[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.407 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 09:23
Wat je zegt is gedeeltelijk waar. 1 van de 2 abonnementen is inderdaad ingegaan NA 29 januari, maar is nog een abonnement van VOOR 29 januari (is voor 29 januari met nummerbehoud besteld, vandaar) en daardoor moet het beschouwd worden als een abonnement van VOOR 29 januari. Een ander abonnement die binnen hetzelfde programma valt in mijn huishouden is in zijn totaliteit van voor 29 januari (Stel samen & stel bij) en ook daar hoefde ik niet om te zetten naar GO om die 2GB aan extra data te krijgen met behoud van de samenkorting. Enige verschil is dus dat de oude abonnementen geen korting krijgen via klantvoordeel, alleen 2GB extra mits er dus een combinatie is met vast waarbij ze hun samenkorting behouden (nieuwe abonnementen kunnen korting + 2GB ook krijgen als er 2 mobiele abonnementen zijn zonder een vast abonnement). Zijn vast abonnement moet dus even aangemeld worden nog voor klantvoordeel en dan krijgt hij zijn 2GB extra op mobiel zonder verlies van samenkorting en snelheidsverhoging op vast.
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:07:
[...]

Klopt helemaal. Het verschil zit er daar in dat @elponchis een abbo heeft wat ingegaan is NA 29 januari [zie zijn screenshot] en die van jou en mij VOOR 19 januari. Wil je gebruik maken dan van klantvoordeel dan moet je je abobo eerst omzetten naar het nieuwe Go abbo.

[ Voor 7% gewijzigd door elponchis op 17-06-2018 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:04
Yup, verwarren maar waar. En dan komt Hajar (van T-Mobile zelf?) in het Community topic ook nog eens verwarring zaaien.

Het kan haast niet anders dat T-Mobile gewoon expres zo communiceert om zoveel mogelijk mensen te forceren om te zetten naar een nieuwe Go en Samen zsm de nek om te draaien.

Ik heb nu eerst mijn Thuis abo van 50mbit naar 100mbit verhoogd (scheelt maar 3.50 in prijs), na bevestiging (duurt paar dagen) ga ik het Thuis abo aanmelden voor Klantvoordeel. Daarna via My Tmobile mobiel kijken of ik idd 2GB extra kan krijgen zonder Mobiel te verliezen.Voor mij is het helemaal duidelijk. Voor de T-Mobile Klantenservice helaas nog niet.

EDIT:
Inmiddels is het mij gelukt!
Zie ook mijn samenvattende post op de T-mobile Community.

[ Voor 15% gewijzigd door Jazco2nd op 17-06-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:53
gastje01 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:23:
[...]

Probeer t eens zonder switch er tussen, dan weet je zeker dat die poort tagged bij je router aan komt. Als dat werkt kun je de switch terug plaatsen en zien of t dan nog steeds werkt.
Om hier nog even op terug te komen: het werkt! _/-\o_

Eerst de router direct op de NTU aangesloten: geen internet. Toen bij Advanced Setup/VLAN / Bridge Settings VLAN 300 op Internet/alle lan poorten gezet en zowaar, de router krijgt een ip-adres en ik heb internet.

Vervolgens de switch er weer tussen en de router krijgt nog steeds een ip-adres. Het maakt hierbij niet uit of ik de switch tagged of untagged vlan 300 aan de router doorgeef trouwens.

Anyway, ik ben tevreden. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:34:
..
Inmiddels is het mij gelukt!
Zie ook mijn samenvattende post op de T-mobile Community.
Qua prijs ben je dus €2.50/mnd duurder uit bij je vaste Thuis abo. De prijs van je mobiele abo blijft onveranderd. Daarvoor krijg je extra data en extra snelheid.

Per saldo betekent dat in mijn geval, wat niet zoveel verschilt met de jouwe dat IK 2,50 moet gaan betalen voor 2GB extra data. Mijn snelheid zit namelijk al op 750Mbps. Dat noem ik dus geen voordeel in mijn specifieke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08 17:09
Per saldo betekent dat in mijn geval, wat niet zoveel verschilt met de jouwe dat IK 2,50 moet gaan betalen voor 2GB extra data. Mijn snelheid zit namelijk al op 750Mbps. Dat noem ik dus geen voordeel in mijn specifieke situatie.
Ik heb dezelfde situatie als jij.

Als je al 750Mbps hebt dan ga je de prijs betalen van het pakket eronder. In jouw geval dus de 200Mbps en krijg je dus 2 euro korting. Je bent dus in totaal 0,50 cent duurder uit.

IK heb hetzelfde alleen kan ik nu de 7,50 die ik eerst voor Fox Sport kreeg (mijn clubje speelt helaas Jupiler komend jaar en dat zend Fox toch zelden uit) gebruiken voor mijn twee extra zender pakketten. Daar bespaar ik dus 7,50 op. Per saldo ben ik dus 7 euro goedkoper uit en heb ik 2gb extra data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 09:23
50 cent voor 2GB extra is niet veel, bij meerdere mobiele abonnementen zelfs nog minder :D
spartaan schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:23:
[...]

Als je al 750Mbps hebt dan ga je de prijs betalen van het pakket eronder. In jouw geval dus de 200Mbps en krijg je dus 2 euro korting. Je bent dus in totaal 0,50 cent duurder uit.

IK heb hetzelfde alleen kan ik nu de 7,50 die ik eerst voor Fox Sport kreeg (mijn clubje speelt helaas Jupiler komend jaar en dat zend Fox toch zelden uit) gebruiken voor mijn twee extra zender pakketten. Daar bespaar ik dus 7,50 op. Per saldo ben ik dus 7 euro goedkoper uit en heb ik 2gb extra data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 13:41
spartaan schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:23:
[...]

Ik heb het klantenvoodeel toch maar net gedaan, omdat ik dan €6,50 korting krijg op mijn unlimited abbo en mijn vrouw 2GB extra. Maar nu staat er €37,50 per maand en eerst €35. Die €2 korting op het 750mb internet zie ik nergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexfop
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18:09
Is er ook een tp-link switch waar je de SFP van de draytek in kan doen, ipv. een mediaconverter te gebruiken? of zit ik dan aan andere merken/types vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
WhySoSerious? schreef op zondag 17 juni 2018 @ 17:30:
[...]Ik heb het klantenvoodeel toch maar net gedaan, omdat ik dan €6,50 korting krijg op mijn unlimited abbo en mijn vrouw 2GB extra. Maar nu staat er €37,50 per maand en eerst €35. Die €2 korting op het 750mb internet zie ik nergens staan.
Krijg je ook niet vlgns mij omdat dat al goedkoper is dan de €38 van 200/200 Wolfske in "\[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" (je krijgt geen €2 korting, je gaat de prijs van 200/200 betalen ipv 750/750. Dus eigenlijk €38 ipv €40)

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 18-06-2018 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
alexfop schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:36:
Is er ook een tp-link switch waar je de SFP van de draytek in kan doen, ipv. een mediaconverter te gebruiken? of zit ik dan aan andere merken/types vast?
ik heb zelf deze : TP-Link JetStream T2500G-10TS

Afbeeldingslocatie: https://data.kommago.nl/img/products/large/tp-link_t2500g-10ts.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik heb mijn abo terug gezet naar 50/50 voor € 32,50 omdat ik er dan vanuit ging dat ik 100/100 zou houden voor minder geld. Ze hebben nu mijn internet snelheid aangepast naar 50/50 (overigens binnen 15 minuten, dus wel erg snel).

Ik kan nu niets aanpassen omdat er een bestelling actief is :(. Morgen maar eens kijken of ik het weer terug kan zetten naar 100/100...

In de tussentijd een mooie testcase om te zien of ik het verschil überhaupt wel merk met 100/100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:46
emnich schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:01:
Ik heb mijn abo terug gezet naar 50/50 voor € 32,50 omdat ik er dan vanuit ging dat ik 100/100 zou houden voor minder geld. Ze hebben nu mijn internet snelheid aangepast naar 50/50 (overigens binnen 15 minuten, dus wel erg snel).

Ik kan nu niets aanpassen omdat er een bestelling actief is :(. Morgen maar eens kijken of ik het weer terug kan zetten naar 100/100...

In de tussentijd een mooie testcase om te zien of ik het verschil überhaupt wel merk met 100/100.
Als je een beetje zit te internetten en YouTuben merk je geen verschil. Als je veel zit te downloaden, dan misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantassy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik ben van plan om van 50/50 +TV/Bellen Telfort over te stappen naar t-mobile thuis 200/200 Alleen internet, de prijs is veel beter in het algemeen aangezien ik niet bel en of tv kijk.

Alleen lees ik hier en daar dat de meegeleverde Draytek router niet al te best is, Een ander groot punt dat mij irriteerde was dat de Wifi van de Experiabox v8 zo slecht was en ook geen QoS ondersteunt, dus verwacht ik hopelijk een betere ervaring vanuit T-mobile. Kan iemand hier verder erop in?

Ik wil graag niet zoveel aan het apparatuur uitgeven en/of knutselen zodat ik een goede experience heb, dan schilt het die 5 á 10 per maand niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Fantassy schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:47:
Ik ben van plan om van 50/50 +TV/Bellen Telfort over te stappen naar t-mobile thuis 200/200 Alleen internet, de prijs is veel beter in het algemeen aangezien ik niet bel en of tv kijk.

Alleen lees ik hier en daar dat de meegeleverde Draytek router niet al te best is, Een ander groot punt dat mij irriteerde was dat de Wifi van de Experiabox v8 zo slecht was en ook geen QoS ondersteunt, dus verwacht ik hopelijk een betere ervaring vanuit T-mobile. Kan iemand hier verder erop in?

Ik wil graag niet zoveel aan het apparatuur uitgeven en/of knutselen zodat ik een goede experience heb, dan schilt het die 5 á 10 per maand niet echt veel.
De Draytek heeft geen 5 GHz wifi. De meeste routers die je krijgt van je provider is gewoon ruk. Je kunt het beste gewoon je eigen AP erachter zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:54

pinda powerrr

Slow down...

De router zelf is prima, Draytek maakt behoorlijk goede producten. Waar het fout gaat is de WiFi. De Draytek die geleverd wordt door T-Mobile ondersteund alleen de 2.4Ghz band, dus die 200Mbit die je wil, zal er niet echt doorheen komen.
Heb je alles bedraad aangesloten op de Draytek, is er niks aan de hand. Maar wat de meesten in dit topic hebben gedaan is de WiFi verbeteren, dat kan door er een AP achter te hangen, of door echt alles te vervangen en de Draytek geheel buitenspel te zetten.

Ik heb zelf de Draytek in DMZ gezet en daarachter mijn eigen router. WiFi regel ik dus zelf en haal ook de 500/500 van mijn abbo (ook draadloos).

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantassy
pinda powerrr schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:13:
[...]

De router zelf is prima, Draytek maakt behoorlijk goede producten. Waar het fout gaat is de WiFi. De Draytek die geleverd wordt door T-Mobile ondersteund alleen de 2.4Ghz band, dus die 200Mbit die je wil, zal er niet echt doorheen komen.
Heb je...
Pilovali schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:51:
[...]

De Draytek heeft geen 5 GHz wifi. De meeste routers die je krijgt van je provider is gewoon ruk. Je kunt het beste gewoon je eigen AP erachter zetten.
Bedankt voor de reacties,

Ik denk dan dat ik een https://tweakers.net/pricewatch/434978/asus-rt-ac51u.html
achter de Draytek ga plaatsen en dan in DMZ zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
Fantassy schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:20:
[...]

[...]

Bedankt voor de reacties,

Ik denk dan dat ik een https://tweakers.net/pricewatch/434978/asus-rt-ac51u.html
achter de Draytek ga plaatsen en dan in DMZ zetten.
Die ASUS is max 100 Mbps. Als je abo hoger is dan 100 Mbps, heb je hier niks aan.
Bovendien weet ik niet zeker als de Draytek DMZ doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 21:21
@Pilovali De Draytek doet DMZ, "ik heb het zelf ook" :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantassy
Pilovali schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:24:
[...]

Die ASUS is max 100 Mbps. Als je abo hoger is dan 100 Mbps, heb je hier niks aan.
Bovendien weet ik niet zeker als de Draytek DMZ doet.
Ik bedoelde de AC52U i.p.v de AC51U, vergissing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
alesandro_46 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:25:
@Pilovali De Draytek doet DMZ, "ik heb het zelf ook" :)
Ik heb zelf niet zo'n Draytek, ik weet niet uit m'n hoofd wat er wel en niet op zit. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ie geen DMZ ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 15:25
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat je snelheidsverhoging bij klantvoordeel actief is? Ik zit in KPN gebied, dus niet op het netwerk van T-Mobile zelf.

De extra data heb ik inmiddels wel al. De truc was inderdaad om t vanaf het online thuis portaal te doen ipv nu tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:55

knakworst

Get more sats!

gastje01 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:47:
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat je snelheidsverhoging bij klantvoordeel actief is? Ik zit in KPN gebied, dus niet op het netwerk van T-Mobile zelf.

De extra data heb ik inmiddels wel al. De truc was inderdaad om t vanaf het online thuis portaal te doen ipv nu tmobile.
Bij mij was het binnen 24 uur geregeld na een herstart van mijn sfp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 15:25
knakworst schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:01:
[...]

Bij mij was het binnen 24 uur geregeld na een herstart van mijn sfp.
Thnx, die herstart deed t 'm! (achteraf gezien binnen minder dan 24 uur dus)

Heel veel sneller dan verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Ik heb zelf voor 50 euro een tweedehands Fritzbox 5490 gekocht op marktplaats. Deze heeft wel wifi AC op 5ghz, max 1300mbit. Lijkt mij de goedkoopste oplossing als je geen twee apparaten wil. Los access point achter de Draytek kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
xabre16v schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:55:
Lijkt mij de goedkoopste oplossing als je geen twee apparaten wil. Los access point achter de Draytek kan natuurlijk ook.
Nadeel van de Draytek vervangen door iets anders met wifi is dat de locatie van je router meestal niet optimaal is. Ik heb een Access point midden in mijn appartement opgehangen, waardoor ik eigenlijk overal 100Mbit+ haal via Wifi. De Draytek staat echter in de meterkast en dat is niet echt optimaal en dat zal voor de meeste gelden gok ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:02:
[...]

Nadeel van de Draytek vervangen door iets anders met wifi is dat de locatie van je router meestal niet optimaal is. Ik heb een Access point midden in mijn appartement opgehangen, waardoor ik eigenlijk overal 100Mbit+ haal via Wifi. De Draytek staat echter in de meterkast en dat is niet echt optimaal en dat zal voor de meeste gelden gok ik zo.
Klopt da's inderdaad nog het beste. :) Altijd AP ophangen op een goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Zou iemand misschien een video kunnen posten hoe snel (of traag) de decoder met HDD is? Dus knipperen naar andere kanalen, het menu, gids, uitzending gemist. Van alles wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen hebben we problemen met dat TV steeds een tijdje bevriest. We hebben nog een Entone Kamai. Ik heb alles al van de stroom afgehaald, maar dat heeft het probleem niet opgelost. Ik heb ook de kabel in mijn switch (ipv in een TV poort in de Draytek router) gedaan en dan de andere kant in mijn laptop, maar de kabel doet het nog prima. Heeft iemand anders hetzelfde probleem? Of weet iemand waar het aan ligt? Of heeft iemand suggesties die ik kan uit proberen? Of moet ik om een Amino Aria vragen? Ik heb T-Mobile nog niet gebeld, omdat ik geen zin heb om in zo'n wachtrij te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klein vraagje

wat is het verschil tussen de enabled wlan2 DrayTek_Guest WLAN bij de draytek router en de Guest hotspot?
Pilovali schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:42:
Zou iemand misschien een video kunnen posten hoe snel (of traag) de decoder met HDD is? Dus knipperen naar andere kanalen, het menu, gids, uitzending gemist. Van alles wat.
Ik heb 2 kastjes zonder opnamen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sLLvV6CxqxFPCFBxMGnDNbDs/full.png

Zappen, menu en tv-gids gaat allemaal sneller dan bij ziggo/upc voor mijn gevoel.

[ Voor 66% gewijzigd door Viper® op 20-06-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-09 12:51
Ik heb vanaf vrijdag ook t-mobile. Alleen ben ik nu het modem aan het bekijken en het LAN ip adres voor Port 1 is nu ingesteld op 192.168.1.1. En port2 op 192.168.2.1. Kan ik dit straffeloos veranderen naar 192.168.178.x reeks? Al mijn andere apparatuur zit namelijk ingesteld op 192.168.178.x

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/emTbFj76XvwVAl1tuPTHpAAH/full.png

[ Voor 34% gewijzigd door debom op 20-06-2018 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Pilovali schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:42:
[Vimeo: https://vimeo.com/276100983]

ofzo :)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Oh, snel genoeg. Beter dan m'n huidige setup iig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
debom schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:58:
Ik heb vanaf vrijdag ook t-mobile. Alleen ben ik nu het modem aan het bekijken en het LAN ip adres voor Port 1 is nu ingesteld op 192.168.1.1. En port2 op 192.168.2.1. Kan ik dit straffeloos veranderen naar 192.168.178.x reeks? Al mijn andere apparatuur zit namelijk ingesteld op 192.168.178.x

[afbeelding]
Als het goed is, is alleen 192.168.1.x geactiveerd. Dit zou je gewoon kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 21:04
De monteur is gisteren langs geweest om T-Mobile Thuis bij mij te installeren. Ik kom zelf van KPN af en had daar de volgende opstelling de Experia V10 modem, 1 kabel vanaf de modem (in de meterkast) naar mijn PC, 1 kabel naar een switch bij mijn TV in de woonkamer, 1 kabel naar een switch bij mijn TV in de slaapkamer. Op elke switch zitten verschillende apparatuur bekabeld op het internet, lees Smart TV, PS4, receiver.

Nu is het zo dat je bij T-Mobile van de 4 poorten op de router, maar 2 voor internet zijn en 2 voor TV. Ik heb maar 1 kabel lopen naar boven en kan die niet opsplitsen voor en TV en internet. Dit wist ik niet en ik ging er vanuit dat het gewoon een kwestie was van modem ophangen alles inpluggen en gaan.

Hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Ik heb voor nu de switch van boven bij mijn meterkast geplaatst en heb 2 splitters, 1 in de meterkast en 1 bij de switch bij de tv. Het is allemaal erg omslachtig en zie de bomen door het bos niet meer. Van wat ik heb begrepen kan ik door die splitters nu ook nog maar max 100MBPS halen en niet de 500 die normaal haalbaar is op mijn adres.

Ik ben dus best teleurgesteld in T-Mobile en had misschien de prijsverhoging van KPN toch moeten slikken. Samenvattend de punten waarop ik achteruit ga:

1. Geen bekabeld internet meer boven, keuze uit of internet of tv.
2. Geen 5GHZ modem
3. Maximale internetsnelheid niet haalbaar vanwege splitters die nodig zijn om toch tv en bekabeld internet beneden te hebben.

Als iemand tips heeft om het geheel toch mooi op te zetten dan hoor ik dit graag. Al betekent het extra randapparatuur aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik kwam er gisteren achter dat de DrayTek wifi zich opeens heeft ingeschakeld. Ik gok door een firmware update of iets, want een kennis van me meende ook al dat zijn DrayTek wifi een keer opeens weer aan stond.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Het is hoogst irritant en zorgt mogelijk, zeker in onze wijk met veel van deze kastjes, voor extra verstoring door ongebruikte wifi netwerken.
Ik had zelf sinds aansluiten WIFI access point de Draytek wifi uitgeschakeld. SSID van Draytek en AP waren identiek, dus ik heb het lange tijd niet doorgehad. Maar het is wel meteen de verklaring waarom ik op zolder sinds een paar weken soms een instabiele verbinding had.

[ Voor 11% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-06-2018 09:28 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 23:36
Bij mij was wifi ineens ook al ingeschakeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:05
Hier ook plots wifi ingeschakeld... Is er wellicht FW update geweest oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Kom je in aanmerking voor de Wifi-Service omdat de throughput op sommige plekken erg laag is? Met die repeater is het wifi probleem opgelost.
Of andere access points kopen en op de goede plek neerzetten, ik heb nu ook twee access points die op een andere plek staan dan mijn router en in totaal veel beter bereik. Mogelijk kan je zelfs de VLAN's door een access point laten doen
3. Maximale internetsnelheid niet haalbaar vanwege splitters die nodig zijn om toch tv en bekabeld internet beneden te hebben.

Als iemand tips heeft om het geheel toch mooi op te zetten dan hoor ik dit graag. Al betekent het extra randapparatuur aanschaffen.
(Goedkope) smart switches, zoals in dit topic besproken. Dan kan je TV+Internet via één kabel op volle snelheid combineren. Kost je wel 15-20 euro per switch en je hebt er als ik het snel lees drie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 21:04
ANdrode schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:11:
[...]

Kom je in aanmerking voor de Wifi-Service omdat de throughput op sommige plekken erg laag is? Met die repeater is het wifi probleem opgelost.
Of andere access points kopen en op de goede plek neerzetten, ik heb nu ook twee access points die op een andere plek staan dan mijn router en in totaal veel beter bereik. Mogelijk kan je zelfs de VLAN's door een access point laten doen

[...]

(Goedkope) smart switches, zoals in dit topic besproken. Dan kan je TV+Internet via één kabel op volle snelheid combineren. Kost je wel 15-20 euro per switch en je hebt er als ik het snel lees drie nodig.
Heb je een voorbeeld van een goedkope smart switch? Als ik in de pricewatch kijk kan ik niet filteren op smart, is daar een ander woord voor? Als ik google kom ik uit op samsung smart switch, maar dat schijnt iets voor je telefoon te zijn.

Als ik van te voren had geweten van deze beperkingen en het zelf moeten sleutelen, dan had ik de overstap niet gemaakt, maar ja een jaartje zing ik wel uit op 2.4ghz.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 21:21
Freshnub schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:55:
[...]

Heb je een voorbeeld van een goedkope smart switch? Als ik in de pricewatch kijk kan ik niet filteren op smart, is daar een ander woord voor? Als ik google kom ik uit op samsung smart switch, maar dat schijnt iets voor je telefoon te zijn.

Als ik van te voren had geweten van deze beperkingen en het zelf moeten sleutelen, dan had ik de overstap niet gemaakt, maar ja een jaartje zing ik wel uit op 2.4ghz.
De switched die ANdrode bedoeld zijn 'managed switches', in de pricewatch is daar een filter voor bij 'Switchtype'. Zelf maak ik geen gebruik van managed switches dus kan je bij de selectie niet verder helpen.

Gebruiker @Leoon. liep tegen hetzelde probleem aan. Hij heeft zijn oplossing in een apart topic besproken. Kortom, er is nog hoop :).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]
Pricewatch noemt het managed switches. De simpelste managed switch met vlan support (TL-SG105E) werkte hiervoor bij mij.
Ik wil voor WiFi niet afhankelijk zijn van de apparatuur van mijn provider. Ligt er waarschijnlijk aan in wat voor woning je woont. 2.4 GHz is hier niet te gebruiken maar op 5 GHz zijn er bijna geen andere access points die storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Dit zijn inderdaad managed switches. Met deze switches kun ook VLANs instellen die ook door de draytek modems worden gebruikt. Het internet verkeer gaat namelijk over een ander vlan dan het tv signaal.

Je kunt de switch nemen die @ANdrode aanraad. Maar als ik mij niet vergis moet je het management hiervan doen via software op je PC (alleen windows helaas). Ik als mac gebruiker zie liever een web interface.

Ik heb zelf een aantal van deze hangen:
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:54

Oekol

waka waka hey hey

[...]

Het niet hebben van een 5ghz modem is bekend en ook de oplossing:
Zelf oplossen dmv accespoints en degelijke en dus voor betalen of gewoon T-Mobile bellen en dan komen ze de fritzbox gratis installeren en dan heb je 5ghz wifi. Verder heb ik inderdaad zoals @alesandro_46 zegt heb ik zelf nog twee managed switches met vlan support (TL-SG105E) zodat ik in de kamer ook de rest bekabeld kan hebben. Maargoed, als het probleem de wifi is en geen 5ghz support gewoon t-mobile bellen dat het internet niet snel en niet stabiel is.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Leoon. schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:00:
[...]
gewoon T-Mobile bellen en dan komen ze de fritzbox gratis installeren en dan heb je 5ghz wifi.
Is deze fritzbox dan als vervanging van een router, of is dit een repeater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
debom schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:12:
Je kunt de switch nemen die @ANdrode aanraad. Maar als ik mij niet vergis moet je het management hiervan doen via software op je PC (alleen windows helaas). Ik als mac gebruiker zie liever een web interface.
Alleen via windows (met een VM in mijn geval). Daarom noemde ik het ook een 'smart' switch in plaats van een managed switch. Deze heeft de features maar is lastig in te stellen. Geen probleem als je dit maar één keer moet doen natuurlijk.
debom schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:19:
[...]
Als los access point óf als repeater. Ik heb zelf een FRITZ!WLAN Repeater 1750E van XS4ALL gebruikt en het is goede hardware, AVM heeft het beste WiFi van de apparatuur die ISP's leveren. Beter dan de Experiabox V10 verwacht ik (dit is 3x3-stream AC, Experiabox waarschijnlijk 2x2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
ANdrode schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:32:
Alleen via windows (met een VM in mijn geval). Daarom noemde ik het ook een 'smart' switch in plaats van een managed switch. Deze heeft de features maar is lastig in te stellen.
Dat ding is tegenwoordig ook prima via een webinterface in te stellen, de 8-ports versie ook btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Voor de prijs van die switch heb je op marktplaats overigens ook (bijna) een "Ziggo extra wifi punt" c.q. TP-Link Archer C7. Worden vaak verkocht "omdat we naar de KPN gaan". Daarin kan je waarschijnlijk de VLAN's ook instellen.

Met twee of drie van die access points dek je een gemiddelde woning wel én kan je zelfs tussen de AP's roamen als je LEDE goed instelt.
rens-br schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:36:
[...]
Dat ding is tegenwoordig ook prima via een webinterface in te stellen de 8-ports versie ook, btw.
offtopic:
Bedankt voor de tip! Dan moet ik bij die van mij de firmware maar eens updaten :+. Of is dit een hardware revisie?

[ Voor 35% gewijzigd door ANdrode op 21-06-2018 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
ANdrode schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:40:
offtopic:
Bedankt voor de tip! Dan moet ik bij die van mij de firmware maar eens updaten :+. Of is dit een hardware revisie?
offtopic:
Dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Ik heb iig het volgende:
Firmware Version: 1.0.0 Build 20160715 Rel.38605 (net nieuwe update gedaan, dus nu: 1.0.0 Build 20171214 Rel.70092)
Hardware Version: TL-SG105E 3.0

en ik zie op de website dat ze inmiddels bij V4 zijn aanbeland.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 21-06-2018 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

debom schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:19:
[...]

Dat wordt gebruikt als een repeater. De wifi op de draytek is uitgeschakeld en dan bedraad een kabel in de fritzbox 1750e die @ANdrode ook benoemd. Dat is de repeater die je krijgt van t-mobile.
rens-br schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:42:
[...]

offtopic:
Dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Ik heb iig het volgende:
Firmware Version: 1.0.0 Build 20160715 Rel.38605 (net nieuwe update gedaan, dus nu: 1.0.0 Build 20171214 Rel.70092)
Hardware Version: TL-SG105E 3.0

en ik zie op de website dat ze inmiddels bij V4 zijn aanbeland.
Ik ben laatst naar ook een nieuwe firmware versie gegaan en die heeft het probleem dat ik had opgelost met die VLAN1. Wellicht dat ik binnenkort even een update in 'mijn' topic doe aangezien ik zag dat je die in de TS gezet hebt. Moet die natuurlijk ook up to date zijn :)

[ Voor 48% gewijzigd door Oekol op 21-06-2018 15:36 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Leoon. schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:32:
Ik ben laatst naar ook een nieuwe firmware versie gegaan en die heeft het probleem dat ik had opgelost met die VLAN1. Wellicht dat ik binnenkort even een update in 'mijn' topic doe aangezien ik zag dat je die in de TS gezet hebt. Moet die natuurlijk ook up to date zijn :)
Die update toevallig ook vanmiddag gedaan en zag dat het was aangepast. Jammer genoeg geld dat wel alleen voor de 5-port versie. Voor de 8 port is er geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:27
Nog meer mensen in Hilversum die last hebben van een storing? Alles ligt er uit bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skuumke
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 09:11
Bubba76 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:23:
Nog meer mensen in Hilversum die last hebben van een storing? Alles ligt er uit bij mij
Niet in Hilversum, maar bij mij in Leeuwarden ligt ook alles plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0p
  • Laatst online: 23:37
postcode 2151 ook... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Niet op glas, maar op xDSL van T-Mobile ook geen verbinding meer in het noorden.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0p
  • Laatst online: 23:37
... en we hebben weer een link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:10
Op alle storingen tekent zich een mooie piek af. Ook bij Vodafone, blijkbaar zijn er nog genoeg abonnees waar het kwartje nog niet is gevallen. Verder geen storing hier, dwz Hoofddorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:27
Tv doet het weer, maar vast internet niet😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 15:15
2x over storing internet gehad hier 7009

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:58
Hierbij mijn ervaring, Overgestapt glasvezel Tele2>T-Mobile in WBA gebied.
Migratie ging prima (Huiverig met overstappen bij misgaan kan je gerust 3 weken zonder internet zitten), Wij zijn overgestapt zodat TV opgezegt kon worden (Tele2 met glas is verplicht).

1e week werkt internet niet meer, Router ging kapot, Dit kon snel gefixed worden maar er was niemand thuis die de monteur kon binnenlaten, (Zelf ISP router vervangen mag niet want stel je voor het omprikken van een glasvezel kabel hoe moeilijk dat wel niet is, Dit mag bij bijna geen enkele glasvezel provider).

Daardoor de 1e week tijdelijk eigen apparatuur aangesloten, T-mobile doet niet aan gekkigheid zoals PPOE of ander fratsen gewoon een kale lijn met een Trunk(Vlans).

Ik heb een Cisco 3750 serie, Met T-Mobile Jbic(Draytek) gebruikt.
Daarachter Netgear DGND3800B voor routing.

Hierbij de cisco commands, Mogelijk kan ik iemand blij maken.
>>Ik ben niet verantwoordelijk mocht iets defect gaan, Geheel eigen risico.<<

Betreft een gigabit lijn richting pop.
Commands:

interface GigabitEthernet1/0/25 (Glas pijp)
switchport trunk encapsulation dot1q
switchport mode trunk
speed nonegotiate

interface GigabitEthernet1/0/23 (Lan kant)
switchport access vlan 300
switchport mode access

Ondanks verouderd Vigor 2132FVn zonder 5ghz Wi-Fi vind ik ze nog wel tussen kwaliteit routers horen.
Ik verbaast dat de router vrij ver toegankelijk is, Waardoor ik geen nut meer zag om hem te vervangen.
- Ethernet 1&2 vrij configureerbaar (gescheiden kan, ook als 1 netwerk kan).
- WIFI netwerken SSID,s 1,2 & 3 mogelijk.
- Veel geavanceerde opties in Wi-FI toegankelijk (Vaak dichtgezet door de provider).
- Ethernet poort 3 & 4 niet aanpasbaar (TV poorten) heb geprobeerd maar de blokjes waren grijs.

De router wordt slecht afgeleverd kwa Wi-Fi(Gebeurd bij veel providers).
De Draytek configureerd zaken automatisch verkeerd WI-FI kanaal stond lekker te storen met de buren en ook nog 40mhz uitzenden, waardoor ik amper 10-15 mbit haalde met geluk met regelmatig wegvallend verbinding.

Na handmatig configureren is het stabiel rond 90 mbit (zelfs boven acceptabel).
Wi-Fi transmit power op 30% gezet, meer had geen nut en ging storen met buurt netwerken.

Leuk is 40Mhz op 2,4ghz maar alleen op een hutje op de hei...

WI-Fi gebruiken wij voor standaard consumenten meuk zoals Netflix, Spotify, Browsen etc dan is 90mbit prima anno 2018.

Voor het echte werk is hier bekabeld netwerk.
Wij hebben alleen 100/100 internet verbinding.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 21-06-2018 21:05 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
mr_evil08 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:40:
Zelf ISP router vervangen mag niet want stel je voor het omprikken van een glasvezel kabel hoe moeilijk dat wel niet is, Dit mag bij bijna geen enkele glasvezel provider
Kleine nuance, dit mag in principe bij elke provider op eigen risico en kosten. Het mag alleen niet als er iets vanuit de provider komt, dan wensen ze een werkend product op te leveren en niet klanten te krijgen die gaan klagen dat het niet werkt / de glasvezel stuk is vanwege onkundig gebruik.

Je mag 1 minuut nadat de monteur de deur uit is je modem gaan vervangen, menig monteur is ook bereid om het spul te droppen en verder te gaan terwijl de klant het installeert.
Alleen als het dan niet werkt, tja dan heb je grote kans op een onderzoek en als het niet aan hun ligt dan mag jij de rekening betalen...

Ik vermoed dat ze iets te veel mensen hadden met gebroken glasvezelkabeltjes etc die beweerden dat het zo opgeleverd was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:58
Gomez12 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:25:
[...]

Kleine nuance, dit mag in principe bij elke provider op eigen risico en kosten. Het mag alleen niet als er iets vanuit de provider komt, dan wensen ze een werkend product op te leveren en niet klanten te krijgen die gaan klagen dat het niet werkt / de glasvezel stuk is vanwege onkundig gebruik.

Je mag 1 minuut nadat de monteur de deur uit is je modem gaan vervangen, menig monteur is ook bereid om het spul te droppen en verder te gaan terwijl de klant het installeert.
Alleen als het dan niet werkt, tja dan heb je grote kans op een onderzoek en als het niet aan hun ligt dan mag jij de rekening betalen...

Ik vermoed dat ze iets te veel mensen hadden met gebroken glasvezelkabeltjes etc die beweerden dat het zo opgeleverd was...
Je hoort als huiseigenaar (mede)verantwoordelijk te zijn wat binnen de 4 muren gebeurt, Een gesloopte vezel is zichtbaar. (Bovendien had ik het ook kunnen mollen voordat de monteur kwam). ;-)

Dat providers "geheim zinnig" met eigen apparatuur omgaan bijvoorbeeld, Geeft al aan "wij hebben het liever niet", Begrijpelijk vanuit provider oogpunt.

De monteurs waren zeer vriendelijk, Ik had het zelf ook wel mogen afkoppelen/aankoppelen en de monteur alleen even mee kijkt, Daar is niks op aan te merken.

offtopic:
Trouwens success met Tele2 glasvezel een eigen router aansluiten, PPOE gebr/ww geven ze niet vrij.
Wanneer de wet (provider) apparatuur gehandhaafd wordt kan Tele2 ook gaan "buigen".
Wel is er omheen te werken door de router in "bridge" zetten, dit kan daardoor wordt WAN ip naar Ethernet 1 doorgestuurd, Alhoewel er alsnog zaken niet werkte ala VPN server PPTP of L2TP.

[ Voor 18% gewijzigd door mr_evil08 op 22-06-2018 22:21 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat2
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-06-2018
Beste mensen, ik heb jullie tips/trucs nodig. Ik moet vanwege het verhuizen een andere provider voor internet en tv zoeken. Mijn aandacht is getrokken door t-mobile thuis (500mbit en TV glas). Ik heb voor info een groot gedeelte van dit forum doorgespit. Wat nog begrijp is dat de meegeleverde modem/router van t-mobile niet voor iedereen geschikt is. Ik denk ook niet voor mij. Bovendien zit ik ook een beetje te stoeien met de geleverde tv stop boxen van t-mobile. Ik vraag me af of ik die echt nodig heb.
Mijn huidige hardware (en die wil ik mee verhuizen als t kan):
-2 Apple routers (2,4 en 5 ghz),
-1 apple tv4,
-1 mac mini,
-3 Samsung smart tv' s,
-2 Humax (ihdr 5050C) digitale decoders met opname mogelijkheid.
-Huidige twee goedkope utp switches. (bereid tot aanhaf nieuwe)
De uiteindelijke echte vragen: Kan ik t-mobile thuis nemen en deze hardware weer aansluiten voor goed werkend internet en uiteraard goed werkend tv (Netflix en Fox Compleet).
Ik haal Netflix aan omdat ik dat ook een aantal keer zag passeren met de nodige problemen.
Fox Compleet haal ik aan omdat ik graag NHL kijk en dit moet opnemen. Dat opnemen wil wel eens problemen veroorzaken met bv Samsung en daarom heb ik de Humax nodig. Die neemt de NHL wel op.

Wie o wie ziet wel of geen problemen in t-mobile thuis

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pat2 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:58:
Beste mensen, ik heb jullie tips/trucs nodig. Ik moet vanwege het verhuizen een andere provider voor internet en tv zoeken. Mijn aandacht is getrokken door t-mobile thuis (500mbit en TV glas). Ik heb voor info een groot gedeelte van dit forum doorgespit. Wat nog begrijp is dat de meegeleverde modem/router van t-mobile niet voor iedereen geschikt is. Ik denk ook niet voor mij. Bovendien zit ik ook een beetje te stoeien met de geleverde tv stop boxen van t-mobile. Ik vraag me af of ik die echt nodig heb.
Mijn huidige hardware (en die wil ik mee verhuizen als t kan):
-2 Apple routers (2,4 en 5 ghz),
-1 apple tv4,
-1 mac mini,
-3 Samsung smart tv' s,
-2 Humax (ihdr 5050C) digitale decoders met opname mogelijkheid.
-Huidige twee goedkope utp switches. (bereid tot aanhaf nieuwe)
De uiteindelijke echte vragen: Kan ik t-mobile thuis nemen en deze hardware weer aansluiten voor goed werkend internet en uiteraard goed werkend tv (Netflix en Fox Compleet).
Ik haal Netflix aan omdat ik dat ook een aantal keer zag passeren met de nodige problemen.
Fox Compleet haal ik aan omdat ik graag NHL kijk en dit moet opnemen. Dat opnemen wil wel eens problemen veroorzaken met bv Samsung en daarom heb ik de Humax nodig. Die neemt de NHL wel op.

Wie o wie ziet wel of geen problemen in t-mobile thuis
De HUMAX decoders zijn nutteloos aangezien je IP tv gaat krijgen
De andere hardware kan je wel blijven gebruiken maar het hangt er vanaf hoe je dat wil doen (vooral die routers).
Als je wil kunnen opnemen zal je dat moeten doen via T-Mobile en daarvoor krijg je een aparte decoder met harde schijf.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat2
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-06-2018
Bedankt Barre73. Met dit antwoord ben ik weer een stap verder. Ik ga er mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Misschien dat iemand het zo weet.

Ik heb een Mi box met Kodi die via de wifi normaal gesproken content afspeelt vanaf de NAS (NFS share). Dit werkte goed met Ziggo. Nu heb ik T-mobile en alleen de ip adressen zijn veranderd. Ik heb bij Kodi het ip van de NAS gewijzigd en ik kan er via het netwerk gewoon bij. Echter werkt de NFS share niet meer.
Wat mis ik?
bedenk me net wel dat de Synology DSM laatst is bijgewerkt, misschien dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:10
In /etc/exports staat ook nog het netwerk waar vandaan je NFS share toegankelijk is. Ik weet echter niet waar je dat in DSM moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:20
hcQd schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:08:
In /etc/exports staat ook nog het netwerk waar vandaan je NFS share toegankelijk is. Ik weet echter niet waar je dat in DSM moet instellen.
Klopt, dit kun je bij de eigenschappen van de share doen tabje NFS Permissions.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zag net bij het inloggen bij T-mobile thuis dat ik ook kan kiezen voor het nieuwe klantvoordeel:
t-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:14

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik ben nu sinds een paar dagen klant van T-Mobile thuis, maar ben alles behalve tevreden. Afgezien van het feit dat deze router geen 5ghz stuurt merk ik flink veel haperingen in de wifi, deze valt regelmatig weg, mijn NordVPN krijg ik maar niet verder dan 14mbps terwijl hiervoor bij kpn ik gewoon mijn 45mbps haalde (nu 750mbps) Ander half uur aan de telefoon in de wacht heb gestaan om een medewerker te spreken, is dat de “boete” van kpn naar t-mobile te gaan? En goedkoper uit zijn waar ik maar genoegen mee moet nemen?

Anders had ik net zo goed naar Jonas kunnen gaan voor 1gbps internet en belaberde service voor dezelfde prijs :(

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3MC02010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
Mother_Goozz schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:03:
Ik ben nu sinds een paar dagen klant van T-Mobile thuis, maar ben alles behalve tevreden. Afgezien van het feit dat deze router geen 5ghz stuurt merk ik flink veel haperingen in de wifi, deze valt regelmatig weg, mijn NordVPN krijg ik maar niet verder dan 14mbps terwijl hiervoor bij kpn ik gewoon mijn 45mbps haalde (nu 750mbps) Ander half uur aan de telefoon in de wacht heb gestaan om een medewerker te spreken, is dat de “boete” van kpn naar t-mobile te gaan? En goedkoper uit zijn waar ik maar genoegen mee moet nemen?

Anders had ik net zo goed naar Jonas kunnen gaan voor 1gbps internet en belaberde service voor dezelfde prijs :(
Als je van te voren hier op het forum of op internet informatie had ingewonnen over t-mobile thuis had je geweten dat de draytek geen 5Ghz ondersteund,

Dat je een snelheid vermindering krijgt door een vpn kan je t-mobile nie kwalijk nemen.

Ik haal zonder vpn gewoon de beloofde snelheid en soms wel meer.

| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Mother_Goozz schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:03:
Ik ben nu sinds een paar dagen klant van T-Mobile thuis, maar ben alles behalve tevreden. Afgezien van het feit dat deze router geen 5ghz stuurt merk ik flink veel haperingen in de wifi, deze valt regelmatig weg, mijn NordVPN krijg ik maar niet verder dan 14mbps terwijl hiervoor bij kpn ik gewoon mijn 45mbps haalde (nu 750mbps)
De simpele en meest eenvoudige oplossing (die ik ook al meerdere keren heb aangeraden in dit topic) is het uitschakelen van de belabberde wifi van de Draytek en er één of meerdere AP's achter hangen. Zelf heb ik goede ervaringen met het Unifi spul en dan met name de Unifi AP Lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

R3MC02010 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 07:03:
[...]

Als je van te voren hier op het forum of op internet informatie had ingewonnen over t-mobile thuis had je geweten dat de draytek geen 5Ghz ondersteund,

Dat je een snelheid vermindering krijgt door een vpn kan je t-mobile nie kwalijk nemen.

Ik haal zonder vpn gewoon de beloofde snelheid en soms wel meer.
Ik wist allang dat deze geen 5ghz ondersteund, het gaat er gewoon om dat imo ik dit belachelijk blijf vinden, maar dat terzijde. Met vpn vind ik het wel kwalijk want sinds mijn verbinding bij T-Mobile actief is gegaan lijkt mijn vpn snelheid gecapped op 14mbps ongeacht welke server ik probeer terwijl ik een dag eerder op mijn kpn lijn ik nog 45mbps haalde op exact dezelfde servers. (Nu een 750mbit abbo) ik snap dat je met vpn geen 750 moet verwachten!
rens-br schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:05:
[...]

De simpele en meest eenvoudige oplossing (die ik ook al meerdere keren heb aangeraden in dit topic) is het uitschakelen van de belabberde wifi van de Draytek en er één of meerdere AP's achter hangen. Zelf heb ik goede ervaringen met het Unifi spul en dan met name de Unifi AP Lite.
Dank voor de Unifi tip, ik was ook van plan om zelf een AP of iets erachter te hangen, maar dat je out of the box zulk blabberde niet goed werkende verbinding krijgt had ik echt niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Mother_Goozz schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:46:
[...]
Dank voor de Unifi tip, ik was ook van plan om zelf een AP of iets erachter te hangen, maar dat je out of the box zulk blabberde niet goed werkende verbinding krijgt had ik echt niet verwacht.
Dan vraag je de WiFi service aan voor één of twee degelijke access points. Dit is precies de eigenschap van het product die je van tevoren wist of kon weten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ik wist allang dat deze geen 5ghz ondersteund, het gaat er gewoon om dat imo ik dit belachelijk blijf vinden, maar dat terzijde.
Belachelijk: Opzich. Maar (persoonlijk) vind ik daar de prijs ook wel naar. Daarnaast zijn de meeste wifi 'kastjes' van providers ruk. En biedt T-Mobile ook gratis Wifi-Service aan, waarbij ze vrij capable AP's uitlenen aan je.
Met vpn vind ik het wel kwalijk want sinds mijn verbinding bij T-Mobile actief is gegaan lijkt mijn vpn snelheid gecapped op 14mbps ongeacht welke server ik probeer terwijl ik een dag eerder op mijn kpn lijn ik nog 45mbps haalde op exact dezelfde servers.
Hoe is deze test, ook via Wifi?
Hoe belabberd is, belabberd? Of te wel, wat voor snelheden haal je over wifi?

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 28-06-2018 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Met vpn vind ik het wel kwalijk want sinds mijn verbinding bij T-Mobile actief is gegaan lijkt mijn vpn snelheid gecapped op 14mbps ongeacht welke server ik probeer terwijl ik een dag eerder op mijn kpn lijn ik nog 45mbps haalde op exact dezelfde servers. (Nu een 750mbit abbo) ik snap dat je met vpn geen 750 moet verwachten!
Heel leuk dat je het kwalijk vind, maar heb je al uitgesloten dat NordVPN niet simpelweg capped?

Want T-Mobile heeft in principe geen belang bij cappen, ze moeten toch die 750 Mbit over hun netwerk kunnen verstouwen...
Alleen NordVPN is misschien niet berekend op 750 MBit en gaat je daarom maar cappen.

Het is in ieder geval niet zo dat T-Mobile vpn capped, want ik haal 500 op een 500 verbinding via niet-commerciele VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hou er ook rekening mee dat dit erg kan verschillen per woning en gebruiker. Ik zelf had nooit problemen met de Draytek en had min of meer dezelfde Wifi performance als met mijn TP-Link 1042 die ik daarvoor had (is al een paar jaar geleden).
De Draytek heeft drie externe antenne's en daarmee spelen kan wel degelijk helpen. Net als met automatische kanaalkeuzes, e.d....
Elke wifi-router is anders en gedraagt zich anders onder gelijke omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:52:
[...]

Heel leuk dat je het kwalijk vind, maar heb je al uitgesloten dat NordVPN niet simpelweg capped?

Alleen NordVPN is misschien niet berekend op 750 MBit en gaat je daarom maar cappen.
Net even een testje gedaan via NordVPN. Nederlandse server doet zo'n 200Mbps up/down met VPN.
Server in de VS zo'n 50Mbps up/down. [via LAN]

Of het cappen is?! Denk zelf van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik kom toch echt niet hoger dan 140Mbps met NordVPN, zoals ik al noemde dag ervoor nog op het KPN netwerk nog 400-450Mbps haalde. Met cappen bedoel ik meer de modem/instellingen of iets dat het tegenhoud/blokkeert? Dit is via LAN. Ik heb mijn VPN altijd aanstaan, hiervoor nooit een probleem omdat ik mooie snelheden behaalde, maar als ik nu maar 140Mbps max heb schiet dat imo niet op.

Ik had misschien iets duidelijker moeten zijn, het gaat niet om wifi signaal sterkte, daar verwachte ik al niet veel van. Voor mij is het punt dat mijn apparaten die via Wifi verbonden zijn signaal hebben, maar gewoon 10-20 seconde geen internet hebben, alsof het even onderbroken wordt maar zonder het verliezen van de hele wifi verbinding.

Ik heb inmiddels al een keer anderhalf uur in de wacht gestaan bij de T-Mobile klanten service, een keer 1 uur en om half 9 in de ochtend een half uur voordat ik een medewerker kon spreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Mother_Goozz schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:44:
Ik kom toch echt niet hoger dan 140Mbps met NordVPN, zoals ik al noemde dag ervoor nog op het KPN netwerk nog 400-450Mbps haalde.
Echter zijn er bij vpn veel meer factoren die kunnen cappen en veel logischer partijen als nou net de partij die jij direct de schuld geeft.

Maarja, haters gonna hate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ik kom toch echt niet hoger dan 140Mbps met NordVPN, zoals ik al noemde dag ervoor nog op het KPN netwerk nog 400-450Mbps haalde. Met cappen bedoel ik meer de modem/instellingen of iets dat het tegenhoud/blokkeert? Dit is via LAN. Ik heb mijn VPN altijd aanstaan, hiervoor nooit een probleem omdat ik mooie snelheden behaalde, maar als ik nu maar 140Mbps max heb schiet dat imo niet op.
Je hebt geen controle over de belasting van de server, de routering naar de server, de routering vanaf de server. Daarnaast zijn er nog de normale oorzaken die performance problemen kunnen veroorzaken. Er is nu domweg te weinig informatie.
hint: Traceroutes vanaf beide richtingen en atlas probes gebruiken voor meerdere netwerk perspectieven.

Als VPN partij kies je waarschijnlijk niet voor premium peering. Om welke server gaat het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:54

pinda powerrr

Slow down...

Even een vraagje of iemand dit weet, aangezien hier de meeste ervaringsdeskundigen zitten: Ik zou mijn mobiele abbo wel naar een Unlimited willen zetten, want er wordt mij €6,50 korting beloofd vanwege klantvoordeel.
Ga ik het aanpassen, komt de korting niet terug. Er staat toch echt "Combineer je Unlimited met Thuis, dan ontvang je €6,50 tot max €12,50 korting.

Of komt die korting niet in het eerste overzicht en wordt die dan pas later toegepast, in een ander scherm?

Mijn abbo is verlengd ná 29 januari, dus dat is het probleem niet.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:42

aex351

I am the one

rens-br schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:54:
[...]

Zeker als je nu ziggo hebt zul je inderdaad een hoop moeten veranderen aan je interne kabels. Of je moet met Moca setjes aan de gang.
Om voor mezelf toch even het e.e.a. te verduidelijken. Hier in huis komt glasvezel tot in de meterkast, maar het huis is ingericht op coax dat via de woonkamer binnenkomt. Nu vanuit een praktisch oogpunt zou het fijn zijn wanneer de woonkamer het middelpunt blijft.

Hoeveel kabels zou ik moeten trekken vanuit de modem naar de woonkamer de router/modem die T-Mobile levert om tv/radio/internet en bellen te kunnen gebruiken. En dit verder door de woning te lussen, eventueel met Moca 2.0 setjes.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3MC02010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
aex351 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:40:
[...]

Om voor mezelf toch even het e.e.a. te verduidelijken. Hier in huis komt glasvezel tot in de meterkast, maar het huis is ingericht op coax dat via de woonkamer binnenkomt. Nu vanuit een praktisch oogpunt zou het fijn zijn wanneer de woonkamer het middelpunt blijft.

Hoeveel kabels zou ik moeten trekken vanuit de modem naar de woonkamer de router/modem die T-Mobile levert om tv/radio/internet en bellen te kunnen gebruiken. En dit verder door de woning te lussen, eventueel met Moca 2.0 setjes.
Als je de modem van tmobile in de woonkamer wilt, dan zal de glasvezel verbinding verlengt moeten worden, en dat is prijzig!

| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
aex351 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:40:
[...]

In principe zou ik zeggen : Router in meterkast, dan 1 utp kabel naar een (managed) switch in je woonkamer.

En wifi op je router uitzetten zodat je zelf een eigen AP kan aansluiten op je switch.

[ Voor 0% gewijzigd door Gomez12 op 30-06-2018 10:12 . Reden: Correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:42

aex351

I am the one

Gomez12 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:07:
[...]

In principe zou ik zeggen : Router in meterkast, dan 1 coax kabel naar een (managed) switch in je woonkamer.

En wifi op je router uitzetten zodat je zelf een eigen AP kan aansluiten op je switch.
Er is dus een coax uitgang op de modem van T-Mobile? Maar dat dekt dan toch alleen de tv? Dus ik schiet er dan niet zoveel mee op. Of zie ik iets verkeerds. Want een switch is voor een UTP kabel.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
aex351 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:10:
[...]

Er is dus een coax uitgang op de modem van T-Mobile? Maar dat dekt dan toch alleen de tv? Dus ik schiet er dan niet zoveel mee op. Of zie ik iets verkeerds. Want een switch is voor een UTP kabel.
Nope, sorry ik weet niet waarom ik coax typte ipv utp :)

In principe is het eigenlijk voornamelijk de vraag hoeveel ervaring / zin je hebt om met een managed switch te klooien. Want het t-mobile modem levert 3 vlans op op 3 aparte poorten (1 voor tv, 1 voor internet en 1 voor telefoon).

Dus het is of 1 utp-kabel en een managed switch aan de andere kant die de vlans weer opsplitst naar poorten.
Of het is 3 utp-kabels en een unmanaged switch voor in je woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gomez12 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:16:
[...]

Nope, sorry ik weet niet waarom ik coax typte ipv utp :)

In principe is het eigenlijk voornamelijk de vraag hoeveel ervaring / zin je hebt om met een managed switch te klooien. Want het t-mobile modem levert 3 vlans op op 3 aparte poorten (1 voor tv, 1 voor internet en 1 voor telefoon).

Dus het is of 1 utp-kabel en een managed switch aan de andere kant die de vlans weer opsplitst naar poorten.
Of het is 3 utp-kabels en een unmanaged switch voor in je woonkamer.
Dat klopt niet helemaal. Er zijn 4 UTP poorten. Twee daarvan leveren internet en twee televisie. Telefoon gaat via een RJ11 poort en daar krijg je geen utp kabel in.
En voor zover ik hier eerder heb gelezen kan je de Draytek niet gebruiken om de VLans bij elkaar te gooien. Dus heb je twee managed switches nodig. Eentje vlak na de Draytek en eentje in de woonkamer.
Als dus alles bedraad naar de woonkamer moet heb je drie keuzes:
*Met 1 UTP kabel, 1 telefoonkabel en 2 managed switches werken.
*Twee UTP en 1 telefoonkabel trekken
*Zelf een glasvezelkabel kopen die genoeg lengte heeft en die van de Reggefiber aansluiting naar de woonkamer leggen. En dan daar de Draytek zetten. Daarmee vervang je dus het gebruikte gele kabeltje van een meter lang.

Het laatste is goedkoop en makkelijk maar die kabel koop je met de connectors er opgelast. Dat past niet in een buis dus dat is niet voor iedereen een oplossing. Type kabel is in dit topic zeker terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Barre73 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 12:31:

*Zelf een glasvezelkabel kopen die genoeg lengte heeft en die van de Reggefiber aansluiting naar de woonkamer leggen. En dan daar de Draytek zetten. Daarmee vervang je dus het gebruikte gele kabeltje van een meter lang.

Het laatste is goedkoop en makkelijk maar die kabel koop je met de connectors er opgelast. Dat past niet in een buis dus dat is niet voor iedereen een oplossing. Type kabel is in dit topic zeker terug te vinden.
Pas op: dat is geen gewone glasvezel, en je moet wel exact het juiste type hebben. Dus: met een groene connector aan de ene kant en een blauwe aan de andere kant. Die connectors zijn van binnen anders, en hoewel ze in beide gaten passen moet je ze niet omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
burne schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:43:
[...]

Pas op: dat is geen gewone glasvezel, en je moet wel exact het juiste type hebben. Dus: met een groene connector aan de ene kant en een blauwe aan de andere kant. Die connectors zijn van binnen anders, en hoewel ze in beide gaten passen moet je ze niet omwisselen.
Dat is zeker een gewone glasvezelpatchkabel hoor. Er zijn alleen veel verschillende types en connectoren. Maarr daarom zei ik ook dat het type terug te vinden is in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Barre73 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 15:21:
[...]

Dat is zeker een gewone glasvezelpatchkabel hoor. Er zijn alleen veel verschillende types en connectoren. Maarr daarom zei ik ook dat het type terug te vinden is in dit topic.
Er heeft wel eens iemand iets over gezegd, in het verleden. :+

Hoe zit dat met DHCP op je WAN? Is die gebonden aan het MAC van je modem? Ik heb net m'n USG via een mediaconverter aan de vezel en in het juiste VLAN gehangen, maar ik krijg geen IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
Reggefiber gebruikt 2 soorten connectors. SC/APC de groene deze staat onder een hoek van 8 graden en de SC/UPC de blauwe deze is recht. als je hem wil verlengen kan je gewoon een kabel halen met blauwe connectors en een keystone dit past altijd!

@burne Er word geen macadres gebonden aan je verbinding, je zou dus gewoon een ip moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ehm... ik activeer zojuist m'n 500/500mbit glasvezel lijn in Arnhem.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7435946131.png
Mooi! Steam aan en fijn downloaden.

Super leuk, maar ik piek even kort en direct daarna zwakt het af naar een belabberde 5.5mb/sec.
Dat is dus aanzienlijk langzamer dan de 10mb/sec die ik op m'n 100mbit lijn van Telfort haalde.
Knijpt T-Mobile nu de connectie of wat is dit?

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dodTGd/capping.jpg

Ook enorm raar, na een restart:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/euvN9y/cappen2.jpg
50mbit download, direct erna connection drop, en we gaan verder met 7mb/sec.
Kaspersky totaal aan/uit, maakt geen verschil.

Wat een ellende.

[ Voor 48% gewijzigd door DutchManticore op 01-07-2018 00:26 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
DutchManticore schreef op zondag 1 juli 2018 @ 00:05:
[afbeelding]

Super leuk, maar ik piek even kort en direct daarna zwakt het af naar een belabberde 5.5mb/sec.
Dat is dus aanzienlijk langzamer dan de 10mb/sec die ik op m'n 100mbit lijn van Telfort haalde.

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat een ellende.
Het feit dat je 50 MB/s haalde geeft aan dat je niet geknepen wordt, ook is dit in Nederland niet eens toegestaan. Er zijn honderden dingen die de vertragingen kunnen verklaren, van een slechte route tot een harde schijf/ssd die de snelheid niet kan bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mocro_Pimp®
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-12-2018
DutchManticore schreef op zondag 1 juli 2018 @ 00:05:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat een ellende.
Ik heb het vermoeden dat er een storing gaande is. Plotseling is mijn verbinding ook belabberd.

Wat gebeurt er als je naar http://www.apple.com gaat.? Dus niet https, maar http.

Bij mij blijft die hangen. Ook met een paar andere sites, maar niet alle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Centurius schreef op zondag 1 juli 2018 @ 00:42:
[...]

Het feit dat je 50 MB/s haalde geeft aan dat je niet geknepen wordt, ook is dit in Nederland niet eens toegestaan. Er zijn honderden dingen die de vertragingen kunnen verklaren, van een slechte route tot een harde schijf/ssd die de snelheid niet kan bijhouden.
Ik heb net een splinter nieuwe PC bij Azerty afgehaald.
Systeem in specs met een MSI Z370 A Pro als mobo.

Alle drivers zijn geupdatet, en ik heb 3 nieuwe SSD's in m'n systeem zitten, welke allemaal meer dan 300mb/sec schrijfsnelheid halen.

Die piek is letterlijk een seconde, daarna hakkelt t verder.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchManticore op 01-07-2018 01:05 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ik had misschien iets duidelijker moeten zijn, het gaat niet om wifi signaal sterkte, daar verwachte ik al niet veel van. Voor mij is het punt dat mijn apparaten die via Wifi verbonden zijn signaal hebben, maar gewoon 10-20 seconde geen internet hebben, alsof het even onderbroken wordt maar zonder het verliezen van de hele wifi verbinding.

Ik heb inmiddels al een keer anderhalf uur in de wacht gestaan bij de T-Mobile klanten service, een keer 1 uur en om half 9 in de ochtend een half uur voordat ik een medewerker kon spreken...
En probeer het eens met de virusscanner tijdelijk uit? Sinds mijn overstap naar T-mobile was dat de reden dat ik niet mijn max snelheid haalde. Heb nu andere virusscanner en toen was 't prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptObvious12
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-04 21:37
Ik probeer een Edgerouter X SFP werkend te krijgen met de entone die bij het T-mobile thuis glasvezel abbonement wordt geleverd. De Edgerouter is ingesteld volgens de handleiding die geschreven is door PL3X4N. Internet werkt, maar het TV vlan krijg ik niet aan de praat. IGMP is ingesteld. De box is aangemeld, maar ik krijg geen beeld en geluid te zien. Zappen kan wel, maar tijdens het zappen wordt de melding getoond: er is een fout opgetreden tijdens het afspelen. Probeer het later opnieuw.

Wanneer ik de Draytek terugplaats, werkt de tv wel. Heeft iemand een idee waar ik nog naar kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
Sinds maandag T-Mobile thuis, wat me opvalt is dat bij bepaalde zenders standaard geen ondertiteling is, bv deze:
- Animal Planet HD
- History
- Discovery world
- Discovery Science
- CI
- Travel Channel

Als ik bij instellingen ondertiteling aanzet heb ik ze wel, echter krijg ik dan ook ondertiteling (de gele letters voor doven en slechthorenden) te zien op bv NPO1/2/3. Lijkt me niet de bedoeling om na zappen steeds de instellingen te moeten wijzigen???

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peppi_078
  • Laatst online: 02:43
Heb je dit ook gedaan?

configure
set interfaces bridge br0 multicast enable
echo -n 0 | sudo tee /sys/devices/virtual/net/br0/bridge/multicast_snooping
echo -n 1 | sudo tee /sys/devices/virtual/net/br0/bridge/multicast_querier
commit
save
CptObvious12 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:56:
Ik probeer een Edgerouter X SFP werkend te krijgen met de entone die bij het T-mobile thuis glasvezel abbonement wordt geleverd. De Edgerouter is ingesteld volgens de handleiding die geschreven is door PL3X4N. Internet werkt, maar het TV vlan krijg ik niet aan de praat. IGMP is ingesteld. De box is aangemeld, maar ik krijg geen beeld en geluid te zien. Zappen kan wel, maar tijdens het zappen wordt de melding getoond: er is een fout opgetreden tijdens het afspelen. Probeer het later opnieuw.

Wanneer ik de Draytek terugplaats, werkt de tv wel. Heeft iemand een idee waar ik nog naar kan kijken?

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Pagina: 1 ... 27 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie