor die geplaatst is voor mijn oude Telfort abonnement en... werkend internet!
Hmm, interessant! Bij mij komt de monteur ook komende woensdag. Maar ik kan het 'm dus al wat makkelijker maken door de Experia Box te vervangen door de Zyxel? En dan blijft internet gewoon werken en maak ik niks kapot? :+

Ook hier liep TV met Telfort via een switch (tv/soundbar/playstation + stb dus), hopelijk gaat dat net zo plug 'n play op T-Mobile zometeen. Ik kan geen tweede kabel trekken dus hoop dat het goed gaat :)

Die media convertor laat jij de monteur ook gewoon installeren? Weet jij trouwens of Telfort de 'oude' FTU/mediaconverter terug wil hebben?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tobi123
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-03 18:11
Richh schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:46:
[...]

Hmm, interessant! Bij mij komt de monteur ook komende woensdag. Maar ik kan het 'm dus al wat makkelijker maken door de Experia Box te vervangen door de Zyxel? En dan blijft internet gewoon werken en maak ik niks kapot? :+
Je maakt het vooral voor jezelf gemakkelijker door alle basis dingen alvast in te stellen. Maar in mijn geval scheelt het iig heel wat dagen zonder internet.
Ook hier liep TV met Telfort via een switch (tv/soundbar/playstation + stb dus), hopelijk gaat dat net zo plug 'n play op T-Mobile zometeen. Ik kan geen tweede kabel trekken dus hoop dat het goed gaat
Dat rare probleem wat ik ervaar met het herstarten van het WiFi gedeelte van de modem zodra mijn switch weer aangaat heb ik nog steeds. Bedraad internet blijft werken, het WiFi lampje op de modem blijft gewoon branden. Maar toch valt de WiFi steeds weg, heel irritant. Maarja, misschien komt het doordat de 'T-Mobile' media convertor nog niet gebruikt wordt. Nog even wachten dus tot na de monteursinstallatie.
Die media convertor laat jij de monteur ook gewoon installeren? Weet jij trouwens of Telfort de 'oude' FTU/mediaconverter terug wil hebben?
Ik heb nu werkend internet dus ik ga me niet in de nesten werken door per ongeluk een fout te maken met het zelf aansluiten van dat ding. Volgens mij wil Telfort alleen de modem plus de desbetreffende kabels terug. Stond wel in een brief of e-mail, ik moet dat bericht maar eens opzoeken en het spul retour sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Tobi123 @Richh Telfort wil die oude convertor terug hebben. Is zo'n langwerpig ding, en dat vierkantje kastje daar moet je van af blijven waar dat langwerpig ding om heen zit. Dat is van je glasvezelaanbieder. Als dat kapot gaat mag je 300 lappen.

Gewoon tot Guidion of wie dan ook langs komt zolang mogelijk die Telfort ding gebruiiken. Werkt prima. En dan die jongenman mediaconvertor van T-mobile oplaten hangen en instellen. Is zo gedaan. Kan die binnen 10 min weer naar huis. Hij blij, jij blij, zijn vrouw blij.

[ Voor 5% gewijzigd door Ivysaur op 17-06-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Nou ik krijg op geen mogelijkheid de snelheid goed van mijn nog niet officieel opgeleverde verbinding. Snelheid down komt niet hoger dan 1mb, up gaat ie netjes naar de 160.

UTP kabel naar de buren getrokken, dan heb ik in ieder geval internet tot de 27ste, als hopelijk de monteur het wel kan fixen :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:45
@Tobi123 @Ivysaur alles aangesloten en wel... Maar die Zyxel weigert verbinding te maken met het internet (WAN) via die Reggefiber/Telfort FTU/mediaconverter.

Toch maar weer terug naar de Experiabox vrees ik, tot woensdag.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 21:37
DisasterMaster schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:06:
[...]

Goed om te horen dat het je gelukt is! Ik heb gisteren exact hetzelfde gedaan, met de Zyxel ertussen (op termijn wil ik mijn Ubiquiti spul aansluiten, maar voor nu even zo.) Ik heb echter geen internet, het lijkt erop alsof ik domweg geen signaal krijg. Ik heb een cvt-3002w2a mediaconverter gekregen, en het hele zwikkie op de blauwe connector aangesloten. De dipswitches op de mediaconverter zijn afgeplakt met een plakker, maar zo te voelen staan deze wel goed (3 en 4 ON, rest OFF). Iemand enig idee wat het nog zou kunnen zijn? Of moet ik zoals men beweert echt tot de monteur (eind juli) wachten?

Mijn aansluiting ziet er als volgt uit:
[Afbeelding]
Welke lampjes branden er op de mediaconvertor?
Als het lampje van boven gezien, rechts achter niet brand, heb je geen signaal.

Wanneer is je officiële aansluit datum, er wordt pas vlak voor je officiële aansluit datum licht op de fiber gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Vandaag ook T-Mobile all-in-1 750mbit gebruiker geworden. De installatie verliep redelijk (router kreeg na powercycle geen verbinding, ism backoffice en monteur werkte het weer).

Wireless snelheid met de Zyxel is afhankelijk van de device tussen de 250-450mbit up en down (ipads, telefoons, laptops). De stabiliteit ben ik nog niet helemaal zeker van, wifi was ineens even bijna helemaal weg, terwijl ik op dezelfde plek eerder 450mbit haalde.

Bekabeld aangesloten 830 down/799 up! De snelheid is er, maar je hebt wel flinke hardware voor nodig. Dit was op een zware PC, mijn oudere i7 laptop kwam niet verder dan 630mbit.

TV met de Amino zapt iets sneller dan Ziggo met een CI+ module (op een oudere Sony W5500 40"). De TV app werkt veel sneller dan de Ziggo TV app. Kwaliteit via de app ziet er nagenoeg hetzelfde uit als Ziggo, alleen sneller. Beeldkwaliteit op TV heb ik vooralsnog ook niet heel erg veel over te klagen, en "begin gemist" is een fijne aanvulling. Ik heb overigens een kleine 5 poorts switch bij de TV, hoefde niets met VLANs te doen, maar de Amino doet het prima.

Telefonie... doet het nog niet. Ik heb maar support gecontact, nummer bleek nog niet over gezet. Dat duurt nog een dag of twee voordat dat werkt. Ik mis het niet, en op den duur gaat de lijn er toch uit.

Al met al zeer tevreden over de snelheid, stabiliteit moet ik nog even afwachten.

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:22
@MichelJ en @DisasterMaster Mijn ervaring is dat Reggefiber pas patch in de PoP zet op de dag dat Guidon langskomt bij een migratie van provider A naar B. Zoals eerder door Barre73 is aangegeven, bij een nieuwe aansluiting/aanvraag wordt de patch gemaakt op de dag dat RF de FTU oplevert in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DisasterMaster
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 14:14

DisasterMaster

Echt wel.

Soundwork schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:25:
@MichelJ en @DisasterMaster Mijn ervaring is dat Reggefiber pas patch in de PoP zet op de dag dat Guidon langskomt bij een migratie van provider A naar B. Zoals eerder door Barre73 is aangegeven, bij een nieuwe aansluiting/aanvraag wordt de patch gemaakt op de dag dat RF de FTU oplevert in de meterkast.
That's the thing, mijn afspraak was oorspronkelijk afgelopen donderdag (de 13e) al en ik heb afgelopen zondag alles aangesloten. De afspraak van donderdag heb ik wel afgezegd (omdat ik niet op tijd mijn installatiepakket had); kan het zijn dat ze de patch weer hebben weggehaald oid? Volgens de dame van T-Mobile zat het aan de kant van Reggefiber goed maar ik heb er zo mijn twijfels bij.

@MichelJ Als je daarmee FO bedoelt, dat lampje brand als enige niet, de rest wel. Dan lijkt het erop dat ik inderdaad geen signaal heb?

In the middle of every difficulty lies opportunity ~ Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Even een final sanity check; morgen komt de Guidion monteur voor de installatie. Het pakket staat al klaar, een Zyxel modem met mediaconverter.
Als dat klaar is, gaat die Zyxel er net zo hard weer uit en wil ik mijn eigen USG gaan gebruiken. Hoe ik het nu voor ogen heb:

- UTP uit de mediaconverter in managed switch (Netgear GS108Ev3) op port 8
- Port 8 defineren als VLAN 300 untagged
- Port 8 defineren als VLAN 640 tagged
- Port 7 defineren als VLAN 300 untagged
- Port 7 naar de WAN port van de USG
- Port 6 defineren als VLAN 640 tagged
- Port 6 naar een unmanaged switch waar de decoders op zitten

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:11
Sinds n paar dagen in het bezit van T-mobile icm de Zyxel.

Begin er ondertussen toch wat spijt van te krijgen, aangezien m'n wifi verbinding er regelmatig uit klapt.

Resultaat is bijvoorbeeld dat m'n Ring deurbel niet fatsoenlijk werkt, m'n Heos soundbar vrijwel iedere dag opnieuw moet verbinden met het netwerk etc.

Iemand ideeën/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-09 16:47
Exterminator schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:36:
Sinds n paar dagen in het bezit van T-mobile icm de Zyxel.

Begin er ondertussen toch wat spijt van te krijgen, aangezien m'n wifi verbinding er regelmatig uit klapt.

Resultaat is bijvoorbeeld dat m'n Ring deurbel niet fatsoenlijk werkt, m'n Heos soundbar vrijwel iedere dag opnieuw moet verbinden met het netwerk etc.

Iemand ideeën/tips?
Even tijdelijk een ander AP of router achterzetten? Kijken wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Pilovali schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:48:
[...]

Even tijdelijk een ander AP of router achterzetten? Kijken wat ie doet.
Deze heb ik helaas niet tot m'n beschikking. Nu was ik sowieso toch al aan t denken om de Zyxel te vervangen ivm slecht wifi bereik (in de tuin). Dus als iemand een router kan aanbevelen... Hoeft geen super geavanceerde te zijn, daar er hier niet (meer) veel getweakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davegriffejoen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
Koffie schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:19:
Even een final sanity check; morgen komt de Guidion monteur voor de installatie. Het pakket staat al klaar, een Zyxel modem met mediaconverter.
Als dat klaar is, gaat die Zyxel er net zo hard weer uit en wil ik mijn eigen USG gaan gebruiken. Hoe ik het nu voor ogen heb:

- Port 6 defineren als VLAN 640 untagged
Uit de mediaconverter komen VLAN 300 en 640 met tag, die moeten dus ook op een poort met tag binnen komen op de switch. Het makkelijkste is om VLAN 300 zonder tag door te zetten naar je router.
Ik heb zelf geen tv via TMT maar volgens mij moeten de decoders VLAN 640 zonder tag krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30
Exterminator schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:55:
[...]

Deze heb ik helaas niet tot m'n beschikking. Nu was ik sowieso toch al aan t denken om de Zyxel te vervangen ivm slecht wifi bereik (in de tuin). Dus als iemand een router kan aanbevelen... Hoeft geen super geavanceerde te zijn, daar er hier niet (meer) veel getweakt wordt.
Denk dat je beter een mesh extender kan toevoegen aan je netwerk (evt via powerline adapters) dan heb je 1 wifi netwerk en niet het risico dat je met de nieuwe router de tuin ook niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codefinder
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik mag binnenkort ook met het feest beginnen om mijn eigen router in te stellen voor gebruik met tmobile.
Nu heb ik een Edgerouter PoE.

Ik heb gezocht naar voorbeelden van een configuratie maar de enige voorbeelden die ik gevonden heb zijn voorbeelden met betrekking tot een Edgerouter Lite of een Edgerouter X. Ik heb niet gekeken naar de USG variant.

Iemand enig idee welk voorbeeld ik het best als basis kan gebruiken voor mijn Edgerouter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Codefinder schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:08:
Ik mag binnenkort ook met het feest beginnen om mijn eigen router in te stellen voor gebruik met tmobile.

Ik heb gezocht naar voorbeelden van een configuratie maar de enige voorbeelden die ik gevonden heb zijn voorbeelden met betrekking tot een Edgerouter Lite of een Edgerouter X. Ik heb niet gekeken naar de USG variant.

Iemand enig idee welk voorbeeld ik het best als basis kan gebruiken voor mijn Edgerouter?
De Edgerouter POE en Edgerouter Lite zijn nagenoeg gelijk qua hardware (grootste verschil zijn POE en een switch chip), ze gebruiken ook dezelfde firmware releases. Voor telfort heb ik zelf destijds gewoon de Lite handleiding gebruikt om alles (incl. routed iptv) in te stellen.

Zelf ben ik vooral benieuwd of de Edgerouter POE snel genoeg is om 750 mbit te kunnen routeren. Heb voor vanmiddag de afspraak staan met de monteur.
Vanochtend is er in ieder geval iets in de POP gedaan, de Telfort media converter ziet geen glas signaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Codefinder schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:08:

Zelf gebruik ik de Edgerouter 6P - de Edgerouter 4 is eigenlijk al voldoende - met de configuratie zoals voorgesteld door @PL3X4N , ik weet alleen niet of je al een sfp module hebt, anders zou je die nog nodig hebben.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28

Dit moet prima lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:07
Er zaten fouten in de procedure. Zie aangepaste procedure in davegriffejoen in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Ja, ik had het verkeerde bericht gequote. Excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:28
Exterminator schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:55:
[...]
Waarom werken met meerdere accesspoints? Met mijn (5jr oude!) Asus RT-AC68u heb ik in het huis, dus ook op zolder en ook in de tuin prima WiFi bereik. Scheelt ook weer energieverbruik. Ik haal up-times van meer dan een jaar met dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
@connos Niet echt t-mobile specifiek, maar sommige mensen wonen in verschillende huizen en/of wonen in een gebied dat is verzadigd met accesspoints van anderen, dus tja dan moet je soms wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
ghstly schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:01:
@connos Niet echt t-mobile specifiek, maar sommige mensen wonen in verschillende huizen en/of wonen in een gebied dat is verzadigd met accesspoints van anderen, dus tja dan moet je soms wel.
Dat klopt helemaal, maar in het geval van Exterminator had hij voorheen met z'n oude router wél goed bereik. Althans, dat begreep ik eruit.

[ Voor 3% gewijzigd door connos op 18-06-2019 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

connos schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:22:
[...]

Waarom werken met meerdere accesspoints? Met mijn (5jr oude!) Asus RT-AC68u heb ik in het huis, dus ook op zolder en ook in de tuin prima WiFi bereik. Scheelt ook weer energieverbruik. Ik haal up-times van meer dan een jaar met dat ding :)
Ik heb precies zo'n Asus. Medio juli vindt de aansluiting op T-Mobile plaats. <wishful thinking> Ik hoop dat de leveringsproblemen en andere storingen tegen die altijd allemaal zijn opgelost. </wishful thinking>

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
connos schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:23:
[...]

Dat klopt helemaal, maar in het geval van Exterminator had hij voorheen met z'n oude router wél goed bereik. Althans, dat begreep ik eruit.
Klopt helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

connos schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:22:
[...]

Euh, nieuwbouwhuizen, zo goed geisoleerd, extern en intern, dat wifi (en andere radio stralen ) geen kans meer heeft.
Daarnaast: Wifi vervuiling door oa zonnepanelen omvormers.

Mijn huis:
Wifi AP in woonkamer + schuifpui dicht = buiten op terras (1 meter buiten de schuifpui) geen of nauwelijk wifi meer, zeker 5Ghz niet meer.
Wifi AP in woonkamer: directe verdieping erboven: Alleen nog 2.4Ghz, met 2 streepjes
Aantal Wifi accesspoints is begin dit jaar enorm uitgebreid: alle omvormers van zonnepanelen van de hele woonwijk hebben een eigen Wifi AP, die niet uit te zetten is. Die dingen hangen op zolder, dus op zolder kan ik Wifi vergeten als ik er geen eigen AP in trapgat heb hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
Ah excuus aan beide, ja joh dan zou je idd die Asus RT-AC68u kunnen pakken. :) Je kan daar ook vlans op instellen, maar ik weet niet of dat lekker loopt met tv van t-mobile of je gebruikt 'm enkel voor wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Hmhm, ik weet nu niet of dit een Zyxel router probleem is of hardware/softwarematig.

In mijn garage staat een Dell E6500 laptop. Ik krijg deze niet verbonden aan de router middels wifi. Laptop blijft aangeven dat het wachtwoord onjuist is, terwijl ik 100% zeker weten het juiste wachtwoord ingeef.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codefinder
Exterminator schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:54:
Hmhm, ik weet nu niet of dit een Zyxel router probleem is of hardware/softwarematig.

In mijn garage staat een Dell E6500 laptop. Ik krijg deze niet verbonden aan de router middels wifi. Laptop blijft aangeven dat het wachtwoord onjuist is, terwijl ik 100% zeker weten het juiste wachtwoord ingeef.

Iemand een suggestie?
Volgens mij had ik zoiets meegemaakt met TOON.
Om die werkend te krijgen moest ik 5ghz wifi uitzetten.

Ik weet niet of het een oude laptop is (ik heb liever normale pc's) en of bepaalde laptops problemen kunnen hebben met 5ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Codefinder schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:07:
[...]

Volgens mij had ik zoiets meegemaakt met TOON.
Om die werkend te krijgen moest ik 5ghz wifi uitzetten.

Ik weet niet of het een oude laptop is (ik heb liever normale pc's) en of bepaalde laptops problemen kunnen hebben met 5ghz
Bij Telfort werkte het vlekkeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Get!em schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:29:
[...]

Euh, nieuwbouwhuizen, zo goed geisoleerd, extern en intern, dat wifi (en andere radio stralen ) geen kans meer heeft.
Daarnaast: Wifi vervuiling door oa zonnepanelen omvormers.

Mijn huis:
Wifi AP in woonkamer + schuifpui dicht = buiten op terras (1 meter buiten de schuifpui) geen of nauwelijk wifi meer, zeker 5Ghz niet meer.
Wifi AP in woonkamer: directe verdieping erboven: Alleen nog 2.4Ghz, met 2 streepjes
Aantal Wifi accesspoints is begin dit jaar enorm uitgebreid: alle omvormers van zonnepanelen van de hele woonwijk hebben een eigen Wifi AP, die niet uit te zetten is. Die dingen hangen op zolder, dus op zolder kan ik Wifi vergeten als ik er geen eigen AP in trapgat heb hangen.
You’ve got a point. Voordeel is dan weer dat jouw huis een stuk gemakkelijker warm te stoken is dan mijn jaren 30 huis 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Net even contact gehad met T-Mobile thuis, blijkbaar zijn ze al bezig om alle oud Vodafone klanten te voorzien van nieuwe apparatuur, helaas door de drukte kan dit een paar maanden duren. Wel gevraagd om alvast een nieuwe tv ontvanger, hier ontvang ik binnen 10 dagen bericht over dat ik een vervanger krijg. Wel grappig dat in het systeem stond dat ik al een nieuwere had maar dat niet zo was. Ergens toch wat misgegaan met een service call ergens.

Wel netjes dus, goeie service, alleen jammer dat het zo godsgruwelijk druk is. :)

@Get!em daarvoor precies de reden dat ik thuis alles voorzien heb van een bedraad netwerk. :) En 5Ghz komt sowieso een stuk minder ver dan 2,4Ghz. Probeer ook even te scannen welke kanalen er in gebruik zijn rondom je heen en zorg dat je een 'vrij' kanaal hebt. Bij een groter huis kan het ook een idee zijn om een 2e router boven op zolder te zetten zoals jij al gedaan hebt, of beter nog, een mesh netwerk aan te leggen (ubiquiti bv). Dan heb je geen last van een overspringend netwerk. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Joopieboy op 19-06-2019 07:15 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LionkingNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-09 13:14
Ik zit in een WBA gebied en ben overgestapt op T-Mobile thuis 500. Ik gebruik al jaren mijn eigen apparatuur (Fritzbox met mesh wifi en repeaters op iedere etage met bekabelde backbone). Niet gedacht dat overstappen zo simpel was: 8:30u ging de rode led aan op de Fritzbox omdat er geen werkende internet was. Op de media converter stond inmiddels een Gbit signaal (lan led groen IPV oranje). Even inloggen op en Fritzbox en vlan id aanpassen naar 300 en klaar was de migratie! Rond de 480Mbit up en down in de speedtest.

De monteur die 's middags kwam heeft even de wifi getest en is weer gegaan. T-Mobile thuis doos staat compleet met de inhoud op zonder!

Ik moet er wel bij vermelden dat ik alleen "kaal" internet afneem. TV doe ik met nlziet en vaste telefonie zit bij aparte sip aanbieder. Voor mij geen vendor lock in meer 😀

[ Voor 0% gewijzigd door LionkingNL op 19-06-2019 08:39 . Reden: Typos ]

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bjarn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 16:14

Gisteravond heb ik na een tijdje schrijven deze guide gepost:
https://medium.com/@bjarn...mobile-thuis-2d286887009b

Hier heb ik zowel internet, IPTV en VOIP (ja, ook telefonie!) aan de praat gekregen. Om minder kabels te hoeven trekken heb ik mijn IPTV over mijn In-Wall access points laten lopen die in elke kamer hangen waar ook een TV is. Zo trek ik een UTP kabel vanuit de switch van deze AP's naar de settopbox. Werkt perfect en is netjes weggewerkt dus :)

Let me know als je ergens niet uitkomt :)

Zelf zit ik op het WBA netwerk van Reggefiber. Dus ik kan bevestigen dat het op WBA sowieso werkt. Op het netwerk van T-Mobile werkt het ook vast en zeker wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Bjarn op 19-06-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ballebek schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:12:
KPN heeft FttC aangelegd in de wijk vorig jaar met als optie tot doorleggen naar de woningen maar dat met FttC het kopernetwerk prima voldoet (kunnen nu 100Mbit ipv de toenmalige 6 - 12Mbit halen) en de FttH plannen de shockfreezer zijn ingegaan.

Het maakt mij uiteindelijk niet uit wie er achter zit, zolang die 40 euro voor 1Gbit internet zonder aansluitkosten die nu voorspeld wordt enigszins de realiteit is.

Ben heel blij met Ziggo, alleen de upload begint te traag te worden.
Even terug komend op het KPN verhaal:

https://overons.kpn/nl/ni...rol-glasvezel-in-den-haag

Zoek het Regentessekwartier eens op en vergelijk dat met de kaart van T-Mobile ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 14:07
Barre73 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:27:
[...]
Even terug komend op het KPN verhaal:

https://overons.kpn/nl/ni...rol-glasvezel-in-den-haag

Zoek het Regentessekwartier eens op en vergelijk dat met de kaart van T-Mobile ....
Ik had vorige week inderdaad een reclamefolder in de bus van KPN dat er binnenkort glasvezel wordt aangelegd. En T-Mobile perst nog net geen folders en flyers door je strot heen op het moment, overal zie je T-Mobile op het moment in de wijk met posters e.d.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
Ballebek schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:11:
[...]

Ik had vorige week inderdaad een reclamefolder in de bus van KPN dat er binnenkort glasvezel wordt aangelegd. En T-Mobile perst nog net geen folders en flyers door je strot heen op het moment, overal zie je T-Mobile op het moment in de wijk met posters e.d.
Dat is toch weer bijzonder dit. Misschien moet ik KPN een fax sturen dat Den Haag groter is dan Segbroek (en regentessekwartier is een onderdeel van Segbroek). Waarom zou je in een wijk gaan starten waar ook T-Mobile bezig is? Dan kun je toch beter een andere wijk pakken om glasvezel te gaan aanleggen???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

davegriffejoen schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:57:
[...]

Uit de mediaconverter komen VLAN 300 en 640 met tag, die moeten dus ook op een poort met tag binnen komen op de switch. Het makkelijkste is om VLAN 300 zonder tag door te zetten naar je router.
Ik heb zelf geen tv via TMT maar volgens mij moeten de decoders VLAN 640 zonder tag krijgen.
Yes gelukt. IPTV en Internet aan de praat.
Waar ik alleen nog ff geen zak van snap, nieuwe clients krijgen geen DHCP adres van mijn USG 8)7

First post via t-mobile :+

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:14

knakworst

Get more sats!

jongetje schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:51:
[...]

Dat is toch weer bijzonder dit. Misschien moet ik KPN een fax sturen dat Den Haag groter is dan Segbroek (en regentessekwartier is een onderdeel van Segbroek). Waarom zou je in een wijk gaan starten waar ook T-Mobile bezig is? Dan kun je toch beter een andere wijk pakken om glasvezel te gaan aanleggen???
Bescherming van marktaandeel. KPN zal vrolijk beweren dat het een zelfstandig besluit is maar dit is al tientallen jaren de strategie. Bijvoorbeeld 16 jaar geleden in ons dorp bij de komst van ADSL, jarenlang kwam KPN niet over de brug, maar toen BBNED doorzette kwam een week later KPN.
7-jan-2003
Tweede Persbericht van BBMUIDEN:
ADSL-OORLOG IN MUIDEN
Het feit dat combinatie Telebyte/BBNed als eerste ADSL aanbieder zich op 18 december 2002 presenteerde heeft een ware ADSL-oorlog in de gemeente Muiden ontketend. In plaats van géén aanbieder, zijn in nog geen twee weken tijd drie partijen geïnteresseerd in de kleine gemeente.

Eerste gevolg was dat KPN de dag voor kerst besliste ook ADSL te gaan leveren. Het is nu mogelijk om ADSL op de KPN site aan te vragen. Beide ADSL aanbieders zeggen in april 2003 te kunnen leveren.

Een tweede gevolg was dat de burgers tussen kerst en oudejaar een brief van het kabelbedrijf Multikabel kregen. Ook dit bedrijf kondigt aan breedband internet te willen leveren na modernisering van de kabel. Multikabel zegt bij minimaal 200 aanmeldingen van start te willen gaan in juni 2003.

(Dit is onjuist: de gemeente moet daarnaast ook nog eens 300.000 euro betalen - red. Muideninfo)

De initiële aanbiederscombinatie Telebyte/BBNed heeft per 1 januari als reactie op de komst van KPN de prijzen aanzienlijk verlaagd. KPN en BBNed beconcurreren elkaar fel op de Nederlandse markt. Door de prijsverlaging profiteren de burgers van de gemeente Muiden bij Telebyte van een voordeel als men kijkt naar de marktprijzen.

Het initiatief breedband Muiden is blij met deze marktontwikkeling. De komst van meerdere aanbieders verbetert immers de keuzevrijheid en bevorderd onderlinge concurrentie. BBMuiden hoopt dat het uiteindelijk in een betere dienstverlening en betere prijsstelling oplevert.
http://www.bowotron.nl/mu...ief/minfo-bbinternet.html

Ik woon nu in DH Benoordenhout, glasvezel sinds mei 2014. Daarna lag het hele project 5 jaar stil en nu een andere aanbieder hier verder gaat, heeft KPN ineens 'zelfstandig' besloten ook glasvezel aan te leggen. In normale mensentaal is dat concurrent pesten. En ACM houdt vrolijk toezicht op tarieven van doorvoer, maar dit mag allemaal (inclusief overname reggefiber door KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:41

Stronkie

Where wind is Trouble

Wat zijn de instellingen voor een eigen modem om 200/200 fiber aan de praat te krijgen. Ik bedoel 100 werkt , word ook gezien , maar de snelheids winst doet het nog niet.

Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 13:48
Stronkie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:01:
Wat zijn de instellingen voor een eigen modem om 200/200 fiber aan de praat te krijgen. Ik bedoel 100 werkt , word ook gezien , maar de snelheids winst doet het nog niet.

Iemand enig idee?
Lijkt me niet dat daar aparte instellingen voor op de modem nodig zijn, die snelheid wordt bepaald door een profiel op de poort in de POP.

Krijg je T-Mobile via T-Mobile zelf of via KPN-WBA?
In het laatste geval dan kan het zijn dat je nu in de POP op een 100Mbit poort bent aangesloten.
Als je 200/200 hebt aangevraagd en nu nog op een 100Mbit poort bent gepatcht dan zal er er eerst een monteur naar de POP moeten om je op een gigabit poort te patchen pas daarna zal je 200/200 gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Stronkie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:01:

Iemand enig idee?
Iets meer info graag:

- welk modem
- welke snelheidswinst bedoel je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:41

Stronkie

Where wind is Trouble

der is een snelheids verhoging ingezet van 100/100 naar 200/200 . Tmobile klant voordeel. De order is al doorgevoerd maar de modem meting via Tmobile geeft maar max 100/100 aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davegriffejoen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
Normaal gesproken hoef je hiervoor geen instellingen aan te passen. Heb je wel 200 mbit als je de apparatuur van T-Mobile aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Stronkie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:08:
der is een snelheids verhoging ingezet van 100/100 naar 200/200 . Tmobile klant voordeel. De order is al doorgevoerd maar de modem meting via Tmobile geeft maar max 100/100 aan
Router e.d. al een keer herstart?

En in navolging wat @Dennis-L zegt, wat is je linksnelheid aan de WAN kant?

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 20-06-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 02:25
Hebben meer mensen een slechte wifi verbinding op 2.4GHz?

5GHz haal ik met gemak 120mb/s bij een 100mb/s, maar bij 2.4 nog niet eens 10mb/s ...Mijn domotica spul werkt helaas alleen op 2.4. Ik begin er een beetje moedeloos van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knakworst schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:25:
[...]

Bescherming van marktaandeel. KPN zal vrolijk beweren dat het een zelfstandig besluit is maar dit is al tientallen jaren de strategie. Bijvoorbeeld 16 jaar geleden in ons dorp bij de komst van ADSL, jarenlang kwam KPN niet over de brug, maar toen BBNED doorzette kwam een week later KPN.

Ik woon nu in DH Benoordenhout, glasvezel sinds mei 2014. Daarna lag het hele project 5 jaar stil en nu een andere aanbieder hier verder gaat, heeft KPN ineens 'zelfstandig' besloten ook glasvezel aan te leggen. In normale mensentaal is dat concurrent pesten. En ACM houdt vrolijk toezicht op tarieven van doorvoer, maar dit mag allemaal (inclusief overname reggefiber door KPN).
Ik zal er verder niet te diep op ingaan maar geloof me... Dit verzint KPN niet in een paar maanden. Een compleet FttH project opstarten, inclusief besprekingen gemeente, aannemerselectie, ontwerp, PoP locaties etc, etc... kost minimaal drie kwart jaar. KPN was hier al mee bezig toen T-Mobile in november begon te roepen dat ze Segbroek wilden verglazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnW_57
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-03 22:26
bloedcel schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:58:
Hebben meer mensen een slechte wifi verbinding op 2.4GHz?

5GHz haal ik met gemak 120mb/s bij een 100mb/s, maar bij 2.4 nog niet eens 10mb/s ...Mijn domotica spul werkt helaas alleen op 2.4. Ik begin er een beetje moedeloos van te worden.
Denk dat de snelheid op 2.4 heeft te maken met extern (je buren of overbevolking van 1 of meerdere kanalen).
Of je moet je interne situatie even bekijken.

Heb je WIFI problemen dan kan een ISP meestal er niets aan doen. (alleen een advies geven om je interne snelhied te optimaliseren)..

Denk dat 2.4 een beetje overbevolkt gaat raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 02:25
JohnW_57 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:38:
[...]

Denk dat de snelheid op 2.4 heeft te maken met extern (je buren of overbevolking van 1 of meerdere kanalen).
Of je moet je interne situatie even bekijken.

Heb je WIFI problemen dan kan een ISP meestal er niets aan doen. (alleen een advies geven om je interne snelhied te optimaliseren)..

Denk dat 2.4 een beetje overbevolkt gaat raken.
Ik heb al gekeken naar de kanalen en deze zodanig aangepast, maar dit heeft helaas geen invloed gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Pff, monteur kan pas over een maand (!) langskomen.. 😒.

De problemen met het internet spelen nog steeds, behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

D
Barre73 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:44:
[...]

Ik zal er verder niet te diep op ingaan maar geloof me...
Sommige gemeentes hanteren een wachtperiode van een aantal weken voor graafwerkzaamheden, zodat anderen zich kunnen melden voor andere werkzaamheden in hetzelfde gat. Dat houdt in dat stap één (graaf een gat) al weken of maanden langer kan duren. Dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilianRose
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-09-2021
Ik zit er ook aan te denken om in augustus een alles-in-1 pakket af te sluiten bij TMT. Volgens hun haal ik bij ons thuis 750/750 via fiber, maar aangezien we 3 verdiepingen en betonnen muren hebben ben ik me al aan het oriënteren voor het verbeteren van de wifi verbinding op de 2e verdieping.

Klopt het dat ik op de zyxel modem de wifi uit kan schakelen en hier een andere router op kan zetten die een dual band mesh wifi netwerk heeft?

[edit] ik had ergens gelezen dat de zyxel EasyMesh ondersteund, maar het is maar de vraag welke andere merken dit ook gaan ondersteunen. Wil graag iets met een dynamische backhaul aansluiten (ik ben lui dus hartstikke fijn als het zelf aanstuurt e.d. :z )

[ Voor 22% gewijzigd door XilianRose op 21-06-2019 13:59 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:16
aangezien je huis veel beton bevat zal een standaard meegeleverde router niet voldoende zijn om stabiel wifi te leveren.

Zet nooit een extra router neer met als doel extra WiFi dekking te geven. Dat ding doet namelijk teveel, routeren en WiFi, vooral de dubbele routeringen geeft vaak problemen. Om echt goede WiFi door het hele huis te leveren is de optimale oplossing meerdere AccessPoints bekabeld aan te sluiten in je lokale netwerk. Afhankelijk van de huis in iedergeval op elke verdieping 1 accesspoint.

Mesh is ook een oplossing, maar omdat die dingen een draadloze backhaul hebben die in sommige gevallen ook nog de antenne's gebruiken die de client ook gebruiken lever je altijd op snelheid en stabiliteit in.

Welk merk je wil gebruiken is aan jou. Hardware info heeft laatst een aardig test van betaalbare APs gedaan. https://nl.hardware.info/...11ac-access-points-getest

[ Voor 5% gewijzigd door hermanh op 21-06-2019 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

XilianRose schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:55:
Ik zit er ook aan te denken om in augustus een alles-in-1 pakket af te sluiten bij TMT. Volgens hun haal ik bij ons thuis 750/750 via fiber, maar aangezien we 3 verdiepingen en betonnen muren hebben ben ik me al aan het oriënteren voor het verbeteren van de wifi verbinding op de 2e verdieping.
Zeker doen, de Zyxel heeft prima wifi, maar je zult meerde AP's nodig hebben om je huis overal vol bereik te hebben met maximale snelheid.
Klopt het dat ik op de zyxel modem de wifi uit kan schakelen en hier een andere router op kan zetten die een dual band mesh wifi netwerk heeft?
Is inderdaad mogelijk. Wifi is uit te zetten.
[edit] ik had ergens gelezen dat de zyxel EasyMesh ondersteund, maar het is maar de vraag welke andere merken dit ook gaan ondersteunen.
Klopt, dat ondersteund de Zyxel.
Wil graag iets met een dynamische backhaul aansluiten (ik ben lui dus hartstikke fijn als het zelf aanstuurt e.d. :z )
Ben nog op zoek welke dat ook ondersteunen, want dat zou ook voor mij een uitkomst zijn.
Ik zie dat OpenWRT er via de module prplMesh ook nog mogelijkheden voor heeft. https://github.com/prplfoundation/prplMesh
Nog niet aan toe gekomen (en eigenlijk ook niet volledig de kennis) hoe ik die OpenWRT + prplMesh op mijn "oude" AP's zet.
(Ik heb suffe oude AP's die bekabeld een 100Mbit poort hebben, maar via Wifi AC prima tot (gecombineerd) 1300Mbit gaan.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XilianRose
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-09-2021
Topper @Get!em
hermanh schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:55:
aangezien je huis veel beton bevat zal een standaard meegeleverde router niet voldoende zijn om stabiel wifi te leveren.

Zet nooit een extra router neer met als doel extra WiFi dekking te geven. Dat ding doet namelijk teveel, routeren en WiFi, vooral de dubbele routeringen geeft vaak problemen. Om echt goede WiFi door het hele huis te leveren is de optimale oplossing meerdere AccessPoints bekabeld aan te sluiten in je lokale netwerk. Afhankelijk van de huis in iedergeval op elke verdieping 1 accesspoint.

Mesh is ook een oplossing, maar omdat die dingen een draadloze backhaul hebben die in sommige gevallen ook nog de antenne's gebruiken die de client ook gebruiken lever je altijd op snelheid en stabiliteit in.

Welk merk je wil gebruiken is aan jou. Hardware info heeft laatst een aardig test van betaalbare APs gedaan. https://nl.hardware.info/...11ac-access-points-getest
Misschien dan toch de TP-link Deco M9, die heeft volgens mij ook de mogelijkheid voor een wired backhaul (als het goed is beide ethernet en power)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 09:35
XilianRose schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:20:
Topper @Get!em

[...]

Misschien dan toch de TP-link Deco M9, die heeft volgens mij ook de mogelijkheid voor een wired backhaul (als het goed is beide ethernet en power)
Let dan wel op dat de "master" Deco je nieuwe 'router' is. Hij maakt een soort intern netwerk. Dus aan de hoofd Deco hang je dan al je switches en andere Deco's met wired backhaul.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbodewes
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-07-2024
Hier al maanden problemen met voortdurend wegvallende verbindingen op zowel wifi als bedraad internet. Glasvezel met de Huawei modem. Mediaconverter, modem, bedrading al vervangen, niets helpt. Heb nu (weer) gevraagd om mijn abonnement voortijdig te beëindigen.
Zit nog te denken of ik mijn eigen Draytek Vigor 2132ac misschien weer uit de kast zou kunnen halen en die aansluiten, wie weet ligt het aan de Huawei. Maar ik weet niet hoe ik deze in zou moeten stellen. Is daar iets over te vinden op deze 220 pagina's in het forum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51

Quad

Doof

@hbodewes als het internet only is, dan zou je genoeg moeten hebben om de wan poort op de Vigor te voorzien van het juiste VLAN tag.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
Na even wat gedoe en geklooi, heb ik de Zyxel er tussenuit gehaald en mijn eigen Ubuntu box rechtstreeks aan de mediaconverter. Voor wie het interessant vind, je kan die Zyxel ipv te laten verstoffen ook gewoon als Wifi punt inzetten.

Van die box gaat via een andere NIC een kabel naar een TP-Link router. Omdat in het nieuwe huis het wifi bereik wat tegenvalt was ik al van plan een extra Wifi router te plaatsen. Maar ik had er nog geen op het oog. Dus ik heb een LAN poort van die Zyxel op een LAN port van die TP-Link gezet. Dat werkte een beetje, DHCP is hij niet erg braaf mee. Zijn eigen DHCP server op de Zyxel uitzetten had geen resultaat, maar DHCP relay aanzetten wel. Het verkrijgen van DHCP instellingen is wel heel erg traag, duurt paar minuten voordat een laptop of telefoon via de Zyxel Wifi op mijn LAN komt, maar het werkt wel.

Raar genoeg, als ik via een kabel mijn MBP op die Zyxel aansluit, is het DHCP instellen binnen de seconde gedaan. Maar goed. Wellicht iets van OpenWRT op die Zyxel zetten later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbodewes
@Quad dank voor je reactie! Internet only is prima, weet jij toevallig welke waarden of instellingen ik waar moet instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

hbodewes schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:44:
@Quad dank voor je reactie! Internet only is prima, weet jij toevallig welke waarden of instellingen ik waar moet instellen?
Als je naar de instellingen van de Vigor naar WAN configuratie gaat, kan je op WAN 1 de instellingen inklokken vlan id is dan 300.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
hbodewes schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:55:
Hier al maanden problemen met voortdurend wegvallende verbindingen op zowel wifi als bedraad internet. Glasvezel met de Huawei modem. Mediaconverter, modem, bedrading al vervangen, niets helpt. Heb nu (weer) gevraagd om mijn abonnement voortijdig te beëindigen.
Zit nog te denken of ik mijn eigen Draytek Vigor 2132ac misschien weer uit de kast zou kunnen halen en die aansluiten, wie weet ligt het aan de Huawei. Maar ik weet niet hoe ik deze in zou moeten stellen. Is daar iets over te vinden op deze 220 pagina's in het forum?
Vervelend dat je zoveel problemen hebt. Blijkbaar kan het dus toch erger, dan dat ik heb.

Baal ervan dat ik overgestapt ben, had ik het maar nooit gedaan.. Maar ik dacht, wat kan er nu misgaan met het aanbieden en leveren van internet..

Er staan instructies over hoe je een andere modem kan gebruiken, deze dient echter wel onderweg te kunnen met vlan, 300 voor internet, 640 voor IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Segafreak83 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:24:
[...]

Baal ervan dat ik overgestapt ben, had ik het maar nooit gedaan.. Maar ik dacht, wat kan er nu misgaan met het aanbieden en leveren van internet..
In principe zal er dus niet zoveel mis moeten gaan. Heb het niet allemaal gevolgd, maar bij een normale setup moet het gewoon goed werken. Wat zegt T-Mobile. Die zijn verantwoordelijk voor het goed werken van de aansluiting t/m de modem.

Als je zelf daarachter allerlei exotische dingen uithaalt zou het kunnen dat het niet optimaal werkt.

Nogmaals, als het werkt zoals het zou moeten is contact opnemen met T-Mobile toch de enige juiste oplossing. Kan mij niet voorstellen dat ze je met een kluit in het riet sturen.

Nu heb ik natuurlijk makkelijk praten want hier werkt het in mijn opstelling [mediaconverter, Asus 88AC] naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:16:
[...]

In principe zal er dus niet zoveel mis moeten gaan. Heb het niet allemaal gevolgd, maar bij een normale setup moet het gewoon goed werken. Wat zegt T-Mobile. Die zijn verantwoordelijk voor het goed werken van de aansluiting t/m de modem.

Als je zelf daarachter allerlei exotische dingen uithaalt zou het kunnen dat het niet optimaal werkt.

Nogmaals, als het werkt zoals het zou moeten is contact opnemen met T-Mobile toch de enige juiste oplossing. Kan mij niet voorstellen dat ze je met een kluit in het riet sturen.

Nu heb ik natuurlijk makkelijk praten want hier werkt het in mijn opstelling [mediaconverter, Asus 88AC] naar behoren
Niets exotisch aan hier. Toen ik nog op KPN zat werkte alles goed. Het enige wat veranderd is de overzetting naar T-Mobile, ik heb tevens al een andere modem geprobeerd, zelfs dat hielp niet.

Volgens T-Mobile is het normaal dat de upload pas na 20 seconden op zijn max zit.. (als ie dat al haalt). Verder hapert de verbinding. Monteur komt pas over een maand (!).

Ze doen wel het nodige om het te proberen op te lossen, alleen duurt het lang in mijn ogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Segafreak83 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:36:
[...]

Ze doen wel het nodige om het te proberen op te lossen, alleen duurt het lang in mijn ogen..
Dat laatste is het dus. Kan mij voorstellen dat je het te lang vindt duren. Nog even doorbijten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2019 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Segafreak83 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:36:
[...]
Niets exotisch aan hier. Toen ik nog op KPN zat werkte alles goed. Het enige wat veranderd is de overzetting naar T-Mobile, ik heb tevens al een andere modem geprobeerd, zelfs dat hielp niet.

Volgens T-Mobile is het normaal dat de upload pas na 20 seconden op zijn max zit.. (als ie dat al haalt). Verder hapert de verbinding. Monteur komt pas over een maand (!).

Ik denk dat je gewoon pech hebt. Heb geduld! Na overstap van Telfort naar T-Mobile heb ik dezelfde top verbinding met mijn bejaarde ASUS RT-AC68u die de snelheid van 750/750MBIT amper trekt.
Ik scheet ook mijn broek bij de overstap ihkv ‘don’t fix of it aint broken’. Maar uiteindelijk blij: voor een tientje in de maand minder van 200/200 naar 750/750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbodewes
@ThoThoHeiJan @Segafreak83 Ik heb ook bijna 10 jaar lang bij XMSnet/ Telfort nooit problemen gehad, en vanaf het moment dat T-Mobile hun spul hebben geïnstalleerd is het een drama. Letterlijk iedere dag meerdere keren per dag uitval van alle internet (dus bedraad en wifi). En ze proberen echt wel wat, sturen monteurs die de boel vervangen, maar uiteindelijk helpt het niet. En geen exotische zaken hier ook, tenminste alles precies hetzelfde als voorheen. Maw: de fout zit echt bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hbodewes schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:20:
Maw: de fout zit echt bij T-Mobile.
Ontken dat ook niet, nog dat ik het kan bevestigen. Moet echter wel opgelost worden. Lukt dat niet en blijf je ontevreden, zit er niets anders op je contract te ontbinden en overstappen naar een andere aanbieder. Hoe lullig dat ook moge klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Meer mensen hier een storing? Wba in Leeuwarden ligt er bij mij uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:08

Nicap

Tsssk....

Meppel ook. Gezien de piek op allestoringen is het landelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Geen last hier (Brabant). Ook nooit storing gehad in de laatste 2 jaar bij TMobile...

[ Voor 6% gewijzigd door Kodess op 23-06-2019 18:24 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 10:01
Hier in Eindhoven is het ook weer raak, tweede keer in een week tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Johrivaneerd schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:45:
Hier in Eindhoven is het ook weer raak, tweede keer in een week tijd...
:X Daar zit ik ook. Wel in ODF gebied.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 13:48
Er was een storing inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 12:32

jeka

Support your local club.

Mijn glasvezel werkt prima met de Zyxel.
Dhcp en wifi staan uit.
Dhcp doet mijn raspberry en wifi gaat via een ubiquiti AP.

Geen problemen gehad.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 20:52
Nog meer mensen uit 1222 geen internet of TV, ik zit de hele avond al zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 08:29

Bluppy2

Hip!

Mijn setup met 2 managed TP-link switches werkt sinds vandaag niet meer. Ik heb IGMP-snooping uit staan, maar ik krijg geen beeld meer (wel de tv-gids). Ik ben net terug van vakantie, dus het kan zijn dat het ergens in de afgelopen 2 weken kapot is gegaan.
Als ik hem rechtstreeks aansluit op de Huawei router van T-Mobile werkt het gewoon naar behoren. Iemand enig idee wat het kan zijn?

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:39
Balen jullie ook zo dat er geen terugkijken werkt op de Amino decoder bij de RTL groep zenders?
Dat is toch niet meer van deze tijd?
Om hier nou weer een ander abo af te sluiten, waren juist vanwege de goedkopere prijs naar T-Mobile compleet overgestapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@dinandus Je kunt een abonnement bij kijk.nl (kun je veel zenders terugkijken) of Videoland nemen om veel RTL terug en vooruit te kunnen kijken (en heb je meteen een on-demand aanbod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
dinandus schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:57:
Balen jullie ook zo dat er geen terugkijken werkt op de Amino decoder bij de RTL groep zenders?
Dat is toch niet meer van deze tijd?
Om hier nou weer een ander abo af te sluiten, waren juist vanwege de goedkopere prijs naar T-Mobile compleet overgestapt...
Klopt zou helemaal boven aan de lijst moeten staan. Omdat andere providers dit wel hebben.

Via de app en een chromecast werkt het wel bij de zenders die in op de app staan. Beeldkwaliteit is zeker niet minder dan van de gemist zenders in de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:39
jongetje schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:31:
@dinandus Je kunt een abonnement bij kijk.nl (kun je veel zenders terugkijken) of Videoland nemen om veel RTL terug en vooruit te kunnen kijken (en heb je meteen een on-demand aanbod).
Kijk ondersteunt toch geen RTL groep, is van de SBS groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
dinandus schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:25:
[...]

Kijk ondersteunt toch geen RTL groep, is van de SBS groep?
Sorry, ben met NLZiet in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik wordt er een beetje moe van:

Opgeloste storingen:

25 juni: Storing bij T-Mobile
24 juni: Storing bij T-Mobile
23 juni: Storing bij T-Mobile

En ik denk dat mijn 'probleem' er nog buiten valt. Na zondag een (lokale, 2037) stroomstoring duurt het uren en uren voordat ik een IP krijg. Vandaag verse firmware op het modem gezet (vanochtend vroeg) en nu nog altijd geen IP gekregen van DHCP.

Het begint me nu goed op m'n zenuwen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codefinder
zucht het lijkt erop dat ik voorlopig vast zit aan de Zyxel

ik had als idee mijn edgerouter poe zo in te richten dat ik op
poort 0 de wan verbinding heb,
poort 1 de internet verbinding
en de laatste 3 poorten voor de verschillende tv's.

de laatste 3 poorten zijn de switch poorten omdat de poe eigenlijk ene combinatie is van een edgerouter lite en een edgerouter x. De laatste 3 poorten zijn gekoppeld als switch.0 (heb ik tenminste gelezen)

bridges wil ik vermijden omdat ik dan geen hw offloading kan gebruiken wat bij hogere snelheden wel wordt aangeraden.

Helaas voor mij werkt de door mij gemaakte config.boot niet :(

Geen strand voor mij dit weekend ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Codefinder geen managed switch die je hiervoor kan inzetten?
Dan loopt het TV signaal via de switch naar de TV's, en het internetsignaal via de switch naar de ER.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:18

Edd

@Codefinder Ik zou toch proberen om een bridge op je switch met de iptv vlan te zetten. Mocht het niet werken, dan kun altijd nog uitkijken naar andere oplossingen.

Mijn ervaring met de edgerouter is al enige jaren geleden, maar daar had ik geen last van dat de hw offloading uitging bij het aanmaken van een bridge tussen de iptv lan en een poort.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Nou we zijn benieuwd. Morgen komt de monteur over de vloer voor de "installatie". Ben benieuwd offie de snelheid kan fixen. Alles werkt al, allen 1/200 is niet heul snel :P

Is het zon mannetje die prima weet hoe ie een mediabox moet aansluiten of kan hij ook echt dingen fixen in wijkkasten e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damian schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:34:

Is het zon mannetje die prima weet hoe ie een mediabox moet aansluiten of kan hij ook echt dingen fixen in wijkkasten e.d.?
Laat het morgen als hij is geweest even weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damian schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:34:
Nou we zijn benieuwd. Morgen komt de monteur over de vloer voor de "installatie". Ben benieuwd offie de snelheid kan fixen. Alles werkt al, allen 1/200 is niet heul snel :P

Een TMO monteur van Guidion kan en mag niets in een PoP of kast. Dus ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 09:27
Codefinder schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:24:
zucht het lijkt erop dat ik voorlopig vast zit aan de Zyxel

ik had als idee mijn edgerouter poe zo in te richten dat ik op
poort 0 de wan verbinding heb,
poort 1 de internet verbinding
en de laatste 3 poorten voor de verschillende tv's.

de laatste 3 poorten zijn de switch poorten omdat de poe eigenlijk ene combinatie is van een edgerouter lite en een edgerouter x. De laatste 3 poorten zijn gekoppeld als switch.0 (heb ik tenminste gelezen)

bridges wil ik vermijden omdat ik dan geen hw offloading kan gebruiken wat bij hogere snelheden wel wordt aangeraden.

Helaas voor mij werkt de door mij gemaakte config.boot niet :(

Geen strand voor mij dit weekend ;(
Als je voor je tv vlan een bridge maakt op de edgerouter blijft HW offloading gewoon werken op de rest, alleen op de bridge niet. Zo was het op de Edgerouter Lite in ieder geval :).

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Pagina: 1 ... 55 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie