Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik heb een paar dagen geleden T-Mobile glas aangevraagd en hun de opzegging van Ziggo laten regelen. Binnen een paar uur had ik verschillende berichtjes via mail en SMS van zowel T-Mobile als Ziggo dat de overstapprocedure gestart is. Ik kreeg juist te horen dat ik pas een aansluitafspraak met Guidion kon plannen op het moment dat mijn T-Mobile abonnement ingaat (1 mei)wlmpie schreef op zondag 19 maart 2023 @ 00:51:
Bij nieuwe aansluitingen doen ze ook niet aan overstapservice. Dan ligt namelijk het risico van dit soort miscommunicatie en wanpresteren bij de klant. Risicoloos overstappen kan dan alleen als je pas opzegt bij je oude provider als je T-Mobile internet werkend is opgeleverd, maar dan heb je dus wel 30 dagen dubbele kosten vanwege de opzegtermijn.
Ik heb gekozen voor 400 Mbit. Ik kom van Ziggo 150/20, en heb hier op zich genoeg aan, maar als Forza Horizon 5 het weer eens op zijn heupen krijgt mag ik weer 100+ Gb downloaden. Dat duurt nogal. Het kan wel zijn dat ik die na een jaar ga verlagen en wel langer wacht, maar dat zien we tegen die tijd wel weer. Ik heb ook TV er bij genomen omdat dat de eerste 8 maanden gratis is. Verspreid over het eerste jaar betaal je dan dus maar € 5 per maand, ofwel minder dan NLZiet. Als het niet bevalt kan ik na een jaar alsnog NLZiet nemen of besluiten dat Netflix + Amazon Prime + NOS app (oid) genoeg is.
Op mijn adres is wel eerder glasvezel geweest (vorige bewoner), maar ik weet niet bij welke provider hij zat. Ik hoop in ieder geval dat dit de overstap makkelijker maakt. Als het goed is wordt vandaag het installatiepakket bezorgd, dus die zal er tegen die tijd in ieder geval wel zijn. Ik ga me ook nog proberen te verdiepen in modem/router keuze. Mijn Ziggo-modem staat in bridge-mode, waarna een Asus RT-AC66U met twee bedraad aangesloten Asus Trio mesh-punten de boel verder verdelen. Ik moet nog kijken of dat met de huidige bekabeling gaat, aangezien de coax-kabel in de woonkamer binnenkomt, en glasvezel in de meterkast....
Even je postcode invullen op https://tweak.nl of https://opendutchfiber.nl/ en je ziet wat de voorlopige planning is.Extreme smell schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 05:44:
Is er iemand die meer weet over het aanbieden van T-mobile op het E-fiber netwerk? Ik begrijp dat het gepland staat uit een bericht van een paar maanden geleden, maar sindsdien is het stil. Ik zit nu op een punt dat ik wil gaan overstappen vanaf Ziggo. T-mobile is een serieuze kandidaat wat mij betreft, maar als dit nog 6+ maanden gaat duren dan stap ik voorlopig over naar een ander.
Edit: of bedoel je dat je nu al een E-fiber aansluiting hebt? Geen idee wat de planning daarvoor is wb. bestaande aansluitingen.
[ Voor 9% gewijzigd door Fuwor op 23-03-2023 12:37 ]
NLZiet kost 95,40 euro voor een heel jaar. T-Mobile TV kost 50 euro. Maar de beeldkwaliteit, stabiliteit en gebruiksgemak van NLZiet is stukken hoger. Je zou eens op het forum van T-Mobile kunnen kijken, daar wordt behoorlijk geklaagd over de dienst:gwystyl schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:34:
[...]
Ik heb ook TV er bij genomen omdat dat de eerste 8 maanden gratis is. Verspreid over het eerste jaar betaal je dan dus maar € 5 per maand, ofwel minder dan NLZiet.
https://community.t-mobil...oe-kan-ik-opzeggen-341228
https://community.t-mobil...hte-beeldkwaliteit-332327
https://community.t-mobil...d-is-veel-slechter-330851
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Ik heb al een e-fiber aansluiting, maar het is nu nog wachten op aanbod van T-mobile.Fuwor schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:36:
[...]
Even je postcode invullen op https://tweak.nl of https://opendutchfiber.nl/ en je ziet wat de voorlopige planning is.
Edit: of bedoel je dat je nu al een E-fiber aansluiting hebt? Geen idee wat de planning daarvoor is wb. bestaande aansluitingen.
Update vanuit mijn kant. Tmobile heeft mij toch laten migreren naar hen, maar ik ben daar dus geen klant. Nu zit ik al vanaf Maandag zonder internet. Tweak doet wat zij kunnen maar zoals het er nu uitziet zit ik tot minimaal 11 april zonder internetbackupdevice schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:51:
[...]
Van glas naar glas . 4 weken van te voren aangevraagd . Netjes bevestiging ontvangen, afspraak in gepland voor installeren. Begin van deze week gebeld waar het install pakket bleef. Zou er aan komen . Woensdag weer gebeld , nee mijnheer die komt niet. En het fiber team geeft aan dat het wel weken kan duren . Succes ermee zeiden ze.
Gelukkig dacht Tweak wel mee en is mijn contract weer actief en de mannen die actief de patch kabels zouden verzetten op de hoogte gebracht .
Bedankt Tmobile!
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Maar dan krijg je toch onbeperkt mobiel internet via T-Mobile?backupdevice schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:29:
[...]
Update vanuit mijn kant. Tmobile heeft mij toch laten migreren naar hen, maar ik ben daar dus geen klant. Nu zit ik al vanaf Maandag zonder internet. Tweak doet wat zij kunnen maar zoals het er nu uitziet zit ik tot minimaal 11 april zonder internet![]()
Bedankt Tmobile!
1 week. Maar ik ben dus geen klant bij hen omdat zij aangaven dat zij niet konden zeggen hoeveel weken zij nodig hadden om mijn lijn te gebruikenBinnetie schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:32:
[...]
Maar dan krijg je toch onbeperkt mobiel internet via T-Mobile?

Tweak zei dat zij met efiber en SPIE hadden gesproken en de migratie konden tegenhouden . Niet dus
Ik ben nu dus officieel providerloos en heb een nieuwe aanvraag moeten doen bij tweak. En heb dus eerst 2 weken bedenktijd etc....
Echt een drama verhaal met thuiswerken en twee kinderen.
[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 23-03-2023 16:37 ]
Toen ik T-Mobile had aangevraagd had ik mn vorige provider nog gewoon door laten lopen. Was maar goed ook, want dat installeren duurde bij mij ook enkele weken. Maar verder dus nooit offline geweest.backupdevice schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:35:
[...]
1 week. Maar ik ben dus geen klant bij hen omdat zij aangaven dat zij niet konden zeggen hoeveel weken zij nodig hadden om mijn lijn te gebruikenen dat de beste actie was om te cancelen. Dit was dus 3 werkdagen voor de migratie, terwijl ik al 3 weken een install dag had.
Tweak zei dat zij met efiber en SPIE hadden gesproken en de migratie konden tegenhouden . Niet dus
Ik ben nu dus officieel providerloos en heb een nieuwe aanvraag moeten doen bij tweak. En heb dus eerst 2 weken bedenktijd etc....
Echt een drama verhaal met thuiswerken en twee kinderen.
Als je van de overstap service gebruik had gemaakt had je er ook geen last van gehad.
3 dagen voor de migratie de aanvraag annuleren is natuurlijk vragen om problemen.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Overstap service was aan de kant van T mobile mislukt. Netjes een mail van Tmobile gekregen dat deze niet gelukt was , maar dat geen probleem was want dat kon ik zelf nog regelen. Tweak stuurde wel netjes een mail dat zij een bericht hadden gehad dat ik over zou stappen .evleerdam schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:15:
[...]
Toen ik T-Mobile had aangevraagd had ik mn vorige provider nog gewoon door laten lopen. Was maar goed ook, want dat installeren duurde bij mij ook enkele weken. Maar verder dus nooit offline geweest.
Als je van de overstap service gebruik had gemaakt had je er ook geen last van gehad.
3 dagen voor de migratie de aanvraag annuleren is natuurlijk vragen om problemen.
Een uur later kreeg ik een mail dat ik een installatie datum kon regelen.
5 werkdagen voor de install datum had ik nog geen install pakket ontvangen en heb ik heb gebeld . Er werd toen tegen mij aangegeven dat het pakket de volgende dag verzonden werd .
3 werkdagen voor de install datum had ik nog niks binnen, zelfs geen verzend bewijs. Ik heb toen gebeld en toen kwam de aap uit de mouw.
Eerst werd er gezegd dat zij de install datum niet zouden halen. Half uur later belde zij terug met de mededeling dat het nog wel weken kon gaan duren en dat zij adviseerden om te kijken of tweak nog de migratie kon tegen houden
Deze zeiden ja dus opgezegd bij Tmobile en ik dacht dat alles goed zou gaan.
Dus 3 dagen voor de deadline annuleren ja, maar op aanraden van Tmobile!!! En dan nog nu naar tmobile gemigreerd zijn, wat volgens hen niet mogelijk was
Ik heb geen risico genomen en Ziggo niet opgezegd, eerst maar zien dat T-Mobile prima werkt en dan zie ik wel even wat ik doe. Ik heb dus nu even twee abonnementen, maar liever dat, dan het risico lopen geen internet te hebben.
Misschien ben ik extreem, maar ik overweeg om Ziggo op 'de zaak' te gooien en aan te houden als ze een goede prijs kunnen geven voor een goedkoop backup abonnement. Backup lijn voor thuis werken.
Standaard modem T54
Is voor die zeldzame keer dat er storing is, het niet goedkoper om gewoon je mobiel als hotspot te gebruiken?Q schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:02:
Misschien ben ik extreem, maar ik overweeg om Ziggo op 'de zaak' te gooien en aan te houden als ze een goede prijs kunnen geven voor een goedkoop backup abonnement. Backup lijn voor thuis werken.
Draadloos 450 Mbps is toch heel goed? Is volgens mij weinig aan te optimaliseren.....feddesman schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:10:
Sinds vandaag werkend glasvezel netwerk van t mobile .Bedraad 950 mb/s wifi 450 mb/s 5 ping ms 1 jitter ms zijn dit goede waardes of is er een manier om m’n draadloze verbinding te optimaliseren?
Standaard modem T54
Waarom geen tmobile zakelijk? Dan zit er een 4g backup ingebouwd (net als bij ziggo zakelijk trouwens).Q schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:02:
Hoe zijn die ervaringen met T-Mobile dan, qua uitval en storingen?djiwie schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:02:
[...]
Is voor die zeldzame keer dat er storing is, het niet goedkoper om gewoon je mobiel als hotspot te gebruiken?
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Hier niet in ieder geval. Ik heb dezelfde overstap gemaakt en het werkt niet. Guidion monteur is weggegaan met het verhaal dat het dezelfde dag nog zou werken omdat KPN de patch nog moest doen, was niet zo. Moest ik maar een nieuwe afspraak maken met Guidion, eerst volgende mogelijkheid: 2 weken laterManiacsHouse schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:55:
[...]
Volgens T-Mobile (ik ga van KPN naar T-Mobile) is het een kwestie van kastje verwisselen in huis en zou het moeten werken. Modem eraan en gaan met de banaan. Aldus de leuke dame(tenminste zo klonk ze) bij de helpdesk.

Auw... En nu zit je zonder? Ze kunnen je toch niet 2 weken laten zitten?Pizzalucht schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:51:
[...]
Hier niet in ieder geval. Ik heb dezelfde overstap gemaakt en het werkt niet. Guidion monteur is weggegaan met het verhaal dat het dezelfde dag nog zou werken omdat KPN de patch nog moest doen, was niet zo. Moest ik maar een nieuwe afspraak maken met Guidion, eerst volgende mogelijkheid: 2 weken later
Monteur komt toch langs om het werkend op te leveren lijkt mij ipv van oh u ziet maar of het werkt straks...
[ Voor 9% gewijzigd door ManiacsHouse op 23-03-2023 21:22 ]
Ze hebben me een 4G voucher aangeboden, maar heb ook nog Ziggo dus geen ramp.ManiacsHouse schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:21:
[...]
Auw... En nu zit je zonder? Ze kunnen je toch niet 2 weken laten zitten?
Monteur komt toch langs om het werkend op te leveren lijkt mij ipv van oh u ziet maar of het werkt straks...
Ik weet 99% zeker dat er straks een Guidion monteur komt, die gaat zien dat hier in huis alles goed is en belt vervolgens KPN Netwerk NL.
Was bij ons zelfs 4 weken, heb meteen opgezegd. Ligt aan de manier waarop kpn en tmobile onderling dingen afstemmen.ManiacsHouse schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:21:
[...]
Auw... En nu zit je zonder? Ze kunnen je toch niet 2 weken laten zitten?
The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS | AbuseDB
Mmm lekker dan. Iets om op te letten dus... Hier komen ze tweede Paasdag aansluiten. Ja serieus, nog speciaal gebeld of dat wel klopt. Blijkbaar wel. Zal mij benieuwen...Charlie_Root schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:58:
[...]
Was bij ons zelfs 4 weken, heb meteen opgezegd. Ligt aan de manier waarop kpn en tmobile onderling dingen afstemmen.
Sinds september (toen het bij mij werd opgeleverd) geen downtime, itt tot Ziggo die nog wel eens offline ging voor onderhoud (vaak 's nachts, maar toch irritant als je bezig bent). YMMV natuurlijk.THE_BASE schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:42:
[...]
Hoe zijn die ervaringen met T-Mobile dan, qua uitval en storingen?
Als ik zo'n fout op mijn werk zou maken zou dat toch wel gevolgen kunnen hebben.
Al hoop ik dat 1 van mijn collega's voor die tijd al wat zegt.
ODP heeft twee weken geleden hier in Utrecht (3514) in meerdere straten kabels gelegd (zonder briefje van de gemeente oid, maar goed...) en de sprietjes steken dus al bij elke voordeur omhoog.
Maar volgens de postcode check op de website lees ik onderstaand. Kan het echt zo lang duren voordat alles rond is?

Die prognose zou ik met een korrel zout nemen, als het graven voorspoedig gaat wordt die denk ik wel naar voren gezet. Voor mijn adres (in Tuindorp) heeft die zelfs een tijd op Q4 '23 gestaan terwijl ze uiteindelijk in september '22 opleverden. Maar vergeet niet dat kabels graven één ding is, die kabels moeten verderop ook nog naar de PoP en daar gepatcht worden etc. Mijn straat was als een van de laatsten aan de beurt en toen kon ik een week later bestellen. Andere huizen waar ze al maanden eerder bezig waren met graven konden ook toen pas bestellen.
Nee, een dergelijke gedachte is niet extreem. Ik ben in de "gelukkige" omstandigheid dat ïk het "netwerk van de buren" mag (moet) beheren. De backup route via hun wifi is zeer prettig om achter de hand te hebben.Q schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:02:
Edit: T-Mobile heeft aan dat de bedenktijd in gaat na aanvragen contract. Maar ook nadat aansluiting/modem is geactiveerd.
[ Voor 14% gewijzigd door THE_BASE op 24-03-2023 18:44 ]
Dus toen ziggo recent mailde de prijzen weer te verhogen ben ik gaan rondkijken en t-mobile komt het beste nu voor mij uit de bus.
Maar vandaag voorafgaande aan het afsluiten van een abbo eens gebeld hoe het gaat en hoe lang het duurt voor ze de glasvezel uit de straat, door mijn voortuin, in de meterkast zouden hebben. Echter verteld die beste man van de klantenservice dat de postcode check wel aangeeft dat ik glasvezel kan afsluiten, maar dat ze toch nog niet helemaal klaar zijn. Maaaar, dat zou vast wel tussen nu en een paar weken klaar zijn.
Nu heb ik daar zo mijn twijfels over gezien er sinds september 2022 geen beweging meer is in de wijk. Kabeltjes zijn gegraven, wijkcentrales zijn geplaatst. Nu hou ik natuurlijk niet 24/7 de wijk in de gaten. Alleen komt het op mij vreemd over dat maanden na de grote zichtbare werkzaamheden het nog niet gereed is, maar dat mij telefonisch wel word beloofd dat dit binnen een paar weken klaar is.
Dus mijn ervaring tot nu toe is dat ik wel wil, maar dat het verhaal over levertermijn mij niet echt solide doet overkomen.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Wat ik bij mijn bestelling zag is pas na oplevering/activering.THE_BASE schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:15:
Klopt het dat de zichttermijn van 14 dagen sinds een tijdje in gaat wanneer je het modem activeert? Kortom: kan ik met deze actie wel vast T-Mobile Thuis bestellen voor bijvoorbeeld 14 mei (2 weken voor aflopen Ziggo) en dan eventueel als ik ontevreden ben 14 dagen na aansluiten toch annuleren? Dat was bij KPN wel zo namelijk. Dat maakt het voor nu iets makkelijker om te kiezen.
Edit: T-Mobile heeft aan dat de bedenktijd in gaat na aanvragen contract. Maar ook nadat aansluiting/modem is geactiveerd.
Bij aanvragen contract lijkt me nogal onzin, je hebt immers nog geen dienst.
Edit: eens opgezocht. Nu lees ik weer dat je kunt annuleren totdat de diensten in werking zijn. Dus wat is nou de bedenktijd bij T-mobile...?
Ik zit nu nog hij KPN, maar als ik de verhalen lees over monteurs die vertrekken en zeggen straks werkt het en vervolgens zit je dagen zonder plus de toch wel onduidelijkheid over bedenktijd, ben in bijna geneigd om toch bij kpn te blijven
[ Voor 19% gewijzigd door ManiacsHouse op 24-03-2023 20:20 ]
Het is zo duidelijk als ik zei: opzeggen binnen 14 dagen na aanvraag. Heb je dat niet gedaan, dan kun je nog binnen 14 dagen annuleren na oplevering/activatie.ManiacsHouse schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:10:
[...]
Wat ik bij mijn bestelling zag is pas na oplevering/activering.
Bij aanvragen contract lijkt me nogal onzin, je hebt immers nog geen dienst.
Edit: eens opgezocht. Nu lees ik weer dat je kunt annuleren totdat de diensten in werking zijn. Dus wat is nou de bedenktijd bij T-mobile...?
Ik zit nu nog hij KPN, maar als ik de verhalen lees over monteurs die vertrekken en zeggen straks werkt het en vervolgens zit je dagen zonder plus de toch wel onduidelijkheid over bedenktijd, ben in bijna geneigd om toch bij kpn te blijven
Ik twijfel niet meer, ik ga het maar eens aanvragen.
Gisteren is mijn overstap van KPN naar T-Mobile (GPON) gerealiseerd en eerst de standaard apparatuur aangesloten.Barre73 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:55:
[...]
Jij hebt nu geen XGS-PON. Op je foto zie ik een AON mediaconverter van KPN.
Maar T-Mobile heeft waarschijnlijk andere apparatuur in de PoP staan dan KPN. Dus dan krijg je wel degelijk GPON via T-Mobile.
Ik heb zojuist de Huawei ONT vervangen door een Nokia G-010S-A SFP module in mijn UDM Pro te drukken.
De Nokia G-010S-A SFP module was binnen een paar minuten geconfigureerd, vlan 300 ingesteld op de UDM Pro, reboot en klaar.
[ Voor 4% gewijzigd door qwasd op 24-03-2023 20:39 ]
Waar heb je die Nokia gekocht? Is mogelijk wel interessant.qwasd schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:31:
[...]
Gisteren is mijn overstap van KPN naar T-Mobile (GPON) gerealiseerd en eerst de standaard apparatuur aangesloten.
Ik heb zojuist de Huawei ONT vervangen door een Nokia G-010S-A SFP module in mijn UDM Pro te drukken.
De Nokia G-010S-A SFP module was binnen een paar minuten geconfigureerd, vlan 300 ingesteld op de UDM Pro, reboot en klaar.
Ik heb er 2 stuks. 1 van een collega overgenomen en 1 via ebay gekocht voor rond de 40 euro. Levertijd vanuit Canada was ongeveer 2 weken.llagendijk schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:09:
[...]
Waar heb je die Nokia gekocht? Is mogelijk wel interessant.
[ Voor 3% gewijzigd door qwasd op 25-03-2023 00:31 ]
Hier in Utrecht prikken de glasvezelsprietjes sinds oktober in de straat uit de grond. Ik wil vanwege de prijs en de hogere down/upload snelheden erg graag over naar T-Mobile. Het abonnement is ook al sinds dat dat mogelijk is aangevraagd. Nu krijg ik netjes iedere 21e van de maand om 7:01 een mail van T-Mobile dat de verwachte opleverdatum weer een maand is opgeschoven.Edgenumber schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 18:51:
Bij ons in de straat (in zoetermeer) hebben ze in ca september 2022 glazvezel ingegraven. Bij alle huizen steekt voor de oprit zo'n groen kabeltje tussen de straat stenen uit.
Dus toen ziggo recent mailde de prijzen weer te verhogen ben ik gaan rondkijken en t-mobile komt het beste nu voor mij uit de bus.
Maar vandaag voorafgaande aan het afsluiten van een abbo eens gebeld hoe het gaat en hoe lang het duurt voor ze de glasvezel uit de straat, door mijn voortuin, in de meterkast zouden hebben. Echter verteld die beste man van de klantenservice dat de postcode check wel aangeeft dat ik glasvezel kan afsluiten, maar dat ze toch nog niet helemaal klaar zijn. Maaaar, dat zou vast wel tussen nu en een paar weken klaar zijn.
Nu heb ik daar zo mijn twijfels over gezien er sinds september 2022 geen beweging meer is in de wijk. Kabeltjes zijn gegraven, wijkcentrales zijn geplaatst. Nu hou ik natuurlijk niet 24/7 de wijk in de gaten. Alleen komt het op mij vreemd over dat maanden na de grote zichtbare werkzaamheden het nog niet gereed is, maar dat mij telefonisch wel word beloofd dat dit binnen een paar weken klaar is.
Dus mijn ervaring tot nu toe is dat ik wel wil, maar dat het verhaal over levertermijn mij niet echt solide doet overkomen.
Nu kan ik begrijpen dat eerst alle werkzaamheden in de wijk moeten zijn afgerond voordat aansluitingen gerealiseerd kunnen worden. Maar ook hier zijn er toch al een flink aantal weken geen werkzaamheden meer zichtbaar in de buurt.
Het is mij ook volstrekt onduidelijk of de bottleneck nu bij ODF die het netwerk aanlegt of T-Mobile die de verbinding gaat leveren ligt. Uit het contact met beide word ik in ieder geval niet veel wijzer.
Ik heb dus precies dezelfde ervaring als waar jij tegenaan loopt.
Glasvezel van klantenservice stukStronkie schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 09:17:
Klantenservice t-mobile ligt er compleet uit sinds vanmorgen 7 uur , dus je kunt T-mobile klantenservice niet bellen
Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+
ik gebruik geen T-Mobile maar CheapConnect en bij mij staan user en authentication naam als mijn VOIP telefoonnummer in vorm 31xxxxxxxxx. Bij Proxy staat net als bij jou op auto en heb ik geen server ingevuld.Centurius schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:57:
[...]
Ik heb me misschien niet helemaal lekker uitgedrukt, maar ik gebruik Cheapconnect nog steeds. Heb alleen de T-Mobile Thuis vaste telefonie erbij genomen als een back-up voor de vaste lijn (m'n moeder is totaal geen fan van mobiele telefonie en aangezien ze familie in Kroatië heeft is een werkende telefoon voor haar essentiëel).
Vraag: is dit een slimme move? De achterliggende vraag is of T-Mobile glasvezel even betrouwbaar is als KPN, want op zich ben ik tevreden bij KPN.
Benieuwd naar jullie ervaringen.
Nu heb ik momenteel nog Trined en heb hier een gereserveerd IP adres gekregen (semi vast dus), dit IP is aan mijn modem gekoppeld en dat wordt dus niet gewijzigd (is een dienst die Trined aanbied).
Nu weet ik dat T-mobile geen vaste IP adressen heeft, maar dus dynamisch toegewezen IP's.
Hoe dynamisch zijn deze IP's?
Wijzigen die vaak of regelmatig?
Haal ik bv een keer de verbinding los en krijg je dan direct al een ander IP?
Iemand ervaring met T-Mobile op E-fiber netwerk?
Ik gebruik zelf mijn eigen (synology) router, kan dat met T-Mobile ook?
Eerst even de router herstarten meneer!
Waiting on the world to change
Nee alles wat met bellen te maken heeft , is poef.. dus ook tele 2.. 1200 werkt niet meer
Bij mij is het ip alleen gewijzigd toen ik de meegeleverde router verving door een eigen router, niet van een power cycle of kabel switchen.rob3rt schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:15:
Hoe dynamisch zijn deze IP's?
Wijzigen die vaak of regelmatig?
Haal ik bv een keer de verbinding los en krijg je dan direct al een ander IP?
Iemand ervaring met T-Mobile op E-fiber netwerk?
Ik gebruik zelf mijn eigen (synology) router, kan dat met T-Mobile ook?
Ip adressen veranderen alleen maar als je een nieuwe MAC adres aan de wan legt..djiwie schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:53:
[...]
Bij mij is het ip alleen gewijzigd toen ik de meegeleverde router verving door een eigen router, niet van een power cycle of kabel switchen.
Dus als je of een nieuw modem krijgt of zelf een modem aansluit.. Maar bij vezel zal dan ook de ONT vervangen moeten worden..
Ervaringsdeskundige hier, glasvezel opgezegd binnen 14 dagen na oplevering.THE_BASE schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:29:
[...]
Het is zo duidelijk als ik zei: opzeggen binnen 14 dagen na aanvraag. Heb je dat niet gedaan, dan kun je nog binnen 14 dagen annuleren na oplevering/activatie.
Ik twijfel niet meer, ik ga het maar eens aanvragen.
"Kosteloos" geannuleerd en moet alleen de dagen dat het gewerkt heeft betalen.
Dat is moeilijk te zeggen, ik weet niet hoe jou achterliggende netwerk eruit ziet, maar mijn inziens is de KPN backbone en service beter geregeld dan die van T-Mobile.SaraNostra schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:59:
Vraag: is dit een slimme move? De achterliggende vraag is of T-Mobile glasvezel even betrouwbaar is als KPN, want op zich ben ik tevreden bij KPN.
Benieuwd naar jullie ervaringen.
Maar dat is mijn eigen ervaring, wellicht dat anderen het hier niet mee eens zijn.
[ Voor 36% gewijzigd door Bongoarnhem op 25-03-2023 13:27 ]
Zat er al jaren, maar toen er een probleem kwam was het na maanden nog niet opgelost.
Vanwege thuiswerken was het een drama.
Ook vanwege de prijs naar t-mobile gegaan.
In die tijd, op zich nog maar een half jaar, 1 keer een probleem gehad. Was heel snel opgelost. Kreeg ook zo'n mobiel days voucher, maar als je geen router hebt waar een sim in kan is dat erg beperkt. Bijna verder alles bedraad, dus hotspot werkt alleen op mobieltjes.
Zoals gebruikelijk: dat hangt er vanaf. Bij mij waren de kabel ook al veel eerder gelegd, maar was de POP nog niet klaar waardoor het nog maanden duurde voordat de aansluiting opgeleverd kon worden.pelt schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:48:
Enigszins offtopic, maar toch even:
ODP heeft twee weken geleden hier in Utrecht (3514) in meerdere straten kabels gelegd (zonder briefje van de gemeente oid, maar goed...) en de sprietjes steken dus al bij elke voordeur omhoog.
Maar volgens de postcode check op de website lees ik onderstaand. Kan het echt zo lang duren voordat alles rond is?
[Afbeelding]
Dat is niet correct: Vroeger bij de Draytek modems werd voor AON een SFP module gebruikt. Dan moest bij een eigen modem (of de nieuwere Zyxels die geen bruikbaar SFP slot hebben) een nieuwe media converter gaplaatst worden wat alleen Guidion mocht doen. Tegenwoordig is het (afhankelijk van of je op KPN WBA zit = KPN ONT of eigen netwerk is Huawei ONT) een vaste ONT. Een eigen modem (eigenlijk alleen een router) aansluiten gaat dan via een ethernet kabel. De ONT wordt dan niet vervangen. Met een glasvezel Fritzbox kun je er voor kiezen om een AVM SFP glasvezel module in de Fritzbox te steken en de ONT te vervangen, maar dat is een optie, geen verplichting.Stronkie schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:55:
[...]
Ip adressen veranderen alleen maar als je een nieuwe MAC adres aan de wan legt..
Dus als je of een nieuw modem krijgt of zelf een modem aansluit.. Maar bij vezel zal dan ook de ONT vervangen moeten worden..
In alle gevallen zal de nieuwe router echter een ander MAC adres hebben en krijg je een ander IP-adres.
Verder kan het altijd zijn dat als dat voor T-mobile beter uitkomt je een ander IP-adres krijgt. Die kans is niet groot maar ook weer niet nihil. Sinds october toen mijn verbinding startte is mijn adres via Open Dutch Fiber nog precies hetzelfde
Heb je dit topic terug gelezen?ramrodwillem schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:31:
Zit te denken om over te stappen van Ziggo,naar TMOBILE glasvezel, heb nu ook een tv pakket erbij. er beeld kwaliteit verschil tussen tv pakket van Ziggo en TMobile of is dit het zelfde?
Enkele pagina’s terug (drie?) is er een bericht geplaatst met drie links naar het t-mobile forum met berichten dat de beeldkwaliteit opeens was terug gelopen.ramrodwillem schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:31:
Zit te denken om over te stappen van Ziggo,naar TMOBILE glasvezel, heb nu ook een tv pakket erbij. er beeld kwaliteit verschil tussen tv pakket van Ziggo en TMobile of is dit het zelfde?
Zelf overwoog ik over te stappen van ziggo naar t-mobile, maar door deze berichten ben ik nu aan het twijfelen.
Helemaal bovenaan een zoekopdracht intikken! Of is dat ook teveel gevraagd?ramrodwillem schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:48:
Je verwacht nu echt dat ik 846 pagina's ga terug lezen om te kijken of ik dat ergens misschien tegen kom....?
Valt mij trouwens toch wel op dat je dezelfde vragen hier ettelijke malen per week voorbij ziet komen. Vragen als is het netwerk van TMobile wel OK. Ik kom van KPN..*zucht*.
Vraag het anders even aan ChatGPT..
[ Voor 3% gewijzigd door RCBL op 25-03-2023 18:08 ]
En anders zoek je iemand die het ook heeft en ga je daar kijken.
Misschien dat dit helpt...ramrodwillem schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 18:15:
Thx ,tja als ik iemand wist die het al had geen probleem maar glasvezel is in mijn kennissenkring nergens aanwezig, dus dat gaat hem niet worden.
De antwoorden zijn al gegeven, maar net zoals mij zou je de zoekfunctie kunnen gebruiken en inderdaad de laatste 10-20 pagina terug kunnen gaan lezen.ramrodwillem schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:48:
Je verwacht nu echt dat ik 846 pagina's ga terug lezen om te kijken of ik dat ergens misschien tegen kom....?
T-Mobile doe ik niet, maar wel NLZiet. Kwaliteit beeld is hoger dan Ziggo Go en werkt fijner. Ook gewoon maandelijks op te zeggen. Doe mij maar een internetlijn, zorg ik zelf voor de rest. Klaar met die koppelverkoop van Ziggo.meesje schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 18:07:
[...]
Enkele pagina’s terug (drie?) is er een bericht geplaatst met drie links naar het t-mobile forum met berichten dat de beeldkwaliteit opeens was terug gelopen.
Zelf overwoog ik over te stappen van ziggo naar t-mobile, maar door deze berichten ben ik nu aan het twijfelen.
NLziet is inderdaad een prima optie. Als ik daarvoor zou gaan, zou ik, in mijn situatie, gaan voor abonnement van tweak. Het nadeel van een dergelijke constructie is dat ik dan geen FOX heb (beker voetbal) en ook geen mogelijkheid om een abonnement te nemen op ESPN. Voor dat laatste ben je helaas verplicht om een ‘echt’ tv abonnement af te sluiten. Of eventueel canaldigitaal, maar daarvan is de beeldkwaliteit vrij slecht (van wat ik gelezen heb).THE_BASE schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 18:37:
[...]
T-Mobile doe ik niet, maar wel NLZiet. Kwaliteit beeld is hoger dan Ziggo Go en werkt fijner. Ook gewoon maandelijks op te zeggen. Doe mij maar een internetlijn, zorg ik zelf voor de rest. Klaar met die koppelverkoop van Ziggo.
Ik had op het forum van t-mobile ook een topic aangemaakt omdat het wel eens wilt helpen.Oulewappeur schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:00:
[...]
Heeft niet direct met T-mobile te maken. Die zijn ook afhankelijk van de aannemer die glas bij jou binnen legt. Daarbij moet alles ook gereed zijn bij de wijkcentrale enz.
Ik heb besteld op 10-10-2022, in diezelfde week werd Glasvezel in de straat aangelegd tot aan de gevel. Destijds de indicatie dat eind november/begin december zou zijn. Die indicatie is heel vaak verschoven. Vorige week vrijdag dan eindelijk een mail dat de aannemer 29-3 de aansluiting komt aanleggen.
Ben wel benieuwd hoe dat hier gaat lopen, wij hebben geen kruipruimte toegankelijk, maar de COAX en oude KPN kabel lopen volgens mij via een soort buis naar binnen de meterkast in. Voor mij is de enige optie ook dat de Glas aansluiting in de meterkast komt net als de rest, dus we gaan het zien volgende week...
naar mijn gevoel hebben ze een standaard antwoord klaar voor iedereen die klaagt,
'' Ik heb het gelijk voor je gecheckt hoe het zit en zo te zien heeft VolkerWessels Telecom (aannemer) wel al het verzoek om naar Glasvezel overgezet te worden geaccepteerd. Ik zie alleen niet terug per wanneer alles gereed wordt gemaakt in ons systeem. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met VolkerWessels Telecom op 0881860444. Zij kunnen jou meer vertellen over de oplevering op jouw adres en jouw andere vragen beantwoorden! 😊
Het verschilt per adres hoe lang dit duurt, omdat dit afhankelijk is van in hoeverre de glasvezelaanleg is en wat er nog precies moet gebeuren. ''
Dit is de situatie in mijn meterkast, Sinds november 2022.
lijkt me kwestie van glas activeren converter erop en gaan!
:strip_exif()/f/image/jWlHeIKWobBmfl0B4H4IOCeb.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zit hem dan waarschijnlijk in de wijkcentrale? Ikzelf woon relatief vlakbij de centrale en loop er doordeweeks dagelijks langs als ik de kinderen van en naar school breng. Er staat al maanden een auto of bus van mensen die aan het werk zijn in zo'n centrale. Heb geen idee wat er binnen allemaal gebeurt, maar kan dus wel even duren helaas.danielsondepina schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 20:14:
[...]
Ik had op het forum van t-mobile ook een topic aangemaakt omdat het wel eens wilt helpen.
naar mijn gevoel hebben ze een standaard antwoord klaar voor iedereen die klaagt,
'' Ik heb het gelijk voor je gecheckt hoe het zit en zo te zien heeft VolkerWessels Telecom (aannemer) wel al het verzoek om naar Glasvezel overgezet te worden geaccepteerd. Ik zie alleen niet terug per wanneer alles gereed wordt gemaakt in ons systeem. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met VolkerWessels Telecom op 0881860444. Zij kunnen jou meer vertellen over de oplevering op jouw adres en jouw andere vragen beantwoorden! 😊
Het verschilt per adres hoe lang dit duurt, omdat dit afhankelijk is van in hoeverre de glasvezelaanleg is en wat er nog precies moet gebeuren. ''
Dit is de situatie in mijn meterkast, Sinds november 2022.
lijkt me kwestie van glas activeren converter erop en gaan!
[Afbeelding]
Helaas kan dat bij ZIggo niet altijd meer als je de Next tv box hebt, ook bij opnemen (wat in feite terugkijken is) moet je bij sommige programma's als een braaf schaapje de reclames bekijkenjongetje schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:24:
[...]
Bij elke provider kun je met het terugkijken de commerciële zenders niet spoelen. Dat heeft te maken met rechten. Dan moet je opnemen, dan kan het wel.
Ik heb een vraag waarop het die niet zo 1,2,3 te vinden is. Welke zenders zijn via T mobile in 4K? En welke hardware keuzes moet je dan maken als nieuwe klant? Ziggo heeft soms uitzendingen in 4k en dat is toch wel heel erg mooi op de oled.
Als je bij Ziggo opneemt kun je gewoon doorspoelen, als dat niet kan heb je op terugkijken gedrukt.Pjotr22 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 11:55:
[...]
Helaas kan dat bij ZIggo niet altijd meer als je de Next tv box hebt, ook bij opnemen (wat in feite terugkijken is) moet je bij sommige programma's als een braaf schaapje de reclames bekijken
Ik heb een vraag waarop het die niet zo 1,2,3 te vinden is. Welke zenders zijn via T mobile in 4K? En welke hardware keuzes moet je dan maken als nieuwe klant? Ziggo heeft soms uitzendingen in 4k en dat is toch wel heel erg mooi op de oled.
Tmobile heeft geen 4k decoder.
Ik heb glasvezel besteld, maar aangegeven dat ik zelf ziggo op ga zeggen. Ben benieuwd wat dat de doorlooptijd gaat wezen. Aan de ene kant heb ik er niet veel vertrouwen in dat het relatief vlug gaat zijn, aan de andere kant is het prijsverschil met ziggo nu zo groot dat ik wat anders wil.
Het is dat KPN aangeeft alleen een verbinding te kunnen leveren die nog langzamer is dan hun laagste abbo anders had het KPN geweest.
Maar goed misschien ben ik straks positief verrast.
Welke asus heb je aangesloten hierop? Ik heb achter de t-mobile modem een asus router RT-AX55 zitten. Maar ook hier heb ik na een interne verhuizing ineens maar 100mbit ipv 1gbit.Bongoarnhem schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:51:
[...]
Bekabeld direct vanaf de Asus die het T-mobile modem heeft vervangen.
Als het t-mobile modem aansluit en daarop test hetzelfde verhaal.
Slechte utp kabel?flexity schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:07:
[...]
Welke asus heb je aangesloten hierop? Ik heb achter de t-mobile modem een asus router RT-AX55 zitten. Maar ook hier heb ik na een interne verhuizing ineens maar 100mbit ipv 1gbit.
RT-AX 68u.flexity schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:07:
[...]
Welke asus heb je aangesloten hierop? Ik heb achter de t-mobile modem een asus router RT-AX55 zitten. Maar ook hier heb ik na een interne verhuizing ineens maar 100mbit ipv 1gbit.
Snelheid was prima maar de ping en jitter was problematisch. Intussen T-mobile opgezegd want oplossen kunnen of willen ze niet. Betreft een probleem in het T-mobile/KPN domein en dat duurt me te lang. Dan maar wat meer betalen en naar Ziggo.
Als er al glasvezel in huis ligt, dan is het toch niet zo lastig om over een maand een monteur langs te sturen? Althans, daar ga ik vanuit. Maar ik vraag aan voor 15 mei en zeg per 1 juni Ziggo op.Edgenumber schreef op zondag 26 maart 2023 @ 12:07:
Ik heb toch de stap gewaagd.
Ik heb glasvezel besteld, maar aangegeven dat ik zelf ziggo op ga zeggen. Ben benieuwd wat dat de doorlooptijd gaat wezen. Aan de ene kant heb ik er niet veel vertrouwen in dat het relatief vlug gaat zijn, aan de andere kant is het prijsverschil met ziggo nu zo groot dat ik wat anders wil.
Het is dat KPN aangeeft alleen een verbinding te kunnen leveren die nog langzamer is dan hun laagste abbo anders had het KPN geweest.
Maar goed misschien ben ik straks positief verrast.
Die is ook van T-mobile dus dat is niet handig.djiwie schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:02:
[...]
Is voor die zeldzame keer dat er storing is, het niet goedkoper om gewoon je mobiel als hotspot te gebruiken?
Als er storing is bij een ISP wil het hele netwerk nog wel eens storing hebben, dus 4G/5G van dezelfde partij is dan niet handig.jongetje schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:41:
[...]
Waarom geen tmobile zakelijk? Dan zit er een 4g backup ingebouwd (net als bij ziggo zakelijk trouwens).
Het gebeurt niet vaak, maar als de prijs ok is doe ik het misschien wel gewoon omdat het kan
Haha, als het maar niet dezelfde ISP is.yalerta schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:58:
[...]
Nee, een dergelijke gedachte is niet extreem. Ik ben in de "gelukkige" omstandigheid dat ïk het "netwerk van de buren" mag (moet) beheren. De backup route via hun wifi is zeer prettig om achter de hand te hebben.
[ Voor 66% gewijzigd door Q op 26-03-2023 15:07 ]
De glasvezel steekt als een sprietje tussen de tegels van de openbare weg uit. Die moet dus nog door de voortuin en de meterkast in.THE_BASE schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:56:
[...]
Als er al glasvezel in huis ligt, dan is het toch niet zo lastig om over een maand een monteur langs te sturen? Althans, daar ga ik vanuit. Maar ik vraag aan voor 15 mei en zeg per 1 juni Ziggo op.
Maar voornamelijk dat de postcode check zegt dat ik glasvezel kan aanvragen maar de klantenservice zegt dat ze nog niet helemaal klaar zijn. Dit geeft mij het idee dat het nog even kan duren.
Vandaar wel aangevraagd en ziggo nog niet opgezegd.
[ Voor 4% gewijzigd door Edgenumber op 26-03-2023 17:58 ]
Het mobiele netwerk is anders dan het vaste netwerk. De kans dat die allebei storing hebben is enorm klein.
Echter als ik de reacties zo lees kan dat dus een maandentraject gaan worden? Want dan kan ik beter gaan kijken naar KPN.
waarschijnlijk is ODF daar aan het aanleggen en denk dat voor Tmobile mooi dan leveren over dat netwerk heen waar ze eerste jaar alleen recht op hebben. dan hoeven we niks af te dragen aan KPNNetwerk voor de huur van de vezel.TheDukemaster schreef op zondag 26 maart 2023 @ 23:00:
Ligt al heel lang glasvezel bij mij in huis, was ooit van XMS(komt gek genoeg binnen in de slaapkamer). Nu Ziggo te duur wordt wil ik gaan overstappen naar T-Mobile, i.c.m. Tele2 wat ik al heb ruim de goedkoopste. Echter bij aanvraag staat er bij mij: ''Er wordt nu Glasvezel aangelegd in jouw wijk. We verwachten vanaf week 15 je woning aan te sluiten op het nieuwe netwerk''.
Echter als ik de reacties zo lees kan dat dus een maandentraject gaan worden? Want dan kan ik beter gaan kijken naar KPN.
aangezien je aangeeft oud XMS dan valt dat onder kpnnetwerk,
wil je snel op glasvezel dal je moeten kijken wie wel snel kan leveren over kpn netwerk heen
[ Voor 4% gewijzigd door jopoh op 26-03-2023 23:57 ]
Yes, hier in 2662 hetzelfdeMr Magic schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:12:
Zijn er meer mensen zonder internet in postcode 2661 SC? Sinds 12:30 ongeveer? Heb geen rood LOS lampje, maar krijg geen IP-adres meer.
2661 hier en idd hier ook last van, sta in de wachtrij nu.Mr Magic schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:12:
Zijn er meer mensen zonder internet in postcode 2661 SC? Sinds 12:30 ongeveer? Heb geen rood LOS lampje, maar krijg geen IP-adres meer.
Edit: heb iemand aan de lijn gehad, algemene storing in ons postcode gebied, verwachten dit in de loop van de dag op te lossen, monteurs zijn al bezig
[ Voor 20% gewijzigd door Soepstengel op 27-03-2023 13:53 ]
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Ik had hier op de KPN glasvezel op Bergschenhoek Dorp heel even een hickup en kort daarna melding dat de lijn er thuis (T-Mobile) uit ligt.Mr Magic schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:12:
Waiting on the world to change
Via Twitter Webcare kreeg ik dit te horen:Soepstengel schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:44:
[...]
2661 hier en idd hier ook last van, sta in de wachtrij nu.
Edit: heb iemand aan de lijn gehad, algemene storing in ons postcode gebied, verwachten dit in de loop van de dag op te lossen, monteurs zijn al bezig
Op die algemene storingspagina wordt onze regio echter nog niet genoemd.Ik vermoed dat er meer aan de hand is, ik krijg nu ook een andere melding uit hetzelfde gebied. Ik ga het intern doorgeven, hou voor nu vooral https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385 in de gaten!
Groetjes,
Cheyenne
EDIT: Het kaartje op allestoringen.nl geeft wel een duidelijk beeld
[ Voor 8% gewijzigd door Mr Magic op 27-03-2023 14:24 ]
/post
Ja ik snap die hulp pagina's van T-mobile nooit... Een storing zoals deze staat er nooit op en de mijn t-mobile pagina zegt ook nooit dat er een storing is in jouw buurt.Mr Magic schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:17:
[...]
Via Twitter Webcare kreeg ik dit te horen:
[...]
Op die algemene storingspagina wordt onze regio echter nog niet genoemd.
EDIT: Het kaartje op allestoringen.nl geeft wel een duidelijk beeld
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385
[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 27-03-2023 15:47 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Volgens m'n router is de verbinding om 15:11 weer actief geworden hier (2661).Sand0rf schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:25:
Het lijkt allemaal weer te werken.
Ik dacht al, ligt het aan mijCodeCaster schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:46:
Nu ligt het in Alphen eruit (2408).
Gelukkig ligt dit aan T-Mobile. Ik was net bezig met een nieuwe switch te installeren en zat al helemaal te zoeken naar wat ik fout had gedaan…
Lijkt alleen Alphen te zijn dus.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Hier lees je natuurlijk vooral problemen. Ik heb nu ruim 2 jaar 1Gb Glasverbinding van T-mobile. 1 keer down geweest..THE_BASE schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:42:
Als ik dit zo lees denk ik toch nog even na voor ik vanavond T-Mobile Internet Only ga aanvragen.
I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)
Hier in Den Haag werkt het primaTHE_BASE schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:42:
Als ik dit zo lees denk ik toch nog even na voor ik vanavond T-Mobile Internet Only ga aanvragen.
Het is niet dat Ziggo en KPN (of elke andere provider) storingsvrij is. Natuurlijk kan dat wel, als je een redundantie glasvezel verbinding neemt die op 2 verschillende plekken je woning binnenkomt en een gescheiden pad naar de ring van de access provider heeft. En dan is de SLA nog steeds 99,99...
Nee, snap het volkomen hoor. Maar met 6 jaar Ziggo heb ik slechts 1 jaar uitval gehad. En dan is het toch altijd even spannend hoe dat glasvezel lijntje dat gaat doen in de toekomst.jongetje schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:51:
[...]
Hier in Den Haag werkt het prima![]()
Het is niet dat Ziggo en KPN (of elke andere provider) storingsvrij is. Natuurlijk kan dat wel, als je een redundantie glasvezel verbinding neemt die op 2 verschillende plekken je woning binnenkomt en een gescheiden pad naar de ring van de access provider heeft. En dan is de SLA nog steeds 99,99...
Bij T-Mobile ook weleens een storing gehad van een ochtendje. Hostspot aan en weer verder denk ik dan. In de buurt app zie ik vaker Ziggo storingen dan T-Mobile of KPN. Dat is dan weer wel in mijn wijk/stad/straat, ergens anders is het dan weer andersom misschien... Met glasvezel heb je wel minder actieve componenten onderweg dus in theorie minder storingsgevoelig. Veel storingen met Ziggo komen ook uit de huisaansluiting met oude coax installaties waarop het mobiele netwerk instraalt. Glasvezel is daar ongevoelig voor.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie