[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 220 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.895.352 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:41

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:02:
[...]
Net een test gedaan met AirPlay (van iPhone naar Apple TV). Talkshows dikke prima, maar wat voetbal fragmenten bij ESPN zagen er niet top uit. Hopelijk straks via de Apple TV app betere kwaliteit. Anders maak ik gebruik van de 14 dagen periode. In het nieuwe seizoen willen we juist een ESPN abonnement nemen.
Hou er rekening mee dat de beeldkwaliteit bij ESPN ook heel verschillend kan zijn. Sommige wedstrijden zien er super strak uit, maar soms is het ook huile met de pet op is mijn ervaring (met nextbox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:58
FREAKJAM schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:56:
Blijkbaar een algeme storing gaande nu. Supportpagina geeft aan enkel regio Rotterdam, maar ik heb in Valkenswaard (regio Eindhoven) in ieder geval geen internet meer sinds 16:44.

Edit:
Supportpagina maakt nu ook melding van regio Valkenswaard.
Hier ook storing (Valkenswaard) vanaf dezelfde tijd denkt de wederhelft, dat wordt even geen Netflix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
Ik kreeg om 16:50 een e-mail over de storing in Valkenswaard, mijn router gaf aan om 16:45 de verbinding verloren te hebben. Een paar minuten later een notificatie van de deurbel dat deze offline was.
Toen ik thuis kwam van werk bleek idd het internet eruit te liggen, ergens had ik verwacht dat het tegen die tijd allang opgelost zou zijn. Nu een paar uur later nog altijd geen verbinding. Dit is de eerste keer dat ik zo'n lange storing heb gehad, de vorige keer dat er een wat langere storing was, is alweer jaren geleden en toen was het anderhalf uur ofzo.

Iemand enig idee wat er mis is? Dit lijkt toch wel iets serieus te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-10 23:42

FREAKJAM

"MAXIMUM"

happysan schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:21:
Ik kreeg om 16:50 een e-mail over de storing in Valkenswaard, mijn router gaf aan om 16:45 de verbinding verloren te hebben. Een paar minuten later een notificatie van de deurbel dat deze offline was.
Toen ik thuis kwam van werk bleek idd het internet eruit te liggen, ergens had ik verwacht dat het tegen die tijd allang opgelost zou zijn. Nu een paar uur later nog altijd geen verbinding. Dit is de eerste keer dat ik zo'n lange storing heb gehad, de vorige keer dat er een wat langere storing was, is alweer jaren geleden en toen was het anderhalf uur ofzo.

Iemand enig idee wat er mis is? Dit lijkt toch wel iets serieus te zijn.
Onbekend helaas. Zie Twitter.
Edit: verbinding weer hersteld in Valkenswaard.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sali
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13-06-2023
Zijn er mensen die T-mobile glasvezel gebruiken met een digitale Tv only van Ziggo?
Geruststelling is dat ik altijd als nieuwe klant terug kan naar Ziggo binnen 2 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:53
Sali schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 04:52:
Zijn er mensen die T-mobile glasvezel gebruiken met een digitale Tv only van Ziggo?
Natuurijk niet, Ziggo is veel te duur. En voor een abonnement met een next of opnemen heb je ook internet van Ziggo nodig.
Waarom heeft iedereen zoveel vertrouwen in hun huidige provider en niet in hun nieuwe?

En als je bang bent de het niet werkt neem je toch een aantal weken overlap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:29
jongetje schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 07:14:
[...]
Waarom heeft iedereen zoveel vertrouwen in hun huidige provider?
Omdat ziggo de 7 jaar dat ik het heb de uitval op een hand kan tellen.
Door de reacties in dit topic misschien.

Maar goed ook ik vind ziggo te duur worden dus waag ik de overstap.

Het is nu voor mij nog "redelijk" te doen omdat ik nog op een oud abbo zit. Ik heb dus ook nog zo'n humax staan. Maar met het oude abbo is het prijsverschil al iets van 10 euro de maand. Laat staan dat ik om wat voor reden dan ook een nieuw abbo vorm moet dan loopt het prijsverschil best op.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:27
@Edgenumber Je kunt erop gokken dat Ziggo geen haast maakt de coax af te sluiten, niet alles is dan beschikbaar in HD, maar wel steeds meer. Hier na ruim acht jaar nog steeds signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Annaloog signaal geloof ik best dat ziggo daar geen moeite voor neemt.

Maar ik had mijn ziggo modem in de meterkast staan. Van daar uit liepen utp kabels naar zolder en de rest van de woning en een coax naar de humax onder de tv.

Die coax is inmiddels ook historie ter voorbereiding op de monteur van guidion.

Nu loopt overal vanaf de meterkast upt naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:48

page404

Website says no

page404 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 18:27: Laat ik het zo stellen, ik ga duidelijk zijn aan de telefoon en als ik weer tegen die muur van onwil aanloop voel ik me niet schuldig om wat minder sympathiek te zijn.
Ik heb gisteren nog contact gehad en in eerste instantie was het : kan niks, wil niks want WiFi probleem. Ik heb toen gezegd dat ik het echt onbehoorlijk vond hoe ze een oude dame laten bungelen en dat ze echt aan zet zijn om naar een oplossing te kijken. Toen ging hij nog eens goed kijken en zag dat de modem al een keer vervangen was maar dat de oude extender aangeleverd was. Dat schijnt minder lekker te werken. Dus gaan ze nu een nieuw model sturen. Als dat niet werkt gaan ze kijken of er een monteur langs kan komen. Hehe, heeft even geduurd.
Het is trouwens super irritant dat ze geen support leveren op die WiFi spullen maar ook weinig diagnostische tools in de software van dat spul hebben om te checken wat er mis gaat.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Edgenumber schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 07:54:
[...]

Omdat ziggo de 7 jaar dat ik het heb de uitval op een hand kan tellen.

[...]

Door de reacties in dit topic misschien.

Maar goed ook ik vind ziggo te duur worden dus waag ik de overstap.

Het is nu voor mij nog "redelijk" te doen omdat ik nog op een oud abbo zit. Ik heb dus ook nog zo'n humax staan. Maar met het oude abbo is het prijsverschil al iets van 10 euro de maand. Laat staan dat ik om wat voor reden dan ook een nieuw abbo vorm moet dan loopt het prijsverschil best op.
Precies mijn redenatie inderdaad. Ik zou graag Ziggo TV willen houden vanwege de hogere bitrate (ja er wordt hier nog TV gekeken thuis), heb nu toch de overstap naar T-Mobile gemaakt (wordt in juli pas aangesloten meen ik), maar vrees voor de beeldkwaliteit op de LG 55GX T-Mobile TV app.
Goed, grootste deel is toch Videoland/HBOmax/Netflix gebruik inmiddels.

Ziggo TV only is volgens mij überhaupt niet mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Majesty schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:01:
[...]
Ziggo TV only is volgens mij überhaupt niet mogelijk?
Dat is wel mogelijk, staat alleen goed verstopt onder de pakket- en prijsoverzichten op de site.
Liever een tv-pakket zonder internet? Kies dan voor Kabel TV of TV Start.
Ik ga dat ook doen. Ik heb nu coax in de TV met mijn eigen CI+ module en smartcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-10 10:07
Je kunt bij Ziggo kiezen voor kabel TV. Dat is digitaal kabel signaal + Ziggo TV app. Je hebt dan alleen de standaard zenders. Gewoon coax in DVB-C TV en gaan. En je kunt kiezen voor TV start. Dan heb je een CI+module + Ziggo TV app. Beide werken zonder Ziggo internet. Ik heb een tijdje TV start gebruikt in combinatie met T-mobile voor intenet. Dat heb ik gedaan omdat ik nog 5 geactiveerde smartcards heb zonder abonnementskosten, En ik heb ook nog een Humax 5200 gebruik om opnames te rippen. Ik ben nu weer verhuisd naar een woning zonder glasvezel en ik ben blij dat ik Ziggo tijdelijk heb aangehouden. Want nu kan ik kiezen tussen 50Mb op KPN of 1000Mb op Ziggo. En heb nog steeds mijn smartcards :-)
Ik had met de T-mobile glas ook de TV van T-Mobile. Met stip de slechtste interface die ik ooit heb gezien voor TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
pdukers schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:13:
[...]

Dat is wel mogelijk, staat alleen goed verstopt onder de pakket- en prijsoverzichten op de site.

[...]

Ik ga dat ook doen. Ik heb nu coax in de TV met mijn eigen CI+ module en smartcard.
Ah dank voor de tip. Ja de wens blijft hier wel om live te kunnen pauzeren / terugspoelen, dat zit er met CI+ module of gewoon coax op DVB-C aansluiten niet in. Tenzij met een externe HDD gaan werken etc. natuurlijk. Of zoals @cvanatten aanhaalt een losse decoder.
Maar ze leveren geen TV abonnement + Mediabox next bijvoorbeeld. Vrees dat ik toch aan de T-Mobile app moet gaan geloven. Wie weet ben ik na een jaar wel weer terug bij Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:02
Majesty schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:21:
Ah dank voor de tip. Ja de wens blijft hier wel om live te kunnen pauzeren / terugspoelen, dat zit er met CI+ module of gewoon coax op DVB-C aansluiten niet in. Tenzij met een externe HDD gaan werken etc. natuurlijk. Of zoals @cvanatten aanhaalt een losse decoder.
Ik heb een externe HDD aangesloten op mijn Samsung tv, en ik kan DVB-C tv opnemen en afspelen tegelijk, dus later starten met kijken of live tv pauzeren.
Maar ze leveren geen TV abonnement + Mediabox next bijvoorbeeld. Vrees dat ik toch aan de T-Mobile app moet gaan geloven. Wie weet ben ik na een jaar wel weer terug bij Ziggo.
Of NL Ziet. Heeft weinig zenders, maar hoeveel zenders ga je echt kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

ikweethetbeter schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:45:
[...]

Ik heb een externe HDD aangesloten op mijn Samsung tv, en ik kan DVB-C tv opnemen en afspelen tegelijk, dus later starten met kijken of live tv pauzeren.

[...]

Of NL Ziet. Heeft weinig zenders, maar hoeveel zenders ga je echt kijken?
Icm Discovery+ heb je een aardige subset van het Nederlandse tv aanbod. Discovery en history channel, TLC, Eurosport, ID. Alleen MTV is om de een of andere reden niet te streamen in Nld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:02
@page404
Dat MTV nog bestaat is me een raadsel. Ze zenden geen muziek meer uit, Xite heeft die rol overgenomen. Wat mij betreft verdwijnt MTV van de buis, het voegt niets toe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkertje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17-09 23:57
Zit nu al jaren bij Ziggo, maar wil eigenlijk graag overstappen naar T-mobile glasvezel.

Mijn onwetendheid over wat dit betekent voor benodigde aanpassingen in mijn huis, heeft me hier altijd van weerhouden, maar wil nu toch doorzetten.

Mijn situatie:
- Zowel mijn ziggo kabel als glasvezel kabel komen binnen op een uiterste hoek in de meterkast van mijn huis (groot huis).
- Mijn tv’s zijn met lange coax kabels aangesloten op het modem in de meterkast. Voor digitale tv gebruik ik (vanwege het gemak) ci+ modules in plaats van ziggo kastjes.
- Internet gebruik ik alleen via Wifi via een mesh set, waarvan het basisstation bij het modem in de meterkast staat.
Kortom voor televisie en internet zo min mogelijk kabels en kastjes.

Als ik nu overstap naar glasvezel:

Qua wifi lijkt er niets te veranderen. Ik kan dezelfde mesh set aansluiten op het t-mobile modem en zo Wifi door het hele huis krijgen. Toch?

Maar dan, en waar ik flink mee struggle, hoe moet ik nu om gaan met de televisie?
- Ik wil eigenlijk geen nieuwe UTP kabels door heel het huis trekken (van 10-20 meter ieder). Dus ik zoek iets draadloos.
- Ik weet dat ik naar de tv’s draadloos kan streamen via een app op mijn ipad/iphone i.c.m. een (ingebouwde) chromecast, maar dat is nogal bewerkelijk, en wat trager, in vergelijking tot de afstandsbediening van de tv.
- Ik wil eigenlijk mijn originele tv afstandsbediening van de tv gebruiken. Hoe simpeler bediening hoe beter. Eén afstandsbediening per tv i.p.v. meerdere.
- 4K+ tv moet mogelijk zijn.

Weet iemand hoe ik het beste televisie kan aansluiten/connecten (gebruiksgemak kiezen zenders, goed beeld, zonder trekken utp kabels)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:40
Okee jongens, ik ben sinds vandaag ook over naar glasvezel van T-Mobile. Nu heb ik wat pagina's doorgelezen maar kom ik er zelf nog steeds niet helemaal uit. Ik hoop dat iemand mij bereid is te helpen. Setup: Ubiquiti USG router, Ubiquiti Switch en 2 Ubiquiti Wave APs.

Huidige situatie:
- glasvezel komt binnen in de meterkast;
- converter is met UTP aangesloten op de T-Mobile router;
- T-Mobile router is met UTP aangesloten op WAN1 in de USG;
- USG linkt naar Switch;
- Switch gaat naar 2 Wave APs.

Vragen:
1. Kan ik, ondanks het ontbreken van een bridge modus, de T-Mobile router er tussen laten hangen of moet ik de USG rechtstreeks aansluiten op de converter en een nieuwe VLan aan maken?
2. Mijn controller draait op een oude Windows laptop die het nu opeens niet meer doet - is er een andere weg om via mijn Macbook de controller in te komen? Op een of andere manier kom ik er via 192.168.1.1 niet in (alhoewel ik vrij zeker er van ben dat ik de juiste log-ins gebruik). Macbook Air heeft geen UTP ingang om direct met router te verbinden.

Beetje clusterfuck dat ik dus waarschijnlijk het ww van mijn USG router niet meer heb wellicht... iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door donleone83 op 13-06-2023 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-10 20:07
hcQd schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:05:
@Edgenumber Je kunt erop gokken dat Ziggo geen haast maakt de coax af te sluiten, niet alles is dan beschikbaar in HD, maar wel steeds meer. Hier na ruim acht jaar nog steeds signaal.
Helaas bij mij niet, enkele maanden nog signaal gehad in 2022, maar niet langer dan een maand of 4, en alleen een beperkt aantal zenders. De gecodeerde waren meteen weg, ned 1,2,3 en dat soort onzinzenders bleven wat langer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:59
donleone83 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:04:
Okee jongens, ik ben sinds vandaag ook over naar glasvezel van T-Mobile. Nu heb ik wat pagina's doorgelezen maar kom ik er zelf nog steeds niet helemaal uit. Ik hoop dat iemand mij bereid is te helpen. Setup: Ubiquiti USG router, Ubiquiti Switch en 2 Ubiquiti Wave APs.

Huidige situatie:
- glasvezel komt binnen in de meterkast;
- converter is met UTP aangesloten op de T-Mobile router;
- T-Mobile router is met UTP aangesloten op WAN1 in de USG;
- USG linkt naar Controller;
- Controller gaat naar 2 Wave APs.

Vragen:
1. Kan ik, ondanks het ontbreken van een bridge modus, de T-Mobile router er tussen laten hangen of moet ik de USG rechtstreeks aansluiten op de converter en een nieuwe VLan aan maken?
2. Mijn controller draait op een oude Windows laptop die het nu opeens niet meer doet - is er een andere weg om via mijn Macbook de controller in te komen? Op een of andere manier kom ik er via 192.168.1.1 niet in (alhoewel ik vrij zeker er van ben dat ik de juiste log-ins gebruik). Macbook Air heeft geen UTP ingang om direct met router te verbinden.

Beetje clusterfuck dat ik dus waarschijnlijk het ww van mijn USG router niet meer heb wellicht... iemand enig idee?
De TM router kan er tussen uit, als je VLAN300 instelt op je USG of in de controller. Gezien jouw setup is het volgens mij sneller om de oude controller te vergeten en met een nieuwe controller opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
loeberce schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:13:
[...]

De TM router kan er tussen uit, als je VLAN300 instelt op je USG of in de controller. Gezien jouw setup is het volgens mij sneller om de oude controller te vergeten en met een nieuwe controller opnieuw te beginnen.
Excuses, de USG linkt naar mijn Switch. Wat bedoel je dan met een nieuwe controller opnieuw beginnen? Als ik de modem niet in kom kan ik ook niet bij de controller toch?

En als ik de Controller software voor Mac download wil mijn Macbook hem niet open omdat hij niet gecheckt kan worden op malicious software..

[ Voor 12% gewijzigd door donleone83 op 13-06-2023 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
donleone83 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:15:
[...]

Excuses, de USG linkt naar mijn Switch. Wat bedoel je dan met een nieuwe controller opnieuw beginnen? Als ik de modem niet in kom kan ik ook niet bij de controller toch?
Je hardware setup kan zijn: media converter - USG - switch en dan de rest van je internet netwerk.

De controller draait op de Windows laptop? Waar kom je niet meer in: de controller of de laptop?
Inloggen rechtstreeks op de USG router kan ook, maar dat hangt af van welk IP-adres deze heeft gekregen van je TM-router. Welk wachtwoord je daar moet invoeren kan ik je niet mee helpen. Dit hoeft niet hetzelfde te zijn als de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
loeberce schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:22:
[...]

Je hardware setup kan zijn: media converter - USG - switch en dan de rest van je internet netwerk.

De controller draait op de Windows laptop? Waar kom je niet meer in: de controller of de laptop?
Inloggen rechtstreeks op de USG router kan ook, maar dat hangt af van welk IP-adres deze heeft gekregen van je TM-router. Welk wachtwoord je daar moet invoeren kan ik je niet mee helpen. Dit hoeft niet hetzelfde te zijn als de controller.
Dank. Ik kom de laptop waar de controller op draait niet in. Een HP die op Caps Lock blijft blinken nadat hij maanden niet aan geweest is. Ik kan inderdaad ook een nieuwe controller aanmaken op mijn Macbook. Maar als ik dat doe, dan vindt hij mijn devices niet. Ze staan allemaal aan. Hoe kan ik er voor zorgen dat die gevonden worden? Dan heb ik denk ik toch een kabel nodig?

[ Voor 7% gewijzigd door donleone83 op 13-06-2023 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
donleone83 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:23:
[...]

Dank, ik kan inderdaad ook een nieuwe controller aanmaken op mijn Macbook. Maar als ik dat doe, dan vindt hij mijn devices niet. Ze staan allemaal aan. Hoe kan ik er voor zorgen dat die gevonden worden? Dan heb ik denk ik toch een kabel nodig?
Ik zou de vraag stellen in het Unifi-topic. Daar zitten meer experts dan hier. Normaliter reset je de AP's die je dan kan adopten in de nieuwe controller. Welke risico's/onmogelijkheden hieraan zitten als je niet bekabeld aan het netwerk hangt durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Okee, ik ben een heel eind verder. Ik kon de laptop en de controller in, heb de USG ingesteld zodat hij direct het signaal van de converter op kan pakken. Dat werkt prima en dan werkt mijn internet ook. Heel gek: opeens wel met max 100/100 op de Speedtest terwijl ik eerder direct via de T-Mobile router 850/750 haalde.

Alles weer omgegooid naar de T-Mobile router maar nu blijft de langzame snelheid. Ik ga ze maar even bellen en dan kijken wat er ook nodig is om de TV aan te sluiten (want dat wordt de volgende uitdaging als ik hier en daar zo lees).

@loeberce bedankt voor al je hulp tot nu toe.

[ Voor 73% gewijzigd door donleone83 op 13-06-2023 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
donleone83 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:29:
Is het überhaupt mogelijk om de T-Mobile modem er gewoon tussen te laten hangen?
Wat wil je daarmee bereiken als je een USG hebt en losse AP's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
loeberce schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:19:
[...]

Wat wil je daarmee bereiken als je een USG hebt en losse AP's?
In principe niets. Ik hoopte dan de TV gewoon via die router te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Dekkertje schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:03:
Zit nu al jaren bij Ziggo, maar wil eigenlijk graag overstappen naar T-mobile glasvezel.

Mijn onwetendheid over wat dit betekent voor benodigde aanpassingen in mijn huis, heeft me hier altijd van weerhouden, maar wil nu toch doorzetten.

Mijn situatie:
- Zowel mijn ziggo kabel als glasvezel kabel komen binnen op een uiterste hoek in de meterkast van mijn huis (groot huis).
- Mijn tv’s zijn met lange coax kabels aangesloten op het modem in de meterkast. Voor digitale tv gebruik ik (vanwege het gemak) ci+ modules in plaats van ziggo kastjes.
- Internet gebruik ik alleen via Wifi via een mesh set, waarvan het basisstation bij het modem in de meterkast staat.

Qua wifi lijkt er niets te veranderen. Ik kan dezelfde mesh set aansluiten op het t-mobile modem en zo Wifi door het hele huis krijgen. Toch?

Maar dan, en waar ik flink mee struggle, hoe moet ik nu om gaan met de televisie?
- Ik wil eigenlijk geen nieuwe UTP kabels door heel het huis trekken (van 10-20 meter ieder). Dus ik zoek iets draadloos.
- Ik weet dat ik naar de tv’s draadloos kan streamen via een app op mijn ipad/iphone i.c.m. een (ingebouwde) chromecast, maar dat is nogal bewerkelijk, en wat trager, in vergelijking tot de afstandsbediening van de tv.
- Ik wil eigenlijk mijn originele tv afstandsbediening van de tv gebruiken. Hoe simpeler bediening hoe beter. Eén afstandsbediening per tv i.p.v. meerdere.

Weet iemand hoe ik het beste televisie kan aansluiten/connecten (gebruiksgemak kiezen zenders, goed beeld, zonder trekken utp kabels)?
Het hangt allemaal samen met welk type TV je hebt. LG OLED range heeft bijvoorbeeld een T-Mobile TV app beschikbaar waardoor je dus via internet kijkt. Tevens hebben de LG OLED TV's een 100mbit ethernet poort aan boord waardoor gebruik maken van WiFi beter/sneller is. Dan heb je dus ook geen kabels naar je TV nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce

4K televisie bij T-Mobile is er (nog) niet. link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Vandaag is Guidion geweest om de boel te installeren. Na wat testjes met de Zyxel T54 die bedraad en draadloos rond de 950Mb haalt heb ik deze uiteghaald en mijn Asus XT8 aangesloten, tot mijn verbazing zakten de snelheid met 150-200Mb zelfs.
Nu de Zyxel teruggezet en de Asus op ap mode.

Moet ik de usb schijf nu weer verzetten en alles opnieuw instellen op de zyxel voor ftp en smb😅 en alles weer even proberen te finetunen. (Mijn wifi5 is sneller dan wifi6 op de asus🤔)

[ Voor 10% gewijzigd door 330d op 13-06-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
330d schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:36:
en mijn Asus XT8 aangesloten, tot mijn verbazing zakten de snelheid met 150-200Mb zelfs.
Zeker? Die moet ook echt wel snel genoeg zijn voor gigabit snelheden. Niet gewoon een slechte test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:40:
[...]

Zeker? Die moet ook echt wel snel genoeg zijn voor gigabit snelheden. Niet gewoon een slechte test?
Nee ik was ook verbaasd had al paar keer getest met wifi, bedraad via speedtest.net en fast.com

Niks vreemds ingesteld, gewoon via snelle internet wizard alles ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Ik zou sowieso niet een website gebruiken, maar in plaats daarvan de speedtest app. Via de browser zie je altijd vreemde metingen, bij zulke hoge snelheden.

[ Voor 9% gewijzigd door bjusterbaarlik op 13-06-2023 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-10 08:22
330d schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:36:
Na wat testjes met de Zyxel T54 die bedraad en draadloos rond de 950Mb haalt heb ik deze uiteghaald en mijn Asus XT8 aangesloten, tot mijn verbazing zakten de snelheid met 150-200Mb zelfs.
Heb je bij de XT8 bij de LAN settings->switch control
NAT acceleration wel op Auto staan?

Veel Asus routers hebben enige hardware acceleratie aan boord, en als deze uit staat kan dat veel verschil maken, met name bij 1 Gbps snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-10 22:56
Sali schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 04:52:
Geruststelling is dat ik altijd als nieuwe klant terug kan naar Ziggo binnen 2 werkdagen.
Geen digitaal maar een standaard TV abonnement. In mijn regio 4444 om de free to air zenders te ontvangen.
Ned 1,2,3 en het Ziggo kanaal in HD. Rest van de zenders in SD kwaliteit maar dit is voor ons voldoende.
Als uitbreiding kan daar het digitale abonnement met een Ci+ module en kaart genomen worden om tegen een hogere prijs wat meer HD te ontvangen.

Op deze manier blijft de Humax heer en meester in het opnemen van programma's met de mogelijkheid van 2 minuten sprongetjes over de reclame blokken en geen rare blokkeringen vanuit de zenders die opnames niet toe staan.
Ook alle 7 coax aansluitingen in huis en tuin zijn op deze wijze nog steeds actief

Maar NLZIET staat inmiddels wel in de kijker omdat de laatste Ziggo verhoging ook 2 euro bedroeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-10 10:18
Nog meer mensen problemen met YouTube, dacht in eerste instantie dat het aan m'n Adguard home lag, maar ook met deze uit werkt het op mijn desktop en mobiel niet. Via mobiel data wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
donleone83 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:20:
[...]

In principe niets. Ik hoopte dan de TV gewoon via die router te laten lopen.
Hier even een update: heb alles werkend gekregen. Het instellen van de VLan was een eitje en TV werkt gewoon meteen na inpluggen via de switch, heb daar vooralsnog helemaal niets voor in hoeven stellen maar kan zijn dat bepaalde functies nu niet werken - dat moet ik morgen nog even testen. De drop in snelheid kwam door mijn AP, die gaf een 100FDX melding. Moest even priegelen met de kabel.

Het resultaat is nu dus prima: rechtstreeks aangesloten op de glasvezelverbinding, geen extra modem en bedraad snelheden van 850+ op de PS5 en rond de 600 op de Wifi (maar dat ligt aan de plaatsing van mijn AP, met mijn 300/300 Ziggo lijn kwam ik haast nooit boven de 200 uit ook).

Dank met name aan @loeberce. Veel geleerd vandaag en fijn dat ik alles werkend heb gekregen. De volgende uitdaging wordt om mijn Controller te migreren van een oude Windows laptop naar mijn MacBook en dan te fixen dat ik er in 1 keer bij kan zonder nieuwe spullen te moeten adopten. Maar dat is iets voor in een Unifi topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
ReneK schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:57:
[...]

Heb je bij de XT8 bij de LAN settings->switch control
NAT acceleration wel op Auto staan?

Veel Asus routers hebben enige hardware acceleratie aan boord, en als deze uit staat kan dat veel verschil maken, met name bij 1 Gbps snelheden.
Ik heb zojuist gekeken, ik heb helemaal geen Nat acc. enkel Jumbo frame staat er😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 00:21
donleone83 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:54:
[...]

Dank met name aan @loeberce. Veel geleerd vandaag en fijn dat ik alles werkend heb gekregen. De volgende uitdaging wordt om mijn Controller te migreren van een oude Windows laptop naar mijn MacBook en dan te fixen dat ik er in 1 keer bij kan zonder nieuwe spullen te moeten adopten. Maar dat is iets voor in een Unifi topic.
Eigelijk vrij eenvoudig; Stel de SSH gegevens in in de bestaande Unifi controller (zodat je naar de USG / Switch / AP kan verbinden met SSH), Maak een backup. Op de andere machine backup importeren in Unifi, en dan met SSH inloggen op de apparaten, en het commando "set-inform http://{ip-adres van unifi controller}:8080/inform" uitoeren. Daarna komen ze langzaam maar zeker terug op de nieuwe controller.

[ Voor 28% gewijzigd door Sende115 op 14-06-2023 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-10 09:25
Heeft hier iemand ervaring met het annuleren van een abonnement bij T-Mobile en hoe lang het zou duren voordat het rond is?

Onderbuik gevoel zegt dat een maand sinds aanvraag voldoende moet zijn, maar krijg het idee dat er meer speelt dan naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkertje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17-09 23:57

Mijn situatie:

Streamen via naar de tv via (ingebouwde) google chromecast is een optie natuurlijk.

Heeft iemand dit bijv. opgelost via stopcontact adapters, of bijv. via apple tv, en wat zijn de ervaringen hierover qua betrouwbaarheid en gemak?

Of nog andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-10 11:35
Dekkertje schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:13:
[...]

Streamen via naar de tv via (ingebouwde) google chromecast is een optie natuurlijk.

Heeft iemand dit bijv. opgelost via stopcontact adapters, of bijv. via apple tv, en wat zijn de ervaringen hierover qua betrouwbaarheid en gemak?

Of nog andere oplossingen?
Je zou kunnen kijken naar "utp over coax" oplossing. Daarmee zou je het netwerk van de meterkast nabij de TV kunnen brengen. Kun je vanaf dat punt met een switch weer alles bekabeld aansluiten. Ik heb er geen ervaring mee, maar lijkt me goed werkende technologie.
Dan is er ook nog iets als Powerline adapters, dus IP over stroomkabels. Afhankelijk van de situatie kan dit goed of heel wat minder goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22-10 16:00

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Nou zit ik een stukje terug te lezen en mijn eigen ontvangen spullen te bekijken, mijn Glasvezel kastje in de meterkast heeft een mannetje type aansluiting, de meegeleverde glasvezel kabel is maantje naar mannetje, en de ONT is vrouwtje.

Begrijp ik er nu dus uit dat ik helaas op de monteur moet wachten welk pas 20 Juli kan komen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-10 22:23
Xqlus1ve schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 19:08:
Nou zit ik een stukje terug te lezen en mijn eigen ontvangen spullen te bekijken, mijn Glasvezel kastje in de meterkast heeft een mannetje type aansluiting, de meegeleverde glasvezel kabel is maantje naar mannetje, en de ONT is vrouwtje.

Begrijp ik er nu dus uit dat ik helaas op de monteur moet wachten welk pas 20 Juli kan komen? :|
Sowieso moet je wachten, er zijn diverse mensen die het wel al aangesloten hebben, een enkele zelfs met schade tot gevolg.

Lekker wachten want als het goed is, betaal je ook pas vanaf dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:27
Xqlus1ve schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 19:08:

Als het goed is zie er ook een koppelstuk bij om twee mannetjes met elkaar te verbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-10 07:24

Frituurman

Mjam!

Meer mensen die geen internet hebben nu? Bij ons ligt het er uit.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-10 22:32
Frituurman schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:11:
Meer mensen die geen internet hebben nu? Bij ons ligt het er uit.
Bij ons in het frikot? Of waar is dat bij ons ongeveer? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Lord_Dain schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:25:
[...]

Bij ons in het frikot? Of waar is dat bij ons ongeveer? 8)
Bij alle storingen zie ik behoorlijk wat in de Randstad en mijn dorp Hoogeveen in Drenthe heeft ook behoorlijk wat meldingen.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Frituurman schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:40:
[...]

Bij alle storingen zie ik behoorlijk wat in de Randstad en mijn dorp Hoogeveen in Drenthe heeft ook behoorlijk wat meldingen.
Bijzonder, T-Mobile geeft niets op de community of op twitter (zijn al gesloten ofzo).
Maar er lijkt wel een storing gaande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10 23:24
Hoogeveen heeft inderdaad een storing. Bevestiging van de klantenservice.
Zouden ze een Glasvezelkabel hebben geraakt bij de werkzaamheden aan het spoor?

Moet wel zeggen dat ze een nette oplossing aanboden voor het ongemak. Voor alle Tmobile mobile abonnementen (inclusief simpel en tele2) kreeg ik een code voor 7 dagen onbeperkt data.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

i-dj schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:51:
Hoogeveen heeft inderdaad een storing. Bevestiging van de klantenservice.
Zouden ze een Glasvezelkabel hebben geraakt bij de werkzaamheden aan het spoor?

Moet wel zeggen dat ze een nette oplossing aanboden voor het ongemak. Voor alle Tmobile mobile abonnementen (inclusief simpel en tele2) kreeg ik een code voor 7 dagen onbeperkt data.
Van wie heb je die gehad? Ik ben al bijna door mijn 14GB heen bij Simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-dj
Frituurman schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:20:
[...]

Van wie heb je die gehad? Ik ben al bijna door mijn 14GB heen bij Simpel.
Na 30 minuten in de telefonische wachtrij te hebben gestaan bood de jonge dame mij dit meteen aan voor het ontstane ongemak. En dus niet alleen voor mijn tmobile abo (die al onbeperkt is) maar ook voor Simpel en Tele2.

Ben dus wel bang dat het nog wel even gaat duren in Hoogeveen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Nemen ze nu nog de telefoon aan? Nou ja, anders morgen maar bellen.

Vorig jaar hebben wij in de wijk (Venesluis) ook zoiets gehad. Toen lag het er 10 dagen uit. 10 dagen via een hotspot. Een oude mobiele telefoon.

[ Voor 52% gewijzigd door Frituurman op 14-06-2023 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

5:05 uur: Het lijkt te zijn opgelost.

EDIT 6:21 uur: het ligt er weer uit. Even gaan hardlopen, kom thuis en alles weer plat.

EDIT 8:48 uur: Het lijkt weer te werken. FIngers crossed.

[ Voor 86% gewijzigd door Frituurman op 15-06-2023 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

hcQd schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:34:
[...]

Als het goed is zie er ook een koppelstuk bij om twee mannetjes met elkaar te verbinden.
Helaas, geen koppelstuk aanwezig. Belachelijk dat ik dan meer als een maand moet wachten :S

Betaal ik weer voor een maand teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Xqlus1ve schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:28:
[...]

Helaas, geen koppelstuk aanwezig. Belachelijk dat ik dan meer als een maand moet wachten :S

Als je niet bent aangesloten betaal je als het goed is ook niet. En dat is beter dan een rekening van €400 voor een defecte glasvezel die hier eerder voorbij mijns inziens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:19

djiwie

Wie?

Xqlus1ve schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:28:
[...]

Je gaat pas betalen als je aangesloten bent. Krijg je ook een mailtje van (dat je abo opgeleverd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

djiwie schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:43:
[...]

Je gaat pas betalen als je aangesloten bent. Krijg je ook een mailtje van (dat je abo opgeleverd is).
Yep, 70 p/m of 30 p/m is wel een verschil. Het is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Is guidion dan zo slecht bevoorraad dat als de monteur dat koppelstukje nodig blijkt te hebben hij dat niet in zijn bus heeft liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Geen idee, Guidion heeft pas de 20ste tijd volgende maand. En mijn pakket die ik van t-mobile heb zit het niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Frituurman schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 05:51:
5:05 uur: Het lijkt te zijn opgelost.

EDIT 6:21 uur: het ligt er weer uit. Even gaan hardlopen, kom thuis en alles weer plat.

EDIT 8:48 uur: Het lijkt weer te werken. FIngers crossed.
Het is 7 uur lang goed gegaan. Internet ligt er nu weer uit. Hotspot maar weer.'

EDIT: 16:01 uur: T-Mobile site zegt:
[Opgelost] De eerdere problemen met Internet, TV en Vast Bellen in regio Hoogeveen zijn verholpen. Om 14:00 wordt voor de zekerheid nog netwerkapparatuur vervangen. Dit kan ervoor zorgen dat je tijdelijk geen verbinding hebt. Mocht je nog geen verbinding hebben, haal dan het modem (en eventueel de Media Converter) minimaal tien seconden van de stroom. Lees op onze Community hoe dat gaat: Reboot modem | T-Mobile Community
Modem meermaals gereset, maar geen soelaas. Alles ligt er nog steeds uit. Krijg ik een mailtje van de klantenservice met een code voor onbeperkt internet. Voor T-Mobile. Terwijl we hier thuis allemaal een Simpel-abonnement hebben. He-le-gaar niets aan!

De actuele storingspagina https://thuismy.t-mobile.nl/storingen is ook een lachtertje. Hoewel we hier toch zeker 12 uur geen internet hebben gehad, blijft het continu dezelfde status houden:
Geen storing bekend
Er is op dit moment op jouw adres geen storing bekend.

Heb je problemen met internetten, bellen en/of TV kijken? Haal je modem 10 seconden van de stroom en sluit hem vervolgens weer aan. Als de lampjes weer groen zijn, moet het allemaal weer werken.

Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem in combinatie met een Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter van de stroom te halen.

Ervaar je nog steeds problemen met je diensten? Ga dan naar de online Klantenservice en doorloop de tips.

Het kan ook zijn dat je problemen ervaart omdat er een netwerkstoring is. Op onze Community word je op de hoogte gehouden van de netwerkstoringen. Hier staan ook onze specialisten 24/7 voor je klaar om je te helpen.
Geen storing. Alles opgelost. Maar niets werkt dus.

EDIT 16:17 uur:
[14-06-2023] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met DIENST MET UNDERLINE in regio IN BOLD. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

Update [15-06-2023 16:10] Er is uiteindelijk toch besloten om de nieuwe switch vannacht te plaatsen zodat dit zo min mogelijk impact heeft op alle aansluitingen. Excuses voor het eerdere, foutieve bericht.
Dus ze hebben een uur zitten rommelen en toen maar gedacht: weet je wat, we doen 't vannacht wel. Lekker is dat. Maar goed, ik mag niet zeuren. We hebben weer internet.

[ Voor 92% gewijzigd door Frituurman op 15-06-2023 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Frituurman Misschien een heel wild idee, maar je kunt ook de tmobile helpdesk bellen. Als je niet bent dat je een storing hebt is het ook lastig op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

jongetje schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:49:
@Frituurman Misschien een heel wild idee, maar je kunt ook de tmobile helpdesk bellen. Als je niet bent dat je een storing hebt is het ook lastig op te lossen...
Je doet de aanname dat ik dat niet heb gedaan. Misschien heel gek, maar dat heb ik wel gedaan. Dat heb ik gisteravond voor de eerste keer gedaan toen het er de eerste keer uit lag, vanochtend om 7:05 opnieuw toen het er weer uit lag en vanmiddag opnieuw toen het er voor de derde keer uit lag.

Gisteravond hoorde ik dat er 'geen storing' was. Twitter, Allestoringen en de community zeiden anders. Vanochtend hoorde ik dat het was opgelost (wat niet meer zo was) en vanmiddag kreeg ik te horen dat ik het modem moest resetten (haha, had ik al gedaan). Later zei de beste man dat de melding op de website fout was en dat ze vannacht nog bezig zouden gaan. Maar ja, ze hadden de verbinding toen al wel weer om zeep geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Frituurman schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:04:
[...]

Je doet de aanname dat ik dat niet heb gedaan. Misschien heel gek, maar dat heb ik wel .
Je doet een heel relaas over resetten en dat er niets op de website van tmobile staat. Dan is het ook handig om aan te geven dat je wel hebt gebeld en welke stappen en conclusie de helpdesk heeft geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-10 11:10

pinda powerrr

Slow down...

Misschien gekke gedachte hoor, maar ik gok dat de andere providers ook niet via T-Mobile een backup hebben lopen of aanbieden. Oftewel, elke provider houdt de backup 5G mogelijkheid bij zijn eigen netwerk.
Dat je zelf een Simpel abbo hebt, kan T-Mobile niks aan doen, hoe rot ook.

Zou wat zijn als KPN een backup via Vodafone aanbiedt....

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22:18
pinda powerrr schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:24:
Misschien gekke gedachte hoor, maar ik gok dat de andere providers ook niet via T-Mobile een backup hebben lopen of aanbieden. Oftewel, elke provider houdt de backup 5G mogelijkheid bij zijn eigen netwerk.
Dat je zelf een Simpel abbo hebt, kan T-Mobile niks aan doen, hoe rot ook.

Zou wat zijn als KPN een backup via Vodafone aanbiedt....
Met het verschil dat Tele2, Ben en Simpel allemaal in het bezit zijn van T-Mobile. Dat is een andere verhouding dan die tussen KPN en Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-10 11:51
Ik heb ook geen mobiel abonnement bij t-mobile.
Toen we storing hadden werd me gevraagd om een prepaid t-mobile te kopen. Dat geld heb ik ook terug gehad.
Dus dat wordt ook voor gezorgd.
Het zou wel handiger zijn als in de router een sim kaart kan. Maar dat mag eigenlijk niet met een gewone simkaart, moet het een data only zijn. Die kan je zo los niet bij de supermarkt halen.
De hotspot oplossing is om maar een halve oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-dj
wvanommen schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:31:
[...]

Met het verschil dat Tele2, Ben en Simpel allemaal in het bezit zijn van T-Mobile. Dat is een andere verhouding dan die tussen KPN en Vodafone.
Ik kreeg ook onbeperkt data aangeboden. Toen ik zei dat ik dit al had vroeg de helpdesk of ik ook geen Tele2 of Simpel had. Kreeg voor die 3 abo’s gewoon een code. Tele2 werkte in ieder geval (mijn jongste van 16 moest zowat aan de beademing toen hij hoorde dat we een internet storing hadden en heeft de code meteen uitgeprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02:20
jwbokx schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:37:
Ik heb ook geen mobiel abonnement bij t-mobile.
Toen we storing hadden werd me gevraagd om een prepaid t-mobile te kopen.
Heel tof dat daar bij T-Mobile een prepaid simkaart voor gebruikt mag worden. Bij Ziggo krijg je geen backup op een (Vodafone) prepaid, alleen op een abonnement. Aldus de Ziggo KS en website.

[ Voor 9% gewijzigd door U123456 op 15-06-2023 19:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Toen ik naar de T-Mobile shop hier in de buurt was gefietst om een prepaid kaartje te kopen, en de leidinggevende hoogstverbaasd vroeg waarom en ik uitlegde dat het was ivm een storing met glasvezel kreeg ik het prepaidkaartje gratis mee. Vond het inderdaad wel erg fijn dat ik op die manier weer een semi-normale verbinding had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-10 21:48

MrMarcie

CFMoto 650MT

Barre73 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:31:
../..

En de laatste optie: XGS-PON. Op aansluitingen die de laatste twee jaar door KPN Netwerk worden gemaakt en die deel uitmaken van point to multipoint netwerken. Daar kan geen eigen apparatuur van T-Mobile en dus is het 100% KPN WBA. En in deze gevallen altijd XGS-PON.
Ik ben een leek hoor, maar kan wel lezen. En ben door deze topics gegaan. Ga overstappen per begin Juli naar T-mobile van KPN. KPN heeft hier in Zeist net aangelegd dus ligt er nu een jaar. Dus als ik je goed begrijp zit ik qua netwerk gebeiteld ondanks dat ik naar T-mobile ga? Moet zeggen dat KPN ff moeite had in begin een issue te vinden maar sinds dat opgelost is draait het hier al bijna een jaar als een tierelier.
Illidan schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:19:
[...]

Nice!! Klinkt te doen, zelfs voor mij 😅

Ik ga me opgeven en overstappen van ziggo kabel 400/40 naar Tmobile glas 1000/1000. En nog goedkoper ook! Nu maar fingers crossed dat ze zo ongeveer even stabiel zijn als ziggo 😀
Sorry hoor, maar ik hoop voor je dat het beter is. Ik heb 20 jaar Ziggo gehad maar ben verbaasd over de kwaliteit van glas. Wat een verademing is dat zeg.

[ Voor 23% gewijzigd door MrMarcie op 16-06-2023 13:04 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
MrMarcie schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:02:
[...]

Ik ben een leek hoor, maar kan wel lezen. En ben door deze topics gegaan. Ga overstappen per begin Juli naar T-mobile van KPN. KPN heeft hier in Zeist net aangelegd dus ligt er nu een jaar. Dus als ik je goed begrijp zit ik qua netwerk gebeiteld ondanks dat ik naar T-mobile ga? Moet zeggen dat KPN ff moeite had in begin een issue te vinden maar sinds dat opgelost is draait het hier al bijna een jaar als een tierelier.

[...]

Sorry hoor, maar ik hoop voor je dat het beter is. Ik heb 20 jaar Ziggo gehad maar ben verbaasd over de kwaliteit van glas. Wat een verademing is dat zeg.
Niet elke glasvezel verbinding is zonder problemen, net zoals dat bij Ziggo niet overal is.

Maar over het algemeen is de stabiliteit van glasvezel veel beter dan Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrMarcie schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:02:
[...]

Ik weet niet wat jij "gebeiteld" noemt :-)
In ieder geval krijg je dezelfde verbinding als bij KPN (XGS-PON dus) en via dezelfde apparatuur in de PoP. Er is wel een verschil:
Vanaf een bepaald moment neemt T-Mobile zelf de verbinding over. Dat zit hogerop in het netwerk, ergens in een hoofdcentrale. Vanaf daar maken ze hun eigen keuzes qua routering, overeenkomsten met Internet exchanges etc.. Dat verschilt met KPN en daar kan jij dus ook verschil in merken (lees: tragere reactietijd, latency, ping etc..).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Gezien de discussies mbt mobiele data bij een outage. Is het mogelijk om de hotspot functionaliteit van een telefoon te gebruiken door deze met de USB poort van het t-mobile te verbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Segafreak83 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:28:
[...]
Maar over het algemeen is de stabiliteit van glasvezel veel beter dan Ziggo.
Zolang de infrastructuur op orde is is er geen noemenswaardig verschil in "stabiliteit" tussen HFC en Ftth. Dit blijft een hardnekkig lulverhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Barre73 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:54:
[...]

Ik weet niet wat jij "gebeiteld" noemt :-)
In ieder geval krijg je dezelfde verbinding als bij KPN (XGS-PON dus) en via dezelfde apparatuur in de PoP. Er is wel een verschil:
Vanaf een bepaald moment neemt T-Mobile zelf de verbinding over. Dat zit hogerop in het netwerk, ergens in een hoofdcentrale. Vanaf daar maken ze hun eigen keuzes qua routering, overeenkomsten met Internet exchanges etc.. Dat verschilt met KPN en daar kan jij dus ook verschil in merken (lees: tragere reactietijd, latency, ping etc..).
Duidelijk. Ik ga het meemaken. Ben erg benieuwd.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Jay-B schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:08:
[...]

Zolang de infrastructuur op orde is is er geen noemenswaardig verschil in "stabiliteit" tussen HFC en Ftth. Dit blijft een hardnekkig lulverhaal.
Oh, sinds ik glas heb, ben een grootverbruiker, merk ik wel degelijk verschil. Geen verbindingen die eruit klappen en veel stabieler. N=1. Maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Dat heeft niets maar dan ook niets met de eigenschappen van het medium zelf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-10 10:26
Van de week of vorige week zeiden een paar mensen op de FP tegen mij dat als je T-Mobile Thuis Internet-only hebt, je T-Mobile TV gratis kan krijgen. Ik zie daar echter geen opties voor, want ik kan alleen een nieuw, duurder abonnement afsluiten. Ik heb gevraagd wat ze bedoelden, maar heb er geen antwoord op gekregen. Weet iemand hier wat ze bedoeld zouden kunnen hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Jay-B schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:08:
[...]

Jammer joh, is toch echt zo. Kun je een lul verhaal noemen, maar dat is het echt niet.

Het verschil tussen glasvezel en kabel merk je duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
@Segafreak83 Nu maak je het bewust abstracter. We hadden het over stabiliteit. Het medium heeft geen effect qua stabiliteit. Daar zorgen de onderliggende protocollen voor. Wat je kan merken is een lagere latency of een hogere upload. Daarmee is het ook wel gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jay-B schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:23:
@Segafreak83 Nu maak je het bewust abstracter. We hadden het over stabiliteit. Het medium heeft geen effect qua stabiliteit. Daar zorgen de onderliggende protocollen voor. Wat je kan merken is een lagere latency of een hogere upload. Daarmee is het ook wel gezegd.
Mijn Ziggo was ook rete 'stabiel' en had nooit storingen. Inderdaad geef ik zelf de voorkeur aan de strakke latency die je bij glasvezel krijgt maar voor de meeste consumers is Ziggo prima. Ik denk dat het vooral de persoonlijke ervaringen zijn die mensen de meningen vormen en die ze hier af en toe plempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Misschien had ik pech met Ziggo, maar Ziggo had er een handje van om vaak onaangekondigd om 01:00 uur onderhoud te doen en dan lag de hele lijn een uur lang plat. Heb dat met glasvezel nog nooit meegemaakt. Ligt technisch gezien niet aan het medium (behalve dan dat coax wat onderhoudsintensiever is) maar wel superirritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
djiwie schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 00:05:
Misschien had ik pech met Ziggo, maar Ziggo had er een handje van om vaak onaangekondigd om 01:00 uur onderhoud te doen en dan lag de hele lijn een uur lang plat. Heb dat met glasvezel nog nooit meegemaakt. Ligt technisch gezien niet aan het medium (behalve dan dat coax wat onderhoudsintensiever is) maar wel superirritant.
Ik heb echt nog nooit gehad dat Ziggo onaangekondigd onderhoud doet, dit zal bij jou de reden ook niet zijn van je downtime.

Als eens gekeken naar de signaalsterkte en kwaliteit van je binnenkomend signaal? Misschien gebruik je ook een 16 voudige multitap of nog erger 5 splitters achter elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:41
Jay-B schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:47:
Dat heeft niets maar dan ook niets met de eigenschappen van het medium zelf te maken.
Nou ja en nee, glasvezel en XGS-PON is wel jonger en dat merk je toch in de stabiliteit is mijn ervaring. Ziggo is ook heel stabiel als je modem goed ingetraind is, dat is zo. Echter het blijft qua rekensom kwetsbaarder of je een netwerk deelt met 500 modems of met 64.

Onderschat niet dat het hele pad tegenwoordig passief is bij XGSPON, geen voeding nodig in het glaspad waardoor lokale spanningsuitval niet meer merkbaar is. Mijn ONT draait op een UPS en de switch staat in de grootse POP van het dorp met aggregaat.

Wat Ziggo wel beter voor elkaar heeft is storingsafhandeling, dat pakken ze intern op. Terwijl bij een glasvezelstoring je van kastje naar de muur gaat tussen de fiber eigenaar een de ISP.
Segafreak83 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:14:
[...]

Jammer joh, is toch echt zo. Kun je een lul verhaal noemen, maar dat is het echt niet.

Het verschil tussen glasvezel en kabel merk je duidelijk.
Helemaal eens, ik heb echt nooit meer outage gehad sinds glasvezel. En toch wel een aantal keer per jaar een modem reset bij Ziggo nodig gehad in het verleden.
djiwie schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 00:05:
Eens ik ervaar hetzelfde: Ziggo heeft veel meer onderhoudswindows op de verbindingen in de nacht (met sms). Dan KPN met hun XGS-PON passieve fiber omgeving. Vroeger als mijn monitoring alerts gaf onderzocht ik altijd Ziggo mee in mijn troubleshoot, sinds glasvezel is het eigenlijk altijd een serverprobleem intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

page404 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:58:
[...]

Ik heb gisteren nog contact gehad en in eerste instantie was het : kan niks, wil niks want WiFi probleem. Ik heb toen gezegd dat ik het echt onbehoorlijk vond hoe ze een oude dame laten bungelen en dat ze echt aan zet zijn om naar een oplossing te kijken. Toen ging hij nog eens goed kijken en zag dat de modem al een keer vervangen was maar dat de oude extender aangeleverd was. Dat schijnt minder lekker te werken. Dus gaan ze nu een nieuw model sturen. Als dat niet werkt gaan ze kijken of er een monteur langs kan komen. Hehe, heeft even geduurd.
Het is trouwens super irritant dat ze geen support leveren op die WiFi spullen maar ook weinig diagnostische tools in de software van dat spul hebben om te checken wat er mis gaat.
Nieuwe extender geleverd. Installeren, ho maar. Precies de handleiding gevolgd maar er gaan geen lampjes branden zoals aangegeven.
Opnieuw gebeld, het lijkt er nu toch op dat ze een monteur gaan sturen. Wat een gedoe zeg, hoe moeilijk kan het zijn een werkende WiFi oplossing te leveren. Ben benieuwd wat die monteur gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:04
page404 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:34:
[...]

Nieuwe extender geleverd. Installeren, ho maar. Precies de handleiding gevolgd maar er gaan geen lampjes branden zoals aangegeven.
Opnieuw gebeld, het lijkt er nu toch op dat ze een monteur gaan sturen. Wat een gedoe zeg, hoe moeilijk kan het zijn een werkende WiFi oplossing te leveren. Ben benieuwd wat die monteur gaat vinden.
Puur uit interesse. Om welke router/modem gaat het? En welke extender is er geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
pdukers schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:10:
Gezien de discussies mbt mobiele data bij een outage. Is het mogelijk om de hotspot functionaliteit van een telefoon te gebruiken door deze met de USB poort van het t-mobile te verbinden.
Is dit een vraag of een opmerking?
Zou mooi zijn als dat kon.
Heb het niet geprobeerd omdat ik er niet vanuit ging dat het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
jwbokx schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:53:
[...]

Is dit een vraag of een opmerking?
Zou mooi zijn als dat kon.
Heb het niet geprobeerd omdat ik er niet vanuit ging dat het kon.
Oeps, correcte leesteken vergeten. Is een vraag. Men is hier nog de glasvezel in de grond aan het leggen, dus ik kan het zelf niet uitproberen.

[edit]
Even zelf internet afgestruind voor een user manual. De zyxel t-56 is blijkbaar een zyxel EX5601-T1. Op de zyxel website kan ik geen manual downloaden, maar mbv google search een uitgebreide zyxel user guide voor de AX series kunnen vinden.

En daar vind ik dan een sectie over "cellular backup" :P
The USB port of the Zyxel Device allows you to attach a cellular dongle to wirelessly connect to a cellular network for Internet access.
....
Use this screen to configure your cellular settings. Click Network Setting > Broadband > Cellular Backup.
Vraag is nu of dit menu ook in het door T-mobile geleverde modem beschikbaar is.

[ Voor 47% gewijzigd door pdukers op 17-06-2023 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

tjanssen schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 07:50:
Ik heb echt nog nooit gehad dat Ziggo onaangekondigd onderhoud doet, dit zal bij jou de reden ook niet zijn van je downtime.

Als eens gekeken naar de signaalsterkte en kwaliteit van je binnenkomend signaal? Misschien gebruik je ook een 16 voudige multitap of nog erger 5 splitters achter elkaar?
Toch is het echt zo dat ik geen melding kreeg (soms wel een brief gehad, maar meestal niet) en dat precies rond 01:00 uur 's nachts de verbinding down ging. Dat was te toevallig qua tijdstip om geen onderhoud te zijn, vooral omdat de verbinding daarbuiten bijna altijd goed werkte. Maar 9/10 keer kwam daar dus geen melding van (en ook geen bericht op de storingspagina).

Ik heb geen idee wat de signaalsterkte was want inmiddels geen klant meer bij Ziggo. Maar binnen mijn huis werd er in ieder geval niet meer gesplit en voor wat ik me ervan kan herinneren waren zowel signaalsterkte als SNR prima op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
pdukers schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:56:
[...]

Oeps, correcte leesteken vergeten. Is een vraag. Men is hier nog de glasvezel in de grond aan het leggen, dus ik kan het zelf niet uitproberen.

[edit]
Even zelf internet afgestruind voor een user manual. De zyxel t-56 is blijkbaar een zyxel EX5601-T1. Op de zyxel website kan ik geen manual downloaden, maar mbv google search een uitgebreide zyxel user guide voor de AX series kunnen vinden.

En daar vind ik dan een sectie over "cellular backup" :P

[...]

Vraag is nu of dit menu ook in het door T-mobile geleverde modem beschikbaar is.
Helaas, de usb instellingen geven alleen mogelijkheid tot usbstick met bestanden te delen. Eventueel met mediaserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jwbokx schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 20:43:
[...]

Helaas, de usb instellingen geven alleen mogelijkheid tot usbstick met bestanden te delen. Eventueel met mediaserver
In de geciteerde tekst staat niet dat je bij de USB instellingen moet kijken maar bij:
Network Setting > Broadband > Cellular Backup.

Los daarvan neem ik ook aan dat T-Mobile met eigen firmware de boel heeft dichtgezet...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulvdb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-10 09:43
Ik heb even in mijn modem gekeken. Bij netwerkinstellingen zie ik alleen draadloos, thuisnetwerken, Nat, DNS en USB-service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:58
Andere mensen ook een storing regio Haarlem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-10 23:23
Barre73 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:22:
[...]

In de geciteerde tekst staat niet dat je bij de USB instellingen moet kijken maar bij:
Network Setting > Broadband > Cellular Backup.

Los daarvan neem ik ook aan dat T-Mobile met eigen firmware de boel heeft dichtgezet...
Voor de Zyxel T-54 welke voor de consumentendiensten aangeboden wordt zit geen optie voor 4G back-up. Dit wordt wel aangeboden bij de zakelijke (glas) verbindingen. Zou toch mooi zijn als T-Mobile deze optie ook aanbied aan particulieren in tijden van thuiswerken en streamingdiensten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Dracula schreef op zondag 18 juni 2023 @ 09:28:
Andere mensen ook een storing regio Haarlem?
Nope 2034 en alles werkt zoals het hoort tewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
devil-strike schreef op zondag 18 juni 2023 @ 09:54:
[...]

Hmm nou ja hier helaas dus niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-10 08:22
devil-strike schreef op zondag 18 juni 2023 @ 09:54:
[...]

2036 ook alles OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Gebeld met tmobile en kennelijk is er een storing sinds 9:56 en zal wel in de wijkcentrale zitten maar ja wanneer we een monteur sturen tsja geen idee dat kan nog wel een tijd duren want ja zondag en pas net gebeurt tsja tsja.
Pagina: 1 ... 220 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie