[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.419 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
De reden is dat je zonder ethernet veel flexibeler bent in waar je je TV plaatst. Ik moet nu overal in muren en vloeren boren om kabels te trekken. Naar de eerste verdieping ligt coax die ik helaas niet kan vervangen door ethernetkabel omdat hij muurvast in de leiding zit. Heb dat nu opgelost door MOCA te gebruiken maar dat zijn weer 2 extra kastjes.
Draadloos is de toekomst en kan ook makkelijk als je ziet dat ik Netflix in 4K zonder enig probleem en haarscherp via mijn WiFi netwerk kan streamen dan moet een 1080i TV stream toch ook makkelijk kunnen?
Ik verbaas me dat al die NL TV aanbieders voor multicast kiezen, zal ongetwijfeld met kosten te maken hebben.
KPN play (ook unicast) zou een optie zijn maar de beeldkwaliteit moet verder omhoog.

@eymey je zegt dat T-mobile het officieel niet ondersteund, betekent dit dat het eventueel wel te configureren is op de Amino of is de optie eruitgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Romulus schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:00:
@eymey je zegt dat T-mobile het officieel niet ondersteund, betekent dit dat het eventueel wel te configureren is op de Amino of is de optie eruitgehaald?
Het valt niet te configureren. Maar je kan bijvoorbeeld een losse wifi repeater en losse AP o.i.d. gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Idd, gewoon een simpele WIFI bridge bouwen, of MoCA, of Powerline. YMMV.

@Romulus Je kan Netflix (of andere 'niet-live' maar 'on de mand' diensten) absoluut niet vergelijken met lineaire TV.

On Demand diensten hebben de 'luxe' dat ze een deftige encoder meerdere uren en 'langzamer dan realtime' in meerdere passes over een stream heen kunnen laten gaan, zodat ze een perfect plaatje in een zo laag mogelijke bitrate krijgen. Dat zie je in de 'download scene' ook vaak gedaan worden, om bv. een BluRay die oospronkelijk 25 GB was te reduceren tot nog maar een paar GB. Daarbij kunnen ze die streams in een variatie van oplopende bitrates online zetten, om flexibeler te worden in welke klanten met welke bandbreedtes ze kunnen bedienen.

Dat gaat voor lineaire TV natuurlijk nooit werken. De encoder moet zo realtime mogelijk z'n werk doen, met hooguit een paar seconden vertraging (en die vertraging mag ook niet oplopen). Hoewel encoders steeds krachtiger worden zie je zelfs vandaag de dag dus nog dat er een balans gevonden moet worden tussen bitrate en kwaliteit. De OTT (Unicast) aanbieders zoals NLZiet, KPN Play, etc. moeten letten op de kosten van hun bandbreedte en kunnen onmogelijk streams van 13-17 Mbit/s continu gaan aanbieden, los van de groep klanten die het mogelijk met minder bandbreedte per stream moet doen.

En kosten spelen voor 'vaste' IPTV providers dus zeker mee: Per door te geven zender slechts één keer 13-17 Mbit/s over je netwerk transporteren en via IGMP aan klanten in een regio distribueren is nou eenmaal veel efficienter dan voor iedere klant een unicast sessie over hetzelfde netwerk, zeker als het om lineaire TV gaat.

Dus nee: Draadloos heeft zeker NÏET de toekomst. In ieder geval niet voor alles en zeker niet via WIFI zoals we het nu kennen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Romulus schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:00:
De reden is dat je zonder ethernet veel flexibeler bent in waar je je TV plaatst. Ik moet nu overal in muren en vloeren boren om kabels te trekken.
...
Draadloos is de toekomst en kan ook makkelijk als je ziet dat ik Netflix in 4K zonder enig probleem en haarscherp via mijn WiFi netwerk kan streamen dan moet een 1080i TV stream toch ook makkelijk kunnen?
Nah, draadloos is leuk voor mobiele devices zoals een tablet of laptop. Voor devices die vast staan zoals een PC, TV of iptv decoder zou ik altijd kiezen voor bekabeld. Dan weet je zeker dat je een constante verbinding hebt zonder haperingen door rommel in de ether. En het is nog eens veiliger ook.
Ja het is wat meer werk maar dat is als je het goed en netjes doet eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:06
Ik overweeg over te stappen van Ziggo naar T-Mobile. Hogere snelheid, voor een aanzienlijk lager maandbedrag. Heeft iemand antwoord op de volgende vragen?

- Ik lees dat de router slechts 2.4GHz WiFi ondersteund, met een 750/750 abo is dit natuurlijk onzinnig. Hij ondersteunt ook geen bridge modus, dus een eigen router er achter hangen lijkt ook geen optie. Wat zijn wel mijn opties? Als ik bv een Ubiquiti AP erachter hang, kan ik dan de WiFi uitschakelen op de router van T-Mobile? Kan ik hier de volle snelheid mee halen? Hoor graag jullie advies.
- Weet iemand wat het model TV-ontvanger is dat geleverd wordt bij een abo zonder opnemen? Ik heb een Harmony Elite en zou graag willen checken of ik de TV-ontvanger hier gewoon mee kan besturen. Het liefst over RF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Xisuthros333 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:41:
- Ik lees dat de router slechts 2.4GHz WiFi ondersteund, met een 750/750 abo is dit natuurlijk onzinnig. Hij ondersteunt ook geen bridge modus, dus een eigen router er achter hangen lijkt ook geen optie. Wat zijn wel mijn opties? Als ik bv een Ubiquiti AP erachter hang, kan ik dan de WiFi uitschakelen op de router van T-Mobile? Kan ik hier de volle snelheid mee halen? Hoor graag jullie advies.
In bridge kan niet, in DMZ wel. Daarnaast kan de wifi inderdaad gewoon uit en kan je er een eigen AP achterhangen. Dat is ook waar de meeste voor kiezen. Zelf heb ik op twee locaties de Draytek gecombineerd met een Unifi AP Lite en haal met gemak de maximale internet snelheid (120Mbit/s). Hoe de snelheid bij jou is hangt natuurlijk van een hoop dingen af: gebruikte apparatuur, plaatsing, bereik, interferentie.
- Weet iemand wat het model TV-ontvanger is dat geleverd wordt bij een abo zonder opnemen? Ik heb een Harmony Elite en zou graag willen checken of ik de TV-ontvanger hier gewoon mee kan besturen. Het liefst over RF
Kijk eens in de TS: \[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 18-05-2018 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05-2018
Komen nu een hoop klanten van T-Mobile in de problemen ?

nieuws: DrayTek waarschuwt dat aanvallers dns-instellingen van zijn routers w...

Ik ben zo'n beetje klant van dag 1, toen het nog Vodafone was, heb dus ook een van de eerste Draytek routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Zat het net ook te lezen en meteen even gecheckt, maar mijn DNS instellingen zijn gelukkig niet veranderd.
Ik ben zo'n beetje klant van dag 1, toen het nog Vodafone was, heb dus ook een van de eerste Draytek routers.
Welke is dat dan? Ze gebruiken voor zover ik weet al heel erg lang de DrayTek Vigor 2132FVn.

Edit: Even het aantal klanten van T-Mobile Thuis opgezocht en volgens deze bron had T-Mobile er 191.000 in februari. Nu staat daar niet bij hoeveel glasvezel of DSL klanten dat zijn, maar neem even aan dat het de helft is, dus 80000 mensen, dan kan het zomaar zijn dat alle klanten van T-Mobile Thuis ook vatbaar zijn, volgens het artikel zijn er 148.000 lekke routers.

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 18-05-2018 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:30
Hier een 2132FVn op 3.7.9.1. Mijn DNS instellingen zijn ook nog correct. Volgens Draytek is het probleem pas opgelost in 3.8.8.2:
https://www.draytek.com/en/download/firmware/

Hopelijk neemt T-Mobile proactief contact op, of tenminste in hun eigen forum op deze vraag:
https://forum.t-mobile.nl...gezien-op-tweakers-303518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
jorikc schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:18:
Hier een 2132FVn op 3.7.9.1. Mijn DNS instellingen zijn ook nog correct. Volgens Draytek is het probleem pas opgelost in 3.8.8.2:
https://www.draytek.com/en/download/firmware/

Hopelijk neemt T-Mobile proactief contact op, of tenminste in hun eigen forum op deze vraag:
https://forum.t-mobile.nl...gezien-op-tweakers-303518
Ah goed dat het meteen op het forum van T-Mobile gemeld is, ben benieuwd of ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Inmiddels een status update omtrent de problemen met de Draytek: https://forum.t-mobile.nl...8/index1.html#post1453453

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:12

knakworst

Get more sats!

Die nieuwe tv app is een regelrecht drama. Op verschillende devices loopt de stream om de paar minuten geheel vast. Geen plezier om te gebruiken. En ja, mijn internetverbinding en wifi zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 22:07
Is het terugkijken bij T-Mobile inmiddels volwassen? Ik kan mij nog herinneren dat je op de tv-box in een soort uitzending gemist app programma's terug moest kijken in SD kwaliteit. Werkt het ondertussen op alle grote zenders (NPO, RTL en SBS) d.m.v. terugbladeren in de TV-gids? (zoals Replay-TV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05-2018
rens-br schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:13:

Welke is dat dan? Ze gebruiken voor zover ik weet al heel erg lang de DrayTek Vigor 2132FVn.
Draytek Vigor 2130

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de man van Guidion geweest voor het installeren. Vertelde hem meteen al dat ik zou gaan werken met de mediaconverter en mijn eigen Asus 88AC. Deze had ik van tevoren al ingesteld.

SFP-module in de converter. UTP kabel aangesloten op de WAN van de router. Amino aangesloten en binnen 30 minuten was alles up en running.

Bevindingen tot nu toe.

GUI van de Amino stamt uit het jaar 1950. Lijkt een resolutie van 480 en dat op mijn 4K Oled C8. Ziet er niet fraai uit. Geen normaal zender overzicht van zo'n 10 zenders alleen via de Guide.. Maakt mijn manier van zappen niet aantrekkelijk. Verder weinig tot geen extra instellingen. Kan mij daar wel iets bij voorstellen. Kastje hoef namelijk niet zoveel te doen. Bitrate van de HD zenders ziet er goed uit. van ongeveer 10 tot 16 Mbps.

Internet lijkt mij prima. Woon zo'n 200 meter van de wijkkast en haal via speedtest.net 650/650Mbps. Via een payserver van usenet blijft de DL strak 700Mbps. Dat is via UTP. Mijn laptop haalt 350/350 op de 5Ghz en komt niet hoger. Zal een beperking in de chipset zijn. Mijn Note 4 op de 5Ghz namelijk 600/600 Mbps. Of het zou echt veel beter moeten. Vraag is dan alleen of ik ondersteuning krijg vanwege de alternatieve opstelling

Door de Vlans op de router vallen poorten 5 t/m 8 weg op de AC88. Krijg er met geen mogelijkheid een 1 Gbps verbinding op.

Al met al niet ontevreden maar ook geen zum himmeljauchsend gevoel. Kwa prijs in ieder geval bij een gelijkwaardig pakket een stuk goedkoper dan Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 08:49:
...
Door de Vlans op de router vallen poorten 5 t/m 8 weg op de AC88. Krijg er met geen mogelijkheid een 1 Gbps verbinding op.
...
Vervelend om te lezen dat je toch geen internet krijgt op de andere poorten. :'(

Veel plezier er mee, ik moet nog even wachten tot de monteur komt, router wel al bijna helemaal voorbereid, enkel nog een paar gaten maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KingHorse schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 10:29:
[...]

Vervelend om te lezen dat je toch geen internet krijgt op de andere poorten. :'(
Ach, daar is overheen te komen met wat switches.

Wel even gebeld voor de snelheid. Lijnmeting wees uit dat er wat teveel demping op zat. Daar gaan ze induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:46
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 08:49:
Draai je Merlin? Zo ja, wat krijg je te zien als je "robocfg show" uitvoert?

(Eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe het zit met die extra poorten van de AC88, of daarvoor een extra switch wordt gebruikt of een switch met extra poorten, maar dat moet aan het resultaat wel te zien zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hcQd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:54:
[...]

Draai je Merlin? Zo ja, wat krijg je te zien als je "robocfg show" uitvoert?
Idd Merlin. Help me eens met 'robocfg'? Waar doe ik dat in de settings?

Ssh, al gevonden.. :)

Switch: enabled
Port 0: 100FD enabled stp: none vlan: 640 jumbo: on mac: 00:03:xxxxxxxxx
Port 1: DOWN enabled stp: none vlan: 640 jumbo: on mac: 00:00:0xxxxxxxxxx
Port 2: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: on mac: b0:bxxxxxxxxxxxx
Port 3: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: on mac: b8:2xxxxxxxxxxxxx
Port 4: 1000FD enabled stp: none vlan: 2 jumbo: on mac: 00:00:00:00:00:00
Port 5: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: on mac: 00:00:00:00:00:00
Port 7: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: on mac: 80:xxxxxxxxxxxxx
Port 8: 1000FD enabled stp: none vlan: 2 jumbo: on mac: 1c:xxxxxxxxxxxxxx
VLANs: BCM5301x enabled mac_check mac_hash
1: vlan1: 2 3 5 7 8t
2: vlan2: 4 8u
300: vlan300: 4t 8t
640: vlan640: 0 1 4t
Bij de macs even wat x gewijzigd

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2018 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Poort 0-3 de LAN-poorten (in omgekeerde volgorde), poort 4 is WAN, poort 8 gaat naar de router zelf. Poort 5 of 7 is dan verbonden met een tweede 5 poort switch waar de overige LAN-poorten mee zijn verbonden. Zo te zien staat alles hier goed ingesteld, dus geen idee waarom die laatste vier poorten niet werken.

Even nagekeken: de tweede switch is een Realtek RTL8365MB, er zal vast wel een programma op de router staan waarmee je de status van deze switch kunt bekijken. Ik heb echter zelf geen AC88, dus geen idee welk programma dat precies is.

[ Voor 27% gewijzigd door hcQd op 22-05-2018 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hcQd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:43:

Even nagekeken: de tweede switch is een Realtek RTL8365MB, er zal vast wel een programma op de router staan waarmee je de status van deze switch kunt bekijken. Ik heb echter zelf geen AC88, dus geen idee welk programma dat precies is.
Lijkt er op dat even een nieuwe netwerkkabel veel problemen oplost. Even aan mij laptop gehangen

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7331228885.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 20:50

fun

Even een noob vraag over het gescheiden internet- en tv-signaal. Ik heb de oplossing van Incomer gelezen in de openingspost, begrijp ik goed dat ik niet alleen de 2 switches achter de Draytek moet configureren maar bij elke switch in het hele huis per poort moet aangeven of het internet of tv is?

Ik heb 5 IPTV's boxen nu (KPN) en dus liggen er best wel wat switches her en der.

BTW: ik weet dat T-Mobile er maar 4 ondersteunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
fun schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:41:
Even een noob vraag over het gescheiden internet- en tv-signaal. Ik heb de oplossing van Incomer gelezen in de openingspost, begrijp ik goed dat ik niet alleen de 2 switches achter de Draytek moet configureren maar bij elke switch in het hele huis per poort moet aangeven of het internet of tv is?

Ik heb 5 IPTV's boxen nu (KPN) en dus liggen er best wel wat switches her en der.

BTW: ik weet dat T-Mobile er maar 4 ondersteunt
Dat klopt.
Als je bijvoorbeeld op 1 switch enkel tv hebt, hoef je deze niet te herconfiguren, maar enkel aansluiten op een poort met tv signaal. Net als een andere die enkel internet nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even hierop aansluitend.

Ik heb nu Ziggo met 2 aansluitingen, 1 studeerkamer (switch, Pc en NAS) en 1 woonkamer (Sonos, Mi box)
Uit dit verhaal begrijp ik dat ik de ethernet kabel naar de woonkamer kan gebruiken voor IPTV en de ethernet naar de studeerkamer gewoon LAN kan houden zonder iets te hoeven wijzigen.

Alleen de Sonos en Mi box moeten dan op de wifi.

Op de slaapkamer heb ik nu een analoge tv aansluiting en geen ethernet. Is het mogelijk gebruik te maken van een ethernet over power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 11:42
Ik heb een Tmobile abbo maar die heb ik op mijn eenmanszaak gezet. Dat is niet zo handig achteraf want nu kan ik niet gebruikmaken van de kortings actie.

Iemand ervaring met omzetting naar prive ? Want volgens tmobile kost dat 21 euro maar ik wil geen adres of simkaart veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 08:53

aapelite

Do the kirby!

Romulus schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:14:
Ik heb een vraag over de IPTV STB:

Ik zag dat T-Mobile de Amino Aria 610x levert als STB. Volgens de specs zou deze STB de mogelijkheid hebben om te koppelen via WiFi.
Is de Amino van T-Mobile ook WiFi enabled en heeft iemand ervaring met IPTV via WiFi met deze STB?

Ik wil graag zoveel mogelijk van mijn ethernetkabels af maar toch wel een betere beeldkwaliteit hebben dan b.v. KPN play via een chromecast.
In huis hier ook gedoe met coax overal, welke (zoals is gebleken) muurvast zitten. Optie was boren en nieuwe UTP trekken, een poging het tv signaal via wifi te doen. Uiteindelijk eerst gekozen om via marktplaats een Devoloo setje van ethernet over power te proberen. Dat werkt heel stabiel. In eerste instantie soms storingen, maar bleek dat ze niet goed tegen stekkerblokjes konden.

Draadloos is het dan nog niet, maar kabel trekken hoefde ook niet. Wel blijft het wat storingsgevoeliger en een beetje afhankelijk van je elektranetwerk. Hier ligt een oud ongeaard netwerk. Niet optimaal volgens de specificaties, maar dus prima happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:03
kevertje1977 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:00:
Ik heb een Tmobile abbo maar die heb ik op mijn eenmanszaak gezet. Dat is niet zo handig achteraf want nu kan ik niet gebruikmaken van de kortings actie.

Iemand ervaring met omzetting naar prive ? Want volgens tmobile kost dat 21 euro maar ik wil geen adres of simkaart veranderen.
Sinds wanneer zitten er simkaarten in glasvezel modems?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 15:25
Viper® schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:01:
Even hierop aansluitend.

Ik heb nu Ziggo met 2 aansluitingen, 1 studeerkamer (switch, Pc en NAS) en 1 woonkamer (Sonos, Mi box)
Uit dit verhaal begrijp ik dat ik de ethernet kabel naar de woonkamer kan gebruiken voor IPTV en de ethernet naar de studeerkamer gewoon LAN kan houden zonder iets te hoeven wijzigen.
Bij het de standaard router is dat zo ja. Poorten 1 en 2 zijn voor internet 3 en 4 voor TV. Dit kun je niet zelf aanpassen
Alleen de Sonos en Mi box moeten dan op de wifi.
Dat kan, let er wel op dat de wifi van het standaard modem 2.4 GHz only is. Tenzij je in een hutje in een weiland woont zou ik hier niet te veel performance van verwachten. Je hebt nog meer opties
- Managed switches (1 in de meterkast bij je modem, 1 bij je TV). Hierop geef je per poort aan of er internet of TV uit moet komen
- Dirty oplossing, maar ik wil m toch genoemd hebben. Je hebt van die koppelstukjes, kom even niet op de naam om van een ethernetkabel met 8 aders 2 aansluitingen te maken. Hoe storingsvrij dit is durf ik je niet te zeggen, dingen kosten een paar euro, dus als je voor een Quick en easy fix gaat wellicht het proberen waard. Let er op dat je nu max 2x 100 Mbit krijgt (voor TV en Sonos lig genoeg en performance is beter dan wifi).
Op de slaapkamer heb ik nu een analoge tv aansluiting en geen ethernet. Is het mogelijk gebruik te maken van een ethernet over power?
Als je de mogelijkheid hebt, coax d'r uit, ethernet er in. Anders zou ik eerder naar een MoCa setje kijken. Iets duurder dan Ethernet over Power, maar stukken stabieler en sneller omdat je een dedicated kabel gebruikt en niet een net waar nog tig andere storingsbronnen op hangen. Je zou eventueel ook een 2e kastje bij de tv in de woonkamer kunnen plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:53
rens-br schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:46:
[...]

Daarnaast kan de wifi inderdaad gewoon uit en kan je er een eigen AP achterhangen.... gecombineerd met een Unifi AP Lite en haal met gemak de maximale internet snelheid (120Mbit/s).
[...]
Even een noob vraagje,
Heb je dan geen last van dubbel nat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
debom schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:09:
[...]

Even een noob vraagje,
Heb je dan geen last van dubbel nat?
Als je alleen een accespoint plaatst niet, als je er een router tussen hangt wel. De meest simpele oplossing is de wifi van je Draytek uitschakelen en hier een of meerdere accespoints achter hangen. Dan behoud je de support van T-Mobile (want je gebruikt de door hen geleverde apparatuur) mocht er onverhoopt iets mis gaan, maar heb je wel een snelle en stabiele wifi verbinding.*

*Mits je uiteraard fatsoenlijke apparatuur aangeschaft wordt die op de juiste plek gehangen wordt met correcte instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:53
Dus een Unifi AP Lite moet geen enkel probleem zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
debom schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:09:
Even een noob vraagje,
eb je dan geen last van dubbel nat?
Nee, want een AP is geen DHCP server en deelt zodoende ook geen eigen IP-adressen uit, dat doet de Draytek nog steeds.
debom schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:13:
Wat betreft dubbele NAT inderdaad niet. Wat betreft Wifi e.d. is het natuurlijk persoonlijk. Mijn appartement is maar 80m2 en daar is één AP voldoende. Heb je een huis met drie etages, is één AP waarschijnlijk niet voldoende, maar kan het verstandiger zijn om er eentje op elke etage op te hangen.

[ Voor 45% gewijzigd door rens-br op 24-05-2018 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
debom schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:13:
Nee en 10 ook niet ;)

De Draytek doet z'n werk als router prima als je geen speciale wensen hebt (zoals bijvoorbeeld een snelle VPN server, meerdere VLANs etc), slechts de wifi is gedateerd. Daar komt bij dat de natuurlijke leefomgeving van de Draytek vaak de meterkast is, zelden tot nooit de beste plek voor een goede draadloze verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:10
aapelite schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:33:
[...]

In huis hier ook gedoe met coax overal, welke (zoals is gebleken) muurvast zitten. Optie was boren en nieuwe UTP trekken, een poging het tv signaal via wifi te doen. Uiteindelijk eerst gekozen om via marktplaats een Devoloo setje van ethernet over power te proberen. Dat werkt heel stabiel. In eerste instantie soms storingen, maar bleek dat ze niet goed tegen stekkerblokjes konden.

Draadloos is het dan nog niet, maar kabel trekken hoefde ook niet. Wel blijft het wat storingsgevoeliger en een beetje afhankelijk van je elektranetwerk. Hier ligt een oud ongeaard netwerk. Niet optimaal volgens de specificaties, maar dus prima happy.
Wat ook goed werkt is Moca:

Ethernet over Coax adapters met MoCA® technologie bieden unieke voordelen t.o.v. traditionele manieren om Ethernet te transporteren:

Geen extra UTP bekabeling, het ethernet wordt via bestaande coaxkabels getransporteerd
1000 Mb (1 Gb) snelheden, 400 Mbps MAC throughput
Storingsvrije signaaloverdracht op vrijwel ieder binnenhuis netwerk
Plug&Play installatie
Meerdere HD streams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:22

Oekol

waka waka hey hey

Navraag bij de klantenservice van T-Mobile leert dat ze het wk niet in 4k gaan uitzenden.. Na Ziggo dus weer een 'grote' speler die het wk in 4K overslaat..

quote:
Alleen canaal digitaal (landelijke dekking als je schotel hebt) en kpn (gedeeltelijk, omdat je minimaal 100mb internet moet hebben en abonnement waar 4k bij ingebrepgen zit) zenden het tot nu toe uit. Joyne doet het niet, ziggo niet, t-mobile niet. Dacht even dit wk in 4k te kunnen gaan bekijken, niet dus.. -O-

Bronnen:

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaxhans
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Bizar dat T-Mobile vaste en trouwe klanten maandelijks meer laat betalen dan nieuwe klanten. Ze bieden online een interessant abonnement(750Mb/750Mb) aan waarbij je de eerste 6 maanden 35,00 euro per maand betaald en daarna 55 euro. Echter, omdat ik een Vodavone abonnement(50Mb/50Mb) had, dat later is overgenomen door T-mobile, kan bij T-mobile helaas geen nieuw abonnement afgesloten worden. Je zou denken, geen probleem, ik bel wel even om te vragen om of ze mijn snelheid willen verhogen en dan kom ik net als nieuwe klanten op een maandbedrag van 55euro. Dan krijg je eerst te horen dat de postcodecheck op de website niet correct is, en dat ze de snelheid van 750Mb grotendeels niet eens kunnen aanbieden wat ze op de site wel doen. 500Mb is het maximaal haalbare waarbij ook gelijk wordt toegegeven dat ze heel veel klanten met dit bericht moeten teleurstellen. Oke goed, dan wil ik graag mijn snelheid verhogen naar 500Mb. Dat is prima, het maandbedrag wordt dan 65,00 euro. WAT!? Hoezo wordt mijn maandbedrag 65,00 euro voor 500Mb terwijl nieuwe klanten die een abonnement met 750Mb afsluiten, dat voor 55,00 euro krijgen? Daarnaast heb ik nooit eens een abonnement bij T-mobile afgesloten, ik zat bij Vodavone. Ja helaas, zo staat het in mijn systeem en ik kan je niets anders aanbieden, blijkbaar geldt deze prijs alleen voor nieuwe klanten. Enige optie is om je abonnement af te sluiten en een nieuwe aan te vragen, maar dan zit je 1 maand zonder diensten.

Verschrikkelijke sales afdeling, verschrikkelijke klantenservice. Momenteel maar aan het oriënteren voor iets anders, al lijkt het er op dat andere providers ook niet bepaald goedkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:55
ajaxhans schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:03:
Bizar dat T-Mobile vaste en trouwe klanten maandelijks meer laat betalen dan nieuwe klanten. Ze bieden online een interessant abonnement(750Mb/750Mb) aan waarbij je de eerste 6 maanden 35,00 euro per maand betaald en daarna 55 euro. Echter, omdat ik een Vodavone abonnement(50Mb/50Mb) had, dat later is overgenomen door T-mobile, kan bij T-mobile helaas geen nieuw abonnement afgesloten worden. Je zou denken, geen probleem, ik bel wel even om te vragen om of ze mijn snelheid willen verhogen en dan kom ik net als nieuwe klanten op een maandbedrag van 55euro. Dan krijg je eerst te horen dat de postcodecheck op de website niet correct is, en dat ze de snelheid van 750Mb grotendeels niet eens kunnen aanbieden wat ze op de site wel doen. 500Mb is het maximaal haalbare waarbij ook gelijk wordt toegegeven dat ze heel veel klanten met dit bericht moeten teleurstellen. Oke goed, dan wil ik graag mijn snelheid verhogen naar 500Mb. Dat is prima, het maandbedrag wordt dan 65,00 euro. WAT!? Hoezo wordt mijn maandbedrag 65,00 euro voor 500Mb terwijl nieuwe klanten die een abonnement met 750Mb afsluiten, dat voor 55,00 euro krijgen? Daarnaast heb ik nooit eens een abonnement bij T-mobile afgesloten, ik zat bij Vodavone. Ja helaas, zo staat het in mijn systeem en ik kan je niets anders aanbieden, blijkbaar geldt deze prijs alleen voor nieuwe klanten. Enige optie is om je abonnement af te sluiten en een nieuwe aan te vragen, maar dan zit je 1 maand zonder diensten.

Verschrikkelijke sales afdeling, verschrikkelijke klantenservice. Momenteel maar aan het oriënteren voor iets anders, al lijkt het er op dat andere providers ook niet bepaald goedkoop zijn.
En als je via de website een nieuwe order plaatst wat gebeurt er dan?

Er zit altijd 14 dagen bedenkt termijn op. Ik zal anders nog een keer een telefoontje plegen zodat je iemand anders aan de telefoon krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 10:13

Ik snap het volgens mij niet helemaal. Ik kan geen 500 kiezen, maar met mijn huidige abo (all-in-1 50/50) betaal ik voor 200, € 5,50 meer en voor 750, € 7,50 meer. Dan ga ik geen trammelant maken voor die korting.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
  • Laatst online: 13:56

Ligt er aan wie je aan de telefoon hebt. Ik kom ook vanaf Vodafone (heb pas in januari van dit jaar mijn contract een keer verlengd) en heb al mijn gratis pakketten van die tijd ook nog en 750/750 en eredivisie live gratis en 2,50 factuur korting omdat ik met mobiel ook bij T-Mobile zit. En ik heb de eerste 6 maanden 10 euro korting. Dus betaal nu 42,50 en over 3 maanden 52,50.

Dit is mijn abonnement:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/SqSYZ1p

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online

Wees gerust, zover mijn ervaring is dit bij alle aanbieders voor bijna alle diensten.

UPC kabel internet/tv destijds, mobiel bellen via welke provider dan ook.

Nieuwe klanten krijgen korting en aanbiedingen, als trouwe klant ben je niet interessant.
Bij Ziggo kan je dan als je op wilt zeggen na wat moeite nog een mooie aanbieding krijgen.
Elk jaar overstappen dan maar. Hele maand december bezig zijn met het uitzoeken van een nieuwe energie maatschappij, internet, tv en mobiele telefoondienst provider.
Heb ik zelf ook altijd weinig zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaxhans
peppi_078 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 18:57:
[...]

Ligt er aan wie je aan de telefoon hebt. Ik kom ook vanaf Vodafone (heb pas in januari van dit jaar mijn contract een keer verlengd) en heb al mijn gratis pakketten van die tijd ook nog en 750/750 en eredivisie live gratis en 2,50 factuur korting omdat ik met mobiel ook bij T-Mobile zit. En ik heb de eerste 6 maanden 10 euro korting. Dus betaal nu 42,50 en over 3 maanden 52,50.

Dit is mijn abonnement:

[afbeelding]
Dat is een mooie verlenging. Ik heb 3 verschillende telefoongesprekken gevoerd, de ene medewerker nog erger dan de andere. Afdeling klantenservice, afdeling verlengen en afdeling sales. Ik ving overal bot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaxhans
prakka schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:38:
[...]

En als je via de website een nieuwe order plaatst wat gebeurt er dan?

Er zit altijd 14 dagen bedenkt termijn op. Ik zal anders nog een keer een telefoontje plegen zodat je iemand anders aan de telefoon krijgt.
Dan krijg ik na een paar dagen een mail dat de order is afgekeurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39

Dat prijsverschil komt omdat 750 Mbit via eigen apparatuur van T-Mobile geleverd wordt en T-Mobile het dus niet in hoeft te kopen bij KPN WBA.
In Nederland zijn een aantal POP's waar naast KPN/Reggefiber apparatuur ook T-Mobile apparatuur hangt.
Als er maximaal 500 Mbit leverbaar is, dan hangt er geen T-Mobile apparatuur in de jouw POP en krijg je het dus via KPN/Reggefiber.

Als ik even vergelijk met het adres van mijn moeder waar 750 Mbit leverbaar is dan is dat na korting €57,50 p/m
Op mijn eigen adres maximaal 500 Mbit dan is het na korting €67,50 p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:22

Oekol

waka waka hey hey

@ajaxhans Is inderdaad het verschil of je op 't netwerk van t-mobile zit of dat ze het inkopen bij kpn. Wij hebben de actie die tm maart liep. 37.50 per maand voor 750 en blijft gewoon doorlopen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaxhans
Dennis-L schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:31:
[...]

Dat prijsverschil komt omdat 750 Mbit via eigen apparatuur van T-Mobile geleverd wordt en T-Mobile het dus niet in hoeft te kopen bij KPN WBA.
In Nederland zijn een aantal POP's waar naast KPN/Reggefiber apparatuur ook T-Mobile apparatuur hangt.
Als er maximaal 500 Mbit leverbaar is, dan hangt er geen T-Mobile apparatuur in de jouw POP en krijg je het dus via KPN/Reggefiber.

Als ik even vergelijk met het adres van mijn moeder waar 750 Mbit leverbaar is dan is dat na korting €57,50 p/m
Op mijn eigen adres maximaal 500 Mbit dan is het na korting €67,50 p/m
Thnx, van de 4 medewerkers die ik gesproken heb, was er dus geen 1 die mij dit kon uitleggen. De postcode check op de website is dus ook niet altijd betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik T-Mob glas via de welbekende mediaconverter > eigen router methode. Gaat nu twee jaar goed, maar ineens krijgt het entone tv kastje geen ip adres meer.

Instellingen zouden goed moeten zijn
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WOcHfDU.png

Iemand enig idee of Tmob iets aan hun kant heeft veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

ajaxhans schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 19:42:
[...]

Dat is een mooie verlenging. Ik heb 3 verschillende telefoongesprekken gevoerd, de ene medewerker nog erger dan de andere. Afdeling klantenservice, afdeling verlengen en afdeling sales. Ik ving overal bot :(
Bij afdeling opzeggen krijg je bij internet plus tv 6 maanden 10 euro korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41

Ik heb het idee dat de medewerker en het antwoord in dit topic niet helemaal toepasselijk zijn op je situatie. Je geeft aan al bij Vodafone Thuis klant geworden te zijn. Kan dit in 2015 zijn geweest? In veel gebieden leverde Vodafone Thuis en nu T-Mobile Thuis pas later glasvezel over z'n eigen netwerk (ODF) dus wat ik vermoed dat er aan de hand is dat je klant bent geworden toen er over het KPN netwerk (WBA) geleverd is. Later heeft Vodafone/T-Mobile z'n eigen apparatuur geplaatst. Daarom krijg je op de postcodecheck wel 750 te zien maar kun je niet op die snelheid geleverd worden. Enige manier zou zijn volledig opzeggen en dan een nieuwe verbinding aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Centurius schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:26:
[...]

Ik heb het idee dat de medewerker en het antwoord in dit topic niet helemaal toepasselijk zijn op je situatie. Je geeft aan al bij Vodafone Thuis klant geworden te zijn. Kan dit in 2015 zijn geweest? In veel gebieden leverde Vodafone Thuis en nu T-Mobile Thuis pas later glasvezel over z'n eigen netwerk (ODF) dus wat ik vermoed dat er aan de hand is dat je klant bent geworden toen er over het KPN netwerk (WBA) geleverd is. Later heeft Vodafone/T-Mobile z'n eigen apparatuur geplaatst. Daarom krijg je op de postcodecheck wel 750 te zien maar kun je niet op die snelheid geleverd worden. Enige manier zou zijn volledig opzeggen en dan een nieuwe verbinding aanvragen.
Ik dacht hetzelfde toen ik het las. En ook dat is idioot natuurlijk. Ze kunnen dus geen operator migratie in hun eigen orderstraat verwerken bij bestaande klanten. En dat is al een paar jaar hetzelfde en wordt ook niet opgelost zo te zien.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 16:34
Heeft iemand anders problemen met de Tv anywhere app in combinatie met een chromecast. Sinds de update naar versie 2.0 van app valt de zender die ik cast steeds weg, terwijl als ik op mijn telefoon kijk ik daar helemaal geen last van heb. Als ik via de chrome cast naar Netflix kijk treden er helemaal geen problemen op.

Bij de vorige versie van de app had ik geen enkel probleem met casten en werkte alles perfect.

Zowel TV anywhere als neflix cast ik via dezelfde telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:14

pinda powerrr

Slow down...

De nieuwe app doet bij mij helemaal niks. "Something went wrong".... Lekker dan.

Sinds een update van de Entone heb ik op de decoder MET hdd geen verticale roze lijn meer in de guide, als teken welke tijd het nu is. Op de andere decoders in huis (zonder hdd) zie ik die tijdlijnstreep nog wel

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan ineens geen mail meer verzenden via t-mobile, zowel via account van t-mobile als eigen account. Meerdere mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmotten
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-09 14:49

Shmotten

Portallium

Wat is eigenlijk de beste manier om je eigen router achter de Draytek te hangen en toch je eigen instellingen te behouden? Ik hoor namelijk veel manieren om het modem te vervangen maar kan eigenlijk niets duidelijks vinden over de een eigen router erachter zetten. Ik kan het modem niet vervangen aangezien ik vaste telefonie nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:43
Shmotten schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:29:
Wat is eigenlijk de beste manier om je eigen router achter de Draytek te hangen en toch je eigen instellingen te behouden? Ik hoor namelijk veel manieren om het modem te vervangen maar kan eigenlijk niets duidelijks vinden over de een eigen router erachter zetten. Ik kan het modem niet vervangen aangezien ik vaste telefonie nodig heb.
DMZ aan zetten en je eigen erachter pleuren?
Je moét de Draytek houden voor vaste telefonie, want TMT wil niet de VoIP gegevens vrijgeven.

Wat je óók kunt doen, is een VoIP ATA en een VoIP provider (bijvoorbeeld CheapConnect) gebruiken en je vaste telefoonnummer daar naar toe porteren. Dan heb je volledige vrijheid en kun je de Draytek in de prullenbak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmotten
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-09 14:49

Shmotten

Portallium

Pilovali schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:31:
[...]

DMZ aan zetten en je eigen erachter pleuren?
Je moét de Draytek houden voor vaste telefonie, want TMT wil niet de VoIP gegevens vrijgeven.

Wat je óók kunt doen, is een VoIP ATA en een VoIP provider (bijvoorbeeld CheapConnect) gebruiken en je vaste telefoonnummer daar naar toe porteren. Dan heb je volledige vrijheid en kun je de Draytek in de prullenbak doen.
Hoe werkt DMZ precies? Ik heb een TP-Link Archer C3200 router, moet ik daar iets op instellen of alleen op de Draytek router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:27
Net Tmobile thuis aangesloten en krijg met CAT6 kabels maximaal 130 Mbps van de 750 die ik volgens mijn abo moet hebben. Heb de PC al met een 1 meter kabeltje direct in het modem geprikt, maar dat was hetzelfde. Voorheen haalde ik de 400MB bij ziggo over dezelfde bekabeling en apparatuur (behalve modem dan..) met gemak.

Doe ik wat fout of wat kan het zijn? Ik sta al ruim 30 minuten in de wacht bij de klantenservice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:52
130Mbps is wel toevallig wat ik haal met mijn 100Mbps abbo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 21:05
Wie heeft er nog meer last van de vast internet storing:
http://allestoringen.nl/storing/t-mobile

Het is de tweede keer deze week en weer geen informatie via T-Mobile te krijgen (website of Twitter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
Travelan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:53:
Net Tmobile thuis aangesloten en krijg met CAT6 kabels maximaal 130 Mbps van de 750 die ik volgens mijn abo moet hebben. Heb de PC al met een 1 meter kabeltje direct in het modem geprikt, maar dat was hetzelfde. Voorheen haalde ik de 400MB bij ziggo over dezelfde bekabeling en apparatuur (behalve modem dan..) met gemak.

Doe ik wat fout of wat kan het zijn? Ik sta al ruim 30 minuten in de wacht bij de klantenservice...
Ik begrijp hieruit dat de monteur al weg was, toen je hier achter kwam?

Maar wat je beschrijft zou het toch aan het modem moet liggen. Modem al een herstart gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:27
KingHorse schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:59:
[...]

Ik begrijp hieruit dat de monteur al weg was, toen je hier achter kwam?

Maar wat je beschrijft zou het toch aan het modem moet liggen. Modem al een herstart gegeven?
Ja, monteur heeft alleen wifi check gedaan (was prima, maarja, dat is ook niet zo moeilijk met alleen a/b/g/n). Computer stond nog in de doos.

Modem net herstart, lost het niet op helaas...

[edit]
Oh leuk, T-Mobile heeft gewoon opgehangen, stond al bijna 3 kwartier in de wacht...

[ Voor 9% gewijzigd door Travelan op 29-05-2018 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Freaky Max schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:58:
Wie heeft er nog meer last van de vast internet storing:
http://allestoringen.nl/storing/t-mobile

Het is de tweede keer deze week en weer geen informatie via T-Mobile te krijgen (website of Twitter).
Ja net even. Utrecht zuid. Heeft nog geen 10 minuten geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
Travelan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:00:
[...]

Ja, monteur heeft alleen wifi check gedaan (was prima, maarja, dat is ook niet zo moeilijk met alleen a/b/g/n). Computer stond nog in de doos.

Modem net herstart, lost het niet op helaas...

[edit]
Oh leuk, T-Mobile heeft gewoon opgehangen, stond al bijna 3 kwartier in de wacht...
Misschien stomme vraag en ik denk dat ik het antwoord al weet, maar toch vraag ik hem. Als je een Windows(10) computer hebt, kan je dan naar je netwerk adapter instellingen gaan en kijken welke link snelheid deze aangeeft? Ik vermoed op basis dat je 130mbit down haalt dat hier netjes 1gbps staat.

Staat in T-Mobile thuis klantpaneel ook dat je 750 mbit hebt?

Daarnaast kan je ook T-Mobile bereiken over Twitter, zelf nog nooit gedaan, maar bij Tele2, Ziggo en KPN heb ik daar goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08 17:09
Ik wil ook overstappen op T-Mobile en dan een eigen router gebruiken (zoals hier beschreven). Ik heb echter wel vaste telefonie nodig. Als ik het goed begrijp kan ik dus met een VoIP ATA (ik dacht aan de Cisco SPA112 VoIP ATA) met cheapconnect gewoon bellen en mijn huidige nummer laten overzetten.

Het is goedkoper om bij T-Mobile vaste telefonie erbij te nemen. Dat moet ik dan doen zonder nummerbehoud en dan verder niet gebruiken of geeft dat problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spartaan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:33:
[...]

Ik wil ook overstappen op T-Mobile en dan een eigen router gebruiken (zoals hier beschreven). Ik heb echter wel vaste telefonie nodig. Als ik het goed begrijp kan ik dus met een VoIP ATA (ik dacht aan de Cisco SPA112 VoIP ATA) met cheapconnect gewoon bellen en mijn huidige nummer laten overzetten.

Het is goedkoper om bij T-Mobile vaste telefonie erbij te nemen. Dat moet ik dan doen zonder nummerbehoud en dan verder niet gebruiken of geeft dat problemen?
Dat is precies wat je moet doen ja. Wel je nummer porteren naar Cheap Connect voordat je overstapt naar T-Mobile.
Je hebt dus bij die overstap naar T-Mobile geen nummerbehoud nodig en het nummer dat je van hen krijgt gebruik je gewoon niet. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08 17:09
Barre73 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:39:
[...]

Dat is precies wat je moet doen ja. Wel je nummer porteren naar Cheap Connect voordat je overstapt naar T-Mobile.
Je hebt dus bij die overstap naar T-Mobile geen nummerbehoud nodig en het nummer dat je van hen krijgt gebruik je gewoon niet. Geen probleem.
Top. Ga ik dat doen. is de Cisco SPA112 VoIP ATA een goede keuze of heb je wellicht nog een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

Hallo allemaal,

Ik wil ook over naar T-Mobile vanwege de kosten. Ik heb nu Ziggo en ziggoMobiel Vodafone Red ofzo.

Kunnen jullie een snelle blik werpen op mijn plan? Ik wil net als velen eigen hardware gebruiken.
Ik heb al een Asus RT-AC66U.
Plan:
1 TMobile bestellen via casbacktotaal.nl (40€) en af laten monteren door monteur met een Draytek á 37,50
2 Als de monteur weg is een TP-Link MC220L ophangen en de SFP connector oversteken, draytek verwijderen.
3 RJ45 kabel (10 meter) van de MC220L naar mn asus router en de LAN-IPTV op vlan 300 zetten.

Too easy. Of zie ik iets over het hoofd?
edit: geen telefonie of tv, enkel internet.

[ Voor 3% gewijzigd door bratos op 29-05-2018 22:57 ]

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Hoe moet je trouwens de SFP verwijderen uit de Draytek. Is daar een bepaalde manier voor of gewoon dom trekken?

Ik heb problemen met mijn Alexa + Logitech combinatie. Ik heb het probleem gevonden en zit in de TCP timeout van de draytek en die kan je niet aanpassen. Dus dat wordt een Ubiquiti Edge SFP router kopen, aangezien mijn normale router geen VLANs aankan.

[ Voor 53% gewijzigd door Cardinal op 29-05-2018 23:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
Glasvezelkabel eruit, hendeltje omzetten en dan moet je hem er makkelijk uit kunnen trekken. Niet in de glasvezel kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Update 29 mei, Draytek DNS issue
Na controle is er gebleken dat er geen enkel modem van T-Mobile Thuis impacted is geweest. Bij iedereen met het Draytek 2132 en 2130 modem was de DNS nog wat het behoorde te zijn. Het bleek dat onze modems en firmware niet kwetsbaar waren voor een mogelijk ingrijpen van buitenaf door derden. Jeuhj!
Bron: https://forum.t-mobile.nl...8/index1.html#post1453453

:)

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
bratos schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:35:
Ik heb al een Asus RT-AC66U.
Plan:
1 TMobile bestellen via casbacktotaal.nl (40€) en af laten monteren door monteur met een Draytek á 37,50
2 Als de monteur weg is een TP-Link MC220L ophangen en de SFP connector oversteken, draytek verwijderen.
3 RJ45 kabel (10 meter) van de MC220L naar mn asus router en de LAN-IPTV op vlan 300 zetten.

Je hebt het inderdaad prima geschetst, lees ook deze post een door: Bart_Smith in "Vodafone Thuis via Glasvezel".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

bratos schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:35:
Hallo allemaal,

Ik wil ook over naar T-Mobile vanwege de kosten. Ik heb nu Ziggo en ziggoMobiel Vodafone Red ofzo.

edit: geen telefonie of tv, enkel internet.
Alles goed alleen als je 6 maanden alles-in-1 neemt (telefonie+TV na 5 maanden opzeggen), krijg je meer cashback en ben je netto goedkoper uit.
Cardinal schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:28:
Hoe moet je trouwens de SFP verwijderen uit de Draytek. Is daar een bepaalde manier voor of gewoon dom trekken?
Til het hendeltje voorzichtig omhoog, dan moet de module er gemakkelijk uit kunnen zonder te veel kracht. De glasvezelkabel is redelijk kwetsbaar.

[ Voor 28% gewijzigd door knakworst op 30-05-2018 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spartaan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:45:
[...]

Top. Ga ik dat doen. is de Cisco SPA112 VoIP ATA een goede keuze of heb je wellicht nog een andere suggestie?
Qua kosten en inzetbaarheid een prima keuze. Als losse ATA de beste prijs-kwaliteit verhouding denk ik.
Ik heb namelijk precies hetzelfde gedaan.
Een volledig VOIP toestel kan natuurlijk ook maar dat kost duidelijk meer...

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 30-05-2018 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Nu online
knakworst schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:19:
[...]
Til het hendeltje voorzichtig omhoog, dan moet de module er gemakkelijk uit kunnen zonder te veel kracht. De glasvezelkabel is redelijk kwetsbaar.
Als ik het goed begrijp moet eerst de glasvezel eruit, voor je het hendeltje eruit kan halen.

Zit er nog een klem die glasvezel of kan je die wel er gewoon uittrekken. Zover ik kan zien is het gewoon een kwestie van (voorzichtig) trekken aan het groene kabeltje om hem te verwijderen. Na verwijderen het hendeltje omhoog en dan de SFP verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9Wlvheb.png

Daarnaast heb ik geen TV en telefoon, dus als ik het goed begrijp moet ik alleen de 300 invullen en de rest leeg laten om alle poorten voor het netwerk te kunnen gebruiken.

Dus dit voorbeeld zonder de 640 instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WOcHfDU.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Iemand nog tips voor het laten aanleggen van een stopcontact in de meterkast?

Gebruik nu altijd het stopcontact in de gang, de adapter draad gaat dan via de deur de meterkast in, niet ideaal. Als T-mobile komt installeren misschien anders direct maar even een stopcontact laten aanleggen.
Heb waarschijnlijk ook een extra stopcontact nodig voor de PoE adapter naar de slaapkamer.

[ Voor 13% gewijzigd door Viper® op 30-05-2018 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 10:21
Cardinal schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:27:
[...]

Als ik het goed begrijp moet eerst de glasvezel eruit, voor je het hendeltje eruit kan halen.

Zit er nog een klem die glasvezel of kan je die wel er gewoon uittrekken. Zover ik kan zien is het gewoon een kwestie van (voorzichtig) trekken aan het groene kabeltje om hem te verwijderen. Na verwijderen het hendeltje omhoog en dan de SFP verwijderen.

Daarnaast heb ik geen TV en telefoon, dus als ik het goed begrijp moet ik alleen de 300 invullen en de rest leeg laten om alle poorten voor het netwerk te kunnen gebruiken.

Dus dit voorbeeld zonder de 640 instellingen.
Ja en Ja.
Je kan die glasvezel kabel er gewoon uittrekken

Het is trouwens een blauw kabeltje :P

[ Voor 3% gewijzigd door Kodess op 30-05-2018 10:27 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:58
Ik overweeg ook over te stappen van Telfort naar T-Mobile voor Internet Only. Ik gebruik nu een Siemens Gigaset N300a VoiP adapter i.c.m. met een Asus RT-AC68u. Op die Gigaset gebruik ik CheapConnect en wat Betamax aanbieder voor telefonie. Gaat deze setup ook werken bij T-Mobile? Met andere woorden staat bij T-Mobile TCP/UDP poort 5060 gewoon open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:54
Poort 5060 is bezet voor tmobile eigen VoiP dienst. Dus je krijgt het apparaat niet over udp 5060 geregistreerd naar een andere partij.
Kijk bij cheapconnect of ze de optie hebben om over een andere poort te connecten, bijv udp 5062

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
  • Laatst online: 13:56
Axelfoley007 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:08:
Poort 5060 is bezet voor tmobile eigen VoiP dienst. Dus je krijgt het apparaat niet over udp 5060 geregistreerd naar een andere partij.
Kijk bij cheapconnect of ze de optie hebben om over een andere poort te connecten, bijv udp 5062
Volgens mij is die poort alleen bezet als je een telefoon aansluit op je draytek modem. Als je eigen spul aansluit heb je die beperking volgens mij niet want ikk heb zelf een pabx gedraaid en kon gewoon via poort 5060 verbinden met cheapconnect en uiteraard bellen en gebeld worden.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:54
Heb zelf ook eigen spul draaien op een internet only abo maar krijg niets geregistreerd over udp 5060 andere poorten werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Axelfoley007 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:40:
Heb zelf ook eigen spul draaien op een internet only abo maar krijg niets geregistreerd over udp 5060 andere poorten werken prima.
CC heeft ook andere poorten. Poort 5060 wordt gereserveerd voor VoIP van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velotic
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-02 16:31
Voor mijn nieuwbouwwoning heb ik mijn oog laten vallen op een glasvezel + tv contract van T-mobile thuis. Dit is met mijn wensen en in mijn situatie het meest voordelig. Ik ben al tevreden klant met mijn mobiel en wil straks graag fox sports eredivisie er bij. Inderdaad de eerste 6 maanden er vaste telefonie bij voor de extra korting.

Nu hebben ze bij de oplevering van de woning bedacht dat er wel een coax kabel naar het tv punt kan worden gelegd. Klopt het dat de monteur bij installatie zelf kosteloos een UTP kabel door de (dan loze) leiding gaat trekken? De klantenservice zei van wel, maar ik zie het hier het liefst nog even bevestigd ;-)
Overigens ga ik de rest van de loze leidingen sowieso zelf bedraden (hopelijk als een echte tweaker).

Is de optie om een eigen router te gebruiken puur bedoeld om eigen hardware en 5GHz mogelijk te maken? Of zijn er ook nog andere voordelen aan verbonden (kon het zo niet terug vinden)? Anders zet ik de wifi gewoon uit en plant ik op 2 of 3 verdiepingen een AP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
Monteur doet alleen langs de plinten gratis. De rest moet je zelf doen (of monteur voor laten betalen).

Het beste is gewoon om je eigen AP's erachter te zetten. Voor de basis dingen is de Draytek prima imo. Wil je meer stabiliteit en meer functies, kun je het beste vervangen door je eigen apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velotic
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-02 16:31
Pilovali schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:44:
Monteur doet alleen langs de plinten gratis. De rest moet je zelf doen (of monteur voor laten betalen).

Het beste is gewoon om je eigen AP's erachter te zetten. Voor de basis dingen is de Draytek prima imo. Wil je meer stabiliteit en meer functies, kun je het beste vervangen door je eigen apparatuur.
Bedankt, daar was ik ergens al bang voor, kon alleen geen uurtarief of materiaalkosten of iets dergelijks vinden. Dan ga ik toch maar zelf aan de slag, kan ik ook zelf de soort kabel etc. kiezen. En indien de Draytek niet bevalt kan het altijd nog worden aangepakt.

Betekent dit dat ik een aparte UTP kabel leg waar alleen televisie over heen loopt en geen internet, of kan ik tussen setupbox en wandcontactdoos eventueel nog een switch (met IGMP snooping?) plaatsen? Zo niet dan moet ik toch maar 2 UTP kabels door de flexbuis gaan trekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Kodess schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:26:
Ja, nee. Een connector is groen, de ander is blauw.

PC, de blauwe connector, heeft een snijvlak haaks op de vezel en een open vezel reflecteert dus relatief veel licht terug de vezel in. De groene Angled Physical Contact (APC) heeft een snijvlak onder een hoek (van 8 graden) waardoor een open einde bijna geen licht terug de vezel in reflecteert. In PON-netwerken is dat nodig omdat je niet wil dat je ONU verblind raakt met reflecterend licht van nog niet aangesloten vezels.

De ene kant, die in de FTU, is dus groen, en de andere kant, die in je modem, is blauw.

Niet verwisselen, dat kan beide connectors beschadigen.
hcQd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:33:
Niet in de glasvezel kijken!
Beide 'kleuren' (1310 en 1550 nanometer) zijn 'eye-safe'. 1310nm wordt grotendeels geabsorbeerd door je hoornvlies en lens, en 1550nm bijna volledig. Met de vermogens die gebruikelijk zijn in PON is het uiterst onwaarschijnlijk dat je oogschade oploopt. Voorzichtig omgaan met de vezel is handig om een hele andere reden, en dat is dat als 'ie stukgaat je het niet zelf kunt repareren.
IGMP heb je nodig, maar niet om onnodige streams uit je multicast te snoeien, maar juist om te subscriben op de stream van het kanaal wat je op je STB gekozen hebt. Het is sparse mode-PIM, niet dense mode-PIM. Dus:

(met IGMP subscription?)

:+

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
burne schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 00:49:

Beide 'kleuren' (1310 en 1550 nanometer) zijn 'eye-safe'. 1310nm wordt grotendeels geabsorbeerd door je hoornvlies en lens, en 1550nm bijna volledig. Met de vermogens die gebruikelijk zijn in PON is het uiterst onwaarschijnlijk dat je oogschade oploopt. Voorzichtig omgaan met de vezel is handig om een hele andere reden, en dat is dat als 'ie stukgaat je het niet zelf kunt repareren.

IGMP heb je nodig, maar niet om onnodige streams uit je multicast te snoeien, maar juist om te subscriben op de stream van het kanaal wat je op je STB gekozen hebt. Het is sparse mode-PIM, niet dense mode-PIM. Dus:

(met IGMP subscription?)

:+
Wat dat gevaar betreft voor oogschade: Ja, in principe heb je gelijk maar ik zou nooit iemand vertellen dat het geen kwaad kan. Zolang je niet precies weet hoe sterk de laser aan de andere kant is moet je gewoon het zekere voor het onzekere nemen en nooit in een glasvezel kijken als je niet zeker weet dat er geen licht op staat. Het is niet voor niks dat dit aan elke glasvezelmonteur wordt geleerd.
En waar haal je dat PON vandaan? In Nederland is bijna alles in FttH PtP en niet PON.

Dan de andere opmerking:
Bij T-Mobile maakt het niet uit. Je kan namelijk geen internet en TV signaal tegelijk over een kabel krijgen zoals bij KPN of Telfort, dus hier moeten twee kabels worden aangelegd. Een switch gaat hier niks doen, met of zonder IGMP snooping.

En ja, het kan eventueel wel als je aan beide kanten van de UTP kabel een managed switch plaatst die VLans ondersteunt en je zelf middels twee Vlans de signalen scheidt etc, etc.. maar dat is een dure oplossing en vooral handig voor mensen die geen buizen hebben om kabels doorheen te trekken. In het geval van de vraagsteller betrof het een nieuwbouwwoning en kan hij nog meerdere kanten op. Dan is twee kabels trekken (eentje voor TV en eentje voor internet) het meest logische en makkelijke.

[ Voor 29% gewijzigd door Barre73 op 31-05-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:43
Offtopic: is eer een centraal glasvezel topic?

Waar zou ik anders een vraag kunnen stellen over de ontwikkelingen in mijn woonplaats (Etten-Leur) wat betreft de aanleg van glasvezel?

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Nu online
Kodess schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:26:
[...]
Ja en Ja.
Je kan die glasvezel kabel er gewoon uittrekken
Werkt als een zonnetje.
Kleurenblind :X

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9hNbnOk.png
Note: niet schrikken van de tape er zit ook dubbelzijdige tape tussen apparaat en muur. Even precaution om te zorgen dat hij niet valt terwijl de tape hecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Cardinal schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 23:29:
[...]

Werkt als een zonnetje.

[...]

Kleurenblind :X

[afbeelding]
Note: niet schrikken van de tape er zit ook dubbelzijdige tape tussen apparaat en muur. Even precaution om te zorgen dat hij niet valt terwijl de tape hecht
Goed bezig!

Tip: https://www.thingiverse.com/thing:2527757
Die heb ik ook laten printen

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap even niet hoe dat werkt. Dat ding printen wel, maar bestellen. . ;) Kan je ff een duwtje geven..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gastje01
Verwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 06:58:
[...]

Snap even niet hoe dat werkt. Dat ding printen wel, maar bestellen. . ;) Kan je ff een duwtje geven..
STL bestanden downloaden en laten printen bij iemand met een 3D printer. Heb je die zelf niet? Check https://www.3dhubs.com. Daar zitten veel particulieren (waarschijnlijk ook in jouw buurt) waar je je printjes tegen een kleine vergoeding kan laten printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Verwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 06:58:
[...]

gastje01 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:41:
[...]

STL bestanden downloaden en laten printen bij iemand met een 3D printer. Heb je die zelf niet? Check https://www.3dhubs.com. Daar zitten veel particulieren (waarschijnlijk ook in jouw buurt) waar je je printjes tegen een kleine vergoeding kan laten printen.
Wat gastje01 zegt, je zal of een website moeten vinden waar je kan laten 3dprinten, dus 3dhubs, dan vind ik het persoonlijk aan de prijs.
Of je weet iemand in je omgeving die een 3d printer heeft. Dan kan je alleen de materiaalkosten betalen (iets van 80 cent :P )

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Kodess schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:42:
Wat gastje01 zegt, je zal of een website moeten vinden waar je kan laten 3dprinten, dus 3dhubs, dan vind ik het persoonlijk aan de prijs.
Of je weet iemand in je omgeving die een 3d printer heeft. Dan kan je alleen de materiaalkosten betalen (iets van 80 cent :P )
We gaan wel een beetje offtopic zo, maar ik meende me te herinneren dat het aan de 'printer' zelf is om de prijs te bepalen, 3Dhubs roomt hier gewoon een deel (vast bedrag of percentage, geen idee) van af. Een beetje rond klikken kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gastje01 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:41:
[...]

STL bestanden downloaden en laten printen bij iemand met een 3D printer. Heb je die zelf niet?
Ik ga eens op zoek. thx

Gevonden en besteld en gebookmarked.. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2018 12:19 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingHorse
Vanmorgen is bij mij thuis de monteur langs geweest om alles aan te sluiten. Dit is zeer goed verlopen, hieronder meer uitgeschreven.

Ik was aangenaam verrast door de aardige meneer die voor me deur stond. Ik had meteen aangeven dat ik van eigen spullen ging gebruik maken. Iets wat hij nog nooit eerder had mee gemaakt, dus heb het kort even uitgelegd. Waarnaast ook de reden dat ik glasvezel afneem. Daarna is hij snel aan de gang gegaan met alles in orde te maken met het standaard T-mobile modem. Laptop aan het modem gehangen en speedtest gedaan. Alles werkte naar behoren. Hierna heb ik hem gevraagd of hij de glasvezel op mijn apparatuur kon aansluiten(Dan weet ik zeker dat de module er goed in gaat). Dit heeft hij toen netjes gedaan, en terwijl ik boven achter mijn computer zat riep hij welke lampjes er gingen branden op me media converter.
Na een restart van mijn router op zolder, had ik ook internet via mijn eigen spullen.
Hierna de administratieve zaken voor de rest in orde gemaakt en hem een fijne dag toegewenst. Al met al een hele aardige persoon.

De situatie is als volgt:
Glasvezel komt binnen in de meterkast. Hierstaat een TP-Link MC220L, dan gaat er een UTP kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer. Hierstaat een Ziggo modem, vandaar dat ik deze hier heen laat lopen watn de rest van de kabel lopen vanuit dat punt. Via een koppelstuk gaat er een internetkabel naar zolder waar mij Ubiqueti EdgeRouter X staat.

Speedtests komen op 95mbit/s uit. Dat liggen compleet in lijn met het abbo van 100/100. T-mobile heeft geen extra mbits toegevoegd zodat speedtest op de 100 uitkomen, iets wat ik van Ziggo wel gewend was(nog steeds ben :p)

Een goed begin zover dus!
En bedankt voor dit mooie topic met behulpzame mensen, dat heeft me echt geholpen met het opzetten van deze constructie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

KingHorse schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:20:

Ik was aangenaam verrast door de aardige meneer die voor me deur stond. Ik had meteen aangeven dat ik van eigen spullen ging gebruik maken. Iets wat hij nog nooit eerder had mee gemaakt, dus heb het kort even uitgelegd.

..
Zelfde ervaring zoals ik eerder ook al schreef. Mijn monteur heeft niet eens de Draytek aangesloten maar de converter meteen in orde gebracht. Idd even testen en met een stevige handdruk afscheid genomen.

Prima ervaring dus met Guidion.

Snelheid is vooralsnog wat is 'beloofd' en voorlopig strak en stabiel. Nog geen spijt van de overstap van Ziggo==>T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
Verwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:43:
[...]

Zelfde ervaring zoals ik eerder ook al schreef. Mijn monteur heeft niet eens de Draytek aangesloten maar de converter meteen in orde gebracht. Idd even testen en met een stevige handdruk afscheid genomen.

Prima ervaring dus met Guidion.

Snelheid is vooralsnog wat is 'beloofd' en voorlopig strak en stabiel. Nog geen spijt van de overstap van Ziggo==>T-mobile.
Wow, dat is zeker netjes.
I.m.v. voordelen draait Ziggo hier er vrolijk naast. Kort gezegd: Glasvezel ga ik zelf gebruiken om meer ervaring op te doen als Network and System Engineerings student. Me ouders blijven gewoon het Alles in 1 Start pakket gebruiken. Dus de Wi-Fi was al geregeld. Ik ga er nu lekker van genieten. Sommige dingen al aan het opzetten. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:13

Quad

Doof

Vanmorgen is de monteur ook geweest.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/34ns8yv.png

Helaas kon ik er zelf niet aanwezig zijn, dus ga ik vanavond weer spelen.
Omdat ik alle hardware en databekabeling nog niet binnen heb ga ik volgende week alles wel afmaken.

Wat er te zien valt;
- patchpaneel
- Ubiquiti unifi 8P switch PoE
- Planet GSD-1022S (core switch)
- Ubiquiti Cloudkey
- Ubiquiti USG

Wat u niet ziet; 2x een Ubiquiti UAP AC LR.

Maar verder nog WiP.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
Quad schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:31:
Vanmorgen is de monteur ook geweest.
[afbeelding]

Helaas kon ik er zelf niet aanwezig zijn, dus ga ik vanavond weer spelen.
Omdat ik alle hardware en databekabeling nog niet binnen heb ga ik volgende week alles wel afmaken.

Wat er te zien valt;
- patchpaneel
- Ubiquiti unifi 8P switch PoE
- Planet GSD-1022S (core switch)
- Ubiquiti Cloudkey
- Ubiquiti USG

Wat u niet ziet; 2x een Ubiquiti UAP AC LR.

Maar verder nog WiP.
Jaloers _/-\o_ :9~

Kom ik aan met dit: Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DelwVtUW0AA2oUj.jpg:small + boven een router los op bureau.
Tijdelijk de vigor router op de gasmeter gezet, want eigenlijk past de vigor router niet in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-09 15:18
Ik heb een vraag over mijn verhuizing, ik heb gebeld met T-Mobile dat ik graag per 5-7 mijn verbinding wil laten opzeggen in ons huidige huis en wil laten activeren in ons nieuwe huis. De huidige bewoners hebben ook al glasvezel, dus dit werkt allemaal al. Daarna heb ik met Guidon een afspraak online gemaakt voor aansluiting van de spullen op 6-7. Ik krijg een nieuw abonnement vanwege glasvezel en een nieuw modem. Overige spullen (2 decoders en wifi versterker) kon ik gewoon houden en mee verhuizen.

Als ik nu op My T-Mobile kijk zie ik wel dat er een nieuw contract is aangemaakt op 14-05 maar in dit contract staat nergens wanneer ik een actief signaal krijg. Ik zie ook nergens dat ik heb opgezegd per een bepaalde datum en als ik mijn overeenkomst in PDF bekijk dan staat daar de normale gewone looptijd bij...

Wel heeft T-Mobile mijn adres al gewijzigd naar het nieuwe adres, terwijl we pas 22-06 de sleutel krijgen... erg handig! Gelukkig hebben we goed contact met de bewoners, dus die melden als er iets gebeurt...

Maar hoe werkt dit normaal, krijg ik een brief, mail of opzegging en een signaal van wanneer mijn verbinding wordt omgezet? Beetje vage gang van zaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik ga switchen van kpn naar t-mobile. Ik heb een harmony elite en kon ik kiezen in de software voor service provider kpn maar t-mobile mis ik in het lijstje. Iemand die mij uit kan leggen hoe ik toch de favorieten van t-mobile krijg? Moet je dit handmatig voor alle zenders doen?
Pagina: 1 ... 24 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie