Weet iemand wat de mhz van Aria? i.v.m. infrarood ontvanger/zender
Net even me aangemeld voor een nieuw abonnement,
Tv/internet 750/750 op glasvezel
Ben benieuwd
Tv/internet 750/750 op glasvezel
Ben benieuwd
| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |
Zo te lezen gaat het goed met de aanmeldingen. Dankzij prijsverhogingen van KPN / Telfort / Ziggo denk ik en zeker als je glasvezel hebt met T-Mobile apparatuur op de centrale is het aantrekkelijk geprijsd.
Klopt het is zeker goed geprijsd.knakworst schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:02:
Zo te lezen gaat het goed met de aanmeldingen. Dankzij prijsverhogingen van KPN / Telfort / Ziggo denk ik en zeker als je glasvezel hebt met T-Mobile apparatuur op de centrale is het aantrekkelijk geprijsd.
Ik kwam van XMSnet -> Onsbrabantnet en al deze mensen worden geforceerd om over te stappen naar een andere provider. Ik betaalde ooit 45 euro voor 100/100 en deze specifieke overstap kwamen de kosten op 55 voor kpn en 75 voor xs4all voor 100/100.
Dan is 37.50 voor 750/750 geen verkeerde.
Naast de zenders heb je nog een ander (mogelijk) probleem. De Harmony Hub en de Draytek gaan niet goed samen.Wat je zal ervaren is dat commandos met 10-30 seconde vertraging uitgevoerd worden.Verwijderd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 09:04:
Hallo, Ik ga switchen van kpn naar t-mobile. Ik heb een harmony elite en kon ik kiezen in de software voor service provider kpn maar t-mobile mis ik in het lijstje. Iemand die mij uit kan leggen hoe ik toch de favorieten van t-mobile krijg? Moet je dit handmatig voor alle zenders doen?
Dit heeft te maken met een te lage "TCP WWW Timeout value" in de Draytek. Dat kan je niet aanpassen in de router en was voor mij de reden om voor de MC220L oplossing te gaan in combinatie met mijn "oude" router.
Sinds de vervanging werkt alles weer als een zonnetje.
[ Voor 40% gewijzigd door Cardinal op 04-06-2018 13:28 ]
Hier ook zojuist een aanmelding gedaan. 500mbit ipv 40mbit bij Ziggo
Sinds ik Smart QOS heb ingesteld op mijn EdgeRouter X blijven me ping tijden ook met downloaden laag.
Had last van dat me ping 100ms werd als ik me verbinding voltrok. Iets waar ik met Ziggo nooit echt last van had/heb. Me ping werd wel hoger, maar met ongeveer 8ms en niet met 90ms.
Dit was wel met een 120/150/200 lijn, en ben met me glasvezel verbinding dus 5 jaar terug in de tijd gegaan.
Leuke feitje: Met speedtest op het T-Mobile netwerk zal het altijd lijken als of je wat minder haalt dan ze je verkopen, dit omdat ze de verbinding op precies x mbit cappen, en speedtests ook overhead hebben. Bij Ziggo cappen ze niet zo strak, waardoor je vaak wel je geadverteerde snelheid haalt in speedtest.
Had last van dat me ping 100ms werd als ik me verbinding voltrok. Iets waar ik met Ziggo nooit echt last van had/heb. Me ping werd wel hoger, maar met ongeveer 8ms en niet met 90ms.
Dit was wel met een 120/150/200 lijn, en ben met me glasvezel verbinding dus 5 jaar terug in de tijd gegaan.
Leuke feitje: Met speedtest op het T-Mobile netwerk zal het altijd lijken als of je wat minder haalt dan ze je verkopen, dit omdat ze de verbinding op precies x mbit cappen, en speedtests ook overhead hebben. Bij Ziggo cappen ze niet zo strak, waardoor je vaak wel je geadverteerde snelheid haalt in speedtest.
Wij stappen ook over naar 750 scherp geprijsd en doordat mijn vriendin een tmobile abo heeft krijgen we ‘gratis’ eredivisie live, jammer dat de modem geen 5ghz ondersteunt, verder erg scherpe prijs ben benieuwd
Hoe zit het met DNS gebruik hier? Gebruiken jullie DNS van T-Mobile of gebruiken jullie de DNS van google of van 1.1.1.1 of whatever? En is hier ten opzichte van T-Mobile snelheid te behalen of kan je het net zo goed standaard laten staan?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Heeft iemand een leuk stukje ergens over de modem die 750 mbit niet ondersteund/volledig kan halen?
Ik heb ervan gehoord, kan er ervaringen over terugvinden maar heb graag wat meer info.... En ik heb gezocht op "750" in dit topic :-).
Ik heb ervan gehoord, kan er ervaringen over terugvinden maar heb graag wat meer info.... En ik heb gezocht op "750" in dit topic :-).
Modem haalt prima 750/760 en soms haal ik bijna 800.ak0nnmgn schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:59:
Heeft iemand een leuk stukje ergens over de modem die 750 mbit niet ondersteund/volledig kan halen?
Of bedoel je de wifi? Die blijft max hangen rond de 100 door de n snelheid.
Beide getest, beiden werken even goed. Dus zou gewoon standaard laten. Al is het maar een paar msec verschil, dichter bij je eigen verbinding is altijd beter als je het mij vraagt.Leoon. schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:53:
Hoe zit het met DNS gebruik hier? Gebruiken jullie DNS van T-Mobile of gebruiken jullie de DNS van google of van 1.1.1.1 of whatever? En is hier ten opzichte van T-Mobile snelheid te behalen of kan je het net zo goed standaard laten staan?
[ Voor 35% gewijzigd door NeHoX op 04-06-2018 16:16 ]
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Nee niet de WiFi. De monteur zelf vertelde mij ook dat de nu gebruikte modems eigenlijk niet 750 kunnen trekken. Mijn fout dat ik daar niet verder op gevraagd heb.NeHoX schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:15:
[...]
Modem haalt prima 750/760 en soms haal ik bijna 800.
Of bedoel je de wifi? Die blijft max hangen rond de 100 door de n snelheid.
[...]
Beide getest, beiden werken even goed. Dus zou gewoon standaard laten. Al is het maar een paar msec verschil, dichter bij je eigen verbinding is altijd beter als je het mij vraagt.
Welke router? Ik heb de Draytek Vigor 2132FVn.ak0nnmgn schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:17:
[...]
Nee niet de WiFi. De monteur zelf vertelde mij ook dat de nu gebruikte modems eigenlijk niet 750 kunnen trekken. Mijn fout dat ik daar niet verder op gevraagd heb.
Haal ruim 90MB/sec bij het downloaden. Op speedtest sites haal ik minder maar dat lijkt me meer een probleem qua routing/capaciteit aan die kant.
Die heb ik ook. Strange dat jij het wel haalt. Ik zit momenteel in een verbouwing en heb alles alweer afgesloten. De speedtests die ik heb gedaan toen het net aangesloten was waren niet heel denderend. Ik zat wel rond of boven de 500, maar 750 redde ik niet. Afijn, maybe the rumor was a lie. Ik zal het over 3/4 weken wanneer ik in de woning trek nogmaals testen!NeHoX schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:24:
[...]
Welke router? Ik heb de Draytek Vigor 2132FVn.
Haal ruim 90MB/sec bij het downloaden. Op speedtest sites haal ik minder maar dat lijkt me meer een probleem qua routing/capaciteit aan die kant.
Net weer met T-Mobile aan de telefoon gehangen. Speedtest komen maar niet boven de 400 uit, terwijl het dus rond de 700 zou moeten zijn. Nu moest ik de app downloaden van speedtest om te kijken of ik het dan wel haal.ak0nnmgn schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:26:
[...]
Die heb ik ook. Strange dat jij het wel haalt. Ik zit momenteel in een verbouwing en heb alles alweer afgesloten. De speedtests die ik heb gedaan toen het net aangesloten was waren niet heel denderend. Ik zat wel rond of boven de 500, maar 750 redde ik niet. Afijn, maybe the rumor was a lie. Ik zal het over 3/4 weken wanneer ik in de woning trek nogmaals testen!
Het vage is dat dat dus ook gebeurd. Via de speedtest app op windows 7 (639Mbps down 724Mpbs up) en op windows 10 (765Mbps down, 721Mbps up). Als ik het via de browser doe bij beide laptops krijg ik windows 7 (225 down, 763up) en windows 10 (384Mbps down, 734Mbps up). Ik vind het maar vaag, want ik weet van mensen hier dat het gros via de browser checkt en wel de snelheden haalt. Via nieuwsgroepen haal ik het ook vaak bij lange na niet, met een abonnement met een cap van 500Mbps, zit ik meestal te schommelen rond de 200Mbps

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Verwijderd
Ik heb nu bij kpn mijn eigen router in gebruik. De Netgear R7000. Als ik mijn eigen router erachter zet is die vertraging dan nog steeds van toepassing?Cardinal schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:19:
[...]
Klopt het is zeker goed geprijsd.
Ik kwam van XMSnet -> Onsbrabantnet en al deze mensen worden geforceerd om over te stappen naar een andere provider. Ik betaalde ooit 45 euro voor 100/100 en deze specifieke overstap kwamen de kosten op 55 voor kpn en 75 voor xs4all voor 100/100.
Dan is 37.50 voor 750/750 geen verkeerde.
[...]
Naast de zenders heb je nog een ander (mogelijk) probleem. De Harmony Hub en de Draytek gaan niet goed samen.Wat je zal ervaren is dat commandos met 10-30 seconde vertraging uitgevoerd worden.
Dit heeft te maken met een te lage "TCP WWW Timeout value" in de Draytek. Dat kan je niet aanpassen in de router en was voor mij de reden om voor de MC220L oplossing te gaan in combinatie met mijn "oude" router.
Hier met een Harmony Utimate One met hub en de Draytek geen last van!Cardinal schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:19:
[...]
Naast de zenders heb je nog een ander (mogelijk) probleem. De Harmony Hub en de Draytek gaan niet goed samen.Wat je zal ervaren is dat commandos met 10-30 seconde vertraging uitgevoerd worden.
Het werk zo al als een zonnetje en de favorieten kan ik gewoon in de Harmony instellen en ook in de App op mijn mobiel.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Betekend dus dat er niet mis is met de lijn en je de aangeboden snelheid gewoon geleverd krijgt.Leoon. schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:37:
[...]
Net weer met T-Mobile aan de telefoon gehangen. Speedtest komen maar niet boven de 400 uit, terwijl het dus rond de 700 zou moeten zijn. Nu moest ik de app downloaden van speedtest om te kijken of ik het dan wel haal.
Het vage is dat dat dus ook gebeurd. Via de speedtest app op windows 7 (639Mbps down 724Mpbs up) en op windows 10 (765Mbps down, 721Mbps up). Als ik het via de browser doe bij beide laptops krijg ik windows 7 (225 down, 763up) en windows 10 (384Mbps down, 734Mbps up). Ik vind het maar vaag, want ik weet van mensen hier dat het gros via de browser checkt en wel de snelheden haalt. Via nieuwsgroepen haal ik het ook vaak bij lange na niet, met een abonnement met een cap van 500Mbps, zit ik meestal te schommelen rond de 200Mbps
Probleem zit hem dus waarschijnlijk op je pc's/laptops die de snelheid niet trekken via je browser. Kan meerdere redenen hebben, degene die mij te binnen schieten zijn;
- Browser up-to-date ?
- Machine zelf wel vlot genoeg om deze snelheden via je browser aan te kunnen ?
- Probeer eens een ander browser.
- Antivirus/firewall software die vertragend werken ?
Klopt inderdaad wat je zegt, niks mis met de lijn!Axelfoley007 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:55:
[...]
Betekend dus dat er niet mis is met de lijn en je de aangeboden snelheid gewoon geleverd krijgt.
Probleem zit hem dus waarschijnlijk op je pc's/laptops die de snelheid niet trekken via je browser. Kan meerdere redenen hebben, degene die mij te binnen schieten zijn;
- Browser up-to-date ?
- Machine zelf wel vlot genoeg om deze snelheden via je browser aan te kunnen ?
- Probeer eens een ander browser.
- Antivirus/firewall software die vertragend werken ?
Browsers zijn beide up-to-date, machine moeten het aankunnen. De windows 10 is een nieuwe i5 processor en ik heb een oudere i7 processor (dacht 3rd gen) & beide hebben SSD's. Lijkt mij niet dat het met een videokaart te maken heeft of zo? Ik heb 6gb ram geheugen en mijn vriendin weet ik even zo snel niet.
Verder deed ik net even Avast uit (staat op beide computers geinstalleerd bedenk ik me net) en ik denk dat dat inderdaad de factor is die het tegen houdt. Uit was het direct de 1e keer 580Mbps (maar 1 keer getest) en met Avast weer ingeschakeld rond de 300Mbps.
Dus moet op zoek naar een nieuwe gratis antivirus lijkt het! Wellicht dat Avast ook met nieuwsgroepen de boel benadeeld, dat moet ik nog even gaan testen.
Een antivirus pakket tijdelijk uitschakelen zegt niets in mijn ervaring. Gooi of het pakket eraf en na een herstart probeer het eens opnieuw. Of start windows in veilig modes met netwerkmogelijkheden op (al bestaat het nog in windows 10) en test het dan eens.
Eens, maar het is in de afgelopen 25 tests consequenst ~300Mbps. Doe ik de 4 schilden zoals dat in avast heet uit en dan is het direct vanaf de 1e seconde 580 Mbps. Dat zegt genoeg. Wat ik nu even ga doen is een nieuwe uitzoeken, wil namelijk niet zonder zitten. Maar ik ben er denk ik wel uit dat het daar aan moet liggen. Morgen verder uitzoeken en nu even lekker de beentjes omhoog!Axelfoley007 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:16:
Een antivirus pakket tijdelijk uitschakelen zegt niets in mijn ervaring. Gooi of het pakket eraf en na een herstart probeer het eens opnieuw. Of start windows in veilig modes met netwerkmogelijkheden op (al bestaat het nog in windows 10) en test het dan eens.
Hoelang duurde de bevestiging?WhySoSerious? schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:21:
Net mijn alles in één 750Mb bestelling gedaan en de €80 cashback is al bevestigd. Leuke korting in combinatie met 6 maanden voor €35, mobiel + thuis voordeel en geen €30 aansluitkosten
De aansluitdatum is op 13 juni.
[afbeelding]
Edit: kleine 30 minuten en hij was hier ook binnen.
Zojuist ook maar aangemeld voor T-Mobile thuis en na 5 jaar de overstap maken vanaf KPN.
100Mbit overigens hier.
[ Voor 16% gewijzigd door SmoothTweaker op 04-06-2018 21:46 ]
Weet iemand hier of er bij T-Mobile Thuis al met IPv6 geexperimenteerd is?
Wat betreft prijs is 750/750 de beste propositie maar ik denk dat ik IPv6 ga missen voor de diensten die ik zelf host.
Wat betreft prijs is 750/750 de beste propositie maar ik denk dat ik IPv6 ga missen voor de diensten die ik zelf host.

Draytek Vigor2132FVn
Edit:
Dit is met een goede switch na de Draytek. Merk wel dat het een boel uitmaakt of je 's avonds gaat speedtesten of 's ochtends.
Probeer anders eens net als ik de Usenet.Farm server te gebruiken.
[ Voor 41% gewijzigd door NeHoX op 05-06-2018 12:00 ]
De speedtest servers maken ook veel uit! Daar komt belasting samen en dat zijn vaak geen CDN achtige clusters (net zoals ftp servers trouwens).NeHoX schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:54:
Dit is met een goede switch na de Draytek. Merk wel dat het een boel uitmaakt of je 's avonds gaat speedtesten of 's ochtends.
Als test url gebruik ik zelf vaak https://ftp.nluug.nl/test/10000mb.bin - daar heb ik 580-640 megabyte/s gehaald.
ik heb een klein vraagje,
van de week (vrijdag) wordt ik ook aangesloten op T-Mobile glasvezel 100/100.
nu heb ik boven een tv en pc staan, en ik heb 1 netwerk kabel liggen, en tweede wordt erg lastig.
is het dan beter om deze netwerk kabel te gebruiken voor me tv en een powerlines gebruiken voor me pc.
en is het dan beter om de Devolo 1200+ Wifi ac Starter Kit Powerline of is de Devolo 550 Wifi Starter Kit Powerline ook een goede?
nu heb ik boven een tv en pc staan, en ik heb 1 netwerk kabel liggen, en tweede wordt erg lastig.
is het dan beter om deze netwerk kabel te gebruiken voor me tv en een powerlines gebruiken voor me pc.
en is het dan beter om de Devolo 1200+ Wifi ac Starter Kit Powerline of is de Devolo 550 Wifi Starter Kit Powerline ook een goede?
Of eigen hardware regelen en 2 managed switches aan elkaar knopen.Wvr schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:41:
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
maakt het wat voor managed switches?Quad schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:46:
[...]
Of eigen hardware regelen en 2 managed switches aan elkaar knopen.
Los van die managed switches: als je een Devolo gebruikt, altijd liever voor de pc. Die kan veel beter omgaan met de packetloss dan de TV decoder. Bij die laatste merk je dat direct. Bij een pc bijna niet (gesteld dat de verbinding überhaupt werkt).Wvr schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:41:
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Zolang ze managed zijn is het goed. Ik heb dezelfde situatie trouwens lees mijn oude topic door en dan heb je vragen op al je antwoorden.
\[T-Mobile Thuis] TV + PS4 aansluiten op 1 kabel en afwerken
En je kunt ze ook altijd aan mij stellen aangezien wij een identieke opstelling hebben. Overigens kijk ik nu tv via Ziggo omdat ik het kanaal voor F1 o.a. mistte. Dus ik ga weer 1 v.d. managed switches verkopen.
Het internet debacle is opgelost:
Avast free verwijderd, Bitdefender free geprobeerd, was geen oplossing zelfde snelheid als bij Avast. Nu Avira free er op en dan haal ik 780 Mbps down via de speedtest in de browser. Nu ben ik een bestand aan het binnenhalen via nieuwsgroepen en die doet ~62 MB/s (496Mbps, wat het maximum van mijn account bij de newsprovider is (500Mbps). Heel blij

Ik ga binnenkort verhuizen, en ik ben dan één van de weinigen in Amsterdam die glasvezel kan ontvangen. Hurray! Ik ben abonnementen aan het vergelijken, en ik kom qua prijs en wat ik wil (100/100 en tv met begin gemist) denk ik uit bij T-Mobile. Nu wil ik echter alleen internet en tv, maar het abonnement is een stuk goedkoper (met name ook door de gratis monteur) als je een alles in 1 pakket neemt. Heeft iemand ervaring met het veranderen van het abonnement (dus het opzeggen van vaste telefoon) binnen het 1e jaar? En wat zijn de gevolgen daarvan?
Na je kortingsperiode kan je zonder problemen de telefoon opzeggen (1 maand opzegtermijn).
Eerder kan ook al, maar dan vervalt de korting vanaf dat moment.
Eerder kan ook al, maar dan vervalt de korting vanaf dat moment.
Tof dat hier de discussie zo loopt! Ook ik ben aan het tellen geslagen nadat KPN me mededeelde dat ik binnenkort 75,- per maand mag aftikken voor 100/100 en basis-TV-kijken. Dat dacht ik dus niet.
Ik belde gisteren met KPN en kwam met de medewerker aan de telefoon uit op een jaarbedrag van 603,- voor bovenstaand. Nu ik bij T-M aan het tellen ben (ik heb ook mobiel bij T-M) kom ik op een jaarbedrag van 492,-.
Voor dat geld wil ik de overstap wel doen! Hoe zijn de ervaringen hier met T-M's modem en de dienst in 't algemeen?
Ik zou dan uiteraard ook graag met de cashback op Cashbacktotaal.nl meedoen, maar hoe zie ik welke cashback ik kan krijgen? Single Glasvezel en dus eenmalig 40,-?
Ik belde gisteren met KPN en kwam met de medewerker aan de telefoon uit op een jaarbedrag van 603,- voor bovenstaand. Nu ik bij T-M aan het tellen ben (ik heb ook mobiel bij T-M) kom ik op een jaarbedrag van 492,-.
Voor dat geld wil ik de overstap wel doen! Hoe zijn de ervaringen hier met T-M's modem en de dienst in 't algemeen?
Ik zou dan uiteraard ook graag met de cashback op Cashbacktotaal.nl meedoen, maar hoe zie ik welke cashback ik kan krijgen? Single Glasvezel en dus eenmalig 40,-?
[ Voor 13% gewijzigd door BobB op 05-06-2018 21:34 ]
Alles nemen en na 6 maanden opzeggen. Wij moeten nog 3 maanden en dan gaat tv en bellen er weer uit, kijken niet eens meer tv via t-mobile maar via ziggo. Heb er na gekeken maar als we het er nu uithalen zijn we 5 euro meer kwijt per maand hahaQErikNL schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:40:
Ik ga binnenkort verhuizen, en ik ben dan één van de weinigen in Amsterdam die glasvezel kan ontvangen. Hurray! Ik ben abonnementen aan het vergelijken, en ik kom qua prijs en wat ik wil (100/100 en tv met begin gemist) denk ik uit bij T-Mobile. Nu wil ik echter alleen internet en tv, maar het abonnement is een stuk goedkoper (met name ook door de gratis monteur) als je een alles in 1 pakket neemt. Heeft iemand ervaring met het veranderen van het abonnement (dus het opzeggen van vaste telefoon) binnen het 1e jaar? En wat zijn de gevolgen daarvan?
Dank voor de antwoorden! Wordt dan dus hoogstwaarschijnlijk alles in 1 voor de eerste 6 maanden. Ben ook aan het overwegen om in plaats van tv NLZiet te nemen, past veel meer bij hoe ik tv kijk en slechts 8 euro. Dus misschien gaat tv er ook wel uit na 6 maanden
. Nu heb ik zelf momenteel ook mobiel bij T-Mobile dus prijstechnisch kost de tv 12,50 wat niet vreselijk veel meer is. Wordt een leuk experiment
Ik gebruik voor mijn TV’s TP-Link TL-PA6010 Powerline adapters, werkt prima en nooit problemen.Barre73 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:12:
[...]
Los van die managed switches: als je een Devolo gebruikt, altijd liever voor de pc. Die kan veel beter omgaan met de packetloss dan de TV decoder. Bij die laatste merk je dat direct. Bij een pc bijna niet (gesteld dat de verbinding überhaupt werkt).
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Nog een kleine twee weken en dan wordt mijn T-Mobile galsvezel (750) verbinding aangelegd. Als eerste wil ik de draytek er tussen uit halen en eigen apparatuur plaatsen. Ik heb dit topic al uitgebreid doorgelezen en ben al veel te weten gekomen. Ik heb alleen nog een vraag over de IPTV aansluiting.
Ik heb een managed switch waar de SPF in gaat. Ik heb een tweetal vlans opgezet, 300 voor internet en 640 voor tv. De internet aansluiting gaat naar een Edgerouter met daarachter mijn lokale pc netwerk. Deze pc's krijgen dus van de Edgerouter een lokaal ip adres.
Maar hoe zit het nu met de tv boxen, kunnen die gewoon in de managed router op poorten met vlan 640 ? Krijgen die dan een publiek ip toegewezen of mis ik hier iets?
Ik had het schematisch zo voorgesteld:
Ik heb een managed switch waar de SPF in gaat. Ik heb een tweetal vlans opgezet, 300 voor internet en 640 voor tv. De internet aansluiting gaat naar een Edgerouter met daarachter mijn lokale pc netwerk. Deze pc's krijgen dus van de Edgerouter een lokaal ip adres.
Maar hoe zit het nu met de tv boxen, kunnen die gewoon in de managed router op poorten met vlan 640 ? Krijgen die dan een publiek ip toegewezen of mis ik hier iets?

Die setup heb ik (min of meer) ook, het enige verschil is dat het bij mij via het welbekende TP-Link kastje verloopt. De Entones rechtstreeks op de switch is ideaal, je TV-verkeer loopt dan tenminste niet over je router.spartaan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:07:
Nog een kleine twee weken en dan wordt mijn T-Mobile galsvezel (750) verbinding aangelegd. Als eerste wil ik de draytek er tussen uit halen en eigen apparatuur plaatsen. Ik heb dit topic al uitgebreid doorgelezen en ben al veel te weten gekomen. Ik heb alleen nog een vraag over de IPTV aansluiting.
[afbeelding]
Je TV boxes krijgen vervolgens een intern IP van (iets in 10.x segment) en werkt verder prima.
In mijn nieuwe woning (waar ik nu nog aan het klussen ben) beschik ik over een fiber aansluiting van reggefiber.
Nu zit ik te overwegen om een alles-in-1 pakket 200/200 te nemen bij T-mobile (Internet + TV en Alles-in-1 pakket blijken onder de streep even duur).
De overweging was ik met name aan het bekijken vanwege de niet al te slechte reviews en het feit dat ik al klant bent bij T-mobile Mobiel.
Nu vroeg ik mij af; is het mogelijk om bij deze provider ook TV te kijken door enkel gebruikt te maken van een CI+ module?
Ik vind het persoonlijk erg prettig om niet nog een extra decoder te moeten gebruiken (maar simpelweg degene in mijn televisie toestel).
Ik kreeg dit op de website niet gevonden en daar staat vermeld "Bij T-Mobile Thuis heb je bij elke TV een Interactieve TV Box nodig om er televisie op te kunnen kijken."
Nu zit ik te overwegen om een alles-in-1 pakket 200/200 te nemen bij T-mobile (Internet + TV en Alles-in-1 pakket blijken onder de streep even duur).
De overweging was ik met name aan het bekijken vanwege de niet al te slechte reviews en het feit dat ik al klant bent bij T-mobile Mobiel.
Nu vroeg ik mij af; is het mogelijk om bij deze provider ook TV te kijken door enkel gebruikt te maken van een CI+ module?
Ik vind het persoonlijk erg prettig om niet nog een extra decoder te moeten gebruiken (maar simpelweg degene in mijn televisie toestel).
Ik kreeg dit op de website niet gevonden en daar staat vermeld "Bij T-Mobile Thuis heb je bij elke TV een Interactieve TV Box nodig om er televisie op te kunnen kijken."
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Nee dit kan niet. Bij een CI module maak je gebruik van DVB-C (over coax) bij T-Mobile maakt gebruik van IPTV. Deze kastjes sluit je met ethernet aan op je router. Hier zijn 2 vaste poorten voor gereserveerd.Da_maniaC schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:18:
Helaas omdat mijn Provider On stopt en ik persoonlijk niet met KPN door 1 deur kan, ook gekozen voor T-mobile Thuis. Ik heb alleen dus ook een VOIP abbo die geporteerd wordt. De dame aan de lijn heel vriendelijk en expliciet de vraag gesteld of ik mijn eigen hardware kan gebruiken. (edgerouter 4, 8 poorts ubnt switch en 2x Ap pro) Dat kon. Ik lees nu alleen dat VOIP dan een issue wordt. Mijn idee is om de edgerouter te gebruiken en 1 poort voor VLAN -->LAN-->Switch en verder en 1 poort voor VLAN-->VOIP-->Draytek zodat die als "PBX" fungeert. Iemand ervaring mee?
Of toch verstandig om een Cisco ATA te bestellen en de Voip weer te porteren naar een cheapconnect en die op de edgerouter aan te sluiten?
Of toch verstandig om een Cisco ATA te bestellen en de Voip weer te porteren naar een cheapconnect en die op de edgerouter aan te sluiten?
Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell
Ik raad je aan om een ATA met een eigen SIP account eerst te testen alvorens je je rijk rekent. Ik ging van TweakFiber over naar T-Mobile FiberSparC-EHV schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:38:
Helaas omdat mijn Provider On stopt en ik persoonlijk niet met KPN door 1 deur kan, ook gekozen voor T-mobile Thuis. Ik heb alleen dus ook een VOIP abbo die geporteerd wordt. De dame aan de lijn heel vriendelijk en expliciet de vraag gesteld of ik mijn eigen hardware kan gebruiken. (edgerouter 4, 8 poorts ubnt switch en 2x Ap pro) Dat kon. Ik lees nu alleen dat VOIP dan een issue wordt. Mijn idee is om de edgerouter te gebruiken en 1 poort voor VLAN -->LAN-->Switch en verder en 1 poort voor VLAN-->VOIP-->Draytek zodat die als "PBX" fungeert. Iemand ervaring mee?
Als router een Edgerouter X SFP
Ik had een Fritz 7360 als VOIP Gateway geconfigureerd met wat dect toestellen. Altijd en zonder problemen gewerkt. Tot ik T-Mobile op mijn fiber kreeg. Het schijnt dat ze iets op 5060 reserveren. Ziggo zakelijk (waar ik mijn SIP account had lopen) had ook andere poorten waar je op kan registeren, maar dit werkte ook niet lekker.
Problemen zoals registratie kwijt raken, of zelfs niet meer kunnen registeren. Als error kreeg ik terug dat de SIP server niet reageerde op verzoeken.
[ Voor 5% gewijzigd door boswandeling op 06-06-2018 16:18 ]
Cheapconnect gebruikt ook poort 5060 dus dat werkt bij T-Mobile ook niet op de ATA. Maar de alternatieve poortnummers van Cheapconnect werkten bij mij prima.boekee schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:17:
[...]
Ik raad je aan om een ATA met een eigen SIP account eerst te testen alvorens je je rijk rekent. Ik ging van TweakFiber over naar T-Mobile Fiber
Ik had een Fritz 7360 als VOIP Gateway geconfigureerd met wat dect toestellen. Altijd en zonder problemen gewerkt. Tot ik T-Mobile op mijn fiber kreeg. Het schijnt dat ze iets op 5060 reserveren. Ziggo zakelijk (waar ik mijn SIP account had lopen) had ook andere poorten waar je op kan registeren, maar dit werkte ook niet lekker.
Problemen zoals registratie kwijt raken, of zelfs niet meer kunnen registeren. Als error kreeg ik terug dat de SIP server niet reageerde op verzoeken.
Ja dat had ik ook gelezen @Barre73, maar andere poort en werkt prima bij jou? Ook via een ATA? Zo ja, mag ik vragen welke?
Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell
Hier wil ik even op inhaken.gastje01 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:50:
[...]
Nee dit kan niet. Bij een CI module maak je gebruik van DVB-C (over coax) bij T-Mobile maakt gebruik van IPTV. Deze kastjes sluit je met ethernet aan op je router. Hier zijn 2 vaste poorten voor gereserveerd.
Ik heb mijn aanvraag afgelopen week gedaan. In plaats van 6 maanden €20 korting heb ik gekozen voor 6 maanden €15 korting en een 2e tv box gratis. Mijn plan was om deze 2e box boven bij de tv te plaatsen op mijn hobbykamer. In deze kamer komt internet binnen via de UTP kabel, die vervolgens in een wifi booster/switch gaat. Uit dit kastje gaan vervolgens kabels naar twee pc's.
Mijn bedoeling was om hieruit ook een kabel naar de T-Mobile tv box te laten komen, maar kan dit dan wel? Of moet deze rechtstreeks op een dedicated tv-poort op de router aangesloten worden?
Het TV signaal en internet signaal loopt over twee verschillende VLAN's en je moet het dus direct aansluiten op de dedicated TV-poort. Of je combineert beide signalen door middel van een managed switch en je trekt de signalen aan de andere kant weer uit elkaar met een managed switch.Melkunie schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:11:
In deze kamer komt internet binnen via de UTP kabel, die vervolgens in een wifi booster/switch gaat. Uit dit kastje gaan vervolgens kabels naar twee pc's.
Mijn bedoeling was om hieruit ook een kabel naar de T-Mobile tv box te laten komen, maar kan dit dan wel? Of moet deze rechtstreeks op een dedicated tv-poort op de router aangesloten worden?
Bedankt! Het klinkt voor mij als leek op dit gebied al ontzettend ingewikkeld. Daarbij is de aanschaf van 2 van die kastjes denk ik ook wel erg kostbaar voor iets wat ik ontzettend zelden ga gebruiken.
Is het met de Tv Anywhere-app mogelijk om naar Chromecast te streamen? Nu gebruik ik de tv namelijk al op die manier en als ik dat 2 keer per maand doe is het al veel. Dan denk ik dat ik dat 2e tv-kastje maar ga laten zitten en gewoon de extra korting pak
Is het met de Tv Anywhere-app mogelijk om naar Chromecast te streamen? Nu gebruik ik de tv namelijk al op die manier en als ik dat 2 keer per maand doe is het al veel. Dan denk ik dat ik dat 2e tv-kastje maar ga laten zitten en gewoon de extra korting pak
Ja zeker, dat werkt prima. Al is de nieuwe app, naar wat ik begrepen heb, een stuk brakker dan de oude. Tevens zijn niet alle zenders beschikbaar in de App, zoals je kan zien in: http://thuisservice.t-mob...zicht/zenderoverzicht.pdf.Melkunie schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:51:
Is het met de Tv Anywhere-app mogelijk om naar Chromecast te streamen?
Ik ben deze week neit thuis dus kan het niet precies checken. Ik meende dat ik 5066 had gebruikt.SparC-EHV schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:54:
Ja dat had ik ook gelezen @Barre73, maar andere poort en werkt prima bij jou? Ook via een ATA? Zo ja, mag ik vragen welke?
Info Cheapconnect zelf:
Om ervoor te zorgen dat u altijd kunt inloggen op ons platform hebben wij naast poort 5060 ook de volgende poorten geactiveerd:
5066
5068
5070
5072
5074
5076
5078
5080
tnx @Barre73 Bedoelde eigenlijk meer welke ATA jij gebruikt of heb je rechtstreekse VOIPBarre73 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:27:
[...]
Ik ben deze week neit thuis dus kan het niet precies checken. Ik meende dat ik 5066 had gebruikt.
Info Cheapconnect zelf:
Om ervoor te zorgen dat u altijd kunt inloggen op ons platform hebben wij naast poort 5060 ook de volgende poorten geactiveerd:
5066
5068
5070
5072
5074
5076
5078
5080
Ik heb een softphone die altijd heeft gewerkt in combinatie met de Draytek en T-Mobile glas. Nu heb ik en Edgerouter X SFP maar krijg de softphone niet meer werkend. Heb ook al het nodige in het Ubiquiti topic gepost maar helaas.boekee schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:17:
[...]
Ik raad je aan om een ATA met een eigen SIP account eerst te testen alvorens je je rijk rekent. Ik ging van TweakFiber over naar T-Mobile Fiber
Ik gebruik deze: pricewatch: Cisco SPA112 ATASparC-EHV schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:51:
[...]
tnx @Barre73 Bedoelde eigenlijk meer welke ATA jij gebruikt of heb je rechtstreekse VOIP
TOP! tnx @Barre73 is ook degene die ik op het oog heb. Zal er eens bestellen en gaan spelen ermee.
Is het mogelijk om een TP-Link Archer C3200 te gebruiken voor het doorgeven van IPTV (meerdere kastjes)?
Ik wil namelijk een MC220L gaan aansluiten en daar mijn Archer achter hangen, de Archer heeft een IPTV optie ingebouwd maar ik weet niet zeker of deze ook voor meerdere kastjes zal werken.
EDIT: afbeelding:
Ik wil namelijk een MC220L gaan aansluiten en daar mijn Archer achter hangen, de Archer heeft een IPTV optie ingebouwd maar ik weet niet zeker of deze ook voor meerdere kastjes zal werken.
EDIT: afbeelding:

[ Voor 11% gewijzigd door Shmotten op 07-06-2018 18:08 ]
De router hoeft eigenlijk helemaal niets te doen om meerdere IPTV-ontvangers mogelijk te maken, het IPTV-VLAN wordt simpelweg gebridged naar de aangegeven LAN-poorten. Dus als het voor eentje werkt werkt het ook voor meerdere. Of het specifiek werkt met deze TP-Link weet ik natuurlijk niet, maar zo te zien kun je de relevante parameters instellen.
Ah oke! Dan neem ik aan dat het gewoon gaat werken, bedankt voor de reactie!hcQd schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 18:12:
De router hoeft eigenlijk helemaal niets te doen om meerdere IPTV-ontvangers mogelijk te maken, het IPTV-VLAN wordt simpelweg gebridged naar de aangegeven LAN-poorten. Dus als het voor eentje werkt werkt het ook voor meerdere. Of het specifiek werkt met deze TP-Link weet ik natuurlijk niet, maar zo te zien kun je de relevante parameters instellen.
dat heeft niet met Ubiquiti te maken maar met T-Mobile, de poort 5060 is gereserveerd outbound. Als je de softphone op een andere poort kunt registeren dan komt het goed.xabre16v schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:24:
[...]
Ik heb een softphone die altijd heeft gewerkt in combinatie met de Draytek en T-Mobile glas. Nu heb ik en Edgerouter X SFP maar krijg de softphone niet meer werkend. Heb ook al het nodige in het Ubiquiti topic gepost maar helaas.
Waarom werkt het dan wel met de draytek?Rubke schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:59:
[...]
dat heeft niet met Ubiquiti te maken maar met T-Mobile, de poort 5060 is gereserveerd outbound. Als je de softphone op een andere poort kunt registeren dan komt het goed.
die zorgt ervoor dat 5060 in " gebruik" is, daardoor word de source poort via NAT aangepast naar iets anders....
Bedankt, dan gaat 'm dat worden. Straks even T-Mobile bellen dat de boel aangepast mag wordenrens-br schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:53:
[...]
Ja zeker, dat werkt prima. Al is de nieuwe app, naar wat ik begrepen heb, een stuk brakker dan de oude. Tevens zijn niet alle zenders beschikbaar in de App, zoals je kan zien in: http://thuisservice.t-mob...zicht/zenderoverzicht.pdf.
ik heb al vaker wat geprobeerd met SNAT en DNAT maar helaas, tot nu toe is de socket waarmee de client connectie maakt naar buiten aanpassen de beste workaround...xabre16v schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:25:
Ok maar kan ik er dan niet gewoon port 5060 blokkeren in de EdgeRouter?
Hoe kan ik dat laatste realiseren?Rubke schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:42:
[...]
ik heb al vaker wat geprobeerd met SNAT en DNAT maar helaas, tot nu toe is de socket waarmee de client connectie maakt naar buiten aanpassen de beste workaround...
ik ben vandaag aangesloten bij T-mobile, maar door administratie fout gaat het vandaag niet lukken 
blij dat ik nog een ziggo aansluiting heb, anders hadden we geen tv en i-net.
hier meer mensen met het zelfde probelleem
Ik wil overstappen naar T-Mobile Thuis 750/750 vanaf een andere glasvezelboer.
Weet iemand of je de monteur ook kan weigeren?
Ik ben immers zelf een Ziggo- en glasvezelmonteur, naast ICT'er.
Dus dat kan en wil ik lekker zelf doen. Bespaart me tevens een halve dag vrij nemen zodat die beste monteur niet voor een dichte deur staat.
Aan de telefoon wisten ze me helaas niet te vertellen of dat kon, dus vandaar dat ik hoop dat er hier iemand is die het wel weet.
Ik ben immers zelf een Ziggo- en glasvezelmonteur, naast ICT'er.
Aan de telefoon wisten ze me helaas niet te vertellen of dat kon, dus vandaar dat ik hoop dat er hier iemand is die het wel weet.
[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 09-06-2018 01:45 ]
Nee, ook al ben je zelf monteur bij T-Mobile Thuis glas moet je de monteur erbij nemen.Zorian schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 01:43:
Ik ben immers zelf een Ziggo- en glasvezelmonteur, naast ICT'er.Dus dat kan en wil ik lekker zelf doen. Bespaart me tevens een halve dag vrij nemen zodat die beste monteur niet voor een dichte deur staat.
Al kan je dan gewoon je eigen monteur zijn en je eigen installatie uitvoerenCenturius schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 02:22:
[...]
Nee, ook al ben je zelf monteur bij T-Mobile Thuis glas moet je de monteur erbij nemen.
[ Voor 28% gewijzigd door Valkaniac op 09-06-2018 08:28 ]
Hier ook T-Mobile glas. Internet werkt prima, 750/750 makkelijk gehaald. TV niet tevreden mee, Entone boxen zijn echt niet vooruit te branden. Erg traag met zappen, lags, etc. Als ie op een zender staat verder geen probleem. Verder geeft de Entone box geen geluid als de receiver op 4k hdr modus staat. (Maar kijken of die los met optisch kan) Daarnaast is uitzending gemist vrijwel alleen voor het op dat moment draaiende aanbod. Eerdere uitzendingen zijn vrijwel niet te bekijken. Dit in tegenstelling tot KPN waar je gewoon een week terug kan kijken, leg dat maar uit aan de vrouw!
Ai dat is wel jammer om te lezen. Ik zelf heb nog KPN maar ik wil met de tijd weg ivm prijsstijgingen maar dit kan ik thuis niet verkopenlasty82 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 08:48:
Hier ook T-Mobile glas. Internet werkt prima, 750/750 makkelijk gehaald. TV niet tevreden mee, Entone boxen zijn echt niet vooruit te branden. Erg traag met zappen, lags, etc. Als ie op een zender staat verder geen probleem. Verder geeft de Entone box geen geluid als de receiver op 4k hdr modus staat. (Maar kijken of die los met optisch kan) Daarnaast is uitzending gemist vrijwel alleen voor het op dat moment draaiende aanbod. Eerdere uitzendingen zijn vrijwel niet te bekijken. Dit in tegenstelling tot KPN waar je gewoon een week terug kan kijken, leg dat maar uit aan de vrouw!

Hopelijk voor jou zal Tmobile het tv kijken verder ontwikkelen.
Het technische deel zal dan wel lukken (patchkabel aansluiten op de connector en op de Draytek).Valkaniac schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 08:27:
[...]
Al kan je dan gewoon je eigen monteur zijn en je eigen installatie uitvoeren
Je mist echter twee dingen:
- Een speciale patchcover als je een wat nieuwere FTU hebt (de TK01 of de TY01). Zeker bij de TK01 kan je niet zonder die cover.
- En je weet niet zelf welk IP adres je nodig hebt voor de activatie. Bij mijn weten moet dat nog altijd handmatig door de monteur geactiveerd worden. In tegenstelling tot KPN, Telfort, etc...
Ja die 10 euro prijsverschil is het mijns inziens niet waard. 750mbit tov 500mbit is leuk, maar het verschil tussen 5 minuten of 7 minuten wachten op je download is voor mij eigenlijk verwaarloosbaar. TV ervaring is echt veel beter.Miki schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:24:
[...]
Ai dat is wel jammer om te lezen. Ik zelf heb nog KPN maar ik wil met de tijd weg ivm prijsstijgingen maar dit kan ik thuis niet verkopen
Nee dit mag niet (staat in algemene voorwaarde T-Mobile Thuis pdf).Zorian schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 01:43:
Als je die Guidion monteur weigert dan wordt je na 30 dagen weer afgesloten met een boete va 75 euro er bovenop.
Ask me how i know.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Nou, vertel, hoe kom je aan die info?Juup schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:15:
[...]
Nee dit mag niet (staat in algemene voorwaarde T-Mobile Thuis pdf).
Als je die Guidion monteur weigert dan wordt je na 30 dagen weer afgesloten met een boete va 75 euro er bovenop.
Ask me how i know.
Waiting on the world to change
Voor beide kwesties bieden ze workarounds aan, die echter niet voor iedereen een oplossing zijn. In plaats van zappen, dat idd traag verloopt (het was nog slechter, zowat ondraaglijk toen we vanaf UPC/Ziggo kabel kwamen), werd aangeraden de guide op te roepen en daar doorheen te gaan. Niet echt zappen meer, vind ik, maar wel sneller, dat is waar.Miki schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:24:
[...]
Ai dat is wel jammer om te lezen. Ik zelf heb nog KPN maar ik wil met de tijd weg ivm prijsstijgingen maar dit kan ik thuis niet verkopen
Vwb terugkijken: hun TV Anywhere app is uitgebreid, daarmee kun je wel 29 zenders een week terugkijken en dan casten naar de TV of een Chromecast device dat daaraan hangt. Werkt op zich wel, maar fast forward (door bv reclames heen) is geblokkeerd (bij de zenders die ik probeerde).
Ik vind hun Begin Gemist functie wel vaak een uitkomst, maar soms wordt er voor het einde alweer teruggeschakeld naar live TV, erg lastig als je net het einde van een spelshow misloopt (begrijp ik uit het gescheld
[ Voor 10% gewijzigd door ultrapreventive op 09-06-2018 16:20 ]
Zappen in de guide is ook enorm traag. Vaak registreert ie te laat de toestaanslagen, waardoor je ineens een aantal zenders verder zit, erg vervelend gewoon.ultrapreventive schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 16:18:
[...]
Voor beide kwesties bieden ze workarounds aan, die echter niet voor iedereen een oplossing zijn. In plaats van zappen, dat idd traag verloopt (het was nog slechter, zowat ondraaglijk toen we vanaf UPC/Ziggo kabel kwamen), werd aangeraden de guide op te roepen en daar doorheen te gaan. Niet echt zappen meer, vind ik, maar wel sneller, dat is waar.
Vwb terugkijken: hun TV Anywhere app is uitgebreid, daarmee kun je wel 29 zenders een week terugkijken en dan casten naar de TV of een Chromecast device dat daaraan hangt. Werkt op zich wel, maar fast forward (door bv reclames heen) is geblokkeerd (bij de zenders die ik probeerde).
Ik vind hun Begin Gemist functie wel vaak een uitkomst, maar soms wordt er voor het einde alweer teruggeschakeld naar live TV, erg lastig als je net het einde van een spelshow misloopt (begrijp ik uit het gescheld).
TVAnywhere was ik niet van op de hoogte. Zojuist een aanvraag voor gedaan via de my t-mobile website. Kijken hoe dat werkt. Dank voor de tip!
Dat is zeker vervelend! Heb daar zelf geen last van, gebruik overigens een Harmony Companion met bijbehorende Hub, mogelijk zit daar wat verschil in. Alleen waar de Guide naar de volgende pagina moet, zit er (sinds de laatste update vlgs mijn waarneming) een vertraging in voor ie naar die volgende pagina gaat, verder gaat het supervlot binnen de guide.lasty82 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:02:
[...]
Zappen in de guide is ook enorm traag. Vaak registreert ie te laat de toestaanslagen, waardoor je ineens een aantal zenders verder zit, erg vervelend gewoon.
<...>
Niet vanwege administratie fout, maar technisch. Ik was vandaag de 6e in Enschede die niet geactiveerd kon worden vertelde de monteur. 4 daarvan wegens geen Wan, om onduidelijke redenen, en 2 waaronder ik, zonder licht in de glasvezel.Wvr schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:21:
ik ben vandaag aangesloten bij T-mobile, maar door administratie fout gaat het vandaag niet lukken
Boel is verder wel geïnstalleerd, dus zou vanzelf moeten gaan werken als Reggefiber monteur het lichtje aan krijgt. Hopelijk is dat op tijd, over 2 weken is Ziggo opgezegd.
Hier ook, geen signaal via de Draytek... Had 4 Juni aangesloten moeten zijn, krijgen een nieuwe modem+monteur op de 12e. Eerste monteur gaf Reggefiber de schuld, maar die hebben hier alles gecheckt en alles zou moeten werken.jurjen_g schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:14:
[...]
Niet vanwege administratie fout, maar technisch. Ik was vandaag de 6e in Enschede die niet geactiveerd kon worden vertelde de monteur. 4 daarvan wegens geen Wan, om onduidelijke redenen, en 2 waaronder ik, zonder licht in de glasvezel.
Boel is verder wel geïnstalleerd, dus zou vanzelf moeten gaan werken als Reggefiber monteur het lichtje aan krijgt. Hopelijk is dat op tijd, over 2 weken is Ziggo opgezegd.
Ziggo was zoals gepland op de 4e eraf, dus we leven nu op 4g hier

Mijn ervaring is verschillend.Zorian schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 01:43:
Ik ben immers zelf een Ziggo- en glasvezelmonteur, naast ICT'er.Dus dat kan en wil ik lekker zelf doen. Bespaart me tevens een halve dag vrij nemen zodat die beste monteur niet voor een dichte deur staat.
Ik ben zelf regelmatig overgestapt van provider naar provider en daarbij ook tussen glasvezel-provider.
De ene keer was de lijn al actief toen ze belden, dus heb ik aangegeven dat alles al werkte en de monteur niet nodig was. Dit was geen probleem.
Ook heb ik gehad dat ik een afspraak had gemaakt (moest idd min of meer), maar een dag van tevoren was de lijn wederom actief en de beste meneer stond binnen 5 minuten weer buiten.
Zelf heb ik gisteren T-mobile aangevraagd. Ik zie wel hoe het loopt. Ik zal waarschijnlijk wel een afspraak maken, want heb de luxe dat ik vanuit huis kan werken als dat nodig is. Maar als de lijn eerder actief is en het werkt, zal ik waarschijnlijk de monteur afbellen.
-
Ik word volgende week aangesloten maar mijn ervaring is dat bij bijna elke decoder een harmony veel sneller is dan de standaard remote die wordt meegeleverd.ultrapreventive schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:11:
[...]
Dat is zeker vervelend! Heb daar zelf geen last van, gebruik overigens een Harmony Companion met bijbehorende Hub, mogelijk zit daar wat verschil in. Alleen waar de Guide naar de volgende pagina moet, zit er (sinds de laatste update vlgs mijn waarneming) een vertraging in voor ie naar die volgende pagina gaat, verder gaat het supervlot binnen de guide.
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Meer mensen last van storing?
zat net lekker f1 te kijken
Als ik op allestroringen.nl kijk lijkt het er wel op.Afvalzak schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:16:
Meer mensen last van storing?zat net lekker f1 te kijken
Maar ja, hier Ziggo alles in een start + T-Mobile glas 100/100. Dus ik kijk nog rustig verder
Gemeen ditKingHorse schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:20:
[...]
Als ik op allestroringen.nl kijk lijkt het er wel op.
Maar ja, hier Ziggo alles in een start + T-Mobile glas 100/100. Dus ik kijk nog rustig verder
Internet bij mij net ook 10 min geleden down gegaan (Dordrecht)
Ja, ik ook in Dordrecht, vanaf 9 uur geloof ik. Lijkt alsof er geen power meer op de lijn staat. WAN disconnected in router, gelukkig nog wel een filmpje klaarstaan op de NAS.Axelfoley007 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:42:
Internet bij mij net ook 10 min geleden down gegaan (Dordrecht)

Leek erop dat er gisteren idd een hiccup was. Is het al opgelost?
Bij mij is de verbinding nog steeds stuk, als ik in de router kijk, krijg ik geen extern IP adres zo te zien.
Edit:
Melding van storing staat ook online zie ik nu ook;
https://community.t-mobil...nsten-zuid-holland-304162
Edit:
Melding van storing staat ook online zie ik nu ook;
https://community.t-mobil...nsten-zuid-holland-304162
[ Voor 41% gewijzigd door Axelfoley007 op 11-06-2018 07:50 ]
Hoi allemaal, ik ga van de zomer verhuizen naar een gloednieuw appartementje in IJburg in Amsterdam. Wordt in juli of augustus opgeleverd, dus ik word de eerste bewoner. In dit appartementje komt een glasvezelaansluiting van Reggefiber te liggen, waar ik uiteraard gretig gebruik van wil maken 
Ik zit te kijken naar een 100/100mbit-verbinding, telefoon en televisie hoef ik niet. T-Mobile lijkt dat met zo'n 36 euro per maand dit het goedkoopst aan te bieden (plus nog eens €2,50 korting omdat ik al T-Mobile mobiel gebruik). Ik zie alleen dat je bij T-Mobile in principe vastzit aan een shitty modemrouter van Draytek zónder bridgemodus, wat jammer is, want voor mij is het een dealbreaker als ik geen eigen router kan gebruiken.
Nu heb ik inmiddels al wel gezien dat verschillende mensen het voor elkaar gekregen hebben om een eigen modem en router aan de glasvezelaansluiting te hangen, dus als dat voor mij ook haalbaar is, zou dat een perfecte uitkomst zijn.
De meest duidelijke uitleg die ik heb gevonden, staat op het forum van T-Mobile. Een gebruiker geeft daar aan dat je simpelweg de glasvezelkabel uit de Draytek kunt trekken en hem vervolgens in een TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L kunt steken. Daarachter gooi je dan een router, waar vlan ingeschakeld moet worden voor iptv.
Hoe ik het dan in mijn situatie voor me zie, is dus zo'n MC220L te kopen, daarachter een MikroTik Routerboard RB750Gr3, die ik RouterOS of OpenWRT (moet even kijken wat ik fijner vind) laat draaien en dan de TP-Link Archer C7 met OpenWRT die ik nog heb op een strategische plek in het huis neer te zetten als accesspoint.
Mijn vraag is dus: voor hoeverre is dit haalbaar? Ga ik dan die hele Draytek nog in huis moeten hebben of kan ik dan T-Mobile opbellen en zeggen dat ze die hardware en monteur zelf mogen houden? Hoe zit het met de instellingen in de modem? Gaat dat lukken in RouterOS of OpenWRT? Gaan er nog aparte instellingen nodig zijn als ik toch geen telefoon of internet wil afnemen?
Een ander dingetje is dus dat een monteur bij T-Mobile een soort van onderdeel is van de aansluitkosten. Doet die nog wezenlijk iets wat ik niet zelf kan of steekt hij alleen een glasvezelkabel en een stekker in die Draytek?
Ik zit te kijken naar een 100/100mbit-verbinding, telefoon en televisie hoef ik niet. T-Mobile lijkt dat met zo'n 36 euro per maand dit het goedkoopst aan te bieden (plus nog eens €2,50 korting omdat ik al T-Mobile mobiel gebruik). Ik zie alleen dat je bij T-Mobile in principe vastzit aan een shitty modemrouter van Draytek zónder bridgemodus, wat jammer is, want voor mij is het een dealbreaker als ik geen eigen router kan gebruiken.
Nu heb ik inmiddels al wel gezien dat verschillende mensen het voor elkaar gekregen hebben om een eigen modem en router aan de glasvezelaansluiting te hangen, dus als dat voor mij ook haalbaar is, zou dat een perfecte uitkomst zijn.
De meest duidelijke uitleg die ik heb gevonden, staat op het forum van T-Mobile. Een gebruiker geeft daar aan dat je simpelweg de glasvezelkabel uit de Draytek kunt trekken en hem vervolgens in een TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L kunt steken. Daarachter gooi je dan een router, waar vlan ingeschakeld moet worden voor iptv.
Hoe ik het dan in mijn situatie voor me zie, is dus zo'n MC220L te kopen, daarachter een MikroTik Routerboard RB750Gr3, die ik RouterOS of OpenWRT (moet even kijken wat ik fijner vind) laat draaien en dan de TP-Link Archer C7 met OpenWRT die ik nog heb op een strategische plek in het huis neer te zetten als accesspoint.
Mijn vraag is dus: voor hoeverre is dit haalbaar? Ga ik dan die hele Draytek nog in huis moeten hebben of kan ik dan T-Mobile opbellen en zeggen dat ze die hardware en monteur zelf mogen houden? Hoe zit het met de instellingen in de modem? Gaat dat lukken in RouterOS of OpenWRT? Gaan er nog aparte instellingen nodig zijn als ik toch geen telefoon of internet wil afnemen?
Een ander dingetje is dus dat een monteur bij T-Mobile een soort van onderdeel is van de aansluitkosten. Doet die nog wezenlijk iets wat ik niet zelf kan of steekt hij alleen een glasvezelkabel en een stekker in die Draytek?
Over het technische gedeelte kan ik niets zeggen, maar met het Mobiel Thuis voordeel moet je even opletten.
In de huidige situatie heb je daar namelijk géén recht op als je alleen internet afneemt.
Waarschijnlijk gaat het voordeel-aanbod per morgen echter veranderen. In de nieuwe situatie kun je wél voordeel krijgen als je alleen internet afneemt (naast je mobiele abonnement). Je krijgt dan onder andere een trap hoger internet dan je betaalt, dus dan zou je zelfs voor 50Mbit kunnen gaan, zodat je 100Mbit ontvangt. In de nieuwe situatie krijg je ook de €2,50 korting bij alleen internet, en extra data voor je mobiel.
In de huidige situatie heb je daar namelijk géén recht op als je alleen internet afneemt.
Waarschijnlijk gaat het voordeel-aanbod per morgen echter veranderen. In de nieuwe situatie kun je wél voordeel krijgen als je alleen internet afneemt (naast je mobiele abonnement). Je krijgt dan onder andere een trap hoger internet dan je betaalt, dus dan zou je zelfs voor 50Mbit kunnen gaan, zodat je 100Mbit ontvangt. In de nieuwe situatie krijg je ook de €2,50 korting bij alleen internet, en extra data voor je mobiel.
Volledig haalbaar.
Goed, eerste stap: ga voor het alles in 1 pakket. Krijg je nog meer korting en na 6 maanden zeg je tv en telefoon op. Is goedkoper dan alleen internet afnemen.
Je kan gewoon alle hardware gebruiken die je zei. Je moet idd alleen VLANs aan kunnen geven in de router. Aangezien je alleen internet wil kan je gewoon al je poorten over dezelfde VLAN laten communiceren.
De monteur is een twijfelgeval. Aangezien je zegt dat het nieuwbouw is zou ik zeggen dat hij echt moet komen.
Ik heb ook bij nieuwbouw tmobile op laten leveren. Ze moeten dan in de PoP (huisje waar alle connecties binnenkomen) jouw kabel fysiek koppelen. De draytek krijg je dus binnen, en je laat de monteur die netjes installeren. Daarna natuurlijk meteen verwijderen
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik heb netjes aan de monteur gevraagd of hij de glasvezel aan me eigen apparatuur kon hangen, dit heeft hij toen ook netjes gedaan. En zelfs gewacht tot dat ik ook via me eigen spullen verbindingen had!Kodess schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:05:
[...]
Ik heb ook bij nieuwbouw tmobile op laten leveren. Ze moeten dan in de PoP (huisje waar alle connecties binnenkomen) jouw kabel fysiek koppelen. De draytek krijg je dus binnen, en je laat de monteur die netjes installeren. Daarna natuurlijk meteen verwijderen
Maar ze moeten eerst de Draytek aansluiten en testen. Hier gewoon tijdelijk ergens opgezet.
Ja, dat is wel ongeveer wat hij doet.faraga schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:53:
offtopic: ik stuur dit bericht vanaf mijn T-Mobile 100/100 glasvezel verbinding
[ Voor 27% gewijzigd door KingHorse op 11-06-2018 16:12 ]
Bedankt voor de snelle reacties allemaal!
Heb je daar trouwens saus bij? Ik had dit nieuwtje nog niet meegekregen namelijk.
Woei, dat klinkt positief. Zou dat dus ook betekenen dat ik voor de prijs van 100mbit 200mbit kan krijgen?Melkunie schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:04:
Over het technische gedeelte kan ik niets zeggen, maar met het Mobiel Thuis voordeel moet je even opletten.
Heb je daar trouwens saus bij? Ik had dit nieuwtje nog niet meegekregen namelijk.
Mijn eigen voorkeur is om in een keer alles geregeld te hebben en er geen omkijken meer naar te hebben, maar ik zal kijken naar de mogelijkheden van tijdelijk alles in 1 hebben. Qua monteur vroeg ik me ook vooral af of er inderdaad ook nog ergens van buiten iets aangesloten zou moeten worden, maar dat zal wel dan. Aangezien het appartement nu nog niet af is, heb ik nog niet kunnen zien hoe de aansluiting er in de praktijk uit gaat zien.Kodess schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:05:
[...]
Volledig haalbaar.![]()
Goed, eerste stap: ga voor het alles in 1 pakket. Krijg je nog meer korting en na 6 maanden zeg je tv en telefoon op. Is goedkoper dan alleen internet afnemen.
Je kan gewoon alle hardware gebruiken die je zei. Je moet idd alleen VLANs aan kunnen geven in de router. Aangezien je alleen internet wil kan je gewoon al je poorten over dezelfde VLAN laten communiceren.
De monteur is een twijfelgeval. Aangezien je zegt dat het nieuwbouw is zou ik zeggen dat hij echt moet komen.
Ach ja, ik laat die monteur dan wel langskomen en dan kan ik meteen even met hem overleggen over het aansluiten van eigen hardware. Ik neem aan dat je voorstelt om in ieder geval al van te voren die MC220L en Microtik-router alvast in huis gehaald te hebben?KingHorse schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:09:
[...]
Ik heb netjes aan de monteur gevraagd of hij de glasvezel aan me eigen apparatuur kon hangen, dit heeft hij toen ook netjes gedaan. En zelfs gewacht tot dat ik ook via me eigen spullen verbindingen had!![]()
Maar ze moeten eerst de Draytek aansluiten en testen. Hier gewoon tijdelijk ergens opgezet.
[...]
Ja, dat is wel ongeveer wat hij doet.Maar wel met plezier en een glimlach bij mij!
offtopic: ik stuur dit bericht vanaf mijn T-Mobile 100/100 glasvezel verbinding
Licht is wonderbaarlijk vanzelf aangegaan constateerde de Reggefiber monteur. Inmiddels internet aan de praat gekregen. Nu TV nog (kastje staat al een half uur op "Server Connection Complete"...)
Wellicht nuttig om toe te voegen aan de startpost:
Adres webinterface Draytek: http://192.168.1.1/weblogin.htm
Gebruiker default: user/user
(ik moest flink zoeken voor ik er in kwam)
Wellicht nuttig om toe te voegen aan de startpost:
(ik moest flink zoeken voor ik er in kwam)
Als ik mij niet vergis zit er gewoon een stikker op de achterkant van de Draytek, waar deze informatie te vinden is.jurjen_g schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:22:
Inderdaadfaraga schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:22:
Ach ja, ik laat die monteur dan wel langskomen en dan kan ik meteen even met hem overleggen over het aansluiten van eigen hardware. Ik neem aan dat je voorstelt om in ieder geval al van te voren die MC220L en Microtik-router alvast in huis gehaald te hebben?
Ik was zelf niet thuis bij het aansluiten, vandaar dat ik niet heb gevraagd of die meteen mijn hardware aan wou sluiten.faraga schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:22:
Ach ja, ik laat die monteur dan wel langskomen en dan kan ik meteen even met hem overleggen over het aansluiten van eigen hardware. Ik neem aan dat je voorstelt om in ieder geval al van te voren die MC220L en Microtik-router alvast in huis gehaald te hebben?
Bij ons moest dus ook in de PoP een kabel worden omgezet. Hadden ze eerst niet door, want mijn verbinding had al een verbinding naar buiten, maar was blijkbaar door een andere monteur een verbinding voor een ander huis in mijn verbinding gezet

Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Bij mij niet. Op de voorzijde wel een sticker met SSID en default key daarvoor, maar niets over de webadmin toegang? Ook in de bijgeleverde documentatie nergens iets over hoe je toegang krijgt om zaken aan te passen. Vermoedelijk wel via website T-Mobile (?), maar omdat de startpost zo'n mooi overzicht geeft van de hardware en diensten, leek me dit wel een goede toevoeging.rens-br schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:28:
[...]
Als ik mij niet vergis zit er gewoon een stikker op de achterkant van de Draytek, waar deze informatie te vinden is.
Overigens werkt tv inmiddels, na nog een restart van zowel modem als tv kastje ging hij updates binnenhalen en daarna beeld.
Heeft hier iemand een Fritz!box 5490 wel eens aan de gang gekregen met T-Mobile glas?
Zit hier even te testen. Apparaat zegt dat Fiber verbonden is (groen lampje) heb als VLAN-ID 300 ingevuld. PBit 0 maar toch geen internet
Zie ik iets over het hoofd?
Met Ubiquiti en Draytek werkt het prima.
Zit hier even te testen. Apparaat zegt dat Fiber verbonden is (groen lampje) heb als VLAN-ID 300 ingevuld. PBit 0 maar toch geen internet
Zie ik iets over het hoofd?
Met Ubiquiti en Draytek werkt het prima.
[ Voor 7% gewijzigd door xabre16v op 11-06-2018 17:48 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie