Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Verwijderd
Misschien T-Mobile?DutchManticore schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:12:
[...]
Heeft niemand hier verder nog advies over?
Mijn TV gaat automatisch uit na 4 uur. Dit is een instelling in mijn TV. Mijn Animo-box blijft gewoon aan staan. Geen idee of daar ook een sleeptimer in zit.spartaan schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:23:
Weet iemand of de Amino tv box ook een sleeptimer functie heeft? Ik kan het nergens terug vinden. Vind dat toch wel een belangrijke functie voor de tv op de slaapkamer...
Mijn tv heeft die optie ook, maar dat blauwe lampje is zo hinderlijk fel.... anders maar afplakken.lordsnow schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:26:
[...]
Mijn TV gaat automatisch uit na 4 uur. Dit is een instelling in mijn TV. Mijn Animo-box blijft gewoon aan staan. Geen idee of daar ook een sleeptimer in zit.
Fixed! Thanks.peppi_078 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:58:
Heb je dit ook gedaan?
configure
set interfaces bridge br0 multicast enable
echo -n 0 | sudo tee /sys/devices/virtual/net/br0/bridge/multicast_snooping
echo -n 1 | sudo tee /sys/devices/virtual/net/br0/bridge/multicast_querier
commit
save
[...]
Alle kamers hebben al hun eigen LAN kabel liggen en ik neem aan dat die gewoon gebruikt kunnen worden. Sorry voor de noob vragen, ben hier niet zo in thuis.
Alvast bedankT!
Add me op Stadia: Gloogle
Waiting on the world to change
tnx iedereen voor de informatie!bratos schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:35:
Hallo allemaal,
Ik wil ook over naar T-Mobile vanwege de kosten. Ik heb nu Ziggo en ziggoMobiel Vodafone Red ofzo.
Kunnen jullie een snelle blik werpen op mijn plan? Ik wil net als velen eigen hardware gebruiken.
Ik heb al een Asus RT-AC66U.
Plan:
1 TMobile bestellen via casbacktotaal.nl (40€) en af laten monteren door monteur met een Draytek á 37,50
2 Als de monteur weg is een TP-Link MC220L ophangen en de SFP connector oversteken, draytek verwijderen.
3 RJ45 kabel (10 meter) van de MC220L naar mn asus router en de LAN-IPTV op vlan 300 zetten.
Too easy. Of zie ik iets over het hoofd?
edit: geen telefonie of tv, enkel internet.
Vandaag ben ik aangesloten op T-Mobile.
TPlink kastje hing al klaar met de Asus router erachter, maar ook de draytek lag klaar voor de zekerheid.
Na overleg met de monteur de draytek overgeslagen en begonnen met de eigen setup.
Het wilde eerst niet werken (de Asus ga een dhcp probleem aan), en na een korte test met de draytek die wél registreerde op het netwerk hebben we het MAC adres gekloond in de Asus router. Dat en een powercycle van de Asus router en de TPlink op auto gaf een werkende verbinding. Klaar, monteur kon naar de volgende klus
Ohja ik haal 630 down/760 up.
eerst kijken dan zeiken

I don't like facts. They have a liberal bias.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Bedankt en verhelderend. Zo net ook contact gehad met de klantenservice over de vraag of de modem/router die ik krijg ook 5Ghz ondersteunt. Hij beweerde van wel alleen zie ik hier op het forum telkens terugkomen dat het ding alleen 2.4 ondersteunt hiermee haal ik altijd slechte snelheden.pinda powerrr schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:58:
Je krijgt er een switch bij, kun je zo alle iptv kabels erin pluggen.
Zou er wat veranderd zijn in de tussen tijd?
Laatste vraag, met de wifi service bevestigen ze een repeater las ik deze ondersteunt wel 5Ghz
Vanaf een Windows apparaat kan het vermoedelijk voor 1 september.Pukson schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:51:
Top! Bedankt. Zojuist lees ik ook dat de TV-Anywhere app is uitgekomen voor de Apple TV! Wat fijn, geen extra kastje nodig en toch tv kunnen kijken in de veranda
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Momenteel heb ik bij T-Mobile het oude Go Unlimited abonnement waarbij ik 60 dagen per jaar onbeperkt kan internetten voor 35 Euro. Ik wilde dus kijken of ik met T-Mobile thuis mooi alle zaken bij een enkele partij kon plaatsen.
Echter na het bellen met de klantenservice van T-mobile thuis tot de conclusie gekomen dat ik wel 6.50 korting kon krijgen, maar daarvoor eerst mijn mobiele abonnement GRATIS mocht downgraden. Bijzondere service omdat het zeer positief gebracht werd. Anders kon ik op de 750Mbit verbinding maar 2 euro korting krijgen.
Als je echter een abonnement hebt van 11 euro per maand kun je dezelfde korting + extra data ontvangen. Nu wil ik geen maximale korting, maar ik dacht eerlijk gezegd dat er bij de opstelling op de T-mobile thuis website iets niet juist was geplaatst. Uiteraard zeer vreemd dat je als klant met de grootste abonnementen procentueel minder korting krijg dan wanneer je kleine abonnementen hebt lopen.
Weet iemand of ik gewoon een domme helpdeskmedewerker heb getroffen? Of is dit echt hoe het werkt? Want ik weet niet of ik überhaupt de thuis dienst erbij moet nemen als dit mijn mobiele abonnement kleiner maakt, of minder korting krijg dan bij een klein abonnement. De thuis diensten lijken me wel gewoon beter dan concurrenten.
Dat komt omdat je oude abonnement niet meer bestaat. Het is nu altijd unlimited internetten voor 35 euro op je mobiel. En als je het klantvoordeel vanuit T-Mobile Thuis doet i.p.v. T-Mobile mobiel, hoef je je mobiele abonnement niet aan te passen. Dus dan downgrade je niks.Cas schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:13:
Ik weet niet of onderstaand verhaal alleen bij de T-mobile thuis glasvezel hoort, ik kon geen combinatie-topic vinden.
Momenteel heb ik bij T-Mobile het oude Go Unlimited abonnement waarbij ik 60 dagen per jaar onbeperkt kan internetten voor 35 Euro. Ik wilde dus kijken of ik met T-Mobile thuis mooi alle zaken bij een enkele partij kon plaatsen.
Echter na het bellen met de klantenservice van T-mobile thuis tot de conclusie gekomen dat ik wel 6.50 korting kon krijgen, maar daarvoor eerst mijn mobiele abonnement GRATIS mocht downgraden. Bijzondere service omdat het zeer positief gebracht werd. Anders kon ik op de 750Mbit verbinding maar 2 euro korting krijgen.
Als je echter een abonnement hebt van 11 euro per maand kun je dezelfde korting + extra data ontvangen. Nu wil ik geen maximale korting, maar ik dacht eerlijk gezegd dat er bij de opstelling op de T-mobile thuis website iets niet juist was geplaatst. Uiteraard zeer vreemd dat je als klant met de grootste abonnementen procentueel minder korting krijg dan wanneer je kleine abonnementen hebt lopen.
Weet iemand of ik gewoon een domme helpdeskmedewerker heb getroffen? Of is dit echt hoe het werkt? Want ik weet niet of ik überhaupt de thuis dienst erbij moet nemen als dit mijn mobiele abonnement kleiner maakt, of minder korting krijg dan bij een klein abonnement. De thuis diensten lijken me wel gewoon beter dan concurrenten.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)
Hoe moet dat dan precies? Want ik kan op de klantvoordeel pagina maar 1 optie vinden. Daarbij moet ik dus mijn abonnement omzetten en verlies ik mijn 5 euro samen-korting die ik momenteel ook heb.peppi_078 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:59:
[...]
Dat komt omdat je oude abonnement niet meer bestaat. Het is nu altijd unlimited internetten voor 35 euro op je mobiel. En als je het klantvoordeel vanuit T-Mobile Thuis doet i.p.v. T-Mobile mobiel, hoef je je mobiele abonnement niet aan te passen. Dus dan downgrade je niks.
[ Voor 10% gewijzigd door Cas op 04-07-2018 22:05 ]
Je moet inloggen op T-Mobile Thuis portal en daar klantvoordeel activeren. Dan kan je daarna je mobiele abonnement daar toevoegen en heb je klantvoordeel. Die 5 euro samen korting verlies je niet. Die heb ik namelijk ook nog, ik heb zelf ook een oud abonnement.Cas schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:04:
[...]
Hoe moet dat dan precies? Want ik kan op de klantvoordeel pagina maar 1 optie vinden. Daarbij moet ik dus mijn abonnement omzetten en verlies ik mijn 5 euro samen-korting die ik momenteel ook heb.
[ Voor 9% gewijzigd door peppi_078 op 04-07-2018 22:14 ]
Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)
Vreemd want ik had geen enkele kosten.
Via chat blijkt het een annuleringsboete te zijn voor mijn eerste aanvraag die na overleg met T-mobile geannuleerd is.
Ze gaan het terugstorten.
Wel apart als je een aanvraag doet en nog dezelfde dag annuleert dat je een boete krijgt ?Je hebt bij je bestelling aangegeven gebruik te willen maken van de Overstapservice. Deze service is ook geannuleerd.
Annuleren kost geld
Helaas is de annuleringstermijn van 14 dagen voorbij. Volgens de Algemene Voorwaarden brengen we daarom € 75,00 in rekening. Je ontvangt hier nog een aparte rekening van.
Lijkt mij niet correct
[ Voor 32% gewijzigd door Viper® op 06-07-2018 10:46 ]
Verwijderd
Inderdaad dat lijkt mij ook niet correct, maar je schrijft zelf dat het is hersteldViper® schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:44:
Ze gaan het terugstorten.
[...]
Lijkt mij niet correct
Foutloos is niemand, zelfs T-mobile niet en ook jij niet
Ja, omdat ik het zelf zag en gemeld heb.Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:03:
[...]
Inderdaad dat lijkt mij ook niet correct, maar je schrijft zelf dat het is hersteld
Foutloos is niemand, zelfs T-mobile niet en ook jij niet
Vreemd is natuurlijk dat een boete wordt berekend als je dezelfde dag annuleert.
Foutje bij mij of foutje in het systeem en gaat dat misschien altijd niet goed?
Overigens ben ik van 36 euro p/m naar 38,50 gegaan, maar wel met 200 Mbit ipv 100 Mbit. Voor 2,50 dus een snelheidsupgrade van normaal 6,50 of 9 euro volgens mij.
Als je dus het goedkoopste wil kan je beter de oude korting van 5 euro houden.
[ Voor 20% gewijzigd door Viper® op 06-07-2018 11:24 ]
Voor zover de overstapservice?Zelf je abonnementen opzeggen
Nu je installatiedatum bekend is kun je je oude abonnement op te zeggen. Om je een handje te helpen, hebben we de opzegbrief al voor je geschreven. Je hoeft alleen nog je gegevens in te vullen. De opzegbrief vind je hier.
Tip! Je wil natuurlijk voorkomen dat je zonder diensten komt te zitten of juist korte periode dubbele kosten hebt. Let dus goed op de installatiedatum bij het opzeggen van je oude abonnement.

Ik heb op het moment Ziggo, maar als ik die zelf nu pas ga opzeggen gaat daar natuurlijk sowieso een maand overheen. Zit ik dus direct met een dubbele aansluiting en bijbehorende kosten. Lekker
Edit:
Nu aan het wachten op een medewerker op de Facebook-chat.
[ Voor 3% gewijzigd door Melkunie op 06-07-2018 11:30 ]
Vreemd, ik kon via de overstapservice gewoon vanaf Ziggo overstappen. Ze hadden netjes opgezegd vanaf de aansluitdatum.Melkunie schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:30:
Gisteren is er een glasvezelmonteur bij me langs geweest om de aansluiting in de meterkast voor te bereiden. Vervolgens de afspraak met T-Mobile gemaakt voor 23-7. Vandaag log ik in om de status te bekijken en ik zie dit staan:
[...]
Voor zover de overstapservice?![]()
Ik heb op het moment Ziggo, maar als ik die zelf nu pas ga opzeggen gaat daar natuurlijk sowieso een maand overheen. Zit ik dus direct met een dubbele aansluiting en bijbehorende kosten. Lekker
Edit:
Ziggo kan je volgens mij sowieso opzeggen omdat ze vanaf juli een tariefswijziging hebben doorgevoerd. Volgens mij per dag opzegbaar als je het abo langer als een jaar hebt.
Chat via de website gaat sneller volgens mij
Dat had ik ook maar alles ging gewoon goed.Melkunie schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:30:
[...]
Voor zover de overstapservice?![]()
Edit:
Als het goed is heb je mail van Ziggo dat de boel wordt stopgezet per xxx
Denk een foutje in het automatische systeem.
Verwijderd
Zo hoort het ook. Je bankafschrijvingen controleren en als er iets vreemds op staat aan de bel trekken.
Goed gedaan.....
Als CCNP-er en datacenter knutselaar moet het wel lukken om het aan te sluiten, of moet die Guidion monteur nog ergens andere werkzaamheden doen waar ik toch op moet wachten?
Grote kans dat je RF aansluiting nog niet eens actief is, die doen ze vaak één of twee dagen voor de monteur komt.ImmortalSoul schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:00:
Gisteren het modem ontvangen voor mijn nieuwe T-mobile aansluiting, maar de monteur komt pas over 10 dagen. Eigenlijk geen tijd om te wachten, dus maar gewoon zelf aansluiten?
Als CCNP-er en datacenter knutselaar moet het wel lukken om het aan te sluiten, of moet die Guidion monteur nog ergens andere werkzaamheden doen waar ik toch op moet wachten?
Mijn originele bestelling (online, inclusief overstap) wilde ik aanpassen (zie Melkunie in "\[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"). Dit heb ik telefonisch gedaan, met het bericht van mijn kant "alles hetzelfde". Dat is dus niet gebeurt
Krijg op Facebook de reactie:
Naar mijn idee ga ik geen dubbele kosten hebben, want mijn inziens kan T-Mobile dat toch echt zelf gaan crediteren.Ik hoop dat je het Z.s.m. opzeggen kan, zodat je zo min mogelijk dubbele kosten hebt!
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt. Ben 20 juni overgestapt van kpn naar tmobile met de overstap service. Dit is helemaal niet doorgegeven door tmobile! Alleen de aansluiting is overgezet.Melkunie schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:32:
Nou, het is duidelijk waar het aan ligt. T-Mobile heeft simpelweg nooit een overstap aangevraagd.
Mijn originele bestelling (online, inclusief overstap) wilde ik aanpassen (zie Melkunie in "\[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"). Dit heb ik telefonisch gedaan, met het bericht van mijn kant "alles hetzelfde". Dat is dus niet gebeurt
Krijg op Facebook de reactie:
[...]
Naar mijn idee ga ik geen dubbele kosten hebben, want mijn inziens kan T-Mobile dat toch echt zelf gaan crediteren.
Gevolg heb zelf kpn moeten opzeggen, heen en weer gebeld met kpn en tmobile. Zij wijzen elkaar aan als schuldige en ik heb tot 4 juli dubbele kosten. Erg slecht die overstap service. Ik hoop dat het bij anderen providers beter loopt.
Ik heb de kpn factuur naar tmobile opgestuurd. Die mogen ze dan crediteren, aangezien het hun fout is. Ik raad je aan hetzelfde te doen.
Ticket is aangemaakt, maar op zaterdag is er niemand aanwezig die beslissingen mag nemen, dus maandag wordt dat opgepakt. Als het wordt goedgekeurd wil dat zeggen dat T-Mobile de eerste maand gratis is, kan ik mee leven. Ben benieuwd.
Vanaf uur of 10 geen sync meer. T-mobile router doet ook niets. Heb zo'n gevoel dat dit een rf ticket word
Komt er geen monteur langs om te installeren?SmoothTweaker schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:39:
Vandaag de overstap vanaf KPN.
Vanaf uur of 10 geen sync meer. T-mobile router doet ook niets. Heb zo'n gevoel dat dit een rf ticket word
DaveD
Jawel, die attendeerde ik erop en heeft gelijk een ticket aangemaakt voor Reggefiber. Nog geen 45 minuten later zat er licht op en was de verbinding actief.knakworst schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:36:
[...]
Komt er geen monteur langs om te installeren?
Alleen na het aansluiten en activeren van de tv box (met harddisk) merkte ik op dat ik geen geluid hebt.
Herkennen jullie dit probleem? Mijn overige apparatuur heeft geen enkel issue.
Reeds geprobeerd,
- Andere HDMI kabel.
- Andere poort op Denon versterker.
- Geluid van Stereo naar AC3 omgezet in het menu en weer terug.
- TV Box een reset gegeven.
- Geluid op de box 100% gezet.
NeeDaveD1109 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 21:01:
Kan je als je alleen internet afneemt ook gebruik maken van tv anywhere?
Die problemen schijnen zich voor te doen ivm 4k televisies.SmoothTweaker schreef op maandag 9 juli 2018 @ 21:04:
[...]
Jawel, die attendeerde ik erop en heeft gelijk een ticket aangemaakt voor Reggefiber. Nog geen 45 minuten later zat er licht op en was de verbinding actief.
Alleen na het aansluiten en activeren van de tv box (met harddisk) merkte ik op dat ik geen geluid hebt.
Reeds geprobeerd,
- Andere HDMI kabel.
Probeer het eens door
de ultra HD optie in je tv uit te zetten.
| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |
Heb je hem nu via een versterker doorgelust ?SmoothTweaker schreef op maandag 9 juli 2018 @ 21:04:
[...]
Jawel, die attendeerde ik erop en heeft gelijk een ticket aangemaakt voor Reggefiber. Nog geen 45 minuten later zat er licht op en was de verbinding actief.
Reeds geprobeerd,
- Andere HDMI kabel.
Als je hem direct op je tv aansluit?
Opletten dat je hem niet in een HDMI (ARC) poort stopt. ARC is audio return waardoor het geluid wegvalt. Andere HDMI port gebruiken.R3MC02010 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:03:
[...]
Die problemen schijnen zich voor te doen ivm 4k televisies.
Probeer het eens door
de ultra HD optie in je tv uit te zetten.
De aansluiting was al actief, dus ik heb al internetCenturius schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:46:
[...]
Grote kans dat je RF aansluiting nog niet eens actief is, die doen ze vaak één of twee dagen voor de monteur komt.
Het klantenvoordeel is hier nu geactiveerd. Die €2 korting per maand krijg ik wel gewoon, omdat er geen sneller internet is dan 750mb.apis29 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:20:
[...]
Krijg je ook niet vlgns mij omdat dat al goedkoper is dan de €38 van 200/200 Wolfske in "\[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" (je krijgt geen €2 korting, je gaat de prijs van 200/200 betalen ipv 750/750. Dus eigenlijk €38 ipv €40)
Het was eerst €35 en met het nieuwe klantenvoordeel €35,50. Nu heb ik €7,50 tv tegoed en €6,50 korting op mijn unlimited abbo.

[ Voor 17% gewijzigd door WhySoSerious? op 11-07-2018 00:54 ]
Ik heb hetzelfde gehad zat ook even te puzzelen.. [ IPTV box op marantz > Panasonic ]SmoothTweaker schreef op maandag 9 juli 2018 @ 21:04:
[...]
Reeds geprobeerd,
- Andere HDMI kabel.
Maar als ik de box met hd op de tv (sony) in slaapkamer koppelde was het geluid er ineens. Dus wist ik dat het setting gerelateerd was
Oorzaak was de setting van mijn Panasonic 4k TV (CX800 serie)
HDMI setting op op 1.4 of auto
HDCP modus 1
en misschien heb je nog wat andere setting zelf...
Het zou moeten werken als je HDMI in versterker zit en dan de out naar de TV.
Geluid op box instellen moet niet uit maken, die werkt beide bij mij.
Dit is de gouden tipd-vine schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:29:
[...]
Ik heb hetzelfde gehad zat ook even te puzzelen.. [ IPTV box op marantz > Panasonic ]
Maar als ik de box met hd op de tv (sony) in slaapkamer koppelde was het geluid er ineens. Dus wist ik dat het setting gerelateerd was
Oorzaak was de setting van mijn Panasonic 4k TV (CX800 serie)
HDMI setting op op 1.4 of auto
HDCP modus 1
en misschien heb je nog wat andere setting zelf...
Het zou moeten werken als je HDMI in versterker zit en dan de out naar de TV.
Geluid op box instellen moet niet uit maken, die werkt beide bij mij.
Ik had T-Mobile al benaderd via de chat en kreeg een nieuwe TV Box opgestuurd.
De Philips 55PUS6561 heb ik op UHD 4:2:0 gezet voor HDMI1&2 en opeens deed het geluid het.
Fijn dat ik heb kunnen helpen
ik weet hoe irritant dit soort zaken zijn als het niet werkt
Ik lees hierboven dat je geluid inmiddels werkt, maar misschien voor de volgende met een zelfde soort probleem goed om te weten.SmoothTweaker schreef op maandag 9 juli 2018 @ 21:04:
[...]
Reeds geprobeerd,
- Andere HDMI kabel.
Bij het aansluiten van het modem en de tv box kan het zo zijn dat de tv box te vroeg opgestart is. Dit gebeurt voornamelijk met de zelfinstallatie op DSL wel eens. De tv box wordt dan gezien als internet apparaat en niet als iptv apparaat en dan heb je geen geluid.
De oplossing is in dit geval simpel. Stekker uit de tv box en het modem. Na tien seconden het modem weer aansluiten en een minuutje of vijf wachten, zodat deze helemaal opgestart is. Dan de tv box weer op de stroom. Als die is opgestart heb je weer geluid.
Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur
Mevrouw van de helpdesk van Guidion kon mij niet meer vertellen dan dat het een UTP kabel was en dat de monteurs alle kabels op voorraad hadden...

Bij het pakket van T-Mobile zit cat5esonna schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:24:
Ik wil binnenkort toch ook gaan overstappen op T-Mobile. Helaas moet ik daarvoor nog wel een aantal kabels laten trekken en ik overweeg om Guidion dat te laten doen. Heeft iemand enig idee wat voor kabels zij precies gebruiken? Cat5e of Cat6? En zijn zij bereid om eventueel ook nog een andere kabel mee te trekken? (die ik zelf aanschaf)
Mevrouw van de helpdesk van Guidion kon mij niet meer vertellen dan dat het een UTP kabel was en dat de monteurs alle kabels op voorraad hadden...
Dus ik denk cat5e
| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |
Monteurs hebben cat5e oen sommige cat 6 kabel bij zich. Die kabel die erbij zit is eens standaard kabel fabriek gemaakt. Deze kabel kun je met rj45 plug er niet doortrekken. Om een andere plug op te zetten kan ik je afraden omdat de interne aders hiervoor niet geschikt zijn.R3MC02010 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:28:
[...]
Ik denk 2 kabels door een buis is net te veel van het goede. Zeker als je deze van boven naar beneden moet trekken in een nieuwbouwhuis. Tegenwoordig is de kwaliteit van deze loze leidingen erg slecht, veel krappe bochten en soms water in de leidingen.
Bij het pakket van T-Mobile zit cat5e
Dus ik denk cat5e
[ Voor 21% gewijzigd door MichelJ op 16-07-2018 21:37 ]
Uit interesse omdat ik de kabel op "voorraad" heb gelegd om er later eventueel kortere patch kabels van te maken, wat maakt dat de interne aders niet geschikt zijn om er een RJ45 plug op te zetten?MichelJ schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:36:
[...]
Monteurs hebben cat5e oen sommige cat 6 kabel bij zich. Die kabel die erbij zit is eens standaard kabel fabriek gemaakt. Deze kabel kun je met rj45 plug er niet doortrekken. Om een andere plug op te zetten kan ik je afraden omdat de interne aders hiervoor niet geschikt zijn.
In patchkabels zitten in de losse aders weer kleine losse koper adertjes. Je hebt daar eigenlijk een andere connector voor nodig. (ik heb het wel eens gedaan en het werkt wel maar is niet aan te raden.)alesandro_46 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:35:
[...]
Uit interesse omdat ik de kabel op "voorraad" heb gelegd om er later eventueel kortere patch kabels van te maken, wat maakt dat de interne aders niet geschikt zijn om er een RJ45 plug op te zetten?
Yep dat is de goede die kan je er voor gebruiken.alesandro_46 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:42:
@Tuskermalt, is het dan niet het geval van de juiste connectoren gebruiken? In dit geval RJ45 connector voor een soepele (eigenlijk flexibele) kern zoals bijvoorbeeld deze?
Enige waarin ik mij misleid voelt is dat er werd gezegd dat je net als Ziggo alles 7 dagen terug kan kijken. Blijkt bij T-mobile dit alleen voor bepaalde zenders te gelden.
https://community.t-mobil...port-select-gratis-304832
https://sparql.nl/gratis-ajax-in-de-champions-league.html
Om te bepalen of de router echt het probleem is, en hoe krachtig de router tenminste moet zijn heb ik gekeken welke hardware de door T-Mobile meegeleverde DrayTek Vigor 2132FVn heeft, maar ondanks dat de product pagina een uitgebreide Datasheet heeft [1], bevat deze geen details als de hoeveelheid geheugen/processor snelheid. Vervolgens via het formulier op de website contact opgenomen met DrayTek maar krijg als reactie de 1-zin response "Helaas zijn deze gegevens niet beschikbaar". Verder, ondanks dat in een online demo model van een DrayTek router de CPU en Memory usage te zien is [2] kan ik een dergelijke (hidden) pagina niet terugvinden in de door T-Mobile geleverde DrayTek.
Zou iemand wat inzichten kunnen geven over hoe ik bij het seeden van torrents een hogere upload uit de verbinding kan halen? Ik was al aan het kijken naar routers [3] als de Ubiquiti EdgeRouter 4 (4x 1Ghz core / 1GB RAM) en de MikroTik RB3011UiAS-RM (2x 1.4Ghz core / 1GB RAM), maar gaat de aanschaf van een dergelijke router iets helpen?
Bedankt!
[1] https://www.draytek.nl/producten/glasvezel/vigor-2132fvn/
[2] http://eu.draytek.com:22120/
[3] categorie: Modems en routers
Ik heb ook een 750 abbonement en heb hier ook lang over nagedacht; waarom gaat het niet zo snel.
Ik weet niet of je hier al aan hebt gedacht, en anders state ik nu the obvious:
Er zijn heel veel mensen in de wereld die nog op een ontzettend langzame verbinding zitten, dus dat je maar af en toe mensen 20MB ziet trekken is logisch.
Heb je het aantal toegestane connecties in je torrent client opgehoogd?
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Router gebruikt hardware offloading dus de CPU is eigenlijk niet relevant.ArHu schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:07:
Om te bepalen of de router echt het probleem is, en hoe krachtig de router tenminste moet zijn heb ik gekeken welke hardware de door T-Mobile meegeleverde DrayTek Vigor 2132FVn
Er staan geen relevante Draytek's op Wikidev. Je ziet daar wel dat ze vaak Alpha Networks wifi kaarten gebruiken - wat misschien verklaart dat hij het voor 2.4 GHz in sommige situaties goed doet.
Exacte CPU type kan je waarschijnlijk goed uit de build config in de open source drops halen.
@Kodess Goed punt dat veel mensen langzame verbindingen. Nog steeds denk ik echter dat we wel meer uit onze verbindingen zouden moeten kunnen halen wat betreft upload. 100 IPs x 100KB/s is ook 10MB/s.
Even wat additionele info, ik heb rond de 60 populaire torrents in de seed waarvan +/- 15 op dit moment aan het uploaden zijn met snelheden van enkele KB/s tot 200 KB/s met een totaal van +/- 0,5-2 MB/s. In uTorrent staat "Global maximum number of connections" op 1000, "maximum number of peers per torrent" op 250 en "number of upload slots per torrent" op 50. Verder draait het geheel op Windows Server 2016 wat geen (of in ieder geval een heel hoog limiet) van maximum aantal TCP connecties heeft. Daarbij op de zelfde machine nog een TOR relay draaien, en deze heeft altijd tussen de 1 MB/s en 2 MB/s throughput (iets wat ik ook hoger zou verwachten, aangezien deze ook al een paar maanden stabiel draait en andere nodes dus meer trust zouden moeten hebben). Op dit moment heeft TOR 2000 established TCP verbindingen, en uTorrent 30-40.
@ANdrode Ben niet heel bekend met (router) hardware, ik zit eigenlijk alleen in de software, maar had wat rondgelezen en ik zag wel dat bepaalde functionaliteiten niet binnen de hardware afgehandeld kunnen worden dus toch bij de CPU terecht komen. Dit gedrag zag ik ook bij de Mikrotik waar FastPath ook ingeschakeld (en in de interface als actief zichtbaar) was, en toch de CPU op 100% stond met 200-300Mbit verkeer van 1 client van speedtest.net. Dit was tijdens het testen/aansluiten van de verbinding dus ik geloof niet dat ik enige firewall regels e.d. had anders dan de defaults.
Waar kan ik de open source drops vinden, en wat is dat? Is dat de router firmware? De firmware had ik al even van de productpagina gehaald en door binwalk heen gehaald, maar verder nog niet zo in verdiept.
Als je binwalk snapt dan werkt dat ookArHu schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:56:
Waar kan ik de open source drops vinden, en wat is dat? Is dat de router firmware? De firmware had ik al even van de productpagina gehaald en door binwalk heen gehaald, maar verder nog niet zo in verdiept.
Bij sommige hardware werkt dit niet bij {pppoe, vlan's, ...}, ben net zoals jou bekend met de termen maar geen expert op dit gebied. Het lijkt mij logisch dat als je door {cutt-through-forwarding,flow acceleration, hardware offloading} op één moment een hoge snelheid haalt de cpu van de router niet de bottleneck is.
Er is een GPL source site van Draytek. Daar zie ik echter geen 2132 tussenstaan. Dat is mogelijk een e-mail waard.
Een ander effect waar ik ooit last van had was packet loss bij uitgaande pakketten. Daardoor klein tcp window en lagere throughput. Speelt natuurlijk minder bij UDP.
[ Voor 15% gewijzigd door ANdrode op 19-07-2018 12:35 ]
Bij mij tijdens surfen:
1
2
3
4
| System Resource Current Status CPU Usage: 2% Memory Usage: 93% |
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Wat zijn jullie ervaringen momenteel met de klantenservice van T-Mobile?
En hoe "streng" zijn ze met support verlenen als je een eigen router op SFP basis hebt aangesloten? Eisen ze dan eerst dat je de Draytek terugplaatst als je verbindingsproblemen hebt?
De provider waar ik nu zit (Jonaz) heeft totaal geen reagerende klantenservice meer. Dus problemen met verbinding, of bereikbaarheid van (web)servers e.d. krijg je geen ondersteuning op (want ze reageren niet). Dat vind ik geen prettige gedachte. Dan betaal ik liever een tientje meer p/m als ik een glasvezelverbinding heb waar ook klant support bij zit.
Ik zit nu al 7(?) jaar bij T-Mobile Thuis (vroeger Vodafone).Soundwork schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 21:33:
Ik overweeg over te stappen naar T-Mobile Thuis 750 Mbps.
Wat zijn jullie ervaringen momenteel met de klantenservice van T-Mobile?
En hoe "streng" zijn ze met support verlenen als je een eigen router op SFP basis hebt aangesloten? Eisen ze dan eerst dat je de Draytek terugplaatst als je verbindingsproblemen hebt?
De provider waar ik nu zit (Jonaz) heeft totaal geen reagerende klantenservice meer. Dus problemen met verbinding, of bereikbaarheid van (web)servers e.d. krijg je geen ondersteuning op (want ze reageren niet). Dat vind ik geen prettige gedachte. Dan betaal ik liever een tientje meer p/m als ik een glasvezelverbinding heb waar ook klant support bij zit.
Toch kan ik je geen antwoord geven. Want ik heb letterlijk nog nooit de klantenservice hoeven gebruiken....
De monteurs vinden het in ieder geval nooit erg als je zelf je router hebt aangesloten. Remote support zal waarschijnlijk wel hun eigen router willen aangezien ze die remote kunnen uitlezen.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Oke, gebruik jij een een eigen router of de Draytek router van VF?Kodess schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 22:29:
[...]
Ik zit nu al 7(?) jaar bij T-Mobile Thuis (vroeger Vodafone).
Toch kan ik je geen antwoord geven. Want ik heb letterlijk nog nooit de klantenservice hoeven gebruiken....
De monteurs vinden het in ieder geval nooit erg als je zelf je router hebt aangesloten. Remote support zal waarschijnlijk wel hun eigen router willen aangezien ze die remote kunnen uitlezen.
Goede suggestie, ik ben eens gaan kijken en het bleek dat in mijn uTorrent het uTP (UDP) protocol niet enabled was. Deze nu in ieder geval aangezet, maar helaas nog geen hogere snelheden. Verder ook voor enige tijd het aantal draaiende torrents eens verlaagd naar 10 om te testen of het aantal (idle) connecties misschien de vertraging veroorzaakt, maar ook dan geen verschil.ANdrode schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:29:Een ander effect waar ik ooit last van had was packet loss bij uitgaande pakketten. Daardoor klein tcp window en lagere throughput. Speelt natuurlijk minder bij UDP.
Is het met de unlocked firmware mogelijk om meer info over de hardware te zien door met SSH/Telnet/browser console een interactieve sessie te starten? Ergens vond ik deze url, maar anders dat hij een prompt laat zien werkt dit niet op de T-Mobile DrayTek: http://192.168.1.1/doc/console.htm.Juup schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:54:
Als je zelf een DrayTek 2132 koopt kun je wel de CPU usage zien, in de TMT firmware is dat afgeschermd.
Anders zal ik zoals @ANdrode aangeeft verder moeten kijken naar de firmware/source code om de hardware te bepalen, al vraag ik mij nu af in hoeverre zonder praktijktest met monitoring van resources inclusief de netwerk adapter hardware deze info wat op gaat leveren. Misschien moet ik toch een van de eerdergenoemde routers aanschaffen en (binnen de 14-dagen retourtermijn) kijken of dat tot hogere snelheden leidt.
Eigen router met zo'n TP-Link glasvezel naar CAT omzetterSoundwork schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 08:42:
[...]
Oke, gebruik jij een een eigen router of de Draytek router van VF?
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ja dat lijkt wel te werken:ArHu schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 09:38:
Is het met de unlocked firmware mogelijk om meer info over de hardware te zien door met SSH/Telnet/browser console een interactieve sessie te starten? Ergens vond ik deze url, maar anders dat hij een prompt laat zien werkt dit niet op de T-Mobile DrayTek: http://192.168.1.1/doc/console.htm.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Type ? for command help > ? % Valid commands are: csm ddns dos exit internet ip ip6 ipf log mngt msubnet object port portmaptime ppa prn qos quit show srv switch sys testmail fs upnp usb vigbrg vlan vpn wan wptl wol user nand sfp |
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Onlangs was er hier een onderbreking van het signaal van T-Mobile Thuis. Ik moest de Draytek maar aansluiten en alleen dan konden ze me verder helpen en een ticket aanmaken. Uiteraard kreeg die ook Draytek geen signaal.Soundwork schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 21:33:
Eisen ze dan eerst dat je de Draytek terugplaatst als je verbindingsproblemen hebt?
De Draytek hangt hier dus wel in de meterkast, maar is verder niet aangesloten.
Lekker!
Hoe vaak heb je last van hickups of drops op je verbinding?Napsju schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:33:
[...]
Onlangs was er hier een onderbreking van het signaal van T-Mobile Thuis. Ik moest de Draytek maar aansluiten en alleen dan konden ze me verder helpen en een ticket aanmaken. Uiteraard kreeg die ook Draytek geen signaal.
De Draytek hangt hier dus wel in de meterkast, maar is verder niet aangesloten.
Nu twee keer gehad in drie jaar tijd. Als het eenmaal werkt is het helemaal prima. Verhuizing ging trouwens wel érg moeizaam ivm een capaciteitsprobleem bij hun leverancier KPN. Bijna twee weken zonder gezeten.Soundwork schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:13:
[...]
Hoe vaak heb je last van hickups of drops op je verbinding?
Lekker!
Dan zit jij waarschijnlijk in het WBA gedeelte waar T-Mobile geen eigen apparatuur kan gebruiken in de (Area)POP's....Napsju schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:52:
[...]
Nu twee keer gehad in drie jaar tijd. Als het eenmaal werkt is het helemaal prima. Verhuizing ging trouwens wel érg moeizaam ivm een capaciteitsprobleem bij hun leverancier KPN. Bijna twee weken zonder gezeten.
Tweak 1000 was ook een optie maar las zoveel issues met de Sparq boxen voor tv dat ik dat maar even heb laten schieten.
Gisteren het welkomstpakket ontvangen, communicatie en overstap vooralsnog ook allemaal prima in orde.
31/07 komt de monteur aansluiten, ben benieuwd. Dan even kijken hoe de WiFi uit te schakelen en dan een paar van die UniFi AC Lite's of LR erachter...
Wordt de Draytek en IPTV box eerst per pakketpost verzonden alvorens de monteur komt installeren?iRenik schreef op zondag 22 juli 2018 @ 08:40:
Na 6 jaar Telfort 100/100 (voorheen Lijbrandt) nu de overstap gemaakt naar T-Mobile 750.
Tweak 1000 was ook een optie maar las zoveel issues met de Sparq boxen voor tv dat ik dat maar even heb laten schieten.
Gisteren het welkomstpakket ontvangen, communicatie en overstap vooralsnog ook allemaal prima in orde.
31/07 komt de monteur aansluiten, ben benieuwd. Dan even kijken hoe de WiFi uit te schakelen en dan een paar van die UniFi AC Lite's of LR erachter...
Of is dat alleen met alles in 1 pakketten?
En is de zending aangetekend?
Volgens dit topic https://community.t-mobil...paratuur-in-de-pop-295557 gaat t-mobile in de toekomst het aantal plekken met eigen apparatuur uitbreiden. Dat zou erg goed nieuws zijn.Napsju schreef op zondag 22 juli 2018 @ 00:23:
@Soundwork Dat klopt. Gelukkig met dat Thuisvoordeel nog wel betaalbaar 200 Mbit/s genomen. 750 Mbit/s gaat hier niet.
Je krijgt een grote paarse magenta doos met alles erin. Voor alles in één is de doos hetzelfde. Je sluit je bestaande telefoon aan op het modem.Soundwork schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:07:
Wordt de Draytek en IPTV box eerst per pakketpost verzonden alvorens de monteur komt installeren?
Ik mag aannemen dat T-Mobile 2 pakketten heeft: Internet Only en Alles-in-1.....burne schreef op zondag 22 juli 2018 @ 15:55:
[...]
Je krijgt een grote paarse magenta doos met alles erin. Voor alles in één is de doos hetzelfde. Je sluit je bestaande telefoon aan op het modem.
Heeft weinig zin als T-Mobile een IPTV decoder gaat meesturen voor een klant die internet only afneemt.
Ik weet niet of het te maken heeft met alles in 1 of glasvezel.Soundwork schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:07:
[...]
Wordt de Draytek en IPTV box eerst per pakketpost verzonden alvorens de monteur komt installeren?
Maar idd een mooie (aangetekende) doos met daarin 3 pakketten (2 mediaboxen en de router).
Vind het wel plezierig, heb nu al vast alles klaar kunnen leggen/kabels trekken ed. voor de monteur komt.
Als ik er een utp kabel in klik en dan ligt aan de kabel trek gaan de lampjes uit en maakt hij geen contact, meerdere kabel en poortjes zo. Hij hangt aan de muur dus de kabels trekken zichzelf eigenlijk los.
Meer mensen dit ?
Conclusie van de klantenservice is uiteindelijk dat de kabels niet goed moeten zijn. Dit zijn nota bene de meegeleverde kabels waarop duidelijk gedrukt staat CAT 5e, dus deze zouden toch echt 1000 Mbit moeten ondersteunen. Maar nu is het dus de bedoeling dat ik een budget krijg van € 20 om nieuwe kabels te kopen (cat 5e is dan prima

Dit kan toch nooit een oplossing zijn of ben ik nou gek?
Ik heb nu twee weken een Xbox One X en nu heb ik eigenlijk pas écht wat aan de 750/750 verbinding. Bij de games die ik heb moest ik tot 50GB downloaden en dat ging met snelheden tot 300Mb/s. Dus in een halfuurtje is de 50GB binnen, sneller dan de disk kan installeren op de interne HDD

Mijn setup:
- Meterkast zit aan de buitenkant van appartement, twee CAT6 kabels getrokken door een loze leiding.
- Internetkabel gaat in mijn TP-Link Archer C2-AC750.
- Internetkabel naar Xbox One X
- Internetkabel naar USB-C hub, daarna naar Macbook Pro.
- TV kabel gaat naar de T-Mobile box
[ Voor 32% gewijzigd door JJ93 op 23-07-2018 21:47 . Reden: Setup ]
Ik zou nog eens een poging wagen....dit was er vast niet eentje van Tempo-TeamMelkunie schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:33:
Vandaag de monteur langs gehad en contract ingegaan. Glasvezel 500 Mbit. Maar ik krijg slechts 100 Mbit binnen, lekker dan.
Conclusie van de klantenservice is uiteindelijk dat de kabels niet goed moeten zijn. Dit zijn nota bene de meegeleverde kabels waarop duidelijk gedrukt staat CAT 5e, dus deze zouden toch echt 1000 Mbit moeten ondersteunen. Maar nu is het dus de bedoeling dat ik een budget krijg van € 20 om nieuwe kabels te kopen (cat 5e is dan prima) en die T-Mobile te declareren.
Waiting on the world to change
Probeer het in ieder geval uit. Want: ik heb meegemaakt dat splinternieuwe kabeltjes van 25 centimeter geen gigabit wilden doen, enkel 100 Mbit/s.Melkunie schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:33:
Het probleem van de helpdesker is zijn tooling. Hij heeft een vragenlijst voor z'n neus die hij af moet werken, en die komt met een oorzaak en een oplossing aanzetten. Hij studeert geografische antropologie dus heeft geen idee waar het over gaat. Ik ben te duur, dus je moet het doen met het tooltje wat ik vijftien jaar geleden geschreven heb. En dat zegt 'kabeltjes vervangen'.
Niet over nadenken, gewoon doen, en terugbellen als het niet werkt.
Uiteindelijk komt het tooltje aanzetten met 'deze klant moet je aanmelden bij de derdelijns helpdesk met code BOrfWtQfba'.
T-Mobile doet dit om geld mee te verdienen. Om jouw verbinding werkend te krijgen is er een budget van een paar euro. 99% gaat goed dus kost enkel stroom en licenties voor de provisioning pipeline servers. Één procent gaat mis. 90 procent daarvan is op te lossen met callcenters en vragenlijstjes en hun tooling, en kosten dus een paar euro extra. Maar: als ik naar je verbinding moest kijken kostte het een ISP gelijk iets van 50-80 euro. En dat is meer dan alle winst die ze ooit op je zullen maken. Da's niet erg als het niet te vaak gebeurt. En dat hele helpdesk-circus is er dus om er voor te zorgen dat minder dan 0,1% van de problemen bij mij of mijn voormalige collega's terecht kwam.
(Disclaimer: ik heb nooit voor T-Mobile of Vodafone gewerkt. Maar wel voor andere ISP's..)
Om op dit verhaal terug te komen, steam spellen downloaden gaat ook moeizaam. Als ik hem niet op 10mbps limit, knalt de verbinding er elke keer uit. Lijkt erop dat steam dus ook gebruik maakt van veel te veel connecties om en spel te downloaden. Irritant als je 70 haalt, en je GTA V met max 10 moet binnen halen.rcthans schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 00:43:
Waar ik normaal toch altijd dingen wel vrij snel door heb, heeft deze me toch flink wat koppijn bezorgd. Ik heb al 2 jaar mijn glasvezel via Vodafone en nu dus T-Mobile, altijd rete stabiel. Eerst 500 en nu na een belletje zonder verlengen tussentijds naar 750 Mbit gezet.
Maar soms was ik specifieks iets aan het doen, en dan bleef de connectie er maar uit vliegen, resetten hielp voor 2 min maar hij bleef moeilijk doen.
Wat blijkt, mijn Torrent programma stond op een onbeperkt aantal connecties. En als ik er dan zo nu en dan een complete serie in gooide in losse torrents of torrents met flinke aantallen seeders, dan klapte de draytek dus daardoor dicht.
Nu heb ik hem op max 100 tot 150 connecties ingesteld. En haal ik over 10 torrents samen toch gewoon 750Mbit aan download snelheid en blijft de verbinding constant in de lucht. Hoe simpel kan het ook eigenlijk zijn, misschien toch wat verwend geraakt doordat ik hiervoor altijd eigen duurdere routers gebruikte, daar was dit niet snel een issue.
Meer mensen die dit ervaren? Of heb ik gewoon een erg brakke draytek. Heb er nog eentje in doos liggen, misschien maar eens omwisselen.
[ Voor 4% gewijzigd door rcthans op 24-07-2018 01:06 ]
In de computer zie je bij netwerkinstellingen 1000 mbit?Melkunie schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:33:
Vandaag de monteur langs gehad en contract ingegaan. Glasvezel 500 Mbit. Maar ik krijg slechts 100 Mbit binnen, lekker dan.
Aan de andere kant lossen die 'dure' problemen vaak wel (kleine) problemen voor meerdere klanten op. Problemen met routing, firmware in modems, security; dat generaliseert vaak. Je wilt volgens mij vooral het percentage dat naar de "echte" engineers door gaat omlaag drukken.burne schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 00:34:
[...]
T-Mobile doet dit om geld mee te verdienen. Om jouw verbinding werkend te krijgen is er een budget van een paar euro. 99% gaat goed dus kost enkel stroom en licenties voor de provisioning pipeline servers. Één procent gaat mis. 90 procent daarvan is op te lossen met callcenters en vragenlijstjes en hun tooling, en kosten dus een paar euro extra. Maar: als ik naar je verbinding moest kijken kostte het een ISP gelijk iets van 50-80 euro. En dat is meer dan alle winst die ze ooit op je zullen maken. Da's niet erg als het niet te vaak gebeurt. En dat hele helpdesk-circus is er dus om er voor te zorgen dat minder dan 0,1% van de problemen bij mij of mijn voormalige collega's terecht kwam.
(Disclaimer: ik heb nooit voor T-Mobile of Vodafone gewerkt. Maar wel voor andere ISP's..)
En wanneer daar een issue uitgezocht wordt dan wil je eigenlijk dat dit een issue is dat generaliseert over meerdere klanten
En dan hebben de grotere ISP's het waarschijnlijk ook nog het 'best' voor elkaar met een goed klantsysteem, goede koppelingen met de provisioning servers en dus goede scripts die inderdaad voor 90% van de bellers het probleem kunnen oplossen en dus bij de 2e of 3e lijn vandaan houden.
Als klant van een kleinere provider (Tweak) en geïnteresserd in een andere kleine provider (Jonaz) zie ik het daar fout gaan. Vooral bij Jonaz lijkt het erop dat het bedrijf door slechts een paar techneuten wordt gerund, terwijl ze wel fors uitbreiden. De 'servicedesk' is een callcenter met geen enkele koppeling met aan klantsysteem (dat ook amper lijkt te bestaan) en al helemaal niet met technische systemen. En je merkt dan dus ook dat, zelfs wie echt een technisch probleem heeft zoals een overduidelijk kapotte NT/router, weken kan wachten tot de backlog aan support requests, ook degene die wrs simpel op te lossen waren geweest, bij hen aanlandt en ze een nieuwe gestuurd krijgen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Zou iemand een kunnen controleren bij hun als ze wat aan een eth kabel trekken of deze dan goed contact blijft maken. Bij mij lijken de contacten niet optimaal.Viper® schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:45:
viel mij op dat ik geen netwerkverbinding had. Wat blijkt, de kabel/stekkers maken slecht contact met de draytek.
Als ik er een utp kabel in klik en dan ligt aan de kabel trek gaan de lampjes uit en maakt hij geen contact, meerdere kabel en poortjes zo. Hij hangt aan de muur dus de kabels trekken zichzelf eigenlijk los.
Meer mensen dit ?
Anders misschien ff met een elastiekje, tiewrap of plakbank vast maken denk ik maar.
Klopt, heb er zelf ook de nodige werkervaring mee, maar dat maakt de frustratie er niet minder om natuurlijkburne schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 00:34:
[...]
Probeer het in ieder geval uit. Want: ik heb meegemaakt dat splinternieuwe kabeltjes van 25 centimeter geen gigabit wilden doen, enkel 100 Mbit/s.
Het probleem van de helpdesker is zijn tooling. Hij heeft een vragenlijst voor z'n neus die hij af moet werken, en die komt met een oorzaak en een oplossing aanzetten. Hij studeert geografische antropologie dus heeft geen idee waar het over gaat. Ik ben te duur, dus je moet het doen met het tooltje wat ik vijftien jaar geleden geschreven heb. En dat zegt 'kabeltjes vervangen'.
Niet over nadenken, gewoon doen, en terugbellen als het niet werkt.
[...]
Hier op kantoor hebben we een gigabit systeem dat goed werkt. Heb hier een van de kabels cat 6 kabel (die dus in ieder geval werkt) uit gehaald* om thuis te testen. Als het daar niet mee gaat zit het probleem toch echt ergens anders, hoef ik ook niet langs de winkel om een testkabel te halen.
*Uiteraard in overleg met de systeembeheerder
Edit:
Uiteindelijk de kabels van de zaak niet meer gebruikt. Toch eerst nog even de de specs van de laptop gecheckt, blijkt er tóch een 100mbit adaptertje in te zitten. Ik zou zweren dat ik er ooit op schoolnetwerken hogere snelheden mee heb gehaald, maar dat blijkt dus niet mogelijk te zijn geweest. Die test was dus niet echt oké...
Dus toch maar de meegeleverde 15 meter kabel uitgerold om op de vaste pc te testen. Pc moeten verplaatsen, kabel zo straks als een snaartje de trap op, maar warempel: 470 Mbps!
Conclusie dus, T-Mobile heeft niets verkeerd gedaan, de fout ligt in Huize Melkunie.
Nu heb ik de kabel naar boven niet zelf gelegd, deze is door de vorige bewoner gedaan. Cat 6 in de meterkast, cat 6 komt uiteindelijk op zolder uit. Aan beide uiteindes zelf gemaakte aansluitingen, dus ik heb altijd gedacht dat dit gewoon een enkele kabel is. Vind ik zojuist dit onder de laagste treden in de trapkast:

Nu achteraf had ik ook wel beter moeten weten dan te vertrouwen dat deze kabel goed was. De elektra hier was ook al een zelfgeknutselde tijdbom
De cat 5 koppeling vervangen voor een gigabit switch, en alles is precies zoals het zijn moet

[ Voor 34% gewijzigd door Melkunie op 24-07-2018 20:40 ]

Omdat we niet de gewenste snelheid halen in ons appartement kunnen we bij T-Mobile een versterker aanvragen, dat werd ons aangeraden. Ik was zelf al van plan om een Ubiquiti UniFi AC Lite aan te schaffen, omdat ik wist dat we de gewenste snelheid nooit gaan halen met die draytek van hun.
Ik kan alleen niets vinden over een wifi versterker bij t-mobile. Enkel dat je er een in bruikleen kunt gebruiken als je aan de voorwaarde voldoet.
Heeft iemand van jullie zo'n wifi versterker? Zo ja, welke?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie