Ik wou het via Breedbandwinkel.nl bestellen, die hebben €20 cashback. Is Cashbackxl.nl betrouwbaar? Het klinkt nogal, schimmig.alesandro_46 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 07:44:
[...]
Vergeet de cashback niet (CashbackXL = € 72,50 retour bij alles in 1, Cashbacktotaal = € 68,- retour bij alles in 1).
Ja zeker, werkt perfect en is betrouwbaar. Ik gebruik CashbackXL bij bijna al mijn bestellingen (Banggood, Ali, Ebay, Thuisbezorgd, Booking, Independer, Energie, etc..) en ze hebben mij inmiddels zo'n 130 euro uitbetaald.Tobi123 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:57:
Is Cashbackxl.nl betrouwbaar? Het klinkt nogal, schimmig.
En mocht Cashback op een of andere manier niet worden opgepakt, kan je een claim maken en binnen 2 weken wordt het alsnog toegekend (mits volgens de regeltjes gedaan).
[ Voor 42% gewijzigd door rens-br op 15-05-2019 12:10 ]
@Soundwork @RR2USA
Ik heb vandaag even contact gehad met de klantenservice, aangezien ik in de thuisomgeving ineens de wifi instellingen van mijn overburen had staan.
Meteen even over de dropouts gehad, een paar testen gedaan en zij konden verder niets zien. Aangezien mijn radio (stb) aanstaat voor de hond en die na 2 uur begint te stotteren, hebben ze toch even verder gekeken.
Als ik langer dan 4 uur weg ben, staat mijn stb ineens op radio 1 en NL1.
Dit is doorgezet naar de 2de lijn, dus misschien komt hier nog wat uit
Ik heb vandaag even contact gehad met de klantenservice, aangezien ik in de thuisomgeving ineens de wifi instellingen van mijn overburen had staan.
Meteen even over de dropouts gehad, een paar testen gedaan en zij konden verder niets zien. Aangezien mijn radio (stb) aanstaat voor de hond en die na 2 uur begint te stotteren, hebben ze toch even verder gekeken.
Als ik langer dan 4 uur weg ben, staat mijn stb ineens op radio 1 en NL1.
Dit is doorgezet naar de 2de lijn, dus misschien komt hier nog wat uit
who put a "stop payment" on my reality check
Ik controleer ook bij al m'n bestellingen of er een cashback te halen valt. Zowel shopkorting als Cashbackxl.rens-br schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:06:
[...]
Ja zeker, werkt perfect en is betrouwbaar. Ik gebruik CashbackXL bij bijna al mijn bestellingen (Banggood, Ali, Ebay, Thuisbezorgd, Booking, Independer, Energie, etc..) en ze hebben mij inmiddels zo'n 130 euro uitbetaald.
En mocht Cashback op een of andere manier niet worden opgepakt, kan je een claim maken en binnen 2 weken wordt het alsnog toegekend (mits volgens de regeltjes gedaan).
Via shopkorting een totaal van 360 euro in 4 jaar, Cashbackxl 180 in net een jaar tijd.
Ik kom er net pas achter, maar schijnbaar heb je deze hele week tot en met 19 mei FOX Sports 1 tm 6 bij T-Mobile Thuis vrij beschikbaar als je TV afneemt.
[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 15-05-2019 20:10 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Vanochtend even gebeld over mijn aanvraag die nog in de bedenkperiode zit. Aangegeven dat ik eigenlijk telefonie had willen hebben.Barre73 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:47:
[...]
Ja dat klopt. Door het toevoegen van telefonie à 2,50 per maand krijg je 60 euro extra korting in de eerste 6 maanden PLUS het vervallen van 37,50 eenmalige kosten. Totale winst: 82,50 euro.
Bij het bestellen geef je geen nummerportering op (mocht je überhaupt nog een vast nummer hebben) waardoor je gewoon een nieuw nummer krijgt. Daar doe je niks mee. Je belt er niet mee en je geeft het aan niemand door. Na 6 maanden telefonie opzeggen en klaar. In je eerste jaar mag je alles wijzigen behalve internet. Dat is je vaste component.
En hou rekening met dat combivoordeel dankzij je mobiele abonnement. Als jij een 100/100 Mbit abonnement wil is het dus voldoende om een 50/50 abonnement te bestellen. En zo verder...
Daar waar mijn collega gisteren zijn bestaande aanvraag moest annuleren en een nieuwe indien, kon de medewerker mijn aanvraag gewoon aanpassen.
Aansluitkosten ed vervielen allemaal netjes
Tijd voor een nieuwe sig..
Na opzegging, kort geleden mijn apparatuur terug gestuurd naar T-Mobile. Krijg ik mail dat ik een onderdeel niet zou hebben geretourneerd. Nabellen met helpdesk leert dat het verkeerd in het "automatische " systeem staat. Kunnen ze niets aan doen als ik de boete moet betalen, dan bellen en dan krijg ik een credit betaling... . Dit is natuurlijk absurd om van hun software mijn probleem te maken. Iemand hier ervaring mee / hoe dit op te lossen?
[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 17-05-2019 09:35 ]
Wat is het probleem dan? Je betaald de boete en je krijgt het weer terug gestort?klavertje3 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:40:
Na opzegging, kort geleden mijn apparatuur terug gestuurd naar T-Mobile. Krijg ik mail dat ik een onderdeel niet zou hebben geretourneerd. Nabellen met helpdesk leert dat het verkeerd in het "automatische " systeem staat. Kunnen ze niets aan doen als ik de boete moet betalen, dan bellen en dan krijg ik een credit betaling... . Dit is natuurlijk absurd om van hun software mijn probleem te maken. Iemand hier ervaring mee / hoe dit op te lossen?
.
Het probleem is dat ze hem eerst een boete laten betalen voor een probleem dat bij T-Mobile ligt.wackidth schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:19:
[...]
Wat is het probleem dan? Je betaald de boete en je krijgt het weer terug gestort?
Dat is de omgekeerde wereld.
Ja... hij krijgt hem terug, maar je weet niet wanneer dat is en of er wellicht NOG een software probleem is waardoor hij de boete helemaal niet terug krijgt.
Ik zou niet betalen en T-Mobile niet hun probleem jouw probleem laten maken.
http://www.deyterra.com
Zoiets als beren op de weg zien.... Misschien gaat T-mobile wel failliet zie je nooit meer iets terug.rally schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:28:
[...]
Het probleem is dat ze hem eerst een boete laten betalen voor een probleem dat bij T-Mobile ligt.
Dat is de omgekeerde wereld.
Ja... hij krijgt hem terug, maar je weet niet wanneer dat is en of er wellicht NOG een software probleem is waardoor hij de boete helemaal niet terug krijgt.
Ik zou niet betalen en T-Mobile niet hun probleem jouw probleem laten maken.
Gewoon er voor zorgen dat je die toezegging zwart op wit hebt of het gesprek hebt opgenomen.
[ Voor 7% gewijzigd door wackidth op 17-05-2019 12:39 ]
.
Ze hebben ook zwart op wit dat mijn apparatuur compleet is ingeleverd........Dus dat geeft weinig vertrouwen.wackidth schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:37:
[...]
Zoiets als beren op de weg zien.... Misschien gaat T-mobile wel failliet zie je nooit meer iets terug.
Gewoon er voor zorgen dat je die toezegging zwart op wit hebt of het gesprek hebt opgenomen.
Ik hoopte eigenlijk dat iemand anders dit probleem herkent en misschien een oplossing had.
Gisteren mijn overstap naar T-Mobile. Ik gaf aan, bij de monteur, graag de Zyxel met vrije poorten en TV en internet over dezelfde kabel te krijgen ivm situatie hier thuis. De monteur belde met T-Mobile en die gaven aan dat er ook een firmware upgrade (in plm 3 maanden) komt voor de Huawei waarbij alle poorten voor alles bruikbaar zijn.
Tevens was de informatie daar dat die periode van 3 maanden ook gold voor de Zyxel's. Weet dus niet of de Zyxels die nu uitgeleverd worden al die firmware hebben.
Voorlopig dus geinstalleerd hier zonder TV, omdat er niet echt een 2e kabel getrokken kan worden - zeker niet voor 3 maanden.
Tevens was de informatie daar dat die periode van 3 maanden ook gold voor de Zyxel's. Weet dus niet of de Zyxels die nu uitgeleverd worden al die firmware hebben.
Voorlopig dus geinstalleerd hier zonder TV, omdat er niet echt een 2e kabel getrokken kan worden - zeker niet voor 3 maanden.
Ik zag ineens de optie om het bedenktijd te kunnen overslaan... Dit gedaan aangezien ik zeker weet dat ik t-mobile thuis wil.
Is deze optie nieuw? Ik heb het namelijk niet eerder gezien...
Kan je de Zyxel dan niet even in de ruimte zetten waar nu wel die UTP kabel uitkomt? Of is dat weer lastig met andere dingen?eggda schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:42:
Gisteren mijn overstap naar T-Mobile. Ik gaf aan, bij de monteur, graag de Zyxel met vrije poorten en TV en internet over dezelfde kabel te krijgen ivm situatie hier thuis. De monteur belde met T-Mobile en die gaven aan dat er ook een firmware upgrade (in plm 3 maanden) komt voor de Huawei waarbij alle poorten voor alles bruikbaar zijn.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Verwijderd
Klopt, vertelde een medewerker in februari (dit jaar) ook tegen mij, over ca. 3 maanden komt er mogelijk een update voor bestaande apparatuur, ik heb maar gekozen voor eigen Unifi devices. Blijkbaar blijven ze ~3 maanden herhalen.eggda schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:42:
In principe heb je dit overal wel, het wordt alleen niet altijd en overal gemeld en bedrijven mogen dit ook weigeren.Joao schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:28:
Ik zag ineens de optie om het bedenktijd te kunnen overslaan... Dit gedaan aangezien ik zeker weet dat ik t-mobile thuis wil.
T-Mobile biedt het in ieder geval al meer dan 3 maanden aan. In het Vodafone tijdperk had ik 5 jaar geleden ook de mogelijkheid van de 14 dagen cooldown periode af te zien.
Vaak loont het om na een bestelling even contact op te nemen met het bedrijf en aan te geven dat je afziet van de cooldown periode. Bij T-Mobile is het gelukkig al sowieso netjes geregeld en kun je dit tijdens de procedure zelf al aangeven :-)
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2019 15:23 ]
Ik heb de Huawei, niet de Zyxel. Meterkast (met NAS en raspberry voor domoticz) is op bg en rest van huis op 2e,3e en 4e etage en maar 1 UTP kabel naar boven naar switch voor verbindingen in de rest van het huis. Van daar ook maar weer 1 UTP naar woonkamer waar de TV staat...Barre73 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:16:
Kan je de Zyxel dan niet even in de ruimte zetten waar nu wel die UTP kabel uitkomt? Of is dat weer lastig met andere dingen?
Hoop dat die nieuwe firmware vlot doorkomt
Nee, dan gaat het ook niet werken om die Huawei in de woonkamer te krijgen....eggda schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:28:
[...]
Ik heb de Huawei, niet de Zyxel. Meterkast (met NAS en raspberry voor domoticz) is op bg en rest van huis op 2e,3e en 4e etage en maar 1 UTP kabel naar boven naar switch voor verbindingen in de rest van het huis. Van daar ook maar weer 1 UTP naar woonkamer waar de TV staat...
Hoop dat die nieuwe firmware vlot doorkomt
Iets anders... sinds enkele dagen merk ik dat mijn verbinding sneller is.
Waar ik eerst strak 500/500 haalde, haal ik nu met gemak 620/620, maar ik heb ook uitschieters naar 700-790Mbit.
Dit is op een T-Mobile WBA verbinding. Zijn er hier meer mensen met deze ervaring?
Ik heb overigens mijn eigen router (Unifi Security Gateway) er aan hangen en dus niet de TMobile modem/router
Waar ik eerst strak 500/500 haalde, haal ik nu met gemak 620/620, maar ik heb ook uitschieters naar 700-790Mbit.
Dit is op een T-Mobile WBA verbinding. Zijn er hier meer mensen met deze ervaring?
Ik heb overigens mijn eigen router (Unifi Security Gateway) er aan hangen en dus niet de TMobile modem/router
http://www.deyterra.com
@rens-br Plaatje van het nieuwe modem en de nieuwe stb klopt niet.
Sow lekker hoor.... Ik kan niet wachten tot de boel is aangesloten hier... Nog 4 weken geduld.rally schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:47:
.
Geen openwrt, maar wel een Asus met merlinwrt erop. De standaard firmware zou overigens ook moeten werken. Zolang je router maar vlans ondersteunt gaat het goed. Behalve dan dat de vaste lijn alleen werkt met de standaard router. Wellicht zijn hier ook work arounds voor, maar ik gebruik het toch niet, dus geen energie in gestoken.Get!em schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:04:
Iemand al eens een openwrt al eerste router neergezet?
Bij mij werkt het nu als volgt: media convertor op de WAN van de Asus. In de firmware vlan 300 op poort 1 en 2 en vlan 640 op poort 4. Geen idee wat er op poort 3 staat, moet ik checken.
Poorten 1 en 4 zijn verbonden met een managed switch. Op de switch staat op de poorten 1-3 vlan 300 untagged. Op poort 4 vlan 640 untagged en op poort 5 vlans 300 en 640 in een trunk. Vandaar gaat een UTP kabel naar een tweede managed switch.
Tweede switch in de woonkamer heeft zelfde configuratie als de eerste. Hierop heb ik de tv ontvanger op poort 4 zitten. Mijn vaste pc en HTPC op een van de andere poorten. Ook zit hierop een Orbi mesh systeem. Wi-Fi van de Asus staat uit.
Werkt prima. Ik heb 100/100 overigens.
[ Voor 42% gewijzigd door darth.75 op 19-05-2019 21:45 ]
Klopt het dat de Amino Aria 610x geen ondersteuning biedt voor apps zoals Netflix etc?
[ Voor 3% gewijzigd door Untouchablezz20 op 20-05-2019 00:14 ]
Toevallig vorige week twee OpenWRT routers geïnstalleerd met T-Mobile glasvezel. Uiteindelijk is mijn vraag afgesplitst naar een ander topic: [T-Mobile Thuis] Router vervangen door TP-Link Archer C7Get!em schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:04:
Iemand al eens een openwrt al eerste router neergezet?
[ Voor 7% gewijzigd door Rednas_N op 20-05-2019 06:54 . Reden: Link aangepast ]
Just do it.
Ik heb er ook vanaf gezien, vraag me alleen af hoelang het nu duurt voor dat Guidion contact opneemt.Joao schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:28:
Als het goed is krijg je binnen een paar dagen een e-mail om een installatiedatum te kiezen, maar de eerst mogelijke datum is 3 weken verder.
Ja, dit merk ik ook. Waarbij ik meestal contant 120/120 haal op een 100/100 verbinding heb ik nu uitschieters naar 160/350Mbit/s. Vooral die hoge upload is echt opvallend.rally schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:47:
Klopt.Untouchablezz20 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 00:10:
Klopt het dat de Amino Aria 610x geen ondersteuning biedt voor apps zoals Netflix etc?
Plaatje van de STB komt van de website van T-Mobile af. Plaatje van het modem is de B50 versie ipv. de T50, bij het gebrek aan een betere afbeelding. Heb jij iets anders voor mij?hidden schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:53:
@rens-br Plaatje van het nieuwe modem en de nieuwe stb klopt niet.
Bij mij moet Reggefiber eerst langskomen om de aansluiting te plaatsen, dat zal medio 06-2019 gebeuren. Dit komt door dat de aansluiting nog van KPN is denk ik?Exterminator schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:39:
[...]
Ik heb er ook vanaf gezien, vraag me alleen af hoelang het nu duurt voor dat Guidion contact opneemt.
Die snap ik niet helemaal..Heb je een echt hele oude aansluiting waardoor deze in zijn geheel moet worden vervangen of zo? Anders hoeft Reggefiber namelijk niet meer langs te komen.Joao schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:05:
[...]
Bij mij moet Reggefiber eerst langskomen om de aansluiting te plaatsen, dat zal medio 06-2019 gebeuren. Dit komt door dat de aansluiting nog van KPN is denk ik?
Wat heb je nu hangen dan als je kijkt naar deze post?
Hmm, zie hieronder foto.Barre73 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:07:
[...]
Die snap ik niet helemaal..Heb je een echt hele oude aansluiting waardoor deze in zijn geheel moet worden vervangen of zo? Anders hoeft Reggefiber namelijk niet meer langs te komen.

Verder heb ik geen andere aansluiting behalve COAX.
Een aantal van mijn buren hebben al glasvezel internet; vanmiddag maar even vragen.
oftewel glasvezel ligt tot ergens in je voortuin en moet nog afgemonteerd worden in je huis door reggefiber
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Zit er nog verschil in bitrates tussen het WBA en ODF netwerk?
Van je TV signaal? Voor zover ik weet niet.Untouchablezz20 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:51:
Zit er nog verschil in bitrates tussen het WBA en ODF netwerk?
Ja, TV signaal inderdaad. De bitrates op de eerste pagina zijn dus voor elk netwerk van kracht?
Ja, voor zover ik weet wel. Het kan ook zijn dat die bitrates inmiddels hoger / anders zijn. Op 29 augustus heeft @d-vine voor het laatste die post gewijzigd.Untouchablezz20 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:55:
Ja, TV signaal inderdaad. De bitrates op de eerste pagina zijn dus voor elk netwerk van kracht?
Ah ok, woon zelf in een groot flat gebouw dus waarschijnlijk moesten bij meer mensen ook eerder aangeloten worden door Reggefiber.Yucko schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:52:
oftewel glasvezel ligt tot ergens in je voortuin en moet nog afgemonteerd worden in je huis door reggefiber
Thanks all.
Nee, dit zijn de bitrates op ODF. Op T-mobile via WBA zijn ze in principe rond de 12,5 Mbit op HD. Nooit hoger, wellicht voor enkele (meer exotische zenders) 8 Mbit.Untouchablezz20 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:55:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 20-05-2019 14:09 ]
Bij mij zit een TY01 / U-FTU, hier kan T-mobile gewoon mee overweg of kan ik ook nog een reggefiber bezoekje verwachten?Barre73 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:07:
[...]
Die snap ik niet helemaal..Heb je een echt hele oude aansluiting waardoor deze in zijn geheel moet worden vervangen of zo? Anders hoeft Reggefiber namelijk niet meer langs te komen.
Daar kan T-Mobile perfect mee overweg en ze gaan hem alsnog vervangen. Ze willen perse dat debiele kastje van hen zelf er op plakken en daar alle kabels insteken.Exterminator schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:41:
[...]
Bij mij zit een TY01 / U-FTU, hier kan T-mobile gewoon mee overweg of kan ik ook nog een reggefiber bezoekje verwachten?
Ik had dezelfde hangen, zelf alles aangesloten en werkte perfect. Maar er moest perse een monteur langs komen om alles te controleren en die heeft dus dat kastje gesloopt en een lelijk ander ding er op geplakt.
[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 20-05-2019 15:00 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dus kan ik ook nog 2 monteurs verwachten of is dit dezelfde dan diegene wat zogenaamd t modem komt installeren?Tsurany schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:59:
[...]
Daar kan T-Mobile perfect mee overweg en ze gaan hem alsnog vervangen. Ze willen perse dat debiele kastje van hen zelf er op plakken en daar alle kabels insteken.
Ik had dezelfde hangen, zelf alles aangesloten en werkte perfect. Maar er moest perse een monteur langs komen om alles te controleren en die heeft dus dat kastje gesloopt en een lelijk ander ding er op geplakt.
@rens-br
Van mijn topic bij T-Mobile

Of van de T-Mobile website, hier staan ook alle STB's en Modems op.
https://thuisservice.t-mobile.nl/handleidingen-en-video/
Van mijn topic bij T-Mobile

Of van de T-Mobile website, hier staan ook alle STB's en Modems op.
https://thuisservice.t-mobile.nl/handleidingen-en-video/
Nu haal je wat door elkaar. De TY-01 ofwel de UFTU is de grondplaat waar de glasvezel in zit. En met twee lege blindkappen erop geklikt. Die FTU blijft echt wel gewoon hangen. Naar ik aanneem zullen ze de linker blindkap eraf halen en een aangepaste versie erop klikken (een patchcover). Dat is er eentje waardoor ze die glaspatchkabel er op kunnen klikken.Tsurany schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:59:
[...]
Daar kan T-Mobile perfect mee overweg en ze gaan hem alsnog vervangen. Ze willen perse dat debiele kastje van hen zelf er op plakken en daar alle kabels insteken.
@Exterminator Alleen de T-Mobile monteur komt langs. Reggefiber heeft niks te doen bij jouw UFTU.
Ik heb een beetje een vreemd probleem. En ik denk dat het komt omdat ik iets verkeerd heb gedaan. Dit weekend is t-mobile thuis glasvezel geinstalleerd.
Niet lang daarna heb ik het modem vervangen door mijn eigen Asus router. Ik kan het even zo snel niet terugvinden. Maar heb de guide die hier ergens in een vodafone topic stond gevolgd ( Bart_Smith in "Vodafone Thuis via Glasvezel" ). Appeltje eitje. Werkte in 1 keer vlekkeloos. (ik heb ook alleen internet en geen tv, maakt het nog weer wat makkelijker.)
Nu wilde ik vandaag beraadde apparaten aansluiten, maar dat gaat mis. Zodra ik apparaten via de ethernet poorten aansluit klapt de verbinding er de hele tijd uit. Een reboot van de router lost het probleem even op, maar dat duurt meestal niet meer dan een minuut. Iemand een idee wat ik verkeer gedaan kan hebben?
Mijn instelligen staan als volgt:

Klopt het dat bij poort 3 en 4 niets hoeft te staan?
Niet lang daarna heb ik het modem vervangen door mijn eigen Asus router. Ik kan het even zo snel niet terugvinden. Maar heb de guide die hier ergens in een vodafone topic stond gevolgd ( Bart_Smith in "Vodafone Thuis via Glasvezel" ). Appeltje eitje. Werkte in 1 keer vlekkeloos. (ik heb ook alleen internet en geen tv, maakt het nog weer wat makkelijker.)
Nu wilde ik vandaag beraadde apparaten aansluiten, maar dat gaat mis. Zodra ik apparaten via de ethernet poorten aansluit klapt de verbinding er de hele tijd uit. Een reboot van de router lost het probleem even op, maar dat duurt meestal niet meer dan een minuut. Iemand een idee wat ik verkeer gedaan kan hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Maverick op 20-05-2019 22:00 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Barre73 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:50:
[...]
Nu haal je wat door elkaar. De TY-01 ofwel de UFTU is de grondplaat waar de glasvezel in zit. En met twee lege blindkappen erop geklikt. Die FTU blijft echt wel gewoon hangen. Naar ik aanneem zullen ze de linker blindkap eraf halen en een aangepaste versie erop klikken (een patchcover). Dat is er eentje waardoor ze die glaspatchkabel er op kunnen klikken.
@Exterminator Alleen de T-Mobile monteur komt langs. Reggefiber heeft niks te doen bij jouw UFTU.

Die bagger hebben ze achtergelaten...
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
da's geen bagger, dat is gewoon een mediaconverter die het glas signaal simpelweg omzet naar UTP. De NTU's (of hoe die genexis dingen ook genoemd worden) doen meestal maar dan alleen het signaal omzetten, zoals vlan's strippen.Tsurany schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:06:
[...]
[Afbeelding]
Die bagger hebben ze achtergelaten...
Ik had een mooie mediaconverter, gewoon zo'n plastic behuizing er omheen waardoor hij op de binnenkomende kabel geklikt kan worden. Werkte perfect, netjes afgewerkt en beschermde de glasvezelkabel.Koffie schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:11:
[...]
da's geen bagger, dat is gewoon een mediaconverter die het glas signaal simpelweg omzet naar UTP. De NTU's (of hoe die genexis dingen ook genoemd worden) doen meestal maar dan alleen het signaal omzetten, zoals vlan's strippen.
Die hebben ze weggehaald, kabel doorgelust, lege kap er op en dan zo'n lelijk kasje vastgeplakt op de buitenkant.
Broddelwerk omdat perse hun eigen spul nodig was, ze dreigden met het niet verlenen van support/garantie als ik "installatie" weigerde.
Jij bedoeld de NTU's/mediaconverters die bij KPN providers (en KPN zelf) gebruikt worden.Tsurany schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:17:
[...]
Ik had een mooie mediaconverter, gewoon zo'n plastic behuizing er omheen waardoor hij op de binnenkomende kabel geklikt kan worden. Werkte perfect, netjes afgewerkt en beschermde de glasvezelkabel.
Die hebben ze weggehaald, kabel doorgelust, lege kap er op en dan zo'n lelijk kasje vastgeplakt op de buitenkant.
Broddelwerk omdat perse hun eigen spul nodig was, ze dreigden met het niet verlenen van support/garantie als ik "installatie" weigerde.
Ik ben het met je eens dat deze het voordeel hebben dat je in je UFTU geklikt worden en het staat mooier. Bij T-Mobile Thuis werken de KPN mediaconverters niet (meer). Waarom dit is, weet ik niet maar het is jammer.
Het heeft prima gewerkt, paar weken op dieSoundwork schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:22:
[...]
Jij bedoeld de NTU's/mediaconverters die bij KPN providers (en KPN zelf) gebruikt worden.
Ik ben het met je eens dat deze het voordeel hebben dat je in je UFTU geklikt worden en het staat mooier. Bij T-Mobile Thuis werken de KPN mediaconverters niet (meer). Waarom dit is, weet ik niet maar het is jammer.
manier internet gehad. Vraag me af wat er dan niet zou werken?
Het werkt nu ook allemaal prima maar het ziet er erg slordig en amateuristisch uit.
Als de voorgaande NTU prima gewerkt heeft waarom heb je Guidion dan niet gevraagd deze te laten zitten? De NTU hoort bij je huisaansluiting en mag Guidion nooit meenemen. De door T-Mobile geleverde mediaconvertor hoeft niet ingezet te worden.Tsurany schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:26:
[...]
Het heeft prima gewerkt, paar weken op die
manier internet gehad. Vraag me af wat er dan niet zou werken?
Het werkt nu ook allemaal prima maar het ziet er erg slordig en amateuristisch uit.
Er waren een aantal mensen hier, waarbij dat niet meer werkte sinds T-Mobile zelf gebruik maakt van een mediaconverter.Tsurany schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:26:
[...]
Het heeft prima gewerkt, paar weken op die manier internet gehad. Vraag me af wat er dan niet zou werken?
Vraag mij nu dus af bij welke klanten dit gebeurde: KPN WBA, Glasoperator ODF of beide...rens-br schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:29:
[...]
Er waren een aantal mensen hier, waarbij dat niet meer werkte sinds T-Mobile zelf gebruik maakt van een mediaconverter.
Dan zou de monteur aangeven dat ze de installatie niet uitgevoerd hebben en kom je terug bij het dreigement van de helpdesk, geen support op de installatie.Soundwork schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:29:
[...]
Als de voorgaande NTU prima gewerkt heeft waarom heb je Guidion dan niet gevraagd deze te laten zitten? De NTU hoort bij je huisaansluiting en mag Guidion nooit meenemen. De door T-Mobile geleverde mediaconvertor hoeft niet ingezet te worden.
Heb het kastje nog wel, die namen ze inderdaad niet mee.
Dat durf ik niet te zeggen. Overigens was het ook alleen bij mensen die net hun aansluiting opgeleverd kregen, niet bij mensen waar ze dit al zo hadden zitten.Soundwork schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:32:
Vraag mij nu dus af bij welke klanten dit gebeurde: KPN WBA, Glasoperator ODF of beide...
Bij mij werkte de KPN mediaconvertor wel, toen ik op ODF gepatched werd. Momenteel heb ik mijn router met Gbic/SFP aangesloten, dus de blindkap zit er weer op en de KPN mediaconvertor buiten gebruik.rens-br schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:36:
[...]
Dat durf ik niet te zeggen. Overigens was het ook alleen bij mensen die net hun aansluiting opgeleverd kregen, niet bij mensen waar ze dit al zo hadden zitten.
Thx, zojuist toevallig de datumprikker van Guidion gekregen. Echter tot op heden nog geen bevestiging per mail ontvangen. Is nu zo n 3uur geleden dat ik 'm heb bevestigd. Dien ik T-mobile voor de zekerheid morgen te bellen of..?Barre73 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:50:
[...]
Verwijderd
Als je nog een keer drukt om een datum te plannen zie je de gemaakte afspraak staan.
Exterminator schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:47:
[...]
Thx, zojuist toevallig de datumprikker van Guidion gekregen. Echter tot op heden nog geen bevestiging per mail ontvangen. Is nu zo n 3uur geleden dat ik 'm heb bevestigd. Dien ik T-mobile voor de zekerheid morgen te bellen of..?
Wat zie je staan in My T-Mobilethuis bij de status van bestelling?Exterminator schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:47:
[...]
Thx, zojuist toevallig de datumprikker van Guidion gekregen. Echter tot op heden nog geen bevestiging per mail ontvangen. Is nu zo n 3uur geleden dat ik 'm heb bevestigd. Dien ik T-mobile voor de zekerheid morgen te bellen of..?
Daar moet ook de datum staan die je bij Guidion geprikt hebt.
Opmerking: het kan even duren voordat de status "Lijn wordt aangevraagd" veranderd naar de datum waarop de monteur gepland is.
Nou, uiteindelijk zelf gelukt. Het probleem was switch 6 op de mediaconverter. Deze moet op on staan. (is hetzelfde als het auto/force knopje op andere mediaconverters.) Nu werkt alles zoals te verwachten.Maverick schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:57:
Ik heb een beetje een vreemd probleem. En ik denk dat het komt omdat ik iets verkeerd heb gedaan. Dit weekend is t-mobile thuis glasvezel geinstalleerd.
[Afbeelding]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Na het plannen was de datum haast direct zichtbaar in my t-mobile. Ik heb geen mail ontvangenExterminator schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:47:
[...]
[ Voor 65% gewijzigd door space-one op 21-05-2019 09:01 ]
Je zal onderhand wel de mail hebben ontvangen? Kon vandaag ook m'n datum inschieten, maar was minimaal 10 dagen na geplande datum wat wel wat jammer is. Ik blaam de Telfort exodus. Zit er bij andere mensen ook zoveel tijd tussen?space-one schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:00:
[...]
Na het plannen was de datum haast direct zichtbaar in my t-mobile. Ik heb geen mail ontvangen
Kreeg zojuist een belletje van een infra bedrijf die voor KPN werkt dat zij volgende week woensdag langskomen om de aansluiting klaar te maken. Dat gaat nog aardig snel.
Ik moet er wel voor zorgen dat de onder buren thuis zijn en dat ik de sleutel naar de infra kamer heb...
Ik moet er wel voor zorgen dat de onder buren thuis zijn en dat ik de sleutel naar de infra kamer heb...
Dit had ik ook. Abonnement gaat per 3 juni in en de afspraakkalender van Guidion drukte bij mij steeds 17 juni of later door voor de installatiedatum. Toch wel erg lang wachten op werkend internet. Toen gebeld met Guidion en de medewerker heeft nu handmatig een afspraak gemaakt voor 4 juni.ghstly schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:22:
[...]
Je zal onderhand wel de mail hebben ontvangen? Kon vandaag ook m'n datum inschieten, maar was minimaal 10 dagen na geplande datum wat wel wat jammer is. Ik blaam de Telfort exodus. Zit er bij andere mensen ook zoveel tijd tussen?
Ik heb de bedenktijd overgeslagen. Daardoor kon ik binnen 3 dagen na bestellen al een Guidion inplannen. Helaas ook een week later dan gewenst, maar nog net voor hemelvaart. Bedenk dat ze op hemelvaart niet veel doen en daardoor dus minder doen in een week.ghstly schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:22:
[...]
Je zal onderhand wel de mail hebben ontvangen? Kon vandaag ook m'n datum inschieten, maar was minimaal 10 dagen na geplande datum wat wel wat jammer is. Ik blaam de Telfort exodus. Zit er bij andere mensen ook zoveel tijd tussen?
Dat, terwijl Telfort iedereen per 1 juni al afsluit (tenminste, dat zeiden ze tegen mij).
De heh! Mijn abbo bij Telfort loopt af op de 3e. Maar de monteur van Tmobile / Guidion kan pas minimaal de 11e om het aan te sluiten. Krijg pakket wel al eerder binnen. Volgens mij kan ik dan gewoon zelf al alles installeren en poeier ik op de 11e de monteur wel weer naar huis. Wel zonde van die 35 euro.
Zit dan volgens mij wel 8+\- dagen zonder internet.
Zit dan volgens mij wel 8+\- dagen zonder internet.
[ Voor 8% gewijzigd door Ivysaur op 21-05-2019 15:58 ]
Inderdaad best zonde. Je had je die 35 euro kunnen besparen door een alles-in-één abonnement te kiezen.Ivysaur schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:58:
Wel zonde van die 35 euro.
Alles in één 500mbrens-br schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:03:
[...]
Inderdaad best zonde. Je had je die 35 euro kunnen besparen door een alles-in-één abonnement te kiezen.
285 dus die korting 6 maanden
405 normale prijs 6 maanden
=
690
500mb + bellen
630
35
=
665
Naja
Gelukkig ik best technisch onderlegd en modempje aansluiten kan iedereen wel.
[ Voor 11% gewijzigd door Ivysaur op 21-05-2019 16:10 ]
Gewoon ff bellen en aangeven dat je het verkeerde hebt gekozen, bij mij hebben ze het telefonisch allemaal omgezet en kreeg ik gewoon alle kortingen. Met 1 telefoontje zo'n 80 euro bespaart in mijn geval.Ivysaur schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:10:
[...]
Alles in één 500mb
285 dus die korting 6 maanden
405 normale prijs 6 maanden
=
690
500mb + bellen
630
35
=
665
NajaWeer wat geleerd, maar het is dat ik geen tv meer wil. Enkel netflix prima te doen. Volgend jaar maar weer eens kijken wat er voor leuks langskomt.
Gelukkig ik best technisch onderlegd en modempje aansluiten kan iedereen wel.
Als had gekozen voor een alles-in-één en daarna TV had opzegt na 6 maanden ben je het eerste jaar goedkoper uit dan wanneer je alleen Internet + Bellen hebt.Ivysaur schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:10:
Weer wat geleerd, maar het is dat ik geen tv meer wil. Enkel netflix prima te doen.
Kosten nu:
€630,- Eerste 12 maanden
€35,- Installatie
= €665,-
Gemiddeld per maand: €55,42
Met een Alles-in-een, komt dat uit op:
€285,- Eerste 6 maanden
€315,- Laatste 6 maanden
= €600,- voor het eerste jaar.
Gemiddeld per maand: €50,- eerste jaar
Mocht je bij T-Mobile willen blijven, kan je ook al na 9 maanden verlengen en betaal je dus het volgende:
€285,- Eerste 6 maanden
€157,50 Laatste 3 maanden
Totaal: €442.50
Gemiddeld per maand: €49,16 eerste jaar
In je tweede jaar krijg je de eerste 6 maanden 20% korting op het internet en betaal je dus het volgende:
€255,- Eerste 6 maanden
€157,50 Laatste 3 maanden
= €427,50
Gemiddeld per maand: €45,83 v.a. tweede jaar
[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 21-05-2019 16:32 ]
@rens-br Jemig. Jij bent wel de expert, zeg. Zal het onthouden
Heb trouwens net een email gekregen van telfort. Als ik het goed lees blijven ze mij ondersteunen tot de 11e, en daarna gaat de verbinding op slot en moet de apparatuur terug. Dus ik heb niks te vrezen over een terugslag naar de jaren 90.
Heb trouwens net een email gekregen van telfort. Als ik het goed lees blijven ze mij ondersteunen tot de 11e, en daarna gaat de verbinding op slot en moet de apparatuur terug. Dus ik heb niks te vrezen over een terugslag naar de jaren 90.
[ Voor 64% gewijzigd door Ivysaur op 21-05-2019 16:27 ]
Zit zelf al een tijdje bij T-Mobile en hou de aanbiedingen en ontwikkelingen goed in de gaten. Op die manier blijft de OP lekker up-to-date. (Daar staat de bovenstaande informatie in principe ook gewoon in)Ivysaur schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:26:
@rens-br Jemig. Jij bent wel de expert, zeg. Zal het onthouden
Kijk, dat scheelt weer!Heb trouwens net een email gekregen van telfort. Als ik het goed lees blijven ze mij ondersteunen tot de 11e, en daarna gaat de verbinding op slot en moet de apparatuur terug. Dus ik heb niks te vrezen over een terugslag naar de jaren 90.
@Ivysaur ik zou dus even de tip volgen van @Koffie dan kan je nog een hoop geld besparen.
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 21-05-2019 16:31 ]
Ja idem hier. Geen idee of ik nog Guidion wil lastig vallen om het eerder te laten aansluiten. Ook geen zin om de boel in de soep te laten lopen omdat ik haastig wil zijn. Dan kan ik die paar dagen ook nog wel wachten.Ivysaur schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:26:
@rens-br Jemig. Jij bent wel de expert, zeg. Zal het onthouden![]()
Correct. Overigens er hangt nog wel een opzegtermijn aan vast, dus eigenlijk moet je na 5 maanden bellen, dat je vanaf maand 6 geen TV meer wilt.Ivysaur schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:24:
Dus abbo omzetten naar alles in één. (Zeggen dat verkeerd heb aangeklikt ofzo) dan na 6 maanden tv opzeggen. Juist?
@rens-br jij bent redelijk op de hoogte van prijzen en voorwaarden bij T-Mobile. Ik heb internet only met de inflatie correctie. Dit kan je terugzetten naar de 40 Euro rond? Maar kan dit pas als ik langer dan een jaar klant ben? Of kan ik nu al verlengen zodat het maandbedrag weer naar €40,00 gaat?
Verlengen kan na 9 maanden, dus wanneer heb je het abonnement afgesloten?Soundwork schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:27:
@rens-br jij bent redelijk op de hoogte van prijzen en voorwaarden bij T-Mobile. Ik heb internet only met de inflatie correctie. Dit kan je terugzetten naar de 40 Euro rond? Maar kan dit pas als ik langer dan een jaar klant ben? Of kan ik nu al verlengen zodat het maandbedrag weer naar €40,00 gaat?
Verder ga je volgens mij bij verlengen gewoon weer terug naar het 'oude' tarief.
Aangesloten per 05-09-2018 dus per 05-06-2019 kan ik verlengen.rens-br schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:26:
[...]
Verlengen kan na 9 maanden, dus wanneer heb je het abonnement afgesloten?
Verder ga je volgens mij bij verlengen gewoon weer terug naar het 'oude' tarief.
Kan dit alleen telefonisch of ook via My T-Mobile?
Kan alleen telefonisch, zie ook: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & DiscussieSoundwork schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:32:
Aangesloten per 05-09-2018 dus per 05-06-2019 kan ik verlengen.
Kan dit alleen telefonisch of ook via My T-Mobile?
O ja, ik zie het staan. Niet gezien, excuus...rens-br schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:38:
[...]
Kan alleen telefonisch, zie ook: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Ga meteen bellen 5 juni. Alleen dan zal het voor aantal maanden zijn want ik neem aan dat ze 01-01-2020 weer de correctie toepassen....
Afgelopen jaar is de eerste keer dat de de correctie hebben toegepast, dus ik weet dat niet zeker.Soundwork schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:47:
O ja, ik zie het staan. Niet gezien, excuus...
Ga meteen bellen 5 juni. Alleen dan zal het voor aantal maanden zijn want ik neem aan dat ze 01-01-2020 weer de correctie toepassen....
Ik zie dat ik van Tmobile een 750 Mbit aansluiting kan krijgen.
Zijn de tv decoders gebruikersvriendelijk voor non-tweakers? Op dit moment heeft het gezin nogal eens ruzie met de Ziggo mediabox xl.
Is er verschil te merken van de “kwaliteit” van de televisie als je Ziggo - Tmobile met elkaar vergelijkt?
Zijn de tv decoders gebruikersvriendelijk voor non-tweakers? Op dit moment heeft het gezin nogal eens ruzie met de Ziggo mediabox xl.
Is er verschil te merken van de “kwaliteit” van de televisie als je Ziggo - Tmobile met elkaar vergelijkt?
Ik ben mijn abo gestart in aug 2018. Dat betekent dat ik nu kan gaan verlengen. Ik overweeg TV erbij te nemen. Is er voordeel te halen als ik nu verleng met Alles-In-1 en na 6 maanden telefonie opzeg? Of gaat dit niet meer werken omdat ik al een abo heb?
Ben benieuwd hoe ik nu het maximale voordeel haal.
Ben benieuwd hoe ik nu het maximale voordeel haal.
Iemand die een idee heeft of het mogelijk is om een ander subnet dan 192.168.1.1 te gebruiken op de Huawei HG659?
Als ze nog steeds dezelfde interface gebruiken als ruim een jaar geleden, gaat dat geen problemen opleveren. Prima interface en begin gemist, uitzendinggemist e.d. zitten onder de gekleurde knoppen, dus dat werkt ook wel lekker.FiberGorilla schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:44:
Wat ik ervan begrepen had niet.Is er verschil te merken van de “kwaliteit” van de televisie als je Ziggo - Tmobile met elkaar vergelijkt?
Je krijgt 20% korting op het internet gedeelte, dus dat gaat niks uitmaken helaas.RR2USA schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:58:
Ik ben mijn abo gestart in aug 2018. Dat betekent dat ik nu kan gaan verlengen. Ik overweeg TV erbij te nemen. Is er voordeel te halen als ik nu verleng met Alles-In-1 en na 6 maanden telefonie opzeg? Of gaat dit niet meer werken omdat ik al een abo heb?
Ik heb het idee dat het beeld wat "rustiger" is - het zal wel een beetje placebo effect zijn, maar zo ervaar ik het.FiberGorilla schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:44:
Vaste locatie, vast netwerk.
Hoe wordt het netwerk in de toekomst dan ingericht.eggda schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:42:
Nu is het
WAN met drie VLAN's
- Mangement
- Internet
- IPTV
Wordt het nu dat 1 en 3 in de toekomst tagged en routed (intern IP-adres) wordt doorgezet en dat stb spontaan vlans snapt?
Dat alleen 2 untagged uit de router gaat komen.
Weet iemand dit?
[ Voor 3% gewijzigd door leonbong op 22-05-2019 12:10 ]
Geen mail, maar staat wel in my t-mobile. Bij het bestellen had ik gekozen voor 3 juni. Ik kon nog kiezen uit donderdag en vrijdag eind mei.. Omdat ik direct de bedenktijd heb verwijderd kon ik kiezen een extra week in mei.Maar elke dag in mei die nog vrij was gaf een installatiedatum in de derde week in juni of zelfs juli. Alleen 3 juni gaf dus ook een installatiedatum van 3 juni.ghstly schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:22:
[...]
Net langs de MM geweest om de managed switch te kopen:
pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit (5-poorts)
Nou zie ik dat op de verpakking unmanaged staat...

Is dit wel de goeie om te kopen?

Volgens mij kun je daar alles mee doen wat je nodig hebt. Hij is minder 'managed' dan een volwaardig managed switch, maar er is nog igmp snooping en vlans zijn bijvoorbeeld in te stellen...Joao schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:58:
[Afbeelding]
Zolang je de 'E'' versie hebt is het een managed model. Deze zijn alleen minder 'managed' dan 'echte' managed switches. Vraag mij niet wat het exacte verschil is, maar blijkbaar is dat de uitleg die je krijgt van TP-Link.Joao schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:58:
[Afbeelding]
Eerste 6 maanden 20 euro korting? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Normaal krijg je 20% korting op het internet, dus in jouw geval zou dat €7,20 per maand zijn. Je hebt nu gewoon dezelfde aanbieding gekregen als nieuwe klanten.Quad schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:16:
Zonet het T-Mobile thuis abonnement verlengt met 1 jaar. 1e 6 maanden 35 euro pm voor 100/100 + TV + Ziggo Sport, daarna 55 euro pm. (ik heb ook T-Mobile mobiel, scheelt op de kosten.)
[Afbeelding]
Door te bellen.rens-br schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:37:
[...]
Eerste 6 maanden 20 euro korting? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Normaal krijg je 20% korting op het internet, dus in jouw geval zou dat €7,20 per maand zijn. Je hebt nu gewoon dezelfde aanbieding gekregen als nieuwe klanten.
Sterker nog, deze aanbieding is beter dan voor nieuwe klanten, want ik hoef geen 2,50 extra te betalen voor telefonie.
⏩ PVOutput☀️
Ja, dat begrijp ik.Quad schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:38:
Door te bellen.
Geslijmd dat ik tevreden ben, en nog wel minimaal een jaar door wil?rens-br schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:39:
[...]
Ja, dat begrijp ik.Maar normaal als je belt krijg je dus het aanbod wat ik hierboven stel. Niks bijzonders aangegeven?

Het was 55,25.
⏩ PVOutput☀️
Dat is lekker dan! Zou mooi zijn als dit de nieuwe verlengaanbieding gaat zijn bij T-Mobile.Quad schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:41:
Geslijmd dat ik tevreden ben, en nog wel minimaal een jaar door wil?Verder niks geks.. Ik vroeg me zelfs nog af of hiervoor telefonie niet bij aan moest, was allemaal niet nodig. Ik behoud klantvoordeel en krijg die 20 piek per maand korting voor 6 maanden. Daarna gaat het over naar 55 euro (zonder inflatiecorrectie)
![]()
Het was 55,25.
Ik ben - als het vakantiegeld binnen is - van plan om een
unifi switch te gaan gebruiken als vervanger van 2 aparte netgear switches.
Ik gebruik al de edgerouter 6p volgens de configuratie van @PL3X4N
Kan ik "gewoon" de ethernet kabels die nu in poort 0 resp 4 zitten - na het toewijzen van de desbetreffende vlan aansluiten of denk ik nu te makkelijk?
unifi switch te gaan gebruiken als vervanger van 2 aparte netgear switches.
Ik gebruik al de edgerouter 6p volgens de configuratie van @PL3X4N
Kan ik "gewoon" de ethernet kabels die nu in poort 0 resp 4 zitten - na het toewijzen van de desbetreffende vlan aansluiten of denk ik nu te makkelijk?
[ Voor 75% gewijzigd door Comp User op 30-05-2019 18:17 . Reden: Correcte link geplaatst ]
Vaste locatie, vast netwerk.
Voor iets meer heb je echte managend switch ik zou dat toch doen.Joao schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:58:
[Afbeelding]
Ik woon in Arnhem en wordt morgen aangesloten op het nieuwe glasvezel netwerk van KPN (via T-Mobile dan) al daar. Heeft wat voeten in aarde gehad, maar morgen komt dan eindelijk de monteur langs. Ik heb ook T-Mobile mobiel dus samen met klant voordeel is dat toch een hoop korting en diverse voordelen, zoals dubbele snelheid. Erg prettig
Nu had ik het idee om ook wat Unifi hardware (denk dat ik begin met een access point) aan te schaffen hiervoor, maar ik heb het idee dat de hardware qua samenstelling wat veranderd is dan de ervaringen die ik eerder op andere fora heb gelezen, zoals:
- https://community.ubnt.co...-Thuis-fiber/td-p/2008849
- https://community.t-mobil...t-vlan-297061/index2.html
Hoe zijn de ervaringen met de "andere" hardware zoals T-Mobile ze levert? Zag dat het nog best nieuw is en dat het in april veranderd is, maar toch. Hoe zijn de ervaringen ermee tot nu toe?
Ook heb ik het idee dat ik een andere player heb dan dat ze in de start post staat, die ik heb ontvangen lijkt daar niet echt op. Het is wel het zelfde model, de 610x. Heeft dat te maken met de opname mogelijkheden?
Zie: https://community.t-mobil...ie-493/aria-tv-box-302850
Nu had ik het idee om ook wat Unifi hardware (denk dat ik begin met een access point) aan te schaffen hiervoor, maar ik heb het idee dat de hardware qua samenstelling wat veranderd is dan de ervaringen die ik eerder op andere fora heb gelezen, zoals:
- https://community.ubnt.co...-Thuis-fiber/td-p/2008849
- https://community.t-mobil...t-vlan-297061/index2.html
Hoe zijn de ervaringen met de "andere" hardware zoals T-Mobile ze levert? Zag dat het nog best nieuw is en dat het in april veranderd is, maar toch. Hoe zijn de ervaringen ermee tot nu toe?
Ook heb ik het idee dat ik een andere player heb dan dat ze in de start post staat, die ik heb ontvangen lijkt daar niet echt op. Het is wel het zelfde model, de 610x. Heeft dat te maken met de opname mogelijkheden?
Zie: https://community.t-mobil...ie-493/aria-tv-box-302850
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Ik heb die ook, één keer teruggestuurd omdat deze volgens de klantenservice niet zou kunnen wat ik wilde. Later ergens anders besteld omdat het volgens hun wel moest kunnen. Inmiddels alweer een tijdje draaien (voor mij was het doel internet en TV over één kabel) icm met Unifi switch aan de andere kant.Joao schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:58:
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie