[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 218 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.887.689 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:44

R-B

Blokkert

loeberce schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:29:
[...]

Apart VLAN voor IPTV is bij T-Mobile alleen nog op "oude" aansluiting, die momenteel worden uitgefaseerd. Nieuwe abbonnees zitten altijd op de nieuwe implementatie van TV en die hebben geen apart VLAN voor IPTV nodig. Je hebt wel altijd VLAN300 nodig aan de WAN-zijde voor een werkende internetverbinding.
Ah bedankt voor je correctie!

Dat scheelt wel voor mij, dan werkt T-Mobile TV eenvoudig via mijn bestaande netwerk. Als ik goed begrijp als me switches IGMP snooping ondersteunen dit meteen werkt.

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 16:14
R-B schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:39:
[...]

Ah bedankt voor je correctie!

Dat scheelt wel voor mij, dan werkt T-Mobile TV eenvoudig via mijn bestaande netwerk. Als ik goed begrijp als me switches IGMP snooping ondersteunen dit meteen werkt.
Volgens mij is dat laatste zelfs niet nodig, want het IPTV-verkeer is precies hetzelfde als elke andere willekeurig internetverkeer (YouTube, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:27
Hier heb ik ondertussen een aantal dagen een werkende verbinding, maar demping is nog hoog op 29. Volgens de monteur is boven de 30 een probleem.

Hij gaf ook aan dat de aansluiting nog niet goedgekeurd opgeleverd was door hem, dus vervolg nodig om die demping te onderzoeken, maar toen kreeg ik ineens toch een bericht met welkom bij tmobile thuis en een sms van ziggo over de opzegging. Poef, binnen 2 tellen was ziggo verbinding weg. Kon gelukkig simpel kabel wisselen naar mijn unifi router en vlan instellen op 300 inderdaad en alles werkte meteen weer prima.

Ze zijn nog steeds druk bezig blijkbaar met mijn aansluiting. Al verschillende keren dat de klantenservice mij belt en me op de hoogte houdt. Als backup heb ik ook unlimited data gekregen voor als het toch mis zou gaan.

Kwaliteit van tv is zoals al vaker hier aangegeven wel stukje minder dan bij ziggo, maar zo vaak kijken we ook geen standaard tv, dus goed genoeg gezien de veel lagere prijs per maand.

Op zich een lastig traject met veel monteurs dus hier, maar klantenservice doet het goed en voorlopig werkt het, dus fingers crossed en mogelijk vindt de volgende monteur nog iets in de wijk / grond waar die demping wat omlaag kan.

Zijn hier nog experts die meer weten over gewenste waardes voor demping? Monteur gaf aan dat tussen 10 en 20 normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:05
Wij willen overstappen van Ziggo naar T-Mobile glasvezel. Mijn twijfel zit alleen bij het tv-pakket. Ik wil geen aparte decoder, maar gewoon rechtstreeks de app op de Sony Android-tv gebruiken. Geeft dat een prima resultaat, of ben ik dan toch beter af bij bijvoorbeeld KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:24
SyS_ErroR schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:08:
Wij willen overstappen van Ziggo naar T-Mobile glasvezel. Mijn twijfel zit alleen bij het tv-pakket. Ik wil geen aparte decoder, maar gewoon rechtstreeks de app op de Sony Android-tv gebruiken. Geeft dat een prima resultaat, of ben ik dan toch beter af bij bijvoorbeeld KPN?
Ik vind de app persoonlijk handiger dan de losse decoder dus ja. Dan decodeert je TV zelf het signaal ipv dat de box het moet doen en via HDMI weer naar de TV door moet geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SyS_ErroR
jongetje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:16:
[...]

Ik vind de app persoonlijk handiger dan de losse decoder dus ja. Dan decodeert je TV zelf het signaal ipv dat de box het moet doen en via HDMI weer naar de TV door moet geven.
Ik zie online toch wel heel veel klachten over het nieuwe tv-platform. En ik weet dat je online reviews van providers altijd met een korrel zout moet nemen, maar toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 10:15

bl33d

I love the smell of Napalm..

Ik draai de beta van de LG app sinds begin dit jaar en ik ben er zeer tevreden over. Ik heb de decoder inmiddels al weggedaan. Beeldkwaliteit is prima. Veel beter dan de kpn tv app. Ik heb helaas geen Ziggo vergelijking voor je. Verder is de snelheid van het zappen ook goed en de ondertiteling beoordeel ik zelfs uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
SyS_ErroR schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:21:
[...]

Ik zie online toch wel heel veel klachten over het nieuwe tv-platform. En ik weet dat je online reviews van providers altijd met een korrel zout moet nemen, maar toch
Ik zie Online ook veel klachten over de TV van Ziggo als ik erop ga zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ken de Android Apps niet. Zelf heb ik ervaring met de AppleTV app van zowel T-Mobile als Ziggo.

1. Ziggo loopt qua app experience mijlenver voor op T-Mobile.
2. Veel features bij de T-Mobile TV app werken niet (goed) of erg onlogisch.

Een voorbeeld is: Naar begin. Die werkt niet als het programma nog bezig is.
Wel fijn is dat je favorieten kunt toevoegen aan je apps maar die zijn ook veel te makkelijk per ongeluk weg te gooien. Toevoegen is snel gebeurd maar dan staat die onderaan. Het ordenen kan dan weer niet via de TV-app zelf maar dat moet dan met een mobieltje/web gebeuren.

TV-kwaliteit is zo zo.. "Regelmatig"* moet die even bufferen. Ook loopt de app best achter qua live-ness.
Als je dus van voetbal houdt en live de prestaties van onze heren/dames wilt volgen dan kan het maar zo zijn dat je bijna een minuut achterloopt.

Niet ontzettend storend (is mee te leven) maar samen met andere minor dingetjes net genoeg geweest om na een jaar weer terug te gaan naar Ziggo.

*Soms weken geen last van en dan een paar keer op een avond. Van zender wisselen en weer terugschakelen lost het dan wel weer op.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 31-05-2023 14:54 ]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:47
Hier via zowel een Chromecast GTV(4K met afstandsbediening) als via een Nvidia Shield (2017 model) geen enkel probleem. Soms lijkt de Android TV app zelfs sneller met zappen dan de Amino STB.
Wel een kanttekening, Ik merk dat wanneer ik de Shield via wifi verbind de app even moet inschatten hoe de verbinding is, en dat het even duurt voordat de maximale kwaliteit bereikt is. Via Ethernet op de Shield heb ik dit niet en is het gelijk goed om maar zo te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Ferruginous Hwk schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:53:
[...]
TV-kwaliteit is zo zo.. "Regelmatig"* moet die even bufferen. Ook loopt de app best achter qua live-ness.
Als je dus van voetbal houdt en live de prestaties van onze heren/dames wilt volgen dan kan het maar zo zijn dat je bijna een minuut achterloopt.
Ik heb al 2 jaar T-Mobile glasvezel en ik heb nog nooit gehad dat er gebuffert moest worden.
Het loopt idd ongeveer 30 seconden achter (een minuut is wel erg overdreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-04 09:02
Vandaag geprobeerd contact op te nemen als niet klant omdat iemand die ik ken graag glas wil en of dat in de planning staat.
Is het normaal dat je voor info je naam, woonplaats,geboortedatum, bankrekeningnummer moet geven?
Bij doorverbinden het zelfde verhaal uiteindelijk terug gebeld door een anoniem nummer.

Vindt dit alles een slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Even een vraagje, ik zie vast een addertje onder het gras over het hoofd.

Je kan je Internet snelheid maandelijks aanpassen.
En t/m 2 juli kun je een abo aanvragen voor de eerste 10 maanden voor 30,- p.m. (indien er binnenkort glas komt).
Waarom zou je dan niet het snelste abo kiezen en die na 10 maanden terug zetten naar wat je wenst?

Is dat alleen een lokkertje in de hoop dat je het vergeet of dat je denk niet meer zonder die 1Gbit/s te kunnen?
Of is er nog een addertje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
hjs schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:56:

En t/m 2 juli kun je een abo aanvragen voor de eerste 10 maanden voor 30,- p.m. (indien er binnenkort glas komt).
Waarom zou je dan niet het snelste abo kiezen en die na 10 maanden terug zetten naar wat je wenst?

Is dat alleen een lokkertje in de hoop dat je het vergeet of dat je denk niet meer zonder die 1Gbit/s te kunnen?
Is gewoon een lokkerfje. Mensen vergeten al gauw zaken aan te passen of op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-05 18:08

ricjuh

Make each day your masterpiece

ricjuh schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:56:
*update over mijn aansluiting in Kekrade*

Komende vrijdag wordt de kabel naar binnen gelegd in de meterkast.. Dan hopelijk snel bericht van Guidion voor de installatie en activatie :)
Gisteren ook email ontvangen van t-mobile dat het installatie pakket is verstuurd, ben benieuwd of ik die router in de doos kan laten en dan direct mijn pfSense box gebruiken als VLAN300.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 14:09

page404

Website says no

hjs schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:56:

Ik heb dat ook gedaan. Leuk, die eerste periode 1GB symmetrisch, maar je komt in de praktijk nauwelijks boven de 500Mbit in piekmomenten. Dus het 400MBit abo is nauwelijks een bottleneck en je kan het dus op elk moment terugschroeven als de actieperiode voorbij is.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sende115
ricjuh schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:55:
[...]

Gisteren ook email ontvangen van t-mobile dat het installatie pakket is verstuurd, ben benieuwd of ik die router in de doos kan laten en dan direct mijn pfSense box gebruiken als VLAN300.
Voor zover ik weet moet de Zyxel wel even aangesloten zijn om de verbinding gereed te melden. Zodra dat gedaan is kun je je eigen apparatuur aansluiten. (In mijn geval was dat binnen een uur geregeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:13
page404 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:59:
[...]

Ik heb dat ook gedaan. Leuk, die eerste periode 1GB symmetrisch, maar je komt in de praktijk nauwelijks boven de 500Mbit in piekmomenten. Dus het 400MBit abo is nauwelijks een bottleneck en je kan het dus op elk moment terugschroeven als de actieperiode voorbij is.
Heeft dat niet met het soort netwerk te maken? mogelijk dat dit wel effect heeft, KPN of hun eigen ODF netwerk.
dat jij op een bepaalde site geen 1 Gb krijgt is eerder een probleem bij die site, maar je zou in ieder geval wel duidelijk boven de door jou genoemde 500 Mb moeten komen.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijo038
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12:27
Sende115 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:12:
[...]

Voor zover ik weet moet de Zyxel wel even aangesloten zijn om de verbinding gereed te melden. Zodra dat gedaan is kun je je eigen apparatuur aansluiten. (In mijn geval was dat binnen een uur geregeld).
Dat was bij mij niet nodig bij mijn Fr!tzbox. De monteur zei 'ik laat eerst je eigen router hangen en dan gaan we kijken of het werkt. In principe moet het gewoon werken als ik de mediaconverter heb geplaatst, mits je het juiste profiel gekozen hebt'. dat had ik uiteraard. Helaas was het patchen niet goed gedaan door KPN, waardoor het alsnog langer duurde. Gelukkig heeft de monteur van Guidion dat keurig zelf op kunnen lossen door naar het glasvezelhuisje te gaan en het goed te patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

MacD007 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:29:
[...]

Heeft dat niet met het soort netwerk te maken? mogelijk dat dit wel effect heeft, KPN of hun eigen ODF netwerk.
dat jij op een bepaalde site geen 1 Gb krijgt is eerder een probleem bij die site, maar je zou in ieder geval wel duidelijk boven de door jou genoemde 500 Mb moeten komen.
Hoeveel sites zijn er die daadwerkelijk meer dan 500 MBit kunnen leveren of ontvangen? Dat zijn echt edge cases. Net zoals dat je meerdere grote transfers tegelijk doet. Ik heb dat regelmatig gemonitord. Dus natuurlijk is het een probleem van de betreffende site of service. Maar dat neemt niet weg dat je in de praktijk geen verschil gaat merken tussen 400 MBit en gigabit. Leuk om een gigabit te hebben maar het levert op dit moment nauwelijks winst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

MacD007 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:29:
[...]

Hoeveel sites zijn er die daadwerkelijk meer dan 500 MBit kunnen leveren of ontvangen? Dat zijn echt edge cases. Net zoals dat je meerdere grote transfers tegelijk doet. Ik heb dat regelmatig gemonitord. Dus natuurlijk is het een probleem van de betreffende site of service. Maar dat neemt niet weg dat je in de praktijk geen verschil gaat merken tussen 400 MBit en gigabit. Leuk om een gigabit te hebben maar het levert op dit moment nauwelijks winst op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nihx
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-05 16:42
Totdat je in een keer een game van 100+ GB moet downloaden en het dan toch wel lekker is dat Steam je volledige download snelheid kan benutten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-05 21:08
Hallo allemaal,

Ik denk er aan om van mijn Ziggo 200/40 over te stappen naar T-mobile 1Gbits.
Wij hebben allebeid al een zakelijk t-mobile abonnement telefoon, dus krijgen daarmee korting.

Wij hebben een Sony Bravia XR-55A84K televisie en beschikken dus over 4K.

Maar > is de TV app van Tmobile zonder decoder wel ingericht op 4K televisie uitzenden? Ik kan dat maar niet goed vinden (of ik ben knetter scheel). Het zou zonde zijn om daar terug te moeten vallen op Full HD met onze TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Sleehond schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:40:

Maar > is de TV app van Tmobile zonder decoder wel ingericht op 4K televisie uitzenden? Ik kan dat maar niet goed vinden (of ik ben knetter scheel). Het zou zonde zijn om daar terug te moeten vallen op Full HD met onze TV.
Zowel de TV ontvanger van T-Mobile als de T-Mobile app geeft een duidelijke lagere beeldkwaliteit dan de beeldkwaliteit die je krijgt met de Ziggo Next (mini) TV ontvanger. Bitrate is namelijk veel lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-05 18:08

ricjuh

Make each day your masterpiece

Sleehond schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:40:
Hallo allemaal,

Ik denk er aan om van mijn Ziggo 200/40 over te stappen naar T-mobile 1Gbits.
Wij hebben allebeid al een zakelijk t-mobile abonnement telefoon, dus krijgen daarmee korting.

Wij hebben een Sony Bravia XR-55A84K televisie en beschikken dus over 4K.

Geen enkele tv zender stuurt 4k video, jouw Sony TV zal dit wel upscalen. Dus dat is geen verschil met de Ziggo go app.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien niet zo relevant voor anderen, maar ik heb lang naar dit moment toegeleefd, dus moet het even delen:

Vandaag was het dan *eindelijk* zover (Utrecht West). Nadat eind vorig jaar de straat open was gegaan en vezels door de straat waren gelegd, kwamen vandaag de monteurs langs die mijn huis hebben aangesloten.

Twee heerlijke Brabanders, die met gepaste trots vertelden dat ze zo'n half dozijn huizen per dag doen. Dat maakt meteen inzichtelijk waarom het na aanleg van de straatvezel zo lang duurt. Dat is bulkwerk, waarbij je hele straten in 1x doet, dit is maatwerk, huisje-voor-huisje.

Duidelijk vakmannen, heel leuk om te zien hoe ze grotendeels op gevoel een kabel onder de voortuin doorstuurden en dan de vezel erdoor. Net aansluitpunt in huis gemaakt (naast mijn coaxpunt) en doorgemeten, waarbij een helder signaal werd gemeten (Een 1.38, voor de liefhebbers. Het moest in ieder geval onder de 2 zijn...).

En ben ik er dan nu? Nee... nu moet de Guidion nog langskomen voor aansluiten modem en andere apparatuur. Even kijken wanneer dat kan. Ik heb mijn Ziggo aansluiting nog aktief (dan betaal ik maar een maandje of 2 dubbel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:06

djiwie

Wie?

Aansluiten kun je op zich ook zelf doen, ervan uitgaande dat er al signaal op je lijn staat ben je dan snel online. Glasvezel kabel in de ONT en in de wandaansluiting prikken (niet vergeten beschermdopjes er af te halen) en ethernetkabel tussen ONT en de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
djiwie schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:49:
Glasvezel kabel in de ONT en in de wandaansluiting prikken
Als je dat nog nooit hebt gedaan is het wel iets ingewikkelder omdat je die sleeve eruit moet halen en daarin de kabel moet vastzetten en dan de sleeve terug moet schuiven. tenminste, zo moest het bij mijn FTU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Nou, vind het wel prima dat de Guidion dat doet... zodra het kastje er hangt dan kan ik alle leuke layer 2 dingen gaan doen. En natuurlijk onmeunig veel kattenplaatjes downloaden!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:06

djiwie

Wie?

😂

Guidion komt sowieso langs om je installatie opgeleverd te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasmachine
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-05 22:29
Wat is jullie ervaring inmiddels met T-mobile glasvezel? Ik hoor namelijk wisselende verhalen dat de aansluiting vaak mis gaat en als er iets mis is gedurende het contract dat het heel lang duurt voordat T-mobile het oplost. De buurman op ons oude adres zit al een maand zonder internet omdat er ergens in zijn kabel een storing zou zitten en communicatie gaat niet heel vlot.

Ik vroeg me af of jullie ook zulke ervaringen hebben of dat dit eerder een uitzondering is.

T-mobile gaat namelijk hier glasvezel leggen en we willen heel graag weg bij Ziggo. Echter moet de kwaliteit wel voldoende zijn om thuis te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 10:15

bl33d

I love the smell of Napalm..

Wasmachine schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 23:26:
Wat is jullie ervaring inmiddels met T-mobile glasvezel? Ik hoor namelijk wisselende verhalen dat de aansluiting vaak mis gaat en als er iets mis is gedurende het contract dat het heel lang duurt voordat T-mobile het oplost. De buurman op ons oude adres zit al een maand zonder internet omdat er ergens in zijn kabel een storing zou zitten en communicatie gaat niet heel vlot.

Ik vroeg me af of jullie ook zulke ervaringen hebben of dat dit eerder een uitzondering is.

T-mobile gaat namelijk hier glasvezel leggen en we willen heel graag weg bij Ziggo. Echter moet de kwaliteit wel voldoende zijn om thuis te werken.
Bij het gross gaat het goed hoor. Het is wel een B provider. Dat kun je ook terug lezen in de verhalen van mensen die een storing hebben waarbij het soms wel weken duurt voordat er beweging in zit. Persoonlijk zou ik tmobile niet nemen als ze in jouw gebied gebruik maken van het kpn netwerk. Mocht het fout gaan dan lopen ze eerst een lijst protocollen na voordat ze kpn berichten. Ik heb hier 7 maanden tmobile op hun eigen netwerk. 0 uitvallers, maximale snelheid, goede latency en prima tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:45

Largo

Donderdraak

Ik ben net overgestapt.Bij mij ging de planning voor het aansluiten vanaf stoep naar huis naar meterkast heel rommelig. Maar ik vond de communicatie en bereikbaarheid van t-mobile beter dan bij ziggo en dus werden de fouten in planning snel opgelost.
Voorlopig werkt alles prima, met een keurige ping van 4-5 ms en de beloofde snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:11

1 mei ging abonnement in
2 mei kwam iemand om het aan te sluiten
1 kabeltje aangesloten (rest had ik al klaar staan)
Alles deed het direct

Later mijn eigen Unifi set omgebouwd en alles werkt al een maand stabiel.
400/400
Kpn netwerk
Onder de rook van Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-05 16:37
Ik heb een brief gehad van T-Mobile dat er in Q4 van 2024 glasvezel aangelegd gaat worden door Open Dutch Fiber.

Betekent dit dat ik alleen een glasvezel abonnement van T-Mobile kan kiezen, of kan ik direct na aanleg bijvoorbeeld een andere provider kiezen?
Of kan dit bijvoorbeeld na een jaar pas, of zit ik voor altijd vast aan T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@So_Surreal Die vraag is inmiddels al heeeeel vaak voorbij gekomen (en staat ook op de ODF website).

Eerste jaar is T-Mobile only op de glasvezel en daarna komen er meer providers waaronder Freedom, Trined, FiberNL en nog een aantal andere providers. En wat er verder in de toekomst gebeurd weet je nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

jongetje schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:19:
@So_Surreal Die vraag is inmiddels al heeeeel vaak voorbij gekomen (en staat ook op de ODF website).

Eerste jaar is T-Mobile only op de glasvezel en daarna komen er meer providers waaronder Freedom, Trined, FiberNL en nog een aantal andere providers. En wat er verder in de toekomst gebeurd weet je nooit.
Ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk werkt. Mijn abonnement loopt sinds juli, vrijwel meteen na beschikbaarheid aangemeld en na enig wachten aangesloten. Ik zou dan verwachten dat er in juli in elk geval aanbieders beschikbaar komen maar ik zie ze nog niet in de postcodechecks. Ik wil natuurlijk wel wat middelen om te onderhandelen hebben als ik weer voor een jaar verleng :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
Yes! De kogel is door de kerk. Zojuist t-mobile thuis aangevraagd. Nu met de gogogo deals best interessant: twee extra maanden korting (nu 8 ipv 6) en geen activatiekosten (was iets van 25/30 euro?).
Eerlijk gezegd best wel spannend. Hoe soepel verloopt het aansluiten? Hoe ervaar ik de beeldkwaliteit? Etc. Wat betreft het aansluiten (maar ook beeldkwaliteit), heb ik bewust gekozen om zelf Ziggo op te zeggen. Dan maar een maandje dubbele lasten. En als de (beeld)kwaliteit echt tegen valt (dat verwacht ik eerlijk gezegd niet), kan ik altijd binnen 14 dagen na installatie alles annuleren.
Ik heb er in ieder geval zin in! Geen losse mediabox meer, gewoon via mijn Apple TV. Daarnaast straks met het nieuwe voetbalseizoen maar 10 p/m voor ESPN (ipv 18 bij Ziggo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-05 18:52
Keypunchie schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:57:
Misschien niet zo relevant voor anderen, maar ik heb lang naar dit moment toegeleefd, dus moet het even delen:

Vandaag was het dan *eindelijk* zover (Utrecht West). ...

En ben ik er dan nu? Nee... nu moet de Guidion nog langskomen voor aansluiten modem en andere apparatuur. Even kijken wanneer dat kan. Ik heb mijn Ziggo aansluiting nog aktief (dan betaal ik maar een maandje of 2 dubbel).
Enige jaren terug hetzelfde gedaan. 2 maanden extra is over de top en jammer van het geld. Als de aansluiting in bedrijf is kijk je daar echt niet meer naar om en terug aansluiten kan bij eigen apparatuur weer wat instellingen met zich meebrengen.
Mijn glasaansluiting was al lang in huis aanwezig en Tmobiel (Vodaphone) had al een paar jaar eigen apparatuur in bedrijf. Na in bedrijf stelling geen problemen ondervonden.

Met de haast waarmee op dit moment glasvezel uitgerold wordt is de dubbele internet mogelijkheid niet onverstandig te noemen want Jan en alleman zit connectors in te steken of uit te halen.
Zelfs wel eens gedacht dat er soms kwaadaardige/kinderachtige moedwil bij aanwezig is of was. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik krijg volgende maand t-mobile glas. welke wifipunten werken het beste met het zyxel modem? ben niet zo'n geavanceerde gebruiker. graag zo goedkoop mogelijk met wifi 6 is voldoende.

[ Voor 45% gewijzigd door Farabi op 02-06-2023 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:23
Bij mij is de glasvezel inmiddels binnen in de meterkast

Opzich ging dat vrij vlot vind ik.
Tussen aanvraag en dat de aansluiting binnen zat maar een paar weken plus wat uitstel van mijn kant omdat ik niet op een eerdere tijd thuis was.

Guidion kon volgens het planningsprogramma zelfs vandaag, een dag later, langs komen. Maar ook hier ben ik de vertragende factor aangezien ik nog wat netwerk zaken op orde moet brengen.

Eerst namelijk de coax die naar de humax recorer loopt vervangen voor netwerk bekabeling.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasmachine
  • Laatst online: 20-05 22:29
Top, dank allemaal voor de reacties! Dan ga ik het er op gokken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:54

Ik zit nu ruim een jaar bij T-Mobile. Glasvezel is hier in 2021 nieuw aangelegd. Nul problemen. Snelheid is altijd goed en de ping rond de 6ms. Als er gepland onderhoud plaats gaat vinden komt er netjes een email of sms met een aankondiging.

In het begin wel behoorlijk wat problemen gehad met TV. Maar inmiddels ook niet meer. Dat is op de een of andere manier opgelost. Een enkele keer als ik het de apparatuur heb herstart (weleens een stroom storing gehad) dan duurt het best lang voor er een IP komt vanuit de DHCP server. Als je dan de helpdesk belt hebben ze echt geen flauw idee waar het over gaat. Veel verder dan het afwerken van een script komen ze niet. De verbinding is top maar de helpdesk is nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-05 20:39

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hoi,
Volgende week wil de onderaannemer van T-mobile in mijn appartement en andere appartementen (flat uit jaren 60) een glasvezelaansluiting in de meterkast of bij het aansluitpunt in de woonkamer realiseren.
Nou lekker duidelijk zeg....
Ik denk zelf dat het een aansluitpunt in de woonkamer wordt. omdat in de woonkamer al koper en coax aansluitingen zijn.

Ik hoef nu geen glasvezel, maar een ander keer. Maar ik weet niet of mij geld kost. Nu is het nog gratis, maar straks?

Ze gaan denk ik boren in de muur naar het aansluitpunt in de woonkamer omdat ik buiten bij de voorgevel glasvezelsprietjes zie staan naast bij de bestaande kabelgoot voor coax van Ziggo bij de woonkamerraam.
Of ze gaan ipv boren de glasvezel in de dezelfde mantelbuis van Ziggo in de muur naar de woonkamer trekken.

Ik zit niet echt te wachten op boren aangezien flat volgens MUWI-bouwmethode is gebouwd en in de jaren 60 is er bij de bouw op sommige plekken tussen de voegen asbesthoudende stelplaten zijn gebruikt.
De voegen zitten om de +- 20 cm.

Ik hoop dat ze goede voorzorgmaatregelen houden gebruiken (bouwstofzuiger bij het boren).

Wat is jullie ervaring met glasvezelaanleg van T-mobile in jullie flat?

[ Voor 27% gewijzigd door MedionAkoya op 04-06-2023 19:56 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:20

WheeleE

Dinges

MedionAkoya schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:46:
Hoi,
[..]
Wat is jullie ervaring met glasvezelaanleg van T-mobile in jullie flat?
Hoe is de voorbereiding gegaan, via de woningbouwvereniging of VVE? Doorgaans wordt er een schouw gedaan waarbij de beoogde route van de kabels wordt bepaald en eventuele uitdagingen worden geïnventariseerd.
Als dat bij jou/jullie niet is gebeurd kan het asbestrisico niet bekend zijn. Morgen maar ff bellen met TMobile, of de onderaannemer als je daar gegevens van hebt.
Het lijkt me niet wenselijk als er halverwege ineens asbest wordt opgemerkt en de boel ontsmet moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

WheeleE schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:21:
[...]

Hoe is de voorbereiding gegaan, via de woningbouwvereniging of VVE? Doorgaans wordt er een schouw gedaan waarbij de beoogde route van de kabels wordt bepaald en eventuele uitdagingen worden geïnventariseerd.
Als dat bij jou/jullie niet is gebeurd kan het asbestrisico niet bekend zijn. Morgen maar ff bellen met TMobile, of de onderaannemer als je daar gegevens van hebt.
Het lijkt me niet wenselijk als er halverwege ineens asbest wordt opgemerkt en de boel ontsmet moet worden.
Ik zal morgen met VvE bellen. De VvE-beheerder weet dat glasvezel komt...maar ik heb niet het idee dat de beheerder op de hoogte is dat de werkzaamheden in juni beginnen.
Anders had ik van de VvE al een mail ontvangen met uitgebreide beschrijving van de werkzaamheden (zoals ze vaak bij onderhoud doen).

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ben ook een overstapper van Ziggo naar T-mobile. Overstap service gezet op de 28-6.
Heb alle spullen al binnen gehad van tmobile.

Zyxel T54 + Zyxel PMG1005-T20B/T20C

Heb nog even zitten kijken in de hoe die glasvezel binnnen kwam, bij het afnemen van het kapje van de lasdoos waar de eea opgespoeld zit is de fiber gebroken, fiber tussen lasdoos en kapje gok ik :X :F.

Zelfde witte kastje als op deze foto
Wie moet ik daarvoor contacten omdat voor de overstap datum gefixed te krijgen?

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Weet iemand hoe dat werkt met met de gogo deals en het abbonement vooruit bestellen?
De glasvezel zal ergens in juni-juli worden aangesloten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWDbeQPBflejFOSEuF-iS0QKAwI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r8zYJtWXkCWT3ZV5h6vV067M.png?f=fotoalbum_large

Wil niet mijn korting verliezen door het vooruit te bestellen :).

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Mocht iemand ook zakelijk glasvezel van T-Mobile hebben, dan kwam ik er vandaag achter dat dit wel via PPoe werkt dus VLAN 300 instellen werkt hier niet. Gelukkig stuurt T-mobile na telefonisch contact een mailtje met de inloggegevens.

Het telefoon nr staat hier in de procedure: https://www.t-mobile.nl/z.../internet/installeren#se4

Acties:
  • +1 Henk 'm!
diehard889 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:35:
Ben ook een overstapper van Ziggo naar T-mobile. Overstap service gezet op de 28-6.

Heb nog even zitten kijken in de hoe die glasvezel binnnen kwam, bij het afnemen van het kapje van de lasdoos waar de eea opgespoeld zit is de fiber gebroken, fiber tussen lasdoos en kapje gok ik :X :F.

[...]

Alleen de provider kan een herstelticket aanvragen, dus je zal nu al bij T-Mobile moeten zijn en hopen dat zij nu alvast een ticket voor je willen inschieten.
Heb je wel bedacht dat je dit tot 300 euro kan kosten?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

MedionAkoya schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:47:
[...]

Ik zal morgen met VvE bellen. De VvE-beheerder weet dat glasvezel komt...maar ik heb niet het idee dat de beheerder op de hoogte is dat de werkzaamheden in juni beginnen.
Anders had ik van de VvE al een mail ontvangen met uitgebreide beschrijving van de werkzaamheden (zoals ze vaak bij onderhoud doen).
Ik heb de monteurs gesproken. Hij zegt dat ie in bestaande gat van Ziggo/KPN in de voorgevel glasvezel doorheen te trekken. De kabels worden verborgen in de verticale metalen goot aan de gevel van de flat (waar al een coax-kabel van Ziggo doorheen is getrokken). Als het gat te klein is. boort ie naast het Ziggo aansluiting een nieuwe gat voor glasvezel. Tja, dat is dan wel een 30 cm dikke muur.

Ik heb ook een van de bewoners gesproken over dat T mobile glasvezel komt aansluiten . Hij is niet hoopvol en denk dat hierdoor nog meer tocht door het gat gaat komen. Glasvezel hoefde hij ook niet.

Ik zal dan tegen monteur moeten zeggen dat ie het gat moet afdichten om zo tocht te minimaliseren.

Ik heb ook de VvE gesproken...maar helaas was de beheerder niet op dat moment telefonisch bereikbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door MedionAkoya op 05-06-2023 14:07 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:49

WCA

Barre73 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:03:
[...]

Alleen de provider kan een herstelticket aanvragen, dus je zal nu al bij T-Mobile moeten zijn en hopen dat zij nu alvast een ticket voor je willen inschieten.
Heb je wel bedacht dat je dit tot 300 euro kan kosten?
Ik heb ook wel eens bedragen van 400-450 euro langs zien komen, het is in ieder geval een duur grapje.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MedionAkoya schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:31:
[...]

Ik heb de monteurs gesproken. Hij zegt dat ie in bestaande gat van Ziggo/KPN in de voorgevel glasvezel doorheen te trekken. De kabels worden verborgen in de verticale metalen goot aan de gevel van de flat (waar al een coax-kabel van Ziggo doorheen is getrokken). Als het gat te klein is. boort ie naast het Ziggo aansluiting een nieuwe gat voor glasvezel. Tja, dat is dan wel een 30 cm dikke muur.

Ik heb ook een van de bewoners gesproken over dat T mobile glasvezel komt aansluiten . Hij is niet hoopvol en denk dat hierdoor nog meer tocht door het gat gaat komen. Glasvezel hoefde hij ook niet.

Ik zal dan tegen monteur moeten zeggen dat ie het gat moet afdichten om zo tocht te minimaliseren.
Afdichten van een gat waar een kabel door heen gaat is sowieso een eis. Met Stopaq meestal. Is water en gasdicht. En dus zeker ook luchtdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 11:41
Edgenumber schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:27:
Eerst namelijk de coax die naar de humax recorer loopt vervangen voor netwerk bekabeling.
Is dit niet iets wat zij voor je doen bij hun installatie?

[ Voor 45% gewijzigd door Brandts op 05-06-2023 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Brandts schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:01:
[...]

Ligt aan de afstand en hoe complex het is. Ze schrijven namelijk dit:
Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegwerken met spijkerclips (max. 15 meter)
Dus ze gaan niet gaten boren door je betonnen vloer en het draadje door de kruipruimte trekken. Die krijg je netjes over de vloer langs een plint en anders doe je 't zelf maar :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Zojuist heb ik de installatie ingepland. Het kon al de 13e, maar uiteindelijk gekozen voor de 23e in de ochtend. Tijdens het doorlopen van de planning stappen werd gevraagd waar het aansluitpunt (heet dat zo?) zich bevindt: een klein wit/grijs kastje met aansluitingen aan de onderkant. Hierbij maar de meterkast aangegeven.
Je ziet daar onderstaande. Is dit inderdaad het glasvezel aansluitpunt? Dit noem ik niet ‘klein’. Deze is wel grijs/wit, maar aansluitingen aan de onderkant? Er gaat een oranje kabel naar binnen, maar verder zie ik geen aansluitingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RiFYTeexHSsZnzYBe-Lf_n9Xcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q4rZWmBetdsGHPeCwYNgWCcX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Ok, dit is heel erg mid-2000, maar we hebben verbinding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ew9U9wz3u8d18FMQnKNl4mzvgBQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1DYGJ0LyREmrJ2Ffi9vrWjfi.png?f=user_large

(dit was op 2 meter van de Zyxel T-54 router met een iPhone 13 mini... ga nog even kijken of ik het niet in een wanpoort van een andere router kan stoppen)

Overigens, de Guidion mag niet boren, dus hebben ze het kastje dat glassignaal in ethernet omzet aan de muur geplakt met dubbelzijdige tape... het is structuurplamuur, dus ik denk dat ik ga kijken of ik het niet wat meer kan vastzetten...

[ Voor 13% gewijzigd door Keypunchie op 05-06-2023 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Keypunchie schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:07:
Ok, dit is heel erg mid-2000, maar we hebben verbinding:

(dit was op 2 meter van de Zyxel T-54 router met een iPhone 13 mini... ga nog even kijken of ik het niet in een wanpoort van een andere router kan stoppen)
.
Is toch prima voor WiFi? Wat is daar mid-2000 aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:23
Brandts schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:01:
[...]

Kabel in buis rekenen ze geloof ik 1,80 per meter voor.
En wat ze dan gebruiken geen idee.

Dus ik doe het lekker zelf. Vind ik ook leuk om te doen. En kan ik meteen alle aansluitingen eens fatsoenlijk aanleggen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
loeberce schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:14:
[...]

Is toch prima voor WiFi? Wat is daar mid-2000 aan?
Hah, voor Wifi is dat perfect, ik bedoel meer: je Speedtest getalletjes posten als een soort van "e-peen". Dat vind ik zelf heel erg ouderwets. (Ik bedoel, mid jaren '00 sloegen we van deze getallen stijl achterover... Nu ben ik gewoon de zoveelste lummel met een glasvezeltje. En dan ook nog eens het midden-abbonnement.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
meesje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:00:
Is dit inderdaad het glasvezel aansluitpunt?
Ja. Glasvezel wordt intern gekoppeld, en komt dan via het gaatje rechts naar buiten. Nu nog even een mooi punt zoeken om de mediaconverter en router op te hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:06
Jan-Remco schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 07:12:
[...]

1: ja, en dat ging goed tot ongeveer 7 mei
2: Dat lijkt erop, ook volgens de handleiding bij Fritz zelf. Maar dit is blijkbaar niet bekend bij de helpdesk van t-mobile zelf.
Er was een vrij lange storing bij het gebruik van een eigen glasvezel modem bij T-Mobile. Dit lijkt inmiddels opgelost, zie https://community.t-mobil...ffline-351815/index7.html

Genoemde oorzaak:
Wat er nu precies aan de hand was, durf ik niet te zeggen. Wel heb ik direct navraag gedaan en weet ik dat er een issue was met de licenties aan netwerkzijde. Dit hebben ze verholpen en nu is het gebruik van eigen ONT's weer mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:49
mcmd schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:15:
[...]

Er was een vrij lange storing bij het gebruik van een eigen glasvezel modem bij T-Mobile. Dit lijkt inmiddels opgelost, zie https://community.t-mobil...ffline-351815/index7.html

Genoemde oorzaak:
[...]
Dank je, ik was al weer even niet op het t-mobile forum geweest. Ik heb nog steeds de ONT ertussen, ik wil effe een paar dagen alleen zijn (geen compulsieve gamers die niet een paar dagen zonder internet kunnen in huis ;) )voordat ik weer helemaal op glasvezel ga. (fritzbox 5530). Ben ondertussen nog wel benieuwd of dat anderen gelukt is zonder een serienummer van het modem aan t-mobile te hoeven doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Jan-Remco

Ja dat is gelukt.
Zie ook de aangehaalde link hier naar het forum van T-mobile.
Ik heb vandaag mijn Fritzbox 5590 weer direct op glasvezel aangesloten.
Op de manier dat het serienummer van de Huawei ont kloont in de Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Jan-Remco Je hoeft geen serienummer van een modem door te geven.

Je hebt de ont en die gebruik je van tmobile of een eigen. Bij gebruik van een eigen moet je die laten registreren. Welk modem je gebruikt maakt niemand iets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
peterbier schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:55:
Op de manier dat het serienummer van de Huawei ont kloont in de Fritzbox.
Dat is vragen om problemen. Waarom niet netjes bij tmobile registreren zodat alles gewoon klopt?
Ik kan me herinneren dat er gebruikers waren die juist door het clonen problemen kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
jongetje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:56:

Je hebt de ont en die gebruik je van tmobile of een eigen. Bij gebruik van een eigen moet je die laten registreren. Welk modem je gebruikt maakt niemand iets uit.
Ik volg je, en volgens mij zou het zo moeten gaan, maar op de website van Fritz:
Laat de FRITZ!Box door de klantenservice van T-Mobile Thuis via 0800 0092 ontgrendelen. Geef hiervoor de "Modem-ID" aan de onderzijde van de FRITZ!Box aan:

Ik snap niet het nut hiervan, en ik heb nog van niemand te horen gekregen of dat nu wel of niet moet. Fritzbox zet dat niet voor niks in de handleiding?

[ Voor 9% gewijzigd door Jan-Remco op 05-06-2023 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
jongetje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:58:
[...]

Dat is vragen om problemen. Waarom niet netjes bij tmobile registreren zodat alles gewoon klopt?
Ik kan me herinneren dat er gebruikers waren die juist door het clonen problemen kregen.

Het heeft hier vanaf juli probleem loos gewerkt.
Er was nu een storing en dat is nu opgelost.
Ik blij en dat klonen werkt gewoon goed.
De Fritzbox geeft ook netjes weer dat hij met een Huawei olt verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
@Jan-Remco

Ik heb bewust voor knonen gekozen omdat als er wat mis gaat (wat nu ook gebeurd is bij T-Mobile) kan ik altijd terug vallen op de Huawei Ont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Een paar jaar geleden hadden we een nieuwe houten vloer laten leggen in de woonkamer inclusief hogere plinten. Toen nog twee coax kabels (tv en radio), telefoon kabel en utp met moeite weggewerkt achter de plint. Vrij snel daarna stopte Ziggo met radio via de coax. Zelf op een gegeven moment besloten om te stoppen met vaste telefonie. En straks per de 23e kan de coax voor de tv ook weg. In een paar jaar tijd ga je van vier kabels naar eentje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan-Remco schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:10:
[...]

Ik volg je, en volgens mij zou het zo moeten gaan, maar op de website van Fritz:
Laat de FRITZ!Box door de klantenservice van T-Mobile Thuis via 0800 0092 ontgrendelen. Geef hiervoor de "Modem-ID" aan de onderzijde van de FRITZ!Box aan:

Ik snap niet het nut hiervan, en ik heb nog van niemand te horen gekregen of dat nu wel of niet moet. Fritzbox zet dat niet voor niks in de handleiding?
Als je je Fritzbox direct aansluit op de glasvezel middels de SFP module, dan klopt dit want dan neemt je Fritzbox de functie van de Huawei mediaconverter (de ONT) over en dat werkt alleen als T-Mobile dit ook zo registreert.

Sluit je de Fritzbox met een UTP aan vanaf het Huawei kastje van T-Mobile, dan hoef je geen contact te zoeken met T-Mobile, maar alleen de wizard te draaien. Dan fungeert je Fritzbox alleen als router.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcmd
jongetje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:56:

Dat is toch niet helemaal waar, zodra er een probleem is en je hulp van T-Mobile nodig hebt, dan zullen ze waarschijnlijk vragen om terug te gaan naar de hun bekende omgeving. Dus terug naar HUAWEI/Zyxel.
En dan zullen ze toch eerst weer het serienummer terug moeten zetten voordat het gaat werken. Dan ben je toch terechtgekomen in een minder fijne situatie, want dit betekent dat Internet gedurende een bepaalde tijd sowieso niet gaat werken.....

Door te klonen heb je hier dus geen last van. Ik denk dat het ook niemand uitmaakt dat het serienummer gekloond wordt eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
Er is blijkbaar verwarring. Ik heb een Fritzbox 5530, die rechtstreeks op het glas kan. Dat wil ik ook, en dat werkte tot voor enkele weken ook. Daarbij werd het nummer van de Huawei module ingevoerd in de Fritzbox, en t-mobile is happy en ik ook. Dat werkte opeens niet meer.

Ik hoef geen uitleg dat als je de fritsbox op de huaweimodule aansluit alles werkt, want dat is de huidige situatie bij mij. Dat werkt wel.

Echter als ik nu weer terug wil naar glas, dus de huawei module ertussen uit, moet ik en in de Fritsbox het nummer van de Huawei module invoeren, wat ik snap, én aan T-Mobile doorgeven welk nummer mijn fritsbox op het stickertje van de fritsbox heeft staan. Dat laatste was nooit nodig, is niet nodig als ik de Huawei ertussen heb, maar wel blijkbaar als die rechtstreeks op het glas kan.

Mijn vraag is dus, heeft iemand met een fritzbox 5530 of 5590 deze werkend gekregen volgens de instrukties op de website van fritz, en was het daarbij nodig contact op te nemen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 11:41
nelizmastr schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:24:
[...]

Ligt aan de afstand en hoe complex het is. Ze schrijven namelijk dit:

[...]

Dus ze gaan niet gaten boren door je betonnen vloer en het draadje door de kruipruimte trekken. Die krijg je netjes over de vloer langs een plint en anders doe je 't zelf maar :)
Ik heb een coaxkabel in de muur/plafond liggen (er is hier geen kruipruimte aanwezig). Deze zal vervangen moeten worden door een UTP kabel. Enig idee of dit onder complex valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Nu online
WCA schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:53:
[...]

Ik heb ook wel eens bedragen van 400-450 euro langs zien komen, het is in ieder geval een duur grapje.
ik hoop er niet op, m.i is het gewoon een mankement van het las doosje.
Je heb nergens een palletje of een fiber cable guide zodat men kan voorkomen dat de fiber de kans krijgt om tusssen lasdoos en deksel te komen, dit had ook de monteur kunnen overkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peterbier
@Jan-Remco

Bij mij werkt het weer op de (oude) manier.
Ga naar de pagina http://fritz.box/support.lua
Ga naar onderaan deze pagina en vul je Huawei ont serienummer in en het werkt.

Het antwoord op je vraag het kan dat je het modum id van je Fritzbox laat aanmelden.
De kans is dan dat je zonder internet komt te zitten.
Je kunt dan ook niet meer terugvallen op de Huawei ont zonder tussenkomst klantenservice.
Lekker klonen en je Fritz direct op glasvezel.
Werkt als een trein.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7c30oLKckSSocR62ztaWJWM36s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zOR2qVBZJcYvh3BD5kc5EFK9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
diehard889 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:35:

[...]

Enig idee waarom jij een Zyxel ONT krijgt en geen Huawei ONT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Nu online
SyS_ErroR schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:57:
[...]

Enig idee waarom jij een Zyxel ONT krijgt en geen Huawei ONT?
Nee totaal geen idee, heb een 1gbit / 1gbit verbinding besteld. is overigen wel een een nieuwbouw wijk in Nijkerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 22:32

geerttttt

Manisch positief

Ik ben al lang klant bij T-Mobile, maar zat nog op 50 mbit voor maarliefst 54 euro per maand incl. Tv. Dus na wat bellen en boos doen krijg ik nu ook een nieuw abbonement met 1gbit voor 8 maand voor 30 euro zoals de actie is.

Maar ik heb nu nog die oude zyxel router, die heb ik verbonden met mijn eigen router en staat de zyxel in DMZ modus.

Begrijp ik goed dat de nieuwe Zyxel T54 helemaal weg kan, en er een media inverter standaard bij zit die ik gewoon probleemloos direct op mijn eigen router kan prikken?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
geerttttt schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:04:
Ik ben al lang klant bij T-Mobile, maar zat nog op 50 mbit voor maarliefst 54 euro per maand incl. Tv. Dus na wat bellen en boos doen krijg ik nu ook een nieuw abbonement met 1gbit voor 8 maand voor 30 euro zoals de actie is.

Maar ik heb nu nog die oude zyxel router, die heb ik verbonden met mijn eigen router en staat de zyxel in DMZ modus.

Begrijp ik goed dat de nieuwe Zyxel T54 helemaal weg kan, en er een media inverter standaard bij zit die ik gewoon probleemloos direct op mijn eigen router kan prikken?
Klopt helemaal, als je jouw router op VLAN300 aan de WAN-zijde kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 16:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Brandts schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:02:
[...]

Ik heb een coaxkabel in de muur/plafond liggen (er is hier geen kruipruimte aanwezig). Deze zal vervangen moeten worden door een UTP kabel. Enig idee of dit onder complex valt?
Zou erop rekenen dat je die kabel zelf moet gaan vervangen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sende115
diehard889 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:40:
[...]

Nee totaal geen idee, heb een 1gbit / 1gbit verbinding besteld. is overigen wel een een nieuwbouw wijk in Nijkerk.
Als het de Zyxel ONT is die ik denk dat het is, dan is dat niets meer dan een mediaconverter. Ikzelf heb de Huawei, maar een familielid van me heeft de Zyxel gekregen. (Mogelijk (nog) een KPN WBA AON lijn?).

Het zou kunnen dat er al een bestaande centrale was welke uitgebreid is met dezelfde techniek als er al in zat om de nieuwe wijk te kunnen bedienen (al is dat speculatie van mijn kant).

edit: https://service-provider....e-fiber/sfus/fmg3005-r20a

[ Voor 7% gewijzigd door Sende115 op 06-06-2023 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
@Sende115

Als het een Zyxel PMG1005-T20B/T20C is dan is deze voor het pon netwerk.
Het klopt wat jij bedoeld T-Mobile gebruikt ook een Zyxel voor het Aon netwerk.
Kwa uiterlijk bijna hetzelfde kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 10:05
Vandaag een folder binnen van T-Mobile, ze willen hier volgend jaar ook Glasvezel gaan leggen en het is toch wel een groot prijsverschil. (25EUR per maand voor 10 maanden IPV de 80-100 EUR p/m die we nu bij Ziggo betalen).

Nu is alleen het probleem dat ik geen idee heb waar internet bij ons binnenkomt. Het huis is 30 jaar oud en eigenlijk hebben we nooit gekeken naar de bekabeling. Voorheen kwam er coax in de huiskamer, maar ik kan ook niet echt zien of deze coax kabel in de huiskamer vanuit de meterkast komt.

Ik weet ook niet of er een zwaktepunt zou zijn als je glasvezel in je meterkast binnen krijgt, en de kabel naar de huiskamer vervolgens gedateerd(?) is. Werkt dit zo? Alles wat verder door huis loopt is volgens mij CAT5E.

Zou wel erg jammer zijn om het hier op te laten vallen.

Verder geen klachten over Ziggo maar het is natuurlijk veel te duur. Ik hoop dat T-Mobile net zo betrouwbaar is want storing was er eigenlijk nooit met Ziggo. De vervanger voor de "Mediabox Next" van Ziggo zou dan een Mediaplayer zijn, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wat ik begreep komen ze bij je kijken en gaat het in overleg waar straks de glasvezel aansluiting komt in je woning @stfnz

En is het niet 30,- per maand voor tien maanden? (dat is de folder die hier binnenkwam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
stfnz schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:10:
Vandaag een folder binnen van T-Mobile, ze willen hier volgend jaar ook Glasvezel gaan leggen en het is toch wel een groot prijsverschil. (25EUR per maand voor 10 maanden IPV de 80-100 EUR p/m die we nu bij Ziggo betalen).

Nu is alleen het probleem dat ik geen idee heb waar internet bij ons binnenkomt. Het huis is 30 jaar oud en eigenlijk hebben we nooit gekeken naar de bekabeling. Voorheen kwam er coax in de huiskamer, maar ik kan ook niet echt zien of deze coax kabel in de huiskamer vanuit de meterkast komt.

Ik weet ook niet of er een zwaktepunt zou zijn als je glasvezel in je meterkast binnen krijgt, en de kabel naar de huiskamer vervolgens gedateerd(?) is. Werkt dit zo? Alles wat verder door huis loopt is volgens mij CAT5E.

Zou wel erg jammer zijn om het hier op te laten vallen.

Verder geen klachten over Ziggo maar het is natuurlijk veel te duur. Ik hoop dat T-Mobile net zo betrouwbaar is want storing was er eigenlijk nooit met Ziggo. De vervanger voor de "Mediabox Next" van Ziggo zou dan een Mediaplayer zijn, correct?
Cat5e is prima voor korte afstanden. Misschien later een keer vervangen voor iets anders.

De Ziggo kabel in de woonkamer, is die groen of wit? Heb je een aansluitpunt op de muur? Als dat zo is, dan kun je die als het goed is, losschroeven zonder schade aan de kabel en dan kijken of deze groen of wit is. Indien groen dan is het het eerste aansluitpunt in de woning, indien wit, dan komt ie ergens anders vandaan.

T-Mobile volgens mij via een klein kastje of puur app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
hjs schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:40:
Wat ik begreep komen ze bij je kijken en gaat het in overleg waar straks de glasvezel aansluiting komt in je woning @stfnz

En is het niet 30,- per maand voor tien maanden? (dat is de folder die hier binnenkwam).
Wellicht al rekening gehouden met klantvoordeel van 5 euro? Als je bv een abonnement van Ben hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:49

WCA

diehard889 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:49:
[...]

ik hoop er niet op, m.i is het gewoon een mankement van het las doosje.
Je heb nergens een palletje of een fiber cable guide zodat men kan voorkomen dat de fiber de kans krijgt om tusssen lasdoos en deksel te komen, dit had ook de monteur kunnen overkomen.
Het is niet de bedoeling dat je het zelf openmaakt, en als je dat wel doet is het op eigen risico.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Segafreak83 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:45:
[...]

Cat5e is prima voor korte afstanden. Misschien later een keer vervangen voor iets anders.

De Ziggo kabel in de woonkamer, is die groen of wit? Heb je een aansluitpunt op de muur? Als dat zo is, dan kun je die als het goed is, losschroeven zonder schade aan de kabel en dan kijken of deze groen of wit is. Indien groen dan is het het eerste aansluitpunt in de woning, indien wit, dan komt ie ergens anders vandaan.

T-Mobile volgens mij via een klein kastje of puur app.
Bedankt voor de reacties. Ik heb geprobeerd er wat fotos van te maken. Dit is dus wat er in de woonkamer uitkomt. Een aantal coax kabels(?) de zwart/rode is van audio. En nog een foto van een kabel die in de meterkast het huis binnenkomt.

De foto's vallen me wat tegen maar ik kon er slecht bij. Indien hier niets uit te halen valt zal ik het nogmaals moeten proberen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYV5YKX4Q4XCz6q6fKkMzK0zXpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ahRl6EMHSFNg3X74B68YJIEe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7CCruzWrGxeO2ZCxSwBI2jF7iI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/czYJhOUuIMvrWFdkubjAASqD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9TEi0yZdQy3Qh5NP2LqQVtQA_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNNvWFOzoD52XGQtKn8aprXt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wat doet het er toe hoe Ziggo of de telefoonlijn het huis binnenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
hjs schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:53:
Wat doet het er toe hoe Ziggo of de telefoonlijn het huis binnenkomt?
Waarschijnlijk niets dan. Ik postte het voornamelijk omdat ik zelf geen idee heb waar het internet in ons huis (woonkamer) precies vandaan komt. Ik kan in de meterkast zelf namelijk verder niets vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

stfnz schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:58:
[...]

Waarschijnlijk niets dan. Ik postte het voornamelijk omdat ik zelf geen idee heb waar het internet in ons huis (woonkamer) precies vandaan komt. Ik kan in de meterkast zelf namelijk verder niets vinden.
Maar ik denk dat je ziggo binnenkomt van die plaat rechts me één kabel op je middelste foto
en dan daar links een versterker/verdeler zit naar meerdere aansluitingen door het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
hjs schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:01:
[...]

Maar ik denk dat je ziggo binnenkomt van die plaat rechts me één kabel op je middelste foto
en dan daar links een versterker/verdeler zit naar meerdere aansluitingen door het huis.
Oke. Dus als dat inderdaad het punt zou zijn, dat vervalt dan wanneer er glasvezel zou komen? Er is helaas geen mogelijkheid om een nieuwe kabel op datzelfde punt in de huiskamer te laten komen.

Als glasvezel in de meterkast het huis binnen zou komen, dan kan een kabel vanaf daar naar de huiskamer ook niet, ivm isolatie onder de vloer. Dus waarschijnlijk gaat het feest niet door. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

stfnz schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:09:
[...]

Oke. Dus als dat inderdaad het punt zou zijn, dat vervalt dan wanneer er glasvezel zou komen? Er is helaas geen mogelijkheid om een nieuwe kabel op datzelfde punt in de huiskamer te laten komen.

Als glasvezel in de meterkast het huis binnen zou komen, dan kan een kabel vanaf daar naar de huiskamer ook niet, ivm isolatie onder de vloer. Dus waarschijnlijk gaat het feest niet door. :/
Er komt een schouwer en daarmee bespreek je dat is wat ik begreep op de voorlichtingsavond vorige week.
Dus gewoon aanvragen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 22:32

geerttttt

Manisch positief

loeberce schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:13:
[...]

Klopt helemaal, als je jouw router op VLAN300 aan de WAN-zijde kan instellen.
Oei, het is een standaard TP link deco router eigenlijk, dus gok van niet. Is er een andere optie?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:11
stfnz schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:09:
[...]

Wij hadden ook geen aansluiting in de meterkast, maar in de woonkamer. Er liep wel een kabel vanaf de meterkast naar de woonkamer.
4 hoog, appartement, 1990

Dikke gevlochten Ziggo kabel kwam uit de grond van de meterkast, 1 kabel splitste af en ging een pvc buisje in naar de woonkamer. (De rest ging naar boven) Daar zat een deksel op zoals bij jou.
Vanaf dit punt had ik vroeger ook een versterker naar de andere kamers. Maar heb de versterker weg gehaald omdat in de andere kamers geen coax nodig was.

De originele coax kabel heb ik teruggetrokken en 2x utp in gedaan.
Van de teruggetrokken coax is een nieuw punt in de meterkast gemaakt.

Misschien voor een volgende keer
- maak tijd :-P
- maak ruimte
- maak voorzichtig het afdekkapje los om te kijken welke kleur kabel je hebt. Misschien herken je hem dan in de meterkast ergens.

Met een beetje pech komt hij van buiten via de kruipruimte direct de muur in, maar ik twijfel omdat er wel ergens netje een begin van de pvc buis moet zijn.
hjs schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:11:
[...]

Er komt een schouwer en daarmee bespreek je dat is wat ik begreep op de voorlichtingsavond vorige week.
Dus gewoon aanvragen lijkt me.
En anders dit.
Bij mijn schoonzus en zwager zit coax in de meterkast, telefoon komt daar ook binnen maar heeft kpn een lelijke witte doos tegen de gevel in de woonkamer gezet waar nu glas uit komt. Niet mijn voorkeur maar voor hun wel veel makkelijker ivm tv e.d.

[ Voor 14% gewijzigd door RedRayMann op 06-06-2023 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
geerttttt schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:02:
[...]

Oei, het is een standaard TP link deco router eigenlijk, dus gok van niet. Is er een andere optie?
Post anders het type-nummer hier even. Wellicht dat er een Tweaker is die dat model wel werkend heeft. Ik heb zelf een Unifi USG Pro, maar dat is iets ingewikkelder dan een standaard consumenten router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sende115
peterbier schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:13:
@Sende115

Als het een Zyxel PMG1005-T20B/T20C is dan is deze voor het pon netwerk.
Het klopt wat jij bedoeld T-Mobile gebruikt ook een Zyxel voor het Aon netwerk.
Kwa uiterlijk bijna hetzelfde kastje.
Ik zie het inderdaad, een aantal subtiele verschillen (kleur fiber aansluiting, betekenis 2e en 3e lampje), Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk alleen de Huawei bij PON tegengekomen ben in het handjevol aansluitingen dat ik gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:17
loeberce schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:16:
[...]

Post anders het type-nummer hier even. Wellicht dat er een Tweaker is die dat model wel werkend heeft. Ik heb zelf een Unifi USG Pro, maar dat is iets ingewikkelder dan een standaard consumenten router.
@geerttttt moet gewoon even beter Googlen, optie lijkt er gewoon in te zitten: https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2465/ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmd
peterbier schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:55:
@Jan-Remco

Bij mij werkt het weer op de (oude) manier.
Ga naar de pagina http://fritz.box/support.lua
Ga naar onderaan deze pagina en vul je Huawei ont serienummer in en het werkt.

Het antwoord op je vraag het kan dat je het modum id van je Fritzbox laat aanmelden.
De kans is dan dat je zonder internet komt te zitten.
Je kunt dan ook niet meer terugvallen op de Huawei ont zonder tussenkomst klantenservice.
Lekker klonen en je Fritz direct op glasvezel.
Werkt als een trein.
[Afbeelding]
Nu net zelf ook de procedure gedaan. Moest wel nogmaals de GPON serienummer invullen, maar toen ging het meteen goed! De modem rapporteert een 2.50/1.25Gbit verbinding, maar dat zal wel meevallen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYbEjSjGpaPwadr8u5VAbenvvQA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MCtw6qe54v3zy08XwVwraBOJ.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 218 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie