[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 214 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.888.283 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 22:48

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Eergisteren zijn de kabels in de straat gelegd.
En vandaag kwam al iemand van t-mobile aan de deur of ik glasvezel wilde.

Akkoord gegaan met een prima aanbod vind ik, zeker als ik de prijzen vergelijk met wat ik nu betaal aan Ziggo.

1Gbit
8 maanden 25 euro
daarna 52,50

geen installatiekosten en aansluitkosten.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 20:40
Vraagje, ik ga van kpn glasvezel naar t-mobile glasvezel. Ik heb een internet only besteld 1gb. Ik ga met t-mobile naar gpon toe en mijn monteurs afspraak stond op 21 april en krijg zojuist een mail dat de afspraak is verzet naar 25 april. Ik heb ook voor de overstapservice gekozen. Betekend dit dat mijn glas aansluiting van kpn op 21 april word omgepatched in de pop of word dit op 25 april gedaan?

Ik twijfel om de monteurs afspraak helemaal af te zeggen en zelf even een glasvezel koppelblokje te bestellen de glas kabel en ont heb ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Gister eens mijn nieuwe modem, Zyxel T45 en ONT uitgepakt.
Niet dat ik die modem lang wil gebruiken, bedoeling is mijn opnsenses firewall er zo snel mogelijk tussen te krijgen.

Webinterface zag er wat eh.. apart uit. Denk dat het een QR code moet voorstellen bij de WiFi instellingen. Was grotendeels een zwart vlak.
Ook leek het alsof CSS vanaf internet geladen moesten worden ofzo, bepaalde dingen zagen er wat raar uit.
Mogelijk dat ie nog niet op de nieuwste firmware zit. Kon geen WAN connectie krijgen door mijn eigen LAN in de WAN poort te doen. Misschien vereist het modem vlan 300 op die interface.

Volgens mijn Shelly verbruikt het modem wel vrij veel. Rond de 10 watt, en met de ONT erbij 12. Vond ik best stevig, mijn ESXi server verbruikt net zoveel.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:32
tumtum100 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:50:
Vraagje, ik ga van kpn glasvezel naar t-mobile glasvezel. Ik heb een internet only besteld 1gb. Ik ga met t-mobile naar gpon toe en mijn monteurs afspraak stond op 21 april en krijg zojuist een mail dat de afspraak is verzet naar 25 april. Ik heb ook voor de overstapservice gekozen. Betekend dit dat mijn glas aansluiting van kpn op 21 april word omgepatched in de pop of word dit op 25 april gedaan?

Ik twijfel om de monteurs afspraak helemaal af te zeggen en zelf even een glasvezel koppelblokje te bestellen de glas kabel en ont heb ik al.
Als ik het goed begrepen heb van de monteur bij mij moet hij ook de ont registreren en deed hij de patch omzetten. Dit was in januari dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 20:40
jwbokx schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:52:
[...]

Als ik het goed begrepen heb van de monteur bij mij moet hij ook de ont registreren en deed hij de patch omzetten. Dit was in januari dit jaar.
Uhmm okeee, anders had ik het zelf aangesloten en de monteur geannuleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:10
Iemand een idee hoeveel kans van slagen onderstaand initiatief van mijn (nimby) buren heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtshgA8Sh8TYj-8RPQTJSB6ti-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjfimY6lSRONCSYemP1ZwMsK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21
pelt schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:47:
Iemand een idee hoeveel kans van slagen onderstaand initiatief van mijn (nimby) buren heeft?

[Afbeelding]
Waar is dat en wat is het zwaar wegende bezwaar dan van de bewoners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:10
jongetje schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:50:
[...]

Waar is dat en wat is het zwaar wegende bezwaar dan van de bewoners?
Utrecht. Ik neem aan dat er een stuk(je) groen verloren gaat voor een (lelijke) kast met eventueel wat geluidsoverlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:06
pelt schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:47:

[Afbeelding]
ja kan in bepaalde gevallen zeker zin hebben. ken voorbeeld dat voor aanvang de aanleg de pop alsnog verplaatst is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07
pelt schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:53:
[...]

Utrecht. Ik neem aan dat er een stuk(je) groen verloren gaat voor een (lelijke) kast met eventueel wat geluidsoverlast.
Als eerst zal er gekeken moeten worden of het bestemmingsplan dergelijk bebouwing toestaat, daarnaast kan je kijken naar de vergunningverlening of die al gedaan is en wanneer dat was, er zitten termijnen aan de mogelijkheden om in bezwaar te gaan, normaliter tot 6 weken na de besluitvorming van de gemeente.
Het kan zijn dat een enkele bewoner de aanleg van glasvezel om die redenen heel lang kan tegenhouden en ben je voor de nabije toekomst nog aangewezen op internet via DSL of via de TV-kabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BGLAdmin schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:22:
[...]

Als eerst zal er gekeken moeten worden of het bestemmingsplan dergelijk bebouwing toestaat, daarnaast kan je kijken naar de vergunningverlening of die al gedaan is en wanneer dat was, er zitten termijnen aan de mogelijkheden om in bezwaar te gaan, normaliter tot 6 weken na de besluitvorming van de gemeente.
Het kan zijn dat een enkele bewoner de aanleg van glasvezel om die redenen heel lang kan tegenhouden en ben je voor de nabije toekomst nog aangewezen op internet via DSL of via de TV-kabel.
Allemaal geen kans. Wettelijk gezien valt een PoP van max 15m2 (en ze zitten daar uiteraard net onder) onder de Telecomwet. Geen bestemmingsplan noodzaak, geen bouw/omgevingsvergunning...
Het enige dat wel nodig is, is een instemming conform de Telecomwet hoofdstuk 5. Die mag de gemeente dan weer niet weigeren tenzij er zeer zwaar wegende redenen zouden zijn.
Een aanvraag Telecomwet wordt niet gepubliceerd en er is geen bezwaar tegen mogelijk van omwonenden.

Vrijwel altijd is dit echter samen met de gemeente vooraf bekeken en de locaties vastgesteld. De grond ervoor wordt namelijk bijna altijd gekocht van diezelfde gemeente. Dus privaatrechtelijk kan de gemeente wel invloed uitoefenen door gewoon de grond niet te willen verkopen.

Dat allemaal gezegd hebbende.... Als er genoeg omwonenden zich melden bij de gemeente, heb je best kans dat een wethouder gevoelig is voor de publieke opinie en alsnog de verkoop tegenhoudt en een andere locatie probeert te regelen. Ik heb het vaker zien gebeuren.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-05 19:55
Ben ik weer! Weer eens heerlijk mijn gal spuien betreft de magenta provider. Te treurig voor woorden weer eens: kennis van mij sluit zich aan. Krijgt z’n pakketje binnen. Keurig KPN opgezegd en vanaf dat moment naar T-Mobile.

Maar.

Mag nog eerst een maand wachten voor een monteur 😂. Zelf aansluiten kan niet want er moet een aanpassing gemaakt worden tussen de glasvezellijn en ONT.

Spijt dat ‘ie heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:26

Quad

Doof

Heeft T-Mobile de opzegging gedaan?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
@GabeNewell333 Bij het ontvangen van het pakket moet je ook een afspraak maken voor de installatie. Als je eigenwijs bent en dat niet doet, KPN opzegt en dan de maand opzegtermijn ook afwacht is dat je eigen schuld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 19:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uS60C2vhn5cA1VZwGGhP4c2PIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pIGDF7Mxw4ZSrWISNhy0l4yl.jpg?f=fotoalbum_large
In deze Zoetermeerse flat hebben T-Mobile en Open Dutch Fiber blijkbaar geen vrienden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Laatst online: 17:31
wlmpie schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:13:
[Afbeelding]
In deze Zoetermeerse flat hebben T-Mobile en Open Dutch Fiber blijkbaar geen vrienden gemaakt.
Ben erg benieuwd wat hier achter zit.
Ben sinds een jaartje bestuurder van onze VvE.
Daarbij hebben we voor mijn aanstelling al glas in de meterkasten gekregen.

Van beneden naar boven in elke meterkast een dikke kabel, in elke meterkast een aftakking en prima werk.

Maar wij hebben de meterkasten op het binnenplein, dus niet direct in de woning. Je hoefde daarom ook niet thuis te zijn.

En eigen vooruitgang, vandaag 2x utp door een pvc buis gedaan. Dus de telefoonlijn er uit en 2x utp er in. Grootste uitdaging was een 20m trekveer te bemachtigen. Heb er 2 van 10 en die waren te kort.

Morgen een utp kabel bij de Ziggo coax proberen bij te trekken. Of kan ik de Ziggo coax zonder problemen uit de buis trekken? (Niet afknippen maar ergens in de meterkast oprollen en wegbrengen)

Ik denk nu bijtrekken;
- want coax blijft origineel en straks niet meer gebruikt.

Of toch terug trekken;
- Niet afknippen want kabel is van Ziggo, dacht ik (dikke kabel uit de "grond")
- Wel afknippen (of opgerold laten) en een opbouw coax box in de meterkast plaatsen zodat een volgende bewoner vanaf hier coax internet kan aansluiten en dan de utp kabels kan gebruiken om alles naar de woonkamer te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

WheeleE

Dinges

Ik kan me ergens wel iets voorstellen bij die VVE-reactie. Bij mij in de flat is het ook verre van soepel verlopen, ondanks dat de VVE vanaf het begin in de meewerkmodus heeft gezeten. Als een van de installatiepartijen keer op keer planningen verkloot, administratie niet op orde heeft of andere zaken in de soep laat lopen is het niet vreemd dat een VVE op een gegeven moment op de rem trapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
WheeleE schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:39:
Ik kan me ergens wel iets voorstellen bij die VVE-reactie. Bij mij in de flat is het ook verre van soepel verlopen, ondanks dat de VVE vanaf het begin in de meewerkmodus heeft gezeten. Als een van de installatiepartijen keer op keer planningen verkloot, administratie niet op orde heeft of andere zaken in de soep laat lopen is het niet vreemd dat een VVE op een gegeven moment op de rem trapt.
Wat kan er merkbaar zijn voor de bewoners?

Ik denk nu, bij ons hoefde je niet thuis te zijn. Maar als dat wel moet en je steeds last minute een afmelding krijgt, wordt ik ook niet blij. Want je moet steeds iets met werk plannen.

Aan de andere kant, je beperkt nu enkele bewoners die naar glas willen wel. Wij hadden hier anders alleen kabel en adsl.

Maargoed, terug naar het topic. Net de vragenlijst van de monteurs ingevuld. 2 mei komt de beste man of vrouw de kastjes plaatsen. Ik kijk er naar uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:57

SebasFM

BOFH

wlmpie schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:13:
[Afbeelding]
Ach, onze VvE (Den Haag, Primevest netwerk) heeft officieel ook nog geen goedkeuring gegeven. Redenen zijn:
  • Plattegrond vooraanzicht flat met huisnummers klopt niet. Een keer of 5 de juiste plattegrond doorgestuurd naar zowel VWT en T-Mobile, maar steeds weer krijgen we het foute opleveringsdocument terug. 8)7 Dit is de hoofdreden waarom wij als VvE Bestuurscommissie nog geen toestemming hebben gegeven.
  • Onderaannemer 1 van VWT kwam de inspectie doen, na 3 maanden had onderaannemer 1 geen contract meer met VWT waardoor onderaannemer 2 alles van voren af aan opnieuw moest inventariseren. Documentatie was niet overgedragen. Administratief dus een puinzooi.
  • Twee extra kabelgoten zouden zijn gemonteerd aan de buitenkant van het gebouw. Dit is niet waar en T-Mobile blijft stug volhouden dat het wel zo is. :+
  • Ondanks dat ze geen toestemming hebben om aan te sluiten, hebben ze toch enkele bewoners (waaronder ik) aangesloten via de bestaande kabelgoot van Ziggo. Past allemaal voor geen meter, maar goed, we hebben een gigabit. O-) Nadeel is wel dat de kabel heel onhandig door onze grote voortuin is geschoten, terwijl de afspraak bij de eerste inventarisatie was dat de kabels onder het betegelde looppad zouden worden gelegd. Spreek je die lui daar op aan, blijken ze geen Nederlands of Engels te spreken en hanteren een "ikke niet snap niet" mentaliteit. Nu maar hopen dat de tuinman niet zomaar de schop in de grond zet.
  • Incidenteel wordt er dus illegaal iemand aangesloten. Helaas maken ze er regelmatig een zooitje van, terwijl de afspraak tussen VWT en onderaannemer is dat ze de spullenboel netjes achter moeten laten (kabels bedekt). Op de foto kan je zien hoe het nu hier ligt, om maar te zwijgen over het scheef teruggeplaatste hek. Na 3 meldingen direct aan het adres van T-Mobile en dreigen om de toestemming in te trekken (die ze überhaupt niet hebben), is er na anderhalve maand nog niets mee gedaan. Enige wat T-Mobile kan en wil doen is een ticket aanmaken richting VWT.
  • Ik ben zelf 9 maanden bezig geweest om aangesloten te worden. Voor de duidelijkheid, ik zat toen nog niet in de VvE bestuurscommissie. Pas op afspraak 7 hebben ze daadwerkelijk de kabel met een hoogwerker naar boven geleid. Ze zijn ook twee keer langs geweest om aan te sluiten, maar hadden toen geen hoogwerker bij zich en waren 'verbaasd' dat ik op de 7e verdieping woon. Maar dit was allemaal geïnventariseerd (mijn huisnummer stond wel goed op de foute plattegrond).
T-Mobile zelf lijkt het allemaal niet te interesseren dat het bij VWT een puinzooi is. Enige wat ze kunnen is een ticket aanmaken en toewijzen aan VWT, die er vervolgens geen zak mee doet. We zijn nu vanaf de eerste inventarisatie ruim 2,5 jaar verder en wij zijn er als VvE bestuurscommissie wel een beetje klaar mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5P9HqVeUKG2Lasq13Covf4_tNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QCB2ueIncQVtLBpqmwKjki6P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door SebasFM op 16-04-2023 01:49 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
SebasFM schreef op zondag 16 april 2023 @ 01:31:
[...]
T-Mobile zelf lijkt het allemaal niet te interesseren dat het bij VWT een puinzooi is.
Het netwerk is ook niet van tmobile maar in jouw geval van primevest. Tmobile levert, net als freedom en youfone, de diensten er over een kunnen dus ook niet meer doen dan een ticket doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Wauw
Wij hebben misschien geluk dat kpn het hele dorp voorzag van glas.
Dus hele wijken lagen open, met regelmaat "de man met de boor" gezien die het glas bij de rijtjeshuizen naar binnen boorde.

Misschien meer controle van meerdere partijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WheeleE
  • Laatst online: 20:15

WheeleE

Dinges

SebasFM schreef op zondag 16 april 2023 @ 01:31:
[...]

Ach, onze VvE (Den Haag, Primevest netwerk) heeft officieel ook nog geen goedkeuring gegeven. Redenen zijn:
[..]
Ik zit ook in Den Haag en jouw verhaal klinkt alsof we dezelfde onderaannemer hadden. Een tijdje druk beziggeweest en na twee halfbakken pogingen in het niets verdwenen.
Het is dat ik Tmobile, VWT en de nieuwe onderaannemer niet met rust heb gelaten dat ik nu een aansluiting heb. Er zijn nog heel wat buren die nog steeds niks hebben.
jongetje schreef op zondag 16 april 2023 @ 07:00:
[...]

Het netwerk is ook niet van tmobile maar in jouw geval van primevest. Tmobile levert, net als freedom en youfone, de diensten er over een kunnen dus ook niet meer doen dan een ticket doorzetten.
Dat klopt, maar TMobile is wél het contactpunt van de klant. Als ik geen overeenkomst met ze had gehad en alleen informatie verstrekten over een planning, prima. Maar op het moment dat zij mij een abonnement verkopen en het zich vervolgens maar een beetje laten aanleunen dan hebben ze het verkeerd begrepen vind ik. Ze zijn een grote partij die écht wel wat voor elkaar kunnen krijgen bij VWT en hun onderaannemers. Ze moeten alleen wel willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
RedRayMann schreef op zondag 16 april 2023 @ 08:12:
[...]
Wij hebben misschien geluk dat kpn het hele dorp voorzag van glas.
KPN gebruikt ook Volker Wessels Telecom dus dat is geen verschil met primevest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 13:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb voor 1 mei een afspraak staan met Guidion voor het installeren van mijn glasvezel. Gisteren had ik wat tijd over dus wilde ik vast wat dingen voorbereiden. Ik heb er voor gezorgd dat ik ruimte had voor de twee (gigantische :X) stekkers voor de Zyxel T-54 modem en Huawei ONT, en schroeven in de meterkast gemaakt waar de modem en ONT aan kunnen hangen.
Nou zag ik dat er uit het kastje waar mijn glasvezel in binnenkomt (met grote oranje kap er overheen) al een glaskabeltje komt. Die heb ik eens in de ONT gestoken, en de netwerkkabel vanaf de ONT naar de WAN-poort op de modem gedaan. Ligt het aan mij of is het echt zo simpel? Zie plaatje hieronder voor een visuele voorstelling van bovenstaand verhaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HuX24YE29HMIthX9PRWh3zsDArI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tr3Kz216QFSYVqX1PYA83QlJ.jpg?f=fotoalbum_large

De vorige bewoner van ons huis heeft ook al glasvezelinternet gehad, maar ik weet niet meer of dat T-Mobile was. Het kan ook Reggefiber zijn geweest (lijkt waarschijnlijker nav de sticker op de linker oranje kap)
Uiteraard zit er nog geen signaal op de lijn, maar verder leek e.e.a. wel te werken. Is het voor de Guidion monteur zometeen ook gewoon een kwestie van ONT en modem aan doen en kijken of mijn PC internet heeft, of zou er meer moeten gebeuren? En maakt het uit dat ik dit al zover heb voorbereid/geprobeerd of vindt zo'n monteur dat juist handig? Als dit niet de bedoeling is stop ik alles namelijk weer netjes terug in de doos O-)

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 16-04-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Nee je hebt het helaas nu beschadigd door de verkeerde glasvezel te gebruiken. De kabel die eraan zat was ook niet afgeschermd en je hebt hem ook niet schoongemaakt neem ik aan? Misschien verstandig om uit te leggen wat je hebt gedaan, want dit was niet bepaald slim. Het is nu verstandiger om ook de ONT te vervangen door een nieuwe, deze is nu beschadigd.

[ Voor 64% gewijzigd door bjusterbaarlik op 16-04-2023 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Hmmm, was ook van plan alvast alles op te hangen, maar laat dat nu wel achterwege.
Ik laat de monteur wel alles doen. Ben wel blij dat ik een klein kpn kastje heb. Dat oranje ding is wel erg groot.

Moet ook nog stopcontacten maken, heb bewust voor 2 opbouw dozen gekozen met elk 2 stopcontacten. Ipv 1 doos met vier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 21:05
GabeNewell333 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:47:
Ben ik weer! Weer eens heerlijk mijn gal spuien betreft de magenta provider. Te treurig voor woorden weer eens: kennis van mij sluit zich aan. Krijgt z’n pakketje binnen. Keurig KPN opgezegd en vanaf dat moment naar T-Mobile.

Maar.

Mag nog eerst een maand wachten voor een monteur 😂. Zelf aansluiten kan niet want er moet een aanpassing gemaakt worden tussen de glasvezellijn en ONT.

Spijt dat ‘ie heeft.
* knip* Dit hoort thuis in een TR.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 16-04-2023 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
RedRayMann schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:46:
Hmmm, was ook van plan alvast alles op te hangen, maar laat dat nu wel achterwege.
Je kunt prima alles alvast ophangen, zolang je het niet aansluit is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

bjusterbaarlik schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:43:
Nee je hebt het helaas nu beschadigd door de verkeerde glasvezel te gebruiken. De kabel die eraan zat was ook niet afgeschermd en je hebt hem ook niet schoongemaakt neem ik aan? Misschien verstandig om uit te leggen wat je hebt gedaan, want dit was niet bepaald slim. Het is nu verstandiger om ook de ONT te vervangen door een nieuwe, deze is nu beschadigd.
Ik wist niet of je serieus was, maar blijkbaar wel. Dank voor de extra uitleg. De kabel die er aan zat was inderdaad niet afgeschermd en heb hem inderdaad niet schoongemaakt. Ik heb alleen de kabels ingeplugd zoals op de foto te zien is, maar nog niks aan gehad. Ik zal iig de kabels weer loshalen en de monteur uitleggen wat ik gedaan heb.

Wat kan er mis gaan door de verkeerde glasvezel te gebruiken? Is het alleen dat er misschien een vuiltje aan het stekkertje zat die ik nu misschien in de ONT heb gebracht, of kan de ONT echt beschadigen door het verkeerde signaal? Ik heb niet in het stekkertje van het aanwezige kabeltje gekeken, maar ik vermoed dat daar nog wel signaal op staat?

[ Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 16-04-2023 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Je hebt een APC met UPC glasvezel connector met elkaar verbonden. Daarmee druk je de glasvezel connector stuk en hetzelfde doet vuil, zoals zand en gruis.

[ Voor 15% gewijzigd door bjusterbaarlik op 16-04-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door bjusterbaarlik op 16-04-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Nu online

page404

Website says no

Ik ben pas geleden eindelijk terug gebeld vanwege mijn problemen met de stabiliteit van de TV thuis en TV onderweg app in mijn huis. Het werd een heel lang verhaal over de switches die ik in mijn huis had en dat die voor problemen konden zorgen. En dat er nadrukkelijk geen enkele garantie wordt verleend op alles wat geen T-Mobile apparatuur is. Natuurlijk werd er geadviseerd zo'n wifi extender van ze te huren.
Die heb ik inmiddels ook neergezet, en toevallig ook zoëen bij de tante van mijn vrouw. In beide gevallen klopte er geen drol van de handleiding, moest via een kabel installeren maar uitendelijk lukte het alleen via WPS.
Thuis staat de extender nu op de 1e etage, hemelsbreed 2 meter van de modem vandaan. Verbinding is om te huilen, ik kom niet boven de 100-140Mbit. En dat terwijl ik met mijn antieke Airports ruim 400Mbit haalde. Ik denk dat ik ze ook terug ga sturen.
Er zou nog een keer terug gebeld worden door de tweede lijn technische dienst maar daar heb ik nog niks van gehoord. Ik denk toch dat ik in elk geval de TV optie eruit gooi bij T-Mobile en als er na het einde van de looptijd een optie is misschien ook naar een andere provider kijken.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:32
Of alleen internet afnemen en voor de tv en andere optie kiezen. Zoiets als nlziet of zo. Hangt er vanaf of je veel tv kijkt op het moment van uitzenden. Anders kun je ook veel zien via apps en chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:09

WCA

bjusterbaarlik schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:30:
Je hebt een APC met UPC glasvezel connector met elkaar verbonden. Daarmee druk je de glasvezel connector stuk en hetzelfde doet vuil, zoals zand en gruis.
Wat een onzin, je drukt het echt niet zo ineens stuk. Je zal hogere demping hebben maar je drukt het echt niet meteen stuk. En stof is ook geen direct probleem. Poetsen doe je alleen als je stekker ook daadwerkelijk vies is.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Is geen onzin... Je beschadigd de vezel. Niet zo maar dingen roepen. Dit is gewoon standaard informatie die je met een simpele Google search zult vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door bjusterbaarlik op 16-04-2023 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

bjusterbaarlik schreef op zondag 16 april 2023 @ 16:45:
Is geen onzin... Je beschadigd de vezel. Niet zo maar dingen roepen. Dit is gewoon standaard informatie die je met een simpele Google search zult vinden.
Ik ben netwerkengineer bij een internetprovider, duizenden van die stekkers in en uit geplugd. Het is niet de bedoeling, maar het is gewoon onzin dat je het direct sloopt als je de verkeerde stekker gebruikt. Glasvezel en glasvezelstekkers zijn veel robuuster dan je misschien denkt. En dat geldt ook voor optics.

Ik zorg er altijd voor dat ik de juiste connector gebruik, en als ik het verkeerd zie zitten herstel ik dat ook. Daarna werkt het altijd gewoon.

Preventief poetsen zorgt voor meer storingen dan alleen poetsen bij problemen. Een vezel die niet vies is poetsen is alleen maar meer kans op stof en andere meuk introduceren

[ Voor 8% gewijzigd door WCA op 16-04-2023 18:43 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Ik zeg niet dat je het direct sloopt. Ik zeg dat je het beschadigd. En in vezel die jaren los in de meterkast heeft gehangen is gewoon vies, die blijft niet magisch schoon.

Ik heb trouwens ook het verschil gezien tussen een vieze vezel en één schoongemaakt met een one-click-cleaner en een goed exemplaar maakt een wereld van verschil als je dat bekijkt onder een microscoop. Er zit alleen wel veel verschil in kwaliteit tussen de cleaners.

[ Voor 44% gewijzigd door bjusterbaarlik op 16-04-2023 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

bjusterbaarlik schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:42:
Ik zeg niet dat je het direct sloopt. Ik zeg dat je het beschadigd. En in vezel die jaren los in de meterkast heeft gehangen is gewoon vies, die blijft niet magisch schoon.
Je hebt letterlijk gezegd dat het ONT nu stuk is en vervangen moet worden.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
WCA schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:44:
[...]

Je hebt letterlijk gezegd dat het ONT nu stuk is en vervangen moet worden.
Ik zei dat hij met zijn acties de vezel beschadigd en dat klopt gewoon. Aangezien de monteur de ONT niet kan testen op beschadigingen, is het dus verstandig aan te geven wat hij gedaan heeft. Dan kan de monteur beslissen om de ONT preventief te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

We gaan het meemaken. Ik zal iig vermelden dat ik de stekker er in heb gehad, en dan hoor ik wel wat hij zegt.
Ik ben niet gewend dat stekkers die fysiek makkelijk passen iets kunnen beschadigen, dus ik hoop dat het meevalt. Blijkbaar moet in de Huawei ONT een groen stekkertje ipv een blauwe, dus dan heeft de monteur iig wat te doen :), want nu komt er nog geen groen stekkertje uit de oranje kappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Vandaag een poging gedaan om een utp bij de coax buitenkabel te trekken. Ik kwam net niet tot het einde van de buis en met veel moeite. Dus heb de poging niet gedaan om hem door te drukken en daarna de utp er bij te trekken.

Gisteren al twee kabels van de meterkast naar de woonkamer gebracht. Deze werk ik netjes af en trek na 2 mei (afspraak met monteur) de coax terug in de meterkast. Dan maak ik daar een nette coax aansluiting. Stel dat iemand ooit over wil naar Ziggo, dan kan hij/zij daar de modem zetten.
Alleen de telefoon is dan misschien een probleem. Maar dan kan er gebruik gemaakt worden van een utp kabel. (Wel met convertor)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

gwystyl schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:33:
We gaan het meemaken. Ik zal iig vermelden dat ik de stekker er in heb gehad, en dan hoor ik wel wat hij zegt.
Ik ben niet gewend dat stekkers die fysiek makkelijk passen iets kunnen beschadigen, dus ik hoop dat het meevalt. Blijkbaar moet in de Huawei ONT een groen stekkertje ipv een blauwe, dus dan heeft de monteur iig wat te doen :), want nu komt er nog geen groen stekkertje uit de oranje kappen.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom die stekkers niet gekeyd zijn en gewoon op elkaar passen. Maar maak je geen zorgen, tenzij er echt een dikke zandkorrel of andere meuk tussen heeft gezeten en je hebt echt hard gedrukt, is er niets aan de hand.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Nu online

page404

Website says no

jwbokx schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:58:
Of alleen internet afnemen en voor de tv en andere optie kiezen. Zoiets als nlziet of zo. Hangt er vanaf of je veel tv kijkt op het moment van uitzenden. Anders kun je ook veel zien via apps en chromecast.
Ja ik heb nu NLZiet en Discovery+. Werkt perfect op Apple TV en zelfs via iPhone casten naar een Chromecast werkt beter dan die apps van Tmobile.
Helaas kan ik mijn tv abo bij TMolbile pas annuleren aan het eind van het contract, ergens in juni. Betaal wel dubbel dan :|
Scheelt wel dat ik met deze combi ook geen kosten heb aan huur van extenders, want mijn oude netwerk doet het nog prima. Kan altijd nog een Airport vervangen door een Wifi-6 en WPA3 enabled Mesh router die ik zelf koop. Wel bekabeld aansluiten dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:45
djiwie schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:18:
Hier is sinds gisteren glasvezel weggevallen, PON alarm knippert op de Huawei en er is overduidelijk geen optisch signaal. Klantenservice wist helaas vandaag nog niet te vertellen wat de ETA is maar verder wel snel en vriendelijk geholpen en twee vouchers gekregen voor een week unlimited, en net in de lokale T-Mobile winkel gratis een prepaid kaartje meegekregen (ik zit met mijn mobiele abonnement niet bij T-Mobile).

Nu aan de MikroTik router een oude Android telefoon gehangen waar het prepaid kaartje in zit en verkeer wordt daar nu overheen gerouteerd dus alle apparaten in huis hebben weer internet :) Voordeel van een eigen router gebruiken in dit geval (en opzetten van deze setup ging verrassend soepel).
Sinds de aansluiting had ik 2 maanden internet,maar sinds sinds gisteren hetzelfde probleem (Utrecht). Ze vermoeden een wijkcentrale probleem en een ticket voor ODF is aangemaakt.

Vandaag stond ik in Amsterdam in een T-Mobile winkel voor een pre-paid sim only, verkochten ze die niet. :(

Wat was bij jou het exacte probleem en hoe hebben ze het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:02
Ik heb sinds vandaag geen internet. Alle lampjes op de Huawei convertor branden gewoon, alleen het wereldbolletje op de Zyxel brandt rood. T-Mobile heeft een ticket aangemaakt. Iemand eerder zoiets meegemaakt? Lijkt ‘m niet in de glasvezelverbinding te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45

nelizmastr

Goed wies kapot

dannyvdb1997 schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:51:
Ik heb sinds vandaag geen internet. Alle lampjes op de Huawei convertor branden gewoon, alleen het wereldbolletje op de Zyxel brandt rood. T-Mobile heeft een ticket aangemaakt. Iemand eerder zoiets meegemaakt? Lijkt ‘m niet in de glasvezelverbinding te zitten.
Ik gebruik de Zyxel niet, ding ligt ergens in huis in een doos weg te rotten (is nog de T50).

Patchkabel al eens vervangen tussen ONT en de Zyxel's WAN poort? Reset/factory reset van de Zyxel?
Zal de helpdesk ook ongetwijfeld gaan roepen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
nelizmastr schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:18:
[...]

Ik gebruik de Zyxel niet, ding ligt ergens in huis in een doos weg te rotten (is nog de T50).

Patchkabel al eens vervangen tussen ONT en de Zyxel's WAN poort? Reset/factory reset van de Zyxel?
Zal de helpdesk ook ongetwijfeld gaan roepen.
Factory reset ook al gedaan. Kabel nog niet vervangen… Gezien alle lampjes op de Huawei branden lijkt het mij een probleem tussen de convertor en het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

dannyvdb1997 schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:27:
[...]

Factory reset ook al gedaan. Kabel nog niet vervangen… Gezien alle lampjes op de Huawei branden lijkt het mij een probleem tussen de convertor en het modem.
En wat zit er tussen de modem en de Huawei? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannyvdb1997
nelizmastr schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:28:
[...]

En wat zit er tussen de modem en de Huawei? ;)
Een UTP-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 15:23

djiwie

Wie?

goodfella schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:54:
[...]

Sinds de aansluiting had ik 2 maanden internet,maar sinds sinds gisteren hetzelfde probleem (Utrecht). Ze vermoeden een wijkcentrale probleem en een ticket voor ODF is aangemaakt.

Vandaag stond ik in Amsterdam in een T-Mobile winkel voor een pre-paid sim only, verkochten ze die niet. :(

Wat was bij jou het exacte probleem en hoe hebben ze het opgelost?
Oh lekker dan. Bij mij is het nog steeds niet opgelost :X duurde een week voordat er een ticket bij ODF was aangemaakt, ondanks meerdere keren aandringen, bellen en screenshots van de ONT sturen, en nu is ODF nog steeds bezig. Ik had een prepaid kaartje gehaald bij de T-Mobile winkel in winkelcentrum Overvecht, kreeg 'm gratis mee toen ik uitlegde waarom ik een prepaid nodig had (is erg zeldzaam kennelijk).

Welke wijk woon jij? Hier tuindorp, hopelijk is het probleem bij jou sneller opgelost dan bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:45
djiwie schreef op maandag 17 april 2023 @ 23:23:
[...]

Oh lekker dan. Bij mij is het nog steeds niet opgelost :X duurde een week voordat er een ticket bij ODF was aangemaakt, ondanks meerdere keren aandringen, bellen en screenshots van de ONT sturen, en nu is ODF nog steeds bezig. Ik had een prepaid kaartje gehaald bij de T-Mobile winkel in winkelcentrum Overvecht, kreeg 'm gratis mee toen ik uitlegde waarom ik een prepaid nodig had (is erg zeldzaam kennelijk).

Welke wijk woon jij? Hier tuindorp, hopelijk is het probleem bij jou sneller opgelost dan bij mij :)
Dan ga ik ook naar de T-Mobiel Overvecht. Ik zit in Tuinwijk. Hopelijk dat ODF niet te druk heeft want een week is wel heel erg lang.

Je hebt wel een mooie router die dan transparent alles opvangt. Zet me aan het denken om ook zoiets aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:17
even een mooi verhaal:

helaas is in mijn straat de stroom uitgevallen gevolg: de ONT gaat wel aan maar de ethernet aansluiting in de ONT blijft uit (geen lampjes, geen connectie).

T-mobile gebeld: we moeten dit onderzoeken, dit gaat 5 werkdagen duren, ondertussen gelukkig unlimited 4G gekregen voor 7 dagen.

monteur is langs geweest ondertussen maar die wist binnen 2 minuten al te vertellen dat dit een administratief probleem is bij KPN Netwerk en dat het ticket geescaleerd moet worden. ondertussen unlimited 4g verlopen dus T-mobile gebeld voor een nieuwe voucher en deze gelukkig ook gekregen.

nu hopen dat het probleem alsnog snel opgelost wordt door KPN. maar het is wel teleurstellend dat een administratief issue nu al 10 dagen kost om opgelost te worden.

verder geen negatieve ervaring verder, de monteur was vriendelijk, ik wordt als ik bel snel geholpen en met de 4g vouchers blijf ik online dus al met al geen klachten buiten dat het wel veel tijd kost om een administratief issue op te lossen.

ik hoop maar dat het niet nog 5 dagen gaat duren voordat het allemaal gelukt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Reloader schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:35:
even een mooi verhaal:

helaas is in mijn straat de stroom uitgevallen gevolg: de ONT gaat wel aan maar de ethernet aansluiting in de ONT blijft uit (geen lampjes, geen connectie).

T-mobile gebeld: we moeten dit onderzoeken, dit gaat 5 werkdagen duren, ondertussen gelukkig unlimited 4G gekregen voor 7 dagen.

monteur is langs geweest ondertussen maar die wist binnen 2 minuten al te vertellen dat dit een administratief probleem is bij KPN Netwerk en dat het ticket geescaleerd moet worden. ondertussen unlimited 4g verlopen dus T-mobile gebeld voor een nieuwe voucher en deze gelukkig ook gekregen.

nu hopen dat het probleem alsnog snel opgelost wordt door KPN. maar het is wel teleurstellend dat een administratief issue nu al 10 dagen kost om opgelost te worden.

verder geen negatieve ervaring verder, de monteur was vriendelijk, ik wordt als ik bel snel geholpen en met de 4g vouchers blijf ik online dus al met al geen klachten buiten dat het wel veel tijd kost om een administratief issue op te lossen.

is dit een ONT vanuit kpn de zwarte genexis met power connection alarm er op ?
als dat zo is begint het serie nummer met gnxs023xxx of met gnxs050xxxx
is het de 023 dan zal deze vervangen moeten worden deze hebben keuren met de lan poort. soms krijg je hem weer te leven als je power uit en aan zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
jopoh schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:40:
[...]

is het de 023 dan zal deze vervangen moeten worden deze hebben keuren met de lan poort. soms krijg je hem weer te leven als je power uit en aan zet
dat is lekker dan de monteur is al langs geweest maar kon het niet oplossen het is inderdaad een gnxs023xxx :(

en precies die lan poort is dus het probleem :P

[ Voor 4% gewijzigd door Reloader op 19-04-2023 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reloader schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:31:
[...]

dat is lekker dan de monteur is al langs geweest maar kon het niet oplossen het is inderdaad een gnxs023xxx :(

en precies die lan poort is dus het probleem :P
Fijne monteurs... je zou hopen dat ze een reserve ONT van KPN-WBA bij zich hebben. Dan moet je nog wel autorisatie hebben om deze te activeren middels de monteursapp maar goed... alles is te regelen voor T-Mobile.
Nu moet er dus een KPN of KPN Netwerk monteur komen om de ONT te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Ik vind het hele proces van T-Mobile als er storing is tot nu toe zeer teleurstellend. Heb vandaag 14 dagen lang al geen verbinding meer, geen optische connectie.

's Avonds net na kantoortijden ontdekt, partner heeft toen gebeld, dag later al door mij nagebeld en screenshot van ONT gestuurd. Kreeg 2 dagen later (op zaterdagmiddag) een sms om afspraak met Guidion in te plannen. Die kon snel komen en was er al maandag (2e paasdag), zag ook dat er geen glasvezelverbinding was maar kon verder niets (want feestdag en wist ook niet waar de wijkcentrale van ODF is).

Nou. Dinsdag maar meteen weer gebeld met verzoek om door te zetten naar ODF. "Ja, ze zijn er al druk mee, nee ik kan niets vertellen, maar ze zijn nu druk aan het onderzoeken meneer" jaja... twee dagen later kreeg ik mail dat het doorgezet was naar ODF... ruim een week nadat de storing al begonnen was dus. :x
Niet heel verrassend is dat er tot nu toe nog niets gebeurd is, vanmiddag ODF gebeld en die hadden nog geen prognose... maar voor hun is de storing pas een week bezig omdat T-Mobile zo laat pas aanmeldde. De persoon van de klantenservice die ik sprak vond het maar vreemd dat ik het zo lang vond duren "ja er zijn nou eenmaal verwerkingstermijnen" etc... Zucht.

Als het werkt is het prima, maar eenmaal een storing... drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Barre73 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:39:
[...]

Fijne monteurs... je zou hopen dat ze een reserve ONT van KPN-WBA bij zich hebben. Dan moet je nog wel autorisatie hebben om deze te activeren middels de monteursapp maar goed... alles is te regelen voor T-Mobile.
9/10 keer kpn monteur die WBA infra bon krijgt om het ONT te vervangen. dus t-mobile moet hem gewoon doorzetten na WBA en die maken ticket aan voor de kpn monteur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
[...]

yes en die komt gelukkig vanavond (al) maar dan heb ik dus toch 12 dagen zonder diensten gezeten, (let: wel hier zat Pasen tussen dat vertekend een beetje)

ik ben niet perse ontevreden, want ik wordt telkens vriendelijk geholpen en er wordt meegedacht zo heb ik ondertussen 2 unlimited vouchers gehad en heb ik zelf een t-mobile prepaid sim gekocht zodat ik deze ook kan gebruiken. En er is zonder dat ik er om gevraagd heb 10 euro in mindering gebracht op mijn factuur. dus in dat opzicht ben ik eigenlijk wel tevreden!

[ Voor 24% gewijzigd door Reloader op 20-04-2023 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10
Even na 2 weken gebruik: ik vind het eigenlijk aan alle kanten beter dan KPN. Iets hogere ping van 6 naar 8 ms, maar ik merk eigenlijk vlotter internet. Gebruik van de TV stb is ook dikke prima, zappen gaat snel, terugkijken gaat prima. Ik ben van 2 stb bij KPN naar 1 gegaan, en gebruik nu de app op 1 TV via de Chromecast GTV. Dit gaat eveneens prima. Ik kan TMT in elk geval wel aanraden. Mijn reden om over te stappen waren de kosten, bijna 70 voor 50Mbit nu 30 100Mbit en dat wordt 50 als de aanbieding is afgelopen ik geloof 10 maanden.

[ Voor 25% gewijzigd door pennywiser op 20-04-2023 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:21
Hier thuis nu de eerste glasvezel storing. Het begon rond half 11 vanmorgen toen internet uitviel. Dat gaat vaker traag, af en toe de mediaconverter van de stroom halen lost het altijd wel op.

Nu van alles herstart, maar nada. Uiteindelijk gaf mijn server "link down" aan en dat was precies het probleem.

Ik heb vervolgens het Zyxel modem aangesloten op mijn media converter en ook de Zyxel gaf aan geen internet te hebben. Een half uurtje met T-Mobile aan de lijn gehangen maar ook zij konden niets vinden.

Statuslampjes op de XGS-PON zijn beide groen maar de link lampjes op de ethernetpoort blijven donker.

Guideon kan pas woensdag :X :X

Ik had toevallig een 2e XGS-PON liggen. Hoe moeilijk kan het zijn :9 ? Ik heb de oude van de muur gehaald en de nieuwe eraan gekoppeld. Nu knippert het connection lampje groen en de Zyxel heeft het ook door maar geeft een rood wereldbolletje. Nog steeds geen internet dus! Misschien moeten ze wat activeren? Dus maar weer in de wacht bij T-Mobile.

Ze beweren nu kapotte glasvezel. Guideon moet toch echt komen. Ik zou zweren dat mijn XGS-PON half dood is want de netwerklampjes doen het bij de andere wel. Ik krijg wel een voucher voor een week onbeperkt internetten dus ik kan in ieder geval hotspotten.

Ook kreeg ik de oude unit er met geen mogelijkheid op terwijl de nieuwe er zo op klikt. Waren ze zo lomp geweest om het plastic nokje wat voor ontgrendeling moet zorgen af te breken. 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door asing op 21-04-2023 14:55 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Ik had wat schokkerig TV beeld af en toe, vooral met terug kijken. TV liep door een switch, maar heb het nu direct op de modem, dat moest met de Draytek ook weet ik nog. Volgens mij is het nu een stuk beter, hopelijk blijft dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
@asing Ik heb tijdens mijn vorige TMT abo (2019) een keer 3 weken zonder gezeten. Was dus ook best huiverig om weer terug over te stappen, toch gedaan, maar kennelijk komen dit soort storingen gewoon nu nog steeds voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Nu online

page404

Website says no

pennywiser schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:33:
Ik had wat schokkerig TV beeld af en toe, vooral met terug kijken. TV liep door een switch, maar heb het nu direct op de modem, dat moest met de Draytek ook weet ik nog. Volgens mij is het nu een stuk beter, hopelijk blijft dat zo.
Dat is tegen mij ook verteld, dat het door een switch komt. Ik heb zitten kijken hoe ik dat anders kan doen in huis maar ik heb echt een switch nodig. Ik kan niet een heleboel kabels vanuit het modem naar alle apparaten in huis gaan trekken. Los van dat ik dan te weinig poorten zou hebben.
Ik vind het echt het probleem van T-Mobile dat ze een app hebben die blijkbaar geen stabiele stream via een switch kan sturen. Waarom hebben Netflix, Videoland, HBO, Apple TV+, nlziet, NPO plus, Discovery+, Amazon prime en Disney+ daar geen last van en zij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dat is wel bijzonder want bij mij zitten er 2 switches tussen. Maar gebruik nu alleen de apps via de TV en Googletv dus het kastje staat werkeloos in de kast. Ik huur hem nog gratis dus ik houd hem maar als back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:15
page404 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:26:
[...]

Dat is tegen mij ook verteld, dat het door een switch komt. Ik heb zitten kijken hoe ik dat anders kan doen in huis maar ik heb echt een switch nodig. Ik kan niet een heleboel kabels vanuit het modem naar alle apparaten in huis gaan trekken. Los van dat ik dan te weinig poorten zou hebben.
Ik vind het echt het probleem van T-Mobile dat ze een app hebben die blijkbaar geen stabiele stream via een switch kan sturen. Waarom hebben Netflix, Videoland, HBO, Apple TV+, nlziet, NPO plus, Discovery+, Amazon prime en Disney+ daar geen last van en zij wel?
Omdat al die streaming diensten gewoon via internet leveren en de iptv dienst van je provider broadcast iptv op hun eigen netwerk is. Simpel gezegd, ze bieden een soort van broadcast signaal via hun eigen apparatuur bovenop het geleverde internet waardoor iptv niet massaal internet bandbreedte kost.

Je hoeft ook niet overal veel kabels heen te leggen, enkel een tweede UTP kabel naar de plaatsen waar je een decoder gebruikt. UTP dubbel aanleggen voorkomt ook dat switches een onnodige bottleneck vormen, veel wandcontactdozen zijn niet voor niets dubbel uitgevoerd. Alleen denken veel lui in de bouw dat het een soort coax is dat je gewoon kunt vertakken en daar gaat dit dus fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Switch hoeft helemaal geen bottleneck te zijn. Als je maar een goede switch hebt met IGMP ondersteuning.
Dit zijn meestal managed switches, iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Nu online

page404

Website says no

Andros schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:10:
[...]

Omdat al die streaming diensten gewoon via internet leveren en de iptv dienst van je provider broadcast iptv op hun eigen netwerk is. Simpel gezegd, ze bieden een soort van broadcast signaal via hun eigen apparatuur bovenop het geleverde internet waardoor iptv niet massaal internet bandbreedte kost.

Je hoeft ook niet overal veel kabels heen te leggen, enkel een tweede UTP kabel naar de plaatsen waar je een decoder gebruikt. UTP dubbel aanleggen voorkomt ook dat switches een onnodige bottleneck vormen, veel wandcontactdozen zijn niet voor niets dubbel uitgevoerd. Alleen denken veel lui in de bouw dat het een soort coax is dat je gewoon kunt vertakken en daar gaat dit dus fout.
Maar in mijn geval gaat het niet om het kastje maar om de apps op de Apple TV, iPhone en iPad. Ik snap dat zo min mogelijk vertakken beter is ( alhoewel, hoeveel hops heb je niet vanaf je modem naar de servers van alle diensten? Dat gaat toch ook goed?) maar ik ben vast niet de enige waar het beste van een gegeven situatie gemaakt moet worden.
En ik gebruik al managed switches met Igmp snooping zoals @Mr. Jinx ook aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Mr. Jinx schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:17:
Switch hoeft helemaal geen bottleneck te zijn. Als je maar een goede switch hebt met IGMP ondersteuning.
Dit zijn meestal managed switches, iets duurder.
IGMP schijnt die van mij te hebben https://www.tp-link.com/n.../tl-sg108/#specifications, welke versies IGMP weet ik zo niet te vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door pennywiser op 22-04-2023 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
jongetje schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:51:
Dat is wel bijzonder want bij mij zitten er 2 switches tussen. Maar gebruik nu alleen de apps via de TV en Googletv dus het kastje staat werkeloos in de kast. Ik huur hem nog gratis dus ik houd hem maar als back-up.
Dan is wel/niet switch ook helemaal niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Reloader schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:35:
even een mooi verhaal:

jopoh schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:40:
[...]

[...]

Helden! *O* _/-\o_ d:)b !

Ik had even terug moeten lezen voor ik mijn klaagzang postte. Ik heb exact dit issue. Geen idee wat er is gebeurd maar ook bij mij is het donker aan de UTP zijde. Ik dacht ik heb gelukkig een reserve XGS-PON maar beiden hebben het 023 serienummer. :/

Monteur komt woensdag, als ze niet afzeggen. Dat is bij aanleg een paar keer gebeurd.

Edit : nog maar eens een herstart van de XGS-PON en ik heb weer vast internet :9 !

Wat nu te doen? Ik weet nu dat deze serie kwalitatief matig is, dus ik kan Gideon afbellen maar dan zit ik geheid binnenkort weer met hetzelfde en misschien komt hij dan niet meer op.

[ Voor 5% gewijzigd door asing op 22-04-2023 12:48 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
Ik zou m laten vervangen , je gaat geheid problemen krijgen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Nu online

page404

Website says no

pennywiser schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:54:
[...]

Volgens de servicedesk dus wel. Lekkere manier om je klanten af te poeieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
pennywiser schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:54:
[...]

Ik heb het tot een maand geleden nog met die switches gebruikt. Maar desnoods koop je ook een googletv voor 30euro. Die verdien je snel terug doordat je niet meer huurt en je kijkt meteen streamingdiensten ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
jongetje schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:59:
[...]

Ik heb het tot een maand geleden nog met die switches gebruikt. Maar desnoods koop je ook een googletv voor 30euro. Die verdien je snel terug doordat je niet meer huurt en je kijkt meteen streamingdiensten ermee.
TV stb zit nu op poort 1 op de Zyxel en dat werk nu prima. Ik heb idd ook een GCGTV voor boven voor de app. Met een stb TV kijken vind ik nog steeds net wat fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
page404 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:59:
[...]

Volgens de servicedesk dus wel. Lekkere manier om je klanten af te poeieren.
Maar ja, als je ergens op je telefoon/ipad op wifi kijkt kunnen er ook 1 of 2 switches achter zitten. Volgens mij geldt dat alleen voor de stb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Nu online
Weet iemand of je T-Mobile ook een bepaalde periode mag testen zonder er aan vast te zitten? Ik ben super tevreden over mijn Ziggo 50/25 internet only abo. Maar voor dit bedrag biedt T-Mobile 100/30. Reviews over T-Mobile zijn niet altijd even positief, vandaar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:12
Jeuvie schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:44:
Weet iemand of je T-Mobile ook een bepaalde periode mag testen zonder er aan vast te zitten? Ik ben super tevreden over mijn Ziggo 50/25 internet only abo. Maar voor dit bedrag biedt T-Mobile 100/30. Reviews over T-Mobile zijn niet altijd even positief, vandaar de vraag.
Binnen 14 dagen kan je annuleren na installatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
feddesman schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:05:
[...]

Binnen 14 dagen kan je annuleren na installatie
En dan moet je gewoon Ziggo nog even aanhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Ik denk dat het je weinig oplevert. TMT werkt gewoon goed. Maar ze hebben toch nog weleens een individuele storing en dan duurt het een week voordat iemand naar de pop komt. Dat is niet te testen vooraf. Geen ipv6 weetje ook vooraf, verder ben ik er heel tevreden over, helemaal qua kosten in vgl met KPN of Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

100/30 is VDSL, hoort dus eigenlijk in het xDSL topic. Glas is bij Tmo altijd symmetrisch. (100/100).

[T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie

Hun dienst over koper loopt altijd over het kopernetwerk van KPN. Is in principe stabiel, tenzij er fysiek in de infra iets mis is. Werkelijk geleverde snelheid kan afwijken van je abonnement door afstand tot de wijkcentrale.
Bij ons was het 100/30 abbo in 2019 in werkelijkheid 111/33, maar kan ook lager uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Ai, sinds 15:00 opeens geen internet meer. Een knipperend PON lampje op de Huawei ...
Meestal geen goed teken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Sterkte! Hier is het vanochtend eindelijk (na 3 weken) gefixt... Monteur bood nog wel excuses aan dat het zolang duurde. (Duurde vooral lang omdat T-Mobile erg laat doorstuurde en daarna ook bij ODF was blijven liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
3 weken? Wow, fijn dat het nu weer werkt bij je dan maar dat was wel erg lang.
Nou ja we gaan het zien. Voorlopig via de hotspot van m'n telefoon met de bekende voucher. Op zich prima geregeld.

Er waren meerdere ONT's offline volgens de servicedesk, dus ik mag hopen dat het hier wat sneller wordt opgelost maar dat kan ook wel dagen gaan duren vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Hier nog geen afmelding, dus als het goed is komt de monteur morgen. Ik heb sinds zaterdag weer normaal internet maar ik heb wel een 023 serienummer op de XGS-PON. Dat wordt boeiend morgen, eens zien of hij een XGS-PON bij zich heeft en die wil omwisselen. Ik heb namelijk geen idee wanneer de mijne weer op zwart gaat en of het ding na een herstart weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 13:16
Goedemorgen,

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben gehad met een glasverbinding?
Afgelopen nacht viel de verbinding weg zag ik vanmorgen in m'n mail. M'n Nas verloor zijn connectie.
Vanmorgen gecheckt en inderdaad de internet verbinding was weg, mn modem uit en aangezet. Toen werkte het nog niet, fiber lampje van m'n draytek brande volgens mij ook niet.
Nog een keer het modem uit en aangezet (tussendoor even minuut gewacht), en nu werkt alles weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
De monteur is hier net weer vertrokken, prima service!

Het probleem is in dit geval KPN Netwerk. Zij hebben hier het glas aangelegd en zij zijn verantwoordelijk voor de apparatuurkeuze. Zodoende zit iedereen op KPN Netwerk glas waar KPN Netwerk ook in zijn eentje in de centrale zit.

Er zijn ook gevallen waarin zowel KPN Netwerk als T-Mobile in de centrale zitten en dan heb je keuze tussen KPN Wholesale met T-Mobile of T-Mobile zelf. Het kan ook zijn dat T-Mobile later in de centrale komt. Dat kan je alleen zien als je de postcode check gebruikt en ineens een 1GB voor €45 kan krijgen.

Ik zit in de shit want hier staan aparte verzamelstations en kan T-Mobile zelf dus nooit iets aanbieden.

Anyway, die Genexis XGS-PON dingen zijn allemaal drama. De monteur deed weinig anders dan die vervangen. Hij had ook alleen maar 023 serienummers.

Ik heb nu dus een andere XGS-PON en we gaan meemaken hoelang deze het weet uit te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 18:50
asing schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:29:
Er zijn ook gevallen waarin zowel KPN Netwerk als T-Mobile in de centrale zitten en dan heb je keuze tussen KPN Wholesale met T-Mobile of T-Mobile zelf. Het kan ook zijn dat T-Mobile later in de centrale komt. Dat kan je alleen zien als je de postcode check gebruikt en ineens een 1GB voor €45 kan krijgen.
Ikzelf zit op via KPN netwerk (WBA) op T-Mobile al een tijdje. Toch even mijn adres nagekeken en daar zie ik idd bij de postcodecheck ineens het volgende verschijnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpbpO6JXXIgI0o7p1XjabsxBIl0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kXT5yYdiM1shty9hf7nMkbv1.png?f=fotoalbum_large

Log ik echter in via T-Mobile Thuis en wil ik mijn snelheid verhogen van 400/400 naar 1000/1000 dan geeft de app aan dat ik op €55,00 uit kom (eigenlijk €60,00 maar €5,00 korting)

Zou dit betekenen dat de 1000/1000 voor €45,00 wel beschikbaar is maar dat ik dan opnieuw aangesloten moet worden (Opzeggen en opnieuw aanmelden)? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Kraziey schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:39:
Zou dit betekenen dat de 1000/1000 voor €45,00 wel beschikbaar is maar dat ik dan opnieuw aangesloten moet worden (Opzeggen en opnieuw aanmelden)? :/
Is het bij jou niet mogelijk om te wisslen in My T-mobile? Bij onze scoutinggroep zaten we eerst ook aangesloten via WBA, via My T-mobile kon ik gratis wisselen naar ODF. Er kwam een monteur de glasvezel omprikken en mijn router is gewisseld van een DrayTek naar Zyxel en met 0 downtime werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 18:50
rens-br schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:47:
[...]

Is het bij jou niet mogelijk om te wisslen in My T-mobile? Bij onze scoutinggroep zaten we eerst ook aangesloten via WBA, via My T-mobile kon ik gratis wisselen naar ODF. Er kwam een monteur de glasvezel omprikken en mijn router is gewisseld van een DrayTek naar Zyxel en met 0 downtime werkte alles weer.
Hmm, even snel gekeken in de app maar daar zie ik niet zo snel een wisseloptie. Ik zal vanavond eens inloggen via de laptop in MyT-mobile om te kijken of ik daar iets zie. Thnx voor de tip! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:12
[...]

Ikzelf zit op via KPN netwerk (WBA) op T-Mobile al een tijdje. Toch even mijn adres nagekeken en daar zie ik idd bij de postcodecheck ineens het volgende verschijnen:
[Afbeelding]

Log ik echter in via T-Mobile Thuis en wil ik mijn snelheid verhogen van 400/400 naar 1000/1000 dan geeft de app aan dat ik op €55,00 uit kom (eigenlijk €60,00 maar €5,00 korting)

Klopt is aanbiedingsprijs bij nieuw abonnement,
Sterker nog ik heb de aanbiedingsprijs voor 1 gb 25 euro als ik naar 400/400 mb ga moet ik 35 betalen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
[...]

[Afbeelding]

Wat er bij jou gebeurd is : KPN Netwerk begon met aanbieden, waarbij men T-Mobile alleen toegang gaf via KPN Wholesale.

T-Mobile zit nu zelf in de centrale dus je kan overstappen van KPN Wholesale naar compleet T-Mobile. Hoe dat moet kan ik je niet vertellen, want dat heb ik niet gevraagd. Ik weet wel dat ze je in de centrale moeten ompluggen om je op het T-Mobile netwerk te zetten.

Als ik de monteur zo hoorde : DOEN :P !!!! En nu ben ik jaloers :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 13:03
[...]

[Afbeelding]

Even TMobile bellen die kunnen je omzetten. Komt dan een monteur langs. Heb ik ook gedaan en op het ingeplande moment slechts 30 minuten zonder internet gezeten.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:52
Één dingetje waar je wel op moet letten; De KPN en oudere Tmobile verbindingen worden op basis van P2P geleverd (1 op 1 glasvezel naar de centrale). De nieuwe verbindingen (dus als je hem om laat zetten) ga je naar een XGSPON verbinding met maximaal 30 gebruikers op dezelfde glasvezellus. Heeft er één user een probleem met z'n verbinding kan die de hele lus onderuit trekken en zijn 30 gebruikers maximaal offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Als je geen xgs-pon wilt dan wordt het een koude kermis. Ook deltafiber schakelt compleet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:53
jongerenchaos schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:42:
Één dingetje waar je wel op moet letten; De KPN en oudere Tmobile verbindingen worden op basis van P2P geleverd (1 op 1 glasvezel naar de centrale). De nieuwe verbindingen (dus als je hem om laat zetten) ga je naar een XGSPON verbinding met maximaal 30 gebruikers op dezelfde glasvezellus. Heeft er één user een probleem met z'n verbinding kan die de hele lus onderuit trekken en zijn 30 gebruikers maximaal offline.
Gelukkig is de kans hieop veel kleiner omdat XGSPON een andere golflengte gebruikt dan GPON. Ik ben dit verhaal dus nog niet in de glasvezel forums tegengekomen. Wel veel met GPON omdat die op dezelfde golflengte zit als AON en een AON NT een GPON segment onderuit haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muis666 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:43:
[...]

Gelukkig is de kans hieop veel kleiner omdat XGSPON een andere golflengte gebruikt dan GPON. Ik ben dit verhaal dus nog niet in de glasvezel forums tegengekomen. Wel veel met GPON omdat die op dezelfde golflengte zit als AON en een AON NT een GPON segment onderuit haalt...
Precies dat dus. En dan voeg ik daar aan toe: T-Mobile gebruikt geen XGS-PON maar GPON. En dat wegvallen is dus nog steeds een mogelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 09:17
Weet iemand toevallig of het TV abbo bij T-Mobile maandelijks opzegbaar is, als je het later toevoegt aan een internet-only abbo?

Als je een gecombineerd internet + TV abbo afsluit dan zie ik dat je 12 maanden 'vast zit' aan hun TV oplossing (wel de eerste maanden gratis), maar ik kan nergens vinden of je later op maand-basis extra diensten aan/uit kan zetten. Ik wil hun TV oplossing eigenlijk graag eerst een maand uitproberen en als het niet bevalt een alternatief zoeken.

Ik dacht dat het wellicht sneller gaat om dit hier te vragen dan de T-mobile klantenservice bellen :-P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:54
@johnbetonschaar Helaas zit je er meteen voor een jaar een vast: hier onder het kopje TV-abonnement aanzetten of opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 09:17
hcQd schreef op donderdag 27 april 2023 @ 16:23:
@johnbetonschaar Helaas zit je er meteen voor een jaar een vast: hier onder het kopje TV-abonnement aanzetten of opzeggen.
Ah, ja duidelijk, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:25
Ik wacht al sinds 9 december 2022 aangemeld voor T-Mobile Glasvezel thuis 2-in-1 TV basispakket zonder extra kanalen en zonder opnemen met 1 TV-BOX. Internet 1000Mbit/s download/uploaden. Eerste 8-maanden voor €25,- daarna €55,-

Ik krijg iedere maand een mailtje van T-Mobile met:
Jouw Glasvezelaansluiting
Onze netwerkpartner is druk bezig met het plannen van de werkzaamheden om supersnel Glasvezel bij jou aan te leggen. We verwachten rond april - mei de glasvezelaansluiting bij jou in huis te kunnen plaatsen.

Let op: Dit is een voorlopige datum, de planning kan wijzigen afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden. We laten je de definitieve datum voor het plaatsen van de glasvezelverbinding in jouw woning zo snel mogelijk weten.
Ik sta radeloos. Heb een mail voorbij zien komen dat de 120-dagen bijna nabij is.

Ik ben nog steeds bij Ziggo die in december goedkeuring gegeven heeft voor de overstap.

Ze moeten nog steeds komen voor mijn meterkast waarbij dat eerst moet aangelegd worden en daarna pas kan de T-Mobile monteur de glasvezel verbinding verder installeren

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Pagina: 1 ... 214 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie