Plofstof schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:42:
Hallo allemaal,
Ik ben ook bij Ziggo en zit te denken over T-Mobile. Ze zijn overal glas aan het aansluiten. Ik ben 3 April aan de beurt dat glas naar binnen wordt gebracht.
Ze raden natuurlijk de 1gbit aan maar hoeveel heb je nu echt nodig? Ik browes, stream netflix enzo en playstation. Op piek momenten is de tv aan en misschien een tablet netflix. Ik vraag me dan af of je wel echt 1gbit nodig heb even los van de aanbieding.
Ik vroeg mij af wie kan mij vertellen hoe sterk wifi signaal de modem uitzend? Ik heb een 1 gezinswoning met begane, 1ste en 2de verdieping. Is het signaal sterk genoeg van de meterkast midden in het huis naar de zolder? Zijn die wifi boosters iets soeps of rommel?
Heb nu Ziggo 200/20
Vriendin werkt alleen thuis, via VPN en file sharing en overleg. Haar laptop is via wifi verbonden of een oude 100mbit docking station.
Als ik zelf thuis werk, zit ik (bewust) op mijn gasten netwerk. Ook via VPN en online documenten.
Als ik in de avond een random streaming dienst neem op een bedraad Gbit android mediaspeler en mobiel YouTube afspeelt.
Nooit kom ik boven de 100mbit uit.
Alleen als ik iets download kom ik tot de 200.
(Controle van snelheid via Unifi Controller)
Via wifi kan je sowieso niet de 1gbit dicht trekken denk ik.
Mijn broertje heeft na zijn verhuizing bewust voor de 100mbit gekozen. (Dls van T-Mobile)
Hij merkt het alleen als hij games download.
Daarom is hij snel van 50 naar 100 gegaan.
Hij deed het als test, behoefte vs. kosten.
En hij vind 100 dus voldoende en wacht liever even op de download dan elke maand hogere kosten