Hier thuis nu de eerste glasvezel storing. Het begon rond half 11 vanmorgen toen internet uitviel. Dat gaat vaker traag, af en toe de mediaconverter van de stroom halen lost het altijd wel op.
Nu van alles herstart, maar nada. Uiteindelijk gaf mijn server "link down" aan en dat was precies het probleem.
Ik heb vervolgens het Zyxel modem aangesloten op mijn media converter en ook de Zyxel gaf aan geen internet te hebben. Een half uurtje met T-Mobile aan de lijn gehangen maar ook zij konden niets vinden.
Statuslampjes op de XGS-PON zijn beide groen maar de link lampjes op de ethernetpoort blijven donker.
Guideon kan pas woensdag
Ik had toevallig een 2e XGS-PON liggen. Hoe moeilijk kan het zijn

? Ik heb de oude van de muur gehaald en de nieuwe eraan gekoppeld. Nu knippert het connection lampje groen en de Zyxel heeft het ook door maar geeft een rood wereldbolletje. Nog steeds geen internet dus! Misschien moeten ze wat activeren? Dus maar weer in de wacht bij T-Mobile.
Ze beweren nu kapotte glasvezel. Guideon moet toch echt komen. Ik zou zweren dat mijn XGS-PON half dood is want de netwerklampjes doen het bij de andere wel. Ik krijg wel een voucher voor een week onbeperkt internetten dus ik kan in ieder geval hotspotten.
Ook kreeg ik de oude unit er met geen mogelijkheid op terwijl de nieuwe er zo op klikt. Waren ze zo lomp geweest om het plastic nokje wat voor ontgrendeling moet zorgen af te breken.
[
Voor 40% gewijzigd door
asing op 21-04-2023 14:55
]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month