Centurius schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 03:32:
[...]
Op de T-Mobile website staat toch echt dat je onder de basis installatie maar één tv aangesloten krijgt en dat ze WiFi alleen binnen één verdieping van je modem garanderen. Een tweede tv en WiFi op meer verdiepingen is op eigen kosten. Op de website is ook te lezen dat je een tv wel met andere dingen kunt aansluiten maar dat alleen via een utp kabel ondersteund wordt. De monteur heeft dus gewoon zijn werk gedaan.
Misschien was ik een beetje gefrustreerd toen ik postte, maar als je terugkomt van vakantie en niks doet het is dat nogal irritant. Overigens deed geen enkele tv het en was de WiFi maar in twee kamers van de verdieping er boven boven de 10 mbit. Advies van de monteur: trek 3 kabels door het huis, een voor internet en twee voor de tv's.
Vandaag heb ik alles in een half uur gefixed. Tv signaal gaat gewoon prima via het stopcontact helemaal naar boven (dat kon niet volgens de monteur). De monteur had overigens de Iptv ethernetkabel in het verkeerde gat gestoken. Klasse service. Ik hoefde alleen maar de stekker van gat 2 naar gat 3 te verplaatsen en het signaal ging vlekkeloos door het stopcontact.
De WiFi extender die we al hadden werkte ook gewoon prima na het instellen ervan op het 2.4ghz signaal. Nu prima signaal, 60Mbit in het hele huis en 200 rond de tv's, wat prima is.
Dan vind ik toch dat die monteur zijn werk erg slecht gedaan heeft. Oké, niet het hele huis WiFi geven is zijn verantwoordelijkheid maar die wifi extender even aanzetten (zelfde model als wat T-Mobile levert) en langer dan 5 seconden nadenken over de TV-aansluiting zou fijn zijn.
Ironisch genoeg was deze hele setup bedacht door de Gideon monteur van Xs4all die even meedacht. Zelfde monteursbedrijf, 20x betere service. Wel leuk dat we de monteurskosten af mochten tikken en vervolgens zelf alles mogen fixen.
Anyway, alles doet het, wij zijn weer stressvrij.
Ik heb nog wel één vraag: om de intetnetsnelheid rond de Ps4 op te krikken zat ik eraan te denken om een switch die het tv en internetsignaal kan combineren te kopen. Zou ik dit dubbele signaal dan door het stopcontact kunnen laten lopen? Iemand een idee of dit gaat werken?
[
Voor 19% gewijzigd door
Grotbewoner op 06-03-2019 15:34
]