@Verwijderd Dat is een switch en je kunt geen router vervangen door alleen een switch.
Dat ding is prima kwa snelheid.
Wanneer heeft hij TMobile Thuis genomen? Heeft hij nu een Huawei of een Draytek?
Als hij nu een Draytek heeft kan je de SFP Module die daarin zit gewoon in je switch prikken. Heeft hij nu een Huawei zal hij een SFP Module moeten kopen om de fiber rechtstreeks in te prikken, of je gebruikt gewoon de media converter die bij de huawei zit.
Zoals jongetje zegt zal je ook nog een router moeten hebben. Kan gewoon een VM zijn of een RPi (liever niet ivm performance). Het signaal van de fiber zal je dan door de switch naar je router moeten zetten.
Wanneer heeft hij TMobile Thuis genomen? Heeft hij nu een Huawei of een Draytek?
Als hij nu een Draytek heeft kan je de SFP Module die daarin zit gewoon in je switch prikken. Heeft hij nu een Huawei zal hij een SFP Module moeten kopen om de fiber rechtstreeks in te prikken, of je gebruikt gewoon de media converter die bij de huawei zit.
Zoals jongetje zegt zal je ook nog een router moeten hebben. Kan gewoon een VM zijn of een RPi (liever niet ivm performance). Het signaal van de fiber zal je dan door de switch naar je router moeten zetten.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Verwijderd
Ik was inderdaad even vergeten te vermelden hoe het eruit moet komen te zien;jongetje schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:10:
@Verwijderd Dat is een switch en je kunt geen router vervangen door alleen een switch.
- Glasvezel komt in de meterkast binnen: TP-Link TL-SG3210 (ver. 2.1)
- Beneden (woonkamer): T-Mobile's Huawei voor televisie en telefonie.
- Zolder: Asus Router voor internet.
Die TP-Link Switch volstaat wel om de T-Mobile snelheden te verwerken ondanks dat het eigenlijk al een switch is die sinds medio 2013 op de markt is ?
Als telefonie geen eis is kun je waarschijnlijk die switch en Huawei er helemaal tussen uit halen (afhankelijk van welke Asus router je hebt)
Zorian in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Als je die switch gaat inzetten zal die dat prima trekken als dit hem is pricewatch: TP-Link JetStream 8-Port Gigabit L2 Managed Switch with 2 SFP Slo...
Zorian in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Als je die switch gaat inzetten zal die dat prima trekken als dit hem is pricewatch: TP-Link JetStream 8-Port Gigabit L2 Managed Switch with 2 SFP Slo...
Uitbreiding mogelijkheden interactieve TV (12 maart):
https://community.t-mobil...cties-per-12-maart-309801
Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur
Beetje bij beetje wordt dit nu beter. Nu nog het opnemen in de cloud zoals bij KPN en dan weer je opname kunnen terugkijken op een ander device.wimpien schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:08:
Waiting on the world to change
Ik ben het deels met je eens, het zou idd mooi zijn als dat kan, echter heeft lokale (hdd) opslag als voordeel dat als de verbinding eruit ligt, je toch nog bij je opnames kunt.pinda powerrr schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:38:
[...]
Beetje bij beetje wordt dit nu beter. Nu nog het opnemen in de cloud zoals bij KPN en dan weer je opname kunnen terugkijken op een ander device.
Vaste locatie, vast netwerk.
Dat is natuurlijk wel een gek 'voordeel' om aan te bieden als internetaanbiederComp User schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:26:
[...]
Ik ben het deels met je eens, het zou idd mooi zijn als dat kan, echter heeft lokale (hdd) opslag als voordeel dat als de verbinding eruit ligt, je toch nog bij je opnames kunt.
Neem bij ons tv en internet af, want als wij de internet niet leveren kan je nog wel gewoon tv kijken

Maar goed, ik ben blijk met NLZiet , live tv, alles een week terug gewoon kunnen kijken en de NPO, RTL en KIJK gemist dingen een jaar terug, is meer dan zat voor mij en ook nog goedkoper
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
True, maar in de zeven/acht jaar (ben de tel kwijt, mijn gemeente was er erg vroeg bij) dat ik nu glasvezel heb, is de verbinding sporadisch uitgevallen...sterker nog, krijg niet eens een hand vol.Comp User schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:26:
[...]
Ik ben het deels met je eens, het zou idd mooi zijn als dat kan, echter heeft lokale (hdd) opslag als voordeel dat als de verbinding eruit ligt, je toch nog bij je opnames kunt.
Edit: Teruggevonden, sinds eind 2011 glasvezel.
[ Voor 4% gewijzigd door pinda powerrr op 11-03-2019 14:07 ]
Waiting on the world to change
Net de verbeteringen nu mijn TV stopt. Ik ga voortaan via NLZiet kijken.
Vandaag de monteur thuis voor de wifi-service i.c.m. een Fritz 1750E. Ik heb een speelgoed kast tegen de muur staan en daar staken 2 stopcontacten uit. Heb dit gat afgelopen weekend wat groter uitgezaagd zodat de Fritz1750E daar mooi in kon en hij niet zo in het zicht hangt.
Vanaf die plek een UTP kabel naar een switch getrokken (5 meter) en alles mooi uit het zicht gekregen. De Fritz staat in AP-modus.
Nadeel is de snelheid op 2.4GHz, ik haal net als de Draytek in de meterkast ongeveer 60Mbit door de lucht naar mijn nas toe. Kopieren van een bestand gaat met ongeveer 5.5MB/s. Net zoals mijn downloadsnelheid is (50Mbit abonnement). Dat is wel een tegenvaller. Had hier toch wel wat meer dan 100Mbit verwacht.
Ik ga nog even testen met een andere laptop met 5GHz ondersteuning, de laptop die ik had heeft alleen 2.4Ghz.
De snelheidsverhoging van vandaag is nog niet doorgevoerd. Ik ga naar 100Mbit. Hopelijk kan ik met wat instellen de snelheid nog wat verhogen. De monteur laat het allemaal standaard staan.
Tot nu toe is de enige vooruitgang dat ik 5Ghz heb. Vreemde is dat 1 smartphone niet wil connecten op het 5Ghz netwerk.
Overzichtje:

Het rode streepje is de Fritz 1750E
Het rode kruis is mijn plek waar ik zit te werken (de tafel is alleen gedraaid)
Het blauwe streepje is de Draytek in de meterkast. Zijn signaal moet door de oven, koelkast en vaatwasser heen om bij de tafel te komen.
Hoe zijn jullie ervaringen met de Fritzbox 1750E?
Vandaag de monteur thuis voor de wifi-service i.c.m. een Fritz 1750E. Ik heb een speelgoed kast tegen de muur staan en daar staken 2 stopcontacten uit. Heb dit gat afgelopen weekend wat groter uitgezaagd zodat de Fritz1750E daar mooi in kon en hij niet zo in het zicht hangt.
Vanaf die plek een UTP kabel naar een switch getrokken (5 meter) en alles mooi uit het zicht gekregen. De Fritz staat in AP-modus.
Nadeel is de snelheid op 2.4GHz, ik haal net als de Draytek in de meterkast ongeveer 60Mbit door de lucht naar mijn nas toe. Kopieren van een bestand gaat met ongeveer 5.5MB/s. Net zoals mijn downloadsnelheid is (50Mbit abonnement). Dat is wel een tegenvaller. Had hier toch wel wat meer dan 100Mbit verwacht.
Ik ga nog even testen met een andere laptop met 5GHz ondersteuning, de laptop die ik had heeft alleen 2.4Ghz.
De snelheidsverhoging van vandaag is nog niet doorgevoerd. Ik ga naar 100Mbit. Hopelijk kan ik met wat instellen de snelheid nog wat verhogen. De monteur laat het allemaal standaard staan.
Tot nu toe is de enige vooruitgang dat ik 5Ghz heb. Vreemde is dat 1 smartphone niet wil connecten op het 5Ghz netwerk.
Overzichtje:

Het rode streepje is de Fritz 1750E
Het rode kruis is mijn plek waar ik zit te werken (de tafel is alleen gedraaid)
Het blauwe streepje is de Draytek in de meterkast. Zijn signaal moet door de oven, koelkast en vaatwasser heen om bij de tafel te komen.
[ Voor 14% gewijzigd door Binnetie op 11-03-2019 16:46 ]
Ik zie jammer genoeg nog geen zaken benoemd die ik graag anders / verbeterd zou zien:wimpien schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:08:
- Begin gemist + uitzending gemist gewoon via tv-gids kunnen selecteren (net zoals Ziggo / KPN)
- Opnemen nog niet in de cloud
- Geen woord over de kwaliteit van uitzending gemist via de tv-box (die slechter is dan via tv-anywhere via chromecast)
pinda powerrr schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:38:
Beetje bij beetje wordt dit nu beter. Nu nog het opnemen in de cloud zoals bij KPN en dan weer je opname kunnen terugkijken op een ander device.
Wordt aan gewerkt! Kan alleen nog wel even duren helaas...jurjen_g schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:40:
Ik zie jammer genoeg nog geen zaken benoemd die ik graag anders / verbeterd zou zien:Hopelijk bij de volgende update dan...
- Begin gemist + uitzending gemist gewoon via tv-gids kunnen selecteren (net zoals Ziggo / KPN)
- Opnemen nog niet in de cloud
- Geen woord over de kwaliteit van uitzending gemist via de tv-box (die slechter is dan via tv-anywhere via chromecast)
Enige voordeel dat ik uit ervaring kan bedenken is een klant die zijn opnames die hij beneden in de woonkamer had gemaakt niet wou delen met de logeerkamer/het gastenverblijf. Dit is standaard zo met lokale opnames, maar kan bij cloud opnames redelijk makkelijk in software gerealiseerd worden.Comp User schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:26:
Ik ben zeer tevreden met mijn 1750e icm 5490. Mesh werkt goed, maar nog niet perfect. In de huidige bètas zijn ze bezig om hier verbetering in te brengen. Komen wat protocollen bij voor soepele wisseling tussen AP's en frequenties.Binnetie schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:14:
Ik haal 200mbit/s symmetrisch. Dit is tevens de maximale snelheid van ons abonnement. Met welk apparaat test je? Ik gebruik zelf een Oneplus 3.
Ik weet niet of de aansluiting in orde was, ik heb echt maar weinig informatie.Dennis-L schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:43:
[...]
Ik begrijp uit jouw verhaal dat de aansluiting in jouw huis (FTU) nog wel in orde was, maar de kabel in de kruipruimte of buiten het appartement beschadigd was?
Dat kan je geenszins op T-Mobile afschuiven, de T-Mobile monteur heeft vast niet buiten het gebouw even de kabel kapot gemaakt.
Het is aan jou om in dit geval de schuldige op te sporen, mogelijk dat een eventuele VVE werkzaamheden heeft uitgevoerd in en om het gebouw waarbij de kabel is beschadigd?
In dat geval zal de rekening naar de VVE kunnen.
Op de bon van KPN staat beschadigd object: 2v glasvezelkabel. Er staat mijn adres en voor de rest staat overal "onbekend, onbekend"
Op de bon van de aannemer staat Kabelschade accessnetvlak. Lassen pigtail in FTU.
Het is een koopwoning. Toen ik Reggefiber hierover belde vertelde ze al dat waarschijnlijk omdat er niet helemaal duidelijk was wie verantwoordelijk is voor de schade er gewoon een brief gestuurd wordt naar de bewoners. Maar dat ik even met hun Claims afdeling moest bellen (sedgwick)Dennis-L schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:18:
[...]
Dat ligt aan de splitsingsakte (bij koop dan) en ik weet niet of Reggefiber van elke VVE een postadres heeft
Voor Reggefiber is er een reparatie uitgevoerd voor adres X, dus dan is het wel logisch dat ze de rekening naar adres X sturen.
Ja ik vind het vooral belachelijk dat dit gewoon wordt uitgevoerd en niemand is ooit op de hoogte gebracht van de kosten. Ik heb nooit contact gehad met reggefiber, dat is altijd t-mobile geweest. totdat die rekening op de mat viel natuurlijk.pinda powerrr schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:09:
[...]
Wij hebben Reggefiber jaren geleden een flinke rekening gestuurd. Na de aanleg van glasvezel (via de kelders) stond na de eerste flinke regenbui de kelder blankZe hadden gegraven, gat in de muur van de kelder gemaakt, glas erdoor heen en zand erover
dat ging niet echt goed.
De VVE op zijn beurt zal in het geval van @Nickdn wel even precies willen weten wat er aan de hand is. De (veelal Poolse) aanleggers van het glas, zijn niet altijd even zorgvuldig/precies. Dit kan nog wel eens touwtrekken worden wie er schuldig is
Ik zou vandaag terug gebeld worden, maar dat heb ik zelf even gedaan. Helaas was er niemand aanwezig die over mijn dossier ging, morgen weer een poging....
@wimpien ik test met een Xiaomi Mi A1. Ik weet dat mijn ouders thuis een Fritzbox 5490 hebben van provider Tweak en daar connect hij prima met de 5Ghz (Speedtests gaan tot ruim 300-400Mbit).
Toch vreemd dat je die snelheden zelf thuis dan niet haalt. Ligt het misschien aan de switch die er nog tussen zit? Je zou eens (even tijdelijk) een kabel rechtstreeks van de Draytek op de 1750e aan kunnen sluiten om te kijken of je dan wel je volledige snelheid hebt.Binnetie schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:00:
@wimpien ik test met een Xiaomi Mi A1. Ik weet dat mijn ouders thuis een Fritzbox 5490 hebben van provider Tweak en daar connect hij prima met de 5Ghz (Speedtests gaan tot ruim 300-400Mbit).
Ik vermoed van niet.wimpien schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:46:
[...]
Toch vreemd dat je die snelheden zelf thuis dan niet haalt. Ligt het misschien aan de switch die er nog tussen zit? Je zou eens (even tijdelijk) een kabel rechtstreeks van de Draytek op de 1750e aan kunnen sluiten om te kijken of je dan wel je volledige snelheid hebt.
Als ik mijn laptop aansluit op dezelfde kabel als de 1750e die op de switch in de huiskamer aangesloten zit en ik kopieer een groot bestand naar mijn nas dan gaat dat bijna met Gbit snelheden.
Ik ga er vanavond eens mee rommelen.
Die bonomschrijving geeft aan dat er in de woning een nieuwe stekker gemonteerd is op de FTU (Je aansluiting)Nickdn schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:56:
[...]
Ik weet niet of de aansluiting in orde was, ik heb echt maar weinig informatie.
Op de bon van KPN staat beschadigd object: 2v glasvezelkabel. Er staat mijn adres en voor de rest staat overal "onbekend, onbekend"
Op de bon van de aannemer staat Kabelschade accessnetvlak. Lassen pigtail in FTU.
Dat kan nodig zijn als iemand dat ding half van de muur getrokken heeft -> In de woning, gesloopt door de bewoner. (even los van of dat bewust is)
Als het buiten de woning en je eventuele tuin is wordt het een ander verhaal. Daar kan een bewoner niet aansprakelijk voor zijn in eerste instantie, tenzij dat duidelijk aantoonbaar is lijkt mij.
Lastige is dat die schade bv ook een keer tijdens straatwerk ontstaan kan zijn, en men er pas veel later achter komt (lees: gebruik van gaat maken)
Bij een VVE heb je nog een 3e mogelijkheid: Kabelschade binnen het terrein/pand van de VVE. Denk aan stijgleidingen of kruipruimtes. Buiten het domein van Reggefiber, buiten jouw huis.
In dergelijke gevallen (bv ook bij rioleringen) zou het kunnen zijn dat de VVE deze kosten voor zn rekening neemt. Eea afhankelijk van de splitsingsakte.
Alleen gezien de werkbon zou het ook prima kunnen dat de VVE zegt 'Ja, de FTU, at is in je woning, dus niet ons probleem'
Was de aansluiting in je woning daadwerkelijk defect? Of is dat vervangen omdat ze een nieuwe kabel getrokken hebben?
In het eerste geval heb je, op papier, geen poot om op te staan, zeker niet als je ook nog getekend hebt voor die werkbon.
In het 2e geval is aannemelijk te maken dat het dus buiten jouw woning is, en (mogelijk) voor de VVE.
Als de kabel beschadigd is, dan zal de monteur ook een OTDR rapport hebben waarin staat waar de kabel stuk was. Dat is voor alle partijen duidelijk waar de breuk zat, en dus ook onder wie zn verantwoordelijkheid.
Als je
- Bon getekend hebt met de vermelding FTU aflassen
- Er geen melding is dat het buiten jouw huis zat
- Geen OTDR rapport kan overleggen
dan heb je feitenlijk gewoon geen enkel bewijs dat het NIET jouw probleem was, sterker nog, je hebt er zelfs voor getekend. Enige coulance is dan geluk van Reggefiber (Wat an-sich misschien niet helemaal onredelijk is gezien je moet weten wat er gebeurd is... Alleen is het tekenen van een bon die je niet snapt natuurlijk ook geen slimme actie)
Vanuit Reggefiber is het simpel: Het is hun kabel/aansluiting en die is door iemand gesloopt. Jij meld het, dus jij krijgt de faktuur. Aan jouiw de zaak om het te weerleggen..
[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 11-03-2019 18:01 ]
Leuk dat begin gemist, maar wat heb je er aan als je een programma niet kunt starten wat al geweest is. Bij de meeste providers kun je een week terug, bij T-Mobile kun je alleen beginnen als programma nog bezig is.wimpien schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:08:
[ Voor 7% gewijzigd door WhySoSerious? op 11-03-2019 19:56 ]
Oeps dubbel
[ Voor 95% gewijzigd door WhySoSerious? op 11-03-2019 19:55 ]
Ik ben inmiddels wat verder met de Fritz 1750E.
Heb het apparaatje gereset en ben wat gaan spelen met de instellingen.
Probleem met mijn Xiaomi is opgelost: de telefoon kan geen hogere kanaalnummers aan op 5GHz. Anders ziet hij het netwerk niet. Heb de Fritz handmatig op kanaal 48 gezet (5GHz) en de telefoon maakte verbinding en nog lekker snel ook.
Een laptop op 5GHz werkt ook goed. Een testbestand kopieren ging met 20-25MB/s ipv 5,5MB/s.
De 2.4GHz zit gewoon te vol lijkt wel. Wat ik ook doe sneller wordt het niet. Voor de huislaptop maar kijken naar een kleine 5GHz wifi stick.
De Chromecast zit nu ook op 5GHz en heb de indruk dat hij wat sneller alles start.
Ik ben nu in elk geval een stuk positiever.
Heb het apparaatje gereset en ben wat gaan spelen met de instellingen.
Probleem met mijn Xiaomi is opgelost: de telefoon kan geen hogere kanaalnummers aan op 5GHz. Anders ziet hij het netwerk niet. Heb de Fritz handmatig op kanaal 48 gezet (5GHz) en de telefoon maakte verbinding en nog lekker snel ook.
Een laptop op 5GHz werkt ook goed. Een testbestand kopieren ging met 20-25MB/s ipv 5,5MB/s.
De 2.4GHz zit gewoon te vol lijkt wel. Wat ik ook doe sneller wordt het niet. Voor de huislaptop maar kijken naar een kleine 5GHz wifi stick.
De Chromecast zit nu ook op 5GHz en heb de indruk dat hij wat sneller alles start.
Ik ben nu in elk geval een stuk positiever.
Volgens de website kan het wel hoor. Alleen niet zoals KPN of Ziggo die dat via de gids hebben gedaan.WhySoSerious? schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:54:
[...]
Leuk dat begin gemist, maar wat heb je er aan als je een programma niet kunt starten wat al geweest is. Bij de meeste providers kun je een week terug, bij T-Mobile kun je alleen beginnen als programma nog bezig is.
https://thuisservice.t-mo...n-radio/programma-gemist/
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dat is gemist, niet begin gemistBarre73 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:28:
[...]
Volgens de website kan het wel hoor. Alleen niet zoals KPN of Ziggo die dat via de gids hebben gedaan.
https://thuisservice.t-mobile.nl/tv-en-radio/begin-gemist/Met Begin Gemist kijk je programma's waar je middenin valt direct terug. Helemaal vanaf het begin. Dit kan zolang het programma wordt uitgezonden. Of het nu 5 minuten bezig is, of nog maar 5 minuten duurt.
[ Voor 30% gewijzigd door WhySoSerious? op 11-03-2019 21:59 ]
Dat is inderdaad precies wat begin gemist inhoud toch? Bij bijv. KPN staat er ook Begin gemist maar ook tot 7 dagen terug kijken bij de specificaties (naast elkaar dus).WhySoSerious? schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:54:
[...]
Leuk dat begin gemist, maar wat heb je er aan als je een programma niet kunt starten wat al geweest is. Bij de meeste providers kun je een week terug, bij T-Mobile kun je alleen beginnen als programma nog bezig is.
Bedankt voor de uitleg. Heel veel nuttige informatie.DJSmiley schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:59:
[...]
Die bonomschrijving geeft aan dat er in de woning een nieuwe stekker gemonteerd is op de FTU (Je aansluiting)
Dat kan nodig zijn als iemand dat ding half van de muur getrokken heeft -> In de woning, gesloopt door de bewoner. (even los van of dat bewust is)
Als het buiten de woning en je eventuele tuin is wordt het een ander verhaal. Daar kan een bewoner niet aansprakelijk voor zijn in eerste instantie, tenzij dat duidelijk aantoonbaar is lijkt mij.
Lastige is dat die schade bv ook een keer tijdens straatwerk ontstaan kan zijn, en men er pas veel later achter komt (lees: gebruik van gaat maken)
Bij een VVE heb je nog een 3e mogelijkheid: Kabelschade binnen het terrein/pand van de VVE. Denk aan stijgleidingen of kruipruimtes. Buiten het domein van Reggefiber, buiten jouw huis.
In dergelijke gevallen (bv ook bij rioleringen) zou het kunnen zijn dat de VVE deze kosten voor zn rekening neemt. Eea afhankelijk van de splitsingsakte.
Alleen gezien de werkbon zou het ook prima kunnen dat de VVE zegt 'Ja, de FTU, at is in je woning, dus niet ons probleem'
Was de aansluiting in je woning daadwerkelijk defect? Of is dat vervangen omdat ze een nieuwe kabel getrokken hebben?
In het eerste geval heb je, op papier, geen poot om op te staan, zeker niet als je ook nog getekend hebt voor die werkbon.
In het 2e geval is aannemelijk te maken dat het dus buiten jouw woning is, en (mogelijk) voor de VVE.
Als de kabel beschadigd is, dan zal de monteur ook een OTDR rapport hebben waarin staat waar de kabel stuk was. Dat is voor alle partijen duidelijk waar de breuk zat, en dus ook onder wie zn verantwoordelijkheid.
Als je
- Bon getekend hebt met de vermelding FTU aflassen
- Er geen melding is dat het buiten jouw huis zat
- Geen OTDR rapport kan overleggen
dan heb je feitenlijk gewoon geen enkel bewijs dat het NIET jouw probleem was, sterker nog, je hebt er zelfs voor getekend. Enige coulance is dan geluk van Reggefiber (Wat an-sich misschien niet helemaal onredelijk is gezien je moet weten wat er gebeurd is... Alleen is het tekenen van een bon die je niet snapt natuurlijk ook geen slimme actie)
Vanuit Reggefiber is het simpel: Het is hun kabel/aansluiting en die is door iemand gesloopt. Jij meld het, dus jij krijgt de faktuur. Aan jouiw de zaak om het te weerleggen..
Ik was zelf helaas niet thuis toen reggefiber bezig was, m'n vader heeft hun ontvangen. Hij heeft niks getekend zegt hij. Maar ik vind het gewoon raar dat t-mobile probeert om het internet aan de praat te krijgen. Ze hebben als enige contact met reggefiber, maar de rekening komt op mijn mat.
T-Mobile houd beide nog apart. Bij gemist moet je wachten totdat het programma er op staat, bij begint gemist kun je het gelijk terug kijken. Het laatste is bij de meeste providers mogelijk tot een week terug, maar op de T-Mobile decoder niet en ook niet na de update van vandaag ben ik bang. Bij de TV Anywhere app kan dit wel weer.jongetje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:25:
[...]
Dat is inderdaad precies wat begin gemist inhoud toch? Bij bijv. KPN staat er ook Begin gemist maar ook tot 7 dagen terug kijken bij de specificaties (naast elkaar dus).
https://thuisservice.t-mobile.nl/tv-en-radio/begin-gemist/
[ Voor 4% gewijzigd door WhySoSerious? op 12-03-2019 09:13 ]
Je bent geen opdrachtgever en hebt geen specificatie van de kosten gehad. Dan is het toch heel raar dat je een particulier een factuur stuurt?DJSmiley schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:59:
[...]
Probleem is denk ik dat er niet sprake is van een opdrachtgever.ANdrode schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:27:
[...]
Je bent geen opdrachtgever en hebt geen specificatie van de kosten gehad. Dan is het toch heel raar dat je een particulier een factuur stuurt?
Moet je een opdrachtgever zijn om aansprakelijk gesteld te kunnen worden voor schade aan andermans eigendommen?
Dat is denk ik het perspectief van waaruit Reggefiber die faktuur stuurt.
Aan wie moeten ze die kosten anders factureren.... Dus beginnen ze bij de klant.
Ik ben wel van mening dat het hele verhaal ook een stuk duidelijker gecommuniceerd mag worden. Zo bot een faktuur, zeker naar een particulier die helemaal de opbouw van het netwerk niet kent, sturen is natuurlijk vragen om gezeur en vragen.
Dan ook nog eens (tot nu toe) een onduidelijke werkbon waar ze de faktuur op baseren.... (of niet matchend met wat er gedaan is)
Als RF additionele werkzaamheden zou doen, dan moeten ze dat gewoon factureren aan de operator. Die zal zelf moeten beslissen of ze dit aan de klant doorberekenen. RF heeft geen factuurrelatie met de klant.
In dit geval ligt het (net ff) anders, want de faktuur lijkt niet voor werkzaamheden op jouw verzoek, maar voor aansprakelijkheid voor schade.
Ik denk dat aansprakelijkheid een civielrechtelijk construct is óf contractueel. Beide zijn in dit geval niet van toepassing tussen Reggefiber en de klant.DJSmiley schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:48:
[...]
Probleem is denk ik dat er niet sprake is van een opdrachtgever.
Moet je een opdrachtgever zijn om aansprakelijk gesteld te kunnen worden voor schade aan andermans eigendommen?
De operator en/of de leverancier van de fysieke laag.Aan wie moeten ze die kosten anders factureren.... Dus beginnen ze bij de klant.
Zuur voor de operator maar daar zijn deze kosten gemiddeld laag.
Bij het vermoeden van aansprakelijkheid zou ik dit niet aan de klant doorberekenen zonder overleg. En zeker niet de hele som. Het doel van reggefiber blijft een maximale bezetting van het glasvezelnetwerk en dat doel schaadt je hiermee.Als RF additionele werkzaamheden zou doen, dan moeten ze dat gewoon factureren aan de operator. Die zal zelf moeten beslissen of ze dit aan de klant doorberekenen. RF heeft geen factuurrelatie met de klant.
In dit geval ligt het (net ff) anders, want de faktuur lijkt niet voor werkzaamheden op jouw verzoek, maar voor aansprakelijkheid voor schade.
Je moet weten wie de schade veroorzaakt voordat je het redelijkerwijs op een consument kan afwentelen. Is de schaden binnenhuis? Is de schade ontstaan door de huidige bewoner (heeft de verbinding eerder gewerkt)?
Stuur je dat factuur dan beschadig je de repuatie van glasvezel. KPN vervangt een (koper) hoofdsaansluiting ook als de vorige bewoner deze beschadigd heeft. Je leest op internet al het advies om DSL of kabel te gebruiken als je weet dat de aansluting beschadigd is.
Je wilt niet dat verkopers van het "99% glasvezelnetwerk" redelijkerwijs kunnen wijzen naar de reparatie faturen die Reggefiber stuurt "terwijl wij altijd op onze kosten een werkende kabel leveren".
Wat je zegt, in oktober is deze storing verholpen en nu komen ze met de rekening. Ze hadden in de tussen tijd ook wel even contact kunnen zoeken voordat ze een rekening sturen...DJSmiley schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:48:
[...]
Probleem is denk ik dat er niet sprake is van een opdrachtgever.
Dat is denk ik het perspectief van waaruit Reggefiber die faktuur stuurt.
Aan wie moeten ze die kosten anders factureren.... Dus beginnen ze bij de klant.
Ik ben wel van mening dat het hele verhaal ook een stuk duidelijker gecommuniceerd mag worden. Zo bot een faktuur, zeker naar een particulier die helemaal de opbouw van het netwerk niet kent, sturen is natuurlijk vragen om gezeur en vragen.
Dan ook nog eens (tot nu toe) een onduidelijke werkbon waar ze de faktuur op baseren.... (of niet matchend met wat er gedaan is)
Als RF additionele werkzaamheden zou doen, dan moeten ze dat gewoon factureren aan de operator. Die zal zelf moeten beslissen of ze dit aan de klant doorberekenen. RF heeft geen factuurrelatie met de klant.
Maar net belletje gehad van Sedgwick (reggefiber). Lijkt er inderdaad op dat ze gewoon niet helemaal weten wie ze verantwoordelijk moeten stellen en dat ze gewoon starten bij de bewoner van het genoemde adres. Ze denken/hopen dat we de zaak kunnen afsluiten als ik de situatie even kan uitleggen aan de hand van een mail. Kan ik hier nog fouten maken door iets te typen waardoor de aansprakelijkheid weer bij mij terecht komt?
Bedankt voor de tip! Ik heb zojuist hetzelfde gedaan en ook €20 korting, voor de eerste 6 maanden gekregen. Overstappen ging het sowieso niet worden, mijn huisgenoten wilden nog wel de mogelijkheid hebben om normaleTV te kijken.Verwijderd schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:53:
[...]
Ik heb bellen ook uitstaan, maar kreeg wel een aanbod van 6 maanden €20 korting per maand zonder bellen weer aan. Ik heb dit aanbod gekregen via een Twitter privébericht.
Jullie missen het belangrijkste punt hier. Reggefiber is een netbeheerder conform de Telecomwet. Zij constateren een schade aan hun netwerk in het pand (in dit geval de meterkast schijnbaar). Want voor de duidelijkheid: alle kabels, buizen en bijbehorende apparatuur vanaf de gemeentelijke grond tot en met de grondplaat (FTU) zijn en blijven eigendom van Reggefiber en kunnen nooit door natrekking eigendom worden van de pandeigenaar.ANdrode schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:27:
[...]
Je bent geen opdrachtgever en hebt geen specificatie van de kosten gehad. Dan is het toch heel raar dat je een particulier een factuur stuurt?
Die schade wordt gerepareerd want het is hun netwerk. En vervolgens sturen zij de eigenaar van het pand de rekening. Daar is geen opdracht voor nodig en ook geen specificatie.
Het is niet anders dan een kabelschade die je aanbrengt doordat je onzorgvuldig graaft in je eigen tuin zonder klicmelding of zoiets.
@Nickdn In de reactie naar Sedgwick zou iets moeten staan in de trant van "Volgens de factuur was blijkbaar de aansluiting in de meterkast kapot. Dit kan zijn veroorzaakt door een vorige bewoner die wellicht onwetend teveel heeft weggehaald bij de verhuizing. Ik heb dat nooit geweten totdat ik zelf een abonnement nam. Ik zelf heb vanaf de aankoop van de woning nooit werkzaamheden verricht of laten verrichten in de meterkast of nabij de FTU".
Apart, sinds kort heb ik dat de tv in de slaapkamer af en toe stoort met tv netwerk via een poe adapter. Daarvoor werkte alles zonder problemen. Toevallig een update geweest onlangs ?
Een "POE adapter"?Viper® schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:56:
Apart, sinds kort heb ik dat de tv in de slaapkamer af en toe stoort met tv netwerk via een poe adapter. Daarvoor werkte alles zonder problemen. Toevallig een update geweest onlangs ?
Wikipedia: Power over Ethernet
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ben overgestapt op TMobile Thuis nu. Het rare tijdens de installatie was dat ik geen IP lease kreeg op mijn eigen apparatuur totdat de router van TMobile er voor een paar tellen aan hing. Zou het aan de andere mediaconverter liggen t.o.v een Genexis van Reggefiber? of geeft die router een of ander proprietary 'aan' signaal af op de management VLAN?
[ Voor 13% gewijzigd door Cilph op 15-03-2019 15:24 ]
EoPeymey schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:14:
[...]
Een "POE adapter"?
Wikipedia: Power over Ethernet
Overigens liep mijn T-mobile TV kijken app ook een paar keer vast met de melding service gestopt.
Ook de download lijkt minder stabiel.
Mogelijk heb ik wat issues
Verwijderd
Ja ik vroeg ook om een nieuwe router met 5ghz, maar die willen ze niet geven aan bestaande klanten. Als ik niet verleng en na 4 maanden mijn contract opzeg, dan krijg ik wel een 5ghz router bij een nieuw contract.MegaCookie schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:44:
[...]
Bedankt voor de tip! Ik heb zojuist hetzelfde gedaan en ook €20 korting, voor de eerste 6 maanden gekregen. Overstappen ging het sowieso niet worden, mijn huisgenoten wilden nog wel de mogelijkheid hebben om normaleTV te kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2019 20:45 ]
Je kan ook die Wificheck aanvragen, dan krijg je de Fritz wlan repeater 1750 in bruikleen. Werkt prima en met 5 GHz kan ik zo'n 500 Mb/s halen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:42:
[...]
Ja ik vroeg ook om een nieuwe router met 5ghz, maar die willen ze niet geven aan bestaande klanten. Als ik niet verleng en na 4 maanden mijn contract opzeg, dan krijg ik wel een 5ghz router bij een nieuw contract.
Daarnaast kan je ook overwegen een eigen router aan te schaffen, die Davolink vond ik ook maar matig. Die gooit de connecties er ook gewoon af en toe random uit.
Ik heb al een paar maanden (gemiddeld) een keer per uur een lichte schok in mijn tv-beeld. Het beeld staat dan ongeveer een seconde stil en het geluid hapert een halve seconde. Ik zit op het eigen netwerk van T-Mobile (ODF?) en mijn internetverbinding (750 mbit/s) is zo soepel als het maar kan.
De helpdesk geeft aan dat mijn decoder (Entone zonder harde schijf) een signaalkwaliteit van 99% heeft - ook al zegt dat mij niet enorm veel. Ik heb alle standaardstapjes al doorlopen: netwerk- en hdmi-kabels wisselen, andere netwerkpoort op het modem gebruiken, andere decoder, andere tv, modem resetten, decoder resetten. Ik heb nu maar een lijstje van zo'n 25 storingen voorzien van datum en exacte tijd aan de helpdesk gestuurd en ik wacht op een reactie. Ik zal hier nog wel even terugkoppelen hoe het is gegaan. Mocht iemand dit probleem herkennen en een briljante oplossing hebben dan zeg ik natuurlijk geen nee
.
De helpdesk geeft aan dat mijn decoder (Entone zonder harde schijf) een signaalkwaliteit van 99% heeft - ook al zegt dat mij niet enorm veel. Ik heb alle standaardstapjes al doorlopen: netwerk- en hdmi-kabels wisselen, andere netwerkpoort op het modem gebruiken, andere decoder, andere tv, modem resetten, decoder resetten. Ik heb nu maar een lijstje van zo'n 25 storingen voorzien van datum en exacte tijd aan de helpdesk gestuurd en ik wacht op een reactie. Ik zal hier nog wel even terugkoppelen hoe het is gegaan. Mocht iemand dit probleem herkennen en een briljante oplossing hebben dan zeg ik natuurlijk geen nee
Peace is not simply the absence of war.
Herkennen wel ja (al niet zo frequent) maar oplossing niet. Denk dat het aan de box ligt aangezien het op de tweede box helemaal niet voorkomt ... (allebei rechtstreeks op de Draytek aangesloten). Al zou ik natuurlijk ook eens kunnen proberen de poorten om te wisselen en kijken of het probleem meeverhuist.KroeT schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:19:
Ik heb al een paar maanden (gemiddeld) een keer per uur een lichte schok in mijn tv-beeld. Het beeld staat dan ongeveer een seconde stil en het geluid hapert een halve seconde. Ik zit op het eigen netwerk van T-Mobile (ODF?) en mijn internetverbinding (750 mbit/s) is zo soepel als het maar kan.
De helpdesk geeft aan dat mijn decoder (Entone zonder harde schijf) een signaalkwaliteit van 99% heeft - ook al zegt dat mij niet enorm veel. Ik heb alle standaardstapjes al doorlopen: netwerk- en hdmi-kabels wisselen, andere netwerkpoort op het modem gebruiken, andere decoder, andere tv, modem resetten, decoder resetten. Ik heb nu maar een lijstje van zo'n 25 storingen voorzien van datum en exacte tijd aan de helpdesk gestuurd en ik wacht op een reactie. Ik zal hier nog wel even terugkoppelen hoe het is gegaan. Mocht iemand dit probleem herkennen en een briljante oplossing hebben dan zeg ik natuurlijk geen nee.
Jup, ook hier een bekend probleem. Eerst dacht ik dat het door m'n eigen mooi geknipte UTP kabels lag, maar m'n kabelknipskills bleken nog in orde te zijn na het testen van de snelheid met een laptopKroeT schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:19:
De helpdesk geeft aan dat mijn decoder (Entone zonder harde schijf) een signaalkwaliteit van 99% heeft - ook al zegt dat mij niet enorm veel. Ik heb alle standaardstapjes al doorlopen: netwerk- en hdmi-kabels wisselen, andere netwerkpoort op het modem gebruiken, andere decoder, andere tv, modem resetten, decoder resetten. Ik heb nu maar een lijstje van zo'n 25 storingen voorzien van datum en exacte tijd aan de helpdesk gestuurd en ik wacht op een reactie. Ik zal hier nog wel even terugkoppelen hoe het is gegaan. Mocht iemand dit probleem herkennen en een briljante oplossing hebben dan zeg ik natuurlijk geen nee.
Je bent bepaald niet de enige - op het T-Mobile thuis forum lopen (helaas) meerdere topics met min of meer dezelfde klachten.KroeT schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:19:
Ik heb er zelf ook last van, echter iemand die ik ken en letterlijk om de hoek woont heeft geen last.
Het lijkt wel alsof het totaal willekeurig (per adres?) gebeurt.
Ik heb er sinds de landelijke storing (wat was het, eind november) last van op mijn beide recorders - ook al zijn die begin november vervangen.
[ Voor 0% gewijzigd door Comp User op 19-03-2019 03:45 . Reden: Typo's fixed ]
Hier ook zelfde probleem, komt 1a 2x per avond voor, maar kan me er niet zo druk om maken. Wel iets dat op begin nooit voorkwam.
Wow, inderdaad fijn dat ik niet de enige ben. De eenzaamheid werd me al bijna teveel
.
Ik vind het zelf eigenlijk wel behoorlijk storend. Het lijkt alsof de decoder niet voldoende buffert en af en toe een hikje in de verbinding heeft, maar dat blijkt volgens T-Mobile niet uit de statistieken van de decoder. Misschien ben ik te perfectionistisch en zeur ik om een paar keer per tv-sessie een schokje, maar ik ga toch proberen door te rechercheren.
Ik vind het zelf eigenlijk wel behoorlijk storend. Het lijkt alsof de decoder niet voldoende buffert en af en toe een hikje in de verbinding heeft, maar dat blijkt volgens T-Mobile niet uit de statistieken van de decoder. Misschien ben ik te perfectionistisch en zeur ik om een paar keer per tv-sessie een schokje, maar ik ga toch proberen door te rechercheren.
Komt bij mij ook vaak voor, met name NPO zenders, Fox Sports heb ik het haast niet...
Ik heb het gister in 1 programma wel 3 keer gehad (programma was 45 min. lang)
Ik heb het gister in 1 programma wel 3 keer gehad (programma was 45 min. lang)
[ Voor 4% gewijzigd door Afvalzak op 19-03-2019 11:24 ]
Had nog de kabels omgewisseld gisteravond maar wederom helemaal nergens last van op de tweede box (naar de ander echter niet gekeken).
Edit: bij het zes uur journaal een hapering gehad op box 1 dus daar nog steeds aanwezig. En zoals boven is het vlgns mij pas sinds de grote storing idd (straks maar eens een reset geven ipv powerflip: https://community.t-mobil...-een-fabrieksreset-276114)
Edit: bij het zes uur journaal een hapering gehad op box 1 dus daar nog steeds aanwezig. En zoals boven is het vlgns mij pas sinds de grote storing idd (straks maar eens een reset geven ipv powerflip: https://community.t-mobil...-een-fabrieksreset-276114)
[ Voor 53% gewijzigd door apis29 op 19-03-2019 21:01 ]
Ik kreeg het volgende stappenplan van T-Mobile:
Ik ga het gewoon maar even proberen.- Haal je Interactieve tv-box van de stroom
- De UTP-kabel (internetkabel) mag uit je Interactieve tv-box
- Haal alle UTP-kabels (internetkabels) uit alle LAN poorten (gele poorten) van je witte modem
- Reset je witte modem door met een dun pinnetje het gaatje (met factory reset) achterop ingedrukt te houden voor 20 seconden
- Wacht 5 tot 8 minuten
- Zet je Interactieve tv-box tenslotte aan de stroom
- Wacht op een melding waarbij wordt aangegeven dat er geen internetverbinding is op je Interactieve tv-box
- Ten slotte mag de UTP-kabel (internetkabel) in LAN 3 of 4 in de witte modem en in je Interactieve tv-box.
Ik merk zo iets ook soms, verschilt per zender. Ik merk het voornamelijk bij National Geographic Channel. gebeurt eens per 20 a 40 minuten, niet storend)Razer schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:31:
Hier ook zelfde probleem, komt 1a 2x per avond voor, maar kan me er niet zo druk om maken. Wel iets dat op begin nooit voorkwam.
Dit is wel via Coax van Ziggo
Verwijderd
Dat werkt inderdaad ook, maar ik ga denk ik wel een nieuw jaar contract doen. Dan krijg je de Huawei router en via Cashbackxl €72,50 cashback en geen €30 aansluitkosten. https://www.cashbackxl.nl/webshops/t-mobile-thuisMegaCookie schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:42:
[...]
Je kan ook die Wificheck aanvragen, dan krijg je de Fritz wlan repeater 1750 in bruikleen. Werkt prima en met 5 GHz kan ik zo'n 500 Mb/s halen.
Daarnaast kan je ook overwegen een eigen router aan te schaffen, die Davolink vond ik ook maar matig. Die gooit de connecties er ook gewoon af en toe random uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2019 12:40 ]
Let wel op. Als je al klant bent gaat dit niet goed. Je oude aansluiting wordt dan namelijk afgesloten en pas daarna kan de nieuwe aansluiting aan werken. Dit afsluiten en aansluiten is meestal niet op hetzelfde moment.Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:33:
[...]
Dat werkt inderdaad ook, maar ik ga denk ik wel een nieuw jaar contract doen. Dan krijg je de Huawei router en via Cashbackxl €72,50 cashback en geen €30 aansluitkosten. https://www.cashbackxl.nl/webshops/t-mobile-thuis
Ik zou al blij zijn als ik gewoon een nieuwe router zou krijgen als bestaande klant. Ook al moet ik daar een nieuw jaarcontract voor afsluiten. Maar ook dat krijg ik bij de helpdesk niet voor elkaar. Niet voor bestaande klanten zegt men. En ook verlengende klanten zijn voor T-Mobile bestaande klanten.
Al 3 keer gevraagd wanneer bestaande klanten het nieuwe modem krijgen, maar daarop krijg ik ook geen antwoord. Ik kon wel zonder problemen een nieuw TV kastje krijgen om te testen...
Al 3 keer gevraagd wanneer bestaande klanten het nieuwe modem krijgen, maar daarop krijg ik ook geen antwoord. Ik kon wel zonder problemen een nieuw TV kastje krijgen om te testen...
Ze zijn er inderdaad redelijk stug mee. Overigens denk ik ook vooral dat ze de routers niet (laten) vervangen door de klanten zelf, omdat het patchkabeltje best fragiel is en dat redelijk eenvoudig kapot gemaakt kan worden.Tarz schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:17:
Ik zou al blij zijn als ik gewoon een nieuwe router zou krijgen als bestaande klant. Ook al moet ik daar een nieuw jaarcontract voor afsluiten. Maar ook dat krijg ik bij de helpdesk niet voor elkaar. Niet voor bestaande klanten zegt men. En ook verlengende klanten zijn voor T-Mobile bestaande klanten.
Daarnaast willen ze ook garanderen dat alles werkt, daarom komt er ook altijd verplicht een monteur langs bij installatie.
Verwijderd
Oké bedankt, maar als ik de einddatum selecteer van het oude contract bij de nieuwe aansluitdatum, moet het toch goedkomen? Een paar dagen zonder WiFi is ook niet zo heel erg. Ik heb nog een onbeperkte 4G bundel.rens-br schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:09:
[...]
Let wel op. Als je al klant bent gaat dit niet goed. Je oude aansluiting wordt dan namelijk afgesloten en pas daarna kan de nieuwe aansluiting aan werken. Dit afsluiten en aansluiten is meestal niet op hetzelfde moment.
Ja ik heb dit ook al een paar keer gevraagd, maar het lukt maar niet, dan maar een nieuw contract. Hebben ze ook een nieuwe tv kastje dan? Ik heb de Amino Aria 610x nu.Tarz schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:17:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2019 13:48 ]
Ik zou wel even bij T-Mobile navragen hoelang dit is, die 'paar dagen' kan ook zomaar één maand zijn.Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:45:
Oké, een paar dagen zonder is niet zo heel erg. Ik heb nog een onbeperkte 4G bundel.
Dat is al 'het nieuwe kastje', die vervangt de Entone Kamai 500.Ja ik heb dit ook al een paar keer gevraagd, maar het lukt maar niet, dan maar een nieuw contract. Hebben ze ook een nieuwe tv kastje dan? Ik heb de Amino Aria 610x nu.
Nou niet nieuw, maar nieuwer dan de Vodafone kastjes. Ik had zo'n Vodafone ding nog (beetje afgeronde bovenkant), nu hebben ze een strakkere vorm. Volgens mij si de 610x die "nieuwe".Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:45:
[...]
Ja ik heb dit ook al een paar keer gevraagd, maar het lukt maar niet, dan maar een nieuw contract. Hebben ze ook een nieuwe tv kastje dan? Ik heb de Amino Aria 610x nu.
ZO werkt het helaas niet.. Je zegt het oude contract op. Dat wordt doorgegeven aan Reggefiber (want die moeten de patch in de wijkcentrale ook verwijderen). Op de afgesproken dag wordt die patch verwijderd en eindigt je contract en daarmee je diensten. Pas dan kunnen ze in hun eigen ordersysteem een nieuwe order inschieten en daarmee bij Reggefiber een nieuwe opdracht voor het opnieuw patchen. Dat mag dan maximaal 5 werkdagen duren en dan moet er tussendoor ook noog een Guidion monteur worden ingepland voor na het patchen door Reggefiber. Want die monteur moet bij jou de patchkabel omzetten op een mediaconverter en aansluiten op de Huawei router. En dan het hele abonnement activeren..Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:45:
[...]
Oké bedankt, maar als ik de einddatum selecteer van het oude contract bij de nieuwe aansluitdatum, moet het toch goedkomen? Een paar dagen zonder WiFi is ook niet zo heel erg. Ik heb nog een onbeperkte 4G bundel.
[...]
Ja ik heb dit ook al een paar keer gevraagd, maar het lukt maar niet, dan maar een nieuw contract. Hebben ze ook een nieuwe tv kastje dan? Ik heb de Amino Aria 610x nu.
Verwijderd
Ja aan de ene kant snap ik het wel, maar het is ook raar dat ze voor een Huawei hebben gekozen die je moet aansluiten met een patchkabeltje. Waarom hebben ze niet een nieuwe router gekozen waar de glasvezelkabel gelijk in kan. Voor vervangen veel makkelijker en bijna iedereen kan dat wel aansluiten.rens-br schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:21:
[...]
Ze zijn er inderdaad redelijk stug mee. Overigens denk ik ook vooral dat ze de routers niet (laten) vervangen door de klanten zelf, omdat het patchkabeltje best fragiel is en dat redelijk eenvoudig kapot gemaakt kan worden.
Daarnaast willen ze ook garanderen dat alles werkt, daarom komt er ook altijd verplicht een monteur langs bij installatie.
Bedankt voor de uitleg, nu twijfel ik toch weer.Barre73 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:04:
[...]
ZO werkt het helaas niet.. Je zegt het oude contract op. Dat wordt doorgegeven aan Reggefiber (want die moeten de patch in de wijkcentrale ook verwijderen). Op de afgesproken dag wordt die patch verwijderd en eindigt je contract en daarmee je diensten. Pas dan kunnen ze in hun eigen ordersysteem een nieuwe order inschieten en daarmee bij Reggefiber een nieuwe opdracht voor het opnieuw patchen. Dat mag dan maximaal 5 werkdagen duren en dan moet er tussendoor ook noog een Guidion monteur worden ingepland voor na het patchen door Reggefiber. Want die monteur moet bij jou de patchkabel omzetten op een mediaconverter en aansluiten op de Huawei router. En dan het hele abonnement activeren..
*update*
Het wordt dan toch verlengen met 6 maanden €20 korting zonder bellen aan. Er is een grote kans dat cashback niet gaat werken met een nieuw contract en eerlijk gezegd heb ik ook geen zin om zonder internet en tv te zitten bij een nieuwe aansluiting. Met een nieuwe router dan maar afwachten of ze die bij bestaande klanten ooit gaan vervangen.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2019 18:09 ]
Ik gok dat ze die hebben gekozen, omdat DSL klanten deze ook krijgen. Hierdoor hoeven ze op gegeven moment nog maar één modem te ondersteunen.Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:39:
Ja aan de ene kant snap ik het wel, maar het is ook raar dat ze voor een Huawei hebben gekozen die je moet aansluiten met een patchkabeltje. Waarom hebben ze niet een nieuwe router gekozen waar de glasvezelkabel gelijk in kan. Voor vervangen veel makkelijker en bijna iedereen kan dat wel aansluiten.
Ze wilden bij mij de Draytek voor een nieuwe Draytek omruilen - terwijl de "fout" in de (beide) Entone zat, die liep dagelijks vast, opnames van 12 uur ipv de geplande 2 uur waren geen uitzondering.
Ik heb gewoon tegen de monteur gezegd dat dat niet de oplossing zou zijn, aangezien ik de Draytek (met VFNL-xxxx SSID) toch niet gebruik - gebruik een edgerouter 6p - deze monteur begreep het en heeft de aanvraag voor 2x de Amulet doorgezet en die werden een paar dagen later bezorgd.
Ik heb gewoon tegen de monteur gezegd dat dat niet de oplossing zou zijn, aangezien ik de Draytek (met VFNL-xxxx SSID) toch niet gebruik - gebruik een edgerouter 6p - deze monteur begreep het en heeft de aanvraag voor 2x de Amulet doorgezet en die werden een paar dagen later bezorgd.
Heb dat al gedaan tijdens de naweeën van 'de Grote Storing' toen NPO1-3 meer op een diashow leken en heeft voor de kleine haperingen niks gedaan. Vanochtend wel die andere ('factory') reset gedaan dus zo even kijken bij het voetbal (komt vaker voor later in de avond maar nu net bij 1Vandaag, etc. nog niks gehad).KroeT schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:26:
Ik kreeg het volgende stappenplan van T-Mobile:
[...]
Ik ga het gewoon maar even proberen.
Update: de hele avond geen enkele hapering gehad. Dag 2: nog steeds geen hapering gezien ...
[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 22-03-2019 20:05 ]
Als deze nog wel aan de stroom hangt, is het dan niet handiger om wifi uit te schakelen? Stoort een stukje minder op je apparatuur.Comp User schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:32:
Draytek (met VFNL-xxxx SSID) toch niet gebruik
Geen last van, hij ligt al 4 jaar in de schuur / kelder.rens-br schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:31:
[...]
Als deze nog wel aan de stroom hangt, is het dan niet handiger om wifi uit te schakelen? Stoort een stukje minder op je apparatuur.
Ik heb vrijwel direct de router vervangen voor (toen nog) de Asus RT-AC87u & EA-AC87 (vervangen wegens wegvallen signaal) icm de MC220L en afgelopen herfst de edgerouter geplaatst icm 2x de AC lite.
Ik gebruik nu een jaar of twee naar tevredenheid glasvezel van T-Mobile, mijn eigen apparatuur ipv de Draytek etc. Nu ben ik aan het verhuizen en volgens de postcodecheck zou er op het nieuwe adres ook glasvezel moeten kunnen, geen probleem. De 1e keer dat Reggefiber kwam bleek dat de vezel nog in de wijkkast ligt (150 meter verderop
) Dus, hebben ze een vergunning aangevraagd om te graven etc. Vandaag proberen de vezel naar de woning te schieten, helaas niet gelukt, er zit wat blokkerends in de leiding. Nu weer wachten op een nieuwe poging met een zwaardere compressor de vezel te schieten.
T-Mobile gebeld: helaas meneer, we kunnen geen 4G modem toesturen, dat is een heel ander soort contract.
Ach, gelukkig heb ik nog onbeperkt mobiel internet, en zo kom ik ook eens aan Red Dead Redemption 2 toe...
T-Mobile gebeld: helaas meneer, we kunnen geen 4G modem toesturen, dat is een heel ander soort contract.
Ach, gelukkig heb ik nog onbeperkt mobiel internet, en zo kom ik ook eens aan Red Dead Redemption 2 toe...
Verwijderd
Gisteren is T-Mobile opgeleverd en helaas... ergens lijkt er bij mij het één en ander niet helemaal lekker te lopen.
Hardware
- Ubiquiti Unifi Switch 8P 60W PEO
- Ubiquiti Unifi USG
- Ubiquiti Unifi AP-AC Lite
- Netgear GS105E Smart (managed)
Mijn opzet
- Switch
- Port 1) kabel van media converter naar Unifi Switch.( Profiel: Fiber Trunk (100/300/640))
- Port 2) Kabel van switch naar WAN-port op USG.1 (Profiel: WAN Trunk (100/300))
- Port 3) Kabel van switch naar LAN-port op USG. (Profiel: LAN)
- Port 4) Kabel van switch naar NAS. (Profiel: LAN)
- Port 5) Kabel van switch naar eigen PC (1e verdieping) (Profiel: LAN)
- Port 6) Kabel van switch naar Netgear (PC, RPi + Televisie) (Profiel: LANTV (LAN+TV))
- Port 7) Kabel van switch naar zolder, nu een losse PC maar met de tijd wellicht een domme switch. (Profiel: LAN)
- Port
Kabel van switch naar Unifi AccessPoint (WiFI). (Profiel: LAN)
IP-Adressen
- USG WAN: DHCP, VLAN 300
- USG LAN 192.168.2.1
- Netgear Switch: 192.168.2.253
- Unifi Switch: 192.168.2.254
- Overige devices een random lease.
Voor de setup heb ik het voorbeeld gevolgd zoals op ubnt.com wordt uitgelegd waarbij dus geen SFP gebruikt wordt maar de mediaconverter. Neerkomende dat de Fiber Trunk dan dus niet op de SFP Port maar op port 1 zit.
Op port 1 heb ik de Fiber Trunk geconfigureerd, op port 2 de WAN Trunk en port 3 heb ik LAN toegewezen Porten 4, 5, 7, 8 zijn allen in LAN gezet en de LAN van USG draait hierbij DHCP.
Probleem 1
Voor port 6 heb ik een profiel aangemaakt (genaamd: LANTV) met hierop LAN als hoofd netwerk, en ITV (640) voor televisie.Zet ik op port 6 alleen televisie, dan krijg ik inderdaad perfect de televisie door. Zet ik deze op LAN dan krijg ik toegang tot internet. Bij LANTV krijg ik alleen internet, maar op de Netgear krijg ik het niet voor elkaar de televisie functioneel te krijgen. Het taggen/untaggen kom ik niet helemaal uit zeg maar.
Ondanks dat de Netgear minder porten heeft, heb ik de setup gevolgd op deze pagina;
NetGear Port 1) Verbonden met Unifi Switch.
NetGear Port 2) Verbonden met ITV Ontvanger.
NetGear Port 3) Verbonden met PC.
NetGear Port 4) Verbonden met RPi.
NetGear Port 5) Verbonden met SmartTV
Voor Internet; Port 1 tagged, porten 3, 4, 5 untagged
Voor ITV Ontvanger; Port 1 tagged (VLAN 640), port 2 untagged.
Ondanks dat probleem 1 nog niet opgelost is, kwam ik ook al een tweede probleem tegen;
Probleem 2
Portforwarding en firewall rules niet lijken te functioneren. Een port openen als 21 geeft via een derde partij gewoon een gesloten port. Ook ICMP openen geeft geen respons.
Iemand enig idee wat ik in dit geval over het hoofd zie? Een zelfde soort set-up heb ik laatst bij een maat gedaan op basis van de TP-Link TL-SG3210 op basis van uitleg op netwerkje.com en dit werkt gewoon uitstekend - hoewel we daar geen port-forwarding hebben hoeven instellen.
Hardware
- Ubiquiti Unifi Switch 8P 60W PEO
- Ubiquiti Unifi USG
- Ubiquiti Unifi AP-AC Lite
- Netgear GS105E Smart (managed)
Mijn opzet
- Switch
- Port 1) kabel van media converter naar Unifi Switch.( Profiel: Fiber Trunk (100/300/640))
- Port 2) Kabel van switch naar WAN-port op USG.1 (Profiel: WAN Trunk (100/300))
- Port 3) Kabel van switch naar LAN-port op USG. (Profiel: LAN)
- Port 4) Kabel van switch naar NAS. (Profiel: LAN)
- Port 5) Kabel van switch naar eigen PC (1e verdieping) (Profiel: LAN)
- Port 6) Kabel van switch naar Netgear (PC, RPi + Televisie) (Profiel: LANTV (LAN+TV))
- Port 7) Kabel van switch naar zolder, nu een losse PC maar met de tijd wellicht een domme switch. (Profiel: LAN)
- Port
IP-Adressen
- USG WAN: DHCP, VLAN 300
- USG LAN 192.168.2.1
- Netgear Switch: 192.168.2.253
- Unifi Switch: 192.168.2.254
- Overige devices een random lease.
Voor de setup heb ik het voorbeeld gevolgd zoals op ubnt.com wordt uitgelegd waarbij dus geen SFP gebruikt wordt maar de mediaconverter. Neerkomende dat de Fiber Trunk dan dus niet op de SFP Port maar op port 1 zit.
Op port 1 heb ik de Fiber Trunk geconfigureerd, op port 2 de WAN Trunk en port 3 heb ik LAN toegewezen Porten 4, 5, 7, 8 zijn allen in LAN gezet en de LAN van USG draait hierbij DHCP.
Probleem 1
Voor port 6 heb ik een profiel aangemaakt (genaamd: LANTV) met hierop LAN als hoofd netwerk, en ITV (640) voor televisie.Zet ik op port 6 alleen televisie, dan krijg ik inderdaad perfect de televisie door. Zet ik deze op LAN dan krijg ik toegang tot internet. Bij LANTV krijg ik alleen internet, maar op de Netgear krijg ik het niet voor elkaar de televisie functioneel te krijgen. Het taggen/untaggen kom ik niet helemaal uit zeg maar.
Ondanks dat de Netgear minder porten heeft, heb ik de setup gevolgd op deze pagina;
NetGear Port 1) Verbonden met Unifi Switch.
NetGear Port 2) Verbonden met ITV Ontvanger.
NetGear Port 3) Verbonden met PC.
NetGear Port 4) Verbonden met RPi.
NetGear Port 5) Verbonden met SmartTV
Voor Internet; Port 1 tagged, porten 3, 4, 5 untagged
Voor ITV Ontvanger; Port 1 tagged (VLAN 640), port 2 untagged.
Ondanks dat probleem 1 nog niet opgelost is, kwam ik ook al een tweede probleem tegen;
Probleem 2
Portforwarding en firewall rules niet lijken te functioneren. Een port openen als 21 geeft via een derde partij gewoon een gesloten port. Ook ICMP openen geeft geen respons.
Iemand enig idee wat ik in dit geval over het hoofd zie? Een zelfde soort set-up heb ik laatst bij een maat gedaan op basis van de TP-Link TL-SG3210 op basis van uitleg op netwerkje.com en dit werkt gewoon uitstekend - hoewel we daar geen port-forwarding hebben hoeven instellen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2019 23:06 ]
Van switch naar switch tagged, naar end devices (meestal) untagged. Dus controleer of je lan en IPTV aan beiden kanten van de switches getagged hebt bij de uplinks. Je kan ook nog eventueel je Lan een ander vlan geven, omdat vlan 1 een native vlan is. Kunnen niet alle switches goed mee omgaan qua taggen. Maak je Lan bijvoorbeeld vlan 200.
Per vendor kan het andere naam hebben, het maken van tagged poorten. Kan goed zijn dat je aan unifi kant een trunk moet maken en aan netgear kant gewoon port met twee tagged vlans. Andere terminologie, maar komt op hetzelfde neer.
Per vendor kan het andere naam hebben, het maken van tagged poorten. Kan goed zijn dat je aan unifi kant een trunk moet maken en aan netgear kant gewoon port met twee tagged vlans. Andere terminologie, maar komt op hetzelfde neer.
[ Voor 100% gewijzigd door Zenix op 22-03-2019 23:49 ]
Verwijderd
Dat VLAN's aanmaken is nu juist een punt ben ik bang, tenminste...;Zenix schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 23:30:
Van switch naar switch tagged, naar end devices (meestal) untagged. Dus controleer of je lan en IPTV aan beiden kanten van de switches getagged hebt bij de uplinks. Je kan ook nog eventueel je Lan een ander vlan geven, omdat vlan 1 een native vlan is. Kunnen niet alle switches goed mee omgaan qua taggen. Maak je Lan bijvoorbeeld vlan 200.
Daar kom ik niet helemaal uit.
Is dit niet gewoon een kwestie van;
-> Netwerken -> Maak Nieuw Netwerk Aan
Naam: Int Netwerk
Doel :Alleen VLAN
VLAN: 200
Vervolgens onder
-> Profielen -> Switchpoorten -> Voeg nieuwe poort profiel toe
Profiel naam: Lokaal LAN
Origineel Netwerk: Int Netwerk (200)
Gelabelde netwerken: LAN
Denk het wel, klinkt logisch. Maar ik heb geen spullen van Ubiquiti.
Verwijderd
Verlenging gisteren aangevraagd en vandaag was er al een brief over en het is al in mijn account aangepast. De eerste 6 maanden €32,96 per maand met bellen uitgeschakeld.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2019 23:23 ]
Verwijderd
Ondanks dat is het eindelijk gelukt.Zenix schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 00:25:
Denk het wel, klinkt logisch. Maar ik heb geen spullen van Ubiquiti.
Aparte VLAN aanmaken voor de Netgear bleek niet nodig. LAN en IPTV als trunk (?) opgezet en deze aan de LANTV poort gehangen waarna deze op de Netgear weer netjes untagged wordt doorgegeven aan de juiste devices :-)
Beide problemen zijn dus opgelost, echter ontdek ik zojuist de ik vanaf een VPS en zelfs Dedicated Server geen echo reply krijgt van mijn thuis verbinding ondanks dat ik het hebt ingesteld zoals hier te zien is.
Blokkeert T-Mobile ICMP pakketjes zelf of zie ik hier toch weer ergens iets over het hoofd ?!
Valt mij op dat T-Mobile ontzettend snel is als het gaat om bevestigen en veranderingen doorvoeren. Ten tijden dat het Vodafone was, liet alles nogal lang op zich wachten en zelfs bij KPN vond ik ze soms niet echt vlot. Maar ondanks dat toch ook een wel hele nette aanbieding "en dat zelfs voor het verlengen!".Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 18:20:
Verlenging gisteren aangevraagd en vandaag was er al een brief over en het is al in mijn account aanpast.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2019 18:27 ]
Heb je de ICMP-regel aan de juiste zone hangen? Hij moet aan WAN LOCAL. Ik had 'm de eerste keer aan WAN IN gehangen.Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 18:25:
[...]
Blokkeert T-Mobile ICMP pakketjes zelf of zie ik hier toch weer ergens iets over het hoofd ?!
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Na een paar uur bezig te zijn geweest met lezen, proberen en weer lezen en vervolg testen wordt het op den duur vermoeiend ;-)burne schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 18:32:
[...]
Heb je de ICMP-regel aan de juiste zone hangen? Hij moet aan WAN LOCAL. Ik had 'm de eerste keer aan WAN IN gehangen.
De tutorial waarnaar ik zojuist linkte, zegt precies het zelfde als jou tip. WAN_LOCAL doet een hoop.
Thanks voor de hulp. Koste even wat tijd en moeite maar draait perfect :-)
Ik heb momenteel KPN glasvezel voor 46,49 Euro voor 100/100 per maand. Nu zie ik bij T-Mobile 750/750 van 50 Euro voor 40 Euro per maand, hoe gaat dat in de praktijk, einde contract van 1 jaar de prijs omhoog, of zolang je klant blijft, blijven ze op 40 Euro?
Tenzij anders vermeldt in voorwaarden blijft je abonnement lopen zoals 't is, tenzij je 't aanpast of een nieuw abonnement aangaat. Je bent niet verplicht om een nieuw contract aan te gaan na 1 jaar. Je kan 'm maandelijks door laten lopen.swhnld schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:27:
Ik heb momenteel KPN glasvezel voor 46,49 Euro voor 100/100 per maand. Nu zie ik bij T-Mobile 750/750 van 50 Euro voor 40 Euro per maand, hoe gaat dat in de praktijk, einde contract van 1 jaar de prijs omhoog, of zolang je klant blijft, blijven ze op 40 Euro?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ok, klinkt als een optie dan. Is er nog een methode om de aansluitkosten e.d. te ontlopen?
Verwijderd
Alles-in-1 afnemen en na 6 maanden telefonie en televisie eruit gooien. Die zijn tijdens de overeenkomst maandelijks opzegbaar. Doe je dit in de eerste 6 maanden, dan verlies je ook de korting vandaar dus pas na 6 maanden telefonie en televisie eruit gooien ;-)swhnld schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:38:
Ok, klinkt als een optie dan. Is er nog een methode om de aansluitkosten e.d. te ontlopen?
Aansluitkosten zijn van toepassing op de niet alles-in-1 pakketten. Dus itnernet+telefonie, internet+TV hebben of internet-only hebben sowieso ten alle tijden aansluitkosten.
Note;
- Internet heeft een overeenkomst van 12 maanden en is alleen in snelheid te wijzigen.
- Telefonie is maandelijks opzegbaar
- Televisie is maandelijks opzegbaar.
Aanvulling
Alles-in-1 750Mbps eerste 6 maanden € 37,50 daarna € 57,50. Na 6 maanden dus even telefonie en televisie eruit waardoor je nog maar € 40,00 per maand betaalt. De aansluitkosten vervallen dus heb je een nog mooier voordeeltje.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2019 16:50 ]
Via CashbackXL krijg je €72,50 cashback op een Alles-in-1 abonnement en geen aansluitkosten op alle abonnementen.swhnld schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:38:
Hier ook maar een verlenging gedaan via Twitter met de eerste 6 maanden €20 korting en bellen uit, wat ook weer €2,50 per maand scheelt. Alles werkt prima hier en heb geen zin in een overstap drama (is hier nog nooit vlekkeloos gedaan).
Trouwens wel raar dat je via Twitter een heel andere verleng aanbod krijg. Via de telefoon was het eerst de eerste 6 maanden €10 korting en na wat pushen de eerste 6 maanden €20 korting, maar dan moest bellen weer aan.
[ Voor 67% gewijzigd door WhySoSerious? op 25-03-2019 12:13 ]
Heeft iemand ook vannacht een uur zonder internet gezeten? Mijn logs hebben een gap van ongeveer een uur en ik kan niks terugvinden over gepland onderhoud.
Hier geen last van gehad. Wel een ping spike. Van 9 ms naar 12 ms voor een paar tellen.Cilph schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:46:
Heeft iemand ook vannacht een uur zonder internet gezeten? Mijn logs hebben een gap van ongeveer een uur en ik kan niks terugvinden over gepland onderhoud.
Ik zit op WBA.
Mja, op Webcare worden mensen geplaatst die zich al iets meer bewezen hebben en dus ook iets meer durven. Telefoon heb je toch al snel iemand die nog volledig binnen de regeltjes blijft.WhySoSerious? schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:26:
[...]
Via CashbackXL krijg je €72,50 cashback op een Alles-in-1 abonnement en geen aansluitkosten op alle abonnementen.
Hier ook maar een verlenging gedaan via Twitter met de eerste 6 maanden €20 korting en bellen uit, wat ook weer €2,50 per maand scheelt. Alles werkt prima hier en heb geen zin in een overstap drama (is hier nog nooit vlekkeloos gedaan).Ik hoop nog wel dat T-Mobile begint gemist nog beter uitwerkt op de decoder. Een hele week terug via de tvgids mis ik wel wat de tv anywhere app wel heeft.
Trouwens wel raar dat je via Twitter een heel andere verleng aanbod krijg. Via de telefoon was het eerst de eerste 6 maanden €10 korting en na wat pushen de eerste 6 maanden €20 korting, maar dan moest bellen weer aan.
Mij is gister juist verteld dat ik het voor de 6e maand moet doen. Maar ik begrijp dus dat dat na de 6 maanden pas moet i.v.m de korting??Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:43:
[...]
Alles-in-1 afnemen en na 6 maanden telefonie en televisie eruit gooien. Die zijn tijdens de overeenkomst maandelijks opzegbaar. Doe je dit in de eerste 6 maanden, dan verlies je ook de korting vandaar dus pas na 6 maanden telefonie en televisie eruit gooien ;-)
Aansluitkosten zijn van toepassing op de niet alles-in-1 pakketten. Dus itnernet+telefonie, internet+TV hebben of internet-only hebben sowieso ten alle tijden aansluitkosten.
Note;
- Internet heeft een overeenkomst van 12 maanden en is alleen in snelheid te wijzigen.
Aanvulling
Alles-in-1 750Mbps eerste 6 maanden € 37,50 daarna € 57,50. Na 6 maanden dus even telefonie en televisie eruit waardoor je nog maar € 40,00 per maand betaalt. De aansluitkosten vervallen dus heb je een nog mooier voordeeltje.
Gaat hier om een 200/200 verbinding welke ik na 6 maanden lekker naar internet-only omzet waardoor internet-only goedkoper is dan wanneer ik nu direct internet-only afsluit.
Ik heb het voor elkaar gekregen om de activatiekosten a 30€ er ook nog af te halen.
5120Wp Oost/West - PV Output
Ik heb het ook op die manier gedaan en als ik mij niet vergis zit er een opzegtermijn op van 2 tot 4 weken.JustinoFTW schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:24:
Mij is gister juist verteld dat ik het voor de 6e maand moet doen. Maar ik begrijp dus dat dat na de 6 maanden pas moet i.v.m de korting??
Maar je kan nu al opzeggen met een opzegdag de eerste dag van de 7e maand, vanaf dan is ook je korting niet meer geldig.
Verwijderd
Dat bedoelde ik in principe ook.JustinoFTW schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:24:
[...]
Mij is gister juist verteld dat ik het voor de 6e maand moet doen. Maar ik begrijp dus dat dat na de 6 maanden pas moet i.v.m de korting??
Gaat hier om een 200/200 verbinding welke ik na 6 maanden lekker naar internet-only omzet waardoor internet-only goedkoper is dan wanneer ik nu direct internet-only afsluit.
Ik heb het voor elkaar gekregen om de activatiekosten a 30€ er ook nog af te halen.
Stel dat je abonnement begint te lopen m.i.v. 13 april 2019, dan doe je er goed aan om op 13 september te bellen zodat je per 13 oktober de diensten kunt beëindigen. Wel even expliciet vermelden dat je dus over precies een maand geen telefonie en televisie meer wenst :-)
Nee.Homeland schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:29:
Is er ook een mogelijkheid om via T Mobile het data verbruik te zien per dag/week/maand?
Dit topic gaat over T-Mobile glasvezel. Waarom zou je het dataverbruik op je vaste lijn willen zien?Homeland schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:29:
Is er ook een mogelijkheid om via T Mobile het data verbruik te zien per dag/week/maand?
We zijn toch Tweakers, stats zijn super interessant. Door mijn Unifi apparatuur kan ik zien hoeveel dataverkeer er gegenereerd wordt per device. Nuttig? Niet echt. Leuk? Best wel.Barre73 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:22:
Dit topic gaat over T-Mobile glasvezel. Waarom zou je het dataverbruik op je vaste lijn willen zien?
Even als aanvulling/correctie hier op. De kosten voor een monteur bij glasvezel zijn gratis bij Alles-in-1 (bij DSL is de monteur altijd gratis). De eenmalige activeringskosten (die vaak ook aansluitkosten genoemd worden afhankelijk van wie je spreekt) zijn alleen gratis als er een actie loopt of je een verkoper vindt die nog niet aan z'n quota zit en er snel een sale bij wil.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:43:
[...]
Alles-in-1 afnemen en na 6 maanden telefonie en televisie eruit gooien. Die zijn tijdens de overeenkomst maandelijks opzegbaar. Doe je dit in de eerste 6 maanden, dan verlies je ook de korting vandaar dus pas na 6 maanden telefonie en televisie eruit gooien ;-)
Note;
Aanvulling
Ik heb een 100/100 abonnement en sinds vanochtend is mijn upload en download opeens 125 Mbit, meer mensen die een snelheidsverhoging hebben gekregen? Ook de latency is gehalveerd!

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20
Ik betaal inmiddels de helft meer per maand (63 euro en wisselgeld) voor 100/100. De enige reden dat ik dat accepteer is BBC4, maar welbeschouwd is het absurd dat ik bijna 25 euro per maand extra betaal voor een enkele zender.swhnld schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:27:
T-Mobile Thuis Glasvezel: een dikke vette 2 op een schaal van 0 tot 10. Niet heel erg goedkoop, extra kosten bovenop de extra kosten, met een toeslag, en opeens betaal je de helft meer dan je voorgespiegeld was.

Dit bij een 750/750 abonnement dus de snelheid kan wat hoger zijn.
Zo juist mijn abonnement verlengd (2e keer).burne schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 00:21:
[...]
Ik betaal inmiddels de helft meer per maand (63 euro en wisselgeld) voor 100/100. De enige reden dat ik dat accepteer is BBC4, maar welbeschouwd is het absurd dat ik bijna 25 euro per maand extra betaal voor een enkele zender.![]()
T-Mobile Thuis Glasvezel: een dikke vette 2 op een schaal van 0 tot 10. Niet heel erg goedkoop, extra kosten bovenop de extra kosten, met een toeslag, en opeens betaal je de helft meer dan je voorgespiegeld was.
Internet 750 abonnement € 50.00
Actie: Internet 750, €10,00 korting p. maand € -10.00
Actie: Internet, TV & Bellen, eerste 6 mnd €20 korting p.mnd € -20.00
Interactieve TV abonnement € 15.00
Interactieve TV Box € 5.00
Actie: Gratis Interactieve TV Box € -5.00
Vast Bellen Start € 2.50
Totaal € 37.50
Dus na 6 maanden betaal ik 57,50.
Ik weet niet wat je van plan was, maar ik wordt er nog altijd niet vrolijk van. Jij betaalt tien vijf euro minder voor zeven punt vijf keer sneller interwebs en meer zenders?
Het is redelijk normaal iets boven de max te zitten. Bij mijn ouders thuis, met Telfort glas 100/100, haal ik regelmatig ook de 120-150mbit en bij mij thuis met T-Mobile 750/750 tik ik soms ook de 800+Mbit aan.martgom schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 23:14:
Ik heb een 100/100 abonnement en sinds vanochtend is mijn upload en download opeens 125 Mbit, meer mensen die een snelheidsverhoging hebben gekregen? Ook de latency is gehalveerd!
[Afbeelding]
Dat de latency opeens wat lager is kan ik je niet verklaren.
De aangeboden snelheid bij T-Mobile is eigenlijk altijd zo'n 10~20% hoger dan waar je voor betaald. Zelf heb ik op adres 1 een 50Mbit/s abonnement en op adres 2 een 100Mbit/s abonnement en daar haal ik eigenlijk altijd 60 en 120 Mbit/s mee. Vrij 'normaal'.martgom schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 23:14:
[Afbeelding]
Hoezo betaal je 'ineens' de helft meer? Persoonlijk vind ik het juist een dikke 10. T-mobile is hier met verre afstand het goedkoopste.burne schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 00:21:
Ze kunnen na het jaar altijd de prijs omhoog gooien, maar voor zover ik weet blijft de 750Mbit/s prijs gewoon 40 euro. Je krijgt namelijk postcode korting en die blijft altijd geldig.swhnld schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:27:
Ik mis wat context in je verhaal, maar goed.burne schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 00:21:
[...]
Ik betaal inmiddels de helft meer per maand (63 euro en wisselgeld) voor 100/100. De enige reden dat ik dat accepteer is BBC4, maar welbeschouwd is het absurd dat ik bijna 25 euro per maand extra betaal voor een enkele zender.![]()
Als ik nu bij T-Mobile een abonnement in elkaar klik:
Internet + TV
100/100 á € 51
BBC four á € 3,75
Excl. kortingen kom ik op € 54,75.
Overigens zijn de kosten op vaste abonnementen, die vóór oktober 2018 zijn afgesloten, per 1 januari wel met 1.7% gestegen. (muv aanvullende pakketopties van 3e partijen).
Zo betaal ik ten opzichte van december nu € 0,86 meer. (I+TV 100/100 + ZiggoSport)
@burne Zet dan ff je volledige abonnement specs in t topic, met kosten + wanneer afgesloten?
Abonnement specs vindt je op je factuur.
[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 29-03-2019 10:38 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat is niet wat ik betaal en ik reageerde op iemand die voor drie euro meer 750Mbit/s heeft.
Tja. 750Mbit/s is een tijdje €37,50 geweest en kost nu alsnog maar 4 euro meer dan 100/100, mits je in een ODF gebied woont.burne schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:36:
Dat is niet wat ik betaal en ik reageerde op iemand die voor drie euro meer 750Mbit/s heeft.
Maar ik mis de strekking van je bericht...
Mijn snelheid zat altijd rond de 95-100 Mbit, heb even terug gekeken en dat is al vanaf het begin zo. Ook de latency is altijd hetzelfde geweest. Ineens is de latency gehalveerd en de snelheid 25% hoger. Mogelijk dat ze dan iets in de wijkcentrale hebben geupgrade, maar dacht dat ik misschien een berichtje van tmobile gemist had dat alle abonnementen met 25% omhoog zijn gegaanLouw Post schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 07:18:
[...]
Het is redelijk normaal iets boven de max te zitten. Bij mijn ouders thuis, met Telfort glas 100/100, haal ik regelmatig ook de 120-150mbit en bij mij thuis met T-Mobile 750/750 tik ik soms ook de 800+Mbit aan.
Dat de latency opeens wat lager is kan ik je niet verklaren.
Kon je hiervoor abonnementen afsluiten sneller dan 100Mbit/s? Zo niet, kan het zijn dat je in de centrale nog op 100Mbit/s apparatuur zat aangesloten en dat ze dat nu hebben aangepast.martgom schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:22:
Mijn snelheid zat altijd rond de 95-100 Mbit, heb even terug gekeken en dat is al vanaf het begin zo. Ook de latency is altijd hetzelfde geweest. Ineens is de latency gehalveerd en de snelheid 25% hoger. Mogelijk dat ze dan iets in de wijkcentrale hebben geupgrade, maar dacht dat ik misschien een berichtje van tmobile gemist had dat alle abonnementen met 25% omhoog zijn gegaan
Daar dacht ik ook aan, volgens mij kon ik voorheen ook al tot 500 Mbit, net even gekeken en 500 Mbit is nog steeds de max, 750 Mbit kan dus niet op mijn adresrens-br schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:28:
[...]
Kon je hiervoor abonnementen afsluiten sneller dan 100Mbit/s? Zo niet, kan het zijn dat je in de centrale nog op 100Mbit/s apparatuur zat aangesloten en dat ze dat nu hebben aangepast.
Geen idee dan. Het 500 vs. 750Mbit/s verhaal is het feit of je op WBA of ODF zit, zie: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.martgom schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:40:
Daar dacht ik ook aan, volgens mij kon ik voorheen ook al tot 500 Mbit, net even gekeken en 500 Mbit is nog steeds de max, 750 Mbit kan dus niet op mijn adres
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie