Niet geheel, het is over het algemeen het best om je Wifi punten niet in een hoek van het huis te zetten, maar in het midden. Trapgat bijvoorbeeld.
Over het algemeen bevinden trapgat en meterkast zich dicht bij elkaar in een gemiddeld huis.
Tevens kun je de UTP via meterkast ook vaak naar andere verdiepingen trekken.
Dat is de reden dat ik zelf zit te kijken om de T-mobile router in de meterkast te zetten. Ik moet dan echter wel nog een tweede kabel (telefoon) trekken naar de woonkamer. UTP + Coax ligt er al. Maar die zitten al gecombineerd in 1 buis, dus de derde lukt dan niet meer.
Ik ga pas puzzelen als ik weet welke router het wordt (meest waarschijnlijk de Zyxel), en als het de Zyxel is, ga ik kijken wat het bereik is.
Dit is de config die ik nu met Telfort heb staan. ( en welke ik straks met t-mobile ga herhalen als ik bovenstaande niet ga uitvoeren).
Waarbij UTP van meterkast naar woonkamer loopt, daar staat router (xpbx), en direct alle andere apparatuur aangesloten (accesspoint met 5ghz, tv kastje, telefoon etc). Maar dat levert me in de woonkamer een gigantische kabel-bende op.
[
Voor 21% gewijzigd door
Get!em op 10-05-2019 15:01
]