[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.365 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 02:27

pinda powerrr

Slow down...

Jeroenneman schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:48:

Want bij een andere provider had ik gelijk een fatsoenlijke modem-router combo gehad. Met meer vrije poorten en een meer up-to-date WiFi oplossing.
Er is niemand in dit topic, die je tegenhoudt om voor een paar tientjes per maand extra, over te stappen naar XS4all.

T-Mobile legt het prima uit op de website en gezien je in dit topic zit, had je enorm veel informatie kunnen vinden over de (on)mogelijkheden, die hier uitgebreid worden besproken.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 13:31
Relaxed2000 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:52:
[...]
over een week krijg ik TMT glas.

Ff een vraagje, ik heb zelf een unifi 8p 60w (zonder sfp). ( en een usg 3p) klopt het dat als ik de draytek er tussen uit wil hebben ik 3 switch porten kwijt ben?

glas — >NT —> port 1 op switch
port 2 van switch —> wan port usg
lan port usg —> port 3 switch (zodat ik verder op mn netwerk internet kan distribueren)

jammer dat de usg dit (inet en iptv) zelf niet uit elkaar kan trekken, toch?

Weet iemand of ik de KPN NT kan gebruiken?

Thanks!
De USG ken ik niet, maar de meeste geavanceerde routers kunnen VLAN's scheiden (tagged).
Je laatste vraag: ja, je kan de KPN NT gebruiken, maar daar moet wel een 1 Gbps NT zijn. Anders heb je maar 100 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Grmbl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
_Grmbl schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 17:41:
Sinds 25 Juli online met T-Mobile thuis met 750Mb. Het plan was om eigen hardware aan te sluiten, maar vanwege het mooie weer niks aangedaan en de Ubiquiti USG direct aan Draytek Vigor 2132F gehangen.
Internetsnelheid word niet gehaald, na contact met de servicedesk, test gedraaid op https://t-mobile.speedtestcustom.com/ via kabel Win10 in Safe mode, test komt net onder 500Mb uit in het beste geval.

Vrijdag 3 augustus monteur over de vloer, laat de test resultaten zien, eerste reactie dat is geen goede snelheid. Monteur voert de test nogmaals uit met andere UTP kabel op eigen laptop met zelfde slechte resultaat.
Vervolgens een test op Ookla website met Arnhem breedband server, deze geeft resultaat net boven de 750Mb, monteur geeft aan dat deze altijd het beste resultaat geeft! Dussss!

Afgelopen zaterdag en vandaag happerende filmpjes op nu.nl / youtube.com, Ookla app op Ipad geeft maximaal 10Mbps, via kabel slechts 41 down en 85 up.
Nieuwe afspraak gemaakt om verbinding tussen huis en pop door te laten meten.
To be continue
Kleine update: niks veranderd
Op 15 Augustus monteur voor de 3de keer over de vloer gehad. Verbinding zou goed moeten zijn.
De monteur doet een test en ziet gelukkig het zelfde gedrag, afwijkende upload. Monteur geeft aan dat Reggifiber wordt aangestuurd om e.a. te onderzoeken.
Afgelopen vrijdag 31ste gebeldt voor de status, volgens T-Mobile ligt aan mijn hardware c.q. mijn laptop Dell E6510 + Samsung EVO die te traag is, welke de monteur ook zou hebben meegedeeld!?. Tip was om iemand te zoeken met ook een 750 abo om daar speedtest uit voeren en die resultaten te delen. Gesprek was snel over. Na 2de contact op vrijdag met T-Mobile, wordt ik binnen 5 werkdagen gebeld (fingers crossed) ze gaan checken met Reggifiber
Op de zaak een Thinkpad X1 4th geleend voor een kleine test vreemd genoeg zelfde gedrag (slechte upload op de X1 als op de E6510. Via kabel 789 down en 328 up via T-Mobile's eigen speed testpagina, Ookla laat ook zelfde zien.

To be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
_Grmbl schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:57:
[...]

Kleine update: niks veranderd
Op 15 Augustus monteur voor de 3de keer over de vloer gehad. Verbinding zou goed moeten zijn.
De monteur doet een test en ziet gelukkig het zelfde gedrag, afwijkende upload. Monteur geeft aan dat Reggifiber wordt aangestuurd om e.a. te onderzoeken.
Afgelopen vrijdag 31ste gebeldt voor de status, volgens T-Mobile ligt aan mijn hardware c.q. mijn laptop Dell E6510 + Samsung EVO die te traag is, welke de monteur ook zou hebben meegedeeld!?. Tip was om iemand te zoeken met ook een 750 abo om daar speedtest uit voeren en die resultaten te delen. Gesprek was snel over. Na 2de contact op vrijdag met T-Mobile, wordt ik binnen 5 werkdagen gebeld (fingers crossed) ze gaan checken met Reggifiber
Op de zaak een Thinkpad X1 4th geleend voor een kleine test vreemd genoeg zelfde gedrag (slechte upload op de X1 als op de E6510. Via kabel 789 down en 328 up via T-Mobile's eigen speed testpagina, Ookla laat ook zelfde zien.

To be continued
Vreemd dat bij jou juist de upload laag is. De meeste netwerkbelasting zit hem juist in de download. Maar het zou kunnen dat de backbone die op jouw PoP is aangesloten veel uploadverkeer heeft. Wisselt de upload ook per moment van de dag? Is hij de ene keer 189 en andere keer 705 Mbps? Want als dat zo is, dan is de kans groot dat het hem in de bandbreedte zit op de betreffende backbone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-09 15:39
Jeroenneman schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:48:
[...]

1. Mooi om te zien dat ze in september 2018 dan beginnen met 5Ghz, dat scheelt weer een extra ding in huis.
2. Misschien niet hun verantwoordelijkheid, maar dat hoort bij mij wel bij klantvriendelijkheid. Coolblue en GekkeHenksWebshop leveren ook exact dezelfde producten, en toch bestel ik steeds vaker bij Coolblue: want service. Als KPN en Telfort wel een box weten te leveren waarbij geswitched kan worden tussen TV en internet LAN poorten, dan vind ik het onbegrijpelijk dat T-mobile stug vasthoudt aan het idee dat 2 LAN poorten prima is.

En gaat me ook niet om het geld, want zoals je zegt, een simpele switch heb je voor minder dan 20 euro. Maar zo kan ik alles wel zelf ondervangen. Kost mij tijd en geld. En dat is dan wel weer een minpuntje voor T-mobile. Want bij een andere provider had ik gelijk een fatsoenlijke modem-router combo gehad. Met meer vrije poorten en een meer up-to-date WiFi oplossing.
Je zit bij een van de goedkoopste providers van Nederland, stel je verwachtingen eens wat bij :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 20:38
+ Er staat duidelijk op de website wat je krijgt/kan verwachten Dit heeft weinig met "slechtere of mindere" klantvriendelijkheid te maken.

Maar jezelf een klein beetje inlezen in een subscription die je iig een jaar aangaat is moeilijk inderdaad :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Axelfoley007 schreef op maandag 3 september 2018 @ 23:40:
+ Er staat duidelijk op de website wat je krijgt/kan verwachten Dit heeft weinig met "slechtere of mindere" klantvriendelijkheid te maken.

Maar jezelf een klein beetje inlezen in een subscription die je iig een jaar aangaat is moeilijk inderdaad :F
Wat een fijn topic. We vallen bijna over elkaar om de vinger te wijzen. Blijkbaar vind iedereen het hier compleet normaal dat T-mobile apparatuur uit het jaar 0 levert, want "staat toch op de site 1!!".

T-mobile zelf hoeft in ieder geval zich de komende jaren niet te veranderen, want de klanten zijn de makkelijkste consumenten ooit.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn ouders hebben nog de 20/20 glasvezel verbinding, 23,50. 1 extra stb, telefoon en tv (41 totaal) Door telefoonabonnement hebben ze dan 1 pakket gratis (sport).

Had gebeld voor aanbieding, aangezien je ook korting krijgt op snelheid. Alleen ze leveren geen 20/20 meer en dat kost naar waarschijnlijk voor hun veels te veel.

Zeggen ze, ja 6 maanden voor 30 euro, daarna 60 euro.... Ik heb maar gezegd dat ik hem wel niet verleng en gewoon zo laat.

Meerdere malen aangeven dat ze genoeg hebben aan die 20/20 en wat ze al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 06:29:
[...]

Wat een fijn topic. We vallen bijna over elkaar om de vinger te wijzen. Blijkbaar vind iedereen het hier compleet normaal dat T-mobile apparatuur uit het jaar 0 levert, want "staat toch op de site 1!!".

T-mobile zelf hoeft in ieder geval zich de komende jaren niet te veranderen, want de klanten zijn de makkelijkste consumenten ooit.
Wat een flauwekul. Je weet wat ze leveren. Dat jij er niet blij mee bent is jouw probleem. N=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 09:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Modbreak:Het is iedereen zijn goed recht om niet blij te zijn met de hardware en aan de andere kant is het iedereen zijn goed recht daarvan weer iets te vinden, echter is dat voor dit topic behoorlijk offtopic en stopt de discussie dus hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Grmbl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
Soundwork schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:27:
[...]

Vreemd dat bij jou juist de upload laag is. De meeste netwerkbelasting zit hem juist in de download. Maar het zou kunnen dat de backbone die op jouw PoP is aangesloten veel uploadverkeer heeft. Wisselt de upload ook per moment van de dag? Is hij de ene keer 189 en andere keer 705 Mbps? Want als dat zo is, dan is de kans groot dat het hem in de bandbreedte zit op de betreffende backbone.
Zou je inderdaad denken, maar is iets anders aan de hand vermoedt ik de test resultaten zijn nogal verschillend (tests met T-mobile en Ookla zijn telkens binnen een paar minuten uitgevoerd):

T-Mobile Ookla
Date Time Down Up Down Up
3-Sep 19:36 800.8 113.4
3-Sep 18:15 330.4 424.2 354.1 268.4
31-Aug 10:46 367.7 491.3 369 448
31-Aug 9:01 369.3 502.2 348.3 306.6
0-Aug 23:09 400.8 477.8 386.9 442.2
29-Aug 21:54 368 457.9 439.2 464.3
29-Aug 21:05 335.2 259.4 355.77 329.47
28-Aug 20:54 464.1 463.5 429.6 483.8
28-Aug 18:10 408.3 314.4 380.2 424.9
23-Aug 8:34 463.9 515 5.13 239.56
23-Aug 8:09 466.9 393.7 5.53 278.98

[ Voor 15% gewijzigd door _Grmbl op 04-09-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

R.Rebergen schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:48:
[...]

Inmiddels de TP-Link MC220L via een andere leverancier binnen, deze is HW versie 4.0.
Vergeleken met hardwareversie 3 wordt deze absoluut minder warm. Kan komen door andere componenten of betere warmte afvoer. Blij dat ik het omgewisseld heb!
Zorg dus dat als je een MC220L nodig hebt je HW versie 4 in handen krijgt.
Staat dit ook ergens op de doos oid? :)
Ben even benieuwd welke versie ik heb (wordt niet meer dan handwarm in ieder geval).

[Edit]
Helaas...op de doos staat V 3.0. De unit wordt echter slechts handwarm (net nogmaals gevoeld). Misschien komt het omdat ik deze zijwaarts gemonteerd heb met de koelopeningen aan de bovenzijde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8eXy3TP4puVFVWWSoRFnLwvd/medium.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Da_maniaC op 04-09-2018 17:12 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Da_maniaC schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:28:
[...]

Staat dit ook ergens op de doos oid? :)
Ben even benieuwd welke versie ik heb (wordt niet meer dan handwarm in ieder geval).

[Edit]
Helaas...op de doos staat V 3.0. De unit wordt echter slechts handwarm (net nogmaals gevoeld). Misschien komt het omdat ik deze zijwaarts gemonteerd heb met de koelopeningen aan de bovenzijde.
[afbeelding]
Bij mij ook enkel handwarm met de V3.0. Ligt gewoon in de meterkast op een tegeltje voor de zekerheid, net als mijn EdgeRouterX deze wordt ongeveer even warm tijdens gebruik. Maar nu al 3 maanden bezig waarvan de laatste 6 weken actief gebruik gemaakt van de verbinding en heb niks te klagen, enkel dat mijn verbinding niet zosnel is als Ziggo was. Maar dat is een geld kwestie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

KingHorse schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:19:
[...]

Bij mij ook enkel handwarm met de V3.0. Ligt gewoon in de meterkast op een tegeltje voor de zekerheid, net als mijn EdgeRouterX deze wordt ongeveer even warm tijdens gebruik. Maar nu al 3 maanden bezig waarvan de laatste 6 weken actief gebruik gemaakt van de verbinding en heb niks te klagen, enkel dat mijn verbinding niet zosnel is als Ziggo was. Maar dat is een geld kwestie :P
(y)

Ik had het geluk dat ik 500/500 kon afnemen voor de prijs van 200/200 omdat ik reeds klant was bij T-mobile en hier korting op kreeg (+ 2,50 extra korting op mijn telefoon factuur). Hierdoor viel het net binnen budget. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Da_maniaC schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:38:
[...]

(y)

Ik had het geluk dat ik 500/500 kon afnemen voor de prijs van 200/200 omdat ik reeds klant was bij T-mobile en hier korting op kreeg (+ 2,50 extra korting op mijn telefoon factuur). Hierdoor viel het net binnen budget. :)
Als Tele2 en T-Mobile fuseren dat ik soort gelijke aanbieding krijg :) maar ik vind een fusie met twee kanten. Want meer concurrentie als Tele2 is wel nodig. Het grappige is T-Mobile thuis is wel weer de goedkoopste op vast internet gebied;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:17
Is er ergens te vinden of centrales nog worden voorzien van eigen apparatuur van T-Mobile zodat 750 mbit beschikbaar komt?iemand had die lijst gemaakt welke plaats welke centrale's heeft, maar niet welke nog worden omgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Vandaag aangesloten met 750 Mbit abonnement op ODF glasvezel netwerk.
Iemand een idee waarom ik met eigen router dat begint met WAN IP 5.132.x.x een snelheid krijg van 200 Mbit en via de Draytek router met IP 85.x.x.x de contractueel afgesproken snelheid van 750 Mbps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:38:
Is er ergens te vinden of centrales nog worden voorzien van eigen apparatuur van T-Mobile zodat 750 mbit beschikbaar komt?iemand had die lijst gemaakt welke plaats welke centrale's heeft, maar niet welke nog worden omgebouwd.
Intern heeft T-Mobile vast wel iets, maar niet openbaar nee.
Soundwork schreef op woensdag 5 september 2018 @ 17:00:
Vandaag aangesloten met 750 Mbit abonnement op ODF glasvezel netwerk.
Iemand een idee waarom ik met eigen router dat begint met WAN IP 5.132.x.x een snelheid krijg van 200 Mbit en via de Draytek router met IP 85.x.x.x de contractueel afgesproken snelheid van 750 Mbps?
Wanneer je op je eigen router de 200 Mbps voltrekt hoe zit het dan met het CPU gebruik van je router? Het kan zijn dat je hardware offloading niet hebt aanstaan en dat daardoor alles via de CPU moet. IP heeft niks met snelheid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Centurius schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:03:

Wanneer je op je eigen router de 200 Mbps voltrekt hoe zit het dan met het CPU gebruik van je router? Het kan zijn dat je hardware offloading niet hebt aanstaan en dat daardoor alles via de CPU moet. IP heeft niks met snelheid te maken.
Inderdaad, hij loopt vol op 100%.
Ik heb dezelfde router in gebruik gehad met XS4ALL en daar haalde ik wel de 500 Mbps waar ook een tagged VLAN overheen zat. Het blijft overigens wel raar dat ik een 5.132.x.x adres krijg. Ik heb andere forum gebruikers op een Ubiquiti router wel een 85.x.x.x adres zien verkrijgen.

Is hardware offloading een instelling op de router op een client?

Edit: al gevonden op UBNT forum om system offload aan te zetten.
Bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Soundwork op 05-09-2018 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremecy
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-08 18:38
Wat is precies het voordeel van een eigen router aansluiten?
Buiten dat je zelf het beheer er over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Supremecy schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:09:
Zoals je al noemt eigen beheer, maar ook het gebruik van geavanceerde functies zoals een firewall, makkelijker poorten open zetten, fatsoenlijke VPN-server, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Supremecy schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:09:
Buiten dat je zelf het beheer er over hebt.
De T-mobile thuis router ondersteunt max 2 VPN sessies, je kan de WAN instellingen niet aanpassen, zelf de poorten bepalen etc..

Maar... volgens mij.. tenzij ik er overheen kijk, je hem ook niet kan herstarten als user (via de webpagina...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Vorkie schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:24:
Maar... volgens mij.. tenzij ik er overheen kijk, je hem ook niet kan herstarten als user (via de webpagina...)
Klopt, dat kan alleen door de stekker eruit te trekken. Erg gebruiksvriendelijk is dat niet, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:25:
[...]

Klopt, dat kan alleen door de stekker eruit te trekken. Erg gebruiksvriendelijk is dat niet, haha.
Nee, vooral handig omdat deze dus bij mijn ouders staat, 105KM naar het Noorden.

Ik zoek altijd ergens een instelling van VLAN of iets in die richting, dan vraagt ie om een reboot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:38:
Dit topic wordt geupdated door klanten. Helaas geeft T-Mobile aan het niet te kunnen updaten....

https://community.t-mobil...laatsen-wba-of-odf-297183

• Centurius
Soundwork schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:09:
[...]

Inderdaad, hij loopt vol op 100%.
Ik heb dezelfde router in gebruik gehad met XS4ALL en daar haalde ik wel de 500 Mbps waar ook een tagged VLAN overheen zat. Het blijft overigens wel raar dat ik een 5.132.x.x adres krijg. Ik heb andere forum gebruikers op een Ubiquiti router wel een 85.x.x.x adres zien verkrijgen.

Is hardware offloading een instelling op de router op een client?

Edit: al gevonden op UBNT forum om system offload aan te zetten.
Bedankt!
In de regel is een ip volledig willekeurig, wanneer je router zich aanmeldt geeft deze een mac adres aan de DHCP server, de DHCP server koppelt daarna een ip binnen de ranges die T-Mobile Thuis bezit. Dat is ook waarom na een wissel het ip blijft staan, de dhcp server onthoudt namelijk de mac.

Ah fijn dat je het gevonden hebt, Ubiquity apparatuur wil inderdaad wel eens hangen wanneer alles via de CPU gaat. Haal je nu wel je snelheid?
Soundwork schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:07:
[...]

Dit topic wordt geupdated door klanten. Helaas geeft T-Mobile aan het niet te kunnen updaten....

https://community.t-mobil...laatsen-wba-of-odf-297183
Die uitrol staat voorlopig even stil en is door T-Mobile zelf gekoppeld aan de goedkeuring voor de overname van Tele2 door de Europese Commissie.

Uit het nieuwsbericht van 23 augustus:

De zes beloften van T-Mobile:

- Als eerste provider een landelijk dekkend 5G netwerk in 2020
- Vaste abonnementen gaan alleen met de inflatie omhoog (drie jaar lang)
- Unlimited databundels blijven in de lucht voor 25 euro (drie jaar lang en via Tele2 dat als apart merk blijft bestaan)
- Klanten kunnen elk moment hun abonnement opzeggen
- Op grote schaal meedoen met glasvezel initiatieven in dorpen en steden
- Overal in Nederland snel breedbandinternet van minstens 100 Mbit per seconde

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:28

knakworst

Get more sats!

Barre73 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 07:25:
[...]

- Op grote schaal meedoen met glasvezel initiatieven in dorpen en steden
- Overal in Nederland snel breedbandinternet van minstens 100 Mbit per seconde
Dit zijn natuurlijk gebakken lucht toezeggingen. Niets concreets en de laatste is een toezegging van KPN.

Bij die glasvezel toezegging zou EC moeten eisen dat landelijk ODF uitgerold wordt zodat je een beetje meer het idee krijgt van een derde triple-play aanbieder tegenover het KPN/Ziggo geweld. Nu is T-Mobile voornamelijk een WBA aanbieder.

[ Voor 23% gewijzigd door knakworst op 06-09-2018 09:08 ]

• Supremecy
rens-br schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:24:
[...]

Zoals je al noemt eigen beheer, maar ook het gebruik van geavanceerde functies zoals een firewall, makkelijker poorten open zetten, fatsoenlijke VPN-server, etc...
Op het moment zit ik nog niet bij T-Mobile maar zit wel te denken aan de overstap.
En als ik het zo lees is een eigen router aansluiten voor de wat meer eisende gebruiker wel aan te raden.

Nog een bepaald type/merk router dat jullie kunnen adviseren?

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Supremecy schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:06:
Op het moment zit ik nog niet bij T-Mobile maar zit wel te denken aan de overstap.
En als ik het zo lees is een eigen router aansluiten voor de wat meer eisende gebruiker wel aan te raden.

Nog een bepaald type/merk router dat jullie kunnen adviseren?
Dat klopt inderdaad, maar het hangt er maar net vanaf wat je zelf het fijnste vind en welke functies je denkt te gaan gebruiken. Wil je bijvoorbeeld alleen betere wifi, is het vervangen van de router niet eens nodig, maar kan je ook losse AP's kopen.

Overigens staat in de OP een aantal routers: https://gathering.tweaker...age/1747241#eigenhardware wellicht kan je daar eens in kijken.
knakworst schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:05:
[...]

Dit zijn natuurlijk gebakken lucht toezeggingen. Niets concreets en de laatste is een toezegging van KPN.

Bij die glasvezel toezegging zou EC moeten eisen dat landelijk ODF uitgerold wordt zodat je een beetje meer het idee krijgt van een derde triple-play aanbieder tegenover het KPN/Ziggo geweld. Nu is T-Mobile voornamelijk een WBA aanbieder.
Of het gebakken lucht is zullen we merken. Als een CEO het persoonlijk zegt wil dat nog wel eens wat uitmaken.
Die laatste opmerking klopt niet vind ik. T-Mobile heeft voor meer dan de helft van de Reggefiber aansluitingen ODF apparatuur. De rest is inderdaad WBA.

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Wie weet hoe het bij T-mobile geregeld is?
Krijg je daar een modem die rechtstreeks op het glas is aan gesloten zoals de fritzbox bij tweak of wordt de modem aangesloten via de utp kabel zoals op de zyxel bij tweak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
goldvinger schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:58:
Krijg je daar een modem die rechtstreeks op het glas is aan gesloten zoals de fritzbox bij tweak of wordt de modem aangesloten via de utp kabel zoals op de zyxel bij tweak?
Tot nu toe altijd het eerste maar er is bekend geworden dat ook T-Mobile vanaf deze maand zou willen gaan werken met een mediaconverter. Die komt op de FTU (de glas-grondplaat) en dan verder met UTP naar de router. (modem bestaat eigenlijk niet bij glasvezel)

Toevoeging: Reden voor bovenstaande is eigenlijk nog beter, namelijk dat men van de Draytek routers afstapt en de Huawei router gaat leveren, die ook voor DSL wordt gebruikt. Die heeft wel 5 Ghz...

[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 06-09-2018 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:42
goldvinger schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:58:
Ik heb zelf een draytek van tmobile. Daarin zit een SFP. Dus glas is direct aangesloten op de modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
debom schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:47:
[...]

Ik heb zelf een draytek van tmobile. Daarin zit een SFP. Dus glas is direct aangesloten op de modem.
Correct. Guidion wist mij te vertellen dat de mediaconverters die T-Mobile gaat leveren een TP Link is. Het zal de MC220L zijn denk ik.

@ Barre73: Guidion vertelde mij ook dat ze binnenkort zelf in de PoP's mogen om patches te corrigeren. Het wil nog wel eens voorkomen dat Reggefiber de patch verkeerd maakt, vaak bij de buren erop bijvoorbeeld.

Klopt dat? Of gaan Guidion monteurs nooit toegang krijgen tot Reggefiber PoP's?
Centurius schreef op donderdag 6 september 2018 @ 00:32:
[...]

Ah fijn dat je het gevonden hebt, Ubiquity apparatuur wil inderdaad wel eens hangen wanneer alles via de CPU gaat. Haal je nu wel je snelheid?
Yes! Opgelost :)

[ Voor 18% gewijzigd door Soundwork op 06-09-2018 18:12 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Soundwork schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:10:
@ Barre73: Guidion vertelde mij ook dat ze binnenkort zelf in de PoP's mogen om patches te corrigeren. Het wil nog wel eens voorkomen dat Reggefiber de patch verkeerd maakt, vaak bij de buren erop bijvoorbeeld.

Klopt dat? Of gaan Guidion monteurs nooit toegang krijgen tot Reggefiber PoP's?
Over Guidion-monteurs weet ik verder niet, maar de monteurs waar ik tegenaan loop hebben vaak diverse petten op. Het punt is dat je van iedere club een bepaalde opleiding en/of certificaat moet hebben. Als je dat hebt kun je voor die club specifieke klussen krijgen. Clubs als BAM en Baas zijn daar erg goed in. Je kunt van alles in een BAM-uniform tegenkomen. Soms op het hilarische af. Ik heb een keer een monteur in een PoP gehad die boos was omdat ze 'm twee bonnen op hetzelfde moment en op dezelfde lokatie gegeven hadden. Pas toen 'm duidelijk werd dat 'ie voor zowel mij als mijn leverancier kwam en het één aansluiting was vond 'ie het leuker worden. (Hij moest een pigtail op een verdeler van mijn leverancier inlassen, en mijn darkfiber op die patch zetten.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

• goldvinger
Wat is jullie ervaring met de kwaliteit van het tv signiaal?
Is het beeld bijv. beter dan kpn of Ziggo

En hoe is de service bij t-mobile?
Raden jullie mensen aan om een overstap naar T-mobile te maken?

Ik woon in Almere en ik ben aan het overwegen om de overstap naar T-mobile te maken.
Ook vooral omdat wij daar onze mobiele abbonementen hebben lopen en daar dus extra kortingen gegeven op worden.

Nu zit ik bij Tweak, en daar wordt nu ook weer alles overhoop gegooid.
Dus dit kan een mooi moment zijn om de overstap te wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supremecy
goldvinger schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:53:

Juist tv wordt overhoop gegooid inderdaad, ook voor mij de reden dat ik dit topic aan het volgen ben.
Voordeel bij Tweak is wel dat je de router volledig in eigen beheer hebt dus dat wordt voor mij een eigen router plaatsen en hopen dat ik dat werkend ga krijgen.

Ook het statisch IP van Tweak ga ik missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

goldvinger schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:53:

En hoe is de service bij t-mobile?
Raden jullie mensen aan om een overstap naar T-mobile te maken?

Ik woon in Almere en ik ben aan het overwegen om de overstap naar T-mobile te maken.
Ook vooral omdat wij daar onze mobiele abbonementen hebben lopen en daar dus extra kortingen gegeven op worden.

Ligt er aan, ik heb hier glasvezel en een vast gigabit netwerk liggen. Ik heb echt 0 last van storingen of verstoringen. Alleen de standaard ontvanger is wat traag soms maar verder echt prima. Als ik het vergelijk met KPN merk ik geen verschil, alleen in prijs. Ziggo wil ik het niet eens over hebben, zeker als je in een oudere wijk woont met verouderde bekabeling en veel aansluitingen is het huilen met de pet op, en veel meer dan de aansluiting binnen doen ze niks aan. Dus dat is hopeloos. En ook qua prijs en jaarlijkse stijgingen totaal niet interessant.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• goldvinger
Laatste vraag,

Ik begrijp dat de router 2 uitgangen heeft voor tv en 2 uitgangen voor internet.

Ik heb 1 utp kabel lopen naar de slaapkamer van mijn zoon.
Op die kabel zit nu een switch en vandaar uit gaan kabels naar zijn mediabox en playstation.

Kan dit bij de router van tmobile ook?
Of ben ik verplicht om een tweede kabel naar zijn slaapkamer te trekken?

Verwijderd

Zonder managed switch zal je voor internet en tv 2 kabels moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:17:
Zonder managed switch zal je voor internet en tv 2 kabels moeten trekken.
Die heb ik volgens mij.
Want nu heb ik het ook zo.
1 kabel gaat de switch in en van daaruit gaat er een kabel naar de mediabox en playstation.
Dus dat zou ook zo bij Tmobile moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
goldvinger schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 06:31:
1 kabel gaat de switch in en van daaruit gaat er een kabel naar de mediabox en playstation.
Dus dat zou ook zo bij Tmobile moeten werken?
Nee, T-Mobile maakt gebruik van twee verschillende VLANS voor internet en TV. Je zal dus of twee kabels moeten trekken of twee managed switches moeten kopen. Een switch zet je neer bij de DrayTek, die combineert beide VLANS en eentje bij de TV en die haalt de VLANS weer uit elkaar.

Zie ook: \[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Laatst online: 26-09 15:18

Mex

Ik leest regelmatig in dit topic over nieuwe Huawei routers die uitgeleverd zouden worden per september. Kan iemand dit al bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Mex schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:01:
Ik leest regelmatig in dit topic over nieuwe Huawei routers die uitgeleverd zouden worden per september. Kan iemand dit al bevestigen?
Voor zover ik weet leveren ze die wel alleen aan nieuwe klanten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

Joopieboy schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:56:
[...]

Ziggo wil ik het niet eens over hebben, zeker als je in een oudere wijk woont met verouderde bekabeling en veel aansluitingen is het huilen met de pet op, en veel meer dan de aansluiting binnen doen ze niks aan. Dus dat is hopeloos. En ook qua prijs en jaarlijkse stijgingen totaal niet interessant.
Waar doel je nu op? Internet? Ik heb alleen tv van Ziggo (oude voorwaarden met 18,70 euro per maand HD pakket, dus 36 HD zenders) en dat is echt wel dikke prima! Hier geen zin in die klote kastjes, ik heb 3 tv's aan de muur hangen met CI+... Hoop dat het ooit gewoon weer zonder die klote decoders kan...

Internet en telefoon van T-Mobile (daarvoor VF). Amper last van storingen gehad tijdens al die jaren dat ik het nu gebruik. De upload is lekker met 100/100 :)

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 07-09-2018 10:30 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremecy
Ik heb hier nog een netgear FVS336G liggen.
https://tweakers.net/pricewatch/173489/netgear-fvs336g.html
Zou ik deze kunnen inzetten voor een eventuele toekomstige T-Mobile verbinding?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de vereisten precies zijn.
Hij heeft de mogelijkheid tot gebruik van VLAN's.
Maar geen idee of dit ook op de juiste poorten van toepassing is en of deze snel genoeg is om een 750/750 verbinding te onderhouden.
Nadeel is dat er geen WiFi op zit maar daar heb ik eventueel nog wel een los accesspoint voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:26:
[...]

Waar doel je nu op? Internet? Ik heb alleen tv van Ziggo (oude voorwaarden met 18,70 euro per maand HD pakket, dus 36 HD zenders) en dat is echt wel dikke prima! Hier geen zin in die klote kastjes, ik heb 3 tv's aan de muur hangen met CI+... Hoop dat het ooit gewoon weer zonder die klote decoders kan...

Internet en telefoon van T-Mobile (daarvoor VF). Amper last van storingen gehad tijdens al die jaren dat ik het nu gebruik. De upload is lekker met 100/100 :)
offtopic:
Je kan bij Ziggo nog steeds zonder die 'klote decoders' hoor, zelfs onder nieuwe voorwaarden. Er wordt gewoon nog CI+ geleverd. Alleen is het nu een flink stuk duurder omdat het nu due niet meer onder de fZiggo voorwaarden voor 18,70 per maand kan.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supremecy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:47:
Ik heb hier nog een netgear FVS336G liggen.
https://tweakers.net/pricewatch/173489/netgear-fvs336g.html
Zou ik deze kunnen inzetten voor een eventuele toekomstige T-Mobile verbinding?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de vereisten precies zijn.
Hij heeft de mogelijkheid tot gebruik van VLAN's.
Maar geen idee of dit ook op de juiste poorten van toepassing is en of deze snel genoeg is om een 750/750 verbinding te onderhouden.
Nadeel is dat er geen WiFi op zit maar daar heb ik eventueel nog wel een los accesspoint voor.
Waarom dan de Netgear gebruiken? Dat ding heeft 0 voordelen ten opzichte van de Draytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

eymey schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:55:
[...]

offtopic:
Je kan bij Ziggo nog steeds zonder die 'klote decoders' hoor, zelfs onder nieuwe voorwaarden. Er wordt gewoon nog CI+ geleverd. Alleen is het nu een flink stuk duurder omdat het nu due niet meer onder de fZiggo voorwaarden voor 18,70 per maand kan.
Ja dat is wat ik indirect zeg :) De voornaamste reden dat ik bij Ziggo zit is CI+. Wil geen kastjes. Alleen moet je nu én een duurder abbo afsluiten én ook nog eens huur betalen voor een CI+ module 8)7 Stoor me daar sowieso aan (weet niet of dat bij T-Mobile ook is :?) dat je een abbo afsluit en vervolgens ook nog huur moet betalen om tv te kunnen kijken :r }:O :z ;w

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mex
  • Laatst online: 26-09 15:18

Mex

rens-br schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:22:
[...]

Voor zover ik weet leveren ze die wel alleen aan nieuwe klanten uit.
Ik heb nu nog Telfort en wil de overstap maken naar T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremecy
Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:56:
[...]

Waarom dan de Netgear gebruiken? Dat ding heeft 0 voordelen ten opzichte van de Draytek.
Omdat ik deze volledig in eigen beheer heb.
En het is meer de vraag of deze ervoor geschikt is, niet zozeer wat de voordelen ten opzichte van de Draytek zijn ;)
Het gaat mij voornamelijk om het punt is deze snel genoeg voor een 750/750 verbinding.
Als ik op de tech sheet kijk zie ik maar een LAN/WAN throughput van 350 Mbps, nu weet ik niet precies wat dit inhoudt, maar wel dat het geen 750 is.
https://www.netgear.com/b...VS336G.aspx#tab-techspecs
Maar wil dit ook zeggen dat hij te langzaam is?
Daarbij als ik me nu zou aanmelden zou ik waarschijnlijk de Huawei krijgen als de berichten kloppen.

[ Voor 28% gewijzigd door Supremecy op 07-09-2018 11:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
JB schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:00:
(weet niet of dat bij T-Mobile ook is :?) dat je een abbo afsluit en vervolgens ook nog huur moet betalen om tv te kunnen kijken :r }:O :z ;w
Jup. Eerste kastje krijg je gratis, alle volgende kastjes kosten 5 euro per maand extra. Tenzij je bij het afsluiten een triple-play pakket neemt, dan krijg je de 2e decoder ook gratis (wanneer je hier voor kiest).

Wat je eventueel ook nog kan doen is op de 2e en volgende TV's de TV Anywhere app gebruiken in combinatie met een Chromecast, je hebt dan niet alle zenders, maar je bespaard wel 5 euro per maand. Handig bijv. voor op de TV in de slaapkamer.

Overigens is dit helaas bij alle providers zo geregeld.
Mex schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:00:
Ik heb nu nog Telfort en wil de overstap maken naar T-Mobile.
Ah ok. Nieuwe klanten vanaf september krijgen inderdaad een Huawei modem, dat is dezelfde als die je krijgt bij DSL. De Huawei HG659 samen met een nog onbekende mediaconverter. (Zou handig zijn als we daar ook het type van weten, kan ik mijn OP updaten.)
Supremecy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:00:
Als ik op de tech sheet kijk zie ik maar een LAN/WAN throughput van 350 Mbps, nu weet ik niet precies wat dit inhoudt, maar wel dat het geen 750 is.
De WAN is de 'internet-kant' en LAN is de 'jouw-apparaten-kant', of te wel dat is de snelheid waarmee je apparaten met het internet kunnen communiceren.. Als je zit te denken aan een 750Mbit/s verbinding is de Netgear dus te traag.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 07-09-2018 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij T-mobile is alle apparatuur die je nodig hebt om gebruik te maken van de dienst, inbegrepen bij het abonnementsbedrag.

[advocaat van de duivel]
Natuurlijk is dat bij Ziggo eigenlijk ook zo (alleen krijg je er dan dus een kastje bij) .Dat jij CI+ wil, dat is jouw keuze De CI+ is dus eigenlijk gewoon een aanvullende dienst :P
[/advocaat van de duivel]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:19:
[...]

Ah ok. Nieuwe klanten vanaf september krijgen inderdaad een Huawei modem, dat is dezelfde als die je krijgt bij DSL. De Huawei HG659 samen met een nog onbekende mediaconverter. (Zou handig zijn als we daar ook het type van weten, kan ik mijn OP updaten.)
Het precieze type weten we nog niet maar dit vond ik op hun forum (van een eigen medewerker):

De Huawei HG659 was al in gebruik voor DSL klanten maar nu word er middels een media convertor ook gebruikt voor Glasvezel klanten. Een media convertor vergelijkbaar als de TP-Link.

Ik denk dat we veilig mogen aannemen dat T-Mobile nog steeds een glaskabeltje direct op de FTU aansluit (want dat scheelt een heleboel gedoe met het versturen van de juiste NT voor elk soort FTU) maar er zelf een mediaconverter tussen zet zoals veel van de Tweakers hier al hebben gedaan.

Nadeel: extra stopcontact nodig voor die MC.
Voordeel: plaatsing van de router, de Huawei HG659) wordt ineens veel flexibeler omdat monteurs nu ook kunnen gaan werken met een langere UTP kabel en zo de router op een veel betere plek kunnen plaatsen.

Dit vond ik trouwens in onderstaand topic. Handig dat T-Mobile nu zelf een handleiding heeft geplaatst voor eigen hardware :-)

https://community.t-mobil...or-je-eigen-router-305727

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 07-09-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Barre73 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:54:
Ik denk dat we veilig mogen aannemen dat T-Mobile nog steeds een glaskabeltje direct op de FTU aansluit (want dat scheelt een heleboel gedoe met het versturen van de juiste NT voor elk soort FTU) maar er zelf een mediaconverter tussen zet zoals veel van de Tweakers hier al hebben gedaan.

Voordeel: plaatsing van de router, de Huawei HG659) wordt ineens veel flexibeler omdat monteurs nu ook kunnen gaan werken met een langere UTP kabel en zo de router op een veel betere plek kunnen plaatsen.
Alleen maar voordelen dus, en ook nog eens 5Ghz.
Dit vond ik trouwens in onderstaand topic. Handig dat T-Mobile nu zelf een handleiding heeft geplaatst voor eigen hardware :-)

Die is handig en gaat in de OP erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:35

aex351

I am the one

[...]

Het precieze type weten we nog niet maar dit vond ik op hun forum (van een eigen medewerker):

De Huawei HG659 was al in gebruik voor DSL klanten maar nu word er middels een media convertor ook gebruikt voor Glasvezel klanten. Een media convertor vergelijkbaar als de TP-Link.

Klopt dat wel wat er staat. Want in de tekst staat dat die modem niet compatible is met telefonie. Of nou ja dat je de mogelijkheid ervan verliest zodra je gebruik gaat maken van een mediaconverter. Het lijkt mij dat de daadwerkelijke oplossing van T-Mobile dit wel mogelijk zou moeten maken. Anders schieten ze er alsnog niets mee op.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
aex351 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:22:
Klopt dat wel wat er staat. Want in de tekst staat dat die modem niet compatible is met telefonie.
Nee, dat staat er niet. In de tekst staat wanneer je de Huawei vervangt voor iets van jezelf, je geen telefonie meer kan gebruiken.
maar nog leuker is dat het nog makkelijker is om je eigen modem te plaatsen. Voorwaarde is wel dat je router VLAN ondersteuning heeft. en het nadeel is dat de telefoon niet meer werkt
Wat dat betreft dus niks nieuws. Als je de DrayTek vervangt voor iets van jezelf werkt telefonie ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

En T-Mobile komt nu met een oplossing waarbij dat wel kan? Wat dus lijkt op de al bestaande onofficiële oplossing, zoals beschreven in die forum post.

Want in de post hierboven staat dat het een handleiding is van T-Mobile. Wat dus helemaal niet zo blijkt te zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door aex351 op 07-09-2018 12:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
aex351 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:28:
En T-Mobile komt nu met een oplossing waarbij dat wel kan? Wat dus lijkt op de al bestaande onofficiële oplossing, zoals beschreven in die forum post.
Nee, je haalt twee dingen door elkaar. Je kan geen gebruik maken van Telefonie als je een eigen router gebruikt omdat T-Mobiel de SIP gegevens niet wil vrijgeven die je daarvoor nodig hebt. Dat heeft niets te maken met wel of geen mediaconverter.
Ook met de nieuwe setup vanuit T-Mobiel met een MC en een Huawei zitten die SIP gegevens ingebakken in de router die zij leveren.Dan werkt het wel maar met een eigen router: niet.

In die forumpost op het T-Mobile forum staat beschreven wat je moet doen om een eigen router (TP-Link in dit geval) aan te sluiten en dat is geschreven door een medewerker van T-mobile, namens T-Mobile (dus niet op persoonlijke titel),
Vind ik voldoende hoor...

[ Voor 16% gewijzigd door Barre73 op 07-09-2018 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremecy
rens-br schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:19:

De WAN is de 'internet-kant' en LAN is de 'jouw-apparaten-kant', of te wel dat is de snelheid waarmee je apparaten met het internet kunnen communiceren.. Als je zit te denken aan een 750Mbit/s verbinding is de Netgear dus te traag.
Daar was ik dus inderdaad al bang voor.
WAN/LAN ken ik wel dat was het probleem niet zozeer..
Maar omdat het aan beide kanten een gigabit poort betreft vond ik het vreemd dat het verkeer tussen die 2 maximaal 350 Mbps was.
Dat was het gedeelte dat ik niet snapte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Want in de post hierboven staat dat het een handleiding is van T-Mobile.
Het is een handleiding van T-Mobile om eigen apparatuur te gebruiken.
Supremecy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:51:
Maar omdat het aan beide kanten een gigabit poort betreft vond ik het vreemd dat het verkeer tussen die 2 maximaal 350 Mbps was.
Dat was het gedeelte dat ik niet snapte..
Poorten zijn er in 10/100/1000/enzo Mbit/s, dus ze moeten wel een GBit poort gebruiken willen ze boven de 350Mbit/s uitkomen. Aan de lankant zitten ook Gbit poort, omdat die apparaten onderling waarschijnlijk wel gewoon met 1Gbit/s kunnen communiceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Want in de post hierboven staat dat het een handleiding is van T-Mobile. Wat dus helemaal niet zo blijkt te zijn.
De post is dus wél van T-mobile.

Het is gewoon een post in het kader van een stukje klantvriendelijkheid, om mensen die eigen apparatuur willen gebruiken een handje op weg te helpen. Niets meer en niets minder. Met dus duidelijk het voorbehoud eraan vast dat alleen de door T-mobile geleverde router ondersteund wordt en dat alleen de door T-mobile geleverde router telefonie kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Centurius
Even voor de duidelijkheid, de handleiding is NIET van T-Mobile zelf. Klantexperts zijn vrijwilligers op het forum en geen medewerkers, zie ook onder de post "gewoon een mede-klant. Waardeer je deze post geef dan een like!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Centurius schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:22:
Even voor de duidelijkheid, de handleiding is NIET van T-Mobile zelf. Klantexperts zijn vrijwilligers op het forum en geen medewerkers, zie ook onder de post "gewoon een mede-klant. Waardeer je deze post geef dan een like!"
Verrek, je hebt helemaal gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Staat ook onder zijn verhaal: 'gewoon een mede-klant. Waardeer je deze post geef dan een like!' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Precies, dus wat ik al zei.

Het nieuws is dus dat er een nieuwe modem/router gebruikt zal worden dat naast de 2,4 Ghz wifi signaal ook 5 Ghz heeft. Dit in vergelijking met de bestaande modem/router die dat niet heeft. Weet iemand of deze dan wel in bridge mode gezet kan worden - dit lees ik namelijk nergens terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
aex351 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:26:
Weet iemand of deze dan wel in bridge mode gezet kan worden - dit lees ik namelijk nergens terug?
Nope:
Bridged mode (voor aansluiten eigen router met publiek ip-adres) wordt niet ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:08:
Staat ook onder zijn verhaal: 'gewoon een mede-klant. Waardeer je deze post geef dan een like!' :)
Mea Culpa.... Ik had die handtekening niet gezien. En de term klant-expert betekent bij de meeste providers (bij KPN in ieder geval) een medewerker van de Klantenservice.. Vandaar mijn aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Ben zojuist deze forum post tegengekomen:
https://community.t-mobil...e-mode-298267#post1448775

Daarin staan twee oplossingen (workarounds) voor bridge mode. Snapt iemand de eerste oplossing. Het lijkt erop dat je de T-Mobile router kan flashen met de originele firmware, en dan een tweede device erachter (je eigen router met jtag ondersteuning waarschijnlijk) wat de originele T-Mobile router firmware nabootst.

Edit: of jtag is de interface om de originele firmware erop te flashen.

[ Voor 7% gewijzigd door aex351 op 07-09-2018 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremecy
Ik ben nog steeds aan het kijken naar een vervangende router voor het geval ik voor de T-Mobile verbinding ga.

Nu zit ik te kijken naar de Netgear Nighthawk serie en ben ik het volgende artikel tegen gekomen.
https://kb.netgear.com/29...-on-your-Nighthawk-router

Is dit wat ik moet instellen (met de juiste VLAN voor T-Mobile uiteraard) om het werkend te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:22
Supremecy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:07:

Is dit wat ik moet instellen (met de juiste VLAN voor T-Mobile uiteraard) om het werkend te krijgen?
ja

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
[...]

De Guidion monteur verklapte tijdens het bezoek afgelopen woensdag dat T-Mobile een TP Link mediaconverter gaat leveren. Typenummer werd alleen niet genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:28
Inmiddels ben ik al jaren klant bij Tweak(Almere) en heb dus hun 1Gbit verbinding met Sparql TV.

Zoals men wellicht al vernomen had gooit Tweak, Sparql eruit en wordt het Canal Digitaal TV.
Nu moet ik meer gaan betalen voor minder zenders en ben het gelazer en gehannes met TV bij Tweak een beetje zat.

Zit erover te denken om TV er helemaal uit te gooien bij Tweak of om volledig over te stappen naar T-Mobile glas 750Mbit.

Wat zijn hier de meningen over T-Mobile glas? En zijn er specifiek mensen die van Tweak naar T-Mobile gegaan zijn?

De uptime van tweak is zeer goed en het gebruiken van eigen hardware vind ik erg prettig maar na het huidige TV gedoe (wat al jaren aanhoudt bij Tweak) ben ik de boel een beetje zat.
Dus hoe is de ervaring met TV bij T-Mobile? Fatsoenlijke uitzending gemist, opname en geen blokjes in beeld? Hoe zijn de STB's in gebruik? werken die een beetje fatsoenlijk?

Alvast dank!!

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Csotranme schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 00:17:
Inmiddels ben ik al jaren klant bij Tweak(Almere) en heb dus hun 1Gbit verbinding met Sparql TV.

Zoals men wellicht al vernomen had gooit Tweak, Sparql eruit en wordt het Canal Digitaal TV.
Nu moet ik meer gaan betalen voor minder zenders en ben het gelazer en gehannes met TV bij Tweak een beetje zat.

Zit erover te denken om TV er helemaal uit te gooien bij Tweak of om volledig over te stappen naar T-Mobile glas 750Mbit.

Wat zijn hier de meningen over T-Mobile glas? En zijn er specifiek mensen die van Tweak naar T-Mobile gegaan zijn?

De uptime van tweak is zeer goed en het gebruiken van eigen hardware vind ik erg prettig maar na het huidige TV gedoe (wat al jaren aanhoudt bij Tweak) ben ik de boel een beetje zat.
Dus hoe is de ervaring met TV bij T-Mobile? Fatsoenlijke uitzending gemist, opname en geen blokjes in beeld? Hoe zijn de STB's in gebruik? werken die een beetje fatsoenlijk?

Alvast dank!!
Ben sinds woensdag internet klant, nog maar kort dus ;) . TV kan ik niets over zeggen omdat ik geen TV dienst afneem.
In ieder geval kan je eigen router gebruiken als je alleen internet+TV afneemt. Je router moet dan tagged VLAN verkeer kunnen toepassen.

Mijn collega had T-Mobile Thuis Internet met TV en bellen en hij vond de TV box erg traag m.b.t reageren op de afstandsbediening. Ik weet niet of dit nog speelt. Hij vond het TV beeld goed en mankeerde niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse1970
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-09-2018
Hallo,

Ik had een vraagje over de Huawei HG659 namelijk: om hem aan te sluiten op je glasvezelmodem (via de converter van tmobile) neemt toch ook een internetport in beslag? of gaat dit via de wan port van de router en houd ik echt 2 internetpoorten over om zelf te gebruiken voor internet? (tv gebruik ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremecy
Jesse1970 schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:09:
Hallo,

Ik had een vraagje over de Huawei HG659 namelijk: om hem aan te sluiten op je glasvezelmodem (via de converter van tmobile) neemt toch ook een internetport in beslag? of gaat dit via de wan port van de router en houd ik echt 2 internetpoorten over om zelf te gebruiken voor internet? (tv gebruik ik niet)
Normaal gesproken gaat dit via de WAN poort van de router.
het glasvezelmodem is eigenlijk niets meer dan een kastje dat het signaal van de glasvezel omzet naar een signaal op UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Afgelopen week voor het eerst gebruik gemaakt van 'begin gemist', dit is een handige feature, ware het niet dat er tussen de 5 a 10 minuten voor het einde van het programma terug geschakeld wordt naar live TV, nu kan dat een keer gebeuren, maar prompt bij een 2e keer gebeurde het weer. Dit is wel irritant, en maakt de functie nutteloos.

Morgen maar even contact zoeken met de klantenservice om 't probleem aan te kaarten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 20:56

Alvast dank!!
Ik heb ook Tweak gehad, nu T mobile. Tv was bij Tweak gewoon een drama, bij T mobile is dit echt perfect. Nooit haperingen, hogere bitrate dan bij Tweak, geen lege zenders bij het zappen en de STB zapt sneller dan bij Tweak. Uitzending gemist werkt prima en de app is ook prima. Uptime is net als bij Tweak zeer goed, nog nooit een storing gehad. En met de 80 cashback en 6 maanden korting is tmobile fors goedkoper dan Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:30
Vorige week mijn abonnement omgezet van 100/100 naar 750/750, aangezien dat toch maar 5 euro per maand extra kost. Echter, toen ik een speedtest ging draaien bleef m'n snelheid hangen op 125 up en down. Ik had al zo'n vermoeden dat het aan m'n oude TP-link router lag, dus toen maar even m'n PC rechtstreeks op de Draytek aangesloten. En jawel hoor, toen had ik wel gewoon de volle snelheid. Het werd dus hoog tijd om m'n thuisnetwerk te upgraden, en als het even kon ook de door T-mobile 'gelockte' Draytek uit te faseren.

Ik houd van eenvoud, en na een uurtje research kwam ik uit bij de Ubiquiti EdgeRouter X SFP. Een mooi compact apparaatje met voor mij precies genoeg poorten. Dankzij de SFP-poort zou ik de glasvezel-kabel hier rechtstreeks op kunnen aansluiten en zou de Draytek dus overbodig zijn. Daarnaast had ik de Ubiquiti UAP AC-AC-LITE uitgekozen als draadloos access point. Bijkomend voordeel van deze setup is dat POE mogelijk is, dus geen losse voedingskabel nodig bij het access point.

Zo gezegd, zo gedaan. Zaterdag eerst de router geinstalleerd. Ik moet zeggen dat het configureren van het VLAN niet heel intuitief ging. Ik neem alleen internet af en heb dus alleen VLAN ID 300 nodig. Na wat gegoogle en gepruts met een masquerade-instelling deed internet het eindelijk. Daarna meteen een speedtest gedraaid, die nogal teleurstellend uitpakte: rond de 350 up en down. Na wat googlen kwam ik er achter dat 'hardware offloading' standaard uit staat op deze router. Dus toen de stappen gevolgd om dit aan te zetten (kan alleen via de CLI) en weer een speedtest gedaan: 770 down, 670 up. Dat lijkt er meer op.

Daarna verder gegaan met het installeren van het access point. Dat was eigenlijk een fluitje van een cent, maar de standaardinstellingen zijn niet bepaald bevorderlijk voor de snelheid. Veel devices vielen terug op de 2,4 GHz frequentie. Na wat getweak met band steering, radio power e.d. kwam ik uit op een snelheid van 250 tot 300 MBit/s op 5GHz op een afstand van een meter of 5. Ook prima dus.

Blijft er nog 1 issue over waar ik eigenlijk niets van snap. Alles werkt naar behoren, ik kan webbrowsen, Netflixen, usenet/torrents downloaden, alles. Echter, er is 1 website die het niet doet (www.bmwdriversforum.nl), terwijl die voorheen met de Draytek wel werkte. Het lijkt geen DNS probleem te zijn, want hij resolved gewoon naar een IP-adres, en ook als ik de Google DNS servers gebruik werkt het niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom

Mijn ervaring met gebruiksgemak is k*t.
Qua beeldkwaliteit heb ik niets te klagen.

Maar!

Uitzending gemist:
Geregeld gebeurd het dat ik vanuit uitzending gemist een programma start. Het programma start dan ergens in het begin van het programma alsof ze vergeten zijn op REC te drukken. Dit is echt klote. Dit gebeurd zowel bij NPO als SBS zenders. RTL zenders zijn alleen via de app te benaderen voor uitzending gemist. Op de AB zijn geen directe knoppen te vinden te voor uitzending gemist of voor radio. Alles loopt via het menu, welke traag reageert.

Opnames
Ook het opnames zijn ruk. Hier moet je minimaal 15 minuten extra tijd voor en na het programma instellen, omdat met het uitlopen van programma's geen rekening kan worden gehouden volgens Tmobile. Eens per week krijgen zij (ik gok glashart media) de programma info van de zenders. Eventuele latere wijzigingen worden dus niet mee genomen.

Bij glasvezel kunnen max 2 programma's tegelijkertijd worden opgenomen.

Series opnemen is ook niet handig. Dit kan, maar houd rekening dat dit dan gebeurt op basis van vaste tijden. Voor series als goede tijden is dat geen probleem. Maar de wat exotische series welke een tussenseizoens stop kennen zoals The Walking Dead, kom hier al gauw mee in de knoei.

Over de STB zelf heb ik gemengde gevoelens. Zo zijn de aansluit mogelijkheden prima. Optical out alsmede analoog voor audio. HDMI, scart en YsVsBs (oid). Gemende gevoelens, omdat HDMI geen ondersteuning biedt voor HDPI 2.2 waardoor 4k televisies zwart beeld geven. Ook het zappen reageert traag.

Opnames kunnen niet op andere STBs bekeken worden. Geen cloud opnames dus zoals bij KPN/Ziggo
Quad schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:47:
Afgelopen week voor het eerst gebruik gemaakt van 'begin gemist', dit is een handige feature, ware het niet dat er tussen de 5 a 10 minuten voor het einde van het programma terug geschakeld wordt naar live TV, nu kan dat een keer gebeuren, maar prompt bij een 2e keer gebeurde het weer. Dit is wel irritant, en maakt de functie nutteloos.

Morgen maar even contact zoeken met de klantenservice om 't probleem aan te kaarten.
Bekend probleem bij ze. Volgens tmobile wordt er al 4 maanden "hard aan gewerkt".
Laat ik dit euvel ook zien bij uitzending gemist.

Dit is een uur geleden op het forum geplaatst van Tmobile
https://community.t-mobil...7/index1.html#post1465768

Het probleem zou nu opgelost moeten zijn. Mogelijk moet je nog wel een keer de TV-Box opnieuw opstarten. Hoor graag of je daarna ook inderdaad hebt gemerkt dat Begin Gemist niet meer voortijdig wordt gestopt.

[ Voor 20% gewijzigd door debom op 10-09-2018 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@debom Ik zie dat je Glashart Media noemt. Is dat een gok die je doet, of zit jij nog echt op een voormalig Vodafone Thuis abonnement uit de tijd dat zij nog Glashart Media pakketten aanboden?

Is wel belangrijk om te weten, want dat is een heel ander platform (en andere STB's) dan wat je nu zou krijgen als je nieuwe klant wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
eymey schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:38:
@debom Ik zie dat je Glashart Media noemt. Is dat een gok die je doet, of zit jij nog echt op een voormalig Vodafone Thuis abonnement uit de tijd dat zij nog Glashart Media pakketten aanboden?

Is wel belangrijk om te weten, want dat is een heel ander platform (en andere STB's) dan wat je nu zou krijgen als je nieuwe klant wordt.
Dit is inderdaad een aanname die ik doe.
In het verleden bij XMS gezeten en alles wat ik op de STB zie ademt glashart. Vandaar de aanname.
Weet jij dan wel waar het tv signaal vandaan kom? ben ik wel heel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
debom schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:45:
[...]

Dit is inderdaad een aanname die ik doe.
In het verleden bij XMS gezeten en alles wat ik op de STB zie ademt glashart. Vandaar de aanname.
Weet jij dan wel waar het tv signaal vandaan kom? ben ik wel heel benieuwd naar.
Als je nog een werkende coax aansluiting op het modem/NT hebt zitten, dan heb je het oude Vodafone platform. Maar volgens mij zijn die klanten er niet meer en heeft Vodafone iedereen op haar eigen platform overgezet.En als je een Entone decoder hebt, dan is het zeker geen Glashart meer.

Leverancier van dit platform is Glasoperator.Voorheen een apart bedrijf, toen overgenomen door Vodafone in verband met de uitrol van hun eigen ODF diensten. Inmiddels volgens mij geen apart bedrijf meer maar behorend bij T-Mobile (samen met alle andere Vodafone Thuis diensten die T-Mobile kocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@debom Zie wat Barre73 zegt.

Waar TV-signaal precies vandaan komt weet ik niet, maar gezien de bitrates die ik hier voorbij zie komen, komen ze vrijwel rechtstreeks van hun respectievelijke bronnen.

Maar dat zegt niets over alle nadelen die jij ervaart met gemist, opnemen, etc. want dat is gewoon allemaal kwestie van hoe het On Demand platform is ingesteld.

Vandaar dat ook ik wel benieuwd ben naar op welk platform jij nog zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:20
Quad schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:47:

Dan krijg je vermoedelijk de reactie dat je beter de app kunt gebruiken. Ik heb Chromecast, en doe voor begin gemist /uitzending gemist inderdaad liever de app, omdat via het kastje te vaak het eind niet komt.
Nadeel van Chromecast en app is wel dat op sommige dagen er wat problemen met de streams lijken, waardoor je af en toe moet wachten op buffering, en de kwaliteit niet hetzelfde is als origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
robpol schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:22:
Blijft er nog 1 issue over waar ik eigenlijk niets van snap. Alles werkt naar behoren, ik kan webbrowsen, Netflixen, usenet/torrents downloaden, alles. Echter, er is 1 website die het niet doet (www.bmwdriversforum.nl), terwijl die voorheen met de Draytek wel werkte. Het lijkt geen DNS probleem te zijn, want hij resolved gewoon naar een IP-adres, en ook als ik de Google DNS servers gebruik werkt het niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Bij mij werkt de site, ik heb ook een setup met een eigen router (Ubiquiti Edgerouter Lite 3).
Toch wel vreemd dat hij bij jou niet werkt. Kan je wel pingen naar de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Soundwork schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:38:
[...]

Bij mij werkt de site, ik heb ook een setup met een eigen router (Ubiquiti Edgerouter Lite 3).
Toch wel vreemd dat hij bij jou niet werkt. Kan je wel pingen naar de site?
Nope, pingen werkt niet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/15bJC8T.png

Tracert geeft dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ujzu9jo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 20:38
Ik kan met mijn t-mobile verbinding die site ook niet bereiken, tracert stopt bij mij ook op hetzelfde punt. Er lijkt iets bij de hoster leaseweb niet helemaal lekker te gaan om welke reden dan ook (actieve IP segment block, routerings problemen ect.

Zodra ik een vpn activeer werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
robpol schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:47:
[...]

Nope, pingen werkt niet:

[afbeelding]

Tracert geeft dit:

[afbeelding]
Dan moet dit liggen aan de IP adressen die jullie hebben gekregen en die op de blocking list staan van de hosting provider.

Starten jullie IP adressen met 85? (85.x.x.x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Soundwork schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:07:
[...]

Dan moet dit liggen aan de IP adressen die jullie hebben gekregen en die op de blocking list staan van de hosting provider.

Starten jullie IP adressen met 85? (85.x.x.x)
Idem.

jurjen_g schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:17:
[...]

Dan krijg je vermoedelijk de reactie dat je beter de app kunt gebruiken. Ik heb Chromecast, en doe voor begin gemist /uitzending gemist inderdaad liever de app, omdat via het kastje te vaak het eind niet komt.
Nadeel van Chromecast en app is wel dat op sommige dagen er wat problemen met de streams lijken, waardoor je af en toe moet wachten op buffering, en de kwaliteit niet hetzelfde is als origineel.
Vanavond de STB herstart en 2 kortere programma's getest.
1 vlak na het begin al gestart en 1 tegen het einde pas het begin gemist aangezet, in beide gevallen ging het nu uitstekend. Lijkt te zijn verholpen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Dan moet het liggen aan deze reeks.
Ik heb een adres uit de 5.132.x.x reeks en daar doet de website het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Mijn IP-adres is ook uit de 85.x.x.x reeks. Wellicht heb ik door het installeren van de nieuwe router een nieuw IP-adres gekregen, waardoor ik nu ineens in de geblokkeerde range val? Aangezien deze site het eerder altijd heeft gedaan.

Iets soortgelijks heb ik eerder gehad met dierenziekenhuizen.nl, die werkte ook niet, maar na wat heen en weer contact met T-mobile hebben ze dit op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
robpol schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:53:
Mijn IP-adres is ook uit de 85.x.x.x reeks. Wellicht heb ik door het installeren van de nieuwe router een nieuw IP-adres gekregen, waardoor ik nu ineens in de geblokkeerde range val? Aangezien deze site het eerder altijd heeft gedaan.

Iets soortgelijks heb ik eerder gehad met dierenziekenhuizen.nl, die werkte ook niet, maar na wat heen en weer contact met T-mobile hebben ze dit op kunnen lossen.
Dit is geen T-Mobile Thuis issue. Mijn vorige internet provider (Jonaz) had ik zelfs vrij veel last van sites die het niet deden door blocking lists.

Het is nog steeds vreemd hoe TMT met de IP-leases omgaat. De Draytek krijgt altijd een 85.x.x.x adres maar ik lees hier ook reacties van mensen die met hun eigen router in deze range terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Soundwork schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:57:
[...]

Dit is geen T-Mobile Thuis issue. Mijn vorige internet provider (Jonaz) had ik zelfs vrij veel last van sites die het niet deden door blocking lists.

Het is nog steeds vreemd hoe TMT met de IP-leases omgaat. De Draytek krijgt altijd een 85.x.x.x adres maar ik lees hier ook reacties van mensen die met hun eigen router in deze range terecht komen.
Ok, duidelijk. Ik neem aan dat TMT destijds contact heeft opgenomen met de hoster om hun IP-ranges van de blocklist te krijgen. Dan ga ik maar weer een nieuw verzoek indienen. Ik ben al lang blij dat het geen configuratie-issue is aan mijn kant.

[ Voor 5% gewijzigd door Spollie op 11-09-2018 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 21:04
Iemand ooit nog zijn cashback ontvangen van cashbacktotaal.nl? De beloofde €80 staat bij nog steeds op in verwerking sinds 18-05. Met cashbackxl had ik nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse1970
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-09-2018
Iemand ervaringen met de Huawei HG659 router via glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soundwork schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:57:
[...]

Klopt. Zit hier met een mediaconverter en de Asus AC88 en heb een ip in die range. Die site kan ik wel gewoon benaderen. Dat 85.x.x.x dus standaard geblocked wordt is dus niet echt feitelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxspectrum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10-2023
Ik heb sinds vandaag TMT met een Draytek met een 5.132.x.x adres, de genoemde sites werken gewoon

sent from zxspectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:04:
[...]

Klopt. Zit hier met een mediaconverter en de Asus AC88 en heb een ip in die range. Die site kan ik wel gewoon benaderen. Dat 85.x.x.x dus standaard geblocked wordt is dus niet echt feitelijk.
Hoeft niet het hele 85.x.x.x blok te zijn maar bepaalde ranges.
IT-ers van webhostingbedrijven willen niet per IP adres blokkeren maar gooien het hele subnet waarin dat IP adres zit op slot.
Pagina: 1 ... 32 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie