Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:01
@van der Berg Ik heb het hier al eens eerder geschreven. Een heel POP gebied aanleggen kan ruim een half jaar duren en als er wat lastige stukken tussen zitten met boringen, vergunningen e.d. nog wel langer. Dan is het idd frustrerend als de kabels al in je straat liggen en het achterliggende tracé nog gebouwd moet worden.
Je zou de netwerkbeheerder kunnen benaderen en vragen wat de voorlopige opleverdatum is.

[Voor 19% gewijzigd door jongetje op 30-04-2023 08:35]

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:59
van der Berg schreef op zondag 30 april 2023 @ 01:29:
Ik wacht al sinds 9 december 2022 aangemeld voor T-Mobile Glasvezel thuis 2-in-1 TV basispakket zonder extra kanalen en zonder opnemen met 1 TV-BOX. Internet 1000Mbit/s download/uploaden. Eerste 8-maanden voor €25,- daarna €55,-

Ik krijg iedere maand een mailtje van T-Mobile met:

[...]

Ik sta radeloos. Heb een mail voorbij zien komen dat de 120-dagen bijna nabij is.

Ik ben nog steeds bij Ziggo die in december goedkeuring gegeven heeft voor de overstap.

Ze moeten nog steeds komen voor mijn meterkast waarbij dat eerst moet aangelegd worden en daarna pas kan de T-Mobile monteur de glasvezel verbinding verder installeren
Om en een idee te geven:

- Q3 2021 : bijeenkomst (digitaal) waarin KPN Netwerk aangaf te gaan starten met aanleg glasvezel, mijn deel van de wijk zou jan/feb aangelegd worden.

- In maart 2022 begon T-Mobile al te bellen met aanbiedingen. Ik had namelijk gezegd dat ik best T-M thuis wilde hebben maar dan moesten ze eerst gaan graven.

- Gegraven werd er pas in april 2022.

- Oplevering door KPN Netwerk zou 25 mei 2022 worden, dat werd uiteindelijk 13-9

- Aansluiting door T-Mobile was op 12-10

Overigens heb ik met dat opzeggen bij Ziggo geen last gehad, ik heb die service niet gebruikt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:25
Ik heb het zo 123 hier nog niet voorbij zien komen, maar ik moet toch wel zeggen dat ik positief verrast ben door de WiFi performance van de Zyxel T-54.

We hebben hier in huis sinds het begin (destijds nog Vodafone, 2017) een RT-AC68U gebruikt i.p.v. de verschrikkelijke Draytek die je vroeger altijd kreeg. Sinds een jaar of twee ook nog een TP-Link AX-50 voor de bovenverdiepingen.

Nu wilde we toch WiFi 6 op de benedenverdieping plus dat de Asus ook een beetje instabiel was soms (ook bekabeld), dus om T-Mobile gevraagd om een nieuw modem en ook nog nieuwe TV-boxen vanwege de traagheid van de oude. Medewerker heeft ons toen op het nieuwe TV platform overgezet en een nieuwe box opgestuurd. Scheelde ook nog ineens 10 euro per maand, zonder een nieuw contract in te gaan.
Wel begon de medewerker over een monteur vanwege het plaatsen van de mediaconverter, maar die heb ik zelf al en dat begreep de medewerker en had een nieuwe Zyxel T-54 opgestuurd. De persoon leek er wel verstand van te hebben.

We halen op de benedenverdieping overal nu bijna onze gigabit, 900+ mbit download over de WiFi (natuurlijk wel 5GHz netwerk gesplitst). Download scheelt niet veel meer met bekabeld. Roamen met het 5GHz netwerk boven lijkt ook perfect te werken. Zodra ik van de trap af ben zie ik gelijk dat ie geswitcht is naar de AX-50 (in analiti). idem andersom.

Zyxel T-54, bij modem

Zyxel T-54, in huiskamer (wandje tussen)

In vergelijking, bij mijn AX-50 van TP-Link (die is AX3000 i.p.v. AX6000 van de T-54) haal ik bij de router 829Mbps download en 339Mbps upload. (consistent wat minder upload, helaas een probleem bij deze router)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:49
@vandeven66 hier ook erg tevreden met de Zyxel T-54 welke T-Mobile meelevert met het glasvezelinternet. Ik deel je ervaringen voor wat betreft snelheid. Zou alleen nog mooi zijn als ze in de configuratie het mogelijk maken om je netwerk d.m.v. VLAN's te segmenteren.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Morgen wordt bij ons eindelijk T-Mobile glas geïnstalleerd. Ik heb nu Ziggo, maar hun modem staat in bridge naar een Asus RT-AC66U in combinatie met twee Asus Lyra Trio's om het hele huis van Wi-Fi te voorzien. Dat werkt, maar ik begreep dat de Zyxel T-54 geen mesh-netwerk kan vormen met het Aimesh systeem van Asus.
Ook zie ik wisselende berichten over andere producten van Zyxel (dat ze dan wel mesh met elkaar doen maar niet met de T-Mobile modem T-54).
Is het mogelijk om met zelf aangeschafte apparatuur een mesh-netwerk te maken met de T-54 of moet je dan echt de Wi-Fi versterkers van T-Mobile zelf kopen?

Ik ga sowieso in het begin aankijken hoe het bereik en de snelheid zijn, en of ik erg beperkt wordt door de firmware in de T-54 voor ik ga kijken naar een vervanger voor de Asus, maar ik wil me wel graag vast een beetje inlezen. De meeste apparaten thuis kunnen inmiddels Wi-Fi 5, maar pas een paar 6, dus ik ben benieuwd wat mijn beste opties zijn.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:08
gwystyl schreef op zondag 30 april 2023 @ 16:25:
Morgen wordt bij ons eindelijk T-Mobile glas geïnstalleerd. Ik heb nu Ziggo, maar hun modem staat in bridge naar een Asus RT-AC66U in combinatie met twee Asus Lyra Trio's om het hele huis van Wi-Fi te voorzien. Dat werkt, maar ik begreep dat de Zyxel T-54 geen mesh-netwerk kan vormen met het Aimesh systeem van Asus.
Ook zie ik wisselende berichten over andere producten van Zyxel (dat ze dan wel mesh met elkaar doen maar niet met de T-Mobile modem T-54).
Is het mogelijk om met zelf aangeschafte apparatuur een mesh-netwerk te maken met de T-54 of moet je dan echt de Wi-Fi versterkers van T-Mobile zelf kopen?

Ik ga sowieso in het begin aankijken hoe het bereik en de snelheid zijn, en of ik erg beperkt wordt door de firmware in de T-54 voor ik ga kijken naar een vervanger voor de Asus, maar ik wil me wel graag vast een beetje inlezen. De meeste apparaten thuis kunnen inmiddels Wi-Fi 5, maar pas een paar 6, dus ik ben benieuwd wat mijn beste opties zijn.
Je kan waarschijnlijk je RT-AC66U wel op VLAN 300 zetten op de WAN en dan rechtstreeks op de ONT aansluiten. Dan gebruik je de Zyxel in het geheel niet en blijft je huidige mesh werken zoals nu.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

PeaceNlove schreef op zondag 30 april 2023 @ 16:31:
[...]

Je kan waarschijnlijk je RT-AC66U wel op VLAN 300 zetten op de WAN en dan rechtstreeks op de ONT aansluiten. Dan gebruik je de Zyxel in het geheel niet en blijft je huidige mesh werken zoals nu.
Top, ga ik proberen. Is dat ook nodig als ik TV kijk via de app op de nVidia Shield of LG C1? Of alleen als ik zo'n TV box heb? Want die heb ik namelijk niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PeaceNlove
gwystyl schreef op zondag 30 april 2023 @ 16:49:
[...]

Top, ga ik proberen. Is dat ook nodig als ik TV kijk via de app op de nVidia Shield of LG C1? Of alleen als ik zo'n TV box heb? Want die heb ik namelijk niet.
Ja, altijd VLAN 300, LG, Shield en T-Mobile tv box kunnen vervolgens via WiFi en eventueel Lankabel aangesloten worden op je huidige netwerk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 10:57
Ik heb sinds een paar minuten geen internet, omgeving Leek (Groningen), meer mensen last van?

Rood lampje op de router bij internet. 3 lampjes (de 3e "LOS" is uit) op de Huawei mediaconverter, is dat normaal?

I see red pixels.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

PeaceNlove schreef op zondag 30 april 2023 @ 16:51:
[...]

Ja, altijd VLAN 300, LG, Shield en T-Mobile tv box kunnen vervolgens via WiFi en eventueel Lankabel aangesloten worden op je huidige netwerk
Zojuist is de boel aangesloten. Monteur stond binnen 20 minuten al weer buiten.... glaskabel van aansluiting naar de GPON moest vervangen worden (was blauwe stekker, nu vervangen door groen). Verder modem van stroom voorzien en even wachten tot e.e.a. was opgestart.
Ik had veel apparaten al voorzien van de Wi-Fi gegevens van de modem, dus dat werkte vrij snel. Ook de T-Mobile TV app op de Shield kon nu ingesteld worden (vanochtend nog niet omdat ik niet op het goed netwerk zat blijkbaar).

Toen de monteur weg was heb ik de Zyxel modem er tussenuit gehaald, en mijn Asus router in de meterkast gehangen nadat ik hem op VLAN 300 had gezet en opnieuw had opgestart. Nu werkt alles dus op mijn oude mesh netwerk. Het is iets minder snel dan via de Zyxel, maar het scheelt wel e.e.a. instellen en ik hoef geen extra accespoints aan te schaffen omdat ik met mijn Asus setje al overal in huis bereik had. De TV kon de Zyxel net ontvangen, maar het hield niet over. Voorlopig laat ik het dus even zo; scheelt toch weer een modem en switch die een beetje stroom knabbelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:49
RedPixel schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:58:
Ik heb sinds een paar minuten geen internet, omgeving Leek (Groningen), meer mensen last van?

Rood lampje op de router bij internet. 3 lampjes (de 3e "LOS" is uit) op de Huawei mediaconverter, is dat normaal?
Ja, dezelfde omgeving en ook geen internet. Ook bij ons mist dat lampje op de media converter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Y0da77
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-05 13:41
Hier in Groningen (stad) ook geen geen internet (rood lampje) https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/
Zo te zien zijn we niet de enigen. :(

[Voor 40% gewijzigd door Y0da77 op 01-05-2023 15:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
RedPixel schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:58:

LOS uit is goed, aan of knipperen betekent problemen met het signaal. Waarschijnlijk zit het probleem verderop, dhcp, kapotte vezel naar de pop, etc. Hier werkt alles nog gewoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 15:46
hcQd schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:33:
[...]

kapotte vezel naar de pop
afhankelijk welke kant ;-) als de vezel tussen pop & huis stuk is gaat LOS (loss of signal) wel knipperen; Als de uplink naar de POP stuk is ga je geen DHCP lease krijgen enz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Matthijs..
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-05 14:01
Sinds 14:38 geen vast internet thuis, glasvezel. Stad Groningen. Zelfde beeld met de lampjes.
Volgens de storingsites van T-mobile is er niets aan de hand...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:49
T-Mobile meldt de storing in omgeving Groningen nu zelf ook: https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:56
Gisteren de mediaconvertor en de Zyxel opgehangen in de meterkast. Ik hoop dat het stekkers aansluiten is en gaan.
Morgen komt de monteur.

Heb de Zyxel dusdanig opgehangen dat hij daar lekker kan blijven hangen en niet in de weg zit. Als er ooit problemen zijn met de verbinding is het stekker in het stopcontact, utp kabel in de mediaconvertor en alles is weer "origineel"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snel101
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:06
Geen best begin hier sinds ik van KPN over ben gegaan naar T-Mobile. Continue problemen dat het PON signaal weg valt. Monteur begrijpt er niks van en T-Mobile geeft aan dat er over 6 dagen gekeken gaat worden door een technisch persoon. Pff. 2 jaar lang via KPN geen enkele verstoring gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:08

joker1977

Tweakert

20:00 - nog (steeds) niet opgelost. T-Mobile wijst naar KPN. Kon met een telefoontje naar de helpdesk 7 dagen onbeperkt 4G/5G krijgen op mijn Tele2-mobiel, dat is dan wel weer netjes.

Maar.. het is bloedirritant dat het niet werkt :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koen050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-05 17:31
joker1977 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:10:
[...]

20:00 - nog (steeds) niet opgelost. T-Mobile wijst naar KPN. Kon met een telefoontje naar de helpdesk 7 dagen onbeperkt 4G/5G krijgen op mijn Tele2-mobiel, dat is dan wel weer netjes.

Maar.. het is bloedirritant dat het niet werkt :(
Zelfde probleem hier in Groningen.

Op https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385 geven ze nu een update:

Update 20:22 De problemen lijken veroorzaakt te zijn door een ondergrondse kabelbreuk. Er is een team onderweg om reparatie uit te voeren.

Met beetje geluk snel opgelost...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Laatst online: 16:36
Koen050 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:01:
[...]

Zelfde probleem hier in Groningen.

Op https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385 geven ze nu een update:

Update 20:22 De problemen lijken veroorzaakt te zijn door een ondergrondse kabelbreuk. Er is een team onderweg om reparatie uit te voeren.

Met beetje geluk snel opgelost...
Het lijkt erop dat de vezels weer aan elkaar zitten, in Leek is de verbinding terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedRayMann
En ik heb glas!

Hij pakte het glas kabeltje, sloot die aan.
2x stekker in stopcontact

Done

Fototje van de tv app inlog gegevens en hij was weer weg.

Snelheid nu, op de originele Zyxel vanaf mijn telefoon:
300 a 350 download
300 upload

Nu snel het Unifi spul van de woonkamer naar de meterkast verplaatsen en Ziggo de deur uit!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:39
gwystyl schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:07:
[...]

Voorlopig laat ik het dus even zo; scheelt toch weer een modem en switch die een beetje stroom knabbelen.
Ik heb sinds kort ook TMobile, maar schrok wel van de voedingsadapter van de T54 van 30 watt. Persoonlijk vind ik dat best wel veel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:56
HansMij schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:10:
[...]

Ik heb sinds kort ook TMobile, maar schrok wel van de voedingsadapter van de T54 van 30 watt. Persoonlijk vind ik dat best wel veel.
Dat kan die leveren, maar verbruik zal minder zijn? Ik zal het eens meten morgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• asing
[...]

Je zit er niet aan vast :) . Als je geen TV of bellen afneemt bij T-Mobile dan kan je de Zyxel vervangen door wat je maar wilt, als het maar overweg kan met VLANs.

Zelf draai ik een virtuele Sophos UTM firewall direct op de UTP kabel van mijn Genexis XGS-PON.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:12
[...]

Het betekent alleen dat de adapter maximaal 30W kan leveren. Het vertelt niks over het verbruik van het apparaat, behalve dat het minder dan 30W is.

[Voor 4% gewijzigd door bjusterbaarlik op 02-05-2023 22:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
asing schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:35:
[...]

Je zit er niet aan vast :) . Als je geen TV of bellen afneemt bij T-Mobile dan kan je de Zyxel vervangen door wat je maar wilt, als het maar overweg kan met VLANs.
TV gaat al 2 jaar niet meer over aparte VLANs, tenzij je een ouder abonnement hebt dat nog niet is omgezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 21:56
jongetje schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:11:
[...]

TV gaat al 2 jaar niet meer over aparte VLANs, tenzij je een ouder abonnement hebt dat nog niet is omgezet.
Je hebt altijd VLAN300 nodig voor internet. Dus je router moet dat aankunnen. Voor het LAN zijn er geen VLAN's meer nodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NimRod1337
NimRod1337 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:47:
[...]

Dat kan die leveren, maar verbruik zal minder zijn? Ik zal het eens meten morgen.
Gemeten, de Zyxel T54 neemt 8W, de kosten daarvan zijn tegen de 40 euro per jaar momenteel. Daar gaat je cashback.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 19:53
NimRod1337 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:48:
[...]

Gemeten, de Zyxel T54 neemt 8W, de kosten daarvan zijn tegen de 40 euro per jaar momenteel. Daar gaat je cashback.
Tijd voor zonnepanelen :P

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jongetje
[...]

Ach, alles is relatief. De connectbox van Ziggo gebruikt tussen de 11 en 17 Watt...
Je TV, computer etc. gebruiken ook stroom. De droger bijv. niet meer gebruiken levert pas echte besparing op. Niet die paar watt van een modem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:45
[...]

Eventueel kan je ook het 2.4ghz netwerk uitzetten of het uitgangvermogen knijpen. Hierdoor loopt het vebruik nog verder terug :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HansMij
  • Laatst online: 15:39
asing schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:35:
[...]

Zelf draai ik een virtuele Sophos UTM firewall direct op de UTP kabel van mijn Genexis XGS-PON.
Klopt, dat heb ik ook gedaan. Echter vind ik dat de providers ook best eens kritisch naar het stroomverbruik van die apparaten mogen kijken bij de selectie daarvan. Nu heb ik een modem thuis liggen (dat moet voor als ik ooit eens problemen mocht krijgen met de verbinding) die hooguit 4 uur aan gestaan heeft, en aan het eind van de rit weggegooid wordt omdat hij dan niet meer aan de eisen voldoet en TMobile dan allang weer nieuwe apparatuur levert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• asing
HansMij schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:00:
[...]

Klopt, dat heb ik ook gedaan. Echter vind ik dat de providers ook best eens kritisch naar het stroomverbruik van die apparaten mogen kijken bij de selectie daarvan. Nu heb ik een modem thuis liggen (dat moet voor als ik ooit eens problemen mocht krijgen met de verbinding) die hooguit 4 uur aan gestaan heeft, en aan het eind van de rit weggegooid wordt omdat hij dan niet meer aan de eisen voldoet en TMobile dan allang weer nieuwe apparatuur levert.
Je kijkt eigenlijk alleen naar jezelf. En jij bent een tweaker. 90% van de klanten van T-Mobile is dat niet. Die bestellen "internet + tv + gratis installatie" en dan moet het zap- en surfklaar worden opgeleverd. Vandaar ook een installatiepakket met alles erbij.

Een tweede is dat T-Mobile niet weet wat jij gebruikt. In principe kan je iedere geschikte router uit de pricewatch pakken en installeren. Alleen ze kunnen dat niet ondersteunen. Met andere woorden, als het niet werkt, sluit de T-Mobile zooi aan. Werkt het dan wel dan is het jouw zooi. Werkt het niet dan is het dat van hun.

Als ze naast alle selectiecriteria ook nog rekening moeten houden met stroomverbruik wordt het wel een beetje gek denk ik. Zyxel zal ook 1 model adapter voor al hun routers hebben, en die moet van de lichtste naar de zwaarste. Dus er moeten keuzes gemaakt worden, maar je mag ook je eigen keuze maken :) . Dat je dan de Zyxel niet gebruikt is voor dat ding wat jammer, maar je krijgt er eentje om bovenstaande redenen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:55
Voor eerst sinds jaren (+5 jaar) een storing waarbij het internet eruit ligt sinds half 4 vanmiddag (regio Amsterdam).

Moet wel zeggen dat de informatievoorziening karig is. De storing wordt op de storingspagina sinds half 4 als open aangegeven. Verder geen updates.

Hoop dat ik dit niet vaker ga meemaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedRayMann
HansMij schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:00:
[...]

Eens maar met een maar :)

Stond net met de dozen van de mediaconvertor en router in mijn handen. Incl een telefoon kabel en een dsl kabel. Wat moet ik daarmee? Toch maar weer bewaren? En zelfs 2 doosjes en een stekker met rj11 voor de ouderwetse telefoon stekker.

Uiteindelijk heb ik besloten het maar in de doos voor de kringloop te doen. Daar brengt ik komend weekend meer heen.

Maar wat @asing zegt. Ik had alleen de lijn en de mediaconvertor nodig maar het gros heeft het wel nodig.
Als er voor elke router en elk apparaat een andere adapter gebruiken, gaan we weer terug in de tijd.
Ze moeten kritisch zijn in het brede vlak, verbruik überhaupt omlaag, eenheid in productie en transport, multi inzetbaarheid.

Misschien is een retour beleid goed? Dat je apparaten kan retourneren naar de ISP en dat die als wissel/nood apparatuur functioneren. Bij aanvang al aangeven dat je ander hardware gaat gebruiken en dat je een maand hun router in bruikleen krijgt een retour stuurt wanneer alles de eerste maand functioneert.

En beter milieu begint bij jezelf :)
Laten we kritisch blijven maar ook reëel.
De stappen die we kunnen nemen ook daadwerkelijk nemen. Dan komen we er wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• r03n_d
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 14:21
Zelf heb ik een LG tv; in de wijk zijn ze glasvezel aan het aanleggen van T-mobile, en wat zou ik graag van Ziggo afscheid nemen. Goed om te lezen dat de app op de LG tv goed werkt; is dat een beetje vergelijkbaar met de Ziggo Mediabox Next qua snelheid etc? De Mediabox van Ziggo vind ik namelijk wel erg goed. De prijs en snelheden van het abonnement vind ik wat minder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
r03n_d schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:18:
is dat een beetje vergelijkbaar met de Ziggo Mediabox Next qua snelheid etc? De Mediabox van Ziggo vind ik namelijk wel erg goed.
Je tv uitzending komt even snel binnen... verder vind ik de apps snel genoeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:15
Binnenkort kan ik hier in Montfoort glasvezel afnemen van T-Mobile( gratis aangelegd actie). Zelf zit ik nu bij Ziggo en met die inflatiecorrectie van Ziggo ben ik bij T-mobile makkelijker €10 goedkoper uit met een verbetering qua snelheid. Maar ik lees overal verschillende reacties over het glasvezelinternet dat dit vrij instabiel en snelheden niet gehaald worden. Hoe ervaren jullie dit in zijn algemeen? Ik heb gelukkig nog 2 maanden om akkoord te gaan tot de actie verloopt, maar wil toch even goed geïnformeerd zijn, voordat ik de beslissing maak.

ps4 account : Adeadly92

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phyraxz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 22:07
Adeadly schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:48:
Binnenkort kan ik hier in Montfoort glasvezel afnemen van T-Mobile( gratis aangelegd actie). Zelf zit ik nu bij Ziggo en met die inflatiecorrectie van Ziggo ben ik bij T-mobile makkelijker €10 goedkoper uit met een verbetering qua snelheid. Maar ik lees overal verschillende reacties over het glasvezelinternet dat dit vrij instabiel en snelheden niet gehaald worden. Hoe ervaren jullie dit in zijn algemeen? Ik heb gelukkig nog 2 maanden om akkoord te gaan tot de actie verloopt, maar wil toch even goed geïnformeerd zijn, voordat ik de beslissing maak.
Mijn ervaring is dat glasvezel rete snel en stabiel is (als het eenmaal ligt) maar natuurlijk ook afhankelijk van je eigen netwerk infra. Het grootste probleem op dit moment is de snelheid waarmee het wordt uitgerold in alle steden. Onder-aannemers maken er een redelijke puinhoop van en lopen achter qua planningen.
"Binnenkort" kan wel eens meer dan 6 maanden duren, liggen de kabels al uitstekend voor de deur?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:41
Adeadly schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:48:
Mijn ervaring kun je hier teruglezen.
Stabiel als het eenmaal draait. Heb bij de overgang twee weken downtime gehad. Als je van Ziggo’s afkomt die door laten lopen totdat tmobile goed draait zou ik zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:45

D33F

Tweelingtemmer

Ondertussen is hier in Kerkrade de oplevering van de wijkcentrale al voor de 3/4e keer opgeschoven. Begint langzaam ongeloofwaardig te worden.

Bestelling loopt al sinds augustus 2022, in januari het aansluitpunt in huis gemaakt en sindsdien is het elke maand weer wachten totdat de wijkcentrale gereed is. Elke maand weer dezelfde belofte maar er zit geen schot in. Nog even los van het feit dat ik telkens zelf weer moet bellen / contact moet zoeken (i.p.v. dat de klant pro-actief wordt geïnformeerd).

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb nu een kleine week glas. Gelukkig had de vorige bewoner dat ook al gehad, dus was de installatie geheel pijnloos.
Op de Zyxel haal ik makkelijk de afgenomen 400/400, maar met mijn oude Asus RT-AC66U B1 helaas niet. Hiervoor (met Ziggo) fungeerde dat ding ook als hoofdrouter, maar ik heb het idee dat hij de snelheid niet goed bij kan houden.

Door de week heen heb ik al een paar keer een speedtest gedaan, en toen haalde ik meestal rond de 150 Mbps up en down via de RT-AC66U. Ik was dus verbaasd bij het volgende:

Vandaag had ik een update voor Forza Horizon 5, en mijn PC vond het een goed idee om de volledige 135Gb weer binnen te trekken :X

Dat was wel gelijk een leuke test natuurlijk, en legt ook pijnlijk het pijnpunt bloot. CPU-belasting van beide cores schoot gelijk naar >95%, en wisselde daarna behoorlijk. De PC (of XBOX app, geen idee welk apparaat wat regelt) haalde soms zo'n 350 Mbps, maar stond dan weer stil of downloadde een flinke tijd met zo'n 20 Mbps. Met mijn Ziggo abonnement van 100/20 viel het niet zo op, maar nu ik geproefd heb van een hogere mogelijke snelheid, wil ik die eigenlijk ook wel zo vaak mogelijk stabiel kunnen halen.

Lang verhaal kort: er is nu een RT-AX58U onderweg, en de RT-AC66U mag als AiMesh node gaan fungeren denk ik....

@r03n_d ik had een CI+ module en gebruikte af en toe de Ziggo Go app op de LG C1, maar ik vind de T-Mobile app dichter in de buurt van kabel/CI+ komen dan van de Ziggo Go app. Beeldkwaliteit is beter en zappen gaat veel sneller. Het is even puzzelen hoe je van kanaal kan wisselen als je aan het kijken bent, maar als je de lijst voor je hebt gaat het lekker vlot.

[Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 05-05-2023 16:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ReneK
  • Laatst online: 10:10
gwystyl schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:10:
Op de Zyxel haal ik makkelijk de afgenomen 400/400, maar met mijn oude Asus RT-AC66U B1 helaas niet.

[...]

Dat was wel gelijk een leuke test natuurlijk, en legt ook pijnlijk het pijnpunt bloot. CPU-belasting van beide cores schoot gelijk naar >95%, en wisselde daarna behoorlijk. De PC (of XBOX app, geen idee welk apparaat wat regelt) haalde soms zo'n 350 Mbps, maar stond dan weer stil of downloadde een flinke tijd met zo'n 20 Mbps.
Ik heb ook een RT-AC66U B1, en haal met een 1 Gbps abonnement ongeveer hetzelfde als de Zyxel, nl.
zo'n 930 Mbps up en down.

Heb je op de AC66U bij LAN-->Switch control wel NAT Acceleration op AUTO staan?
Zonder dat zakt bij mij de snelheid ook drastisch in vanwege een te hoge CPU load van de router.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ReneK schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:23:
[...]

Ik heb ook een RT-AC66U B1, en haal met een 1 Gbps abonnement ongeveer hetzelfde als de Zyxel, nl.
zo'n 930 Mbps up en down.

Heb je op de AC66U bij LAN-->Switch control wel NAT Acceleration op AUTO staan?
Zonder dat zakt bij mij de snelheid ook drastisch in vanwege een te hoge CPU load van de router.
Ga ik controleren, dank voor de suggestie

edit: ja dat staat inderdaad op AUTO....

[Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 05-05-2023 16:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ReneK
  • Laatst online: 10:10
gwystyl schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:25:
[...]

Merkwaardig dat je dan toch zo'n hoge CPU load hebt.

Ik draai overigens Merlin op de ASUS, wellicht dat dat nog enig verschil maakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adeadly
Phyraxz schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:14:
[...]

Mijn ervaring is dat glasvezel rete snel en stabiel is (als het eenmaal ligt) maar natuurlijk ook afhankelijk van je eigen netwerk infra. Het grootste probleem op dit moment is de snelheid waarmee het wordt uitgerold in alle steden. Onder-aannemers maken er een redelijke puinhoop van en lopen achter qua planningen.
"Binnenkort" kan wel eens meer dan 6 maanden duren, liggen de kabels al uitstekend voor de deur?
Volgens e-fiber is alles klaar hier

Mijn contract van Ziggo loopt bijvoorbeeld tot 5 oktober. Ik zou bijvoorbeeld 1 maand beide langs elkaar kunnen hebben(ook qua opzegtermijn) zodat ik er zeker van ben dat mijn glasvezel straks goed werkt zeggen jullie. Voordeel is dat ik in november mag overstappen qua mobiel abo, kan ik gelijk weer voordeel pakken 😁

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 16:41

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Na jaren KPN (AON) glasvezel dachten we over te stappen naar T-Mobile. Nu kregen we zo'n Huawei GPON ONT toegestuurd en ik ben daar een beetje huiverig voor. Redenen voor de overstap destijds van coax naar glasvezel dat je dan nog weinig afhankelijk bent van capaciteit en drukte op de lijn en dergelijke.

Gaan we erop achteruit? Wat zijn de ervaringen specifiek met GPON?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
gwystyl schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:25:
[...]

Tools>System, en dan onder Network. Wat staat er achter HW Accelerarion?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:52
PaPa schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:43:
Na jaren KPN (AON) glasvezel dachten we over te stappen naar T-Mobile. Nu kregen we zo'n Huawei GPON ONT toegestuurd en ik ben daar een beetje huiverig voor. Redenen voor de overstap destijds van coax naar glasvezel dat je dan nog weinig afhankelijk bent van capaciteit en drukte op de lijn en dergelijke.

Gaan we erop achteruit? Wat zijn de ervaringen specifiek met GPON?
Wat verwacht je dat anders zal zijn? Provider verkopen altijd meer bandbreedte dan dat ze hebben, simpelweg omdat mensen nu eenmaal niet tegelijk bandbreedte nodig hebben. Ik haal 9 van de 10 keer de gigabit snelheid als ik een speedtest doe. Heb ik het op dat moment nodig? Meestal niet eigenlijk. Ik had eerst 100 Mbit AON en ben toen T-Mobile bij mij ook Gigabit kon leveren op GPON overgegaan, vooral omdat het kon, niet omdat ik het nodig had. Als ik geen Gigabit snelheid zie bij een speedtest zie ik over het algemeen zeker 500 Mbit, dat is nog steeds meer dan genoeg voor mij.

TLDR: werkt prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ReneK schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:32:
[...]

Merkwaardig dat je dan toch zo'n hoge CPU load hebt.

Ik draai overigens Merlin op de ASUS, wellicht dat dat nog enig verschil maakt.
Ik heb het eerst met de gewone firmware geprobeerd, maar toen ik op 150 Mbps bleef hangen overgezet naar Merlin en teruggezet naar fabrieksinstellingen. Daarna de VLAN 300 ingesteld en mijn DHCP-voorkeuren en port forwarding regels weer ingesteld. Verder heb ik er niks aan gedaan.

Het gaat nu na een paar dagen wel beter dan in het begin van de week (nu dus een tijdje ± 300 Mbps, dan zakt hij weer in en een tijdje later pakt hij het weer op), maar het is gewoon niet handig dat mijn verbinding er dan uitklapt.

Je verhaal laat me wel een beetje twijfelen. Misschien ga ik de RT-AX58U nog even in de doos laten en kijken of ik de RT-AC66U stabiel krijg. Als die gewoon 300 Mbps haalt en stabiel is, is het natuurlijk ook prima....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 16:41

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

wvanommen schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:11:
[...]

Wat verwacht je dat anders zal zijn? Provider verkopen altijd meer bandbreedte dan dat ze hebben, simpelweg omdat mensen nu eenmaal niet tegelijk bandbreedte nodig hebben. Ik haal 9 van de 10 keer de gigabit snelheid als ik een speedtest doe. Heb ik het op dat moment nodig? Meestal niet eigenlijk. Ik had eerst 100 Mbit AON en ben toen T-Mobile bij mij ook Gigabit kon leveren op GPON overgegaan, vooral omdat het kon, niet omdat ik het nodig had. Als ik geen Gigabit snelheid zie bij een speedtest zie ik over het algemeen zeker 500 Mbit, dat is nog steeds meer dan genoeg voor mij.

TLDR: werkt prima.
Ok dat klinkt prima, over stabiliteit ook geen klachten? Ik denk dat ik daar het meest huiverig voor ben, downtimes en sterk variërende ping rates ed. zoals we wel hadden op coax.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NimRod1337
PaPa schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:27:
[...]

Ok dat klinkt prima, over stabiliteit ook geen klachten? Ik denk dat ik daar het meest huiverig voor ben, downtimes en sterk variërende ping rates ed. zoals we wel hadden op coax.
Mij bevalt het tot nu toe goed, maar ik lees hier wel regelmatig over downtime van ettelijke dagen, en zelf heb ik in verleden ook 3 weken zonder gezeten, maar dat was in 2019. Daarna bij KPN gezeten, nu weer TMT. Maar als ik het hier vergelijk met KPN topic hier hoor ik daar eigenlijk nooit iemand over enkele dagen zonder internet. Niet zo regelmatig als hier. Fingers crossed, maar als het werkt werkt het goed. Over PON/AON, ik heb ook nog een AON aansluiting. Maar ook KPN gaat ooit naar PON zoals ik begrijp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adeadly
m.eddy schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:49:
[...]

Mijn ervaring kun je hier teruglezen.
Stabiel als het eenmaal draait. Heb bij de overgang twee weken downtime gehad. Als je van Ziggo’s afkomt die door laten lopen totdat tmobile goed draait zou ik zeggen.
Als ik je ervaring nalees en wat ik al aangaf in mijn laatste reactie, dan ga ik ziggo denk ik sowieso een maand er bij houden. Maar ik ga proberen bij t-mobile (zal wel niet lukken) om de aansluting voor de ingangsdatum in orde te maken en te testen en dan op een bepaalde datum in te laten gaan. Gezien het feit het pas in oktober kan (Dus sowieso nog 1 maand wachten met aanvragen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:52
PaPa schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:27:
[...]

Nee, geen klachten over de stabiliteit. Downtime komt wel eens voor net als bij elke provider, ik had hiervoor ook Ziggo en die lag er ook wel eens uit. Ik heb een 4G router met een T-Mobile prepay kaartje er in voor het geval er een outage is (want dan kun je ze bellen voor een voucher) en die heb ik al in geen tijden nodig gehad. En de meeste downtime was ook kort. De 4G router heb ik aangeschaft voor de keer dat er een monteur langs moest komen, want dat ging toen een week duren, dat is volgens mij nog steeds zo. Maar als je modem stuk is bij Ziggo is dat volgens mij niet anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:21
Ik heb alleen in het begin een dag uitval gehad, maar was toen wel weer snel geregeld..
Heb toen ook een voucher gehad, maar had geen 4g router, dus alleen een hotspot op mobiel. Daar heb je dus niet veel aan.
Op het T-Mobile forum pas een verhandeling dat een prepaid kaart niet in een router mag.
Dat vind ik dan wel krom dat de klantenservice het wel zo brengt dat het als vervangend internet bedoeld is. Dat gaat met een hotspot niet echt lukken in huis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03

djiwie

Wie?

Alsof ze dat kunnen handhaven? Ik heb er in mijn 3 weken downtime (tja...) 150GB doorheen gepompt met mobiel internet (oude telefoon aan router aangesloten), niets over gehoord.

Omegagaaf!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NimRod1337
djiwie schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 22:07:
Alsof ze dat kunnen handhaven? Ik heb er in mijn 3 weken downtime (tja...) 150GB doorheen gepompt met mobiel internet (oude telefoon aan router aangesloten), niets over gehoord.
Ja, het is een 06 nummer, je mag echter voor dat doeleinde alleen 097 nummers gebruiken, ik denk dat dat bedoeld wordt? Maar laat TM dan ook zo'n 097 kaart geven. Als je die niet hebt, dan moet je wel toch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:30
jongetje schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:11:
[...]

Is zo'n ouder abonnement erg exotisch inmiddels? Mijn router staat nog wel op VLAN 300 en 640. Ik heb T-Mobile in het verleden vaker verzocht om ons over te zetten naar het nieuwe systeem. Ik heb geen idee waarom dat nog steeds niet is gebeurd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
@FreshM Het verbaasd mij eerlijk gezegd dat ze al ruim 2 jaar bezig zijn met het omzetten en het nog niet is afgerond. Uiteindelijk kost het in de lucht houden van 2 platformen ook extra geld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:21
NimRod1337 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 22:10:
[...]

Ja, het is een 06 nummer, je mag echter voor dat doeleinde alleen 097 nummers gebruiken, ik denk dat dat bedoeld wordt? Maar laat TM dan ook zo'n 097 kaart geven. Als je die niet hebt, dan moet je wel toch.
Ja dat klopt.
Maar die kan je niet bij bv ah of zo halen.
Dus wordt gezegd haal en prepaid. Die 10 euro heb ik ook terug gekregen.
Ik heb ook al gekeken naar een router met 4g hiervoor. Maar nog niet nodig geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NimRod1337
jwbokx schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:52:
[...]

Ja dat klopt.
Maar die kan je niet bij bv ah of zo halen.
Dus wordt gezegd haal en prepaid. Die 10 euro heb ik ook terug gekregen.
Ik heb ook al gekeken naar een router met 4g hiervoor. Maar nog niet nodig geweest.
Op zich doen ze dat goed, heb ook ooit 4 jaar geleden, 3 weken zonder gezeten, kon zo een kaart halen en kreeg elke keer nieuw tegoed. Dat telefoonnummer gebruikt mijn jongste dochter nu, nu ze oud genoeg is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GabeNewell333
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-05 10:10
Glasvezellijn is opeens dood. Fritzbox meldt dat er niks binnenkomt. Reboot werkt niet. In tegenstelling tot mijn vorige provider vaker storingen. Iemand ook storingen? Ik zie enigszins een verhoging bij downdetector.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weet iemand hoe je kan achterhalen wanneer T-Mobile het glasvezelpunt naar de meterkast gaat trekken? (tis niet voor mij, maar voor een digibeet familielid). Het is in samenwerking met Open Dutch Fiber, maar die gasten zijn totaal niet bereikbaar. Er is nergens informatie te vinden, ze reageren niet op mail etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
@Blaze85 Dat hangt er vanaf wanneer je de afspraak hebt gemaakt. Of je een vve hebt, of je een abonnement hebt besteld bij tmobile etc.

En onderaan de pagina van open dutch fiber staat toch een telefoonnummer? Die kunnen de vraag bij de aannemer neerleggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35
jongetje schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:20:
@Blaze85 Dat hangt er vanaf wanneer je de afspraak hebt gemaakt. Of je een vve hebt, of je een abonnement hebt besteld bij tmobile etc.

En onderaan de pagina van open dutch fiber staat toch een telefoonnummer? Die kunnen de vraag bij de aannemer neerleggen.
De slechte communicatie van ODF is iets waar echt aan gewerkt moet worden. Ik begrijp goed dat het niet altijd even makkelijk is met veel onderaannemers maar iets van een grove planning moet je wel kunnen krijgen.

In mijn geval via het VvE-contactpunt contact gezocht als VvE-bestuurder van een complex met 216 appartementen met de vraag of/hoe nu verder aangezien men net onaangekondigd het glas in de grond had gelegd. Maar als je al een antwoord krijgt is het "u hoort het van ons als we het weten" wat een bullshit verhaal is want als groot bedrijf zijnde mag ik hopen dat als je dingen uitrolt dat je *IETS* van een planning hebt.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GabeNewell333
Iedereen met een eigen ONT+router zoals Fritzbox is van de T-mobile netwerk *knip*. Bron: t-mobile forum.
Wat een nepprovider zeg. Spijt wat ik heb joh. Je kan ook nergens een klacht indienen. Er is enkel een formulier voor 3g/4g/5g verbindingen. Je kan ze enkel een brief schrijven. Een brief. Een *knip*. BRIEF.

Wil je een beetje op je toon letten? Ontevreden zijn is niks mis mee, maar de toon mag een maatje minder.

[Voor 54% gewijzigd door rens-br op 08-05-2023 12:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:34
Hier geen enkel probleem met een eigen router.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GabeNewell333
arjanw848 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:19:
Ik snap je input niet helemaal. Ik zeg dan ook dat iedereen met een eigen router/ont van de netwerk af is gegooid. Vanwaar de vijf puntjes aan het einde van je zin?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:23

pinda powerrr

Slow down...

arjanw848 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:19:
+1 geen problemen

Edit: ik lees net op T-Mobile community precies twee mensen met een Fritzbox die geen internet meer hebben.

Dus lichtelijk overdreven. En zoals daar ook aangegeven, eerst met het spul van T-Mobile werken en dan kijken of er niet een andere update is van de Fritzbox. Vrije modemkeuze betekent niet dat zij jouw probleem moeten oplossen.

[Voor 48% gewijzigd door pinda powerrr op 08-05-2023 00:31]

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@GabeNewell333 heb je daar een linkje bij? Mijn Asus doet het nog prima op het moment, en aangezien ze eigen modems/routers moeten ondersteunen, lijkt het me raar als specifiek alle niet T-mobile routers eruit liggen?

Update van mijn Asus verhaal: ik had de Asus RT-AX58U besteld, maar twijfelde of ik die moest gaan inzetten nadat @ReneK hier zei dat zijn Asus RT-AC66U B1 het wel gewoon doet, zelfs met een sneller abo dan ik heb. Doos toch open gemaakt, en het eerste dat ik tegen kwam was een blaadje met de mededeling dat die router moeite had met Intel (Wi-Fi) netwerkkaarten, en dat je je drivers moest updaten jaar een versie hoger dan 22.200 oid. Dat heb ik gedaan, en toen haalde ik prima de 400/400 van mijn abo.
Vervolgens heb ik de Ac66u weer even terug gehangen, en die haalt dat nu ook bijna (320-350Mbps)! Weliswaar met tegen de 100% CPU belasting op beide cores, maar er kan ook bij een grote download op de PC gewoon gestreamd worden. Daar komt bij dat ik er achter kwam dat ik een AX58U v2 heb gekregen waarvoor Merlin niet beschikbaar is. Hoewel hij dus zeker sneller is dan de AC66U, heb ik hem toch teruggestuurd en kijk ik het voorlopig aan met de oude router.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GabeNewell333
gwystyl schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:26:
@GabeNewell333 heb je daar een linkje bij? Mijn Asus doet het nog prima op het moment, en aangezien ze eigen modems/routers moeten ondersteunen, lijkt het me raar als specifiek alle niet T-mobile routers eruit liggen?

Update van mijn Asus verhaal: ik had de Asus RT-AX58U besteld, maar twijfelde of ik die moest gaan inzetten nadat @ReneK hier zei dat zijn Asus RT-AC66U B1 het wel gewoon doet, zelfs met een sneller abo dan ik heb. Doos toch open gemaakt, en het eerste dat ik tegen kwam was een blaadje met de mededeling dat die router moeite had met Intel (Wi-Fi) netwerkkaarten, en dat je je drivers moest updaten jaar een versie hoger dan 22.200 oid. Dat heb ik gedaan, en toen haalde ik prima de 400/400 van mijn abo.
Vervolgens heb ik de Ac66u weer even terug gehangen, en die haalt dat nu ook bijna (320-350Mbps)! Weliswaar met tegen de 100% CPU belasting op beide cores, maar er kan ook bij een grote download op de PC gewoon gestreamd worden. Daar komt bij dat ik er achter kwam dat ik een AX58U v2 heb gekregen waarvoor Merlin niet beschikbaar is. Hoewel hij dus zeker sneller is dan de AC66U, heb ik hem toch teruggestuurd en kijk ik het voorlopig aan met de oude router.
https://community.t-mobil...ostid=1709380#post1709380

Betreft het gebruik van eigen ONT.

Ook was er een spike van tientallen meldingen bij downdetector.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GabeNewell333
pinda powerrr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:25:
[...]

+1 geen problemen

Edit: ik lees net op T-Mobile community precies twee mensen met een Fritzbox die geen internet meer hebben.

Dus lichtelijk overdreven. En zoals daar ook aangegeven, eerst met het spul van T-Mobile werken en dan kijken of er niet een andere update is van de Fritzbox. Vrije modemkeuze betekent niet dat zij jouw probleem moeten oplossen.
Klopt. Dan heet het tekortkoming in de nakoming en daarmee is er snel wanprestatie met als grondslag vrije modemkeuze. Nu jij weer. dat terzijde was er een spike bij downdetector rond 20u.

Bizarre reactie trouwens. De verbinding is goed maar we krijgen geen toegang. En dan is het mijn probleem? Juist.

[Voor 7% gewijzigd door GabeNewell333 op 08-05-2023 00:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jpg97
gwystyl schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:07:
[...]

Zojuist is de boel aangesloten. Monteur stond binnen 20 minuten al weer buiten.... glaskabel van aansluiting naar de GPON moest vervangen worden (was blauwe stekker, nu vervangen door groen). Verder modem van stroom voorzien en even wachten tot e.e.a. was opgestart.
Ik had veel apparaten al voorzien van de Wi-Fi gegevens van de modem, dus dat werkte vrij snel. Ook de T-Mobile TV app op de Shield kon nu ingesteld worden (vanochtend nog niet omdat ik niet op het goed netwerk zat blijkbaar).

Toen de monteur weg was heb ik de Zyxel modem er tussenuit gehaald, en mijn Asus router in de meterkast gehangen nadat ik hem op VLAN 300 had gezet en opnieuw had opgestart. Nu werkt alles dus op mijn oude mesh netwerk. Het is iets minder snel dan via de Zyxel, maar het scheelt wel e.e.a. instellen en ik hoef geen extra accespoints aan te schaffen omdat ik met mijn Asus setje al overal in huis bereik had. De TV kon de Zyxel net ontvangen, maar het hield niet over. Voorlopig laat ik het dus even zo; scheelt toch weer een modem en switch die een beetje stroom knabbelen.
Hoe is de verdere performance en tv-app ervaring? Ik overweeg ook om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Ik ga nu week 2 in nadat mijn verbinding weg gevallen is (ik vermoed naar aanleiding van graafwerkzaamheden); keurig een vouchercode gekregen, maar ja dat mobiele internet is ook maar behelpen.... Guidion heeft ODF aangestuurd en dat mag ff duren blijkbaar

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

jpg97 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:57:
[...]

Hoe is de verdere performance en tv-app ervaring? Ik overweeg ook om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile :)
Korte antwoord: het werkt, dus wat dat betreft niet veel verschil met Ziggo.

Iets langer:
- Voornaamste reden voor mij om over te stappen was meer snelheid tegen lagere kosten. Ik had internet start (150/20) + TV (oid) bij Ziggo voor inmiddels € 63,50 (?), en ben nu naar 400/400 + TV voor € 52,50 (eerste jaar veel minder)
- Installatie + overstapservice gingen prima bij mij. Er is ooit al glasvezel geweest in ons huis, dus installatie was letterlijk dingen inpluggen, wachten tot modem online was en kijken of de TV-app het deed. Een paar dagen later kreeg ik een bevestiging van Ziggo dat ons abonnement was beeindigd.
- De TV-app op de LG C1 (WebOS) is in Beta, maar werkt prima. Meestal gebruiken we de app op de nVidia Shield (Android TV) die iets lastiger te bedienen is maar wel ook gewoon vlot werkt. Beide apps zijn iets lastiger te bedienen dan TV via de CI+-module, maar sneller dan via de Ziggo Go app.
- Beeldkwaliteit is voor mijn gevoel beter dan via de Ziggo Go app. Ook Netflix, Amazon Prime, YouTube gaan gewoon goed (net als op Ziggo).
- Mijn router heeft het zwaar als ik op maximale snelheid wat probeer te downloaden, maar zelfs dan blijft de TV gewoon goed beeld geven.
- Internet browsen voelt "snappier" aan dan via Ziggo. Ik kan dit niet met getallen onderbouwen, dus het kan wishful thinking zijn maar het gaat iig gewoon lekker vlot.
- Voor mij idee was er op de Ziggo modem iets meer in te stellen dan op de Zyxel van T-Mobile, maar beide gebruik ik eigenlijk niet. Ziggo had ik in bridge gezet, en de T-Mobile modem/router heb ik alleen de eerste dag even geprobeerd. Nu heb ik het glaskabeltje van de aansluiting naar de Huawei GPON lopen, en dan de netwerkkabel daarvandaan naar mijn eigen Asus router. Op het toevoegen van één setting na is die hetzelfde gebleven, dus mijn interne netwerk werkt ook nog zoals hiervoor.
- Tot nu toe geen storingen, dus ik kan niet zeggen of dat beter of slechter is dan Ziggo.

Tot nu toe dus erg tevreden; ik hoop dat dit zo blijft 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jpg97
gwystyl schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:25:
[...]

Korte antwoord: het werkt, dus wat dat betreft niet veel verschil met Ziggo.

Iets langer:
- Voornaamste reden voor mij om over te stappen was meer snelheid tegen lagere kosten. Ik had internet start (150/20) + TV (oid) bij Ziggo voor inmiddels € 63,50 (?), en ben nu naar 400/400 + TV voor € 52,50 (eerste jaar veel minder)
- Installatie + overstapservice gingen prima bij mij. Er is ooit al glasvezel geweest in ons huis, dus installatie was letterlijk dingen inpluggen, wachten tot modem online was en kijken of de TV-app het deed. Een paar dagen later kreeg ik een bevestiging van Ziggo dat ons abonnement was beeindigd.
- De TV-app op de LG C1 (WebOS) is in Beta, maar werkt prima. Meestal gebruiken we de app op de nVidia Shield (Android TV) die iets lastiger te bedienen is maar wel ook gewoon vlot werkt. Beide apps zijn iets lastiger te bedienen dan TV via de CI+-module, maar sneller dan via de Ziggo Go app.
- Beeldkwaliteit is voor mijn gevoel beter dan via de Ziggo Go app. Ook Netflix, Amazon Prime, YouTube gaan gewoon goed (net als op Ziggo).
- Mijn router heeft het zwaar als ik op maximale snelheid wat probeer te downloaden, maar zelfs dan blijft de TV gewoon goed beeld geven.
- Internet browsen voelt "snappier" aan dan via Ziggo. Ik kan dit niet met getallen onderbouwen, dus het kan wishful thinking zijn maar het gaat iig gewoon lekker vlot.
- Voor mij idee was er op de Ziggo modem iets meer in te stellen dan op de Zyxel van T-Mobile, maar beide gebruik ik eigenlijk niet. Ziggo had ik in bridge gezet, en de T-Mobile modem/router heb ik alleen de eerste dag even geprobeerd. Nu heb ik het glaskabeltje van de aansluiting naar de Huawei GPON lopen, en dan de netwerkkabel daarvandaan naar mijn eigen Asus router. Op het toevoegen van één setting na is die hetzelfde gebleven, dus mijn interne netwerk werkt ook nog zoals hiervoor.
- Tot nu toe geen storingen, dus ik kan niet zeggen of dat beter of slechter is dan Ziggo.

Tot nu toe dus erg tevreden; ik hoop dat dit zo blijft 8)
Kijk, dat is precies wat ik wilde weten, super bedankt voor je uitgebreide reactie _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:49

ricjuh

Make each day your masterpiece

Nou het draadje ligt eindelijk bij de muur, nu weer wachten tot iemand hem naar binnen legt :o

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:20:

Oke, ik word nu echt knettergek.

Ik bel Open Dutch Fiber, die zegt dat de planning is aangepast/vertraagd etc. Die verwijzen mij door naar "Solutions 30", het aannemersbedrijf dat het glasvezelpunt naar de meterkast zou moeten trekken. Volgens bel ik die flapdrollen van Solutions 30, die zeggen dat ik bij T-Mobile moet zijn voor een afspraak. Vervolgens bel ik T-Mobile en daar kom ik niet eens door de robot die mij "te woord staat".

WTF moet ik doen om het glasvezelpunt naar de meterkast te krijgen?????????????????????????

Moet ik individueel een afspraak maken of moet ik wachten tot mijn straat aan de beurt is???????? 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01
Meestal dat laatste, want het komt vaak voor dat de andere kant van de vezel er ook nog zo bij ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:03
T mobile glasvezel, met Fritzbox 5530. Vandaag gemerkt dat de snelheid 100 ipv 400 was, daarom de Fritzbox opnieuw laten opstarten. Na opstarten geen internet meer, en op geen enkele manier nog kunnen krijgen. Ook het zyxelmodem geprobeerd, dat krijgt ook geen signaal. Morgen maar eens verder uitzoeken. vrolijk ben ik niet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GabeNewell333
Jan-Remco schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 00:45:
T mobile glasvezel, met Fritzbox 5530. Vandaag gemerkt dat de snelheid 100 ipv 400 was, daarom de Fritzbox opnieuw laten opstarten. Na opstarten geen internet meer, en op geen enkele manier nog kunnen krijgen. Ook het zyxelmodem geprobeerd, dat krijgt ook geen signaal. Morgen maar eens verder uitzoeken. vrolijk ben ik niet
Dat is wat ik zeg. Maar users op Tweakers noemen dit “jouw eigen schuld” 😂. Ik heb sinds zondag geen internet en T-Mobile doet serieus niks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 19:19

Mojo

The Power Within

Blaze85 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:48:
[...]

Oke, ik word nu echt knettergek.

Ik bel Open Dutch Fiber, die zegt dat de planning is aangepast/vertraagd etc. Die verwijzen mij door naar "Solutions 30", het aannemersbedrijf dat het glasvezelpunt naar de meterkast zou moeten trekken. Volgens bel ik die flapdrollen van Solutions 30, die zeggen dat ik bij T-Mobile moet zijn voor een afspraak. Vervolgens bel ik T-Mobile en daar kom ik niet eens door de robot die mij "te woord staat".

WTF moet ik doen om het glasvezelpunt naar de meterkast te krijgen?????????????????????????

Moet ik individueel een afspraak maken of moet ik wachten tot mijn straat aan de beurt is???????? 8)7
Als je een abonnement hebt besteld, zal Open Dutch Fiber (en de aannemer Solutions30) de aansluiting gewoon moeten maken, daar heeft T-Mobile niet al te veel meer mee van doen.

E.e.a. is afhankelijk van de civiele voortgang en de status van de wijkcentrale (die moet licht hebben) en als je in hoogbouw woont helaas ook de VvE/Woco/onderburen, etc.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan-Remco
GabeNewell333 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:14:
[...]

Dat is wat ik zeg. Maar users op Tweakers noemen dit “jouw eigen schuld” 😂. Ik heb sinds zondag geen internet en T-Mobile doet serieus niks.
Treurig. Ik krijg zelfs de oude meuk zyxel etc niet goed geïnstalleerd. En ik weet niet waarom de Fritzbox het ont niet accepteert. Vanavond maar eens verder ermee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:23:
Ik ga nu week 2 in nadat mijn verbinding weg gevallen is (ik vermoed naar aanleiding van graafwerkzaamheden); keurig een vouchercode gekregen, maar ja dat mobiele internet is ook maar behelpen.... Guidion heeft ODF aangestuurd en dat mag ff duren blijkbaar
Om op mezelf terug te komen; zojuist bezoek van ODF gehad; open eind gemeten op 18 meter (ergens onder de straat dus). Word nu een andere ploeg aangestuurd die buiten mogen gaan graven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 14:42

rajackar

Blood Minister

ricjuh schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:05:
Nou het draadje ligt eindelijk bij de muur, nu weer wachten tot iemand hem naar binnen legt :o

[Afbeelding]
Ik zie ze hier ook overal in de wijk liggen. Nu maar hopen dat er snel iemand het internet naar binnen komt brengen. Want nu loopt er een hoop regen het web op ;)

[Voor 3% gewijzigd door rajackar op 09-05-2023 13:54]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 4090 Suprim X - PS5

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:47
Hier paar weken geleden ook de keuze gemaakt om van ziggo over te stappen naar t-mobile. Scheelt toch wel heel veel per maand.

Zie hier best een aantal mindere ervaringen, maar tot nu toe gaat het traject goed hier. Iets van een jaar geleden heeft men de kabels in de straat aangelegd en uiteindelijk toch ingegaan op de zoveelste aanbieding die we kregen. Aanmelding ging soepel, werd overal van op de hoogte gehouden, 1 voor 1 de afspraken kunnen maken voor kabels in huis krijgen en daarna daadwerkelijke aansluiting.

Eind deze week is die afspraak voor de laatste stap en zou alles moeten werken. Hopelijk gaat die stap dus ook goed, want had in al mijn (gebrek aan) wijsheid t-mobile de opzegging van huidige verbinding laten regelen. Dacht dat er dan minder kans op administratieve fouten zou zijn.

Er kan dus een hoop tijd overheen gaan voordat daadwerkelijke aansluiting een feit is vanaf dat men in de straat bezig is, maar als t-mobile aangeeft dat je een abonnement kan nemen hoef je dus niet te wachten op de rest van de straat of zo, ze maken gewoon een afspraak om jouw woning aan te sluiten en die mooie groene kabels bij de buren steekt nog wat langer uit de grond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KabouterTilly
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:58
Ook hier vanmorgen de knoop doorgehakt en gekozen voor de overstap naar TMT.
De retentieafdeling van Ziggo kon niet meer dan 6 maanden €20,- aanbieden, waardoor het prijsverschil toch echt te groot bleef.
Glasvezel ligt er al en aansluiting zit al in de meterkast (gedaan door vorige bewoners).
Voor de zekerheid Ziggo nog even aanhouden, die zeg ik pas op zodra alles goed werkt via TMT.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• droeftoeter
  • Laatst online: 14-05 03:46
Weet iemand of ik bluetooth headphones kan gebruiken met de TV Box die bij het interactieve TV abo wordt geleverd (heb zelf geen smart TV)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-05 09:44
droeftoeter schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:23:
Weet iemand of ik bluetooth headphones kan gebruiken met de TV Box die bij het interactieve TV abo wordt geleverd (heb zelf geen smart TV)?
Helaas niet direct mogelijk met de Amino boxjes. Wel zou je een bluetooth transmitter aan kunnen sluiten op de 3,5mm aansluiting op de achterkant, en dan daar je headphones mee verbinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeaceNlove
Ik gebruik zelf een Apple TV met Bluetooth. Op de hele lange termijn verdien ik dat weer terug als investering, want ik betaal nu niet de extra kosten voor het tv kastje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rijo038
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 27-05 09:17
PeaceNlove schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:12:
Ik gebruik zelf een Apple TV met Bluetooth. Op de hele lange termijn verdien ik dat weer terug als investering, want ik betaal nu niet de extra kosten voor het tv kastje
Werkt dat fijn? Gaat het dan ook goed met opnemen?
Zit ook te denken om dit te gaan doen als t-mobile geïnstalleerd en actief is namelijk, maar we maken veel gebruik van opnemen. Als dat werkt heb ik een hoge WAF voor een Apple TV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan-Remco
GabeNewell333 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:14:
[...]

😂. Ik heb sinds zondag geen internet en T-Mobile doet serieus niks.
Net contact gehad met de helpdesk, er komt een monteur. Iets in de wijkcentrale? Ik vind het best. Als het maar werkt. Heb jij al vorderingen kunnen maken? Denk dat ik ook een mail naar Fritz stuur, ik kan niet de hele ont code invoeren, wel als ik de eerste vier letters eraf haal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GabeNewell333
Jan-Remco schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:52:
[...]

Net contact gehad met de helpdesk, er komt een monteur. Iets in de wijkcentrale? Ik vind het best. Als het maar werkt. Heb jij al vorderingen kunnen maken? Denk dat ik ook een mail naar Fritz stuur, ik kan niet de hele ont code invoeren, wel als ik de eerste vier letters eraf haal.
Je moet ook geen ont code invoeren. Maar de serienummer van de ONT bij GPLOAM. Dat vind je bij ipadres/support.lua.

Als de lijn rood is, heb je idd geen internet.
Als de lijn oranje is, ben je gewoon verbannen/zwarte lijst/of whatever bij TM met als resultaat: geen internet.

Ook ik heb gebeld, het enige wat er kon is ze afkopen. Meer niet. Dus signaal gestuurd richting de autoriteit consument en markt met de nodige wetsartikelen.

Clownprovider is het met hun neppe bottleneck glasvezel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeaceNlove
Rijo038 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:37:
[...]

Werkt dat fijn? Gaat het dan ook goed met opnemen?
Zit ook te denken om dit te gaan doen als t-mobile geïnstalleerd en actief is namelijk, maar we maken veel gebruik van opnemen. Als dat werkt heb ik een hoge WAF voor een Apple TV
Ik neem nooit op, zou niet weten of dat met de Apple TV kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Mojo schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:43:
[...]

Als je een abonnement hebt besteld, zal Open Dutch Fiber (en de aannemer Solutions30) de aansluiting gewoon moeten maken, daar heeft T-Mobile niet al te veel meer mee van doen.

E.e.a. is afhankelijk van de civiele voortgang en de status van de wijkcentrale (die moet licht hebben) en als je in hoogbouw woont helaas ook de VvE/Woco/onderburen, etc.
De installatie
We regelen alles graag zo snel mogelijk voor je. Dit kun je verwachten:

Je krijgt een glasvezelaansluitpunt in je woning. Onze aanlegpartner neemt contact met je op om hiervoor een afspraak te maken.
Finally ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03

djiwie

Wie?

GabeNewell333 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:28:
[...]

Je moet ook geen ont code invoeren. Maar de serienummer van de ONT bij GPLOAM. Dat vind je bij ipadres/support.lua.

Als de lijn rood is, heb je idd geen internet.
Als de lijn oranje is, ben je gewoon verbannen/zwarte lijst/of whatever bij TM met als resultaat: geen internet.

Ook ik heb gebeld, het enige wat er kon is ze afkopen. Meer niet. Dus signaal gestuurd richting de autoriteit consument en markt met de nodige wetsartikelen.

Clownprovider is het met hun neppe bottleneck glasvezel.
Wat is er nou precies bij jou aan de hand? Ik zie een bericht van afgelopen zondag dat je internet down is, daarna een gecensureerd bericht (zonder details) waarin je zegt dat iedereen met een eigen ONT van het netwerk is gehaald (?) en 3 werkdagen later is volgens jou de enige oplossing om af te kopen (dus: op te zeggen)? Is er nog een monteur gekomen of heb je meer details? Ik vind het een beetje vaag verhaal maar heb tegelijk ook het idee dat je T-Mobile geen kans geeft om je storing te verhelpen. Ben wel benieuwd wat er nu aan de hand is.

Omegagaaf!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
djiwie schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:05:
Wat is er nou precies bij jou aan de hand?
Wat ik begrijp is dat er een aantal, misschien alle, sfp onts van avm niet meer online komen. In plaats van klagen bij avm wordt er nu tegen t-mobile geschopt als zouden zij ondersteuning op elke willekeurige apparatuur moeten bieden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jan-Remco
Even een vervolg op de storing van t-mobile. In het kort:
- Fritz.box 5530 rechtstreeks aan glas. Na een reset is deze niet meer in staat te verbinden.
- Ik heb geprobeerd de originele situatie te herstellen, maar daarbij ben ik in de fout gegaan. Ik heb nl blijkbaar een mediakastje van KPN en van T-Mobile. Je snapt het al, ik heb de verkeerde teruggeplaatst, en ook verkeerd nummer in mijn Fritzbox gezet.
- Wat werkt er nu wel? Het mediakastje van T-Mobile met het zyxelmodem
-Wat werkt er niet?
-- Fritsbox met glasvezel en correct serienummer (dus zonder mediakastje)
-- Fritzbox met netwerkkabel in mediakastje.

Ik ben nog steeds ongelukkig, maar denk dat het probleem in mijn geval zit bij de fritz. Nieuw OS, nieuwe problemen. Ik ga contact opnemen met Fritzbox. Via internet, dat wel :D

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Handig he, zo'n eigen ONT? Precies waar ik al bang voor was.
Het is leuk dat het kan, maar voegt weinig toe en als het dan mis gaat, dan ben je aan de goden overgeleverd.
Bij elke storing kan het aan je eigen ONT instellingen liggen of het kan aan T-Mobile liggen of een firmware update van de Fritzbox of een reguliere storing. Een hoop extra complexiteit dus.
Pagina: 1 ... 215 216 217 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee