[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.287 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ultimation schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:34:
Nu had ik het idee om ook wat Unifi hardware (denk dat ik begin met een access point) aan te schaffen hiervoor, maar ik heb het idee dat de hardware qua samenstelling wat veranderd is dan de ervaringen die ik eerder op andere fora heb gelezen, zoals:
Als je alleen een AP aansluit van Unifi, maakt het in principe niet zoveel uit wat je ervoor hangt.
Betreft het vervangen van de Zyxel voor iets anders heeft volgens mij nog niemand gedaan. Het is dus ook niet duidelijk of ze nog steeds werken met VLANS die ze in de router uit elkaar trekken of dat ze ook aan de voorkant van alles veranderd hebben.
Hoe zijn de ervaringen met de "andere" hardware zoals T-Mobile ze levert? Zag dat het nog best nieuw is en dat het in april veranderd is, maar toch. Hoe zijn de ervaringen ermee tot nu toe?
Je bent een van de eerste. Ze leveren de nieuwe router pas sinds het begin van deze maand uit.
Ook heb ik het idee dat ik een andere player heb dan dat ze in de start post staat, die ik heb ontvangen lijkt daar niet echt op. Het is wel het zelfde model, de 610x. Heeft dat te maken met de opname mogelijkheden?

Zie: https://community.t-mobil...ie-493/aria-tv-box-302850
De afbeelding was gewoon niet correct, dus ik heb die gewijzigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:55
rens-br schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:43:
[...]

Dat is lekker dan! Zou mooi zijn als dit de nieuwe verlengaanbieding gaat zijn bij T-Mobile.
Helaas. Net gebeld met ze en ik kreeg de aanbieding van 6 maanden 20% korting (€9,- in mijn geval van mijn 200/200 internet only abonnement).

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Gophlin schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:44:
Helaas. Net gebeld met ze en ik kreeg de aanbieding van 6 maanden 20% korting (€9,- in mijn geval van mijn 200/200 internet only abonnement).
Waarschijnlijk omdat je alleen maar een internet only abonnement hebt, die deden tot vorig jaar niet eens mee met de 'verlengaanbieding'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:35

Damian

Insane Obtrusion

Het is mij nog niet helemaal duidelijk of er nu 1 of 2 kabels richting mijn centrale punt moeten vanaf het modem. Dit was toch veranderd met het nieuwe type modem?

Dus modem in meterkast, vanaf daar 1 kabel richting TV en centrale switch, is dat voldoende, of moeten er dan dus 2 kabels die kant, 1 voor TV en 1 voor Internet/Switch?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Damian schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:01:
Dit was toch veranderd met het nieuwe type modem?

Dus modem in meterkast, vanaf daar 1 kabel richting TV en centrale switch, is dat voldoende, of moeten er dan dus 2 kabels die kant, 1 voor TV en 1 voor Internet/Switch?
Als je de nieuwe router hebt/krijgt (de Zyxel) dan zou één kabel en een switch inderdaad voldoende moeten zijn.

Maar mocht je nog geen kabel hebben liggen en nog moeten beginnen met trekken, zou ik er altijd twee of meer naar toe trekken.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 23-05-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

rens-br schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:08:
[...]

Als je de nieuwe router hebt/krijgt (de Zyxel) dan zou één kabel en een switch inderdaad voldoende moeten zijn.
ze komen de 4de installeren, ben benieuwd dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Damian schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:08:
ze komen de 4de installeren, ben benieuwd dan...
Wanneer heb je besteld? Als dat op 8 mei is gebeurd dan krijg je de Zyxel, is dit ervoor krijg je de Huawei. Dat is althans de grens volgens iemand op het T-mobile forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

rens-br schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:13:
[...]

Wanneer heb je besteld? Als dat na 8 mei is gebeurd dan krijg je de Zyxel, is dit ervoor krijg je de Huawei. Dat is althans de grens volgens iemand op het T-mobile forum.
Precies op 8 mei :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Spannend! Maar ik zou dan dus de Zyxel verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 15:43
Damian schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:01:
Het is mij nog niet helemaal duidelijk of er nu 1 of 2 kabels richting mijn centrale punt moeten vanaf het modem. Dit was toch veranderd met het nieuwe type modem?

Ik heb de 11e besteld, gisteren de Zyxel binnen gekregen. Aanstaande dinsdag komt de monteur, dan zal ik het ook nog aan hem/haar vragen. Ik heb op dit moment ook nog geen enkele kabel liggen, maar van mij hoeven er niet per se 2 kabels gelegd te worden als het niet moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hoe werkt internet en TV over één kabel met het nieuwe modem de Zyxel VMG8825-T50? Ik lees dat VLAN's hiervoor niet meer nodig zijn. Hoe werkt dit dan? Wellicht ook handig als je een eigen setup draait.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thetoeshow
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:36
Gister gebeld met T-mobile omdat ik mocht verlengen. Ik heb ook die 20 euro korting gekregen voor de eerste 6 maanden. Eerste 6 maanden dus €27.44. Lijkt me een prima deal.

Ik heb gevraagd of het misschien mogelijk was om mijn draytek te ruilen voor de nieuwe Zyxel maar dit was nog niet mogelijk helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CrashOne schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:41:
Hoe werkt internet en TV over één kabel met het nieuwe modem de Zyxel VMG8825-T50? Ik lees dat VLAN's hiervoor niet meer nodig zijn. Hoe werkt dit dan? Wellicht ook handig als je een eigen setup draait.
Voor zover ik begrijp uit de berichten eigenlijk net als bij KPN. De LAN poorten op de Zyxel zijn niet meer specifiek voor alleen TV of alleen internet dus je kan er beiden op aansluiten.
Voor het 1 kabel gebeuren heb je uiteraard een switch nodig. Die sluit je met 1 UTP kabel aan op de Zyxel en uit alle poorten van de switch komt dan TV of internet. En zo sluit je de TV-decoder, de computer, de Playstation, etc... aan op de switch en daarmee dus eigenlijk op 1 kabel.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Thetoeshow schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:48:
Gister gebeld met T-mobile omdat ik mocht verlengen. Ik heb ook die 20 euro korting gekregen voor de eerste 6 maanden. Eerste 6 maanden dus €27.44. Lijkt me een prima deal.
Wat voor abonnement heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:15:
[...]
Daarnaast bleek dat Solcon niet meedoet aan landelijke afspraken met overstappen, waardoor ik nu een lopende t-mobile order met overstapservice heb terwijl ik zelf heb moeten opzeggen bij Solcon.

Fingers crossed dus allemaal ;)
Iig is Solcon opgezegd en T-Mobile gebeld dat ze enkele dagen voor de opzegging van Solcon de glasvezel mogen pikken.
En dat allemaal voor 24Kitchen :+
:(

Krijg ik zojuist de link van Guidion voor een monteur afspraak : 19 juni! Dat was niet de afspraak fuckers.
T-Mobile gebeld, verhaal uitgelegd. Deze zette mij in de wacht en ging bellen. Na een tijdje komt hij terug, hij zou me doorverbinden naar iemand anders en dan kon ik nog wat uitleg geven en een afspraak maken. Netjes, dacht ik nog. Word ik doodleuk met Guidion doorverbonden welke van niets weet en ook met die 19 juni aankomt.
WEER gebeld met t-mobile, weer hele verhaal uitgelegd. Ja ze zullen het druk zijn meneer. Leuk, maar waarom kon ik bij aanvraag dan die 7 juni selecteren. Na veel gelul ging hij toch kijken of er met Guidion iets te regelen viel. Ik win de wacht en ineens .. baf lijn verbroken.
Goed begin :(

Morgen maar eens met hangende pootjes bij Solcon vragen of mijn afsluiting iets later mag.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

hidden schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:06:
[...]

Ik heb de Zyxel al.
De oude Amino A140 van vodafone worden vervangen door de kamai. nieuwe klanten krijgen een zyxel met Aria. staat ook wel op het T Mobile forum.
Nope, niet dus.

Zojuist mijn aansluitpakket gekregen.
Zyxel + de Kamai Entone amulet 515b

En dus niet de Amino Aria.

Edit: ah, wait a minute, dit is vanwege optie "Opmnemen", lees net TS

Ben benieuwd, reviews op internet over de 515b zijn niet al te best uit het verleden, en het apparaat zelf is in 2013/14 geintroduceerd door Vodafone/Tmobile.

[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 23-05-2019 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thetoeshow
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:36
rens-br schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:03:
[...]

Wat voor abonnement heb je?
Ik heb 100/100 glasvezel met TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Thetoeshow schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:00:
Ik heb 100/100 glasvezel met TV.
Duidelijk. :) Dan lijkt het er nu op dat de mensen met een internet only abonnement 20% korting krijgen en mensen met internet + TV abonnement 20 euro korting krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor iedereen die over wilde stappen naar T-Mobile vanwege het verdwijnen van de FOX zenders bij KPN en aanverwanten:

https://www.ad.nl/show/fo...bij-kpn-te-zien~abb9d742/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

rens-br schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:43:
[...]

Als je alleen een AP aansluit van Unifi, maakt het in principe niet zoveel uit wat je ervoor hangt.
Yes, dat was mijn gedachten ook. Heb onderstaande kasje (zie afbeelding) trouwens gekregen om het glasvezel om te zetten naar LAN. Dat is een CVT-3002W2A(SM-10)-PLUS-DR. Dus je hoeft niet langer van Unifi de speciale routers of switches aan te schaffen met glasvezel aansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://ultimation.nl/foto/tmobile/converter1.png
rens-br schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:43:
[...]

Betreft het vervangen van de Zyxel voor iets anders heeft volgens mij nog niemand gedaan. Het is dus ook niet duidelijk of ze nog steeds werken met VLANS die ze in de router uit elkaar trekken of dat ze ook aan de voorkant van alles veranderd hebben.
Ik zal er aankomende week eens mee gaan spelen en mijn bevindingen met jullie delen. Nog gerichte vragen? 1 vraag is die VLANS zal ik dan onderzoeken (en navragen bij de monteur).
Ik had dus ook soort gelijk iets. Ik ben in november van afgelopen jaar de aanvraag gedaan, toen was het al mogelijk om je aan te melden. Alles netjes aangemeld ook mobiel van T-Mobile genomen. Alles prima. Zou eigenlijk vorige maand ergens al overgaan naar glasvezel van T-Mobile. Afspraak gemaakt met een monteur die zou langskomen. Alles pri-ma.

Krijg ik ineens bericht dat de aansluiting niet meer gerealiseerd kan worden en dat alles opgeschort is. Ik T-Mobile bellen en zij geven aan dat KPN de lijn niet wilt vrij geven en dat terwijl KPN hier in Arnhem adverteert middels flyers e.d. dat je bij alle internet aanbieders glasvezel kan afnemen. Het staat zelfs op hun website die ze er speciaal voor ingericht hebben, met prijsvergelijker tussen alle aanbieders. Ik KPN bellen, de zaak voorleggen en zij geven ook aan dat (inderdaad) alle aanbieders gebruik mogen maken van het netwerk.

Ik T-Mobile weer bellen en wanneer ik wil inloggen in mijn account bij T-Mobile thuis om mijn klantnummer te zoeken zie ik ineens dat mijn gehele account en aanvraag zijn verwijderd. De dame aan de telefoon kon mij niets anders helpen dan opnieuw aan te melden. Dat dan maar gedaan. Tot nog toe gaat alles nog goed, ik heb de hardware thuis en binnen nu en 1,5 uur moet de monteur hier geweest zijn en kan ik zeggen of het inderdaad geslaagd is of niet.

Ik heb wel voor de zekerheid maar Tele2 maar niet opgezegd, dus ik zit straks even met een dubbele lijn, maar liever dat nog dan dat ik helemaal niets heb omdat er van alles is fout gegaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Ultimation op 24-05-2019 10:56 ]

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ultimation schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:46:
Heb onderstaande kasje (zie afbeelding) trouwens gekregen om het glasvezel om te zetten naar LAN. Dat is een CVT-3002W2A(SM-10)-PLUS-DR. Dus je hoeft niet langer van Unifi de speciale routers of switches aan te schaffen met glasvezel aansluiting.

[Afbeelding]
Jep. Dat is een mediaconverter, leveren ze al een tijdje mee. (Sinds de Huawei router)
Ik zal er aankomende week eens mee gaan spelen en mijn bevindingen met jullie delen. Nog gerichte vragen? 1 vraag is die VLANS zal ik dan onderzoeken (en navragen bij de monteur).
Ja, ben wel benieuwd hoe dat zit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Krijg je als het aansluitpakket wordt verzonden een mail?
Pakket zou begin volgende week moeten komen voor 3 juni.

[ Voor 4% gewijzigd door space-one op 24-05-2019 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

rens-br schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:58:
[...]

Ja, ben wel benieuwd hoe dat zit nu.
De monteur had vandaag pas 1 andere Zyxel geïnstalleerd, dus hij kon mij er niet veel over vertellen. Dus ik moet er mee gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ultimation schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:46:
[...]
Heb onderstaande kasje (zie afbeelding) trouwens gekregen om het glasvezel om te zetten naar LAN. Dat is een CVT-3002W2A(SM-10)-PLUS-DR. Dus je hoeft niet langer van Unifi de speciale routers of switches aan te schaffen met glasvezel aansluiting.

[Afbeelding]
Kan de glasvezelmodule uit het kastje verwijderd worden? (om deze vervolgens in een eigen router met SFP port te gebruiken)
Of is het een vaste glasaansluiting en dus geen insteekmodule?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpra
space-one schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:43:
Krijg je als het aansluitpakket wordt verzonden een mail?
Pakket zou begin volgende week moeten komen voor 3 juni.
Ja, je krijgt een track en trace en een sms. Ik kreeg 'm exact 7 dagen vantevoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathman
  • Laatst online: 22-09 18:54
LeGato23 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:29:
[...]

Kan de glasvezelmodule uit het kastje verwijderd worden? (om deze vervolgens in een eigen router met SFP port te gebruiken)
Of is het een vaste glasaansluiting en dus geen insteekmodule?
Nee dat kan niet. Hier zal je zelf een SFP-module voor moeten aanschaffen mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Barre73 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:26:
Voor iedereen die over wilde stappen naar T-Mobile vanwege het verdwijnen van de FOX zenders bij KPN en aanverwanten:

Welja.... toch geen weg meer terug nu...pas over een jaar oid.

Zit net mn rekening specificatie te bekijken van T-mobile. Daar zit ook nog wel een addertje in:
De huur van de (verouderde) TV-box, staat er voor 10 euro per maand op. Wel met een permanente korting van 5 euro per maand.

Maarja, korting is geen onderdeel van je contract, dus kan zo een keer afgelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:35:
[...]
Morgen maar eens met hangende pootjes bij Solcon vragen of mijn afsluiting iets later mag.
Solcon gebeld en uitelegt. Geen probleem, afsluiting naar latere datum verschoven :Y)
Ook netjes bevestiging van gekregen per mail.
Barre73 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:26:

KPN heeft het zelf op de spits gedreven door Fox over de rug van zijn klanten te chanteren door in de media en per brief aan te kondigen dat die zenders definitief per 1 juni as niet meer te zien zouden zijn.
Dat het ze nu gelukt is met Fox, prima. Maar ik ben al bezig met mijn overstap.
KPN heeft gegokt en gewonnen, maar ik denk (en hoop) ook een hoop klanten verloren.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Koffie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:20:
[...]

Dat het ze nu gelukt is met Fox, prima. Maar ik ben al bezig met mijn overstap.
KPN heeft gegokt en gewonnen, maar ik denk (en hoop) ook een hoop klanten verloren.
KPN kan natuurlijk alsnog meer gaan betalen of minder krijgen als ze voorheen wilden omdat er veel klanten zijn overgestapt. naar andere providers. En klanten die bij Telfort weg gaan hebben nog andere redenen om over te stappen.

[ Voor 8% gewijzigd door space-one op 24-05-2019 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
leonbong schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:00:
[...]

Hoe wordt het netwerk in de toekomst dan ingericht.
Nu is het
WAN met drie VLAN's
  1. Mangement
  2. Internet
  3. IPTV
Waarbij 2 bridged wordt doorgezet als een untagged signaal omdat IPTV stb niks vlans snapt en daarom alleen op specifieke poorten van de router voorkomt.

Wordt het nu dat 1 en 3 in de toekomst tagged en routed (intern IP-adres) wordt doorgezet en dat stb spontaan vlans snapt?
Dat alleen 2 untagged uit de router gaat komen.
Weet iemand dit?
De VLANs blijven het zelfde. de Zyxel routeert zelf het IPTV verkeer over het IPTV vlan.
ik zal alvast verklappen dat dit op korte termijn ook gaat werken voor de Huawei en Draytek modems.
Er staan nog een paar grote en leuke dingen op het programma van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:30
@hidden
Maar dat betekent dat de STB opeens VLAN-tagged verkeer snapt, anders gaat dat niet.
Of snap ik het verkeerd

[ Voor 11% gewijzigd door leonbong op 24-05-2019 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hidden
Hallo @leonbong

Ja, het verkeer achter het modem loopt gewoon door elkaar zonder vla's je stb krijgt ook een 192.168.1.x ip ipv een 10.10.x.x ip wat voorheen het geval was. de zyxel herkent de stb en gooit dat verkeer over een andere verbinding naar buiten. je heb intern dus geen vlans meer extern wel, dit word allemaal geregeld door het modem zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Laatst online: 22-09 18:54
hidden schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:20:
Hallo @leonbong

Ja, het verkeer achter het modem loopt gewoon door elkaar zonder vla's je stb krijgt ook een 192.168.1.x ip ipv een 10.10.x.x ip wat voorheen het geval was. de zyxel herkent de stb en gooit dat verkeer over een andere verbinding naar buiten. je heb intern dus geen vlans meer extern wel, dit word allemaal geregeld door het modem zelf.
Zou dat uiteindelijk ook werken met een eigen modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
Als T-Mobile het kan dan moeten tweakers het helemaal kunnen.
Ondertussen word er al uit gevogeld hoe we dat zelf kunnen gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-09 15:31
mathman schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:37:
[...]

Zou dat uiteindelijk ook werken met een eigen modem?
Je mag aannemen dat ze ongeveer hetzelfde doen als KPN, Tweak enz. Een IGMP proxy in het modem die zorgt dat je uit het lokale netwerk de multicast streams kunt joinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
hidden schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:20:
Hallo @leonbong

Als je een eigen router met daarvoor een switch met de ingestelde vlan gebruikt. Blijft dit dan werken na de software update? De ontvanger blijft dan een 10.10.x.x ip gebruiken.en alleen voor multicast streams en begin gemist.
Als je de ontvanger aansluit op het modem en deze krijgt een 192.168.1.x ip adres en je gebruikt deze ontvanger daarna achter een switch met een 10.10.x.x ip werkt de ontvanger dan nog?

Is het 192.168.1.x subnet zelf te wijzigingen bij de modems?

[ Voor 3% gewijzigd door space-one op 25-05-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
Hallo @space-one

Als je een eigen modem gebruikt veranderd er voor jou niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Laatst online: 04-06 06:30
Voor iedereen die overweegt weg te gaan bij 't mobile. Ik ben overgestapt naar telfort. Goedkoper en andere hardware (waar het mij om ging). Mijn god wat een verschil zeg. De WiFi werkt gewoon overal. Super stabiel. De tv is al helemaal bizar veel beter. Zappen etc gaat zonder vertraging. Veel meer opties etc. Niet dat de tv mij iets boeit maargoed je betaald er wel voor. Na 5 jaar tmobile nu dus eindelijk knappe wifi en tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:01

Quad

Doof

Je hebt denk ik besteld toen je nog via Telfort zelf kon bestellen?
Momenteel wordt je doorgelinkt naar KPN:
Betaal ik voor Internet 100/10! + TV €62,50 (eerste 6 maand € 35,-) + act. kosten.
Geen Fox Eredivisie 1 en ik kan geen Ziggo Sport afnemen via TV pakket.

Bovenstaand pakket is bij T-Mobile goedkoper.. 100/100 + TV voor €51,- per maand, als je telefonie neemt en in de 6e maand opzegt: €33,50 per maand.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Eerste ervaringen:

1. Ik kan mijn Mac mini (media center) niet langer bereiken via Screen sharing
2. Kan dezelfde Mac mini niet meer benaderen via 't netwerk

Ik vermoed dat Zyxel daar wat mee van doen heeft. De rest van mijn netwerk is identiek gebleven. Ik heb slechts de WiFi module van de Zyxel uitgezet. Probleem is wel dat de Zyxel wel aangeeft dat de firewall op medium staat, maar ik kan dat nergens verder veranderen. Ik ga zo maar eens op 't T-Mobile forum een draadje starten.

[ Voor 6% gewijzigd door Ultimation op 27-05-2019 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:11:
[...]

Betaal ik voor Internet 100/10! + TV €62,50 (eerste 6 maand € 35,-) + act. kosten.

Bovenstaand pakket is bij T-Mobile goedkoper.. 100/100 + TV voor €51,- per maand, als je telefonie neemt en in de 6e maand opzegt: €33,50 per maand.
Over de prijzen kan ik niks zeggen want die kloppen... Wel twee aanvullingen:
Bij KPN is Fox Eredivisie ook gewoon verkrijgbaar (9,99 per maand).
Ziggo Sport Totaal is ook verkrijgbaar (voor 14,99 per maand).

Als je bij KPN je mobiel en je vaste lijn combineert krijg je ook voordelen, net als bij T-Mobile. 1 van die voordelen is dat je gratis Fox Eredivisie kan krijgen.

En wat die snelheid betreft: ik kan het niet goed praten dat ze op papier 10 Mbit upload bieden (extra upload via een betaalde upgrade) maar in de praktijk blijkt dat circa 35 Mbit te zijn.

Maar al met al: inderdaad vreemd dat ze Telfort opheffen, roepen dat de voordelen van Telfort wel naar KPN meegaan, maar ik heb er nog niets van gezien.. Ik verwachte een soort budget abonnement bij KPN maar het is er nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:23
Bremg schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:10:
Voor iedereen die overweegt weg te gaan bij 't mobile. Ik ben overgestapt naar telfort. Goedkoper en andere hardware (waar het mij om ging). Mijn god wat een verschil zeg. De WiFi werkt gewoon overal. Super stabiel. De tv is al helemaal bizar veel beter. Zappen etc gaat zonder vertraging. Veel meer opties etc. Niet dat de tv mij iets boeit maargoed je betaald er wel voor. Na 5 jaar tmobile nu dus eindelijk knappe wifi en tv..
Is T-Mobile zo'n ramp? Ik overweeg over te stappen, maar volgens jou kan ik dat beter niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:43
@Untouchablezz20, dat staat in de post die je quote (Bremg wilde graag andere hardware gebruiken, had slechte ervaring met de Wi-Fi en slechte ervaring met TV (langzame TV box zoals ik het interpreteer)).

[ Voor 3% gewijzigd door alesandro_46 op 27-05-2019 11:52 ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:55
Untouchablezz20 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:43:
[...]

Is T-Mobile zo'n ramp? Ik overweeg over te stappen, maar volgens jou kan ik dat beter niet doen?
Nou Ik begrijp hem ook niet echt....
Telfort is als ik ernaar kijk duidelijk een stuk duurder. Zeker als we het over glasvezel hebben.
Daarnaast lees ik uit zijn bericht dat hij al 5 jaar bij TMobile zit. Als hij tussendoor geen nieuwe hardware heeft gehad kan ik wel begrijpen waarom wifi 'slecht' is en de tv kwaliteit ook.
Dat heb je als je 5 jaar bij een provider blijft en niet klaagt of om nieuwe hardware vraagt of zelf regelt.

Ik heb 0 problemen met TMobile gehad.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:28
Quad schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:11:
[...]

Waarom pak je het pakket met 2 ontvangers + opnemen als je het vergelijkt met een pakket zonder opnemen en 1 ontvanger bij T-Mobile?

Bij het 50/5 pakket met 1 ontvanger + 200/200, betaal bij KPN 57,49 na 6 maanden. Nogal een verschil met jou vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik ben vorig van Tweak naar T-Mobile gegaan.
Wat een verademing.
T-Mobile is gewoon goed en in samenwerking met de mobiele abonnementen ook nog betaalbaar.
Ik ben echt happy met T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Laatst online: 18-08 00:37
Mijn broertje overweegt van Ziggo naar T-mobile DSL over te stappen.
Nou kan hij de 100mbit lijn kiezen. Zijn hier Tweakers die daar ervanging mee hebben? Is de 100mbit echt haalbaar via DSL?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 01:21
@Joao Er is een eigen topic voor DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Laatst online: 18-08 00:37
hcQd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:39:
@Joao Er is een eigen topic voor DSL.
Oops, inderdaad :-). Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09
[...]

Met de nieuwe TV box en het nieuwe modem heb je zeker geen last van de klachten die daar genoemd werden. En mocht je wifi tekort schieten kan je altijd gebruik maken van wifi service..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
eggda schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:21:
[...]

Ik ben nieuwe klant maar de Huawei gekregen gisteren :(
Dus mijn domme switch kan dan maar het 'tagged' signaal doorgeven waar andere clients niets meekunnen...
Ik heb dus ook de oude "rommel" gekregen (Huawei en Amino 610x) 😡.

Kan ik heel mijn netwerk gaan verbouwen omdat ze nu nog 2 specifieke poorten hebben voor TV en Internet. Jammer dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:07
Segafreak83 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:18:
[...]

Ik heb dus ook de oude "rommel" gekregen (Huawei en Amino 610x) 😡.

Kan ik heel mijn netwerk gaan verbouwen omdat ze nu nog 2 specifieke poorten hebben voor TV en Internet. Jammer dit!
Op welke datum heb je besteld? Alle bestellingen na 8 mei 12:00 krijgen de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
@Segafreak83 ook de huidige modems krijgen Any port any service.
En mijn ervaring met de Huawei zijn beter dan de zyxel, de Amino 610 is de nieuwste stb van T Mobile. Dus om het nou weg te zetten als rommel omdat de nieuwe functie nog niet werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hidden schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:47:
Geldt dat ook voor Draytek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Sandermm schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:40:
[...]

Op welke datum heb je besteld? Alle bestellingen na 8 mei 12:00 krijgen de Zyxel.
Helaas voor 8 mei dus, omdat mijn vorige provider per 1 juni stopt, dus kon ik niet te lang wachten met bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
En mijn ervaring met de Huawei zijn beter dan de zyxel, de Amino 610 is de nieuwste stb van T Mobile. Dus om het nou weg te zetten als rommel omdat de nieuwe functie nog niet werkt....
Heb ik meegekregen dat die functie komt.

Bedoel ook niet letterlijk rommel, maar wel jammer dat ik niet wist dat pas met bestellingen vanaf 8 mei de nieuwe modem uitgeleverd zou worden :).

Ik ga het zien, woensdag ga ik over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik ben ff benieuwd of jullie ergens mee kunnen helpen.

Mijn broertje werkt bij zon bedrijf wat huizen en bedrijven leeg ruimt op het moment dat ze de rekening e.d. niet meer kunnen betalen. Vaak word er veel weggeflikkerd, en nu heeft mijn broertje dus een Draytek Vigor 2132FVn kunnen redden van de kliko. Nu wil ik daar eigenlijk wel wat mee gaan experimenteren met T-Mobile Thuis Glasvezel straks.

Nu kom ik alleen als user/user in dat kreng, en niet als Admin, waardoor heel veel functies dicht staan helaas. Heb verschillende dingen geprobeerd, uiteraard factory reset en een firmware upgrade geprobeerd, maar hij blijft op oude firmware en user/user block. Dit schijnt Vodafone/T-Mobile ooit dicht gezet te hebben, maar ik kom er niet langs heen.

Nu schijft het ww van het admin account rond de dwalen op het internet, maar kan hem niet vinden :P

Iemand hier enig idee hoe ik weer als admin in dat ding kan komen?

[ Voor 5% gewijzigd door Damian op 27-05-2019 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 01:21
Die router is eigendom van T-Mobile. Vreemd dat een bedrijf dat zich bezig houdt met diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 12:37
Any port any service hoeft van mij niet zo. Gebruik liever mijn eigen apparatuur. Enig idee of bridged IPTV wel blijft werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

hcQd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:07:
Die router is eigendom van T-Mobile. Vreemd dat een bedrijf dat zich bezig houdt met diefstal.
Seau Meneer moraalmidder. Normaal gesproken laten ze CPE's echt wel hangen als er Ziggo of KPN oid op staat. En op deze staat helemaal niks van provider oid. En als ie nou op marktplaats terecht was gekomen dan is het diefstal, dit is gewoon domheid :P, t zijn geen ICT-ers daar hè. Ding was in de kliko beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Laatst online: 04-06 06:30
[...]

Het was geen ramp anders had ik het niet 5 jaar volgehouden. Het werkte allemaal maar de hardware was schandalig oud. Hier heb ik ook bij tmobile over geklaagd en heb 1 keer een nieuwe (maar toen ook al 4 jaar oude) tv ontvanger gekregen. Ik had het draytek modem met extreem slechte wifi bereik. Dat modem was bedraad overigens heel goed, prima stabiel genoeg opties etc. Ik heb er een tweede router aangehangen om de wifi problemen op te lossen.

Zo'n zelfde constructie wilde ik doen om het gezeik met die entone kamai op te lossen voor de tv maar dat kan helaas niet (volgens tmobile). Misschien is tmobile tv wel te doen met een duurdere tv ontvanger maar het standaard kastje is crimineel slecht. Opstarten uitschakelen duurt langer dan een minuut. Elke week loopt dat ding meerdere keren vast. Zappen is vervelend traag. Ik heb 3 ontvangers gehad en ze waren alle 3 even slecht.

Ik ben blijkbaar op de valreep overgestapt op Telfort, wat hardwarematig volgens mij identiek is aan KPN. Tot nu toe is het een verademing. Zowel de wifi als de tv werken rap en zonder gezeur. In ons geval was het nog goedkoper ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• error33
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Grappig om t elezen dat je van T-Mobile naar Telfort goedkoper uit bent :)

Ik ga juist van Telfort naar T-Mobile om goedkoper uit te zijn.

Telfort Internet 200-200 47,50 €
T-Mobile internet 200-200 36,00 €

Komt wel omdat ik al T-Mobile mobiel bezit

macOS 15.5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 18:22
[...]

Eerlijk gezegd. Ik ben zelf ook overgestapt van tmt naar telfort nog tijdens de circusweken na krap een jaar tmt te hebben gehad.
Het modem dat ik kreeg bij mijn glasvezel aansluiting was een draytek. Drama ding.
TV-recoder is GROOT. Daarbij zit er een HDD in die altijd hoort draaien. Opnemen doe je dus ook op de decoder.
Terugkijken is ramp. Je kunt niet zoals bij kpn in de gids terugbladeren en gaan kijken.
Bij het uitzending gemist menu heb (nog steeds) geen rtl zenders. Daarvoor moet met de tv anywhere app en chromecast gaan zitten stoeien. Ook is duidelijk te zien dat de streams binnen de app minder frames hebben.

Lees hier mijn volledige review:
https://community.t-mobil...e-thuis-een-review-304804

Er zijn een hoop verbeterpunten opgevoerd, maar tot nu toe is er maar een handje vol verbeteringen doorgevoerd.
https://community.t-mobil...or-t-mobile-thuis-276166/

Pas T-mobile een degelijk tv platform heeft neergezet overweeg ik weer terug te gaan.
Over het internet zelf heb ik niets te klagen. Een paar korte landelijke uitvallen gehad, maar voor de rest stabiel.

[edit]
Nog een kleine toevoeging. De TV-recoder heeft moeite met 4K televisies. Hiervoor moet je op de tv het 4k gedeelde uitzetten. Anders heb je geen geluid....
https://community.t-mobil...-entone-amulet-515-281928

[ Voor 8% gewijzigd door debom op 28-05-2019 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:56
debom schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:08:
[...]

Eerlijk gezegd. Ik ben zelf ook overgestapt van tmt naar telfort nog tijdens de circusweken na krap een jaar tmt te hebben gehad.
Het modem dat ik kreeg bij mijn glasvezel aansluiting was een draytek. Drama ding.
TV-recoder is GROOT. Daarbij zit er een HDD in die altijd hoort draaien. Opnemen doe je dus ook op de decoder.
Terugkijken is ramp. Je kunt niet zoals bij kpn in de gids terugbladeren en gaan kijken.
Bij het uitzending gemist menu heb (nog steeds) geen rtl zenders. Daarvoor moet met de tv anywhere app en chromecast gaan zitten stoeien. Ook is duidelijk te zien dat de streams binnen de app minder frames hebben.

Lees hier mijn volledige review:
https://community.t-mobil...e-thuis-een-review-304804

Er zijn een hoop verbeterpunten opgevoerd, maar tot nu toe is er maar een handje vol verbeteringen doorgevoerd.
https://community.t-mobil...or-t-mobile-thuis-276166/

Pas T-mobile een degelijk tv platform heeft neergezet overweeg ik weer terug te gaan.
Over het internet zelf heb ik niets te klagen. Een paar korte landelijke uitvallen gehad, maar voor de rest stabiel.

[edit]
Nog een kleine toevoeging. De TV-recoder heeft moeite met 4K televisies. Hiervoor moet je op de tv het 4k gedeelde uitzetten. Anders heb je geen geluid....
https://community.t-mobil...-entone-amulet-515-281928
Hoewel ik het grotendeels eens ben met de verbeterpunten die je aandraagt, is het wel heel persoonlijk of iets een ramp wordt ervaren, of als een vaststaand feit waar je prima mee om kan gaan;

- tv decoder groot? Ligt eraan. Kom je van Ziggo dan vind je hem klein (kleiner ook dan de standaard HUMAX decoders). Kom je van KPN (zoals ik) dan is ie wat groter
- terugkijken via de gids is ruk, maar de TV Anywhere app ivm Chromecast is juist weer veel gebruiksvriendelijker dan via een afstandsbediening.
- opnemen op HD heeft voor en nadelen. Ik heb liever in de cloud.
- WiFi modem is ruk: tot voor kort was dat bij alle providers zo. Ik heb daarom 2 accesspoints in huis, ook makkelijk bij overstappen op een andere provider.

TV bij KPN glasvezel vond ik al met al dus een betere ervaring.
Toch heb ik afgelopen maand T Mobile weer met een jaar verlengd, omdat met de 6 maanden korting die je weer krijgt, er geen aanbieder is die meer dan 200 Mbit up en down levert voor een vergelijkbare prijs. Nu heb ik weer 750 voor omgerekend 52,5 euro per maand, inclusief tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 18:22
jurjen_g schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:18:
[...]

Hoewel ik het grotendeels eens ben met de verbeterpunten die je aandraagt, is het wel heel persoonlijk of iets een ramp wordt ervaren, of als een vaststaand feit waar je prima mee om kan gaan;
Is niet elke mening een persoonlijke mening?
[...]
- tv decoder groot? Ligt eraan. Kom je van Ziggo dan vind je hem klein (kleiner ook dan de standaard HUMAX decoders). Kom je van KPN (zoals ik) dan is ie wat groter
- terugkijken via de gids is ruk, maar de TV Anywhere app ivm Chromecast is juist weer veel gebruiksvriendelijker dan via een afstandsbediening.
- opnemen op HD heeft voor en nadelen. Ik heb liever in de cloud.
Komende vanaf KPN is het inderdaad een grotere decoder.
Ik denk dat het terugkijk menu van TMT veel gebruiksvriendelijker kan. Er wordt hier helaas geen gehoor aan gegeven. En ik weet ook wel dat er een tijd overheen gaat om zoiets te implementeren, maar ik krijg het idee dat tmobile zijn prio's nu op andere dingen heeft liggen. Daarbij is de framerate van de app bedroevend laag. Los of je nu een chromecast moet gebruiken om het fatsoenlijk te kunnen gebruiken.
Ik heb met opnemen al meerdere keren gehad dat de tv-gids niet synchroon liep met de uitzending op tv. Of dat er ineens een heel ander programma werd uitgezonden op tv. Klein detail hierin is was dat de tv-gids van ziggo wel het juiste programma op de gids had staan.
[...]
- WiFi modem is ruk: tot voor kort was dat bij alle providers zo. Ik heb daarom 2 accesspoints in huis, ook makkelijk bij overstappen op een andere provider.
Ik heb inmiddels ook een eigen accesspoint opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 18:56
debom schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:42:
[...]
Daarbij is de framerate van de app bedroevend laag. Los of je nu een chromecast moet gebruiken om het fatsoenlijk te kunnen gebruiken.
[...]
Meest vreemde is dat de framerate via de Android app (en dus Chromecast) een heel stuk beter is als die van de uitzending gemist app op de tv decoder. Ik vind de kwaliteit van terugkijken via Chromecast - afgezien van af en toe een buffer probleempje - prima. Wel inderdaad iets minder dan KPN, die hebben volgens mij bij uitzending gemist gewoon dezelfde kwaliteit als live, maar prima te doen voor televisie. Voor echt 4k superbeeld moet je toch naar blu-ray of de betere streaming diensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpra
mpra schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:08:
[...]

Ik heb de 11e besteld, gisteren de Zyxel binnen gekregen. Aanstaande dinsdag komt de monteur, dan zal ik het ook nog aan hem/haar vragen. Ik heb op dit moment ook nog geen enkele kabel liggen, maar van mij hoeven er niet per se 2 kabels gelegd te worden als het niet moet.
Zojuist is de monteur langs geweest. Hij was zelf nog niet op de hoogte van de Zyxel + de mogelijkheden t.a.v. het gebruik van 1 kabel. Toen had hij een collega gebeld en zei dat het idd mogelijk was.

Uiteindelijk heb ik zelf de STB op mijn switch moeten aansluiten, waar ook mijn pc op zit. Op de switch niks ingesteld en alles werkte out of the box. Tot zo ver enorm tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Het ziet er momenteel zo uit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1bLXg2YD4h67A4gsLzHEs8AN/thumb.jpg

Hoe gaat T-Mobile te werk? Wat wordt er allemaal vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
gastje01 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:18:
[...]

Any port any service hoeft van mij niet zo. Gebruik liever mijn eigen apparatuur. Enig idee of bridged IPTV wel blijft werken?
Mijn setup is bridged. Eigen router/sfp (ipv Zyxel geloof ik) + Amino 610 en het lijkt me dat ik zeker niet de enige ben met deze opzet. Lijkt me prijstechnisch ook niet heel interessant om bij alle klanten apparatuur te gaan vervangen enkel om routed iptv te kunnen doen. Of er moet een herconfig van router gedaan worden, maar weet niet of die Zyxel igmp proxy dingen kan doen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobi123
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-03 18:11
Tobi123 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:56:
[...]

Dit had ik ook. Abonnement gaat per 3 juni in en de afspraakkalender van Guidion drukte bij mij steeds 17 juni of later door voor de installatiedatum. Toch wel erg lang wachten op werkend internet. Toen gebeld met Guidion en de medewerker heeft nu handmatig een afspraak gemaakt voor 4 juni.
UPDATE:

Het was ook te mooi om waar te zijn, ik dacht dat ik het allemaal lekker geregeld had. Gisteren door Guidion gebeld dat mijn afspraak moet worden verzet naar op z'n vroegst 19 juni...

Vandaag maar even met T-Mobile bellen hoe nu verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 22:01

Quad

Doof

Tobi123 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:09:
[...]

UPDATE:

Het was ook te mooi om waar te zijn, ik dacht dat ik het allemaal lekker geregeld had. Gisteren door Guidion gebeld dat mijn afspraak moet worden verzet naar op z'n vroegst 19 juni...

Vandaag maar even met T-Mobile bellen hoe nu verder.
Is al een keer eerder (door mij) geopperd voor dit soort zaken, mogelijk dat T-Mobile iets met T-Mobile unlimited 4G wat kan regelen, een tijdelijke 4G router in bruikleen tot glasverbinding is opgeleverd.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

Yucko

One clown to rule them all !

in mijn geval (vanwege Telfort fuckup) kreeg ik van T-Mobile tot 2x een unlimited 4G bundel van steeds 7 dagen zodat ik thuis een hotspot kon opzetten. Dit omdat ik reeds een mobiel abo van dezelfde club had ;)

Vrouwlief hoefde daardoor niet van haar Netflix/Videoland verslaving af te kicken >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Yucko op 29-05-2019 12:50 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Nadat vanochtend vroeg om 07:00 de huidige aanbieder ermee stopte.

Heb ik zelf de boel aangesloten in de meterkast. Muv de glasvezel naar UTP omzetting, die van KPN hing er nog. Dus alles ingeprikt en het werkte gewoon.

Monteur heeft vanmiddag de controle gedaan en was allemaal goed. Muv het tv kastje, ding heeft blijkbaar problemen met HDCP 2.2 en nieuwere receivers ;(.

Er is één iemand geweest die blijkbaar via support nieuwe "4K" software heeft gehad en sindsdien werkt het.

Helaas kwam zowel de monteur als ik niet verder dan de 2de lijn en niemand wist ergens iets vanaf.. Rechtstreeks op de tv werkt wel, maar dat wil ik juist niet.

En in de router zit je subnet 192.168.1 gewoon vast.. Waarom nou?

Wie heeft er een tip voor een goede eigen router mèt vlan ondersteuning? Heb gezocht, maar kan moeilijk vinden welke router het nu wel ondersteund en welke niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Segafreak83 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:53:

En in de router zit je subnet 192.168.1 gewoon vast.. Waarom nou?
In de Zyxel kun je dit gewoon instellen. Kies je eigen iprange.
Zelfs extra subnetten zijn gewoon aan te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jGILMQ2JMmzzQs9sS5pG9t45/thumb.png

Vanochtend zelf ook om 7 uur afgesloten van Telfort.
Nu met Zyxel modem erin van t-mobile.
Abonnement is 50/50. Praktijk via wifi toppen te halen op speedtest.net van 300/300, gemiddeld 150/150 en minimaal 90/90.

Prima!

Alles dus zeer goed geregeld: korte bestel --> levertijd (besteld op de dag nadat bekend werd dat Zyxel modem in pakket zat)
Telfort opzeggen, zelf gedaan (per 1 juni)
T-mobile heeft technische schakeling via Guidion zelf op vandaag gezet, nadat ik in de planning de monteur vroeg op vandaag (wilde eigenlijk 24/5, maar die werd afgezegd).
Vandaag eerst vroeg in de middag, maar monteur was verhinderd. Direct nieuwe afspraak gekregen voor 16u. Die was goed op tijd, en kan sinds 16.15 alweer op internet (wel hele dag afgesloten geweest helaas).

Je kunt zelfs een USB schijf inpluggen en de media-server functie aanzetten op de Zyxel.

De zyxel ondersteund ook EasyMesh. Nog even uitzoeken hoe ik dat ga gebruiken met mijn andere AP's

[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 29-05-2019 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Get!em schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:05:
[...]

In de Zyxel kun je dit gewoon instellen. Kies je eigen iprange.
Zelfs extra subnetten zijn gewoon aan te maken.

[Afbeelding]

Vanochtend zelf ook om 7 uur afgesloten van Telfort.
Nu met Zyxel modem erin.
Abonnement is 50/50. Praktijk via wifi toppen te halen op speedtest.net van 300/300, gemiddeld 150/150 en minimaal 90/90.

Prima!

Alles dus zeer goed geregeld: korte bestel --> levertijd (besteld op de dag nadat bekend werd dat Zyxel modem in pakket zat)
Telfort opzeggen, zelf gedaan (per 1 juni)
T-mobile heeft technische schakeling via Guidion zelf op vandaag gezet, nadat ik in de planning de monteur vroeg op vandaag (wilde eigenlijk 24/5, maar die werd afgezegd).
Vandaag eerst vroeg in de middag, maar monteur was verhinderd. Direct nieuwe afspraak gekregen voor 16u. Die was goed op tijd, en kan sinds 16.15 alweer op internet (wel hele dag afgesloten geweest helaas).
Helaas gaat dat dus niet bij het Huawei modem.

Mooie snelheden haal je. Ik blijf echt steken bij 47 up/down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6VZYwViSFXgkhhekO2exCvSH/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Lijkt wel alsof ze je verkeerd geprovisiond hebben mbt snelheid.

Vraag niet hoe het kan, geniet ervan 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Gister T-Mobile 750/750 alles-in-1 besteld, kreeg niet lang erna mail van Ziggo dat het opgezegd was, en dat ik kon bellen om "zeker te zijn dat ik niet voor onverwachtte kosten zou komen te staan". Dus vandaag even gebeld, bleek volgens Ziggo de telefoon nummerportering niet te zijn aangevraagd door T-Mobile. Dus ik T-Mobile maar even bellen, zou sowieso geregeld worden, maar op een iets later moment, maar voor de zekerheid alsnog even sneller geregeld.

De beste man van T-Mobile zei ook nog dat ik een "nog nieuwer Zyxel model" zou krijgen, met mediaconverter ingebakken, dus de fiber direct in het modem. Hij had 'm zelf nog niet kunnen vasthouden, dus wist niet de details.. Ik hoop 't eigenlijk niet dat dit klopt, want ik heb een ethernetkabel mijn meterkast uitlopen, zodat die Zyxel mooi in de trapkast had gekund, waar ik meer mogelijkheden tot aansluitien van TV en andere apparatuur heb. En bovendien is de wifi ontvangst dan een stuk beter.

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Eerste review T-Mobile tv + opnemen: in 1 woord: DRAMA.
Ik hoop dat eea nog te fixen is, maar voorlopig kunnen we niet normaal tv kijken.

Eerste opstart in bijzijn van monteur: prima, echter alleen NPO 1, 2, 3 geven beeld. Moest nog geupdate worden volgens monteur.
Daarna restart + update: Uiteindelijk beeld op alle zenders. TV heeft rest van de tijd op 2 RTL zenders gestaan.

Daarna overgeschakeld op uitzending gemist. Geen RTL daar te vinden, en op de zenders die er wel zijn, bijna geen programma's te vinden (Terwijl die bij Telfort op dezelfde zender wel te vinden waren, oa op NET5).
Uiteindelijk een programma op NPO2 uitgekozen.
Start - na 5 minuten vastloper.
Terug naar live tv.
opnieuw - meteen na starten vastloper, klok in beeld blijft stilstaan, klok op front met blauwe ledjes loopt door.
Terug naar live tv.
Nog 1 poging, helaas zelfde.
Dan maar herstart:

Nu helemaal geen beeld meer na opstarten van Entone logo, daarna controleren van verbindingstatus en ophalen zenderlijst. Beeld blijft zwart, afstandsbediening doet niks.

Edit 1

Nu na 15 minuten ineens weer beeld. Klok in beeld is echter nog van slag: staat op ma 1 januari, 1 uur snachts (+ aantal minuten na herstart).
Verder: alleen NPO 1,2,3 en geen zenderlijst/gids.
Zo nog maar nog eens een herstart overwegen.

Iemand tips in deze?

Edit 2
Later zal het opnemen ook wel leuk worden, serie opnemen lijkt een missende functie. Edit, je moet een bestaande opname openen en editen om hem op herhalen te zetten.

Edit 3
Continue restarts:
Nu na 4x herstarten, eindelijk weer beeld. Echter internet valt nu ook regelmatig weg. Lijkt ergens dus een verbindings issue te zijn.

Edit 4
Gids op de tv nu nog tergend traag. 1minuut zwart beeld, daarna pas gids. Uitzending gemist menu blijft zwart. Opname instellen duurt 5 minuten voor 1 programma.

[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 29-05-2019 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Bij mij werkte de TV ook niet denderend. Veel blokken enzo. Ik heb het UTPkabeltje vervangen, daarna geen problemen meer. Guidion had een of ander raar plat UTPkabeltjes gebruikt wat blijkbaar niet zo denderend was.
verders:
Bedraad haal ik 70, draadloos zelfs wel 130. Op n 50 abb. Zo haal je draadloos ook paar vertekken verder nog heel wat. Het lijkt me een keuze, gezien verschil met bedraad. Mij hoor je niet klagen.

Ik heb net een weel dienst, nog Huawei. Valt me niet tegen, maar wel wat geks. Ik zette hem op g lege kanaal 13 waar alleen n heel zacht flardje 11 zat, sterkste signalen zityen op 1, 6, 8 hier. Meteen boven niks meer, ook niet op 5G. Maar niks storends te detecteren. Op kanaal 6 was t weer prima. Vaag.
Ook vaag is dat je in t menu niet alles kan instellen, bijv niet het kanaal. Gek genoeg kan je in het t-mobilethuis portaal wel dat soort dingen instellen en day reageert semionmiddelijk.
Wifi nu uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Schrudde schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:53:
Bij mij werkte de TV ook niet denderend. Veel blokken enzo. Ik heb het UTPkabeltje vervangen, daarna geen problemen meer. Guidion had een of ander raar plat UTPkabeltjes gebruikt wat blijkbaar niet zo denderend was.
verders:
Bedraad haal ik 70, draadloos zelfs wel 130. Op n 50 abb. Zo haal je draadloos ook paar vertekken verder nog heel wat. Het lijkt me een keuze, gezien verschil met bedraad. Mij hoor je niet klagen.

Ik heb net een weel dienst, nog Huawei. Valt me niet tegen, maar wel wat geks. Ik zette hem op g lege kanaal 13 waar alleen n heel zacht flardje 11 zat, sterkste signalen zityen op 1, 6, 8 hier. Meteen boven niks meer, ook niet op 5G. Maar niks storends te detecteren. Op kanaal 6 was t weer prima. Vaag.
Ook vaag is dat je in t menu niet alles kan instellen, bijv niet het kanaal. Gek genoeg kan je in het t-mobilethuis portaal wel dat soort dingen instellen en day reageert semionmiddelijk.
Wifi nu uitstekend.
Hoe halen jullie die snelheden?! Ben best jaloers 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Schrudde schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:53:

Ik heb net een weel dienst, nog Huawei. Valt me niet tegen, maar wel wat geks. Ik zette hem op g lege kanaal 13 waar alleen n heel zacht flardje 11 zat, sterkste signalen zityen op 1, 6, 8 hier. Meteen boven niks meer, ook niet op 5G. M
Kanaal 13 is dan ook een gek kanaal op 2.4Ghz. Sommige apparaten werken er ook niet op.

5Ghz heeft zn eigen kanalen, tellend vanaf 40. En dat is logisch dat die niet op zolder werkt.

Internet klappert hier nu. Als er verbinding is, top, tot boven de 300. Maar elke 10 minuten niks meer.
Home automation werkt nu ook niet meer. Moet lampen uit doen met stekker of knop.

[ Voor 15% gewijzigd door Get!em op 29-05-2019 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Laatst online: 21-07 23:14
Ik ga binnenkort verhuizen, naar nieuwbouw met glasvezel en T-Mobile. Bestelling is de 20ste mei geweset, dus ik krijg denk ik die Zyxel VMG8825-T50 en mediaconverter. Voor zover ik snap maakt die converter van glas UTP en die gaat het modem in. Daardoor zou ik ook een ander modem kunnen gebruiken.

Momenteel is mijn setup zo;

Ziggo Modem Bridged
      |
      +--- Ubuntu Server
               |
               +--- Switch --- Desktop 1
               |               Desktop 2
               |               NAS
               |
               +--- Wifi ----- Laptop 1
                               Laptop 2

Er gaat dus een kabel van het bridged modem naar de Ubuntu server. Die heeft een static public IP en regelt verder alles voor het thuisnetwerk. Draaien ook verschillende servers op.

Is die setup nu mogelijk met T-Mobile? Gedraagt die Zyxel zich nog wel als modem, of eigenlijk alleen als router? Ik weet dat hij niet te bridgen is, maar is dit een werkbare setup?

Media Converter
      |
      +--- Ubuntu Server
               |
               +--- Switch --- Desktop 1
               |               Desktop 2
               |               NAS
               |
               +--- Wifi ----- Laptop 1
                               Laptop 2

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 23:17
Ja hoor, dat werkt prima. Mogelijk dien je wel even vlan 300 te specificeren op je interface naar de mediaconverter.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Bremg schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:48:
[...]

Het was geen ramp anders had ik het niet 5 jaar volgehouden. Het werkte allemaal maar de hardware was schandalig oud. Hier heb ik ook bij tmobile over geklaagd en heb 1 keer een nieuwe (maar toen ook al 4 jaar oude) tv ontvanger gekregen. Ik had het draytek modem met extreem slechte wifi bereik. Dat modem was bedraad overigens heel goed, prima stabiel genoeg opties etc. Ik heb er een tweede router aangehangen om de wifi problemen op te lossen.

Ik ben blijkbaar op de valreep overgestapt op Telfort, wat hardwarematig volgens mij identiek is aan KPN. Tot nu toe is het een verademing. Zowel de wifi als de tv werken rap en zonder gezeur. In ons geval was het nog goedkoper ook.
Jammer. Ik heb geen klagen. T-Mobile heeft op een enkele landelijke storing na vrijwel nooit problemen via glas. Uiterst stabiel. En de Draytek modem? Die heb ik vervangen voor een Asus RT-68U. Heb gewoon een NT op de grondplaat gedrukt, in eerder stadium had ik een TP link MC220L (Gigabit Ethernet Media converter) er voor hangen.

Vrijheid van hardware, die vindt je niet bij KPN (Telfort is als merknaam aan het verdwijnen n.l.). Die hebben de verschrikkelijke dichtgetimmerde Experiabox V10(A).

Uiteraard snap ik jouw overweging, inzake het kijken naar de kosten. Elke provider heeft eigen hardware, maar dat moeten ze aan banden leggen: eigen vrijheid en keuze in hardware. De provider levert de lijn, en daarmee zouden ze de consument meer vrijheid moeten geven en laten. Dat opdringen van eigen hardware is voor de gemiddelde consument een uitkomst, voor de gemiddelde Tweaker niet. :+

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr.Master schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 04:20:
[...]

Jammer. Ik heb geen klagen. T-Mobile heeft op een enkele landelijke storing na vrijwel nooit problemen via glas. Uiterst stabiel. En de Draytek modem? Die heb ik vervangen voor een Asus RT-68U. Heb gewoon een NT op de grondplaat gedrukt, in eerder stadium had ik een TP link MC220L (Gigabit Ethernet Media converter) er voor hangen.

Vrijheid van hardware, die vindt je niet bij KPN (Telfort is als merknaam aan het verdwijnen n.l.). Die hebben de verschrikkelijke dichtgetimmerde Experiabox V10(A).

Uiteraard snap ik jouw overweging, inzake het kijken naar de kosten. Elke provider heeft eigen hardware, maar dat moeten ze aan banden leggen: eigen vrijheid en keuze in hardware. De provider levert de lijn, en daarmee zouden ze de consument meer vrijheid moeten geven en laten. Dat opdringen van eigen hardware is voor de gemiddelde consument een uitkomst, voor de gemiddelde Tweaker niet. :+
Bij KPN kan je al lang je eigen hardware gebruiken. Daar waren op Tweakers al jaren geleden topics over. Er was zelf een keurige website voor opgezet door een Tweaker (netwerkje.com) waar precies op stond wat je moest weten.
En net als bij TMO moet je dan wel het een en ander instellen qua Vlans en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tv kast entone Nog maar weer eens twee keer herstart vanochtend.
Pas na tweede herstart eindelijk werkende onderdelen als Gids, gemist en correcte tijd.
Tot dan toe steeds zwart scherm gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door goldvinger op 30-05-2019 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Get!em schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:29:
[...]

Kanaal 13 is dan ook een gek kanaal op 2.4Ghz. Sommige apparaten werken er ook niet op.

5Ghz heeft zn eigen kanalen, tellend vanaf 40. En dat is logisch dat die niet op zolder werkt.
36 toch ? Was dat niet zelfs een high powerkanaal dacht ik. Maar goed, daar had ik niks aan gewijzigd.
Ik ken t verschil in bereik. Ik snap alleen niet hoe een kanaalwisel op 2.4 invloed kan hebben op 5GHz.

[ Voor 10% gewijzigd door Schrudde op 30-05-2019 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
Hier gisteren overgezet van kpn naar t-Mobile glasvezel, bij KPN was de download en upload stabiel, nu is de download stabiel maar de upload komt niet boven de 40 mbit uit, contact gehad en ze sturen opnieuw een monteur. Ik denk dat het probleem in de MediaConverter zit, want de lijn is tot gisteren goed geweest en aan de router en dergelijke is niets veranderd, enige verschil is de hueawai modem, echter heb ik die er al tussenuit met vlan 300. Kabels alles gecontroleerd en vervangen, maar helaas geen effect. Iemand anders dit wel eens gehad?

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Is er iemand zo vriendelijk om een filmpje te maken van de ITV? Ben heel erg benieuwd naar de snelheid van het zappen, en hoe de TV-gids eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Zanzibar-1337 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:05:
Hier gisteren overgezet van kpn naar t-Mobile glasvezel, bij KPN was de download en upload stabiel, nu is de download stabiel maar de upload komt niet boven de 40 mbit uit, contact gehad en ze sturen opnieuw een monteur. Ik denk dat het probleem in de MediaConverter zit, want de lijn is tot gisteren goed geweest en aan de router en dergelijke is niets veranderd, enige verschil is de hueawai modem, echter heb ik die er al tussenuit met vlan 300. Kabels alles gecontroleerd en vervangen, maar helaas geen effect. Iemand anders dit wel eens gehad?
Heb je de KPN Mediaconverter nog in gebruik, of heb je degene van T-Mobile er nu hangen?

Ik twijfel namelijk om ook contact op te nemen. Blijf echt steken op 47 down en 47, en soms nog lager bij een speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:27
Ik ben ook aan het denken om over te stappen van KPN naar T-mobile. Puur omdat de aanbieding bij de overgang van ON naar KPN afloopt en ik de standaard KPN prijs veelste hoog vind. Ik gebruik nu de Mediaconverter die mooi op de grondplaat zit van KPN met daarachter een Asus modem die VLAN's ondersteund.
Als ik dit topic goed lees gebruikt T-mobile ook gewoon VLANs en volgens mij kan ik precies dezelfde hardware blijven gebruiken? Ik hoop niet dat ik zoals hier in het topic wordt gezegd zo'n vreselijke mediaconverter krijg die niet op de FTU klikt. Ik heb eigenlijk helemaal geen monteur nodig volgens mij, maar ja die kosten komen er verplicht bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Unicron op 30-05-2019 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Segafreak83 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:35:
[...]

Heb je de KPN Mediaconverter nog in gebruik, of heb je degene van T-Mobile er nu hangen?

Ik twijfel namelijk om ook contact op te nemen. Blijf echt steken op 47 down en 47, en soms nog lager bij een speedtest.
Nee het kastje van T Mobile, zo'n klein zwart ding, klikt inderdaad niet op de ftu maar hangt eronder bij mij. Heb zelf 100/100 trouwens. Jij 50/50 neem ik aan?
Unicron schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:54:
Ik ben ook aan het denken om over te stappen van KPN naar T-mobile. Puur omdat de aanbieding bij de overgang van ON naar KPN afloopt en ik de standaard KPN prijs veelste hoog vind. Ik gebruik nu de Mediaconverter die mooi op de grondplaat zit van KPN met daarachter een Asus modem die VLAN's ondersteund.
Als ik dit topic goed lees gebruikt T-mobile ook gewoon VLANs en volgens mij kan ik precies dezelfde hardware blijven gebruiken? Ik hoop niet dat ik zoals hier in het topic wordt gezegd zo'n vreselijke mediaconverter krijg die niet op de FTU klikt. Ik heb eigenlijk helemaal geen monteur nodig volgens mij, maar ja die kosten komen er verplicht bij.
Klikt niet op de ftu, helaas. Ja met vlans werkt prima, dus je kan het zo omzetten. Helaas verplichten ze de monteur, maar die heeft niet gezien dat mijn upload zo beroerd is...

[ Voor 48% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 30-05-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Zanzibar-1337 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:01:
[...]

Nee het kastje van T Mobile, zo'n klein zwart ding, klikt inderdaad niet op de ftu maar hangt eronder bij mij. Heb zelf 100/100 trouwens. Jij 50/50 neem ik aan?
Wow, dat is inderdaad wel een verschil ja. Ik heb inderdaad 50/50. Hopelijk vinden ze de oorzaak bij jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Segafreak83 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:02:
[...]

Wow, dat is inderdaad wel een verschil ja. Ik heb inderdaad 50/50. Hopelijk vinden ze de oorzaak bij jou. :)
Denk dat de MediaConverter verkeerd is, morgen bellen voor een afspraak met Guidion. Had de helpdesk aan de lijn en ze nemen een marge van 10%, dus wanneer je minder dan 45 haalt zou ik bellen. Glasvezel moet gewoon maximaal gaan...

Bij kpn haalde ik 110/120 op een 100/100 lijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 30-05-2019 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Zanzibar-1337 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:05:
[...]

Denk dat de MediaConverter verkeerd is, morgen bellen voor een afspraak met Guidion. Had de helpdesk aan de lijn en ze nemen een marge van 10%, dus wanneer je minder dan 45 haalt zou ik bellen. Glasvezel moet gewoon maximaal gaan...

Bij kpn haalde ik 110/120 op een 100/100 lijn.
Dank voor de tip 👍. Bij Telfort zat ik strak tegen de 50/50 aan.

Nu wisselt ie steeds tussen 46 a 47, dus is de marge nog net binnen de 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Segafreak83 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:17:
[...]

Dank voor de tip 👍. Bij Telfort zat ik strak tegen de 50/50 aan.

Nu wisselt ie steeds tussen 46 a 47, dus is de marge nog net binnen de 10%.
Als ik hier zo terug lees zijn de mensen met het Zyxel modem erg tevreden, kijken of we een wissel kunnen doen, lijkt me een goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Zanzibar-1337 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:19:
[...]

Als ik hier zo terug lees zijn de mensen met het Zyxel modem erg tevreden, kijken of we een wissel kunnen doen, lijkt me een goed plan.
Dus je hebt nu de Huawei HG659? Wanneer had je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Untouchablezz20 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:22:
[...]

Dus je hebt nu de Huawei HG659? Wanneer had je besteld?
Klopt, heb besteld op 25 april, lees nu online dat alle klanten die na 8 mei besteld hebben de zyxel krijgen, krom eigenlijk aangezien het pakket pas maandag is binnen gekomen..

[ Voor 25% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 30-05-2019 20:29 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie