Ik heb weer een ervaring met de klantenservice van T-Mobile en het is geen goede.
Bij een tante (begin 70) met internet en televisie van T-Mobile waren er problemen met de tv. Ik was al een keer langs geweest, ze woont op de 1e etage in een oud appartementje met beneden de meterkast. dat was opgelost met een extender op de eerste etage. Dat werkte voor geen meter, het was nog niemand gelukt dat aan de praat te krijgen dus ik had alles nagelopen en uiteindelijk werkte het. Om de een of andere reden hadden ze wel 2 extenders aangesmeerd, dus ik heb vorige keer al 1 teruggestuurd en de andere wordt nu gebruikt voor een goed signaal + aansluiten van de tv box.
Als ik er ben lijkt alles goed te werken: ze heeft strak 100MBit up/down dus qua signaal lijkt het wel goed te zitten. Maar af en toe valt de TV uit met een melding "De TVbox is niet verbonden met de Tv-dienst, mogeljke oorzaken zijn:". Alles herstarten lijkt het op te lossen, maar soms komt het 2x per dag voor.
Ik bel T-Mobile klantenservice en nadat ik door het rondje klant pesten heen ben (eerst alle gegevens moeizaam inspreken, dan een tijdje in de wacht, en dan vraagt de medewerker weer alle informatie

) weet de medewerker mij te vertellen dat de box niet via de extender aangesloten mag worden, het moet direct op het modem. Ok, dat is precies een ander verhaal dat in eerste instantie verteld werd (waarom dan 2 extenders aansmeren?) en ook anders wat de TD aan mij vertelde toen ik voor mijn eigen abonnement belde. Want toen moest ik ook maar een extender huren en alle eigen hardware er van tussen halen om TV fatsoenlijk te laten werken.
Dus, dit is het advies wat volgens mij T-Mobile geeft: je kan alleen TV van ze afnemen als je
1) geen switches of andere routers in je netwerk hebt
2) al je tv-boxen en apparatuur met de t-mobile tv app direct op de router aan kan sluiten. Is dat niet het geval wordt er GEEN ondersteuning geleverd. Ook niet als je de extenders van T-Mobile zelf gebruikt.
Mocht je dus overwegen een abonnement van T-Mobile af te sluiten, en je kan niet aan bovenstaande voldoen, zou ik de hele tv-dienst niet bij hun afnemen. Grote kans dat het niet werkt en je krijgt 0 support.
Ik vind het wel schofterig hoe makkelijk ze zich er vanaf maken. Ik ben geen fan van Ziggo maar daar snapten ze nog wel dat mensen nu eenmaal verschillende netwerkconfiguraties kunnen hebben en dat hun dienst robuust genoeg moet zijn om daar mee om te kunnen gaan.