[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.337 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Santee schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:26:
Dus zit ik straks thuis met een werkende glasvezel en moet ik een week beetje gaan zitten wachten op een monteur :/
Is hier geen alternatief voor?
Grote kans dat je alles al in huis hebt, dus zelf aansluiten is dan het alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 20:50
rens-br schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:25:
[...]

Grote kans dat je alles al in huis hebt, dus zelf aansluiten is dan het alternatief.
Dan ga ik daar morgen even research naar doen hoe dat aan moet worden gesloten. Ik kan mij niet voorstellen dat het zo makkelijk gaat zijn als glasvezel in omvormer in router? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Santee schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:47:
Dan ga ik daar morgen even research naar doen hoe dat aan moet worden gesloten. Ik kan mij niet voorstellen dat het zo makkelijk gaat zijn als glasvezel in omvormer in router? :9
Er zijn meer mensen in dit topic die het zelf hebben aangesloten, dus het moet te doen zijn. Ik kan alleen zo snel de berichten die daarover gaan niet terug vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
rens-br schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:53:
[...]

Er zijn meer mensen in dit topic die het zelf hebben aangesloten, dus het moet te doen zijn. Ik kan alleen zo snel de berichten die daarover gaan terug vinden.
Niet terugvinden bedoel je? Ik ga op zoek :)
Trouwens, moet ik de boel dan weer loshalen als de monteur komt? Want officieel mag je je eigen glasvezel verbinding helemaal niet aansluiten, ze zeiden zelfs dat je je garantie op de apparatuur verliest 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Santee schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:58:
[...]

Niet terugvinden bedoel je? Ik ga op zoek :)
Trouwens, moet ik de boel dan weer loshalen als de monteur komt? Want officieel mag je je eigen glasvezel verbinding helemaal niet aansluiten, ze zeiden zelfs dat je je garantie op de apparatuur verliest 8)7
Ik zou het oprecht niet doen en ik werk zelf al jaren met glasvezel. Het lastige van T-Mobile is dat ze een glaspatchkabel direct aansluiten op de connector in de FTU. Als je een FTU hebt van het type TY-01 of TK01 (zie deze link voor meer info: Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie") en je krijgt in je pakket de patchcover erbij dan is het wel te doen want dan hoef je alleen maar te weten hoe je die cover erop schuift en daarna kan je de glaskabel er in klikken. Maar krijg je die patchcover niet in je pakket, dan zou ik er vanaf blijven. De kans dat je iets aan de connector vernielt is dan groter dan je zou willen.

En volgens mij krijg je van alles in je pakket thuis behalve die patchcovers...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Barre73 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:19:
[...]

Ik zou het oprecht niet doen en ik werk zelf al jaren met glasvezel. Het lastige van T-Mobile is dat ze een glaspatchkabel direct aansluiten op de connector in de FTU. Als je een FTU hebt van het type TY-01 of TK01 (zie deze link voor meer info: Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie") en je krijgt in je pakket de patchcover erbij dan is het wel te doen want dan hoef je alleen maar te weten hoe je die cover erop schuift en daarna kan je de glaskabel er in klikken. Maar krijg je die patchcover niet in je pakket, dan zou ik er vanaf blijven. De kans dat je iets aan de connector vernielt is dan groter dan je zou willen.

En volgens mij krijg je van alles in je pakket thuis behalve die patchcovers...
Vervelend om te horen. Ik heb net contact gehad met Guidion maar er is niemand uitgevallen, dus 1e datum beschikbaar blijft 13 mei. Ik vind het nog steeds vrij belachelijk dat ik als aansluitdatum 3 mei aan geef en dat ze pas 13 mei kunnen realiseren. 10 datum zonder internet in 2019?

Ik ga nog eens contact opnemen met T-mobile om te vragen of er geen alternatief bedrijf/ZZP'er, whatever is die het kan aansluiten. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Santee schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:27:
Vervelend om te horen. Ik heb net contact gehad met Guidion maar er is niemand uitgevallen, dus 1e datum beschikbaar blijft 13 mei. Ik vind het nog steeds vrij belachelijk dat ik als aansluitdatum 3 mei aan geef en dat ze pas 13 mei kunnen realiseren.
Inderdaad jammer dat dit zo lang moet duren :(
10 datum zonder internet in 2019?
Ach ga lekker bij de buren op de koffie en vraag daar of je tijdelijk op hun wifi verbinding mag. Dat heb ik destijds ook gedaan / gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
rens-br schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:30:
[...]

Inderdaad jammer dat dit zo lang moet duren :(

[...]

Ach ga lekker bij de buren op de koffie en vraag daar of je tijdelijk op hun wifi verbinding mag. Dat heb ik destijds ook gedaan / gevraagd.
Voor de Playstation/TV is dit inderdaad een goed idee, zal tijdens het verhuizen wel proberen contact te leggen. :+
Mijn desktop PCs hebben helaas geen WiFi (meer).

En misschien klinkt het wel een beetje te modern dat ik 10 dagen zonder internet als groot probleem zie. Echter heb ik een redelijke routine dat ik tijdens het koken en eten lekker een serie of een yt filmpje op zet en ik heb ook vrij weinig fysieke media meer (vanalles gaat via spotify/yt/Netflix).
Ook een beetje een principekwestie trouwens, tijdens het aanvragen had ik gevonden dat Tmobile ca. 4 weken nodig had, hier was echter de afkoppeltijd van KPN niet bij gerekend.

[ Voor 32% gewijzigd door Santee op 26-04-2019 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
[...]

Vervelend om te horen. Ik heb net contact gehad met Guidion maar er is niemand uitgevallen, dus 1e datum beschikbaar blijft 13 mei. Ik vind het nog steeds vrij belachelijk dat ik als aansluitdatum 3 mei aan geef en dat ze pas 13 mei kunnen realiseren. 10 datum zonder internet in 2019?

Ik ga nog eens contact opnemen met T-mobile om te vragen of er geen alternatief bedrijf/ZZP'er, whatever is die het kan aansluiten. |:(
Je kunt toch gewoon op je mobiele bundel internetten, dat is ook 2019...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Die isp's werken allemaal met Guidion, als een ander het kon als backup hadden we het op GoT wel geweten :P Kan T-mobile niet een onbeperkt data-simmetje jouw kant op gooien ofzo als overbrugging?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Arie- schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:33:
[...]

Je kunt toch gewoon op je mobiele bundel internetten, dat is ook 2019...
Ja ik denk idd dat mijn normale PC bezigheden, youtube, gaming, twitch, Netflix etc. makkelijk kunnen op mijn 6GB databundel :+
2Dutch schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:50:
[...]

Die isp's werken allemaal met Guidion, als een ander het kon als backup hadden we het op GoT wel geweten :P Kan T-mobile niet een onbeperkt data-simmetje jouw kant op gooien ofzo als overbrugging?
Ik zal het eens vragen. Zit alleen niet bij T-mobile mobiel.

[ Voor 37% gewijzigd door Santee op 26-04-2019 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:09

Quad

Doof

Santee schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:36:
[...]

Ja ik denk idd dat mijn normale PC bezigheden, youtube, gaming, twitch, Netflix etc. makkelijk kunnen op mijn 6GB databundel :+

[...]

Ik zal het eens vragen. Zit alleen niet bij T-mobile mobiel.
https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/test-ons-nu
En anders doe je het 1 maand testen, zeg je het dan meteen weer op.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickr92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:56
Na wat vergelijken en inlezen over de verschillende providers ook maar een T-Mobile Thuis alles-in-1 afgesloten voor mijn nieuwe appartement (Eindhoven).

Krijg ik zojuist een bevestiging van T-Mobile: Reggefiber moet nog wat zaken realiseren voordat mijn aansluiting door de monteur van T-Mobile gerealiseerd kan worden. Ik neem aan dat Reggefiber alleen de FTU moet aansluiten en wat moet omzetten in de wijk kast. Reggefiber gaat rond 18 juni contact met me opnemen voor een afspraak... Een slordige twee maanden vanaf nu dus...

Heb inmiddels al wat berichten gestuurd naar Reggefiber of dit niet wat eerder kan, maar heeft dit überhaupt zin of wachten zij op de opdracht van T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:18
@Nickr92 Ik denk dat je het beter via T-Mobile kunt spelen. Die hebben Reggefiber (NetwerkNL) namelijk de opdracht gegeven en jij bent geen contract partij in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickr92 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:25:
Heb inmiddels al wat berichten gestuurd naar Reggefiber of dit niet wat eerder kan, maar heeft dit überhaupt zin of wachten zij op de opdracht van T-Mobile?
Ze wachten sowieso ten alle tijden op een opdracht van T-Mobile, versnellen kun je het dus niet.

Vraag is echter, zit er al een dummy (FTU) op de vezel of moet de vezel niet gewoon nog vanaf (bijvoorbeeld) de straat nog naar binnen geblazen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickr92
jongetje schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 15:48:
@Nickr92 Ik denk dat je het beter via T-Mobile kunt spelen. Die hebben Reggefiber (NetwerkNL) namelijk de opdracht gegeven en jij bent geen contract partij in deze.
Daar was ik al bang voor. Klantenservice van T-Mobile gaf helaas al aan dat 18 juni toch echt pas de eerste mogelijkheid was voor Reggefiber om wat te doen.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:55:
[...]

Ze wachten sowieso ten alle tijden op een opdracht van T-Mobile, versnellen kun je het dus niet.

Vraag is echter, zit er al een dummy (FTU) op de vezel of moet de vezel niet gewoon nog vanaf (bijvoorbeeld) de straat nog naar binnen geblazen worden.
Er is een dummy geplaatst: er is een witte plastic kast gemonteerd op de muur en ernaast komt de fiber eruit. Het is een appartement op de 4e verdieping dus ik gok dat ze bij aanleg gelijk alle vezels vanaf de straat door heel het gebouw hebben getrokken.

Edit: Na wat ge-DM met @Barre73 (dank daarvoor!) blijkt dat ik wel een FTU heb (die witte kast aan de muur dus) maar dat de glasvezelkabel daar niet op is aangesloten, iets wat door een monteur van Reggefiber gedaan moet worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Nickr92 op 27-04-2019 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nickr92 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:01:
[...]

Daar was ik al bang voor. Klantenservice van T-Mobile gaf helaas al aan dat 18 juni toch echt pas de eerste mogelijkheid was voor Reggefiber om wat te doen.

[...]

Er is een dummy geplaatst: er is een witte plastic kast gemonteerd op de muur en ernaast komt de fiber eruit. Het is een appartement op de 4e verdieping dus ik gok dat ze bij aanleg gelijk alle vezels vanaf de straat door heel het gebouw hebben getrokken.
Dan wordt je belazerd. Reggefiber hoeft alleen maar een patch te maken in de PoP en dat duurt max 5 werkdagen vanaf het moment dat T-Mobile de order inschiet. Ik denk eerder dat Guidion (het bedrijf waar T-Mobile de monteurs huurt) niet eerder tijd heeft. En dat een onwetende KS medewerker dat aan Reggefiber wijt...

Edit: of er is meer aan de hand maar dan met de PoP of zoiets. Als je in een DM je nieuwe adres stuurt kijk ik wel even hoe deze in de database van Reggefiber staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 27-04-2019 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickr92
Barre73 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:41:
[...]

Dan wordt je belazerd. Reggefiber hoeft alleen maar een patch te maken in de PoP en dat duurt max 5 werkdagen vanaf het moment dat T-Mobile de order inschiet. Ik denk eerder dat Guidion (het bedrijf waar T-Mobile de monteurs huurt) niet eerder tijd heeft. En dat een onwetende KS medewerker dat aan Reggefiber wijt...

Edit: of er is meer aan de hand maar dan met de PoP of zoiets. Als je in een DM je nieuwe adres stuurt kijk ik wel even hoe deze in de database van Reggefiber staat.
Toch is dat vreemd, in de welkomstmail van T-Mobile staat namelijk het volgende:
De installatie
We regelen alles graag zo snel mogelijk voor je. Maar eerst heb je nog 14 dagen bedenktijd en moet je glasvezelaansluiting nog afgerond worden door Reggefiber. Naar verwachting neemt Reggefiber rondom 18-06-2019 contact met je op voor een afspraak. Zodra je glasvezelaansluiting afgerond is, kunnen we T-Mobile Thuis bij je installeren. Onze Installatiepartner Guidion neemt dan contact met je op om een installatie-afspraak te maken. Een week voor de afgesproken installatiedatum krijg je alvast het Installatiepakket met de post.
Hieruit maak ik op dat er dus twee keer iemand langs moet komen: de eerste keer iemand van Reggefiber en vervolgens iemand van Guidion (T-Mobile). Dit komt ook wel overeen met wat de klantenservice zei.

Met een beetje geluk heb ik op deze manier ergens in Juli internet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-09 22:38

Erw

Over gestapt van KPN, word over 2 weken aangesloten, nu word ik dagelijks gebeld door een “anoniem” nummer, zal KPN wel wezen denk ik, enig idee wat ze me gaan aanbieden?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Erw schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:44:
Over gestapt van KPN, word over 2 weken aangesloten, nu word ik dagelijks gebeld door een “anoniem” nummer, zal KPN wel wezen denk ik, enig idee wat ze me gaan aanbieden?
De planner die probeert een afspraak te maken voor de monteur?

Mocht je besluiten 'm op te nemen: leg uit dat bellen met een onderdrukt nummer ongeveer even beleefd is als langsgaan en aanbellen gekleed in een boerka. Een bedrijf als KPN moet toch wel in staat zijn uitgaande gesprekken het nummer van de helpdesk als caller-id mee te geven aan die uitgaande gesprekken? Helemaal als je nagaat dat ik dat 21 jaar geleden al deed.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 13:28
synoniem schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:48:
Ik wil overstappen van Telfort Glasvezel naar T-Mobile Thuis maar ook na de prijsverhoging van Telfort is het na de introductiekorting duurder. En dan heb ik nog niet eens het opnamepakket ad 5 euro meegerekend want als ik me goed ingelezen heb kan ik mijn huidige Amino recorder niet meer gebruiekn. Heeft iemand ervaring of onderhandelen met de verkoopafdeling enige zin heeft?
Ik ben ook aan 't overstappen van Telfort naar TMT. De korting die mij telefonisch werd aangeboden (3 maanden gratis extra snelheid twv totaal €37,50) vond ik niet interessant. Toen Telfort het porteringsverzoek van TMT ontving werd ik door een andere afdeling van Telfort gebeld en die wilde meer korting geven, Echter ik had al afgezien van m'n bedenktijd bij TMT, dus heb niet gevraagd wat die korting inhield.
Het aanbod van TMT is sowieso aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-08 13:18
Ik wil de Draytek vervangen door een Ubiquiti EdgeRouter X SFP.
De EdgeRouter heb ik geconfigureerd aan de hand van https://www.robinvanbrugg...er-with-edgerouter-x-sfp/ en opzich werkt alles, internet en IPTV.

Het vreemde is alleen dat de Draytek een IP adres 85.145.... kreeg, maar met de EdgeRouter krijg ik een IP adres in het 31.20.... netwerk. Als ik op de EdgeRouter het MAC adres van de Draytek clone, krijgt de EdgeRouter helemaal geen IP adres via DHCP.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn?
Dit is overigens in Hilversum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 09:17
Is het niet zo dat iedere keer als je een nieuwe router aansluit je weer een ander IPv4 adres krijgt van T-mobile ? Soms in een hele andere range afhankelijk wat er op dat moment vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
penacho schreef op zondag 28 april 2019 @ 12:32:
Het vreemde is alleen dat de Draytek een IP adres 85.145.... kreeg, maar met de EdgeRouter krijg ik een IP adres in het 31.20.... netwerk. Als ik op de EdgeRouter het MAC adres van de Draytek clone, krijgt de EdgeRouter helemaal geen IP adres via DHCP.
Ik kreeg ook een totaal ander IP-adres toe ik mijn eigen Unifi hardware aangesloten had, geen idee waarom precies. Maar wil je persee je oude ip weer terug hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Quad schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:54:
[...]

https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/test-ons-nu
En anders doe je het 1 maand testen, zeg je het dan meteen weer op.
Ik ga dit denk ik aanvragen. Enige idee hoe lang het duurt voor dit actief is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Santee schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:27:
[...]

Nee, kan je denk ik met T-mobile bespreken. Misschien kunnen ze je een 4G modem / usb stick sturen ter compensatie.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:56
Santee schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:27:
[...]

Je moet een abo afsluiten, je betaald dus aansluitkosten + maand abo. Kan effectief in 1 dag

[ Voor 4% gewijzigd door Rub147 op 28-04-2019 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grave176
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 09:17
Aansluitkosten worden weer gecrediteerd als je binnen de proeftermijn van een maand weer alles retourneert. 4g voor thuis zit een prima router waar je wel een maand ter overbrugging mee uit de voeten kunt , vooropgesteld dat je 4g bereik goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:04
Vandaag komen ze installeren voor T-Mobile. Ben benieuwd of ik het niet al werkend heb voordat de monteur er is. Ik zit nu nog bij KPN, en ik word gepatched voor 14:00 uur.

Ik ben benieuwd of ze dan ook meteen signaal op de lijn zetten.

EDIT: Ondertussen is iig de KPN lijn al down. Kan niet meer thuis erop komen :D

[ Voor 14% gewijzigd door adjego op 29-04-2019 11:43 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Tech
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 10:48
Een tijdje terug hebben ze bij mij ook T-Mobile Thuis Glasvezel aangesloten. Nu wil ik graag de experiabox ertussenuit hebben en mijn Unifi USG in de plaats daarvoor gebruiken. Echter kan ik tot nu toe nog geen beschrijving vinden van deze operatie -zonder- unifi managed switch. Is er iemand die dit zonder unifi switch maar mét USG aan praat gekregen heeft? VOIP is niet nodig, gaat puur om IPTV en Internet. Alvast bedankt voor de hulp!

Ik heb een TP-Link mediaconvertor van glas naar UTP gekregen, deze is met UTP direct op de Experiabox aangesloten. De rest van het netwerk is niet zo heel spannend, een paar unmanaged switches met daar wat devices aan gekoppeld.

Experiabox = Huawei HG659

[ Voor 22% gewijzigd door R-Tech op 29-04-2019 15:04 . Reden: aanvullen situatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
R-Tech schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:01:
Een tijdje terug hebben ze bij mij ook T-Mobile Thuis Glasvezel aangesloten. Nu wil ik graag de experiabox ertussenuit hebben en mijn Unifi USG in de plaats daarvoor gebruiken. Echter kan ik tot nu toe nog geen beschrijving vinden van deze operatie -zonder- unifi managed switch. Is er iemand die dit zonder unifi switch maar mét USG aan praat gekregen heeft? VOIP is niet nodig, gaat puur om IPTV en Internet. Alvast bedankt voor de hulp!
Als je alleen internet wilt hebben werkt het prima zonder managed switch, wanneer je ook IPTV wilt werkt dat niet. Overigens hoeft het helemaal geen managed switch te zijn van Unifi, maar volstaat elke managed switch met ondersteuning voor VLAN's.

Een Experiabox is een merknaam van KPN en is het merk van het modem/router die KPN gebruikt. In de volksmond heet zo'n ding dus gewoon een router :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-Tech
rens-br schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:10:
[...]

Als je alleen internet wilt hebben werkt het prima zonder managed switch, wanneer je ook IPTV wilt werkt dat niet. Overigens hoeft het helemaal geen managed switch te zijn van Unifi, maar volstaat elke managed switch met ondersteuning voor VLAN's.

Een Experiabox is een merknaam van KPN en is het merk van het modem/router die KPN gebruikt. In de volksmond heet zo'n ding dus gewoon een router :)
Ok, dus kortgezegd, wat ik wil kan niet :/ balen.
Tja heb het nu wel werkend met die Huawei ertussen, maar dat vind ik niet ideaal. Misschien op termijn eens een Unifi switch aanschaffen. Als ik dan toch zo'n ding moet, dan wel het liefst een Unifi :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
R-Tech schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:13:
Ok, dus kortgezegd, wat ik wil kan niet :/ balen.
Voor zover ik weet inderdaad niet. In dit topic ben ik in ieder geval nog niemand tegen gekomen die het werkend heeft. Wellicht kan je wel nog even kijken op het Unifi Forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-Tech
rens-br schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:20:
[...]

Voor zover ik weet inderdaad niet. In dit topic ben ik in ieder geval nog niemand tegen gekomen die het werkend heeft. Wellicht kan je wel nog even kijken op het Unifi Forum.
Merci, ik ga daar nog eens rondvragen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:08
R-Tech schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:21:
[...]

Merci, ik ga daar nog eens rondvragen (y)
Volgens mij kan het wel.... de USG heeft 2 LAN poorten, dus 1 van die 2 kan je waarschijnlijk een andere VLAN aan hangen voor TV.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 19:45
Hier sinds kort ook een T-Mobile klant, over TV zeer tevreden. Dat werkt zeer gemakkelijk over de cat5e kabel die ik al in huis had liggen. Over het internet in eerste instantie iets minder te spreken. Ik woon in een nieuwbouw woning en de gratis geleverde Huawei router voldoet niet qua WiFi dekking, ik haal hooguit 1mbit boven. Dit heb ik nu zelf opgelost door een Fritz 1750E repeater op de eerste verdieping te plaatsen. Deze repeater kun je overigens ook gratis krijgen door aan te geven bij T-Mobile dat je WiFi niet lekker werkt. Ik heb daar het geduld niet voor gehad. Zit er nu nog aan te denken de Huawei router helemaal de deur uit te doen en te vervangen voor een Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 16:12
Wifi van het standaard modem van zowat elke provider is 9 v/d 10 keer ruk. Als je goeie wifi wilt hebben, kun je het beste gewoon een eigen AP achterzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
adjego schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:43:
Vandaag komen ze installeren voor T-Mobile. Ben benieuwd of ik het niet al werkend heb voordat de monteur er is. Ik zit nu nog bij KPN, en ik word gepatched voor 14:00 uur.

Ik ben benieuwd of ze dan ook meteen signaal op de lijn zetten.

EDIT: Ondertussen is iig de KPN lijn al down. Kan niet meer thuis erop komen :D
Nou, helaas meteen al pech. Blijkbaar is er iets mis gegaan met het patchen want er zou signaal op moeten staan. Er komt geen licht binnen helaas :(

Door monteur is het doorgezet maar hij adviseerde om morgen ook nog een keer extra T-Mobile te bellen om er even vaart achter te zetten.

Hopelijk is het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
adjego schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:19:
[...]

Nou, helaas meteen al pech. Blijkbaar is er iets mis gegaan met het patchen want er zou signaal op moeten staan. Er komt geen licht binnen helaas :(

Door monteur is het doorgezet maar hij adviseerde om morgen ook nog een keer extra T-Mobile te bellen om er even vaart achter te zetten.

Was bij ons nieuwbouw huis ook, hadden ze de verkeerde kabel gepatcht :+
Volgende dag meteen gefixt door 2 monteurs, 1tje in de pop en 1tje bij ons thuis om te kijken of ze de goede omzette 8)7

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
Na 20 jaar kpn stappen we over naar t mobile . Dit omdat kpn oa Fox verwijderd...
Zijn ervaringen met T-Mobile positief?
Zit er een fysieke harde schijf in de tv box ivm opnemen?
Wel lekker dat Fox sport 1 er gratis bij zit

Het dumpen van vragen op deze manier is niet de bedoeling. Alle vragen kan je met een klein beetje zoek werkt prima vinden in de OP / dit topic.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 30-04-2019 09:02 ]

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penacho
  • Laatst online: 08-08 13:18
rens-br schreef op zondag 28 april 2019 @ 14:22:
[...]

Ik kreeg ook een totaal ander IP-adres toe ik mijn eigen Unifi hardware aangesloten had, geen idee waarom precies. Maar wil je persee je oude ip weer terug hebben?
Niet perse, maar ik had verwacht dat wel te bereiken door het clonen van het MAC adres van de DrayTek. Maar toen kreeg ik helemaal geen IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Tech
Kodess schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:25:
[...]

Volgens mij kan het wel.... de USG heeft 2 LAN poorten, dus 1 van die 2 kan je waarschijnlijk een andere VLAN aan hangen voor TV.
Dat was mijn idee ook, maar blijkbaar kun je niet meerdere VLANS aan de WAN poort koppelen. Tenminste dat is wat ik ervan begrijp tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Kodess schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:25:
[...]

Maar voor je WAN-poort moet je 2 VLANS kunnen invoeren, die je dan splits in via de twee verschillende LAN's naar buiten stuurt. Je kan echter geen 2 VLANS invoeren aan de WAN kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
rens-br schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:43:
[...]

Maar voor je WAN-poort moet je 2 VLANS kunnen invoeren, die je dan splits in via de twee verschillende LAN's naar buiten stuurt. Je kan echter geen 2 VLANS invoeren aan de WAN kant.
R-Tech schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:09:
[...]

Dat was mijn idee ook, maar blijkbaar kun je niet meerdere VLANS aan de WAN poort koppelen. Tenminste dat is wat ik ervan begrijp tot zover.
Je kan toch gewoon op de WAN poort niet de VLAN koppelen? Dus alles doorsturen, en dan pas op de LAN interfaces bepaalde VLAN's taggen?
Of is dit een te logische beredenering voor een wat oudere techniek?

(De precieze werking van VLAN's heb ik me totaal niet inverdiept, ik ben maar wat keywords aan het roepen ;))

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Tech
Kodess schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:50:
[...]

[...]

Je kan toch gewoon op de WAN poort niet de VLAN koppelen? Dus alles doorsturen, en dan pas op de LAN interfaces bepaalde VLAN's taggen?

(De precieze werking van VLAN's heb ik me totaal niet inverdiept, ik ben maar wat keywords aan het roepen ;))
Zo diep zit ik daar dus ook niet in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy77 schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:39:
Na 20 jaar kpn stappen we over naar t mobile . Dit omdat kpn oa Fox verwijderd...
Lees het topic eens door en kijk op de site voor de specs van de tv-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Kodess schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:50:

Wat ik ervan had begrepen werkt dat niet op die manier, zie ook deze post.
roy77 schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:39:
Daar is dit hele topic voor bedoeld, lees het eens door zou ik zeggen. ;)
Die informatie kan je prima terug vinden in de OP / website van T-Mobile.
Het zit er 'gratis' bij, iedereen betaald er €1,50 per maand extra voor, maar dat zie je niet los op de factuur.

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 30-04-2019 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
rens-br schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:54:
[...]

Wat ik ervan had begrepen werkt dat niet op die manier, zie ook deze post.

[...]

Daar is dit hele topic voor bedoeld, lees het eens door zou ik zeggen. ;)

[...]

Die informatie kan je prima terug vinden in de OP / website van T-Mobile.

[...]

Het zit er 'gratis' bij, iedereen betaald er €1,50 per maand extra voor, maar dat zie je niet los op de factuur.
Daar lees ik dat het wel kan, maar niet via de GUI, dus je moet handmatig wat JSON bestandjes aanpassen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Kodess schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:35:
Daar lees ik dat het wel kan, maar niet via de GUI, dus je moet handmatig wat JSON bestandjes aanpassen.
True, maar voor zover ik kan vinden heeft nog niemand ontdekt wat er dan precies moet worden aangepast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
We hebben nu nog het oude Telfort pakket dat gaat stoppen. Keuze overstappen na Telfort (KPN versie) of andere provider. We hebben nu internet + TV i.v.m korting wil ik overstappen na alles in 1 en na 6 maanden telefoon uit schakelen.

Wil eigenlijk de eigen Fritzbox blijven i.v.m los voip account met een Cisco SLM2008 gaan gebruiken.
SLM2008 heb ik vroeger bij KPN nog gebruikt

Kan ik tijdelijk de Fritzbox achter de Huawei HG659 zetten d.m.v DMZ.?
Voor voip zal ik een andere poort dan 5060 moeten gebruiken neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
space-one schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:58:
Kan ik tijdelijk de Fritzbox achter de Huawei HG659 zetten d.m.v DMZ.?
Waarom tijdelijk? Je kan de Huawei ook gewoon in zijn geheel vervangen door de Fritzbox, er vanuit gaande dat deze VLANS ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
@rens-br

Is een oudere fritzbox 7390 en deze heeft volgens mij vlan instellingen in het menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
space-one schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:10:
Is een oudere fritzbox 7390 en deze heeft volgens mij vlan instellingen in het menu.
Dat kan je die gewoon in plaats van de Huawei gebruiken en zou het allemaal moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
adjego schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:19:
[...]

Net contact gehad met T-Mobile. Door de monteur was het niet volledig correct doorgegeven dus dat werd nu wel gedaan. Verwachting is dat het morgen pas wordt opgelost. :|
Ik hoop ook niet dat ze in mijn huis moeten zijn, anders moet ik dat weer gaan regelen.

EDIT:

Morgen tussen 9:00 uur en 13:00 uur komen ze langs. Moet dus even tussendoor naar huis. Hopelijk werkt het daarna meteen wel volledig :P

[ Voor 15% gewijzigd door adjego op 30-04-2019 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Laatst online: 21:58

Tornado1.0

Work in progress

Wij hebben sinds oktober 100/100 glasvezel. Na wat installatieproblemen toentertijd werkt het goed, maar sinds anderhalve week keldert de internetsnelheid in de avonduren. Van ongeveer 20 tot 22 uur is de snelheid om te huilen wat wordt bevestigd door speedtest (bekabeld en draadloos). Vreemd genoeg geeft speedtest via wifi aan dat alleen de download traag is (ongeveer 5 -10 mbps down, upload 90+), terwijl over een kabel zowel up als down traag zijn. Gisteren bericht gehad dat ik contact op mag nemen met Guidion, ben benieuwd wat zij kunnen vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Tornado1.0 op 30-04-2019 16:27 . Reden: kromme zinnen ]

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeerKaas
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-09 16:39
Sinds maandag opeens been internet en tv meer. Co tact gehad met tmobile en er moet een monteur langs komen. (Op de converter brand het FO lampje niet) de monteur neemt een nieuwe converter en huawai modem/router mee. Het probleem is nu dat die pas volgende week dinsdag kan komen terwijl wij maandag al hebben gebeld. Dus wij moeten nu 1 week en een paar dagen zonder internet zitten terwijl ik ook thuis moet werken. Na nogmaals bellen naar de klantenservice kreeg ik te horen dat als het langer dan 1.5 week duurt ze er pas iets tegen doen. Fijne service.

Weet iemand toevallig wat dat FO lampje inhoud? En er misschien een tijdelijke oplossing beschikbaar is om wel te kunnen internetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Om de VPN problemen centraal op één plek te hebben, heb ik de berichten afgesplitst naar: [T-Mobile] VPN van Thuis naar Mobiel opzetten gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:16
HeerKaas schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:15:
Sinds maandag opeens been internet en tv meer. Co tact gehad met tmobile en er moet een monteur langs komen. (Op de converter brand het FO lampje niet) de monteur neemt een nieuwe converter en huawai modem/router mee. Het probleem is nu dat die pas volgende week dinsdag kan komen terwijl wij maandag al hebben gebeld. Dus wij moeten nu 1 week en een paar dagen zonder internet zitten terwijl ik ook thuis moet werken. Na nogmaals bellen naar de klantenservice kreeg ik te horen dat als het langer dan 1.5 week duurt ze er pas iets tegen doen. Fijne service.

Weet iemand toevallig wat dat FO lampje inhoud? En er misschien een tijdelijke oplossing beschikbaar is om wel te kunnen internetten
Kijk hier even
https://community.t-mobil...erter-instellingen-306387
misschien kan het je helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:27

pinda powerrr

Slow down...

HeerKaas schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:15:

Heb je mobiel ook van T-Mobile? Dan nog eens bellen en vragen of ze unlimited kunnen aanbieden ter compensatie. Heb ik ook al eens gekregen toen er in de PoP wat kapot ging. Moest toen ook een paar dagen geduld hebben, maar kon via twee telefoons het hele huis van internet voorzien :)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
adjego schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:52:
[...]

Net contact gehad met T-Mobile. Door de monteur was het niet volledig correct doorgegeven dus dat werd nu wel gedaan. Verwachting is dat het morgen pas wordt opgelost. :|
Ik hoop ook niet dat ze in mijn huis moeten zijn, anders moet ik dat weer gaan regelen.

EDIT:

Morgen tussen 9:00 uur en 13:00 uur komen ze langs. Moet dus even tussendoor naar huis. Hopelijk werkt het daarna meteen wel volledig :P
Nou, we zijn weer iets verder maar toch ook weer niet eigenlijk. Gisteren Reggefiber monteur geweest. Hij had de patch bekeken in de wijkcentrale, en die leek goed, kwam bij mij en toch geen signaal zichtbaar. Hij kon er een laserpen opzetten, en is toen weer teruggereden naar de wijkkast, en er bleek een patchkoppeling stuk te zijn. Na die vervangen te hebben was er signaal op de glaslijn. Maar nu komt het, blijkbaar was en is er nu nog steeds in omgeving Eindhoven een probleem met een bepaald deel van het netwerk waardoor ik nu nog steeds geen werkende connectie heb :(

Meteen al lekker wat gedoe, hoopte op een soepeler verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 05:48

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Gisteren ook maar de knoop doorgehakt en voor T-Mobile internet gegaan a 32 euro per/mind glasvezel. Dit icm met Netflix en Amazon prime ee ook bijgenomen voor 5,99 per maand. Telfort tot nu toe redelt tevreden gehad echter gaat deze nu over naar KPN incl. Prijsverhogingen. Waarschijnlijk komt er hier nog een T-Mobile sim-only bij in huis welke 16 euro per/mnd gaat kosten voor een jaar met 120 minuten en dan 7gb hierdoor gaat het internet ook van 50/50 naar 100/100. Ik begreep dat het bij T-Mobile mogelijk moet zijn mijn Asus router te gebruiken in bridge modus oid?

[ Voor 20% gewijzigd door Tweakriez op 02-05-2019 20:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik heb het forum al doorgespit maar iedereen lijkt te kunnen casten naar zijn tv zonder al te grote problemen. Ik krijg geen icoontje te zien binnen de TV anywhere app en qua instellingen in de app kun je ook niks aan of uit zetten.

Tv en mobiel zitten beide op dezelfde wifi.

Iemand dit ook al eens gehad? Ik probeer dit nu voor het eerst, het heeft dus nog niet gewerkt.

De gevolgen zijn nogal groot want nu zit de vrouw in de woonkamer Temptation Island te kijken ipv op de slaapkamer. Help!!!!!

[ Voor 23% gewijzigd door power_user op 02-05-2019 20:48 ]

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:13

Sport_Life

Solvitur ambulando

power_user schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:42:
De gevolgen zijn nogal groot want nu zit de vrouw in de woonkamer Temptation Island te kijken ipv op de slaapkamer. Help!!!!!
_O-

Ik heb dezelfde vraag, bij mij werkt het ook niet. YouTube ed inmiddels wel.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:44
Ik zit nu nog bij Ziggo met de router in bridge modus en een eigen modem erachter met goed signaal. Is dit ook mogelijk bij T-Mobile? En hoe is de kwaliteit van de standaard router die wordt geleverd?

Iemand enig idee na hoeveel maanden je de vaste telefonie kunt afzeggen? Aan de telefoon zei de medewerker na 6 maanden (en daarmee zou het alles in 1 pakket het voordeligst zijn), maar ik kan dit online niet terugvinden.

[ Voor 37% gewijzigd door outlandos op 02-05-2019 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Laatst online: 21-09 07:57
outlandos schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:17:
Ik zit nu nog bij Ziggo met de router in bridge modus en een eigen modem erachter met goed signaal. Is dit ook mogelijk bij T-Mobile? En hoe is de kwaliteit van de standaard router die wordt geleverd?

Iemand enig idee na hoeveel maanden je de vaste telefonie kunt afzeggen? Aan de telefoon zei de medewerker na 6 maanden (en daarmee zou het alles in 1 pakket het voordeligst zijn), maar ik kan dit online niet terugvinden.
Dit klopt!😉

DaveD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

outlandos schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:17:

Binnen de 1e maand kan je telefonie opzeggen. Maar dan vervalt de korting ook direct. De meesten doen het in de 6e maand.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Dinsdag aangemeld en de wachttijd verwijderd. Vandaag is het proces gestart. vanavond de installatiedatum 3 juni gepland.

Ik heb gekozen voor het zelf opzeggen van de oude provider (telfort) .

Net een mail van Telfort

Beste meneer xxxxxx
Wij hebben begrepen dat u overstapt naar een andere internetprovider.
Wat betekent dit?
Op 03-06-2019 staat de beëindiging van het Telfort abonnement gepland. U ontvangt enkele dagen daarna van ons de bevestiging van de opzegging. Heeft u de opzegbevestiging een week na bovenstaande datum nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op om uw abonnement alsnog te laten beëindigen.

Omdat de datum gelijk zijn. Kan Telfort nacht's na 12 uur de lijn opheffen en is er die dag geen aktieve lijn
meer voor de migratie. In het verleden mocht dit niet.om problemen uit te sluiten bij de migratie.

tv-anywhere werkt ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt volgende week aangesloten maar wist niet dat tv anywhere al werkte. Ik heb het even getest en moet zeggen dat ik de kwaliteit wel goed vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Ik heb de tv anywhere app op de android mbox gezet en de kwaliteit is goed op een 42 inch tv. Verbruik op de
laptop ligt rond de 3,5 Mbit/s. Buiten het netwerk gemeten.

Bijv bij Eurosport kun je gewoon een aantal dagen terug kijken en volgens mij via de tv box niet daar is begin gemist beschikbaar. Bij KPN heb dat zelf niet.bij Eurosport.

[ Voor 62% gewijzigd door space-one op 03-05-2019 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
adjego schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:29:
[...]

Nou, we zijn weer iets verder maar toch ook weer niet eigenlijk. Gisteren Reggefiber monteur geweest. Hij had de patch bekeken in de wijkcentrale, en die leek goed, kwam bij mij en toch geen signaal zichtbaar. Hij kon er een laserpen opzetten, en is toen weer teruggereden naar de wijkkast, en er bleek een patchkoppeling stuk te zijn. Na die vervangen te hebben was er signaal op de glaslijn. Maar nu komt het, blijkbaar was en is er nu nog steeds in omgeving Eindhoven een probleem met een bepaald deel van het netwerk waardoor ik nu nog steeds geen werkende connectie heb :(

Meteen al lekker wat gedoe, hoopte op een soepeler verloop.
We zijn er eindelijk! Gisteren avond nog contact gehad met de helpdesk van T-Mobile en er was nog steeds een storing/probleem in mijn postcodegebied. Vanochtend weer contact gehad en ze ging overleggen met de technische dienst en zou me na 9:00 uur weer terugbellen.

Gedaan en volgens de technische dienst zou alles moeten werken. Even samen de mediaconverter bekeken en ook even naar de dipswitches gekeken. Deze stonden in de juiste positie normaal gesproken maar ik mocht toch een andere stand proberen. En warempel, meteen werkt alles.

Nu ook meteen weer alles aangesloten via mijn eigen edgerouter lite, en alles draait prima.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8231111972.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
power_user schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:42:
Ik heb het forum al doorgespit maar iedereen lijkt te kunnen casten naar zijn tv zonder al te grote problemen. Ik krijg geen icoontje te zien binnen de TV anywhere app en qua instellingen in de app kun je ook niks aan of uit zetten.

Tv en mobiel zitten beide op dezelfde wifi.

Iemand dit ook al eens gehad? Ik probeer dit nu voor het eerst, het heeft dus nog niet gewerkt.

Een tv met Android erop? Je kan naar een Chromecast casten ja, geen screencast ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:35

Yucko

One clown to rule them all !

Tweakriez schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:01:
Gisteren ook maar de knoop doorgehakt en voor T-Mobile internet gegaan a 32 euro per/mind glasvezel. Dit icm met Netflix en Amazon prime ee ook bijgenomen voor 5,99 per maand. Telfort tot nu toe redelt tevreden gehad echter gaat deze nu over naar KPN incl. Prijsverhogingen. Waarschijnlijk komt er hier nog een T-Mobile sim-only bij in huis welke 16 euro per/mnd gaat kosten voor een jaar met 120 minuten en dan 7gb hierdoor gaat het internet ook van 50/50 naar 100/100. Ik begreep dat het bij T-Mobile mogelijk moet zijn mijn Asus router te gebruiken in bridge modus oid?
gewoon heel die Huawei vervangen door je Asus router. Heb ik ook gedaan en werkt perfect

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik ben nu echt nog even aan het twijfelen of ik op 'bestellen' moet drukken. Wil een 500/500 + bellen voor 52.50 bestellen. Op zich redelijk.

Heb nu een 100/100 + bellen voor 40 euro bij Telfort. Dat zal straks 42.50 worden. Heb één maand 37.50 betaald. Oof! Grappenmakers daar.

Maar goed. Denk 500/500 + bellen voor 52.50 wel een goede keuze. Weet alleen nou niet of ik een modem/router van ze krijg, want zie niks over borgkosten enzovoort.

Youfone is goedkoper, maar heb daar zo mijn bedenkingen.

Edit: Heb maar op bestellen geklikt. Ben benieuwd. :o

[ Voor 5% gewijzigd door Ivysaur op 03-05-2019 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ivysaur schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:14:
Weet alleen nou niet of ik een modem/router van ze krijg, want zie niks over borgkosten enzovoort.
Zou zeggen, kijk eens in de openingspost onder het kopje 'hardware' ;) Je krijgt dus een mediaconverter en een Huawei router in bruikleen, zonder borgkosten. (Heb daar uberhaupt al lang niet meer van gehoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:27:
[...]

Zou zeggen, kijk eens in de openingspost onder het kopje 'hardware' ;) Je krijgt dus een mediaconverter en een Huawei router in bruikleen, zonder borgkosten. (Heb daar uberhaupt al lang niet meer van gehoord)
Nou, nou. Ben benieuwd! Hoop dat het het waard is. Vind het wel raar dat ik 14 dagen bedenktermijn heb na het bestellen, en niet na het leveren van internet + bellen. En hopen dat die Chinezen mij met rust laten, hehe. :+

Stel je voor internet klapt er elke keer uit. Ik kan niet bellen. Klantenservice reageert niet. Dan jammer de bammer en zit ik vast aan een contract van 1 jaar terwijl het hondsberoerd is gesteld. Even voorbeeld.

Best vreemd. :o

[ Voor 3% gewijzigd door Ivysaur op 03-05-2019 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ivysaur schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:31:
Nou, nou. Ben benieuwd! Hoop dat het het waard is. Vind het wel raar dat ik 14 dagen bedenktermijn heb na het bestellen, en niet na het leveren van internet + bellen.

Stel je voor internet klapt er elke keer uit. Ik kan niet bellen. Klantenservice reageert niet. Dan jammer de bammer en zit ik vast aan een contract van 12 jaar terwijl het hondsberoerd is gesteld. Even voorbeeld.

Helemaal met je eens, nu heb je maar weinig aan die 14 dagen zichtperiode. Aan de andere als je die 14 dagen zou krijgen na oplevering is de kans groot dat de installatiekosten enorm zijn. Immers heeft T-mobile dan alles geïnstalleerd + geleverd (en enorm veel kosten gemaakt dus) en is er eens kans dat mensen weer gaan opzeggen.

Overigens voor zover ik weet hebben alle providers dat op deze manier geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@rens-br

Zou de Kamer eens moeten veranderen. Het riekt hier en daar over verschillende website van providers naar censuur. Alles gaat goed, alles is prima. Echter op Tweakers lees ik de engste dingen.

Daarom voor nu voor Tmobile gekozen ipv youfone, want hoor enge dingen over Youfone. TV + klantenservice. Maar goed. Over aan maand gaan we het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ivysaur schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:39:
Het riekt hier en daar over verschillende website van providers naar censuur. Alles gaat goed, alles is prima. Echter op Tweakers lees ik de engste dingen.
Ik mis even de connectie tussen een 14 dagen wachtperiode en censuur? Hoe zijn die twee aan elkaar gelinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:53:
[...]

Ik mis even de connectie tussen een 14 dagen wachtperiode en censuur? Hoe zijn die twee aan elkaar gelinkt?
Oh dat alles er geen negatieve recensies op de websites staan. Enkel positieve. Dan dan de connectie met de 14 dagen periode dat men dan denkt dat er niks te bedenken valt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 05:48

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Yucko schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:15:
[...]

gewoon heel die Huawei vervangen door je Asus router. Heb ik ook gedaan en werkt perfect
Is dit een beetje makkelijk te doen? Was met de experiabox namelijk een behoorlijke kluif om weekend te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ligt natuurlijk aan wat je afneemt. Indien enkel tv en internet is 't peanuts. Kost het jezelf enkel hardware.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:50

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb alleen internet en geen Tv en dat was extreem eenvoudig.

Op mijn Unifi USG alleen maar VLAN300 instellen op de WAN poort (heb ik gedaan terwijl ik nog op mijn Ziggo verbinding zat en Ziggo op WAN2 gezet na provisioning)

Netwerkkabel in de media converter en gaan met die banaan.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
[...]

Borg bestaat nog wel bij Tweak

https://www.tweak.nl/glas...r-maar-e395-per-jaar.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En bij veel niet landelijke, zoals solcon, trined, etc...ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ivysaur schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:31:
[...]

Nou, nou. Ben benieuwd! Hoop dat het het waard is. Vind het wel raar dat ik 14 dagen bedenktermijn heb na het bestellen, en niet na het leveren van internet + bellen. En hopen dat die Chinezen mij met rust laten, hehe. :+

Stel je voor internet klapt er elke keer uit. Ik kan niet bellen. Klantenservice reageert niet. Dan jammer de bammer en zit ik vast aan een contract van 1 jaar terwijl het hondsberoerd is gesteld. Even voorbeeld.

De 14 dagen is een bedenktijd om de bestelling te kunnen annuleren. Het is geen proeftijd om de dienst uit te proberen. Zo was het ook niet bedoeld toen het in de wet kwam.

Als je diensten eenmaal geleverd zijn en niet of niet goed blijven werken dan heb je altijd nog de weg van in gebreke stelling waarmee je onder een lopend contract uit kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Ondertussen lopen er ook al wat testjes voor snelheidsmetingen via mijn NAS.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XpVt3p5/38-DA0-F0-D-8-DC6-4732-B823-2-F5-D2-B85-EF23.jpg

Deze test ik ieder uur zodra de NAS van mij actief wordt. Ik heb een 200/200 glasvezel abbo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 10:04

Thasaidon

If nothing goes right, go left

adjego schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 23:58:
Ondertussen lopen er ook al wat testjes voor snelheidsmetingen via mijn NAS.

[Afbeelding]

Deze test ik ieder uur zodra de NAS van mij actief wordt. Ik heb een 200/200 glasvezel abbo :9
Welke NAS en welke app gebruik jij daarvoor?

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
Deze weergave komt van Domoticz maar ik draai een script op mijn synology.

Simpel ssh script die een bepaalde speedtest draait.

https://gist.github.com/d...e799bf00fe372f312e01fec21

Ik maak gebruik van speedtest-cli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remoteworks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-03 19:48
Pilovali schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:34:
Zat zijn allemaal prima pings. Waarom heb ik dan zo'n hoge ping? Ik gebruik thuis een ER-X. Ping is zelfde als met de Huawei.
Hier lijkt alles weer normaal na de laatste update.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2vijf4o.png
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/nbxbuh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

adjego schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:03:

Simpel ssh script die een bepaalde speedtest draait.

https://gist.github.com/d...e799bf00fe372f312e01fec21

Ik maak gebruik van speedtest-cli.
Ah, oki.
Ik vond de weergave wel cool, maar ik gebruik ook al de speedtest cli ;)
Remoteworks schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:42:
[...]
Hier lijkt alles weer normaal na de laatste update.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je wil weten waar er in het "pad" vertraging op treed, of waar de meeste vertraging zit, dan kun je (vanaf een Windows machine) het pathping commando uitvoeren.
Dit laat voor iedere layer3 hop in het pad de latency en loss zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 13:59
adjego schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:03:
Off topic, maar heb je ook inzicht in de eerdere metingen - ik krijg dan 'undefined', maar het zo interessant zijn om de historie in te kunnen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

eggda schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:09:
[...]

Off topic, maar heb je ook inzicht in de eerdere metingen - ik krijg dan 'undefined', maar het zo interessant zijn om de historie in te kunnen zien...
Zoals ik al zei gebruik ik ook de speedtest cli.
Dit is een python script wat een speedtest uitvoert als je het script draait.
Ik heb op mijn Synology een cron job staan die dit iedere paar uur draait en de output toevoegt aan een txt bestand met daaraan toegevoegd de datum/tijd van de uitvoer.
Zolang ik dat txt bestand niet wis heb ik dus ook een historie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 13:59
Thasaidon schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:13:
Zolang ik dat txt bestand niet wis heb ik dus ook een historie.
Thanks. Ik ga de instellingen bij mij in het script even bekijken, met name dat doel bestand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

eggda schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:18:
[...]

Thanks. Ik ga de instellingen bij mij in het script even bekijken, met name dat doel bestand...
Wellicht moet ik even toevoegen dat ik het python script start vanuit een .sh bestand.
Dit .sh bestand voegt namelijk de "date" toe aan de txt file en daarna de output van het .py script.

Het wegschrijven van de output van het .py script gebeurd dus niet in het .py script zelf.

Beetje omslachtig misschien, maar het werkt wel.
----------------------------------------
Sun May 5 20:03:59 CEST 2019
----------------------------------------
Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from Solcon Internetdiensten B.V. (x.x.x.x)...
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by Solcon Internetdiensten N.V. (Apeldoorn) [13.72 km]: 10.721 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 130.58 Mbit/s
Testing upload speed................................................................................................
Upload: 135.33 Mbit/s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
[...]
Ja je krijgt nog steeds een Huawei (van het weekend Thuis besteld). Hoewel de medewerker aan de lijn zoiets mompelde van: Mhh, even kijken welke router dat je krijgt, ah nog de Huawei. Dus misschien gaat dat ook weer binnenkort veranderen. Don't care ga er net als de meeste hier toch iets anders tussenplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_slee
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-09 14:50
Hallo,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende,
ik heb dit topic al voor een groot deel doorgenomen maar ben helaas nog niet helemaal zeker bet betrekking tot onderstaande.
Ik wil graag mijn internet, telefoon en TV “verhuizen” naar T-Mobile Thuis glasvezel. Voor het aansluiten van de TV ontvanger vraag ik mij af of het internet- en TV signaal over dezelfde UPT kabel, en via een switch, vanuit de Modem/Router naar de 1e verdieping kunnen lopen. E.e.a. zoals op onderstaand schetsje.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vl4gVLC.png

Ik wil dit graag weten omdat door de bouw van ons huis het erg lastig is om een extra “dedicated” UTP kabel te trekken vanaf de Experia Box naar de TV ontvanger.

Bij voorbaat mijn hartelijk dank.

Edit:
Mijn excusses, oplossing gevonden in de OP :|

[ Voor 3% gewijzigd door peter_slee op 07-05-2019 20:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:21

Oekol

waka waka hey hey

Sprak net met de customer service van T-Mobile vanwege een verhuizing en kreeg te horen dat ik beter tot morgen kon wachten met doorgeven, want vanaf morgen gaan ze niet meer Huawei's uitleveren maar andere modem. Maar de naam zei me niks, verstond alleen jigsaw maar dat is iets anders :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Leoon. schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:19:
Sprak net met de customer service van T-Mobile vanwege een verhuizing en kreeg te horen dat ik beter tot morgen kon wachten met doorgeven, want vanaf morgen gaan ze niet meer Huawei's uitleveren maar andere modem. Maar de naam zei me niks, verstond alleen jigsaw maar dat is iets anders :+
Aii. Dan mag ik nog hopen dat ik een andere modem krijg ;) 3 juni gaat die bij in. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:21

Oekol

waka waka hey hey

Ivysaur schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:21:
[...]

Aii. Dan mag ik nog hopen dat ik een andere modem krijg ;) 3 juni gaat die bij in. :+
Zit nog even bij alle modem en router merken te kijken op tweakers. Het zou wellicht ook wel een ZyXel kunnen zijn, whatever that may be. Die gozer praatte alsof hij de intercity naar den helder moest hebben. Je kwam er niet tussen :D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:47
Vreemd dat men al afstapt van de Huawei. Zal dit met het Chinese spionage gebeuren te maken hebben? De Draytek is in laatste kwartaal vorig jaar pas vervangen door de Huawei.
Pagina: 1 ... 47 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie