Heb jij al wel eens naar T-Mobile Thuis gebeld voor een verlengingsaanbod? Je kunt niet echt verwachten dat ze jou benaderen wanneer er een goedkopere mogelijkheid is om dezelfde diensten te krijgen, daar moet je ze toch echt zelf naar vragen.burne schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:36:
[...]
Dat is niet wat ik betaal en ik reageerde op iemand die voor drie euro meer 750Mbit/s heeft.
Heeft TMT ook een verlengingsaanbod voor als je alleen internet 750 bij ze afneemt?
Even contact opnemen met TMT (telefoon of via social media).RR2USA schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 02:26:
Heeft TMT ook een verlengingsaanbod voor als je alleen internet 750 bij ze afneemt?
Deed een verlenging aanbod via FB en dat werd accuraat behandeld!
Ze wouden mij eerst 6 maanden 10 euro korting geven, vervolgens aangegeven dat veel klanten op Tweakers 20 euro kregen! Toen kreeg ik ook 6 maanden 20 euro korting
Ik heb overigens alleen internet en tv.
Hmz maar ff onthouden, ik kreeg maar 10,-Zenix schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:54:
Ze wouden mij eerst 6 maanden 10 euro korting geven, vervolgens aangegeven dat veel klanten op Tweakers 20 euro kregen! Toen kreeg ik ook 6 maanden 20 euro kortingIk heb overigens alleen internet en tv.
Ik heb nu nog dit:
Totale korting per maand: € -45,79
Actie: Interactieve TV Box met hdrecorder, €5 korting p.mnd.
Actie: Klantvoordeel Meer TV keuze Fox Sports Eredivisie
Actie: TV Themapakket MobielVoordeel
Actie: Internet 750, €10,00 korting p. maand
Actie: Internet, TV & Bellen, eerste 6 mnd €10 korting p.mnd
Actie: Klantvoordeel Meer snelheid €2.04 korting p. mnd.
Totale kosten per maand
€ 50,46
Vanaf 1 mei betaal ik weer 6 maanden €60,46
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Je vergeet er wel even bij te vertellen dat je ook je kortingen uit het Vodafone tijdperk nog altijd hebt. Behalve dat je een tientje minder korting heb gekregen heb je nog steeds 3 thema pakketten volledig gratis, die nieuwe klanten van T-Mobile dus never nooit kunnen krijgenm0nk schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:59:
[...]
Hmz maar ff onthouden, ik kreeg maar 10,-
Ik heb nu nog dit:
Totale korting per maand: € -45,79
Actie: Interactieve TV Box met hdrecorder, €5 korting p.mnd.
Actie: Klantvoordeel Meer TV keuze Fox Sports Eredivisie
Actie: Internet 750, €10,00 korting p. maand
Actie: Internet, TV & Bellen, eerste 6 mnd €10 korting p.mnd
Actie: Klantvoordeel Meer snelheid €2.04 korting p. mnd.
Totale kosten per maand
€ 50,46
Vanaf 1 mei betaal ik weer 6 maanden €60,46
[ Voor 4% gewijzigd door peppi_078 op 30-03-2019 21:30 ]
Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)
Heb sinds uurtje ineens slechte snelheden (ca. 80/80) terwijl ik op 500/500 zit.
Anderen hier ook last van? Contact gehad met CS maar omdat ik mijn eigen setup (dus niet hun modem) gebruik kunnen ze niet verder kijken. Geen storing volgens hun.
Regio Amsterdam trouwens.
Anderen hier ook last van? Contact gehad met CS maar omdat ik mijn eigen setup (dus niet hun modem) gebruik kunnen ze niet verder kijken. Geen storing volgens hun.
Regio Amsterdam trouwens.
Kan je de tv zenders skippen terwijl de ontvanger achter een kastdeurtje zit?
PSN: Oldzkoel
Nee. De ontvangers ondersteunen geen hdmi-cec en de afstandsbediening werkt met infrarood en dat gaat niet door kastdeuren geen, tenzij die van (mat) glas is.power_user schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:42:
Dan heb je een infraroodverlenger nodig.power_user schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:42:
Denk aan een Marmitek Invisible control 6 (heb ik zelf in gebruik) of iets vanuit China (bijv. Aliexpress).
De Chinese variant heb ik ook. Deze werkt toen niet goed met de ontvangers van KPN (andere frequentie) maar wel met de boxen van T-mobile.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik zit nu te kijken naar een T-mobile internet abbo. In principe heb ik geen interesse in TV, echter lees ik hierboven dat je 750/750Mbit (500/500) voor €40 per maand kan krijgen? Als ik nu 500/500 neem (is max op mijn adres) kost dat namelijk €50 per maand en dat is zonder TV e.d.WhySoSerious? schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:26:
[...]
Via CashbackXL krijg je €72,50 cashback op een Alles-in-1 abonnement en geen aansluitkosten op alle abonnementen.
Hier ook maar een verlenging gedaan via Twitter met de eerste 6 maanden €20 korting en bellen uit, wat ook weer €2,50 per maand scheelt. Alles werkt prima hier en heb geen zin in een overstap drama (is hier nog nooit vlekkeloos gedaan).Ik hoop nog wel dat T-Mobile begint gemist nog beter uitwerkt op de decoder. Een hele week terug via de tvgids mis ik wel wat de tv anywhere app wel heeft.
Trouwens wel raar dat je via Twitter een heel andere verleng aanbod krijg. Via de telefoon was het eerst de eerste 6 maanden €10 korting en na wat pushen de eerste 6 maanden €20 korting, maar dan moest bellen weer aan.
edit: Ik zie nu dat ik in het KPN gebied zit en dat daarom mijn max snelheid "maar" 500/500Mbit is voor €50 per maand, helaas pindakaas. Kom ik op de volgende prijs uit óf ik ga voor 100/100Mbit voor 33,50/36 euro na 6 maanden.

[ Voor 10% gewijzigd door Santee op 02-04-2019 22:36 ]
Prijstechnisch zou ik het wel weten en lekker voor 100Mbit/s gaan, tenzij je de 500Mbit/s echt nodig hebt.Santee schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:17:
edit: Ik zie nu dat ik in het KPN gebied zit en dat daarom mijn max snelheid "maar" 500/500Mbit is voor €50 per maand, helaas pindakaas. Kom ik op de volgende prijs uit óf ik ga voor 100/100Mbit voor 33,50/36 euro na 6 maanden.
Het goedkoopste is inderdaad met tv + bellen erbij nemen en die na 6 maanden opzeggen. Ikzelf ben voor 200mbit (met mobiele abbo = dus 500) gegaan, zodat ik helemaal klaar ben voor wanneer Google Stadia van start gaat:)
Ja ik heb jaren op de uni campus op 1000Mbit gezeten en ik zit nu 1.5 jaar op 80Mbit en erger mij kapot aan de trage Steam downloads. Games van 50-100GB zijn geen uitzondering en die duren nu echt 8 uur om te downloaden, vandaar dat ik voor 500Mbit ben gegaan. Ik zie wel hoe het bevalt dit jaarrens-br schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:05:
[...]
Prijstechnisch zou ik het wel weten en lekker voor 100Mbit/s gaan, tenzij je de 500Mbit/s echt nodig hebt.
En dat heb je dagelijks nodigSantee schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:07:
[...]
Ja ik heb jaren op de uni campus op 1000Mbit gezeten en ik zit nu 1.5 jaar op 80Mbit en erger mij kapot aan de trage Steam downloads. Games van 50-100GB zijn geen uitzondering en die duren nu echt 8 uur om te downloaden, vandaar dat ik voor 500Mbit ben gegaan. Ik zie wel hoe het bevalt dit jaar
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ik merk nu gewoon dat ik mij minimaal 3x per week irriteer aan 80Mbit, genoeg rede voor mij om €14 per maand meer te betalen, dan maar 3x per maand minder luxe lunchen
Tv/radio software update kun je hier nu vinden.
https://thuisservice.t-mobile.nl/tv-en-radio/software-update
Ben benieuwd wat er in april komt.
[ Voor 15% gewijzigd door WhySoSerious? op 04-04-2019 17:09 ]
Je maakt denk ik een grapje, zo vaak komen er helaas geen updates, ongeveer 1,5 per jaar... Ben nu bijna een jaar abonnee, maar als ze niet op heel korte termijn aankondigen dat opnemen in de cloud gaat, en de tv box minimaal de functionaliteiten van de TV Anywhere app gaat krijgen, ga ik overstappen, ondanks de prima prijs die ik betaal voor 750MB.WhySoSerious? schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:08:
Tv/radio software update kun je hier nu vinden.
Nee, sinds het T-Mobile thuis is geworden is het wel beter, toen het nog Vodafone thuis was waren er heel weinig updates.jurjen_g schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:52:
[...]
Je maakt denk ik een grapje, zo vaak komen er helaas geen updates, ongeveer 1,5 per jaar... Ben nu bijna een jaar abonnee, maar als ze niet op heel korte termijn aankondigen dat opnemen in de cloud gaat, en de tv box minimaal de functionaliteiten van de TV Anywhere app gaat krijgen, ga ik overstappen, ondanks de prima prijs die ik betaal voor 750MB.
Er is een maand geleden zelfs een verbeteringen topic aangemaakt en nu die software update pagina, ze zijn er dus wel mee bezig.
https://community.t-mobil...gen-t-mobile-thuis-309464
[ Voor 16% gewijzigd door WhySoSerious? op 05-04-2019 10:41 ]
dubbelpost, kan weg.
[ Voor 125% gewijzigd door WhySoSerious? op 04-04-2019 20:03 ]
100GB duurt bij jou 8 uur met 80Mbit/s?Santee schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:07:
[...]
Ja ik heb jaren op de uni campus op 1000Mbit gezeten en ik zit nu 1.5 jaar op 80Mbit en erger mij kapot aan de trage Steam downloads. Games van 50-100GB zijn geen uitzondering en die duren nu echt 8 uur om te downloaden, vandaar dat ik voor 500Mbit ben gegaan. Ik zie wel hoe het bevalt dit jaar
Ik kom maar op zo'n 3 uur uit.
Naja het is even een voorbeeld, ik haal 7,2MB/s max maar dan werkt niks meer in huis qua internet, dus ik limit Steam vaak op 4/5MB/s. Dan kom ik theoretisch op een kleine 5-6 uur uit denk ik.Dennis-L schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:08:
[...]
100GB duurt bij jou 8 uur met 80Mbit/s?
Ik kom maar op zo'n 3 uur uit.
Ik wil ook een thuis abo afsluiten maar heb nog even een vraag over het aansluiten. De glasvezel komt mijn woning binnen in de meterkast en ik heb een CAT kabel liggen naar de woonkamer. Kan dat zo blijven? Dat de mediaconvertor in de meterkast komt en vandaar het signaal naar de Huawei in de woonkamer?
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Dat kan.marcellux schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:33:
Ik wil ook een thuis abo afsluiten maar heb nog even een vraag over het aansluiten. De glasvezel komt mijn woning binnen in de meterkast en ik heb een CAT kabel liggen naar de woonkamer. Kan dat zo blijven? Dat de mediaconvertor in de meterkast komt en vandaar het signaal naar de Huawei in de woonkamer?
vervelend want nu zegt t-mobile weer in de chat dat het modem in de meterkast moet. Is voor mij wel een breekpunt.
De mediaconverter kan je ook als modem zien, die bedoelen ze denk ik. De huawei kan je plaatsen waar je wilt.
Dit zegt de medewerker van t-mobile thuis:
Ik begreep net vanuit meer informatie van mijn collega, dat de modem niet ergens anders aangesloten kan gaan worden als in de meterkast.
Ik begreep net vanuit meer informatie van mijn collega, dat de modem niet ergens anders aangesloten kan gaan worden als in de meterkast.
Mogelijk omdat in het verleden de Draytek gebruikt werd. Hier moet de SFP direct in gestoken worden. Deze kan je niet eenvoudig verlengen.marcellux schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:02:
Dit zegt de medewerker van t-mobile thuis:
Vanaf heden wordt er een Huawei modem en een media convertor mee geleverd. In de media convertor wordt de SFP gestoken waarna je vervolgens verder gaat met UTP...
Edit: als je in dit topic zoekt op "Huawei woonkamer" dan krijg je genoeg positieve resultaten.
[ Voor 15% gewijzigd door alesandro_46 op 05-04-2019 13:18 ]
Maar ik heb toch al een kastje van Reggefiber in de meterkast waar een CAT aansluiting op zit (. nu voor KPN)
Houdt die steving vast wanneer de Tmobile installateur komt.marcellux schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:20:
Maar ik heb toch al een kastje van Reggefiber in de meterkast waar een CAT aansluiting op zit (. nu voor KPN)
Waarschijnlijk moet je die terug sturen naar je provider wanneer je je oude abbo opzegt.
Bij mij was hij verdwenen. Toen ik de monteur er naar vroeg toverde hij hem weer uit zijn kistje.
Dat ding doet exact hetzelfde als het kastje van Tmobile. Echter ondersteunt iedere provider enkel zijn eigen apparatuur. (het werkt dus wel maar wordt niet ondersteund)
[ Voor 19% gewijzigd door kid1988 op 05-04-2019 13:23 ]
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
ok, bedankt allemaal maar het is dus 100% zo dat het Huawei modem NIET in de meterkast hoeft
1) De mediaconverter die je nu van KPN hebt op je Reggefiber aansluiting, werkt niet met T-Mobile en de Huawei router. Er moet dus een andere mediaconverter worden aangesloten en dat doet de T-Mobile monteur.marcellux schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:35:
ok, bedankt allemaal maar het is dus 100% zo dat het Huawei modem NIET in de meterkast hoeft
2) De oude mediaconverter hoeft nooit terug naar een oude provider. Ik zou hem wel bewaren als ik jou was. Soms kan een kennis of buurman hem nodig hebben voor een KPN/Telfort abonnement, of jijzelf in de toekomst. Laat hem maar niet meenemen door de T-Mobile monteur.
3) Je krijgt een nieuwe mediaconverter die niet direct op de Reggefiber aansluiting klikt. In plaats daarvan wordt deze met een glasvezelkabeltje aangesloten. Vanaf die mediaconverter gaat er een standaard UTP kabel naar je Huawei.
Dat mag en kan dus zeker ook met de al aanwezige UTPkabel naar je woonkamer. Dat is zelfs een belangrijke reden dat T-Mobile is overgegaan op deze nieuwe manier (mediaconverter+router). Daar wordt de aansluiting een stuk flexibeler van en het maakt het voor de monteur vaak makkelijker.
Sinds T-Mobile is overgegaan op de Huawei router+mediaconverter werkt het ook echt niet meer. Die MC van KPN werkt niet met de Huawei van T-Mobile. Of het met eigen routers wel nog steeds lukt is me niet duidelijk.kid1988 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:22:
[...]
Dat ding doet exact hetzelfde als het kastje van Tmobile. Echter ondersteunt iedere provider enkel zijn eigen apparatuur. (het werkt dus wel maar wordt niet ondersteund)
[ Voor 17% gewijzigd door Barre73 op 05-04-2019 14:19 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Per 29 april ga ik ook overstappen van KPN naar T-Mobile. De planning is om mijn eigen router te blijven gebruiken (Edgerouter Lite-3). Heb daar al wat informatie over ingewonnen en voor zover zie ik niet veel beren op de weg.
Mijn huidige provider is KPN en dit gaat op dit moment ook via de Edgerouter ism IPTV. Ik zal zelf IPTV niet meer gaan gebruiken van T-Mobile, omdat ik alleen internet van ze afneem.
Mijn huidige provider is KPN en dit gaat op dit moment ook via de Edgerouter ism IPTV. Ik zal zelf IPTV niet meer gaan gebruiken van T-Mobile, omdat ik alleen internet van ze afneem.
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Volgens mij hanteert T-Mobile (net als Vodafone), dat je alleen 20 euro korting krijgt als je alles-in-1 doet (en ik zie nu 10 euro korting bij Internet & TV, maar nog steeds 67,50 installatie kosten!); ook op de installatie kosten a 67,50. Het is dus goedkoper om 3 maanden alles in 1 te nemen, en dan na 3 maanden kosteloos TV/Bellen uit te zetten (dat gaat overigens best vlot, krijgt netjes een nieuwe retour doos voor je apparatuur). Via https://vergelijken.eindelijkglasvezel.nl/ krijg je overigens altijd 20 euro korting per maand., ook op de T-Mobile website dus.Santee schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:17:
[...]
Ik zit nu te kijken naar een T-mobile internet abbo. In principe heb ik geen interesse in TV, echter lees ik hierboven dat je 750/750Mbit (500/500) voor €40 per maand kan krijgen? Als ik nu 500/500 neem (is max op mijn adres) kost dat namelijk €50 per maand en dat is zonder TV e.d.
[Afbeelding]
Niks moet, mijn T-Mobile modem staat gewoon in de woonkamer.marcellux schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:59:
vervelend want nu zegt t-mobile weer in de chat dat het modem in de meterkast moet. Is voor mij wel een breekpunt.
Hey mensen, ik heb dus T-mobile internet aangevraagd en ik wil checken of ik een switch nodig heb? Mijn huiskamer zit straks ~10 meter bij mijn meterkast vandaag en ik heb een PS4, TV en 2 losse PCs die ik allemaal via kabel aan wil sluiten. Nu zit er op de Huawei HG659 4 LAN connecties en in de startpost zie ik dat er 2 te gebruiken zijn, want de andere 2 zijn voor de TV.
Nu vraag ik mij af, kan de PS4 doorverbonden worden via een LAN kabel via de TV (Sony 55XE9005) of heeft die een eigen kabel nodig? Dan kan ik namelijk de 2 LAN aansluitingen gebruiken voor beide PCs en heb ik geen losse Gigabit switch nodig
Nu vraag ik mij af, kan de PS4 doorverbonden worden via een LAN kabel via de TV (Sony 55XE9005) of heeft die een eigen kabel nodig? Dan kan ik namelijk de 2 LAN aansluitingen gebruiken voor beide PCs en heb ik geen losse Gigabit switch nodig
Volgens mij gaat dat nooit lukken want de lan verbinding voor je TV is bedoeld voor de APPS en updates en dan heb je een switch nodig als je het bekabeld wil doen (als je WIFI gebruikt dan niet). Dit is als je bijde poorten voor een PC wildt gebruiken. Heb zelf een Mediabox (AndroidTV) en heb gekozen voor een switch.
Je PS4 heeft een van internet (data) poorten nodig als je dat bekabeld wild doen.
Je PS4 heeft een van internet (data) poorten nodig als je dat bekabeld wild doen.
1 netwerk kabel van de poort op je router ga je naar je huiskamer.Santee schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:55:
Hey mensen, ik heb dus T-mobile internet aangevraagd en ik wil checken of ik een switch nodig heb? Mijn huiskamer zit straks ~10 meter bij mijn meterkast vandaag en ik heb een PS4, TV en 2 losse PCs die ik allemaal via kabel aan wil sluiten. Nu zit er op de Huawei HG659 4 LAN connecties en in de startpost zie ik dat er 2 te gebruiken zijn, want de andere 2 zijn voor de TV.
Die sluit je aan op een kleine switch en vandaar uit ga je naar je TV, PS4 en de pc's
Dat is de oplossing die je zoekt dus ja een aparte switch heb je nodig.
Kleine 5 poorts kost je 30 euro.
Of als je meer nodig denkt te hebben koop je een 8 poorts.
Je kan ook 2 kabels trekken voor beide pc's en de PS4 en TV via WiFi laten lopen maar ik zou voor een switch gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door d-vine op 07-04-2019 22:10 ]
Dat is het voordeel van een oudere woning - (bijna) alle aansluitingen (coax glasvezel etc.) bevinden zich in de woonkamer - alleen de telefoon zit bij mij dan wel weer in de meterkast vreemd genoeg - gebruik ik toch niet, net zo min als die gare zooi van Ziggo die totaal verrot is (lees de verbinding tussen mijn appartement en de wijkkast) bij mij.WhySoSerious? schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:01:
[...]
Niks moet, mijn T-Mobile modem staat gewoon in de woonkamer.
Vaste locatie, vast netwerk.
Ah balen, dat wordt dan wel een rare kabel trekken, want moet helemaal de gang doord-vine schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:02:
[...]
1 netwerk kabel van de poort op je router ga je naar je huiskamer.
Die sluit je aan op een kleine switch en vandaar uit ga je naar je TV, PS4 en de pc's
Dat is de oplossing die je zoekt dus ja een aparte switch heb je nodig.
Kleine 5 poorts kost je 30 euro.
Of als je meer nodig denkt te hebben koop je een 8 poorts.
Je kan ook 2 kabels trekken voor beide pc's en de PS4 en TV via WiFi laten lopen maar ik zou voor een switch gaan.

Vaak kun je 1 kabeltje wel ergens weg werken. Maar ik ken je situatie niet. Woonhuis of appartement?Santee schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:57:
[...]
Ah balen, dat wordt dan wel een rare kabel trekken, want moet helemaal de gang door![]()
Vroeger had ik in mijn appartement loze leidingen naar elke kamer dus dat was eenvoudig.
In mijn tegenwoordige woonhuis die ik compleet had gestript en opgebouwd heb ik gelijk in elke kamer 2 netwerk kabels laten letten en aangesloten op een patch panel in de meterkast, heel handig
Misschien kun je aan de zijkant onder de plint 1 kabeltje kwijt en zo naar de woonkamer als je appartement hebt en geen van die oplossingen ziet. of hoef je maar 1 of 2 gaatjes te boren door een muur om er zo te komen.
Je moet er wat voor over hebben of concessies doen voor je netwerk in huis
Zeker een aanrader om voor bekabeld te gaan als dat kan. En ja, dat is soms even crea-bea. Hoor genoeg geklaag van bekenden die een bekabelde aansluiting missen maar het gedoe niet zoeken. Tsja, dan maar powerline en niet mekkeren? Als je het netjes/doordacht doet is het prima keurig weg te werken.d-vine schreef op maandag 8 april 2019 @ 07:58:
Vaak kun je 1 kabeltje wel ergens weg werken. Maar ik ken je situatie niet. Woonhuis of appartement?
Vroeger had ik in mijn appartement loze leidingen naar elke kamer dus dat was eenvoudig.
In mijn tegenwoordige woonhuis die ik compleet had gestript en opgebouwd heb ik gelijk in elke kamer 2 netwerk kabels laten letten en aangesloten op een patch panel in de meterkast, heel handig
Misschien kun je aan de zijkant onder de plint 1 kabeltje kwijt en zo naar de woonkamer als je appartement hebt en geen van die oplossingen ziet. of hoef je maar 1 of 2 gaatjes te boren door een muur om er zo te komen.
In dit soort gevallen is een kruipruimte ideaal, heb ook direct bij het klussen voor verhuizing twee netwerkkabels door de kruipruimte van meterkast naar woonkamer (tv-hoek) getrokken. Moesten er toen twee zijn vanwege losse kabels voor tv en internet, nu 1 + 1 reserveSantee schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:57:
Ah balen, dat wordt dan wel een rare kabel trekken, want moet helemaal de gang door![]()
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Appartement! En vloer wordt overgenomen. Ik denk dat ik plintjes ga verwijderen, alleen de kabel moet ook nog langs een 4 tal deuren, dus dat wordt wel lastig weg te werken denk ik.d-vine schreef op maandag 8 april 2019 @ 07:58:
[...]
Vaak kun je 1 kabeltje wel ergens weg werken. Maar ik ken je situatie niet. Woonhuis of appartement?
Neem je alleen internet af, of ook televisie?marcellux schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:59:
EDIT : al beantwoord.
[ Voor 5% gewijzigd door Soundwork op 09-04-2019 19:59 ]
Zijn er ook andere mensen met een 750/750 hun snelheid niet meer behalen?
Kom zelf niet meer hoger dan 200 en hoor dit ook van anderen
https://www.speedtest.net/result/8178519010.png
Ook even topic aangemaakt met mijn bevindingen bij t mobile
https://community.t-mobil...-glasvezel-latency-311024
Hier nergens last van met 750mbit, zelfs ver boven de beloofde snelheid.ikbenjoeri schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:35:

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]
Vreemd zal dan wel lokaal iets zijn (Amersfoort) hoorde dat tmobile mobile mogelijk tegen hun QoS aanzit.thijssie schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:38:
[...]
Hier nergens last van met 750mbit, zelfs ver boven de beloofde snelheid.
[Afbeelding]
Die ping wat jij hebt met 4 ms heb ik nog nooit gehaald bij tmobile hier
Ik lees dat je eigen apparatuur gebruikt. Dan zou je ook eerst alles moeten loskoppelen, de router van T-Mobile direct aansluiten op je glasverbinding en met een goede UTP kabel direct van die router op een laptop moeten testen. Als het probleem dan nog blijft, dan ligt het aan T-Mobile. Zo niet, dan toch bij jezelf (of aan een netwerkwijziging bij T-Mobile die jouw USG niet goed verwerkt).ikbenjoeri schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:35:
Vanaf KPN hebben we altijd de zelfde setup gehad en haalde altijd netjes 500/500 en regelmatig wat hoger ook via wifi.Barre73 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:06:
[...]
Ik lees dat je eigen apparatuur gebruikt. Dan zou je ook eerst alles moeten loskoppelen, de router van T-Mobile direct aansluiten op je glasverbinding en met een goede UTP kabel direct van die router op een laptop moeten testen. Als het probleem dan nog blijft, dan ligt het aan T-Mobile. Zo niet, dan toch bij jezelf (of aan een netwerkwijziging bij T-Mobile die jouw USG niet goed verwerkt).
Zojuist met de laptop direct aansluiten op huawei modem van tmobile en ik kom uit op

Heb tmobile inmiddels ook een bericht gestuurd
@Barre73 kan jij een traceroute doen naar 8.8.8.8 en deze delen?
[ Voor 4% gewijzigd door ikbenjoeri op 10-04-2019 21:29 ]
Tracert naar 8.8.8.8 ( google-public-dns-a.google.com )ikbenjoeri schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:14:
[...]
Vanaf KPN hebben we altijd de zelfde setup gehad en haalde altijd netjes 500/500 en regelmatig wat hoger ook via wifi.
Zojuist met de laptop direct aansluiten op huawei modem van tmobile en ik kom uit op
[Afbeelding]
Heb tmobile inmiddels ook een bericht gestuurd
@Barre73 kan jij een traceroute doen naar 8.8.8.8 en deze delen?
Tracing route to google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.254 2 4 ms 3 ms 3 ms 1-5-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.5.1] 3 4 ms 4 ms 4 ms 10.10.80.93 4 5 ms 6 ms 5 ms core1.ams.net.google.com [80.249.208.247] 5 5 ms 5 ms 5 ms 108.170.241.129 6 5 ms 5 ms 5 ms 216.239.50.195 7 4 ms 4 ms 4 ms google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8] Trace complete.
Ping naar 8.8.8.8 ( google-public-dns-a.google.com )
Pinging 8.8.8.8 with 32 bytes of data: Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=4ms TTL=123 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=4ms TTL=123 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=4ms TTL=123 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=4ms TTL=123 Ping statistics for 8.8.8.8: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 4ms, Maximum = 4ms, Average = 4ms
[ Voor 20% gewijzigd door thijssie op 12-04-2019 15:56 ]
Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]
Verwijderd
Nou, net ook abonnement aangevraagd. Zit nu nog bij KPN maar gezien de prijzen alleen maar omhoog gaan en de zenders snel verdwijnen wordt het tijd voor verandering. Wat me meteen opvalt is de prijsverschil. Nog een maandje en dan krijg ik 750/750 verbinding. Nu al zin in.
Heb je T-Mobile nu met- of zonder overstapservice aangevraagd?Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 22:52:
Nou, net ook abonnement aangevraagd. Zit nu nog bij KPN maar gezien de prijzen alleen maar omhoog gaan en de zenders snel verdwijnen wordt het tijd voor verandering. Wat me meteen opvalt is de prijsverschil. Nog een maandje en dan krijg ik 750/750 verbinding. Nu al zin in.
Ik zonder, waarom stelde je de vraag?Soundwork schreef op zondag 14 april 2019 @ 13:32:
[...]
Heb je T-Mobile nu met- of zonder overstapservice aangevraagd?
Zijn er meer Glas gebruikers met een hogere ping sinds de laatste 2 huawei router updates?
Ik had altijd rond 2-3ms en nu ongeveer 7-8ms
Op zich nog steeds ruim voldoende.

[ Voor 5% gewijzigd door Remoteworks op 05-05-2019 14:47 ]
De ervaringen hoe het gaat met- en zonder overstapservice.
Is het tegenwoordig wijsheid om deze dienst nu juist wel of juist niet te gebruiken?
Probeer eens dezelfde Speedtest server.Remoteworks schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:27:
Zijn er meer Glas gebruikers met een hogere ping zins de laatste 2 huawei router updates?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd
Dat ligt aan je eigen eisen...Soundwork schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:51:
[...]
De ervaringen hoe het gaat met- en zonder overstapservice.
Is het tegenwoordig wijsheid om deze dienst nu juist wel of juist niet te gebruiken?
In mijn geval heb ik geen gebruik gemaakt van de overstap service. KPN liep tot 04-04-2019. Eind februari heb ik T-Mobile Thuis besteld en afgezien van de cooldown periode waardoor mijn verbinding 2 weken eerder opgeleverd kon worden.
Op zich had ik die twee weken extra betalen voor KPN, er wel voor over (scheelt misschien één maandje korting bij T-Mobile) ;-)
Dank voor de tip. Heb verschillende server's getest. Maar ping komt niet meer onder de 7.
Binnenkort maar een eigen router gaan testen.
Eisen een groot woord, ik wil dat de overgang soepel verloopt. Barre73 (ook actief in dit topic) heeft al verschillende malen aangegeven dat het bij Reggefiber misgaat als je op een verkeerde manier overstapt van operator. Dus als de opheforder VOOR de migratieorder zit, heb je pech en kan je weken downtime hebben (is dit dan te voorkomen door wel gebruik te maken van de ovestap service?)Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:05:
[...]
Dat ligt aan je eigen eisen...
In mijn geval heb ik geen gebruik gemaakt van de overstap service. KPN liep tot 04-04-2019. Eind februari heb ik T-Mobile Thuis besteld en afgezien van de cooldown periode waardoor mijn verbinding 2 weken eerder opgeleverd kon worden.
Op zich had ik die twee weken extra betalen voor KPN, er wel voor over (scheelt misschien één maandje korting bij T-Mobile) ;-)
Feit blijft dat als je bij een operator zit en je bent contractvrij, en je gaat overstappen blijf je gebonden aan de wettelijke opzegtermijn van 1 maand. Het is leuk dat bij T-Mobile de 14 dagen bedenktijd geschrapt kan worden, maar je blijft gebonden aan de opzegtermijn van je huidige/vorige operator. Maar als ik jouw verhaal zo lees, hebben ze van die ene maand nu 2 weken gemaakt.
Heb je toevallig een traceroute vóór de update en na de update?Remoteworks schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:24:
[...]
Dank voor de tip. Heb verschillende server's getest. Maar ping komt niet meer onder de 7.
Binnenkort maar een eigen router gaan testen.
Verwijderd
Dat was ook één van de redenen waarom ik geen opzegservice wilde gebruiken, andere redenen waren ook:Soundwork schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:45:
Eisen een groot woord, ik wil dat de overgang soepel verloopt. Barre73 (ook actief in dit topic) heeft al verschillende malen aangegeven dat het bij Reggefiber misgaat als je op een verkeerde manier overstapt van operator. Dus als de opheforder VOOR de migratieorder zit, heb je pech en kan je weken downtime hebben (is dit dan te voorkomen door wel gebruik te maken van de ovestap service?)
- Ongeduldig
- Zo snel mogelijk weg bij de KPN-Ellende.
- Vrouwtje en kinderen die van een aantal zenders kunnen genieten die KPN niet heeft.
Rondom de overstap service heb ik ook geregeld wat zaken gehoord waardoor ik sowieso nooit gebruik had willen maken van die service.
Die maand opzegtermijn zit je sowieso "ALTIJD" aan vast. Een opzegtermijn bij dit soort diensten is echter hooguit iets op financieel-administratief vlak. Wanneer je tussentijds dus overstapt op een andere provider, dan betaal je dus wel gewoon voor de diensten ondanks dat deze niet meer geleverd worden.Soundwork schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:45:
Feit blijft dat als je bij een operator zit en je bent contractvrij, en je gaat overstappen blijf je gebonden aan de wettelijke opzegtermijn van 1 maand. Het is leuk dat bij T-Mobile de 14 dagen bedenktijd geschrapt kan worden, maar je blijft gebonden aan de opzegtermijn van je huidige/vorige operator. Maar als ik jouw verhaal zo lees, hebben ze van die ene maand nu 2 weken gemaakt.
Dit wordt trouwens ook wel lijnkaping genoemd.
De stappen waren als volgt;
28-02-2019 Bestelling geplaatst bij T-Mobile Thuis.
29-02-2019 Aangegeven af te zien van de wettelijke bedenktijd.
01-03-2019 Afspraak ingepland met Guidion voor de installatiedatum.
Dit kon pas op 21-03-2019 vanwege enorme drukte.
01-03-2019 KPN gebeld en opzegging geregeld per 04-04-2019.
13-03-2019 Levering van T-Mobile Thuis aansluitmateriaal etc.
21-03-2019 Omstreeks 10:00 Reggefiber de boel omgeprikt van WBA naar ODF.
Met het omprikken zijn de diensten bij KPN dan dus ook niet meer actief - nu alleen nog administratief
21-03-2019 Omstreeks 14:00 Guidion MediaConverter aangesloten.
21-03-2019 Alle diensten actief bij T-Mobile
04-04-2019 Diensten bij KPN officieel op papier beëindigd.
Omdat ik het zelf in de hand had, heb ik dus de mogelijke problemen bij een overstap kunnen voorkomen. Het enige wat in de weg had kunnen zitten, is dat Guidion het zou kunnen laten afweten maar gelukkig was dit niet het geval. Als ik gebruik gemaakt had van de overstapservice, dan was ik mogelijk pas op 04-04-2019 omgezet, of op zijn minst op 04-04-2019 zonder diensten gezet bij KPN en pas later aangesloten geweest bij T-Mobile.
Of te wel;
Overstappen kan tussentijds, maar je betaalt sowieso die volledige maand opzegtermijn. Maar goed, de korting bij T-Mobile trekt het wel weer recht (die 2-3 tientjes overleef ik wel weer).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2019 11:36 ]
Klopt, dit is inderdaad lijnkaping. Reggefiber informeert de provider die levert dat de patch in het POP is omgeprikt naar andere provider. De huidige operator KAN hier overigens wel op reageren door opnieuw een migratieorder terug in te schieten, waardoor je weer offline gaat bij je nieuwe provider.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:35:
Die maand opzegtermijn zit je sowieso "ALTIJD" aan vast. Een opzegtermijn bij dit soort diensten is echter hooguit iets op financieel-administratief vlak. Wanneer je tussentijds dus overstapt op een andere provider, dan betaal je dus wel gewoon voor de diensten ondanks dat deze niet meer geleverd worden.
Dit wordt trouwens ook wel lijnkaping genoemd.
Maar ik heb ook in alle gevallen het met de hand aangevraagd en zelf opgezegd en geen gebruik gemaakt van overstap service omdat ik mijn eigen geval ik bij providers was aangesloten waarvoor T-Mobile geen overstap service kon regelen. De reden voor deze posts zijn omdat ik mijn ouders wil laten omzetten van KPN glas naar Glasoperator/T-Mobile glas, het scheelt gewoon hoop geld per maand. KPN is gewoonweg te duur. Guidion moet helaas verplicht komen, daar verander ik niets aan...
Verwijderd
Het geen jij aangeeft dacht ik ook, vandaar dat ik enkele dagen nadien contact opnam met KPN met de opzegging. Dit om eventueel te voorkomen dat men een nieuwe order erin zou schieten om de lijn terug te krijgen.Soundwork schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:49:
[...]
Klopt, dit is inderdaad lijnkaping. Reggefiber informeert de provider die levert dat de patch in het POP is omgeprikt naar andere provider. De huidige operator KAN hier overigens wel op reageren door opnieuw een migratieorder terug in te schieten, waardoor je weer offline gaat bij je nieuwe provider.
Een andere optie was aan KPN kenbaar maken dat ik de boel wilde afkopen wat weer het nadeel met zich meebracht dat dan eerst de lijn vrijgegeven had moeten worden alvorens T-Mobile een order kon inschieten. Daarom is vaak het advies om gebruik te maken van de verhuisservice of de wijze zoals we nu bespreken. Blijkbaar wordt na opzegging de fiber ook nog fysiek losgetrokken in de POP en is het daardoor niet mogelijk om zelf op te zeggen bij de oude, en een nieuwe overeenkomst te sluiten bij de ander

Dat het een hoop scheelt is een keiharde feit. Bij KPN was ik voor 200/200 alleen al € 60,49 kwijt (niet kijkende naar kortingen), bij T-Mobile zit je voor dat zelfde geld al op 750Mbit. Dat reclame praatje over 24/7 klantenservice (bij KPN) is leuk, maar in feite heb je die nauwelijks nodig - en als je ze nodig zou hebben kunnen ze veelal toch niets uitvoeren ;-)Soundwork schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:49:
Maar ik heb ook in alle gevallen het met de hand aangevraagd en zelf opgezegd en geen gebruik gemaakt van overstap service omdat ik mijn eigen geval ik bij providers was aangesloten waarvoor T-Mobile geen overstap service kon regelen. De reden voor deze posts zijn omdat ik mijn ouders wil laten omzetten van KPN glas naar Glasoperator/T-Mobile glas, het scheelt gewoon hoop geld per maand. KPN is gewoonweg te duur. Guidion moet helaas verplicht komen, daar verander ik niets aan...
Ik heb inmiddels al een tijdje mijn DrayTek vervangen voor een Ubiquiti USG in combinatie met de TP Link Media Converter heb die met hulp van als volgt ingesteld:
Maak een WAN netwerk aan met de volgende eigenschappen:

Maak een LAN netwerk aan met de volgende eigenschappen:

Je mag natuurlijk ook een andere subnet gebruiken.
Je hebt dan de volgende netwerken:

En daarna werkt het perfect. Let wel op, deze methode werkt wel alleen op een internet only abonnement, aangezien je maar één VLAN ID kan opgeven bij de WAN verbinding.
Maak een WAN netwerk aan met de volgende eigenschappen:

Maak een LAN netwerk aan met de volgende eigenschappen:

Je mag natuurlijk ook een andere subnet gebruiken.
Je hebt dan de volgende netwerken:

En daarna werkt het perfect. Let wel op, deze methode werkt wel alleen op een internet only abonnement, aangezien je maar één VLAN ID kan opgeven bij de WAN verbinding.
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 26-08-2019 09:36 ]
Als je een switch regelt die vlans snapt kun je dat ook fixen. Ik heb een iets andere setup gehad. Ik zit nu in de trein, maar ik zal straks even een schetsje maken van hoe je tv intact kunt houden. De truuk is dat je de mediaconverter aan de switch hangt, met twee tagged poorten erop, en je internet untagged aan je USG geeft.rens-br schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:34:
En daarna werkt het perfect. Let wel op, deze methode werkt wel alleen op een internet only abonnement, aangezien je maar één VLAN ID kan opgeven bij de WAN LAN verbinding.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Dat werkt inderdaad prima en is volgens mij ook de oplossing die ze in het gelinkte topic aangeven, maar ik heb een internet only abonnement en dan is het prima zo.burne schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:33:
Als je een switch regelt die vlans snapt kun je dat ook fixen. Ik heb een iets andere setup gehad. Ik zit nu in de trein, maar ik zal straks even een schetsje maken van hoe je tv intact kunt houden. De truuk is dat je de mediaconverter aan de switch hangt, met twee tagged poorten erop, en je internet untagged aan je USG geeft.
Als je wil weten waar de vertraging zit kun je beter een pathping doen.thijssie schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:50:
[...]
Tracert naar 8.8.8.8 ( google-public-dns-a.google.com )
Dit is een beetje een combo van ping en traceroute en laat precies zien waar de boel vertraagd.
Helaas is het wel enkel een Windows commando.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Ik heb vandaag mijn verbinding een upgrade gegeven via de T-Mobile thuis portal.
T-Mobile geeft aan dat het maximaal een week duurt voordat de verbinding actief is. Is er iemand die ervaring heeft hoe snel de upgrade in de praktijk actief is?
T-Mobile geeft aan dat het maximaal een week duurt voordat de verbinding actief is. Is er iemand die ervaring heeft hoe snel de upgrade in de praktijk actief is?
http://www.deyterra.com
Niet wie je quote. Maar ik ben wel benieuwd naar jou setup. Ben nu net zelf bezig met alles instellen en lees dus net dat de USG niet 2 vlan's aan kan op de wan poort helaas.burne schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:33:
[...]
Als je een switch regelt die vlans snapt kun je dat ook fixen. Ik heb een iets andere setup gehad. Ik zit nu in de trein, maar ik zal straks even een schetsje maken van hoe je tv intact kunt houden. De truuk is dat je de mediaconverter aan de switch hangt, met twee tagged poorten erop, en je internet untagged aan je USG geeft.
Mijn plan was om vanaf de USG de lan 1 te gebruiken voor internet+tv (richting de woonkamer) en lan 2 voor alleen internet (naar de werkkamer).
Nu moet er dus eerst nog een switch tussen. Kan ik dan nog wel over 1 kabel internet+tv sturen naar de woonkamer?
Ik zit zelf nu te denken dat ik dan vanaf de USG weer een kabel terug moet doen naar de 1e switch om daar het internet te krijgen.
Of is een optie dat ik de mediaconverter met de USG verbindt. Lan 1 voor tv naar de switch. lan 2 voor internet naar de switch en dan op de switch het over 1 kabel gooi.
Alleen kom ik dan weer in de knoei met de pakketjes die terug naar buiten willen volgens mij?
Ik ben even de weg kwijt denk ik...
Verwijderd
Je T-Mobile Mediaconverter sluit je aan op een switch, vanaf de switch stuur je VLAN 300 (internet) naar je USG (WAN) en vanaf de USG (LAN) gaat deze terug naar die switch. Dat kost je dus direct al 3 poorten.Muerte.Diablo schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:31:
Niet wie je quote. Maar ik ben wel benieuwd naar jou setup. Ben nu net zelf bezig met alles instellen en lees dus net dat de USG niet 2 vlan's aan kan op de wan poort helaas.
Mijn plan was om vanaf de USG de lan 1 te gebruiken voor internet+tv (richting de woonkamer) en lan 2 voor alleen internet (naar de werkkamer).
Nu moet er dus eerst nog een switch tussen. Kan ik dan nog wel over 1 kabel internet+tv sturen naar de woonkamer?
Ik zit zelf nu te denken dat ik dan vanaf de USG weer een kabel terug moet doen naar de 1e switch om daar het internet te krijgen.
Of is een optie dat ik de mediaconverter met de USG verbindt. Lan 1 voor tv naar de switch. lan 2 voor internet naar de switch en dan op de switch het over 1 kabel gooi.
Alleen kom ik dan weer in de knoei met de pakketjes die terug naar buiten willen volgens mij?
Ik ben even de weg kwijt denk ik...
Vanaf de eerste switch stuur je ITV en Internet tagged door naar een switch in je woonkamer. Daar untag je ITV en internet zodat je deze kunt gebruiken voor je ITV Ontvanger en een internet-devices.
Ik ben zelf uitgegaan van deze tutorial en vanaf daar ben ik verder gaan experimenteren en met wat aanvullende info en hulp werkt het nu perfect.
Omdat mijn eigen Unifi Controller één grote bende is qua VLANs e.d. Kan ik helaas geen screenshots tonen .
Let er alleen wel op dat "ALS" je switches gaat kopen, deze sowieso managed moeten zijn. Dit kan zelfs met de goedkope Netgear meuk als je het minder omslachtig wilt doen en genoegen neemt met maximaal 100Mbps in je woonkamer dan is wellicht een UTP optimizer een oplossing?!
Muerte.Diablo schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:31:
[...]
Niet wie je quote. Maar ik ben wel benieuwd naar jou setup. Ben nu net zelf bezig met alles instellen en lees dus net dat de USG niet 2 vlan's aan kan op de wan poort helaas.

Je gebruikt de bovenste helft van je switch (die ik niet van een naampje voorzien heb, zie ik) om vlan640 getagged door te zetten naar de poort waar je STB aanhangt, en om vlan300 untagged door te zetten naar je USG. En vervolgens gebruik je de andere poorten op de switch om PC en AP aan te sluiten op de lan-poort van je USG.
Het enige nadeel is dat je een managed switch nodig hebt. Maar die zijn tegenwoordig niet duur meer.
Ik heb het tegenwoordig allemaal weer anders zitten, met een EdgeRouter X SFP, en ik twijfel of ik zin heb om echt te gaan knutselen met een virtuele Sophos ertussen. Het lijkt me een leuk project maar de computer in de meterkast heeft één netwerk-interface en dan wordt het echt vlechten met vlans.
Jammer genoeg niet gedaan. Wel rond nov meerdere tests gedaan omdat de glasaansluiting toen nieuws was.Pilovali schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:15:
[...]
Heb je toevallig een traceroute vóór de update en na de update?
Kreeg gister voor de 3e keer in 2mnd een mail van Tmobile dat er weer een router update aankomt.
Ik heb eigen hardware draaien, en ik zit op 9 ms naar de eerste hop. Vind ik nogal hoog, ik zit wel op WBA.Remoteworks schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:23:
[...]
Jammer genoeg niet gedaan. Wel rond nov meerdere tests gedaan omdat de glasaansluiting toen nieuws was.
Kreeg gister voor de 3e keer in 2mnd een mail van Tmobile dat er weer een router update aankomt.

Ik ben al bijna 1 jaar klant, en zeer te vrede. Zover geen downtime op gemerkt en het gebruik van eigen hardware werkt super. In het begin een EdgeRouter X gebruikt. De afgelopen 2 maanden over op een gevirtualiseerde pfSense omgeving. Om in te hakken op de ping discussie. Ik zie de verhoogde ping tijden niet.
Ik heb een 100/100 abbo. En het netwerk is WBA.

[ Voor 5% gewijzigd door KingHorse op 17-04-2019 09:28 ]
Ik wil gebruik gaan maken van een van de SFP poorten van de Unifi US-8-150W switch. Weet iemand welke SFP module ik daar voor kan gebruiken? (Ik heb geen draytek waar ik hem uit kan halen, maar de convertor en heb de normale poorten hard nodig
)
- Deze werd op het Unifi forum een keer genoemd
- Deze werd op het Unifi forum een keer genoemd
[ Voor 17% gewijzigd door henwy op 17-04-2019 09:43 ]
Dank. Ik ben niet zo goed in het interpreteren van deze data. Hier die van mijPilovali schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:42:
[...]
Ik heb eigen hardware draaien, en ik zit op 9 ms naar de eerste hop. Vind ik nogal hoog, ik zit wel op WBA.
[Afbeelding]

KingHorse schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:25:
Ik ben al bijna 1 jaar klant, en zeer te vrede. Zover geen downtime op gemerkt en het gebruik van eigen hardware werkt super. In het begin een EdgeRouter X gebruikt. De afgelopen 2 maanden over op een gevirtualiseerde pfSense omgeving. Om in te hakken op de ping discussie. Ik zie de verhoogde ping tijden niet.
[Afbeelding: T-Mobile TraceRoute naar Tweakers 17 april 2019]
Zat zijn allemaal prima pings. Waarom heb ik dan zo'n hoge ping? Ik gebruik thuis een ER-X. Ping is zelfde als met de Huawei.Remoteworks schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:28:
[...]
Dank. Ik ben niet zo goed in het interpreteren van deze data. Hier die van mij
[Afbeelding]
Das inderdaad wel vreemd. Ik had verwacht dat het beter zou zijn met eigen apparatuur.Pilovali schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:34:
Zat zijn allemaal prima pings. Waarom heb ik dan zo'n hoge ping? Ik gebruik thuis een ER-X. Ping is zelfde als met de Huawei.
burne schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:49:
[...]
[Afbeelding]
Je gebruikt de bovenste helft van je switch (die ik niet van een naampje voorzien heb, zie ik) om vlan640 getagged door te zetten naar de poort waar je STB aanhangt, en om vlan300 untagged door te zetten naar je USG. En vervolgens gebruik je de andere poorten op de switch om PC en AP aan te sluiten op de lan-poort van je USG.
Het enige nadeel is dat je een managed switch nodig hebt. Maar die zijn tegenwoordig niet duur meer.
Ik heb het tegenwoordig allemaal weer anders zitten, met een EdgeRouter X SFP, en ik twijfel of ik zin heb om echt te gaan knutselen met een virtuele Sophos ertussen. Het lijkt me een leuk project maar de computer in de meterkast heeft één netwerk-interface en dan wordt het echt vlechten met vlans.
Volgens mij heb ik het nu duidelijk voor mijzelf.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:21:
[...]
Je T-Mobile Mediaconverter sluit je aan op een switch, vanaf de switch stuur je VLAN 300 (internet) naar je USG (WAN) en vanaf de USG (LAN) gaat deze terug naar die switch. Dat kost je dus direct al 3 poorten.
Vanaf de eerste switch stuur je ITV en Internet tagged door naar een switch in je woonkamer. Daar untag je ITV en internet zodat je deze kunt gebruiken voor je ITV Ontvanger en een internet-devices.
Ik ben zelf uitgegaan van deze tutorial en vanaf daar ben ik verder gaan experimenteren en met wat aanvullende info en hulp werkt het nu perfect.
Omdat mijn eigen Unifi Controller één grote bende is qua VLANs e.d. Kan ik helaas geen screenshots tonen .
Let er alleen wel op dat "ALS" je switches gaat kopen, deze sowieso managed moeten zijn. Dit kan zelfs met de goedkope Netgear meuk als je het minder omslachtig wilt doen en genoegen neemt met maximaal 100Mbps in je woonkamer dan is wellicht een UTP optimizer een oplossing?!

Extra beschrijving:
Vanaf de media converter gaat de kabel naar de TL-SG105E (Switch1)
Poort 1 uplink vanaf converter. Vlan 300 en 640 tagged op poort 1.
Vlan 300 tagged op poort 2 voor USG WAN.
Vlan 300 tagged op poort 3 voor USG LAN1.
Vlan 300 en 640 tagged op poort 4 voor naar Switch 2
Vlan 300 untagged op poort 5: Philips hue.
Dan de USG:
Vlan 300 tagged op WAN. (Vanaf switch1 poort 2)
Vlan 300 tagged op LAN1. (Naar switch1 poort 3
Vlan 300 untagged op LAN2. (Rechtstreeks naar werkkamer)
En dan de andere managed voor tv etc..:
TL-SG108E (Switch 2)
Vlan 300 en 640 tagged op poort 1. (Uplink)
Vlan 300 untagged op poort 2-7 (Consoles/tv/receiver/AP)
Vlan 640 untagged op poort 8 (Voor itv ontvanger)
Dit zou in theorie moeten werken als ik zo niks vergeet. A.s weekend maar eens gaan knutselen ermee.
Heel erg bedankt voor de uitleg! Als ik toch iets mis hoor ik het graag!
EDIT:
And it's alive! Na wat gedoe met de USG omdat die blijkbaar niet 1 netwerk over lan 1 en 2 kan hebben. Dus nu heb ik 2 netwerken in huis (verder geen issues mee alles praat prima met elkaar). Daarnaast nog een klein issue met de tv. Waar ik lang mee bezig ben geweest omdat ik weinig met netwerken heb. Maar na het instellen van de PVID 640 op de poort van het itv kastje werkt dat ook als een trein.
Nu tijd om verder te spelen met alles en zorgen dat het er mooi uitziet (heb blijkbaar niet zoveel kleine netwerkkabels als ik dacht

[ Voor 6% gewijzigd door Muerte.Diablo op 19-04-2019 18:08 ]
Verwijderd
BETER-STAP-JE-OVER-WEKEN: Tijdelijk geen aansluitkosten bij alle T-Mobile Thuis-abonnementen.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2019 12:35 ]
Even over de monteur die langs gaat komen. Moet die verplicht dingen doen? Ik ga TV niet gebruiken en wil het houden bij mijn eigen router die ik al heb voorbereid. Ik begreep dat ik overdag al gepatched wordt, en wil dus proberen om het al werkend te hebben voordat de monteur er is.
Verwijderd
Klopt, eigenlijke bedoeling van Ubi was om SIP over LAN2 te gooien begreep ik. In principe kan LAN2 ook wel direct gebruikt worden maar daarvoor zul je dan met de configfile e.e.a. moeten uitvogelen zodat LAN1 en LAN2 attached zijn aan elkaar.Muerte.Diablo schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:17:
[...]
And it's alive! Na wat gedoe met de USG omdat die blijkbaar niet 1 netwerk over lan 1 en 2 kan hebben. Dus nu heb ik 2 netwerken in huis (verder geen issues mee alles praat prima met elkaar). Daarnaast nog een klein issue met de tv. Waar ik lang mee bezig ben geweest omdat ik weinig met netwerken heb. Maar na het instellen van de PVID 640 op de poort van het itv kastje werkt dat ook als een trein.
Nu tijd om verder te spelen met alles en zorgen dat het er mooi uitziet (heb blijkbaar niet zoveel kleine netwerkkabels als ik dacht)
Ik ben eigenlijk nog niet eerder configuraties tegengekomen waarbij beide LAN poorten gebruikt worden. 99,9% van de mensen hebben voor zover ik weet direct een (Unifi-)switch achter de USG.
Probleem met je TV toevallig IGMP gerelateerd?
Volgens de voorwaarden van T-Mobile moet de monteur inderdaad. Deze komt ter plekke de mediaconverter aansluiten en kijken of het zaakje online is. Als dat het geval is, gaat ie weg en meld ie z'n opdracht af.adjego schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 17:04:
Even over de monteur die langs gaat komen. Moet die verplicht dingen doen? Ik ga TV niet gebruiken en wil het houden bij mijn eigen router die ik al heb voorbereid. Ik begreep dat ik overdag al gepatched wordt, en wil dus proberen om het al werkend te hebben voordat de monteur er is.
Reden waarom T-Mobile hiervoor gekozen heeft is (voor wat ik begreep) het feit dat mensen soms zeggen het zelf wel te doen en vervolgens alsnog een monteur moest langsgaan. Een enkeling wist het te presteren om de boel te beschadigen met alle gevolgen van dien.
Mij en een maat van me was het niet gelukt om de monteur zijn tijd elders (beter) te verdoen. Ik ben trouwens ook geen berichten tegengekomen waarbij de monteur "niet" verplicht was.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2019 19:21 ]
Nee niet igmp. Die had ik al uitgezet. Maar was vergeten PVID in te stellen op de poort van de tv dus verkeer terug kreeg niet het vlan erbij getagtVerwijderd schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 19:15:
[...]
Klopt, eigenlijke bedoeling van Ubi was om SIP over LAN2 te gooien begreep ik. In principe kan LAN2 ook wel direct gebruikt worden maar daarvoor zul je dan met de configfile e.e.a. moeten uitvogelen zodat LAN1 en LAN2 attached zijn aan elkaar.
Ik ben eigenlijk nog niet eerder configuraties tegengekomen waarbij beide LAN poorten gebruikt worden. 99,9% van de mensen hebben voor zover ik weet direct een (Unifi-)switch achter de USG.
Probleem met je TV toevallig IGMP gerelateerd?) (je zal niet de eerste zijn)

En heb het nu werken. Wil wel in de toekomst wel een unifi switch er neer hangen zodat ik dat makkelijker te beheren heb
Ja. Hij heeft een checklist van punten. Komt er kort gezegd op neer dat 'ie even kijkt of er licht op je vezel staat (en hij heeft contact met een provisioning desk over het aanzetten van je poort, de dag voordat 'ie komt komt er geen licht uit de poort..). Vervolgens sluit 'ie het modem aan, provisioned je poort, doet een paar tests, en verricht de 'bijgeleverde' en 'extra' installatiehandelingen. Dat houdt 'ie bij op een formulier. Ik kreeg een ZZP-er over de vloer, ik weet niet of er meerdere smaken monteur zijn, maar de ZZP-er moet het lijstje afwerken om betaald te krijgen.adjego schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 17:04:
Even over de monteur die langs gaat komen. Moet die verplicht dingen doen?
Wat je daarna doet maakt 'm niet uit, maar hij (of zij) moet een werkend standaardmodem achterlaten met werkende televisie en telefonie (als je dat afneemt) en hij moet testen of je bedraad en draadloos internet op de juiste snelheid hebt en jij moet tekenen dat je gezien hebt dat het werkt.
Daarna mag je helemaal los, dan is het zijn verantwoordelijkheid niet meer.
Ik doe overdag (ook) van alles met glasvezel dus ik heb een paar speeltjes voor het grijpen staan.
Aangezien tmobile nogsteeds storing heeft op de lijn in Amersfoort waardoor ik nogsteeds blokken heb in beeld( Al 6 maanden!) vraag ik mij af of het aan het modem ligt.
Weet iemand dit? Als dit namelijk zo is dan kan ik wel een eigen modem installeren en hierbij de vlans instellen.
Weet iemand dit? Als dit namelijk zo is dan kan ik wel een eigen modem installeren en hierbij de vlans instellen.
Nee, je bent zeker niet de enige - ik heb er ook nog steeds problemen mee, echter familie - die bijna om de hoek woont heeft geen probleem.sgouman schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:47:
Aangezien tmobile nogsteeds storing heeft op de lijn in Amersfoort waardoor ik nogsteeds blokken heb in beeld( Al 6 maanden!) vraag ik mij af of het aan het modem ligt.
Ik gebruik overigens een EdgeRouter 6P ipv de Draytek.
Ik snap noet dat een storing 6+ maanden moet duren. Ik heb er niet super veel lqst van en ik vraag elke maand credit nota's aan waardoor ik eigenlijk gratis tv kijkComp User schreef op maandag 22 april 2019 @ 23:06:
[...]
Nee, je bent zeker niet de enige - ik heb er ook nog steeds problemen mee, echter familie - die bijna om de hoek woont heeft geen probleem.
Ik gebruik overigens een EdgeRouter 6P ipv de Draytek.
Bepaalde dingen (sport, series) kijk ik zolang op m'n tablet, vreemd genoeg - ik zou bijna een software issue vermoeden - heb ik dan geen storing.
Ik zeg bewust "bijna" aangezien het niet regio (of PC) gebonden voorkomt, maar ogenschijnlijk totaal willekeurig, het is echter niet zo dat het 1 apparaat betreft - ik heb het op beide Amulets, maar bv bij familie zijn totaal geen problemen, met dezelfde recorders, zoals ik een paar posts hiervoor al aangaf.
Ik zeg bewust "bijna" aangezien het niet regio (of PC) gebonden voorkomt, maar ogenschijnlijk totaal willekeurig, het is echter niet zo dat het 1 apparaat betreft - ik heb het op beide Amulets, maar bv bij familie zijn totaal geen problemen, met dezelfde recorders, zoals ik een paar posts hiervoor al aangaf.
Tv op je decoder is een multicast signaal. Op alle andere apparaten is het unicast (gewoon internet zeg maar). Dat zou betekenen dat het bij jou in je decoders zit, of zelfs in de switch waarop je bent aangesloten in de wijk centrale.Comp User schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:43:
Bepaalde dingen (sport, series) kijk ik zolang op m'n tablet, vreemd genoeg - ik zou bijna een software issue vermoeden - heb ik dan geen storing.
In mijn geval heeft de monteur niets gedaan, er stond al licht op de poort.burne schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 23:05:
[...]
Ja. Hij heeft een checklist van punten. Komt er kort gezegd op neer dat 'ie even kijkt of er licht op je vezel staat (en hij heeft contact met een provisioning desk over het aanzetten van je poort, de dag voordat 'ie komt komt er geen licht uit de poort..). Vervolgens sluit 'ie het modem aan, provisioned je poort, doet een paar tests, en verricht de 'bijgeleverde' en 'extra' installatiehandelingen. Dat houdt 'ie bij op een formulier. Ik kreeg een ZZP-er over de vloer, ik weet niet of er meerdere smaken monteur zijn, maar de ZZP-er moet het lijstje afwerken om betaald te krijgen.
Wat je daarna doet maakt 'm niet uit, maar hij (of zij) moet een werkend standaardmodem achterlaten met werkende televisie en telefonie (als je dat afneemt) en hij moet testen of je bedraad en draadloos internet op de juiste snelheid hebt en jij moet tekenen dat je gezien hebt dat het werkt.
Daarna mag je helemaal los, dan is het zijn verantwoordelijkheid niet meer.
Ik doe overdag (ook) van alles met glasvezel dus ik heb een paar speeltjes voor het grijpen staan.
Ik had de afspraak gemaakt met de monteur, en daarna de helpdesk de order voor zsm laten indienen. Moest ze wel even overtuigen dat dat gewoon kon (hij beweerde dat het minimaal 10 werkdagen duurde), maar naar wat aandringen lukte dat.
Uiteindelijk een dag of 4 later (wat ik ook verwacht had) zag ik dat ie bij Reggefiber gepatched was. Toen ik thuis kwam zag ik idd licht op de vezel en heb ik mijn apparatuur aangesloten. De originele T-mobile spullen zitten nog in de doos
En idd, ik heb ook alle benodigde speeltjes liggen om een lijn te meten enz. En als operator op het Reggefiber netwerk ken ik de processen daar ook wel
Ik heb dus niet echt een idee van hoe reggefiber dingen doet. Ik heb een tijd bij Tweak rondgehangen (zelfs nog voordat het tweak werd. Het allereerste begin van Tweak was TrueDSL, en dat was in het begin niet meer dan een smoes voor True systeembeheerders om thuis sneller internet te krijgen. (Verplicht aan laten sluiten door een monteur voor €495, en €120 per maand voor 2-8 Mbit/s. Geen grap.)DJSmiley schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:10:
[...]
En idd, ik heb ook alle benodigde speeltjes liggen om een lijn te meten enz. En als operator op het Reggefiber netwerk ken ik de processen daar ook wel
Reggefiber was ooit klant bij mijn huidige werkgever, maar al op een andere koers gegaan toen ik er kwam werken, en op dat moment deden we alleen nog email voor de oude reggefiber-klanten van het eerste uur. Ik doe wel leuke dingen als DWDM en EDFA en low latency distributed storage, dus ik klaag niet.
Het is ontstaan tijdens / door de grote storing afgelopen November, ik heb vlak daarvoor 2 nieuwe recorders ontvangen ivm continue vastlopers & doorlopende opnames (bv 12 uur ipv 2 uur).Barre73 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:59:
[...]
Tv op je decoder is een multicast signaal. Op alle andere apparaten is het unicast (gewoon internet zeg maar). Dat zou betekenen dat het bij jou in je decoders zit, of zelfs in de switch waarop je bent aangesloten in de wijk centrale.
Het lijkt soms wel of het netwerk het niet aankan - dat lijkt mij trouwens (erg) sterk.
Een medewerker wist mij wel te vertellen dat ik op een WBA aansluiting zit, terwijl ik wel - en dat is ODF bij mijn weten - 750 Mbps kan krijgen (heb 100 overigens).
Wat dat laatste betreft, dat kan heel goed. Maar dan neem ik aan dat je al lange tijd klant bent, al sinds het Vodafone was? Dan zou je via WBA begonnen zijn en heeft Vodafone later de ODF apparatuur in jouw PoP geplaatst. Dan wordt je niet omgezet en tot op de dag vandaag heeft TMO daar ook nog steeds niks voor bedacht. Anders dan opzeggen, alles afsluiten en dan pas een nieuw abonnement aanvragen. Dan heb je dus tot drie weken downtime...Comp User schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:53:
[...]
Het is ontstaan tijdens / door de grote storing afgelopen November, ik heb vlak daarvoor 2 nieuwe recorders ontvangen ivm continue vastlopers & doorlopende opnames (bv 12 uur ipv 2 uur).
Het lijkt soms wel of het netwerk het niet aankan - dat lijkt mij trouwens (erg) sterk.
Een medewerker wist mij wel te vertellen dat ik op een WBA aansluiting zit, terwijl ik wel - en dat is ODF bij mijn weten - 750 Mbps kan krijgen (heb 100 overigens).
Ik heb in het verleden (2011 volgens mij) een abonnement bij Concepts ICT gehad, toen dat - met zeer veel problemen - werd omgezet naar telfort, noodgedwongen terug naar Casema, sinds 2014 ben ik aangesloten bij Vodafone / T-Mobile.
Ik heb nog 2 Amino recorders (M540 volgens mij) liggen uit die tijd.
Ik heb toen de Draytek gekregen en de Entone Recorders - dus volgens de huidige, toen net geïntroduceerde proporties.
Ik heb toen de Draytek gekregen en de Entone Recorders - dus volgens de huidige, toen net geïntroduceerde proporties.
Ik ga over een maand ook over van Xs4all naar t-mobile. Zit ook in het WBA gebied. Kan ik mijn huidige SFP module voor mijn usg gewoon blijven gebruiken ? Heb momenteel blauwe 1310/1490 10km in gebruik. Word de upload gelimiteerd bij 500/500 of is deze net zoals Xs4all unlimited dat iemand weet ?
Bedankt
Bedankt
Dan klopt mijn theorie inderdaad. Je bent begonnen bij Vodafone in de tijd dat zij nog geen eigen ODF apparatuur hadden. Dat is in jouw PoP later wel geplaatst en geactiveerd maar bestaande klanten hebben ze gewoon op WBA apparatuur gehouden mede omdat ze dat administratief niet omgezet konden krijgen. Dus je kan wel over naar het ODF netwerk maar dan moet je WBA levering eerst geheel stoppen. Dat zou wellicht ook nog een oplossing kunnen zijn voor jouw problemen. Maar TMO weet ook dat die migratie van WBA naar ODF in hun eigen systeem niet naadloos kan maar tot enkele weken kan duren. Dus dat is ook niet echt een oplossing, Meer een laatste redmiddel (en dan met een mobiel noodpakket overbruggen of zoiets..)Comp User schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:53:
Ik heb in het verleden (2011 volgens mij) een abonnement bij Concepts ICT gehad, toen dat - met zeer veel problemen - werd omgezet naar telfort, noodgedwongen terug naar Casema, sinds 2014 ben ik aangesloten bij Vodafone / T-Mobile.
Ik wil overstappen van Telfort Glasvezel naar T-Mobile Thuis maar ook na de prijsverhoging van Telfort is het na de introductiekorting duurder. En dan heb ik nog niet eens het opnamepakket ad 5 euro meegerekend want als ik me goed ingelezen heb kan ik mijn huidige Amino recorder niet meer gebruiekn. Heeft iemand ervaring of onderhandelen met de verkoopafdeling enige zin heeft?
Gisteren tijdje met de T-mobile klantenservice aan de telefoon gehangen. Ik verhuis 2 mei en de aansluiting zou pas 10 mei actief worden en de monteur zou pas 13 mei komen. Nu heeft de vriendelijke meneer van de klantenservice mijn aansluitdatum naar voren kunnen verplaatsen (6 mei), echter heeft de monteur haar hele agenda vol (al sinds 18 april) tot 13.
Dus zit ik straks thuis met een werkende glasvezel en moet ik een week beetje gaan zitten wachten op een monteur
Is hier geen alternatief voor?
Dus zit ik straks thuis met een werkende glasvezel en moet ik een week beetje gaan zitten wachten op een monteur

Is hier geen alternatief voor?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie