[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.269 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Zanzibar-1337 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:19:
[...]

Als ik hier zo terug lees zijn de mensen met het Zyxel modem erg tevreden, kijken of we een wissel kunnen doen, lijkt me een goed plan.
Wisselen doen ze niet aan volgens mij.. 😟, datum/tijd is keihard. Ervoor is Huawei, erna is Zyxel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
Segafreak83 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:35:
[...]

Wisselen doen ze niet aan volgens mij.. 😟, datum/tijd is keihard. Ervoor is Huawei, erna is Zyxel
Jammer, maar heb het eigenlijk ook niet nodig, gaat puur om de MediaConverter die niet doet wat ie moet doen, Huawei gebruik ik eigenlijk niet, zie dat bij de zyxel ook een MediaConverter nodig is (dezelfde) dus veel nut zal het niet hebben..

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Segafreak83 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:35:
[...]

Sterker nog - ik had bijna een vervangende Draytek gekregen toen ik problemen met de recorders had - ergens in november vorig jaar, terwijl de Huawei toen al langer uitgeleverd werd (maar blijkbaar ook alleen aan nieuwe klanten).

Even op herhaling;
Comp User schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:38:
Ik ben - als het vakantiegeld binnen is - van plan om een

unifi switch te gaan gebruiken als vervanger van 2 aparte netgear switches.

Ik gebruik al de edgerouter 6p volgens de configuratie van @PL3X4N

Kan ik "gewoon" de ethernet kabels die nu in poort 0 resp 4 zitten - na het toewijzen van de desbetreffende vlan aansluiten of denk ik nu te makkelijk?
Mocht dit toch op een andere plaats / topic horen - ik twijfelde tussen hier en het ubiquiti topic - mijn excuses.

[ Voor 5% gewijzigd door Comp User op 30-05-2019 20:56 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Barre73 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 08:43:
[...]

Bij KPN kan je al lang je eigen hardware gebruiken. Daar waren op Tweakers al jaren geleden topics over. Er was zelf een keurige website voor opgezet door een Tweaker (netwerkje.com) waar precies op stond wat je moest weten.
En net als bij TMO moet je dan wel het een en ander instellen qua Vlans en dergelijke.
Weet ik, maar het was een reactie op een andere mede Tweaker, en niet iedereen is hiervan op de hoogte. Sowieso erg fijn dat de vrijheid van hardware er is.

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritz4all
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 13:51
Woensdag 5 juni staat de installatie afspraak en komt de monteur installeren, echter aangezien ik nog geen installatie pakket heb ontvangen vanochtend maar even met Support gebeld, deze wist (na overleg) te vertellen dat T-mobile lever problemen heeft en dat er daardoor nog niets is verstuurd.

Ze hebben een afdeling die de afspraken en pakketten in de gaten houd en alles moet goed komen ;-)

PS. Nog even gevraagd of men kan zien welke Router ik ga krijgen en in het systeem staat de Zyxel T50 en losse Media Converter. (wil graag mijn eigen Router gebruiken dus hopen dat ik idd die losse Media Converter geleverd krijg.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fritz4all schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:22:
Woensdag 5 juni staat de installatie afspraak en komt de monteur installeren, echter aangezien ik nog geen installatie pakket heb ontvangen vanochtend maar even met Support gebeld, deze wist (na overleg) te vertellen dat T-mobile lever problemen heeft en dat er daardoor nog niets is verstuurd.

Ze hebben een afdeling die de afspraken en pakketten in de gaten houd en alles moet goed komen ;-)

PS. Nog even gevraagd of men kan zien welke Router ik ga krijgen en in het systeem staat de Zyxel T50 en losse Media Converter. (wil graag mijn eigen Router gebruiken dus hopen dat ik idd die losse Media Converter geleverd krijg.)
Die losse mediaconverter lijkt me sowieso wel te gebeuren. Dat gebruikt T-Mobile als sinds september 2018. Alleen de router is sinds begin mei veranderd van Huawei naar Zyxel,

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritz4all
Barre73 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:27:
[...]

Die losse mediaconverter lijkt me sowieso wel te gebeuren. Dat gebruikt T-Mobile als sinds september 2018. Alleen de router is sinds begin mei veranderd van Huawei naar Zyxel,
Klopt, maar er was in dit topic iemand die aangaf dat ie van Support/Helpdek te horen had gekregen dat hij een ander type Zyxel met ingebouwde converter zou gaan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fritz4all schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:41:
[...]

Klopt, maar er was in dit topic iemand die aangaf dat ie van Support/Helpdek te horen had gekregen dat hij een ander type Zyxel met ingebouwde converter zou gaan krijgen.
Dat heb ik ook gelezen maar beschouw ik als een helpdesk medewerker die niet weet waar het over gaat...
Een belangrijke reden dat TMO overging op mediaconverters was dat er teveel klanten en monteurs klaagden over de verplichte glaskabel tussen FTU en router. Dat beperkte de mogelijkheden voor goede plaatsing van de router aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Mijn verbinding klapt alle kanten op, net bij een speedtest een upload van 0.

Heb helaas geen andere router tot mijn beschikking met ondersteuning voor vlan.

Iemand toevallig tips of ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
fritz4all schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:22:
Ik krijg mijn pakket vanavond voor maandag.

[ Voor 27% gewijzigd door space-one op 31-05-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:23
Untouchablezz20 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:02:
Is er iemand zo vriendelijk om een filmpje te maken van de ITV? Ben heel erg benieuwd naar de snelheid van het zappen, en hoe de TV-gids eruit ziet.
Iemand O-) ?

Zojuist bij de T-Mobile winkel in Heerlen geweest, maar daar hadden ze het apparatuur niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:02
Vandaag vrijwel probleemloos overgestapt van Telfort naar TMT. Nadat ik in mijn Asus RT-AC68u de internet VLAN op 300 zette werkte internet over de oude mediaconvertor van Telfort/KPN. Ik gebruik dus niet de Huawei modem en haal de 750/750Mb makkelijk.
Guidion monteur heeft de mediaconvertor vervangen en daarna liep alles prima op 1 ding na. Mijn Gigaset N300a wil niet meer registreren bij CheapConnect en Frynga. Ik heb wat zitten rommelen met alternieve portnummers, maar ik krijg het niet aan de praat.
Overigens zou bij gebruik van een eigen router je gewoon poort 5060 moeten kunnen gebruiken.
Heeft iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:21

Zenix

BOE!

Ik heb ook CheapConnect via T-Mobile en werkt perfect (5060). Dus aan T-Mobile ligt het niet. Ik zou even kijken in het CheapConnect topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:48:
[...]

Iemand O-) ?

Zojuist bij de T-Mobile winkel in Heerlen geweest, maar daar hadden ze het apparatuur niet staan.
Van de Amino? van de Entone? Van de TV-anywhere?

Hier is ondertussen de boel stabiel geworden. TV doet het nu prima, zappen gaat nu ook relatief vlot (Telfort/KPN was vlotter). Gemist kijken werkt nu ook, zonder vast te lopen. En opnemen, tsja, dat is tijdsgebonden, dus ik ben weer terug in 2012 bij Tele2. Risico op gedeeltelijke opnames.

Grootste ergernis blijft nu nog het Gemist van alle andere zenders dan NPO. Die zullen via TV-Anywhere moeten.
Ben al aan het kijken naar een Apple TV 4 of 5, die dat kan opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Get!em schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:08:
[...]

Van de Amino? van de Entone? Van de TV-anywhere?
Het liefste van de Amino Aria 610x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:14:
[...]

Het liefste van de Amino Aria 610x
Ok, dan kan ik je niet helpen.

-----------

Oorzaak van de instabiliteit van de Zyxel trouwens ook gevonden...
Bleek aan twee zaken te liggen:
a) Wifi AP, die zijn router functies weer had aangezet. Hierdoor waren er twee routers/dhcp op 192.168.1.1 IP's aan het uitdelen. 8)7
b) Home automation led-lampen die in de paniek waren geschoten en het 2.4ghz netwerk niet leuk vonden omdat deze default in 2.4+5ghz gecombineerd staat. :o

a) Wifi AP weer in Client modus gezet, wifi versterking voorlopig even uitgezet
b) 2.4 en 5ghz netwerken andere namen gegeven, daarna led-lampen opnieuw gekoppeld

[ Voor 60% gewijzigd door Get!em op 31-05-2019 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Get!em schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:19:
[...]

Ok, dan kan ik je niet helpen.

-----------
Mocht het niet te veel moeite zijn, dan zou het ook van de Entone mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menu van Entone en Amino zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Laatst online: 24-09 21:39
Ik ben paar weken geleden over gegaan. Misschien te obvious, maar bij mij registreerde de boel weer na een restart van de N300. Ik gebruik overigens wel andere poorten dan 5060, maar vooral omdat de experia van telfort daar voorheen problemen mee had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
eggda schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:44:
[...]

Ik ben paar weken geleden over gegaan. Misschien te obvious, maar bij mij registreerde de boel weer na een restart van de N300. Ik gebruik overigens wel andere poorten dan 5060, maar vooral omdat de experia van telfort daar voorheen problemen mee had...
Het is opgelost! Ik had in de N300a al een paar keer geswitched tussen DHCP en fixed IP, Reboot, zelfs teruggezet naar de fabrieksinstellingen...
Nadat ik een ander fixed ip adres (192.168.1.98 i.p.v. 192.168.1.99) koos begon het weer te werken. Buggy ding die N300a. Maar het werkt in ieder geval prima nu op poort 5060 met de Asus RT-AC68a :)

[ Voor 4% gewijzigd door connos op 31-05-2019 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
connos schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:43:
Vandaag vrijwel probleemloos overgestapt van Telfort naar TMT. Nadat ik in mijn Asus RT-AC68u de internet VLAN op 300 zette werkte internet over de oude mediaconvertor van Telfort/KPN. Ik gebruik dus niet de Huawei modem en haal de 750/750Mb makkelijk.
Guidion monteur heeft de mediaconvertor vervangen en daarna liep alles prima op 1 ding na. Mijn Gigaset N300a wil niet meer registreren bij CheapConnect en Frynga. Ik heb wat zitten rommelen met alternieve portnummers, maar ik krijg het niet aan de praat.
Overigens zou bij gebruik van een eigen router je gewoon poort 5060 moeten kunnen gebruiken.
Heeft iemand de gouden tip?
Weet je ook waarom de monteur van Guidion de mediaconverter heeft vervangen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:37:
Menu van Entone en Amino zijn hetzelfde.
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:34:
[...]

Mocht het niet te veel moeite zijn, dan zou het ook van de Entone mogen.
Nou, laat maar weten of dit snel of langzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Segafreak83 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:22:
[...]

Die van Telfort is oud en bagger. De nieuwe is beter en sneller.
Aldus de woorden van de monteur bij mij.
Hij heeft overigens de ombouw laten zitten en de glaskabel doorgelust naar de nieuwe zwarte converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Segafreak83 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:22:
[...]
Standaard procedure. Hij verbaasde zich erover dat ik met de Telfort/KPN mediaconverter überhaupt verbinding kreeg. Ik zit trouwens op het ODF netwerk van T-Mobile zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

connos schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:43:
Vandaag vrijwel probleemloos overgestapt van Telfort naar TMT. Nadat ik in mijn Asus RT-AC68u de internet VLAN op 300 zette werkte internet over de oude mediaconvertor van Telfort/KPN.
Hier hetzelfde ook zonder problemen na de verandering van vlan 34 naar vlan 300 internet via de oude NT aansluiting.

Is bij jou de TMT router wel aangesloten geweest voor registratie? Hiet verschijnt namelijk nog niet de TMT dienst geactiveerd is in mijn T-Mobile. Dit om de T-Mobile thuis optie toe te voegen

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Get!em schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:27:
[...]

Die van Telfort is oud en bagger. De nieuwe is beter en sneller.
Aldus de woorden van de monteur bij mij.
Hij heeft overigens de ombouw laten zitten en de glaskabel doorgelust naar de nieuwe zwarte converter.
Zou daardoor mijn verbinding zo slecht kunnen zijn?

De monteur die bij mij was zei dat de Mediaconverter van KPN/Telfort goed genoeg was en hij heeft hem dus niet vervangen.. ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
error33 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:31:
[...]

Hier hetzelfde ook zonder problemen na de verandering van vlan 34 naar vlan 300 internet via de oude NT aansluiting.

Is bij jou de TMT wel aangesloten geweest voor registratie? Hiet verschijnt namelijk nog niet de TMT dienst geactiveerd is in mijn T-Mobile. Dit om de T-Mobile thuis optie toe te voegen
Ik neem aan dat je de (in mijn geval) Huawei router van TMT bedoeld? Nee die is de doos niet uit geweest. Als ik inlog op het TMT portal is de status ook nog niet up-to-date. Maar dat zal een kwestie van tijd zijn. Dienst wordt in elk geval geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Segafreak83 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:33:
[...]
Zou daardoor mijn verbinding zo slecht kunnen zijn?

De monteur die bij mij was zei dat de Mediaconverter van KPN/Telfort goed genoeg was en hij heeft hem dus niet vervangen.. ;(.
Dat lijkt me sterk. Ik merkte geen verschil tussen de KPN/Telfort MC en die van TMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Get!em schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:25:
[...]

[...]

Nou, laat maar weten of dit snel of langzaam is.

[YouTube: Zappen t-mobile entone 515b]
Net zo 'langzaam' als wat ik nu heb (Ziggo CI+ module). Bedankt voor de opname!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 12:05
Vandaag zou dan eindelijk de Guidion monteur komen om het installatiepakket voor zijn rekening te nemen (dat pas een half uur voor de installatie-afspraak aankwam, inderdaad door leverproblemen). Hij zag gelijk dat er een bepaald lampje niet branden en na het vervangen van aantal zaken bleek er inderdaad geen glasvezel signaal binnen te komen. Hij kon dus verder niet veel doen dan een melding maken (gaat via Reggefiber/KPN begreep ik).

Zijn er meer mensen die iets soortgelijks gehad hebben? Ik vrees een beetje dat het weer erg lang gaat duren voordat er iets gebeurd. Installatie/levering was al vertraagd, en we zijn hier erg afhankelijk van goed internet voor werk. Uiteraard wel het beroemde week onbeperkt data voor mobiel gekregen, maar daar ben ik nu ook wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:39
@brainovic Anderhalf jaar geleden een storing gehad. Reggefiber was uiteindelijk heel snel, die stond de volgende dag al op de stoep nadat ze waren ingeschakeld. Alleen heeft het alles bij elkaar drie weken geduurd omdat het precies tijdens de feestdagen was, en een miscommunicatie tussen Guidion en T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:39

Oekol

waka waka hey hey

Zo. Nieuw contract aangegaan voor 1 jaar, wegens verhuizing. Neemt de 750Mbit abbo mee ga 2 euro meer betalen dan we nu doen. Krijg 100% de zyxel zei meneer. Ben beniieeeeuwd.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Wat mij betreft is die Zyxel een succes. Je kunt ongeveer alles instellen wat je je wenst. Direct op het apparaat/webinterface.
Via de t-mobile thuis pagina, kun je niks instellen :)

Enige wat echt mist zijn de VPN services (client & server).
Eventueel de custom lijsten voor Adblocking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Nou begint lekker. Aankomende dinsdag komt Guidion langs om te installeren, maar nog geen installatiepakket geleverd tot op heden.

Gebeld met support, ja vertraging in het depot. U kunt maandag einde dag bellen voor een nieuw afspraak met Guidion...

Zucht...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:30:
[...]

Ik heb n Amino6nigwattes en t gaat iewat sneller dan de opame is mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Ik had vanavond tijd om even te gamen. Dat gaat niet eens, werd bij 3 online potjes eruit gegooid door de verbinding.. bedraad en draadloos compleet offline.

Dus nu maar in contact treden met de klantenservice. *Geengoedbegin, hopelijkweleenoplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schrudde schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:17:
[...]Ik heb n Amino6nigwattes en t gaat iewat sneller dan de opame is mijn idee.
Klopt, ik had in eerste instantie de Amino 610x maar had schokkend beeld op sommige zenders. Hierop hebben ze me een Entone gestuurd (zelfde formaat). Maar de Amino is wat sneller met zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

connos schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:34:
[...]

Ik neem aan dat je de (in mijn geval) Huawei router van TMT bedoeld? Nee die is de doos niet uit geweest. Als ik inlog op het TMT portal is de status ook nog niet up-to-date. Maar dat zal een kwestie van tijd zijn. Dienst wordt in elk geval geleverd.
Dankje, hier is de nieuwe router ook niet uit de doos geweest. Zie nu bij thuiskomst dat de my T-Mobile klantvoordeel geactiveerd is. Was een beetje onduidelijk wat je nu moet selecteren voor de stap hoger.

Hoop dat ik he goed gedaan heb, kan tot 7 dagen duren staat er netjes bij.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Hmm, vanochtend weer geen verbinding.. Ben aan het experimenteren geweest. Als ik de netwerkkabel van het tv kastje eruit trek, dan lijkt alles wèl "normaal" te functioneren.

Straks na een paar uur nog maar eens kijken of de boel nog online is en/of stabiel blijft.

Het lijkt erop dat het Huawei modem teveel te verwerken krijgt aan informatie / data en dan gaat ie spontaan rebooten.

[ Voor 0% gewijzigd door Segafreak83 op 01-06-2019 10:32 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:28:
Hmm, vanochtend weer geen verbinding.. Ben aan het experimenteren geweest. Als ik de netwerkkabel van het tv kastje eruit trek, dan lijkt alles wèl "normaal" te functioneren.

Straks na een paar uur nog maar eens kijken of de boel nog online is en/of stabiel blijft.

Het lijkt erop dat het Huawei modem teveel te verwerken krijgt aan informatie / data en dan gaat ie spontaan rebooten.
Ik zou beginnen met te eisen van TMO dat hun ingehuurde monteur alsnog de boel aansluit zoals in zijn richtlijnen staat. Het feit dat hij de oude mediaconverter van KPN WBA heeft laten hangen is tegen zijn opdracht in. Het scheelt hem veel tijd en dat zal de reden zijn geweest. Maar de mediaconverter van TMO is werkelijk anders. Die kent ook instellings mogelijkheden door middel van kleine switchen aan de zijkant.

Ik zou oprecht niet verbaasd zijn als jouw problemen over zijn nadat dat alsnog is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Barre73 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:41:
[...]

Ik zou beginnen met te eisen van TMO dat hun ingehuurde monteur alsnog de boel aansluit zoals in zijn richtlijnen staat. Het feit dat hij de oude mediaconverter van KPN WBA heeft laten hangen is tegen zijn opdracht in. Het scheelt hem veel tijd en dat zal de reden zijn geweest. Maar de mediaconverter van TMO is werkelijk anders. Die kent ook instellings mogelijkheden door middel van kleine switchen aan de zijkant.

Ik zou oprecht niet verbaasd zijn als jouw problemen over zijn nadat dat alsnog is gedaan.
Snap ik. Net even de mediaconverter van TMO erop gezet (met de juiste instelling), maar daar werd het alleen maar beroerder van (vooral de upload kakt in) Dus weer terug naar de oude situatie en later maar eens bellen.

Wat een gedoe zeg..

Edit: ik denk dat ik deels al een vermoeden heb waar het probleem zit. De Huawei ondersteunt zeker geen IGMP? Althans ik kan daar niets over vinden. Zag dat mijn PS4 ineens een 10.0.x adres kreeg..

De IPTV hangt achter een switch (IGMP compatibel), en met KPN ging dit goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Segafreak83 op 01-06-2019 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:45:
[...]

Snap ik. Net even de mediaconverter van TMO erop gezet (met de juiste instelling), maar daar werd het alleen maar beroerder van (vooral de upload kakt in) Dus weer terug naar de oude situatie en later maar eens bellen.

Wat een gedoe zeg..

Edit: ik denk dat ik deels al een vermoeden heb waar het probleem zit. De Huawei ondersteunt zeker geen IGMP? Althans ik kan daar niets over vinden. Zag dat mijn PS4 ineens een 10.0.x adres kreeg..

IGMP zou ook niet nodig hoeven zijn aangezien de poorten al gescheiden zijn op de Huawei. Je krijgt sowieso geen multicast streams op je internetpoorten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Barre73 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:13:
[...]

IGMP zou ook niet nodig hoeven zijn aangezien de poorten al gescheiden zijn op de Huawei. Je krijgt sowieso geen multicast streams op je internetpoorten dus.
Wel als ik een combinatie kabel gebruik. En bij toen der tijd Vodafone thuis met de Draytek werkte dit ook goed (zelfs de monteur die hier was gebruikte dezelfde kabels). Afijn, nu weet ik in ieder geval wat de (vermoedelijke) boosdoener is.

Een 2de kabel leggen is geen optie helaas. Alle leidingen die er zijn zitten al vol..

Lost het probleem met de upload nog niet op, maar dat is een ander verhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Segafreak83 op 01-06-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:41:
[...]Die kent ook instellings mogelijkheden door middel van kleine switchen aan de zijkant.
De nieuwe media converters hebben dat niet meer volgens T-Mobile. Ik heb een grijze en daar zitten er geen op. Ik heb problemen met mijn tv vandaar dat ze over die knopjes of hoe die dingen heten begonnen. Waar ze wel op zouden zitten zouden zwarte conveters zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:54:
[...]

De nieuwe media converters hebben dat niet meer volgens T-Mobile. Ik heb een grijze en daar zitten er geen op. Ik heb problemen met mijn tv vandaar dat ze over die knopjes of hoe die dingen heten begonnen. Waar ze wel op zouden zitten zouden zwarte conveters zijn?
Hier een nieuwe, donkergrijze converter, vorige week geleverd. Switch zit aan buitenkant, achter een rubberachtig plakplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Get!em schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:17:
[...]

Hier een nieuwe, donkergrijze converter, vorige week geleverd. Switch zit aan buitenkant, achter een rubberachtig plakplaatje.
Dat heb ik wel zien zitten. Bedankt voor de uitleg.

Edit: ik zie dat op die converter alleen 3 en 4 aanstaan. Kan ik nog iets veranderen zodat het tv beeld wel goed wordt?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Hmm, zojuist mijn Edgerouter X met VLAN 300 achter de meegeleverde media converter gezet ipv de meegeleverde router. Het resultaat was wat teleurstellend. Waar ik eerst boven de 800mbit uitkwam haal ik nu hooguit 500mbit down en 400mbit up. De CPU load van de Edgerouter X zit dan rond de 95% en daarin lijkt de beperking te zitten. Testen met offloading maakt bij mij geen verschil (waar dat voor sommige anderen wel een verschil kan maken).

Hebben meer mensen dit probleem met de Edgerouter X?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 23:45
InterCC schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:12:
Hmm, zojuist mijn Edgerouter X met VLAN 300 achter de meegeleverde media converter gezet ipv de meegeleverde router. Het resultaat was wat teleurstellend. Waar ik eerst boven de 800mbit uitkwam haal ik nu hooguit 500mbit down en 400mbit up. De CPU load van de Edgerouter X zit dan rond de 95% en daarin lijkt de beperking te zitten. Testen met offloading maakt bij mij geen verschil (waar dat voor sommige anderen wel een verschil kan maken).

Hebben meer mensen dit probleem met de Edgerouter X?
Staat hardware acelleration aan of heb je die optie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:31:
[...]
Dat heb ik wel zien zitten. Bedankt voor de uitleg.

Edit: ik zie dat op die converter alleen 3 en 4 aanstaan. Kan ik nog iets veranderen zodat het tv beeld wel goed wordt?
Je kan beter niet aan de dipswitches komen. deze hebben geen invloed op TV. de juiste instelling hier in is 3,4
Segafreak83 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:45:
[...]

Wat een gedoe zeg..

als je ps een 10 adres krijgt heb je hem op de verkeerde poort aangesloten. alleen poort 1 en 2 hebben internet.

[ Voor 48% gewijzigd door hidden op 01-06-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
hidden schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:03:
[...]

Je kan beter niet aan de dipswitches komen. deze hebben geen invloed op TV. de juiste instelling hier in is 3,4

[...]

als je ps een 10 adres krijgt heb je hem op de verkeerde poort aangesloten. alleen poort 1 en 2 hebben internet.
Ik gebruik een kabel splitter (maakt van 1 kabel 2 kabels), die voorheen bij Vodafone & KPN gewoon werkte. En nu dus niet meer.

Dus 1 kabel in internet, vervolgens 1 ernaast bij IPTV, die gaan samen in een kabel naar de woonkamer, daar gaat de andere splitter op, vervolgens gaat internet naar internet en IPTV naar IPTV.

Alleen omdat deze router dat niet snapt, "botsen" alle pakketjes en gaat de router offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hidden schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:03:
[...]

Bedankt Hidden. Ik heb vandaag een TP-Link Archer C7 gehaald en zoals jouw beschrijving op het T-Mobile forum ingesteld. Was zo gepiept en het lijkt nu toch wel dat het schokken van de tv minder is. Maar het valt me op dat het maar af en toe op bepaalde zenders (animal planet) zijn, dus misschien ligt het wel aan de zender.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2019 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03:27
Segafreak83 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:39:
[...]

Ik gebruik een kabel splitter (maakt van 1 kabel 2 kabels), die voorheen bij Vodafone & KPN gewoon werkte. En nu dus niet meer.

Dus 1 kabel in internet, vervolgens 1 ernaast bij IPTV, die gaan samen in een kabel naar de woonkamer, daar gaat de andere splitter op, vervolgens gaat internet naar internet en IPTV naar IPTV.

Alleen omdat deze router dat niet snapt, "botsen" alle pakketjes en gaat de router offline.
Jouw router splitst de IPTV en Internet VLANs over twee verschillende poorten en verwacht dus ook alleen IPTV verkeer op de ene poort en Internet verkeer op de andere poort. Maar blijkbaar komt er toch IPTV verkeer bij je Internet apparaten (PS4 met 10.x adres), dus ergens is er iets mis met je netwerk setup. Je internet verkeer na de splitter gaat naar een switch begrijp ik. Gaat je IPTV verkeer na de splitter rechtstreeks naar je IPTV box? (Als dat ook naar de switch gaat, lijkt het dat het verkeer daar niet goed gescheiden blijft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
Segafreak83 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:39:
[...]

je kan de utp optimizer gewoon gebruiken. alleen als je de kabels verkeerd heb krijgt je ps een ander ip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Dank voor de tips allen. Er gaat een kabel vanuit de optimizer rechtstreeks naar het tv kastje. De andere gaat in de switch.

Ik zal alles eens loshalen, stuk voor rebooten en daarna weer aansluiten, kijken of dat effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
RR2USA schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 20:42:
[...]

Staat hardware acelleration aan of heb je die optie niet?
Dat is de offloading optie om acties via de hardware uit te voeren ipv via softwarematige acties. Dat maakte voor mij geen verschil in de maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Segafreak83 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 09:35:
Dank voor de tips allen. Er gaat een kabel vanuit de optimizer rechtstreeks naar het tv kastje. De andere gaat in de switch.

Ik zal alles eens loshalen, stuk voor rebooten en daarna weer aansluiten, kijken of dat effect heeft.
Begrijp ik goed dat je een kabel splitter hebt gebruikt ipv switch? In dat geval kan maar één van beide apparaten tegelijk aanstaan, anders is een extra kabel of router/switch nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
InterCC schreef op zondag 2 juni 2019 @ 14:48:
[...]

Begrijp ik goed dat je een kabel splitter hebt gebruikt ipv switch? In dat geval kan maar één van beide apparaten tegelijk aanstaan, anders is een extra kabel of router/switch nodig.
Een UTP optimizer, geeft je de mogelijkheid om TV en Internet over 1 kabel te sturen. Beide hebben dan 4 aders in gebruik. Enige limiet is max 100mbps.

Extra kabel is niet nodig dus. Heeft voorheen altijd gewerkt bij Vodafone Thuis. Ik ga het de komende dagen eens aankijken.

Heb zoveel mogelijk vaste ip adressen ingesteld op de apparaten, zodat daar minder kans op problemen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
Segafreak83 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 15:10:
[...]

Een UTP optimizer, geeft je de mogelijkheid om TV en Internet over 1 kabel te sturen. Beide hebben dan 4 aders in gebruik. Enige limiet is max 100mbps.

Extra kabel is niet nodig dus. Heeft voorheen altijd gewerkt bij Vodafone Thuis. Ik ga het de komende dagen eens aankijken.

Heb zoveel mogelijk vaste ip adressen ingesteld op de apparaten, zodat daar minder kans op problemen is.
Ah, zo. Dan moet het lukken ja. In theorie. :)
Had je dit topic bij t-mobile al gevonden?: https://community.t-mobil...nternet-op-een-utp-280206

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
InterCC schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:46:
[...]

Ah, zo. Dan moet het lukken ja. In theorie. :)
Had je dit topic bij t-mobile al gevonden?: https://community.t-mobil...nternet-op-een-utp-280206
Dank je wel! Zie dat meer mensen het probleem hebben dat door het netwerkverkeer de hele boel plat gaat.

Ga er eens over denken. Zoveel tv kijk ik ook niet. En anders prik ik wel een stekkertje om als ik wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bij mij ging gisteren de tv weer plat. Alleen live tv werkte niet. Onbekende fout, volgens melding in beeld. Internet deed het, evenals tv gemist, begin gemist etc wel.
Meerdere herstarts van tv apparaat entone hielpen niet. Uiteindelijk vannacht alles zonder stroom gezet, ook router.
Dat hielp

[ Voor 10% gewijzigd door Get!em op 03-06-2019 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Godsamme het zal ook eens niet. Morgen monteur van Guidion over de vloer maar nog geen installatiepakket ontvangen :/ Begint al goed bij T-Mobile...

Wachttijd klantenservice meer dan een kwartier...

[ Voor 15% gewijzigd door Damian op 03-06-2019 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:56
Damian schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:14:
Godsamme het zal ook eens niet. Morgen monteur van Guidion over de vloer maar nog geen installatiepakket ontvangen :/ Begint al goed bij T-Mobile...

oei dat kan bij mij ook gebeuren dan, ben benieuwd naar de oplossing......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Get!em schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:39:
Bij mij ging gisteren de tv weer plat. Alleen live tv werkte niet. Onbekende fout, volgens melding in beeld. Internet deed het, evenals tv gemist, begin gemist etc wel.
Meerdere herstarts van tv apparaat entone hielpen niet. Uiteindelijk vannacht alles zonder stroom gezet, ook router.
Dat hielp
Gaat lekker zeg...hoelang ben je nu aangesloten?

Kun je jouw huidige provider niet vragen om de einddatum wat uit te stellen?

[ Voor 30% gewijzigd door Untouchablezz20 op 03-06-2019 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 15:43
brainovic schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:46:
Vandaag zou dan eindelijk de Guidion monteur komen om het installatiepakket voor zijn rekening te nemen (dat pas een half uur voor de installatie-afspraak aankwam, inderdaad door leverproblemen). Hij zag gelijk dat er een bepaald lampje niet branden en na het vervangen van aantal zaken bleek er inderdaad geen glasvezel signaal binnen te komen. Hij kon dus verder niet veel doen dan een melding maken (gaat via Reggefiber/KPN begreep ik).

Zijn er meer mensen die iets soortgelijks gehad hebben? Ik vrees een beetje dat het weer erg lang gaat duren voordat er iets gebeurd. Installatie/levering was al vertraagd, en we zijn hier erg afhankelijk van goed internet voor werk. Uiteraard wel het beroemde week onbeperkt data voor mobiel gekregen, maar daar ben ik nu ook wel klaar mee.
Ik heb hetzelfde gehad. Toen hij reeds vertrokken was, kreeg ik een telefoontje van hem. Ik moest wat schakels omzetten in de mediaconverter. Dit moest anders ingesteld worden dan klanten waar hij normaal gesproken kwam (Randstad). Toen ik die omgezet had, had ik gewoon internet + tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpra
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:30:
[...]

Naar mijn mening is de 610x wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
mpra schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:19:
[...]

Naar mijn mening is de 610x wat sneller.
Care to share >:) Dan kan ik het vergelijken met de entone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpra
Untouchablezz20 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:21:
[...]

Ben op dit moment op het werk. Mocht ik vanavond tijd hebben, dan probeer ik nog wel een filmpje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Je wist vrijdag toch al dat T-Mobile leverproblemen had en dat je vandaag een nieuwe afspraak met Guidion zou moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Tsunami schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:56:
[...]

Je wist vrijdag toch al dat T-Mobile leverproblemen had en dat je vandaag een nieuwe afspraak met Guidion zou moeten maken?
Nee, donderdag gebeld en die gaven aan dat ik vandaag moest bellen als ie nog niet binnen was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:56
Damian schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:56:
[...]

Nee, donderdag gebeld en die gaven aan dat ik vandaag moest bellen als ie nog niet binnen was...
wat zei de servicdesk van T-Mobile? wanneer krijg je het pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Untouchablezz20 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:57:
[...]

Gaat lekker zeg...hoelang ben je nu aangesloten?
Sinds woensdag.

Downloadsnelheid begint ook in te kakken. Postte ik hiervoor nog een 400/400, nu zit ik op 110/320 gemiddeld.
Waarbij de download begint met 320 en dan binnen seconden inzakt naar 100. (op de 5ghz wifi)
Die 100 lijkt overigens wel altijd goed te halen. Via de draadloze wifiversterker op een verdieping hoger, haal ik stabiel 100/100.
(overigens, ik betaal een 50/50, dus geen klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Rubke schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:05:
[...]

wat zei de servicdesk van T-Mobile? wanneer krijg je het pakket?
Ja weten ze niet :/ Ik moet wachten op de bevestiging dat het pakket verstuurd is, en dan nieuwe afspraak maken met Guidion...

Ik zit nu bij een klant op kantoor dus had niet echt zin een scene te trappen, maar ik ben behoorlijk pissed :P

[ Voor 15% gewijzigd door Damian op 03-06-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
[...]

De netwerkkabel voor TV gaat ook over 4 aders bij ons. Alle 8 aders en andere 4 aders werken niet (vermoedelijk een breuk in de kabel) We net vanmiddag aangesloten maar beide ontvangers (met en zonder harddisk) werken. Bij de TV gebruik ik een 3com switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Net aangesloten met het HG659 modem.

Monteur heeft alleen glasvezelkabel aangesloten en tv ingesteld.

Volgens de monteur geeft het nieuwe modem problemen bij wifi en TV ontvanger met harddisk .

[ Voor 45% gewijzigd door space-one op 03-06-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Go Figure, krijg nu een melding van NL Post dat mijn pakket er morgenmiddag is. Leuk als de monteur voor in de ochtend stond gepland. Dat word dus herplannen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Ik zit al 2 weken op mijn pakket te wachten en ik heb vanaf zaterdag geen internet, tv en telefoon meer. Tmobile geeft aan geen idee te hebben en daar mag ik het mee doen. Was ik maar nooit aan deze ellende begonnen. Ze geven daar echt geen zak om je problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door ZFLaSH op 03-06-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

ZFLaSH schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:29:
Ik zit al 2 weken op mijn pakket te wachten en ik heb vanaf zaterdag geen internet, tv en telefoon meer. Tmobile geeft aan geen idee te hebben en daar mag ik het mee doen. Was ik maar nooit aan deze ellende begonnen. Ze geven daar echt geen zak om je problemen.
Ooh dan heb ik nog weinig te klagen begrijp ik.

Kan ik nu zelf al wat met dat pakket of moet ik echt wachten tot de monteur is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:51

pinda powerrr

Slow down...

Aan de reacties in het topic te lezen, is T-Mobile een stuk populairder geworden. Nadeel daarvan is, dat de wachttijden oplopen, ze moeten nog even opschalen om iedereen tevreden te houden.

Wellicht kleine troost, als het werkt, dan is het (meestal) gewoon goed en zonder storingen. Ik zit al vanaf de Vodafone tijd op dit netwerk en heb echt absoluut geen klagen!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
pinda powerrr schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:47:

Wellicht kleine troost, als het werkt, dan is het (meestal) gewoon goed en zonder storingen. Ik zit al vanaf de Vodafone tijd op dit netwerk en heb echt absoluut geen klagen!
Same here - het enige punt van aandacht is dat het tv signaal nog steeds niet storingsvrij is (sinds de storing van afgelopen november). :?

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Aan de reacties in het topic te lezen, is T-Mobile een stuk populairder geworden. Nadeel daarvan is, dat de wachttijden oplopen, ze moeten nog even opschalen om iedereen tevreden te houden.

Niet echt. Er is mij ook toegezegd dat ik mijn eigen pfSense setup zou kunnen blijven gebruiken, maar ik begin dit zwaar in twijfel te trekken. Als dat niet zo is, mik ik ze meteen buiten. Ben nu al klaar met tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@ZFLaSH Ik heb ook nog niets! :O en de 11e komt die monteur al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:51

pinda powerrr

Slow down...

Comp User schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:54:
[...]

Same here - het enige punt van aandacht is dat het tv signaal nog steeds niet storingsvrij is (sinds de storing van afgelopen november). :?
Geen last van op twee TV's :P
ZFLaSH schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:54:
[...]

Niet echt. Er is mij ook toegezegd dat ik mijn eigen pfSense setup zou kunnen blijven gebruiken, maar ik begin dit zwaar in twijfel te trekken. Als dat niet zo is, mik ik ze meteen buiten. Ben nu al klaar met tmobile.
Je snapt dat de klantenservice geen toezeggingen gaat doen mbt eigen apparatuur?
Als je het topic doorleest, dan kom je genoeg mensen tegen die alles zelf beheren. Het kost wel wat moeite om alles juist in te stellen, maar daar ben je Tweaker voor toch ;)
Je neemt een abbo af met apparatuur van TM, zij garanderen de werking met hun eigen apparaten, dus als jij zelf de boel verbouwt, mag je niet TM de schuld geven als het niet werkt, zo simpel ligt het gewoon.

En anders ga je maar naar XS4all.........................oh wait.... :')

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:47

The Chosen One

Zie signature!

XS4all staat momenteel nog wel steeds #1 kwa betrouwbaarheid toch? Hoe dat in de nabije toekomst allemaal nog gaat lopen is de grote vraag natuurlijk.

(hier stappen we ook binnenkort over naar T-mob, is goedkoper en dat vond me vader wel leuk, woon nog thuis dus dan moet ik ook mee)

ps. bonus vraag; bij alle providers mag je tegenwoordig gewoon eigen router gebruiken toch? Was dat er al door? Niet meer zo in de loop.

[ Voor 21% gewijzigd door The Chosen One op 03-06-2019 17:23 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
ZFLaSH schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:54:
[...]

pfSense draait hier als een zonnetje. Begonnen met EdgeRouterX, begin dit jaar omgezet eindelijk naar pfSense. Echt dik te vrede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
pinda powerrr schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:59:

Je snapt dat de klantenservice geen toezeggingen gaat doen mbt eigen apparatuur?
Als je het topic doorleest, dan kom je genoeg mensen tegen die alles zelf beheren. Het kost wel wat moeite om alles juist in te stellen, maar daar ben je Tweaker voor toch ;)
Je neemt een abbo af met apparatuur van TM, zij garanderen de werking met hun eigen apparaten, dus als jij zelf de boel verbouwt, mag je niet TM de schuld geven als het niet werkt, zo simpel ligt het gewoon.

En anders ga je maar naar XS4all.........................oh wait.... :')
Nou, dat was een voorwaarde dat ik naar tmobile zou gaan en dat gesprek heb ik gewoon opgenomen. Er is gezegd dat ik een losse router zou krijgen en dat ik die niet hoefde te gebruiken. Blijkt dat niet zo te zijn, laat ik de zooi ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Same here idd, nog nooit zo snel en goed internet gehad zonder ellende, boven de geadverteerde en verkochte snelheid, niks mis mee.

Tv ontvanger uit de vofa tijd is wat traag en niet heel gebruiksvriendelijk, maar voor die paar keer dat ik tv kijk in de week meer dan prima...

Ik heb nu een eigen wifi router erachter hangen, maar ik zit te denken om gewoon een goeie switch op te hangen en de gaan vragen voor het nieuwe type router. Kan dat zomaar?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ivysaur schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:57:
@ZFLaSH Ik heb ook nog niets! :O en de 11e komt die monteur al.
Je vraagt je eigenlijk af waarom de monteur het installatiepakket niet meeneemt. Scheelt pakket opsturen, laadt gewoon elke ochtend X van die pakketten in de auto en je komt nergens voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 12:05
mpra schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:17:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad. Toen hij reeds vertrokken was, kreeg ik een telefoontje van hem. Ik moest wat schakels omzetten in de mediaconverter. Dit moest anders ingesteld worden dan klanten waar hij normaal gesproken kwam (Randstad). Toen ik die omgezet had, had ik gewoon internet + tv.
Weet je toevallig nog wat er omgezet moest worden? Valt altijd te proberen natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:46

Quad

Doof

ZFLaSH schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:25:
[...]

Nou, dat was een voorwaarde dat ik naar tmobile zou gaan en dat gesprek heb ik gewoon opgenomen. Er is gezegd dat ik een losse router zou krijgen en dat ik die niet hoefde te gebruiken. Blijkt dat niet zo te zijn, laat ik de zooi ontbinden.
T-Mobile levert geen support op eigen oplossingen achter hun vezellijn. Eerst hun setup, daarna jouw hardware.
Dat je je eigen hardware weer kunt prikken ipv die van T-Mobile, is mooi, maar geeft geen garanties.

* Quad heeft Draytek na oplevering gelijk weer in doos gelegd en vervangen door Ubiquiti USG. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpra
brainovic schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:14:
[...]

Weet je toevallig nog wat er omgezet moest worden? Valt altijd te proberen natuurlijk!
Zojuist even gekeken, bij mij staan nu 3+4 op on, de rest off. Volgens mij stonden in eerste instantie 2+6 op on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Quad schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:38:
[...]

T-Mobile levert geen support op eigen oplossingen achter hun vezellijn. Eerst hun setup, daarna jouw hardware.
Dat je je eigen hardware weer kunt prikken ipv die van T-Mobile, is mooi, maar geeft geen garanties.

* Quad heeft Draytek na oplevering gelijk weer in doos gelegd en vervangen door Ubiquiti USG. :)
Ik hoef ook geen support. Ik heb daar met die sales rep ook over gesproken. We gaan het zien zodra (en ALS) het aangesloten wordt, want ik betwijfel of die monteur morgen iets kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:56:
[...]

Je vraagt je eigenlijk af waarom de monteur het installatiepakket niet meeneemt. Scheelt pakket opsturen, laadt gewoon elke ochtend X van die pakketten in de auto en je komt nergens voor niets.
Dan moet je door het hele land punten inrichten waar ze die pakketten kunnen ophalen van te voren. En daarbij: monteurs voor T-Mobiel komen via Guidion en zijn altijd zzp-ers. Zelfs niet in dienst van Guidion. Het verloop kan dus behoorlijk zijn. Als ze allemaal in dienst van T-Mobile zouden zijn (zoals veel KPN monteurs bij KPN) dan zou jouw oplossing wellicht kunnen werken.

Maar dit is pas de eerste keer in de afgelopen jaren dat ik zie dat er leveringsproblemen zijn voor de pakketten. Er zal dus iets speciaals aan de hand zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik las afgelopen week dat er in het sorteercentrum van TNT grote problemen zijn.
Er scheen iets uitgevallen te zijn wat grote vertragingen opleverde.
De pakketten zouden daarom dagen later geleverd te worden tov wat wij gewend zijn.

Dit zou dus ook één van de redenen kunnen zijn waardoor men het installatie pakket nog niet binnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpra
Untouchablezz20 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:21:
[...]

Ik heb het op de een of andere manier overschat. Niet echt heel veel rapper dan de Entone nu ik erop gelet heb. Lijkt wél aan de zender te liggen. Sommige zenders duren een aantal seconde, terwijl RTL Z binnen een seconde werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is toen ik beide boxen hier had dat de Aria 610x iets sneller was dan de Entone 510b. Maar veel scheelde het niet.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2019 05:57 . Reden: Typenummer Entone toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ze zijn nu wel bezig de oude Amino A140 uit te faseren (op de huidige firmware werkte die een stuk sneller dan de Entone 510; en zo te lezen misschien ook wel sneller dan de Aria 610).
Met een beetje geluk betekent het dat ze de volgende firmware update een stuk beter kunnen optimaliseren voor de Entone nu er weer een apparaat minder is om rekening mee te houden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Get!em schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:55:
[...]

Sinds woensdag.

Downloadsnelheid begint ook in te kakken. Postte ik hiervoor nog een 400/400, nu zit ik op 110/320 gemiddeld.
Waarbij de download begint met 320 en dan binnen seconden inzakt naar 100. (op de 5ghz wifi)
Die 100 lijkt overigens wel altijd goed te halen. Via de draadloze wifiversterker op een verdieping hoger, haal ik stabiel 100/100.
(overigens, ik betaal een 50/50, dus geen klagen ;)
Wtf man, ik haal amper de 50 in de nacht. Geen idee wat er aan de hand is daar. Heb een 100/100 abbo.

* Segafreak83 klimt morgen in telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Segafreak83 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 01:29:
[...]

Wtf man, ik haal amper de 50 in de nacht. Geen idee wat er aan de hand is daar. Heb een 100/100 abbo.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fJXjkRz.png

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritz4all
goldvinger schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:10:
Ik las afgelopen week dat er in het sorteercentrum van TNT grote problemen zijn.
Er scheen iets uitgevallen te zijn wat grote vertragingen opleverde.
De pakketten zouden daarom dagen later geleverd te worden tov wat wij gewend zijn.

Dit zou dus ook één van de redenen kunnen zijn waardoor men het installatie pakket nog niet binnen is.
Dagen later zou leuk zijn, volgens T-mobile is mijn pakket al 23 mei verstuurd ze zeggen naat PostNL, maar ik denk een order naar BNS voor het samenstellen van het pakket. Heb nog niets ontvangen, ook geen Track en Trace en morgen zou men komen aansluiten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Segafreak83 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 01:29:
[...]

* Segafreak83 klimt morgen in telefoon..
[...]

Ik zou eens helemaal kaal gaan beginnen. Vaste ip adressen weg, gewoon 2 kabels, etc....
Pagina: 1 ... 52 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie