Dit forum berichten zijn wel een jaar oud, Ik heb de indruk dat het de laatste maanden verbeterd is. Maar geen idee verder. As. vrijdag komt hier T-mobile glas en 16 april houdt Ziggo er mee op.meesje schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 18:07:
[...]
Enkele pagina’s terug (drie?) is er een bericht geplaatst met drie links naar het t-mobile forum met berichten dat de beeldkwaliteit opeens was terug gelopen.
Zelf overwoog ik over te stappen van ziggo naar t-mobile, maar door deze berichten ben ik nu aan het twijfelen.
1 jaar uitval gehad?THE_BASE schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:54:
[...]
Nee, snap het volkomen hoor. Maar met 6 jaar Ziggo heb ik slechts 1 jaar uitval gehad. En dan is het toch altijd even spannend hoe dat glasvezel lijntje dat gaat doen in de toekomst.
Tegen die tijd was ik al lang overgestapt...
Haha, 1 keer.jwbokx schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:31:
[...]
1 jaar uitval gehad?
Tegen die tijd was ik al lang overgestapt...
Ik vroeg mij trouwens nog af of de kwaliteit van de verbinden hetzelfde is als met KPN vorig jaar. Die was prima te noemen. Ze gaan allebei over dezelfde lijn toch? Op ons adres is bij beiden 1Gbps beschikbaar en volgens mij van KPN Netwerk. Of is het ODF?
[ Voor 38% gewijzigd door THE_BASE op 27-03-2023 18:44 ]
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Als KPN en T-Mobile op dezelfde verbinding leveren dan kan het nooit Open Dutch Fiber zijn. Daar levert KPN niet op.THE_BASE schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:42:
[...]
Haha, 1 keer.
Ik vroeg mij trouwens nog af of de kwaliteit van de verbinden hetzelfde is als met KPN vorig jaar. Die was prima te noemen. Ze gaan allebei over dezelfde lijn toch? Op ons adres is bij beiden 1Gbps beschikbaar en volgens mij van KPN Netwerk. Of is het ODF?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik lees al dat het ODF is in Utrecht. Dank je wel! Ik zal eens bij buren informeren hoe T-Mobile Thuis bevalt.Barre73 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:10:
[...]
Als KPN en T-Mobile op dezelfde verbinding leveren dan kan het nooit Open Dutch Fiber zijn. Daar levert KPN niet op.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
In Utrecht zijn meerdere glasvezelnetwerken actief (zowel ODF als KPN) dus check het goed (tenzij je al zeker weet dat het ODF is voor jouw adres natuurlijk).
Ah, ik zat er naast. Als ik mijn postcode invoer bij kpnnetwerk.nl dan krijg ik dat er glasvezel beschikbaar is en ik kan kiezen uit een groot aantal probiders, waaronder KPN en T-Mobile.djiwie schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:56:
In Utrecht zijn meerdere glasvezelnetwerken actief (zowel ODF als KPN) dus check het goed (tenzij je al zeker weet dat het ODF is voor jouw adres natuurlijk).
Dan mag ik er toch vanuit gaan dat het lijntje exact hetzelfde doet bij T-Mobile als eerder bij KPN?
Het lijntje wel (het glas zelf), maar de diensten van T-Mobile zijn natuurlijk niet gelijk als die van KPN. Internet is wel iets complexer dan een stekker ergens insteken. Dat heeft te maken met routeringen, DNS servers, al dan niet beschikbaar hebben van IPv6 etc. etc.THE_BASE schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 07:27:
[...]
Dan mag ik er toch vanuit gaan dat het lijntje exact hetzelfde doet bij T-Mobile als eerder bij KPN?
Helder en ook wel logisch, toevallig sprak ik een buurman met ook T-Mobile Thuis en is tevreden. Zit nog altijd in dubio omdat ik gewoon wel erg tevreden ben over huidig Ziggo.jongetje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:16:
[...]
Het lijntje wel (het glas zelf), maar de diensten van T-Mobile zijn natuurlijk niet gelijk als die van KPN. Internet is wel iets complexer dan een stekker ergens insteken. Dat heeft te maken met routeringen, DNS servers, al dan niet beschikbaar hebben van IPv6 etc. etc.
Kennelijk niet want anders zou je niet overwegen om weg te gaan. Dus zo tevreden ben je nu ook weer niet.
Of je komt nu tot de conclusie dat je niet weg wil.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Of hij is bang dat te goedkoop niet goed kan zijn.
Heb lang bij kpn gezeten, en betaalde dus meer in de hoop dat er een betere service te verwachten was.
Nou, die was er niet.
Dus nu toch maar minder betalen, en als er wat is zien we wel weer verder.
Het is een fenomeen dat door mensen die geld willen verdienen ook misbruikt wordt.
Er was op tv eens dat ze bonbons gingen verkopen. Eerst heel goedkoop, ze verkochten niets.
Ze maakten ze in stappen duurder, en gingen er steeds meer verkopen.
Helaas is het dus niet zo dat duurder ook beter is, het waren dezelfde bonbons.
Heb nu ook min of meer dezelfde internet verbinding, maar een stuk goedkoper.
Service? tja...
Heb lang bij kpn gezeten, en betaalde dus meer in de hoop dat er een betere service te verwachten was.
Nou, die was er niet.
Dus nu toch maar minder betalen, en als er wat is zien we wel weer verder.
Het is een fenomeen dat door mensen die geld willen verdienen ook misbruikt wordt.
Er was op tv eens dat ze bonbons gingen verkopen. Eerst heel goedkoop, ze verkochten niets.
Service? tja...
Lijkt veel op die houtzagerij waar gratis het afvalhout opgehaald kon worden. Toch regelmatig dat er overbleef en dit betaald afgevoerd moest worden. De eigenaar is toen geld gaan vragen, vast bedrag voor een aanhangertje vol. Hij kwam in de kortste keer zoveel afvalhout te kort dat hij bij een collega aanklopte om "zijn voorraad" op peil te houden. En alle transacties zonder rekening.jwbokx schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:03:
Service? tja...
Mja. Andersom is service niet het enige ding, latency, IPv6, update/onderhoudbeleid etc. maken ook allemaal uit van de totale internetervaring. Maar dat soort dingen kan oprecht ook per aansluiting verschillen. Als je Ziggo coaxkabel recent vervangen is heb je misschien een perfecte verbinding en dan is het verschil weer anders dan wanneer je nu gigantisch veel jitter of packet loss hebt.
We wonen nu 6 jaar in dit nieuwbouwhuis en de kabels zijn dus nieuw, de ervaring met Ziggo is gewoon heel erg goed. Ik betaal voor 100 Mbps en krijg 105 Mbps, vrij lage ping en nooit uitval.Edgenumber schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:43:
Kennelijk niet want anders zou je niet overwegen om weg te gaan. Dus zo tevreden ben je nu ook weer niet.
Ik wil best eens T-Mobile Thuis proberen (ervaringen zijn over het algemeen goed en wat je leest zijn vaak mensen die van de wifi heel veel verwachten of klagen over tv). Maar het is wel wat gezegd wordt: goedkoop kan soms niet goed zijn. En daar pas ik dan ook weer voor.
Ik kan nu Ziggo krijgen voor dezelfde prijs als T-Mobile Thuis, maar dan zit ik volgend jaar weer. Terwijl als ik nu de overstap waag, ik volgend jaar van het gemekker af ben en gewoon voordeliger internet heb.
Maar onder de streep ben je kennelijk niet teverden over ziggo, in dit geval de prijs kennelijk. Anders zat je niet naar wat goedkopers te kijken.
Je ga niet naar een alternatief kijken waar je zoveel twijels bij heb als je 100% tevrden ben over ziggo.
Ik zit in zo'n zelfde schuitje. Technisch niks te klagen over ziggo. Maar het prijsverschil wordt me nu toch echt te groot.
Het kan best zijn dat t mobile goedkoop is duur koop is.
Dus ik kan mijn gemoedsrust stillen door per maand een x bedrag meer te betalen tot st juttemis. Of nu de gok te wagen en het te proberen. Blijkt het een rampjaar te zijn met t mobile zit is zo weer bij ziggo of kpn.
Je ga niet naar een alternatief kijken waar je zoveel twijels bij heb als je 100% tevrden ben over ziggo.
Ik zit in zo'n zelfde schuitje. Technisch niks te klagen over ziggo. Maar het prijsverschil wordt me nu toch echt te groot.
Dus ik kan mijn gemoedsrust stillen door per maand een x bedrag meer te betalen tot st juttemis. Of nu de gok te wagen en het te proberen. Blijkt het een rampjaar te zijn met t mobile zit is zo weer bij ziggo of kpn.
Over service gesproken... Een buurvrouw van me zit al sinds zondagavond zonder internet en TV. Heb even gekeken bij het modem: geen link op de glasvezelpoort. Maandagochtend heeft ze de klantenservice gebeld, ondertussen wel tien keer het modem gepowercycled, uiteraard zonder resultaat. Op de storingspagina staat nu inderdaad vermeld dat 'een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in Hilversum' (sinds maandagochtend 10:30, dus pas na ruim 12 uur). Er is sinds vanochtend 'een monteur op locatie om apparatuur te vervangen' (ik vermoed in de POP). Dus nu al bijna 2 dagen geen verbinding.
Dan vraag ik me toch af of T-Mobile hun eigen apparatuur wel monitort op storingen, of dat ze er pas achter komen als een horde gebruikers zich door de scriptjes van de klantenservice heeft moeten worstelen.
Zelf heb ik de afgelopen 5 jaar bij XS4All en KPN hooguit een uur of 2 geen verbinding gehad...
Dan vraag ik me toch af of T-Mobile hun eigen apparatuur wel monitort op storingen, of dat ze er pas achter komen als een horde gebruikers zich door de scriptjes van de klantenservice heeft moeten worstelen.
Zelf heb ik de afgelopen 5 jaar bij XS4All en KPN hooguit een uur of 2 geen verbinding gehad...
Alleen de prijs is een issue en die hebben ze nu behoorlijk aangepast waardoor ik 9 maanden 20 euro korting krijg en dus slechts 23 euro betaal en de laatste 3 maanden 47 euro. Scheelt dus niet veel met T-Mobile. Behalve dat zij glasvezel leveren met symmetrische snelheden en lagere ping. En ik dan volgend jaar niet weer afhankelijk ben van Ziggo.Edgenumber schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:20:
Maar onder de streep ben je kennelijk niet teverden over ziggo, in dit geval de prijs kennelijk. Anders zat je niet naar wat goedkopers te kijken.
In elk geval bedankt voor het meedenken allemaal.
Voor mij niet, meerdere kant en klare kabels getest ook met wifi zelfde snelheid. kom niet voorbij de 100mbps. Er is iets gaande met dat modem of andere aansluiting. heb screenshots moeten maken voor t-mobile. 3 werkdagen verder ne nog niets vernomen. ik moet wel zeggen dat ik met 100mbps best tijdelijk verder kan dus heel veel haast heeft het ook niet. Mijn jitter zit op 9 en mijn ping is gewoon prima verder.
@flexity Is de kabel wel goed tussen de mediaconverter en de router? Lijkt erop dat die op 100Mbit staat...
(En anders allebei herstarten).
(En anders allebei herstarten).
@jongetje Ik heb een internet only bij t-mobile. dus mijn opstelling = T-mobile modem - RT-AX55 asus router
Of bedoel je het GPON kastje waar het glas binnen komt ? Ik heb alle apparaten stroomloos gemaakt uiteraard en keer herstart.
Of bedoel je het GPON kastje waar het glas binnen komt ? Ik heb alle apparaten stroomloos gemaakt uiteraard en keer herstart.
@flexity Waarom heb je 2 routers achter elkaar? Dat is sowieso vragen om problemen. Of die van tmobile gebruiken of dat Asus ding, niet allebei.
En ja ik bedoel het gpon kastje. Heb je wel gigabit op de tmobile router als je daar bekabeld op aansluit?
En ja ik bedoel het gpon kastje. Heb je wel gigabit op de tmobile router als je daar bekabeld op aansluit?
Dat GPON kastje, heeft die ook dipswitches, zoals de AON media converter? Die dipswitches willen nog wel eens verkeerd staan.flexity schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:46:
@jongetje Ik heb een internet only bij t-mobile. dus mijn opstelling = T-mobile modem - RT-AX55 asus router
Je kunt op dat ding gewoon inloggen (bij een HG8010Hv6Logout is het standaard ip-adres 192.168.100.1, username root en wachtwoord staat op de achterkant). Je router routeert dat adres waarschijnlijk niet dus even direct aansluiten en handmatig een ander ip-adres in die range namen (192.168.100.123 bijvoorbeeld).
/f/image/9O5at0FwDFLguW9PbE7WYKWB.png?f=fotoalbum_large)
Ons contract is al een tijd afgelopen en liep gewoon door naar nu willen we gebruik maken van de actie 8e d lang korting
Kan ik dan een nieuwe abonnement aanvragen of moet ik bellen ?
Dankje. Ik kan het nu uitlezen op mijn PC nadat ik instelling hebt aangepast op mijn eigen firewall.djiwie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:29:
Je kunt op dat ding gewoon inloggen (bij een HG8010Hv6Logout is het standaard ip-adres 192.168.100.1, username root en wachtwoord staat op de achterkant). Je router routeert dat adres waarschijnlijk niet dus even direct aansluiten en handmatig een ander ip-adres in die range namen (192.168.100.123 bijvoorbeeld).
[Afbeelding]
Hij staat nu ingesteld als AP , zou geen probleem moeten opleveren? Ik zal nogmaals even kijken. Ik heb dit wel gemeld bij t-mobile en ze hebben dit doorgestuurd naar de monteurs.jongetje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:53:
@flexity Waarom heb je 2 routers achter elkaar? Dat is sowieso vragen om problemen. Of die van tmobile gebruiken of dat Asus ding, niet allebei.
Ik heb verder ook geen Gigabit op de tmobile router, ook met wifi krijg ik dezelfde snelheid van 96mbps.
Eerder alles al stroomloos gemaakt inclusief GPON kastje. Ik kan nog proberen de tmobile router er tussen uit te laten en dan zal ik mijn bevindingen delen.
Ik zal even moeten kijken of dat zo is, heb er niet aangezeten en naar mijn weten zit het er ook niet op.rens-br schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:03:
[...]
Dat GPON kastje, heeft die ook dipswitches, zoals de AON media converter? Die dipswitches willen nog wel eens verkeerd staan.
Even een vraag;
Ik zat nog bij T-mobile met een oud DSL contract.
Nu krijgen wij in september/oktober glasvezel wat ik wil.
Nu heb ik net gebeld en kreeg ik een aanbieding voor 6 maanden lang 5 euro korting op DSL.
Ik moet en wordt in juni terug gebeld om een aanbieding te krijgen voor glasvezel daar dit in september/ oktober in gebruik genomen kan worden.
Gaat die aanbieding dat ook gelijk in in september/ oktober ?
Contract is dus nu vanaf morgen verlengd.
Dus betaal nu 6*25 tot september, betaal ik daarna weer minder door de aanbieding die ik krijg plus contract wordt dan weer met een jaar verlengd neem ik aan ? >
Ik zat nog bij T-mobile met een oud DSL contract.
Nu krijgen wij in september/oktober glasvezel wat ik wil.
Nu heb ik net gebeld en kreeg ik een aanbieding voor 6 maanden lang 5 euro korting op DSL.
Ik moet en wordt in juni terug gebeld om een aanbieding te krijgen voor glasvezel daar dit in september/ oktober in gebruik genomen kan worden.
Gaat die aanbieding dat ook gelijk in in september/ oktober ?
Contract is dus nu vanaf morgen verlengd.
Dus betaal nu 6*25 tot september, betaal ik daarna weer minder door de aanbieding die ik krijg plus contract wordt dan weer met een jaar verlengd neem ik aan ? >
Zeker assistentie van Murphy? Die probeert mij ook regelmatig te helpenOverseer10 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:04:
Ligt er hier ook nog uit (2405).
Gelukkig ligt dit aan T-Mobile. Ik was net bezig met een nieuwe switch te installeren en zat al helemaal te zoeken naar wat ik fout had gedaan…
Verlengen via mijn T-Mobile thuis of even bellen.MarioMark1541 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:41:
Ons contract is al een tijd afgelopen en liep gewoon door naar nu willen we gebruik maken van de actie 8e d lang korting
Ik vind de nieuwe contracten veel te duur tov ik nu heb, zelfs icm klantvoordeel.
€41,25/maand voor 1Gb internet, TV en ESPN 123.. Nu zou dat €55 euro gaan kosten, met Viaplay en ESPN compleet.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Is de tv zender FOX doorspoelbaar via begin gemist en terugkijken via de gids? Volgens mij bij alle providers wel dus ben benieuwd of dit een fout op de site is of niet mogelijk.
Bij Ziggo is dit niet bij alle uitzendingen op Fox beschikbaar.Deezers schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:38:
Is de tv zender FOX doorspoelbaar via begin gemist en terugkijken via de gids? Volgens mij bij alle providers wel dus ben benieuwd of dit een fout op de site is of niet mogelijk.
Uurtje geleden m'n abo van 100Mbit naar 400Mbit laten wijzigen bij T-Mobile. Heb er geen modem tussen, maar direct m'n Unifi Dream Machine Pro in. Iemand enig idee wat ik moet doen om die snelheid te krijgen? Reboot?
Owner of DBIT Consultancy
@DennusB
Wachten totdat de wijziging is doorgevoerd?
Wachten totdat de wijziging is doorgevoerd?
Zojuist nog van de huidige actie gebruik gemaakt. Voelt impulsief maar denk er al zo lang over.
Ingangsdatum ingesteld op 1 mei, dan kan ik nog rustig en telefoon kabel vervangen voor een utp kabel. (Door een buis in de muur)
Bij de verbouwing heb ik veel pech gehad bij het trekken van elektra. Want blijkbaar zitten er ook stukken flex buis in gekke bochten in de muur.
Nog even en ben ook een glas gebruiker!
--update--
Nu 6 maanden voor 30 euro, elke snelheid
Glas incl tv via app
Na 6 maanden 47,50 euro per maand. (100mbit en tv via app)
Na 6 maanden 52,50 euro per maand. (400mbit en tv via app)
Geen installatie kosten, wel activering kosten.
Dus de deal tot gisteren was best goed.
Ingangsdatum ingesteld op 1 mei, dan kan ik nog rustig en telefoon kabel vervangen voor een utp kabel. (Door een buis in de muur)
Bij de verbouwing heb ik veel pech gehad bij het trekken van elektra. Want blijkbaar zitten er ook stukken flex buis in gekke bochten in de muur.
Nog even en ben ook een glas gebruiker!
--update--
Nu 6 maanden voor 30 euro, elke snelheid
Glas incl tv via app
Na 6 maanden 47,50 euro per maand. (100mbit en tv via app)
Na 6 maanden 52,50 euro per maand. (400mbit en tv via app)
Geen installatie kosten, wel activering kosten.
Dus de deal tot gisteren was best goed.
[ Voor 25% gewijzigd door RedRayMann op 03-04-2023 08:50 ]
De aanleg van glas lijkt flink vertraagd hier, ODF zei eerst Januari en nu staat er Q4 2023 bij de postcode check
Gaat waarschijnlijk wel weer terug als ze een betere planning hebben, klinkt als placeholder.
Kabel steekt bij mij uit voor de deur sinds vorig jaar. Begin december een bestelling bij T-mobile gedaan. Zojuist te horen gekregen dat er vanaf 30 juni geleverd gaat worden. Bizar.-(
[ Voor 5% gewijzigd door Tasminos op 03-04-2023 19:22 ]
De 24e komt ODF bij mij een voorlopige schouw houden. Dus ik ben benieuwd wat daar uit komt rollen.
Vandaag is alles aangesloten, lijkt prima. Geen ipv6 maar ik heb nog een tunnelbroker reeksje.
De installateur jankt overal schroeven in maar goed, ik kan er ook niet meer mee zitten. De NT mocht blijven hangen ik wilde deze al in de retour doos doen, want daar konden een paar schroeven in om de Hauwei aan op te hangen. Allemaal prima als het maar werkt.
Weet iemand of de HD TV zenders tegenwoordig vooraan staan beginnend op 1. In verleden stonden ze pas op 600 oid.
De installateur jankt overal schroeven in maar goed, ik kan er ook niet meer mee zitten. De NT mocht blijven hangen ik wilde deze al in de retour doos doen, want daar konden een paar schroeven in om de Hauwei aan op te hangen. Allemaal prima als het maar werkt.
Weet iemand of de HD TV zenders tegenwoordig vooraan staan beginnend op 1. In verleden stonden ze pas op 600 oid.
De planning van ODF is wel echt hun achilleshiel hoor... Op geen enkel vlak is de communicatie van ODF te vertrouwen.ricjuh schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:11:
De aanleg van glas lijkt flink vertraagd hier, ODF zei eerst Januari en nu staat er Q4 2023 bij de postcode check
Bij mij is het inmiddels dit feestje:
- Op de site van T-Mobile kan ik het al bestellen omdat het beschikbaar zou zijn
- Op de site van ODF staat dat ze in april komen,
- Als ik als VvE bestuurder ODF mail met de vraag om een timeline/ruwe planning krijg ik na wat pushen alleen maar dat de "prognose-planning" in Q3 gepland staat
I Don't Know, So Don't Shoot Me
@Clueless Hetzelfde hier, steeds weer iets anders..
Ik heb ook in december al bij T-Mobile kunnen bestellen, toen was de schatting bij ODF (januari-februari)
Ondertussen 2x update mail van T-Mobile gehad, eerst (februari-maart) en toen (maart-april).
Op een gegeven moment stond er bij de ODF postcode check dat er een bestaande glas aansluiting was op mijn adres
We wachten het maar af, zitten op een stabiele ziggo lijn.
Ik heb ook in december al bij T-Mobile kunnen bestellen, toen was de schatting bij ODF (januari-februari)
Ondertussen 2x update mail van T-Mobile gehad, eerst (februari-maart) en toen (maart-april).
Op een gegeven moment stond er bij de ODF postcode check dat er een bestaande glas aansluiting was op mijn adres

We wachten het maar af, zitten op een stabiele ziggo lijn.
Ik ben bang dat ik het hier ook mee eens ben. Het blijft nogal heel onduidelijk wat betreft prognoses. Hieronder is verder toegelicht hoe het in mijn geval is uitgewerkt:Clueless schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:40:
[...]
De planning van ODF is wel echt hun achilleshiel hoor... Op geen enkel vlak is de communicatie van ODF te vertrouwen.
Bij mij is het inmiddels dit feestje:Snap niet dat ze hier geen betere planning voor hebben; zeker als belanghebbende voor een complex met meer dan 220 woningen. Je hebt op dat vlak echt helemaal niks aan ze.
- Op de site van T-Mobile kan ik het al bestellen omdat het beschikbaar zou zijn
- Op de site van ODF staat dat ze in april komen,
- Als ik als VvE bestuurder ODF mail met de vraag om een timeline/ruwe planning krijg ik na wat pushen alleen maar dat de "prognose-planning" in Q3 gepland staat
- Volgens de postcode check van T-Mobile was per 20-12-2021 al open. Dit had ik ook op deze dag aangevraagd.
- Begin februari stond de prognose op Q1 2023 volgens ODF. Als ik het nu controleer, staat er dat het kabel in de straat ligt en dat als je een verbinding wilt, deze bij T-Mobile dient aan te vragen
- De verhuurder in dit geval Ymere is al vrij makkelijk met het afgeven van toestemming voor de algemene ruimte. Toegang binnenshuis ligt volledig in handen van de bewoners
In dit hele proces, heb ik het vermoede dat het terug te leiden valt naar de aannemer. Baseer dit met name op het feit dat een eengezinswonig makkelijker naar een onderaanemmer gecontracteerd kan worden en dat het niet lukt voor een appartement. Had in het gesprek met ODF ook te horen kreeg, dat een aanvraag maximaal twee jaar open mag staan voordat er boetes worden uitgeschreven voor te lang open staan van aanvragen.
[ Voor 4% gewijzigd door Sagitherus op 05-04-2023 16:01 ]
Ja odf vertraagd flink, niet zo raar als je ziet wat voor ellende hun aannemers en hun onderaannemers achterlaten.
Zo erg dat ze hier in de gemeente zelfs een graaf verbod hebben gekregen.
Hier is sinds gisteren glasvezel weggevallen, PON alarm knippert op de Huawei en er is overduidelijk geen optisch signaal. Klantenservice wist helaas vandaag nog niet te vertellen wat de ETA is maar verder wel snel en vriendelijk geholpen en twee vouchers gekregen voor een week unlimited, en net in de lokale T-Mobile winkel gratis een prepaid kaartje meegekregen (ik zit met mijn mobiele abonnement niet bij T-Mobile).
Nu aan de MikroTik router een oude Android telefoon gehangen waar het prepaid kaartje in zit en verkeer wordt daar nu overheen gerouteerd dus alle apparaten in huis hebben weer internet
Voordeel van een eigen router gebruiken in dit geval (en opzetten van deze setup ging verrassend soepel).
Nu aan de MikroTik router een oude Android telefoon gehangen waar het prepaid kaartje in zit en verkeer wordt daar nu overheen gerouteerd dus alle apparaten in huis hebben weer internet
Sinds 24 maart hier geen verbinding meer met glas. wel signaal maar zwak. monteur kon de wijkkast niet in omdat KPNNetwerkNL deze niet wilde openen. zit dus al 2 weken zonder. ETA 17 april komt er wel iemand kijken. die vouchers hebben we ook niks aan want met een snelheid van 2-6Mbps komen we ook niet heel ver. (slecht bereik)
lekker geregeld dit. moest dus gedwongen naar kantoor rijden a 70KM enkele rit. en dit wordt ook niet vergoed. zowel KPN als T-Mobile niet
lekker geregeld dit. moest dus gedwongen naar kantoor rijden a 70KM enkele rit. en dit wordt ook niet vergoed. zowel KPN als T-Mobile niet
Welke gemeente is dat?Darkz0rs schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:22:
Ja odf vertraagd flink, niet zo raar als je ziet wat voor ellende hun aannemers en hun onderaannemers achterlaten.
Als KPN Netwerk de PoP niet wilde openen, dan had de monteur dus geen autorisatie daarvoor. Anders had hij dit met de toegangsapp wel gedaan en geheel niet hoeven bellen met KPN Netwerk. Dan moet je de schuld niet aan KPN geven maar aan T-Mobile die een monteur stuurt zonder PoP autorisatie.Brentjuh2000 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:05:
Sinds 24 maart hier geen verbinding meer met glas. wel signaal maar zwak. monteur kon de wijkkast niet in omdat KPNNetwerkNL deze niet wilde openen. zit dus al 2 weken zonder. ETA 17 april komt er wel iemand kijken. die vouchers hebben we ook niks aan want met een snelheid van 2-6Mbps komen we ook niet heel ver. (slecht bereik)
Dit is wel ernstig. Zijn er meer gevallen bekend waar dit zo dramatisch is?Brentjuh2000 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:05:
Ziggo is vrij duur maar stabiel, outage langer dan een dag heb ik niet gehad en vind ik ook niet wenselijk.
Ik heb letterlijk met de monteur (Guidion) gestaan (die overigens ook verbaast was) dat hij geen toegang kreeg.Barre73 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:13:
[...]
Als KPN Netwerk de PoP niet wilde openen, dan had de monteur dus geen autorisatie daarvoor. Anders had hij dit met de toegangsapp wel gedaan en geheel niet hoeven bellen met KPN Netwerk. Dan moet je de schuld niet aan KPN geven maar aan T-Mobile die een monteur stuurt zonder PoP autorisatie.
T-Mobile denk dat een van de andere providers een lade in de kast heeft gesloopt. er zijn meerdere mensen die er last van hadden.
Vandaag de monteur van Guidion aan de deur gehad. Ik had de vragenlijst ingevuld alvorens ik de afspraak maakte. En voldeed aan alle eisen in de meterkast. Stond in de omschrijving dat zij wellicht een gat moesten boren voor de kabel.
Meneer is 5 minuten binnen geweest. Bang voor de hond, en had geen boormachine mee. En wilde de kabel niet anders leggen.
Heb de hele meute zelf vanavond maar aangesloten.
Alles werkt tot dusver! Hopelijk niet teveel gezeur op korte termijn. Het is hier pas kort beschikbaar namelijk.
Maar Guidion komt er niet meer in 🤣
Meneer is 5 minuten binnen geweest. Bang voor de hond, en had geen boormachine mee. En wilde de kabel niet anders leggen.
Alles werkt tot dusver! Hopelijk niet teveel gezeur op korte termijn. Het is hier pas kort beschikbaar namelijk.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
als dat zo is moet t-mobile hen netwerkpartij aansturen die dat beheert voor ze. en niet een gewone monteur. daar lijkt al iets fout te gaan. tevens die monteur lijkt dan geen rechten te hebben anders kom je er gewoon inBrentjuh2000 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:15:
[...]
Ik heb letterlijk met de monteur (Guidion) gestaan (die overigens ook verbaast was) dat hij geen toegang kreeg.
T-Mobile denk dat een van de andere providers een lade in de kast heeft gesloopt. er zijn meerdere mensen die er last van hadden.
Heeft ie überhaupt iets gedaan?Dutchzilla schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:44:
Vandaag de monteur van Guidion aan de deur gehad. Ik had de vragenlijst ingevuld alvorens ik de afspraak maakte. En voldeed aan alle eisen in de meterkast. Stond in de omschrijving dat zij wellicht een gat moesten boren voor de kabel.
Ik kan morgen mijn pakket ophalen bij een dhl servicepunt. Wil wel kijken wat het is en zoeken hoe ik dingen moet instellen. Alvast meterkast voorbereiden en sowieso nog een kabel trekken door een loze leiding. Maar heb aangegeven dat ik 1 mei als startdatum wilde hebben. Dus wie weet probeer ik het half / eind april wel zelf :-)
Ik snap alleen je post niet. Slecht bereik? Het is glas, dat is licht door een glasvezel. Vaak werkt dit of het werkt niet. Natuurlijk is er ook demping mogelijk op het licht signaal (bv. doordat de vezel verbogen of beschadigd is) maar wat is er precies aan de hand?Brentjuh2000 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:15:
[...]
Ik heb letterlijk met de monteur (Guidion) gestaan (die overigens ook verbaast was) dat hij geen toegang kreeg.
Demping is het woord wat ik zocht. ze hadden het over -40 demping.Lord_Dain schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:09:
[...]
Ik snap alleen je post niet. Slecht bereik? Het is glas, dat is licht door een glasvezel. Vaak werkt dit of het werkt niet. Natuurlijk is er ook demping mogelijk op het licht signaal (bv. doordat de vezel verbogen of beschadigd is) maar wat is er precies aan de hand?
er staat wel iets van licht op maar dusdanig weinig dat het niet opgepakt wordt.
KPN wilde de Wijkkast niet openen omdat ze het slot niet open kregen en er niemand heen wilde sturen.
maar dit schijnt al 2 weken te zijn. laat dat nou net de datum ongeveer zijn dat de verbinding eruit lag.
zou mij niks verbazen als ze het zelf gesloopt hebben en het proberen te verbergen.
Het zou ook eens goed gaan... Maandag komen ze aansluiten. Maar wat heeft KPN bedacht? We trekken de stekker er even 3 dagen vantevoren alvast eruit. Dat terwijl ik KPN officieel pas per 17-4 heb opgezegd.
Gevolg... Kids compleet over de pis want geen Netflix/gamen en niet bij school kunnen voor huiswerk.
Kpn kon/wil niet de boel voor 3 dagen terugzetten... Monteur heeft wel in centrale gekeken om soort van 'illegaal' de boel terug te zetten. Maar hij kan/mag niet bij de betreffende patch blijkbaar.
T-mobile heeft me nu 7 dagen gratis mobiel netwerk gegeven. Maar hoe krijg ik dit op mijn netwerk? Heb wel router met usb, maar die ondersteund 'servermode' of 'NetUSB mode' maar bij beide gebeurt er niks met tethering via usb via mobiel.
Oftewel help! Iemand suggestie?
Heb alles al hier in huis van T-mobile. Maar zelf aansluiten mag niet. Kan dat überhaupt?
Gevolg... Kids compleet over de pis want geen Netflix/gamen en niet bij school kunnen voor huiswerk.
Kpn kon/wil niet de boel voor 3 dagen terugzetten... Monteur heeft wel in centrale gekeken om soort van 'illegaal' de boel terug te zetten. Maar hij kan/mag niet bij de betreffende patch blijkbaar.
T-mobile heeft me nu 7 dagen gratis mobiel netwerk gegeven. Maar hoe krijg ik dit op mijn netwerk? Heb wel router met usb, maar die ondersteund 'servermode' of 'NetUSB mode' maar bij beide gebeurt er niks met tethering via usb via mobiel.
Heb alles al hier in huis van T-mobile. Maar zelf aansluiten mag niet. Kan dat überhaupt?
Alles is aangesloten eergister, resultaat tot nu in vgl met KPN/Xs4all Frtizbox 7590:
Stuk betere wifi dekking deze Zyxel T54, sws sneller internet, met ook minder latency, surfen voelt vlotter. Geen ipv6 maar dat was bekend, toch wel beetje apart anno 2023. TV scherp beeld. De STB is prima vlot, werkt net weer anders dan die van KPN. De SMTP relayed weer normaal ipv bij KPN dat de helft als spam/dmarc probleem eruit gegooid wordt. En goedkoper (veel).
Ik heb IPTV over deze TP Link switch lopen en dat werkt prima. IGMP snooping werkt dus. Deze is v6 hardware.
Ik ben wel tevreden zover eigenlijk.
@ManiacsHouse Heb jij zelf KPN opgezegd? Ik heb TM dit laten doen en ging 1 op 1 over afgelopen woensdag. Je kan de SIM gebruiken in een (liefst dual sim) telefoon en dan hotspot aanzetten.
Stuk betere wifi dekking deze Zyxel T54, sws sneller internet, met ook minder latency, surfen voelt vlotter. Geen ipv6 maar dat was bekend, toch wel beetje apart anno 2023. TV scherp beeld. De STB is prima vlot, werkt net weer anders dan die van KPN. De SMTP relayed weer normaal ipv bij KPN dat de helft als spam/dmarc probleem eruit gegooid wordt. En goedkoper (veel).
Ik heb IPTV over deze TP Link switch lopen en dat werkt prima. IGMP snooping werkt dus. Deze is v6 hardware.
@ManiacsHouse Heb jij zelf KPN opgezegd? Ik heb TM dit laten doen en ging 1 op 1 over afgelopen woensdag. Je kan de SIM gebruiken in een (liefst dual sim) telefoon en dan hotspot aanzetten.
[ Voor 13% gewijzigd door pennywiser op 07-04-2023 13:25 ]
Je eigen netwerk tijdelijk uitzetten en een mobiele telefoon hotspot met dezeflde SSID en wachtwoord aanzetten? Werkt natuurlijk alleen voor apparaten op Wifi, dus wellicht te beperkt als je veel bedraad hebt aangesloten.ManiacsHouse schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:07:
Het zou ook eens goed gaan... Maandag komen ze aansluiten. Maar wat heeft KPN bedacht? We trekken de stekker er even 3 dagen vantevoren alvast eruit. Dat terwijl ik KPN officieel pas per 17-4 heb opgezegd.
sowieso wel lekker ktu voor je
@ManiacsHouse wat voor router heb je? Zonder merk en model valt er moeilijk iets over te zeggen.
Je zou ook nog een hotspot op kunnen zetten en een access point als client op het wifinetwerk van de hotspot kunnen zetten. Dan zit je bedrade netwerk daar ook aan gelinkt. Maar suggestie van @PeaceNlove is wel sneller en makkelijker waarschijnlijk.
Je zou ook nog een hotspot op kunnen zetten en een access point als client op het wifinetwerk van de hotspot kunnen zetten. Dan zit je bedrade netwerk daar ook aan gelinkt. Maar suggestie van @PeaceNlove is wel sneller en makkelijker waarschijnlijk.
Pakket ontvangen, ik zie dat ik een glas naar eth modem/apparaat heb. Van Huawei.
En een zyxel modem. Deze heeft ook zo'n sfp poort. Hoop wel dat de monteur de Huawei gebruikt, zodat ik daarna direct alles om kan zetten naar Unifi.
Ik heb n.a.v. jullie verhalen Ziggo aangehouden. Dan maar een maand dubbele kosten maar wel zekerheid dat mijn vriendin gewoon door kan werken.
En een zyxel modem. Deze heeft ook zo'n sfp poort. Hoop wel dat de monteur de Huawei gebruikt, zodat ik daarna direct alles om kan zetten naar Unifi.
Ik heb n.a.v. jullie verhalen Ziggo aangehouden. Dan maar een maand dubbele kosten maar wel zekerheid dat mijn vriendin gewoon door kan werken.
Zelf kpn opgezegd. Met overlap van ruim een week.pennywiser schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:10:
Alles is aangesloten eergister, resultaat tot nu in vgl met KPN/Xs4all Frtizbox 7590:
Ik krijg de kids niet aan het verstand dat Netflixen etc er niet inzit waarschijnlijk.PeaceNlove schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:31:
[...]
Je eigen netwerk tijdelijk uitzetten en een mobiele telefoon hotspot met dezeflde SSID en wachtwoord aanzetten? Werkt natuurlijk alleen voor apparaten op Wifi, dus wellicht te beperkt als je veel bedraad hebt aangesloten.
sowieso wel lekker ktu voor je

Afijn gaan ze tenminste eens iets anders doen.
Ik ben zo brutaal geweest kpn-kastje van muur te halen. Vervolgens in Huawei-geval van T-mobile de glasplug direct uit de muur er ingeduwd. En ik krijg power en PON lampje. mag officieel niet zo. Zo eens kijken of werkt.
Mag officieel niet zo, maar die discussie ga ik maandag ofzo wel aan met Gideon-monteur.
Als het werkt in ieder geval geen gillende puber dit weekend in huis. 🤪
Dat raad ik eigenlijk af. Ik werd gebeld door de monteur met ik kom zo en zo laat, maar moet eerst langs de centrale. Ik kon precies zien hoe laat hij het overprikte want ik had de tv even aan gezet. Volgens mij als dat opzeggen in het aanvraag en installatie proces zit, heb je minder kans op losstaande solo acties van KPN.ManiacsHouse schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:56:
[...]
Zelf kpn opgezegd. Met overlap van ruim een week.
Je eigen acties nu gaan ook niet helpen, want er komt dinsdag pas iemand in de centrale jouw lijn omprikken. Maandag is het pasen.
Wifi hotspot op je smartphone is je enige optie denk ik.
Er wordt altijd een (gpon) mediaconverter geïnstalleerd. Daarop kun je dan via UTP een eigen router (via VLAN 300) of die meegeleverde router gebruiken.RedRayMann schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:55:
Hoop wel dat de monteur de Huawei gebruikt, zodat ik daarna direct alles om kan zetten naar Unifi.
Tnx.jongetje schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:11:
[...]
Er wordt altijd een (gpon) mediaconverter geïnstalleerd. Daarop kun je dan via UTP een eigen router (via VLAN 300) of die meegeleverde router gebruiken.
Ook voor de term. Mediaconvertor. Die moet ik onthouden.
Hebben jullie ook een extreem lange wachttijd bij Guidion? Mijn glasvezel werkt niet sinds de aansluiting, ik moest een maand wachten voordat ze langs konden komen, was ik net op die dag ziek, dus afgebeld, nu moet ik weer aan maand wachten

Het werkt dus gewoon.pennywiser schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:08:
[...]
Dat raad ik eigenlijk af. Ik werd gebeld door de monteur met ik kom zo en zo laat, maar moet eerst langs de centrale. Ik kon precies zien hoe laat hij het overprikte want ik had de tv even aan gezet. Volgens mij als dat opzeggen in het aanvraag en installatie proces zit, heb je minder kans op losstaande solo acties van KPN.
Je eigen acties nu gaan ook niet helpen, want er komt dinsdag pas iemand in de centrale jouw lijn omprikken. Maandag is het pasen.
Wifi hotspot op je smartphone is je enige optie denk ik.

Hangt nu wel een dun draadje in de hoek, maar dat mag Gideon maandag mooi wegwerken.
Waarschijnlijk iets met regio waar je woont?Pizzalucht schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:52:
Hebben jullie ook een extreem lange wachttijd bij Guidion? Mijn glasvezel werkt niet sinds de aansluiting, ik moest een maand wachten voordat ze langs konden komen, was ik net op die dag ziek, dus afgebeld, nu moet ik weer aan maand wachten
Ik had vandaag T-mobile aan de lijn om te kijken of Gideon wellicht eerder kon komen voor mijn akkefietje. Helaas niet, maar eerstvolgende afspraak kon op woensdag en donderdag aanstaande.
[ Voor 28% gewijzigd door ManiacsHouse op 07-04-2023 15:56 ]
Top, nice.ManiacsHouse schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:53:
[...]
Het werkt dus gewoon.![]()
Hangt nu wel een dun draadje in de hoek, maar dat mag Gideon maandag mooi wegwerken.
Dat krijg je als je T-Mobile kiest met als collateral damage Guidion. Een maand wachtenPizzalucht schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:52:

Zou kunnen, wordt ook wel volop glasvezel aangelegd hier, maar bij mijn vorige poging (vorig jaar) was dat ook al zo en toen konden ze altijd wel binnen een week.ManiacsHouse schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:53:
[...]
Waarschijnlijk iets met regio waar je woont?
Ik had vandaag T-mobile aan de lijn om te kijken of Gideon wellicht eerder kon komen voor mijn akkefietje. Helaas niet, maar eerstvolgende afspraak kon op woensdag en donderdag aanstaande.
Vind het in ieder geval vrij bijzonder dat je een klant waarbij de verbinding al zou moeten werken zolang laat zitten.
Nee, ik heb vorige week zaterdag een afspraak gemaakt voor de maandag erna. Dus nee, ging enorm snel.Pizzalucht schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:52:
Hebben jullie ook een extreem lange wachttijd bij Guidion?
Nee helemaal niets, gekeken gezegt kan ik niet aanleggen en is weggegaan. Was nog geen 5 minuten binnen. Volgens mijn ma, was ie enorm onvriendelijk. En had geen zin, en de hond was eng. Jack Russel heb ik 🫣RedRayMann schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:11:
[...]
Heeft ie überhaupt iets gedaan?
Ik kan morgen mijn pakket ophalen bij een dhl servicepunt. Wil wel kijken wat het is en zoeken hoe ik dingen moet instellen. Alvast meterkast voorbereiden en sowieso nog een kabel trekken door een loze leiding. Maar heb aangegeven dat ik 1 mei als startdatum wilde hebben. Dus wie weet probeer ik het half / eind april wel zelf :-)
Het is gelukkig enorm simpel zelf aan te leggen.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Hier in de gemeente Bergen NH wordt glasvezel aangelegd. Ik zit nu nog bij Ziggo maar overweeg gebruik te maken van de aanbiedingen die hier nu lopen via e-Fiber. Mijn overwegingen:
- Ik zit nu bij Ziggo op de kabel, is zo'n beetje de enige optie, monopolie dus;
- Ziggo gaat weer een stuk duurder worden;
- Ik zou in de toekomst wel wat te kiezen willen hebben, een (glasvezel)kabeltje erbij biedt keuze;
- Glasvezelaansluiting is nu gratis, er wordt gezegd dat een aansluiting later (als ze hier klaar zijn) 450 euro zou moeten gaan kosten (is misschien bangmakerij);
- T-Mobile heeft een aantrekkelijk aanbod.
Vraagje: Zitten hier mensen uit Bergen NH die al glasvezel hebben, en ervaring met T-Mobile hebben? En hoe bevalt dat?
- Ik zit nu bij Ziggo op de kabel, is zo'n beetje de enige optie, monopolie dus;
- Ik zou in de toekomst wel wat te kiezen willen hebben, een (glasvezel)kabeltje erbij biedt keuze;
- Glasvezelaansluiting is nu gratis, er wordt gezegd dat een aansluiting later (als ze hier klaar zijn) 450 euro zou moeten gaan kosten (is misschien bangmakerij);
Vraagje: Zitten hier mensen uit Bergen NH die al glasvezel hebben, en ervaring met T-Mobile hebben? En hoe bevalt dat?
Ik zit wel noord Holland maar niet in de buurt.Ronald53 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:05:
Hier in de gemeente Bergen NH wordt glasvezel aangelegd. Ik zit nu nog bij Ziggo maar overweeg gebruik te maken van de aanbiedingen die hier nu lopen via e-Fiber. Mijn overwegingen:
Kpn heeft dit dorp van glas voorzien enkele jaren geleden.
Toen "dreigde" ze ook met hoge aansluitkosten.
Uiteindelijk heeft iedereen een punt in de meterkast gekregen en heb ik jaren er geen gebruik van gemaakt.
Weet niet of dit ook zo bij jou kan lopen, wel het punt in de meterkast laten monteren maar geen abonnement nemen.
Op zich heb ik er geen probleem mee om meteen een abo op een andere provider te nemen, bij T-Mobile zou ik bijna 20 euro/maand minder kwijt zijn dan straks bij Ziggo, als de prijsverhoging is ingegaan. Maar ik wil graag een probleemloze overgang. Vandaar mijn vraag naar ervaringen.
In de meeste gevallen gaat het overstappen goed, als alles al op zijn plek zit in de meterkast, een afgemonteerde glas aansluiting, dan zit je niet snel een dag zonder.Ronald53 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:20:
Op zich heb ik er geen probleem mee om meteen een abo op een andere provider te nemen, bij T-Mobile zou ik bijna 20 euro/maand minder kwijt zijn dan straks bij Ziggo, als de prijsverhoging is ingegaan. Maar ik wil graag een probleemloze overgang. Vandaar mijn vraag naar ervaringen.
T-Mobile heeft overstap service en zij regelen het met Ziggo.
Als het mis gaat wordt het vele malen sneller gepost dan wanneer de aansluiting in een keer werkt
Ik zou vooral overstappen en over een jaar weer naar de volgende aanbieding.
.
E-Fiber is sinds een tijdje eigendom van Open Dutch Fiber. Die werken nooit met vraagbundelingen zoals E-Fiber deed.Ronald53 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:20:
Als er nu nog geen gratis mogelijkheid is om je huis aan te laten sluiten zonder een abonnement te nemen, dan schat ik in dat je wel later alsnog kosteloos de kabel naar binnen kan laten brengen mits je dan wel een abonnement neemt. De kabel of vezel voor jouw woning wordt sowieso klaargelegd bij de erfgrens. Dat is de manier van werken van Open Dutch Fiber en ik durf wel te stellen dat ze die ook (met terugwerkende kracht) zullen toepassen op dit E-Fiber netwerk.
Het is al vele malen eerder te berde gebracht. Wacht met opzeggen van je bestaande provider tot je een goed werkende verbinding hebt. Per saldo betekent dat dat je Ziggo aanhoudt, geen gebruik maakt van de overstapservice en Ziggo zelf opzegt.Ronald53 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:20:
Maar ik wil graag een probleemloze overgang. Vandaar mijn vraag naar ervaringen.
In veel gevallen zal het goed gaan met die overstapservice, maar ben je bang dat je tijdelijk door welke omstandigheid zonder Inet komt te zitten, dan is dat de enige juiste manier. Die dubbele kosten moet je dan maar voor lief nemen. Die verdien je op wat langere tijd wel terug door het goedkopere abbo.
Ondanks dat ik glas in de meterkast heb en denk dat het inpluggen en gaan is, laat ik Ziggo door lopen. 1 maand extra kosten maar daarna maar 50% van de Ziggo prijs.BGLAdmin schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:43:
[...]
In de meeste gevallen gaat het overstappen goed, als alles al op zijn plek zit in de meterkast, een afgemonteerde glas aansluiting, dan zit je niet snel een dag zonder.
T-Mobile heeft overstap service en zij regelen het met Ziggo.
Als het mis gaat wordt het vele malen sneller gepost dan wanneer de aansluiting in een keer werkt
Ik zou vooral overstappen en over een jaar weer naar de volgende aanbieding.
.
Dan weet ik dat zowel ik (die af en toe thuis werkt) en mijn vriendin (full time vanuit huis) gewoon kunnen doorwerken
In de Zyxel T54 wil ik mijn Pihole DNS instellen. In sommige modems moet dat op 2 plekken. Is het in de T54 maar 1 setting?
Iets met bomen en een bos. (Teveel soorten connectoren met fiber..)
Huidige situatie:
KPN Glas, NTU eraf geschoven, direct vanaf de FTU in de woonkamer heb ik 15 meter glas naar mijn switch in de meterkast. En vanaf de switch met UTP naar mijn ESX server.
SFP module: SFP-GE-BX 1310nm/1550nm
Kabel: LC UPC to SC UPC (LC/UPC in SFP, SC/UPC in FTU als ik de termen goed heb)
Ik ga binnenkort over naar T-Mobile Thuis met een Huawei ONT.
Naar ik begrijp is die ONT (Huawei OptiXstar HG8010Hv6) wel iets meer dan alleen een media converter. Oftewel die kan ik niet zomaar weglaten? Kan niet direct in een SFP module?
Bijgeleverd is ook een SC/UPC-SC/APC kabel. Naar ik aanneem normaalgesproken de SC/UPC connector in de FTU, en de SC/APC connector in de ONT.
Kan ik dan aan mijn eigen 15 meter glasvezelkabel die nu direct de switch in gaat (De LC/UPC connector), een koppelblok van LC/UPC naar SC/APC gebruiken? Aka LC-SC, Simplex, Without Flange?
Doel is dat ik mijn bestaande kabel 'direct' (Met koppelstukje) in de ONT kan gebruiken.
Als dat kan, dan kan die Huawei ONT in mijn meterkast komen bij de rest van mijn netwerkspul, en vanaf daar UTP naar mijn switch/firewall.
Huidige situatie:
KPN Glas, NTU eraf geschoven, direct vanaf de FTU in de woonkamer heb ik 15 meter glas naar mijn switch in de meterkast. En vanaf de switch met UTP naar mijn ESX server.
SFP module: SFP-GE-BX 1310nm/1550nm
Kabel: LC UPC to SC UPC (LC/UPC in SFP, SC/UPC in FTU als ik de termen goed heb)
Naar ik begrijp is die ONT (Huawei OptiXstar HG8010Hv6) wel iets meer dan alleen een media converter. Oftewel die kan ik niet zomaar weglaten? Kan niet direct in een SFP module?
Bijgeleverd is ook een SC/UPC-SC/APC kabel. Naar ik aanneem normaalgesproken de SC/UPC connector in de FTU, en de SC/APC connector in de ONT.
Kan ik dan aan mijn eigen 15 meter glasvezelkabel die nu direct de switch in gaat (De LC/UPC connector), een koppelblok van LC/UPC naar SC/APC gebruiken? Aka LC-SC, Simplex, Without Flange?
Doel is dat ik mijn bestaande kabel 'direct' (Met koppelstukje) in de ONT kan gebruiken.
Als dat kan, dan kan die Huawei ONT in mijn meterkast komen bij de rest van mijn netwerkspul, en vanaf daar UTP naar mijn switch/firewall.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Klopt, dat is wat lastiger. Als je de Huawei ONT krijgt, dan zit je op GPON. Als je die wilt vervangen voor een SFP dan kan dat wel, maar je hebt wel een speciale GPON SFP nodig.Nakebod schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 23:30:
Je kunt dan het serienr. doorgeven aan T-Mobile, of zelf het serienr. van de Huawei in de SFP zetten.
Zelf het serienr. aanpassen/klonen is het beste, want als je het doorgeeft aan T-Mobile en het werkt niet, tja dan heb je geen verbinding voor onbepaalde tijd.
Hier zijn een aantal mogelijkheden uitgelicht: Vervangen T-Mobile ONT (GPON)
Die ONT heb je inderdaad nodig (tenzij je een goede GPON SFP module vindt, maar die zijn er nog maar weinig). Locatie van dat ding is niet zo belangrijk, je kunt inderdaad gewoon 15 meter verderop die ONT hangen en je eigen glasvezelkabel vanaf de NTU erin prikken.
ONT vervangen is iets wat ik maar achterwege ga laten. Al ben ik vaak wel voorstander van less-is-more 
Gezien die gelinkte SFP module zelfs bij FS.com (Meestal erg gunstig geprijsd) al bijna 70 euro kost, dan sla ik even over
Moet ik dus alleen het juiste koppelstukje bestellen zodat ik mijn huidige kabel kan hergebruiken.
En dat is als het goed is dan LC-SC, Simplex, Without Flange.
Alternatief is toch de ONT in de woonkamer, heb gelukkig ook 2 UTP aansluitingen daar.
Ik weet genoeg hoop ik, dank!
Gezien die gelinkte SFP module zelfs bij FS.com (Meestal erg gunstig geprijsd) al bijna 70 euro kost, dan sla ik even over
Leek mij ook al dat dat niet echt uitmaakt.djiwie schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:49:
Locatie van dat ding is niet zo belangrijk, je kunt inderdaad gewoon 15 meter verderop die ONT hangen en je eigen glasvezelkabel vanaf de NTU erin prikken.
Moet ik dus alleen het juiste koppelstukje bestellen zodat ik mijn huidige kabel kan hergebruiken.
En dat is als het goed is dan LC-SC, Simplex, Without Flange.
Alternatief is toch de ONT in de woonkamer, heb gelukkig ook 2 UTP aansluitingen daar.
Ik weet genoeg hoop ik, dank!
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Een familielid in dezelfde woonplaats zei gisteren dat de down/upload niet boven de 100mbit uitkomt terwijl het abonnement 400mbit is.
Ik heb het even zelf getest omdat ik ook 400mbit heb. Ik kom ook opeens niet meer boven de 100mbit uit.
PS Alles is bekabeld getest
Ik de Mikrotik router gechecked, deze zat op 100Mbit ipv 1Gbit. Na reboot was deze even 1Gbit en daarna naar 100Mbit. Volgende log is dit sinds 3 april.
Ik heb het even zelf getest omdat ik ook 400mbit heb. Ik kom ook opeens niet meer boven de 100mbit uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Testing from T-Mobile Thuis (143.177.xxx.xxx) Retrieving speedtest.net server list... Selecting best server based on ping... Hosted by Korton Group BV (Nieuw-Vennep) [134.01 km]: 14.113 ms Testing download speed................................................................................ Download: 87.33 Mbit/s Testing upload speed...................................................................................................... Upload: 91.12 Mbit/s |
Ik de Mikrotik router gechecked, deze zat op 100Mbit ipv 1Gbit. Na reboot was deze even 1Gbit en daarna naar 100Mbit. Volgende log is dit sinds 3 april.
[ Voor 13% gewijzigd door zx9r_mario op 10-04-2023 12:34 ]
Heb je op ONT\mediaconverter gekeken wat instelling is?zx9r_mario schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:11:
Een familielid in dezelfde woonplaats zei gisteren dat de down/upload niet boven de 100mbit uitkomt terwijl het abonnement 400mbit is.
Ik heb het even zelf getest omdat i ook 400mbit heb. Ik kom ook opeens niet meer boven de 100mbit uit.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Testing from T-Mobile Thuis (143.177.xxx.xxx) Retrieving speedtest.net server list... Selecting best server based on ping... Hosted by Korton Group BV (Nieuw-Vennep) [134.01 km]: 14.113 ms Testing download speed................................................................................ Download: 87.33 Mbit/s Testing upload speed...................................................................................................... Upload: 91.12 Mbit/s
Ik de Mikrotik router gechecked, deze zat op 100Mbit ipv 1Gbit. Na reboot was deze even 1Gbit en daarna naar 100Mbit. Volgende log is dit sinds 3 april. Zou TMobile dit teruggeschroefd fiber nivo hebben?
Nee, heb zo'n huawei mediaconverter aan hangen. Ga er niet teveel tijd in steken, overmorgen ga ik toch over naar KPNplizz schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:23:
[...]
Heb je op ONT\mediaconverter gekeken wat instelling is?
Brakke patchkabel tussen ONT en router?
4 April overgaan van KPN Glasvezel -> T mobile glasvezel.
Poging nummer 2 vanwege de mislukte poging vorig jaar vanwege kosten uiteraard toch maar een 2e poging gedaan. Dit keer ging het prima.
Ik ontving een Huawei kastje iplv media converter zoals ik die bij KPN had, dacht Oei dat klopt niet helemaal maar toch maar afgewacht tot de monteur kwam en het bleek dat T-Mobile op die manier GPON levert ook op de "1ste generatie" aansluiting, geen idee gehad dat dit kon, het ging iig prima, foto van de Zyxel en signaalmeting en mijn eigen router aangesloten PPoE uitgezet, dynamische IP aangezet en Vlan ID gewijzigd naar 300, en alles werkte, dus dit keer thumbs up for T-Mobile.
Poging nummer 2 vanwege de mislukte poging vorig jaar vanwege kosten uiteraard toch maar een 2e poging gedaan. Dit keer ging het prima.
Ik ontving een Huawei kastje iplv media converter zoals ik die bij KPN had, dacht Oei dat klopt niet helemaal maar toch maar afgewacht tot de monteur kwam en het bleek dat T-Mobile op die manier GPON levert ook op de "1ste generatie" aansluiting, geen idee gehad dat dit kon, het ging iig prima, foto van de Zyxel en signaalmeting en mijn eigen router aangesloten PPoE uitgezet, dynamische IP aangezet en Vlan ID gewijzigd naar 300, en alles werkte, dus dit keer thumbs up for T-Mobile.
Je kan je oude abonnement ook alvast opzeggen per <opleverdatum nieuw abonnement> + x (bijv. 14) dagen. Mocht je nieuwe abonnement niet goed werken, dan annuleer je de opzegging gewoon.RedRayMann schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:43:
[...]
Ondanks dat ik glas in de meterkast heb en denk dat het inpluggen en gaan is, laat ik Ziggo door lopen. 1 maand extra kosten maar daarna maar 50% van de Ziggo prijs.
De operator-apparatuur in de PoP bepaalt of je GPON hebt of niet. KPN heeft "oude" apparatuur in de PoP staan. T-Mobile heeft als operator in vele PoPs (ook die van KPN) daar eigen GPON apparatuur naast geplaatst en daar ben jij nu op aangesloten. Dus ja, ook als je al 15 jaar glasvezel hebt, kan je alsnog naar een PON aansluiting overgaan.Pudding94 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 01:36:
4 April overgaan van KPN Glasvezel -> T mobile glasvezel.
KPN zal dit in de loop van de komende jaren ook wel gaan doen op alle oudere aansluitingen/PoPs. PON is de toekomst. Niet perse het GPON van T-Mobile maar XGS-PON.
Hmmm, daar ga ik over na denken. Ik denk dat alles gewoon in 1x aangesloten en goed is. Maat met 2 weken marge moet het ook wel kunnen.Mawlana schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:00:
[...]
Je kan je oude abonnement ook alvast opzeggen per <opleverdatum nieuw abonnement> + x (bijv. 14) dagen. Mocht je nieuwe abonnement niet goed werken, dan annuleer je de opzegging gewoon.
Maar stel, doemdenken.
Ik wil 1 mei T-Mobile en daarom laat ik Ziggo per 15 mei opzeggen.
T-Mobile lukt misschien niet en ik meld bij Ziggo dat mijn opzegging geannuleerd moet worden.
Kan ik daarna op korte termijn alsnog opzeggen?
Als T-Mobile het niet voor elkaar krijgt dan kun je ze formeel in gebreke stellen en ze 2 weken de tijd geven om het op te lossen en anders het contract laten ontbinden.RedRayMann schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:27:
[...]
Hmmm, daar ga ik over na denken. Ik denk dat alles gewoon in 1x aangesloten en goed is. Maat met 2 weken marge moet het ook wel kunnen.
Maar stel, doemdenken.
T-Mobile lukt misschien niet en ik meld bij Ziggo dat mijn opzegging geannuleerd moet worden.
Als je een doemdenker bent en hier zenuwachtig van wordt dan moet je Ziggo pas opzeggen als je T-Mobile verbinding werkt en de dubbele kosten voor lief nemen.
Uiteindelijk wil T-Mobile en elke andere provider ook gewoon in 1 keer goed aansluiten anders kost het geld en klanten.
Ik lees bij anderen dat het lang kan duren. Ik gok dat het bij mij ook een 5 min kwestie is.jongetje schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:02:
[...]
Als T-Mobile het niet voor elkaar krijgt dan kun je ze formeel in gebreke stellen en ze 2 weken de tijd geven om het op te lossen en anders het contract laten ontbinden.
Als je een doemdenker bent en hier zenuwachtig van wordt dan moet je Ziggo pas opzeggen als je T-Mobile verbinding werkt en de dubbele kosten voor lief nemen.
Uiteindelijk wil T-Mobile en elke andere provider ook gewoon in 1 keer goed aansluiten anders kost het geld en klanten.
Meer zekerheid en zorgen dat de WAF goed blijft. Want wij werkt immers elke dag vanuit huis.
Ik heb Ziggo pas opgezegd toen T-mobile een week lang goed werkte. Dat beviel prima, ookal gaf T-mobile geen storingen. Dat kost 1 maand de Ziggo kosten extra. Beter dat dan problemen wat mij betreft. Als je het kan betalen uiteraard. Anders loop je kans even geen internet te hebben. Zou ook niet het einde van de wereld moeten zijn. (Disclaimer: tenzij je een puber in huis hebt, dan is dat letterlijk het einde van de wereldRedRayMann schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:27:
[...]
Hmmm, daar ga ik over na denken. Ik denk dat alles gewoon in 1x aangesloten en goed is. Maat met 2 weken marge moet het ook wel kunnen.
Maar stel, doemdenken.

Je moet alleen zelf weten of je Ziggo wel- of niet direct kan opzeggen met 1 maand opzegtermijn. Als je net hebt verlengt (dmv een korting of upgrade) bijv. dan zit je er een jaar aan vast.
[ Voor 5% gewijzigd door Triblade_8472 op 11-04-2023 23:30 ]
Mijn looptijd is al lang verstreken, ik heb Ziggo al te lang laten sudderen. Dus na een stabiele verbinding kan ik Ziggo opzeggen.Triblade_8472 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:29:
[...]
Ik heb Ziggo pas opgezegd toen T-mobile een week lang goed werkte. Dat beviel prima, ookal gaf T-mobile geen storingen. Dat kost 1 maand de Ziggo kosten extra. Beter dat dan problemen wat mij betreft. Als je het kan betalen uiteraard. Anders loop je kans even geen internet te hebben. Zou ook niet het einde van de wereld moeten zijn. (Disclaimer: tenzij je een puber in huis hebt, dan is dat letterlijk het einde van de wereld) In het echt ergste geval, kan je telefoon als hotspot gebruiken? Bijvoorbeeld een opdracht insturen of huiswerk mailen.
Je moet alleen zelf weten of je Ziggo wel- of niet direct kan opzeggen met 1 maand opzegtermijn. Als je net hebt verlengt (dmv een korting of upgrade) bijv. dan zit je er een jaar aan vast.
Gelukkig geen kinderen op de leeftijd dat internet belangrijk is.
Alleen de vrouw icm online werken/ teams e.d.
Kan eventueel wel vanaf een hotspot, maar liever niet.
@jongetje T-Mobile in gebreken stellen en contract laten ontbinden wilt ook zeggen dat ik er geen abonnement krijg. En ik wil wel de actie/korting van 2 weken geleden. Dus dit is denk ik geen optie.
In jouw situatie blijf ik dan bij Ziggo en ivm de kosten wil ik juist daar weg.
Het doem denken is puur tijd technisch "negatieve situatie", dan is een maandje extra Ziggo geen probleem. Want de tijd dat ik geen aansluiting heb, zal ik ook niet betalen. Dus alsnog geen dubbele kosten.
Bij T-Mobile heb je na oplevering van je internetaansluiting ook nog 14 dagen bedenktijd, dus je hoeft ze niet in gebreke te stellen als aansluiten mislukt. Je kunt dan volgens mij (ik weet het niet zeker) gewoon T-Mobile annuleren en je opzegging bij Ziggo annuleren en nog een tijdje bij Ziggo blijven. Maar ook dan loop je risico dat annuleren van de opzegging bij Ziggo mislukt en zit je alsnog zonder internet. Dus Ziggo pas opzeggen als T-Mobile helemaal werkt is idd de veiligste optie.
Wat als de volgende voorwaarden zich voordoen:
- Een reeds bestaand vdsl verbinding afneemt van T-Mobile en de looptijd ruimschoots voorbij bent
- Een verbindingupgrade hebt gestart en deze al 15.8 maanden open staat
- Door verscheidene vertragingen geen zicht hebben op wanneer je het verbinding in gebruik kan stellen. Daarbij ook de prognose van de netwerkbeheerder met een enkele dagen verschoten, T-Mobile aangegeven aanleg periodes keer op keer ziet worden verschoven en geen zicht hebt op een verandering in dat patroon
- Naast dat T-Mobile bezig is, ook KPN zien aanleggen in dezelfde wijk(en).
[ Voor 5% gewijzigd door Sagitherus op 12-04-2023 10:40 ]
Dacht dat je al besloten had?RedRayMann schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:27:
[...]
Maar stel, doemdenken.
Gewoon wachten tot je TMobile goed werkende is en dan pas Ziggo opzeggen. Iets duurder, maar verdien je op termijn weer terugRedRayMann schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:43:
[...]
Ondanks dat ik glas in de meterkast heb en denk dat het inpluggen en gaan is, laat ik Ziggo door lopen. 1 maand extra kosten maar daarna maar 50% van de Ziggo prijs.
Dan weet ik dat zowel ik (die af en toe thuis werkt) en mijn vriendin (full time vanuit huis) gewoon kunnen doorwerken
Vandaag overgegaan van KPN glas naar Tmobile.
Prima verlopen, monteur netjes optijd.
Verbinding lekker stabiel, alleen had wel het idee dat de default DNS van tmobile wat traag is.
Na het juist instellen van de Adguard Home server, vloept alles weer sneller op m'n scherm
Wel fijn dat het Zyxel modem/router kwa instel mogelijkheden niet onderdoet aan de Fritzbox die ik hiervoor had bij KPN ( kost ook weer extra p maand ).
Nu dus voorlopig lekker goedkoop uit, 25euro ( 1gb abbo ) en tele2 mobiel, dus 5euro korting
Verbinding lekker stabiel, alleen had wel het idee dat de default DNS van tmobile wat traag is.
Na het juist instellen van de Adguard Home server, vloept alles weer sneller op m'n scherm
Wel fijn dat het Zyxel modem/router kwa instel mogelijkheden niet onderdoet aan de Fritzbox die ik hiervoor had bij KPN ( kost ook weer extra p maand ).
Nu dus voorlopig lekker goedkoop uit, 25euro ( 1gb abbo ) en tele2 mobiel, dus 5euro korting
De Zyxel T54 heeft hier veel betere wifi dan de 7590 die ik hiervoor bij KPN had. Fritz staat ook niet echt bekend om zijn goede wifi. Voor boven heb ik een TP link RE190 range extender van de Action. Die zijn ook heel erg prima. Ik had een Netgear switch, maar die klapperde hele tijd. Teruggestuurd en nu de goedkoopste 8 poort TP link, alles weer prima. Prima snelle en stabiele switch, volgens mij is TP link tegenwoordig beter dan Netgear, ik las iets over ruimere on board cache.Marsjee schreef op woensdag 12 april 2023 @ 23:33:
Vandaag overgegaan van KPN glas naar Tmobile.
En ook hier verliep de overstap prima vorige week. Geen ipv6 vind ik wel een minpunt in 2023.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie