• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-05 01:24
Even mijn ervaring met T-Mobile. Vorig jaar september hier komen wonen in Rijswijk buiten. Glasvezel loopt via KPN netwerk. Er is door een T-Mobile monteur een mediaconverter in de meterkast geplaatst met een Zyxel router. Alles werkte perfect, 1GB/s up en down.

Ik heb zelf een Deco Mesh netwerk, uiteindelijk na alles werkende te hebben gezien de Zyxel router lost gekoppeld en een Deco Mesh router aan de media converter gehangen. Internet VLAN 300 ingesteld anders kan hij niet verbinden. Ook deze opstelling werkte perfect. 1GB/s up en down.

Na enkele maanden merkte ik dat mijn upload steeds onstabieler werd. Momenteel halen we nog maar 400 a 500 MB/s. De download gaat nog wel op 1GB/s.

Ik bel nu wekelijks met T-Mobile om dit opgelsot te krijgen. Maar het is een ellendig lang traject. Uiteindelijk is er vorige week een monteur geweest, die heeft een lijnmeting gedaan, met de Zyxel router en met mijn Deco Mesh router, beide geven een upload van 400 a 500 MB/s. Ik kreeg te horen dat T-Mobile hier niks aan kan doen en dat KPN dit moet oplossen omdat het hun lijn is.

Paar dagen later zelf maar weer gaan bellen, gezien ik niks meer gehoord had en ook de snelheid problemen nog steeds niet opgelost waren. Werd er aan de telefoon belooft dat zij een ticket bij KPN zouden aanmaken en dat er afgelopen maadag een monteur van KPN zou komen en het probleem zou oplossen. Niemand gezien of gehoord, en nog steeds maar 400 a 500 MB/s upload.

Ik moet er dus nu weer zelf achteraan. Echt te triest voor woorden de helpdesk van T-Mobile. En ook echt mega erg hoeveel tijd ik hier nu zelf ook aan kwijt ben. Als ik dit had geweten van te voren was ik nooit naar T-Mobile gegaan.

Dan als laatste puntje van mijn ervaringen. De TV kwaliteit, maakt niet uit via hun decoder of via de SmartTV app is echt onder de maat voor tegenwoordige standaarden. Met snelle pannende beelden, zoals bij voetbal e.d. blijft er geen detail over. Fora staan er ook vol mee. Maar T-Mobile vind het blijkbaar geheel normaal om zo'n lage video bandbreedte te leveren, ook al bieden ze zo snel internet aan.

Edit: Ik doe zojuist een Speedtest en zie nu dat de upload weer ruim boven de 800 MB/s gaat. Ze hebben dus iets gefixed! Goed nieuws. Geen bericht verder nog over ontvangen. Maar hopelijk blijft het nu goed werken.

Edit 2: Als ze iets hebben gedaan was de oplossing iig short lived. De upload blijft wederom hangen rond de 500 MB/s.

[Voor 6% gewijzigd door BarryS op 11-05-2023 11:42]

AMD Ryzen 7 5800X3D - G.Skill Ripjaws V 32 GB DDR4 @ 3800 MHz C16 - ASUS ROG Strix B550-E - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 980 Pro 2TB - Samsung 970 EVO Plus 2TB - 860 EVO 1TB - 850 EVO 1TB - 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GN850

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 17:38
Ik zie bij een aantal het drama van het aansluiten. Erg vervelend, kan altijd erger helaas :+

Hier helaas letterlijk een jaar(april 2021 aangevraagd) bezig in Ridderkerk om mijn aansluiting binnen te krijgen in huis.
Dijkwoning waar de vezel boven op de dijk ligt en ze hem niet (makkelijk) naar beneden krijgen naar de meterkast. Ze komen niet door de grond heen.

Begreep dat het een zinkboring moet worden en dat betekent vergunningen bij minimaal 2x overheid.

KPN ligt er nu ook, maar boven aan de dijk. Ben aan het twijfelen om T-mobile af te zeggen en KPN te proberen. Heb alleen het vermoeden dat dit dezelfde ellende is. |:(

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 21:56
Weerz schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:42:
Ik zie bij een aantal het drama van het aansluiten. Erg vervelend, kan altijd erger helaas :+

Hier helaas letterlijk een jaar(april 2021 aangevraagd) bezig in Ridderkerk om mijn aansluiting binnen te krijgen in huis.
Dijkwoning waar de vezel boven op de dijk ligt en ze hem niet (makkelijk) naar beneden krijgen naar de meterkast. Ze komen niet door de grond heen.

Begreep dat het een zinkboring moet worden en dat betekent vergunningen bij minimaal 2x overheid.

KPN ligt er nu ook, maar boven aan de dijk. Ben aan het twijfelen om T-mobile af te zeggen en KPN te proberen. Heb alleen het vermoeden dat dit dezelfde ellende is. |:(
Dat de overheid eisen stelt aan boringen in een waterkering kan je Tmobile niet aanrekenen en zal niet anders zijn bij KPN. Neemt niet weg dat het vervelend voor je is.

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 17:38
Eens voor een deel, waar je begin april 2022 de aanvraag hebt gedaan. Ze in mei 2022 weten dat dit niet gaat werken en de boing nodig is. Dan zou je zeggen dat het genoeg tijd is voordat de waterkering sluiting in december tot april genoeg tijd is om het nog voor elkaar te krijgen in 2022.

Vanochtend opnieuw contact gehad met uitvoerende aannemer, moesten dit opnieuw gaan bekijken in status.
Fingers crossed dat het in de komende maand(en) wel lukt O-)

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

• R3D
  • Registratie: Maart 2023
  • Niet online
Toevallig iemand van de derde lijn of noc in de chat van t-mobile die iets in de OLT kan checken voor me??

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05 23:54
Ik wil even mijn verhaal delen over de aanvraag van mijn aansluiting. Ik vraag me af of dit normaal is;

Eind vorig jaar was ik blij; in december werd er gestart met het aanleggen van glasvezel in onze wijk. Flyers in de bus met de aankondiging en uiteraard de mogelijkheid om een abonnement af te sluiten. Ik heb al ADSL bij T-mobile maar ik wilde wel overstappen.

In januari kon ik het eindelijk aanvragen. Een aantal dagen achter elkaar liepen er ook groepjes 'deurverkopers' in de straat. Vervolgens wachten tot ik gebeld werd voor het maken van een afspraak met ODF om de glasvezelkabel de woning in te krijgen. Eind maart werd ik gebeld, en een afspraak gemaakt voor half april. Binnen een paar dagen na het maken van de afspraak kreeg ik het installatiepakket al opgestuurd.

Half april werd de glasvezel in huis gelegd. Volgende stap was een monteur van Guidion die de mediaconverter aan zou sluiten. Een week na de ODF installatie had ik nog niets gehoord, dus zelf contact opgenomen met T-mobile. Een werkorder voor Guidion zou worden gemaakt. Een week later kreeg ik een bericht voor het maken van de afspraak, dit kan de volgende dag al.

Dus, 5 mei kwam de Guidion monteur langs. Alles aangesloten, maar geen signaal op de lijn. Er moest iets in de wijkkast gebeuren. Dit gaf hij door aan T-mobile.

Gisteren werd ik gebeld door T-mobile met een hele bijzondere mededeling: De monteur was veel te vroeg geweest, en de wijkcentrale wordt pas in oktober actief.....

Ik vind dit echt heel raar en eerlijk gezegd ook misleidend. Waarom kun je in januari al een abonnement aanvragen voor iets wat pas 9 maanden later gaat werken??

• R3D
  • Niet online
Als de ODF nog niet gepatched is naar de splitter en naar de OLT , waarom al een werkorder voor Guidion.
I call bullsh*t, als de wijkkast er nog niet staat neemt Guidion de werkorders niet aan.
Werkorders lioen pas door als er een odf positie beschikbaar is zover ik weet en dat gaat lastig zonder wijk kast.
Je kan ODF vragen of er een wijkkast staat, dat leggen zij aan.

• ThomasSchrader
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 07:21
Jan-Remco schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:01:
Even een vervolg op de storing van t-mobile. In het kort:
- Fritz.box 5530 rechtstreeks aan glas. Na een reset is deze niet meer in staat te verbinden.
- Ik heb geprobeerd de originele situatie te herstellen, maar daarbij ben ik in de fout gegaan. Ik heb nl blijkbaar een mediakastje van KPN en van T-Mobile. Je snapt het al, ik heb de verkeerde teruggeplaatst, en ook verkeerd nummer in mijn Fritzbox gezet.
- Wat werkt er nu wel? Het mediakastje van T-Mobile met het zyxelmodem
-Wat werkt er niet?
-- Fritsbox met glasvezel en correct serienummer (dus zonder mediakastje)
-- Fritzbox met netwerkkabel in mediakastje.

Ik ben nog steeds ongelukkig, maar denk dat het probleem in mijn geval zit bij de fritz. Nieuw OS, nieuwe problemen. Ik ga contact opnemen met Fritzbox. Via internet, dat wel :D
Vandaag van 7.30 > 7.50 gegaan, wat mij opvalt is dat ik met mijn 5530 via het support menu geen GPON registratienummer kan invullen. Hierdoor krijg ik geen verbinding meer en was de enige manier voor werkend internet het mediakastje terug te zetten en daarachter de Fritzbox. Zie jij die optie nog wel?

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:55
ThomasSchrader schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 00:34:
[...]

Vandaag van 7.30 > 7.50 gegaan, wat mij opvalt is dat ik met mijn 5530 via het support menu geen GPON registratienummer kan invullen. Hierdoor krijg ik geen verbinding meer en was de enige manier voor werkend internet het mediakastje terug te zetten en daarachter de Fritzbox. Zie jij die optie nog wel?
Dat is wel netjes dat ze beide geactiveerd houden in het backend systeem. Ik had verwacht dat ze er slechts 1 geactiveerd zouden houden, en je nu dagen zonder internet zou zitten tot er een fix is.

Kan je downgraden op een fritz?

• GabeNewell333
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-05 10:10
djiwie schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:05:
[...]

Wat is er nou precies bij jou aan de hand? Ik zie een bericht van afgelopen zondag dat je internet down is, daarna een gecensureerd bericht (zonder details) waarin je zegt dat iedereen met een eigen ONT van het netwerk is gehaald (?) en 3 werkdagen later is volgens jou de enige oplossing om af te kopen (dus: op te zeggen)? Is er nog een monteur gekomen of heb je meer details? Ik vind het een beetje vaag verhaal maar heb tegelijk ook het idee dat je T-Mobile geen kans geeft om je storing te verhelpen. Ben wel benieuwd wat er nu aan de hand is.
Bedankt voor je interesse. Hier een kleine samenvatting:

Zondagavond rond 20u ben ik zomaar op offline gezet. Mijn modem geeft aan niks meer binnen te krijgen vanuit de glasvezelkabel. Het punt is, je kan hier helemaal niks tegen doen. Ik licht dit graag nader toe:

Er is op dat moment, zondagavond, geen telefonische klantenservice;
De chatbot is waardeloos. Ik hoef hier niet zo lang bij stil te staan;
Er is geen manier om digitaal een klacht in te dienen. Dit kan enkel bij mobiel, want er wordt gevraagd naar wat voor netwerk (3g etc) en glasvezel staat er niet tussen;
Ik moet kijken naar de landelijke storingspagina en lokale. Maar de lokale pagina kent 404 not found;
Downdetector gaf zondag rond 8 uur instant 80 meldingen van anderen. Niet iedereen doet natuurlijk een melding, maar ik denk dat er honderden zijn die een eigen modem met (ingebouwde) ONT hebben;
Het enige wat ik kan doen is een BRIEF schrijven. Zie je het al voor je anno 2023 "Beste T-Mobile, ik heb geen internet, gaarne binnen 52 werkdagen repareren"?
Maandag 8 mei, hier telefonisch een melding van gemaakt. Naar mijn mening een 16-jarig meisje zou hier een ticket voor hebben aangemaakt. Ik heb geen ticketnummer gekregen. Alleen een oké, doei. Nu weet ik uberhaupt niet of het doorgezet is.

En inderdaad, dinsdag bleek dat er geen ticket aan is gemaakt maar enkel een log.
Ook dinsdag te horen gekregen dat er geen support is, enkel afkopen was mogelijk.

Geen monteur, geen support. Ook niet bij de T-Mobile community waar vele mensen in mijn topic hebben gerapporteerd.

Ik heb een melding gemaakt bij de ACM betreft het schenden van de artikelen 2, 3 en 4 van het Besluit eindapparaten, 15.1, derde lid, en 15.4, tweede lid, van de Telecommunicatiewet, in samenhang gelezen met artikel 4:81 van de Algemene wet bestuursrecht met als doel op T-Mobile een dagelijkse dwangsom op te leggen (lees: dit staat naast mijn privaatrechtelijke geschil, gezien ik mijn rechtsbijstandsverzekering heb geconsulteerd).

Vind je alsnog dat ik T-Mobile niet de kans heb gegeven?

Wat betreft mijn Fritzbox:
Updates stonden UIT. Er werd niks geupdate. OS was van begin april. Ik kan wel gewoon een ONT invullen.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:53
@GabeNewell333 Dat is natuurlijk het enorme nadeel van dat providers wettelijk verplicht zijn geworden om maar allerlei apparatuur op een consumentenlijn te moeten ondersteunen. In de (groot)zakelijke wereld mag je echt niet zomaar van alles aan de glasvezel hangen. Dan ben je ook gewoon de SLA kwijt omdat er allereerst een stuk monitoring wegvalt voor de (access)provider.

Wat je zou moeten doen is de spullen van T-Mobile ophangen en kijken of het dan werkt. Begin met zaken uit te sluiten. Ik begrijp wel dat het vervelend is, maar persoonlijk zou ik de ONT nooit door een eigen of ingebouwde vervangen. Dan kan wel bij AON netwerken, maar met GPON wordt je een stuk storingsgevoeliger (dat blijkt ook wel te zien al de klachten/storingen).

• WCA
  • Laatst online: 18:11
jongetje schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:05:
@GabeNewell333 Dat is natuurlijk het enorme nadeel van dat providers wettelijk verplicht zijn geworden om maar allerlei apparatuur op een consumentenlijn te moeten ondersteunen. In de (groot)zakelijke wereld mag je echt niet zomaar van alles aan de glasvezel hangen. Dan ben je ook gewoon de SLA kwijt omdat er allereerst een stuk monitoring wegvalt voor de (access)provider.

Wat je zou moeten doen is de spullen van T-Mobile ophangen en kijken of het dan werkt. Begin met zaken uit te sluiten. Ik begrijp wel dat het vervelend is, maar persoonlijk zou ik de ONT nooit door een eigen of ingebouwde vervangen. Dan kan wel bij AON netwerken, maar met GPON wordt je een stuk storingsgevoeliger (dat blijkt ook wel te zien al de klachten/storingen).
Dit is wel een beetje de eindgebruiker de schuld geven van een fout bij T-mobile. Ondersteunen van 3rd party apparatuur moet gewoon gebeuren, en ook goed gebeuren. Je kan een eindgebruiker niet de schuld geven van een halfbakken implementatie van T-mobile

Share and Enjoy!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
jongetje schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:05:
Dat is natuurlijk het enorme nadeel van dat providers wettelijk verplicht zijn geworden om maar allerlei apparatuur op een consumentenlijn te moeten ondersteunen.
Ze hoeven het alleen te faciliteren, voor ondersteuning ben je op jezelf of de leverancier aangewezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:16
hcQd schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:09:
[...]

Ze hoeven het alleen te faciliteren, voor ondersteuning ben je op jezelf of de leverancier aangewezen.
Het werkte bij meerdere personen met een eigen ONT en toen heeft T-Mobile iets gedaan wat ervoor zorgde dat het niet meer werkte. Dit lijkt me duidelijk niet in overeenstemming met het Handhaving Besluit Eindapparaten, tenzij T-Mobile kan aantonen dat die aangesloten ONTs niet voldoen aan hun gestelde eisen of storingen op hun netwerk veroorzaken. Hoe graag de providers ook de actieve ONT als onderdeel van hun netwerk willen zien, het besluit heeft het over een passief aansluitpunt...

[Voor 10% gewijzigd door Muis666 op 11-05-2023 10:36]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jongetje
Muis666 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:30:
[...]
het besluit heeft het over een passief aansluitpunt...
Het probleem is dat het geen telefoon is die je aansluit op een aansluitpunt maar een heel samen spel van verschillende componenten. Er is namelijk helemaal niets passiefs aan een internet verbinding. De glasvezel zelf misschien, maar om er signaal op de juiste manier op te krijgen zodat de andere kant er iets mee kan is best complex. T-Mobile kan niet alle situaties en merken testen, dat is daarom precies te reden dat ik van mening ben dat je pas vanaf de ONT (mediaconverter) een eigen router moet aansluiten. Dan voorkom je al veel potentiële problemen.

In in theorie heb je natuurlijk gelijk dat "het gewoon zou moeten werken" maar in de praktijk gaan er dingen fout. Dat is in het verleden ook gebeurd toen HD TV bij Ziggo kwam. Toen waren er ook bepaalde type koop decoders die niet met een aantal aangepast DVB-C streams van Ziggo overweg konden. Dat is uiteindelijk wel opgelost maar als je met eigen spullen werkt is het gewoon een groter risico op verstoringen waarbij de provider eerst jouw spullen de schuld geeft (omdat er vaak gebruikers bellen waarbij er basale de oorzaak van storingen zijn. Van "zit de stekker erin" t/m de gebruikers simpelweg niet op het juiste wifi netwerk zitten).

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 10:04
WCA schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:09:
[...]

Dit is wel een beetje de eindgebruiker de schuld geven van een fout bij T-mobile. Ondersteunen van 3rd party apparatuur moet gewoon gebeuren, en ook goed gebeuren. Je kan een eindgebruiker niet de schuld geven van een halfbakken implementatie van T-mobile
Dat is het nu juist, ondersteuning van apparatuur van derden moet niet, de provider dient enkel kenbaar te maken welke instellingen en voorwaarden er gebruikt worden. Tevens dienen ze apparatuur van derden niet actief te blokkeren maar verder biedt een provider er geen enkele ondersteuning of verantwoordelijkheid voor. Het zou ook enorm helpen als mensen oplossingsgericht werken in plaats van schuldgericht, ik zie bij dit soort discussies te vaak mensen vingerwijzen in plaats van de boel te laten werken.

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:14
ruudonline schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:07:
Ik wil even mijn verhaal delen over de aanvraag van mijn aansluiting. Ik vraag me af of dit normaal is;

Eind vorig jaar was ik blij; in december werd er gestart met het aanleggen van glasvezel in onze wijk. Flyers in de bus met de aankondiging en uiteraard de mogelijkheid om een abonnement af te sluiten. Ik heb al ADSL bij T-mobile maar ik wilde wel overstappen.

In januari kon ik het eindelijk aanvragen. Een aantal dagen achter elkaar liepen er ook groepjes 'deurverkopers' in de straat. Vervolgens wachten tot ik gebeld werd voor het maken van een afspraak met ODF om de glasvezelkabel de woning in te krijgen. Eind maart werd ik gebeld, en een afspraak gemaakt voor half april. Binnen een paar dagen na het maken van de afspraak kreeg ik het installatiepakket al opgestuurd.

Half april werd de glasvezel in huis gelegd. Volgende stap was een monteur van Guidion die de mediaconverter aan zou sluiten. Een week na de ODF installatie had ik nog niets gehoord, dus zelf contact opgenomen met T-mobile. Een werkorder voor Guidion zou worden gemaakt. Een week later kreeg ik een bericht voor het maken van de afspraak, dit kan de volgende dag al.

Dus, 5 mei kwam de Guidion monteur langs. Alles aangesloten, maar geen signaal op de lijn. Er moest iets in de wijkkast gebeuren. Dit gaf hij door aan T-mobile.

Gisteren werd ik gebeld door T-mobile met een hele bijzondere mededeling: De monteur was veel te vroeg geweest, en de wijkcentrale wordt pas in oktober actief.....

Ik vind dit echt heel raar en eerlijk gezegd ook misleidend. Waarom kun je in januari al een abonnement aanvragen voor iets wat pas 9 maanden later gaat werken??
T-mobile is afhankelijk van de glasvezel provider. En die maken er vaak een zootje van. Zeker met de rapportage van wanneer de POP klaar is. En dat kan weer door allerlei problemen met vergunningen komen. Triest maar waar. Je zou verwachten dat partijen die met iets met tele-communicatie doen iets weten van communicatie, maar dat is vaak teveel gevraagd. Ik had iets soortgelijks: ik kreeg mijn installatie pakket lang voor de POP klaar was. Dat heeft toen ook maanden geduurd voordat ik werkelijk aangesloten was en alles werkend was (met een glasvezel monteur namens OpenDutchFiber die de verkeerde aansluiting in de FTU had gepatched.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 18:11
Andros schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:34:
[...]

Dat is het nu juist, ondersteuning van apparatuur van derden moet niet, de provider dient enkel kenbaar te maken welke instellingen en voorwaarden er gebruikt worden. Tevens dienen ze apparatuur van derden niet actief te blokkeren maar verder biedt een provider er geen enkele ondersteuning of verantwoordelijkheid voor. Het zou ook enorm helpen als mensen oplossingsgericht werken in plaats van schuldgericht, ik zie bij dit soort discussies te vaak mensen vingerwijzen in plaats van de boel te laten werken.
Ondersteunen niet. Maar als er een storing is die alleen mensen raakt met eigen apparatuur, en dat ligt bij hun, is dat wel degelijk hun verantwoordelijkheid om op te lossen. Als je dat niet doet, is dat praktisch gelijk aan actief blokkeren.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loeberce
WCA schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:01:
[...]

Ondersteunen niet. Maar als er een storing is die alleen mensen raakt met eigen apparatuur, en dat ligt bij hun, is dat wel degelijk hun verantwoordelijkheid om op te lossen. Als je dat niet doet, is dat praktisch gelijk aan actief blokkeren.
Maar dan moet je wel kunnen aantonen dat de storing bij TMobile zit. Nu lijkt het een hele kleine groep met dezelfde apparatuur dus kan de fout ook bij deze groep consumenten zitten.
llagendijk schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:42:
[...]

T-mobile is afhankelijk van de glasvezel provider. En die maken er vaak een zootje van. Zeker met de rapportage van wanneer de POP klaar is. En dat kan weer door allerlei problemen met vergunningen komen. Triest maar waar. Je zou verwachten dat partijen die met iets met tele-communicatie doen iets weten van communicatie, maar dat is vaak teveel gevraagd. Ik had iets soortgelijks: ik kreeg mijn installatie pakket lang voor de POP klaar was. Dat heeft toen ook maanden geduurd voordat ik werkelijk aangesloten was en alles werkend was (met een glasvezel monteur namens OpenDutchFiber die de verkeerde aansluiting in de FTU had gepatched.
Mwah....De PoP zelf staat er wel op tijd hoor. Daar zorgt ODF wel voor. Het probleem is de apparatuur in de PoP. Dat doet ODF niet maar T-Mobile zelf. Het voormalige Glasoperator is overgenomen door T-Mobile en daar volledig in opgegaan.
Dus, nee het is wel T-Mobile zelf die er ook een zooitje van maakt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• llagendijk
Muis666 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:30:
[...]

Het werkte bij meerdere personen met een eigen ONT en toen heeft T-Mobile iets gedaan wat ervoor zorgde dat het niet meer werkte. Dit lijkt me duidelijk niet in overeenstemming met het Handhaving Besluit Eindapparaten, tenzij T-Mobile kan aantonen dat die aangesloten ONTs niet voldoen aan hun gestelde eisen of storingen op hun netwerk veroorzaken. Hoe graag de providers ook de actieve ONT als onderdeel van hun netwerk willen zien, het besluit heeft het over een passief aansluitpunt...
Er is iets wat (niet meer) werkt, dat is duidelijk. Ook al is de OS versie van de Fritz hetzelfde, dan zelfs is niet uit te sluiten dat er niet onder water bijv. de firmware van de GPON SFP is geupdate. Hoe dan ook er is iets fout en dat kost tijd om op te lossen: T-mobile heeft al problemen genoeg met het in de lucht houden van alle gebruikers. Ze zullen dit echt wel oplossen. Jouw reactie suggereert moedwil aan de kant van T-mobile, zonder enige onderbouwing. Nu moet dit tussen T-mobile en AVM opgelost worden. En ervaring met interoperabiliteit leert dat dat complex is. Maar dit is de consequentie van je eigen keuze. Pak voorlopig gewoon de werkende oplossiing: de T-mobile ONT en wacht totdat duidelijk is waar de fout zit (niet moedwil!) en is opgelost.

• llagendijk
WCA schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:01:
[...]

Daar moet je ze wel de tijd voor geven. De normale beantwoordingstijd is een aantal dagen. Heb je al met AVM overlegd of zij iets hebben gewijzigd?

• llagendijk
Barre73 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:08:
[...]

Mwah....De PoP zelf staat er wel op tijd hoor. Daar zorgt ODF wel voor. Het probleem is de apparatuur in de PoP. Dat doet ODF niet maar T-Mobile zelf. Het voormalige Glasoperator is overgenomen door T-Mobile en daar volledig in opgegaan.
Dus, nee het is wel T-Mobile zelf die er ook een zooitje van maakt.
Bij mij was het echt de POP die niet op tijd was en alle kabels nog niet waren aangesloten. Ik heb van ODF niet zo'n hoge pet op of beter gezegd niet van hun onderaannemers. T-mobile kan er inderdaad wat van, maar ODF ook. Dit is het nadeel van al die aannemers die zo goedkoop mogelijk alle werk uitvoeren.

• van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
en ik ben nog steeds in afwachting op mijn aansluiting voor glasvezel. Het duurt zo lang allemaal

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - GeForce RTX 4090 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:03
ThomasSchrader schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 00:34:
[...]
Ik kan het registratienummer invullen als ik (opnieuw) kies voor t-mobile als provider (Bij Internet - Account information - internet connection ofzo, even overgetikt van een engels voorbeeld :) )
Ondertussen heb ik contact met Fritszbox gehad, en zeer snel reactie van ze. In eerste instantie vroegen ze diverse gegevens, maar een dag later kan spontaan de volgende reactie:
"Goedendag meneer J.R. Dijkstra,
ik heb nu ook vernomen, dat de oorzaak hier ook T-Mobile zelf is.
Er wordt geadviseerd de FRITZ!Box opnieuw te laten ontgrendelen door T-Mobile van de Modem-ID van de FRITZ!Box.
Maar graag je reactie met de gegevens van de FRITZ!Box mocht het probleem verder berstaan.
Vriendelijke groeten uit Berlijn,

Ik kom waarschijnlijk pas dit weekend eraan toe om dit uit te proberen, dus als iemand dit eerder lukt hoor ik dat graag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jan-Remco
En een reactie op mezelf 8)7

Men is bij Fritzbox op de hoogte van het probleem met T-Mobile, de laatste reactie is:
"ik heb nu ook vernomen, dat de oorzaak hier ook T-Mobile zelf is.
Er wordt geadviseerd de FRITZ!Box opnieuw te laten ontgrendelen door T-Mobile van de Modem-ID van de FRITZ!Box."

Volgens mij moet je dus contact opnemen met t-mobile en het modem-ID doorgeven.

Dat heb ik eerder nooit hoeven doen, dus ik denk dat er afgelopen weekend bij t-mobile een extra check is geweest op het originele zyxel ding. Als dat zo is:
- waarom dit onaangekondigd doen, met alle te verwachten problemen voor klanten?
- wat heeft dit in hemelsnaam voor zin? Achter de mediabox zou het al helemaal niet mogen uitmaken welke doos je eraan hangt. Achter het glasvezel kan ik me er wel wat bij voorstellen, maar ook niet heel veel. Het is niet alsof er opeens 1000 volt op een glasvezel komt te staan.
-Het lijkt me dat als je de Fritzbox moet aanmelden, de Zyxel wordt afgemeld, dus je kunt bij toekomstige problemen ook niet even de oude spullen eraan hangen (mediabox plus zyxel).
Maar goed, als het maar wordt opgelost. Ben wel enigszins nieuwsgierig naar de antwoorden op mijn drie vragen voor de toekomst. Dit moet niet te vaak gebeuren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThomasSchrader
Net contact gehad met T-Mobile, medewerker geeft aan dat het gebruik van een eigen media converter/modem zonder aanpassingen aan hun kant mogelijk is. Dit lijkt sinds kort niet meer het geval (dit zou met de upgrade naar OS 7.50 te maken kunnen hebben of met de herstart van de router).

Klantenservice van T-Mobile geeft dus aan dat er aan hun kan geen aanpassing vereist is...

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 14:00
ThomasSchrader schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:38:
Net contact gehad met T-Mobile, medewerker geeft aan dat het gebruik van een eigen media converter/modem zonder aanpassingen aan hun kant mogelijk is. Dit lijkt sinds kort niet meer het geval (dit zou met de upgrade naar OS 7.50 te maken kunnen hebben of met de herstart van de router).

Klantenservice van T-Mobile geeft dus aan dat er aan hun kan geen aanpassing vereist is...
met media converter bedoel je bij TMT de ONT, die kun je niet zonder aanpassingen met eigen hardware invullen tenzij je gegevens gaat clonen.

Eigen router is geen enkel probleem, je kunt aansluiten wat je wil achter het ONT.

• ThomasSchrader
Check, dus een eigen ONT ondersteunen ze nooit? Het clones werkt helaas niet meer sinds 7.50 of de reboot.

• GabeNewell333
ThomasSchrader schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:38:

Nope. Niet werkend op 7.30 versie. Laatste update was bij mij 17 april. En pas 7 mei ging alles stuk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GabeNewell333
ThomasSchrader schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:49:
Check, dus een eigen ONT ondersteunen ze nooit? Het clones werkt helaas niet meer sinds 7.50 of de reboot.
Sinds 7 mei 20.00 niet. Daarvoor wel. Ik had brak internet, kocht een fritzbox in februari en had echt top internet, wel brakker dan Trined maar het was op. Sinds 7 mei black-out en T-mobile negeert het volledig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 12:55
GabeNewell333 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:04:
[...]

Sinds 7 mei 20.00 niet. Daarvoor wel. Ik had brak internet, kocht een fritzbox in februari en had echt top internet, wel brakker dan Trined maar het was op. Sinds 7 mei black-out en T-mobile negeert het volledig.
Ze hadden de mogelijkheid dat je het adres van je provider ONT kon clonen en hergebruiken in je Fritz? Dat is nooit een officiële registratie geweest maar een clone actie. Lees ik dat zo goed?

Zijn ze nu bezig met een formele registratie zoals KPN ook doet voor PON? Dat je het unieke adres van je Fritz laat activeren en daarmee je provider unit laat deactiveren? Heeft TMobile daar nu een ingang voor?

Bij KPN is dit een activatie website welke een ticket logt wat op maandag opgepakt wordt door een medewerker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan-Remco
stormfly schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 06:29:
[...]
1) Ze hadden de mogelijkheid dat je het adres van je provider ONT kon clonen en hergebruiken in je Fritz? Dat is nooit een officiële registratie geweest maar een clone actie. Lees ik dat zo goed?

2) Zijn ze nu bezig met een formele registratie zoals KPN ook doet voor PON? Dat je het unieke adres van je Fritz laat activeren en daarmee je provider unit laat deactiveren? Heeft TMobile daar nu een ingang voor?

Bij KPN is dit een activatie website welke een ticket logt wat op maandag opgepakt wordt door een medewerker.
1: ja, en dat ging goed tot ongeveer 7 mei
2: Dat lijkt erop, ook volgens de handleiding bij Fritz zelf. Maar dit is blijkbaar niet bekend bij de helpdesk van t-mobile zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GabeNewell333
Zie: https://www.t-mobile.nl/k...i/installeren/eigen-modem
Klik vervolgens op Modeminstellingen voor gebruik eigen modem

Dan krijg je een .pdf met het volgende tekst:
Gebruik eigen ONT
Om een eigen ONT te gebruiken, dien je een ONT te nemen die geschikt is voor het gebruik op je netwerk. We raden het
gebruik van een eigen ONT af, omdat we bij het omwisselen enkele dagen nodig kunnen hebben om de door ons
geleverde ONT weer te registreren. Als je begrijpt wat de risico’s hiervan zijn, kan je via onze klantenservice een verzoek
indienen om je eigen ONT te registreren.
Binnen enkele dagen zal de T-Mobile ONT de verbinding verliezen. Vanaf dat
moment kan je je eigen ONT aansluiten. Let er bij het aansluiten op dat je de glazen connector niet aanraakt. Dit kan de
verbinding nadelig beïnvloeden.
Op een KPN WBA glasvezelverbinding is een eigen ONT alleen mogelijk wanneer je met XGSPON verbonden bent.
Mogelijk moet je lijn gemigreerd worden voordat je een eigen XGSPON ONT kan aansluiten.
Op ons eigen netwerk (GPON of XGSPON) kan je, afhankelijk van de verbinding, een GPON ONT gebruiken of een
XGSPON ONT gebruiken.
Dat is het punt. De klantenservice doet niks. De klantenservice kent het niet en stuurt je door naar de community en de community sluit vervolgens je topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miramochi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-05 13:42
Heeft iemand ervaring met 400mb/s of de 1000mb/s snelheden bij T-mobile? Zijn die stabiel? Haal je ze?

Ik overweeg over te stappen van Ziggo 400mb naar T-mobile, maar lees ook veel horror verhalen. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GabeNewell333
Miramochi schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:08:
Heeft iemand ervaring met 400mb/s of de 1000mb/s snelheden bij T-mobile? Zijn die stabiel? Haal je ze?

Ik overweeg over te stappen van Ziggo 400mb naar T-mobile, maar lees ook veel horror verhalen. :(
Elke glasvezelleverancier is beter dan Ziggo.
Tussen glasvezelleveranciers vind ik T-Mobile erg slecht (slecht apparatuur, geen support).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miramochi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-05 13:42
GabeNewell333 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:10:
[...]

Elke glasvezelleverancier is beter dan Ziggo.
Tussen glasvezelleveranciers vind ik T-Mobile erg slecht (slecht apparatuur, geen support).
Okay! Goed om te weten, ik kan alleen maar Youfone en Ziggo afsluiten, dus veel keuze is er niet en t-mobile heb ik al telefoonabbo's op.. Maar ik ken dat hele Youfone ook niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:28

Hier nog nooit issues gehad met hun snelheid. Heb nu 4,5 jaar T-Mobile Thuis + Unlimited mobiel en ben erg tevreden. Werk ook thuis sinds het begin van covid, dus als ik veel problemen had dan had ik wel overgestapt.

Enige waar ik wel eens tegen aanliep is dat hun DNS server opeens niet meer werkte oid, maar gebruik al een lange tijd een alternatieve DNS server en sindsdien eigenlijk nooit problemen gehad.

Support via Twitter lijkt ook wel redelijk vlot en netjes te reageren is mijn ervaring.
Miramochi schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:13:
[...]

Okay! Goed om te weten, ik kan alleen maar Youfone en Ziggo afsluiten, dus veel keuze is er niet en t-mobile heb ik al telefoonabbo's op.. Maar ik ken dat hele Youfone ook niet
Youfone zijn ook heel veel horror verhalen over te vinden, maar mijn vrouw heeft daar 2 jaar bijgezeten (nu bij Simpel) en heeft eigenlijk nooit iets te klagen gehad.

Maar is misschien makkelijk praten als we nooit echt tegen issues aangelopen zijn. :P

[Voor 25% gewijzigd door Cerenas op 12-05-2023 09:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loeberce

Bij mij is het stabiel, speedtests halen consequent snelheden in de buurt van 1 Gbps. 1x een periode een lagere upload gehad, maar dat bleek een hardware probleem bij TM te zijn. Dat is toen vrij snel opgelost na melden op hun forum.

Ik gebruik trouwens een eigen router achter de media converter van TM.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:20

Hier een jaar lang echt een slechte verbinding gehad op glas, traag, wegvallende verbinding, meerdere monteurs gehad, maar konden niets vinden of het oplossen.

Voorwaarden zijn zo, dat je geen poot hebt om op te staan, want speedtest krijgt voorrang op alles, dus je haalt de 75% snelheid (dan) wel.

Hier nooit meer T-Mobile! Maar maak vooral je eigen afweging, overal is wel iets te vinden, Ziggo, KPN, het is maar net of je geluk hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:47
Nou, vandaag zou de aansluiting gebeuren. Monteur was nog geen 5 minuten binnen en bleek geen signaal op de aansluiting te zijn... Nu maar hopen dat het snel gefixed wordt en dat t-mobile niet mijn ziggo verbinding al heeft opgezegd. Voorlopig kan ik dit nog typen, dus gaat het nog goed :P

Kan wel alles zelf doen gelukkig zodra ik een signaal heb.

Tot nu toe ging het goed met t-mobile, maar mag nu ook de administratieve molen in ben ik bang...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mishatje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:43
Heeft iemand wellicht al wat meer informatie gevonden over wanneer T-Mobile daadwerkelijk Glasvezel van Delta gaat aanbieden op hun website? Zie het artikel van 2 dagen geleden: https://tweakers.net/nieu...ia-elkaars-netwerken.html

Ik heb nu een glasvezel aansluiting en abonnement van T-Mobile maar ga binnenkort verhuizen naar een plek waar Delta wel beschikbaar is maar T-Mobile (nog) niet. Deze samenwerking komt mij hartstikke goed uit omdat ik geen zin heb in overstappen en simpelweg alleen wil verhuizen.

Echter, op de T-Mobile website wordt aangegeven dat op mijn nieuwe adres nog geen glasvezel beschikbaar is.

Ik kan nog nergens informatie vinden over wanneer dit daadwerkelijk mogelijk wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 15:07
Mishatje schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:17:
Heeft iemand wellicht al wat meer informatie gevonden over wanneer T-Mobile daadwerkelijk Glasvezel van Delta gaat aanbieden op hun website? Zie het artikel van 2 dagen geleden: https://tweakers.net/nieu...ia-elkaars-netwerken.html

Ik heb nu een glasvezel aansluiting en abonnement van T-Mobile maar ga binnenkort verhuizen naar een plek waar Delta wel beschikbaar is maar T-Mobile (nog) niet. Deze samenwerking komt mij hartstikke goed uit omdat ik geen zin heb in overstappen en simpelweg alleen wil verhuizen.

Echter, op de T-Mobile website wordt aangegeven dat op mijn nieuwe adres nog geen glasvezel beschikbaar is.[Afbeelding]

Ik kan nog nergens informatie vinden over wanneer dit daadwerkelijk mogelijk wordt.
@Mishatje: Het besluit is genomen om de netwerk open te zetten tussen Delta en T-Mobile. Dit is dan ook een besluit die op papier staat/genomen is. De technische uitrol ervan duurt vooralsnog even voordat dat beide partijen ook op elkaars netwerk internet kunnen bieden.

Helaas duurt een verhuizing waarschijnlijk veel korter dan de technische uitrol. Ik ben bang dat je hier T-Mobile en Delta daarvoor moet plagen en kijken hoe lang het duurt.

Side-note: de postcode check op mijn eigen adress geeft dat glasvezel niet meer beschikbaar is en dezelfde blauwe box weergeeft. Dit was in de 16 maanden waarin ik de bestelling lopende heb, altijd groen geweest. Ik begin te denken dat ik nu geen glasvezel meer ga krijgen. Zelfs als ik het huisnummer van mijn (onder)buren invul, leidt het naar dezelfde blauwe message box.

Het ziet ernaar uit dat je momenteel geen nieuwe glasvezel aanvraag kunt doen, daar waar het nog niet ligt, terwijl het wel in het aanleggebied zit waar ODF actief bezig is.

[Voor 7% gewijzigd door Sagitherus op 12-05-2023 14:51. Reden: edit van mijn bijdrage]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
In 2651/2652 geen link meer (FO led uit), schijnt een groter probleem te zijn :'(
Opgelost

[Voor 4% gewijzigd door henkNL op 12-05-2023 18:59]

EV: Kia e-Niro my19 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | OTGW | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | OPNSense: Qotom Q515G6 | Ontharder: 15L

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:56
Vandaag eindelijk alles omgezet

Coax kabel uit de muur getrokken
2x utp er door heen
Beide kanten aangesloten en getest
Unifi toren van de woonkamer naar de meterkast verplaatst

Alles aangesloten, router ingesteld (wan kant vlan 300)

Alles lijkt te werken!
Op de ene site wel 400/400 op de andere 80/50
Unifi speedtest doet het niet altijd en maxt op 150

Erg variabel is snelheid vind ik. Ziggo was strak maximum snelheid.

Nu nog 1 van de twee getrokken utp kabels opnieuw aansluiten, want die lijkt niet goed gepatcht te zijn. Dan de inbouwdozen vast zetten en Ziggo opzeggen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 21:20
Hier zelfde sinds woensdag, geen internet meer via gpon fs module.

Lijkt er dus sterk op dat tmobile aan kloten is geweest want wel heel toevallig dat er ineens mensen met eigen module geen internet meer hebben.

Aansluiten van huawei geeft wel direct internet.

Dit trouwens met mikrotik router.

[Voor 6% gewijzigd door devil-strike op 14-05-2023 07:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan-Remco
devil-strike schreef op zondag 14 mei 2023 @ 07:41:
Lijkt er dus sterk op dat tmobile aan kloten is geweest want wel heel toevallig dat er ineens mensen met eigen module geen internet meer hebben.
T-mobile is inderdaad aan het kloten. Zaterdag merkte ik 's ochtends dat mijn internetsnelheid 400 was, ipv 100. (Ik betaal ook voor 400, maar krijg het niet)
En zaterdagmiddag 16:00 opeens internet weg. Tot vandaag ergens tussen 13:00 en 14:00 wel weer.

Overigens al die tijd op de originele huawei mediabox en zyxel modem.

Ik word hier wel erg treurig van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedRayMann
Jan-Remco schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:54:
[...]

T-mobile is inderdaad aan het kloten. Zaterdag merkte ik 's ochtends dat mijn internetsnelheid 400 was, ipv 100. (Ik betaal ook voor 400, maar krijg het niet)
En zaterdagmiddag 16:00 opeens internet weg. Tot vandaag ergens tussen 13:00 en 14:00 wel weer.

Overigens al die tijd op de originele huawei mediabox en zyxel modem.

Ik word hier wel erg treurig van.
Ben dus sinds vannacht over. Heb laat mijn Unifi set over gezet.
Maar het beloofde 400/400 wordt alleen met de Ziggo/KPN/Tmobile speedtest gehaald (zelfde gui en backend?)

Andere zijn allemaal lager en mijn Unifi set zelf zegt 150. En die heeft geen last van slechte kabels e.d. want die zit direct op de mediaconvertor (USG 3P)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01
Heb je Dps/ips aan staan op de USG dan zakt de snelheid namelijk enorm.

Usg heeft te weinig cpu-kracht voor die functies op gbit.

[Voor 30% gewijzigd door leonbong op 14-05-2023 17:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedRayMann
leonbong schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:00:
Heb je Dps/ips aan staan op de USG dan zakt de snelheid namelijk enorm.

Usg heeft te weinig cpu-kracht voor die functies op gbit.
Tijdens Ziggo tijd wel, nu niet.
Heb alles uit gezet, denk ik.

[Voor 5% gewijzigd door RedRayMann op 14-05-2023 18:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:23
RedRayMann schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:17:
[...]

Ben dus sinds vannacht over. Heb laat mijn Unifi set over gezet.
Maar het beloofde 400/400 wordt alleen met de Ziggo/KPN/Tmobile speedtest gehaald (zelfde gui en backend?)

Andere zijn allemaal lager en mijn Unifi set zelf zegt 150. En die heeft geen last van slechte kabels e.d. want die zit direct op de mediaconvertor (USG 3P)
De USG 3P heeft helaas niet genoeg CPU kracht om zelf een speed test te doen met meer dan 100 a 200 MBit. Het ligt niet aan de verbinding.

Voor een betrouwbare speed test moet je het toch echt vanuit een bedrade PC of laptop doen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedRayMann
ShadowLord schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:00:
[...]

De USG 3P heeft helaas niet genoeg CPU kracht om zelf een speed test te doen met meer dan 100 a 200 MBit. Het ligt niet aan de verbinding.

Voor een betrouwbare speed test moet je het toch echt vanuit een bedrade PC of laptop doen.
Tnx
Ik wist dat het geen krachtpatser is.
Maar met de 200 van Ziggo die hij wel strak pakte had ik meer verwacht van de speedtest met 400.

Via pc lijkt het in orde. Denk dat het ook verschilt per site. Dat sommige test sites trager/verder weg zijn en daardoor een lagere snelheid.

Vandaag eerste dagje welken op de nieuwe verbinding. Ben benieuwd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:15
En vandaag stond ineens onaangekondigd een onderaannemer op de stoep om de glasvezel vanuit de straat tot aan de voordeur te brengen.

Binnenbrengen is weer een andere afdeling kennelijk. Hopelijk kondigen die wel aan wanneer ze komen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lex_th
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:43
Dag,

Het volbrengen van mijn glasvezel verbinding duurt inmiddels al maanden. Glas is begin dit jaar gegraven, en eind februari thuis aangelegd en afgemonteerd in de meterkast.
Daarna gebeurt er niks meer. Ik heb al vele malen gebeld met zowel Volker Wessel Telecom als met T-mobile. Iedere keer zeggen ze een melding te maken , met ook de vraag ' of ik anders volgende week nog even kan bellen'.
De doos met apparatuur staat inmiddels al een tijdje in huis ( eerst naast de meterkast, maar ik heb hem nu maar opgeborgen).

Ik ben dus helemaal niet te spreken over zowel Volker Wessel Telecom als T-mobile. Niet omdat er niet een keer iets mis kan gaan, maar omdat ze iedere keer me met een kluitje het riet in sturen en ook zelf intern er dus niet achteraan zitten.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee tot nu toe? Dus ik bedoel vooral ' wat als aansluiting niet in 1x goed gaat', is het dan normaal dat dit maanden duurt en je niks hoort? Kan ik direct contact opnemen het hun projectteam ? ( via de telefoon willen ze me in elk geval niet doorverbinden helaas...)

PS: De andere mensen in de buurt hebben inmiddels wel glasvezel, het lijkt dus niet een generiek probleem zoals 'het centrale punt is nog niet klaar'.

[Voor 6% gewijzigd door Lex_th op 16-05-2023 09:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17

WheeleE

Dinges

Lex_th schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:36:
Dag,

Het volbrengen van mijn glasvezel verbinding duurt inmiddels al maanden. Glas is begin dit jaar gegraven, en eind februari thuis aangelegd en afgemonteerd in de meterkast.
Daarna gebeurt er niks meer. Ik heb al vele malen gebeld met zowel Volker Wessel Telecom als met T-mobile. Iedere keer zeggen ze een melding te maken , met ook de vraag ' of ik anders volgende week nog even kan bellen'.
De doos met apparatuur staat inmiddels al een tijdje in huis ( eerst naast de meterkast, maar ik heb hem nu maar opgeborgen).

Ik ben dus helemaal niet te spreken over zowel Volker Wessel Telecom als T-mobile. Niet omdat er niet een keer iets mis kan gaan, maar omdat ze iedere keer me met een kluitje het riet in sturen en ook zelf intern er dus niet achteraan zitten.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee tot nu toe? Dus ik bedoel vooral ' wat als aansluiting niet in 1x goed gaat', is het dan normaal dat dit maanden duurt en je niks hoort? Kan ik direct contact opnemen het hun projectteam ? ( via de telefoon willen ze me in elk geval niet doorverbinden helaas...)

PS: De andere mensen in de buurt hebben inmiddels wel glasvezel, het lijkt dus niet een generiek probleem zoals 'het centrale punt is nog niet klaar'.
Dat klinkt als een gevalletje 'ach het komt wel een keer'.
Bij mij duurde het ook een eeuwigheid doordat mensen er gewoon niet achteraan zaten. Ik heb VWT gezegd een klacht te gaan indienen tegen hun werkwijze, bij TM. Dat zette de boel gelukkig inbeweging.
Daarna heb ik TM aangegeven dat hun lakse houding totaal niet klantvriendelijk was en ik een klacht overwoog. Dat leverde me excuses en 2 maanden korting op.

Je bent lang genoeg begripvol geweest, gewoon hakken in het zand zetten en de druk opvoeren bij ze.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 15:32
Mishatje schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:17:

Echter, op de T-Mobile website wordt aangegeven dat op mijn nieuwe adres nog geen glasvezel beschikbaar is.[Afbeelding]

Iemand enig idee hoe lang de technische uitrol duurt?

Ik zit zelf in een gebied waar Delta (bijna) klaar is met het aanleggen van glasvezel en ik zou heel graag overstappen van mijn adsl abbo van T-Mobile naar de glasvezel variant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:45

D33F

Tweelingtemmer

Eindelijk na maanden wachten hier nu ook online via T-Mobile. Wel valt mij op dat de latency niet zo veel lager is dan bij Ziggo?

1 1 ms 1 ms <1 ms home [192.168.1.1] ->>>> Kerkrade (Zuid-Limburg)
2 5 ms 4 ms 4 ms 1-24-212-87.ftth.glasoperator.nl [87.212.24.1] ->>>> Woerden (Utrecht)
3 13 ms 12 ms 13 ms 10.10.14.101
4 * 13 ms 13 ms 10.10.12.61
5 14 ms 13 ms 12 ms 10.226.4.6
6 14 ms 14 ms 14 ms 142.250.224.133
7 13 ms 12 ms 12 ms 72.14.209.208
8 15 ms 14 ms 14 ms 172.253.66.253
9 14 ms 13 ms 15 ms 142.250.224.133
10 14 ms 17 ms 13 ms dns.google [8.8.8.8]

Als ik een tracert uitvoer zie ik dat mijn glasoperator (vanaf modem naar eerste hop) zich in Utrecht bevindt terwijl ik zelf in Zuid-Limburg zit?

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:10
D33F schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:57:
Eindelijk na maanden wachten hier nu ook online via T-Mobile. Wel valt mij op dat de latency niet zo veel lager is dan bij Ziggo?

1 1 ms 1 ms <1 ms home [192.168.1.1] ->>>> Kerkrade (Zuid-Limburg)
2 5 ms 4 ms 4 ms 1-24-212-87.ftth.glasoperator.nl [87.212.24.1] ->>>> Woerden (Utrecht)
3 13 ms 12 ms 13 ms 10.10.14.101
4 * 13 ms 13 ms 10.10.12.61
5 14 ms 13 ms 12 ms 10.226.4.6
6 14 ms 14 ms 14 ms 142.250.224.133
7 13 ms 12 ms 12 ms 72.14.209.208
8 15 ms 14 ms 14 ms 172.253.66.253
9 14 ms 13 ms 15 ms 142.250.224.133
10 14 ms 17 ms 13 ms dns.google [8.8.8.8]

Als ik een tracert uitvoer zie ik dat mijn glasoperator (vanaf modem naar eerste hop) zich in Utrecht bevindt terwijl ik zelf in Zuid-Limburg zit?
Lijkt mij daar iets fout te gaan inderdaad. Bij mij is de tracert stukje sneller (6ms bij 8.8.8.8).
Eerste hop gaat bij mij ook van Leeuwarden -> Leeuwarden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N1v3K
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Storing hier in Eindhoven. Meer mensen last van?

Modem en router al een keer opnieuw opgestart, maar nada.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 21:56
Hier inderdaad ook storing in Eindhoven. Eigen router, geeft aan dat ie geen ip lease krijgt.

Dit is een halfjaar (of een jaar) geleden ook een keer gebeurd, toen was het naar ik me herinner snel opgelost (binnen een uur). Hopelijk nu ook, op het t-mobileforum (https://community.t-mobil...aste%2Dtelefonie%2D284385) staat echter nog niks over storing

Edit: precies nu ik het plaats is het forum geüpdatet, ze zijn bekend met storing in regio Eindhoven.

[Voor 10% gewijzigd door WoutervOorschot op 16-05-2023 20:09]

Hallo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grono112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 14:25
Lex_th schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:36:
Dag,

Herkenbaar, bij mij ligt de glas kabel voor de deur, en wacht al sinds maart tot iemand dat komt aansluiten in mijn woning. Daarna moet er nog een Gideon persoon komen voor de aansluiting van het Tmobile spul.

De vorige bewoner heeft de volledige aansluiting geweigerd en nu zit ik dus met de gebakken peren. Heb vanmiddag gebeld en zou nu pas eind juni aangesloten kunnen worden :/ als ik dat had geweten had ik wel een ziggo abo afgesloten want ik zit nu al die tijd op de hotspot van mijn telefoon en daar ben ik ondertussen wel klaar mee |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kalentum
  • Laatst online: 26-05 22:01
Edgenumber schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:23:
En vandaag stond ineens onaangekondigd een onderaannemer op de stoep om de glasvezel vanuit de straat tot aan de voordeur te brengen.

Binnenbrengen is weer een andere afdeling kennelijk. Hopelijk kondigen die wel aan wanneer ze komen.
Ik had er ook 1 aan de deur vandaag. Maar die heeft wel de hele handel bekeken: zowel in huis als van de straat naar de woning. Verwachting is juni. We gaan het zien.

PV Output

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:15
Ik had er eerst een aangekondigd aan de deur. Die kwam kijken en een paar foto's van de meterkast maken.

Toen kreeg ik een mail dat ze ergens in mei of juni de aansluiting gereed denken te hebben voor gebruik.

Van de week stond er dus een onaangekondigd op de stoep die het traject door mijn voortuin, ca 6 meter kwam aanleggen. Dus de vezel steekt nu naast mijn voordeur omhoog.

Ik verwacht nu dus nog.
1 onderaannemer met een lange betonboor die de glasvezel binnen brengt.
2 monteur die de boel aan sluit.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• Lex_th
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:43
Grono112 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:50:
[...]

Herkenbaar, bij mij ligt de glas kabel voor de deur, en wacht al sinds maart tot iemand dat komt aansluiten in mijn woning. Daarna moet er nog een Gideon persoon komen voor de aansluiting van het Tmobile spul.

De vorige bewoner heeft de volledige aansluiting geweigerd en nu zit ik dus met de gebakken peren. Heb vanmiddag gebeld en zou nu pas eind juni aangesloten kunnen worden :/ als ik dat had geweten had ik wel een ziggo abo afgesloten want ik zit nu al die tijd op de hotspot van mijn telefoon en daar ben ik ondertussen wel klaar mee |:(
Ja, dat klinkt ook problematisch. Maar hier is zelfs de glasvezel al afgemonteerd, ze zijn al meerdere keren in huis geweest (waar ik meermaals een ochtend voor moest thuis zijn), en ik ben meteen ingegaan op het aanbod bij aanleg in de wijk. Deze aansluiting hoort dus bij de eerste lichting, en anderen in de wijk zijn wel aangesloten.

Gistermiddag nogmaals gebeld, maar weer zonder succes, en zowel T-mobile als Volker Wessel Telecom willen ook schriftelijk geen enkele reactie geven. Ik ga hierover als laatste redmiddel maar een melding bij de ACM doen ( en wellicht overwegen tegelijk mijn bestelling ongedaan maken, al had ik graag glasvezel gehad).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:49

ricjuh

Make each day your masterpiece

D33F schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:57:

Hopelijk kom ik ook snel online via glasvezel in Kerkrade, planning indicatie is echt ruk bij T-Mobile. Die zeggen November-December terwijl de kabel al is gelegd.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• jongetje
Lex_th schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:53:
[...]
Ik ga hierover als laatste redmiddel maar een melding bij de ACM doen ( en wellicht overwegen tegelijk mijn bestelling ongedaan maken, al had ik graag glasvezel gehad).
Wat denk je dat de ACM gaat doen dan? Die gaat over marktregulatie en niet over iemand die lang moet wachten op een aansluiting.

Ik zou het via de T-Mobile community doen, dan kun je ze via een publiek forum laten zorgen dat je wordt aangesloten. Dat lijkt me een snellere manier dan via de ACM (ik heb ze ook weleens gemaild over een oneerlijke handelspraktijk maar nooit een reactie op gehad, dus denk niet dat je daar iets van terug hoort).

[Voor 15% gewijzigd door jongetje op 17-05-2023 10:08]

• WhatsMyUsername
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-05 20:30
Sinds overstap koper van glasvezel heb ik alleen maar problemen met wifi op android telefoons (iPhone werkt prima). Verbinding valt telkens weg. Geen enkel probleem bij mijn ouders of op het werk en voorheen met de oude router ook geen problemen gehad.

Eerst stopt alles met laden, telefoon zegt nog wel verbonden en uitstekende verbinding. Dan een paar seconden later valt de verbinding weg. 10 seconden later is het er weer voor 2 minuten en repeat.

Het maffe is, als ik de wifi settings pagina op mijn telefoon open, dan heb ik heel even weer een verbinding (bufferende content laad dan ineens).

PC bekabeld heeft geen enkel probleem. Collega merkte het bij hem thuis ook op. Zijn hier nog anderen die hier ook last van hebben? Klantenservice zegt dat ik de router maar moet resetten (Al een handvol keer gedaan) en probeert mij wifi extenders aan te smeren ookal valt het weg als ik naast de router sta.

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 14:44
jongetje schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:07:
[...]

Wat denk je dat de ACM gaat doen dan? Die gaat over marktregulatie en niet over iemand die lang moet wachten op een aansluiting.

Ik zou het via de T-Mobile community doen, dan kun je ze via een publiek forum laten zorgen dat je wordt aangesloten. Dat lijkt me een snellere manier dan via de ACM (ik heb ze ook weleens gemaild over een oneerlijke handelspraktijk maar nooit een reactie op gehad, dus denk niet dat je daar iets van terug hoort).
Ach vaak is het zo dat dit soort toezichthouders met name probleem/klachtgedreven werken. Dus hoe meer er klachten hoe groter de kans dat er een prio opgezet wordt. Met andere worden iedere klacht helpt. Zeker geen reden om dan maar niet te klagen/melden.

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:44

djiwie

Wie?

Maar op basis van welke regels moet ACM dan handhaven? ACM mag alleen op basis van wetgeving handhaven.

Omegagaaf!

• R3D
  • Niet online
Als je inlogt op je router , zie je ergens iets van 802.11(r)(w) ?
WhatsMyUsername schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 12:53:
Sinds overstap koper van glasvezel heb ik alleen maar problemen met wifi op android telefoons (iPhone werkt prima). Verbinding valt telkens weg. Geen enkel probleem bij mijn ouders of op het werk en voorheen met de oude router ook geen problemen gehad.

Eerst stopt alles met laden, telefoon zegt nog wel verbonden en uitstekende verbinding. Dan een paar seconden later valt de verbinding weg. 10 seconden later is het er weer voor 2 minuten en repeat.

Het maffe is, als ik de wifi settings pagina op mijn telefoon open, dan heb ik heel even weer een verbinding (bufferende content laad dan ineens).

PC bekabeld heeft geen enkel probleem. Collega merkte het bij hem thuis ook op. Zijn hier nog anderen die hier ook last van hebben? Klantenservice zegt dat ik de router maar moet resetten (Al een handvol keer gedaan) en probeert mij wifi extenders aan te smeren ookal valt het weg als ik naast de router sta.

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

ricjuh schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:31:
[...]

Hopelijk kom ik ook snel online via glasvezel in Kerkrade, planning indicatie is echt ruk bij T-Mobile. Die zeggen November-December terwijl de kabel al is gelegd.
Hier gaat het dan wel om het deel Terwinselen. Dit stuk van Kerkrade stond volgens mij als een van de eerste op de planning. Desalniettemin hoop ik dat het bij jou ook snel opschiet.

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:42
Vandaag is na een half jaar eindelijk mijn aansluiting actief. Hierbij gebruik ik een FritzBox 5590 modem.
Daarbij heb ik een GPON SFP module (aangesloten via ODF netwerk).
Ik dacht dat de door T-Mobile geleverd glas patch kabel hierin zou kunnen prikken, maar dat lijkt niet te kunnen (geen ervaring met glas en wil niet forceren!).
Welke patch kabel heb ik nu nodig om dit te kunnen doen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:46

Zenix

BOE!

Vandaag de boel aangesloten bij mijn ouders binnen half uurtje was alles klaar. Werkt prima voor de helft van als prijs als Ziggo het eerste jaar. Mijn ouders stappen elk jaar over van provider, dan heb je ook altijd de meest recente apparatuur.

[Voor 4% gewijzigd door Zenix op 18-05-2023 17:07]

10680Wp | Stuur DM voor Raisin of IBKR bonus

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:15
Vandaag besteld voor plaatsing in september, dus ben benieuwd hoe de zaken gaan lopen. Voor de zekerheid Ziggo 1 maand erbij, zodat ik zeker weet dat alles werkt. Voor die paar euro maakt het dan ook niet uit

ps4 account : Adeadly92

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Adeadly schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:28:
Vandaag besteld voor plaatsing in september, dus ben benieuwd hoe de zaken gaan lopen. Voor de zekerheid Ziggo 1 maand erbij, zodat ik zeker weet dat alles werkt. Voor die paar euro maakt het dan ook niet uit
Op zich is die ene maand Ziggo er extra bij een prima gedachte. Mijn tip zou zijn ,Ziggo pas zelf opzeggen als de Tmobile verbinding goed up and running is. Stel dat het nu 6 weken gaat duren ipv 1 maand?! Dan zit je twee weken zonder. Dat geld haal je er op middenlange termijn zeker uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:47
Ik heb de opzegging van Ziggo door T-mobile laten doen en dat is misschien maar goed ook ipv zelf bijv een datum een maand later te hebben gekozen...

Na de eerste ronde van monteurs waarna alles werkend zou moeten zijn bleek er iets niet goed te zijn met de aansluiting, dus opnieuw iemand nodig voor controle aansluiting zelf. Blijkbaar had de eerste monteur er een zootje van gemaakt en moest er van alles opnieuw worden gedaan. Nu heb ik wel een groen knipperend lampje ipv rood op de ONT, maar blijft het modem nog steeds aangeven geen internet te hebben en nu moet ook gideon weer voor een 2e keer langskomen omdat men denkt dat er nog iets anders kapot is. Dat gaat dus monteur nr 4 worden en ondertussen zijn we al een aantal weken verder.

Omdat ik Ziggo door T-mobile laat opzeggen gaat dat blijkbaar pas in als de aansluiting helemaal ok is. Anders had ik nu al even zonder gezeten.

Nu eerst maar weer afwachten (of bellen) totdat ik de volgende afspraak weer kan maken... Hopelijk gaat het soepeler als het eenmaal draait :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Voor de mensen die hun apparatuur zelf hebben aangesloten (dus Huawei media converter en Zyxel router) hebben jullie nog problemen ervaren nadat de monteur is langs geweest?

Ik lees namelijk dat T-Mobile hier meestal niet zo blij mee is als de boel zonder monteur wordt aangesloten.

Alles draait in ieder geval naar behoren (en ben uiteraard voorzichtig te werk gegaan) en maandag komt hier de monteur namelijk.

[Voor 18% gewijzigd door D33F op 19-05-2023 14:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
D33F schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:28:
Ik lees namelijk dat T-Mobile hier meestal niet zo blij mee is als de boel zonder monteur wordt aangesloten.
Bij mij was de monteur ziek en zijn vervanger had het enorm druk. Toen ik vertelde dat ik het zelf al aan had gesloten en alles werkte bedankte hij me en melde mijn adres direct af.
De monteur zal bij jou ook snel weer buiten staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raznov
  • Laatst online: 26-05 14:24
Hier nu een halve maand T Mobile thuis 1 gbit (locatie Almere), maar nog weinig fijne ervaring, erg instabiel. Zelfs bekabeld krijg ik er op dit moment nog geen 200Mbps uit (geleverde zyxel T54 router via een TP Link Gigabit Switch over cat6 kabels). Om over de wifi nog maar niet te spreken. Over het wifi signaal van de T54 gaat het redelijk, maar sinds dat ik er mijn TP Link M4 mesh setje op aan heb gesloten, is het helemaal waardeloos geworden. Snelheden onder de 10Mbps is geen uitzondering. Mogelijk toch eens op zoek naar een andere mesh set (alhoewel deze prima werkte op de 450Mbps variant van Ziggo).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Laatst online: 16:36
Raznov schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:06:
Hier nu een halve maand T Mobile thuis 1 gbit (locatie Almere), maar nog weinig fijne ervaring, erg instabiel. Zelfs bekabeld krijg ik er op dit moment nog geen 200Mbps uit (geleverde zyxel T54 router via een TP Link Gigabit Switch over cat6 kabels). Om over de wifi nog maar niet te spreken. Over het wifi signaal van de T54 gaat het redelijk, maar sinds dat ik er mijn TP Link M4 mesh setje op aan heb gesloten, is het helemaal waardeloos geworden. Snelheden onder de 10Mbps is geen uitzondering. Mogelijk toch eens op zoek naar een andere mesh set (alhoewel deze prima werkte op de 450Mbps variant van Ziggo).
Is er bij oplevering een speedtest gedaan, zo ja wat kwam daar uit, als die niet de gewenste snelheid haalde was er bij oplevering al iets mis.
Je kan de speedtest zelf ook herhalen door bijvoorbeeld een computer rechtstreeks op de T54 aan te sluiten en naar een van de volgende sites te gaan
http://www.speedtest.nl/
https://www.speedtest.net/nl/
https://fiber.google.com/speedtest/

Als de snelheid niet gehaald wordt is er iets mis en is het verstandig om contact met T-Mobile thuis op te nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raznov
BGLAdmin schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:21:
[...]

Is er bij oplevering een speedtest gedaan, zo ja wat kwam daar uit, als die niet de gewenste snelheid haalde was er bij oplevering al iets mis.
Je kan de speedtest zelf ook herhalen door bijvoorbeeld een computer rechtstreeks op de T54 aan te sluiten en naar een van de volgende sites te gaan
http://www.speedtest.nl/
https://www.speedtest.net/nl/
https://fiber.google.com/speedtest/

Als de snelheid niet gehaald wordt is er iets mis en is het verstandig om contact met T-Mobile thuis op te nemen.
Dat is er toen gedaan ja, geen 1000 gehaald, maar rond de 850, waar ik op zich prima mee overweg kon. Nu ligt het op ergens 150, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Ik heb al met T-Mobile Thuis contact opgenomen, en die kwamen er mee dat de Deco M4 (ook zoals hier eerder aangegeven door @wlmpie aangegeven) niet goed overweg kon en dat zij daar niets aan konden doen. De Zyxel haalt de snelheid bedraad redelijk (500+), maar draadloos is het op de begane grond 400, en gaat het naar de 150 op de 1e verdieping, waarna we naar de 20 gaan op de 2e verdieping. Wat dan weer de reden is dat ik de Deco's gebruik.

2 van de deco's lopen overigens via een switch, degene op de 2e verdieping (nog) niet. Dat is nog een aanpassing welke ik kan doen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

jongetje schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:10:
[...]

Bij mij was de monteur ziek en zijn vervanger had het enorm druk. Toen ik vertelde dat ik het zelf al aan had gesloten en alles werkte bedankte hij me en melde mijn adres direct af.
De monteur zal bij jou ook snel weer buiten staan.
Top bedankt :).

Ik heb ergens gelezen dat ze in sommige gevallen ook de ONT nog moeten registeren, dus ik vind het wel apart dat bij mij de verbinding al ruim een week werkt (ik heb de boel namelijk al meteen aangesloten nadat ik had begrepen dat de wijkcentrale gereed was).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 18:15
Raznov schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:30:
[...]

Dat is er toen gedaan ja, geen 1000 gehaald, maar rond de 850, waar ik op zich prima mee overweg kon. Nu ligt het op ergens 150, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Ik heb al met T-Mobile Thuis contact opgenomen, en die kwamen er mee dat de Deco M4 (ook zoals hier eerder aangegeven door @wlmpie aangegeven) niet goed overweg kon en dat zij daar niets aan konden doen. De Zyxel haalt de snelheid bedraad redelijk (500+), maar draadloos is het op de begane grond 400, en gaat het naar de 150 op de 1e verdieping, waarna we naar de 20 gaan op de 2e verdieping. Wat dan weer de reden is dat ik de Deco's gebruik.

2 van de deco's lopen overigens via een switch, degene op de 2e verdieping (nog) niet. Dat is nog een aanpassing welke ik kan doen
500+ bedraad is nog steeds ruim onder wat ze minimaal moeten leveren

Wat is maximale internetsnelheid?
Aan de hand van je postcode berekenen we je maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres. In tenminste een van de tien uitgevoerde metingen moet 90% van de maximale internetsnelheid worden gemeten.

Normaliter beschikbare internetsnelheid
De normaliter beschikbare internetsnelheid staat gelijk aan 85% of hoger van de maximale internetsnelheid. In tenminste acht van de tien metingen moet 85% of hoger van de maximale internetsnelheid worden gehaald, om te spreken van normaliter beschikbaar.

Minimale internetsnelheid
75% of hoger van de maximale internetsnelheid komt overeen met de minimale internetsnelheid. In alle metingen moet 75% of hoger van de maximale internetsnelheid worden gemeten. Wanneer je zelf een pakket kiest waarvan de snelheid lager is dan het maximaal haalbare op het adres, dan ontvang je maximaal de door jouw gekozen snelheid. Wanneer je een abonnement kiest waarvan de geadverteerde snelheid hoger ligt dan het maximaal haalbare, dan wordt jouw snelheid beperkt tot het maximaal haalbare op het adres.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RedRayMann
RCBL schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:21:
[...]

Op zich is die ene maand Ziggo er extra bij een prima gedachte. Mijn tip zou zijn ,Ziggo pas zelf opzeggen als de Tmobile verbinding goed up and running is. Stel dat het nu 6 weken gaat duren ipv 1 maand?! Dan zit je twee weken zonder. Dat geld haal je er op middenlange termijn zeker uit.
Bedoelt @Adeadly niet dat hij een maandje aan laat na het aansluiten?
Dit doe ik wel. Bijna 3 weken geleden aangesloten en alles pas afgelopen week overgezet op mijn Unifi en ga komend weekend Ziggo opzeggen. 1,5 maand dubbel (ivm omstandigheden heb ik het niet eerder kunnen doen)
D33F schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:28:
Voor de mensen die hun apparatuur zelf hebben aangesloten (dus Huawei media converter en Zyxel router) hebben jullie nog problemen ervaren nadat de monteur is langs geweest?

Alles draait in ieder geval naar behoren (en ben uiteraard voorzichtig te werk gegaan) en maandag komt hier de monteur namelijk.
Heb na twee weken de Zyxel mijn Unifi set aangesloten en alles werkt perfect. Alleen de Unifi USG 3P is blijkbaar niet sterk genoeg om zelf een speedtest te doen. Via bekabeling haal ik wel mijn 400/400 bijna (300 a 350+)

Heb wel de ONT van Tmobile.
D33F schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:33:
[...]

Top bedankt :).

Ik heb ergens gelezen dat ze in sommige gevallen ook de ONT nog moeten registeren, dus ik vind het wel apart dat bij mij de verbinding al ruim een week werkt (ik heb de boel namelijk al meteen aangesloten nadat ik had begrepen dat de wijkcentrale gereed was).
Had zelf alle apparaten op de muur geïnstalleerd, monteur heeft letterlijk de glaskabel tussen ont en router aangesloten, power aan en done.

En weg ging hij weer. Weet niet wat hij op zijn telefoon heeft gedaan, misschien iets geactiveerd, maar niet direct gemerkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loeberce
RedRayMann schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:06:
Alleen de Unifi USG 3P is blijkbaar niet sterk genoeg om zelf een speedtest te doen. Via bekabeling haal ik wel mijn 400/400 bijna (300 a 350+)
Wat bedoel je hiermee? De speedtest die je in je controller van Unifi kunt doen is niet echt betrouwbaar. En bij de USG maakt het nog al uit of je hardware offloading aan of uit hebt staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raznov
Dennis-L schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:56:
[...]

500+ bedraad is nog steeds ruim onder wat ze minimaal moeten leveren

Wat is maximale internetsnelheid?
Aan de hand van je postcode berekenen we je maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres. In tenminste een van de tien uitgevoerde metingen moet 90% van de maximale internetsnelheid worden gemeten.

Normaliter beschikbare internetsnelheid
De normaliter beschikbare internetsnelheid staat gelijk aan 85% of hoger van de maximale internetsnelheid. In tenminste acht van de tien metingen moet 85% of hoger van de maximale internetsnelheid worden gehaald, om te spreken van normaliter beschikbaar.

Minimale internetsnelheid
75% of hoger van de maximale internetsnelheid komt overeen met de minimale internetsnelheid. In alle metingen moet 75% of hoger van de maximale internetsnelheid worden gemeten. Wanneer je zelf een pakket kiest waarvan de snelheid lager is dan het maximaal haalbare op het adres, dan ontvang je maximaal de door jouw gekozen snelheid. Wanneer je een abonnement kiest waarvan de geadverteerde snelheid hoger ligt dan het maximaal haalbare, dan wordt jouw snelheid beperkt tot het maximaal haalbare op het adres.
Contact met T-Mobile is ook niet bepaald goed. Iedere keer weer de "standaard" vragen, en de klanten service lijkt het ook niet echt op te kunnen lossen. Als antwoord krijg ik iedere keer "ja ik zie dat er een switch tussen zit". Ja, dat klopt. En het lastige daarbij is ook nog eens dat ik in een huis woon, waar een koof in geplaatst is, waarin dan weer mijn router zich bevind. Dus iedere keer dat ik bij mijn router moet, moet ik de hele koof open gooien en er mee aan de slag. Bij ziggo was dit redelijk stabiel, maar de afgelopen 2 weken van TMobile zijn echt beroerd.

Even voor mijn beeld, er ligt nu een media convertor (waarvan de lampjes branden zoals deze zouden moeten branden), daar vandaan loopt een cat6 naar de router. De router heeft dan 4 aanslutingen, en een wifi verbinding.
Wanneer ik de kabel pak die direct vanuit de router kom, is de snelheid rond de 850 Mbps / 350 Mbps gemiddeld over 4 runs. Dat lijkt dus "ok" te zijn.
De wifi verbinding geeft op dit moment op de 1e verdieping op mijn laptop, een snelheid van 100Mbps / 150Mbps, download dus trager tov upload.
De kabel komt normaal gesproken overal uit op een switch. Zodra ik de laptop bedraad aansluit op de switch is het resultaat instabiel. Soms geeft hij wel de 850 Mbps resultaten, maar als ik de test daarna nog eens uitvoer is het geheel offline geklapt, of komt hij met een 6 a 7 Mbps maximaal er uit.
De Deco M4 set is bedraad aangesloten op de switches op iedere verdieping, maar daarnaast als Mesh set met elkaar verbonden. Als ik gebruik maak van dat netwerk is het resultaat een belabberde 5Mbps / 10Mbps.

Maak ik ergens een fout dat ik alles over switches laat lopen? Ik verwacht dat een Gigabit switch ook werkelijk de snelheid moet kunnen behalen, en niet dergelijke belabberde resultaten moet geven, dan wel alles er uit laat klappen? Ik denk dat ik maar eens op 0 moet gaan beginnen, en de router kabel voor kabel ga aansluiten, al het draadloze materiaal dan maar even offline en van daaruit eens kijken wat de "root cause" is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedRayMann
loeberce schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:29:
[...]

Wat bedoel je hiermee? De speedtest die je in je controller van Unifi kunt doen is niet echt betrouwbaar. En bij de USG maakt het nog al uit of je hardware offloading aan of uit hebt staan.
Ja, ik begreep enkele pagia's terug dat de speedtest vanuit de controller niet betrouwbaar is.

ShadowLord in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Heb de DPI e.d. uit staan.

Via een bedrade computer heb ik wel netjes 400/400 (ish)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:15
[...]

Dit doe ik wel. Bijna 3 weken geleden aangesloten en alles pas afgelopen week overgezet op mijn Unifi en ga komend weekend Ziggo opzeggen. 1,5 maand dubbel (ivm omstandigheden heb ik het niet eerder kunnen doen)

[...]

Heb na twee weken de Zyxel mijn Unifi set aangesloten en alles werkt perfect. Alleen de Unifi USG 3P is blijkbaar niet sterk genoeg om zelf een speedtest te doen. Via bekabeling haal ik wel mijn 400/400 bijna (300 a 350+)

Heb wel de ONT van Tmobile.

[...]

Had zelf alle apparaten op de muur geïnstalleerd, monteur heeft letterlijk de glaskabel tussen ont en router aangesloten, power aan en done.

En weg ging hij weer. Weet niet wat hij op zijn telefoon heeft gedaan, misschien iets geactiveerd, maar niet direct gemerkt.
Inderdaad laat ik Ziggo minimaal 1 maand extra doorlopen. De voorlopige aansluitdatum is 5 september en mijn contract bij ziggo loopt tot 5 oktober en daarna maandelijks opzegbaar. Dus misschien 2 maanden voor de zekerheid :*)

ps4 account : Adeadly92

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:54
Raznov schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:30:
[...]

De Deco's gebruiken voor hun ethernet backhaul het IEEE 1905.1 protocol.(althans dat zeggen andere tweakers, ik ben geen expert) Sommige switches van D-link, maar dus ook de Zyxel T54 kunnen daar niet mee omgaan en dan wordt je netwerk instabiel. Bij mij werken drie stuks deco m4 probleemloos achter het Zyxel modem doordat er tussen de Zyxel en alle deco's nog een tp-link switch zit (10 € bij de Action). Dus als je zorgt dat de ethernet backhaul niet via de zyxel verloopt zou het goed moeten werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
IntToStr schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:32:
Ik heb de opzegging van Ziggo door T-mobile laten doen en dat is misschien maar goed ook ipv zelf bijv een datum een maand later te hebben gekozen...
Weet niet of dat een reactie op mijn bijdrage is?

Maar ik schrijf duidelijk dat het het beste is zelf op te zeggen als je Tmobile abbo up and running is...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
[...]

Ja, pas opzeggen als je aansluiting bij Tmobile up and running is! Schrijf ik wat anders dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedRayMann
RCBL schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:17:
[...]

Ja, pas opzeggen als je aansluiting bij Tmobile up and running is! Schrijf ik wat anders dan?
We zeggen allemaal het zelfde.
Ik dacht dat jij dacht dat @Adeadly al wilde opzetten.

De tips van iedereen zijn gelijk. Eerst stabiel en daarna opzeggen.

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-05 23:09
Onze hele wijk heeft nu zn mooi glasdraadje uit de grond steken 2 meter van de voorgevel vandaan.

Gisteren een mooi reclame aanbod vn tmobile op de deurmat met Hoera je hebt glasvezel….

Gaat tmobile nadat ik bij hen een abonnement neemt dat kabeltje naar de meterkast plaatsen of is open dutch fiber nog niet klaar?

• bl33d
  • Laatst online: 09:02

bl33d

I love the smell of Napalm..

Jboy1991 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 00:10:
Onze hele wijk heeft nu zn mooi glasdraadje uit de grond steken 2 meter van de voorgevel vandaan.

Gisteren een mooi reclame aanbod vn tmobile op de deurmat met Hoera je hebt glasvezel….

Gaat tmobile nadat ik bij hen een abonnement neemt dat kabeltje naar de meterkast plaatsen of is open dutch fiber nog niet klaar?
Bij ons deed Gideon vervolgens de aansluiting tot in de meterkast (ont). Dan verzorgd T-Mobile de oplevering. ODF deed hier ook het graafwerk.

• jongetje
Jboy1991 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 00:10:
Onze hele wijk heeft nu zn mooi glasdraadje
Ja, anders zou je je modem aan de buitenmuur moeten hangen 8)

• Raznov
Raznov schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:59:
[...]

Contact met T-Mobile is ook niet bepaald goed. Iedere keer weer de "standaard" vragen, en de klanten service lijkt het ook niet echt op te kunnen lossen. Als antwoord krijg ik iedere keer "ja ik zie dat er een switch tussen zit". Ja, dat klopt. En het lastige daarbij is ook nog eens dat ik in een huis woon, waar een koof in geplaatst is, waarin dan weer mijn router zich bevind. Dus iedere keer dat ik bij mijn router moet, moet ik de hele koof open gooien en er mee aan de slag. Bij ziggo was dit redelijk stabiel, maar de afgelopen 2 weken van TMobile zijn echt beroerd.

Even voor mijn beeld, er ligt nu een media convertor (waarvan de lampjes branden zoals deze zouden moeten branden), daar vandaan loopt een cat6 naar de router. De router heeft dan 4 aanslutingen, en een wifi verbinding.
Wanneer ik de kabel pak die direct vanuit de router kom, is de snelheid rond de 850 Mbps / 350 Mbps gemiddeld over 4 runs. Dat lijkt dus "ok" te zijn.
De wifi verbinding geeft op dit moment op de 1e verdieping op mijn laptop, een snelheid van 100Mbps / 150Mbps, download dus trager tov upload.
De kabel komt normaal gesproken overal uit op een switch. Zodra ik de laptop bedraad aansluit op de switch is het resultaat instabiel. Soms geeft hij wel de 850 Mbps resultaten, maar als ik de test daarna nog eens uitvoer is het geheel offline geklapt, of komt hij met een 6 a 7 Mbps maximaal er uit.
De Deco M4 set is bedraad aangesloten op de switches op iedere verdieping, maar daarnaast als Mesh set met elkaar verbonden. Als ik gebruik maak van dat netwerk is het resultaat een belabberde 5Mbps / 10Mbps.

Maak ik ergens een fout dat ik alles over switches laat lopen? Ik verwacht dat een Gigabit switch ook werkelijk de snelheid moet kunnen behalen, en niet dergelijke belabberde resultaten moet geven, dan wel alles er uit laat klappen? Ik denk dat ik maar eens op 0 moet gaan beginnen, en de router kabel voor kabel ga aansluiten, al het draadloze materiaal dan maar even offline en van daaruit eens kijken wat de "root cause" is.
Even mijzelf quoten.
Gisteren avond alles los gehaald, nu de opzet converter naar modem, modem naar 2 switches, switch 1 naar 2 decos. Switch 2 naar de hoofd deco. Maar lijkt er alsnog steeds uit te klappen. Snelheden zijn beter (nog altijd niet top), maar ik denk dat ik toch voor een nieuwe deco set ga, wifi6 dan. Het probleem is simpelweg dat er maar 2 stroompunten zijn, en een extra stroompunt aanmaken is een hel.

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-05 23:09
bl33d schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 09:31:
[...]

Bij ons deed Gideon vervolgens de aansluiting tot in de meterkast (ont). Dan verzorgd T-Mobile de oplevering. ODF deed hier ook het graafwerk.
En dat deden ze pas nadat je een abonnement had bij tmobile of moet ik nog wachten.

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:44

djiwie

Wie?

ODF legt bij laagbouw het laatste stukje pas aan als je een abonnement bestelt.

Omegagaaf!

• bl33d
  • Laatst online: 09:02

bl33d

I love the smell of Napalm..

Jboy1991 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:57:
[...]

En dat deden ze pas nadat je een abonnement had bij tmobile of moet ik nog wachten.
Ik had al een bestelling bij T-Mobile geplaatst ja. Zo’n traject gaat vervolgens vaak vanzelf. ODF > Gideon > Tmobile mannetje voor oplevering

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:54
Raznov schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:44:
[...]

Even mijzelf quoten.
Gisteren avond alles los gehaald, nu de opzet converter naar modem, modem naar 2 switches, switch 1 naar 2 decos. Switch 2 naar de hoofd deco. Maar lijkt er alsnog steeds uit te klappen. Snelheden zijn beter (nog altijd niet top), maar ik denk dat ik toch voor een nieuwe deco set ga, wifi6 dan. Het probleem is simpelweg dat er maar 2 stroompunten zijn, en een extra stroompunt aanmaken is een hel.
@Raznov Probeer ervoor te zorgen dat de ethernet backhaul van je deco's niet door je router/modem heen hoeft. Dus plaats desnoods een extra tp-link switch naast je router. Bij mij loste dat alles op. Want dat zyxel modem kan niet omgaan met de Ethernet backhaul van deco's.
Pagina: 1 ... 215 216 217 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee