[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.329 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:28

Oekol

waka waka hey hey

Soundwork schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:04:
Vreemd dat men al afstapt van de Huawei. Zal dit met het Chinese spionage gebeuren te maken hebben? De Draytek is in laatste kwartaal vorig jaar pas vervangen door de Huawei.
Die DrayTek is vervangen omdat dat een erfenis was van VF, met hun gebrek aan ondersteuning van 5ghz moesten die er uit. Die Huawei kwam daarvoor in de plaats. Volgens mij zei die met dit nieuwe modem iets over dat ze nu nog geen apps kunnen ondersteunen met modems omdat het nu of internet of tv is. En met die nieuwe modem ze wel tv + internet over die lijn kunnen sturen en dan dus wel apps als netfix kunnen ondersteunen op je tv.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:20
Leoon. schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:13:
[...]

Die DrayTek is vervangen omdat dat een erfenis was van VF, met hun gebrek aan ondersteuning van 5ghz moesten die er uit. Die Huawei kwam daarvoor in de plaats. Volgens mij zei die met dit nieuwe modem iets over dat ze nu nog geen apps kunnen ondersteunen met modems omdat het nu of internet of tv is. En met die nieuwe modem ze wel tv + internet over die lijn kunnen sturen en dan dus wel apps als netfix kunnen ondersteunen op je tv.
Aha, dus alleen interessant voor abonnementen met internet en IPTV.
Als je internet only besteld, dan zullen denk ik de laatste Huawei exemplaren opgemaakt gaan worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Soundwork schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:17:
[...]

Aha, dus alleen interessant voor abonnementen met internet en IPTV.
Als je internet only besteld, dan zullen denk ik de laatste Huawei exemplaren opgemaakt gaan worden....
Sowieso geen DrayTek iig, vanwege het 5ghz verhaal. Verder geen flauw idee. Dit is puur wat die jongen mij heel graag wilde vertellen aan de telefoon ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VvBemmel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 00:00
Krijg je nog wel die mediaconverter dan? Modem maakt me niks uit, als ik die SFP maar kan gebruiken voor mijn eigen apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
VvBemmel schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:31:
Krijg je nog wel die mediaconverter dan? Modem maakt me niks uit, als ik die SFP maar kan gebruiken voor mijn eigen apparatuur.
Ik kan me niet voorstellen dat ze nu weer overstappen naar een device met een dedicated SFP poort, dus je zal de mediaconverter er nog wel bij krijgen. (en anders koop je die zelf eentje voor 20 euro).

Ze hebben de website in ieder geval nog niet aangepast.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 08-05-2019 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

VvBemmel schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:31:
Die ontvanger bedoel je? Zou idd fijn zijn als ik daar eens vanaf zou kunnen.
Hoe werkt het dan precies?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:57
Leoon. schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:19:
[...]

Sowieso geen DrayTek iig, vanwege het 5ghz verhaal. Verder geen flauw idee. Dit is puur wat die jongen mij heel graag wilde vertellen aan de telefoon ;)
Er komt inderdaad een ander modem aan van Zyxel

[ Voor 15% gewijzigd door j_bos op 08-05-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
'Die' ontvanger? Waar heb je het precies over?
j_bos schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:36:
Draytek was inderdaad verouderd. De Huawei inmiddels ook. Vanaf vandaag een mooie Zyxel die weer een stuk beter is dan de Huawei :)
Weet je ook welke? Dan kan ik de OP daarop aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zojuist overstap aangevraagd naar t-mobile thuis glasvezel.
Nu is het mij niet duidelijk hoe ik dit straks met mijn netwerk moet instellen. Ik maak nu gebruik van een Ubiquiti USG router met managed switches (niet van Ubiquiti).

Ik wil straks de USG blijven gebruiken, zonder de router van t-mobile. Telefonie ga ik niet gebruiken. Hoe ga ik nu Internet en IPTV uit elkaar trekken vanaf de USG ? Begrijp ik dat ik hiervoor een custom json file moet maken en laden op de USG?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

rens-br schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:00:
[...]

'Die' ontvanger? Waar heb je het precies over?
Precies zoals ik het zeg, de ontvanger om tv te kunnen kijken. :P Ik heb nog het oude systeem vanuit het VF tijdperk, dus gescheiden netwerk voor TV en Inet, als dat al samen kan zoals met KPN zou dat enorm schelen, met name ook met uitbreiden van het netwerk edg. En ook het digitaal tv kunnen kijken zonder een los kastje (ik neem toch niet op) scheelt weer. Zodoende mijn vraag. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:12
Koffie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:10:
Zojuist overstap aangevraagd naar t-mobile thuis glasvezel.
Nu is het mij niet duidelijk hoe ik dit straks met mijn netwerk moet instellen. Ik maak nu gebruik van een Ubiquiti USG router met managed switches (niet van Ubiquiti).

Ik wil straks de USG blijven gebruiken, zonder de router van t-mobile. Telefonie ga ik niet gebruiken. Hoe ga ik nu Internet en IPTV uit elkaar trekken vanaf de USG ? Begrijp ik dat ik hiervoor een custom json file moet maken en laden op de USG?
rens-br in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
@rens-br heeft een mooi stappenplan gemaakt, misschien kun je daar mee uit de voeten? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Pilovali schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:35:
[...]

@rens-br heeft een mooi stappenplan gemaakt, misschien kun je daar mee uit de voeten? :)
Had ik inderdaad al gevonden, maar @rens-br maakt geen gebruik van IPTV (en VoiP).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Koffie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:10:
Het het kan eigenlijk op 2 manieren:
  1. Glasvezel -> USG -> Switch, dan moet het met een json file
  2. Glasvezel -> Switch -> USG -> Switch, dan hoeft het niet met een json file
Voor optie 1 is er nog geen json file beschikbaar, dus zul je die zelf moeten maken. Optie 2 wordt in ieder geval besproken in: https://community.ubnt.co...-Thuis-fiber/td-p/2008849.

Welke switch heb je precies?
Pilovali schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:35:
Die werkt wel alleen als je geen IPTV gebruikt.
Joopieboy schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:31:
Precies zoals ik het zeg, de ontvanger om tv te kunnen kijken. :P Ik heb nog het oude systeem vanuit het VF tijdperk, dus gescheiden netwerk voor TV en Inet, als dat al samen kan zoals met KPN zou dat enorm schelen, met name ook met uitbreiden van het netwerk edg. En ook het digitaal tv kunnen kijken zonder een los kastje (ik neem toch niet op) scheelt weer. Zodoende mijn vraag. :)
De TV ontvanger blijft gewoon bestaan en komt niet te vervallen. Waar @Leoon. wel op hint hieronder is dat met de nieuwe router het niet langer nodig is om gescheiden VLAN's te hebben voor IPTV en internet: (De KPN manier dus)
Leoon. schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:13:
Volgens mij zei die met dit nieuwe modem iets over dat ze nu nog geen apps kunnen ondersteunen met modems omdat het nu of internet of tv is. En met die nieuwe modem ze wel tv + internet over die lijn kunnen sturen en dan dus wel apps als netfix kunnen ondersteunen op je tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Koffie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:41:
[...]

Had ik inderdaad al gevonden, maar @rens-br maakt geen gebruik van IPTV (en VoiP).
Moet met een Json file. Die route wilde ik niet op. En heb dus de manier zoals die op UBNT forum is geplaatst gevolgd.
Aansluiting fiber / mediaconverter naar de switch.
Switch lan naar USG wan
USG lan naar Switch lan
Vlan 300 instellen op de poorten als je IPTV wilt.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

rens-br schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:46:
[...]

Het het kan eigenlijk op 2 manieren:
  1. Glasvezel -> USG -> Switch, dan moet het met een json file
  2. Glasvezel -> Switch -> USG -> Switch, dan hoeft het niet met een json file
Voor optie 1 is er nog geen json file beschikbaar, dus zul je die zelf moeten maken. Optie 2 wordt in ieder geval besproken in: https://community.ubnt.co...-Thuis-fiber/td-p/2008849.

Welke switch heb je precies?

[...]

Die werkt wel alleen als je geen IPTV gebruikt.

[...]

De TV ontvanger blijft gewoon bestaan en komt niet te vervallen. Waar @Leoon. wel op hint hieronder is dat met de nieuwe router het niet langer nodig is om gescheiden VLAN's te hebben voor IPTV en internet: (De KPN manier dus)

[...]
kevinl schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:47:
[...]

Moet met een Json file. Die route wilde ik niet op. En heb dus de manier zoals die op UBNT forum is geplaatst gevolgd.
Aansluiting fiber / mediaconverter naar de switch.
Switch lan naar USG wan
USG lan naar Switch lan
Vlan 300 instellen op de poorten als je IPTV wilt.
Dank, de optie van een switch bedacht ik me inderdaad ook net. Ik heb simpele netgear managed switches hangen.
Als ik nog gewoon een router met mediaconverter krijg, kan ik gewoon die netwerkkabel in een switch stoppen, en de vlan's splitten naar IPTV en USG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Koffie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:05:
Dank, de optie van een switch bedacht ik me inderdaad ook net. Ik heb simpele netgear managed switches hangen.
Als ik nog gewoon een router met mediaconverter krijg, kan ik gewoon die netwerkkabel in een switch stoppen, en de vlan's splitten naar IPTV en USG.
Jup, dat moet prima werken en mocht T-mobile toch een andere configuratie leveren zonder media converter, kan je die nog altijd zelf een aanschaffen. Ik heb zelf de pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 10:20
Ik merk de laatste dagen dat mijn snelheid een beetje omhoog is gelopen. Ik heb een 200/200-abo en bij een speedtest haalde ik altijd ongeveer 195/195. Als ik nu een speedtest doe, stabiliseert hij rond de 230mbit. Ook in taakbeheer zie je dat de snelheden ruim boven de 200 komen. Ik heb de router (een Mikrotik) nog niet durven te herstarten, maar iemand enig idee hoe dit kan?

Afbeeldingslocatie: http://emilewi.synology.me/dingen/public/speedtesttesnel.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
faraga schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:07:
Als ik nu een speedtest doe, stabiliseert hij rond de 230mbit.
Kom je eindelijk mee met de rest hier. :+ De meeste halen een 15~20% hogere snelheid dan waar ze voor betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

rens-br schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:07:
[...]

Jup, dat moet prima werken en mocht T-mobile toch een andere configuratie leveren zonder media converter, kan je die nog altijd zelf een aanschaffen. Ik heb zelf de pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L aangeschaft.
Ik moet even kijk hoe het allemaal gaat lopen. Ik heb nu nog een Genexis hangen, een redelijk ongebruikelijke (genexis core advanced CRA-F12tc) volgens mij.
Daarnaast bleek dat Solcon niet meedoet aan landelijke afspraken met overstappen, waardoor ik nu een lopende t-mobile order met overstapservice heb terwijl ik zelf heb moeten opzeggen bij Solcon.

Fingers crossed dus allemaal ;)
Iig is Solcon opgezegd en T-Mobile gebeld dat ze enkele dagen voor de opzegging van Solcon de glasvezel mogen pikken.
En dat allemaal voor 24Kitchen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Koffie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:15:
[...]
En dat allemaal voor 24Kitchen :+
Was dit niet veel eenvoudiger: YouTube: 24Kitchen :+ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nee sorry, ik ben een zeer ouderwetse TV kijker :+
Daarnaast ben ik nu onder de streep goedkoper uit door de kids hun SIM te porteren naar t-mobile waardoor ik extra kortingen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Koffie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:20:
[...]

Nee sorry, ik ben een zeer ouderwetse TV kijker :+
Daarnaast ben ik nu onder de streep goedkoper uit door de kids hun SIM te porteren naar t-mobile waardoor ik extra kortingen krijg.
Als je de FTU niet rechtstreeks op je switch wilt hebben. Kan je ook optie 1 aanhouden en tv kijken met tv-anywhere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Cablekevin schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:21:
[...]

Dat is het probleem idd. Ik heb met customerservice van FS.com het volgende besteld: 40492, 40441, 22332, 75339.
De bestelde componenten werken perfect, ik ben sinds een paar dagen een tevreden gebruiker. Dus als mensen dezelfde setup hebben kun je via FS gewoon de genoemde onderdelen bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WV3ouf6ocpkgSXYfWltTgl6b/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:57

[...]

Het is de Zyxel VMG8225-T50.
Waar je die online kunt vinden is me nog even niet duidelijk.

[ Voor 23% gewijzigd door j_bos op 08-05-2019 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
j_bos schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:53:
Dankje! Er is inderdaad nog maar bijzonder weinig informatie over te vinden, ook op de website van Zyxel kan ik niks over vinden. Ik wacht dus nog even met de aanpassing (gezien het gebrek aan afbeelding)

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 08-05-2019 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-09 14:24

incmve

maredana.nl

j_bos schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:53:
[...]

Is het niet de VMG8825-T50

Ik zag op het T-mobile forum iemand met VMG8825-T50 in zijn handtekening.
https://community.t-mobile.nl/members/pieter-b-392683

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
incmve schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:35:
Is het niet de VMG8825-T50

Ik zag op het T-mobile forum iemand met VMG8825-T50 in zijn handtekening.
https://community.t-mobile.nl/members/pieter-b-392683
Zou best kunnen. Is in ieder geval een VDSL modem en het is ook mogelijk om SFP aan te sluiten, wat dat betreft dus een prima vervanger voor de DrayTek en de Huawei en T-Mobile hoeft nog maar één type te ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
[...]
Als het goed is, de Zyxel VMG8825-T50.
Negeer mijn bericht, zag bovenstaand niet 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Pilovali op 08-05-2019 14:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, guidion monteur net weg. Wat een snelheid zeg.

Hij vertelde mij dat er nieuwe modems aankomen waarmee tv en internet over 1 lijn gaan net zoals bij kpn, omdat ze veel klachten erover krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/sgd3xt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 14:53

Damian

Insane Obtrusion

Ik werd nu echt zo schijtziek van die Horizon box bij Ziggo en de excuses en uitstel van alles, dat ik vandaag de knoop maar heb doorgehakt en Ziggo eruit heb geknikkerd en T-Mobile Thuis heb aangevraagd.

Ik had Ziggo Max to the max waar ik € 84,50 per maand voor betaalde, heb nu T-Mobile thuis aangevraagd op 200mbit, maar ga naar 500 omdat ik ook een T-mobile telefonie abbo heb. En ga als het goed is het eerst half jaar een heleboel minder betalen, en daarna nog steeds minder dan Ziggo, dus ik ben helemaal blij :p

Opleverdatum zou 22ste moeten zijn. Iemand ervaring in de praktijk hoe de aankomen periode eruit gaat zien? Ga ik al eerder iets kunnen of is het echt pas tegen die tijd bruikbaar :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

@B477B0Y Over één lijn? Hoe moet ik dat zien? Alles komt nu toch via één lijn binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kevinl schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:07:
@B477B0Y Over één lijn? Hoe moet ik dat zien? Alles komt nu toch via één lijn binnen?
Bij kpn kun je internet en tv op 1 dezelfde LAN poort aansluiten, bij t-mobile is het of tv of internet per LAN poort. poort 1 en 2 is voor tv dacht ik en poort 3 en 4 voor tv

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
kevinl schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:07:
Klopt, maar het gaat over het interne netwerk. Nu is het zo dat er vanuit de DrayTek / Huawei router twee losse aansluitingen zitten voor internet (poort 1,2) en IPTV (3,4) en je dus ook 2 verschillende kabels moet trekken. De Huawei/DrayTek wordt vervangen door de Zyxel VMG8825-T50 en dan kunnen alle poorten gebruikt worden voor zowel internet als IPTV, kan je daar gewoon switches voor gebruiken en kan het dus over 'één kabel' naar bijv. je TV.
Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:45:
Zo, guidion monteur net weg. Wat een snelheid zeg.

[Afbeelding]
Lekkere snelheid inderdaad,. 750 abonnement?

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 08-05-2019 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:10:
[...]
Klopt, maar het gaat over het interne netwerk. Nu is het zo dat er vanuit de DrayTek / Huawei router twee losse aansluitingen zitten voor internet (poort 1,2) en IPTV (3,4) en je dus ook 2 verschillende kabels moet trekken. De Huawei/DrayTek wordt vervangen door de Zyxel VMG8825-T50 en dan kunnen alle poorten gebruikt worden voor zowel internet als IPTV, kan je daar gewoon switches voor gebruiken en kan het dus over 'één kabel' naar bijv. je TV.
Dat bedoel ik. Dankje voor de heldere uitleg.

@rens-br : ja 750Mbit

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:09:
[...]

Bij kpn kun je internet en tv op 1 dezelfde WAN poort aansluiten, bij t-mobile is het of tv of internet per WAN poort. poort 1 en 2 is voor tv dacht ik en poort 3 en 4 voor tv
WAN? Ik neem aan de je LAN bedoelt. Dat zijn toch gewoon untagged VLAN poorten op je routert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damian schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:16:
[...]

WAN? Ik neem aan de je LAN bedoelt. Dat zijn toch gewoon untagged VLAN poorten op je routert?
Bedoel LAN

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobi123
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-03 18:11
[...]

[...]
Is die ''mediaconverter'' straks met deze nieuwe modem ook nog nodig of is dat nog niet duidelijk? Zit momenteel nog bij Telfort met een glasvezelabonnement maar stap zeer waarschijnlijk over naar T-Mobile vanwege de prijsverhogingen.

Met de ZTE modem die Telfort levert is geen mediaconvertor nodig, zit eerlijk gezegd ook niet op een extra kastje te wachten als het niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-09 18:53
*knip*. Aankoopadvies hoort niet thuis in ervaringen topic. Wil je even Het algemeen beleid #quickstart doorlezen en dan een nieuw topic aanmaken?

[ Voor 85% gewijzigd door rens-br op 09-05-2019 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Tobi123 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:17:
Is die ''mediaconverter'' straks met deze nieuwe modem ook nog nodig of is dat nog niet duidelijk?
Dat is nog niet 100% duidelijk, maar gezien het nieuwe modem ook een SFP poort heeft, verwacht ik dat het niet nodig zal zijn. Netzoals bij de DrayTek het geval was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Tobi123 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:17:
[...]

Is die ''mediaconverter'' straks met deze nieuwe modem ook nog nodig of is dat nog niet duidelijk? Zit momenteel nog bij Telfort met een glasvezelabonnement maar stap zeer waarschijnlijk over naar T-Mobile vanwege de prijsverhogingen.

Met de ZTE modem die Telfort levert is geen mediaconvertor nodig, zit eerlijk gezegd ook niet op een extra kastje te wachten als het niet hoeft.
Voor die ZTE modem zit nog een NT die ook gewoon stroom gebruikt. De mediaconvertor kun je vergelijken met de NT. Omzetten van glas naar RJ-45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
De Huawei/DrayTek wordt vervangen door de Zyxel VMG8825-T50 en dan kunnen alle poorten gebruikt worden voor zowel internet als IPTV
[...]
Eindelijk! Glasvezel via T-mobile bevalt prima, minder storingen dan destijds bij Vodafone, maar die 2 bruikbare poorten was mij al lang een doorn in het oog. Vooral omdat ik alleen internet afneem. 2 extra poorten in de meterkast zou een welkome aanvulling zijn. Weer een extra reden om te blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:16:
Eindelijk! Glasvezel via T-mobile bevalt prima, minder storingen dan destijds bij Vodafone, maar die 2 bruikbare poorten was mij al lang een doorn in het oog. Vooral omdat ik alleen internet afneem. 2 extra poorten in de meterkast zou een welkome aanvulling zijn. Weer een extra reden om te blijven hangen.
Nu alleen nog voor elkaar krijgen om je DrayTek te mogen inruilen voor een Zxyel ding, over het algemeen krijgen alleen nieuwe klanten, nieuwe apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

rens-br schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:17:
[...]

Nu alleen nog voor elkaar krijgen om je DrayTek te mogen inruilen voor een Zxyel ding, over het algemeen krijgen alleen nieuwe klanten, nieuwe apparatuur.
Ook als je hem "heel per ongeluk" stuk maakt? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 23:07
Er staat wel een handleiding van de Zyxel online: https://thuisservice.t-mobile.nl/handleidingen-en-video/ Iemand enig idee per wanneer ze hem dan ook gaan uitleveren nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Sandermm schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:25:
Er staat wel een handleiding van de Zyxel online: https://thuisservice.t-mobile.nl/handleidingen-en-video/ Iemand enig idee per wanneer ze hem dan ook gaan uitleveren nu?
Ik zie daar in de handleiding ook dat er in de installatiedoos een Media Converter zit, dus ze gaan geen gebruik maken van de SFP poort op het ding. Zo lijkt het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:17:
[...]

Ik heb vorig jaar gebeld om korting te krijgen op de abonnementskosten, iets wat normaal gesproken ook alleen nieuwe klanten krijgen. Tegen de tijd dat de Zyxel uitgeleverd wordt, kan ik wel weer even belpoging wagen. Anders is een overstap snel genoeg geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:41:
Ik heb vorig jaar gebeld om korting te krijgen op de abonnementskosten, iets wat normaal gesproken ook alleen nieuwe klanten krijgen.
Nah. Bij het bellen kan je verlengen en dan krijgt die korting iedereen. Waarschijnlijk heb je 20% korting gekregen op het internet de eerste 6 maanden?
Tegen de tijd dat de Zyxel uitgeleverd wordt, kan ik wel weer even belpoging wagen. Anders is een overstap snel genoeg geregeld.
Ik heb vorig jaar in ieder geval geprobeerd een Mediaconverter + Huawei te regelen, zodat ik niet zelf een mediaconverter hoefde te kopen, maar daar gingen ze niet mee akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
rens-br schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:53:
[...]

Ik heb vorig jaar in ieder geval geprobeerd een Mediaconverter + Huawei te regelen, zodat ik niet zelf een mediaconverter hoefde te kopen, maar daar gingen ze niet mee akkoord.
Wat hier boven ook in 1 van de post staat dat straks TV en internet over dezelfde kabel gaan. En als TV ontvanger bijv apps kunt gebruiken van Youtube of Netflix is dat alleen mogelijk met het nieuwe modem.
Bestaande klanten met een ouder modem kunnen dan niet gebruiken maken van de opties. Dan moeten ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
space-one schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:59:
En als TV ontvanger bijv apps kunt gebruiken van Youtube of Netflix is dat alleen mogelijk met het nieuwe modem.
Bestaande klanten met een ouder modem kunnen dan niet gebruiken maken van de opties. Dan moeten ze wel.
Maar bestaande klanten hebben dan ook oudere TV-boxen, waarbij het niet mogelijk is om apps te draaien. Dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
rens-br schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Maar bestaande klanten hebben dan ook oudere TV-boxen, waarbij het niet mogelijk is om apps te draaien. Dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit.
Komen er dan ook nieuwe tv ontvangers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:53:
[...]
Nah. Bij het bellen kan je verlengen en dan krijgt die korting iedereen. Waarschijnlijk heb je 20% korting gekregen op het internet de eerste 6 maanden?
Jep, die standaardkorting was het inderdaad.
[...]
Uhm oke, dat klinkt niet heel hoopvol, maar dan ligt bij hun de keus, of een klant behouden door de modems te ruilen of iemand kwijtraken. De laatste tijd dacht ik toch al na om over te stappen ivm die poorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
space-one schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:08:
Komen er dan ook nieuwe tv ontvangers?
Wie weet op termijn wel ja. Of ze kunnen de bestaande functionaliteit uitbreiden met software-update, ook mogelijk natuurlijk.
Verwijderd schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:12:
Uhm oke, dat klinkt niet heel hoopvol, maar dan ligt bij hun de keus, of een klant behouden door de modems te ruilen of iemand kwijtraken. De laatste tijd dacht ik toch al na om over te stappen ivm die poorten.
Opzich een begrijpelijke keuze, maar je kan toch ook gewoon een switch kopen voor 20 euro, ben je er ook vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:27

pinda powerrr

Slow down...

rens-br schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Buurman heeft sinds vorige week een nieuwe decoder, want hij kreeg bericht dat ze anders geen TV meer konden kijken, de oude Amino (??? hele oude decoder) werd niet meer ondersteund. Dus nu heeft hij een nieuwe decoder, die volgens mij ook een Amino is, als ik mij goed herinner (heeft een rond/ovaal design).

Op de website zie ik niet gelijk welke decoder er wordt geleverd, want er staat een render van een decoder, van de TV box mét decoder is wel een afbeelding te zien.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
pinda powerrr schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:41:
Op de website zie ik niet gelijk welke decoder er wordt geleverd, want er staat een render van een decoder, van de TV box mét decoder is wel een afbeelding te zien.
Als ik me niet vergis bedoelden ze met die render de Amino Aria 610x en die ziet er in het echt zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://www.lica.cz/pool/vzor/products/clim_thumb_xxl_aria6_front416.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb zelf nog een Amino A140 en Amino M540 decoder liggen. Hoe groot is de kans dat deze het gaan doen op het T-mobile IPTV netwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:21

Edd

rens-br schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:47:
[...]

Als ik me niet vergis bedoelden ze met die render de Amino Aria 610x en die ziet er in het echt zo uit:

[Afbeelding]
Volgens mij bedoelen ze deze Aria box ermee.
Afbeeldingslocatie: https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/tmobile-nl/attachment/33d6b248-c8a7-49a8-930d-46b24133d1eb.jpg

De getoonde render komt overheen met deze box, die ik zelf heb staan.
Welk typenummer het is, weet ik even niet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

rens-br schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:47:
[...]

[Afbeelding]
Hmmm, buurtjes zijn nu op vakantie, zal binnekort eens even checken bij ze. Al is het voor een groot bedrijf natuurlijk normaal om een "oudere" decoder uit te leveren, als je twee weken later over stapt op een nieuw systeem :/
Ik kan mij dan ook goed voorstellen, dat je op dit moment liever een weekje wacht met een nieuw abbo, dan kun je gelijk de nieuwste modem en decoder krijgen.
Koffie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:52:
Ik heb zelf nog een Amino A140 en Amino M540 decoder liggen. Hoe groot is de kans dat deze het gaan doen op het T-mobile IPTV netwerk ?
De Amino A140, dat is wat mijn buren hadden, die zou binnenkort niet meer werken, daaar hebben ze een brief over gekregen.

[ Voor 20% gewijzigd door pinda powerrr op 09-05-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Koffie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:52:
0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Goed verhaal, lekker kort :+
En andere amino's via marktplaats die van t-mobile komen? Of moet je dan nog rekening houden met WBA/ODF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Koffie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:00:
En andere amino's via marktplaats die van t-mobile komen? Of moet je dan nog rekening houden met WBA/ODF ?
T-mobile pusht firmware naar die apparaten, dus zolang de juiste firmware erop staan zal het waarschijnlijk wel werken.

Die apparaten die je thuis hebt staan zullen wellicht ook wel werken, maar daar moet dus speciale T-mobile firmware op staan en dat zal niet zo zijn.

Beter verhaal? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

rens-br schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:03:
[...]

T-mobile pusht firmware naar die apparaten, dus zolang de juiste firmware erop staan zal het waarschijnlijk wel werken.

Die apparaten die je thuis hebt staan zullen wellicht ook wel werken, maar daar moet dus speciale T-mobile firmware op staan en dat zal niet zo zijn.

Beter verhaal? :+
Hmmm ...
Ik heb mijn amino's die ik gebruikte toen ik nog bij Lijbrand zat gewoon kunnen upgraden naar Solcon, gewoon door ze online te gooien en een firmware update af te wachten.
Vandaar dat ik het mij even afvraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Koffie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:05:
Ik heb mijn amino's die ik gebruikte toen ik nog bij Lijbrand zat gewoon kunnen upgraden naar Solcon, gewoon door ze online te gooien en een firmware update af te wachten.
Uittesten of het werkt is natuurlijk altijd een optie, werken die dingen nog met Coax of kan er een UTP kabel in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

rens-br schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:07:
[...]

Uittesten of het werkt is natuurlijk altijd een optie, werken die dingen nog met Coax of kan er een UTP kabel in?
Die Amino's waar ik het over heb zijn gewoon volwaardige IPTV decoders ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999

servies

Veni Vidi Servici

Koffie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:05:
[...]

Hmmm ...
Als je kijkt naar deze handleiding van t-mobile zie op pagina 12 een decoder die aan achterkant als 2 druppels lijkt op de Amino A140, dezelfde als vroeger bij Lijbrandt/XMS/Concepts en dezelfde als van de oude propositie van Telfort.
Er wordt dan al snel de verwachting gewekt van dat het misschien toch wel gaat werken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

servies schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:19:
[...]

Als je kijkt naar deze handleiding van t-mobile zie op pagina 12 een decoder die aan achterkant als 21 druppels lijkt op de Amino A140, dezelfde als vroeger bij Lijbrandt/XMS/Concepts en dezelfde als van de oude propositie van Telfort.
Er wordt dan al snel de verwachting gewekt van dat het misschien toch wel gaat werken...
Die lijkt er inderdaad verdomd sterk op :) Dan zou ik met een beetje mazzel mijn oude decoders erbij kunnen blijven gebruiken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:18
@Koffie, mocht je het werkend krijgen dan houd ik me aanbevolen voor een how-to ;)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999

servies

Veni Vidi Servici

Koffie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:23:
[...]

Die lijkt er inderdaad verdomd sterk op :) Dan zou ik met een beetje mazzel mijn oude decoders erbij kunnen blijven gebruiken :Y)
Tja. proberen kun je het altijd, Je kunt ze anders toch alleen maar naar de kringloop brengen, ze zijn verder nergens meer voor te gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

alesandro_46 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:25:
@Koffie, mocht je het werkend krijgen dan houd ik me aanbevolen voor een how-to ;)
ALS het werkt is het simpel een kwestie van aan je IPTV kabel hangen, aanzetten en wachten tot de firmware automatisch geupdate is - zo werkte het iig wel van Lijbrand naar Solcon bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 23:07
Op het forum van T Mobile (https://community.t-mobil...-zyxel-vmg8825-t50-311763) staat een kleine preview van de ZTE. Het is mij alleen nog niet duidelijk of hij nou wel of niet al geleverd gaat worden als ik bestel..

[ Voor 15% gewijzigd door Sandermm op 09-05-2019 15:47 . Reden: Beter topic gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06-2022
Daar zijn geen garanties voor te geven. Het kan zijn dat er nog Huawei routers uitgeleverd worden naast de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codefinder
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05-2023
ik kwam zojuist dit topic tegen op het forum van T-Mobile:
https://community.t-mobil...-zyxel-vmg8825-t50-311763

ik hoop dat als ik overstap ook deze settup krijg. Ik ben alleen wel benieuwd dat als ik toch mijn edgerouter ppoe wil gebruiken ik nog steeds gebruik kan maken van mijn huidige config. (vlan tags)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:44
Sandermm schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:45:
Op het forum van T Mobile (https://community.t-mobil...-zyxel-vmg8825-t50-311763) staat een kleine preview van de ZTE. Het is mij alleen nog niet duidelijk of hij nou wel of niet al geleverd gaat worden als ik bestel..
En hier het zyxel topic zelf:
https://community.t-mobil...-zyxel-vmg8825-t50-311763

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
Het nieuws gaat weer snel zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codefinder
hidden schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:07:
we zijn toch tweakers? 8)

@hidden: Weet jij of b.v. een edgerouter nu nog steeds het verkeer moet splitsen in verschillende vlans?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hidden
Het zou pas maandag naar buiten komen, dus ben nog lang niet klaar met het topic ;)
Ja, de Zyxel doet het namelijk ook nog gewoon met 3 vlan's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 15:21
Dit modem (zyxel) is het nieuwe modem van T-Mobile voor glasvezel en DSL.
Bij glasvezel komt een monteur een mediaconverter plaatsen (dit stukje mag je niet zelf doen)

De belangrijkste punten:
Any Port Any Service (TV en Internet over de zelfde kabel)
NAT loopback
admin toegang
WiFi code middels QR code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codefinder
MichelJ schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:18:
Any Port Any Service (TV en Internet over de zelfde kabel)
Hierdoor raakte ik verward. Als alles over dezelfde kabel loopt waarom dan nog splitsen?
Of ik ben gewoon onwetend, dat kan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dankzij dat topic op het T-Mobile forum is aan de foto's ook meteen duidelijk te zien dat de versie die zij bij Zyxel afnemen geen SFP poort heeft. Dus dat antwoord is ook helder :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 09-05-2019 16:22 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
Sorry, het was wat onduidelijk geformuleerd,
De Zyxel krijgt nog steeds 3 vlans van buiten. vlan 640 is in de Huawei bridged en in de zyxel routerd. de zyxel trekt dus het tv verkeer er uit en zet het op vlan 640 naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 13:18
Sandermm schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:45:
Pffff werd tijd, ik hoop zo dat ik ook zo'n Zyxel geleverd ga krijgen. Sinds gisteren besloten Ziggo op te gaan zeggen en meteen bij T-Mobile een abonnement afgesloten. Dus hopelijk krijg ik over een paar weken wel een Zyxel en geen Huawei. Heb Ziggo nog lopen en zeg pas op als ik tevreden ben. Ik denk dat ik niet blij ga worden van zo'n Huawei-modem dus als T-mobile me rotzooi gaat leveren kan ie meteen weer geannuleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
@vj_slof kan je beter nu annuleren en een nieuwe aanvraag doen.
Als je modem er is heb je namelijk geen bedenktijd meer.

[ Voor 30% gewijzigd door hidden op 09-05-2019 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Even de frustratie eruit hoor....

Op 6 Maart j.l. T-Mobile Thuis aangevraagd en tot op de dag van vandaag nog niet eens een fiber uit de muur. Bij het aanvragen ging de overstapservice al mis, daarna de datum 2x moeten verzetten (omdat de eerste keer de actie niet werd uitgevoerd door de klantenservice medewerker en hij ook geen notitie had gemaakt...) Afijn, moeizaam begin maar altijd netjes en correct opgepakt en snel gefixt door de klantenservice.

Tot de Reggefiber hell begon om de aansluiting ook echt te krijgen. Er ligt hier al enkele jaren FttH in de wijk en vrijwel alle huizen zijn aangesloten behalve dat van ons omdat de vorige bewoners dit geweigerd hadden. Afijn de benedenburen hebben het wel, dus kabeltje naar boven, gootje eraan, gat in de muur et voila...
Maar de schouw kon natuurlijk pas 3 weken in de toekomst, toen moest ik VvE toestemming regelen (geen probleem en de week daarop gedaan) en wederom 3 weken wachten....dus vandaag tussen 08:00 en 12:00 zouden ze er zijn hoor... 11:00 nog niemand, toch maar even naar (inmiddels) NetwerkNL gechat: ''werkzaamheden liepen wat uit, we bellen u straks met een specifieker tijdvak in de middag''. 15:00 nog niemand... 16:00 nog niemand... weer een chat berichtje die kant uit: ''oh ja vreemd...ze hadden mij verzekerd u te bellen hoor. Er is iets mis gegaan in de planning, excuus en we gaan u zo dadelijk bellen voor een nieuwe afspraak!''....17:14...wederom niet gebeld uiteraard.

Hier kan T-mobile niets aan doen natuurlijk, maar man man man waarom kan het bij bouwvakkers nou nooit eens in 1x goed gaan (op tijd zijn, communiceren, klus secuur uitvoeren en klaar).

Morgen T-Mobile maar wederom bellen voor een datumverschuiving want tegen de tijd NetwerkNL klaar is en Guideon tijd voor het modem zal het alweer April zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Dat T-Mobile niet gelijk alle bestaande klanten kan omzetten naar nieuwe hardware, is niet meer dan logisch. Maar zoals ik in dat topic lees, gelijk weer het absolute zwart-wit antwoord, NEIN! Dat zou toch beter kunnen, niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hidden
Dat hebben de eigenlijk altijd gedaan en zelfs als ie kapot is krijg je het zelfde modem terug. met uitzondering van de draytek 2130fvn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritz4all
  • Laatst online: 24-09 13:51
hidden schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:01:
@vj_slof kan je beter nu annuleren en een nieuwe aanvraag doen.
Waarom annuleren en weer aanvragen? is toch al een nieuwe aanvraag, is er op het moment van aanvragen dan al een pakket klaargelegd (ge-reserveerd) dan?

Ik heb namelijk ook afgelopen Dinsdag T-Mobile Thuis Glasvezel aangevraagd, en gebruik gemaakt van de opzeg service. 1 uur na aanvraag was alles geregeld incl. bevestiging van opzeggen Ziggo. Maar de nieuwe Hardware is natuurlijk nog niet verstuurd, dat is pas over 3 weken ongeveer en neem aan dat ze dan de beslissing pas maken welk pakket er wordt gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fritz4all schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:48:
[...]

Waarom annuleren en weer aanvragen? is toch al een nieuwe aanvraag, is er op het moment van aanvragen dan al een pakket klaargelegd (ge-reserveerd) dan?

Ik heb namelijk ook afgelopen Dinsdag T-Mobile Thuis Glasvezel aangevraagd, en gebruik gemaakt van de opzeg service. 1 uur na aanvraag was alles geregeld incl. bevestiging van opzeggen Ziggo. Maar de nieuwe Hardware is natuurlijk nog niet verstuurd, dat is pas over 3 weken ongeveer en neem aan dat ze dan de beslissing pas maken welk pakket er wordt gestuurd.
Toen ze op glas vorig jaar van de Draytek naar de Huawei gingen was dat niet zo. Alle bestellingen gedaan vanaf 1 september kregen Huawei, daarvoor Draytek. Dus niet de uitlevering was bepalend maar het bestelmoment.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
alle bestellingen vóór 08-05 (ook al worden ze later aangesloten) ontvangen nog de Huawei
op 8-5 is het in de ochtend aangepast naar de zyxel dus als je na 12:00 heb besteld zit je veilig

[ Voor 35% gewijzigd door hidden op 09-05-2019 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritz4all
hidden schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:07:
alle bestellingen vóór 08-05 (ook al worden ze later aangesloten) ontvangen nog de Huawei
Oke, duidelijk tnx. maar denk niet dat het mij veel uit maakt, Ik wil graag mijn eigen Router gebruiken en heb geen telefonie en aangezien ze voor de Huawei en de nieuwe Zyxel nog steeds een Media Converter leveren lijkt dat gewoon te kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 00:37
Ik heb inmiddels begrepen dat er geen bridge mode mogelijkheid is.
Als ik van modem > DMZ > router instel. Heb ik al dan wel alle mogelijkheden zoals bij Bridge?

Ik kan namelijk mijn ASUS niet gebruiken als directe modem aangezien ik ook vaste telefoon heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritz4all
Joao schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:15:
Ik heb inmiddels begrepen dat er geen bridge mode mogelijkheid is.
Als ik van modem > DMZ > router instel. Heb ik al dan wel alle mogelijkheden zoals bij Bridge?

Ik kan namelijk mijn ASUS niet gebruiken als directe modem aangezien ik ook vaste telefoon heb :/
Een collega van mij een t-mobile Huawei modem/router voor telefonie en zijn Asus in DMZ voor DHCP en dergelijke. Geen idee of dit ook voor de nieuwe hardware gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

hidden schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:07:
Was toevallig dat ik de klantenservice sprak en die man me de oren van de kop af lulde. Toen maar eens hier gecheckt of er iets bekend was. Et voila. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
fritz4all schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:34:
[...]

Een collega van mij een t-mobile Huawei modem/router voor telefonie en zijn Asus in DMZ voor DHCP en dergelijke. Geen idee of dit ook voor de nieuwe hardware gaat werken.
Ik krijg de Huawei binnen.
Baal alleen dat je een aparte UTP nodig hebt voor TV aangezien er vanaf de meterkast maar 1 UTP naar de woonkamer gaat :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Joao schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:12:
[...]

Baal alleen dat je een aparte UTP nodig hebt voor TV aangezien er vanaf de meterkast maar 1 UTP naar de woonkamer gaat :-(
Dat is toch niet het probleem van T-Mobile?
Koop twee cheap managed switches die VLANs ondersteunen en je kan je tv, mediaplayer, accespoint e.d. via die ene lijn gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 13:59
Joao schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:12:
Hier ook gisteren de Huawei binnen gekregen.
Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is of je tussen de media converter en de router nog een switch kan plaatsen. Mijn NAS staat nl in de meterkast beneden, maar dan kan de router achter de TV..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 18:18
@eggda, Ik denk niet dat dat mogelijk is. De router (Huawei modem?) neemt de DHCP voor zijn rekening. Hang je tussen de MC en het modem een switch (mits mogelijk) dan zal je deze niet in je interne netwerk terug zien.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
eggda schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:31:
Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is of je tussen de media converter en de router nog een switch kan plaatsen. Mijn NAS staat nl in de meterkast beneden, maar dan kan de router achter de TV..
Nee, dat gaat niet. Je NAS is dan niet te benaderen door alles wat na de router komt, daarnaast hangt je NAS dan direct aan het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
eggda schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:31:
[...]

Hier ook gisteren de Huawei binnen gekregen.
Hoe bevalt de verbinding? Ik heb nog 12 dagen opzegtermijn en vraag mij nog af of het verstandig is om van Ziggo (nooit storing) naar een nieuwe provider te gaan.
Ik doe het meer om de snelle upload en de lage kosten (wij hebben allemaal t-mobile mobiel thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Joao schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:03:
Hoe bevalt de verbinding? Ik heb nog 12 dagen opzegtermijn en vraag mij nog af of het verstandig is om van Ziggo (nooit storing) naar een nieuwe provider te gaan.
Enorm super stabiel. ;) Ik zit al bijna 3 jaar bij T-mobile en heb tot nu toe één storing meegemaakt van een paar uurtjes. Voor de rest is de verbinding gewoon enorm snel en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
rens-br schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:06:
[...]

Enorm super stabiel. ;) Ik zit al bijna 3 jaar bij T-mobile en heb tot nu toe één storing meegemaakt van een paar uurtjes. Voor de rest is de verbinding gewoon enorm snel en stabiel.
Dank voor de feedback.

Ik sprak t-mobile gisteren en zij gaven aan dat het niet zo een probleem is om een 2e UTP kabel te trekken naar de woonkamer. Dit wilt de monteur wel voor mij doen.
Helaas kan ik niet de nieuwe modem krijgen om TV en internet over 1 lijn te hebben :-/ ik had het net te vroeg aangevraagd en krijg de Huawei modem.

Woon jij in de regio Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Joao schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:10:
Ik sprak t-mobile gisteren en zij gaven aan dat het niet zo een probleem is om een 2e UTP kabel te trekken naar de woonkamer. Dit wilt de monteur wel voor mij doen.
Als er ruimte en plek e.d. is zou dat natuurlijk mooi zijn. :) Ervaring leert echter dat ze de snelste methode kiezen en niet de mooiste.
Woon jij in de regio Amsterdam?
Nee, Regio Eindhoven.
Pagina: 1 ... 48 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie