[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.346 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:24
Zijn hier anderen met ervaringen van een overstap van KPN naar T-mobile met glasvezel?
Ik vind dit best interessant, omdat ik momenteel bij KPN 74 euro per maand betaal en bij T-mobile zou dit 55 euro per maand zijn (na de 6 maanden kortingsperiode). Het enige verschil is dat ik dan geen spotify meer in het abonnement heb zitten. Maar met 10 euro per maand erbij, zijn we nog steeds goedkoper uit dan bij KPN.

Daarnaast krijgen we diverse kortingen erbij, waardoor het gsm abonnement van mijn vriendin goedkoper wordt, de internet verhoogd wordt en we 7,50 euro tegoed krijgen voor extra tv pakketten. Dit klinkt uiteraard interessant.

Wat ik me vooral afvraag:
- Is de overstap goed gegaan? Dus heb je geen dag zonder internet gezeten? Gebruik gemaakt van de overstapservice?
- Hoe bevalt de TV decoders? Werken deze rap en is de kwaliteit van het beeld goed? We kiezen waarschijnlijk voor de opneem variant voor beneden en de simpele voor op de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vergeleken met Telfort (KPN?) vind ik de interface van de ontvangers een ramp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
Hier gaat het lekkah met T-Mobile 750 :)
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/d/8cf1e478-a777-4c47-a857-c5f991176743.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00
Zo royaal heb ik het niet, maar download gemiddeld op 780 Mbps zitten. Alleen wat mij opvalt is dat de upload veel lager uitvalt, gemiddeld rond de 610 Mbps. Zou deze in sommige regio's meer "geshaped" worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Wat moet je eigenlijk met die hoge snelheid?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 13:29

Louw Post

Cerenas

joenevd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:28:
Zijn hier anderen met ervaringen van een overstap van KPN naar T-mobile met glasvezel?
Ik vind dit best interessant, omdat ik momenteel bij KPN 74 euro per maand betaal en bij T-mobile zou dit 55 euro per maand zijn (na de 6 maanden kortingsperiode). Het enige verschil is dat ik dan geen spotify meer in het abonnement heb zitten. Maar met 10 euro per maand erbij, zijn we nog steeds goedkoper uit dan bij KPN.

Daarnaast krijgen we diverse kortingen erbij, waardoor het gsm abonnement van mijn vriendin goedkoper wordt, de internet verhoogd wordt en we 7,50 euro tegoed krijgen voor extra tv pakketten. Dit klinkt uiteraard interessant.

- Is de overstap goed gegaan? Dus heb je geen dag zonder internet gezeten? Gebruik gemaakt van de overstapservice?
- Hoe bevalt de TV decoders? Werken deze rap en is de kwaliteit van het beeld goed? We kiezen waarschijnlijk voor de opneem variant voor beneden en de simpele voor op de slaapkamer.
Hier van tv+internet KPN naar internet only van T-Mobile gegaan vorige week. Moet zeggen dat de overstap erg goed ging. T-Mobile regelde voor mij dat KPN pas afgesloten werd op de dag dat de installateur van T-Mobile langskwam. Alleen ik had zelf door tijdsgebrek de installateur een dagje opgeschoven, dus ik zat dan een dagje zonder internet, maar had ik dat niet gedaan dan had ik op het eind van de middag op dezelfde dag weer internet gehad. :)

Volgens mij werd eerder die middag, op de eigenlijk geplande dag, de glasvezel omgezet in de pop. Ik gok dan dat je maximaal een middag zonder verbinding zit.
Zeer nice, mag ik jaloers op zijn. 750Mbit is meer uitzondering dan regel voor mij helaas, maar goed de 700Mbit haal ik meestal wel met speedtests/usenet en van wat ik hier begreep is er een soort 10/20%(?) regel bij T-Mobile. :X Ik ga het toch gewoon even proberen via de klantenservice nu ik ook deze snelheden zie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 22:40
joenevd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:28:

Ik ben nu 10 maanden geleden van KPN naar T-mobile thuis overgestapt. Over het aansluiten geen problemen (ik gebruik de (toen) geleverde Draytek router van T-mobile) en we hebben geen dag zonder TV/Telefoon/internet gezeten. Volgens mij gaat de monteur niet weg voordat het werkt.

De TV decoders zijn langzamer dan de KPN ontvangers. Nadeel van T-mobile is het opnemen op de harde schijf, waar dit bij KPN in de cloud gebeurt. Daardoor kan je maar een beperkt aantal programma's tegelijk opnemen en niet op al je devices terug kijken. T-mobile schijnt wel bezig te zijn met de cloud functionaliteit, maar hoe lang dit op zich laat wachten geen idee.
Het beeld is overigens prima (in dit topic zijn een aantal mensen die de bitrate hebben vergeleken en deze was volgens mij iets hoger dan die van KPN).
Wij hebben ook één decoder met HDD beneden en een simpele op de slaapkamer. Achteraf zou ik de tweede achterwege laten en dit met bijvoorbeeld een Xiaomi Mi Box + casten oplossen. Op de Mi Box zou ik dan ook Kodi draaien waarvoor nu een aparte Raspberry Pi op de slaapkamer staat (dus twee apparaten i.p.v. één).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
alesandro_46 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:05:
[...]

Ik ben nu 10 maanden geleden van KPN naar T-mobile thuis overgestapt. Over het aansluiten geen problemen (ik gebruik de (toen) geleverde Draytek router van T-mobile) en we hebben geen dag zonder TV/Telefoon/internet gezeten. Volgens mij gaat de monteur niet weg voordat het werkt.

De TV decoders zijn langzamer dan de KPN ontvangers. Nadeel van T-mobile is het opnemen op de harde schijf, waar dit bij KPN in de cloud gebeurt. Daardoor kan je maar een beperkt aantal programma's tegelijk opnemen en niet op al je devices terug kijken. T-mobile schijnt wel bezig te zijn met de cloud functionaliteit, maar hoe lang dit op zich laat wachten geen idee.
Het beeld is overigens prima (in dit topic zijn een aantal mensen die de bitrate hebben vergeleken en deze was volgens mij iets hoger dan die van KPN).
Wij hebben ook één decoder met HDD beneden en een simpele op de slaapkamer. Achteraf zou ik de tweede achterwege laten en dit met bijvoorbeeld een Xiaomi Mi Box + casten oplossen. Op de Mi Box zou ik dan ook Kodi draaien waarvoor nu een aparte Raspberry Pi op de slaapkamer staat (dus twee apparaten i.p.v. één).
Dat casten op de slaapkamer, daar zit ik ook over na te denken. Onlangs heb ik ook een Nvidia Shield gekocht voor in de woonkamer, omdat het smart gedeelte in de TV steeds minder goed wordt. In eerste instantie zocht ik naar een legale IPTV leverancier waarbij ik het puur op android TV kan houden en zou ik bij T-mobile voor internet only willen gaan. Dit kan ik alleen niet echt vinden.

Verder een beetje jammer dat de voor de TV anywhere wel een app maken voor Apple TV maar niet voor Android TV. Volgens mij is het puur je indeling aanpassen in de Android app en hem in de play store dumpen voor Android TV.

[ Voor 6% gewijzigd door joenevd op 01-02-2019 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
Soundwork schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:48:
[...]

Zo royaal heb ik het niet, maar download gemiddeld op 780 Mbps zitten. Alleen wat mij opvalt is dat de upload veel lager uitvalt, gemiddeld rond de 610 Mbps. Zou deze in sommige regio's meer "geshaped" worden?
Bij mij valt 'ie ook wel eens wat lager uit hoor. Deze snelheden vond ik ook even een uitzondering dus ik dacht ik deel hem 'ff.
Meestal zit ik gewoon rond de 730-750 Mbit/s.
HereIsTom schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:21:
Wat moet je eigenlijk met die hoge snelheid?
Helemaal niets.
Nee joke, het is gewoon enorm lekker om een game uit de steam store te downloaden met pieken van 100 MB/s. Elke game vliegt zo je pc binnen.
Buiten dat host ik nog wel eens wat gameservers.

[ Voor 26% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 01-02-2019 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
joenevd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:37:
[...]

Dat casten op de slaapkamer, daar zit ik ook over na te denken. Onlangs heb ik ook een Nvidia Shield gekocht voor in de woonkamer, omdat het smart gedeelte in de TV steeds minder goed wordt. In eerste instantie zocht ik naar een legale IPTV leverancier waarbij ik het puur op android TV kan houden en zou ik bij T-mobile voor internet only willen gaan. Dit kan ik alleen niet echt vinden.

Verder een beetje jammer dat de voor de TV anywhere wel een app maken voor Apple TV maar niet voor Android TV. Volgens mij is het puur je indeling aanpassen in de Android app en hem in de play store dumpen voor Android TV.
Volgens mij hebben we dezelfde zoektocht gehad :) Het zou fijn zijn als het meer geïntegreerd kan worden in één apparaat...

Uiteindelijk kijkt mijn vriendin het meeste tv en ik amper. Zo lang zij tevreden is ben ik tevreden :D.
Overigens hebben we op zolder de Mi Box staan en volgens mij is ze daar ook tevreden over (ik hoor geen klachten tenminste ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
@joenevd en @alesandro_46 Als je weinig TV kijkt kun je overwegen om NLZiet te nemen. Kun je alle zenders van NPO, RTL en SBS groep zien en veel tot 365 dagen terug (en sommige vooruit) kijken zonde reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
@jongetje, daar heb ik ook naar gekeken (en naar Knippr toen het nog bestond). Echter is dat zender pakket te beperkt. De o zo fijne zender (sarcasm much?) TLC zit er bijvoorbeeld niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
@jongetje @alesandro_46 , Eventueel is Canal Digitaal ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
joenevd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:00:
@jongetje @alesandro_46 , Eventueel is Canal Digitaal ook een optie.
Dan kun je net zo goed die 15euro bij T-Mobile betalen voor een TV pakket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
Iemand hier de app gesideload naar android tv?

Ik heb hem geïnstalleerd op de shield, maar kan het verder niet testen omdat ik geen account heb.

Tenzij iemand bereid is om met een tijdelijke wachtwoord change zijn account te delen _/-\o_ O-)

[ Voor 69% gewijzigd door joenevd op 01-02-2019 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 22:49
jongetje schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:55:
@joenevd en @alesandro_46 Als je weinig TV kijkt kun je overwegen om NLZiet te nemen. Kun je alle zenders van NPO, RTL en SBS groep zien en veel tot 365 dagen terug (en sommige vooruit) kijken zonde reclame.
Ik heb tv opgezegd en kijk via Ziggo Go met het account van ouders. Voor dat beetje tv wat we kijken leek het me prima.

Maar helaas, het valt enorm tegen. De T-Mobile TV Anywhere app is blijkbaar de enige echt bruikbare TV app icm Chromecast.
Zo kan je met de Ziggo Go app:
- niks terugspoelen/vooruitspoelen wanneer je op Chromecast afspeelt.
- niks terugkijken of vanaf begin kijken wanneer je op Chromecast afspeelt.

Dit maakt de Ziggo Go app compleet nutteloos wanneer je gewend bent tv programma's van reguliere zenders alleen on demand te kijken.

Hierdoor hebben we ongepland dus eigenlijk geen mogelijkheid om nog tv te kijken. Direct maar weer Netflix genomen (als aanvulling op wat via de Vero4K wordt bekeken en waar straks ook de geselecteerde Netflix content in de Library geïntegreerd zit :Y) )

Moet nog even de KPN app testen maar de reviews in de Play store zijn niet positief. Klaar met TV. Hebben de providers geheel aan zichzelf te danken.
Als T-Mobile met een abonnement komt zonder tv kastje (app only) zou ik dat wel overwegen.

[ Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 01-02-2019 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
joenevd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:54:
Tenzij iemand bereid is om met een tijdelijke wachtwoord change zijn account te delen _/-\o_ O-)
Ik zou er niet van uit gaan, het wachtwoord is de tv-pincode die ook gebruikt kan worden voor bijvoorbeeld aankopen en niet door T-Mobile veranderd wordt en die je zelf niet kunt veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:17
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het omwisselen van de router? Ik heb nu de oude Draytek, maar heb het eerst apparaat in huis die alleen 5Ghz wifi ondersteund... en dat doet de Draytek niet.

Nu heb ik T-mobile gevraagd om de Draytek om te wisselen voor de nieuwe router, maar dat deden ze alleen bij problemen met de router. Die heb ik: hij ondersteund de 5GHz band niet. Dat was nooit een probleem maar nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:01
Binnetie schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:01:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het omwisselen van de router? Ik heb nu de oude Draytek, maar heb het eerst apparaat in huis die alleen 5Ghz wifi ondersteund... en dat doet de Draytek niet.

Nu heb ik T-mobile gevraagd om de Draytek om te wisselen voor de nieuwe router, maar dat deden ze alleen bij problemen met de router. Die heb ik: hij ondersteund de 5GHz band niet. Dat was nooit een probleem maar nu wel.
Bel ze op en zeg dat er geen enkel lampje meer brandt op de draytek(haal wel de draytek uit het stopcontact uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Binnetie schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:01:

Je hebt 3 opties;

1: je zou een zgn WiFi check kunnen laten doen - daarbij krijg je een AccesPoint in bruikleen (Fritz 1750E).

2: je zou een media converter kunnen gebruiken om een router naar keuze te gebruiken - voor meer informatie zie startpost.

3: je zou een router die een SFP module slikt kunnen gebruiken - bv de Ubiquiti edgerouter sfp of edgerouter 4, wederom voor meer informatie zie startpost.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 13:59
Comp User schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:21:
[...]

Je hebt 3 opties;

1: je zou een zgn WiFi check kunnen laten doen - daarbij krijg je een AccesPoint in bruikleen (Fritz 1750E).

2: je zou een media converter kunnen gebruiken om een router naar keuze te gebruiken - voor meer informatie zie startpost.

3: je zou een router die een SFP module slikt kunnen gebruiken - bv de Ubiquiti edgerouter sfp of edgerouter 4, wederom voor meer informatie zie startpost.
4: Je zet de WiFi van je draytek uit en sluit er een eigen accespoint op aan. Dit plaats je op een plek waar je fatsoenlijke WiFi dekking wilt hebben. Fatsoenlijke accespoints zijn er al vanaf 50€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
mad-dog schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:10:
[...]

Bel ze op en zeg dat er geen enkel lampje meer brandt op de draytek(haal wel de draytek uit het stopcontact uiteraard).
Ik heb afgelopen november een monteur gehad ivm problemen met de decoders en hij wilde de router omruilen (vraag niet waarom), maar dan zou ik wederom een Draytek krijgen.

Het is dus (nog) niet zo dat je als vervanger automatisch de Huawei krijgt.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
Centurius schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 01:39:
[...]

Ik zou er niet van uit gaan, het wachtwoord is de tv-pincode die ook gebruikt kan worden voor bijvoorbeeld aankopen en niet door T-Mobile veranderd wordt en die je zelf niet kunt veranderen.
Heb het getest met de kpn app.. Maar dan krijg je inee s een slank beeld (telefoon resolutie) en je kan weinig omdat je het play knopje niet bereiken. Het is dus puur gemaakt voor touch. Bij het inlogschermen van de T-mobile app kreeg ik hetzelfde verhaal. Eventueel zou ik nog een browser kunnen proberen, maar dat zal wel teveel gemaakt zijn voor de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
joenevd schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:47:
[...]

Heb het getest met de kpn app.. Maar dan krijg je inee s een slank beeld (telefoon resolutie) en je kan weinig omdat je het play knopje niet bereiken. Het is dus puur gemaakt voor touch. Bij het inlogschermen van de T-mobile app kreeg ik hetzelfde verhaal. Eventueel zou ik nog een browser kunnen proberen, maar dat zal wel teveel gemaakt zijn voor de muis.
Ik kan het beeld van de T-Mobile app op mijn iPad casten naar mijn TV, werkt goed.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Ik heb inmiddels een hoop sites en dit topic doorgezocht maar ik kom er even niet uit. Zonder media converter wil ik direct mijn Unifi gear gebruiken. Stekkertje uit de aansluiting in de meterkast is SC. Ik heb al 2 maal SFP+ modules liggen van UBNT. Wat moet ik nu precies kopen? De modules zijn multimode. Als ik nieuwe SFP dien te kopen is dat ook geen probleem. (Ik stel linkjes zeer op prijs, heb al 39135 op FS.com gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:06
Cablekevin schreef op zondag 3 februari 2019 @ 23:13:
Ik heb inmiddels een hoop sites en dit topic doorgezocht maar ik kom er even niet uit. Zonder media converter wil ik direct mijn Unifi gear gebruiken. Stekkertje uit de aansluiting in de meterkast is SC. Ik heb al 2 maal SFP+ modules liggen van UBNT. Wat moet ik nu precies kopen? De modules zijn multimode. Als ik nieuwe SFP dien te kopen is dat ook geen probleem. (Ik stel linkjes zeer op prijs, heb al 39135 op FS.com gevonden)
Kun je wat specifieker zijn met wat voor UniFi apparatuur je hebt?
Als je bijvoorbeeld alleen de USG en een simpele switch hebt moet je een convertor gebruiken bv..
Heb je een switch met SFP aansluitingen dan kan inderdaad de glasvezel direct op de switch aangesloten worden.

Ik had een langere glasvezel nodig die heb ik zelf besteld.
OS2 simplex glasvezel kabel SC-SC 2m
https://www.patchkast.nl/...=0&r4q_quote_enabled=2794

Deze gaat in mijn switch en van de switch heb ik een trunk gemaakt naar mijn USG.
Mijn uitleg link staat in opening topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

d-vine schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:11:
[...]

Kun je wat specifieker zijn met wat voor UniFi apparatuur je hebt?
Als je bijvoorbeeld alleen de USG en een simpele switch hebt moet je een convertor gebruiken bv..
Heb je een switch met SFP aansluitingen dan kan inderdaad de glasvezel direct op de switch aangesloten worden.

Ik had een langere glasvezel nodig die heb ik zelf besteld.
OS2 simplex glasvezel kabel SC-SC 2m
https://www.patchkast.nl/...=0&r4q_quote_enabled=2794

Deze gaat in mijn switch en van de switch heb ik een trunk gemaakt naar mijn USG.
Mijn uitleg link staat in opening topic
Bedankt voor je reactie. Ik heb o.a. USG-PRO 4, US-16-150W en een US-48. Dus zat plekken om een SFP in te prikken. Maar als ik dus die SC SC kabel koop hoe ga ik dan naar LC op bijvoorbeeld de 39135 van FS.com of mijn reeds aanwezige SFP+ modules van UBNT? Dat is het enige wat voor mij momenteel verwarrend werkt. (voel me momenteel erg dom dat ik dit niet in een keer begrijp, het moet niet heel moeilijk zijn 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Cablekevin schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:07:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb o.a. USG-PRO 4, US-16-150W en een US-48. Dus zat plekken om een SFP in te prikken. Maar als ik dus die SC SC kabel koop hoe ga ik dan naar LC op bijvoorbeeld de 39135 van FS.com of mijn reeds aanwezige SFP+ modules van UBNT? Dat is het enige wat voor mij momenteel verwarrend werkt. (voel me momenteel erg dom dat ik dit niet in een keer begrijp, het moet niet heel moeilijk zijn 8)7)
Als je de Pro hebt dan kun je daar gelijk de glasvezel insteken.
Van T-Mobile krijg je een SFP module die op de SFP poort van je Pro gezet kan worden, glasvezel erin prikken en je bent klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d-vine schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:24:
[...]

Als je de Pro hebt dan kun je daar gelijk de glasvezel insteken.
Van T-Mobile krijg je een SFP module die op de SFP poort van je Pro gezet kan worden, glasvezel erin prikken en je bent klaar ;)
Sorry maar dit klopt niet. Je krijgt van T-Mobile een mediaconverter. De SFP module die daarin zit kan er niet uitgehaald worden en kan dus ook niet in je eigen apparatuur worden gezet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Barre73 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:13:
[...]

Sorry maar dit klopt niet. Je krijgt van T-Mobile een mediaconverter. De SFP module die daarin zit kan er niet uitgehaald worden en kan dus ook niet in je eigen apparatuur worden gezet.
Dan hebben ze dat veranderd...
Ik had het pakket waarin de Draytek en losse SFP module inzat vandaar dat ik dat aangaf.

Dan moet er een losse SFP module worden aangeschaft als je deze in je UniFi apparatuur wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Barre73 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:13:
[...]

Exact. Vandaar dat ik een beetje moeite heb om de juiste spullen bij elkaar te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cablekevin schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:11:
[...]

Exact. Vandaar dat ik een beetje moeite heb om de juiste spullen bij elkaar te vinden.
Ik zoek op het woord SFP binnen dit topic en ik krijg genoeg resultaten om verder te kunnen. Wel alleen kijken naar berichten van na 1 oktober 2018 toen T-Mobile stopte met de Draytek en verder ging met de mediaconverter en Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Barre73 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:23:
[...]

Ik zoek op het woord SFP binnen dit topic en ik krijg genoeg resultaten om verder te kunnen. Wel alleen kijken naar berichten van na 1 oktober 2018 toen T-Mobile stopte met de Draytek en verder ging met de mediaconverter en Huawei.
In mijn voorgaande vraagstelling had ik dit ook al verwerkt gezien ik dan nog met een probleempje zit.
Maar als ik dus die SC SC kabel koop hoe ga ik dan naar LC op bijvoorbeeld de 39135 van FS.com of mijn reeds aanwezige SFP+ modules van UBNT?
Of is er een SFP module met SC die jullie kunnen aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11
Cablekevin schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:25:
Of is er een SFP module met SC die jullie kunnen aanbevelen?
Je kunt dus beter een SC naar LC kabel kopen. Gewoon op fs.com voor € 1,50 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met een T-Mobile tv pakket, op hoeveel Mbits worden de kanalen op uitgezonden als je glasvezel bij T-Mobile neemt? Werken de tv-kastjes net zoals bij de KPN goed zonder vastlopers, het bufferen of artifacts in het beeld, en kun je ook met het basispakket live pauzeren of moet je daarvoor extra kosten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:04:
Voor de mensen met een T-Mobile tv pakket, op hoeveel Mbits worden de kanalen op uitgezonden als je glasvezel bij T-Mobile neemt? Werken de tv-kastjes net zoals bij de KPN goed zonder vastlopers, het bufferen of artifacts in het beeld, en kun je ook met het basispakket live pauzeren of moet je daarvoor extra kosten betalen?
De meeste van jouw vragen zijn al meerdere malen voorbij gekomen in het topic. Wat heb je tot nu toe al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Als neuroot heb ik ook altijd graag hardware als backup. Gebruik de media-converter van T-Link MC220L.
Zit alleen met de spf module. Op fs.com staam er zoveel dat ik dus echt niet zou weten welke ik moet hebben

Advies en links naar de juiste voor gebruik wordt op voorhand gewaardeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Cablekevin schreef op zondag 3 februari 2019 @ 23:13:
Ubiquiti UF-SM-1G-S (1310/1550nm)

Alleen moet ik nog het juiste fiber patchkabel kopen.
Ik heb de TK01, dan moet ik blijkbaar SC/APC naar LC/PC hebben, maar welke dat is op FS.com. Er is zoveel keus :).

zie deze reactie DJSmiley in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 09:34
Soundwork schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:24:
[...]

Ik heb de Edgerouter 4 nu draaien met T-Mobile Thuis via Glasoperator (is ODF netwerk).
Dat werkt prima. Waar je op moet letten is dat bij de Edgerouter 4 de speed en duplex op "auto" moet laten staan, anders komt je lijn niet op. Qua SFP heb ik niet de Draytek BiDi gebruikt, maar een SFP van Ubiquity zelf, de UF-SM-1G-S. Daarbij heb ik dus ook een andere glasvezelkabel gekocht (UPC/SC naar UPC/LC).

De rest kan je instellen zoals in de post getoond wordt zoals de NAT en VLAN instellingen.
Binnen drie weken heb ik mijn nieuwe abonnement bij T-mobile 750/750.
Dus ik heb deze nodig voor mijn edgerouter 4. Klopt dat?
pricewatch: Ubiquiti UF-SM-1G-S (2pack)
en
https://www.fs.com/de-en/products/40214.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

DancePlaza schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:27:
[...]

Ubiquiti UF-SM-1G-S (1310/1550nm)

Alleen moet ik nog het juiste fiber patchkabel kopen.
Ik heb de TK01, dan moet ik blijkbaar SC/APC naar LC/PC hebben, maar welke dat is op FS.com. Er is zoveel keus :).

zie deze reactie DJSmiley in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Dat is het probleem idd. Ik heb met customerservice van FS.com het volgende besteld: 40492, 40441, 22332, 75339.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 18:57
Ik zit nu op het KPN/Reggefiber netwerk. Hun wholesale geeft aan dat 524Mbit geleverd kan worden, maar TMobile zegt 750 te kunnen. Als ik dit afneem kan ik dan ook echt 750 verwachten?

Zo ja, dan kan ik KPN dumpen , TV nemen van Ziggo, en van die achterlijke decoders af.

[ Voor 19% gewijzigd door Cilph op 05-02-2019 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Cilph schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:09:
Ik zit nu op het KPN/Reggefiber netwerk. Hun wholesale geeft aan dat 524Mbit geleverd kan worden, maar TMobile zegt 750 te kunnen. Als ik dit afneem kan ik dan ook echt 750 verwachten?

Zo ja, dan kan ik KPN dumpen , TV nemen van Ziggo, en van die achterlijke decoders af.
Een stukje terug ging het over de performance die je mag verwachten, deze mag schijnbaar 20% afwijken. Even de laatste pagina's terug lezen, mogelijk staat daar een bronvermelding bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:06

Als T-Mobile dat zegt dan ja. Die check is tegenwoordig (denk ik) alleen gebaseerd op het KPN WBA portfolio en dat gaat momenteel niet harder als 500Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36

maar TMobile zegt 750 te kunnen. Als ik dit afneem kan ik dan ook echt 750 verwachten?

Ja.
In jouw geval heeft T-Mobile zelf apparatuur staan in jouw POP, daar word je dan op gepatcht.
Waar T-Mobile zelf geen apparatuur in de POP heeft staan leveren ze via KPN WBA apparatuur en dat gaat tot 500Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 18:57
Hoppa, das dan goed nieuws. Later eens mijn totaalplaatje uitrekenen en kijken of ik nog een Reggefiber NT kan opgraven. En nog even alle 170 paginas nalezen om te kijken of het een beetje stabiele verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:10:
Hallo,

Als neuroot heb ik ook altijd graag hardware als backup. Gebruik de media-converter van T-Link MC220L.
Zit alleen met de spf module. Op fs.com staam er zoveel dat ik dus echt niet zou weten welke ik moet hebben

Advies en links naar de juiste voor gebruik wordt op voorhand gewaardeerd..
Niemand die enig idee heeft welke module dat moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:56:
[...]

Niemand die enig idee heeft welke module dat moet zijn?
Als je iets naar boven scrolt naar 4 februari om 22:21 dan zie je wat een andere Tweaker in overleg met fs.com heeft besteld. Artikelnummer 75339 is een SFP module.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 06-02-2019 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
tayram schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:05:
[...]

Binnen drie weken heb ik mijn nieuwe abonnement bij T-mobile 750/750.
Dus ik heb deze nodig voor mijn edgerouter 4. Klopt dat?
en
https://www.fs.com/de-en/products/40214.html
De SFP waar je naar verwijst klopt. Echter de fiber patchcable niet. Je hebt een patch kabel nodig met 2 vezel, niet met 2. Ik heb overigens niet bij FS.com besteld, maar als je daar gaat bestellen denk ik eerder dat je deze nodig hebt:

https://www.fs.com/de-en/products/41663.html
of
https://www.fs.com/de-en/products/40459.html

Afhankelijk welk type FTU je hebt. Ik heb de uFTU (2 twee naast elkaar, en daar zit ik op de A-Vezel wat UPC geslepen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:55:
[...]

Als je iets naar boven scrolt naar 4 februari om 22:21 dan zie je wat een andere Tweaker in overleg met fs.com heeft besteld. Artikelnummer 75339 is een SFP module.
Die schreef: het volgende besteld: 40492, 40441, 22332, 75339.

Vandaar mijn herhaalde vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
Soundwork schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:31:
[...]

De SFP waar je naar verwijst klopt. Echter de fiber patchcable niet. Je hebt een patch kabel nodig met 2 vezel, niet met 2. Ik heb overigens niet bij FS.com besteld, maar als je daar gaat bestellen denk ik eerder dat je deze nodig hebt:

of
https://www.fs.com/de-en/products/40459.html

Afhankelijk welk type FTU je hebt. Ik heb de uFTU (2 twee naast elkaar, en daar zit ik op de A-Vezel wat UPC geslepen is)
Sorry dat ik lastig ben. Ik heb de TK01 FTU. SFP module komt morgen binnen. Welke patch kabel heb ik dan nodig? Die kan ik ook alvast bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
tayram schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:56:
[...]

Sorry dat ik lastig ben. Ik heb de TK01 FTU. SFP module komt morgen binnen. Welke patch kabel heb ik dan nodig? Die kan ik ook alvast bestellen.
Deze:

En qua SFP moet je de versie hebben met de blauwe hendel.

[ Voor 8% gewijzigd door Soundwork op 06-02-2019 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
Soundwork schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:03:
[...]

Deze:

En qua SFP moet je de versie hebben met de blauwe hendel.
Ok. Ik begrijp het. (denk ik)
pricewatch: Ubiquiti UF-SM-1G-S (2pack) (deze besteld is onderweg)

Dus SFP met de blauwe hendel kan ik in de Edgerouter 4 doen. En patchkabel van TK01 FTU naar SFP module. En de SFP module met de gele hendel buiten gebruik. Toch? Waar kan ik deze patchkabel bestellen in Nederland? Weet je dat ook toevallig? Voor 1,69 euro wil ik niet 8 euro verzendkosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
tayram schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:42:
[...]

Dus SFP met de blauwe hendel kan ik in de Edgerouter 4 doen. En patchkabel van TK01 FTU naar SFP module. En de SFP module met de gele hendel buiten gebruik. Toch? Waar kan ik deze patchkabel bestellen in Nederland? Weet je dat ook toevallig? Voor 1,69 euro wil ik niet 8 euro verzendkosten betalen.
Dat maakt niet zoveel uit waar je hem besteld, maar boven de 10 Euro ga je toch uitkomen.
En ja, de SFP met gele hendel gebruik je niet. Kan je in de verpakking laten zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Soundwork op 06-02-2019 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
Soundwork schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:44:
[...]

Dat maakt niet zoveel uit waar je hem besteld, maar boven de 10 Euro ga je toch uitkomen.
En ja, de SFP met gele hendel gebruik je niet. Kan je in de verpakking laten zitten.
Heel erg bedankt voor alle informatie (y) Dan ga ik de patchkabel gewoon bestellen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 15:04
Grote landelijke storing nu. Even kijken hoe snel ze het gaan oplossen. Info voorziening is wel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:15
Baze schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:04:
Grote landelijke storing nu. Even kijken hoe snel ze het gaan oplossen. Info voorziening is wel slecht.
Hier (7415BH) werkt alles de hele dag al hoor

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Laatst online: 24-09 14:47
Zal wel WBA vs ODF zijn. Hier knalde alles er rond 16:30 uit en ligt het er ook nog steeds uit. Gezien de meldingen op AlleStoringen is dat in een groot deel van het land het geval en ook bij andere providers die leveren via hetzelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0p
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 18:41
Baze schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:04:
https://community.t-mobil...bij-t-mobile-thuis-309132 wba problemen waren het dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Wel apart dat ik twee meldingen uit '036' in dat topic zie. Zoals (bijna) gewoonlijk helemaal geen last gehad hier ... Edit: zou Almere Hout kunnen zijn zo te zien.

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 07-02-2019 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:57
Overgestapt van KPN VDSL (waar ik de USG achter het modem had hangen), maar T-Mobile glasvezel met een Huawei modem. Ik wil nu mijn setup (Unifi USG, switch, cloud key en AP) gebruiken zonder het Huawei modem.

Voordeel is dus dat ik een direct bruikbare UTP heb en geen SFP in mijn switch hoef te drukken. Nadeel is dat ik er qua config niet uit kom aangezien de meeste posts niet uitgaan van een Huawei modem.

- Vanuit de converter prik ik de UTP kabel in de WAN van de USG
- Vanuit de LAN1 ga ik naar mijn Unifi switch, waar ook de AP en cloud key op zitten.
- USG heeft een internet verbinding door dat ik op de WAN1 vlan 300 heb aangegeven (
hemigidius in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" )
- De rest van de setup heeft geen internet op dit moment
- Op basis van deze post https://community.ubnt.co...-Thuis-fiber/td-p/2008849 , heb ik de VLANs aangemaakt. Maar aangezien ik vanuit de cloudkey geen trunk kan maken op de USG heb ik hier nu niks aan?

Uitdaging is dat ik nu dus spaak loop met de rest van de config. De afgelopen dagen heb ik al meerdere keren de boel gereset omdat ik er niet meer uit kwam en ik wil het nu wel een keertje werkend krijgen. :'(

Volgens mij moet ik via de commandline de LAN1 op de USG ook in VLAN300 zetten. Vervolgens de switchpoort tussen de USG en Unifi switch ook in 300? Of zit ik helemaal verkeerd? :X 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je hoeft helemaal niets te doen op de commandline, gewoon vlan300 invullen op de WAN poort. Meer zou het niet moeten zijn. Je hoeft verder geen vlans aan te maken. Tenzij je daar een specifieke reden voor hebt?

Zie ook: Mr. Jinx in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:57
Nah, ik snap er geen bal van. Zou zweren dat ik het al een keer op die manier had geprobeerd. Alles werkt nu in elk geval. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

new_guy schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:35:
Nah, ik snap er geen bal van. Zou zweren dat ik het al een keer op die manier had geprobeerd. Alles werkt nu in elk geval. _/-\o_
Het is een beetje een kwestie van timing. Wat ik vaak fout zie gaan is dat mensen op het default vlan (vlan1) hun dhcp-client draaien en ook nog een vlan 300 hebben. Maar: die dhcp-client komt pas na het aanmaken van vlan 300, en hoort thuis in vlan 300.

Maak een backup van je config. ;)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
burne schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 00:13:
[...]

Het is een beetje een kwestie van timing. Wat ik vaak fout zie gaan is dat mensen op het default vlan (vlan1) hun dhcp-client draaien en ook nog een vlan 300 hebben. Maar: die dhcp-client komt pas na het aanmaken van vlan 300, en hoort thuis in vlan 300.

Maak een backup van je config. ;)
Klopt en zeker bij Ubiquiti spullen is dat het geval. Als je KPN operators hebt (Telfort, KPN zelf, XS4ALL) moet je zelfs je PPPoE over je VLAN zetten waarop internet zit. Die extra "schakel" hebben we bij T-Mobile geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-03 02:12
*knip*. Crossposten is niet toegestaan, graag hier verder: Netgear r7000.

[ Voor 91% gewijzigd door rens-br op 10-02-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinquin21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 12:36
Wat is de beste, snelste, juiste of goedkoopste manier om over te stappen van WBA naar ODF ?
Heeft iemand hier ervaring mee en hoelang was de downtime ?

Ik zit nu op het WBA netwerk met een 50/50 verbinding en wil een 750/750 verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:45
pinquin21 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 00:13:
Wat is de beste, snelste, juiste of goedkoopste manier om over te stappen van WBA naar ODF ?
Heeft iemand hier ervaring mee en hoelang was de downtime ?

Ik zit nu op het WBA netwerk met een 50/50 verbinding en wil een 750/750 verbinding.
Twee jaar geleden overgestapt van KPN naar T-Mobile (ODF), was binnen een dag in orde. In ochtend signaal eraf, eind van de middag kwam Gideon glasvezel fixen in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rub147 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 07:14:
[...]

Twee jaar geleden overgestapt van KPN naar T-Mobile (ODF), was binnen een dag in orde. In ochtend signaal eraf, eind van de middag kwam Gideon glasvezel fixen in huis.
Dat is vanaf een andere provider. Dat gaat prima. Maar binnen T-Mobile overstappen van het ene netwerk naar het andere wordt niet ondersteund. Dan zou je eerst alles moeten opzeggen en als het eenmaal is afgesloten, dan pas een nieuwe order inschieten.
Het is idioot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:45
Barre73 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 07:17:
[...]

Dat is vanaf een andere provider. Dat gaat prima. Maar binnen T-Mobile overstappen van het ene netwerk naar het andere wordt niet ondersteund. Dan zou je eerst alles moeten opzeggen en als het eenmaal is afgesloten, dan pas een nieuwe order inschieten.
Het is idioot...
Ah, daar was ik mij niet bewust van, wat een modern iets zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
Ik heb dus T-mobile thuis 750/750, haal altijd rond of boven die snelheid, enkel mijn ping in games enzo, blijft altijd boven de 10 eigenlijk.
Ik had wel verwacht dat dat zo rond de 4/5 zou zitten (net als andere mensen met glasvezel)
Valt hier wat aan te doen?
Ik heb gewoon het standaard Huawei router, met een Cat6 kabel erachter naar mijn pc toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
234FaTaLiTy schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:06:
Ik had wel verwacht dat dat zo rond de 4/5 zou zitten (net als andere mensen met glasvezel)
Valt hier wat aan te doen?
Wat voor ping meet je buiten games?
Wat merk je van deze hogere ping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
ANdrode schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:32:
[...]

Wat voor ping meet je buiten games?
Wat merk je van deze hogere ping?
1. 9-15 zo'n beetje.
2. niets. is gewoon een getalletje wat me in de weg staat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
234FaTaLiTy schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:46:
[...]

1. 9-15 zo'n beetje.
2. niets. is gewoon een getalletje wat me in de weg staat :')
Ik zie buiten games een ping van +- 7ms tot de AMS-IX (ODF). Een deel zal in mijn geval in afstand zitten. Ping is inderdaad net wat hoger dan XS4ALL:
Overgang XS4ALL - T-Mobile Thuis glasvezel ODF

Je ziet hier ook wat ruis in doordat mijn verbinding gebruikt wordt. Wel erg erg beperkt omdat ik met QoS mijn verkeer regel (en omdat T-Mobile dit netter doet dan KPN/Ziggo/XS4ALL).

Praktische impact van hogere ping is voor mij ook nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
@ANdrode yes, een vriend van me die bij mij in het dorp woont maar een andere ISP heeft (ik meen telfort?) die haalt op dezelfde server een ping van 4 a 5.
Daarom vroeg ik het me gewoon af.
Als er niets aan te veranderen is, laat ik het lekker zo, ik maak me er ook niet druk om.
Het lijkt me vooral fijner als ik zelf nog eens een servertje host dat mensen in mijn server ook van lagere pings kunnen genieten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:14
234FaTaLiTy schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:50:
@ANdrode yes, een vriend van me die bij mij in het dorp woont maar een andere ISP heeft (ik meen telfort?) die haalt op dezelfde server een ping van 4 a 5.
Daarom vroeg ik het me gewoon af.
Als er niets aan te veranderen is, laat ik het lekker zo, ik maak me er ook niet druk om.
Het lijkt me vooral fijner als ik zelf nog eens een servertje host dat mensen in mijn server ook van lagere pings kunnen genieten ^^
Het hangt er maar net van af hoe T-Mobile de routering heeft lopen in vergelijking met de andere provider. Dan zou je op beide verbindingen een traceroute kunnen doen om te kijken hoeveel hops T-Mobile heeft in vergelijking met zijn provider. Het is leuk om te zien welke route je verkeer aflegt, maar je kan er verder weinig aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
krakendmodem schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:07:
[...]
Het hangt er maar net van af hoe T-Mobile de routering heeft lopen in vergelijking met de andere provider. Dan zou je op beide verbindingen een traceroute kunnen doen om te kijken hoeveel hops T-Mobile heeft in vergelijking met zijn provider. Het is leuk om te zien welke route je verkeer aflegt, maar je kan er verder weinig aan veranderen.
Bij T-Mobile zit het grootste deel van de latency in de link tussen de eerste router en de router vlak bij de AMS-IX. Er worden veel verschillende transit providers gebruikt (HE, Cogent, Telia, Vodafone/CW, NTT, mogelijk meer)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$ traceroute ivi.uva.nl
traceroute to cms-prd-www.lb.uva.nl (145.18.12.36), 64 hops max, 52 byte packets
 1  router.lan (192.168.1.1)  0.590 ms  0.353 ms  0.178 ms
 2  1-3-201-31.ftth.glasoperator.nl (31.201.3.1)  2.642 ms  2.529 ms  2.385 ms
 3  10.10.80.149 (10.10.80.149)  7.225 ms  7.165 ms  7.060 ms
 4  ae2.jnr02.asd002a.surf.net (80.249.208.34)  8.098 ms  8.100 ms  7.973 ms
 5  uva-100g.customer.surf.net (145.145.18.14)  7.957 ms  8.073 ms  8.063 ms
 6  ae32.wcw-r4.net.uva.nl (145.18.255.138)  7.725 ms  7.806 ms
    ae31.wcw-r4.net.uva.nl (145.18.255.150)  8.381 ms
 7  cms-prd-www.lb.uva.nl (145.18.12.36)  7.739 ms  7.715 ms  7.753 ms

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:47
Is het nu eigenlijk zo dat je met 2 mobiele abonnementen ook 2x van een snelheidupgrade voor thuis mag genieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeyluke
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-08 22:34
J.Thermaltaker schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:32:
Is het nu eigenlijk zo dat je met 2 mobiele abonnementen ook 2x van een snelheidupgrade voor thuis mag genieten?
Nee. Een snelheidsupgrade is onderdeel van het klantvoordeel. Ongeacht het aantal mobiele abonnementen ontvang je eenmaal klantvoordeel. Het is wel zo dat je extra korting krijgt op elk mobiele abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxeszzz
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-08 06:35
Misschien een gekke vraag, maar ik krijg binnenkort glasvezel 200mbit van T-mobile. Momenteel heb ik volgens mij een cat 7 kabel lopen van me pc naar mijn modum. Is het zo dat ik nu een soort van "glasvezel" kabel nodig heb van mijn pc naar de modem of kan ik gewoon de CAT 7 kabel gebruiken zonder verlies van enige snelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-09 19:18
foxeszzz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:14:
Misschien een gekke vraag, maar ik krijg binnenkort glasvezel 200mbit van T-mobile. Momenteel heb ik volgens mij een cat 7 kabel lopen van me pc naar mijn modum. Is het zo dat ik nu een soort van "glasvezel" kabel nodig heb van mijn pc naar de modem of kan ik gewoon de CAT 7 kabel gebruiken zonder verlies van enige snelheid?
Vanaf je router gaan er gewoon netwerkkabels (of wifi) door de rest van het huis. Dus gewoon 1GBit/s netwerk. Dat moet ruim toereikend zijn voor 200mbit.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36
foxeszzz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:14:
Die kan je gebruiken, cat5e en hoger UTP kabels volstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

tayram schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:42:
[...]

hoe heb jij de patchkit kabel vervangen wat op de TK01 FTU zit? volgens mij moet ik de kabel op de patch kit vervangen om dit werkend te krijgen. Ik heb via amazon.de deze aangeschaf voor 6,85 inc verzend (prime)

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saltysalt
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 08:43
Beste Tweakers,

Ik krijg binnenkort glasvezel van t-mobile thuis. Geen flauw idee of het een Draytek of Huawei wordt trouwens. Ik ben nu aan het orienteren of ik een ubiquiti of een mikrotik wil. Ik heb trouwens geen issues met zaken configureren over de cli liever zelfs.

pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP
pricewatch: MikroTik RB4011iGS+5HacQ2HnD-IN

Hebben jullie wat pro's en of cons voor het kiezen van een van de twee?. Ik lees wel dat Ubiquiti betere AP's heeft dan Mikrotik. Andere suggesties zijn ook prima.Thanks guys.

p.s: Ik zou het wel prettig vinden om gelijk l3 vanuit de router te kunnen doen, zodat ik geen l3 switches hoef aan te schaffen.

[ Voor 10% gewijzigd door Saltysalt op 20-02-2019 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:32
Saltysalt schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:30:
Beste Tweakers,

Ik krijg binnenkort glasvezel van t-mobile thuis. Geen flauw idee of het een Draytek of Huawei wordt trouwens. Ik ben nu aan het orienteren of ik een ubiquiti of een mikrotik wil. Ik heb trouwens geen issues met zaken configureren over de cli liever zelfs.

Hebben jullie wat pro's en of cons voor het kiezen van een van de twee?. Ik lees wel dat Ubiquiti betere AP's heeft dan Mikrotik. Thanks guys.
Ik zal het voor je verklappen; Huawei.

Tja, mijn persoonlijke keus is Unifi. Maar dat hangt van je situatie af.
- Hoeveel geld wil je eraan besteden?
- Hoe stabiel moet het zijn?
etc

Ik wou iets wat redelijk plug n play was maar waar ik wel veel zelf in kan aanpassen en verbeteren. Niet teveel geld kwijt zijn, ik wil niet voor mijn hobby elke dag lekker in de CLI zitten om mijn netwerk te verbeteren. En de rest van mijn gezin moet er geen last van hebben :9

Voor mij had de Microtik dus geen toegevoegde waarde terwijl de prijs wel fors duurder is.

Beide opties zijn natuurlijk prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Kodess op 20-02-2019 11:42 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saltysalt
Kodess schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:41:
[...]

Ik zal het voor je verklappen; Huawei.

Tja, mijn persoonlijke keus is Unifi. Maar dat hangt van je situatie af.
- Hoeveel geld wil je eraan besteden?
- Hoe stabiel moet het zijn?
etc

Ik wou iets wat redelijk plug n play was maar waar ik wel veel zelf in kan aanpassen en verbeteren. Niet teveel geld kwijt zijn, ik wil niet voor mijn hobby elke dag lekker in de CLI zitten om mijn netwerk te verbeteren. En de rest van mijn gezin moet er geen last van hebben :9

Beide opties zijn natuurlijk prima.
Budget is geen supergroot issue ik heb natuurlijk geen overprovisioning nodig, maar ik wil wel prima apparatuur :). De waf of de gaf is voor mij op dit moment geen probleem. Geen top model dus wel maar wel graag de features :p

Ik ga er later een whitebox clustertje inhangen( plan is nu 2 odroid h2's). Pfense's vm's, selk stack, security onion dat soort meuk. Storage clustertje op basis van glusterfs en odroids. Op dit moment heb ik alles in docker containers op raspberry pi's hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
Beste Tweakers,

Hebben jullie wat pro's en of cons voor het kiezen van een van de twee?. Ik lees wel dat Ubiquiti betere AP's heeft dan Mikrotik. Andere suggesties zijn ook prima.Thanks guys.

p.s: Ik zou het wel prettig vinden om gelijk l3 vanuit de router te kunnen doen, zodat ik geen l3 switches hoef aan te schaffen.
Het is een scheve vergelijking tussen de twee apparaten.

De Ubiquiti X SFP is een goedkoop type terwijl de Mikrotik RB4011 een veel duurder type is.
De Ubiquiti kan je beter vergelijken met een Mikrotik rb760igs.

Als je dan een vergelijking maakt, zou (voor wat ik heb uitgezocht) de Mikrotik een betere performance halen voor een vergelijkbare prijs.

Toevallig ben ik hier ook naar aan het kijken (in mijn geval in combinatie met KPN).

Op beide kan je uiteraard een accesspoint van Ubiquiti hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Beste Tweakers,

Dit is de Mikrotik waar je mee moet vergelijken hEX POE

Ik heb de edgerouter binnen een week teruggestuurd en deze Mikrotik gehaald. Die voedt middels POE ook nog eens 2 Unifi In-Walls APs en een Netgear switch. Ideaal en bloedsnel. Goedkoper ook dan de Edgerouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saltysalt
Jazco2nd schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:56:
[...]

Dit is de Mikrotik waar je mee moet vergelijken hEX POE

Ik heb de edgerouter binnen een week teruggestuurd en deze Mikrotik gehaald. Die voedt middels POE ook nog eens 2 Unifi In-Walls APs en een Netgear switch. Ideaal en bloedsnel. Goedkoper ook dan de Edgerouter.
Oef dat is prima spul. Kan het fatsoenlijke layer3 routing? Goeie suggestie van die wall-in ap's trouwens. Ondersteunen die vlan tagging en trunking? Welke switch heb je trouwens? Ik denk dat ik hiermee al aardig op weg geholpen ben ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Saltysalt schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:14:
[...]

Oef dat is prima spul. Kan het fatsoenlijke layer3 routing? Goeie suggestie van die wall-in ap's trouwens. Ondersteunen die vlan tagging en trunking? Welke switch heb je trouwens? Ik denk dat ik hiermee al aardig op weg geholpen ben ook!
Ik weet niet wat layer3 routing is. Vlan geen idee of je daar een Unifi Controller 24/7 moet hebben draaien (kan bijvoorbeeld op je Nas), dat heb ik niet. Vlan ken ik alleen als router functie (de hEX POE kan het allemaal, draait op RouterOS).

Het draait nu bijna 6 maanden non stop uptime. Sinds het configureren de eerste paar weken heb ik nooit meer iets aan de Mikrotik gedaan. Ondanks veel gebruik, ook torrents enzo.

Deze wall ap bedoel ik. Ik moest wel het loze gat in de muur (nieuwbouw) aanpassen om het passend te maken maar ben uiteindelijk heel tevreden. Heb er dus 2, beide gevoed door de Mikrotik middels Poe+. Ik heb een rechthoekige woning. Een AP aan elke korte zijde.

Voor de genoemde Mikrotik heb ik de 96 watt adapter aangeschaft. De geleverde adapter levert te weinig stroom voor Poe+. Er is ook een 72w variant.

Deze switch in mijn audio meubel (ook weer via de Mikrotik middels Poe+ gevoed, 24m afstand) ipv een vergelijkbare Mikrotik omdat hij zuiniger zou zijn en vrijwel plug&play. Receiver, Chromecast Ultra, Vero4K op aangesloten en in de toekomst een game console.
In het meubel is het warm en slechte warmte afvoer. De Netgear is van metaal, dat leek me handig voor de warmte afvoer. Dat was ook doorslaggevende keuze maar in jouw geval is een Mikrotik switch misschien juist de beste keuze.

Werkt allemaal super. Door het hele huis perfecte verbinding en dus nergens gekloot met voedingadapters (blijft raar om voor te stellen hoe alles zijn stroom krijgt). Haal sowieso overal via wifi de maximale snelheid van mijn T-Mobile abonnement (100mbit).

In het Mikrotik topic (en dit topic) zoeken op mijn naam en dan vind je de instructies voor het instellen. Dat gaat tegenwoordig eenvoudig doordat default al een hoop is ingesteld.

[ Voor 11% gewijzigd door Jazco2nd op 20-02-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saltysalt
Jazco2nd schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:37:
[...]

Ik weet niet wat layer3 routing is. Vlan geen idee of je daar een Unifi Controller 24/7 moet hebben draaien (kan bijvoorbeeld op je Nas), dat heb ik niet. Vlan ken ik alleen als router functie (de hEX POE kan het allemaal, draait op RouterOS).

Het draait nu bijna 6 maanden non stop uptime. Sinds het configureren de eerste paar weken heb ik nooit meer iets aan de Mikrotik gedaan. Ondanks veel gebruik, ook torrents enzo.

Deze wall ap bedoel ik. Ik moest wel het loze gat in de muur (nieuwbouw) aanpassen om het passend te maken maar ben uiteindelijk heel tevreden. Heb er dus 2, beide gevoed door de Mikrotik middels Poe+. Ik heb een rechthoekige woning. Een AP aan elke korte zijde.

Voor de genoemde Mikrotik heb ik de 96 watt adapter aangeschaft. De geleverde adapter levert te weinig stroom voor Poe+. Er is ook een 72w variant.

Deze switch in mijn audio meubel (ook weer via de Mikrotik middels Poe+ gevoed, 24m afstand) ipv een vergelijkbare Mikrotik omdat hij zuiniger zou zijn en vrijwel plug&play. Receiver, Chromecast Ultra, Vero4K op aangesloten en in de toekomst een game console.
In het meubel is het warm en slechte warmte afvoer. De Netgear is van metaal, dat leek me handig voor de warmte afvoer. Dat was ook doorslaggevende keuze maar in jouw geval is een Mikrotik switch misschien juist de beste keuze.

Werkt allemaal super. Door het hele huis perfecte verbinding en dus nergens gekloot met voedingadapters (blijft raar om voor te stellen hoe alles zijn stroom krijgt). Haal sowieso overal via wifi de maximale snelheid van mijn T-Mobile abonnement (100mbit).

In het Mikrotik topic (en dit topic) zoeken op mijn naam en dan vind je de instructies voor het instellen. Dat gaat tegenwoordig eenvoudig doordat default al een hoop is ingesteld.
Yeah zal de switch op layer3 routing voor intervlan meuk nodig hebben. De router support het wel las ik. Dit is, zodat ik binnen mijn eigen netwerk verschillende vlans kan configureren. Gastennetwerk op bijv 192.168.5.0/24, mijn servers bijvoorbeeld op 192.168.1.4.0/24 en IOT op 192.168.3.0/24.

De situatie kan ik dusdanig inrichten dan dat bijvoorbeeld mijn IOT niet bereikbaar is voor het gasten vlan, maar wel voor het server vlan. Eveneens zou ik bijvoorbeeld wel een specifiek IP benaderbaar kunnen maken vanuit het vlan bijvoorbeeld de plex server oid. Dit kan door een combinatie van acces control lists en of andere fancy stuff, maar geen idee in hoeverre ik dat op de mikro kan instellen.

Goeie suggestie van de power adapter trouwens. Welke had je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Saltysalt schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:14:
[...]

Kan het fatsoenlijke layer3 routing?
RouterOS is eigenzinnig maar het kan alles wat je verwacht. Voor sommige hardware van Mikrotik kun je ook nog kiezen voor SwitchOS wat extreem kaal is en enkel switching doet.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Saltysalt schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:56:
[...]

Yeah zal de switch op layer3 routing voor intervlan meuk nodig hebben. De router support het wel las ik. Dit is, zodat ik binnen mijn eigen netwerk verschillende vlans kan configureren. Gastennetwerk op bijv 192.168.5.0/24, mijn servers bijvoorbeeld op 192.168.1.4.0/24 en IOT op 192.168.3.0/24.

De situatie kan ik dusdanig inrichten dan dat bijvoorbeeld mijn IOT niet bereikbaar is voor het gasten vlan, maar wel voor het server vlan. Eveneens zou ik bijvoorbeeld wel een specifiek IP benaderbaar kunnen maken vanuit het vlan bijvoorbeeld de plex server oid. Dit kan door een combinatie van acces control lists en of andere fancy stuff, maar geen idee in hoeverre ik dat op de mikro kan instellen.

Goeie suggestie van de power adapter trouwens. Welke had je gekocht?
Aha, dat moet ik ook instellen dan, erg handig.
Ik ging voor de officiële. Die was via Amazon.de indertijd het voordeligst.. €39.80.
Typenummer: Mikrotik M-POE-PS-48V-96W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tayram
DancePlaza schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:08:
[...]

hoe heb jij de patchkit kabel vervangen wat op de TK01 FTU zit? volgens mij moet ik de kabel op de patch kit vervangen om dit werkend te krijgen. Ik heb via amazon.de deze aangeschaf voor 6,85 inc verzend (prime)
https://www.fs.com/products/11894.html
https://www.fs.com/products/41664.html

Ik heb alleen maar de converter afgehaald. Met de koppel stuk (11894) heb ik de patch kabel (41664) aangesloten van TK01 naar de blauwe SFP module van Ubiquiti. Ik heb zelf een Edgerouter 4. Alles werkt prima zonder converter. Heb nu nog KPN glasvezel en vanaf maandag stap ik over naar T-mobile glasvezel.

https://imgur.com/a/nk0ThiF
https://imgur.com/a/I4dt19D
https://imgur.com/a/GWnbDky

[ Voor 4% gewijzigd door tayram op 20-02-2019 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 20:56
joenevd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:54:
Iemand hier de app gesideload naar android tv?

Ik heb hem geïnstalleerd op de shield, maar kan het verder niet testen omdat ik geen account heb.

De app werkt hier perfect op de HiMedia Q10 Pro. Gewoon downloaden in Play store en en met je tv gegevens inloggen. Ik gebruik wel een air mouse.

[ Voor 6% gewijzigd door WhySoSerious? op 22-02-2019 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb zojuist mijn TV abonnement opgezegd en verlengt met 1 jaar van 50 naar 100Mbit.
Ik betaal de eerste 6 maand €28,80 en daarna €36,- of na 6 maand zet ik hem weer terug naar 50Mbit en betaald ik weer €33,-

Maar nu komt hij. Ik haal over mijn wifi internet in het netwerk nooit geen 100Mbit maar meestal zo rond de 60Mbit (als ik van de laptop draadloos wat kopieer naar de nas). Nu vroeg ik naar de mogelijkheden en 'technische afdeling' kwam met een T-Mobile 1750E repeater aan. Deze kon je ook bedraad aansluiten op de Draytek Vigor. Op zich is dat een mooie oplossing want ik heb een UTP kabel naar de woonkamer liggen voor data.
Maar nu zit ik de handleiding te bekijken en zie ik dat het juist andersom werkt. Je sluit een apparaat aan op de 1750E en die krijgt dan ethernet en de repeater haalt het signaal uit de lucht. Dat klopt toch? Hij kan gewoon via LAN ales accesspoint fungeren. In de quicksetup quide staat dit niet vermeld, maar wel in de uitgebreide handleiding.

[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 22-02-2019 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
WhySoSerious? schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 01:57:
[...]

De app werkt hier perfect op de HiMedia Q10 Pro. Gewoon downloaden in Play store en en met je tv gegevens inloggen. Ik gebruik wel een air mouse.
Hier werkt de TV App ook goed op de HiMedia Q10 Pro.
Laatst nog profijt van gehad toen er een TV storing was, maar wel Internet had 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 20:56
HereIsTom schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:55:
[...]

Hier werkt de TV App ook goed op de HiMedia Q10 Pro.
Laatst nog profijt van gehad toen er een TV storing was, maar wel Internet had 😉
Ik had eerst een Zidoo 9XS, maar daar kreeg ik alleen zwart beeld. Inderdaad wel makkelijk soms, maar het beeld is natuurlijk wel minder dan via de decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
WhySoSerious? schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:59:
[...]

Ik had eerst een Zidoo 9XS, maar daar kreeg ik alleen zwart beeld. Inderdaad wel makkelijk soms, maar het beeld is natuurlijk wel minder dan via de decoder.
Grappig, ik heb ook een Zidoo X9S, mooi apparaat. Helaas werkt daar bijvoorbeeld de NLZiet app niet op (error 1001). NLZiet wil dit niet supporten (ook zwart beeld). Je zou dan denken dat de Zidoo er niks mee kan omdat zowel de TV Anywhere app als de NLZiet app niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik ben een beetje in de war :P

Ik wil t-mobile glasvezel gaan gebruiken met mijn eigen router. Nu heb ik in dit topic gezien dat er tegenwoordig een mediaconverter meegelverd wordt waardoor ik mijn router gewoon direct aan kan sluiten en alles gewoon werkt zoals ik zou willen.
Maar nu lees ik weer over SFP modules :? Ik weet niet wat dat is en waarom ik dat nodig heb :P

Ik ga overigens alleen internet afnemen, dus televisie zit me niet in de weg. Klopt dan mijn aanname dat ik de router gewoon op de mediaconverter aan kan sluiten of mis ik dan dus nog iets?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:54
tayram schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:21:
[...]

https://www.fs.com/products/11894.html
https://www.fs.com/products/41664.html

Ik heb alleen maar de converter afgehaald. Met de koppel stuk (11894) heb ik de patch kabel (41664) aangesloten van TK01 naar de blauwe SFP module van Ubiquiti. Ik heb zelf een Edgerouter 4. Alles werkt prima zonder converter. Heb nu nog KPN glasvezel en vanaf maandag stap ik over naar T-mobile glasvezel.

https://imgur.com/a/nk0ThiF
https://imgur.com/a/I4dt19D
https://imgur.com/a/GWnbDky
Je hebt nu de verkeerde connector in je SFP gestopt.

Je SFP hoort een LC/PC (blauw) connector te krijgen, jij gebruikt nu een LC/APC (groene) stekker.
Daardoor heb je een 'luchtovergang' (zgn airgap) doordat je iets wat onder 8 graden zit probeert te koppelen op iets wat recht is.

Dat het werkt is omdat de optic voldoende power heeft om 10km te overbruggen. Dan boeit iets extra demping niet, aangezien de vezel meestal <1km is en je dus voldoende overcapaciteit hebt.

Maar je creeert extra demping (En potentieel kans op problemen door een airgap).
LC/PC is een rechte stekker, bij LC/APC zit de vezel onder 8 graden 'afgeknipt' om reflecties te voorkomen.

De juiste kabel moet zijn:
SC/APC naar LC/PC (voor de TK-01 FTU)

https://www.utp-kabel.nl/...l-kabel-sc-apc-lc-1m.html

Afbeeldingslocatie: https://www.utp-kabel.nl/media/catalog/product/cache/5/image/736x460/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/G/V/GV-4146.jpg

Voor de TK-01 zou ik overigens ook liever een koppelbusje zonder 'flaps' gebruiken

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/fCUAAOSw5i5atd7n/s-l300.jpg

Mooier is om gewoon de originele patchcover te pakken en die erop te schuiven, zoals het bedoeld is, ipv een los koppelbusje
( https://www.kpnwebshop.co...patchcover-kit-ftu-tk01/2 ) en daar de juiste kabel in te monteren.
Maverick schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:15:
Ik ben een beetje in de war :P

Ik wil t-mobile glasvezel gaan gebruiken met mijn eigen router. Nu heb ik in dit topic gezien dat er tegenwoordig een mediaconverter meegelverd wordt waardoor ik mijn router gewoon direct aan kan sluiten en alles gewoon werkt zoals ik zou willen.
Maar nu lees ik weer over SFP modules :? Ik weet niet wat dat is en waarom ik dat nodig heb :P

Ik ga overigens alleen internet afnemen, dus televisie zit me niet in de weg. Klopt dan mijn aanname dat ik de router gewoon op de mediaconverter aan kan sluiten of mis ik dan dus nog iets?
Vroeger kreeg je een Draytek met SFP. Dan moest je de SFP in je eigen router plaatsen als je die wou gebruiken.

Tegenwoordig krijg je een mediaconverter en kun je gewoon met koper vanaf de mediaconverter naar je router.

SFP heb je, bij de nieuwere aansluitingen, alleen nodig als je ook van de mediaconverter af wil (Technisch geen noodzaak, hij doet niets, maar vanuit stroomverbruik (2 losse adapters) en tweakgehalte (omdat het kan) zou het een optie zijn

[ Voor 24% gewijzigd door DJSmiley op 26-02-2019 13:28 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie