Korte antwoord: het werkt, dus wat dat betreft niet veel verschil met Ziggo.
Iets langer:
- Voornaamste reden voor mij om over te stappen was meer snelheid tegen lagere kosten. Ik had internet start (150/20) + TV (oid) bij Ziggo voor inmiddels € 63,50 (?), en ben nu naar 400/400 + TV voor € 52,50 (eerste jaar veel minder)
- Installatie + overstapservice gingen prima bij mij. Er is ooit al glasvezel geweest in ons huis, dus installatie was letterlijk dingen inpluggen, wachten tot modem online was en kijken of de TV-app het deed. Een paar dagen later kreeg ik een bevestiging van Ziggo dat ons abonnement was beeindigd.
- De TV-app op de LG C1 (WebOS) is in Beta, maar werkt prima. Meestal gebruiken we de app op de nVidia Shield (Android TV) die iets lastiger te bedienen is maar wel ook gewoon vlot werkt. Beide apps zijn iets lastiger te bedienen dan TV via de CI+-module, maar sneller dan via de Ziggo Go app.
- Beeldkwaliteit is voor mijn gevoel beter dan via de Ziggo Go app. Ook Netflix, Amazon Prime, YouTube gaan gewoon goed (net als op Ziggo).
- Mijn router heeft het zwaar als ik op maximale snelheid wat probeer te downloaden, maar zelfs dan blijft de TV gewoon goed beeld geven.
- Internet browsen voelt "snappier" aan dan via Ziggo. Ik kan dit niet met getallen onderbouwen, dus het kan wishful thinking zijn maar het gaat iig gewoon lekker vlot.
- Voor mij idee was er op de Ziggo modem iets meer in te stellen dan op de Zyxel van T-Mobile, maar beide gebruik ik eigenlijk niet. Ziggo had ik in bridge gezet, en de T-Mobile modem/router heb ik alleen de eerste dag even geprobeerd. Nu heb ik het glaskabeltje van de aansluiting naar de Huawei GPON lopen, en dan de netwerkkabel daarvandaan naar mijn eigen Asus router. Op het toevoegen van één setting na is die hetzelfde gebleven, dus mijn interne netwerk werkt ook nog zoals hiervoor.
- Tot nu toe geen storingen, dus ik kan niet zeggen of dat beter of slechter is dan Ziggo.
Tot nu toe dus erg tevreden; ik hoop dat dit zo blijft