[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 211 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.890.124 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:38
JPS schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:44:
Andere vraag: neem aan dat een eigen router (in mij geval een ASUS AC86u) ook geen punt is?
Naar mijn weten is het geen probleem. Ik wil mijn Unifi netwerk gebruiken.
Het is afhankelijk wat je in je router kan instellen.

Een paar posts terug las ik dat je in je router aan de wan kant vlan 300 moet instellen :)
Maar eerlijk gezegd weet ik nog niet meer dat dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

OK ik ga het verder uitzoeken. Ik was aan het voorsorteren op KPN en op de Asus uitsplitsen van het IPTV signaal maar dat is volgens mij met T-mobile TV ook niet meer nodig omdat het multicast is. Wel iets lagere kwaliteit tov de glasstream, maar een boel minder gedoe.

Ben bij die KPN TV kastjes afgelopen jaar trouwens ook goed afgeknapt op al die reclame die je niet kunt doorspoelen. Wat een betutteling. Hoop dat dat bij Tmobile TV dan wel kan. Anders wordt het toch NLziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
JPS schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:13:
Ben bij die KPN TV kastjes afgelopen jaar trouwens ook goed afgeknapt op al die reclame die je niet kunt doorspoelen. Wat een betutteling. Hoop dat dat bij Tmobile TV dan wel kan. Anders wordt het toch NLziet.
Bij elke provider kun je met het terugkijken de commerciële zenders niet spoelen. Dat heeft te maken met rechten. Dan moet je opnemen, dan kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 17:00
Bongoarnhem schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:11:
Ik heb op wba glas last van een lijn die niet goed functioneert. Websites reageren traag en bij speedtesten is de jitter erg hoog(100+).
Er is intussen een monteur geweest die heeft de vezel in huis schoongemaakt maar helaas geen oplossing.

Router en bekabeling is uitgesloten(vervangen, gereset) en ik test bekabeld direct vanuit mijn Asus die direct is aangesloten.

Zijn er nog zaken die ik kan doen vanaf mijn kant?
Ik heb getest met verschillende servers en ben intussen wel klaar met t-mobile.

[Afbeelding]
Als ik een trace doe zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EgB9sWhvZO2u5eqpExxx9Ej1QI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A9cLUgCwaIalXOQaRVx908pS.png?f=fotoalbum_large

Nu zie ik enkele keren een ip range van 192.168.

Mijn ip range in huis is 192.168.0 dus ik kan deze range niet plaatsen.
Weet een van jullie wat dit kan zijn, is het bij de ontvanger?
Ik ben niet zo thuis in de netwerken dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05

backupdevice

Boeh!

Ik heb mijn abbo geannuleerd.

Zou volgende week aangesloten worden maar na 3 x bellen omdat ik nog geen aansluit pakket had gehad , kwam tmobile terug dat volgende week niet zou lukken en ook de eerst komende weken niet. Dat ik dan een probleem had met uiteindelijk geen internet was niet het probleem van tmobile.

En of ander vaag verhaal dat het de eerste weken niet mogelijk was om een patch kabel te verzetten.

[ Voor 13% gewijzigd door backupdevice op 16-03-2023 13:14 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 01:46
Bongoarnhem schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:21:
[...]

Als ik een trace doe zie ik het volgende:

[Afbeelding]

Nu zie ik enkele keren een ip range van 192.168.

Mijn ip range in huis is 192.168.0 dus ik kan deze range niet plaatsen.
Weet een van jullie wat dit kan zijn, is het bij de ontvanger?
Ik ben niet zo thuis in de netwerken dus vandaar mijn vraag.
Operators gebruiken vaak RPC1918 addressen als 10.x.y.z en 192.168.a.b in hun infrastructuur voor routering in hum netwerk, niets om je druk over te maken. Het kan zonder problemen en spaart publieke IP-adressen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
backupdevice schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:13:
Ik heb mijn abbo geannuleerd.

Zou volgende week aangesloten worden maar na 3 x bellen omdat ik nog geen aansluit pakket had gehad , kwam tmobile terug dat volgende week niet zou lukken en ook de eerst komende weken niet. Dat ik dan een probleem had met uiteindelijk geen internet was niet het probleem van tmobile.

En of ander vaag verhaal dat het de eerste weken niet mogelijk was om een patch kabel te verzetten.
Kan jij je situatie beschrijven?
Ter info van anderen...

Wat heb je nu?
Ziggo/coax/glas/anders

Wat wilde je?
Glas/dsl

Van wie is het glas?
Kpn/Tmobile/Delta/etc

Ik probeer ze morgen wel te bellen voor mijn setting
Nu Ziggo coax
Wil glas
Glas is van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-06 11:52
Hier ook zojuist de sprong gemaakt. Overstap aangevraagd van Ziggo naar T-Mobile glas. Heel benieuwd hoe de overstap gaat en of het gaat bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 23:05

backupdevice

Boeh!

RedRayMann schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:31:
[...]

Kan jij je situatie beschrijven?
Ter info van anderen...

Wat heb je nu?
Ziggo/coax/glas/anders

Wat wilde je?
Glas/dsl

Van wie is het glas?
Kpn/Tmobile/Delta/etc

Ik probeer ze morgen wel te bellen voor mijn setting
Nu Ziggo coax
Wil glas
Glas is van KPN
Van glas naar glas . 4 weken van te voren aangevraagd . Netjes bevestiging ontvangen, afspraak in gepland voor installeren. Begin van deze week gebeld waar het install pakket bleef. Zou er aan komen . Woensdag weer gebeld , nee mijnheer die komt niet. En het fiber team geeft aan dat het wel weken kan duren . Succes ermee zeiden ze.

Gelukkig dacht Tweak wel mee en is mijn contract weer actief en de mannen die actief de patch kabels zouden verzetten op de hoogte gebracht .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 07:32
Captain Planet schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:45:
[...]

Heb zelf maar eens gebeld. Eind maart wordt pas de wijkcentrale aangesloten zeggen ze…..
Gisterenavond een sms’je gekregen dat ik afspraak kon maken met Guidion. Afspraak staat voor vandaag 11.00, ben benieuwd

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:22
Ben zelf ook maar eens aan het kijken om van Ziggo over te stappen naar glas, T Mobile zou kunnen volgens Glasvezel checker maar hoe moet ik dat zien dan , ik woon in een appartement, men is bij mij niet binnen geweest,wel ligt er in de straat glasvezel en steken de sprieten bij ingang flat uit de grond. Hoe dan verder tot mijn huis,of is het dan toch nog toekomst muziek in mijn geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
ramrodwillem schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 05:19:
Ben zelf ook maar eens aan het kijken om van Ziggo over te stappen naar glas, T Mobile zou kunnen volgens Glasvezel checker maar hoe moet ik dat zien dan , ik woon in een appartement, men is bij mij niet binnen geweest,wel ligt er in de straat glasvezel en steken de sprieten bij ingang flat uit de grond. Hoe dan verder tot mijn huis,of is het dan toch nog toekomst muziek in mijn geval?
Goede vraag, bij mij heeft kpn de hele wijk voorzien.
Je moest opgeven of je aangesloten wilde worden of niet.
Bij sommige huizen en bedrijven steken de sprietjes nog uit de grond.

Gelukkig heeft kpn bij ons (appartement) de draad/kabel/lijn in alle meterkasten doorgetrokken.
Er zijn 8 woningen per verdieping dus 8x vanaf de grond naar boven en een kastje per meterkast.

Ofwel, wie heeft het in de grond gelegd? Bij hun navraag doen? En eventueel met Tmobile bellen, want die komen het vast vaker tegen.

https://www.consumentenbond.nl/internet/glasvezel
Lees het stukje bij de kosten. Want mogelijk zijn er extra kosten. Denk dat Tmobile dus ook niet aan de buitenzijde aan de lijn in de grond mag zitten als de lijn van iemand anders is.

Of deze?
https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/
Maar dat is puur kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Thx , net gekeken maar ik kan alleen voor TMobile glasvezel kiezen en men geeft dan ook aan, via de check dat het kan, als dat daadwerkelijk ook zo is dan is het nog een aardige klus, afstand woning- glasvezel sprieten zo,n 80m en dan nog 3 verdiepingen omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"T-Mobile only" is een netwerk van Open Dutch Fiber. Zij zijn de aanlegger en netwerkeigenaar. Als je bij de Veelgestelde Vragen op hun site kijkt zie je dat zij elke hoogbouw aansluiten mits er toestemming is van de pandeigenaar.

Je kunt wel vooraf al een abonnement afsluiten maar dan nog moet je wachten op de aansluitplanning voor het hele pand. Ik gok dat dit hier het geval is. Het pand moet nog worden aangesloten maar uiteraard liggen de vezels al klaar. Dat is gedaan door de graafploegen die vol gas door de wijk gaan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Net maar een mail gestuurd naar Open Dutch Fiber gestuurd met hoe verder en op welke termijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Misschien via de vve regelen dat er een meerderheid is om direct het hele pand te voorzien van aansluitingen. Kunnen de eventuele kosten gedeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmus MDCC
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:37
ramrodwillem schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:09:
Net maar een mail gestuurd naar Open Dutch Fiber gestuurd met hoe verder en op welke termijn
Ik hoop dat ze je van betrouwbare info kunnen voorzien. Ik heb twee weken geleden met ODF gebeld omdat t-mobile hier communiceert dat het is aangelegd, maar er nog niets was gebeurd (zie eerdere post). ODF gaf aan dat het niet duidelijk was wanneer ze zouden beginnen en dat het zeker nog wel een half jaar kon duren. Week later lag er een brief in de bus dat ze de week erna zouden starten met de aanleg en deze week waren ze in de straat aan het graven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ok maar bij mij steken de sprieten er al uit,gaat nu om het laatste stuk naar de huizen individueel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 18:48

djiwie

Wie?

RedRayMann schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:13:
Misschien via de vve regelen dat er een meerderheid is om direct het hele pand te voorzien van aansluitingen. Kunnen de eventuele kosten gedeeld worden.
Installatie is op kosten van de netwerkeigenaar, VVE en eigenaren/bewoners hoeven niets te betalen voor glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
Captain Planet schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 03:02:
[...]

Gisterenavond een sms’je gekregen dat ik afspraak kon maken met Guidion. Afspraak staat voor vandaag 11.00, ben benieuwd
Zucht, Guidion is geweest en is onverrichter zaken weer naar huis gegaan. Het lampje op de converter bleef rood branden, iets met mijn aansluiting die nog niet gereed was. Er wordt nu aanstaande maandag een melding aangemaakt bij de backoffice, want die waren in het weekend gesloten. Ben benieuwd.

Had trouwens Ziggo vandaag opgezegd op advies van T-Mobile, ben bang dat dit iets te voorbarig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:50
Bij nieuwe aansluitingen doen ze ook niet aan overstapservice. Dan ligt namelijk het risico van dit soort miscommunicatie en wanpresteren bij de klant. Risicoloos overstappen kan dan alleen als je pas opzegt bij je oude provider als je T-Mobile internet werkend is opgeleverd, maar dan heb je dus wel 30 dagen dubbele kosten vanwege de opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-06 13:16

page404

Website says no

Wij hebben sinds juli vorig jaar t-mobile internet en tv. Ik heb de tv apps nooit het toonbeeld van gebruiksvriendelijk en stabiel gevonden, en het wordt ook zeker niet beter. Al contact met de klantenservice gehad en die zeggen dat ik maar wat foto’s en filmpjes moet maken en door moet sturen. Daar heb ik natuurlijk nog geen reactie op gekregen en heb er ook weinig vertrouwen in dat het op korte termijn een acceptabele ervaring wordt.
We zijn nu aan het testen met nlziet en discovery+ en als dat bevalt gaat het tv abonnement eruit. Wel jammer, ik had graag gezien dat t-mobile een beter product had geleverd.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Zijn er mensen in de regio Arnhem die last hebben van een hoge ping en jitter tijdens bepaalde tijdstippen?

Ik ben er al ff druk mee met t-mobile maar ze zijn nogal eigenwijs en mijn netwerkkennis gaat niet zo heel ver. Ik ben er wel van overtuigd dat het buiten ons thuisnetwerk ligt maar dit soort problemen oplossen kost kennelijk erg veel tijd. Het betreft een gpon verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
page404 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:12:
Wij hebben sinds juli vorig jaar t-mobile internet en tv. Ik heb de tv apps nooit het toonbeeld van gebruiksvriendelijk en stabiel gevonden, en het wordt ook zeker niet beter. Al contact met de klantenservice gehad en die zeggen dat ik maar wat foto’s en filmpjes moet maken en door moet sturen. Daar heb ik natuurlijk nog geen reactie op gekregen en heb er ook weinig vertrouwen in dat het op korte termijn een acceptabele ervaring wordt.
We zijn nu aan het testen met nlziet en discovery+ en als dat bevalt gaat het tv abonnement eruit. Wel jammer, ik had graag gezien dat t-mobile een beter product had geleverd.
Dat is ook de reden waarom ik eventueel alleen internet zou kiezen van T-Mobile en dat zou combineren met het prima functionerende NLZiet.

Maar vooralsnog kiezen we ervoor nieuwe klant te worden bij Ziggo, aangezien ik wel tevreden ben met ze, maar de prijs te hoog vindt worden.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtthw
  • Laatst online: 23:21
page404 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:12:
Ik vond de TV app van T-Mobile eigenlijk wel prima (op Android TV). Wij zijn i.v.m. weinig tv kijken en prijs ook over naar NLZiet, dat bevalt prima maar ik stoor me er aan dat ik niet snel naar de TV gids kan, dat kon met de T-Mobile app sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-06 11:19

ricjuh

Make each day your masterpiece

Erasmus MDCC schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:16:
[...]

Ik hoop dat ze je van betrouwbare info kunnen voorzien. Ik heb twee weken geleden met ODF gebeld omdat t-mobile hier communiceert dat het is aangelegd, maar er nog niets was gebeurd (zie eerdere post). ODF gaf aan dat het niet duidelijk was wanneer ze zouden beginnen en dat het zeker nog wel een half jaar kon duren. Week later lag er een brief in de bus dat ze de week erna zouden starten met de aanleg en deze week waren ze in de straat aan het graven...
Ik heb juist de tegenovergestelde situatie, ODF zegt dat het er al ligt terwijl er nog niks is gebeurt, en T-Mobile heeft het over april :X

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

mtthw schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:23:
[...]

Ik vond de TV app van T-Mobile eigenlijk wel prima (op Android TV). Wij zijn i.v.m. weinig tv kijken en prijs ook over naar NLZiet, dat bevalt prima maar ik stoor me er aan dat ik niet snel naar de TV gids kan, dat kon met de T-Mobile app sneller.
Ik vermoed dan dat de ervaring op Android anders is dan die op iOS/tVOS. Als we naar de tv-gids willen op tvOS dan moet ik minstens 4 keer klikken. En alhoewel de apple tv remote nooit erg fijn is geweest qua navigatie werkt hij in die t-mobile apps helemaal voor geen meter. Het is allemaal traag, niet intuitief en ook niet stabiel. Nu ga ik uit principe niet meer terug naar Ziggo, dus het wordt NLziet/Disc+ of wachten tot een andere glasprovider beschikbaar komt later dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Sinds ik de nieuwe modem heb, glasvezel 1Gbit/s heb heb ik steeds last van een instabiel netwerk. Heel irritant als je veel in meetings zit. Mijn utp kabel is rechtstreeks verbonden met de router. WiFi lijkt wel iets stabieler te zijn maar wil juist de maximale snelheid.

Is er iets wat ik zelf kan doen? Zo nee, dan bel ik direct even naar de support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsondepina
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-06 13:08
Wat een prutsers bij T-Mobile !!

Met veel Bombarie Glasvezel aangekondigt in rotterdam, ik heb bewust gewacht tot de FTH aansluitingen opgeleverd waren.
Daarna nog bewust 3 maanden gewacht, afgelopen februari aanvraag gedaan sindsdien niets meer vernomen
( klanten service heb je niks aan) meerdere malen gebeld.

Hoe lang duurde het bij jullie ? tot dat je daadwerkelijk over kon op glas ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEO67k0naarPxQDuE4kafGJU_j8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1EIXUCbVE0904WvNXdWKp8f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Wackmack schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:11:
Sinds ik de nieuwe modem heb, glasvezel 1Gbit/s heb heb ik steeds last van een instabiel netwerk. Heel irritant als je veel in meetings zit. Mijn utp kabel is rechtstreeks verbonden met de router. WiFi lijkt wel iets stabieler te zijn maar wil juist de maximale snelheid.

Is er iets wat ik zelf kan doen? Zo nee, dan bel ik direct even naar de support.
Ik weet niet welke problemen je nu ervaart. Als je netwerk instabiel is zou ik liever 300MBit hebben en geen uitval, dan 1000MBit en iedere keer uit je meeting gegooid worden. Je lijkt te zeggen dat wifi stabieler is dan UTP. Dan ligt het probleem toch echt in een kapotte switch of slechte kabel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Laatst online: 21:50
danielsondepina schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:22:

Met veel Bombarie Glasvezel aangekondigt in rotterdam, ik heb bewust gewacht tot de FTH aansluitingen opgeleverd waren.
Daarna nog bewust 3 maanden gewacht, afgelopen februari aanvraag gedaan sindsdien niets meer vernomen

[Afbeelding]
Kreeg je tijdens het aanmelden geen verwachte datum te zien? Bij mij stond er week 26 (eind juni), aangemeld op 10 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsondepina
Kalentum schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:45:
[...]

Kreeg je tijdens het aanmelden geen verwachte datum te zien? Bij mij stond er week 26 (eind juni), aangemeld op 10 maart.
Nee helaas niet kon alleen gewenste opleverdatum invullen ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje

Ik heb het nummer van de aannemer gevraagd en die direct gebeld. En dan gaat het snel want die verdient geld aan elke aansluiting en daar kun je dan direct mee plannen.
Dan moet natuurlijk wel de vezel minimaal tot aan de gevel liggen (en de POP gereed zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:12
Op 11 november besteld, nog steeds niets op dit moment. Wel begrijp ik dat het lang duurt omdat er veel tijd zit in het opbouwen van het fysieke netwerk. Vorige week vrijdag zag ik verderop in de straat dat eindelijk mijn glasvezel gelast werd onder straat niveau. Ik vermoed dat hiermee de laatste blokkade weg is voor mij en dat dan glasvezel in de komende 3-4 weken gerealiseerd kan worden. Ben benieuwd!
Helpdesk heb ik diverse keren gebeld en contact kon steeds makkelijk worden gelegd.
Dus op zich duurt het lang, maar heb ik ook wel begrip dat het niet zo makkelijk gaat om zoveel werk (in heel Nederland wordt momenteel veel glas gelegd) in korte tijd te kunnen doen.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsondepina
nieuws: T-Mobile neemt aanleg glasvezel in Rotterdam-Kralingen over van L2Fiber
we zijn hier in de wijk al meer dan 2 jaar het kloten met t-mobile.

Bij ons is het dus niet een kwestie van aanleggen meer, want de fiber ligt al in de meterkast.
Het lijkt meer op administratie wat achterloopt! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
page404 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:41:
[...]

Ik weet niet welke problemen je nu ervaart. Als je netwerk instabiel is zou ik liever 300MBit hebben en geen uitval, dan 1000MBit en iedere keer uit je meeting gegooid worden. Je lijkt te zeggen dat wifi stabieler is dan UTP. Dan ligt het probleem toch echt in een kapotte switch of slechte kabel lijkt me.
Af en toe valt mijn verbinding compleet weg met UTP, voor een x aantal min. Heel bijzonder en irritant. Nog weinig op de WiFi gezeten maar dat lijkt inderdaad beter te gaan. Zou mooi zijn, als de glasvezel weg valt, er direct naar de WiFi kan worden overgeschakeld. Zal alles eens wat beter bij houden.

Router is net nieuw geleverd door T-Mobile en de kabel wordt 3 jaar gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Wackmack schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:14:
Zou mooi zijn, als de glasvezel weg valt, er direct naar de WiFi kan worden overgeschakeld. Zal alles eens wat beter bij houden.

Router is net nieuw geleverd door T-Mobile en de kabel wordt 3 jaar gebruikt.
EEEhh, en hoe denk je dat je wifi op het internet is aangesloten? Het lijkt er een beetje op alsof je niet begrijpt hoe een thuisnetwerk en internetverbinding werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:18

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Storing hier in Veenendaal, helaas al een paar uur. Ben benieuwd of het iets te maken heeft met de graafwerkzaamheden hier in de wijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 14:40

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Tweakriez schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:16:
Storing hier in Veenendaal, helaas al een paar uur. Ben benieuwd of het iets te maken heeft met de graafwerkzaamheden hier in de wijk...
Ja dat is helaas zo. Bevestiging van medewerker tmb.

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Me_dusa schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:10:
[...]

Ja dat is helaas zo. Bevestiging van medewerker tmb.
Zag straks een graafmachine met een bos oranje kabels staan tegenover de tandarts in Petenbos. ben bang dat dat de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
page404 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:17:
[...]

EEEhh, en hoe denk je dat je wifi op het internet is aangesloten? Het lijkt er een beetje op alsof je niet begrijpt hoe een thuisnetwerk en internetverbinding werkt.
Gezien het signaal op de WiFi wel stabiel is. Snap ook wel dat het natuurlijk binnen komt op hetzelfde punt, de nieuwe router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wackmack schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:46:
[...]
Gezien het signaal op de WiFi wel stabiel is. Snap ook wel dat het natuurlijk binnen komt op hetzelfde punt, de nieuwe router.
Nee, de glasvezel komt BINNEN op de router. Het wifisignaal wordt juist door de router verzonden in jouw huis.

Zolang je router stroom heeft stuurt deze keurig een Wifi netwerk rond. Maar als die zelfde router de verbinding met de buitenwereld (internet) verliest heb je nog steeds een prima dekkend wifi netwerk, maar wel zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 10:20
Tweakriez schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:17:
[...]

Zag straks een graafmachine met een bos oranje kabels staan tegenover de tandarts in Petenbos. ben bang dat dat de boosdoener is.
Weet wel zeker deze de boosdoender is, zijn enkele klant kabels geraakt, en minimaal 4 voedingskabels die richting pop lopen 2 hebben flinke knik er in zitten.
melding loopt iniedergeval :) Nu afwachten wanneer de aanenemer van kpnnetwerk komt voor herstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

jopoh schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:39:
[...]

Weet wel zeker deze de boosdoender is, zijn enkele klant kabels geraakt, en minimaal 4 voedingskabels die richting pop lopen 2 hebben flinke knik er in zitten.
melding loopt iniedergeval :) Nu afwachten wanneer de aanenemer van kpnnetwerk komt voor herstel
O crap... Dat gaat dus wel even duren voor er weer verbinding is of niet? Enig idee hoe lang zoiets normaal moet duren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 10:20
Tweakriez schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:42:
[...]

O crap... Dat gaat dus wel even duren voor er weer verbinding is of niet? Enig idee hoe lang zoiets normaal moet duren?
Ik durf je niet zeggen want de verwachting is kwa oplostijd . weet wel meerdere klanten in de omliggende straten er uit liggen. Ga er even vanuit ze hem behandelen met hoge prio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2N21yr3BKs5Ht88A9yRLuxBIeh0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e3h5EX7KaFzWcEQvqGLbbvjJ.jpg?f=user_large

Met de update 2.5.17 voor de UDM Pro het aanzetten van flow control en jumbo frames haal ik nu eindelijk de beloofde snelheid. Ook met speedtest gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
Captain Planet schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 23:13:
[...]

Zucht, Guidion is geweest en is onverrichter zaken weer naar huis gegaan. Het lampje op de converter bleef rood branden, iets met mijn aansluiting die nog niet gereed was. Er wordt nu aanstaande maandag een melding aangemaakt bij de backoffice, want die waren in het weekend gesloten. Ben benieuwd.

Had trouwens Ziggo vandaag opgezegd op advies van T-Mobile, ben bang dat dit iets te voorbarig is.
Nou, wat een bevalling was dat zeg. Maar het werkt eindelijk…..maar, de snelheden gaan alle kanten op. Ik begon met 600 down 700 up op WiFi, bedraad 900 down/up. Maar nu haal ik met moeite de 8 mbps op WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Captain Planet schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:05:
[...]

Nou, wat een bevalling was dat zeg. Maar het werkt eindelijk…..maar, de snelheden gaan alle kanten op. Ik begon met 600 down 700 up op WiFi, bedraad 900 down/up. Maar nu haal ik met moeite de 8 mbps op WiFi.
Snelheidstesten via wifi moet je niet tellen, te storingsgevoelig. Alleen bekabeld testen, die dienen gewoon tussen de 950 en 1000 te zijn als je gigabit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
Bongoarnhem schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:44:
[...]

Snelheidstesten via wifi moet je niet tellen, te storingsgevoelig. Alleen bekabeld testen, die dienen gewoon tussen de 950 en 1000 te zijn als je gigabit hebt.
Ik heb het nu bekabeld op 780 max, 950 heb ik 0 keer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Laatst online: 21:09
Vaevictis_ schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:00:
[Afbeelding]

Met de update 2.5.17 voor de UDM Pro het aanzetten van flow control en jumbo frames haal ik nu eindelijk de beloofde snelheid. Ook met speedtest gaat het goed.
Hoe doe je dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Barre73 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:59:
[...]

Nee, de glasvezel komt BINNEN op de router. Het wifisignaal wordt juist door de router verzonden in jouw huis.

Zolang je router stroom heeft stuurt deze keurig een Wifi netwerk rond. Maar als die zelfde router de verbinding met de buitenwereld (internet) verliest heb je nog steeds een prima dekkend wifi netwerk, maar wel zonder internet.
Dat verklaart het inderdaad, dank voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-06 16:14
Afgelopen zaterdag is de Guidion monteur langs geweest in een poging T-Mobile Thuis glas aan te sluiten/te activeren in mijn nieuwbouw huis. Helaas kwam er geen signaal binnen ondanks dat hij ook in de straat/wijkkast heeft gekeken. Dit is nu doorgezet naar KPN (de lijn is van hun) om dit op te lossen. Weet iemand hoe lang zoiets duurt?

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-06 15:04

Oulewappeur

OmNomNom

[Afbeelding]
Heeft niet direct met T-mobile te maken. Die zijn ook afhankelijk van de aannemer die glas bij jou binnen legt. Daarbij moet alles ook gereed zijn bij de wijkcentrale enz.

Ik heb besteld op 10-10-2022, in diezelfde week werd Glasvezel in de straat aangelegd tot aan de gevel. Destijds de indicatie dat eind november/begin december zou zijn. Die indicatie is heel vaak verschoven. Vorige week vrijdag dan eindelijk een mail dat de aannemer 29-3 de aansluiting komt aanleggen.

Ben wel benieuwd hoe dat hier gaat lopen, wij hebben geen kruipruimte toegankelijk, maar de COAX en oude KPN kabel lopen volgens mij via een soort buis naar binnen de meterkast in. Voor mij is de enige optie ook dat de Glas aansluiting in de meterkast komt net als de rest, dus we gaan het zien volgende week...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06 18:01
Oulewappeur schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:00:
[...]

Ben wel benieuwd hoe dat hier gaat lopen, wij hebben geen kruipruimte toegankelijk, maar de COAX en oude KPN kabel lopen volgens mij via een soort buis naar binnen de meterkast in. Voor mij is de enige optie ook dat de Glas aansluiting in de meterkast komt net als de rest, dus we gaan het zien volgende week...
Dit wordt een mantelbuis of straalbocht genoemd. Jammer genoeg vind men het vaak makkelijker om door de muur/fundering naar buiten te rammen met een boor dan gebruik van dergelijke voorzieningen te maken met kans op beschadigingen van de bestaande kabels/leidingen tijdens het opgraven van de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur

Oulewappeur

OmNomNom

yalerta schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:10:
[...]

Dit wordt een mantelbuis of straalbocht genoemd. Jammer genoeg vind men het vaak makkelijker om door de muur/fundering naar buiten te rammen met een boor dan gebruik van dergelijke voorzieningen te maken met kans op beschadigingen van de bestaande kabels/leidingen tijdens het opgraven van de andere kant.
Kijk weer wat geleerd!

Door de muur wordt lastig. In de hal waar onze meterkast zich bevind is er geen extra stuk muur, enkel een kozijn van de deur en raam ernaast...

Van mijn mogen ze die hele gevlochte kabel van de KPN weg halen en vervangen door de glasvezel, maar we zullen zien waar ze mee komen.
We hebben geen toegankelijke kruipruimte, dus zou niet weten hoe ze het anders moeten doen. Heb dit voor de zekerheid ook bij 1 van m'n buren gevraagd die hier wonen sinds de huizen gebouwd zijn in '89. Watermeter etc zit ook allemaal in de meterkast en niet onder een luik bij de deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oulewappeur schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:19:
[...]

Kijk weer wat geleerd!

Door de muur wordt lastig. In de hal waar onze meterkast zich bevind is er geen extra stuk muur, enkel een kozijn van de deur en raam ernaast...

Van mijn mogen ze die hele gevlochte kabel van de KPN weg halen en vervangen door de glasvezel, maar we zullen zien waar ze mee komen.
We hebben geen toegankelijke kruipruimte, dus zou niet weten hoe ze het anders moeten doen. Heb dit voor de zekerheid ook bij 1 van m'n buren gevraagd die hier wonen sinds de huizen gebouwd zijn in '89. Watermeter etc zit ook allemaal in de meterkast en niet onder een luik bij de deur.
KPN kabel weghalen kan en mag niet. Die is van KPN en die moet daar nog op kunnen blijven leveren. Er bij doorheen drukken mag eigenlijk ook niet maar wordt oogluikend toegestaan. Zelfde geldt voor de mantelbuis van de coaxboer.
De mantelbuis van gas, water en electra zijn not-done om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur

Oulewappeur

OmNomNom

Barre73 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:58:
[...]

KPN kabel weghalen kan en mag niet. Die is van KPN en die moet daar nog op kunnen blijven leveren. Er bij doorheen drukken mag eigenlijk ook niet maar wordt oogluikend toegestaan. Zelfde geldt voor de mantelbuis van de coaxboer.
Bij mij gaan de KPN en Coax door dezelfde mantelbuis, en er is nog ruimte zat voor een extra kabeltje :P

Die andere 3 spreken voor zich uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
Handig. Deurbel gaat net. Staat er een monteur voor de deur om te komen kijken naar de glas aansluiting. Vrijdag besteld en vandaag al iemand op de stoep. Geen melding van gehad. Had hij ook al verwacht, omdat hij een uur geleden de melding kreeg. Gelukkig werk ik thuis vandaag.

Heeft nu glas aangesloten en is nu onderweg naar de centrale om het aan te zetten. Ben benieuwd. Voor alsnog gaat het wel vlot. :-D

[ Voor 4% gewijzigd door Lifelogger op 21-03-2023 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
En klaar. Alles in orde. Nu is het wachten op de volgende die het komt installeren. :-)

Edit: ook geregeld. Na een half uurtje al mail over het plannen van een installatie afspraak. Ongeveer 4 weken en dan zijn ze er. Ben benieuwd. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Lifelogger op 21-03-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:18
Barre73 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:58:
[...]

Ik heb met de elektricien de gele gasbuis gebruikt om een kabel naar de meterkast te trekken. Wij hebben geen gas (gehad) maar de gele buis was wel aangelegd. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
Oulewappeur schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:19:
[...]

Kijk weer wat geleerd!

Wij wonen vier hoog en weet niet hoe het hier het gebouw binnen is gekomen.
Ik heb tijdens het aanleggen wel vaak gezien dat mannen met een boor van een meter lang een gat in de muur boorde (bij de rijtjeshuizen)
Ongeveer 30 tot 50cm onder "maaiveld"

Gewoon met "geweld" van buiten naar binnen.

Bij mijn zwager, andere stad, hebben ze 10cm boven het maaiveld een gat door de muur in de woonkamer gejaagd, kastje of buis buiten om de lijn naar binnen te krijgen en in de woonkamer de ontvanger (weet de officiële benaming niet) op de muur. Erg lelijk en niet professioneel, naar mijn mening. Want de plek is niet "in de hoek" of ergens netjes dat je hem kan wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur

Oulewappeur

OmNomNom

RedRayMann schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:33:
[...]

Wij wonen vier hoog en weet niet hoe het hier het gebouw binnen is gekomen.
Ik heb tijdens het aanleggen wel vaak gezien dat mannen met een boor van een meter lang een gat in de muur boorde (bij de rijtjeshuizen)
Ongeveer 30 tot 50cm onder "maaiveld"

Gewoon met "geweld" van buiten naar binnen.

Bij mijn zwager, andere stad, hebben ze 10cm boven het maaiveld een gat door de muur in de woonkamer gejaagd, kastje of buis buiten om de lijn naar binnen te krijgen en in de woonkamer de ontvanger (weet de officiële benaming niet) op de muur. Erg lelijk en niet professioneel, naar mijn mening. Want de plek is niet "in de hoek" of ergens netjes dat je hem kan wegwerken.
Het laatste voorbeeld is bij mij geen eens een optie, dan weiger ik de boel gewoon. Ik heb namelijk vanuit mijn meterkast alles lopen met switches en de hele rattaplan.

Ze zorgen er dus maar voor dat er iets in de meterkast komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
  • Laatst online: 19-06 17:06
Ook lekker... De postcode check op de website van Open Dutch Fiber geeft al een tijdje aan dat ze in april 2023 bij ons in de wijk komen. Twee weken geleden glasvezel besteld via de T-Mobile website. Daar gaven ze week 16 (17-23 april a.s.) Nu staat er op de website van Open Dutch Fiber dat ze in het 3e kwartaal komen. Gaat lekker zo... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Oulewappeur schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:36:
[...]

Het laatste voorbeeld is bij mij geen eens een optie, dan weiger ik de boel gewoon. Ik heb namelijk vanuit mijn meterkast alles lopen met switches en de hele rattaplan.

Ze zorgen er dus maar voor dat er iets in de meterkast komt :9
Eerlijk is eerlijk. Misschien vond mijn zwager / schoonzus het wel ok. Ik zou het ook niet accepteren.

Zij hebben een klein blokje wat uit de gevel naar voren komt met de voordeur en kapstok.
Het blokje springt ook het huis in en aan de huis/woonkamer zijde is de meterkast.
Typische bouw om tocht buiten te houden.
Maar er is dus geen buitenmuur aan de meterkast.
Daarbij zit de ingang/tochtsluis/meterkast aan de ene kant van de woning (rechts) en de tv aan de andere kant (links)
Dus misschien vond mijn zwager het wel best omdat hij nu geen lange kabel langs de plint hoeft te trekken maar een korte van zo'n 3 meter.
En ze hebben er een bank voor.
Maar no way dat iemand dat zo bij mij mag achterlaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofstof
  • Laatst online: 22-03-2023
Hallo allemaal,

Ik ben ook bij Ziggo en zit te denken over T-Mobile. Ze zijn overal glas aan het aansluiten. Ik ben 3 April aan de beurt dat glas naar binnen wordt gebracht.

Ze raden natuurlijk de 1gbit aan maar hoeveel heb je nu echt nodig? Ik browes, stream netflix enzo en playstation. Op piek momenten is de tv aan en misschien een tablet netflix. Ik vraag me dan af of je wel echt 1gbit nodig heb even los van de aanbieding.

Ik vroeg mij af wie kan mij vertellen hoe sterk wifi signaal de modem uitzend? Ik heb een 1 gezinswoning met begane, 1ste en 2de verdieping. Is het signaal sterk genoeg van de meterkast midden in het huis naar de zolder? Zijn die wifi boosters iets soeps of rommel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Plofstof schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:42:
Ze raden natuurlijk de 1gbit aan maar hoeveel heb je nu echt nodig? Ik browes, stream netflix enzo en playstation. Op piek momenten is de tv aan en misschien een tablet netflix. Ik vraag me dan af of je wel echt 1gbit nodig heb even los van de aanbieding.
Ben je maar alleen? 1Gbit/s is super fijn als je via Steam games moet downloaden of snel wat binnen wilt halen, maar is eigenlijk in bijna alle gevallen giga overkill.
Ik vroeg mij af wie kan mij vertellen hoe sterk wifi signaal de modem uitzend? Ik heb een 1 gezinswoning met begane, 1ste en 2de verdieping. Is het signaal sterk genoeg van de meterkast midden in het huis naar de zolder? Zijn die wifi boosters iets soeps of rommel?
Dat hangt helemaal van je eensgezinswoning af. Ik heb een huis uit 1973 en heb daar op elke etage een eigen AP opgehangen, dat werkt perfect. Hoe nieuwer het huis, hoe slechter signalen door verdiepingen heengaan, hoe kleiner de kans is dat het werkt. Maar je hebt nu Ziggo, hoe is je wifi bereik daarmee? Waarschijnlijk zal je met t-mobile niet veel meer / minder bereik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

rogervdh schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:34:
Ook lekker... De postcode check op de website van Open Dutch Fiber geeft al een tijdje aan dat ze in april 2023 bij ons in de wijk komen. Twee weken geleden glasvezel besteld via de T-Mobile website. Daar gaven ze week 16 (17-23 april a.s.) Nu staat er op de website van Open Dutch Fiber dat ze in het 3e kwartaal komen. Gaat lekker zo... :(
Tip van flip: Staar je niet blind op die data wat ze aangeven.. Laat je huidige aansluiting lekker doorlopen en zeg deze pas op zodra je daadwerkelijk glas signaal in huis hebt ;)

Bij mij zeiden ze november-december en er ligt nu nog steeds niks..

[ Voor 5% gewijzigd door ricjuh op 22-03-2023 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

rens-br schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:56:
[...]

Ben je maar alleen? 1Gbit/s is super fijn als je via Steam games moet downloaden of snel wat binnen wilt halen, maar is eigenlijk in bijna alle gevallen giga overkill.
Voor nieuwe klanten is de aboprijs voor alle snelheden toch hetzelfde de eerste 9 maanden dus je zou ook voor nauwelijks extra kosten 1 gbit/s kunnen uitproberen en dan downgraden als je contract afloopt. Maar het is inderdaad vrijwel altijd overkill, de 400/400 die eronder zit als pakket is ook al heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofstof
  • Laatst online: 22-03-2023
Ik ben niet alleen. We zijn gezin van 2 volwassen, kind van 6 en baby. Maar dan nog zullen we niet veel data verstoken. Misschien tijdens streamen, gamen wat of als ik thuiswerk maar dat is het een beetje.

Mijn ziggo aansluiting is nu in de woonkamer dat is niet in het midden van het huis. Deze modem haalt het niet naar boven en heb van Ziggo wifi boosters met mesh. Heb je 3 van die torretjes. Dat werkt wel aardig maar merk soms wel dat verbinding wegvalt en dan moet je deze herstarten of netwerk optimalisatie doen. Dus als je met 1 modem het af zou kunnen zou mooi zijn.

Mooi wat er in de app zit is wel de ouderlijke toezicht. De app werk wel lekker. Heb je wat controlle en waar je mensen op aansluit. Heb mensen van buiten lekker op gast en wij thuis en apparaten op eigen "netwerkje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
  • Laatst online: 19-06 17:06
ricjuh schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:59:
[...]
Tip van flip: Staar je niet blind op die data wat ze aangeven.. Laat je huidige aansluiting lekker doorlopen en zeg deze pas op zodra je daadwerkelijk glas signaal in huis hebt ;)

Bij mij zeiden ze november-december en er ligt nu nog steeds niks..
Ik zeg sowieso nog niks op, maar wel slecht van Open Dutch Fiber. Ze gaan op steeds meer plekken (tegelijk) aanleggen....dat ze liever zorgen dat de bestaande projecten eerst conform planning opgeleverd worden en pas daarna starten met nieuwe gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-06 11:31
rogervdh schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:13:
[...]

Ik zeg sowieso nog niks op, maar wel slecht van Open Dutch Fiber. Ze gaan op steeds meer plekken (tegelijk) aanleggen....dat ze liever zorgen dat de bestaande projecten eerst conform planning opgeleverd worden en pas daarna starten met nieuwe gemeenten.
Rijdt ODF dezelfde ploeg naar overal in het land of werken ze met verschillende lokale onderaannemers zoals de meeste glasvezelboeren? Dat ze in een nieuw gebied beginnen wil niet zeggen dat het dezelfde mensen zijn die nog in andere gemeentes bezig zijn, vaak is dat een lokaal bedrijf die de aanleg doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
rogervdh schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:34:
Herkenbaar, bij mij hebben ze week 35 doorgegeven voor aansluiten.
Ik wacht nog wel even, erna zal ik denk ik of 400mb nemen of 1GB.
Werken met 4 mensen elke dag wel thuis, dus dan is 1GB niet overbodig.
Nu nog opzoek naar Mesh devices :P.
TP link schijnt ermee te werken, maar geen fan van.
Heeft iemand anders hier mesh devices voor 1GB van T-mobile?

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:25
wetsteyn schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:14:
[...]

T-Mobile heeft sinds kort nieuwe WiFi6 (Mesh) AP's;

nieuws: T-Mobile komt met nieuw wifipunt voor Wi-Fi 6-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
wetsteyn schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:14:
Nu nog opzoek naar Mesh devices :P.
TP link schijnt ermee te werken, maar geen fan van.
Wat voor mesh zoek je? Draadloze backhaul of bedraad? Indien het laatste -> Unifi access points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Hm, die reacties eronder zijn niet veel belovend..
rens-br schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:28:
[...]

Wat voor mesh zoek je? Draadloze backhaul of bedraad? Indien het laatste -> Unifi access points.
Ervaring leert mij dat bedraad toch net even wat beter werkt dan Draadloze backhaul oplossing.
Ok, heb je hier een voorbeeld van of kan elke?

[ Voor 36% gewijzigd door wetsteyn op 22-03-2023 13:30 ]

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Hallo allemaal,

Ik ben ook bij Ziggo en zit te denken over T-Mobile. Ze zijn overal glas aan het aansluiten. Ik ben 3 April aan de beurt dat glas naar binnen wordt gebracht.

Heb nu Ziggo 200/20
Vriendin werkt alleen thuis, via VPN en file sharing en overleg. Haar laptop is via wifi verbonden of een oude 100mbit docking station.

Als ik zelf thuis werk, zit ik (bewust) op mijn gasten netwerk. Ook via VPN en online documenten.

Als ik in de avond een random streaming dienst neem op een bedraad Gbit android mediaspeler en mobiel YouTube afspeelt.

Nooit kom ik boven de 100mbit uit.
Alleen als ik iets download kom ik tot de 200.
(Controle van snelheid via Unifi Controller)

Via wifi kan je sowieso niet de 1gbit dicht trekken denk ik.

Mijn broertje heeft na zijn verhuizing bewust voor de 100mbit gekozen. (Dls van T-Mobile)
Hij merkt het alleen als hij games download.
Daarom is hij snel van 50 naar 100 gegaan.
Hij deed het als test, behoefte vs. kosten.
En hij vind 100 dus voldoende en wacht liever even op de download dan elke maand hogere kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hallo allemaal,

Iedereen wil hoge snelheden, maar behalve streaming en extreem grote files downloaden heb je echt niet meer dan 200 Mbit nodig, voor velen is 100 Mbit zelfs voldoende.

Bij T-Mobile kun je kosteloos verhogen en verlagen, dus ik zou lekker voor 8 maanden op een hogere snelheid gaan zitten, maar 1Gbps is totaal niet nodig. Na die 8 maanden verlagen naar de gewenste snelheid, waarschijnlijk is 100 Mbit voldoende. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

THE_BASE schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:43:
[...]

voor velen is 100 Mbit zelfs voldoende.
Zeg dat maar tegen mijn Steam updates :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
wetsteyn schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:29:
[...]

Hm, die reacties eronder zijn niet veel belovend..
Wat bedoel je dan? Als nog niemand het heeft dan zijn er toch nog geen ervaringen?
Daarbij is het bij elke provider wel gezeur. Je hoeft het natuurlijk niet te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
ricjuh schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:53:
[...]

Zeg dat maar tegen mijn Steam updates :+
Kunnen die niet automatisch in de nacht gedaan worden?
Ik heb ooit met nog een paar Mbit upload mijn NAS gebackupped over internet. Duurde 5 dagen en daarna was het in een klein uurtje incrementeel per week klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
wetsteyn schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:29:
Ervaring leert mij dat bedraad toch net even wat beter werkt dan Draadloze backhaul oplossing.
Ok, heb je hier een voorbeeld van of kan elke?
Dat is mijn ervaring ook, dus als je de mogelijkheid hebt voor kabels. Zou ik dat zeker doen. Ik zou dan een aantal van uitvoering: Ubiquiti UniFi 6 Lite AP's kopen en die bedraad aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andros schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:48:
[...]

Rijdt ODF dezelfde ploeg naar overal in het land of werken ze met verschillende lokale onderaannemers zoals de meeste glasvezelboeren? Dat ze in een nieuw gebied beginnen wil niet zeggen dat het dezelfde mensen zijn die nog in andere gemeentes bezig zijn, vaak is dat een lokaal bedrijf die de aanleg doet.
Ik heb nog nooit lokale bedrijven gezien bij de aanleg... Dat zouden die bedrijven graag willen maar ze kunnen niet op tegen de prijs van de (buitenlandse) onderaannemers.
Dus nee. ODF werkt precies hetzelfde. Een paar grote hoofdaannemers en die huren onderaannemers in voor het graven, voor het blazen en lassen en voor het huisaansluiten (verschillende onderaannemers wel te verstaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 18:38
Misschien niet helemaal het juiste topic maar ik weet zo even geen andere.

Ik heb thuis een Synology nas staan die vaak niet zoveel te doen heeft. Nu zat ik te denken om wat terug te doen voor de wereld en wil misschien een Storj Node opzetten via T-Mobile thuis.

Wat is Storj?

Storj is een bedrijf wat gedecentraliseerd internet wil maken. Daarbij willen ze cloudopslag aanbieden en concurren met de grote reuzen als Microsoft, Google en Amazon.

In plaats van zelf datacenters op te zetten kun je je opslag thuis doneren. Voordeel is dat je data veilig over de hele wereld opgeslagen is. Door een 'node' te worden kunnen ze goedkoper cloudopslag aanbieden dan de concurrenten (denk aan OneDrive, Google Drive etc). Hiervoor krijgt de eigenaar van de node een vergoeding, want je stelt opslag en hardware beschikbaar.

De eisen: https://www.storj.io/node

Nu is het zo dat het kan zijn dat een node 2TB aan dataverkeer per maand kan genereren. En ik vraag me af wat het standpunt van T-Mobile hierin is. 2TB is veel maar het is voor een mooi project. En daarbij is het vanuit technisch oogpunt interessant om mee te doen aan de test.
T-Mobile zelf kan er niets over zeggen (gebeld en via forum), misschien iemand hier die er iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Binnetie schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:53:
Misschien niet helemaal het juiste topic maar ik weet zo even geen andere.

Ik heb thuis een Synology nas staan die vaak niet zoveel te doen heeft. Nu zat ik te denken om wat terug te doen voor de wereld en wil misschien een Storj Node opzetten via T-Mobile thuis.

Wat is Storj?

Storj is een bedrijf wat gedecentraliseerd internet wil maken. Daarbij willen ze cloudopslag aanbieden en concurren met de grote reuzen als Microsoft, Google en Amazon.

In plaats van zelf datacenters op te zetten kun je je opslag thuis doneren. Voordeel is dat je data veilig over de hele wereld opgeslagen is. Door een 'node' te worden kunnen ze goedkoper cloudopslag aanbieden dan de concurrenten (denk aan OneDrive, Google Drive etc). Hiervoor krijgt de eigenaar van de node een vergoeding, want je stelt opslag en hardware beschikbaar.

De eisen: https://www.storj.io/node

Nu is het zo dat het kan zijn dat een node 2TB aan dataverkeer per maand kan genereren. En ik vraag me af wat het standpunt van T-Mobile hierin is. 2TB is veel maar het is voor een mooi project. En daarbij is het vanuit technisch oogpunt interessant om mee te doen aan de test.
T-Mobile zelf kan er niets over zeggen (gebeld en via forum), misschien iemand hier die er iets over kan zeggen?
2TB klinkt misschien als veel, maar voor een vaste aansluiting is het allemaal niet zo spannend. Wat steam / PS4 updates binnen halen en je zit er ook zo aan.

Ik zie hier ook mensen voorbij komen die zulk data verkeer hebben via 4G / 5G. Dus via een vaste aansluiting loopt dat allemaal wel los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
rens-br schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:16:
[...]

2TB klinkt misschien als veel, maar voor een vaste aansluiting is het allemaal niet zo spannend. Wat steam / PS4 updates binnen halen en je zit er ook zo aan.

Ik zie hier ook mensen voorbij komen die zulk data verkeer hebben via 4G / 5G. Dus via een vaste aansluiting loopt dat allemaal wel los.
Dank, op het T-Mobile forum praten ze je bijna een schuldgevoel aan net zoveel dataverkeer. Als je gezinnen hebt die elke avond met 3 tv's streamen dan gaat het ook hard, zag ik eens bij een vriend in de router. Ik heb maar 1 tv en stream niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:28
Zojuist m’n glasvezel geïnstalleerd door monteur, helaas werkt het nog niet door administratieve achterstand en is de status nu planned.
Zal het nu hebben om de klantenservice te bellen of gewoon even geduld?
Is er trouwens een muurbeugel voor de t54 te krijgen? Ik heb nergens plek om het neer te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
Binnetie schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:24:
[...]

Dank, op het T-Mobile forum praten ze je bijna een schuldgevoel aan net zoveel dataverkeer. Als je gezinnen hebt die elke avond met 3 tv's streamen dan gaat het ook hard, zag ik eens bij een vriend in de router. Ik heb maar 1 tv en stream niet zoveel.
Ik zag het op het T-Mobile forum.
Waren ze ook niet blij dat je er mee verdient. Gaat wel echt om een kapitaal. Ik weet niet of ik het alleen voor dat bedrag zou doen...

Maar zat even te kijken in mijn modem.
Sinds de reset 22 dagen geleden staat de teller op 6,7Tbyte.
Wij kijken met 1 tv nlziet, ik ook nog wat Amazon prime. En thuiswerk en aantal uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
jwbokx schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:10:
[...]

Waren ze ook niet blij dat je er mee verdient. Gaat wel echt om een kapitaal. Ik weet niet of ik het alleen voor dat bedrag zou doen...

Wij kijken met 1 tv nlziet, ik ook nog wat Amazon prime. En thuiswerk en aantal uur...
Dat is wel veel data. Maar als je er niks van hoort prima toch?
Dat je er wat voor krijgt is leuk maar vind het idee erachter wat beter. Ik heb jaren geleden eens meegedaan aan een ander project: Syform, was het zelfde idee maar dan met een 2:1 verdeling. Elke GB die je beschikbaar stelt mag je zelf 0,5GB gebruiken voor je eigen externe backup.
Uiteindelijk zijn ze gestopt, maar concept was mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik weet het niet hoor, maar 6+TB is bizar veel als je alleen maar een beetje streamed en wat thuis werkt.
We maken hier ook elke dag gebruik van NLZiet en andere streaming diensten. Dan heb je het over hooguit 10 Mbps, dat zet geen zoden aan de dijk.
En ook met thuiswerken en wat gamen en flinke updates downloaden halen we de 1TB bij lange na niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:07
Mr. Jinx schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:30:
[...]

Ik weet het niet hoor, maar 6+TB is bizar veel als je alleen maar een beetje streamed en wat thuis werkt.
We maken hier ook elke dag gebruik van NLZiet en andere streaming diensten. Dan heb je het over hooguit 10 Mbps, dat zet geen zoden aan de dijk.
En ook met thuiswerken en wat gamen en flinke updates downloaden halen we de 1TB bij lange na niet.
22 dagen 0,5TB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xd-DBy-8nd1jH-zGnFyt-f5xLTk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zCd8QarijCGBfocFHTCijRL3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Laatst online: 01:08
[...]

Dit is echt heel veel, ik heb voor mezelf, een eenpersoons huishouden, met deels thuiswerken en online vergaderingen, kom ik ongeveer op een halve terabyte per maand. online gamen is niet mijn ding, maar dat zal niet zo extreem veel data extra kosten.
Wellicht is het raadzaam je systemen eens goed nakijken of geen vreemd gebruik hebt. Als je een NAS thuis hebt staan en vanaf het grote boze internet bereikbaar hebt, haal die eens van het net en kijk of je verbruik daalt, die krengen worden best vaak last van ongewenste indringers.
Ik kan je vooral veel succes wensen met het vinden van de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-06 10:21
Hallo allemaal,

Ik kan jou uit ervaring het volgende mededelen: Op 9 december 2022 heb ik een abonnement afgesloten bij T-Mobile Glasvezel thuis en tot vandaag zijn ze nog niet geweest en zit ik nog steeds bij Ziggo. Terwijl er Glasvezel op mijn adres beschikbaar is. Ze moeten eerst de meterkast in orde maken voordat er een T-Mobile monteur kan komen.

Ik heb gekozen voor internet 1000Mbit met T-Mobile TV basispakket zonder extra kanalen en zonder opnemen met 1 TV-BOX erbij besteld. Wij hebben geen thuistelefoon, omdat wij onbeperkt bellen hebben op onze smartphones.

Waarom 1000Mbit, omdat het mij leuk lijkt en ik soms download en daarnaast heb ik op mijn S22 Ultra T-Mobile Unlimited pakket en daar kreeg ik dan de hoogste korting voor terug! I.c.m. 1000Mbit

Oh ja en je spelletjes komen sneller binnen met 1000Mbit en hoeft je niet te wachten. Vaak ook updates en met 1000Mbit is dat zo snel! Nu bij Ziggo met 100Mbit moet ik vaak langer wachten.

Als ik straks een werkende aansluiting heb bij T-Mobile, dan betaal ik voor de eerste 8-maanden €25! Per maand en daarna €55,00! Met 1 jaar contract.

Bij Ziggo heb ik heb 100Mbit internet met TV basispakket Digitale TV met interactieve TV via Cammodule CI+ 1.3 kaartje voor €55,50,- per maand. Ik heb geen extra betaalde zenders. Ziggo heeft al eind december goedkeuring gegeven voor de overstap naar T-Mobile

[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 23-03-2023 10:38 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Het is voor het eerst dat ik het bekeek.
Dan zal ik eens gaan zoeken wat er zoveel gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb een paar dagen KPN Glasvezel gehad. Kastje hangt er. Moet er dan veel gebeuren, ofwel: ga ik ellende krijgen voordat er een monteur is geweest of is het zo aangesloten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:48

ManiacsHouse

Scheisse!

THE_BASE schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:26:
Ik heb een paar dagen KPN Glasvezel gehad. Kastje hangt er. Moet er dan veel gebeuren, ofwel: ga ik ellende krijgen voordat er een monteur is geweest of is het zo aangesloten? :)
Volgens T-Mobile (ik ga van KPN naar T-Mobile) is het een kwestie van kastje verwisselen in huis en zou het moeten werken. Modem eraan en gaan met de banaan. Aldus de leuke dame <3 (tenminste zo klonk ze) bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:50
Plofstof schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:10:
Ik ben niet alleen. We zijn gezin van 2 volwassen, kind van 6 en baby. Maar dan nog zullen we niet veel data verstoken. Misschien tijdens streamen, gamen wat of als ik thuiswerk maar dat is het een beetje.

Mijn ziggo aansluiting is nu in de woonkamer dat is niet in het midden van het huis. Deze modem haalt het niet naar boven en heb van Ziggo wifi boosters met mesh. Heb je 3 van die torretjes. Dat werkt wel aardig maar merk soms wel dat verbinding wegvalt en dan moet je deze herstarten of netwerk optimalisatie doen. Dus als je met 1 modem het af zou kunnen zou mooi zijn.

Mooi wat er in de app zit is wel de ouderlijke toezicht. De app werk wel lekker. Heb je wat controlle en waar je mensen op aansluit. Heb mensen van buiten lekker op gast en wij thuis en apparaten op eigen "netwerkje".
Ik heb die 3 torentjes van Ziggo (deco m4) gewoon gehouden. De overname kosten zijn veel minder dan nieuw kopen in de huidige markt.
Let wel op dat de deco's niet via het zyxel router onderling communiceren, dat gaat niet goed en je netwerk wordt dan instabiel.

Dus zyxel t54 router --- tp-link switch (10€ bij action) --- deco1
--- deco 2
--- deco 3

Dat werkt bij mij thuis prima. Ik heb ze wel in accespoint mode. Als je geen telefonie hebt kun je naar verluid de deco's ook als router gebruiken en de zyxel weghalen.

400mbit hier in huis is ruim voldoende voor 2 volwassenen , 1 student en 1 scholier die allemaal tegelijk streamen of videovergaderen.
Gigabit is volgens mij alleen handig als je heel veel download (games of torrents)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:53
Is er iemand die meer weet over het aanbieden van T-mobile op het E-fiber netwerk? Ik begrijp dat het gepland staat uit een bericht van een paar maanden geleden, maar sindsdien is het stil. Ik zit nu op een punt dat ik wil gaan overstappen vanaf Ziggo. T-mobile is een serieuze kandidaat wat mij betreft, maar als dit nog 6+ maanden gaat duren dan stap ik voorlopig over naar een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

feddesman schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:08:
Is er trouwens een muurbeugel voor de t54 te krijgen? Ik heb nergens plek om het neer te zetten
Muurbeugel zit er bij in de installatiedoos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jwbokx
jwbokx schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:12:
Het is voor het eerst dat ik het bekeek.
Dan zal ik eens gaan zoeken wat er zoveel gebruikt...
8)7 8)7
Het is Gbyte, geen Tbyte...
:F :F
Pagina: 1 ... 211 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie