Net een mailtje gekregen van TMobile met daarin het bericht, dat ze het heel vervelend vonden wat er bij mij allemaal verkeerd is gegaan. Ik heb een kleine financiele compensatie gekregen en dat vind ik heel netjes van ze.
T-Mobile legt de order in bij KPN NetwerkNL (voorheen Reggefiber). Aan de hand van de status van de aansluiting wordt hun aannemer aangestuurd om contact met de klant op te nemen om de aansluiting af te maken. Het kan zijn dat de klant gevraagd wordt om toegang te regelen tot een technische ruimte of de meterkast van onderburen. Dat ligt helemaal aan de situatie. Er staat drie weken maximaal voor tussen order en afronden van de passieve glasvezel aansluiting.
Als KPN Netwerk klaar is kan de T-Mobile monteur pas komen. Hoe zij dat plannen weet ik niet. Als ze wachten tot KPN NetwerkNL klaar is, dan duurt het nog wat langer gezien de drukte bij T-Mobile.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Heb jij toevallig ook tv incl opname?DigitalError schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:32:
Gisteren het pakket in ieder geval al binnen gehad en woensdag komt de monteur.
Ik zag de Zyxel router maar ook een 'mediaconverter' waar heb ik dat voor nodig als ik alleen 750 glasvezel heb zonder tv en bellen?
Bij mij komt donderdag de monteur maar nog geen pakket. Maar schijnt dat daar verschil in kan zitten ivm de gekozen pakketten.
Nee ik heb alleen 750/750 glasvezel internetExterminator schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:11:
[...]
Heb jij toevallig ook tv incl opname?
Bij mij komt donderdag de monteur maar nog geen pakket. Maar schijnt dat daar verschil in kan zitten ivm de gekozen pakketten.
Morgen spannende dag! Heb er zin in. Eindelijk eens HD pron met 500/500 snelheid kijken.
Al mijn spellen naar een HDD downloaden heb ik al gedaan met mijn 100/100. kuch kuch. Duurde 2 dagen maar dan ook 2 tb gedownload.
Nu even bedenken waar ik die 500/500 nou voor wil gebruiken. De tijd van de piraten is al een aantal jaar voorbij.

Nu even bedenken waar ik die 500/500 nou voor wil gebruiken. De tijd van de piraten is al een aantal jaar voorbij.

[ Voor 21% gewijzigd door Ivysaur op 10-06-2019 22:52 ]
True, maar wil niet meer terug naar 42.50 euro voor 100/100 + bellen.
Een tientje voor 100/100 en 2.50 voor bellen had ik ook prima gevonden.
[ Voor 9% gewijzigd door Ivysaur op 10-06-2019 23:27 ]
Dat is toch 12x7,50 waardoor je op 90 euro uitkomt in een jaar tijd. Toch een best bedrag.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Daarom dat trucje van RensJoopieboy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:34:
Dat is toch 12x7,50 waardoor je op 90 euro uitkomt in een jaar tijd. Toch een best bedrag.
Ergens is het ook om een statement te maken. 40 euro voor 100 mb is wel erg karig. In Tweak-gebied heb je 1000mb voor 42 euro. In het buitenland zoals Roemenie zelfs 500 voor een tientje ofzo.
Wil gewoon een gelijke prijs / snelheid. Anders in 2025 is het helemaal scheef 60 euro voor 150 mb ofzo
So.. Geinstalleerd, hoor. Zonder media converter. Waar heb ik dat voor nodig? Haal 470/410. Iets minder dan de beloofde 500/500.
[ Voor 53% gewijzigd door Ivysaur op 11-06-2019 09:09 ]
Dat kost bij T-mobile maar 36 euro hoor. Maar ik ben het met @Quad en @Joopieboy eens. Ik zou gewoon downgraden als je het niet nodig hebt. Scheelt toch ongeveer 14 euro per maand.Ivysaur schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 00:15:
40 euro voor 100 mb is wel erg karig.
Ah de monteur heeft de media converter van Telfort gewoon laten hangen / gebruikt en dan blijft die van T-mobile inderdaad gewoon in de doos zitten. Wel bijzonder, normaal halen ze dat namelijk toch gewoon los.So.. Geinstalleerd, hoor. Zonder media converter. Waar heb ik dat voor nodig?
Dat is dan weer compleet iets anders. Dat wil zeggen dat alle poorten van de Zyxel gebruikt kunnen worden voor zowel TV als internet, i.p.v. wat het 'vroeger' was. Toen was poort 1 en 2 voor internet en poort 3 en 4 voor TV.any port, any service ofzo.
@rens-br Nou ja. Dat ding hangt er nog, omdat ik de kabel er niet uit krijg. En heb geen kniptang, enzovoort. Dus als die monteur vanavond komt, even vragen hoe het zit, en dan handje schudden. Kusje op zijn mooie wangen.
Ben blij dat alles het weer doet. Om 7 uur klapte alles er uit. Had verwacht dat het pas om 00.00 zou gebeuren, dus de 12e.
Maar goed. Even een spel gedownload. 64 gb binnen 18 min. Lekkerderlekker. Poortjes van mijn NAS ingesteld, maar moet nog even ip vast zetten, want kom er niet in, Dat moet diegene doen die mijn NAS beheerd. Oof.
Ben blij dat alles het weer doet. Om 7 uur klapte alles er uit. Had verwacht dat het pas om 00.00 zou gebeuren, dus de 12e.
Maar goed. Even een spel gedownload. 64 gb binnen 18 min. Lekkerderlekker. Poortjes van mijn NAS ingesteld, maar moet nog even ip vast zetten, want kom er niet in, Dat moet diegene doen die mijn NAS beheerd. Oof.
Owh. Je hebt het zelf geïnstalleerd? Dat verklaard het. Grote kans dat de monteur vanavond dan alsnog de Mediaconverter gaat aansluiten.Ivysaur schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:43:
@rens-br Nou ja. Dat ding hangt er nog, omdat ik de kabel er niet uit krijg. En heb geen kniptang, enzovoort. Dus als die monteur vanavond komt, even vragen hoe het zit, en dan handje schudden. Kusje op zijn mooie wangen.
Ja. Ik stronteigenwijs.rens-br schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:44:
[...]
Owh. Je hebt het zelf geïnstalleerd? Dat verklaard het. Grote kans dat de monteur vanavond dan alsnog de Mediaconverter gaat aansluiten.
Pagina's laden echt ontiegelijk snel nu. Hèhè my power is unlimited!!!
[ Voor 18% gewijzigd door Ivysaur op 11-06-2019 10:49 ]
Voor onze nieuwbouwwoning in april al T-Mobile Thuis aangevraagd, maar kan nog steeds niet geleverd worden omdat NetwerkNL (Reggefiber) te verbinding nog niet heeft afgemeld.
Ik ben wel al bezig met wat hardware plaatsen in de meterkast. In onze woning hangt een TK01 FTU. Daarop wordt toch de patchcover geplaatst die weer wordt doorgelust naar de mediaconverter?
Weet iemand hoe groot die patchcover is? Steekt dat (veel) boven de TK01 uit? Ik zou graag wat apparatuur zo'n vijf centimeter boven de TK01 hangen. Gaat dat passen als straks de patchcover geplaatst wordt?
Ik ben wel al bezig met wat hardware plaatsen in de meterkast. In onze woning hangt een TK01 FTU. Daarop wordt toch de patchcover geplaatst die weer wordt doorgelust naar de mediaconverter?
Weet iemand hoe groot die patchcover is? Steekt dat (veel) boven de TK01 uit? Ik zou graag wat apparatuur zo'n vijf centimeter boven de TK01 hangen. Gaat dat passen als straks de patchcover geplaatst wordt?
Heb vroeger dezelfde NT gehad bij KPN. De monteur heeft bij ons vorige week alleen de NT module verwijderd en de kunststof kap gewoon terug geplaatst. De glasvezel komt door bestaand gat aan de zijkant naar de mediaconverter.Spacespider schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:36:
Voor onze nieuwbouwwoning in april al T-Mobile Thuis aangevraagd, maar kan nog steeds niet geleverd worden omdat NetwerkNL (Reggefiber) te verbinding nog niet heeft afgemeld.![]()
ik wordt vandaag aangesloten op Tmobile thuis en vanmorgen had ik ook geen internet meer van KPN glasvezel. Ik heb later alles gewoon aangesloten op de NT van KPN (ASUS RT-68U ) en alles werkt gewoon. Ik wil de NT van KPN daarom ook gewoon blijven gebruiken graag.
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
De patchcover is vrijwel even groot als de FTU zelf. Wel is het zo dat er een ruimte rond de FTU vrij gehouden moet worden in verband met een eventuele mediaconverter die over de FTU heen geschoven wordt (die van KPN dus) . Nou gebruik jij die niet aangezien je T-Mobile krijgt maar hou er wel rekening mee dat die apparatuur op 5 cm boven de FTU wel weggehaald kan worden indien een keer nodig in het geval van een andere provider.Spacespider schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:36:
Voor onze nieuwbouwwoning in april al T-Mobile Thuis aangevraagd, maar kan nog steeds niet geleverd worden omdat NetwerkNL (Reggefiber) te verbinding nog niet heeft afgemeld.![]()
Overigens: als je de FTU al in de meterkast hebt zitten zou daar een grote sticker onder moeten zitten die aangeeft welke vrije ruimte er nodig is en beschikbaar moet blijven.
Ik begin inmiddels voorzichtig te concluderen dat de mediaconverter van KPN/Telfort etc... alleen werkt in combinatie met een T-Mobile router in WBA gebied. En niet in eigen T-Mobile ODF gebied.rens-br schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:29:
[...]
Ah de monteur heeft de media converter van Telfort gewoon laten hangen / gebruikt en dan blijft die van T-mobile inderdaad gewoon in de doos zitten. Wel bijzonder, normaal halen ze dat namelijk toch gewoon los.
Dus als je een abonnement kan afnemen van 750/750, dan zit je in eigen ODF gebied van T-Mobile en zal de mediaconverter die je eventueel al had van KPN/Telfort, etc... hoogstwaarschijnlijk niet werken.
Wil die gezicht van de monteur wel even zien over een uur of twee:
"Oh meneer, u heeft alles al aangesloten. Kastje van Telfort kunt u mooi laten hangen. Komt goed. Kan ik vanavond met mijn vrouw uiteten. Jij toppert!'
"Oh meneer, u heeft alles al aangesloten. Kastje van Telfort kunt u mooi laten hangen. Komt goed. Kan ik vanavond met mijn vrouw uiteten. Jij toppert!'

[ Voor 5% gewijzigd door Ivysaur op 11-06-2019 16:01 ]
Bij mij is die Telfort mediaconverter gewoon vervangen door de monteur, ondanks dat die het gewoon deed i.c.m. mijn eigen Asus Router op VLAN300.
Ik neem ook aan dat die ook gewoon weer retour naar Telfort moet.
Ik neem ook aan dat die ook gewoon weer retour naar Telfort moet.
Ik ben juist een beetje huiverig om het zelf aan te sluiten. Altijd het gevoel dat je dan gezeik kan krijgen als het uiteindelijk toch niet helemaal werkt oid...Ivysaur schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:01:
Wil die gezicht van de monteur wel even zien over een uur of twee:
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik heb deze nog liggen, echter, volgens mij heeft de monteur - bij het vervangen / monteren van de Draytek iets afgebroken, mogelijk een bevestigingsnokje.
Ik heb geen idee of dit model nog bruikbaar is / gebruikt wordt, ik gebruik nu de edgerouter, dus ik heb het op dit moment geen NT nodig.
Ik heb geen idee of dit model nog bruikbaar is / gebruikt wordt, ik gebruik nu de edgerouter, dus ik heb het op dit moment geen NT nodig.
[ Voor 26% gewijzigd door Comp User op 11-06-2019 17:08 ]
Vaste locatie, vast netwerk.
Nou ja. Ik ben eigenwijs en best wel technisch. Kan ook zo zijn dat als die er zo is mij helemaal afsnauwt enzovoort.Damian schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:54:
[...]
Ik ben juist een beetje huiverig om het zelf aan te sluiten. Altijd het gevoel dat je dan gezeik kan krijgen als het uiteindelijk toch niet helemaal werkt oid...
Wachten duurt wel lang, zeg. Einstein toch gelijk. Tijd is relatief
Edit: Hij was helemaal blij dat die zo vroeg naar huis kon. Enkel die mediaconvertor aangesloten en opgehangen. Toppie. Daar doe je het voor.
[ Voor 21% gewijzigd door Ivysaur op 11-06-2019 19:47 ]
Hier komt donderdag de monteur langs, tot op heden nog geen pakket ontvangen... Ik ben eens benieuwd... 🙄
Ben benieuwd, heb een pakket aangevraagd, de installatie datum gaan ze al niet halen. Nu is de reggefiber monteur geweest en is de patch geplaatst en de FTU gemonteerd. Ik heb zelf enthousiast als een glasvezel monteur er een NT op geknalt, alleen ik krijg er onmogelijk signaal uit. Nu begreep ik van T-Mobile dat de lijn nog niet is opgeleverd en dat dat pas gebeurd als de Guidion monteur is geweest. Maar Guidion zegt dat de lijn wel is opgeleverd. Mis ik nu iets?
Hetzelfde hier. Zeker ook nog geen track & trace ontvangen ook?Exterminator schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:51:
Hier komt donderdag de monteur langs, tot op heden nog geen pakket ontvangen... Ik ben eens benieuwd... 🙄
Nope...ghstly schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:27:
[...]
Hetzelfde hier. Zeker ook nog geen track & trace ontvangen ook?
Toch het spulletje maar weer netjes aangesloten. Haal nu netjes 200/200.
Krijg alleen mijn STB nog niet werkend, blijft hangen op Server Connection Complete.
Iemand al een Zyxel i.c.m. de Entone thuis staan? Als het goed is maakt het nu toch niet meer uit welke poort van de Xyxel er gebruikt word toch?
Krijg alleen mijn STB nog niet werkend, blijft hangen op Server Connection Complete.
Iemand al een Zyxel i.c.m. de Entone thuis staan? Als het goed is maakt het nu toch niet meer uit welke poort van de Xyxel er gebruikt word toch?
Verwijderd
Er waren problemen met de Zyxel en de Entone. Er is een update voor je modem geweest. Even modem van het stroom halen zou de update moeten triggeren. Je kan iedere poort gebruiken.Damian schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:28:
Poort 3 en 4 voor je STB.Damian schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:28:
Volgens mij is dat onzin want alle poorten geven het zelfde subnet...
Nee, poort 3 en 4 is untagged. Kijk anders even in mijn topic over het vervangen van de Zyxel voor een pfSense router. Daar zijn we achter gekomen dat de Zyxel het STB signaal over een untagged vlan geeft ipv de Huawei die het op een tagged vlan deed.Damian schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 07:17:
[...]
Volgens mij is dat onzin want alle poorten geven het zelfde subnet...
[ Voor 33% gewijzigd door ZFLaSH op 12-06-2019 07:20 ]
Zijn er momenteel nog mensen in zuid Limburg die een storing ondervinden. Down 2 Mbps 🥴 van de 200
macOS 15.5
ik zou de monteur niet afbellen, heb ik wel gedaan maar signaal van oude provider ging 's morgens om 7:40 wel uit. ( abbo liep nog tot 13-6 )Exterminator schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:51:
Tmobile gaf aan dat er nog niets verstuurd was maar heb box wel binnen gekregen. Vanavond komt de monteur bij mij langs.
Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB
Die Zyxel modem software wel erg langzaam, zeg. Iets aanpassen duurt 10 sec. Een gruwelijk irritant interface. Opstarten een eeuwigheid. Internet snelheid gelukkig prima. Zit niet elke dag in die Modem te klooien. 
Externe MGMT altijd uit, toch?
Externe MGMT altijd uit, toch?
[ Voor 44% gewijzigd door Ivysaur op 12-06-2019 11:11 ]
Vanochtend de T&T ontvangen, zou morgen moeten arriveren... Afspraak met Guidion staat 's avonds dus moet in principe goed komenghstly schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:27:
[...]
Hetzelfde hier. Zeker ook nog geen track & trace ontvangen ook?
Ik had in eerste instantie morgenochtend een afspraak met Guidion; maar ik heb zoals velen niet op tijd het installatiepakket gekregen door de storing in het magazijn. Vanochtend afgebeld, meteen een nieuwe afspraak geprobeerd te plannen maar dit kon niet, T-Mobile zou eerst een ticket moeten maken. En om te voorkomen dat men nu massaal (mogelijk onhaalbare) afspraken plant, die je te wachten tot je de track&trace code voor het pakket in huis hebt.
Ik was bang dat ik hierdoor 'achter in de rij' kon aansluiten voor een nieuwe afspraak. Inmiddels heb ik de track & trace code nu wel binnen en kan ik een nieuwe afspraak maken, maar de eerstvolgende mogelijk is over zes weken. Terwijl mijn afspraak voor morgenochtend was, lekker begin dit zo.
Heb meerdere malen aan de telefoon (met T-Mobile) gehoord dat ik het ook zelf mag aansluiten, maar dat ik dan 'geen garantie' zou hebben als er bijv. ooit een storing is. Nu zie ik dat er toch redelijk wat mensen hier zelf aan de slag zijn gegaan, weet iemand hier meer van?
Ik was bang dat ik hierdoor 'achter in de rij' kon aansluiten voor een nieuwe afspraak. Inmiddels heb ik de track & trace code nu wel binnen en kan ik een nieuwe afspraak maken, maar de eerstvolgende mogelijk is over zes weken. Terwijl mijn afspraak voor morgenochtend was, lekker begin dit zo.
Heb meerdere malen aan de telefoon (met T-Mobile) gehoord dat ik het ook zelf mag aansluiten, maar dat ik dan 'geen garantie' zou hebben als er bijv. ooit een storing is. Nu zie ik dat er toch redelijk wat mensen hier zelf aan de slag zijn gegaan, weet iemand hier meer van?
In the middle of every difficulty lies opportunity ~ Albert Einstein
Gewoon je oude modem er af gooien. Stekker die uit de muur komt in je nieuwe modem prikken. Aanslingeren. Werkt het? Mooi. Werkt het niet? Jammer.DisasterMaster schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:47:
Ik had in eerste instantie.... weet iemand hier meer van?
En als Tmobile gaat zitten zeuren dan zeg je: 'Dikke vinger. Hadden jullie voorzorgmaatregelen moet nemen ivm het massale overstappen. Hadden jullie kunnen weten.'
[ Voor 20% gewijzigd door Ivysaur op 12-06-2019 15:55 ]
Begrijp ik goed dat je glasvezelaansluiting nog niet aanwezig was in je meterkast?deamosreapos schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:11:
Ben benieuwd, heb een pakket aangevraagd, de installatie datum gaan ze al niet halen. Nu is de reggefiber monteur geweest en is de patch geplaatst en de FTU gemonteerd. Ik heb zelf enthousiast als een glasvezel monteur er een NT op geknalt, alleen ik krijg er onmogelijk signaal uit. Nu begreep ik van T-Mobile dat de lijn nog niet is opgeleverd en dat dat pas gebeurd als de Guidion monteur is geweest. Maar Guidion zegt dat de lijn wel is opgeleverd. Mis ik nu iets?
Zo ja, dan komt eerst onderaannemer van NetwerkNL (Reggefiber) je FTU afmonteren. Op dat moment heb je nog geen licht op je vezel. Binnen NetwerkNL wordt je FTU "gereed gemeld" pas daarna kan T-Mobile de aansluitorder bij NetwerkNL indienen. Dat is meestal dezelfde datum dat jij de Guidion monteur op bezoek laat komen om mediaconverter en router aan te sluiten.
Toevoeging: Guidion is GEEN onderaannemer van NetwerkNL/Reggefiber. Dus zij kunnen nooit een patch in het PoP maken, wijzigen of loshalen!
[ Voor 6% gewijzigd door Soundwork op 12-06-2019 21:15 ]
Welke firmware/versie zou hij moeten zijn dan?Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 03:38:
[...]
Er waren problemen met de Zyxel en de Entone. Er is een update voor je modem geweest. Even modem van het stroom halen zou de update moeten triggeren. Je kan iedere poort gebruiken.
En ik snap er geen zak van, gister prima +/- 200/200, vandaag weer:

[ Voor 16% gewijzigd door Damian op 12-06-2019 21:59 ]
*zwaai* Guidion glasvezel monteur voor Telfort/XS4ALL/Solcon*zwaai* wedden dat mij dat lukt
maar dat actief zetten was me niet duidelijk dat kon noch Guidion noch T-Mobile me vertellen.
Soundwork schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:13:
[...]
Begrijp ik goed dat je glasvezelaansluiting nog niet aanwezig was in je meterkast?
Zo ja, dan komt eerst onderaannemer van NetwerkNL (Reggefiber) je FTU afmonteren. Op dat moment heb je nog geen licht op je vezel. Binnen NetwerkNL wordt je FTU "gereed gemeld" pas daarna kan T-Mobile de aansluitorder bij NetwerkNL indienen. Dat is meestal dezelfde datum dat jij de Guidion monteur op bezoek laat komen om mediaconverter en router aan te sluiten.
Toevoeging: Guidion is GEEN onderaannemer van NetwerkNL/Reggefiber. Dus zij kunnen nooit een patch in het PoP maken, wijzigen of loshalen!
Onzin. Als je nog geen aansluiting hebt maar de vezel ergens klaar ligt (gevel, erfgrens, etc..) kan T-Mobile gewoon een order indienen en doet Reggefiber alles in 1 keer. FTU monteren, meten en patch in de PoP plaatsen. Dus dan is er licht op je vezel.Soundwork schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:13:
[...]
Begrijp ik goed dat je glasvezelaansluiting nog niet aanwezig was in je meterkast?
Hoe kan Reggefiber anders worden aangestuurd om überhaupt die aansluiting te maken?
Het probleem zit niet in de firmware van het modem maar in de instellingen. de macadressen van een lading stbs was niet toegevoegd aan de privisioning waardoor het tv verkeer op het verkeerde vlan werd gegooid.Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 03:38:
[...]
Er waren problemen met de Zyxel en de Entone. Er is een update voor je modem geweest. Even modem van het stroom halen zou de update moeten triggeren. Je kan iedere poort gebruiken.
Ik heb alle 4 modems van T Mobile hier staan.ZFLaSH schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 07:18:
[...]
Nee, poort 3 en 4 is untagged. Kijk anders even in mijn topic over het vervangen van de Zyxel voor een pfSense router. Daar zijn we achter gekomen dat de Zyxel het STB signaal over een untagged vlan geeft ipv de Huawei die het op een tagged vlan deed.
ze werken allemaal het zelfde en zijn gewoon uitwisselbaar. wan altijd Tagged vlan 300 640
lan altijd untagged. Zyxel is de enige die routered iptv doet met any port any server.
[ Voor 37% gewijzigd door hidden op 12-06-2019 23:24 ]
Heb als test even een EdgeRouter 4 er tussen gezet ipv de Zyxel. Zelfde resultaat helaas. Dus of er zit in de glasconverter iets mis, of er is aan de kant van T-Mobile nog iets niet helemaal frisDamian schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:56:
[...]
Welke firmware/versie zou hij moeten zijn dan?
En ik snap er geen zak van, gister prima +/- 200/200, vandaag weer:
[Afbeelding]

Helaas toch maar wachten tot de 27ste als de monteur er is
Is dat al opgelost? Gisteren en vanochtend weer geen live tv.hidden schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:12:
[...]
Het probleem zit niet in de firmware van het modem maar in de instellingen. de macadressen van een lading stbs was niet toegevoegd aan de privisioning waardoor het tv verkeer op het verkeerde vlan werd gegooid.
Net weer zyxel herstart.
Heb je al meer in-side information wanneer de any-port patch wordt uitgerold voor de Huawei?hidden schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:12:
Zyxel is de enige die routered iptv doet met any port any server.
Inmiddels weer contact gehad, download van 12 GB op 37 Mbps bedraad.. (op abbo van 100).
Ben er wel klaar mee.. de boel is geëscaleerd naar de technische dienst.
Edit: Als ik de router uitlees, dan komt er met 12,4 a 12,5 MBps verkeer binnen. Zit er dan zoveel overhead op?
Edit: Als ik de router uitlees, dan komt er met 12,4 a 12,5 MBps verkeer binnen. Zit er dan zoveel overhead op?
[ Voor 25% gewijzigd door Segafreak83 op 13-06-2019 13:54 ]
Gisteren is alles geïnstalleerd en het werkt (zoals het hoort) allemaal naar behoren, 750/750 en haalde een snelheid van 824 dus valt alles mee zo
Uiteindelijk kan ook de andere kant de bottleneck zijn. Als de router 12.5MB/sec aangeeft is dit toch best redelijk op een 100mbit abonnement lijkt mij (12.5 x 8 = 84 Megabit).Segafreak83 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:47:
Inmiddels weer contact gehad, download van 12 GB op 37 Mbps bedraad.. (op abbo van 100).
Mis ik nog steeds 16 Megabit ergens. Grens dat er iets aan de hand is en T-Mobile gaat kijken is 10% lager dan geadverteerd. Dus heel zwart wit gaat dat straks ook gebeuren.Zeroxje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:35:
[...]
Uiteindelijk kan ook de andere kant de bottleneck zijn. Als de router 12.5MB/sec aangeeft is dit toch best redelijk op een 100mbit abonnement lijkt mij (12.5 x 8 = 84 Megabit).
Ik heb er vertrouwen in dat ze het op kunnen lossen, dus ik wacht het even af. (ja, hierboven schreef ik dat ik er klaar mee was / ben, maar de mensen aan de klantenservice kunnen ook niet heksen..
Is gewoon perfect. 12.5 * 8 = 100mbitZeroxje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:35:
[...]
Uiteindelijk kan ook de andere kant de bottleneck zijn. Als de router 12.5MB/sec aangeeft is dit toch best redelijk op een 100mbit abonnement lijkt mij (12.5 x 8 = 84 Megabit).
Maar zoveel overhead zou het niet moeten zijn. Zelf zie ik ook bij een 100/100 abbo ongeveer 8mbit/s overhead. Daar waar Ziggo compenseert door 108mbit door de lijn heen te jagen.
(Ik heb glasvezel van T-Mobile en toegang tot internet van Ziggo, waar T-Mobile voor server is en Ziggo voor game downloads/gaming wordt gebruikt)
Edit: 8 ) komt overeen met
[ Voor 2% gewijzigd door KingHorse op 13-06-2019 15:46 . Reden: Emoticons ]
Dank voor de aanvulling! Wel apart dat de router wèl volledig de lijn pakt, maar het visueel niet zichtbaar is op het apparaat waar de download loopt. Alles bekabeld met gigabit.KingHorse schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:45:
[...]
Is gewoon perfect. 12.5 * 8 = 100mbit((10 * 8 ) + (2.5 * 8 ))
Maar zoveel overhead zou het niet moeten zijn. Zelf zie ik ook bij een 100/100 abbo ongeveer 8mbit/s overhead. Daar waar Ziggo compenseert door 108mbit door de lijn heen te jagen.
(Ik heb glasvezel van T-Mobile en toegang tot internet van Ziggo, waar T-Mobile voor server is en Ziggo voor game downloads/gaming wordt gebruikt)
Edit: 8 ) komt overeen met
Maar ik merk ook dat de lijn erg wisselt (80, 90, 70, 60, 100, 110 (voor 2 ms), 40, 35, 80, 90) ben ik niet gewend met glasvezel.
Ligt het aan mij of zijn er wat routering problemen. ping naar www.techradar.com geeft time-out maar via andere providers weer reply. Heb dit trouwens met meer websites. Zelfs tweakers.net bij onderaan "verbinden" staanSegafreak83 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:11:
[...]
Dank voor de aanvulling! Wel apart dat de router wèl volledig de lijn pakt, maar het visueel niet zichtbaar is op het apparaat waar de download loopt. Alles bekabeld met gigabit.
Maar ik merk ook dat de lijn erg wisselt (80, 90, 70, 60, 100, 110 (voor 2 ms), 40, 35, 80, 90) ben ik niet gewend met glasvezel.
Ook een piek op allestoringen.nl
Zo te merken wel, want DDNS van Synology werkt ook niet meer en er is niet naar de webpagina van synology te browsen. Ow en TV Anywhere en de t-mobile website doen het ook niet of met grote moeite.boswandeling schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:21:
[...]
Ligt het aan mij of zijn er wat routering problemen. ping naar www.techradar.com geeft time-out maar via andere providers weer reply. Heb dit trouwens met meer websites. Zelfs tweakers.net bij onderaan "verbinden" staan
Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)
Hier idem, Twitter loopt er ook vol mee. Gaat weer lekkerboswandeling schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:21:
[...]
Ligt het aan mij of zijn er wat routering problemen. ping naar www.techradar.com geeft time-out maar via andere providers weer reply. Heb dit trouwens met meer websites. Zelfs tweakers.net bij onderaan "verbinden" staan
tmobile heeft landelijke storing, kan niks bereiken wat bij AWS draait, ook kan in mijn.ing.nl niet bereiken
Tracing route to mijn.ing.nl [145.221.181.241]
over a maximum of 30 hops:
1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 3 ms 3 ms 3 ms 1-2-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.2.1]
3 9 ms 9 ms 9 ms 10.10.80.98
4 7 ms 6 ms 12 ms ae24-xcr1.amt.cw.net [195.89.97.129]
5 24 ms 24 ms 24 ms ae2-xcr2.amd.cw.net [195.2.2.198]
6 16 ms 15 ms 27 ms ae7-xcr1.fra.cw.net [195.2.25.174]
7 23 ms 23 ms 23 ms ae25-xcr1.mlu.cw.net [195.2.10.14]
8 137 ms 134 ms * 213.248.92.125
9 * 128 ms 128 ms 62.115.142.140
10 132 ms * 134 ms 62.115.137.167
11 * * 130 ms 62.115.33.169
12 135 ms 133 ms 129 ms 64.6.87.221
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
24 * * * Request timed out.
25 * * * Request timed out.
26 * * * Request timed out.
27 * * * Request timed out.
28 * * * Request timed out.
29 * * * Request timed out.
30 * * * Request timed out.
Trace complete.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
24 * * * Request timed out.
25 * * * Request timed out.
26 * * * Request timed out.
27 * * * Request timed out.
28 * * * Request timed out.
29 * * * Request timed out.
30 * * * Request timed out.
Trace complete.
Lijkt me vrij duidelijk een routing probleem of iets met bgp. Ineens gaat het verkeer richting/door zweden.ikbenjoeri schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:25:
tmobile heeft landelijke storing, kan niks bereiken wat bij AWS draait, ook kan in mijn.ing.nl niet bereiken
Trace complete.
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Mijn tracert doet vrij weinigNeHoX schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:32:
[...]
Lijkt me vrij duidelijk een routing probleem of iets met bgp. Ineens gaat het verkeer richting/door zweden.
C:\Users\Michael>tracert www.techradar.com
Tracing route to fte.web.future.net.uk [185.113.25.55]
1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.100.254
2 * * * Request timed out.
3 1-83-143-37.ftth.glasoperator.nl [37.143.83.1] reports: Destination net unreachable.
Trace complete.
Alle tmobile verkeer buiten de AMS-IX verloopt nog via het oude vodafone netwerk in het buitenland (met namen via londen)boswandeling schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:35:
[...]
Mijn tracert doet vrij weinig
C:\Users\Michael>tracert www.techradar.com
Tracing route to fte.web.future.net.uk [185.113.25.55]
1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.100.254
3 1-83-143-37.ftth.glasoperator.nl [37.143.83.1] reports: Destination net unreachable.
Trace complete.
cw.net > vodafone
Maar lijkt inderdaag op een BGP fout elke keer verloopt het verkeer via andere path
Wat @boswandeling laat zien is dat de tracert niet eens voorbij zijn modem komt.
Tweakers gaat prima:
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.31]
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.10.1
2 4 ms 2 ms 2 ms 1-32-132-5.ftth.glasoperator.nl [5.132.32.1]
3 3 ms 2 ms 2 ms 10.10.10.101
4 2 ms 6 ms 2 ms et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
5 4 ms 7 ms 7 ms et-0-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
6 5 ms 7 ms 7 ms et-0-0-48-0.eun-leaf-03.true.nl [87.233.21.16]
7 8 ms 3 ms 13 ms 87.233.231.90
8 3 ms 3 ms 3 ms tweakers.net [213.239.154.31]
Trace complete.
Terwijl een website waarvan ik weet dat deze op AWS draaien, niet eens de deur uit komt:
Tracing route to firatv.com [13.35.253.82]
3 1-32-132-5.ftth.glasoperator.nl [5.132.32.1] reports: Destination net unreachable.
Trace complete.
Als of de eerste router al geen mogelijke route meer heeft. Kan zijn dat T-Mobile het tijdelijk blokkeert om overlast te voorkomen.
Tweakers gaat prima:
Trace complete.
Terwijl een website waarvan ik weet dat deze op AWS draaien, niet eens de deur uit komt:
3 1-32-132-5.ftth.glasoperator.nl [5.132.32.1] reports: Destination net unreachable.
Trace complete.
Als of de eerste router al geen mogelijke route meer heeft. Kan zijn dat T-Mobile het tijdelijk blokkeert om overlast te voorkomen.
Ik heb precies het zelfdeKingHorse schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:44:
Wat @boswandeling laat zien is dat de tracert niet eens voorbij zijn modem komt.
Tweakers gaat prima:
Trace complete.
Trace complete.
Tracing route to nu.nl [99.86.122.36]
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
De status van de storing is nu ook te volgen op hun forum
https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385
OpenDNS ligt nu ongeveer 20 minuten plat: https://system.opendns.com https://www.opendns.com/ 
Ik heb ook T-mobile, dacht ook aan een storing, maar na switchen via Pi-Hole naar Cloudflare (1.1.1.1) weer internet.
Ik heb ook T-mobile, dacht ook aan een storing, maar na switchen via Pi-Hole naar Cloudflare (1.1.1.1) weer internet.
[ Voor 6% gewijzigd door PerlinNoise op 13-06-2019 16:53 ]
OpenDNS lijkt voor mij gewoon te werken van de Ziggo verbinding, waarschijnlijk staan de DNS servers ook in een geraakt deel van de storing.PerlinNoise schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:51:
OpenDNS ligt nu ongeveer 20 minuten plat: https://system.opendns.com https://www.opendns.com/
alles werkt hier weer gewoon en mijn gratis verdubbeling van de internet snelheid is er ook gelijk door
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Verbazingwekkend wat je nu schrijft. Waarom kan Reggefiber dan je niet direct weer aansluiten zodra een afsluitorder eerder binnenkomt dan een aansluit/migratie order? Je hebt weken downtime als je "verkeerd" een overstap doet van provider 1 naar provider 2.Barre73 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:04:
[...]
Onzin. Als je nog geen aansluiting hebt maar de vezel ergens klaar ligt (gevel, erfgrens, etc..) kan T-Mobile gewoon een order indienen en doet Reggefiber alles in 1 keer. FTU monteren, meten en patch in de PoP plaatsen. Dus dan is er licht op je vezel.
Hoe kan Reggefiber anders worden aangestuurd om überhaupt die aansluiting te maken?
Dat heeft niks met elkaar te maken. Maar als je het wil weten: dat proces dat ik hierboven omschreef duurt ook 2 tot 3 weken vanaf orderinleg tot afmonteren FTU.Soundwork schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:08:
[...]
Verbazingwekkend wat je nu schrijft. Waarom kan Reggefiber dan je niet direct weer aansluiten zodra een afsluitorder eerder binnenkomt dan een aansluit/migratie order? Je hebt weken downtime als je "verkeerd" een overstap doet van provider 1 naar provider 2.
Bij die verkeerde overstap gebeurt iets anders. Reggefiber krijgt een opheforder en moet die uitvoeren op de aangegeven dag. Tot die tijd is de lijn bezet en kan er geen andere order worden ingeschoten. Ook geen nieuwe order. Zodra bijv T-Mobile de dag erna alsnog de nieuwe order inschiet kan je binnen 5 dagen weer signaal hebben. Voor alleen het zetten van de patch staat nl. 5 werkdagen.
Waar ik boven op reageerde is iets heel anders. Dan is er nog geen aansluiting maar de vezel ligt wel klaar vanuit een eerdere aanleg (na-aansluiting). De lijn is dus sowieso vrij en je kan de order inschieten. En dan duurt het nog 2 tot 3 weken voordat de aannemer van Reggefiber bij je langs is gekomen.
Ok. Maar wat geen onzin is dat Guidion geen onderaannemer van Reggefiber is en geen toegang hebben tot de PoP's. Dat willen ze wel, maar krijgen ze niet....Barre73 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:21:
[...]
Dat heeft niks met elkaar te maken. Maar als je het wil weten: dat proces dat ik hierboven omschreef duurt ook 2 tot 3 weken vanaf orderinleg tot afmonteren FTU.
Bij die verkeerde overstap gebeurt iets anders. Reggefiber krijgt een opheforder en moet die uitvoeren op de aangegeven dag. Tot die tijd is de lijn bezet en kan er geen andere order worden ingeschoten. Ook geen nieuwe order. Zodra bijv T-Mobile de dag erna alsnog de nieuwe order inschiet kan je binnen 5 dagen weer signaal hebben. Voor alleen het zetten van de patch staat nl. 5 werkdagen.
Waar ik boven op reageerde is iets heel anders. Dan is er nog geen aansluiting maar de vezel ligt wel klaar vanuit een eerdere aanleg (na-aansluiting). De lijn is dus sowieso vrij en je kan de order inschieten. En dan duurt het nog 2 tot 3 weken voordat de aannemer van Reggefiber bij je langs is gekomen.
Monteur zojuist geweest, echter ontbreekt bij mij de voeding voor de converter.
Ik was al de 2de persoon vandaag waar hij niet bij zat.
Enfin, ik had nog een adapter liggen en hij heeft deze erin geprikt. Echter is deze adapter 12v (van t Telfort modem) en ik zie op de converter 5v staan. Kan dit veel kwaad? De nieuwe voeding is besteld door de monteur/heeft gelijk hierover gebeld naar T-mobile.
Tevens op dit moment ook nog geen TV, is een bekende storing in Zuid Limburg blijkbaar. Echter zou dit volgens de monteur morgenvroeg opgelost moeten zijn.
Ik was al de 2de persoon vandaag waar hij niet bij zat.
Enfin, ik had nog een adapter liggen en hij heeft deze erin geprikt. Echter is deze adapter 12v (van t Telfort modem) en ik zie op de converter 5v staan. Kan dit veel kwaad? De nieuwe voeding is besteld door de monteur/heeft gelijk hierover gebeld naar T-mobile.
Tevens op dit moment ook nog geen TV, is een bekende storing in Zuid Limburg blijkbaar. Echter zou dit volgens de monteur morgenvroeg opgelost moeten zijn.
@Exterminator Als ik het goed heb begrepen toen nog op school kan het geen kwaad. Het is de Ampere die wel kwaad kan.
Dan heb je niet goed opgelet want een te hoge spanning kan zeker kwaad.
Echter vermoed ik dat de converter niet daadwerkelijk 5V is anders zou hij meteen kapot gaan op 12V. (Of hij moet een variabele ingangsspanning aankunnen). Welke converter gaat het om? MC220L? @Exterminator
Echter vermoed ik dat de converter niet daadwerkelijk 5V is anders zou hij meteen kapot gaan op 12V. (Of hij moet een variabele ingangsspanning aankunnen). Welke converter gaat het om? MC220L? @Exterminator
[ Voor 23% gewijzigd door Jim423 op 13-06-2019 21:23 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
@Jim423 Weer wat geleerd.
Een CTSJim423 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:14:
Dan heb je niet goed opgelet want een te hoge spanning kan zeker kwaad.
Als hij niet meteen de geest geeft zal hij waarschijnlijk prima op 12V werken. Intern worden er alleen afgeleide spanningen gebruikt, invoer is meestal niet heel kritisch zolang je de converters niet opblaast of de spanning te laag is.
Nou mijn WRT54G deed het een week op een 14,5Vdc adapter (moet 12Vdc hebben) alleen daarna brandde alle ledjes continu en was die bricked
Dus het verbaast me eigenlijk dat die CTS prima werkt op 12Vdc. Waarschijnlijk zit er toch een interne regulator in die 3.3V-12V aankan.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
De vraag is alleen of het ontwerp daar ook op gemaakt is. Bij een switching powersupply gaat het vaak nog wel, maar zeker bij een reguliere resulteert het in aanzienlijke hogere warmtegeneratie -> En daar is de koeling/het ontwerp denk ik niet op gemaaktJim423 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:48:
Nou mijn WRT54G deed het een week op een 14,5Vdc adapter (moet 12Vdc hebben) alleen daarna brandde alle ledjes continu en was die brickedDus het verbaast me eigenlijk dat die CTS prima werkt op 12Vdc. Waarschijnlijk zit er toch een interne regulator in die 3.3V-12V aankan.
Ik zou het niet erop gokken iig tenzij je de binnenkant (het ontwerp) kan beoordelen.
Dat kan wel, alleen is een hele rompslomp. Tmobile kan, waar ze operator zijn, gewoon monteurs aanmelden onder hun verantwoordelijkheid. Alleen is dat teveel gedoe / teveel monteurs om dat de moeite waard te laten zijn voor die enkele keer dat het nodig is. En dan nog mag de monteur alleen aan de kant van de apparatuur van de operator zijn, het patchproces is voorbehouden aan de aannemers of monteurs met de juiste approvals.Soundwork schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:26:
Ok. Maar wat geen onzin is dat Guidion geen onderaannemer van Reggefiber is en geen toegang hebben tot de PoP's. Dat willen ze wel, maar krijgen ze niet....
Ook om te voorkomen dat t een chaos wordt. Zelfs nu heb ik al wel eens een 'waslijntje' gezien, wat conform alle procedures niet mag
[ Voor 36% gewijzigd door DJSmiley op 13-06-2019 22:00 ]
Verwijderd
Oke, sorry voor de verkeerde info. Ik heb weer wat geleerd.hidden schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:12:
[...]
Het probleem zit niet in de firmware van het modem maar in de instellingen. de macadressen van een lading stbs was niet toegevoegd aan de privisioning waardoor het tv verkeer op het verkeerde vlan werd gegooid.
Sorry, mijn info klopt blijkbaar niet.Damian schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:56:
[...]
Welke firmware/versie zou hij moeten zijn dan?

Vandaag is dan eindelijk mijn installatiepakket bezorgd. Meteen het Zyxel modem uitgepakt en aangesloten op de FTU/Media convertor die geplaatst is voor mijn oude Telfort abonnement en... werkend internet!
Nu nog even wachten op de Guidion monteur die 19 juni komt, mag hij/zij de rest lekker doen. Ik heb na méér dan een week eindelijk weer internet, dus ik ben blij.
Maar ik moet wel zeggen: de UI van de Zyxel is verschrikkelijk. Knoppen onduidelijk. Aanpassingen gaan traag, en opnieuw opstarten van het WiFi duurt héél lang. De Experia Box v10A van ZTE wat Telfort gebruikte werkte toch wel een flink stukje lekkerder. Maar ja, één keer instellen en daarna er hopelijk ook geen omkijken meer naar.
Ook kwam ik al een rare bug tegen: Als mijn switch, waar mijn Playstation 4 en Chromecast Ultra op zijn aangesloten, aan gaat dan spaced de modem en start de WiFi opnieuw op. Maar ik heb het nog maar 1,5 uur draaien dus misschien functioneert het strakjes wel weer normaal.
Nu nog even wachten op de Guidion monteur die 19 juni komt, mag hij/zij de rest lekker doen. Ik heb na méér dan een week eindelijk weer internet, dus ik ben blij.
Maar ik moet wel zeggen: de UI van de Zyxel is verschrikkelijk. Knoppen onduidelijk. Aanpassingen gaan traag, en opnieuw opstarten van het WiFi duurt héél lang. De Experia Box v10A van ZTE wat Telfort gebruikte werkte toch wel een flink stukje lekkerder. Maar ja, één keer instellen en daarna er hopelijk ook geen omkijken meer naar.
Ook kwam ik al een rare bug tegen: Als mijn switch, waar mijn Playstation 4 en Chromecast Ultra op zijn aangesloten, aan gaat dan spaced de modem en start de WiFi opnieuw op. Maar ik heb het nog maar 1,5 uur draaien dus misschien functioneert het strakjes wel weer normaal.
Volgens mijn monteur KAN het internet eruit klappen op het moment dat reggefiber iets wijzigd aan hun signaal.Tobi123 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:56:
Mijn monteur raadde me af om nu aanpassingen te doen aan het modem. Hij zei dat achter 2 weken een update voor het modem komt en dan alle aanpassingen verloren gaan.Maar ik moet wel zeggen: de UI van de Zyxel is verschrikkelijk. Knoppen onduidelijk. Aanpassingen gaan traag, en opnieuw opstarten van het WiFi duurt héél lang. De Experia Box v10A van ZTE wat Telfort gebruikte werkte toch wel een flink stukje lekkerder. Maar ja, één keer instellen en daarna er hopelijk ook geen omkijken meer naar.
Het signaal is niet van Reggefiber, Reggefiber is de passieve operator (die gaan over de kabels en POPs e.d.)Exterminator schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 06:53:
[...]
Volgens mijn monteur KAN het internet eruit klappen op het moment dat reggefiber iets wijzigd aan hun signaal.
[...]
Mijn monteur raadde me af om nu aanpassingen te doen aan het modem. Hij zei dat achter 2 weken een update voor het modem komt en dan alle aanpassingen verloren gaan.
Het signaal is van de actieve operator (die gaan over de apparatuur, switches/DSLAM e.d.), KPN-WBA of T-Mobile bijvoorbeeld.
[ Voor 10% gewijzigd door Dennis-L op 14-06-2019 07:33 ]
Volgens de monteur kan Reggefiber aanpassingen doen waardoor het niet meer kan werken... Don't shoot the messengerDennis-L schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:31:
[...]
Het signaal is niet van Reggefiber, Reggefiber is de passieve operator (die gaan over de kabels en POPs e.d.)
Het signaal is van de actieve operator (die gaan over de apparatuur, switches/DSLAM e.d.), KPN-WBA of T-Mobile bijvoorbeeld.
Ze zouden per ongeluk een patch los kunnen trekken maar ik mag toch hopen dat Reggefiber niet op eigen houtje instellingen op de apparatuur van een actieve operator kan en mag wijzigenExterminator schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:44:
[...]
Volgens de monteur kan Reggefiber aanpassingen doen waardoor het niet meer kan werken... Don't shoot the messenger
Oeh, ik merk nu wel beduidend verschil van wifi signaal. Bij Telfort had ik in de tuin nog goed wifi bereik, terwijl dit nu bij de Zyxel zeer minimaal is.
Is er al een workout om een eigen modem te gebruiken ipv de Zyxel?
Van de week een mail ontvangen dat er vannacht netwerk werkzaamheden waren.
Een ander IP adres gekregen, de route is ook veranderd eerst via 10.10.10.150 nu via 10.10.10.201 en daarna 10.10.10.197.
De speedtest.xs4all.nl ging eerst nog via ams-ix.sara.xs4all.net en deze is er nu tussen uit.
Alleen komt de upload https://t-mobile.speedtestcustom.com/ niet meer hoger dan 40 Mbit/s en met meer
latentietestfouten. Ping is wel 3-4 ms lager
Ik gebruik een fritzbox met 2 externe voip account en deze registreren zich niet meer.
De Huawei HG659 kan dit niet blokkeren want die staat offline
Update registreren van de externe voip account werkt weer. Alleen de fritxbox heeft nu verbinding via wifi met een KPN glasverbinding van de buren
Een ander IP adres gekregen, de route is ook veranderd eerst via 10.10.10.150 nu via 10.10.10.201 en daarna 10.10.10.197.
De speedtest.xs4all.nl ging eerst nog via ams-ix.sara.xs4all.net en deze is er nu tussen uit.
Alleen komt de upload https://t-mobile.speedtestcustom.com/ niet meer hoger dan 40 Mbit/s en met meer
latentietestfouten. Ping is wel 3-4 ms lager
Ik gebruik een fritzbox met 2 externe voip account en deze registreren zich niet meer.
Update registreren van de externe voip account werkt weer. Alleen de fritxbox heeft nu verbinding via wifi met een KPN glasverbinding van de buren
[ Voor 18% gewijzigd door space-one op 14-06-2019 09:42 ]
Als het om de wifi gaat kun je ook een access-point kopen. Is een veel simpeler apparaat en kun je overal ophangen, alleen een netwerkkabel erheen (al dan niet met Power over Ethernet).Exterminator schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:01:
Ik heb geen mogelijkheid om een kabel richting tuin te trekken. Heb alleen nog 1 kabel vrij boven op een slaapkamer (aan tuin kant). Maar weet niet of dit de oplossing is?jongetje schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:38:
[...]
Als het om de wifi gaat kun je ook een access-point kopen. Is een veel simpeler apparaat en kun je overal ophangen, alleen een netwerkkabel erheen (al dan niet met Power over Ethernet).
Als je de Zyxel helemaal wilt vervangen staan in de Openingspost genoeg voorbeeldenExterminator schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:01:
Meten is weten. Maar dit lijkt mij een kwestie van uittesten.Exterminator schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:43:
Ik heb geen mogelijkheid om een kabel richting tuin te trekken. Heb alleen nog 1 kabel vrij boven op een slaapkamer (aan tuin kant). Maar weet niet of dit de oplossing is?
[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 14-06-2019 08:44 ]
Dat klopt, maar ik heb een CTS converter. Hier zie ik niets van terug in de post? Sorry, ben al n paar jaar een beetje uit het IT wereldje...rens-br schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:43:
[...]
Als je de Zyxel helemaal wilt vervangen staan in de Openingspost genoeg voorbeeldenMaar voor de meeste mensen is het veel eenvoudiger om een of meerdere AP's op te hangen en de wifi van de provider router uit te schakelen.
[...]
Hoe sterk is zo een AP? Zou ik aan eentje voldoende kunnen hebben, die ook de tuin een beetje mee kan nemen?
[ Voor 29% gewijzigd door Exterminator op 14-06-2019 10:40 ]
Een snelle Google search leert mij dat dat de 'Mediaconverter' is. Je kan die dus gewoon laten zitten en de UTP kabel die daaruit komt aansluiten op een willekeurige router die VLAN's snapt en het moet werken.Exterminator schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:38:
Dat klopt, maar ik heb een CTS converter.
Dat ligt eraan welke je neemt. Je telefoon moet ook terug kunnen praten. Ligt er ook aan hoe ver de afstand van de AP naar je tuin is. Heb je een grote tuin? Kleine tuin? Muren er tussen?Exterminator schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:38:
[...]
Hoe sterk is zo een AP? Zou ik aan eentje voldoende kunnen hebben, die ook de tuin een beetje mee kan nemen?
Als je optimaal bereik in de tuin wilt hebben, kun je het beste een netwerkkabel naar de tuin doen, en een AP aan de muur maken
Helpdesk gebeld .....had eerst de Huawei maar weer aangesloten ................. lijntest enz
switch van de media converter staan op 3 en 4 op ON. Moest van de helpdesk worden 1 en 6 op ON.
Vraag kan ik dat nu doen. Ja was het antwoord van de helpdesk. 1 en 6 op ON weg verbinding en telefoon. En 1 en 6 werkt dus niet. Maar weer terug naar 3 en 4 op ON.
https://community.t-mobil...erter-instellingen-306387
Probleem is dus dat beide sip server sip.freevoipdeal.com en 6060.12connect.com:6060 niet meer werken zins vanochtend na de werkzaamheden vannacht en via de KPN glas van de buren wel.
Volgens de helpdesk lag het probleem bij 12connect.com.
switch van de media converter staan op 3 en 4 op ON. Moest van de helpdesk worden 1 en 6 op ON.
Vraag kan ik dat nu doen. Ja was het antwoord van de helpdesk. 1 en 6 op ON weg verbinding en telefoon. En 1 en 6 werkt dus niet. Maar weer terug naar 3 en 4 op ON.
Probleem is dus dat beide sip server sip.freevoipdeal.com en 6060.12connect.com:6060 niet meer werken zins vanochtend na de werkzaamheden vannacht en via de KPN glas van de buren wel.
1 en 6 op ON zou moeten werken, lijkt mij. Heb je ook de router geherstart?space-one schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:32:
Helpdesk gebeld .....had eerst de Huawei maar weer aangesloten ................. lijntest enz
Kun je beide servers wel pingen? Heb je alleen last van die twee websites?
Gisteren was er idd iets gaande, ik kon ook veel servers niet benaderen.
Welke foutmelding geeft de SIP client?
1 en 6 op ON werkt niet zoals ook bij andere in het topic van t-mobile forum. WBA aansluitingPilovali schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:37:
[...]
1 en 6 op ON zou moeten werken, lijkt mij. Heb je ook de router geherstart?
Kun je beide servers wel pingen? Heb je alleen last van die twee websites?
Gisteren was er idd iets gaande, ik kon ook veel servers niet benaderen.
Welke foutmelding geeft de SIP client?
Tracert werkt gewoon dat het probleem niet. Ik kan niet bellen of gebeld worden omdat beide servers zich niet registeren en via de de KPN verbinding van de buren wel direct. Heb na de werkzaamheden een andere ip gekregen en de route binnen het T-Mobile netwerkwerk (glasoperator) is ook veranderd. Upload is ook weer slechter. Had vanochtend eerst de Fritxbox direct op een netgear switch daar werkte het ook niet.
Speedtest https://t-mobile.speedtestcustom.com/ start helemaal niet of geeft een Latentietestfout.
e-mail van T-Mobile:
Weer helemaal up-to-date
Onlangs heb je van ons bericht ontvangen dat we onderhoud uit zouden voeren op het netwerk. We willen je vertellen dat we in de nacht van 13 op 14 juni nog een onderhoudsronde gaan uitvoeren. Dit doen we zodat jij altijd optimaal kunt internetten en vast bellen.
Wanneer?
We voeren dit onderhoud 's-nachts uit, tussen 01:00 uur en 06:00 uur. Op 14 juni kun je gedurende deze tijd even niet internetten of bellen met je vaste telefoon.
[ Voor 32% gewijzigd door space-one op 14-06-2019 12:53 ]
Vreemd - ik heb ook een email gehad - echter daarin staan de data 17 op 18 én 19 op 20 junispace-one schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:44:
[...]
e-mail van T-Mobile:
Weer helemaal up-to-date
Onlangs heb je van ons bericht ontvangen dat we onderhoud uit zouden voeren op het netwerk. We willen je vertellen dat we in de nacht van 13 op 14 juni nog een onderhoudsronde gaan uitvoeren. Dit doen we zodat jij altijd optimaal kunt internetten en vast bellen.
Wanneer?
We voeren dit onderhoud 's-nachts uit, tussen 01:00 uur en 06:00 uur. Op 14 juni kun je gedurende deze tijd even niet internetten of bellen met je vaste telefoon.
Vaste locatie, vast netwerk.
Nederland is groter dan alleen jouw regioComp User schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:46:
[...]
Vreemd - ik heb ook een email gehad - echter daarin staan de data 17 op 18 én 19 op 20 juni
Externe voip werkt weer. Net gecontroleerd voordat ik wilde bellen omdat ik niet was terug gebeld
[ Voor 58% gewijzigd door space-one op 14-06-2019 16:13 ]
Leuk die overstapservice van T-Mobile..... 11 juni Telfort afgesloten, monteur T-Mobile komt pas de 21e. We krijgen uit coulance een onbeperkt mobiel internet voucher voor 1 mobiele telefoon. Die moet dus de hele dag thuis zijn voor de andere gezinsleden om online te kunnen.... 2e voucher kan helaas niet op 1 adres. Hopelijk komt installatiepakket snel en sluit ik het zelf wel even provisorisch aan.
Klantvoordeel website werkt ook al niet. Krijg al bijna spijt van de overstap.
Als je gebruik maakt van de Overstapservice van T-Mobile, dan wordt je pas afgesloten op het moment dat alles werkt. Onze installatiedatum is 2 weken vertraagd en kregen toen bericht dat de overstap datum is verzet naar de dag dat Guidion langskomt.loeberce schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:51:
Leuk die overstapservice van T-Mobile..... 11 juni Telfort afgesloten, monteur T-Mobile komt pas de 21e. We krijgen uit coulance een onbeperkt mobiel internet voucher voor 1 mobiele telefoon. Die moet dus de hele dag thuis zijn voor de andere gezinsleden om online te kunnen.... 2e voucher kan helaas niet op 1 adres. Hopelijk komt installatiepakket snel en sluit ik het zelf wel even provisorisch aan.
Klantvoordeel kan je pas toepassen als je 2 of meer abonnementen actief hebt.
Dus de dag dat je abonnement in gaat, kan je ook pas je voordeel aanvragen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Tot nu toe gaat de overstap hier eigenlijk precies het tegenovergestelde van @loeberce 
Geen overstapservice. Abonnement opgezegd per 1 juni (eerder/later kon niet ivm jaarcontract). Ik zou op 5 juni worden aangesloten.
Echter: die monteursafspraak werd natuurlijk uitgesteld tot 19 juni... Dus: 19 dagen zonder internet?
We zitten wel sinds 1 juni zonder TV hier. Maar er is nog niemand van Telfort geweest die mijn glasvezelverbinding onklaar heeft gemaakt. Dus ik internet nog gewoon over een verbinding waarvoor ik nu geen geld betaal
het 'teveel betaalde' is zelfs al teruggestort.
Paar dagen gratis internet + dikke korting 6 maanden + cashback; dit scheelt me ruim meer dan 200 euro zo haha.
Woensdag ga ik ook over en tegen die tijd moet het klantvoordeel ook geactiveerd worden.
Nu hopen dat het installatiepakket ook daadwerkelijk morgen bezorgd gaat worden.
Geen overstapservice. Abonnement opgezegd per 1 juni (eerder/later kon niet ivm jaarcontract). Ik zou op 5 juni worden aangesloten.
Echter: die monteursafspraak werd natuurlijk uitgesteld tot 19 juni... Dus: 19 dagen zonder internet?
We zitten wel sinds 1 juni zonder TV hier. Maar er is nog niemand van Telfort geweest die mijn glasvezelverbinding onklaar heeft gemaakt. Dus ik internet nog gewoon over een verbinding waarvoor ik nu geen geld betaal
Paar dagen gratis internet + dikke korting 6 maanden + cashback; dit scheelt me ruim meer dan 200 euro zo haha.
Woensdag ga ik ook over en tegen die tijd moet het klantvoordeel ook geactiveerd worden.
Nu hopen dat het installatiepakket ook daadwerkelijk morgen bezorgd gaat worden.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Maar ze sturen je wel een email met daarin allerlei info, waaruit lijkt alsof je het wel al kan instellen. We hebben thuis 3 mobiele abbo's en een prepaid van T-Mobile dus extra MB's vanwege het niet hebben van een werkende vaste internetaansluiting was wel welkom.Quad schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:59:
Klantvoordeel kan je pas toepassen als je 2 of meer abonnementen actief hebt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie