Ook met een extra switch er naast kreeg ik het niet goed werkende. Heb gisteren een deco x50 set gekocht en de wifi op de zyxel staat nu uit. Tot nu toe is alles stabiel, alleen de snelheden zijn nog niet overal even goed. Verder testen dus, maar het kost wel veel tijd. De bedrade verbinding lijkt overal verder wel redelijk in orde, alleen de wifi is het probleem.wlmpie schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:30:
[...]
@Raznov Probeer ervoor te zorgen dat de ethernet backhaul van je deco's niet door je router/modem heen hoeft. Dus plaats desnoods een extra tp-link switch naast je router. Bij mij loste dat alles op. Want dat zyxel modem kan niet omgaan met de Ethernet backhaul van deco's.
euh, dat is niet waar. Dat is gewoon geld dat weg is en niet terugverdiend wordt. Hoe je het ook bekijkt.RCBL schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:21:
[...]
Op zich is die ene maand Ziggo er extra bij een prima gedachte. Mijn tip zou zijn ,Ziggo pas zelf opzeggen als de Tmobile verbinding goed up and running is. Stel dat het nu 6 weken gaat duren ipv 1 maand?! Dan zit je twee weken zonder. Dat geld haal je er op middenlange termijn zeker uit.
Het geeft zekerheid, maar je verdient het nooit terug.
Het geld is inderdaad betaald en krijg je niet terug. Maar zelf ga ik van 65 euro naar 30.Rijo038 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:52:
[...]
euh, dat is niet waar. Dat is gewoon geld dat weg is en niet terugverdiend wordt. Hoe je het ook bekijkt.
Het geeft zekerheid, maar je verdient het nooit terug.
Daarbij was het een "verzekering" om wel continu internet te hebben.
Dus uiteindelijk "verdien je het terug" op de lange termijn omdat je maandlasten omlaag gaan.
Incl een "verzekering" dat je dus online kan blijven.
Heb zelf het geld er voor over gehad, omdat er bij ons iemand fulltime thuis werkt. Voor amusement en prive redenen voor internet dan had ik gerust een week zonder gekund (misschien langer :-) want ben geen zware gebruiker)
Monteur is maandag geweest. Hij was maar wat blij dat ik het al had aangesloten gezien hij al een half uur achterliep
. Wel heeft hij nog even de ONT aan de muur gehangen en daarna even een lekker kopje thee gedronken
.

Lies are obvious to read because the truth is already written
Thanks. Heb met de mode zitten spelen. Stond eerst op a/n/ac/ax en heb het naar a/n/ac gezet.R3D schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:02:
Als je inlogt op je router , zie je ergens iets van 802.11(r)(w) ?
[...]
Geen idee wat het verschil is, maar mn telefoon ligt er nu niet meer uit. Goeiendag wat een frustratie.
Als er gesproken wordt over 'trekken tot in de meterkast' bedoelen ze dan de meterkast in je huis of meterkast in algemene ruimte (als daar een meterkast zit?). Ik woon op 3 hoog en heb al jaren problemen met slechte/oude bekabeling van de algemene ruimte naar mijn appartement (max 40MB via kabel). Hopelijk wordt dat allemaal vervangen als ze glasvezel gaan leggen.crzyhiphopazn schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:26:
Hebben mensen in omgeving Amsterdam ook een mail gehad van T-mobile dat Glasvezel in huis wordt aangesloten maar op de dag zelf is er geen monteur te bekennen?
Ik had mijn afspraak op 6 februari en tot heden nog steeds geen monteur over de vloer voor fase 1 glasvezel trekken tot in de meterkast.
@superpolm Als je in een appartementencomplex woont wordt er geschouwd. De manier van aansluiten is per appartementencomplex verschillend. Dat kan niemand hier zeggen hoe het zal gaan.
Ik heb nu een jaar een 't mobile abbonement en zit eraan te denken om op de bellen voor weer een half jaar of langer korting te krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En stel ze geven geen korting en gaan door met opzeggen, zou ik dan in principe weer gelijk een nieuw abbonement kunnen starten die wel de huidige korting bevat?
Dankjewel alvast
Heeft iemand hier ervaring mee?
En stel ze geven geen korting en gaan door met opzeggen, zou ik dan in principe weer gelijk een nieuw abbonement kunnen starten die wel de huidige korting bevat?
Dankjewel alvast
Je kan wel een nieuw abonnement nemen, maar je oude abonnement zal eerst opgezegd worden. Kortom. Je zit minimaal één maand zonder internet.Grootlicht schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:50:
Bellen voor korting werkte 'vroeger' wel, maar hoe dat nu zit weet ik niet.
[Voor 8% gewijzigd door rens-br op 24-05-2023 08:55]
Er zijn mensen die dat gewoon niet begrijpen.....RedRayMann schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:59:
[...]
Het geld is inderdaad betaald en krijg je niet terug. Maar zelf ga ik van 65 euro naar 30.
Daarbij was het een "verzekering" om wel continu internet te hebben.
Dus uiteindelijk "verdien je het terug" op de lange termijn omdat je maandlasten omlaag gaan.
Incl een "verzekering" dat je dus online kan blijven.

Het is eigenlijk van de zotten dat je een product van ziggo moet aanhouden omdat T-mobile niet kan garanderen een goed werkende aansluiting op te leveren op een vastgestelde datum.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Het gaat natuurlijk ook enorm vaak goed, je leest vaak juist de keren dat het niet goed gaat. Er zijn ook genoeg voorbeelden dat KPN of Ziggo de verbinding niet goed opleverden omdat er iets in de wijk/straatkast niet goed was.Edgenumber schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:45:
Het is eigenlijk van de zotten dat je een product van ziggo moet aanhouden omdat T-mobile niet kan garanderen een goed werkende aansluiting op te leveren op een vastgestelde datum.
Als je afhankelijk bent van internet voor bijv. thuiswerken vind ik het common sense. Bij een overstap naar een andere provider zou ik het niet anders doen (zeker als je switcht tussen DSL/fiber/coax).Edgenumber schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:45:
Omegagaaf!
Inderdaad hoor je de gevallen die goed gaan niet zo.jongetje schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:49:
[...]
Het gaat natuurlijk ook enorm vaak goed, je leest vaak juist de keren dat het niet goed gaat. Er zijn ook genoeg voorbeelden dat KPN of Ziggo de verbinding niet goed opleverden omdat er iets in de wijk/straatkast niet goed was.
Als je geen klachten hebt, ga je ook niet direct zoeken naar anderen die klachten hebben.
Bij ons ging de overstap heel goed.
Volgens mij maar 10 minuten offline geweest of zo
hahaha, ik heb inderdaad een vrij kleine begrijp.RCBL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:00:
[...]
Er zijn mensen die dat gewoon niet begrijpen.....
ik probeer het toch nog een keertje met mijn beperkte denkvermogen:
iemand heeft een keus gemaakt om over te stappen. Hierdoor krijgt die persoon bijvoorbeeld 6 maanden korting. Laten we zeggen dat iemand 6x30 euro bespaard met deze overstap. Deze persoon stapt over en gaat er vanuit dat alles goed gaat. Die persoon bespaard 180 euro.
iemand anders maakt ook de keus om over te stappen en krijgt ook 180 euro korting. Deze persoon wil zichzelf verzekeren van een altijd werkende verbinding en besluit om 1 maand langer bij de eerste leverancier te blijven. Kosten 60 euro.
Je besparing is 180-60= 120 euro.
Deze 60 euro 'verdien' je nergens terug. Die ben je gewoon echt kwijt
Jij vergelijkt tussen 2 situaties:Rijo038 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:46:
[...]
hahaha, ik heb inderdaad een vrij kleine begrijp.
ik probeer het toch nog een keertje met mijn beperkte denkvermogen:
iemand heeft een keus gemaakt om over te stappen. Hierdoor krijgt die persoon bijvoorbeeld 6 maanden korting. Laten we zeggen dat iemand 6x30 euro bespaard met deze overstap. Deze persoon stapt over en gaat er vanuit dat alles goed gaat. Die persoon bespaard 180 euro.
iemand anders maakt ook de keus om over te stappen en krijgt ook 180 euro korting. Deze persoon wil zichzelf verzekeren van een altijd werkende verbinding en besluit om 1 maand langer bij de eerste leverancier te blijven. Kosten 60 euro.
Je besparing is 180-60= 120 euro.
Deze 60 euro 'verdien' je nergens terug. Die ben je gewoon echt kwijt
Wisselen zonder 1 maand dubbel voor zekerheid
Wisselen met 1 maand dubbel voor zekerheid
RCBL en RedRayMann hebben het over deze situaties:
Niet wisselen en 60 pm blijven betalen
Het gaat dus niet om de kortingsactie maar om de 'vaste lasten' die lager zijn bij het nieuwe abbo.
ioniq 28kWh - 5135 Wp
De vergelijking tussen 2 situaties die RCBL en RedRayMann maken klopt dan niet met de context. De keus om over te stappen is al gemaakt wanneer iemand moet besluiten om wel of niet een x-tijd de eerste leverancier aan te houden. Je kunt dan dus niet meer vergelijken met een situatie waarin je niet overstapt.Kodess schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:53:
[...]
Jij vergelijkt tussen 2 situaties:
Wisselen zonder 1 maand dubbel voor zekerheid
RCBL en RedRayMann hebben het over deze situaties:
Niet wisselen en 60 pm blijven betalen
Het gaat dus niet om de kortingsactie maar om de 'vaste lasten' die lager zijn bij het nieuwe abbo.
Na de keus voor overstappen kan er gekozen worden voor op laten zeggen door de nieuwe leverancier en gaan voor maximale besparing, of er kan gekozen worden voor dubbele kosten, maximale zekerheid en minder besparing.
als ik de keus had, zou ik ook zeker Ziggo een maand langer aanhouden, want de zekerheid van een werkende verbinding is gewoon prettig. Hierdoor ben je duurder uit in het begin waardoor het iets langer duurt voordat je gaat besparen op je internetkosten. Maar besparen ga je zeker.
Is ook mijn mening, ga voor zekerheid want thuiswerker. Zonder internet kan ik niet thuiswerken
Ik zal als Tmobile glas hier aanwezig is (Q1 2024) ook de eerste maand(en) dubbel betalen. Ik neem eerst T mobile data 1 GB/s zodra dat stabiel werkt neem ik er ook TV bij
Beeld kwaliteit van Ziggo is nu wel heel erg goed, zou jammer zijn als blijkt dat Tmobile een mindere beeld kwaliteit levert
Ik zal als Tmobile glas hier aanwezig is (Q1 2024) ook de eerste maand(en) dubbel betalen. Ik neem eerst T mobile data 1 GB/s zodra dat stabiel werkt neem ik er ook TV bij
Beeld kwaliteit van Ziggo is nu wel heel erg goed, zou jammer zijn als blijkt dat Tmobile een mindere beeld kwaliteit levert
[Voor 10% gewijzigd door extraman op 24-05-2023 13:52]
Hier is vandaag de 4e monteur geweest. Heb nu soort van een werkende verbinding, maar toch nog iets mis in de kabel onder de grond ergens. Te hoge demping.
Zolang de monteur het niet succesvol aangeeft in zijn systeem wordt er ook geen opzegging naar ziggo gedaan en gaat mijn abonnement ook niet in qua betaling. Wat dat betreft is dat prima geregeld en vind ik het achteraf eigenlijk wel prima dat ik toen zonder na te denken de opzegging door t-mobile heb laten doen. Maandje extra en dus pas opzeggen als alles echt werkt is natuurlijk ook prima keuze voor als je wat meer zekerheid wilt.
Voorlopig dus wachten op monteur nummer 5
Kan wel alvast beetje spelen met netwerk om voor te bereiden op als het wel echt werkt. Modem kan uiteindelijk eruit en aansluiten op eigen apparatuur.
Ooit komt het goed!
Zolang de monteur het niet succesvol aangeeft in zijn systeem wordt er ook geen opzegging naar ziggo gedaan en gaat mijn abonnement ook niet in qua betaling. Wat dat betreft is dat prima geregeld en vind ik het achteraf eigenlijk wel prima dat ik toen zonder na te denken de opzegging door t-mobile heb laten doen. Maandje extra en dus pas opzeggen als alles echt werkt is natuurlijk ook prima keuze voor als je wat meer zekerheid wilt.

Kan wel alvast beetje spelen met netwerk om voor te bereiden op als het wel echt werkt. Modem kan uiteindelijk eruit en aansluiten op eigen apparatuur.
Ooit komt het goed!
Heb Internet Only op een Edgerouter X SFP op T-Mobile's eigen netwerk. Afgelopen nacht is er onderhoud uitgevoerd door T-Mobile denk ik. Sindsdien krijg ik geen IP adres meer: ddclient[3488]: WARNING: found neither ipv4 nor ipv6 address.
Nu heb ik een paar maanden geleden TV opgezegd en ik dacht in het verleden gelezen te hebben dat het internet-only abbo niet over VLAN 300 gaat, maar zeker ben ik daar absoluut niet van. Zou fijn zijn als iemand dat kan ophelderen. Het PDFje met instellingen van T-Mobile zegt daar niets over, dus ik zal er wel naast zitten.
Nu heb ik een paar maanden geleden TV opgezegd en ik dacht in het verleden gelezen te hebben dat het internet-only abbo niet over VLAN 300 gaat, maar zeker ben ik daar absoluut niet van. Zou fijn zijn als iemand dat kan ophelderen. Het PDFje met instellingen van T-Mobile zegt daar niets over, dus ik zal er wel naast zitten.
Hier weliswaar een TV abbonnement bij T-Mobile, maar alles gaat via VLAN 300 in mijn geval (KPN NetwerkNL met T-Mobile GPON). Alleen bij Tweak lees ik dat ze internet only untagged aanbieden.Sphere- schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:22:
Heb Internet Only op een Edgerouter X SFP op T-Mobile's eigen netwerk. Afgelopen nacht is er onderhoud uitgevoerd door T-Mobile denk ik. Sindsdien krijg ik geen IP adres meer: ddclient[3488]: WARNING: found neither ipv4 nor ipv6 address.
Nu heb ik een paar maanden geleden TV opgezegd en ik dacht in het verleden gelezen te hebben dat het internet-only abbo niet over VLAN 300 gaat, maar zeker ben ik daar absoluut niet over. Zou fijn zijn als iemand dat kan ophelderen. Het PDFje met instellingen van T-Mobile zegt daar niets over, dus ik zal er wel naast zitten.
Voor de mensen die een aparte TV Vlan hebben zoals ik had.
We zijn de afgelopen tijd druk bezig met het migreren van klanten naar het nieuwe tv-platform. We zijn momenteel bezig met de laatste batches met klanten. Jij zou uiteindelijk ook automatisch overgezet worden
Heb zelf via forum aangevraagd.
Als je een oude entone hebt krijg je een nieuwe kleinere Aria 610x ontvanger voor terug en kun je die op je normale internet Vlan TV te kijken.
Vroeg of laat ga je toch over dus dacht zet het maar alvast in gang komt me netwerk technisch ook wel goed uit.
Over de beeldkwaliteit is genoeg gezegd en ja het is minder dan met het aparte Vlan.
Het is een trend tegenwoordig dat de digitale streams niet van al te beste kwaliteit zijn.
Combinatie met steeds minder lineaire TV kijken heb ik me er bij neergelegd.
Kan me er druk over blijven maken maar het verandert op korte termijn toch niet.
En overstappen naar een duurdere provider is voor een paar kanalen met betere kwaliteit me niet waard.
We zijn de afgelopen tijd druk bezig met het migreren van klanten naar het nieuwe tv-platform. We zijn momenteel bezig met de laatste batches met klanten. Jij zou uiteindelijk ook automatisch overgezet worden
Heb zelf via forum aangevraagd.
Als je een oude entone hebt krijg je een nieuwe kleinere Aria 610x ontvanger voor terug en kun je die op je normale internet Vlan TV te kijken.
Vroeg of laat ga je toch over dus dacht zet het maar alvast in gang komt me netwerk technisch ook wel goed uit.
Over de beeldkwaliteit is genoeg gezegd en ja het is minder dan met het aparte Vlan.
Het is een trend tegenwoordig dat de digitale streams niet van al te beste kwaliteit zijn.
Combinatie met steeds minder lineaire TV kijken heb ik me er bij neergelegd.
Kan me er druk over blijven maken maar het verandert op korte termijn toch niet.
En overstappen naar een duurdere provider is voor een paar kanalen met betere kwaliteit me niet waard.
Heb de mediaconverter en Zyxel T-50 er een paar uur aangehangen en weer terug naar de Edgerouter en het werkt weer zonder config wijzigingen.Sphere- schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:22:

Ik heb nieuwe buren, die graag tmobile glas wilden. Waren al maand bezig, want de monteur krijgt hun kabel niet aan de praat.dragon2 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:04:
<rant>
Ik heb weer erkend internet, het mag in de krant... 3 1/2 week zonder glas gezeten. Dankzij een graafploeg van/voor vitens die haast had en/of geen zin had de rekening te betalen en mij met een defecte glaskabel achterlieten tijdens de bouwvak 😡😡
Donderdag later op de middag: hee internet ligt eruit. 2x alles geherstart, nope. Dus naar buiten naar de gravers, want die hadden die week al 2x stroom geraakt, 1x met overleg en 1x zonder overleg m'n water afgesloten, en ik heb 2 watervallen gezien.
Top ploeg 👍👍
Graafploeg: 'Eh ja, kan zijn dat we die glaskabel geraakt hebben ja, maar volgens ons is de connector weer goed. Ze zijn ook zo kwetsbaar heh, die kabels? Doet je tv het nog wel?'
Lopen weg en rijden naar huis.
Ik tmobile gebeld: luister, ze hebben de kabel geraakt in m'n straat. Hij ligt nu open. Morgen eind van de middag ligt de straat weer dicht want dan is het bouwvak, dus enige spoed is geboden.
Niks gehoord dus nog een keer gebeld, en vrijdag NOG 2x en toen was het te laat om nog een kpn networks monteur te sturen![]()
Dinsdag 8u kpn networks monteur nijdig, want 'De straat is dicht zo kan ik toch niks!' En weg was monteur.
Bleek achteraf ook nog de melding gesloten te hebben, zonder terugkoppeling naar mij![]()
En ik maar overal weer achteraan bellen.
Toen kwam ik in de guidion molen. Nee het ligt niet aan mijn netwerk want de schade zit buiten! Ik heb niks aan een guidion monteur, dat zeggen ze zelf ook! Kpn networks moet ik hebben! Kom maar eens uit die molen!!! Gaat om het kostenplaatje heh, en procedures. Guidion moet eerst controleren dat het niet aan mij ligt. Grrr. Als de gravers het gewoon direct hadden gemeld was dit allemaal voorkomen 😡
Uiteindelijk kon er afgelopen maandag, dus na 3 1/2 week!!! pas een tweetal 'graafmonteurs' komen. Samen dik 3u bezig geweest, de glasvezelkabel was op 2 plekken geknakt.
Pfff...
Verder nog een hoop commentaar, in nogal brak Nederlands, op het feit dat ik geen standaard tmobile router gebruik (nee want dat ding heeft een harde 32 apparaten limiet lol).
En de straat gaat nog helemaal op de schop deze week en eind vh jaar weer, als ze me hier nog een keer mee laten zitten word ik echt pisnijdig.
KPN networks zei dat ik al de zoveelste was in de wijk afgelopen paar weken, en dat graafploegen dit ook regelmatig flikken ivm €€€, zo van, we doen alsof onze neus bloedt en hopen dat niemand piept want 2000 euro.
Je krijgt tijdens een lange internet storing wel wat codes van tmobile voor je sim, maar deurbel, stofzuiger, gordijnen en de hele andere al dan niet bedraadde domotica rattaplan vanaf een mobieltje draaien wil dus niet. Laat staan als je je mobieltje mee wilt nemen van huis... En voor een router met sim moet je dan maar een jaarabbo afsluiten![]()
Die codes zijn ook beetje flut trouwens, kun je niet stapelen en SMS kwam af en toe te laat, dus ik ben bang dat er heel wat data €€ is verstookt gezien mijn huis is ingesteld op gigabit glas.
M'n internet is dus nu hersteld, krijg ik WEER mails en SMS van guidion voor een monteursafspraak 🙈
</rant>
Nou, ik durf daar wel geld op te zetten, dat hun kabel op minimaal 1 plek kaduuk is 😒
Dat guidion/tmobile dat zelf niet bedenkt

Buren nemen nu ziggo.
Bijzonder, dit wist ik niet.IntToStr schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:17:
Hier is vandaag de 4e monteur geweest. Heb nu soort van een werkende verbinding, maar toch nog iets mis in de kabel onder de grond ergens. Te hoge demping.
Ooit komt het goed!
Ik las ook dat de nieuwe ips de oude ips opzegt vanaf datum x. Als op die datum dat toch blijkt dat de nieuwe ips het niet voor elkaar krijgt, dan sluit de oude ips gewoon af, want datum x is afgesproken.
Ik liet Tmobile op 1 mei ingaan, 2 mei was er pas een monteur. Zou jammer zijn als de oude ips voor of op 1 mei de stekker er uit trekt.
Maargoed, ieder zijn eigen wensen en werkwijze.
Ziggo was verbaasd dat ik na 13 jaar eindelijk opzegde. Hij wilde mij een bod doen, maar had geen zin en verkoop praatjes. Gewoon opzeggen en klaar.
Hier waren we perfect tevreden met T-mobile thuis (100mbit/s), totdat de update naar het nieuwe tv-platform vorige week woensdag (17-05) werd uitgevoerd.
De tv-box krijgt geen verbinding meer. Eerst roze scherm met melding "netwerk starten” en dan na lange tijd wachten, een zwart scherm met melding "Ophalen van IP adres is niet gelukt”
Powerflips gedaan, zowel tv-box als modem, met de helpdesk samen, zelf nog dagelijks geprobeerd met behulp van uit- en weer aanzetten beeld te krijgen. Ook de UTP kabel meermaals gewisseld tussen poort 3 en 4 en ook zelf een nieuwe UTP kabel geprobeerd. Niets helpt….
Huidige apparaten: Draytek 2132 met Entone Amulet 515b
De aardige persoon van de helpdesk gaf aan dat er een monteur voor moet komen. Kon tot 5 (werk?)dagen duren. We hebben dus maar even geduld. Gelukkig werkt internet nog steeds wel goed.
Niet alle vooruitgang is een verbetering ;-)
De tv-box krijgt geen verbinding meer. Eerst roze scherm met melding "netwerk starten” en dan na lange tijd wachten, een zwart scherm met melding "Ophalen van IP adres is niet gelukt”
Powerflips gedaan, zowel tv-box als modem, met de helpdesk samen, zelf nog dagelijks geprobeerd met behulp van uit- en weer aanzetten beeld te krijgen. Ook de UTP kabel meermaals gewisseld tussen poort 3 en 4 en ook zelf een nieuwe UTP kabel geprobeerd. Niets helpt….
De aardige persoon van de helpdesk gaf aan dat er een monteur voor moet komen. Kon tot 5 (werk?)dagen duren. We hebben dus maar even geduld. Gelukkig werkt internet nog steeds wel goed.
Ik heb vandaag mijn tv deel van het abonnement opgezegd. Ik ben nooit meer fatsoenlijk door de 2e lijn terug gebeld (op een onverstaanbare voicemail na) en met hun argumentatie dat een gebruik van een switch in het thuisnetwerk het probleem is ben ik er ook wel klaar mee. Zou niet mijn probleem moeten zijn. Hoe moet ik anders alle apparaten en kamers in huis van internet voorzien?
We zijn inmiddels gewend aan discovery+ en NLZIET en onder de streep is het goedkoper en werkt het gewoon overal.
We zijn inmiddels gewend aan discovery+ en NLZIET en onder de streep is het goedkoper en werkt het gewoon overal.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Volgens mij zeg ik precies hetzelfde?! Heeft niets met context te maken...Dat besparen uiteindelijk is toch gewoon de extra kosten voor een maand langer je oude provider aanhouden tot je een goed werkende verbinding hebt terugverdienen?! Is maar net hoe je het leest...Rijo038 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:00:
[...]
als ik de keus had, zou ik ook zeker Ziggo een maand langer aanhouden, want de zekerheid van een werkende verbinding is gewoon prettig. Hierdoor ben je duurder uit in het begin waardoor het iets langer duurt voordat je gaat besparen op je internetkosten. Maar besparen ga je zeker.
Vandaag mail gehad dat glasvezel in mijn straat tussen september en november beschikbaar is. Zit nu bij Ziggo maar zit er toch zwaar aan te denken om vooruit te bestellen.
Ik kom er alleen niet helemaal achter of dit tevens een overstap service is of dat ik Ziggo zelf moet opzeggen. Iemand hier ervaring mee?
Gaat me 13 euro per maand schelen t.o.v. Ziggo, met nog dubbel zo snel internet. Tv kijken ga ik via m'n smart tv app doen in plaats van een energieslurpende Ziggo box die zelfs in standby stand hitte genereert.
Ik kom er alleen niet helemaal achter of dit tevens een overstap service is of dat ik Ziggo zelf moet opzeggen. Iemand hier ervaring mee?
Gaat me 13 euro per maand schelen t.o.v. Ziggo, met nog dubbel zo snel internet. Tv kijken ga ik via m'n smart tv app doen in plaats van een energieslurpende Ziggo box die zelfs in standby stand hitte genereert.
Hoi allemaal,
Ik heb sinds kort glas van T-mobile. Het werkt goed, heel goed en snel en heb eigenlijk geen problemen.
Maar ik zie wat raars telkens terugkomen in mijn traceroutes. Ik zie allemaal 10.10.* reeks hops er tussen staan.
Ik snap er niets van, 10.10.* valt toch in de reeks non routable private ip adressen
Hoe komen die daar nu tussen te staan:
Is dit wel allemaal goed?
En als ik nu besluit thuis te gaan spelen met de vrije privé 10.0.0.0 – 10.255.255.255 reeks worden dan mijn pakketjes nog wel goed gerouteerd via T-mobile?
Ik heb sinds kort glas van T-mobile. Het werkt goed, heel goed en snel en heb eigenlijk geen problemen.
Maar ik zie wat raars telkens terugkomen in mijn traceroutes. Ik zie allemaal 10.10.* reeks hops er tussen staan.
Ik snap er niets van, 10.10.* valt toch in de reeks non routable private ip adressen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| traceroute 8.8.8.8 traceroute to 8.8.8.8 (8.8.8.8), 64 hops max, 52 byte packets 1 fritz.box (***) 9.722 ms 0.590 ms 0.469 ms 2 ****.ftth.glasoperator.nl (***) 3.602 ms 3.855 ms 4.074 ms 3 10.10.15.17 (10.10.15.17) 9.789 ms 9.738 ms 9.770 ms 4 10.10.12.73 (10.10.12.73) 11.032 ms 10.10.12.61 (10.10.12.61) 13.477 ms 13.263 ms 5 10.226.4.6 (10.226.4.6) 13.311 ms 10.226.4.3 (10.226.4.3) 10.099 ms 10.226.4.6 (10.226.4.6) 13.331 ms 6 dns.google (8.8.8.8) 31.241 ms 12.149 ms 11.430 ms |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| traceroute google.com traceroute to google.com (142.250.185.238), 64 hops max, 52 byte packets 1 fritz.box (***) 1.894 ms 0.619 ms 0.490 ms 2 ***.ftth.glasoperator.nl (***) 6.530 ms 3.537 ms 3.115 ms 3 10.10.15.17 (10.10.15.17) 9.522 ms 10.10.13.17 (10.10.13.17) 12.718 ms 10.10.15.17 (10.10.15.17) 9.677 ms 4 10.10.12.73 (10.10.12.73) 11.145 ms 10.10.12.61 (10.10.12.61) 12.909 ms 10.10.12.73 (10.10.12.73) 11.410 ms 5 10.226.4.6 (10.226.4.6) 12.886 ms 10.226.4.3 (10.226.4.3) 9.638 ms 10.226.4.6 (10.226.4.6) 13.053 ms 6 142.250.211.90 (142.250.211.90) 11.141 ms 108.170.241.225 (108.170.241.225) 33.471 ms 108.170.241.161 (108.170.241.161) 13.164 ms 7 72.14.209.42 (72.14.209.42) 12.249 ms 14.006 ms 72.14.209.208 (72.14.209.208) 9.429 ms 8 * * * 9 142.250.224.130 (142.250.224.130) 11.741 ms 108.170.241.161 (108.170.241.161) 12.449 ms 142.251.48.174 (142.251.48.174) 8.437 ms 10 108.170.241.236 (108.170.241.236) 8.594 ms 108.170.241.205 (108.170.241.205) 9.106 ms 11.009 ms 11 142.251.237.174 (142.251.237.174) 12.097 ms 216.239.42.211 (216.239.42.211) 10.507 ms 10.546 ms 12 209.85.244.159 (209.85.244.159) 15.234 ms 142.251.238.39 (142.251.238.39) 18.339 ms 209.85.142.97 (209.85.142.97) 16.138 ms 13 108.170.238.61 (108.170.238.61) 71.728 ms 209.85.252.215 (209.85.252.215) 18.346 ms 16.606 ms 14 108.170.251.193 (108.170.251.193) 16.443 ms 16.309 ms 108.170.252.65 (108.170.252.65) 16.685 ms 15 172.253.50.151 (172.253.50.151) 17.779 ms 142.250.236.57 (142.250.236.57) 17.292 ms 172.253.50.151 (172.253.50.151) 15.836 ms 16 fra16s53-in-f14.1e100.net (142.250.185.238) 15.511 ms 17.562 ms 15.619 ms |

En als ik nu besluit thuis te gaan spelen met de vrije privé 10.0.0.0 – 10.255.255.255 reeks worden dan mijn pakketjes nog wel goed gerouteerd via T-mobile?
Het is geen probleem. Ik zie ook 10.10.x.x IP adressen in mijn traceroute naar google.com.dropjes schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:58:
Hoi allemaal,
Ik snap er niets van, 10.10.* valt toch in de reeks non routable private ip adressen![]()
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 traceroute 8.8.8.8 traceroute to 8.8.8.8 (8.8.8.8), 64 hops max, 52 byte packets 1 fritz.box (***) 9.722 ms 0.590 ms 0.469 ms 2 ****.ftth.glasoperator.nl (***) 3.602 ms 3.855 ms 4.074 ms 3 10.10.15.17 (10.10.15.17) 9.789 ms 9.738 ms 9.770 ms 4 10.10.12.73 (10.10.12.73) 11.032 ms 10.10.12.61 (10.10.12.61) 13.477 ms 13.263 ms 5 10.226.4.6 (10.226.4.6) 13.311 ms 10.226.4.3 (10.226.4.3) 10.099 ms 10.226.4.6 (10.226.4.6) 13.331 ms 6 dns.google (8.8.8.8) 31.241 ms 12.149 ms 11.430 ms
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 traceroute google.com traceroute to google.com (142.250.185.238), 64 hops max, 52 byte packets 1 fritz.box (***) 1.894 ms 0.619 ms 0.490 ms 2 ***.ftth.glasoperator.nl (***) 6.530 ms 3.537 ms 3.115 ms 3 10.10.15.17 (10.10.15.17) 9.522 ms 10.10.13.17 (10.10.13.17) 12.718 ms 10.10.15.17 (10.10.15.17) 9.677 ms 4 10.10.12.73 (10.10.12.73) 11.145 ms 10.10.12.61 (10.10.12.61) 12.909 ms 10.10.12.73 (10.10.12.73) 11.410 ms 5 10.226.4.6 (10.226.4.6) 12.886 ms 10.226.4.3 (10.226.4.3) 9.638 ms 10.226.4.6 (10.226.4.6) 13.053 ms 6 142.250.211.90 (142.250.211.90) 11.141 ms 108.170.241.225 (108.170.241.225) 33.471 ms 108.170.241.161 (108.170.241.161) 13.164 ms 7 72.14.209.42 (72.14.209.42) 12.249 ms 14.006 ms 72.14.209.208 (72.14.209.208) 9.429 ms 8 * * * 9 142.250.224.130 (142.250.224.130) 11.741 ms 108.170.241.161 (108.170.241.161) 12.449 ms 142.251.48.174 (142.251.48.174) 8.437 ms 10 108.170.241.236 (108.170.241.236) 8.594 ms 108.170.241.205 (108.170.241.205) 9.106 ms 11.009 ms 11 142.251.237.174 (142.251.237.174) 12.097 ms 216.239.42.211 (216.239.42.211) 10.507 ms 10.546 ms 12 209.85.244.159 (209.85.244.159) 15.234 ms 142.251.238.39 (142.251.238.39) 18.339 ms 209.85.142.97 (209.85.142.97) 16.138 ms 13 108.170.238.61 (108.170.238.61) 71.728 ms 209.85.252.215 (209.85.252.215) 18.346 ms 16.606 ms 14 108.170.251.193 (108.170.251.193) 16.443 ms 16.309 ms 108.170.252.65 (108.170.252.65) 16.685 ms 15 172.253.50.151 (172.253.50.151) 17.779 ms 142.250.236.57 (142.250.236.57) 17.292 ms 172.253.50.151 (172.253.50.151) 15.836 ms 16 fra16s53-in-f14.1e100.net (142.250.185.238) 15.511 ms 17.562 ms 15.619 ms
Ik heb op 9 december 2022 Glasvezel aangevraagd via T-Mobile en ik wacht sindsdien nog steeds op een aansluiting en tot nu toe niks gebeurd. Ik krijg wel iedere maand een mailtje van T-Mobile.yinx84 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:10:
Vandaag mail gehad dat glasvezel in mijn straat tussen september en november beschikbaar is. Zit nu bij Ziggo maar zit er toch zwaar aan te denken om vooruit te bestellen.
Op 9 december 2022 heb ik gekozen voor 1000Mbit internet met T-Mobile TV basis pakket zonder opnemen en géén extra betaalde zenders, met daarbij 1 TV BOX zonder telefonie thuis. Eerste 8 maanden €25,- per maand en daarna €55 per maand
We zitten nu al bijna in juni en nog steeds niks en geen datum. Ze moeten eerst voor de meterkast komen en daarna pas kan de monteur van T-Mobile komen.
Ik zit nog steeds bij Ziggo dat de overstap in december al goedgekeurd heeft
Dus ik kan je vertellen dat je er niet vanuit moet gaan dat dit direct beschikbaar gaat zijn.
Ik betaal nog niks aan T-Mobile maar alles is rond
[Voor 8% gewijzigd door van der Berg op 25-05-2023 22:21]
Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - GeForce RTX 4090 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro
Geen wonder dat het niet functioneert, ik heb dezelfde combinatie router /decoders - 2 in mijn geval.996 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:34:
Hier waren we perfect tevreden met T-mobile thuis (100mbit/s), totdat de update naar het nieuwe tv-platform vorige week woensdag (17-05) werd uitgevoerd.
Echter ligt de Draytek al heel wat jaren - komt nog uit de Vodafone tijd - in de kelder en gebruik ik een Edgerouter, maar dat terzijde.
De Draytek heeft "hard-coded poorten", dwz p1-2 internet, p3-4 tv, de later geleverde routers hebben dat niet meer.
De Amulet 515 kan sowieso niet overweg met het "cloud opnemen", dus die zijn bij mij omgeruild voor de Aria 610, maar je kunt wel "opnemen" via de T-mobile TV app.
Hopelijk heb je hier nog wat aan.
Vaste locatie, vast netwerk.
Ik heb nu nog DSL van TMobile, 100/30, werkt op zich redelijk alleen de laatste tijd vaak een disconnect op de DSL-poort. Glasvezel is een maand of wat geleden afgewerkt in de meterkast.
Nu heb ik via "mijn TMobile" gekeken, voor DSL betaal ik nu €33,- per maand. Voor glasvezel ga ik €45,- per maand betalen 100/100.
Nu heb ik ook via Facebook-chat gevraagd hoe dat zit, ik zou in aanmerking komen voor een wissel naar glasvezel, gratis, met dezelfde prijs als ik nu heb voor een jaar, omdat KPN gaat stoppen met koper. Ik moest even bellen met TMobile klantenservice. Dit gedaan, nee hoor mijnheer, dat klopt niet, u betaald gewoon €45,-
Nu staat op de site van TMobile een mooie aanbieding, 8 maanden korting, €25,- per maand, daarna €40,- per maand. Ik zie nergens dat dit alleen voor nieuwe klanten geldt, maar waarschijnlijk wel.
Wat is jullie ervaring om te migreren van DSL naar glasvezel?
Nu heb ik via "mijn TMobile" gekeken, voor DSL betaal ik nu €33,- per maand. Voor glasvezel ga ik €45,- per maand betalen 100/100.
Nu heb ik ook via Facebook-chat gevraagd hoe dat zit, ik zou in aanmerking komen voor een wissel naar glasvezel, gratis, met dezelfde prijs als ik nu heb voor een jaar, omdat KPN gaat stoppen met koper. Ik moest even bellen met TMobile klantenservice. Dit gedaan, nee hoor mijnheer, dat klopt niet, u betaald gewoon €45,-
Nu staat op de site van TMobile een mooie aanbieding, 8 maanden korting, €25,- per maand, daarna €40,- per maand. Ik zie nergens dat dit alleen voor nieuwe klanten geldt, maar waarschijnlijk wel.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Aan de prijs die je noemt zie ik dat dit glasvezel is waarop T-Mobile met eigen apparatuur levert (die 45 euro). Dat betekent dat ze voor glas niet via KPN apparatuur hoeven te leveren en daardoor dus ook geen korting van KPN krijgen voor het migreren van de klant van koper naar glas. En als zij geen korting krijgen, krijg jij het wss ook niet...Ora et Labora schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:21:
Ik heb nu nog DSL van TMobile, 100/30, werkt op zich redelijk alleen de laatste tijd vaak een disconnect op de DSL-poort. Glasvezel is een maand of wat geleden afgewerkt in de meterkast.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
@Ora et Labora Jij hebt nu waarschijnlijk nog een oud prijsplan en met een verhuizing over overstap ga je de huidige prijs betalen.
Iemand ervaring met het verlengen van je mobiele abbo als je nog gebruik maakt van de oude "25 / 25" aanbieding? Die overigens inmiddels al twee keer rond de 27,50 per maand kost...
Ik kan nu m'n mobiele abbo verlengen en ga dan weer 25 euro betalen, maar ik vraag me af of de korting op T-Mobile thuis dan wel gelijk blijft en ik niet naar het nieuwe kortingsmodel ga?
Ik kan nu m'n mobiele abbo verlengen en ga dan weer 25 euro betalen, maar ik vraag me af of de korting op T-Mobile thuis dan wel gelijk blijft en ik niet naar het nieuwe kortingsmodel ga?
Op 4G / 5G met je telefoon als hotspot kan je tegenwoordig goed werken hoor! Moet je alleen wel voldoende data hebben natuurlijkextraman schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:51:
Is ook mijn mening, ga voor zekerheid want thuiswerker. Zonder internet kan ik niet thuiswerken

Dat is inderdaad leuk voor een (werk) laptop die dan via wifi werkt.
Maar bedraad aangesloten pc, tv en dergelijke?
tv kan je wel omzetten, maar is wel een gedoe.
Maar velen hebben dan weer een tv box die ook omgezet moet worden, wij kijken via nlziet dus dat lukt dan weer wel.
Makkelijkste oplossing is een router met sim mogelijkheid, maar dat mag dan officieel weer niet met een sim die voor een telefoon bedoeld is. Dus moet je ook weer een data only sim kopen.
Bij ons was een storing zo snel verholpen dat het niet meer nodig was.
Voucher alleen via hotspot voor laptop gebruikt.
Heb toen wel al gekeken naar router die zonder teveel ellende bij t-mobile werkt met een simkaart mogelijkheid. Dus ik weet nu wel welke ik zou kunnen kopen als er een langere storing zich voordoet.
Maar bedraad aangesloten pc, tv en dergelijke?
tv kan je wel omzetten, maar is wel een gedoe.
Maar velen hebben dan weer een tv box die ook omgezet moet worden, wij kijken via nlziet dus dat lukt dan weer wel.
Makkelijkste oplossing is een router met sim mogelijkheid, maar dat mag dan officieel weer niet met een sim die voor een telefoon bedoeld is. Dus moet je ook weer een data only sim kopen.
Bij ons was een storing zo snel verholpen dat het niet meer nodig was.
Voucher alleen via hotspot voor laptop gebruikt.
Heb toen wel al gekeken naar router die zonder teveel ellende bij t-mobile werkt met een simkaart mogelijkheid. Dus ik weet nu wel welke ik zou kunnen kopen als er een langere storing zich voordoet.
ze leggen de glasvezel tot jou aansluitpunt (waarschijnlijk dus jou meterkast), dus de oude bekabeling (koper) gaat dus niet meer gebruikt worden. Pas bij jou ga je over van glasvezel naar UTP.superpolm schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:45:
[...]
Als er gesproken wordt over 'trekken tot in de meterkast' bedoelen ze dan de meterkast in je huis of meterkast in algemene ruimte (als daar een meterkast zit?). Ik woon op 3 hoog en heb al jaren problemen met slechte/oude bekabeling van de algemene ruimte naar mijn appartement (max 40MB via kabel). Hopelijk wordt dat allemaal vervangen als ze glasvezel gaan leggen.

let er wel op dat heel veel smart home apparatuur, oa een P1 meter voor je slime meter, of heel veel slime thermostaten niet via de 5 Ghz werken, die werken veelal uitsluitend op de 2,4 GHz. Dan heb je het ene probleem opgelost en krijg je een nieuwe erbij.WhatsMyUsername schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:50:
[...]
Thanks. Heb met de mode zitten spelen. Stond eerst op a/n/ac/ax en heb het naar a/n/ac gezet.
Geen idee wat het verschil is, maar mn telefoon ligt er nu niet meer uit. Goeiendag wat een frustratie.
[Afbeelding]
even een vraag, bij ons hebben ze pas het glasvezel netwerk van T-mobile aangelegd, sprietje staat nog net boven de stoeptegel. Ze geven aan dat ze het netwerk (ik neem aan dus ook binnen) rond juni-juli rond hebben en internet kunnen leveren.
Weet iemand of je naast T-Mobile zelf nog een keuze van andere aanbieders zijn? Bv Tweak (nu onderdeel van T-Mobile) zou eigenlijk een voorkeur hebben.
T-Mobile heeft echter nu wel een heel scherp aanbod: de eerste 10 maanden voor 30 euro (incl. bellen 2,50/pm extra), daarna (voor bv 1 GB en int. TV en bellen) totaal 62,50, dat is dan voor de laatste twee maanden, KPN plaatst ook al hun aansluitpunt, dus daarna kun je prima de dan beste aanbieding kiezen (want dan heb je twee aansluitkasten in je meterkast).
Weet iemand of je naast T-Mobile zelf nog een keuze van andere aanbieders zijn? Bv Tweak (nu onderdeel van T-Mobile) zou eigenlijk een voorkeur hebben.
T-Mobile heeft echter nu wel een heel scherp aanbod: de eerste 10 maanden voor 30 euro (incl. bellen 2,50/pm extra), daarna (voor bv 1 GB en int. TV en bellen) totaal 62,50, dat is dan voor de laatste twee maanden, KPN plaatst ook al hun aansluitpunt, dus daarna kun je prima de dan beste aanbieding kiezen (want dan heb je twee aansluitkasten in je meterkast).
Kijk ik er overheen, maar volgens mij is het acht maanden ipv tien. Toch? Ik dacht dat dit tot voor kort zes maanden was. En toen had je ook nog activatiekosten. Die heb je nu niet. Best een goede deal. Komend weekend maar een abonnement afsluiten en wanneer alles werkend Ziggo opzeggen.MacD007 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:49:
even een vraag, bij ons hebben ze pas het glasvezel netwerk van T-mobile aangelegd, sprietje staat nog net boven de stoeptegel. Ze geven aan dat ze het netwerk (ik neem aan dus ook binnen) rond juni-juli rond hebben en internet kunnen leveren.
Weet iemand of je naast T-Mobile zelf nog een keuze van andere aanbieders zijn? Bv Teak (nu onderdeel van T-Mobile) zou eigenlijk een voorkeur hebben.
Dankje, dat zou mooi nieuws zijn. Ik zit al jaren met langzaam internet echt waardeloos. Er komen betere tijden aan.MacD007 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:31:
[...]
ze leggen de glasvezel tot jou aansluitpunt (waarschijnlijk dus jou meterkast), dus de oude bekabeling (koper) gaat dus niet meer gebruikt worden. Pas bij jou ga je over van glasvezel naar UTP.
Echter werkt het hier gewoon prima op poort 3/4Comp User schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:19:
[...]
Geen wonder dat het niet functioneert, ik heb dezelfde combinatie router /decoders - 2 in mijn geval.
Echter ligt de Draytek al heel wat jaren - komt nog uit de Vodafone tijd - in de kelder en gebruik ik een Edgerouter, maar dat terzijde.
De Draytek heeft "hard-coded poorten", dwz p1-2 internet, p3-4 tv, de later geleverde routers hebben dat niet meer.
De Amulet 515 kan sowieso niet overweg met het "cloud opnemen", dus die zijn bij mij omgeruild voor de Aria 610, maar je kunt wel "opnemen" via de T-mobile TV app.
Hopelijk heb je hier nog wat aan.

[Voor 4% gewijzigd door apis29 op 27-05-2023 00:49]
Hier is dus echt 10 mnd, waarschijnlijk omdat ze het pas nieuw hebben aangelegd en kpn ook hun kabel hebben bijgelegd, dus heb ik twee glasvezel kabels liggen.meesje schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 20:10:
[...]
Kijk ik er overheen, maar volgens mij is het acht maanden ipv tien. Toch? Ik dacht dat dit tot voor kort zes maanden was. En toen had je ook nog activatiekosten. Die heb je nu niet. Best een goede deal. Komend weekend maar een abonnement afsluiten en wanneer alles werkend Ziggo opzeggen.
De wijken waar het net nieuw is aangelegd krijgen idd een speciaal aanbod die aan de postcode is gekoppeld.
Ah, een persoonlijk (regionale) aanbieding. Deze is net weer wat scherper dan ze nu op hun website aanbieden.MacD007 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:17:
[...]
Hier is dus echt 10 mnd, waarschijnlijk omdat ze het pas nieuw hebben aangelegd en kpn ook hun kabel hebben bijgelegd, dus heb ik twee glasvezel kabels liggen.
Ja, hier ook, eerste 10 mnd ipv eerste 8 op de website. Kreeg ook al een aanbieding in de bus, dit terwijl ze hier pas ergens in de loop van 2024 hopen op te leveren. Als je dan de link in de email aantikt lijkt het er op dat ze eerst je adsl willen overnemen en je daarna, zonder kosten, op glas overzetten.
Maar ik zit nog op KPN voor Telfort prijzen. En hoewel traag, erg stabiel. Als ze dan een lijn van KPN moeten overnemen is de kans op tussentijds uitval door vrijgeven van lijn door KPN groter lijkt me, dan wanneer ieder via een andere verbinding gaat, adsl/glas.
Maar ik zit nog op KPN voor Telfort prijzen. En hoewel traag, erg stabiel. Als ze dan een lijn van KPN moeten overnemen is de kans op tussentijds uitval door vrijgeven van lijn door KPN groter lijkt me, dan wanneer ieder via een andere verbinding gaat, adsl/glas.
Bij het aanvragen van t-mobile thuis wordt het volgende aangegeven:
Wil je gebruik maken van onze gratis overstapservice?
We zeggen je huidige internetabonnement op en zorgen ervoor dat je niet zonder internet zit.
Hoe veilig is deze overstapservice? Jaren geleden is bij ons glasvezel aangelegd, maar deze lijn is nooit getest met een glasvezel abonnement, ben altijd bij Ziggo gebleven.
Wil je gebruik maken van onze gratis overstapservice?
We zeggen je huidige internetabonnement op en zorgen ervoor dat je niet zonder internet zit.
Hoe veilig is deze overstapservice? Jaren geleden is bij ons glasvezel aangelegd, maar deze lijn is nooit getest met een glasvezel abonnement, ben altijd bij Ziggo gebleven.
Als de glasvezel stuk is dan gaat het abonnement ook niet in als de apparatuur wordt aangesloten. Ziggo abonnement wordt opgezegd als die van T-Mobile begint.meesje schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:48:
Stel dat de installatie is gepland op datum 01-07-2023. Bij installatie blijkt dat ergens nog iets stuk is wat niet direct door de installateur opgelost kan worden. Uiteindelijk wordt de lijn na twee weken op 14-07-2023 actief. Wat gebeurt er in de tussentijd met mijn Ziggo abonnement? Er is toch een opzegtermijn? Dus T-mobile geeft dan toch van te voren de 01-07-2023 door? Gelet op bovenstaand voorbeeld heb je op 1 juli zowel geen Ziggo als geen T-mobile.bjusterbaarlik schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:18:
[...]
Als de glasvezel stuk is dan gaat het abonnement ook niet in als de apparatuur wordt aangesloten. Ziggo abonnement wordt opgezegd als die van T-Mobile begint.
Hoe werkt deze opstapservice? Ik ben een beetje huiverig. Ik las in dit topic al berichten over zelf opzeggen en dus 1 maandje dubbele lasten.
Niksmeesje schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:51:
[...]
Wat gebeurt er in de tussentijd met mijn Ziggo abonnement?
Een vanaf datum, met een uitloop tot een half jaar volgens mij.Er is toch een opzegtermijn? Dus T-mobile geeft dan toch van te voren de 01-07-2023 door?
In jouw voorbeeld begint de ene en stopt de andere op 14 juli.Gelet op bovenstaand voorbeeld heb je op 1 juli zowel geen Ziggo als geen T-mobile.
Bedankt! Dan voegt zo’n overstapservice dus echt wat toe.bjusterbaarlik schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:55:
[...]
Niks
[...]
Een vanaf datum, met een uitloop tot een half jaar volgens mij.
[...]
In jouw voorbeeld begint de ene en stopt de andere op 14 juli.
Als OpenDutchFiber bij jou aanlegt dan heb je in ieder geval voor het komende jaar alleen nog maar de keuze uit T-Mobile. Voor zover ik weet levert nog geen enkele andere provider nu al op ODF netwerken maar dit gaat er wel aankomen.MacD007 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:49:
Omegagaaf!
Verschillende ja:djiwie schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:38:
[...]
Als OpenDutchFiber bij jou aanlegt dan heb je in ieder geval voor het komende jaar alleen nog maar de keuze uit T-Mobile. Voor zover ik weet levert nog geen enkele andere provider nu al op ODF netwerken maar dit gaat er wel aankomen.
Vanaf juli starten TriNed, SNLR.nl, FiberNL, Freedom Internet en nog een tiental andere deels zakelijke providers op de glasvezelnetwerken van Open Dutch Fiber. Dat maakt Fiber Operator bekend aan Telecompaper. Tarieven en andere specificaties worden pas later bekend gemaakt.
https://www.telecompaper....th-netwerken-odf--1458289
De verdere details kan ik overigens nog steeds nergens vinden. Maar misschien is het ook een kwestie vanaf eind Juni je postcode op wat sites uitproberen, mits je over dat jaar heen bent.
[Voor 7% gewijzigd door ed1703 op 28-05-2023 11:46]
Neem aan dat Freedom volgende maand dit lijstje wel zal aanvullen: https://freedom.nl/diensten/netwerken
Omegagaaf!
Let wel even op: andere providers op Open Dutch Fiber geldt alleen voor die netwerken die langer dan een jaar operationeel zijn. Dus waar nu wordt aangelegd geldt dat (nog) niet.
Freedom is wel bezig om die exclusiviteit van T-Mobile voor dat eerste jaar van de tafel te krijgen maar nog geen resultaat daarin.
Freedom is wel bezig om die exclusiviteit van T-Mobile voor dat eerste jaar van de tafel te krijgen maar nog geen resultaat daarin.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie