[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.267 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:57:
[...]

[...]

Ik zou eens helemaal kaal gaan beginnen. Vaste ip adressen weg, gewoon 2 kabels, etc....
2 kabels is geen optie. Reset nummer 4 dan inmiddels. Ik verdenk de Huawei.

Net een speedtest gedaan; download is 68, upload is 83.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Je kan natuurlijk tijdelijk even een kabel trekken om te kijken of dat je probleem oplost. Mocht dat niet het geval zijn, kan je de 'optimizers' in ieder geval uitsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
rens-br schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:34:
[...]

Je kan natuurlijk tijdelijk even een kabel trekken om te kijken of dat je probleem oplost. Mocht dat niet het geval zijn, kan je de 'optimizers' in ieder geval uitsluiten.
Ben ik met je eens. Sorry, baal er inmiddels behoorlijk van 🙈.

Begin wel weer van voren af aan. Zal ook eens kijken wat alleen een pc doet zonder iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Kan ik zelf al iets met het installatiepakket zonder monteur? Pakketje komt vandaag, maar afspraak met Guidion moet nog gemaakt worden :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-09 16:17
Damian schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:54:
Kan ik zelf al iets met het installatiepakket zonder monteur? Pakketje komt vandaag, maar afspraak met Guidion moet nog gemaakt worden :/
Alles zelf aansluiten ipv de mediaconverter. Kabels aanleggen, decoders klaar leggen, modem vast ophangen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 14:07
Hier gaan ze komende maand de stoep opentrekken en ik ga voor de 1000/1000 internet only.
Ik heb nog een vrije SFP poort in mijn ESXi doos en zou het liefst daar direct de vezels inprikken zonder OMC ertussen. Is het zo simpel als die port inprikken, sub.if maken en via DHCP een public IP krijgen?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Ballebek schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:33:
Hier gaan ze komende maand de stoep opentrekken en ik ga voor de 1000/1000 internet only.
Is dat een nieuw abonnement van T-Mobile? Voor zover ik weet gaat de snelheid maar tot 750Mbit/s.
Ik heb nog een vrije SFP poort in mijn ESXi doos en zou het liefst daar direct de vezels inprikken zonder OMC ertussen. Is het zo simpel als die port inprikken, sub.if maken en via DHCP een public IP krijgen?
Dat is inderdaad prima mogelijk. Het is echter nog wel nodig om ook VLANS in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
rens-br schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:37:
Is dat een nieuw abonnement van T-Mobile? Voor zover ik weet gaat de snelheid
Er hangt hier in elke Abri en tram/bushokje met dikke letters 1 Gbit en heb ik ook "voorinschrijving" op gedaan.
Zouden een dezer dagen de "echte" inschrijving kunnen doen.
rens-br schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:37:
Dat is inderdaad prima mogelijk. Het is echter nog wel nodig om ook VLANS in te stellen.
Die bedoelde ik met sub.if :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Ballebek schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:50:
Er hangt hier in elke Abri en tram/bushokje met dikke letters 1 Gbit en heb ik ook "voorinschrijving" op gedaan.
Zouden een dezer dagen de "echte" inschrijving kunnen doen.
Gaaf! Ik was er niet van op de hoogte dat T-Mobile deze snelheid ook gaat aanbieden. Heb jij al glasvezel in huis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberprutser
rens-br schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:53:
[...]

Gaaf! Ik was er niet van op de hoogte dat T-Mobile deze snelheid ook gaat aanbieden. Heb jij al glasvezel in huis?
Gaan ze volgende maand mee beginnen, alle 33000 woningen in de wijk (op helaas een paar straten na) krijgen glas in samenwerking met de gemeente.

https://www.t-mobile.nl/f...in-den-haag-is-van-start/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 14:33

vr6-only

Blub Blub

Ballebek schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:19:
[...]

Gaan ze volgende maand mee beginnen, alle 33000 woningen in de wijk (op helaas een paar straten na) krijgen glas in samenwerking met de gemeente.

Geen samenwerking met de gemeente in de letterlijke zin dat de gemeente geld investeert of wat dan ook. De gemeente heeft enkel de vergunning verleent!

En T-Mobile gaat inderdaad nieuwe proposities aanbieden in Den Haag, in tegenstelling tot de rest van het land.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:51

pinda powerrr

Slow down...

vr6-only schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:41:
[...]

En T-Mobile gaat inderdaad nieuwe proposities aanbieden in Den Haag, in tegenstelling tot de rest van het land.
Het blijft een nadeel dat providers zelf de aanleg bekostigen en beheren. Dit had bij uitstek een overheids dingetje moeten zijn. Nutsvoorziening, heel Nederland glasvezel, alle providers over die lijnen, geen hokjes, geen heffingen voor huren van de lijn etc. Ik juich het uiteraard toe dat er steeds meer glasvezel komt, maar het blijft teveel versnipperd.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 16:48
rens-br schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:53:
[...]

https://www.t-mobile.nl/thuis/glasvezeldenhaag

Hier staat inderdaad tot wel 1 Gbit/s. Zal wel leuk zijn als we dit ook in andere steden krijgen waar al 750MB is. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pinda powerrr schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:31:
[...]

Het blijft een nadeel dat providers zelf de aanleg bekostigen en beheren. Dit had bij uitstek een overheids dingetje moeten zijn. Nutsvoorziening, heel Nederland glasvezel, alle providers over die lijnen, geen hokjes, geen heffingen voor huren van de lijn etc. Ik juich het uiteraard toe dat er steeds meer glasvezel komt, maar het blijft teveel versnipperd.
Huren van de lijn en ruimte in de PoPs mag best wel in dat model. Het mag best kostendekkend zijn. Eigenlijk zoals TenneT of Prorail nu is opgezet. Via een BV in eigendom van de overheid. Als de Staat een paar jaar geleden Reggefiber had gekocht en was doorgegaan met verglazen dan was dat mijns inziens een betere oplossing geweest. Maar ja... Het wordt overgelaten aan de markt .

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ballebek schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:19:
[...]

Even een leuk detail: Het netwerk wordt niet van T-Mobile maar van Primevest Communication Infrastructure Fund. T-Mobile plaatst de apparatuur in de PoP's. Dus gewoon exact hetzelfde als ze in ongeveer de helft van Nederland in hebben gedaan in de PoPs van voormalig Reggefiber.

Ik moet de CEO van T-Mobile nageven: Hij brengt het allemaal leuk. Samenwerking met gemeente, T-Mobile komt beloftes na, etc....Allemaal marketingpraat.
Net als Reggefiber altijd deed is er een overeenkomst met de gemeente aangaande leges en voorwaarden en dergelijke. Dat is ook heel normaal als je een hele wijk open graaft.
T-Mobile had haar glasvezelbelofte prima kunnen nakomen door mee te liften op het open ODF-netwerk van KPN NetwerkNL (voormalig Reggefiber) zoals ze al jaren doen. Op het moment van die 5 beloften was nog niet bekend dat KPN weer massaal ging uitrollen maar een maandje later wel. En toch wil T-Mobile doorzetten met die aanleg in Segbroek. Een netwerk dat dus nog niet eens van hen is maar van een derde partij (investeerder).

En nog een sappig weetje: Volgens deze CEO van T-Mobile gaat KPN in hetzelfde gebied FttH aanleggen...
https://twitter.com/i/status/1125671796177625088 (vanaf 0:20)

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 04-06-2019 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
KPN heeft FttC aangelegd in de wijk vorig jaar met als optie tot doorleggen naar de woningen maar dat met FttC het kopernetwerk prima voldoet (kunnen nu 100Mbit ipv de toenmalige 6 - 12Mbit halen) en de FttH plannen de shockfreezer zijn ingegaan.

Het maakt mij uiteindelijk niet uit wie er achter zit, zolang die 40 euro voor 1Gbit internet zonder aansluitkosten die nu voorspeld wordt enigszins de realiteit is.

Ben heel blij met Ziggo, alleen de upload begint te traag te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Zojuist maar even heel eigenwijs het binnen gekomen spulletje al aangesloten.

Heb gelukkig de Zyxel VMG8825-T50 gekregen, met een Fiber -> LAN converter erbij. Netjes link op zowel de fiber als LAN kant.

Modem lijkt netjes een WAN ip te krijgen, maar heb toch geen internet nog. Iemand nog tips? Of moet ik echt wachten tot de monteur ergens nog een schakelaartje omgooit voordat er iets gaat werken.

Oplevering stond dus in eerste plaats voor vanochtend gepland, maar modem kwam pas vanmiddag binnen helaas.

Nieuwe afspraak staat voor 27 juni :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Damian

Ik heb zo mijn abbo gisteren afliep, en dat Telfort tot de 11e mij nog gewoon van internet voorziet. Geloof wel dat ik dan nog moet betalen ook. Ofwel dubbele kosten? Terwijl me is beloofd geen dubbele kosten te draaien. Heb wel een nieuwe factuur binnen van 42.50 ipv 40. dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ivysaur schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:41:
@Damian

Ik heb zo mijn abbo gisteren afliep, en dat Telfort tot de 11e mij nog gewoon van internet voorziet. Geloof wel dat ik dan nog moet betalen ook. Ofwel dubbele kosten? Terwijl me is beloofd geen dubbele kosten te draaien. Heb wel een nieuwe factuur binnen van 42.50 ipv 40. dus tja.
zal wel met overstap service zijn dan gok ik, die heb ik er niet bij gedaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivysaur schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:41:
@Damian

Hoezo dubbele kosten? Als je gebruik maakt van de overstapservice gaat je abonnement bij T-Mobile pas in als je online bent, of heb ik iets over het hoofd gezien? En T-Mobile meld je lijn af bij je oude provider.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2019 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Lol het werkt toch wel:

Snelheid nog wel wat raar :P

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8310957583.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Barre73 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:39:
[...]

En nog een sappig weetje: Volgens deze CEO van T-Mobile gaat KPN in hetzelfde gebied FttH aanleggen...
https://twitter.com/i/status/1125671796177625088 (vanaf 0:20)
Dat gebeurde ook al met ADSL, kwam na lange tijd lobbyen in mijn oude woonplaats Telebyte/Cistron/BBNed, KPN opeens ook over de brug. 2003 praten we dan over.

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=15358

En recent blijkbaar ook in Deurne.
https://www.totaaltv.nl/n...e-en-nlconnect-tegen-kpn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Damian

Ja. Ik ben doof dus kan niet bellen. Allemaal gedoe via email. Dan maar overstapservice erbij.

@B477B0Y

Omdat ik dan straks ook nog kan dokken voor 3 juni tot 11 juni, terwijl me abbo officieel is afgelopen bij Telfort. Tenzij ik het mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@B477B0Y

Omdat ik dan straks ook nog kan dokken voor 3 juni tot 11 juni, terwijl me abbo officieel is afgelopen bij Telfort. Tenzij ik het mis heb.
Als je gebruik maakt van de overstap service blijft Telfort actief tot T-Mobile is aangesloten. Zodra je nieuwe verbinding actief is zegt T-Mobile je oude verbinding op. Je moet inderdaad nu Telfort nog betalen tussen 3 en 11 juni, maar T-Mobile wordt op 11 juni toch pas aangesloten? Dan krijg je van T-Mobile een rekening vanaf 11 juni. Dus als het goed heb je geen dubbele kosten. Ja, misschien alleen 11 juni.

Dat is hoe ik het begrepen heb, hoe het in zijn werk gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2019 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@B477B0Y

Dan heb ik het niet goed begrepen. Is ook de eerste keer dat die me gebeurd. Top! dank je wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ivysaur schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 00:22:
@B477B0Y

Dan heb ik het niet goed begrepen. Is ook de eerste keer dat die me gebeurd. Top! dank je wel
Geef niet. We zijn er om elkaar te helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 18:54
Hmm, glasvezel down hier in Zwolle. Vannacht 2 mails gehad: 1 dat het offline was en 1 dat het weer online was. Echter: nu geen link. Gebruik eigen modem dus even de converter aangesloten op het glas: onderste lampje blijft uit... De FO-link

Wat nu? Webcare al contact opgenomen, maar mogelijke wachttijd van enkele dagen... 🙄

Edit: gebeld en tijdens het telefoontje weer link. Naderhand de media converter we weer tussenuit getrokken en alles doet het weer prima!

[ Voor 17% gewijzigd door mathman op 05-06-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
ZFLaSH schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:54:
[...]

Niet echt. Er is mij ook toegezegd dat ik mijn eigen pfSense setup zou kunnen blijven gebruiken, maar ik begin dit zwaar in twijfel te trekken. Als dat niet zo is, mik ik ze meteen buiten. Ben nu al klaar met tmobile.
Geen zorgen. Ik heb enkel internet en het werkte binnen 5 minuten (ik was verrast!). Gewoon een VLAN op 300, DHCP aan en het werkte al (Edgerouter X). Helaas is de CPU load van de Edgerouter zo hoog dat het de snelheid beperkt (max 500mbit), maar met eigen apparatuur was het heel gemakkelijk werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
InterCC schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:15:
[...]

Geen zorgen. Ik heb enkel internet en het werkte binnen 5 minuten (ik was verrast!). Gewoon een VLAN op 300, DHCP aan en het werkte al (Edgerouter X). Helaas is de CPU load van de Edgerouter zo hoog dat het de snelheid beperkt (max 500mbit), maar met eigen apparatuur was het heel gemakkelijk werkend te krijgen.
Ik heb internet prima werkend, alleen de 640 VLAN bridge voor IPTV krijg ik nog niet werkend binnen PFSense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabrainz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 13:10
Goedenavond, sinds gisteren zouden wij over zijn naar T-Mobile thuis. Maar de monteur komt nu pas over 2 weken. Volgens T-Mobile zijn we al aangesloten, dus zou er signaal binnen moeten komen. Vandaag t oude kpn modem opgehangen, dat was gewoon klikken, maar glas gaat niet branden. We hebben nu een media converter vanuit T-Mobile, als ik die aansluit blijft de FO link uit. Dus nog geen signaal. Kan iemand hieruit opmaken waar het probleem zit? Het lijkt mij, zonder specifieke kennis, erop dat er geen signaal over de glasvezel binnen komt. Of zou toch de glasvezel zelf beschadigd kunnen zijn? Ik heb al wat rondgezocht maar kon geen duidelijk antwoord vinden. Hulp graag. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 20:22
dabrainz schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:11:
Goedenavond, sinds gisteren zouden wij over zijn naar T-Mobile thuis. Maar de monteur komt nu pas over 2 weken. Volgens T-Mobile zijn we al aangesloten, dus zou er signaal binnen moeten komen. Vandaag t oude kpn modem opgehangen, dat was gewoon klikken, maar glas gaat niet branden. We hebben nu een media converter vanuit T-Mobile, als ik die aansluit blijft de FO link uit. Dus nog geen signaal. Kan iemand hieruit opmaken waar het probleem zit? Het lijkt mij, zonder specifieke kennis, erop dat er geen signaal over de glasvezel binnen komt. Of zou toch de glasvezel zelf beschadigd kunnen zijn? Ik heb al wat rondgezocht maar kon geen duidelijk antwoord vinden. Hulp graag. :D
Als je op KPN NTU en ook op de TMT Mediaconverter geen "Glas" of "FO" hebt, dan is je vezel niet gepatched in het PoP. Wat voor FTU heb je? Het exemplaar waar 2 units naast elkaar zitten (uFTU) of 1 met 1 poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabrainz
Er zitten er twee naast elkaar. Links zat een witte van Telfort. Daar zit nu weer de NT van KPN op. Rechts puur een oranje kap. Rechts zit een groene kabel in die onder de kap eindigt in een witte dop en links een blauwe die open eindigt als aansluiting.
Edit: even nagekeken, het is inderdaad een UFTU (UFTU-S1S2-N1-1-NL38).

[ Voor 12% gewijzigd door dabrainz op 05-06-2019 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dabrainz schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:47:
Er zitten er twee naast elkaar. Links zat een witte van Telfort. Daar zit nu weer de NT van KPN op. Rechts puur een oranje kap. Rechts zit een groene kabel in die onder de kap eindigt in een witte dop en links een blauwe die open eindigt als aansluiting.
Edit: even nagekeken, het is inderdaad een UFTU (UFTU-S1S2-N1-1-NL38).
Hoe sluit je de mediaconverter aan dan? Daarvoor is namelijk het een en ander nodig. Een koppelstuk en een gele glasvezelkabel bijvoorbeeld. En daarmee sluit je het direct aan op de blauwe connector die je al zag zitten toen je de Telfort mediaconverter er af klikte. Naar mijn weten zit dat niet allemaal meer in de grote doos, toch?

Je mag je postcode en huisnr wel in een DM sturen. Dan kijk ik of KPN Netwerk NL (Reggefiber) je al heeft omgepatcht in de PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabrainz
Heb inderdaad de blauwe connector op de blauwe kabel geklikt, daar de gele kabel in en die in de media converter. Zat wel allemaal al in de doos.
Komt het vaker voor dat dat niet gebeurt op de overgangsdatum?

[ Voor 1% gewijzigd door dabrainz op 05-06-2019 22:25 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dabrainz schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:17:
Heb inderdaad de blauwe connector op de blauwe kabel geklikt, daar de gele kabel in en die in de media converter. Zat wel allemaal al in de doos.
Het kan voorkomen maar in jouw geval is het dus wel gedaan. Even out-of the box denken: Probeer het eens op de rechterkant, de groene connector... (met de T-Mobiel mediaconverter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabrainz
Heel toevallig had ik dat al geprobeerd. Kreeg daarbij ook niks op de FO.

De switches op de mediaconverter zouden geen invloed moeten hebben op binnenkomend signaal op de FO, of wel? Heb deze op de linker aansluiting op verschillende standen geprobeerd. Was hier wat meer over tegengekomen eerder deze avond. En daarnaast met wat logisch nadenken nog wat standen geprobeerd.

[ Voor 67% gewijzigd door dabrainz op 05-06-2019 22:50 . Reden: Switches ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Voor degene die ook die Zyxel ertussen uit willen halen en een pfSense solution willen hebben, in dit topic zie je hoe je het moet installeren en welk issue ik had mbt VLAN 640.

pfSense + TMobile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
ZFLaSH schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 06:39:
Voor degene die ook die Zyxel ertussen uit willen halen en een pfSense solution willen hebben, in dit topic zie je hoe je het moet installeren en welk issue ik had mbt VLAN 640.

pfSense + TMobile
Die gaat in de OP erbij, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:03
Ik ga volgende week donderdag over naar T-mob. Maar als ik het topic hier n beetje volg kan het dus zijn dat het een no-go kan zijn ivm vertraagde levering modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dabrainz schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:34:
Heel toevallig had ik dat al geprobeerd. Kreeg daarbij ook niks op de FO.

De switches op de mediaconverter zouden geen invloed moeten hebben op binnenkomend signaal op de FO, of wel? Heb deze op de linker aansluiting op verschillende standen geprobeerd. Was hier wat meer over tegengekomen eerder deze avond. En daarnaast met wat logisch nadenken nog wat standen geprobeerd.
Dan wordt het lastig... Ik heb te weinig ervaring met die mediaconverter van TMO om daar iets over te kunnen roepen. En in het theoretische geval dat je verkeerd bent gepatcht in de PoP heb je ook een probleem want alleen TMO kan daar een ticket voor indienen bij Reggefiber. En die zullen dat alleen doen op verzoek van de monteur.
Die over 2 weken pas komt...

Is er echt niks snellers mogelijk bij Guidion? Ik vind het al heel vreemd dat je op 4 juni wordt omgepatcht maar dat hun monteur pas 2 weken later komt. Dat zou niet moeten mogen in mijn beleving..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Volgens de monteur maandag zijn ze gewoon heel druk bij Guidion? In de komende 8 weken helemaal vol.

Een klant zonder diensten moest 2 weken wachten. En als het probleem dan in de POP ligt en je bent aangesloten bent op het eigen netwerk van T-mobile heb je nog geluk meestal is de monteur dan binnen een paar uur in de POP. Bij een aansluiting op WBA duurd het tot 5 werkdagen

Naast T-mobile werkt Guidon ook voor Telfort en die zijn druk om alle klanten van het "oude" platform te laten overstappen naar de andere "KPN" platform. Eerste zou dat nog het hele jaar duren maar nu moet het veel schijnbaar sneller. Ik ken mensen (Telfort) waar de Guidon helemaal niet is komen opdagen. Volgende afspraak over een maand.

De ontvangers /modems van T-mobile worden volgens mij door hetzelfde bedrijf verstuurd als voor Telfort.

[ Voor 6% gewijzigd door space-one op 06-06-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Vind het maar spannend, hoor. Het is donderdag en nog geen pakketje. Hoop dat die modem van Telfort gewoon ook op een Tmobile aansluiting werkt, tot ik eentje van Tmobile krijg. hehe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik heb enorm veel geluk gehad. Bij mij stond smiddags om 2 uur de afspraak en de monteur van Guidion belde even om te checken of ik een pakket had. Niemand van TMobile had zijn pakket nog voor zijn afsprake. Mijn geluk was, dat het pakket sochtends net binnen was gekomen en hij meteen kon komen.

Overigens als je telfort hebt: Je klikt dat Genesis ding eraf, pakt de glaslijn en plugged die in de kap van TMobile en dan klik je die op je muur aansluiting. Andere kant van het glaskabeltje in de Mediaconverter en klaar. Daar had geen monteur voor hoeven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabrainz
Barre73 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:30:
[...]
Is er echt niks snellers mogelijk bij Guidion? Ik vind het al heel vreemd dat je op 4 juni wordt omgepatcht maar dat hun monteur pas 2 weken later komt. Dat zou niet moeten mogen in mijn beleving..
Wij hadden hetzelfde probleem als ivysaur. Het pakket zou 4-7 werkdagen van te voren aankomen, afgelopen maandag nog niks gehoord qua verzending. T-Mobile gebeld hoe dat zat. Die zouden een push sturen om 't pakket te versturen, maar hebben gelijk een melding naar Guidion gedaan dat er bij ons dus geen pakket was, dus dat de afspraak verzet moest worden. T-Mobile heeft ons toen (na 4 keer doorverbonden te zijn intern en uiteindelijk bij de front-office terecht gekomen te zijn) toegezegd dat we gewoon Telfort konden blijven gebruiken. Zij hadden een melding naar Telfort gedaan en een goedkeuring terug gekregen. Tenminste, dat werd ons toen gezegd. Komt dinsdag aan 't eind van de dag toch het pakket binnen, dat was dus hoe dan ook te laat geweest voor de monteur. Maar we waren ook al afgesloten van Telfort. Wij gebeld, bleek dat dat helemaal niet zo 1,2,3 kon dat Telfort ons weer aan kon sluiten. Daar moest eerst een verzoek voor richting KPN. Weer naar T-Mobile hoe dat dan zat dat ze zeiden dat het geregeld was. Konden niet dezelfde persoon spreken en werden van het kastje naar de muur en weer terug naar het kastje gestuurd. Uiteindelijk een onbeperkt data code gekregen voor 7 dagen voor t-mobile mobiel voor m'n vriendin zodat we toch "iets" hadden thuis.
De eerste optie van Guidion was pas over 4 weken. M'n vriendin belt nu dagelijks om te kijken of er niet eerder een gaatje bij is gekomen. Uit frustratie dan toch gisteren zelf maar aangesloten, met helaas bovenstaand resultaat; nog niks. :P
ZFLaSH schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:28:
Overigens als je telfort hebt: Je klikt dat Genesis ding eraf, pakt de glaslijn en plugged die in de kap van TMobile en dan klik je die op je muur aansluiting. Andere kant van het glaskabeltje in de Mediaconverter en klaar. Daar had geen monteur voor hoeven komen.
Wij komen ook van Telfort, maar er hangt bij ons een UFTU en geen Genexis. Bij ons zat er geen kap van T-Mobile bij het pakket. Wij hadden letterlijk alleen een mediaconverter. Wat voor T-Mobile kap zou dat zijn en zou dat het verschil kunnen maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
LETOP Schade toegebracht door je zelf kost minimaal 350 euro om dit te laten herstellen door Reggefiber!
Deze schade zal altijd op de veroorzaker worden verhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
dabrainz schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:02:
[...]

[...]

Wij komen ook van Telfort, maar er hangt bij ons een UFTU en geen Genexis. Bij ons zat er geen kap van T-Mobile bij het pakket. Wij hadden letterlijk alleen een mediaconverter. Wat voor T-Mobile kap zou dat zijn en zou dat het verschil kunnen maken?
Die kap had ik zelf nog liggen. Dat werkt het allemaal wat netter af, maar is niet noodzakelijk. Telfort heeft 2 proposities en ik zat op de oude Lijbrand propositie die zo'n Genexis converter had. Dat maakte het echt letterlijk 2 tellen werk. Die monteur vond het ook onzin dat hij voor dit soort zaken bij mensen thuis moest komen, maar je kan niet selectief zijn en vantevoren weten wie wat kan. Wat ik zag was, dat TMoblie mij om 7am al had omgehangen dus terug naar Telfort had sowieso niet snel gekund.

Als jij die mediaconverter correct hebt aangesloten, gewoon tmobile bellen dat ze de lijn activeren en dan zou het gewoon moeten werken. Ik gebruik niet eens Tmobile apparatuur op de mediaconverter na (en zelfs die zou je gewoon van TPLink kunnen pakken.

Edit: Mocht je een uitgebreid lan netwerk hebben, dan kun je met een RPI even vlug een Wifi-ethernet bridge maken vanuit een "bekend" wifi netwerk. Dat heb ik ook gedaan in samenspraak met de buren en dat werkte prima als noodoplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door ZFLaSH op 06-06-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Damian schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:06:
Lol het werkt toch wel:

Snelheid nog wel wat raar :P

[Afbeelding]
Iemand nog een idee? Moeten ze nog iets activeren bij T-Mobile of is er iets anders mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Damian schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:38:
[...]

Iemand nog een idee? Moeten ze nog iets activeren bij T-Mobile of is er iets anders mis?
Geen idee. Vind zelf de snelheid en connectie opzich nogal wonkie. Lijkt net of er een vertraging inzit.. Zo ervaar ik dat tenminste, ben ik gevoelig voor blijkbaar.

Speedtest zit net binnen de 10% marge. Dus vrees dat bellen weinig zin heeft, en als ik dat toch doe en er komt een monteur, dan heb ik kans dat ik voor de kosten op mag draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 20:18
InterCC schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:15:
[...]

https://help.ubnt.com/hc/...outer-Hardware-Offloading

Dit weleens gelezen ? kan het probleem van hoge CPU @ Edgerouter oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30
space-one schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:49:
Volgens de monteur maandag zijn ze gewoon heel druk bij Guidion? In de komende 8 weken helemaal vol.
hmm lekker is dat. Ik heb net een paar dagen geleden een T-mobile glasvezel aangevraagd met als overgangsdatum 1 augustus. Zelfs die datum wordt al moeilijk als ik jou mag geloven. Ik heb geen zin in een periode zonder internet.

Ik heb trouwens niet echt een monteur nodig aangezien ik al een NT heb en een router met VLAN ondersteuning. Zolang het in de POP maar op de juiste tijd wordt geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Net een email met een Track & Trace-code ontvangen. Zou morgen geleverd moeten worden. Ben benieuwd. En dan dinsdag D-dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unicron schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:22:
[...]

hmm lekker is dat. Ik heb net een paar dagen geleden een T-mobile glasvezel aangevraagd met als overgangsdatum 1 augustus. Zelfs die datum wordt al moeilijk als ik jou mag geloven. Ik heb geen zin in een periode zonder internet.

Ik heb trouwens niet echt een monteur nodig aangezien ik al een NT heb en een router met VLAN ondersteuning. Zolang het in de POP maar op de juiste tijd wordt geregeld
Op het T-Mobile forum is te lezen dat ze hopen volgende week weer normaal te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 20:22
dabrainz schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:17:
Normaliter leveren providers af op de A-vezel (linker slot in UFTU met de blauwe connector). Maar als je op de B-vezel ook geen licht hebt, dan ben ik bang dat er wat mis is gegaan en dus gedepatched bent in de PoP. Als er een migratieorder bij Reggefiber wordt afgehandeld, dan wordt je letterlijk omgepatched van de ene switch naar de andere switch. (als je van WBA naar ODF gaat dan wordt je gepatched op de switches van Glasoperator). Op werkdagen voeren ze dit uit tussen 08.00 en 12.00 uur. Dus je glasvezelaansluiting zou max een kwartier "lichtloos" mogen zijn. Aangezien er geen licht meer op jouw vezels staat, is er dus iets anders gebeurd.

Mijn ouders zijn 23 mei gemigreerd van KPN WBA naar Glasoperator ODF, daar zat ook een KPN NTU in de UFTU en op die dag brandde het lampje "Glas" gelukkig nog na de ompatching, dus daar is de boel omgezet naar mediaconverter TMO door Guidion. Het pakket was enkele dagen voor migratie daar al ge-arriveerd. Ook ging het gelukkig goed met overstap service. De opzegdatum van 21 mei werd netjes verschoven naar 23 mei toen Guidion pas op 23 mei een monteur kon inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb vandaag gebeld met de klantenservice over de snelheid die nog wat ondermaats is (understatement van de dag).

Hij gaf aan toch op de monteur te moeten wachten, of even terug te bellen als ik voor de meterkast stond (ik zat in de auto) want hij wilde met mij naar de instellingen van de Glasconverter kijken. Daar zitten een reeks dipswitches op die wellicht anders zouden moeten staan.

Hij had het er over dat ik op GOF zat, dus daar was een specifieke instelling voor. Zegt iemand van jullie hier dat iets? Ik ben dan wel even benieuwd naar jullie instellingen van de Glasconverter...

Snelheid die ik haal is dus 4mb down en 160mb up, terwijl het 200/200 zou moeten zijn :P (voorlopig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damian schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:11:
Ik heb vandaag gebeld met de klantenservice over de snelheid die nog wat ondermaats is (understatement van de dag).

Hij gaf aan toch op de monteur te moeten wachten, of even terug te bellen als ik voor de meterkast stond (ik zat in de auto) want hij wilde met mij naar de instellingen van de Glasconverter kijken. Daar zitten een reeks dipswitches op die wellicht anders zouden moeten staan.

Hij had het er over dat ik op GOF zat, dus daar was een specifieke instelling voor. Zegt iemand van jullie hier dat iets? Ik ben dan wel even benieuwd naar jullie instellingen van de Glasconverter...

Snelheid die ik haal is dus 4mb down en 160mb up, terwijl het 200/200 zou moeten zijn :P (voorlopig)
GOF is normaal de afkorting die bij KPN WBA wordt gebruikt voor de gigabitpoorten in de PoP. Dus dan zou jij via KPN WBA worden bediend? Is het geen eigen T-Mobile gebied met 750 Mbit abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Barre73 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:18:
[...]

GOF is normaal de afkorting die bij KPN WBA wordt gebruikt voor de gigabitpoorten in de PoP. Dus dan zou jij via KPN WBA worden bediend? Is het geen eigen T-Mobile gebied met 750 Mbit abonnementen?
Geen idee, 't is in Dieren (6953 CD), volgens mij is dat gewoon KPN WBA inderdaad. Op mijn kastje in de meterkast staat Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damian schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:27:
[...]

Geen idee, 't is in Dieren (6953 CD), volgens mij is dat gewoon KPN WBA inderdaad. Op mijn kastje in de meterkast staat Reggefiber.
Dieren is inderdaad geen eigen T-Mobile gebied maar alleen KPN WBA. Dus dat maakt blijkbaar uit voor die dipswitches??

[ Voor 25% gewijzigd door Barre73 op 07-06-2019 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36
Barre73 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:55:
[...]

Dieren is inderdaad geen eigen T-Mobile gebied maar alleen KPN WBA. Dus dat maakt blijkbaar uit voor die dipswitches??
@Damian
Volgens mij moeten alleen 3 en 4 op ON en de rest op OFF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Dennis-L schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:10:
[...]

@Damian
Volgens mij moeten alleen 3 en 4 op ON en de rest op OFF.
check, zal vanavond eens kijken
Barre73 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:55:
[...]

Hij gaf aan dat het per gebied weer anders was inderdaad.

Heb wel ff gekeken wat de switches doen, maar dat is vooral Duplex en snelheid setting. Even uit mijn hoofd staat ie nu vast op 1Gbit Full Duplex, maar dat kan ik vanavond pas checken.

[ Voor 52% gewijzigd door Damian op 07-06-2019 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Damian schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:25:
[...]

Heb wel ff gekeken wat de switches doen, maar dat is vooral Duplex en snelheid setting. Even uit mijn hoofd staat ie nu vast op 1Gbit Full Duplex, maar dat kan ik vanavond pas checken.
Je kunt aan de leds zien of deze op 1 Gb en Full Duplex staat. Ik zit ook WBA en de monteur heeft niks verranderd aan de mediaconverter.

https://community.t-mobil...erter-instellingen-306387

Trouwens ik kom niet hoger dan 47 Mbit voorheen bij Telfort (oud) 50 /51 Mbit. Maar de upload is wel lager

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/ 43Mbit download en 20 Mbit upload
https://thuis.t-mobile.nl/orientatie/speedtest/ 39 Mbit en 28 Mbit
https://www.ziggo.nl/speedtest/ 41 Mbit en 20 Mbit.
https://www.caiway.nl/internet/speedtest 49,5 Mbit en 44 Mbit
https://solcon.speedtestcustom.com/ 49 Mbit en 46 Mbit

Dit zijn allemaal dezelfde type speedtest.

Onder linux meet ik met speedtest-cli ( meting komt in mysql te staan) en daar is de download wel vaak rond de 45-47 Mbit maar de upload wisselt ook vaak.

Welke speedtest moet je gebruiken als je meldt bij T-mobile met een klacht over de snelheid.

[ Voor 39% gewijzigd door space-one op 07-06-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07 17:51
Gister rond de zelfde tijd van de KPN routing storing is mijn glassignaal weg gevallen. Deze is sinds dien ook niet meer opgekomen. Modem geeft aan dat het geen fiber signaal heeft.

De laatste keer dit gebeurde heb ik 3 weken moeten wachten voor toenmalig Reggefiber ingezet werd door Guidion en er een nieuwe huls + vezel werd geblazen.

Iemand nog tips? Kan ik van mijn kant nog het eea checken?

AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
space-one schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:57:
[...]

Je kunt aan de leds zien of deze op 1 Gb en Full Duplex staat. Ik zit ook WBA en de monteur heeft niks verranderd aan de mediaconverter.

https://community.t-mobil...erter-instellingen-306387

Trouwens ik kom niet hoger dan 47 Mbit voorheen bij Telfort (oud) 50 /51 Mbit. Maar de upload is wel lager

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/ 43Mbit download en 20 Mbit upload
https://thuis.t-mobile.nl/orientatie/speedtest/ 39 Mbit en 28 Mbit
https://www.ziggo.nl/speedtest/ 41 Mbit en 20 Mbit.
https://www.caiway.nl/internet/speedtest 49,5 Mbit en 44 Mbit
https://solcon.speedtestcustom.com/ 49 Mbit en 46 Mbit

Dit zijn allemaal dezelfde type speedtest.

Onder linux meet ik met speedtest-cli ( meting komt in mysql te staan) en daar is de download wel vaak rond de 45-47 Mbit maar de upload wisselt ook vaak.

Welke speedtest moet je gebruiken als je meldt bij T-mobile met een klacht over de snelheid.
Dit is dus exact hetzelfde probleem als dat ik heb. Snelheid is flink lager dan voorheen bij KPN, waar die gewoon strak op 100/100 zat.

Vooral de upload klappert alle kanten op.

Volgens mij een bedrade speedtest met alleen 1 computer rechtstreeks op het modem.

Lijkt wel alsof er bij het KPN netwerk richting T-Mobile een koperdraad gebruikt is ofzo :+

[ Voor 4% gewijzigd door Segafreak83 op 07-06-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier nu in 1,5 week sinds aansluiting 6x storing in de TV gehad. Daarvan deze week: Dinsdag, Woensdag/donderdagnacht en donderdag middag. In meerdere gevallen werkte het tv-menu wel, en ook de gids en zappen werkte, maar het live kijken werkte niet. Uiteindelijk moet ik dan in volgorde de boel weer opstarten: Modem Zyxel uit, daarna weer opstarten. 10 minuten wachten tot dat de verbindingen weer stabiel zijn en daarna de Entone volledig opnieuw opstarten.
Die van woensdag/donderdag-nacht was gerelateerd aan een regionale stroomstoring door bliksem.

Nadeel van de Entone opnieuw opstarten heb ik nu ook ontdekt. Hij onthoudt de instellingen die je doet niet. Dus het zoveel minuten opnemen vooraf en achteraf gaan weer terug naar default.

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Get!em schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:50:
Hier nu in 1,5 week sinds aansluiting 6x storing in de TV gehad. Daarvan deze week: Dinsdag, Woensdag/donderdagnacht en donderdag middag. In meerdere gevallen werkte het tv-menu wel, en ook de gids en zappen werkte, maar het live kijken werkte niet. Uiteindelijk moet ik dan in volgorde de boel weer opstarten: Modem Zyxel uit, daarna weer opstarten. 10 minuten wachten tot dat de verbindingen weer stabiel zijn en daarna de Entone volledig opnieuw opstarten.
Die van woensdag/donderdag-nacht was gerelateerd aan een regionale stroomstoring door bliksem.

Nadeel van de Entone opnieuw opstarten heb ik nu ook ontdekt. Hij onthoudt de instellingen die je doet niet. Dus het zoveel minuten opnemen vooraf en achteraf gaan weer terug naar default.

Ben benieuwd
Dat lijkt op het probleem dat de monteur maandag aangaf bij de nieuwe Zyxel modem en de Entone ontvangers. Bij de Amino werkt het wel zonder problemen. Ik heb nog het oude modem en een Entone en Amino en tot nu toe geen storingen. De monteur was blij dat het geen Zyxel was.

Wel is de Entone langzamer bij het opnemen. Bij spoelen van bijv begin gemist reageert de ontvanger langzamer dan de Amino. De snelheid van de Amino is gelijk aan de Amino 140 bij Telfort

De ontvangers gaan bij ons altijd nacht's van de spanning en de instellingen zoals favorieten en opnemen (2 en 15 min) blijven gewoon bewaard. Wel handig dat je zenders ook van plaats in de EPG kunt veranderen

Waarom staan de default waarden voor het opnemen zo kort ? 2 en 10-15 min zijn veel betere waarden.

[ Voor 12% gewijzigd door space-one op 07-06-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 00:37
Helaas heeft KPN nog steeds niet mijn glasvezel aansluiting afgerond.
2 weken geleden liep een kabel vast en moet ik een sleutel van een berging regelen... Kon op dat moment niet want zij hadden niet genoeg tijd om het af te ronden.

2 weken later; al een paar keer gebeld. Maar nog steeds geen nieuwe afspraak.

T-mobile heeft mij al 2 keer gebeld en 2 brieven gestuurd om een afspraak te maken. Echter, heeft KPN volgende de planning van de onder aannemer geen tijden beschikbaar omdat er extra tijd ingepland moet worden...

Goed begin :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Heb mijn stuff binnen, hoor. Een zyxel. Is dat een beetje goed spul? In elk geval geen Huawei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
boswandeling schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:23:
[...]

https://help.ubnt.com/hc/...outer-Hardware-Offloading

Dit weleens gelezen ? kan het probleem van hoge CPU @ Edgerouter oplossen
Yes, dat had ik gelezen en ook toegepast, dacht ik...
Niet goed toegepast. Ik voegde stappen samen. Sinds gisteravond werkt de Edgerouter X goed!
Wat nodig is, zijn de volgende stappen.

1. Naar de CLI
2. Configure <enter>
Je ziet dan dat je je edit mode komt.
3. set system offload hwnat enable <enter>
4. commit <enter>
5. save <enter>

Zonder de laatste "save" werkt het ook, maar dan zijn de instellingen niet bestand tegen een reboot van de Edgerouter.

Met de offloading aan is de CPU load max 2% en haal ik 800mbit+ (dan is internet de beperking ) wat nogal anders is dan 500mbit met 95+ CPU load op de Edgerouter.

Op dezelfde manier zou ook IPsec offloading aangezet kunnen worden, maar dan in stap 3 "set system offload ipsec disable".
Echter, dit werkt op de Edgerouter X nog niet foutloos en beloofd wordt dit in de toekomst met een patch wel toegepast kan worden.

Kortom: het werkt nu dus uitstekend. Het probleem zat in het niet goed toepassen van de offloading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ivysaur schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:09:
Heb mijn stuff binnen, hoor. Een zyxel. Is dat een beetje goed spul? In elk geval geen Huawei.
Geen idee. Ik heb het spul nadat de monteur geweest is meteen eraf gemikt. Van wat ik vlug heb kunnen zien in de Zyxel kun je vrij weinig instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las op het forum van T-Mobile dat de leveringsproblemen zijn opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:03
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:50:
Las op het forum van T-Mobile dat de leveringsproblemen zijn opgelost.
Ik heb vandaag ook nog contact gehad met T-Mobile. In principe lopen alle leveringen vast die vanaf de 3de juni zijn verstuurd. Echter zouden deze week alle pakketten verstuurd moeten worden. Mocht ik dinsdag nog niets gehoord hebben moest ik bellen ivm nieuwe afspraak Guidion (ik ga als het goed is donderdag over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
ZFLaSH schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:35:
[...]

Geen idee. Ik heb het spul nadat de monteur geweest is meteen eraf gemikt. Van wat ik vlug heb kunnen zien in de Zyxel kun je vrij weinig instellen.
Als ik maar de poortjes van de NAS open kan gooien. :+ En 500/500 haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:25
Is er hier iemand die tegelijk T-mobile Thuis een mobiele abonnement heeft aangevraagd? Moet ik tijdens het aanvragen van één abo al informatie doorgeven over het andere abonnement (welke ik dus niet heb), of hebben ze dit zelf door bij T-mobile als je ze tegelijk aanvraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 00:46

Quad

Doof

@mister_S het voordeel kan je pas aanvragen als beide abonnementen actief zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 07-06-2019 17:01 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

ZFLaSH schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:35:
[...]

Moet je nog een keer kijken 😚
Ivysaur schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:09:
WiFi bereik prima, admin toegang, veel in te stellen. Media server te maken via USB drive.

Enige wat ik niet kan vinden is VPN.
space-one schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:31:
[...]

Dat lijkt op het probleem dat de monteur maandag aangaf bij de nieuwe Zyxel modem en de Entone ontvangers.
Vertel, wat is erover bekend?
Linkje toevallig?

[ Voor 50% gewijzigd door Get!em op 07-06-2019 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 16:28
Monteur is bij mij ook verzet naar volgende week woensdag. Zou vandaag komen, ik dacht dat ik nog internet tot donderdag had, maar vanmorgen 7:45 ging internet uit. Eind van de middag wel pakket gekregen. Nu bijna week zonder internet en tv. Zelf pakket aansluiten werkt ook niet want je krijgt glasvezel niet geactiveerd.

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Get!em schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:54:
[...]

Moet je nog een keer kijken 😚

[...]
Het is gewoon een standaard (en nog gedeeltelijk dichtgetimmerd) Routertje die voor de huis tuin en keuken installatie prima voldoet. Voor mij alleen niet.

Edit: Geen OpenVPN, IPSec, Captive Portal, bandwith Limiter, VLAN, Bridges.... Kan nog wel even doorgaan.

[ Voor 17% gewijzigd door ZFLaSH op 07-06-2019 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Get!em schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:54:
[...]

Vertel, wat is erover bekend?
Linkje toevallig?
Hij heeft aangeven dat de Entone ontvangers met een Zyxel modem problemen geeft en dat ze dagelijks contact hierover hebben met T-mobile. Meer info heb ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door space-one op 07-06-2019 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
space-one schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:40:
[...]

Hij heeft aangeven dat de Entone ontvangers met een Zyxel modem problemen geeft en dat ze dagelijks contact hierover hebben met T-mobile. Meer info heb ik niet.
Ah, dat was wat er bij mij aan de hand was. Toen de monteur bezig was, deed de Amino Entone het niet. Er bleef " Synchronising with ACS" in beeld staan. Hij ging vervolgens bellen met de TMobile backoffice en zette het gesprek op de speaker. Die man van TMobile zei dat er inderdaad een issue was met de nieuwe aansluitingen en dat 1 op de 3 installaties hier last van had. Ik heb er verder niet meer bij stil gestaan, want net voordat ik de Zyxel ertussen uit haalde, werkte de Amino gewoon (paar uur later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Amino? Of Entone? Dat zijn twee verschillende apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik ben vanmiddag ook aangesloten op TMobile. Vanochtend was de lijn al omgezet, dus met m'n eigen router verbinding gemaakt met de Telfort glasconverter. Werkte prima.

5 min nadat Postnl het installatiepakket bracht belde de monteur me of ik het al ontvangen had. Op de valreep dus :P
Die heeft de bende vervolgens zo matig mogelijk aangesloten in de meterkast. Wat ik daarna zelf maar weer netjes heb gemaakt.

De nieuwe zyxel router had ik meer van verwacht. Ziet er aan de buitenkant beter uit dan de binnenkant. De interface is beroerd slecht gemaakt en bevat weinig functies. Een eigen router erachter is dus wel aan te raden.

Snelheid is verder goed! Amino tv kastje is wat simpel betreft interface, maar tv wordt toch amper gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Get!em schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:17:
Amino? Of Entone? Dat zijn twee verschillende apparaten.
Dat is het vreemde. Als je in de instellingen kijkt, zie ik daar Entone software staan terwijl de hardware van Amino is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 20:18
InterCC schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:28:
[...]

Yes, dat had ik gelezen en ook toegepast, dacht ik...
Niet goed toegepast. Ik voegde stappen samen. Sinds gisteravond werkt de Edgerouter X goed!
Wat nodig is, zijn de volgende stappen.

1. Naar de CLI
2. Configure <enter>
Je ziet dan dat je je edit mode komt.
3. set system offload hwnat enable <enter>
4. commit <enter>
5. save <enter>

Zonder de laatste "save" werkt het ook, maar dan zijn de instellingen niet bestand tegen een reboot van de Edgerouter.

Met de offloading aan is de CPU load max 2% en haal ik 800mbit+ (dan is internet de beperking ) wat nogal anders is dan 500mbit met 95+ CPU load op de Edgerouter.

Op dezelfde manier zou ook IPsec offloading aangezet kunnen worden, maar dan in stap 3 "set system offload ipsec disable".
Echter, dit werkt op de Edgerouter X nog niet foutloos en beloofd wordt dit in de toekomst met een patch wel toegepast kan worden.

Kortom: het werkt nu dus uitstekend. Het probleem zat in het niet goed toepassen van de offloading.
Inderdaad "save" is wel nodig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
ZFLaSH schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:15:
[...]

Dat is het vreemde. Als je in de instellingen kijkt, zie ik daar Entone software staan terwijl de hardware van Amino is.
https://www.broadbandtvne...21/amino-snaps-up-entone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Gisteren het pakket in ieder geval al binnen gehad en woensdag komt de monteur.

Ik zag de Zyxel router maar ook een 'mediaconverter' waar heb ik dat voor nodig als ik alleen 750 glasvezel heb zonder tv en bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:58

Erw

Is dat pakket zelf te installeren? Zonder monteur? Zit nu tot de 26e zonder internet en tv omdat ze KPN al wel hadden opgezegd gister (had nog geen pakket)

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Laatst online: 06-02 16:35
Als je een klein beetje handig bent kun je het zelf installeren. Vindt T-Mobile alleen minder leuk :)

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DigitalError schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:32:
Gisteren het pakket in ieder geval al binnen gehad en woensdag komt de monteur.

Ik zag de Zyxel router maar ook een 'mediaconverter' waar heb ik dat voor nodig als ik alleen 750 glasvezel heb zonder tv en bellen?
Omdat je de Zyxel niet direct op de glasaansluiting kan klikken en ook niet met een glasvezelkabeltje direct vanaf de glasconnector. Wellicht zit er bij jou nog een andere mediaconverter op de aansluiting vanuit een vorige provider maar in elk geval: er moet een omzetting plaatsvinden van glas naar ethernet. Deze Zyxel heeft geen glasvezel poortje zoals de vroegere Draytek van T-Mobile wel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:58

Erw

wimpien schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:47:
Als je een klein beetje handig bent kun je het zelf installeren. Vindt T-Mobile alleen minder leuk :)
Is er een tutorial?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:51

pinda powerrr

Slow down...

Een heel forum vol ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetoeshow
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-09 15:08
Hallo iedereen,

In mijn T-mobile thuis omgeving staat er bij abonnementen dat ik internet 100 heb voor €36,- per maand. Dit klopt ook want ik heb een abbo van internet 50 maar doordat ik ook een mobiele abbo heb kan ik gratis upgraden naar internet 100. Meer snelheid is dus geactiveerd.

Als ik vervolgens mijn internet abbo wil wijzigen dan staat in deze lijst internet 200 ook op €36 euro per maand. Achter deze prijs staat €45 doorgestreept, dit lijkt dus op een actie. Denken jullie dat ik voor dezelfde prijs dan dus naar internet 200 kan?

In de link hieronder heb ik afbeeldingen staan die hopelijk een goed beeld geven van mijn abonnementen.

https://imgur.com/a/hTKlek2

Edit: Oké laat maar, heb even contact gehad en ik betaal dus niet de €36 (ik betaal €32.50) voor mijn internet 100, omdat de korting onderaan wordt weergegeven lijkt het net alsof de abonnementen dezelfde prijs hebben. Als ik internet 200 neem dan wordt het wel €36 per maand.

[ Voor 28% gewijzigd door Thetoeshow op 08-06-2019 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Heb straks 500/500 dus als ik in Sept overstap naar Tmobile mobiel heb ik straks 1000/1000 ? :P Zou wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:29

The Chosen One

Zie signature!

Geen idee hoe dat werkt (zitten 'nog' bij XS4ALL) maar heb je uberhaupt wel die snelheid op je adres beschikbaar? Zeer beperkt beschikbaar gok ik. Anders krijg je korting toch?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Ivysaur schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:29:
Heb straks 500/500 dus als ik in Sept overstap naar Tmobile mobiel heb ik straks 1000/1000 ? :P Zou wel leuk zijn.
Nee, je krijgt het abonnement voor de prijs van een abonnement lager.
Dus 100Mbit voor de prijs van 50.
500Mbit is dus voor de prijs van 200.

1000Mbit wordt nog niet aangeboden via WBA

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
rally schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:00:
[...]

Nee, je krijgt het abonnement voor de prijs van een abonnement lager.
Dus 100Mbit voor de prijs van 50.
500Mbit is dus voor de prijs van 200.

1000Mbit wordt nog niet aangeboden via WBA
Jammer, was wel leuk geweest. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Ivysaur schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:42:
[...]

Jammer, was wel leuk geweest. :P
Zeker, maar er is hoop.... wellicht tegen het einde van het jaar...

https://www.totaaltv.nl/n...l-dit-jaar-naar-1gbps-op/

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim476321
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik heb glasvezel 200mb besteld bij t-mobile.
(Heb geen bedenktijd, dus installatie gaat direct beginnen)

Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voor de monteur langs komt?
Heb nog geen bericht gehad. Ben benieuwd of dat binnen een week of maand.. is.

En nog een kleine vraag,
In mijn appartementencomplex ligt al wel glasvezel, maar dit is niet doorgetrokken tot mijn appartement.
Wordt dit geregeld door T-mobile? En zijn de kosten ook voor hun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 00:46

Quad

Doof

@tim476321 Kon je dat beter niet voor de bestelling bij T-Mobile neerleggen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim476321
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-04-2024
heb ik gedaan, t-mobile zegt dat zij dat regelen.
maar wil het eigenlijk zeker weten, dus hoop op iemand die een ervaring er mee heeft.

(ik kon ook niks anders dan glasvezel bestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 16:28
danield schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:56:
Monteur is bij mij ook verzet naar volgende week woensdag. Zou vandaag komen, ik dacht dat ik nog internet tot donderdag had, maar vanmorgen 7:45 ging internet uit. Eind van de middag wel pakket gekregen. Nu bijna week zonder internet en tv. Zelf pakket aansluiten werkt ook niet want je krijgt glasvezel niet geactiveerd.
Het is vandaag gelukt een lan kabel die erbij zat was niet goed. Tmobile heeft me goed geholpen aan telefoon.

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tim476321 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 18:23:
heb ik gedaan, t-mobile zegt dat zij dat regelen.
maar wil het eigenlijk zeker weten, dus hoop op iemand die een ervaring er mee heeft.

(ik kon ook niks anders dan glasvezel bestellen)
Misschien dat @Barre73 dit weet?
Pagina: 1 ... 53 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie