Dit is inderdaad de meest recente versie van de firmware voor de T54 die wordt uitgrerold. Zou dus de reden kunnen zijn, Wat zegt de log van de router?bluecupra schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:03:
Vanmorgen rond 07:30 werd mijn T-Mobile T54 modem gereset, na ongeveer 3/4 minuten kwam deze gelukkig weer terug (had gelijk een flashback naar het moment van uitval wat uiteindelijk bijna een week geduurd heeft 😮)
Meer die dit vanmorgen hebben opgemerkt in regio Den Haag? Geen idee of onderstaande firmware is bijgewerkt naar een nieuwere versie:
V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2
In de log zie ik om 07:27 onderstaande vermelding(en):llagendijk schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:50:
[...]
Dit is inderdaad de meest recente versie van de firmware voor de T54 die wordt uitgrerold. Zou dus de reden kunnen zijn, Wat zegt de log van de router?
Mar 8 07:27:10 user notice ZyEE
zcmdModuleCfg: ZYEE: ZYEE beZyeeConfigLoad op: -1,Install,0,2023-03-08T07:27:09,2023-03-08T07:27:09 sense,f194-a000-0833-e000,1,sense,3.4.43.177,Device.SoftwareModules.ExecutionUnit.1,Device.SoftwareModules.ExecutionUnit.2,Device.SoftwareModules.ExecutionUnit.3,Device.SoftwareModules.ExecutionUnit.4,Device.SoftwareModules.ExecutionUnit.5,Device.SoftwareModules.ExecutionUnit.6,Device.SoftwareModules.ExecutionUnit.7,Device.SoftwareModules.ExecutionUnit.8,Device.SoftwareModules.ExecutionUnit.9,Device.SoftwareModules.ExecutionUnit.10,Device.SoftwareModules.ExecutionUnit.11,Device.SoftwareModules.ExecutionUnit.12,Device.SoftwareModules.ExecutionUnit.13
Alleen wat vreemd dat T-Mobile hier niets over communiceert. Toen ik nog bij Ziggo zat kreeg ik hier een notificatie e-mail en tijdsvak voor onderhouds-/updatewerkzaamheden van
Ik wilde net deze zelfde informatie opzoeken hier.jeron schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:53:
Ik heb nu al een paar jaar internet only van TM, met mobiel abo erbij, destijds aangesloten op WBA.
als ik nu inlog, bij TM en bij internet abonnement -> internetverbinding wijzigen kijk, krijg ik een melding "Op dit moment maak je gebruik van een verouderd prijsplan. Bij het wijzigen van je internetsnelheid ga je automatisch over naar ons nieuwe prijsplan. Dat kan betekenen dat je voor dezelfde internetsnelheid een andere prijs gaat betalen." dezelde snelheid dit ik nu heb, kost als je t nu kiest, geen 38,77 maar 40 euro, met combi korting.
iets lager, kan ik kiezen, om op "een ander netwerk" te gaan, hier kost 100mb 35 euro p/m.
kan iemand mij vertellen, wat krijg ik dan voor een verbinding, en is dit een goed netwerk? heb hier zoveel ellende zien langskomen van TM, en tot nu toe.. heb ik zelf een goede ervaring tot nu toe dan.
gr jeron
Mijn idee is: het is nu WBA via (voormalig) Reggefiber en T-Mobile kan nu wel zelf apparatuur in de POP plaatsen en zo'n abonnement goedkoper aanbieden.
Ik heb zelf nog een DrayTek van destijds Vodafone. Werkt dat met beide technieken? Als ik het goed begrijp zou dat dan vervangen worden door een mediaconverter en hedendaags modem?
Het verbaast me overigens dat ik als overstapoptie ook 50mbit voor €32,50 te zien krijg. Ik dacht dat ze die snelheid niet meer boden. Dat is nu iets goedkoper dan mijn huidige 50mbit.
Ik zat vooral voor de toekomst te kijken voor een eventueel snellere verbinding tegen ODF-prijzen, maar vraag me af of dat het risico waard is. De verbinding doet het nu namelijk vrijwel altijd. Of is AON versus GPON overtrokken?
Overstap Aon gpon gemaakt. Na wat aansluitperikelen heb ik al ruim een jaar nul downtime.erwn schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:41:
[...]
Ik wilde net deze zelfde informatie opzoeken hier.
Mijn idee is: het is nu WBA via (voormalig) Reggefiber en T-Mobile kan nu wel zelf apparatuur in de POP plaatsen en zo'n abonnement goedkoper aanbieden.
Ik heb zelf nog een DrayTek van destijds Vodafone. Werkt dat met beide technieken? Als ik het goed begrijp zou dat dan vervangen worden door een mediaconverter en hedendaags modem?
Het verbaast me overigens dat ik als overstapoptie ook 50mbit voor €32,50 te zien krijg. Ik dacht dat ze die snelheid niet meer boden. Dat is nu iets goedkoper dan mijn huidige 50mbit.
Ik zat vooral voor de toekomst te kijken voor een eventueel snellere verbinding tegen ODF-prijzen, maar vraag me af of dat het risico waard is. De verbinding doet het nu namelijk vrijwel altijd. Of is AON versus GPON overtrokken?
Kun je wel weer terug naar AON als weer naar KPN gaat? OF is het nu voor altijd GPON?knakworst schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:47:
[...]
Overstap Aon gpon gemaakt. Na wat aansluitperikelen heb ik al ruim een jaar nul downtime.
als Glasoperator(t-mobile) gpon appratuur in de pop heeft hangen en je vraagt een abboment aan bij ze of wijzing dan ga je na hen appratuur met Gpon,pennywiser schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:16:
[...]
Kun je wel weer terug naar AON als weer naar KPN gaat? OF is het nu voor altijd GPON?
zou je weg gaan en weer richting kpn/budget/youphone enz. die via kpn WBA leveren dan wordt de verbinding tot op heden weer AON
Ja precies, ik weet dat alle providers ooit over gaan. Vind het niet echt grappig wat ik daarover lees, oa. dat zonder encryptie jouw dataverkeer is uit te lezen door buren op dezelfde fiber streng. Dan is het dus nog steeds wel mogelijk te monitoren welke mate van dataverkeer jij er op na houdt.jopoh schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:46:
[...]
als Glasoperator(t-mobile) gpon appratuur in de pop heeft hangen en je vraagt een abboment aan bij ze of wijzing dan ga je na hen appratuur met Gpon,
zou je weg gaan en weer richting kpn/budget/youphone enz. die via kpn WBA leveren dan wordt de verbinding tot op heden weer AON
Het verschil Ziggo/T-mobile is dan ook budget met bijpassende service tot "premium" met bijpassende service...bluecupra schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:34:
[...]
Alleen wat vreemd dat T-Mobile hier niets over communiceert. Toen ik nog bij Ziggo zat kreeg ik hier een notificatie e-mail en tijdsvak voor onderhouds-/updatewerkzaamheden van
Hoe kom je erbij dat GPON zonder encryptie is de signalen op de lijn zet?pennywiser schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:49:
[...]
Ja precies, ik weet dat alle providers ooit over gaan. Vind het niet echt grappig wat ik daarover lees, oa. dat zonder encryptie jouw dataverkeer is uit te lezen door buren op dezelfde fiber streng. Dan is het dus nog steeds wel mogelijk te monitoren welke mate van dataverkeer jij er op na houdt.
Ziggo heeft bij mij ook vaak genoeg updates gepushed zonder dit te melden. En tmobile kondigt bij mij onderhoud ed gewoon aan. Dat heeft niets te maken met premium. Zo premium vind ik ziggo niet, enige premium daar is de prijs. De administratie is daar al jaren een puinhoop.Bongoarnhem schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:35:
[...]
Het verschil Ziggo/T-mobile is dan ook budget met bijpassende service tot "premium" met bijpassende service...
Nee, dat gebeurt met ecryptie, maar het feit dat encryptie kennelijk nodig is baart mij zorgen. Nog steeds kunnen derden dan vrij eenvoudig wiresharken hoeveel encrypted payload jij over je lijn hebt gaan.djiwie schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:31:
[...]
Hoe kom je erbij dat GPON zonder encryptie is de signalen op de lijn zet?
Dat lijkt mij niet.. maar goed, het staat je vrij om net zo lang te googlen tot je hebt uitgevonden of dat zo is.pennywiser schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:23:
[...]
Nee, dat gebeurt met encryptie, maar het feit dat encryptie kennelijk nodig is baart mij zorgen. Nog steeds kunnen derden dan vrij eenvoudig wiresharken hoeveel encrypted payload jij over je lijn hebt gaan.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Oh, het lijkt jou niet?Barre73 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:53:
[...]
Dat lijkt mij niet.. maar goed, het staat je vrij om net zo lang te googlen tot je hebt uitgevonden of dat zo is.
Heb je concreet bewijs dat dit mogelijk is?
Het feit dat jouw PON verkeer encrypted dient te zijn.
Dat is bedoeld om jouw ONT alleen jouw signalen te laten oppakken en niet die van de anderen. Dat wil nog niet zeggen dat jouw ONT of een andere apparaat in staat zou zijn om de bandbreedte of de hoeveelheid data van een andere individuele verbinding te meten.pennywiser schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:57:
[...]
Het feit dat jouw PON verkeer encrypted dient te zijn.
In theorie zou je misschien de totale hoeveelheid data van alle aansluitingen op die fiber kunnen zien maar meer ook niet. Lijkt mij.... :-)
True. Alleen mij geeft het niet direct een heel fijn gevoel. We gaan er maar vanuit dat het technisch allemaal goed geregeld is. Dan nog ben ik niet blij met een onnodige extra encryptie laag.Barre73 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:01:
[...]
Dat is bedoeld om jouw ONT alleen jouw signalen te laten oppakken en niet die van de anderen. Dat wil nog niet zeggen dat jouw ONT of een andere apparaat in staat zou zijn om de bandbreedte of de hoeveelheid data van een andere individuele verbinding te meten.
In theorie zou je misschien de totale hoeveelheid data van alle aansluitingen op die fiber kunnen zien maar meer ook niet. Lijkt mij.... :-)
https://community.freedom...ues-met-gpon-fiber/3229/6
GPON 4x16 modems in een segment. Hoe denk jij dat Ziggo die 500 modems in hetzelfde coax segment laat babbelen met elkaar?pennywiser schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:23:
[...]
Nee, dat gebeurt met ecryptie, maar het feit dat encryptie kennelijk nodig is baart mij zorgen. Nog steeds kunnen derden dan vrij eenvoudig wiresharken hoeveel encrypted payload jij over je lijn hebt gaan.
Het is oude wijn in nieuwe zakken, wat is precies jouw punt?
Dan hebben miljoenen klanten volgens jouw dus nu een risico? Het hele coax DOCSIS netwerk van Ziggo werkt op deze manier. Heb jij apparatuur om dat echt van je buren te analyseren en wat moet je met die informatie? Het is handiger om je voordeur open te doen en te kijken of ze thuis zijn dan zulke ingewikkelde dingen te doen om hier achter te komen.pennywiser schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:23:
[...]
Nee, dat gebeurt met ecryptie, maar het feit dat encryptie kennelijk nodig is baart mij zorgen. Nog steeds kunnen derden dan vrij eenvoudig wiresharken hoeveel encrypted payload jij over je lijn hebt gaan.
@stormfly @jongetje Klopt, Docsis steekt hetzelfde in elkaar, dat vind ik dus ook het jammere eraan, dat glasvezel vanaf heden dezelfde richting op gaat. Ik had altijd het idee dat het met glas altijd AON/dedicated fibers waren naar je huis, dat had mijn voorkeur gehad, en voorlopig heb ik een AON aansluiting ook nog (komende jaar even niet dan met TM), maar helaas gaat elke glasprovider over naar PON. Zo aan jullie te horen zit het qua security wel goed, maar mijn voorkeur heeft het gewoonweg niet. Het is niet anders, maar ben nu eigenlijk ook wel benieuwd hoe TM gaat bevallen.
@pennywiser In het ODF netwerk heb je nog steeds een dedicated vezel naar de POP. Alleen kiest T-Mobile hier om GPON te gebruiken. Verder maakt het ook niet zoveel meer uit vanaf dat punt. Bij eventuele capaciteitsissues kunnen ze makkelijker omprikken naar een rustigere GPON switch. Bij de oudere KPN locaties kom je ook op een switch uit en moet je de capaciteit delen van de POP.
Bij de nieuwe KPN uitrol is capaciteitsmanagement wat lastiger want die zet de XGPON apparatuur in de straatkast.
Bij de nieuwe KPN uitrol is capaciteitsmanagement wat lastiger want die zet de XGPON apparatuur in de straatkast.
Thanks voor de infojongetje schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:07:
@pennywiser In het ODF netwerk heb je nog steeds een dedicated vezel naar de POP. Alleen kiest T-Mobile hier om GPON te gebruiken. Verder maakt het ook niet zoveel meer uit vanaf dat punt. Bij eventuele capaciteitsissues kunnen ze makkelijker omprikken naar een rustigere GPON switch. Bij de oudere KPN locaties kom je ook op een switch uit en moet je de capaciteit delen van de POP.
Wees wel correct, KPN heeft in point to multipoint netwerk, geen appratuur hangen in de OAP, de appratuur hangt gewoon in een pop of betreffende telefooncentrale waar de OAP mee verbonden zijn.jongetje schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:07:
in de OAP hangen alleen de passieve splitters. Dat kan ook weer zo bijgeplaatst worden of splitten in kleine groepen dat is geen enkel probleem.
Het nadeel is natuurlijk wel dat andere providers bij KPN via het XGPON netwerk internet krijgen en geen eigen apparatuur kunnen plaatsen op deze manier.jopoh schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:13:
[...]
Wees wel correct, KPN heeft in point to multipoint netwerk, geen appratuur hangen in de OAP, de appratuur hangt gewoon in een pop of betreffende telefooncentrale waar de OAP mee verbonden zijn.
in de OAP hangen alleen de passieve splitters. Dat kan ook weer zo bijgeplaatst worden of splitten in kleine groepen dat is geen enkel probleem.
Tip van de dag, als de monteur komt, moet de modem er wel zijn, hahaha. Modem komt om 14 uur en monteur was er al om 9 uur. Gelukkig komt de monteur vanmiddag terug.
Gelukkig is bij mij alles al binnen en monteur komt pas over 2 wekenWackmack schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:17:
Tip van de dag, als de monteur komt, moet de modem er wel zijn, hahaha. Modem komt om 14 uur en monteur was er al om 9 uur. Gelukkig komt de monteur vanmiddag terug.
Bij mij pas over een maand, en heb ook de doos al binnen.qwasd schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:22:
[...]
Gelukkig is bij mij alles al binnen en monteur komt pas over 2 weken
In elk netwerk waar je T-Mobile kan afnemen voor de lage prijs (ik meen 45 euro voor 1 Gbit) heeft T-Mobile eigen apparatuur. Dat kan een KPN Netwerk/Reggefiber netwerk zijn. Of Open Dutch Fiber of Primevest waarmee ze samen aanleggen.pennywiser schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:00:
@stormfly @jongetje Klopt, Docsis steekt hetzelfde in elkaar, dat vind ik dus ook het jammere eraan, dat glasvezel vanaf heden dezelfde richting op gaat. Ik had altijd het idee dat het met glas altijd AON/dedicated fibers waren naar je huis, dat had mijn voorkeur gehad, en voorlopig heb ik een AON aansluiting ook nog (komende jaar even niet dan met TM), maar helaas gaat elke glasprovider over naar PON. Zo aan jullie te horen zit het qua security wel goed, maar mijn voorkeur heeft het gewoonweg niet. Het is niet anders, maar ben nu eigenlijk ook wel benieuwd hoe TM gaat bevallen.
Maar in elk van die gevallen is je lijn naar de PoP volledig van jezelf. Point to point genoemd.
De actieve apparatuur bepaalt of het PN is of AON. PON-splitters hangen daarbij in de PoP en zoals bij elke glasvezelverbinding deel je de voeding dus met anderen. Dat is bij AON ook zo uiteraard. Daar zitten 2000 aansluitingen op een 2x10 Gbit verbinding richting het hogere netwerk.
Bij nieuwere KPN Netwerk netwerken is Point to Multipoint aangelegd. Apparatuur in 1 PoP met daarbij een splitter. Dan gaat er een voedende kabel (48 vezels) naar de wijk toe waar een straatkast staat die met splitters het signaal nogmaals verdeelt naar maximaal 720 woningen. Dat is het PON concept zoals je dat op Internet terug vindt met een gedeelde kabel (vanaf straatkast naar PoP). Omdat jij nu al een AON aansluiting hebt zal dat nooit bij jou aangelegd worden op die manier. Je gaat niet de straten nogmaals openhalen om dat anders aan te leggen. Dus in die netwerken wordt het net zo gedaan als ik hierboven als eerste omschreef. Alle splitters in de PoP en jouw glasvezel van PoP naar woning is exclusief van jou.
Dat zal KPN in de komende jaren ook gaan ombouwen dus AON aansluitingen worden dan PON aansluitingen. Maar altijd nog met die eigen vezel naar de PoP.
Thanks, ik vroeg me al af waar de fibers afgetakt worden voor native pon, is in zo'n oap straatkast dus welke Ziggo ook heeft staan voor coax.Barre73 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:48:
[...]
In elk netwerk waar je T-Mobile kan afnemen voor de lage prijs (ik meen 45 euro voor 1 Gbit) heeft T-Mobile eigen apparatuur. Dat kan een KPN Netwerk/Reggefiber netwerk zijn. Of Open Dutch Fiber of Primevest waarmee ze samen aanleggen.
Maar in elk van die gevallen is je lijn naar de PoP volledig van jezelf. Point to point genoemd.
De actieve apparatuur bepaalt of het PN is of AON. PON-splitters hangen daarbij in de PoP en zoals bij elke glasvezelverbinding deel je de voeding dus met anderen. Dat is bij AON ook zo uiteraard. Daar zitten 2000 aansluitingen op een 2x10 Gbit verbinding richting het hogere netwerk.
Bij nieuwere KPN Netwerk netwerken is Point to Multipoint aangelegd. Apparatuur in 1 PoP met daarbij een splitter. Dan gaat er een voedende kabel (48 vezels) naar de wijk toe waar een straatkast staat die met splitters het signaal nogmaals verdeelt naar maximaal 720 woningen. Dat is het PON concept zoals je dat op Internet terug vindt met een gedeelde kabel (vanaf straatkast naar PoP). Omdat jij nu al een AON aansluiting hebt zal dat nooit bij jou aangelegd worden op die manier. Je gaat niet de straten nogmaals openhalen om dat anders aan te leggen. Dus in die netwerken wordt het net zo gedaan als ik hierboven als eerste omschreef. Alle splitters in de PoP en jouw glasvezel van PoP naar woning is exclusief van jou.
Dat zal KPN in de komende jaren ook gaan ombouwen dus AON aansluitingen worden dan PON aansluitingen. Maar altijd nog met die eigen vezel naar de PoP.
Als je met Native PON een point to multipoint netwerk bedoelt: Dan inderdaad. Vergelijkbaar met een Ziggo versterker.pennywiser schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:53:
[...]
Thanks, ik vroeg me al af waar de fibers afgetakt worden voor native pon, is in zo'n oap straatkast dus welke Ziggo ook heeft staan voor coax.
In het KPN Netwerk topic hier op Tweakers vind je er meer informatie over.
Zijn er hier gebruikers die ervaring hebben met de Open Dutch Fiber glasvezelaanleg door de Duitse aannemer mih GmbH? Ik las toevallig vorige week in de krant dat niet al te ver hiervandaan enorm veel klachten waren over deze aannemer (in die gemeente werken ze echter voor Delta). Stoepen schots en scheef, etc. Diezelfde aannemer komt hier dus ODF aanleggen en aangezien ik een T-Mobile Thuis abonnement besteld heb, in mijn geval tot aan de meterkast. Het stemt me nog niet heel erg hoopvol...een naam als Volker Wessels, BAM Telecom of Circet gaf me iets meer vertrouwen.
12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Home ⛽
Heel terecht is dat vertrouwen niet hoor, ze werken vrijwel allemaal met onderaannemers, en het gemiddelde niveau is hoe dan ook vrij laag. Kruisingen, slechte lassen en techniekers die geen Nederlands spreken komen bij allemaal voor.rogervdh schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:02:
Zijn er hier gebruikers die ervaring hebben met de Open Dutch Fiber glasvezelaanleg door de Duitse aannemer mih GmhH? Ik las toevallig vorige week in de krant dat niet al te ver hiervandaan enorm veel klachten waren over deze aannemer (in die gemeente werken ze echter voor Delta). Stoepen schots en scheef, etc. Diezelfde aannemer komt hier dus ODF aanleggen en aangezien ik een T-Mobile Thuis abonnement besteld heb, in mijn geval tot aan de meterkast. Het stemt me nog niet heel erg hoopvol...een naam als Volker Wessels, BAM Telecom of Circet gaf me iets meer vertrouwen.
Share and Enjoy!
Ik weet niet wie hier de glasvezel is aan het leggen in de wijk, maar sinds ze begonnen zijn hebben we al 2x stroomuitval gehad en 1x ziggo storing omdat ze bij het graven allemaal kabels hebben geraaktrogervdh schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:02:
Zijn er hier gebruikers die ervaring hebben met de Open Dutch Fiber glasvezelaanleg door de Duitse aannemer mih GmbH? Ik las toevallig vorige week in de krant dat niet al te ver hiervandaan enorm veel klachten waren over deze aannemer (in die gemeente werken ze echter voor Delta). Stoepen schots en scheef, etc. Diezelfde aannemer komt hier dus ODF aanleggen en aangezien ik een T-Mobile Thuis abonnement besteld heb, in mijn geval tot aan de meterkast. Het stemt me nog niet heel erg hoopvol...een naam als Volker Wessels, BAM Telecom of Circet gaf me iets meer vertrouwen.

Dat is wel heel extreem.ricjuh schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:50:
[...]
Ik weet niet wie hier de glasvezel is aan het leggen in de wijk, maar sinds ze begonnen zijn hebben we al 2x stroomuitval gehad en 1x ziggo storing omdat ze bij het graven allemaal kabels hebben geraakt
Voor allebei geldt dat ODF en zeker de gemeente absoluut niet blij is als een aannemer er een rommeltje van maakt en zou dit dan zeker melden bij de gemeente en ODF.rogervdh schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:02:
Werkt weer, lag blijkbaar aan de verkeerde usb kabel naar de laptop, heel bijzonder.
UTP kabel is rechtstreeks als test op de router en haal maar 300mbit op mijn computer, is dat verklaarbaar? Op de Playstation 5 haal ik via die test 700mbit.
UTP kabel is rechtstreeks als test op de router en haal maar 300mbit op mijn computer, is dat verklaarbaar? Op de Playstation 5 haal ik via die test 700mbit.
[ Voor 183% gewijzigd door Wackmack op 10-03-2023 12:47 ]
Ja, virusscanners, achtergrond services, netwerkkaart driver .......... deze lijst kan nog veel langerWackmack schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:53:
Werkt weer, lag blijkbaar aan de verkeerde usb kabel naar de laptop, heel bijzonder.
Heb begrepen dat de stoepen later door de gemeente weer netjes gemaakt worden. Hier in Assen legt men de tegels zelfs express op de kop zodat degene die het netjes komt maken weet waar hij moet zijn.rogervdh schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:02:
Beetje apart dat de gemeente daarvoor moet opdraaien (en gemeenschapsgeld daarheen vloeit). Commerciële partijen leggen het aan en lijkt me niet onredelijk om te verwachten dat men het in dezelfde staat hersteld. Het was in ieder geval hier niet de intentie dat de gemeente het zou herstellen: Stortvloed klachten over slechte stoepen na aanleg kabels: Beekdaelen stelt aannemer ultimatum.pjlgt schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:15:
[...]
Heb begrepen dat de stoepen later door de gemeente weer netjes gemaakt worden. Hier in Assen legt men de tegels zelfs express op de kop zodat degene die het netjes komt maken weet waar hij moet zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door rogervdh op 10-03-2023 14:55 ]
12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Home ⛽
In Assen is dat zeker niet de gemeente die ervoor opdraait met gemeenschapsgeld... De aanleggende partij (Open Dutch Fiber in dit geval) betaalt vele euro's per meter extra aan de gemeente. Die dat geld weer gebruikt om een eigen bestratingsbedrijf alles te laten terug leggen zoals zij het willen.rogervdh schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:51:
[...]
Beetje apart dat de gemeente daarvoor moet opdraaien (en gemeenschapsgeld daarheen vloeit). Commerciële partijen leggen het aan en lijkt me niet onredelijk om te verwachten dat men het in dezelfde start hersteld. Het was in ieder geval hier niet de intentie dat de gemeente het zou herstellen: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20230303_95310124.
Een hele dure aanleg voor Open Dutch Fiber dus...en zeer ongebruikelijk.
Normaal is dat de glasvezelaannemer herstraat en per gebiedje oplevert aan de gemeente. Restpunten moeten worden opgelost en pas als de gemeente aftekent op goedkeuring voor dat betreffende gebiedje, dan gaat er nog een garantieperiode van 1 jaar lopen. In dat ene jaar is de aanleggende partij verantwoordelijk voor verzakkingen en andere zaken die optreden (tenzij een andere netbeheerder daar moet graven uiteraard)
Niet normaal maar eindelijk gevonden! Het zat in het OSD menu van mijn monitor. Die stond op USB 3.0 en net aangepast naar USB 3.0yalerta schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:57:
[...]
Ja, virusscanners, achtergrond services, netwerkkaart driver .......... deze lijst kan nog veel langer
900 Mbit
De gemeente draait daar zover ik weet niet voor op. Als een weg open moet wordt daarvoor een bedrag betaald aan de gemeente voor herbestrating. Dat is ook de reden dat het op zijn kop wordt teruggelegd, om er zeker van te zijn dan de gemeente wel moet herbestraten en niet een toeslag opstrijkt zonder daar iets voor hoeven te doen.rogervdh schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:51:
[...]
Beetje apart dat de gemeente daarvoor moet opdraaien (en gemeenschapsgeld daarheen vloeit). Commerciële partijen leggen het aan en lijkt me niet onredelijk om te verwachten dat men het in dezelfde staat hersteld. Het was in ieder geval hier niet de intentie dat de gemeente het zou herstellen: Stortvloed klachten over slechte stoepen na aanleg kabels: Beekdaelen stelt aannemer ultimatum.
Althans, dat zag ik ooit in een item op tv over de gemeente Amsterdam.
Niet helemaal. Het bedrag waar je op doelt zijn degeneratie kosten. De grondroerder betaalt de gemeente voor het feit dat de bestrating sneller slijt en vervangen moet worden (omdat deze los is geweest). Dit kent vrijwel elke gemeente.darkdesign schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 18:16:
[...]
De gemeente draait daar zover ik weet niet voor op. Als een weg open moet wordt daarvoor een bedrag betaald aan de gemeente voor herbestrating. Dat is ook de reden dat het op zijn kop wordt teruggelegd, om er zeker van te zijn dan de gemeente wel moet herbestraten en niet een toeslag opstrijkt zonder daar iets voor hoeven te doen.![]()
Althans, dat zag ik ooit in een item op tv over de gemeente Amsterdam.
Er zijn echter een paar gemeentes in NL die daarbij eisen dat zij zelf herbestraten. En dat mogen ze dan ook nog aan kosten berekenen aan de grondroerder. Amsterdam was er daar ook eentje van maar die begint langzaam te draaien.
Het op de kop leggen in Assen is een eis van de gemeente zelf om duidelijk te hebben waar er opnieuw gestraat moet worden.
Goedeavond, ik krijg klachten van de vrouw en kids dat het internet traag is. Ik heb t-mobile glasvezel en dat draait sinds een jaar eigenlijk vlekkeloos. Vandaag via speedtest maar 10mbit down ipv de 1000mbit die ik zou moeten hebben. Er is wel een Unifi update geweest vanacht maar ik weet niet of dat ermee te maken kan hebben. De mediaconverter zit rechtstreeks op mijn UniFi security gateway.
Sorry maar aan zo'n antwoord heb ik werkelijk waar niks, kreeg ik net van de helpdesk ook al. Het heeft altijd gewerkt (en snel)jongetje schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:10:
@xces Probeer het eerst eens met de tmobile spullen.
Ik vind het juist wel een goede suggestie. Je geeft zelf aan dat je op je eigen hardware een update hebt gehad, dus het zou zo maar kunnen dat dat te relateren is aan je snelheidsprobleem.xces schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:20:
[...]
Sorry maar aan zo'n antwoord heb ik werkelijk waar niks, kreeg ik net van de helpdesk ook al. Het heeft altijd gewerkt (en snel)
Dan kun je toch uitsluiten of het aan je unifi update / apparatuur ligt?xces schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:20:
[...]
Sorry maar aan zo'n antwoord heb ik werkelijk waar niks, kreeg ik net van de helpdesk ook al. Het heeft altijd gewerkt (en snel)
Jij niet, maar T-Mobile kan dan wel zien of er een verstoring is, doordat ze op de door hun geleverde hardware een remote admin interface hebben, waardoor ze breder kunnen zien wat er op jouw verbinding gebeurd.xces schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:20:
[...]
Als de verbinding met de T-Mobile apparatuur ook aanwezig kun je redelijk goed uitsluiten dat het aan de Unifi ligt. Wellicht toch verstandig om dat even te doen, ook al vind je dat vervelend.
Problemen oplossen is vooral zaken uitsluiten en dat doe je een beetje door met andere apparatuur te kijken of het probleem dan ook bestaat.
Zelf geef je ook weinig informatie. Wat heb je zelf al gedaan om uit te sluiten dat het niet UniFi is die de boel verstoord?xces schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:00:
Goedeavond, ik krijg klachten van de vrouw en kids dat het internet traag is. Ik heb t-mobile glasvezel en dat draait sinds een jaar eigenlijk vlekkeloos. Vandaag via speedtest maar 10mbit down ipv de 1000mbit die ik zou moeten hebben. Er is wel een Unifi update geweest vanacht maar ik weet niet of dat ermee te maken kan hebben. De mediaconverter zit rechtstreeks op mijn UniFi security gateway.
Ik gebruik zelf ook alleen maar UniFi spullen, maar de Zyxel staat in de meterkast, mocht ik die nodig hebben om te testen als er iets aan de hand is. Even omprikken, opstarten en klaar.
Waiting on the world to change
Ik zit er aan te denken, nu Ziggo buitensporige tariefverhoging gaat doorvoeren, over te stappen naar T-Mobile Thuis.
Ik zou komen op 8 maanden 25 euro en 4 maanden 30 euro. Daarnaast wilde ik NLZiet, maar T-Mobile biedt 8 maanden gratis TV en daarna 12,50. Gemiddeld 32 euro per maand en bij Ziggo 60 euro per maand (zonder eventuele kortingen).
Ik vraag me af hoe stabiel het internet inmiddels van ze is, of tv kijken via die app prettig is en of je net als bij Ziggo programma’s terug kunt kijken/later kunt instarten zonder het Opnemen Pakket.
Ik zou komen op 8 maanden 25 euro en 4 maanden 30 euro. Daarnaast wilde ik NLZiet, maar T-Mobile biedt 8 maanden gratis TV en daarna 12,50. Gemiddeld 32 euro per maand en bij Ziggo 60 euro per maand (zonder eventuele kortingen).
Ik vraag me af hoe stabiel het internet inmiddels van ze is, of tv kijken via die app prettig is en of je net als bij Ziggo programma’s terug kunt kijken/later kunt instarten zonder het Opnemen Pakket.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
@THE_BASE Ik ben tevreden over het tv pakket en vind de app zelfs fijner werken dan de decoder. Je kunt, net als bij Ziggo, uitzendingen x dagen lang terug kijken. En bij npo dan ook vooruit spoelen.
Ben na 10 jaar Ziggo overgestapt en was eerst ook wat huiverig. Nu een maand in gebruik en bevalt eigenlijk super goed. Internet is stabiel (werk 4 dagen per week thuis en in de avond gamen;) en snelheid en ping zijn by far beter dan Ziggo. Maak zelf gebruik van de T-Mobile App via een LG oled tv. Alles met 1 afstandsbediening en je kan inderdaad terugkijken, pauzeren etc. en dus geen gekloot met fysieke kastjes. En dan reken in de prijs nog niet eens mee. Mocht het me onverhoopt niet bevallen ga ik ook elk jaar Provider hoppen voor een goede actieprijs!THE_BASE schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 07:38:
Ik zit er aan te denken, nu Ziggo buitensporige tariefverhoging gaat doorvoeren, over te stappen naar T-Mobile Thuis.
Ben dit topic met interesse aan het volgen sinds de aankondiging van ODF dat men bij ons ook glasvezel gaat aanleggen. De VvE heeft inmiddels al ingestemd en men is aan de overkant van de straat inmiddels begonnen met het plaatsen van bekabeling. Zal een kwestie van tijd zijn tot ons complex ook gedaan zal gaan worden (is een complex van 200+ woningen).
Wat ik me af en toe wel afvraag is hoe een dergelijke aansluiting er bij ons in het complex uit zal gaan zien. Ik heb inmiddels de nodige foto's gezien hoe dit in de meeste woningen bijv. in de meterkast wordt afgemonteerd, maar ik heb begrepen dat men bij ons via de stijgleidingen aan de buitenkant komt en daarmee de aansluiting in de woonkamer komt (is verder overigens geen probleem zo zit de Coax er bijv. ook).
Wel vraag ik me af of zo'n aansluiting dan nog een beetje aan te zien is of dat ik me zorgen maak om niks. De NTU's die ik tot op heden gezien heb op foto's lijken me toch wel aan de forse kant? Iemand hier die een dergelijke aansluiting in de woonkamer heeft en er een foto van wil (durft?
) te maken?
Wat ik me af en toe wel afvraag is hoe een dergelijke aansluiting er bij ons in het complex uit zal gaan zien. Ik heb inmiddels de nodige foto's gezien hoe dit in de meeste woningen bijv. in de meterkast wordt afgemonteerd, maar ik heb begrepen dat men bij ons via de stijgleidingen aan de buitenkant komt en daarmee de aansluiting in de woonkamer komt (is verder overigens geen probleem zo zit de Coax er bijv. ook).
Wel vraag ik me af of zo'n aansluiting dan nog een beetje aan te zien is of dat ik me zorgen maak om niks. De NTU's die ik tot op heden gezien heb op foto's lijken me toch wel aan de forse kant? Iemand hier die een dergelijke aansluiting in de woonkamer heeft en er een foto van wil (durft?
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Terwijl je wacht op iemand die die foto kan maken, hierbij een foto van een meterkast met de FTU.Clueless schreef op zondag 12 maart 2023 @ 00:59:
Ben dit topic met interesse aan het volgen sinds de aankondiging van ODF dat men bij ons ook glasvezel gaat aanleggen. De VvE heeft inmiddels al ingestemd en men is aan de overkant van de straat inmiddels begonnen met het plaatsen van bekabeling. Zal een kwestie van tijd zijn tot ons complex ook gedaan zal gaan worden (is een complex van 200+ woningen).
Wel vraag ik me af of zo'n aansluiting dan nog een beetje aan te zien is of dat ik me zorgen maak om niks. De NTU's die ik tot op heden gezien heb op foto's lijken me toch wel aan de forse kant? Iemand hier die een dergelijke aansluiting in de woonkamer heeft en er een foto van wil (durft?) te maken?
De FTU is circa 11 x 8 cm.
De NTU is die kleine Huawei daaronder en die zit dus met een glasvezelkabeltje verbonden aan de FTU. Dus die kan je ook ergens anders (laten) plaatsen, meer uit het zicht.
Tip: probeer te zorgen dat ze de FTU zo laag mogelijk bij de grond plaatsen (binnen de toegestane eisen qua bochten kabel etc..) en die glasvezelkabel met een witte krimpkous afwerken. Dan is het een wit kastje met een witte kabel, stukje boven de grond.
:strip_exif()/f/image/nkJsBvINzrgLIRyXGnSBRAZx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 12-03-2023 15:28 ]
@Barre73 Ah ja dan haal ik de NTU en de FTU op het moment even door elkaar; deze foto had ik inderdaad wel al terug gevonden. Het lijkt mij inderdaad dat de FTU in dit geval het grootste onderdeel is. Voor in een meterkast is het aanzicht hiervan niet zo'n ramp maar de opzichtige bedrukking zouden ze van mij zeker weg kunnen laten (of een heel stuk kleiner mogen maken).
Hij zou bij mij niet direct 100% in het zicht hangen, maar als hij een beetje zou opgaan in het verloop van een verder witte muur dan zou dat toch wel behoorlijk fijn zijn. Gezien de Fortinet-apparatuur die ik heb staan zou de NTU in mijn geval mogelijk niet eens nodig zijn maar ik ben wel gewoon benieuwd hoe het er "in het wild" inderdaad in een woonkamer uit zou zien.
Hij zou bij mij niet direct 100% in het zicht hangen, maar als hij een beetje zou opgaan in het verloop van een verder witte muur dan zou dat toch wel behoorlijk fijn zijn. Gezien de Fortinet-apparatuur die ik heb staan zou de NTU in mijn geval mogelijk niet eens nodig zijn maar ik ben wel gewoon benieuwd hoe het er "in het wild" inderdaad in een woonkamer uit zou zien.
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Als je Fortinet GPON kan spreken, dan heb je die Huawei NTU niet nodig nee. (Tmobile als provider in dit geval).Clueless schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:15:
@Barre73 Ah ja dan haal ik de NTU en de FTU op het moment even door elkaar; deze foto had ik inderdaad wel al terug gevonden. Het lijkt mij inderdaad dat de FTU in dit geval het grootste onderdeel is. Voor in een meterkast is het aanzicht hiervan niet zo'n ramp maar de opzichtige bedrukking zouden ze van mij zeker weg kunnen laten (of een heel stuk kleiner mogen maken).
Men ziet nog wel eens over het hoofd dat ze GPON hebben en dus met een beetje pech de hele wijk platleggen door een Alien device eraan te hangen
Een FTU kent geen actieve componenten dus als je na installatie deze met dezelfde muurverf schildert, helpt dat toch weer tegen die opzichtige bedrukking.Clueless schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:15:
Ok ik moet mijn excuses maken @pinda powerrr , ik zit alleen net zoals jullie in de IT en uiteraard kreeg ik de standaard 'did you try turning it off and on again' vragen; ik word daar soms zo moe van..
Het euvel zat hem uiteindelijk toch (deels) in de update; Speedtest op LAN deed netjes 970mbit dus het probleem moest ergens bij mijn WiFi / APs liggen. Mijn APs (ik heb er 3 hangen) gingen natuurlijk in willekeurige volgorde weer aan waardoor de ipads van de kinderen en de Chromecast op het AP van de zolder zaten ipv het AP wat recht boven hun hoofd hangt. Door een 'force AP' setting uit te voeren bij bijv. de apparaten waarbij ik weet dat ze toch op dezelfde verdieping blijven is het opgelost.
Het euvel zat hem uiteindelijk toch (deels) in de update; Speedtest op LAN deed netjes 970mbit dus het probleem moest ergens bij mijn WiFi / APs liggen. Mijn APs (ik heb er 3 hangen) gingen natuurlijk in willekeurige volgorde weer aan waardoor de ipads van de kinderen en de Chromecast op het AP van de zolder zaten ipv het AP wat recht boven hun hoofd hangt. Door een 'force AP' setting uit te voeren bij bijv. de apparaten waarbij ik weet dat ze toch op dezelfde verdieping blijven is het opgelost.
[ Voor 8% gewijzigd door xces op 13-03-2023 12:20 ]
Hallo allen,
Fijn om te lezen dat meer mensen overstappen van Ziggo naar Tmobile.
Dit ben ik ook van plan en ben al veel wijzer geworden door de laatste pagina's te lezen.
Ik heb via KPN glas in de meterkast gekregen.
Heb nu al 13 jaar Ziggo en eigenlijk geen klachten. Echter alle prijsverhogingen en extreme kortingen bij nieuwe klanten ben ik nu wel zat
Ik denk aan tmobile glas 100/100 of 400/400
Internet only
NLZiet via app
Dan ben ik goedkoper uit dan Ziggo 200/10
Decoder gebruik ik niet meer ivm een oude trage UPC decoder.
Ziggo app gebruik ik ook amper ivm de lage kwaliteit.
Gebruik nu de standaard streamingdiensten en NPO Start.
Daarbij heb ik nu een Unifi setup in de woonkamer die richting de meterkast kan. Dus ook minder hardware zichtbaar.
Vind alleen de overstap ivm het Unifi systeem "spannend" omdat dit niet zo simpel is als modem in bridge stand en gaan.
Hoe kan ik mij hiervoor het beste voor inlezen?
Achterhalen welke hardware ik krijg of hoe aan te sluiten?
Want wil minimale offline tijd als ik van de Tmobile hardware over ga naar de Unifi hardware.
Want begrijp dat de Tmobile monteur langs moet komen om de hardware te installeren en activeren. Te testen en te zorgen dat het werkt op een computer. Daarna moet ik de router weg halen en de media convertor aansluiten op de Unifi USG.
Fijn om te lezen dat meer mensen overstappen van Ziggo naar Tmobile.
Dit ben ik ook van plan en ben al veel wijzer geworden door de laatste pagina's te lezen.
Ik heb via KPN glas in de meterkast gekregen.
Heb nu al 13 jaar Ziggo en eigenlijk geen klachten. Echter alle prijsverhogingen en extreme kortingen bij nieuwe klanten ben ik nu wel zat
Internet only
NLZiet via app
Dan ben ik goedkoper uit dan Ziggo 200/10
Decoder gebruik ik niet meer ivm een oude trage UPC decoder.
Ziggo app gebruik ik ook amper ivm de lage kwaliteit.
Gebruik nu de standaard streamingdiensten en NPO Start.
Daarbij heb ik nu een Unifi setup in de woonkamer die richting de meterkast kan. Dus ook minder hardware zichtbaar.
Vind alleen de overstap ivm het Unifi systeem "spannend" omdat dit niet zo simpel is als modem in bridge stand en gaan.
Hoe kan ik mij hiervoor het beste voor inlezen?
Achterhalen welke hardware ik krijg of hoe aan te sluiten?
Want wil minimale offline tijd als ik van de Tmobile hardware over ga naar de Unifi hardware.
Want begrijp dat de Tmobile monteur langs moet komen om de hardware te installeren en activeren. Te testen en te zorgen dat het werkt op een computer. Daarna moet ik de router weg halen en de media convertor aansluiten op de Unifi USG.
Wat is er spannend? Kwestie van de UTP van het Ziggo modem eruit en die vanuit de mediaconverter van T-Mobile erin.RedRayMann schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:30:
Als je zelf een GPON set-up wilt maken kan dat ook maar dat is een stuk ingewikkelder en storingsgevoeliger in mijn ogen.
Hoho... en dan vervolgens in de Unifi het een en ander instellen (Vlan WAN kant bijvoorbeeld) om het T-Mobile signaal te kunnen verwerken En dat zal hij spannend vinden.jongetje schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:44:
[...]
Wat is er spannend? Kwestie van de UTP van het Ziggo modem eruit en die vanuit de mediaconverter van T-Mobile erin.
Als je zelf een GPON set-up wilt maken kan dat ook maar dat is een stuk ingewikkelder en storingsgevoeliger in mijn ogen.
Precies dit :-Pjongetje schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:44:
[...]
Wat is er spannend? Kwestie van de UTP van het Ziggo modem eruit en die vanuit de mediaconverter van T-Mobile erin.
Ik ben de familie nerd maar ben niets ivm de gemiddelde tweaker
Wat ik las is dat je ook met vlans moet werken en de instellingen in je router anders moet instellen.
Maar misschien heb ik te veel gelezen.
Als het van de media convertor direct mijn USG in kan, perfect!
Het is ook internet only, dus geen tv lijnen splitsen e.d. en andere vlans.
haha, dit dus! Tijdens het tikken van mijn reactie poste jij je reactie.Barre73 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:49:
[...]
Hoho... en dan vervolgens in de Unifi het een en ander instellen (Vlan WAN kant bijvoorbeeld) om het T-Mobile signaal te kunnen verwerken En dat zal hij spannend vinden.
Spannend is relatief, want kom ook hier vast wel weer uit met tweakers als hulplijn.
Maar ik moet dus zeker wel met vlans gaan werken. Heb nu wel een vlan voor intern en gasten. En heb met tutorials het gasten netwerk afgebakend van de rest.
Hierin werkte de Unifi setup ook redelijk goed mee.
Huiswerk; handleidingen lezen voor de Unifi USG op T Mobiele glas netwerk
[ Voor 33% gewijzigd door RedRayMann op 13-03-2023 12:54 ]
Dat huiswerk kun je vooraf prima checken in het Ubiquiti topic hier op Tweakers. Voor zover ik weet is het niet heel moeilijk. Het gaat ook om het VLAN aan de WAN kant. Vlans aan de andere kant die je nu hebt zouden gewoon onaangetast moeten blijven.RedRayMann schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:50:
[...]
Precies dit :-P
Ik ben de familie nerd maar ben niets ivm de gemiddelde tweaker![]()
Wat ik las is dat je ook met vlans moet werken en de instellingen in je router anders moet instellen.
Maar misschien heb ik te veel gelezen.
Als het van de media convertor direct mijn USG in kan, perfect!
Het is ook internet only, dus geen tv lijnen splitsen e.d. en andere vlans.
[...]
haha, dit dus! Tijdens het tikken van mijn reactie poste jij je reactie.
Spannend is relatief, want kom ook hier vast wel weer uit met tweakers als hulplijn.
Maar ik moet dus zeker wel met vlans gaan werken. Heb nu wel een vlan voor intern en gasten. En heb met tutorials het gasten netwerk afgebakend van de rest.
Hierin werkte de Unifi setup ook redelijk goed mee.
Huiswerk; handleidingen lezen voor de Unifi USG op T Mobiele glas netwerk
@BeefHazard Wat is nu jou ervaring met IP-adres toewijzing? En weet jij of de bijgeleverde modem/router een dynamische DNS instelling heeft?BeefHazard schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:08:
....
Wel heel fijn dat er geen gekke constructies voor de IPv4 adressen zijn. En nou ga ik even het KPN Netwerk topic lezen
Ik heb nu nog een dsl aansluiting met Huawei HG659 modem. Die heeft een dynamische dns instelling zodat mijn services bereikbaar blijven bij een nieuwe IP adres.
Ik ben benieuwd of ik dit kan blijven doen als ik switch naar glasvezel.
Waarom zou je NL Ziet kiezen? t-mobile tv is gratis eerste 8 maanden.RedRayMann schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:30:
...
Internet only
NLZiet via app
....
Ik maak dezelfde stap dus ben benieuwd naar je redenen.
Goede vraag. Na 8 maanden betaal nog vier keer 12,50 euro. 50 euro is goedkoper dan de 96 voor NLziet. Na het jaarcontract kun je alsnog schrappen of weer switch naar een andere provider.Largo schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:16:
[...]
Waarom zou NL Ziet kiezen? t-mobile tv is gratis eerste 8 maanden.
Tnx voor de tip, heb daar ook al een beetje rond gekeken. Maar heb nu meer een idee naar wat ik moet zoeken of extra aandacht moet besteden.Barre73 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:54:
[...]
Dat huiswerk kun je vooraf prima checken in het Ubiquiti topic hier op Tweakers. Voor zover ik weet is het niet heel moeilijk. Het gaat ook om het VLAN aan de WAN kant. Vlans aan de andere kant die je nu hebt zouden gewoon onaangetast moeten blijven.
Goed punt, ik had geen rekening gehouden met de kortingen en ik ging er vanuit dat het met een extra tv box was. Wil geen extra boxenLargo schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:16:
[...]
Waarom zou je NL Ziet kiezen? t-mobile tv is gratis eerste 8 maanden.
Goede vraag inderdaad, zie antwoord hier boven. Niet bij de kortingen stil gestaan.meesje schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:39:
[...]
Goede vraag. Na 8 maanden betaal nog vier keer 12,50 euro. 50 euro is goedkoper dan de 96 voor NLziet. Na het jaarcontract kun je alsnog schrappen of weer switch naar een andere provider.
Geen mediabox van de tv provider vind ik inderdaad een zeer grote pre. Alles (in mijn geval) via de Apple TV.RedRayMann schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:50:
[...]
Tnx voor de tip, heb daar ook al een beetje rond gekeken. Maar heb nu meer een idee naar wat ik moet zoeken of extra aandacht moet besteden.
[...]
Goed punt, ik had geen rekening gehouden met de kortingen en ik ging er vanuit dat het met een extra tv box was. Wil geen extra boxen![]()
[...]
Goede vraag inderdaad, zie antwoord hier boven. Niet bij de kortingen stil gestaan.
Ik heb op wba glas last van een lijn die niet goed functioneert. Websites reageren traag en bij speedtesten is de jitter erg hoog(100+).
Er is intussen een monteur geweest die heeft de vezel in huis schoongemaakt maar helaas geen oplossing.
Router en bekabeling is uitgesloten(vervangen, gereset) en ik test bekabeld direct vanuit mijn Asus die direct is aangesloten.
Zijn er nog zaken die ik kan doen vanaf mijn kant?
Ik heb getest met verschillende servers en ben intussen wel klaar met t-mobile.
Er is intussen een monteur geweest die heeft de vezel in huis schoongemaakt maar helaas geen oplossing.
Router en bekabeling is uitgesloten(vervangen, gereset) en ik test bekabeld direct vanuit mijn Asus die direct is aangesloten.
Zijn er nog zaken die ik kan doen vanaf mijn kant?
Ik heb getest met verschillende servers en ben intussen wel klaar met t-mobile.
/f/image/oR3HHftTOlToYlWseMpFOOg6.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Bongoarnhem op 13-03-2023 20:22 ]
Test je ook bekabeld of alleen via WiFi?
Me_dusa
Bekabeld direct vanaf de Asus die het T-mobile modem heeft vervangen.Me_dusa schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:49:
Test je ook bekabeld of alleen via WiFi?
Als het t-mobile modem aansluit en daarop test hetzelfde verhaal.
[ Voor 17% gewijzigd door Bongoarnhem op 13-03-2023 20:54 ]
Heb mijn DNS records nog niet aan hoeven passen in de maanden sindsdien. In de tussentijd ook de T-54 vervangen door een eigen router.yoaz schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:10:
[...]
@BeefHazard Wat is nu jou ervaring met IP-adres toewijzing? En weet jij of de bijgeleverde modem/router een dynamische DNS instelling heeft?
Ik heb nu nog een dsl aansluiting met Huawei HG659 modem. Die heeft een dynamische dns instelling zodat mijn services bereikbaar blijven bij een nieuwe IP adres.
Ik ben benieuwd of ik dit kan blijven doen als ik switch naar glasvezel.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
nieuws: T-Mobile Thuis meldt storing bij internet, televisie en vaste telefonie
Goed begin in mijn oriëntatie om over te stappen
Hier, Gelderland nog geen enkel issue.. gewoon 920/890 (smokeping is ook gewoon stabiel)RedRayMann schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:15:
automation fanboy
Haha, ja idd. Maar als je over het algemeen leest zijn storingen overal wel eens. Geen ISP, ook geen last van storingen, is dan de oplossing..RedRayMann schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:15:
Ik ben vanwege gekke storingen met dns servers van kpn juist naar t-mobile gegaan...
Gelukkig hebben andere providers nooit een storing...RedRayMann schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:15:
Ik snap @RedRayMann wel, het is een trigger om in elk geval eens te kijken of er vaker storingen zijn bij T-Mobile Thuis. Ik overweeg ook om z.s.m. over te stappen van het dure Ziggo naar T-Mobile die nu best een leuke aanbieding heeft. Scheelt op jaarbasis toch zo'n 400 euro. De kans is echter groot dat ik het toch eens ga overwegen, moet me alleen nog verdiepen en heb daarom twee vragen:
1) Hoe snel start het beeld als je kijkt via TV Anywhere op Apple TV? Bij Ziggo is het prima, maar bij KPN duurde het bufferen behoorlijk lang
2) Kun je maandelijks verlagen van internetsnelheid? Ik wil namelijk 8 maanden 1Gbps pakken voor dezelfde prijs als 100 Mbit en na 8 maanden is 100 Mbit wel weer voldoende
Schiet me te binnen dat een tv-kastje ook nog een optie is, dus eventueel als dat sneller buffert en streamt zou dat een optie zijn.
1) Hoe snel start het beeld als je kijkt via TV Anywhere op Apple TV? Bij Ziggo is het prima, maar bij KPN duurde het bufferen behoorlijk lang
2) Kun je maandelijks verlagen van internetsnelheid? Ik wil namelijk 8 maanden 1Gbps pakken voor dezelfde prijs als 100 Mbit en na 8 maanden is 100 Mbit wel weer voldoende
Schiet me te binnen dat een tv-kastje ook nog een optie is, dus eventueel als dat sneller buffert en streamt zou dat een optie zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door THE_BASE op 14-03-2023 14:42 ]
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik was zeker tevreden over Ziggo maar na de laatste zoveelste verhoging komen de kosten van mijn Internet & TV Basic 50/20 abbo te kort bij concurrenten.
Heb eerst wel even Ziggo gebeld om te vragen of zij iets voor mij konden betekenen maar buiten extra zenders en tijdelijke korting op een duurder abbo was er niets mogelijk.
Dus maar overgestapt op 1000/1000 met TV van T-Mobile. 8 maanden voor 25 euro, daarrna 4 x 70 euro. Nog altijd bijna 100 euro goedkoper dan een jaar Ziggo en (in theorie althans) veel sneller. Wanneer het jaar ten einde loopt ga ik weer vergelijken en zie wel waar ik dan uitkom.
Heb eerst wel even Ziggo gebeld om te vragen of zij iets voor mij konden betekenen maar buiten extra zenders en tijdelijke korting op een duurder abbo was er niets mogelijk.
Dus maar overgestapt op 1000/1000 met TV van T-Mobile. 8 maanden voor 25 euro, daarrna 4 x 70 euro. Nog altijd bijna 100 euro goedkoper dan een jaar Ziggo en (in theorie althans) veel sneller. Wanneer het jaar ten einde loopt ga ik weer vergelijken en zie wel waar ik dan uitkom.
Precies dat, inmiddels wordt het te gek. Ik ben zeer tevreden over Ziggo en zou ze zeker een ruim voldoende geven voor stabiliteit en klantenservice. Maar we gaan inmiddels van 44,50 naar 60,50 euro per maand (in een paar jaar). En natuurlijk bel ik elk jaar voor retentiekorting, maar dat wordt ook steeds meer onmogelijk gemaakt. Vorig jaar kreeg ik 6 maanden 20 euro korting en een jaar ESPN.Danster75 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:32:
Ik was zeker tevreden over Ziggo maar na de laatste zoveelste verhoging komen de kosten van mijn Internet & TV Basic 50/20 abbo te kort bij concurrenten.
Dan liever een jaar naar T-Mobile voor omgerekend 335 euro per jaar t.o.v. zeker 726 euro bij Ziggo. Ik zou gek zijn om het niet in elk geval een jaar te proberen.
T-Mobile App via LG tv... dat klinkt eigenlijk wel als muziek in m'n oren. Ik heb nu zo'n energieslurpende Ziggo box staan die altijd warmte genereert, ook als die stand-by staat. Je kan dus via die app gewoon alle zenders bekijken? Heeft T-Mobile ook gratis een Ziggo Go alternatief waar je op je mobiel tv kunt kijken?Phyraxz schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 09:39:
[...]Maak zelf gebruik van de T-Mobile App via een LG oled tv. Alles met 1 afstandsbediening en je kan inderdaad terugkijken, pauzeren etc. en dus geen gekloot met fysieke kastjes. En dan reken in de prijs nog niet eens mee. Mocht het me onverhoopt niet bevallen ga ik ook elk jaar Provider hoppen voor een goede actieprijs!
Toevallig vanmiddag een folder in de bus dat glasvezel bij mij snel beschikbaar is. 1Gbit/s + TV voor 30 euro eerste 8 maanden, daarna 60 euro... een tijdelijk geen installatiekosten van 105 euro. Ik zie eigenlijk geen reden om het niet te doen. Ik betaal nu 69 euro p/m voor langzamer internet bij Ziggo.
[ Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 14-03-2023 14:48 ]
De LG app is officieel nog beta, maar doet het eigenlijk prima. Alleen nog geen ondersteuning voor Dolby 5.1yinx84 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:45:
[...]
T-Mobile App via LG tv... dat klinkt eigenlijk wel als muziek in m'n oren. Ik heb nu zo'n energieslurpende Ziggo box staan die altijd warmte genereert, ook als die stand-by staat. Je kan dus via die app gewoon alle zenders bekijken? Heeft T-Mobile ook gratis een Ziggo Go alternatief waar je op je mobiel tv kunt kijken?
Toevallig vanmiddag een folder in de bus dat glasvezel bij mij snel beschikbaar is. 1Gbit/s + TV voor 30 euro eerste 8 maanden, daarna 60 euro... een tijdelijk geen installatiekosten van 105 euro. Ik zie eigenlijk geen reden om het niet te doen. Ik betaal nu 69 euro p/m voor langzamer internet bij Ziggo.
De app is uiteraard ook voor smartphones en tablets te downloaden en via browser op je laptop kan je ook inloggen.
Er zijn "kijkprofielen", zodat je de diverse leden in het huis een eigen profiel kan geven en zij hun eigen favoriete zenders kunnen opslaan.
De app is gratis, maar je moet uiteraard wel een tv abbo hebben bij T-Mobile. Het scheelt je echter wel extra kosten voor het huren van een decoder.
Ik heb zelf de app draaien op een Google Chromecast TV in de slaapkamer, voldoende voor daar en tv heeft alleen maar stroom nodig, de rest gaat via de Chromecast.
Waiting on the world to change
En dan gaat de prijs van NLziet ook nog eens omhoog:meesje schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:39:
[...]
Goede vraag. Na 8 maanden betaal nog vier keer 12,50 euro. 50 euro is goedkoper dan de 96 voor NLziet. Na het jaarcontract kun je alsnog schrappen of weer switch naar een andere provider.
nieuws: NLZiet verhoogt abonnementsprijs met 1 euro naar 8,95 euro per maand
Hoe is de kwaliteit van de tv als je het vergelijkt met KPN of Ziggo? Ik overweeg abbonement voor mijn ouders af te sluiten die veel tv kijken.
Ik ben wel een beetje bang dat t-mobile niet achter gaat blijven met prijsverhogingen. Hopelijk duurt dat nog even of is de verhoging vrij laag.Largo schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:51:
[...]
En dan gaat de prijs van NLziet ook nog eens omhoog:
nieuws: NLZiet verhoogt abonnementsprijs met 1 euro naar 8,95 euro per maand
Zo veel herkenning in deze laatste pagina.
Weg van Ziggo, geen klachten, puur prijs. Bellen voor korting werd minder en kreeg alleen tv pakketten die ik niet gebruik.
Heb ook de oude UPC decoder die aangeduwd moet worden zo traag en lage resolutie en blokken in beeld.
Werk al meer dan een jaar met alleen de Ziggo app op een android box. (En de andere streaming diensten)
Heb ook nooit zonder maandelijkse meerprijs een nieuwe box kunnen krijgen. En de app valt ook tegen qua kwaliteit. Dus uiteindelijk gebruik ik die ook niet meer (voorheen alleen voor de F1)
Ook het idee om 1000/1000 te nemen en later terug te gaan naar 100/100 is door mijn hoofd gegaan. Aan de andere kant, ga ik mijzelf dan niet teveel verwennen dat ik uiteindelijk toch de 1000/1000 wil houden?
Mijn Unifi setup zegt dat mijn verbruik nooit boven de 50 uitkomt. En zeker als de werklaptops draadloos verbonden zijn, is 1000/1000 geen meerwaarde.
Ohjah, mijn post over de storing. Dat was ook met een knipoog bedoeld. Alle IPS 's kunnen een storing hebben. Dat beïnvloed mijn keuze gelukkig niet. En liever nu een storing dan dat ik klant ben :-P
Weg van Ziggo, geen klachten, puur prijs. Bellen voor korting werd minder en kreeg alleen tv pakketten die ik niet gebruik.
Heb ook de oude UPC decoder die aangeduwd moet worden zo traag en lage resolutie en blokken in beeld.
Werk al meer dan een jaar met alleen de Ziggo app op een android box. (En de andere streaming diensten)
Heb ook nooit zonder maandelijkse meerprijs een nieuwe box kunnen krijgen. En de app valt ook tegen qua kwaliteit. Dus uiteindelijk gebruik ik die ook niet meer (voorheen alleen voor de F1)
Ook het idee om 1000/1000 te nemen en later terug te gaan naar 100/100 is door mijn hoofd gegaan. Aan de andere kant, ga ik mijzelf dan niet teveel verwennen dat ik uiteindelijk toch de 1000/1000 wil houden?
Mijn Unifi setup zegt dat mijn verbruik nooit boven de 50 uitkomt. En zeker als de werklaptops draadloos verbonden zijn, is 1000/1000 geen meerwaarde.
Ohjah, mijn post over de storing. Dat was ook met een knipoog bedoeld. Alle IPS 's kunnen een storing hebben. Dat beïnvloed mijn keuze gelukkig niet. En liever nu een storing dan dat ik klant ben :-P
Heb je hierin een keuze gemaakt naar T-Mobile en wat zijn nu je ervaringen?johnbetonschaar schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:08:
Is er iemand die ervaring heeft met zowel de T-Mobile TV App voor AppleTV, en NLZiet, en dan specifiek wat betreft de beeldkwaliteit? Blocking, kleuren, motion artefacts, etc.
Ik overweeg al mijn spul over te zetten van KPN naar T-Mobile, inclusief TV via de AppleTV app (geen decoders dus), maar ik lees nogal gemengde ervaringen over de beeldkwaliteit (varierend van 'totaal ruk' tot 'ik vind het prima'). Ik ben me er van bewust dat de bitrates van T-Mobile (7 Mbit) veel lager zijn dan KPN via de decoder (12Mbit) en ook dan NLZiet (7.5Mbit), maar hoe zich dat vertaalt in beeldkwaliteit is natuurlijk moeilijk te zeggen. Ik ben best wel gevoelig voor beeldkwaliteit maar een klein compromis voor 'reguliere TV' zou ik nog wel kunnen accepteren gezien de veel lagere kosten, maar als het echt heel matig is bij T-Mobile dan begin ik er niet aan (dan blijf ik bij KPN of neem NL Ziet).
Waarschijnlijk is deze vraag trouwens al meerdere keren gesteld in dit topic, dus bij voorbaat excuses daarvoor, 833 pagina's doorlezen is echter een beetje veel van het goede en tot ~20 pagina's terug heb ik nog niet echt een antwoord gevonden.
Die is toch net geweest in januari?meesje schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:04:
[...]
Ik ben wel een beetje bang dat t-mobile niet achter gaat blijven met prijsverhogingen. Hopelijk duurt dat nog even of is de verhoging vrij laag.
Oh, dat wist ik niet. Ik verdiep me nu pas in alternatieven. Mijn jaarcontract met Ziggo loopt eerdaags af.
Er ligt nu glasvezel van ODF in de straat. T-Mobile heeft het recht van eerste aanbieding. Freedom is bezig met onderhandelen en heeft nu eindelijk de overeenkomst dat ze na één jaar ook mogen aanbieden, maar dat gaat nog lang duren dus.
Ik heb eens gekeken naar de dienstverlening van T-Mobile, en ik ben toch wel geschrokken. Brakke verbindingen, geen IPv6 en geen mogelijkheid om een subnet aan te vragen.
Misschien dat iemand hier de antwoorden op de onderstaande vragen weet:
Heeft iemand nu enig idee wanneer T-Mobile IPv6 gaat doorvoeren?
Is het met een zakelijk abonnement wél mogelijk om een subnet te krijgen?
Alvast bedankt
Ik heb eens gekeken naar de dienstverlening van T-Mobile, en ik ben toch wel geschrokken. Brakke verbindingen, geen IPv6 en geen mogelijkheid om een subnet aan te vragen.
Alvast bedankt
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
zakelijk zie hier https://www.t-mobile.nl/zakelijk/internet wordt nergens gesproken over extra subnet.ocf81 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:42:
Er ligt nu glasvezel van ODF in de straat. T-Mobile heeft het recht van eerste aanbieding. Freedom is bezig met onderhandelen en heeft nu eindelijk de overeenkomst dat ze na één jaar ook mogen aanbieden, maar dat gaat nog lang duren dus.
Alvast bedankt
ipv6 geen idee
Die site is net zo gelikt en onoverzichtelijk als de consumentenversie. Ik heb er niet zo veel aan. Vandaar dat ik hoopte dat iemand hier dit al eens had uitgezocht.jopoh schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:48:
[...]
zakelijk zie hier https://www.t-mobile.nl/zakelijk/internet wordt nergens gesproken over extra subnet.
ipv6 geen idee
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Ik heb een vraagje/probleempje met T-Mobile TV.
Ik gebruik de app op mijn LG (48CX) tv.
In de instellingen van de app kan ik kiezen welke 'Zender Audio Codec' ik wil gebruiken. Deze stond standaard op Stereo. Ik had deze dit weekend aangepast naar Dolby Digital (AC3). Echter heb ik dan (alleen) bij Veronica dat het geluid zo'n 2 á 3 seconde voorloopt op het beeld. Ik hoor dus eerst het geluid en na 3 seconde zie ik het beeld wat hierbij hoort.
Wissel ik terug naar Stereo, pas ik mijn zender aan en terug naar Veronica is het opgelost.
Hebben meer mensen dit en is er een plek waar ik dit het beste kan aankaarten bij T-Mobile?
Ik gebruik de app op mijn LG (48CX) tv.
In de instellingen van de app kan ik kiezen welke 'Zender Audio Codec' ik wil gebruiken. Deze stond standaard op Stereo. Ik had deze dit weekend aangepast naar Dolby Digital (AC3). Echter heb ik dan (alleen) bij Veronica dat het geluid zo'n 2 á 3 seconde voorloopt op het beeld. Ik hoor dus eerst het geluid en na 3 seconde zie ik het beeld wat hierbij hoort.
Wissel ik terug naar Stereo, pas ik mijn zender aan en terug naar Veronica is het opgelost.
Hebben meer mensen dit en is er een plek waar ik dit het beste kan aankaarten bij T-Mobile?
PSN: Redrafted
Voor subnet kun je denk ik beste even bellen of chatten met ze, zie het ook niet staan. Voor IPv6 is helaas nog geen timeline. Brakke verbinding is niet mijn persoonlijke ervaring na halfjaar glasvezel (via ODF netwerk).ocf81 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:50:
[...]
Die site is net zo gelikt en onoverzichtelijk als de consumentenversie. Ik heb er niet zo veel aan. Vandaar dat ik hoopte dat iemand hier dit al eens had uitgezocht.
Wel een keuze gemaakt, maar nog geen ervaringen. Ik ga het een jaar met de T-Mobile app proberen, de meeste feedback wijst er op dat dit 'goed genoeg' zou moeten zijn voor wat ik er van verwacht. Als het alsnog tegenvalt dan zet ik het stop en probeer NLZiet als alternatief. De huidige KPN aansluiting is nog niet opgezegd dus hoe het gaat bevallen weet ik nog niet.THE_BASE schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:16:
[...]
Heb je hierin een keuze gemaakt naar T-Mobile en wat zijn nu je ervaringen?
Voor DNS-servers zou je eens moeten/kunnen kijken naar DNS-benchmark. Via die app heb ik twee servers ingevoerd in de router die tot nu geen enkel probleem hebben gehad. Je hoeft ook niet de snelste te nemen, maar de betrouwbaarste..jwbokx schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:07:
Ik ben vanwege gekke storingen met dns servers van kpn juist naar t-mobile gegaan...
Dat is een mooie tool.RCBL schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:57:
[...]
Voor DNS-servers zou je eens moeten/kunnen kijken naar DNS-benchmark. Via die app heb ik twee servers ingevoerd in de router die tot nu geen enkel probleem hebben gehad. Je hoeft ook niet de snelste te nemen, maar de betrouwbaarste..
Bij het kpn modem kon alleen voor ipv4 dns servers ingevuld worden. Toen bleken en aantal apparaten ipv6 te ondersteunen en dus ook te kiezen.
Maar daar kon verder niets ingesteld worden.
Die toen maar uitgezet, maar bleek toch niet altijd goed te gaan. Ik had geen zin om alle apparaten handmatig te gaan voorzien van ip instellingen.
Dus toen verder gaan kijken en zag dat t-mobile ook nog goedkoper is. Oa omdat ze eigen apparatuur hier hebben. Was bang dat een provider die via kpn levert ook de dns van kpn gebruikt, maar zover reikt mijn kennis niet.
Alleen dan helemaal geen ipv6, maar heb daar nog geen hinder van.
Alleen KPN levert KPN DNS servers. Elke provider heeft zijn eigen DNS servers. Dat staat los van de eigenaar van de kabels in de grond of hoe het technisch werkt. Je gaat uiteindelijk altijd via het netwerk van de betreffende provider het internet op.jwbokx schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:12:
[...]
Was bang dat een provider die via kpn levert ook de dns van kpn gebruikt, maar zover reikt mijn kennis niet.
Ah oké,
Goed om te weten....
Tot nu toe geen klagen bij t-mobile.
Goed om te weten....
Tot nu toe geen klagen bij t-mobile.
Ik ben ruim een jaar geleden al bij Ziggo vertrokken uit pure ergernis over de prijsverhogingen en het na ruim 15 jaar loyaliteit niet willen meebewegen in korting of het (gratis) vervangen van die oude herriemakende humax box.RedRayMann schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:04:
Zo veel herkenning in deze laatste pagina.
Enige alternatief hier was toen bonded vDSL en ik zit nu op een KPN 100/10Mbit abonnement. Ik vreesde flinke teruggang te merken tov de ruim 300/30 Mbit die ik van Ziggo had, maar in de praktijk valt het enorm mee.
Ik heb ook een NAS aan de verbinding hangen die elke nacht kruisling een backup maakt met een andere locatie. Gaat allemaal vlot en stabiel zat. Voor minder dan de halve maandlasten tov Ziggo en 2 TV kastjes een prima overstap geweest.
Kort na opzeggen van Ziggo kregen we te horen dat we ook glaszezel krijgen en inmiddels zit het glasdoosje in de meterkast. De KPN vDSL abonnementskosten zijn inmiddels ook weer bruto (12 maanden 50% korting is voorbij) dus ik denk nu over te stappen naar T-mobile Glasvezel Only of evt met TV ipv NLziet.
Volgens mij is T-mobile nu het beste aanbod, correct? Gezien mijn ervaring met de 100/10 vDSL denk ik ook om na 8 maanden terug te schalen naar 100Mbit.
Andere vraag: neem aan dat een eigen router (in mij geval een ASUS AC86u) ook geen punt is?
[ Voor 3% gewijzigd door JPS op 15-03-2023 19:46 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie