[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.352 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 22:32
Maverick schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:15:
Ik ben een beetje in de war :P

Ik wil t-mobile glasvezel gaan gebruiken met mijn eigen router. Nu heb ik in dit topic gezien dat er tegenwoordig een mediaconverter meegelverd wordt waardoor ik mijn router gewoon direct aan kan sluiten en alles gewoon werkt zoals ik zou willen.
Maar nu lees ik weer over SFP modules :? Ik weet niet wat dat is en waarom ik dat nodig heb :P

Ik ga overigens alleen internet afnemen, dus televisie zit me niet in de weg. Klopt dan mijn aanname dat ik de router gewoon op de mediaconverter aan kan sluiten of mis ik dan dus nog iets?
Nee dat klopt. En dan moet je wel nog in je router aan kunnen geven dat je van de WAN graag op vlan 300 wil zitten.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:27

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Beste mensen ik zit met het volgende probleem: ik heb via T-Mobile glasvezel een 750Mbit abonnement. Tot en met november was er niks aan de hand ik haalde altijd meer dan 750Mbit regelmatig tussen de 800-900, dus helemaal blij.

Sinds november is mijn snelheid voor mijn vaste pc (enige in huis) van genoemde snelheden terug gevallen naar 200-400Mbit range. En ik heb zelf al van alles geprobeerd, router resetten, kastje waar het glasvezel binnenkomt, mijn instellingen gecontrolleerd, safe mode voor windows voor het geval er misschien software is wat in de weg zit, en noem maar op (zelfs een losse pci-e netwerk kaart geprobeerd)

Nou ben ik sinds november al bezig met T-mobile thuis "verstoppertje" aan het spelen want ik wordt van het kastje naar de muur gegooid van aan de telefoon hangen, case nummers die totaal genegeerd worden tot uur aan de telefoon hangen tot dat je een medewerker hebt die natuurlijk weer niks van vinden over mijn casework totdat ik eindelijk afgelopen zaterdag een monteur toegestuurd kreeg.

En ja hoor je raad het natuurlijk al hij haalde op zijn apple laptop tussen de 800-900Mbit (standaard iedere keer). Nogmaal met een andere kabel geprobeerd maar dit maakte niet uit, ook een swap van modum geen verschillend resultaat, steeds tussen de 200-400Mbit. Hij stelde voor om de speedtest.net app te gebruiken voor windows. Deze had ik op mijn pc staan waar ik dus niet hoger kom dan 23mb/s Dus op de laptop van mijn vrouw waar ik ook al van alles getest had (en ook niet hoger kwam dan mijn pc) ook maar de speedtest gedaan, deze kwam wel een stukje hoger uit welke gemiddeld tussen de 400-600mbit range lag, en een enkele keer 750Mbit haalde.

Ik natuurlijk zwaar gefrustreerd want meneer de monteur wist ook echt niet meer wat die kon doen voor mij en zei dat zulke verschillende waardes "normaal" zijn. Even persoonlijk ik zit al jaren op glasvezel en nog nooit zulke verschillen meegemaakt per speedtest maar daar ging ik de discussie maar niet over aan. Wat ik niet snap ik waarom de laptop van mijn vrouw en mijn pc sinds november niet meer de snelheid kunnen halen die ik daarvoor wel had?

Ik ben prima tevreden met ongeveer 400Mbit maar het is voor mij een beetje een principe kwestie geworden. T-Mobile die me 4 maanden aan het lijntje houd met smoesjes, forum posts die gewoon niet beantwoord worden, nouja ga maar zo door.

Iemand nog een idee die ik misschien gemist heb? (even afgezien eigen hardware kopen waar ik op dit moment geen zin in heb)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolenID
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 14:51
Wat voor speedtest gebruikte de monteur.
Er zit veel verschil in de servers van speedtest.net
Bijvoorbeeld fast.com kan een andere snelheid laten zien.
Dat al gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:04
DancePlaza schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:08:
[...]

hoe heb jij de patchkit kabel vervangen wat op de TK01 FTU zit? volgens mij moet ik de kabel op de patch kit vervangen om dit werkend te krijgen. Ik heb via amazon.de deze aangeschaf voor 6,85 inc verzend (prime)
Je kan de bestaande glaskabel wat bij de t-mobile modem geleverd wordt gewoon hergebruiken voor je eigen configuratie.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Laatst online: 13:04
foxeszzz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:14:
Misschien een gekke vraag, maar ik krijg binnenkort glasvezel 200mbit van T-mobile. Momenteel heb ik volgens mij een cat 7 kabel lopen van me pc naar mijn modum. Is het zo dat ik nu een soort van "glasvezel" kabel nodig heb van mijn pc naar de modem of kan ik gewoon de CAT 7 kabel gebruiken zonder verlies van enige snelheid?
Als je snelheid beneden de 10.000 mbit (10gbit) (Cat7) en 100 meter afstand blijft zal er in iedergeval geen verlies optreden met je 200 mbit.
glas modem zit meestal bij je glaspunt en vanuit daar met koperkabels naar elders in de woning.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_evil08 op 26-02-2019 19:42 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 09:34
DJSmiley schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:25:
[...]

Je hebt nu de verkeerde connector in je SFP gestopt.

Je SFP hoort een LC/PC (blauw) connector te krijgen, jij gebruikt nu een LC/APC (groene) stekker.
Daardoor heb je een 'luchtovergang' (zgn airgap) doordat je iets wat onder 8 graden zit probeert te koppelen op iets wat recht is.

Dat het werkt is omdat de optic voldoende power heeft om 10km te overbruggen. Dan boeit iets extra demping niet, aangezien de vezel meestal <1km is en je dus voldoende overcapaciteit hebt.

Maar je creeert extra demping (En potentieel kans op problemen door een airgap).
LC/PC is een rechte stekker, bij LC/APC zit de vezel onder 8 graden 'afgeknipt' om reflecties te voorkomen.

De juiste kabel moet zijn:
SC/APC naar LC/PC (voor de TK-01 FTU)

https://www.utp-kabel.nl/...l-kabel-sc-apc-lc-1m.html

[Afbeelding]

Voor de TK-01 zou ik overigens ook liever een koppelbusje zonder 'flaps' gebruiken

[Afbeelding]

Mooier is om gewoon de originele patchcover te pakken en die erop te schuiven, zoals het bedoeld is, ipv een los koppelbusje
( https://www.kpnwebshop.co...patchcover-kit-ftu-tk01/2 ) en daar de juiste kabel in te monteren.

[...]

Vroeger kreeg je een Draytek met SFP. Dan moest je de SFP in je eigen router plaatsen als je die wou gebruiken.

Tegenwoordig krijg je een mediaconverter en kun je gewoon met koper vanaf de mediaconverter naar je router.

SFP heb je, bij de nieuwere aansluitingen, alleen nodig als je ook van de mediaconverter af wil (Technisch geen noodzaak, hij doet niets, maar vanuit stroomverbruik (2 losse adapters) en tweakgehalte (omdat het kan) zou het een optie zijn
Dit meen je toch niet 8)7 . Echt jammer zeg. Maar koppelstuk is sowieso goed denk ik. Want T-mobile gebruikt ook gewoon de zelfde koppelstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

RolenID schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:28:
Wat voor speedtest gebruikte de monteur.
Er zit veel verschil in de servers van speedtest.net
Bijvoorbeeld fast.com kan een andere snelheid laten zien.
Dat al gecheckt?
Speedtest.net, en hij liet de server de beste kiezen, ik heb verschillende geprobeerd van hier in amersfoort tot amsterdam maar geen verschil voor zover. Ook heb ik verschillende speedtest sites gebruikt van KPN tot Fast.com (deze komt niet hoger dan 2.6mbps) De speedtest van T-Mobile zelf kom ik niet verder dan 153Mbps

Hiervoor zat ik bij KPN en werkelijk nooit problemen gehad jaren lang, en een overstap en het gaat zo, mocht iemand nog een idee hebben gooi het op tafel, in juni ben ik hier weg

[ Voor 13% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 26-02-2019 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArHu
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 31-07 08:26
Mother_Goozz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:59:
[...]

Speedtest.net, en hij liet de server de beste kiezen, ik heb verschillende geprobeerd van hier in amersfoort tot amsterdam maar geen verschil voor zover. Ook heb ik verschillende speedtest sites gebruikt van KPN tot Fast.com (deze komt niet hoger dan 2.6mbps) De speedtest van T-Mobile zelf kom ik niet verder dan 153Mbps
Je zou ook het iperf tooltje eens kunnen checken, installeer onder Linux via "apt install iperf3" en op Windows van https://iperf.fr/iperf-download.php.

Voer deze vervolgens uit met de volgende commandlines (eventueel parallel, aangezien de verbinding full-duplex is).

Download
iperf3 -P 10 -c bouygues.iperf.fr -p 5002 -t 60 -R
Upload
iperf3 -P 10 -c speedtest.serverius.net -p 5002 -t 60
Alternatieve servers kunnen gekozen worden op https://iperf.fr/iperf-servers.php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-09 20:54
tayram schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:54:
[...]

Dit meen je toch niet 8)7 . Echt jammer zeg. Maar koppelstuk is sowieso goed denk ik. Want T-mobile gebruikt ook gewoon de zelfde koppelstuk.
Alleen de kabel is de verkeerde. Maar goed, als t werkt kun je de gok nemen, grote kans dat t wel blijft werken.
En zoals gezegd, bij die afstanden is het allemaal niet zo kritisch.

Mooiste is gewoon de officiele patchcover die erbij hoort

Koppelstuk is gewoon prima. Maar ik vind het zelf netter om niet zo'n ding te hebben alsof ie nog ergens ingeschroefd moet worden :)

[ Voor 27% gewijzigd door DJSmiley op 26-02-2019 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mother_Goozz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:22:
Sinds november is mijn snelheid voor mijn vaste pc (enige in huis) van genoemde snelheden terug gevallen naar 200-400Mbit range. En ik heb zelf al van alles geprobeerd, router resetten, kastje waar het glasvezel binnenkomt, mijn instellingen gecontrolleerd, safe mode voor windows voor het geval er misschien software is wat in de weg zit, en noem maar op (zelfs een losse pci-e netwerk kaart geprobeerd)
[...]
Iemand nog een idee die ik misschien gemist heb? (even afgezien eigen hardware kopen waar ik op dit moment geen zin in heb)
Wat haal je wanneer je met een USB stick linux (fedora of ubuntu) boot?
En wat haal je wanneer je dat start in iperf?
Dat die mac het wel haalt en de windows devices klinkt namelijk echt als software

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

ANdrode schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:03:
[...]

Wat haal je wanneer je met een USB stick linux (fedora of ubuntu) boot?
En wat haal je wanneer je dat start in iperf?
Dat die mac het wel haalt en de windows devices klinkt namelijk echt als software
Ik heb in VMware ubuntu geprobeerd en een nieuwe installatie van Windows en beide gaven me hetzelfde resultaat. Nu net even een bootable Ubuntu gemaakt en ja hoor ik haal gewoon mijn oude snelheden weer. Ik snap er niks van, maar wel een goed idee thanks!

iperf werkte de commands niet, en nog niet kunnen testen tussen mijn pc en de laptop van mijn vrouw.

Edit: Inmiddels mijn pc voorzien van een schone installatie en ik heb mijn snelheid weer compleet terug.
Normaal werk ik dmv image & Acronis, blijkbaar zit er in die "schone" image iets wat niet klopt.

[ Voor 12% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 27-02-2019 20:21 ]

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-09 13:03
Lees net dat KPN 1GBPS gaat aanbieden in 2019. Zou T-Mobile eerder zijn en dit ook gaan aanbieden?

• ANdrode
  • Niet online
Mother_Goozz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:31:
[...]
Edit: Inmiddels mijn pc voorzien van een schone installatie en ik heb mijn snelheid weer compleet terug.
Normaal werk ik dmv image & Acronis, blijkbaar zit er in die "schone" image iets wat niet klopt.
Ik ga het testen vanuit een native geboote linux installatie ook onthouden.

Ik twijfelde of de (flash?) test deze snelheid aan zou kunnen. Maar dit lijkt dus goed te gaan :)
offtopic:
Ik haal bijvoorbeeld met een (Skylake, KVM) VM bijvoorbeeld 'maar' ~800 mbit in de dslreports text. Maar native lijkt dit dus goed te gaan. Uberhaupt merk ik dat bij > 500 mbit je toch wel eens tegen de limiet van de server aan loopt. Je haalt niet altijd strak de volle snelheid zoals bij 100-200 mbit.

[ Voor 10% gewijzigd door ANdrode op 28-02-2019 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 20:56
Vandaag laden veel websites niet of heel erg traag, meer mensen die hier last van hebben? (Leeuwarden).

[ Voor 70% gewijzigd door WhySoSerious? op 28-02-2019 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:00
WhySoSerious? schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:58:
Vandaag laden veel websites niet of heel erg traag, meer mensen die hier last van hebben? (Leeuwarden).
Probleem is bekend, en er wordt aan gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 25-09 20:56
Jeffrey87 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:06:
[...]

Probleem is bekend, en er wordt aan gewerkt.
Oké mooi, het staat hier ook zie ik nu : https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:39
Ah, dacht dat het aan mij lqg. Zag hier nog niets.
Bij mij sinds half 2 vannacht. Dacht eerst dat het aan mijn pi-hole lag. Die disabled en een aantal site werkten weer een beetje.

who put a "stop payment" on my reality check

• Pannenkoek
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-09 11:07
Na hier de router 4x gereset te hebben en de camera's allemaal ontplugt te hebben ben ik blij dat de conclusie is dat het niet aan mij ligt :-)
rensvanaarden schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:16:
Lees net dat KPN 1GBPS gaat aanbieden in 2019. Zou T-Mobile eerder zijn en dit ook gaan aanbieden?
Waar lees je dat KPN dat gaat doen? Als je het hebt over dat nieuws van Gpon, dan staat er niet dat ze in 2019 een abonnement van 1 Gbit gaan aanbieden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Verwijderd

rensvanaarden schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:16:
Als jij in een gebied woont waar men glasvezel aan het aanleggen is c.q. gaat aanleggen, dan heb je inderdaad de kans dat met de tijd een 1Gbit aansluiting bij KPN kunt afnemen. Voor gebieden waar al glasvezel ligt zal dit zeer waarschijnlijk niet op korte termijn gelden.

Als ik het bericht van KPN zelf zo interpreteer zoals het vermeld staat;
In het kader van de versnelde uitrol van glasvezel naar nog eens 1 miljoen huishoudens in de komende drie jaar kiest KPN voor de PON-technologie, waarmee snelheden op het glasvezelnetwerk tot 10 Gbps mogelijk worden.

Dan gaat dit puur om de gebieden waar men versnelde uitrol van glasvezel op basis van PON-technologie realiseert. Dus, met de betreffende 1Gbit of zelfs op den duur 10Gbit snelheden.

Voor de korte termijn staat bij KPN overigens nog niets in de planning. ALS KPN überhaupt al iets van plan is, dan zal dit eind mei of in juni gecommuniceerd worden waarna de betreffende wijzigingen op 1 juli worden doorgevoerd. Vanzelfsprekend ([i]kpn kennende[/i)) zal dit ook met de bijbehorende prijsverhogingen gepaard gaan.

Overigens spreken de berichtgevingen over KPN kan dan 1Gbit snelheden aanbieden, iets wat natuurlijk niet gelijk staat aan KPN gaat 1Gbit snelheden aanbieden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2019 19:24 ]

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
WhySoSerious? schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:58:
Gamen is ook onmogelijk

• Pannenkoek
Overwatch werkt, origin krijg ik niet aangemeld
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:23:
[...]

Als jij in een gebied woont waar men glasvezel aan het aanleggen is c.q. gaat aanleggen, dan heb je inderdaad de kans dat met de tijd een 1Gbit aansluiting bij KPN kunt afnemen. Voor gebieden waar al glasvezel ligt zal dit zeer waarschijnlijk niet op korte termijn gelden.

Als ik het bericht van KPN zelf zo interpreteer zoals het vermeld staat;
In het kader van de versnelde uitrol van glasvezel naar nog eens 1 miljoen huishoudens in de komende drie jaar kiest KPN voor de PON-technologie, waarmee snelheden op het glasvezelnetwerk tot 10 Gbps mogelijk worden.

Dan gaat dit puur om de gebieden waar men versnelde uitrol van glasvezel op basis van PON-technologie realiseert. Dus, met de betreffende 1Gbit of zelfs op den duur 10Gbit snelheden.

Voor de korte termijn staat bij KPN overigens nog niets in de planning. ALS KPN überhaupt al iets van plan is, dan zal dit eind mei of in juni gecommuniceerd worden waarna de betreffende wijzigingen op 1 juli worden doorgevoerd. Vanzelfsprekend ([i]kpn kennende[/i)) zal dit ook met de bijbehorende prijsverhogingen gepaard gaan.

Overigens spreken de berichtgevingen over KPN kan dan 1Gbit snelheden aanbieden, iets wat natuurlijk niet gelijk staat aan KPN gaat 1Gbit snelheden aanbieden.
Het bericht wordt ook verkeerd begrepen. Op alle FttH aansluitingen kan KPN momenteel al 1 Gbit leveren. Het zit alleen nog niet in het portfolio.
Vanaf Q3 gaat men GPON uitrollen op de nieuwe netwerken en ook daarbij is max 1 Gbit mogelijk.
Nergens wordt iets geroepen over een abonnement van 1 Gbit en dat verwacht ik ook niet, zeker niet dit jaar al.
En als laatste nieuws wordt dan gezegd dat het makkelijk zal zijn om die GPON later op te waarderen naar XGPON.

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:09
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:57:
[...]

Bij mij sinds half 2 vannacht. Dacht eerst dat het aan mijn pi-hole lag. Die disabled en een aantal site werkten weer een beetje.
Hier ook zo ongeveer, eerste communicatie van T-Mobile om 15:00. Dat mogen ze nog even oefenen |:(

• Pannenkoek
En de communicatie die er is moet je ook wel heel goed zoeken... ergens in de fora begraven. Niets op de website, niets op twitter, niets op fb en ook niet gewoon een emailtje helaas.

Voor facturen kennen ze mijn email adres wel helaas :-(

• georgeboot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:10
Vanmorgen vroeg (rond 08:00) al melding gemaakt van de storing. Vanmiddag rond 15:00 (na wat aandringen via twitter) melden ze opeens dat er sinds 15:00 “meldingen van traag internet” binnenkomen. Kan allemaal nog wel wat beter qua communicatie dus.

Wat betreft die 1GB: ik woon in Veenendaal en daar heeft T-Mobile al de eigen backbone. Mijn abbo is 750/750 maar haal op Speedtest pieken van 960/910. Prakrisch gigabit dus.

Wat mij nog wel altijd opvalt is de ping: deze krijg ik niet onder de 8ms. Nu is dat natuurlijk al best goed, maar zou veel beter moeten kunnen.

Als ik een traceroute doe naar bijvoorbeeld 1.1.1.1, kom ik na mijn router, 3 hops in het interne netwerk van T-Mobile tegen (allemaal 10.*.*.*). Al dese nodes geven in de traceroute een ping van zo’n 10ms. Wellicht dat daar dus de vertraging ontstaat.

LG-HM091MR-U44 | 9000WP zuid plat dak

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
Ze melden nu een potentiële oorzaak te hebben gevonden.
https://community.t-mobil...en-andere-services-309622

Verwijderd

Pannenkoek schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:51:
En de communicatie die er is moet je ook wel heel goed zoeken... ergens in de fora begraven. Niets op de website, niets op twitter, niets op fb en ook niet gewoon een emailtje helaas.

Voor facturen kennen ze mijn email adres wel helaas :-(
Om 15:05 stond het al op het forum, dus er is wel degelijk communicatie. Het duurt alleen wel lang, Xbox Live werkt nu nog steeds niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2019 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:55:
[...]

Om 15:05 stond het al op het forum, dus er is wel degelijk communicatie. Het duurt alleen wel lang, Xbox Live werkt nu nog steeds niet...
Al? Het werkte al niet meer sinds 9:00 ofzo. Inmiddels lijkt het nu weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
georgeboot schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:33:
Als ik een traceroute doe naar bijvoorbeeld 1.1.1.1, kom ik na mijn router, 3 hops in het interne netwerk van T-Mobile tegen (allemaal 10.*.*.*). Al dese nodes geven in de traceroute een ping van zo’n 10ms. Wellicht dat daar dus de vertraging ontstaat.
Niet alle fysieke hops hoeven zichtbaar te zijn in een traceroute. Eerder (2015) gebruikte Vodafone Thuis veel MPLS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:40
Murrays schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:06:
[...]

Al? Het werkte al niet meer sinds 9:00 ofzo. Inmiddels lijkt het nu weer te werken.
Een wonder.... Het werkte weer een uurtje ongeveer nu weer eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgeboot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:10
Murrays schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:17:
[...]

Een wonder.... Het werkte weer een uurtje ongeveer nu weer eruit.
Jup zelfde hier. Al m'n entertainment sites doen het, zaken die ik voor mijn werk nodig heb doen het dan weer niet 8)7

LG-HM091MR-U44 | 9000WP zuid plat dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week T-Mobile Thuis 750 besteld, en gisteren afgezien van de bedenktijd. 21 maart wordt ik omgegooid van KPN naar T-Mobile. Ben benieuwd en hou inmiddels dan ook mijn hart vast gezien de problemen die zich nu afspelen ;-)

Wel ben ik benieuwd naar het volgende. Her en der lees ik het één en ander over Ubiquiti Unifi apparatuur. Het standaard modem wil ik in principe niet gebruiken omdat "naar wat blijkt" internet en televisie niet over één LAN-port loopt. Ik wil door de aanschaf van een Ubiquiti Unifi USG en Unifi switch nu alles gaan laten draaien maar ergens begreep ik dat T-Mobile geen routed IPTV aanbied en het dus niet 1.2.3. mogelijk is om op alle (of enkele) LAN-porten van de Unifi Switch zowel internet als IPTV te laten lopen ??

Klopt dit, of hoe kan ik het, het makkelijkste (en beste) aanpakken? Door de bomen zie ik het bos niet meer. Volgens enkele berichten hier is het beter om een switch na de Unifi switch te plaatsen en daar de IPTV en Internet VLAN te combineren OP (Managed Switches) maar als ik kijk naar dit bericht dan lijkt het alsof je gewoon beide vlans over een LAN-port kunt gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:26

KroeT

[...]

DaRk PoIsOn schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:57:
[...]

Vraagje tussendoor: heb je in Pi-Hole nog iets specifieks gewhitelist voor de TV Anywhere app?

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Ik ben recent van een EdgeRouter X naar pfsense over gegaan en tijdens testen kwam aan het licht dat de T-Mobile lijn tijdens downloaden(dicht trekken van de lijn) last heeft van hoge ping. Ik moest hierdoor destijds Smart QOS in mijn router instellen waardoor ik enkele mbits verloor, geen probleem, maar toch jammer. Ik heb ook een Ziggo verbining met ConnectBox maar bij het dichttrekken van die lijn gaat de ping niet naar 100ms maar blijft netjes laag(Teamspeak client zegt 11ms +0.7ms jitter, tijdens downloaden op steam met 12,7MB/s) terwijl de T-Mobile lijn meestal maar 11,4MB/s max haalt.

Mijn vraag: Meer mensen die merken dat hun ping flink omhoog gaat met eigen appartuur tijdens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkie81
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-08 19:00
Beste,

Ik ben van plan om over te stappen naar T-mobile thuis glasvezel alles in 1 (nu Ziggo).
Nu heb ik 3 bedraden apparaten 1x TV data, 1x PS4 en 1x Mediabox TV. en nu staat het modem in de woonkamer.

Er loopt nu 1 UTP kabel naar de woonkamer vanuit de meterkast en een tweede zou misschien passen maar liever niet. Nou lees ik dat T-mobile een huawei levert met media converter.

Nu mijn vraag:
Kan ik dan vanaf de glasvezel aansluiting naar de media converter en daar vandaan richting de woonkamer om daar dan pas aan te sluiten op het modem?
Ik wil het modem in de woonkamer hebben omdat ik dan zowel poort 1 en 2 kan gebruiken voor data en 3 of 4 voor TV aansluiting. Ik heb ook nog een telefoon aansluiting nodig in de woonkamer dus dat komt dan ook uit als het modem in de woonkamer staat.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 22:32
Kokkie81 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:28:
Beste,

Ik ben van plan om over te stappen naar T-mobile thuis glasvezel alles in 1 (nu Ziggo).
Nu heb ik 3 bedraden apparaten 1x TV data, 1x PS4 en 1x Mediabox TV. en nu staat het modem in de woonkamer.

Er loopt nu 1 UTP kabel naar de woonkamer vanuit de meterkast en een tweede zou misschien passen maar liever niet. Nou lees ik dat T-mobile een huawei levert met media converter.

Nu mijn vraag:
Kan ik dan vanaf de glasvezel aansluiting naar de media converter en daar vandaan richting de woonkamer om daar dan pas aan te sluiten op het modem?
Ik wil het modem in de woonkamer hebben omdat ik dan zowel poort 1 en 2 kan gebruiken voor data en 3 of 4 voor TV aansluiting. Ik heb ook nog een telefoon aansluiting nodig in de woonkamer dus dat komt dan ook uit als het modem in de woonkamer staat.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Jazeker dat kan :)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkie81
Kijk in tien minuten hier krijg ik gelijk het antwoord waar ik bij T-Mobile na een half uur nog geen antwoord heb en ze zeggen dan als antwoord: de monteur sluit alleen het modem aan in de meterkast niet op een andere plek en trekt 15meter kabel maar als u anders wil kunt u dat zelf uitvogelen.

Maja ze zeggen u tegen me dus vooruit |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
KroeT schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:47:
[...]

Vraagje tussendoor: heb je in Pi-Hole nog iets specifieks gewhitelist voor de TV Anywhere app?
Nee, helemaal niets. Een tijdje terug kwam hier een DNS server voorbij, waardoor het kastje totaal over zijn nek ging.
De pi-hole draai ik nu bijna 2 maand, geen probleem met de tv. De radio hapert na 3 a 4 uur, maar dat was daarvoor ook al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:26

KroeT

[...]

Thx! Dan lag het aan wat anders. Mijn gewone tv bleef het netjes doen maar de app gaf geen beeld. Zal nog een nawee van die storing van gisteren zijn geweest. Nu werkt alles weer perfect en ik heb ook niets aangepast. Dank voor het uitzoeken!

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
KroeT schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:57:
Thx! Dan lag het aan wat anders. Mijn gewone tv bleef het netjes doen maar de app gaf geen beeld. Zal nog een nawee van die storing van gisteren zijn geweest. Nu werkt alles weer perfect en ik heb ook niets aangepast. Dank voor het uitzoeken!
Die app deed vannacht ook geen drol. Alleen via 4G. Wat wel werkte was open-vpn aan en dan wifi aanzetten. Dan kon ik 3 minuten de app bekijken en daarna was alles weer stuk.
Normaal gaat mijn telefoon met open-vpn en wifi aan, meteen over zijn nek. Dit natuurlijk met pi-hole er nog tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kokkie81 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:04:
[...]

Kijk in tien minuten hier krijg ik gelijk het antwoord waar ik bij T-Mobile na een half uur nog geen antwoord heb en ze zeggen dan als antwoord: de monteur sluit alleen het modem aan in de meterkast niet op een andere plek en trekt 15meter kabel maar als u anders wil kunt u dat zelf uitvogelen.

Volgens mij gewoon een kwestie van je ExperiaBox loshalen, de Huawei van T-Mobile eraan hangen. De ITV Ontvanger op LAN-poort 3 of 4 aansluiten en de TV Data als ook PS4 aansluiten op LAN-poorten 1 en 2.

Verder hoef je in principe niets anders te doen dan je nu met KPN hebt.

Bij mij echter wil ik de ITV Ontvanger en data op één LAN kabel hebben en dit schijnt volgens enkele berichten niet te kunnen, terwijl andere berichten hier weer niet helemaal duidelijk in zijn (lees; anders doen vermoeden). T-Mobile zegt gewoon doodleuk hierover niet in detail te treden (terecht eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apipa
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 12:04
Verwijderd schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 21:07:
[...]

Volgens mij gewoon een kwestie van je ExperiaBox loshalen, de Huawei van T-Mobile eraan hangen. De ITV Ontvanger op LAN-poort 3 of 4 aansluiten en de TV Data als ook PS4 aansluiten op LAN-poorten 1 en 2.

Verder hoef je in principe niets anders te doen dan je nu met KPN hebt.

Bij mij echter wil ik de ITV Ontvanger en data op één LAN kabel hebben en dit schijnt volgens enkele berichten niet te kunnen, terwijl andere berichten hier weer niet helemaal duidelijk in zijn (lees; anders doen vermoeden). T-Mobile zegt gewoon doodleuk hierover niet in detail te treden (terecht eigenlijk).
Kan inderdaad niet zomaar. Wat wel kan is aan beide kanten een managed switch plaatsen en 2 losse VLANs aanmaken. Dan kan het gewoon over 1 kabel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pingpongblokje schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 21:35:
[...]

Kan inderdaad niet zomaar. Wat wel kan is aan beide kanten een managed switch plaatsen en 2 losse VLANs aanmaken. Dan kan het gewoon over 1 kabel lopen.
Pfoeh uhm...

Dus in principe, (bijv.) Port 7 voorzien van ITV, Port 8 Internet deze beide op een volgende managed switch en de kabel daar vandaan naar de ITV ontvanger, SmartTV etc. laten lopen? Waarbij de 2e managed switch dus in feite beide VLANS over één kabel kan pompen?

Dus:
USG -> Unifi Switch 8P POE VLAN 300 op Port 7, VLAN 640 op Port 8 -> Andere managed switch -> ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:05
Blijf het toch jammer vinden dat je die monteur erbij moet nemen bij een nieuwe aansluiting.
Ben zelf monteur dus die heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
tafmaf schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 23:14:
Blijf het toch jammer vinden dat je die monteur erbij moet nemen bij een nieuwe aansluiting.
Ach, gelukkig kon bij mij het ook 's avonds. Monteur keek en zag dat het goed was, dus die was snel blij.

en was stiekem wel jaloers op mijn Reggefiber pasje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:05
Echt waar voor je geld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apipa
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 12:04
Verwijderd schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:54:
[...]

Pfoeh uhm...

Dus in principe, (bijv.) Port 7 voorzien van ITV, Port 8 Internet deze beide op een volgende managed switch en de kabel daar vandaan naar de ITV ontvanger, SmartTV etc. laten lopen? Waarbij de 2e managed switch dus in feite beide VLANS over één kabel kan pompen?

Dus:
USG -> Unifi Switch 8P POE VLAN 300 op Port 7, VLAN 640 op Port 8 -> Andere managed switch -> ....
VLAN 640 kun je inderdaad tagged doorzetten. Voor je internet moet je zelf een VLAN maken, dit moet absoluut niet VLAN300 zijn, want dat is jouw internet naar buiten toe.

Neem bijvoorbeeld VLAN100 waar al je overige switch poorten voor internet untagged op zetten en zet dit VLAN ook tagged door naar dezelfde poort als waar VLAN640 tagged op staat. Op deze poort gaat die ene kabel en aan de andere kant doe je hetzelfde weer op de 2e managed switch.

Voor die extra switch zou je kunnen overwegen een te nemen die ook PoE ondersteunt, scheelt je weer een voeding bij het TV Meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Bij mij heeft de monteur gewoon het modem op mijn verzoek in de woonkamer geplaatst.
Er ligt, net zo als bij jou, wel een upt kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer.
Kokkie81 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:04:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-09 23:06
Toevallig meer mensen waar de tmobile verbinding rond 12:30 offline ging (regio dordt)?

Edit:
Volgens T-Mobile schijnt er een storing op ODF te zijn in iig de regio’s Amersfoort en Dordrecht.

[ Voor 38% gewijzigd door Axelfoley007 op 02-03-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Axelfoley007 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:40:
Toevallig meer mensen waar de tmobile verbinding rond 12:30 offline ging (regio dordt)?

Edit:
Volgens T-Mobile schijnt er een storing op ODF te zijn in iig de regio’s Amersfoort en Dordrecht.
Geen problemen gehad in Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 15:57
Axelfoley007 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:40:

Edit:
issue begon bij ons rond de klok van 10.Sinds die tijd geen internet oid meer

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:01

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Hier in Dordt geen problemen..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkie81
goldvinger schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 11:43:
Bij mij heeft de monteur gewoon het modem op mijn verzoek in de woonkamer geplaatst.
Er ligt, net zo als bij jou, wel een upt kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer.

[...]
Ik geloof ook zeker wel dat de monteurs daartoe bereid zijn. Die weten waar ze het over hebben en helpen gewoon. Vind gewoon het antwoord ff wat te makkelijk van hun mensen achter de desk. Maja da's puur een callcenter die weinig ervaring hebben.
Ging mij puur om verhaal modem in de meterkast zoals iedereen altijd zegt. Terwijl ik hem in de woonkamer wil met 1 kabel. Zolang dat gaat is mijn vraag beantwoord en stap ik netjes over ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Kokkie81 op 03-03-2019 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Laatst online: 07:47
Misschien dat iemand mij kan helpen.

Ik heb vanmiddag mijn Draytek vervangen door Ubiquiti (USG, Unifi switches). VLAN 640 heb ik toegewezen aan de poort waarop de IPTV decoder zit, maar de guide werkt niet alsook het menu niet, live TV werkt wel. Waar heb ik niet aan gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:38
_Piwi_ schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:50:
Misschien dat iemand mij kan helpen.

Ik heb vanmiddag mijn Draytek vervangen door Ubiquiti (USG, Unifi switches). VLAN 640 heb ik toegewezen aan de poort waarop de IPTV decoder zit, maar de guide werkt niet alsook het menu niet, live TV werkt wel. Waar heb ik niet aan gedacht?
Heb je de decoder rechtstreeks aan de USG aangesloten, of aan een switch erachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Pilovali schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:56:
[...]

Heb je de decoder rechtstreeks aan de USG aangesloten, of aan een switch erachter?
Zit op een switch en vlan 640 gaat er rechtstreeks naartoe. Fiber zit ook op de switch.

EDIT: Het werkt... hele kastje een keer van de stroom afhalen helpt :9

[ Voor 11% gewijzigd door _Piwi_ op 04-03-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 27-09 10:50
tafmaf schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 23:14:
Als je van plan was om voor internet + tv te gaan kun je bellen er bijnemen. Dat geeft je een aantal extra kortingen waaronder het vervallen van de kosten van de monteur. Na het aflopen van de korting, bellen uit het pakket knikkeren en je zit gewoon op de prijs voor internet + tv. Of je de monteur echt laat komen is natuurlijk aan jou zelf verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
_Piwi_ schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:23:
[...]

Zit op een switch en vlan 640 gaat er rechtstreeks naartoe. Fiber zit ook op de switch.

EDIT: Het werkt... hele kastje een keer van de stroom afhalen helpt :9
Dat is mooi :D
Vraagje. Heb je de Ubi ingesteld via commandline of GUI? Ben misschien van plan om een ER-X te kopen, maar ik ben er nog niet zo bekend mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Piwi_
Pilovali schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:49:
[...]

Dat is mooi :D
Vraagje. Heb je de Ubi ingesteld via commandline of GUI? Ben misschien van plan om een ER-X te kopen, maar ik ben er nog niet zo bekend mee.
Alles via de GUI maar de USG heeft als probleem (of uitdaging... 't is maar hoe je het ziet) dat je op de WAN poort slechts één VLAN kan instellen. Ik heb dat opgelost door de uplink vanuit het glasvezelpunt rechtstreeks in te prikken op mijn Unifi switch waarin ik wel meerdere VLANs kan taggen. Ik heb daarna de IPTV VLAN (640) rechtreeks doorgezet naar de poort op de Unifi switch waar ook de decoder(s) op zit(ten). Het internet VLAN (300) stuur ik dan naar de USG toe (op de WAN poort) en daarna gaat er weer een touwtje terug naar de Unifi switch naar het "Default LAN" (untagged VLAN 1). Deze opzet werkt perfect maar mooier zou zijn dat je via de GUI meerdere VLANs kan toewijzen aan een WAN poort en ook een bridge kunt opzetten.

ER-X is trouwens niet hetzelfde als de Unifi USG. ER-X kun je gewoon bridgen en kun je best alles CLI doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 19:21
Eindeloos gezeik als je overstapt van provider. Verandert dat ooit? Nu bij mijn vriendin. Glasvezel van T-Mobile, 750 mbit, monteur verzet afspraak naar een moment dat wij op vakantie zijn. Fijn. Een buur laat hem binnen met instructie om WiFi op 4 verdiepingen te meten en Iptv op 2 tv's aan te sluiten. Iptv kan niet via het stopcontact volgens de monteur. Kon bij XS4all wel. Vervolgens vertrekt hij zonder de wifi test af te ronden op de andere verdiepingen. Het halve huis heeft geen WiFi, de tv's hebben geen signaal. Houdoe en bedankt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Grotbewoner schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 00:06:
Eindeloos gezeik als je overstapt van provider. Verandert dat ooit? Nu bij mijn vriendin. Glasvezel van T-Mobile, 750 mbit, monteur verzet afspraak naar een moment dat wij op vakantie zijn. Fijn. Een buur laat hem binnen met instructie om WiFi op 4 verdiepingen te meten en Iptv op 2 tv's aan te sluiten. Iptv kan niet via het stopcontact volgens de monteur. Kon bij XS4all wel. Vervolgens vertrekt hij zonder de wifi test af te ronden op de andere verdiepingen. Het halve huis heeft geen WiFi, de tv's hebben geen signaal. Houdoe en bedankt.
Op de T-Mobile website staat toch echt dat je onder de basis installatie maar één tv aangesloten krijgt en dat ze WiFi alleen binnen één verdieping van je modem garanderen. Een tweede tv en WiFi op meer verdiepingen is op eigen kosten. Op de website is ook te lezen dat je een tv wel met andere dingen kunt aansluiten maar dat alleen via een utp kabel ondersteund wordt. De monteur heeft dus gewoon zijn werk gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 14:09
Laten we wel reeel blijven, moet de provider je hele huis voorzien van WiFi? Ik denk het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://thuisservice.t-mo...installatie-door-monteur/

Het is toch heel duidelijk omschreven wat de monteur bij je thuis komt doen.

Hoeveel duidelijker moet het nog precies worden dan?

https://thuisservice.t-mo...tallatiewerkzaamheden.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pingpongblokje schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 11:13:
VLAN 640 kun je inderdaad tagged doorzetten. Voor je internet moet je zelf een VLAN maken, dit moet absoluut niet VLAN300 zijn, want dat is jouw internet naar buiten toe.
Na flink wat leesvoer te hebben doorgenomen begrijp ik inmiddels dat het niet mogelijk is de USG direct achter de Mediaconverter te hangen en daarachter de Switch - omdat er hooguit één (1) VLAN (300) kan worden gekoppeld aan de WAN port en dus hierdoor direct 3 porten van de 8p switch gebruikt moeten worden wat weer als nadeel oplevert dat in de controller ook een (afhankelijk van de drukte) (groot) aantal cliënts zichtbaar worden - en dit (voor wat ik inmiddels begrijp) ook weer security issues kan opleveren.
Neem bijvoorbeeld VLAN100 waar al je overige switch poorten voor internet untagged op zetten en zet dit VLAN ook tagged door naar dezelfde poort als waar VLAN640 tagged op staat. Op deze poort gaat die ene kabel en aan de andere kant doe je hetzelfde weer op de 2e managed switch.

Voor die extra switch zou je kunnen overwegen een te nemen die ook PoE ondersteunt, scheelt je weer een voeding bij het TV Meubel.
Ik heb op het moment een Netgear Smart Switch liggen dus in principe hoef ik geen extra switch aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Centurius schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 03:32:
[...]

Op de T-Mobile website staat toch echt dat je onder de basis installatie maar één tv aangesloten krijgt en dat ze WiFi alleen binnen één verdieping van je modem garanderen. Een tweede tv en WiFi op meer verdiepingen is op eigen kosten. Op de website is ook te lezen dat je een tv wel met andere dingen kunt aansluiten maar dat alleen via een utp kabel ondersteund wordt. De monteur heeft dus gewoon zijn werk gedaan.
Misschien was ik een beetje gefrustreerd toen ik postte, maar als je terugkomt van vakantie en niks doet het is dat nogal irritant. Overigens deed geen enkele tv het en was de WiFi maar in twee kamers van de verdieping er boven boven de 10 mbit. Advies van de monteur: trek 3 kabels door het huis, een voor internet en twee voor de tv's.

Vandaag heb ik alles in een half uur gefixed. Tv signaal gaat gewoon prima via het stopcontact helemaal naar boven (dat kon niet volgens de monteur). De monteur had overigens de Iptv ethernetkabel in het verkeerde gat gestoken. Klasse service. Ik hoefde alleen maar de stekker van gat 2 naar gat 3 te verplaatsen en het signaal ging vlekkeloos door het stopcontact.

De WiFi extender die we al hadden werkte ook gewoon prima na het instellen ervan op het 2.4ghz signaal. Nu prima signaal, 60Mbit in het hele huis en 200 rond de tv's, wat prima is.

Dan vind ik toch dat die monteur zijn werk erg slecht gedaan heeft. Oké, niet het hele huis WiFi geven is zijn verantwoordelijkheid maar die wifi extender even aanzetten (zelfde model als wat T-Mobile levert) en langer dan 5 seconden nadenken over de TV-aansluiting zou fijn zijn.

Ironisch genoeg was deze hele setup bedacht door de Gideon monteur van Xs4all die even meedacht. Zelfde monteursbedrijf, 20x betere service. Wel leuk dat we de monteurskosten af mochten tikken en vervolgens zelf alles mogen fixen.

Anyway, alles doet het, wij zijn weer stressvrij.

Ik heb nog wel één vraag: om de intetnetsnelheid rond de Ps4 op te krikken zat ik eraan te denken om een switch die het tv en internetsignaal kan combineren te kopen. Zou ik dit dubbele signaal dan door het stopcontact kunnen laten lopen? Iemand een idee of dit gaat werken?

[ Voor 19% gewijzigd door Grotbewoner op 06-03-2019 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan moeilijk verwachten dat een monteur ondersteuning verleent op apparatuur die ze niet leveren of niet van hen is.

Dat je er misschien 1 tussen hebt zitten dat is mooi maar gezien jouw reactie snap ik dus best dat ze vanaf bovenaf tegen monteurs zeggen, niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:35:
Je kan moeilijk verwachten dat een monteur ondersteuning verleent op apparatuur die ze niet leveren of niet van hen is.

Dat je er misschien 1 tussen hebt zitten dat is mooi maar gezien jouw reactie snap ik dus best dat ze vanaf bovenaf tegen monteurs zeggen, niet doen.
Los van mijn eigen apparatuur: de WiFi was niet goed genoeg op de verdieping erboven volgens hun eigen standaard (werk dus niet goed gedaan) en hij had niet eens de tv kabel in het juiste gat gestoken. Hij had op zijn minst even kunnen refereren aan de aanbieding van T-Mobile om WiFi te fixen met behulp van een extender (want aan de voorwaarden voldeden we). Waar overigens dus precies dezelfde hardware voor wordt geleverd als die we al hadden om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:33:
[...]

https://thuisservice.t-mo...installatie-door-monteur/

Het is toch heel duidelijk omschreven wat de monteur bij je thuis komt doen.

Hoeveel duidelijker moet het nog precies worden dan?

https://thuisservice.t-mo...tallatiewerkzaamheden.pdf
Tja, ik liep er ook wel een beetje tegenaan dat T-mobile niet geweldige service levert. Dan kun je wel roepen "het staat er toch duidelijk", maar je kunt ook gewoon fatsoenlijke service leveren.

Nu weer iets moois: inflatiecorrectie op de factuur van januari en februari. Lekker eenzijdig door T-Mobile besloten. Als ik een contract voor een jaar afsluit, dan verwacht ik die service gewoon voor de afgesproken prijs gedurende het jaar. Dat werkt ook zo bij al mijn mobiele abonnementen. Maar T-Mobile moet het weer anders doen.

Laat gewoon een nare smaak achter. Het is dat ze op mijn adres de enige zijn die 750mbps kunnen leveren, maar anders was ik ze allang kwijt geweest.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36
Jeroenneman schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:52:
[...]

Tja, ik liep er ook wel een beetje tegenaan dat T-mobile niet geweldige service levert. Dan kun je wel roepen "het staat er toch duidelijk", maar je kunt ook gewoon fatsoenlijke service leveren.

Nu weer iets moois: inflatiecorrectie op de factuur van januari en februari. Lekker eenzijdig door T-Mobile besloten. Als ik een contract voor een jaar afsluit, dan verwacht ik die service gewoon voor de afgesproken prijs gedurende het jaar. Dat werkt ook zo bij al mijn mobiele abonnementen. Maar T-Mobile moet het weer anders doen.

Laat gewoon een nare smaak achter. Het is dat ze op mijn adres de enige zijn die 750mbps kunnen leveren, maar anders was ik ze allang kwijt geweest.
Inflatiecorrectie mogen ze gewoon toepassen, staat in de AV en daar ben jij akkoord mee gegaan. :/

8.4 T-Mobile Thuis mag 1 (één) keer per jaar een inflatiecorrectie toepassen op de tarieven in overeenstemming met de consumentenprijsindex van het CBS. Dit geldt alleen voor overeenkomsten die langer dan drie maanden geleden zijn aangegaan of verlengd. De artikelen 8.1 en 8.2 zijn niet van toepassing op deze wijzigingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis-L schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:23:
[...]

Inflatiecorrectie mogen ze gewoon toepassen, staat in de AV en daar ben jij akkoord mee gegaan. :/

8.4 T-Mobile Thuis mag 1 (één) keer per jaar een inflatiecorrectie toepassen op de tarieven in overeenstemming met de consumentenprijsindex van het CBS. Dit geldt alleen voor overeenkomsten die langer dan drie maanden geleden zijn aangegaan of verlengd. De artikelen 8.1 en 8.2 zijn niet van toepassing op deze wijzigingen
Helaas leest niemand de Algemene Voorwaarden. Dus dan heb je in mijn ogen geen recht van spreken.

@Jeroenneman Hoezo niet bij je mobiele abonnementen?? Van de website van T-Mobile:

Geldt inflatiecorrectie voor alle abonnementen?
Voor mobiele abonnementen geldt:
Heb je je abonnement na 5 december 2010 nieuw aangesloten of verlengd? Dan wordt deze in prijs verhoogd.
Maar is je huidige abonnement na 1 oktober 2018 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden.

Voor T-Mobile Thuis abonnementen geldt:
Heb je je huidige abonnement na 1 oktober 2018 aangevraagd? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden.

KPN en Vodafone idem dito.. Niet allemaal op dezelfde datum maar ze doen het allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 06-03-2019 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dennis-L schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:23:
[...]

Dat is het nu juist. Ik wil een provider waar ik van de grote letters op aan kan, zonder dat ik eerst een boekwerk door mag lezen. Natuurlijk heeft T-Mobile zich hiervoor ingedekt.

Maakt het als klant niet leuker om met zo'n partij zaken te doen. En wat wint T-Mobile ermee? 1.7%? Dat is het zeker wel waard om klanten mee te irriteren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heeft T-Mobile gereageerd toen je het probleem of de problemen aan hen voorlag omtrent de niet geweldige service ?
Nee hoor, T-Mobile doet exact het zelfde als de overige providers die inflatiecorrectie toepassen. Ook bij KPN, Vodafone/Ziggo, Simpel, Simyo etc. krijg je geen e-mail of brief omdat de prijs omhoog gaat door inflatiecorrectie.

Dat zelfde geldt ook voor je energieleverancier, jij kan wel in Juli een overeenkomst aangaan met vaste prijzen, maar jaarlijks wordt Opslag Duurzame Energie etc. aangepast en dus gaan die tarieven per 1 Januari van het daaropvolgende jaar, gewoon netjes omhoog. Ook daarvan krijg jij geen e-mail of brief, je ziet het gewoon nadien op je factuur en zo zijn er legio aan andere voorbeelden te bedenken.
En had je precies het zelfde resultaat gehad met de inflatiecorrectie die niet wordt medegedeeld maar wel wordt toegepast. Nog niet gesproken over de soms eveneens slechte service die ze elders bieden.
Jeroenneman schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:21:
Dat is het nu juist. Ik wil een provider waar ik van de grote letters op aan kan, zonder dat ik eerst een boekwerk door mag lezen. Natuurlijk heeft T-Mobile zich hiervoor ingedekt.
Je maakt jou probleem, het probleem van T-Mobile. Dat jij te beroerd bent om de belangrijkste punten van de Algemene Voorwaarden door te nemen is niet te wijten aan T-Mobile. Misschien is het een dik boekwerk, maar het merendeel hoef je niet te lezen en geldt eigenlijk overal wel (zoals opzegtermijn, verantwoording, privacy etc.) en nee, dat overige belangrijke zaken zijn heel makkelijk te vinden dankzij de index waarmee de Algemene Voorwaarden over het algemeen vaak mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat je een verlengaanbod wilt. Ik kan jou als trouwe klant bij verlenging van weer een jaar maarliefst € 20 korting geven gedurende 6 maanden. ;) Dan word jouw bedrag € 32,96 p.mnd. gedurende 6 maanden en daarna € 52,96 p.mnd.
Is dit een standaard verlengaanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaCookie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:03:
[...]

Is dit een standaard verlengaanbod?
Ik had van de week ook twee keer gebeld. Een keer kreeg ik een aanbieding 750 Mbit/ TV (oud Vodafone met extra tv-pakketten) voor 55 euro, waarvan 35 euro de eerste 6 maanden. De andere keer kreeg ik te horen dat ik genoegen moest nemen met 45 euro de eerste 6 maanden.

Zit nu nog te twijfelen, of naar Tweak overstappen (tv kijk ik ook niet veel meer) of nog een keer bellen, hoe het nou zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betojuan
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-09 10:05
Ik ben al ruim een dag bezig een nieuwe USG op het internet te krijgen, en na veel zoeken en trial en error nog niet verder gekomen.

Mijn config ziet er als volgt uit (Hauwei) -> USG -> US-8-60 -> AC. Ik sluit de USG via de meegeleverde media converter via UTP aan op de USG (want heb geen SFP)

Ik heb de posts van new_guy en hemigidius erbij gepakt en de stappen om te nemen zijn helder.

Maar, waar het misgaat is dat de USG niet op het internet kan komen. Daardoor geen firmware upgrade, daardoor niet te adopten, daardoor in de Unify controller niet op te nemen etc.. En hij kan niet op het internet komen doordat
a) het modem niet bridged
b) ik stap 3, VLAN300 niet aan kan maken, want de USG blijft hangen in het beginscherm.

Oplossing lijkt me door via de config.json een VLAN aan te maken via de CLI, maar ik krijg dat niet voor elkaar.

Heeft iemand een werkende config voor me zodat ik die kan committen en de USG direct op WAN/mediaconverter aan kan sluiten (hopelijk)?

Of weet iemand hoe ik via Huawei modem toch internet op de USG kan krijgen (lukt niet want probleem met zelfde subnet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaCookie schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:13:
[...]

Ik had van de week ook twee keer gebeld. Een keer kreeg ik een aanbieding 750 Mbit/ TV (oud Vodafone met extra tv-pakketten) voor 55 euro, waarvan 35 euro de eerste 6 maanden. De andere keer kreeg ik te horen dat ik genoegen moest nemen met 45 euro de eerste 6 maanden.

Zit nu nog te twijfelen, of naar Tweak overstappen (tv kijk ik ook niet veel meer) of nog een keer bellen, hoe het nou zit.
Haha ik denk ook aan blijven of naar Tweak. :+ Ik kijk af en toe BBC en dat heeft Tweak/Canal digital niet. Ook heb ik eigenlijk geen zin om te switchen, dat is nooit vlekkeloos gegaan hier.

Decoder is dan wel weer shit van T-Mobile, het (begin) gemist aanbod is een drama. Beloven updates, maar nog steeds niks. Bij Tweak krijg je weer geen €20 korting per maand. Keuzes! :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2019 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Maakt er iemand hier gebruik van een VoIP provider (bv CheapConnect) icm T-Mobile Thuis? Werkt dat een beetje, of zijn er dingen waar je rekening mee moet houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pilovali schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:43:
Maakt er iemand hier gebruik van een VoIP provider (bv CheapConnect) icm T-Mobile Thuis? Werkt dat een beetje, of zijn er dingen waar je rekening mee moet houden?
Ik heb het een tijdje gedaan met een ATA van Cisco en ging perfect met Cheap Connect. Alleen poort 5060 werkt niet omdat deze door TMO zelf gereserveerd blijft voor telefonie. Maar er waren meerdere alternatieve poortnummers om te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-09 23:06
betojuan schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:27:
Ik ben al ruim een dag bezig een nieuwe USG op het internet te krijgen, en na veel zoeken en trial en error nog niet verder gekomen.

Mijn config ziet er als volgt uit (Hauwei) -> USG -> US-8-60 -> AC. Ik sluit de USG via de meegeleverde media converter via UTP aan op de USG (want heb geen SFP)

Ik heb de posts van new_guy en hemigidius erbij gepakt en de stappen om te nemen zijn helder.

Maar, waar het misgaat is dat de USG niet op het internet kan komen. Daardoor geen firmware upgrade, daardoor niet te adopten, daardoor in de Unify controller niet op te nemen etc.. En hij kan niet op het internet komen doordat
a) het modem niet bridged
b) ik stap 3, VLAN300 niet aan kan maken, want de USG blijft hangen in het beginscherm.

Oplossing lijkt me door via de config.json een VLAN aan te maken via de CLI, maar ik krijg dat niet voor elkaar.

Heeft iemand een werkende config voor me zodat ik die kan committen en de USG direct op WAN/mediaconverter aan kan sluiten (hopelijk)?

Of weet iemand hoe ik via Huawei modem toch internet op de USG kan krijgen (lukt niet want probleem met zelfde subnet)
Het moet zo geschakeld zitten vanaf de vezel gezien > glas/utp converter > USG router > Switch > AP's en diverse (internet only abonnement).

De utp vanaf de glas/utp converter stop je in WAN 1 van de USG. Hierin moet het volgende gedefinieerd worden op de WAN1 interface van je USG:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/24477ur.png

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2qjccww.png
Het kan zijn dat je het VLAN ID (300) ook op de eerste screenshot ergens kwijt kan als je oudere firmware gebruikt. met een van de laatste firmware versies is de VLAN config voor op je WAN interface van plek verhuist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wwwFan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:38
Pilovali schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:43:
Aangezien ik eigen apparatuur wil gaan gebruiken ben ik sinds kort ook overgestapt naar CheapConnect (met een Cisco ata). Werkt probleemloos. Ook de nummerportering naar CheapConnect ging goed. Het telefoongedeelte bij T-Mobile werd automatisch beëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
wwwFan schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:00:
[...]

Aangezien ik eigen apparatuur wil gaan gebruiken ben ik sinds kort ook overgestapt naar CheapConnect (met een Cisco ata). Werkt probleemloos. Ook de nummerportering naar CheapConnect ging goed. Het telefoongedeelte bij T-Mobile werd automatisch beëindigd.
Maak je nog wel gebruik van het modem van TMT, of heb je een andere?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• betojuan
Axelfoley007 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:52:
[...]

Het moet zo geschakeld zitten vanaf de vezel gezien > glas/utp converter > USG router > Switch > AP's en diverse (internet only abonnement).

De utp vanaf de glas/utp converter stop je in WAN 1 van de USG. Hierin moet het volgende gedefinieerd worden op de WAN1 interface van je USG:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het kan zijn dat je het VLAN ID (300) ook op de eerste screenshot ergens kwijt kan als je oudere firmware gebruikt. met een van de laatste firmware versies is de VLAN config voor op je WAN interface van plek verhuist.
Mag ik u hartelijk bedanken! Hij deed het in eerste instantie nog steeds niet, maar nadat ik een aantal restarts en herverdeling van de kabels had gedaan (ja, serieus) deed ie het ineens wel. Alles draait nu als een zonnetje. For future reference:

- Infra: FttH/NTU -> Media converter (UTP -> WAN1) -> USG -> Switch (Lan1 -> poort 1)
- Zorg ervoor dat je netwerk een ander subnet draait dan de standaard USG (dus geen 192.168.1.0/24!)
- Haal evt nieuwe firmware op dmv inloggen met SSH en dan upgrade DL-link naar laatste versie
- Inloggen op 192.168.1.1 en bij WAN settings: DHCP, 8.8.8.8, 8.8.4.4. (andere DNS werkte bij mij niet |:( ), en Use VLAN ID: 300. Als je een ander subnet draait, dan doe je dit door een PC direct op de USG LAN1 poort aan te sluiten. Als het goed is krijg je daarna ook een IP toegewezen in dit subnet, zodat je m kunt
- Adopten in Unifi Controller
- Settings in controller aanpassen nav post Axelfoley007. Check ook die van new_guy en hemigidius
- 3x opnieuw proberen als het niet lukt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pilovali schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:01:
[...]

Een ATA hoeft alleen maar een werkende internetaansluiting te hebben. Of die nou uit de Huawei/Draytek van T-Mobile komt of uit een eigen router maakt niks uit.
Dat is het fijne van een ATA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
Barre73 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:35:
[...]

Een ATA hoeft alleen maar een werkende internetaansluiting te hebben. Of die nou uit de Huawei/Draytek van T-Mobile komt of uit een eigen router maakt niks uit.
Dat is het fijne van een ATA.
Ik heb een andere ervaring. Ik heb momenteel Ziggo. Als ik de modem in bridge zet en m'n eigen router (Sitecom Greyhound) er achter zet, dan kan ik niet uitbellen maar wel telefoontjes ontvangen. Heb zelfs de ATA tijdelijk in DMZ gezet, dat hielp niet. Heb nu de Ziggo modem weer in router mode, en nu werkt het prima.

Vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
betojuan schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:17:
[...]

Mag ik u hartelijk bedanken! Hij deed het in eerste instantie nog steeds niet, maar nadat ik een aantal restarts en herverdeling van de kabels had gedaan (ja, serieus) deed ie het ineens wel. Alles draait nu als een zonnetje. For future reference:

- Infra: FttH/NTU -> Media converter (UTP -> WAN1) -> USG -> Switch (Lan1 -> poort 1)
- Zorg ervoor dat je netwerk een ander subnet draait dan de standaard USG (dus geen 192.168.1.0/24!)
- Haal evt nieuwe firmware op dmv inloggen met SSH en dan upgrade DL-link naar laatste versie
- Inloggen op 192.168.1.1 en bij WAN settings: DHCP, 8.8.8.8, 8.8.4.4. (andere DNS werkte bij mij niet |:( ), en Use VLAN ID: 300. Als je een ander subnet draait, dan doe je dit door een PC direct op de USG LAN1 poort aan te sluiten. Als het goed is krijg je daarna ook een IP toegewezen in dit subnet, zodat je m kunt
- Adopten in Unifi Controller
- Settings in controller aanpassen nav post Axelfoley007. Check ook die van new_guy en hemigidius
- 3x opnieuw proberen als het niet lukt O-)
Erg vreemd dat je geen andere DNS kunt gebruiken, ik gebruik 2 andere (Quad9 resp. Cloudflare), zowel rechtstreeks als via Pi-hole (huidige opstelling) werkt dat gewoon.

Ik gebruik dan weliswaar zelf de Edgerouter 6p, maar dat mag imho het verschil niet maken aangezien ik dezelfde combinatie heb gehad met een Asus (en zelfs met de Draytek) router.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betojuan
Comp User schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:10:
[...]

Erg vreemd dat je geen andere DNS kunt gebruiken, ik gebruik 2 andere (Quad9 resp. Cloudflare), zowel rechtstreeks als via Pi-hole (huidige opstelling) werkt dat gewoon.

Ik gebruik dan weliswaar zelf de Edgerouter 6p, maar dat mag imho het verschil niet maken aangezien ik dezelfde combinatie heb gehad met een Asus (en zelfs met de Draytek) router.
Dat vond ik ook! Misschien was het toeval, maar daarna deed ie het wel iig. Het was ook het laatste dat ik aanpaste (wilde eigenlijk Cloudflare gebruiken, maar blijf er nu even vanaf). Pak het wel weer op als ik pi-hole implementeer in het netwerk... Eerst mezelf maar even verder verdiepen in ubnt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 17:15
Vraag voor de MikroTik gebruikers. Zie ik het goed dat de Hex s een betere keuze is dan de Hex Poe wanneer je geen Poe gebruikt? Het lijkt er op dat de s een snellere cpu heeft en meer geheugen heeft. De prijs is vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwFan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:38
Pilovali schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:01:
[...]

Op dit moment gebruik ik nog het originele DrayTek modem van T-mobile.
Planning is wel om die nog te vervangen, maar nog geen tijd hiervoor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
weekend warrior schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:59:
Vraag voor de MikroTek gebruikers. Zie ik het goed dat de Hex s een betere keuze is dan de Hex Poe wanneer je geen Poe gebruikt? Het lijkt er op dat de s een snellere cpu heeft en meer geheugen heeft. De prijs is vergelijkbaar.
De Hex S is idem aan de normale Hex (RB750gr3 dacht ik), alleen heeft ie een SFP poort erbij.

De Hex POE is een ouder ding met een langzamere CPU.

Met de Hex S kun je ook een 750Mbit lijn benutten, mits je fasttrack gebruikt. Zonder fasttrack stopt ie bij zo'n 290Mbit.

Als je geen fasttrack wilt (/kunt) gebruiken omdat je bv ook met queues aan de gang wilt dan ben je beter af met een CCR of een RB4011

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 07-03-2019 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 13:17
MegaCookie schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:13:
[...]

Zit in dezelfde situatie (oud vodafone) en heb van de week ook 2 keer gebeld met zelfde verschillen. Waar het verschil bij mij inzit : ik heb gedurende de periode een keer telefonie eraf gehaald (scheelt toch weer 2,50 euro). En als je nu om een verlenging vraagt krijg je op basis daarvan een voorstel. Daardoor kreeg ik dus 10 euro korting per maand. Echter, was de volgende die ik aan de lijn had slim genoeg om telefonie ook weer aan te zetten waardoor je wel 2,50 meer betaald, maar wel 20 euro korting krijgt...

Al met al, nu weer verlengd voor een jaar voor 100 Mbit met de extra pakketten enzo voor 35 euro eerste 6 maanden en daarna 55 (of 52,50 omdat je na 6 maanden weer je telefonie kan opzeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickdn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 13:26
Ik heb sinds oktober glasvezel van t-mobile. Er was wat moeite met aansluiten dus de t-mobile monteur had reggefiber gebeld omdat er iets met de aansluiting was. Week later is die vervolgens langs gekomen, in de kruipruimte van het appartementen complex geweest (niet in mijn woning) en heeft buiten wat gegraven. Nu 4 maanden later komt er opeens een rekening van 1200 euro op de mat van Reggefiber. Kabel was stuk blijkbaar, geschraapt met onbekend handgereedschap.
"toegebrachte schade aan het netwerk van Reggefiber. Toegebracht tijdens werkzaamheden die door of in opdracht van u of uw bedrijf zijn uitgevoerd"
Ik heb niet eerder glasvezel gehad, de t-mobile monteur is niet verder geweest dan de meterkast. Ik weet niet echt wat ik kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:11
@Nickdn Laat Reggefiber maar bewijzen jij die schade hebt veroorzaakt (of de opdracht heb gegeven tot reparatie). Dat kunnen ze namelijk niet want hun opdrachtgever is T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickdn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 13:26
jongetje schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:05:
@Nickdn Laat Reggefiber maar bewijzen jij die schade hebt veroorzaakt (of de opdracht heb gegeven tot reparatie). Dat kunnen ze namelijk niet want hun opdrachtgever is T-Mobile.
Ah ja das waar, misschien moet ik het zo spelen.
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Nickdn schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:19:
[...]

Ah ja das waar, misschien moet ik het zo spelen.
bedankt
Ik begrijp uit jouw verhaal dat de aansluiting in jouw huis (FTU) nog wel in orde was, maar de kabel in de kruipruimte of buiten het appartement beschadigd was?
Dat kan je geenszins op T-Mobile afschuiven, de T-Mobile monteur heeft vast niet buiten het gebouw even de kabel kapot gemaakt.
Het is aan jou om in dit geval de schuldige op te sporen, mogelijk dat een eventuele VVE werkzaamheden heeft uitgevoerd in en om het gebouw waarbij de kabel is beschadigd?
In dat geval zal de rekening naar de VVE kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis-L schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:43:
[...]

Ik begrijp uit jouw verhaal dat de aansluiting in jouw huis (FTU) nog wel in orde was, maar de kabel in de kruipruimte of buiten het appartement beschadigd was?
Dat kan je geenszins op T-Mobile afschuiven, de T-Mobile monteur heeft vast niet buiten het gebouw even de kabel kapot gemaakt.
Het is aan jou om in dit geval de schuldige op te sporen, mogelijk dat een eventuele VVE werkzaamheden heeft uitgevoerd in en om het gebouw waarbij de kabel is beschadigd?
In dat geval zal de rekening naar de VVE kunnen.
Voor zover ik weet is het appartement van de eigenaar en al het andere van de VVE (bij koop) of van de eigenaar (bij huur, meestal woningbouw vereniging).
Reggefiber zou jou niet de rekening mogen sturen voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Barre73 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:01:
[...]

Voor zover ik weet is het appartement van de eigenaar en al het andere van de VVE (bij koop) of van de eigenaar (bij huur, meestal woningbouw vereniging).
Dat ligt aan de splitsingsakte (bij koop dan) en ik weet niet of Reggefiber van elke VVE een postadres heeft
Voor Reggefiber is er een reparatie uitgevoerd voor adres X, dus dan is het wel logisch dat ze de rekening naar adres X sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

enzoronald schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:12:
[...]

Zit in dezelfde situatie (oud vodafone) en heb van de week ook 2 keer gebeld met zelfde verschillen. Waar het verschil bij mij inzit : ik heb gedurende de periode een keer telefonie eraf gehaald (scheelt toch weer 2,50 euro). En als je nu om een verlenging vraagt krijg je op basis daarvan een voorstel. Daardoor kreeg ik dus 10 euro korting per maand. Echter, was de volgende die ik aan de lijn had slim genoeg om telefonie ook weer aan te zetten waardoor je wel 2,50 meer betaald, maar wel 20 euro korting krijgt...

Al met al, nu weer verlengd voor een jaar voor 100 Mbit met de extra pakketten enzo voor 35 euro eerste 6 maanden en daarna 55 (of 52,50 omdat je na 6 maanden weer je telefonie kan opzeggen).
Ik heb bellen ook uitstaan, maar kreeg wel een aanbod van 6 maanden €20 korting per maand zonder bellen weer aan. Ik heb dit aanbod gekregen via een Twitter privébericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:27

pinda powerrr

Slow down...

Barre73 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:01:
[...]

Wij hebben Reggefiber jaren geleden een flinke rekening gestuurd. Na de aanleg van glasvezel (via de kelders) stond na de eerste flinke regenbui de kelder blank :X Ze hadden gegraven, gat in de muur van de kelder gemaakt, glas erdoor heen en zand erover 8)7 dat ging niet echt goed.

De VVE op zijn beurt zal in het geval van @Nickdn wel even precies willen weten wat er aan de hand is. De (veelal Poolse) aanleggers van het glas, zijn niet altijd even zorgvuldig/precies. Dit kan nog wel eens touwtrekken worden wie er schuldig is :X

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgenmiddag (Zondag) ga ik samen met een maat, zijn T-Mobile Thuis router vervangen, zijn doelstelling is om de Switch die hij gisteren op marktplaats gekocht heeft te gebruiken. Dit is een TP-Link TL-SG3210. De informatie die ik hierover vind is al redelijk gedateerd en eigenlijk nog uit het Vodafone Thuis tijdperk.

Wat wij ons nu afvragen is of deze switch überhaupt nog geschikt (snel genoeg) is om met de T-Mobile Thuis 750750 Mbps (c.q. zelfs wat hoger), overweg te kunnen.

Iemand enig idee of de SG3210 nog mee kan met de snelheden, of kan hij de SG3210 beter weer op marktplaats zetten en iets anders betaalbaars kiezen ? (enige tips wat dan een betaalbare alternatief zou kunnen zijn, zijn welkom).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2019 14:20 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie