Helder, dan zou je dus moeten kijken of er meer zijn en welk subnetSoundwork schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:48:
[...]
Hoeft niet het hele 85.x.x.x blok te zijn maar bepaalde ranges.
IT-ers van webhostingbedrijven willen niet per IP adres blokkeren maar gooien het hele subnet waarin dat IP adres zit op slot.
Als dat zou kloppen zou dat bijzonder dom en incompetent van leaseweb zijn. (En beiden zijn ze niet..)Soundwork schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:07:
Dan moet dit liggen aan de IP adressen die jullie hebben gekregen en die op de blocking list staan van de hosting provider.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Rubens-iMac:~ ruben$ sudo mtr -r bmwdriversforum.nl Start: 2018-09-11T22:34:14+0200 HOST: Rubens-iMac.local Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev 1.|-- 192.168.1.1 0.0% 10 1.1 1.2 1.0 2.2 0.3 2.|-- 1-64-145-85.ftth.glasoper 0.0% 10 4.3 3.9 3.5 5.4 0.6 3.|-- 10.10.10.133 0.0% 10 3.7 4.2 3.7 5.5 0.5 4.|-- et-1-0-0.bb04.ams-01.leas 0.0% 10 4.7 5.1 4.5 7.1 0.8 5.|-- be-104.br02.ams-01.nl.lea 0.0% 10 5.0 5.9 5.0 7.8 1.2 6.|-- te-5-4.ce26.ams-01.nl.lea 0.0% 10 4.9 9.0 4.4 46.0 13.0 7.|-- ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 |
Hop 4 in de mtr is de eerste hop in het netwerk van Leaseweb. et-1-0-0 is een 40Gbps of 100Gbps interface op een Juniper switch, en de hop erna (br02) is een van hun border routers. Hop 6 is TengigEthernet op een Cisco switch. En het device erna zou de filtering doen? Dat zou dan een Top Of Rack-switch worden, en die doen geen layer drie. Filteren doe je op je edge of als je dat niet kan op de eerste router erna. Niet als de potentiële DDoS al diep in je netwerk zit.
Ik gok dat bmwdriversforum.nl ruzie heeft met iemand of gewoon niet weet wat ze aan het doen zijn. En ik zou ze gewoon een vriendelijk mailtje sturen met de melding dat je niet bij het forum kunt.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Hmmm ik kom er net achter dat ik met Tmobile Fiber eneco niet bereikbaar is, zowel de website als de app. Zodra ik ik via mijn mobiele data naar de eneco site ga of via de app werkt het perfect.
https://www.eneco.nl
Kan iemand eens kijken of het werkt. Dan kan ik uitsluiten waar het aan ligt. Ik heb een 85. Extern IP adres. Edgerouter X SFP met fiber direct van NT in SFP module
Kan iemand eens kijken of het werkt. Dan kan ik uitsluiten waar het aan ligt. Ik heb een 85. Extern IP adres. Edgerouter X SFP met fiber direct van NT in SFP module
[ Voor 7% gewijzigd door boswandeling op 11-09-2018 23:22 ]
Eneco website doet het hier.boekee schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:20:
Hmmm ik kom er net achter dat ik met Tmobile Fiber eneco niet bereikbaar is, zowel de website als de app. Zodra ik ik via mijn mobiele data naar de eneco site ga of via de app werkt het perfect.
5.132.x.x adres.
Werkt hier ook niet, ook 85.xxx IP en fiber T-Mobileboekee schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:20:
Misschien door Cloudflare DNS, werkt wel via mijn mobiel+Wifi
[ Voor 5% gewijzigd door ActionWaction op 12-09-2018 01:44 ]
Same here...ActionWaction schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:46:
[...]
Werkt hier ook niet, ook 85.xxx IP en fiber T-Mobile
Werkt prima. EdgeRouter X sfp, 85.145.98.nogiets. T-Mobile, fiber, 100/100.
Hmm ik gebruik ook de cloudflare dns servers. Eens wijzigen ...
Verwijderd
Mzzz, hier een 85.x.x.x adres met cloudfare dns. Prima bereikbaar.boekee schreef op woensdag 12 september 2018 @ 05:50:
Hmm ik gebruik ook de cloudflare dns servers. Eens wijzigen ...
Sinds gisteren komt er geen signaal over de glasvezel meer binnen op ons adres. De Vigor laat alleen lampje active knipperen. Uiteraard al gepowercycled en rekeningafschriften gecheckt en vervolgens de klantenservice gebeld. Ook daar tot de conclusie gekomen dat er ergens een onderbreking in het signaal lijkt te zijn, maar wel alleen voor mijn adres.
Nu weet ik niet of hun diagnose het verschil kan tonen tussen een dode fiber router of kabelbreuk, maar ik hoorde toevallig wel gisteren van mijn buurman dat hij last heeft van een trage glasvezel verbinding. Lijkt me een totaal ander probleem, maar wel toevallig.
Nu wordt er "binnen enkele dagen"
contact opgenomen om een afspraak te maken. Ik mag hopen dat de afspraak dan wel binnen 24u kan. Als fallback gelukkig wel een 7d 500GB bundel gekregen voor beide mobiele abonnementen om te kunnen tetheren.
Ik hoop in ieder geval op een defecte Vigor, die dan vervangen wordt door de Huawei met 5Ghz. Dan heb ik mogelijk geen extra router meer nodig, mits dekking OK is.
Nu weet ik niet of hun diagnose het verschil kan tonen tussen een dode fiber router of kabelbreuk, maar ik hoorde toevallig wel gisteren van mijn buurman dat hij last heeft van een trage glasvezel verbinding. Lijkt me een totaal ander probleem, maar wel toevallig.
Nu wordt er "binnen enkele dagen"

Ik hoop in ieder geval op een defecte Vigor, die dan vervangen wordt door de Huawei met 5Ghz. Dan heb ik mogelijk geen extra router meer nodig, mits dekking OK is.
Zou zomaar kunnen dat er iemand in jouw buurt een nieuwe klant is geworden, waardoor reggefiber in de POP moest zijn. Daar zouden ze zomaar eens jou kabel losgetrokken hebben onder het nom, zit niet goed.Tutti-frutti schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:58:
Sinds gisteren komt er geen signaal over de glasvezel meer binnen op ons adres.
Dat hebben ze bij mij 2 keer gedaan toen de lijn net opgeleverd was. Administratief was mijn kabel namelijk die van een ander huis en daar zat geen actieve diensten op.
Het verbaasd me alleen dat er 'binnen enkele dagen' contact met je wordt opgenomen. Destijds kon ik elke keer meteen een afspraak maken en stond de monteur de volgende dag of de dag erna al op de stoep.
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 12-09-2018 09:28 ]
T-Mobile Fiber 85. IP
C:\Users\michael>nslookup tweakers.net
Server: one.one.one.one
Address: 1.1.1.1
Non-authoritative answer:
Name: tweakers.net
Addresses: 2001:9a8:0:e:1337:0:80:1
213.239.154.30
C:\Users\michael>nslookup www.eneco.nl
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Request to one.one.one.one timed-out
Cloudflare DNS kan eneco.nl dus niet resolven, en dan hier vanaf 10-09-2018
EDIT
Ik heb de DNS servers van OpenDNS ingesteld, en vanaf hier kan eneco.nl wel geresolved worden.
C:\Users\michael>nslookup tweakers.net
Non-authoritative answer:
Name: tweakers.net
Addresses: 2001:9a8:0:e:1337:0:80:1
213.239.154.30
C:\Users\michael>nslookup www.eneco.nl
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Request to one.one.one.one timed-out
Cloudflare DNS kan eneco.nl dus niet resolven, en dan hier vanaf 10-09-2018
EDIT
Ik heb de DNS servers van OpenDNS ingesteld, en vanaf hier kan eneco.nl wel geresolved worden.
[ Voor 7% gewijzigd door boswandeling op 12-09-2018 09:28 ]
Ik overweeg over te stappen van tweak naar t-mobile thuis alles in 1 pakket (750Mb/s), ik kan een aantal details niet vinden. misschien kan iemand hier het vertellen:
Hoeveel mailboxen kan je max aanmaken (mailboxen, dus niet email aliassen !!) ?
Hoeveel email diskruimte kun je maximaal gebruiken ?
Is het IP-address wat je krijgt een fixed IP-address of dynamisch ?
Het antwoord op je laatste vraag is al meer voorgekomen in dit topic en het antwoord daarop is:
Je krijgt een dynamisch IP-adres.
Met betrekking tot je email vragen heb ik zelf geen idee.
Extra toevoeging:
Met betrekking tot je mailvragen, even snel gezocht op "mailbox" op de website van T-Mobile
https://thuisservice.t-mo...email/email-instellingen/
Je krijgt een dynamisch IP-adres.
Met betrekking tot je email vragen heb ik zelf geen idee.
Extra toevoeging:
Met betrekking tot je mailvragen, even snel gezocht op "mailbox" op de website van T-Mobile
https://thuisservice.t-mo...email/email-instellingen/
[ Voor 32% gewijzigd door Supremecy op 12-09-2018 09:53 ]
Maximaal 5 en die kunnen totaal 2GB gebruiken, maar je moet zulke mailboxen niet meer willen gebruiken. Zo maak je jezelf alleen maar afhankelijk van je provider.rodebaron schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:43:
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 12-09-2018 10:04 ]
Inderdaad. Ik vraag me af waarom mensen überhaupt nog provider mail willen gebruiken?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
@rodebaron
Net gekeken in het portaal, zoals rens-br aangeeft 5 postvakken die je kan aanmaken en elk lijken 2 GB opslag te hebben. (Je bent denk ik beter af met hotmail/outlook of gmail en vergelijkbare)
Je IP adres is sticky dynamisch (veranderd niet tenzij je zelf een andere router plaatst of er onderhoud bij t-mobile is met betrekking tot het IPv4 blok waar je in zit)
Net gekeken in het portaal, zoals rens-br aangeeft 5 postvakken die je kan aanmaken en elk lijken 2 GB opslag te hebben. (Je bent denk ik beter af met hotmail/outlook of gmail en vergelijkbare)
Je IP adres is sticky dynamisch (veranderd niet tenzij je zelf een andere router plaatst of er onderhoud bij t-mobile is met betrekking tot het IPv4 blok waar je in zit)
Dat leek mij in eerste instantie ook, maar als je dan gaat kijken naar de link van @Supremecy lijkt het toch 2 GB totaal te zijn.Axelfoley007 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:01:
@rodebaron
Ik sluit me aan met wat de rest zegt. Fixed IP doen ze niet aan, wel raak je het IP welke op MAC leased van de DHCP server krijgt niet zomaar kwijt.rodebaron schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:43:
Ik overweeg over te stappen van tweak naar t-mobile thuis alles in 1 pakket (750Mb/s), ik kan een aantal details niet vinden. misschien kan iemand hier het vertellen:
Qua e-mail zijn er anno nu wel genoeg aanbieders waar je beter een mail adres kan registreren. Gmail.com of Outlook.com en die geven velen malen meer opslag.
Als je de mail adressen van T-Mobile gaat gebruiken, en je gaat ooit switchen, zal je de mail adressen ook kwijt raken.
Dat valt ansich wel mee, ik hoef voor elke box maar 1 link om te gooien bij een eventuele overgang. Mijn domain provider support email forwarding en url forwarding. En dat werkt prima. Ik gebruik(te) bij de provider in principe alleen maar de ruimte. Het lijkt overigens een totaal te zijn van 2GB en niet per mailbox. Ik heb inmiddels besloten mijn email elders onder te brengen waar ik onbeperkt boxen kan maken en 25GB tot mijn beschikking heb.rens-br schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:54:
[...]
Maximaal 5 en die kunnen totaal 2GB gebruiken, maar je moet zulke mailboxen niet meer willen gebruiken. Zo maak je jezelf alleen maar afhankelijk van je provider.
Gmail.com en Outlook.com voldoen wat mij betreft niet. Ik ga ook zeker niet de email addressen gebasseerd op T-Mobile gebruiken. Daar heb ik mijn eigen domein namen voor. Het ging alleen om de ruimte en het aantal boxen om te zien of ik er minimaal 1 per gezinslid heb, maar bedankt voor je reaktie. Ik heb inmiddels ruimte ingekocht bij een separate provider, domeinnamen betaalde ik al voor, en voor 2 euro meer heb ik nu onbeperkt mailboxen en in iedergeval 25GB ruimte. Dus het is opgelost.boekee schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:26:
[...]
Ik sluit me aan met wat de rest zegt. Fixed IP doen ze niet aan, wel raak je het IP welke op MAC leased van de DHCP server krijgt niet zomaar kwijt.
Qua e-mail zijn er anno nu wel genoeg aanbieders waar je beter een mail adres kan registreren. Gmail.com of Outlook.com en die geven velen malen meer opslag.
Als je de mail adressen van T-Mobile gaat gebruiken, en je gaat ooit switchen, zal je de mail adressen ook kwijt raken.
Dat is dan helemaal een nette oplossing!rodebaron schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:33:
[...]
Gmail.com en Outlook.com voldoen wat mij betreft niet. Ik ga ook zeker niet de email addressen gebasseerd op T-Mobile gebruiken. Daar heb ik mijn eigen domein namen voor. Het ging alleen om de ruimte en het aantal boxen om te zien of ik er minimaal 1 per gezinslid heb, maar bedankt voor je reaktie. Ik heb inmiddels ruimte ingekocht bij een separate provider, domeinnamen betaalde ik al voor, en voor 2 euro meer heb ik nu onbeperkt mailboxen en in iedergeval 25GB ruimte. Dus het is opgelost.
Succ6!
Zojuist het installatiepakket gekregen voor de monteur die volgende week langskomt. Bleek tot mijn verbazing een Draytek in te zitten in plaats van een Huawei modem. Gelijk even contact opgenomen met T-Mobile Webcare (nog geen reactie). Dus zeker niet iedere nieuwe klant krijgt automatisch een Huawei.
EDIT: Bij nader inzien tot een nieuw inzicht gekomen. Ik heb een 100Mbit glasvezel abonnement besteld. Als de meegeleverde converter inderdaad de MC220L is dan zal dat wel eens de reden kunnen zijn.
EDIT: Bij nader inzien tot een nieuw inzicht gekomen. Ik heb een 100Mbit glasvezel abonnement besteld. Als de meegeleverde converter inderdaad de MC220L is dan zal dat wel eens de reden kunnen zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door RHPJS op 12-09-2018 18:09 ]
Kan het niet zijn dat je in augustus besteld hebt? Ik las op hun forum dat dat het verschil is. Bestellingen vanaf 1 sept zouden worden geleverd met Huawei.RHPJS schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:08:
Zojuist het installatiepakket gekregen voor de monteur die volgende week langskomt. Bleek tot mijn verbazing een Draytek in te zitten in plaats van een Huawei modem. Gelijk even contact opgenomen met T-Mobile Webcare (nog geen reactie). Dus zeker niet iedere nieuwe klant krijgt automatisch een Huawei.![]()
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Bewust op 2 september besteldBarre73 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:23:
[...]
Kan het niet zijn dat je in augustus besteld hebt? Ik las op hun forum dat dat het verschil is. Bestellingen vanaf 1 sept zouden worden geleverd met Huawei.
Dat is dan wel slim.
Jouw theorie gaat volgens mij niet op. Die MC220L werkt prima op een 100 Mbit abonnement. Maar niet op een 100 Mbit poort in de PoP. In ODF gebied heeft T-Mobile geen 100 Mbit poorten.
In KPN gebied zijn die er nog wel maar T-Mobile kan niet weten of ze voor een klant door KPN op een 100 Mbit poort of een 1Gbit poort worden gezet.
Dus ik ben benieuwd wat de reactie van Webcare wordt...
Het is druk blijkbaar, want ik ben gebeld voor een afspraak en vroegst mogelijk in deze regio is volgende week dinsdag.rens-br schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:04:
[...]
Zou zomaar kunnen dat er iemand in jouw buurt een nieuwe klant is geworden, waardoor reggefiber in de POP moest zijn. Daar zouden ze zomaar eens jou kabel losgetrokken hebben onder het nom, zit niet goed.
Dat hebben ze bij mij 2 keer gedaan toen de lijn net opgeleverd was. Administratief was mijn kabel namelijk die van een ander huis en daar zat geen actieve diensten op.
Het verbaasd me alleen dat er 'binnen enkele dagen' contact met je wordt opgenomen. Destijds kon ik elke keer meteen een afspraak maken en stond de monteur de volgende dag of de dag erna al op de stoep.
Ook nog met T-Mobile gebeld, die probeerden nog direct met Reggefiber een mannetje te regelen die naar de POP zou gaan, maar die willen echt eerst dat een monteur de aansluiting terplekke heeft gecheckt.
Het is niet anders, maar wordt een korte week even Tetheren en chromecast gebruiken voor tv.
Hmm, ik zit in ODF. Ik wist niet dat alle aansluitingen daar 1Gbit waren. Ben benieuwd inderdaad.Barre73 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:35:
[...]
Dat is dan wel slim.
Jouw theorie gaat volgens mij niet op. Die MC220L werkt prima op een 100 Mbit abonnement. Maar niet op een 100 Mbit poort in de PoP. In ODF gebied heeft T-Mobile geen 100 Mbit poorten.
In KPN gebied zijn die er nog wel maar T-Mobile kan niet weten of ze voor een klant door KPN op een 100 Mbit poort of een 1Gbit poort worden gezet.
Die 100 Mbit kaarten van KPN die in een aantal PoPs nog zitten dateren van tot circa 2012. Toen begon KPN langzaam met Gbit kaarten.RHPJS schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:04:
[...]
Hmm, ik zit in ODF. Ik wist niet dat alle aansluitingen daar 1Gbit waren. Ben benieuwd inderdaad.
Vodafone (dus nu T-Mobile) rolde haar eigen ODF een paar jaar later pas uit en toen was Gbit al lang de standaard in de hardware markt.
Gelukkig maar...
Gisterochtend monteur over de vloer gehad, maar was van korte duur want had verkeerde info doorgekregen dat ik een stopcontact in de meterkast zou hebben, maar ik wist niet eens dat ze nu de modem in de meterkast hangen dus nu Maandag eind middag wordt het in orde gemaakt. Jammer dat Doetinchem nog geen 750 mbit beschikbaar heeft, ook al is 500 ook genoeg voor me alleen, maar voor die 5,- meer wat een actie is of was in de plaatsen waar het wel is....
750Mbit/s is alleen beschikbaar in ODF gebieden, als jij maximaal 500Mbit/s haalt zit je dus in een WBA gebied.Jeroentjuh82 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:19:
Jammer dat Doetinchem nog geen 750 mbit beschikbaar heeft, ook al is 500 ook genoeg voor me alleen, maar voor die 5,- meer wat een actie is of was in de plaatsen waar het wel is....
Ik had begrepen dat KPN inmiddels alle 100Mbit/s hardware heeft vervangen voor 1Gbit/s hardware, zie: Dennis-L in "Anno 2018 nog steeds 100/100 als maximum op glasvezel".Barre73 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:35:
In KPN gebied zijn die er nog wel
[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 13-09-2018 09:25 ]
Is ook het gevalrens-br schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:22:
[...]
750Mbit/s is alleen beschikbaar in ODF gebieden, als jij maximaal 500Mbit/s haalt zit je dus in een WBA gebied.
Er is hier natuurlijk al veel gevraagd naar ervaringen met TV, maar ik zou nog steeds graag eens een idee hebben van hoe responsive de courante STB nou is in verhouding tot STB's die ik gezien heb (bv. de Amino Aria 6/610 van Tweak, Arcadyan boxen van KPN of het Android boxje dat ik nu bij Youfone heb).
Met welke STB worden nieuwe abonnementen eigenlijk uitgeleverd? Ik meen een keer te hebben gelezen dat dit ook Amino Aria 6/610's gingen worden.
Zou iemand (in ODF gebied) niet eens een filmpje kunnen maken van:
* Hoe snel de box zapt
* Hoe het eruit ziet als je probeert te 'spoelen' binnen ReplayTV of begin gemist (bij Tweak en Youfone zie je alleen een tijdbalkje en staat beeld stil).
* Hoe snel je door de menu's heen kan klikken
Hoewel Youfone redelijk werkt voor niet al te veel geld (als de box tenminste uit standby komt) en internet bij Tweak echt top is, wil ik toch van Youfone af omdat de box af en toe echt een drama is, en omdat het beeld toch wel wat te kort schiet tov. multicast TV.
T-mobile is een goede kandidaat, aangezien beeldkwaliteit top schijnt te zijn en internet verder óók prima is. Maar dan moet er wel een STB bij zitten die gewoon beetje fatsoenlijk werkt.
Met welke STB worden nieuwe abonnementen eigenlijk uitgeleverd? Ik meen een keer te hebben gelezen dat dit ook Amino Aria 6/610's gingen worden.
Zou iemand (in ODF gebied) niet eens een filmpje kunnen maken van:
* Hoe snel de box zapt
* Hoe het eruit ziet als je probeert te 'spoelen' binnen ReplayTV of begin gemist (bij Tweak en Youfone zie je alleen een tijdbalkje en staat beeld stil).
* Hoe snel je door de menu's heen kan klikken
Hoewel Youfone redelijk werkt voor niet al te veel geld (als de box tenminste uit standby komt) en internet bij Tweak echt top is, wil ik toch van Youfone af omdat de box af en toe echt een drama is, en omdat het beeld toch wel wat te kort schiet tov. multicast TV.
T-mobile is een goede kandidaat, aangezien beeldkwaliteit top schijnt te zijn en internet verder óók prima is. Maar dan moet er wel een STB bij zitten die gewoon beetje fatsoenlijk werkt.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Zie daarvoor de openingspost: \[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.eymey schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:22:
Ik heb zelf medio augustus een 750Mbit/s abonnement besteld. Monteur komt komend weekend langs, en ik heb 'helaas' ook een Draytek ontvangen.RHPJS schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:08:
Zojuist het installatiepakket gekregen voor de monteur die volgende week langskomt. Bleek tot mijn verbazing een Draytek in te zitten in plaats van een Huawei modem. Gelijk even contact opgenomen met T-Mobile Webcare (nog geen reactie). Dus zeker niet iedere nieuwe klant krijgt automatisch een Huawei.![]()
Maar dat is dus wel logisch, aangezien T-Mobile pas bij abonnementen vanaf september de Huawei uitleveren.citomaster schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:01:
Ik heb zelf medio augustus een 750Mbit/s abonnement besteld.
Absoluut, ik wilde enkel bevestigen dat het dus niet te maken heeft met de bestelling van een 100Mbit/s abonnement.rens-br schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:16:
[...]
Maar dat is dus wel logisch, aangezien T-Mobile pas bij abonnementen vanaf september de Huawei uitleveren.
Goeie, thanksrens-br schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:56:
[...]
Zie daarvoor de openingspost: \[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.
Dus zo te zien krijg je, als je opnemen en pauzeren wilt, dus nog een (oudere) box met lokale opslag. En als je de Amino wilt, dan kan je dus niet opnemen en pauzeren.
Dat is dan wel weer een goede om te weten, en had ik niet aan gedacht. Persoonlijk vind ik dat wel jammer. Aan de ene kant opnemen en pauzeren via cloud/ondemand ook niet alles (zeker niet als je Sparql van Tweak kent
Voor zover ik weet en hier in het topic voorbij komt wel inderdaad. Pauzeren kan overigens ook met de Amino, maar weer niet op alle zenders. (Sowieso Ned 1,2 en 3).eymey schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:48:
Dus zo te zien krijg je, als je opnemen en pauzeren wilt, dus nog een (oudere) box met lokale opslag. En als je de Amino wilt, dan kan je dus niet opnemen en pauzeren.
Als pauzeren ook op de Amino kan (NPO 1, 2 en 3 kijken we toch het meest), dan is dat nog te overwegen. Opnemen missen we nu ook niet echt door zaken als gemist, NPO Start, NLZiet, etc.
Blijft dus alleen nog staan dat ik wel benieuwd ben naar de User Experience van m.n. die Amino
Blijft dus alleen nog staan dat ik wel benieuwd ben naar de User Experience van m.n. die Amino
[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 13-09-2018 14:10 ]
Daar heb ik zelf geen ervaring mee, ik had nog de Entone Kamai 500. Die was voor mijn gebruik prima. Zenders selecteren e.d. ging goed, begin gemist werkte goed. TV gids was tikkeltje traag, maar werkte ook wel aardig.eymey schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:10:
De verdere menu's waren wel aan de trage kant, uitzending gemist e.d. De Amino is in de plek gekomen van de Entone en die is dus een stukje sneller, dus ik verwacht/gok dat het een prima box is om mee te werken.
Maar goed echt ervaringen met de Amino Aria 610x zouden natuurlijk het beste zijn.
Zojuist maar even telefonisch contact opgenomen om e.e.a. helder te krijgen. Nadat de medewerker intern even had nagevraagd hoe het precies zit (het was haar blijkbaar onbekend dat Huawei modems nu geleverd worden aan klanten met glasvezel) krijg ik gewoon een Huawei modem opgestuurd en krijg ik een retourdoos voor de Draytek. Uitstekend opgelost en ik kan niet wachten op de 20ste!Barre73 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:35:
[...]
Dat is dan wel slim.
Ik was zojuist aan het zappen en ik kwam ineens langs een aantal Ziggo Sport zenders die ik ineens kon kijken. Zenders 160, 161, 164 en 165 zijn voor mij te bekijken, zonder apart abbo te hebben afgesloten. Heeft iemand dit ook?
Ik ben er blij mee, dit weekend de GP van Singapore eens bekijken op Ziggo in plaats van een online stream
eens zien of dat bevalt. Het commentaar van Sky is namelijk wel erg goed.
Ik ben er blij mee, dit weekend de GP van Singapore eens bekijken op Ziggo in plaats van een online stream
@QErikNL Dit klopt. Ziggo geeft het Ziggo Sport Totaal pakket dit weekeinde gratis door bij alle aanbieders.
-
Bij lokale opslag op de harddisk kun je vaak maar 1 programma tegelijk opnemen. In de cloud is het geen probleem om meerdere programma's tegelijk op te nemen.eymey schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:48:
[...]
Goeie, thanks.
Dat is dan wel weer een goede om te weten, en had ik niet aan gedacht. Persoonlijk vind ik dat wel jammer. Aan de ene kant opnemen en pauzeren via cloud/ondemand ook niet alles (zeker niet als je Sparql van Tweak kent), maar over die Entone lees ik toch wel weer dat mensen m voornamelijk irrntant en traag vinden. (maar goed, wat voor de 1 irritant en traag is, is voor de ander weer snel in vergelijking met eigen ervaringen) .
We nemen nog veel op omdat bij gemist de programma's maar een week beschikbaar zijn. en het starten van een opgenomen programma gaat sneller in het menu dan via de EPG bij Telfort tenminste. Omdat Telfort gaat stoppen met het Amino platform (KPN heeft zijn zin) ook op zoek naar een andere provider
Voor de tv streams zit ik in WBA gebied helaas.
Nee. Ik zit in WBA, met een Entone {antiek}, en kan twee programma's opnemen (op mijn lokale disk) en een derde programma bekijken.space-one schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:15:
Bij lokale opslag op de harddisk kun je vaak maar 1 programma tegelijk opnemen.
Bedankt voor de infoburne schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:21:
[...]
Nee. Ik zit in WBA, met een Entone {antiek}, en kan twee programma's opnemen (op mijn lokale disk) en een derde programma bekijken.
Bij de Horizon mediabox xl van ziggo kunnen er 4 programma's tegelijk worden opgenomen, met lokale opslag. Ligt aan het aantal tuners die in de box zijn opgenomen, niet aan het feit dat het lokale opslag is.space-one schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:15:
[...]
Bij lokale opslag op de harddisk kun je vaak maar 1 programma tegelijk opnemen. In de cloud is het geen probleem om meerdere programma's tegelijk op te nemen.
Mja, bij IPTV heb je natuurlijk de tuner beperking niet (dan is het m.n. beperkt door je bandbreedte). Maar ik kan me ook nog voorstellen dat, zeker met minder krachtige hardware in STB's (Horizon uitgezonderd), ze er een limiet op zetten omdat anders het systeem I/O-bound raakt.Milosh schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 07:34:
[...]
Bij de Horizon mediabox xl van ziggo kunnen er 4 programma's tegelijk worden opgenomen, met lokale opslag. Ligt aan het aantal tuners die in de box zijn opgenomen, niet aan het feit dat het lokale opslag is.
Er is Gbit hardware bijgeplaatst in die PoPs maar er zitten nog veel 100 Mbit kaarten hoor. Die zijn niet weggehaald.Ik had begrepen dat KPN inmiddels alle 100Mbit/s hardware heeft vervangen voor 1Gbit/s hardware, zie: Dennis-L in "Anno 2018 nog steeds 100/100 als maximum op glasvezel".
Heeft iemand hier tmobile glasvezel (tv en internet) met een Huwaei HG659 modem en dan een ac87u router hieraan verbonden? Mijn maat wil graag naar deze situatie maar ik lees er verschillende verhalen hierover.
Ikzelf heb caiway en ga rechstreeks vanaf mijn glas aansluiting in mijn router. Dat is toch weer anders dan bij tmobile? daar heb je een glasaansluiting modem en die gaat dan weer in de huawei en als je dan je eigen router wilt gebruiken moet je die weer aan de huawei knopen. Kan iemand dit bevestigen?
Ikzelf heb caiway en ga rechstreeks vanaf mijn glas aansluiting in mijn router. Dat is toch weer anders dan bij tmobile? daar heb je een glasaansluiting modem en die gaat dan weer in de huawei en als je dan je eigen router wilt gebruiken moet je die weer aan de huawei knopen. Kan iemand dit bevestigen?
Ik heb begrepen dat er i.c.m. het Huawei modem een mediaconverter meegeleverd wordt. In de MC prik je de SFP (glas) aansluiting. Het Huawei modem (of je eigen router) kun je vervolgens via UTP verbinden met de MC.harrybeuker schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:58:
Heeft iemand hier tmobile glasvezel (tv en internet) met een Huwaei HG659 modem en dan een ac87u router hieraan verbonden? Mijn maat wil graag naar deze situatie maar ik lees er verschillende verhalen hierover.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
is het ook alleen inprikken of moet je echt een hele rits instellingen gaan configureren. Ik heb zelf caiway en dan heb ik dus een glasvezelaansluiting inc converter en die gaat dan in mijn asus router. Verder hoef ik geen gekke dingen in te stellen.alesandro_46 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:13:
[...]
Ik heb begrepen dat er i.c.m. het Huawei modem een mediaconverter meegeleverd wordt. In de MC prik je de SFP (glas) aansluiting. Het Huawei modem (of je eigen router) kun je vervolgens via UTP verbinden met de MC.
@harrybeuker, er moet wel e.e.a. ingesteld worden met vlans, zie daarvoor de OP, eigen hardware gebruiken. Dit werkt alleen met internet en tv, telefonie komt hierbij te vervallen.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Er is in dit topic nog helemaal niemand die de Huawei opstelling heeft. T-Mobile levert dat pas sinds deze maand uit aan nieuwe klanten.harrybeuker schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:58:
Heeft iemand hier tmobile glasvezel (tv en internet) met een Huwaei HG659 modem en dan een ac87u router hieraan verbonden?
Maar zolang de AC87U VLANS ondersteund moet het gewoon werken en in \[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie staat een link van iemand anders die ook een Asus router heeft gebruikt.
Hallo,
Over 6 weken gaan mijn vriendin en ik samenwonen en gaan we T-Mobile glasvezel nemen. Zijn er hier ook mensen die deze pricewatch: Ubiquiti AmpliFi High Density WiFi Router erachter gebruiken? En wat zijn je ervaringen ermee?
Zit zelf eraan te denken om deze te nemen.
Over 6 weken gaan mijn vriendin en ik samenwonen en gaan we T-Mobile glasvezel nemen. Zijn er hier ook mensen die deze pricewatch: Ubiquiti AmpliFi High Density WiFi Router erachter gebruiken? En wat zijn je ervaringen ermee?
Kleine update na twee weken bij T-Mobile.
Internet
Nog wat geëxperimenteerd met de instellingen op de router, nu ook de upload boven de beloofde waardes.
https://www.speedtest.net...b0-476c-ac5f-9a958ddec645
TV
TV werkt in tegenstelling wat ik hier en daar lees perfect. Scherp beeld en de meegeleverde Amino Aria 610 werkt erg snel.
Internet
Nog wat geëxperimenteerd met de instellingen op de router, nu ook de upload boven de beloofde waardes.
TV
TV werkt in tegenstelling wat ik hier en daar lees perfect. Scherp beeld en de meegeleverde Amino Aria 610 werkt erg snel.
[ Voor 28% gewijzigd door thijssie op 14-09-2018 22:01 ]
Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]
Welke router heb jij en wat heb jij aangepast?
thijssie schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:55:
Kleine update na twee weken bij T-Mobile.
Internet
TV
Mikrotik RB3011goldvinger schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 23:16:
Welke router heb jij en wat heb jij aangepast?
[...]
https://mikrotik.com/product/RB3011UiAS-RM
FastPath deed bij mij de truc.
Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]
Ik heb op dit moment glasvezel via KPN en wil gaan overstappen naar 750 mb van t-mobile.
Mijn aansluiting voor glasvezel zit in de meterkast en via een LAN kabel heb ik het standaard modem van KPN in mijn woonkamer gezet. Hierdoor heb ik in de woonkamer een hele goede draadloze verbinding en door een bekabelde accesspoint op de eerste verdieping heb ik ook boven goed internet.
Mijn vraag: is het ook mogelijk om het huawei modem van t-mobile op een flexibele plek te plaatsen? Ik zie dit wel in de topic opening staan, maar hier wordt ook gesproken over een mediaconvertor. Ik heb nu in de meterkast een genexis hangen (weet niet of dat het zelfde is) die dus via lan naar het modem van KPN gaat.
Mijn aansluiting voor glasvezel zit in de meterkast en via een LAN kabel heb ik het standaard modem van KPN in mijn woonkamer gezet. Hierdoor heb ik in de woonkamer een hele goede draadloze verbinding en door een bekabelde accesspoint op de eerste verdieping heb ik ook boven goed internet.
Mijn vraag: is het ook mogelijk om het huawei modem van t-mobile op een flexibele plek te plaatsen? Ik zie dit wel in de topic opening staan, maar hier wordt ook gesproken over een mediaconvertor. Ik heb nu in de meterkast een genexis hangen (weet niet of dat het zelfde is) die dus via lan naar het modem van KPN gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door wind_surfer op 16-09-2018 09:41 ]
Ik wordt echt niet blij van dat modem van T-Mobile zeg, waarom hebben ze in vredesnaam die admin kant niet vrij gegeven?
6to4 tunnel opzetten is mogelijk, als je toegang tot WAN hebt, anders kan je gewoon niets.
Ga denk ik bij mijn ouders de RB2011 installeren, die ligt hier toch niets te doen, dan heb ik tenminste control over alles. Iemand al eerder met Mikrotik dit uitgevoerd?
kwartiertje werk met een instructie!
6to4 tunnel opzetten is mogelijk, als je toegang tot WAN hebt, anders kan je gewoon niets.
Ga denk ik bij mijn ouders de RB2011 installeren, die ligt hier toch niets te doen, dan heb ik tenminste control over alles. Iemand al eerder met Mikrotik dit uitgevoerd?
kwartiertje werk met een instructie!
[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 16-09-2018 16:42 ]
Ik heb een abbonement in september afgesloten maar ik krijg ook gewoon de draytek geleverd. Maakt mij persoonlijk niet uit aangezien ik Unifi acces points heb
citomaster schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:33:
[...]
Absoluut, ik wilde enkel bevestigen dat het dus niet te maken heeft met de bestelling van een 100Mbit/s abonnement.
Prima apparaat en erg goede en snelle wifi
Enige nadeel voor zover je dat vind is dat de router alleen maar met de app (ios/android) te heren is.
Verder is het eigen plug-and-play
Succes met je keuze!
Enige nadeel voor zover je dat vind is dat de router alleen maar met de app (ios/android) te heren is.
Verder is het eigen plug-and-play
Succes met je keuze!
Grudgie schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:44:
Hallo,
Simpele antwoord: Jawind_surfer schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:40:
Ik heb op dit moment glasvezel via KPN en wil gaan overstappen naar 750 mb van t-mobile.
Uitgebreide antwoord:
Je hebt nu van KPN ook een mediaconverter op de glasvezelaansluiting zitten. T-Mobile gebruikt een andere converter(voor zover we nu kunnen inschatten) die los staat of hangt naast de glasvezelaansluiting maar verder werkt het hetzelfde. Dus de kabel die je nu hebt lopen kan opnieuw gebruikt worden om de Huawei aan te sluiten in de woonkamer.
Ik heb op dit moment ook een Genexis kastje hangen.
Voor zover ik weet doet dat ding niets meer dan het signaal omzetten van glas naar UTP.
Dus licht naar elektriciteit eigenlijk.
Zitten daar snelheidsbeperkingen aan of zou het dadelijk ook kunnen dat T-Mobile zegt we laten die Genexis hangen en dat werkt net zo goed.
Voor zover ik weet doet dat ding niets meer dan het signaal omzetten van glas naar UTP.
Dus licht naar elektriciteit eigenlijk.
Zitten daar snelheidsbeperkingen aan of zou het dadelijk ook kunnen dat T-Mobile zegt we laten die Genexis hangen en dat werkt net zo goed.
@Supremecy Dat ligt er denk ik aan in welk gebied je zit.
Ik zit in het ODF-gebied (750mbit) en kan daar geen gebruik maken van de Genexis. Ook al is het een Gigabit-versie.
Er wordt simpelweg geen verbinding opgezet.
Ik zit in het ODF-gebied (750mbit) en kan daar geen gebruik maken van de Genexis. Ook al is het een Gigabit-versie.
-
Dan hebben we het over een ander soort Genexis (wellicht die met meerdere LAN poorten?)Edd schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:43:
De standaard mediaconverter die o.a. KPN gebruikt zou altijd moeten werken. Ook bij T-Mobile in ODF gebied.
Zoals gezegd doet het ding niks anders dan van glas omzetten naar Ethernet. Het is de router daarna die de verbinding opzet.
Ik kan het nog eens proberen, maar kreeg het niet aan de gang.Barre73 schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:46:
[...]
Dan hebben we het over een ander soort Genexis (wellicht die met meerdere LAN poorten?)
De standaard mediaconverter die o.a. KPN gebruikt zou altijd moeten werken. Ook bij T-Mobile in ODF gebied.
Zoals gezegd doet het ding niks anders dan van glas omzetten naar Ethernet. Het is de router daarna die de verbinding opzet.
En nee, het is een single-port converter. Ik heb er zelfs 2 geprobeerd, want ik had er nog een nieuwe liggen.
De Genexis werkte prima met Xs4all en Tweak. Maar bij de overstap naar T-mobile verloor deze de verbinding. Enige opties waren de Draytek of via de SFP+ poort van een switch.
-
Ik zit ook in ODF gebied, ik kan 750mbit krijgen, dus dan zal de Genexis ook vervangen worden dus.Edd schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:43:
Naja, ik merk het wel, het is gewoon een enkel poorts versie maar ik wacht het wel af.
[ Voor 9% gewijzigd door Supremecy op 16-09-2018 11:45 ]
De genexis is de FTU.wind_surfer schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:40:
Ik heb zojuist mijn installatie pakket gekregen van T-Mobile. Hierin zit de Draytek modem. Ik had in juni al glasvezel besteld maar Reggefiber had nogal moeite de boel werkend te krijgen.
Nu zit ik te twijfelen contact op te nemen met T-Mobile om de Draytek om te ruilen voor een Huawei HG635. Ik vind die 5Ghz toch wel de standaard tegenwoordig. Maar belangrijker vind ik de stabiliteit en instelmogelijkheden. Ik wil namelijk thuis een aantal servers plaatsen waarbij er behoorlijk wat moet worden geconfigureerd.
Kan iemand aangeven of de Draytek volledig geconfigureerd kan worden met de T-Mobile firmware. En wat bied de Huawei HG635 nu echt meer tegenover de Draytek?
Ik vind het namelijk vervelend dat T-Mobile zich bemoeid met hoe ik me glasvezel gebruik. Als ze mij die 750mbit over het lijntje maar continue op snelheid aanbieden, dat is waar ik ze voor betaal. Owja.. ik gebruik alleen internet, geen tv, geen telefonie.
Wat me overigens ook opvalt is dat Pipo als review verklaard dat dit model wel over 5ghz beschikt: https://www.consumentenbo...cten/draytek/vigor2132fvn
Nu gebruikt hij een stock versie en geen firmware van T-Mobile/Vodafone. Dat zou toch niks uit moeten maken..
Nu zit ik te twijfelen contact op te nemen met T-Mobile om de Draytek om te ruilen voor een Huawei HG635. Ik vind die 5Ghz toch wel de standaard tegenwoordig. Maar belangrijker vind ik de stabiliteit en instelmogelijkheden. Ik wil namelijk thuis een aantal servers plaatsen waarbij er behoorlijk wat moet worden geconfigureerd.
Kan iemand aangeven of de Draytek volledig geconfigureerd kan worden met de T-Mobile firmware. En wat bied de Huawei HG635 nu echt meer tegenover de Draytek?
Ik vind het namelijk vervelend dat T-Mobile zich bemoeid met hoe ik me glasvezel gebruik. Als ze mij die 750mbit over het lijntje maar continue op snelheid aanbieden, dat is waar ik ze voor betaal. Owja.. ik gebruik alleen internet, geen tv, geen telefonie.
Wat me overigens ook opvalt is dat Pipo als review verklaard dat dit model wel over 5ghz beschikt: https://www.consumentenbo...cten/draytek/vigor2132fvn
Nu gebruikt hij een stock versie en geen firmware van T-Mobile/Vodafone. Dat zou toch niks uit moeten maken..
[ Voor 16% gewijzigd door dprod op 16-09-2018 16:27 ]
Morgen later in de middag weer glasvezel. Is jammer dat het nu niet is zoals de vorige keer in de flat dat ik kon checken of ik signaal had want toen was het doorgetrokken naar de woonkamer, waar het nu in de meterkast komt en niet weet waar de andere helft vd glasvezel ingaat.
Monteur zei dat het al heel lang nu zo in de meterkast wordt aangesloten in geval van een flat meen ik of algemeen, maar wel raar dat ik bij netwerken ook t-mobile thuis en vodafone thuis zie en die bevinden zich niet in de meterkast(ik kan met mijn sleutel alle meterkasten openen heel apart en zag dus geen modem in ieder geval in de meterkast vd buurvrouw links van me want rechts heeft Ziggo(daar heb ik t nu ff van alleen die up is maar 4). Het kan ook onder me zijn wellicht.
Dit typ ik vanaf de pc in de kleine voormalig slaapkamer in mn grote flat en dr zit dus nog een muur tussen dus dat signaal kan niet van directe buuf komen lijkt me zo.
Wie heeft er hier nog meer in zn eentje 500/500 trouwens?
Monteur zei dat het al heel lang nu zo in de meterkast wordt aangesloten in geval van een flat meen ik of algemeen, maar wel raar dat ik bij netwerken ook t-mobile thuis en vodafone thuis zie en die bevinden zich niet in de meterkast(ik kan met mijn sleutel alle meterkasten openen heel apart en zag dus geen modem in ieder geval in de meterkast vd buurvrouw links van me want rechts heeft Ziggo(daar heb ik t nu ff van alleen die up is maar 4). Het kan ook onder me zijn wellicht.
Dit typ ik vanaf de pc in de kleine voormalig slaapkamer in mn grote flat en dr zit dus nog een muur tussen dus dat signaal kan niet van directe buuf komen lijkt me zo.
De 2132 is verkrijgbaar met en zonder AC/5ghz. Vodafone gebruikt de versie zonder. Zie ook de pricewatch hier op Tweakers.dprod schreef op zondag 16 september 2018 @ 13:47:
Ik heb zojuist mijn installatie pakket gekregen van T-Mobile. Hierin zit de Draytek modem. Ik had in juni al glasvezel besteld maar Reggefiber had nogal moeite de boel werkend te krijgen.
Genexis levert zowel FTU's als NT(U)'s.
KPN maakt veel gebruik van PacketFront NTU's.
Ik zie in de woonkamer aan de straatkant meerdere vodafone netwerken, maar die zie ik ook gewoon als ik aan de achterkant in de slaapkamer sta, sommigen zelfs nog achter de flat. Dus dat zou best kunnen.Jeroentjuh82 schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:33:
Morgen later in de middag weer glasvezel. Is jammer dat het nu niet is zoals de vorige keer in de flat dat ik kon checken of ik signaal had want toen was het doorgetrokken naar de woonkamer, waar het nu in de meterkast komt en niet weet waar de andere helft vd glasvezel ingaat.
who put a "stop payment" on my reality check
Verwijderd
Qua servers kan je draaien wat je wil. Daar word niks in geblokkeerd.dprod schreef op zondag 16 september 2018 @ 13:47:
Heb het allemaal werkend met de RB2011 van Mikrotik, maar.. ja de maar, zo nu en dan komen er blokjes in beeld....en dat vindt mams geen goed idee...(internet respons was wel sneller i.t.t. de Draytek...)
Ik zie geen interface errors op de sfp of de 2 ethernet en ik verdenk eerder dat de Mikrotik de 2STB's / streams niet kan bijhouden. (25-30Mbit/s)
Enig idee? Of hebben andere dit ook?
CPU load is +-30%, alles op switch1 (eerst zat TV op switch2, poort 6 en 7), spanning-tree uit, diverse queues geprobeerd, offloading beide op off, tijdelijk even op 700Mhz gezet. Logging stond uit voor alle rules.
Verder deed alles het gelijk, had hem thuis al geconfigureerd, dus was kwestie van inprikken en gaan (alleen VPN tunnel IP even aanpassen aan mijn kant) en een layer7 rule voor interne DNS afhandeling.
Draytek teruggeplaatst en de blokjes zijn weg.
Ik zie geen interface errors op de sfp of de 2 ethernet en ik verdenk eerder dat de Mikrotik de 2STB's / streams niet kan bijhouden. (25-30Mbit/s)
Enig idee? Of hebben andere dit ook?
CPU load is +-30%, alles op switch1 (eerst zat TV op switch2, poort 6 en 7), spanning-tree uit, diverse queues geprobeerd, offloading beide op off, tijdelijk even op 700Mhz gezet. Logging stond uit voor alle rules.
Verder deed alles het gelijk, had hem thuis al geconfigureerd, dus was kwestie van inprikken en gaan (alleen VPN tunnel IP even aanpassen aan mijn kant) en een layer7 rule voor interne DNS afhandeling.
Draytek teruggeplaatst en de blokjes zijn weg.
Ja daar heb ik gekeken en ik zie dat ac 5ghz is maar de FVn niet en daar gaat de review over. Maargoed hij zal zich wel vergist hebben in het type. Korte review in de pricewatch wordt ik ook niet vrolijk van. Heb jij ervaring met de wifi van de Draytek?Barre73 schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:59:
[...]
De 2132 is verkrijgbaar met en zonder AC/5ghz. Vodafone gebruikt de versie zonder. Zie ook de pricewatch hier op Tweakers.
Maar is ie dan ook stabiel? Als ik lees dat het netwerk bijna dagelijks helemaal down gaat en een hard reset nodig is om de boel weer draaiende te krijgen dan klinkt dat best zorgelijk.. overigens is het aantal reviews zeer beperkt en dus ook niet echt betrouwbaar. Vandaar dat ik me via deze topic probeer in te lezen/informeren.Verwijderd schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:48:
[...]
Qua servers kan je draaien wat je wil. Daar word niks in geblokkeerd.
KPN was ooit bezig om IPTV zonder septopbox te gaan ontwikkelen. Helaas horen we hier niets meer over. Weet iemand of T-mobile hier ook mee bezig was?
Die 2132 doet gewoon zijn werk, enige minpunt is dat je alleen user rechten hebt. Dus extra tunnels etc.. is niet mogelijk, maar DMZ host kan je gewoon instellen.dprod schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:50:
[...]
Maar is ie dan ook stabiel? Als ik lees dat het netwerk bijna dagelijks helemaal down gaat en een hard reset nodig is om de boel weer draaiende te krijgen dan klinkt dat best zorgelijk.. overigens is het aantal reviews zeer beperkt en dus ook niet echt betrouwbaar. Vandaar dat ik me via deze topic probeer in te lezen/informeren.
Uptime van die van mijn ouders was 200+ dagen, tot vandaag.
Poort 2 zit de PC, poort 3 en 4 zitten de TV's. 1x iPad en 2x telefoon + zo nu en dan bezoek (zelfde WiFi naam, dus broer/zus/neefjes/nichtjes/ikzelf verbinden er mee)
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, de standaard die jij bedoelt is de CI+ 1.4.dewaal schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:59:
KPN was ooit bezig om IPTV zonder septopbox te gaan ontwikkelen. Helaas horen we hier niets meer over. Weet iemand of T-mobile hier ook mee bezig was?
Heel jammer dat dit niet van de grond is gekomen, dat maakt het zoveel makkelijker dat je met eigen TV tuner naar het zenderaanbod kan kijken.
Verwijderd
De wifi is ronduit klote maar verder draait ie gewoon stabiel. Weet niet waar je dat gelezen hebt maar ook in dit topic is er een hoop gezeik op die Draytek maar niet over de stabiliteit.dprod schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:50:
[...]
Maar is ie dan ook stabiel? Als ik lees dat het netwerk bijna dagelijks helemaal down gaat en een hard reset nodig is om de boel weer draaiende te krijgen dan klinkt dat best zorgelijk.. overigens is het aantal reviews zeer beperkt en dus ook niet echt betrouwbaar. Vandaar dat ik me via deze topic probeer in te lezen/informeren.
Hoi Jongens,
Even een vraagje voor de wat meer gevorderde tmobiel thuis gebruiker. Ik ben de draytek echt spuugzat, steam downloads gaan blijkbaar over een groot aantal connecties, waardoor de router eruit vliegt boven de 10/15 mbit per sec. 2 torrents met 30 connecties helpt hem ook al over de zeik, en ben het heen en weer lopen om te resetten echt zat.
Ik heb wel een enorm mooie korting gekregen, en betaal nu voor de kale 750 mbit verbinding nog 35 euro per maand. Heb de tv en telefonie geschrapt, tv kijken we in het hele huis draadloos via iptv en smart apps.
Is het zo simpel als deze router kopen? vervolgens daarin de spf module, en wat settings, en mijn router er via ethernet weer achter hangen? Heb je dan een hogere capaciteit?
pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP
Voor de daadwerkelijke settings enzo, kan ik me wel in de rest van het topic inlezen, maar het is me op dit moment niet duidelijk wat de beste oplossing is, hardwarematig. Een mediaconverter en dan je eigen router? de ubiquiti router en dan iets van een netgear of linksys voor de wifi?
Of is het probleem makkelijker te verhelpen? door de draytek het signaal gewoon alleen door te laten sturen? Nu hangt mijn eigen router namelijk achter de draytek, waarop de dhcp enzo nog ingeschakeld is. Draytek = 192.168.1.1 en eigen router 192.168.0.10, en alle apparaten zijn dus ook in die laatste reeks. Mijn router klapt er bij 60 connecties echt nog niet uit namelijk.
Even een vraagje voor de wat meer gevorderde tmobiel thuis gebruiker. Ik ben de draytek echt spuugzat, steam downloads gaan blijkbaar over een groot aantal connecties, waardoor de router eruit vliegt boven de 10/15 mbit per sec. 2 torrents met 30 connecties helpt hem ook al over de zeik, en ben het heen en weer lopen om te resetten echt zat.
Ik heb wel een enorm mooie korting gekregen, en betaal nu voor de kale 750 mbit verbinding nog 35 euro per maand. Heb de tv en telefonie geschrapt, tv kijken we in het hele huis draadloos via iptv en smart apps.
Is het zo simpel als deze router kopen? vervolgens daarin de spf module, en wat settings, en mijn router er via ethernet weer achter hangen? Heb je dan een hogere capaciteit?
Voor de daadwerkelijke settings enzo, kan ik me wel in de rest van het topic inlezen, maar het is me op dit moment niet duidelijk wat de beste oplossing is, hardwarematig. Een mediaconverter en dan je eigen router? de ubiquiti router en dan iets van een netgear of linksys voor de wifi?
Of is het probleem makkelijker te verhelpen? door de draytek het signaal gewoon alleen door te laten sturen? Nu hangt mijn eigen router namelijk achter de draytek, waarop de dhcp enzo nog ingeschakeld is. Draytek = 192.168.1.1 en eigen router 192.168.0.10, en alle apparaten zijn dus ook in die laatste reeks. Mijn router klapt er bij 60 connecties echt nog niet uit namelijk.
[ Voor 10% gewijzigd door rcthans op 17-09-2018 02:09 ]
Voor zover ik gelezen heb mag je een router/modem van T-Mobile niet in bridged modus (laten) zetten. Zal wellicht te maken hebben met de tv en telefonie diensten die ze aanbieden. Jammer is het wel.rcthans schreef op maandag 17 september 2018 @ 02:05:
Hoi Jongens,
Wat ik uit jou reactie lees is dat de Draytek dus helemaal niet stabiel is?
Verwijderd
Is het niet verplicht straks dat iedereen zijn eigen router moet kunnen gebruiken bij iedere provider?
Verwijderd
Als je blijft zoeken naar het antwoord wat je graag wilt horen dan zal je dat wel een keer vinden.dprod schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:28:
[...]
Als je dat doet kan ook de router het raam uit. Het enige wat je dan mist is een accesspoint. Als je ook de wifi van de Draytek gebruikt zou je dat kunnen vervangen door een of meerdere accesspoints van Ubiquiti. De edgerouter heeft PoE, dus je kunt zonder verdere kabeltjes een accesspoint aan een edgerouter hangen.rcthans schreef op maandag 17 september 2018 @ 02:05:
Sprekend als voormalige klantenservice medewerker van t-mobile thuis kan het inderdaad niet dat je hem in bridge modus zet als je ook tv/telefonie hebt omdat de firmware om een briljante reden zo staat ingesteld dat je alleen poort 1 en 2 hebt voor internet en 3 en 4 voor tv.dprod schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:28:
[...]
Voor zover ik gelezen heb mag je een router/modem van T-Mobile niet in bridged modus (laten) zetten. Zal wellicht te maken hebben met de tv en telefonie diensten die ze aanbieden. Jammer is het wel.
Zelfde dat de modem altijd geinstalleerd wordt in je meterkast als daar je glasvezel aansluiting is, ongeacht waar de meterkast is en/of dit wel een logische plek is.
De draytek heeft ook veel issues qua snelheid behalen en is vaak een hit or mis met vooral de upload snelheid.
Het mag best, het kan alleen niet. Wordt niet ondersteund door de DrayTek.dprod schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:28:
Voor zover ik gelezen heb mag je een router/modem van T-Mobile niet in bridged modus (laten) zetten. Zal wellicht te maken hebben met de tv en telefonie diensten die ze aanbieden. Jammer is het wel.
Maar @rcthans in de openingspost staat een voorbeeld genoemd met een EdgeRouter X, ik denk dat dat je vragen voldoende beantwoord.
Is inmiddels al verplicht, maar er is nog geen duidelijke richtlijn voor vanuit de ACM, dus de providers doen nog niks.Verwijderd schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:46:
Is het niet verplicht straks dat iedereen zijn eigen router moet kunnen gebruiken bij iedere provider?
Zoek eens in dit topic op DMZ. Dat is een betere manier om je router achter de Draytek te zetten en dan kan je gewoon je eigen router alles laten doen, de Draytek wordt dan alleen een doorgeefluik.rcthans schreef op maandag 17 september 2018 @ 02:05:
Hoi Jongens,
Waiting on the world to change
Het antwoord zit 'm meer in de wet van grote getallenVerwijderd schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:53:
[...]
Als je blijft zoeken naar het antwoord wat je graag wilt horen dan zal je dat wel een keer vinden.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb toch maar een verzoek ingediend de Draytek om te ruilen voor de Huawei. Deel m'n antwoord/bevindingen later.boeleboele schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:08:
[...]
Sprekend als voormalige klantenservice medewerker van t-mobile thuis kan het inderdaad niet dat je hem in bridge modus zet als je ook tv/telefonie hebt omdat de firmware om een briljante reden zo staat ingesteld dat je alleen poort 1 en 2 hebt voor internet en 3 en 4 voor tv.
Zelfde dat de modem altijd geinstalleerd wordt in je meterkast als daar je glasvezel aansluiting is, ongeacht waar de meterkast is en/of dit wel een logische plek is.
De draytek heeft ook veel issues qua snelheid behalen en is vaak een hit or mis met vooral de upload snelheid.
dat ligt momenteel bij de 1e kamer.Verwijderd schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:46:
Sinds gistermiddag aangesloten, maar bereik router is triest hoe het binnenkomt op de laptop waar het tot 20mbit komt. Op de pc met een aparte ontvanger komt het wel goed binnen, maar de upload komt niet op of boven de 50 zoals voorheen.
Medewerker heeft kanaal al gewijzigd, maar zonder resultaat dus WiFi repeater besteld bij bol.com die vanavond komt en afspraak gemaakt voor monteur voor wifi service.
Zelf ook proberen kanaal te wijzigen. Hoorde van 1 vd coördinatoren dat zij met Telfort in het hele huis en tuinhuis prima bereik heeft in een nieuwbouw huis dus blijkbaar is de draytek slecht?
Toen ik vroeger in de flat zat hing het modem in de kamer en was er niks aan de hand. Waarom plaatst men nu de modem in de meterkast?
Medewerker heeft kanaal al gewijzigd, maar zonder resultaat dus WiFi repeater besteld bij bol.com die vanavond komt en afspraak gemaakt voor monteur voor wifi service.
Zelf ook proberen kanaal te wijzigen. Hoorde van 1 vd coördinatoren dat zij met Telfort in het hele huis en tuinhuis prima bereik heeft in een nieuwbouw huis dus blijkbaar is de draytek slecht?
Toen ik vroeger in de flat zat hing het modem in de kamer en was er niks aan de hand. Waarom plaatst men nu de modem in de meterkast?
Als je een monteur langskomt voor wifi service, krijg je van T-Mobile een repeater in bruikleen. Het is dus niet nodig er zelf een te bestellen.Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:09:
WiFi repeater besteld bij bol.com die vanavond komt en afspraak gemaakt voor monteur voor wifi service.
De DrayTek is inderdaad geen top ding, wat betreft de wifi.blijkbaar is de draytek slecht?
Omdat de DrayTek direct met een glasvezelkabel is aangesloten ipv. met een ethernetkabel.Toen ik vroeger in de flat zat hing het modem in de kamer en was er niks aan de hand. Waarom plaatst men nu de modem in de meterkast?
@rens-br De monteur komt pas maandagmiddag en ik wil zien of het met de repeater die ik vanavond krijg, maar dan wel retour doe weer zoals vanouds wordt.
Ik heb nog niet vaker zo ervaren dat de Draytek qua wifi slecht is in de ene ruimte en de ander niet. De laptop heeft geen aparte ontvanger. Die heb ik wel liggen en ga ik straks ook ff gebruiken om te zien wat ie dan doet voor ik hem retour doe naar Bol.
Voorheen in de flat was het doorgetrokken naar de woonkamer, wat ik nu dus zelf mag/moet doen met een lan kabel.
Ik heb nog niet vaker zo ervaren dat de Draytek qua wifi slecht is in de ene ruimte en de ander niet. De laptop heeft geen aparte ontvanger. Die heb ik wel liggen en ga ik straks ook ff gebruiken om te zien wat ie dan doet voor ik hem retour doe naar Bol.
Voorheen in de flat was het doorgetrokken naar de woonkamer, wat ik nu dus zelf mag/moet doen met een lan kabel.
Heeft die repeater dan wel een AP-mode? Anders wordt het er echt niet beter op.Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:21:
@rens-br De monteur komt pas maandagmiddag en ik wil zien of het met de repeater die ik vanavond krijg, maar dan wel retour doe weer zoals vanouds wordt.
Van de DrayTek is bekend dat het niet geweldige wifi prestaties heeft.Ik heb nog niet vaker zo ervaren dat de Draytek qua wifi slecht is in de ene ruimte en de ander niet.
Ik neem aan dat die kabel er nog steeds ligt? In dat geval is het een kwestie van de 'repeater' daar aansluiten en wifi van de DrayTek uitschakelen. Of even wachten tot maandag en dan zat T-Mobile daar hun repeater (in AP mode) aansluiten.Voorheen in de flat was het doorgetrokken naar de woonkamer, wat ik nu dus zelf mag/moet doen met een lan kabel.
Liggen meerdere kabels, maar ik zat voorheen in een andere flat.rens-br schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:24:
[...]
Heeft die repeater dan wel een AP-mode? Anders wordt het er echt niet beter op.
https://www.bol.com/nl/p/...z7jBGBAJA.1.4.ProductPage kan het er zo niet in vinden.
[...]
Van de DrayTek is bekend dat het niet geweldige wifi prestaties heeft.
[...]
Ik neem aan dat die kabel er nog steeds ligt? In dat geval is het een kwestie van de 'repeater' daar aansluiten en wifi van de DrayTek uitschakelen. Of even wachten tot maandag en dan zat T-Mobile daar hun repeater (in AP mode) aansluiten.
Wat ik van de productpagina begrijp heeft hij dat niet, daarnaast kan hij ook alleen 5Ghz repeaten, wanneer hij verbonden is met een 5Ghz router. Aangezien de DrayTek dat niet heeft ga je er met die repeater in ieder geval echt niks op vooruit.Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:30:
https://www.bol.com/nl/p/...z7jBGBAJA.1.4.ProductPage kan het er zo niet in vinden.
Jij bent op zoek naar een AP of een repeater met een AP mode.
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 18-09-2018 11:38 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie