Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-03 02:12
Mijn vraag
Goedenavond, ik ben dagen bezig om mijn router ais "hoofd" te hebben en de modem van Tmobile als het ware weg te doen. Maar daarvoor moet ik naar de vlan instellingen, maar één zin kan ik niet verwijderen, dat is een zogenaamd 'internet' regel, ik kan het ook niet op draadloos instellen, door bijv 5g in te stellen... er komt helemaal geen internet door zowel WiFi als met kabel..

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-07 07:35
Je geeft te weinig informatie om hiermee te helpen: bedoel je T-Mobile glasvezel of adsl? Die regel ' internet' op je R7000 heb je juist nodig, daarop stel je de juiste VLAN in die je vanuit de provider krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
Glasvezel... Maar op die regel kan ik de draadloos niet instellen bijvoorbeeld 5G, maar hij pakt standaard 2.4g... Maar het hele idee werkt niet bij mij, heb geen internet zowel WiFi als met kabel..,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je iets met amigob2 in "T-mobile draytek router vervangen door eigen router met VPN" ?

Als je al geen internet binnen krijgt, moet je je ook even geen zorgen maken over wel/geen WiFi.

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 10-02-2019 18:49 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
Hieronder mijn instellingen op de R7000 (met T-Mobile glasvezel)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3kmk2RCwzRuOJqNP9jOrQ6Y7/thumb.png

Waarbij VLAN 300 tagged vanaf mijn switch (direct na de mediaconverter) naar de WAN poort van de R7000 wordt gestuurd. Hiermee heb ik op alle kanalen internet (LAN, 2.4 & 5 ghz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Switch? Ik zal wel ouderwets zijn maar als er een NTU in je huis zit (waar glas op binnenkomt), dan prik je normaliter toch de UTP van de NTU direct op je router en niet op een switch?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
MAX3400 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:58:
Switch? Ik zal wel ouderwets zijn maar als er een NTU in je huis zit (waar glas op binnenkomt), dan prik je normaliter toch de UTP van de NTU direct op je router en niet op een switch?
Ik splits eerst op de switch de VLAN's voor internet (300) en IPTV (640). Moet zeggen dat dit al zolang draai dat ik niet precies meer weet wat mijn beweegredenen waren om dit zo op te zetten... :P Het werkt echter stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
BlackLabel01 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:56:
[Afbeelding]

Waarbij VLAN 300 tagged vanaf mijn switch (direct na de mediaconverter) naar de WAN poort van de R7000 wordt gestuurd. Hiermee heb ik op alle kanalen internet (LAN, 2.4 & 5 ghz).
Wat bedoel je met switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
BlackLabel01 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:56:
[Afbeelding]

Hoe kan ik een foto plaatsen? Als nieuwe gast?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 10-02-2019 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Milado schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:05:
[...]

Wat bedoel je met switch?
Hiermee bedoel ik een apparaat als deze. Maar deze info heb ik toen allemaal uit dit topic gehaald. Even zoeken dus! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Milado schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:07:
[...]

Hoe kan ik een foto plaatsen? Als nieuwe gast?
Gewoon via https://imgur.com/upload en dan de link hier plakken (of als je snapt hoe het werkt, de directe URL van de afbeelding embedden tussen [img]-tags). Daarnaast graag je vorige bericht bewerken, in plaats van 2x achter elkaar posten ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
BlackLabel01 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:09:
[...]

Hiermee bedoel ik een apparaat als deze. Maar deze info heb ik toen allemaal uit dit topic gehaald. Even zoeken dus! :)
Hmm oke.. maar jij bent volgens mij een van de weinige die een netgear router heeft met tmobile als provider. Alle topics gaan over een tplink router... Heb jij ook last gehad van een regel die je maar niet weg krijgt op de vlan, van de netgear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, heb dagen op het forum van van tmobile gezeten, en werd geadviseerd naar een netgear forum te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Milado schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:40:
[...]

Hmm oke.. maar jij bent volgens mij een van de weinige die een netgear router heeft met tmobile als provider. Alle topics gaan over een tplink router... Heb jij ook last gehad van een regel die je maar niet weg krijgt op de vlan, van de netgear?
Zonder lullig te doen: mij is het gelukt met info uit dat topic alléén. Ik geef je een screenshot met letterlijk alles dat er in te stellen is op de R7000. Dat je wat meer aanpassingen moet doen aan de situatie vóór de router wanneer je geen gebruik wil maken van de apparatuur van T-Mobile lijkt me evident. Maar wanneer je aan deze missie begint vergaar je enige voorkennis lijkt me? ;)

En nee, ik had geen last van een regel die niet te verwijderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:42

pinda powerrr

Slow down...

Milado schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:50:
Goedenavond

Ik wil graag mijn netgear als hoofd maken, vooral voor het gamen, maar nu heb ik zowel het modem (huawei) en mijn netgear aangesloten, maar heb het gevoel dat alles via het modem gaat, mijn xbox geeft ook dubbele nat typ (gemiddeld). Ik wil gewoon alles via mijn gamingrouter laten gaan, heb alles uitgezocht, nagemaakt maar er komt maar geen internet... Ben ten einde raad, word van topic naar topic geschommeld..
Zit er in de Huawei ook DMZ mogelijkheid? Zo ja, zoek dan even hierop in het topic. Ik gebruik zelf de Draytek en heb mijn router in DMZ staan, dus de Draytek staat alleen aan voor telefonie en als doorgeefluik naar mijn router.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
pinda powerrr schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:06:
[...]

Zit er in de Huawei ook DMZ mogelijkheid? Zo ja, zoek dan even hierop in het topic. Ik gebruik zelf de Draytek en heb mijn router in DMZ staan, dus de Draytek staat alleen aan voor telefonie en als doorgeefluik naar mijn router.
Er zit inderdaad dmz op, wat moet je dan precies doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Milado welkom op Tweakers.

Zoals je wellicht gemerkt hebt voldoet je openingspost en informatievoorziening niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Wil je dus even het volgende toevoegen:
- Wat wil je precies bereiken?
- Wat heb je zelf al gedaan? (Post wat screenshots van je huidige instellingen)
- Bij welke stap ging het mis?
- Hoe zit het nu aangesloten?
- Krijg je foutmeldingen, zo ja welke?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Als laatste heb ik nog even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat zei T-Mobile eigenlijk, toen je hen om hulp vroeg? :) Volgens mij is het anno 2019 gewoon zo, dat men eigen apparatuur mag gebruiken immers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
CH4OS schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:30:
Wat zei T-Mobile eigenlijk, toen je hen om hulp vroeg? :) Volgens mij is het anno 2019 gewoon zo, dat men eigen apparatuur mag gebruiken immers. :)
Je hebt geen klantenservice maar een forum community, en die weten niets af van de netgear, daarom ben ik hier uit gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
[video]https://https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/tmobile-nl/attachment/bbd47cd6-dd20-4eae-8691-48ac3c3cc525.jpg[/video]
rens-br schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:12:
@Milado welkom op Tweakers.

[mbr]Zoals je wellicht gemerkt hebt voldoet je openingspost en informatievoorziening niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Wil je dus even het volgende toevoegen:
- Wat wil je precies bereiken?
- Wat heb je zelf al gedaan? (Post wat screenshots van je huidige instellingen)
- Bij welke stap ging het mis?
- Hoe zit het nu aangesloten?
- Krijg je foutmeldingen, zo ja welke?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Als laatste heb ik nog even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.[/]
Ok duidelijk.

Ik merk met de modem gewoon dat het gamenvertraagd loopt, wat ik altijd heb met de goedkope modems van providers in NL. En dat heb ik totaal niet met de netgear router, voorheen met ziggo kon je de modem nog op bridge mode zetten maar dat kan niet bij deze. Nu heb ik het geprobeerd met netgear en de modem, maar dat botst met de nat typ... en het spel is gewoon vertraagt, inclusief menu’s van spellen.. Ik wou graag op de manier van een mediaconverter doen, via alleen de router, maar ik krijg geen internet, en het regel bij vlan ‘internet’ krijg ik niet weg, ik weet niets eens of dat iets uitmaakt. Heb er de ballen verstand van, zelfs de monteur wist niet dat het mogelijk was..

Dit is trouwens het voorbeeld link(https://community.t-mobil...en-router-met-vlan-297061)

En bij pagina 9 kun je mij reactie incl foto zien hoe de instellingen zijn van mijn router, valt onder hetzelfde naam (Milado)

https://d1uyvls174j03l.cl...eae-8691-48ac3c3cc525.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Milado op 10-02-2019 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Milado schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:44:
Je hebt geen klantenservice maar een forum community, en die weten niets af van de netgear, daarom ben ik hier uit gekomen...
Dan heb je de community niet goed afgestruind of goed gezocht (met bijvoorbeeld Google was dit de eerste hit);
Hoi allemaal,

Je kunt als klant bellen met: 06 - 2400 1200

Vanuit het buitenland: +316-24001200
En als je nog geen klant bent: 0800 - 7123

Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur.
Zaterdag van 09.00 tot 17.30 uur

Voor T-Mobile Thuis kun je bellen met: 0800 - 0092

Openingstijden zijn:
Maandag t/m zaterdag 7:00 - 22:00 uur
Zon- en feestdagen: 9:00-18:00 uur

- Zelf al je zaken regelen via My T-Mobile

- Vind hier het antwoord op je vraag (FAQ)

- Bezoek onze Community en stel een vraag!

- Bezoek onze contactpagina

We staan altijd voor jullie klaar, laat ons dus weten als je ergens tegenaan loopt!
Dus 'alleen een forum-community' gaat er bij mij niet in. Ook staat het telefoonnummer 'gewoon' op hun website vermeld.

EDIT; ik zie dat het plaatje ook niet helemaal lukt, dus komt ie namens TS;
Afbeeldingslocatie: https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/tmobile-nl/attachment/bbd47cd6-dd20-4eae-8691-48ac3c3cc525.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 10-02-2019 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-07 08:09
CH4OS schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:30:
Praktisch iedere provider in Nederland (waaronder T-Mobile Thuis) geeft je gewoon aan dat ze alleen bij hun eigen apparatuur ondersteuning bieden en je verwijzen naar o.a. de community voor hulp bij het instellen van apparatuur van derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Centurius schreef op maandag 11 februari 2019 @ 00:02:
Praktisch iedere provider in Nederland (waaronder T-Mobile Thuis) geeft je gewoon aan dat ze alleen bij hun eigen apparatuur ondersteuning bieden en je verwijzen naar o.a. de community voor hulp bij het instellen van apparatuur van derden.
Als dat zo is, dan gaan ISP's in tegen de afspraken die gemaakt zijn er omtrent. Dus lekker goedkoop afschepen van de ISP's. ;)

Zie ook reviews: Zelf een thuismodem kiezen: gaat het dan toch nog gebeuren?

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 11-02-2019 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Smith
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 15:06

Bart_Smith

Network/System Admin

CH4OS schreef op maandag 11 februari 2019 @ 00:03:
[...]
Als dat zo is, dan gaan ISP's in tegen de afspraken die gemaakt zijn er omtrent. Dus lekker goedkoop afschepen van de ISP's. ;)

Je kan niet verwachten dat een ISP alle modem/routers gaan ondersteunen, Ze leveren een werkend netwerk op en als jij deze aanpast, draag jij ook de verandwoordelijkheid.

We proberen hem zo goed mogelijk te helpen op het T-Mobile Thuis forum, maar er is enige kennis van zaken nodig.

Misschien dat iemand hier een stappen plan kan maken vanuit DEZE link, en vertaald naar het Nederlands.
Ik heb geen idee hoe het interface in elkaar zit van een R7000, net als de provider :)
De T-Mobile VLAN settings zijn :
VLAN 300 Internet
VLAN 640 IPTV

[ Voor 6% gewijzigd door Bart_Smith op 11-02-2019 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:18

Pierre

Van nature lui!

Bart_Smith schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:52:
[...]

Je kan niet verwachten dat een ISP alle modem/routers gaan ondersteunen, Ze leveren een werkend netwerk op en als jij deze aanpast, draag jij ook de verandwoordelijkheid.

We proberen hem zo goed mogelijk te helpen op het T-Mobile Thuis forum, maar er is enige kennis van zaken nodig.

Misschien dat iemand hier een stappen plan kan maken vanuit DEZE link, en vertaald naar het Nederlands.
Ik heb geen idee hoe het interface in elkaar zit van een R7000, net als de provider :)
De T-Mobile VLAN settings zijn :
VLAN 300 Internet
VLAN 640 IPTV
In Chrome klik je toch rechtermuis knop en klik op vertalen en klaar, of mis ik iets.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Pierre schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:37:
In Chrome klik je toch rechtermuis knop en klik op vertalen en klaar, of mis ik iets.
Zo'n vertaling snap je alleen als je het origineel al begrepen hebt; dan is een vertaling eerder verwarrend. Bijvoorbeeld zo'n vertaling:
Opmerking: de standaard gebruikersnaam is admin. Het standaard wachtwoord is een wachtwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bart_Smith schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:52:
Dat verwacht ik ook niet, maar ik verwacht wel dat ze de benodigde informatie geven die nodig is om zelf de verbinding op de eigen router werkend kan instellen. Iemand die sowieso zijn of haar eigen apparatuur wil hebben, zal ook wel kennis van zaken hebben en kun je dus wel van verwachten dat diegene weet dat diegene doet.
Maar dat is dan jouw pakkie an toch ook niet? :)
Pierre schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:37:
Dat is een machine vertaling, daar komt nauwelijks correct en/of begrijpbaar Nederlands uit, tenzij je de materie snapt, maar dan heb je of geen handleiding nodig of je komt met de Engelstalige handleiding ook uit de voeten. Dan is het vertalen met Google Chrome gelijk overbodig.

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 11-02-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Smith

Bart_Smith

Network/System Admin

CH4OS schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:40:
[...]
Dat verwacht ik ook niet, maar ik verwacht wel dat ze de benodigde informatie geven die nodig is om zelf de verbinding op de eigen router werkend kan instellen. Iemand die sowieso zijn of haar eigen apparatuur wil hebben, zal ook wel kennis van zaken hebben en kun je dus wel van verwachten dat diegene weet dat diegene doet.
En dat is het juist in dit geval, de informatie is in overvloed voorhanden, hij weet alleen niet hoe deze informatie toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
CH4OS schreef op maandag 11 februari 2019 @ 00:03:
[...]

Zoals je in datzelfde artikel kunt lezen wordt er door de ACM nog niet gehandhaafd. Tot dat wel gebeurt zullen providers niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Smith

Bart_Smith

Network/System Admin

Centurius schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:42:
[...]

Zoals je in datzelfde artikel kunt lezen wordt er door de ACM nog niet gehandhaafd. Tot dat wel gebeurt zullen providers niks doen.
T-Mobile Thuis doet dat al, ze geven je de gegevens om Internet en TV via je eigen router op te zetten.

- VLAN 100 - Management ( niet nodig op je eigen router )
- VLAN 300 - Internet
- VLAN 640 - IPTV
Het enige wat men (nog) niet doorgeeft zijn de gegevens van VoIP telefonie, maar wil je dat kan je een abo bij de vele VoIP diensten afnemen en alleen een Internet/TV abo nemen.
( Al zijn de all-in-one pakketten vaak wel goedkoper )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centurius
Bart_Smith schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:16:
[...]

T-Mobile Thuis doet dat al, ze geven je de gegevens om Internet en TV via je eigen router op te zetten.

- VLAN 100 - Management ( niet nodig op je eigen router )
- VLAN 300 - Internet
- VLAN 640 - IPTV
Het enige wat men (nog) niet doorgeeft zijn de gegevens van VoIP telefonie, maar wil je dat kan je een abo bij de vele VoIP diensten afnemen en alleen een Internet/TV abo nemen.
( Al zijn de all-in-one pakketten vaak wel goedkoper )
T-Mobile Thuis doet dat in dezelfde mate als bijvoorbeeld KPN dat doet. Ze blokkeren de informatie niet actief, het topic op hun forum is gemaakt door gewone gebruikers. Als jij nu hun Klantenservice belt en vraagt naar de vlan info is de kans groot dat je het niet eens te horen krijgt en als je het wel krijgt zeggen ze er meteen bij dat er geen enkele ondersteuning voor eigen apparatuur is. Wat het hele punt van de post om T-Mobile Thuis te bellen en vragen voor hulp bij het opzetten van een R7000 is.
Pagina: 1