[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 221 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.892.428 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-07 23:01

Wish

ingwell

Net bijna een uur gespendeerd in het formuleren van een klacht richting T-Mobile. Het komt allemaal weer terug - de emotionele rollercoaster:
In het onderstaande verhaal gaat het alleen om het niet halen van de beloofde Gigabit down snelheid bekabeld gemeten.In elk contactmoment met klantenservice, Guidion, glasvezelmonteur, backoffice moet ik TELKENS uitleggen wat er aan de hand is. Want hoewel wellicht een beschrijving van de case aanwezig is - blijkbaar leest niemand die dingen.

4 mei - oplevering door monteur. Installatie van het modem en check of de Wifi het doet. De monteur doet geen check wat de bedrade snelheid is.

4 mei - eigen check, bedraad, direct op het modem levert mij een down snelheid op van 311 Mbps. Snel, maar geen gigabit.

4-9 mei - verschillende keren de downsnelheid bedraad gemeten, hoogste meting komt uit op 411 Mbps

5 mei contact met de klantenservice (Isa) , die gaat me een instructie doorsturen hoe ik de meting moet doen. De verbinding wordt daarna verbroken, instructie nooit ontvangen.

9 mei contact met de klantenservice (Jaco) - die stuurt me daadwerkelijk de instructie op: https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/thuis/handleidingen/handleiding-snelheidsproblemen-Windows-10.pdf
Kenmerk: 2352/63423261

Wed, May 10, 2:35 PM stuur ik de resultaten van de handleiding snelheidsmeting op naar de klantenservice.

Op 15 mei heb ik wederom contact met de klantenservice. Daar mag ik de resultaten van de volgens de handleiding uitgevoerde test toelichten. Daarbij wordt betwijfeld of ik het wel juist heb gedaan, want immers, als ze nu naar de modem kijken zien ze er allemaal apparaten aanhangen. Natuurlijk - ik probeer ook verder met mijn leven te gaan, maar de test is toch echt conform de handleiding gedaan. Ik motiveer maar dat in de opgeleverde resultaten te zien moet zijn dat de uitgevoerde test direct op het modem is uitgevoerd, wifi uit en verder geen kabels aangesloten. Schoorvoetend worden de uitslagen geaccepteerd.

16 mei komt de Guidion monteur op bezoek. Eerste vraag: wat is er aan de hand. Uitleg.... Oh - die snelheidsmeting van T-mobile is waardeloos, dat moet je zo helemaal niet meten. Ok. Maar goed, ook deze monteur doet naar eer en geweten zijn test met in de werkbon WO-03315248 de uitslag van de monteur:
"Klant meld problemen met internet snelheid. Bij aankomst aansluiting gecontroleerd. Snelheid bekabeld komt niet boven 600mb download. Meerdere apparaten bekabeld getest. Modem patchkabel ont vervangen maar snelheid blijft niet meer dan 600 download. Ticket doorgezet via home app naar BO. Internet wifi wel werkend."
Dus hier wederom de bevestiging dat, onafhankelijk getest, de beloofde Gigabit niet wordt gehaald op mijn aansluiting.

22 mei krijg ik bericht via de mail:  "Goed nieuws: je vraag of verzoek waar we over gesproken hebben, is opgelost!"
Echt niet - Ticket#2023051711007211  wordt gewoon gesloten zonder overleg. Zonder informatie. Het probleem is, na wederom een test van mijzelf, duidelijk aanwezig. Dus WTF.

26 mei telefonisch contact met klantenservice dat de klacht nog niet is opgelost. Met als resultaat deze melding:
"Vandaag hebben wij contact gehad over jouw vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen vijf werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 63737884. We houden je op de hoogte van de voortgang."

1 juni rond half 12 krijg ik een SMS met de vraag of ik het contact met de klantenservice wat ik net heb gehad, wil beoordelen. Huh? Ik heb vandaag helemaal niet gebeld of contact gehad.
Bijna meteen krijg ik een mail om 11:32 binnen met de volgende tekst:
"Je hebt aangegeven dat er iets mis is met je modem. Onze technici hebben naar het probleem gekeken en hij is helaas niet te repareren. Vervelend dat je hierdoor even geen gebruik kunt maken van onze diensten. Maar maak je geen zorgen, het nieuwe modem is al onderweg. Hou je e-mail in de gaten: onze installatiepartner Guidion neemt binnenkort contact met je op om een afspraak te maken voor het installeren van je nieuwe modem."

Nee, nee, nee - ik heb niet aangegeven dat er iets mis is met het modem, dat is namelijk al vervangen door Guidion op 16 mei, weten we nog? Ik krijg hier sterk de indruk dat op basis van de SLA (5 dagen gok ik?) het ticket maar gesloten wordt met een drogreden/ drogactie, zodat de backoffice of de technische dienst maar van het gezeur af is.

7 juni heb ik tijd om het modem te vervangen. Overigens, in de vorige mail wordt aangegeven dat Guidion dat ding komt installeren, maar het begeleidend schrijven staat dat ik het zelf moet doen. Niet erg consequent. 
Ik voer wederom een bekabelde test uit, zelfde bedroevende resultaat. Dus maar weer met de klantenservice bellen:
"Vandaag hebben wij contact gehad over jouw vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen vijf werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 63925881. We houden je op de hoogte van de voortgang."
De medewerker die ik nu spreek is enthousiast en heeft ook een back office rol. Hij besluit, na het aanhoren van mijn verhaal (ik ben inmiddels de tel kwijt) - de glasvezel partner Open Dutch Fiber aan te sturen. Frappant is, dat hij vanuit zijn locatie een download test kan doen op mijn modem en ook tot de conclusie komt dat het max 600 Mbps down is. Frappant, omdat de volgende BO/DevOps engineer (zie hieronder) zegt dat hij dat niet kan.

Vrijdag 9 juni (dacht ik, kan de afspraakbevestiging niet terugvinden, die is alleen telefonisch doorgegeven) komt de monteur van Open Dutch Fiber langs. Wat is er aan de hand? Zucht. Nogmaals uitleg gedaan van dit drama. Monteur: Oh, daar kan ik helemaal niks mee want de bekabeling is goed. We bellen gezellig samen met de backoffice. Die test de meetwaarden (Tx) en stelt: het zit in het klantdomein! Want er zitten heel veel apparaten op het modem. Goed vrind, weet je nog van die eerdere snelheidtesten die zonder de apparaten erop die inmiddels 3x zijn aangetoond? De BO medewerker blijft stellig - het zit in het klantdomein. Wat wonderlijk is, is als ik hem vraag de download te testen op het modem wat zijn collega ook deed op 7 juli - hij aangeeft dat hij dat niet kan.
Terwijl we zo gezellig met deze wat halsstarrige BO medewerker aan het praten zijn, sleutelt de glasvezelmonteur aan het witte kastje waar de glasvezel van buiten op binnenkomt. Hij constateert dat het deurtje van dat kastje mogelijk een deuk veroorzaakt in de kabel. Hij prutst daar wat aan, maar we kunnen het resultaat niet testen.
Inmiddels heb ik het wel gehad met de BO medewerker (hij is blijkbaar niet in staat eerdere bevindingen te intepreteren of heeft daar geen zin in). We komen er op uit Guidion in te schakelen. Joechei.

12 juni komt de Guidion monteur langs. En dit keer hoef ik, voor het eerst(!), het verhaal niet te herhalen, omdat dit de monteur is die ook op 16 mei langs kwam. Ik val hem daarvoor bijna in de armen. En dit keer zijn we snel klaar. De bekabelde test levert consequent rond de 900 Gbps op. Overigens ook als de rest van de bekabeling en dus de apparaten er op zijn aangesloten. Wat ik persoonlijk niet raar vind, want zoveel consumeren die dingen nou eenmaal niet.
De Guidion monteur en ik zijn het wel over 1 ding eens: waarom de snelheid nu wel is zoals geadverteerd, weten we niet zeker. Zijn het de magische handelingen van de glasvezelmonteur op de 9e juli? Is het de stand van de maand? Is het omdat 12 juli de dag van de Eenvoud is?

Samenvattend:
Tussen 4 mei en 12 juni heeft T-Mobile niet geleverd wat contractueel afgesproken is.T-Mobile is niet in staat aan daadwerkelijke klantenservice te doen, wat een uitermate gefrustreerde klant oplevert.

Beide partijen (T-Mobile en klant) hebben zeeën van tijd, inzet van mensen en energie gespendeerd om uiteindelijk tot een oplossing te komen. En we weten eigenlijk niet eens zeker wat nou de oplossing daadwerkelijk was. En of het stabiel blijft.

Conclusie aan het einde van dit traject: de dienstverlening vanuit T-Mobile in dit verhaal is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Als je aan het einde van deze tekst bent aangekomen snap je denk ik wel dat de frustratie enorm is. En ja, ik vraag daar dan ook compensatie voor. Nou, eis eigenlijk, want er is domweg niet aan het contract voldaan. Los van de emotionele schade. Ik hoor graag wat jullie voorstellen.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:37
Als dit je ervaringen zijn en een blijvende bron van, begrijpelijke frustratie, waarvoor stuur je ze geen ingebrekenstelling?

Ze leveren niet wat is overeengekomen. Dus of binnen redelijke gaan leveren of anders opzegging van abbo en door naar een ander.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@bluecupra @paulvdb dank voor het checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Sorry hoor, vervelend dat je niet krijgt wat ze beloven.
Maar als dit al een emotionele rollercoaster is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
Wish schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:19:
Net bijna een uur gespendeerd in het formuleren van een klacht richting T-Mobile. Het komt allemaal weer terug - de emotionele rollercoaster:

[...]
Je hebt als consument geen SLA.

Voor de rest is het qua snelheid vrij eenvoudig en daar kan je ze op wijzen
Wat is maximale internetsnelheid?
Aan de hand van je postcode berekenen we je maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres. In tenminste een van de tien uitgevoerde metingen moet 90% van de maximale internetsnelheid worden gemeten.

Normaliter beschikbare internetsnelheid
De normaliter beschikbare internetsnelheid staat gelijk aan 85% of hoger van de maximale internetsnelheid. In tenminste acht van de tien metingen moet 85% of hoger van de maximale internetsnelheid worden gehaald, om te spreken van normaliter beschikbaar.

Minimale internetsnelheid
75% of hoger van de maximale internetsnelheid komt overeen met de minimale internetsnelheid. In alle metingen moet 75% of hoger van de maximale internetsnelheid worden gemeten. Wanneer je zelf een pakket kiest waarvan de snelheid lager is dan het maximaal haalbare op het adres, dan ontvang je maximaal de door jouw gekozen snelheid. Wanneer je een abonnement kiest waarvan de geadverteerde snelheid hoger ligt dan het maximaal haalbare, dan wordt jouw snelheid beperkt tot het maximaal haalbare op het adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:08
En we zijn 7 uur verder en de storing is er nog steeds. Maar weer eens gebeld. Ja meneer onze technische mensen intern zijn er mee bezig. Dus ik zeg en het was een probleem in de wijkkast en er moest een monteur komen…

Owja ja die is er al alleen krijgen we daar geen status updates van. Toen ik zei er is helemaal geen monteur want 5 minuten geleden stond ik bij de kast (tenminste bij het punt waar de vorige keer ook een monteur heen moest toen er een issue was en ik mee liep) was het ineens ownee nee het ligt bij de technische dienst |:( :? :X 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Dracula op 18-06-2023 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Morgen ga ik over. Jullie maken het wel heel spannend of het gaat werken _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-08 18:36
Wish schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:19:

[...]
Heel herkenbaar, wij hadden in de avond een hoge ping. Het werd onwerkbaar, maar ik moest het telk ns gaan bewijzen. We hebben binnen 2 weken na oplevering(en 3 monteurs) de boel opgezegd. Het zelf achter je probleem aanbellen kan je misschien verwachten van een budgetprovider maar ik wil wel ontvangen waarvoor ik betaal.

Nu helaas duurder uit, maar wel betrouwbaarder en zonder ping of packetloss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Dracula schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:14:
En we zijn 7 uur verder en de storing is er nog steeds. Maar weer eens gebeld. Ja meneer onze technische mensen intern zijn er mee bezig. Dus ik zeg en het was een probleem in de wijkkast en er moest een monteur komen…

Owja ja die is er al alleen krijgen we daar geen status updates van. Toen ik zei er is helemaal geen monteur want 5 minuten geleden stond ik bij de kast (tenminste bij het punt waar de vorige keer ook een monteur heen moest toen er een issue was en ik mee liep) was het ineens ownee nee het ligt bij de technische dienst |:( :? :X 8)7
Zoals ik al verwachte geen monteur niks.

Net weer gevraagd naar status en nee sorry meneer het lukt niet de verbinding te herstellen en ja nee er is niemand meer dus morgen kijken we verder.

Kl@t3 bedrijf.

Update: Er zou een stoorzender ergens in de buurt zitten en die kunnen ze niet vinden dus helaas pech gehad. Morgen zoeken ze verder naar wat ze noemen een spelt in een hooiberg.

[ Voor 9% gewijzigd door Dracula op 18-06-2023 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 22:02

page404

Website says no

meesje schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:41:
[...]

Puur uit interesse. Om welke router/modem gaat het? En welke extender is er geleverd?
Was eerst een T50 met de oude extender. Toen het modem vervangen door een T54. Toen de extender naar het nieuwe type (de ruit) maar die kon ook niet goed connecten. Ik bedenk me nu dat ik de oude ook niet geconnect kreeg volgens de handleiding en toen via WPS ingesteld maar dat is niet de beste manier gok ik.
Maar goed, nu nieuwste modem en nieuwste extender en het werkt gewoon niet. Dus laat ze maar langskomen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-07 23:01

Wish

ingwell

Dennis-L schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:07:
[...]

Je hebt als consument geen SLA.
Weet ik, maar het lijkt er verdomd veel op alsof tickets bij de verschillende afdelingen niet langer mogen openstaan dan 5 dagen. We hebben het opgelost, close ticket.
Voor de rest is het qua snelheid vrij eenvoudig en daar kan je ze op wijzen

[...]
Ook waar, dat doe ik ook. Alleen wordt er geen oplossing geboden. En ben ik vervolgens diegene die stennis moet lopen schoppen.

No drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07 23:28
Dracula schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:20:
[...]

Zoals ik al verwachte geen monteur niks.

Net weer gevraagd naar status en nee sorry meneer het lukt niet de verbinding te herstellen en ja nee er is niemand meer dus morgen kijken we verder.

Kl@t3 bedrijf.

Update: Er zou een stoorzender ergens in de buurt zitten en die kunnen ze niet vinden dus helaas pech gehad. Morgen zoeken ze verder naar wat ze noemen een spelt in een hooiberg.
beetje appart als het hen eigen appratuur is kunnen ze uitlezen welke poort er verstoord wordt en die trek je los en probleem is weg voor de anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
jopoh schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:28:
[...]

beetje appart als het hen eigen appratuur is kunnen ze uitlezen welke poort er verstoord wordt en die trek je los en probleem is weg voor de anderen
Ja dat zei ik dus ook maar kennelijk is dat te moeilijk voor ze.

En ja is hun eigen apparatuur.

Nu dus wachten tot ze hopelijk morgen ergens dit gaan fixen. Als ze dat al doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Vanmiddag abonnement aangevraagd. Vraagje over de overstapdatum: m’n abonnement van BudgetThuis heeft 12-8 als einddatum, dat is een zaterdag. Bij het aanvragen van T-Mobile kon ik alleen werkdagen kiezen, 11-8 of 14-8 zou dan dichtste bij komen.

Om te voorkomen dat ik zonder internet zit in het weekend, heb ik voor 11-8 gekozen. Gaat dat goed komen? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:49
ThinkPad schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:07:
Vanmiddag abonnement aangevraagd. Vraagje over de overstapdatum: m’n abonnement van BudgetThuis heeft 12-8 als einddatum, dat is een zaterdag. Bij het aanvragen van T-Mobile kon ik alleen werkdagen kiezen, 11-8 of 14-8 zou dan dichtste bij komen.

Om te voorkomen dat ik zonder internet zit in het weekend, heb ik voor 11-8 gekozen. Gaat dat goed komen? :p
Zeker...
Bron? Geen :-P

Zou hetzelfde gedaan hebben. Misschien wordt je 1 dag eerder afgesloten van Budget, tjah, dan betaal je 1 dag dubbel, liever dat dan paar dagen zonder.

@iedereen, sinds 1 mei werkt het bij mij gewoon nog top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje170
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-02 14:16
Ik zit nu bij kpn thuis,
zit eroverna te denken t-mobile thuis internet en tv te nemen

wat raden jullie aan op internet lees ik veel negatieve reviews namelijk ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 13:00
Pietje170 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:57:
Ik zit nu bij kpn thuis,

Heb het een jaartje gehad en zelf geen enkele issue gehad. Echter het is een beetje de gok bij T-mobile dat als het verkeerd gaat, je er ook last van kan hebben en de support dingen niet goed oppakt en je x dagen zonder internet kan komen te zitten. Maar het is een kans, er is een hele grote kans dat 't goed gaat. Vraag jezelf af hoeveel dat je waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Lord_Dain schreef op zondag 18 juni 2023 @ 22:02:
[...]

Heb het een jaartje gehad en zelf geen enkele issue gehad. Echter het is een beetje de gok bij T-mobile dat als het verkeerd gaat, je er ook last van kan hebben en de support dingen niet goed oppakt en je x dagen zonder internet kan komen te zitten. Maar het is een kans, er is een hele grote kans dat 't goed gaat. Vraag jezelf af hoeveel dat je waard is.
Ik was ook huiverig en het ging allemaal goed de afgelopen 17 maanden. Nu helaas niet meer en is support idd een grote teleurstelling. Ben benieuwt hoelang ik zonder ga zitten. Momenteel bijna 24 uur.

Had hiervoor Ziggo en daar ging ook wel eens wat mis maar daar heb ik nog nooit langer dan een paar uurtjes zonder gezeten. En een monteur stond ook altijd zo op de stoep.

Dus wat is het belangrijkste: goedkoop of service of snelheid.

Ik overweeg maar weer 12 maanden ziggo met de huidige overstap korting van ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nieuwtje voor de klanten die op een Primevest aansluiting zitten bij T-Mobile:

https://www.overons.kpn/n...erken-over-van-primevest/

Zal als T-Mobile klant niets voor je veranderen maar er komt dus nu wel KPN WBA apparatuur bij in die PoPs..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nu bij kpn thuis,

Deze vraag komt echt elke week voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:27:
Nieuwtje voor de klanten die op een Primevest aansluiting zitten bij T-Mobile:

https://www.overons.kpn/n...erken-over-van-primevest/

Zal als T-Mobile klant niets voor je veranderen maar er komt dus nu wel KPN WBA apparatuur bij in die PoPs..
Ik hoop niet dat ze de huur voor T-Mobile en andere providers gaan verhogen en ik meer moet gaan betalen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zit nu bij kpn thuis,

Als je er naar zoekt, kun je over elke provider negatieve berichten vinden en zou je negens iets kunnen afsluiten, toch. Ik heb al bijna 4 jaar internet van T-mobile en zeer sporadisch een storing gehad. Niets anders dan ik daarvoor bij Ziggo ervaren heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:47:
[...]

Ik hoop niet dat ze de huur voor T-Mobile en andere providers gaan verhogen en ik meer moet gaan betalen straks.
Ik weet niet hoe dichtgetimmerd de contracten waren tussen Primevest en T-Mobile. Maar ik vermoed dat daar bij de onderhandelingen wel iets over is afgesproken.
En dan nog: Op KPN Netwerk adressen waar T-Mobile eigen apparatuur in de PoP heeft staan zit je ook op de lage klantprijs. Net als op deze Primevest adressen. Dus de situatie blijft hetzelfde voor T-Mobile klanten: Eigen apparatuur in de PoP (ODF, zoals T-Mobile het noemt op haar overzicht).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 11:22

freshy98

Atari

Weet iemand hoe T-Mobile een IP adres toewijst?

Afgelopen weekend heb ik mijn thin client vervangen door een server.
Voorheen had ik in de thin client een PCI-E SFP kaart. Dat een tijd geleden vervangen door een quad port NIC die ik nog had liggen, in combinatie met de SFP/UTP converter.
Al die tijd hetzelfde IP adres had. Vond ik al enigzins bijzonder.

Nu in de server heb ik een andere SFP kaart en krijg ik ineens een heel ander IP adres.
Ander subnet, gateway, etc. Echt anders.

Toen ik voorheen bij Ziggo zat met een bridged MODEM, kreeg ik een anders IP adres als ik een andere NIC gebruikte, want MAC adres.
Ik heb het idee dat dat bij T-Mobile niet zo werkt, maar dan wellicht op contract of huis nummer?
Vind het vreemd, maar ben dus vooral nieuwsgierig hoe T-Mobile IP adressen uitdeelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 16:16
S1NN3D schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:05:
[...]

Als je er naar zoekt, kun je over elke provider negatieve berichten vinden en zou je negens iets kunnen afsluiten, toch. Ik heb al bijna 4 jaar internet van T-mobile en zeer sporadisch een storing gehad. Niets anders dan ik daarvoor bij Ziggo ervaren heb.
A.s. komt er bij een monteur langs voor de T-mobile aansluiting. Ik ben heel erg benieuwd en ook best wel spannend. Ik kom van Ziggo en daar jarenlang geen noemenswaardige problemen ervaren. Maar het prijsverschil (los van de aanbiedingen) vind ik nu te groot worden. Naast de stabiliteit van internet ben ik heel erg benieuwd naar de kwaliteit van tv.

Wat betreft dat heb ik al even gebruik gemaakt van de TV Anywhere app op mijn iPad. De beeldkwaliteit hiervan is in principe prima, maar wat me verbaast is dat wanneer de kwaliteit op Auto staat de beeldkwaliteit niet top is, ook niet na enige tijd. Ik moet de kwaliteit elke keer bewust op 1080p HD zetten. Dit levert wel mooi beeld op. Jammer overigens dat je deze instelling niet vast kunt zetten. Blijft op auto staan. Tenminste, ik heb deze instelling niet kunnen vinden. Mijn wifi thuis is overigens perfect. Daar ligt het niet aan. Hopelijk is de kwaliteit via de Apple TV app wel straks gelijk de beste kwaliteit.
Ik ga dit vanaf vrijdag 14 dagen wel uitvoerig testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
meesje schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:13:
[...]

… Hopelijk is de kwaliteit via de Apple TV app wel straks gelijk de beste kwaliteit.
Ik ga dit vanaf vrijdag 14 dagen wel uitvoerig testen.
Ook in de Apple TV app staat de kwaliteit met regelmaat op auto en dien je deze zelf weer op 1080p te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik ben vandaag overgegaan. Met wat vertraging stond de monteur op de stoep.

Die was vrij vlot weer klaar mede omdat ik alles al had opgehangen en aangesloten had, minus het glasvezel patchkabeltje. Ook het tv kastje had ik allemaal al klaar gezet.

Vaste telefonie word nu van ziggo naar t-mobile overgezet, dat doet het op dit moment nog niet. Maar kreeg vanavond een mailtje van ziggo dat ze het nummer vrij gaan geven voor t-mobile.

Verder een speedtestje gedaan, bekabeld op modem. Wel grappig dat er nog ziggo staat terwijl ik bekabeld op het T-mobile moden zit met wifi uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0IfGN0Hf2YVUg4ha13WwyShqHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B9PCMFq7BfLTNJXOCPzIQtPo.jpg?f=fotoalbum_large

En via wifi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NUBBPPaV2Bxadk43WuAea12yXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lh1hSPCAAaoe6pLuhLwGWB8X.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet nog alleen even spelen met de wifi instellingen. Die had ik eerst zo staan dat als ik door het huis liep mijn telefoon en laptop altijd het dichtstbijzijnde / sterkste signaal van de diverse accespoints pakte. Maar nu blijven sommige verbinding houden met de eerste waar ze verbinding mee krijgen. Als ik dan van de kelder naar de zolder loop gaat het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
Mijn KPN contract loopt bijna af en ik twijfel over te stappen naar T-Mobile 1Gbit + TV (via app) met opnemen pakket. Want financieel gezien een goede deal…

Nu lees ik tot mijn schrik veel negatieve reviews op internet.
Wat is jullie ervaring momenteel? Is het internet stabiel/snel en werkt de TV app goed?
M.a.w. raden jullie mij de overstap aan?

Ik sluit mijn eigen mesh wifi netwerk erachter aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Fallout op 19-06-2023 21:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik ben vandaag ook overgegaan van Ziggo naar T-Mobile. Prima installatie.

Ik gebruik geen setop-box, maar gewoon de app op mijn Sony-tv. Is het mogelijk om ergens het huren/aanschaffen van films helemaal te blokkeren? In de My T-Mobile account kan je daar een grens op stellen, van 200 euro/maand... Ik heb daar überhaupt geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11:38
Fallout schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:09:
Mijn KPN contract loopt bijna af en ik twijfel over te stappen naar T-Mobile 1Gbit + TV (via app) met opnemen pakket. Want financieel gezien een goede deal…

Nu lees ik tot mijn schrik veel negatieve reviews op internet.
Wat is jullie ervaring momenteel? Is het internet stabiel/snel en werkt de TV app goed?
M.a.w. raden jullie mij de overstap aan?

Ik sluit mijn eigen mesh wifi netwerk erachter aan.
Dit is echt op de vorige pagina ook al een keer beantwoord , bij de meeste mensen werkt het gewoon goed.
Als het niet werkt kan het even duren voordat er iemand langskomt maar kun je wel unlimited internet op een t-mobile (prepaid) sim krijgen. Er is geen enkele provider die 100% probleemloos is, en dus T-Mobile ook niet. Wellicht dat iemand een autoanswer bot kan maken voor deze vraag :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
wvanommen schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:51:
[...]

Dit is echt op de vorige pagina ook al een keer beantwoord , bij de meeste mensen werkt het gewoon goed.
Als het niet werkt kan het even duren voordat er iemand langskomt maar kun je wel unlimited internet op een t-mobile (prepaid) sim krijgen. Er is geen enkele provider die 100% probleemloos is, en dus T-Mobile ook niet. Wellicht dat iemand een autoanswer bot kan maken voor deze vraag :).
Niet rottig bedoelt, maar zoiets kan toch als FAQ in de topic start opgenomen worden? Een prepaid met unlimited als workaround was mij overigens nog niet bekend. Goed om te weten.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 19-06-2023 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
SyS_ErroR schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:39:
Ik ben vandaag ook overgegaan van Ziggo naar T-Mobile. Prima installatie.

Ik gebruik geen setop-box, maar gewoon de app op mijn Sony-tv. Is het mogelijk om ergens het huren/aanschaffen van films helemaal te blokkeren? In de My T-Mobile account kan je daar een grens op stellen, van 200 euro/maand... Ik heb daar überhaupt geen behoefte aan.
Hierop aanhakend. Ik heb nu een paar keer even in de TV Anywhere app gekeken op mijn iPad. Ik vind het best irritant dat de helft van het scherm in eerste instantie wordt gevuld met reclame voor huurfilms.
Wat betreft het blokkeren, heb je daar niet de TV Pin code voor? Het lijkt me dat je deze als extra validatie moet kunnen ingeven. Anders zie ik al gebeuren dat oudste onbedoeld een huurfilm aanklikt. Zoiets is ooit al eens bij Amazon Prime Video. Gelukkig hebben ze daar al vaker met dit bijltje gehad. De film werd keurig gecrediteerd. In het telefoon gesprek vroeg ik of ik hier iets aan kon doen; je kunt een pin code instellen. Gelijk maar gedaan. Ik hoop dat dat ook zo werkt bij t-mobile thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
meesje schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:01:
[...]

Hierop aanhakend. Ik heb nu een paar keer even in de TV Anywhere app gekeken op mijn iPad. Ik vind het best irritant dat de helft van het scherm in eerste instantie wordt gevuld met reclame voor huurfilms.
Wat betreft het blokkeren, heb je daar niet de TV Pin code voor? Het lijkt me dat je deze als extra validatie moet kunnen ingeven. Anders zie ik al gebeuren dat oudste onbedoeld een huurfilm aanklikt. Zoiets is ooit al eens bij Amazon Prime Video. Gelukkig hebben ze daar al vaker met dit bijltje gehad. De film werd keurig gecrediteerd. In het telefoon gesprek vroeg ik of ik hier iets aan kon doen; je kunt een pin code instellen. Gelijk maar gedaan. Ik hoop dat dat ook zo werkt bij t-mobile thuis.
Ja, dat hoop ik dus ook; maar die optie zie ik nergens. En een limiet van 200 euro per maand in je My T-Mobile is wat mij betreft volstrekt onvoldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
SyS_ErroR schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:35:
[...]

Ja, dat hoop ik dus ook; maar die optie zie ik nergens. En een limiet van 200 euro per maand in je My T-Mobile is wat mij betreft volstrekt onvoldoende.
Ik lees op hun website: Huren is niet mogelijk via je iPhone, iPad of Apple TV.
En bij de FAQ staat:
Hoe huur ik een film uit de Videoshop?
Selecteer een film en bevestig de huur met je persoonlijke tv-pincode. Pincode kwijt? Geen probleem. Je vindt hem via inloggegevens zo terug.
https://www.t-mobile.nl/thuis/interactieve-tv/on-demand
Daar ben ik wel blij mee. Dat is dus wel afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
meesje schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:55:
[...]

Niet rottig bedoelt, maar zoiets kan toch als FAQ in de topic start opgenomen worden? Een prepaid met unlimited als workaround was mij overigens nog niet bekend. Goed om te weten.
Zeker goed om te weten want tmobile zelf niemt dit niet eens. Die zeggen alleen ow ik zie dat u geen abonnement heeft bij ons, tele2 of ben dus kan ik u helaas heen unlimited aanbieden.

En ja oplossen duurt lang, zit nu op dag drie van geen internet en ja dat unlimted helpt wel wat maar het is super irritant dat een hele hoop andere dingen niet werken (camera’s, alarm, home automation zaken, etc etc).

Dus ja het was stabiel en geen problemen maar als je problemen hebt ben je goed de klos. Bij ziggo duurde als er al een keer wat mis was (iets van 15 jaar gehad incl UPC) nooit zolang om het op te lossen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-08 17:37

ricjuh

Make each day your masterpiece

3 weken geleden de kabel bij mij naar binnen gelegd, installatie doos van T-Mobile ontvangen met de converter en modem. Tot nu toe niks gehoord van Guidion, dus eens gebeld met T-mobile. Doorverwezen naar ODF en die vertelde me dat de wijkcentrale aansluiting in hun systeem pas op 24 februari 2024 staat. ;w

Beste meneer had wel goeie hoop dat dit een fictieve datum was en het daadwerkelijk aansluiten eerder zou zijn, maar kon ook niet zeggen wanneer precies ;(

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-07 15:44
Gewoon zelf aansluiten en kijken of werkt, hier in haarlem kregen we ook keer op keer tehoren dat pop niet gereed(installatie pakket al tijden binnen) was wegens vervuilde grond, zelf huawei aangesloten en tot verbazing stond signaal erop en werkte internet gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
T-mobile komt nu per juni met de nieuwe T-56 uit, deze heeft een 2,5 Gb wan aansluiting, is dat een eerste tip dat ook T-mobile thuis via glasvezel net als delta een 2,5 Gb verbinding gaat aanbieden?

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:51
MacD007 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:14:
T-mobile komt nu per juni met de nieuwe T-56 uit, deze heeft een 2,5 GB wan aansluiting, is dat een eerste tip dat ook T-mobile thuis via glasvezel net als delta een 2,5 GB verbinding gaat aanbieden?
Dan mogen ze eerst de overstap gaan maken naar XGS-Pon of 10Gbit over AON lijkt me, De huidige GPON links hebben een max van 2,5Gbit voor het gehele segment op de poort in de centrale

(muggenzifter mode: GB = GigaByte, Gb = Gigabit; GB is voor hoeveelheden data, Gb voor de snelheid.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Sende115 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:19:
[...]

Dan mogen ze eerst de overstap gaan maken naar XGS-Pon of 10Gbit over AON lijkt me, De huidige GPON links hebben een max van 2,5Gbit voor het gehele segment op de poort in de centrale

(muggenzifter mode: GB = GigaByte, Gb = Gigabit; GB is voor hoeveelheden data, Gb voor de snelheid.)
Zolang je er geen eenheid snelheid bijzet, is het beide hoeveelheid data.
Dus Gbit/s of GBps = Gigabit per seonden of GigaByte per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sende115
rens-br schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:21:
[...]

Zolang je er geen eenheid snelheid bijzet, is het beide hoeveelheid data.
Dus Gbit/s of GBps = Gigabit per seonden of GigaByte per seconde.
I stand corrected, Klopt helemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ow wauw, sinds zondag dus geen internet meer. Tmobile blijft volhouden dat er een stoorzender tussen zit.

Hun update nu, ja kan nog wel een week of langer duren tot we die gevonden hebben?? Voelen ze zich wel helemaal lekker daar?

Dit is wel echt heel bizar. In al mij jaren van vast internet (van adsl in 1999 naar nu) nog nooit zoiets mee gemaakt. Wat een slechte reclame voor dit bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sende115
Dracula schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:49:
Ow wauw, sinds zondag dus geen internet meer. Tmobile blijft volhouden dat er een stoorzender tussen zit.

Hun update nu, ja kan nog wel een week of langer duren tot we die gevonden hebben?? Voelen ze zich wel helemaal lekker daar?

Dit is wel echt heel bizar. In al mij jaren van vast internet (van adsl in 1999 naar nu) nog nooit zoiets mee gemaakt. Wat een slechte reclame voor dit bedrijf.
Dit klinkt alsof iemand overgestapt is en nog een AON NT aangesloten heeft. Gezien GPON met splitters werkt en die dingen volledig passief zijn (bij mijn weten), is nou niet echt aan te wijzen wie dit is, en kan die poort ook niet op afstand uitgeschakeld worden. (tenzij er gekeken wordt welke klant / adres er als laatste op welke splitter gepatched is, dan is de oorzaak vrij eenvoudig te achterhalen, en kunnen ze iemand langssturen om 1. die kabel even los te halen, of 2. bij de klant de juiste GPON ONT aan te sluiten)

Zeer vervelend, maar met een beetje inzicht in de achterliggende techniek is het tijdspad wel te verklaren naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Sende115 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:15:
[...]

Dit klinkt alsof iemand overgestapt is en nog een AON NT aangesloten heeft. Gezien GPON met splitters werkt en die dingen volledig passief zijn (bij mijn weten), is nou niet echt aan te wijzen wie dit is, en kan die poort ook niet op afstand uitgeschakeld worden. (tenzij er gekeken wordt welke klant / adres er als laatste op welke splitter gepatched is, dan is de oorzaak vrij eenvoudig te achterhalen, en kunnen ze iemand langssturen om 1. die kabel even los te halen, of 2. bij de klant de juiste GPON ONT aan te sluiten)

Zeer vervelend, maar met een beetje inzicht in de achterliggende techniek is het tijdspad wel te verklaren naar mijn idee.
Het is een dedicated tmobile netwerk (nou ja opn dutch fiber) wat er is aangelegd dus er zitten geen andere providers op.

En nee ik vind meer dan een week downtijd wat ze me nu voor houden niet te verklaren.

Maar goed ik zal wel gek zijn dat ik dat niet acceptabel vind meer dan een week.

[ Voor 4% gewijzigd door Dracula op 20-06-2023 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik vind het ook niet normaal.

Ook als is het lastig iets te vinden vandaag de dag is zo'n uitval van zo iets essentieels als internet is geworden niet acceptabel.

Niet dat alles opgelost is als er meer mensen aan werken maar dit klinkt wel alsof ze er te weinig hebben rondlopen op dit moment. Al hebben wel meer bedrijfstakken hier mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of dit abonnement (dit is slechts een voorbeeld) ook per 1 juli dan een inflatieverhoging krijgt? Of, als je nu lid wordt, betaal je dan gewoon de afgesproken bedragen voor het eerste jaar?
100% Glasvezel + TV
Tijdelijk de eerste 8 maanden voor €30/MND*

Gratis aansluiten; geen eenmalige kosten
Supersnel internet tot wel 1 Gbit/s up- en download
Tv-kijken waar en wanneer je wilt, met of zonder TV Box

Internet en TV van T-Mobile

*Getoonde aanbod is i.c.m. een 1-jarig internetabonnement met een max. internetsnelheid tot 100 Mbit/s en TV incl. eerste TV Box. Na de eerste 8 mnd betaal je min. € 50/mnd (voor 100 Mbit/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
En hebben ze voor Internet Only 400mbit als je lid wordt opeens de standaard abo-kosten verhoogd van 40,00 naar 55,00 euro (na de 30,00 euro-periode) :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-07 15:19
Blaze85 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:38:
Kan iemand mij vertellen of dit abonnement (dit is slechts een voorbeeld) ook per 1 juli dan een inflatieverhoging krijgt? Of, als je nu lid wordt, betaal je dan gewoon de afgesproken bedragen voor het eerste jaar?

[...]
Volgens TM: "Wij corrigeren het abonnementstarief elk jaar op 1 januari. Contracten die op of na 1 oktober zijn afgesloten of verlengd, zullen pas volgend jaar gecorrigeerd worden met het dan geldende inflatiepercentage."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
Vandaag gebeld met T-mobile, van 39 euro voor 100mbit overgezet naar 40 euro voor 400mbit met een 6 maanden korting van 10 euro. Ik moet wel van WBA naar ODF, dus downtime en een nieuwe ONT, maar op zich wel goed. Na de inflatiecorrectie zat ik boven de nieuwe prijs voor 100mbit dus dat was niet echt handig.

Ik kreeg wel een hele lading mails en de medewerker zei dat er meerdere mutaties over meerdere dagen ingezet worden, omdat het systeem het niet anders kan. Dus ik hoop maar dat het goed komt, want sommige van die mails spreken elkaar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Laatst online: 14:39

D33F

Tweelingtemmer

ricjuh schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:05:
3 weken geleden de kabel bij mij naar binnen gelegd, installatie doos van T-Mobile ontvangen met de converter en modem. Tot nu toe niks gehoord van Guidion, dus eens gebeld met T-mobile. Doorverwezen naar ODF en die vertelde me dat de wijkcentrale aansluiting in hun systeem pas op 24 februari 2024 staat. ;w

Beste meneer had wel goeie hoop dat dit een fictieve datum was en het daadwerkelijk aansluiten eerder zou zijn, maar kon ook niet zeggen wanneer precies ;(
Hmm da's wel erg extreem. Hier duurde het 3/4 maandjes nadat het in huis aangesloten was. Wel weet ik dat Kerkrade-West (Terwinselen) de eerste wijk in Kerkrade is die opgeleverd zou worden volgens de onderstaande kaart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QomXgTUWiaXnjs-C_fPBPMa2iX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UuRXoqoVsV0hfr3Hsfly3gAY.jpg?f=fotoalbum_large

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
pdukers schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:56:
[...]
Even zelf internet afgestruind voor een user manual. De zyxel t-56 is blijkbaar een zyxel EX5601-T1.
[...]
@rens-br Deze krijg ik ook geleverd zie ik. Wellicht kun je de topicstart even aanpassen en de T-56 hierin opnemen?
Dracula schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:49:

Even zoeken in het topic, je kunt een prepaidkaartje aanvragen waar je een week unlimited data op kan krijgen. Dan kun je die als hotspot gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
ThinkPad schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:31:
[...]

@rens-br Deze krijg ik ook geleverd zie ik. Wellicht kun je de topicstart even aanpassen en de T-56 hierin opnemen?

[...]

Even zoeken in het topic, je kunt een prepaidkaartje aanvragen waar je een week unlimited data op kan krijgen. Dan kun je die als hotspot gebruiken.
Bedankt die heb ik al. En het kaartje kan je niet aanvragen die moet je kopen. De code krijg je.

Dan kan je je mobiel als hotspot inzetten maar die kan maar zoveel aan. Alle connected dingen in en rond het huis werken nu niet meer.

En voor werk is het ook prut. Teams presentaties die ik moet geven gaan verre van soepel.

Dus ja voor een dag is het prima maar we zijn nu al drie dagen down en begint super irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:13
Dracula schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:32:
Dan kan je je mobiel als hotspot inzetten maar die kan maar zoveel aan. Alle connected dingen in en rond het huis werken nu niet meer.
Asus routers, en mogelijk die van andere merken, ondersteunen usb tethering met dual wan. Blijft het probleem dat dit alleen werkt als je thuis bent, tenzij je nog ergens een oude telefoon hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
ThinkPad schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:31:
[...]

Sinds 2 weken blijkbaar de standaard voor nieuwe klanten: https://community.t-mobil...t-56-hoe-werkt-het-350643

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
hcQd schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:01:
[...]

Asus routers, en mogelijk die van andere merken, ondersteunen usb tethering met dual wan. Blijft het probleem dat dit alleen werkt als je thuis bent, tenzij je nog ergens een oude telefoon hebt liggen.
Ja heb geen asus router liggen maar thanks voor de tip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-08 17:37

ricjuh

Make each day your masterpiece

D33F schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:29:
[...]

Hmm da's wel erg extreem. Hier duurde het 3/4 maandjes nadat het in huis aangesloten was. Wel weet ik dat Kerkrade-West (Terwinselen) de eerste wijk in Kerkrade is die opgeleverd zou worden volgens de onderstaande kaart.

[Afbeelding]
Ik woon op de Gracht, dus zou in 2 vallen volgens deze kaart, we gaan het afwachten.
Dat is wel jammer, mijn modem is op 31 mei verstuurd en ik heb nog de T54 ontvangen :/

[ Voor 20% gewijzigd door ricjuh op 21-06-2023 07:59 ]

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
ricjuh schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 07:56:
[...]
Dat is wel jammer, mijn modem is op 31 mei verstuurd en ik heb nog de T54 ontvangen :/
Enige verschillen zijn de 2.5 Gbps WAN en LAN poorten. Praktisch gezien dus geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
pdukers schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:23:
[...]

Enige verschillen zijn de 2.5 Gbps WAN en LAN poorten. Praktisch gezien dus geen verschil.
Ik heb een zelfde situatie en heb van de week even gekeken wat de verschillen zijn tussen de 54 en de 56. Wat jij noemt is inderdaad het enige verschil. 2,5 Gbps heb ik echt nog niet nodig.
Verder vind ik het wel fijn dat beide ondersteuning hebben voor wifi6. Ik ben benieuwd of de WiFi van het modem voldoende dekking geeft. Zo niet dan koppel ik mijn mesh points wel aan.
Nog twee dagen… en dan ik ga internet en tv van t-mobile ervaren. Ik ben heel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 13:00
Dracula schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 22:11:
[...]

Ja heb geen asus router liggen maar thanks voor de tip.
Dit is het issue met de keuze voor T-mobile thuis. Het is goedkoop maar de kans op issues is aanwezig en dan is ook de oplostijd gewoon bedroevend. Dus als je dit niet wilt trek er lering uit, kies een andere provider of zorg dat als je internet verbinding zo belangrijk is je een backup mogelijkheid hebt.

Ik heb al een paar jaar een dual wan router, op de 2e WAN port zit een huawei 4G mifi router. Die eenmalige investering in de hardware betaalt zich op termijn terug zeker als het betekent dat je dan voor een goedkopere ISP kan kiezen.

Maar nogmaals het is een keuze, je kan beter voor hetzelfde geldt of 5 € meer bij KPN glas afnemen.

Wat ik me trouwens afvraag, kan je werk hier niet iets in betekenen? Ik vind het nog steeds verbazend dat mensen thuis werken en niet via de baas iets geregeld kunnen krijgen. Dit budget zou je dan in kunnen zetten voor je backup link of een datasim van de zaak die je in de backup mifi router stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Hebben jullie zo ontzettend veel connectie problemen dat je een backup opzet?

Misschien heb ik gewoon geluk, maar de enige keren wanneer het er uitligt is tijdens aangekondigt onderhoud.
En dan slaap ik.

Wat werk betreft, ik heb een communicatie bedrag bovenop mijn salaris.
Weet niet eens meer hoeveel om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 17:30
Dracula schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:23:
[...]

Het is een dedicated tmobile netwerk (nou ja opn dutch fiber) wat er is aangelegd dus er zitten geen andere providers op.

En nee ik vind meer dan een week downtijd wat ze me nu voor houden niet te verklaren.

Maar goed ik zal wel gek zijn dat ik dat niet acceptabel vind meer dan een week.
Voor wat betreft de snelheid van reageren ben ik het helemaal met je eens. Dit soort problemen kan ook veroorzaakt worden door gebruikers die de ONT niet willen gebruiken en bijv. een Fritzbox met AON glasvezel module aansluiten en daarmee alle gebruikers op dezelfde splitter onbereikbaar maken. Dan moet je dus allerlei trucks uithalen om er achter te komen wie de gebruiker is die de problemen veroorzaakt. Ik weet niet hoe ze dat doen.
Maar T-mobile is inderdaad niet bepaald snel met het oplossen van problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
hcQd schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:01:
[...]

En je op de plaats waar je router staat je een redelijke mobiele dekking hebt. Ik probeerde zoiets in mijn studeerkamer waar ik hooguit 15Mb haalde, niet erg bruikbaar. Toen ik het op zolder probeerde met een fatsoenlijke 4G router haalde ik ineens 90Mb down 30Mb up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07 09:06

tomtommie

Alaaf!

Thanks hiervoor! Recentelijk geplaatst? Bij mij is vorige week ook iemand van ODF (Open Dutch Fiber) langs geweest onder de noemer T-Mobile. Ik heb het installatiepakket al gekregen met een NTU en modem. Ik kan er dus vanuit gaan dat de monteur nog de FTU bij zich heeft en deze plaatst.

Uiteindelijk wil ik een glaskabel thuis leggen die naar een andere kamer gaat waar mijn Unifi Dream Machine staat, hier wil ik de glaskabel direct op aansluiten en alle meuk van T-Mobile dus omzeilen.

Misschien dat ik nog een glasvezel kabel ga trekken en dan de monteur probeer te charteren er een connector op te lassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 22:51

djiwie

Wie?

llagendijk schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:29:
Voor wat betreft de snelheid van reageren ben ik het helemaal met je eens. Dit soort problemen kan ook veroorzaakt worden door gebruikers die de ONT niet willen gebruiken en bijv. een Fritzbox met AON glasvezel module aansluiten en daarmee alle gebruikers op dezelfde splitter onbereikbaar maken. Dan moet je dus allerlei trucks uithalen om er achter te komen wie de gebruiker is die de problemen veroorzaakt. Ik weet niet hoe ze dat doen.
Volgens mij is overal waar T-Mobile over (eigen) GPON levert een P2P en geen P2MP netwerk (zoals bij KPN XGS-PON). Dus dan zouden ze bij de splitter in de POP elke aansluiting er 1 voor 1 uit kunnen trekken en kijken wie de culprit is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:32

nelizmastr

Goed wies kapot

tomtommie schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:48:
[...]

Uiteindelijk wil ik een glaskabel thuis leggen die naar een andere kamer gaat waar mijn Unifi Dream Machine staat, hier wil ik de glaskabel direct op aansluiten en alle meuk van T-Mobile dus omzeilen.
De NTU van T-mobile zou ik wel gebruiken. Je wint er niets mee t.o.v. een eigen en het apparaat is gevalideerd en bekend bij T-mobile wat weer vage problemen als hierboven is genoemd waar een stoorzender een hele gedeelde poort in een POP om zeep helpt. Hier ook i.c.m. een UDM Pro en het aantal storingen dit jaar is op minder dan een halve hand te tellen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
djiwie schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:40:
[...]

Volgens mij is overal waar T-Mobile over (eigen) GPON levert een P2P en geen P2MP netwerk (zoals bij KPN XGS-PON). Dus dan zouden ze bij de splitter in de POP elke aansluiting er 1 voor 1 uit kunnen trekken en kijken wie de culprit is :)
Dat had ik al eens gesuggereert aan T-Mobile, nooit een duidelijk antwoord op gekregen. KPN heeft voor zo ver ik weet op WBA trouwens ook nog GPON naast XGSPON dacht ik. En als het probleem daar optreedt is het logisch dat een T-mobile monteur niet zo maar alle kabels van een splitter mag verwijderen. En ik begreep wel dat er soms maar een deel van de gebruikers op een splitter offline gaat, niet allemaal.

Maar hoe dan ook moet er eerst een monteur naar de POP toe, dat kost tijd. En dat zou inderdaad efficienter kunnen. Alles overziende is het jammer dat de ONT/ media converter met ethernet niet als grensvlak is gedefinieerd in plaats van de glasvezel. Een verplichte ONT/ media converter van de netwerk provider die alleen licht naar ethernet converteert zou waarschijnlijk een hoop problemen voorkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08 09:06
Is dit normaal of een foutje:
Maximale snelheid
Glasvezel 10000 Mbit/s download en 10000 Mbit/s upload.
Bij de snelheid kiezen kan ik daadwerkelijk max 1000 kiezen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
xzaz schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:19:
Is dit normaal of een foutje:

[...]
Bij de snelheid kiezen kan ik daadwerkelijk max 1000 kiezen.
Waar zie je dat? Maar ik ga er vanuit dat dat een typo is, kan me niet voorstellen dat T-mobile ineens 10Gbit/s abbo's aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08 09:06
rens-br schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:20:
[...]

Waar zie je dat? Maar ik ga er vanuit dat dat een typo is, kan me niet voorstellen dat T-mobile ineens 10Gbit/s abbo's aanbiedt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QhNH3nB.png

Onder het selecteren van de snelheid staat weer:
Verwachte maximumsnelheid op jouw adres: 10000 Mbit/s down | 10000 Mbit/s up.

[ Voor 19% gewijzigd door xzaz op 21-06-2023 16:25 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Hier in Segbroek 1000 Mbit/s max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
xzaz schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:22:
[...]

[Afbeelding]

Onder het selecteren van de snelheid staat weer:

[...]
Dat zie ik bij mij ook staan ja. Zal wel een foutje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

nelizmastr schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:40:
[...]

De NTU van T-mobile zou ik wel gebruiken. Je wint er niets mee t.o.v. een eigen en het apparaat is gevalideerd en bekend bij T-mobile wat weer vage problemen als hierboven is genoemd waar een stoorzender een hele gedeelde poort in een POP om zeep helpt. Hier ook i.c.m. een UDM Pro en het aantal storingen dit jaar is op minder dan een halve hand te tellen.
Ok thanks! Misschien ga ik toch nog een keer eigenwijs zijn, voor nu zou de NTU in de meterkast kunnen en dan ga ik met UTP door naar de UDM Pro. Mogelijk in de toekomst dan direct de glas in de UDM Pro of de NTU in/bij de patchkast verwerken zodat deze ook op de UPS zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• llagendijk
tomtommie schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:05:
[...]

Ok thanks! Misschien ga ik toch nog een keer eigenwijs zijn, voor nu zou de NTU in de meterkast kunnen en dan ga ik met UTP door naar de UDM Pro. Mogelijk in de toekomst dan direct de glas in de UDM Pro of de NTU in/bij de patchkast verwerken zodat deze ook op de UPS zit.
Als je een POE switch hebt kun je via een power splitter (bijv https://www.aliexpress.co...tList_6001954719414.pic_2 met de 12V/1A gigabit splitter) de ONT voeden vanuit je rack zonder de ONT te verplaatsen. Ik gebruik die ook om weer een voeding uit te sparen. Met POE voeding uit je rack zit je dan ook op de UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

tomtommie schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:05:
[...]

Als je direct op glas wil zul je een SFP module met de juiste techniek moeten hebben en die laten registreren bij T-mobile (in geval van GPON/XGSPON) anders doet-ie het sowieso niet :) de SFP wordt dan de ONT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Laatst online: 16:35
nelizmastr schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:23:
[...]

Als je direct op glas wil zul je een SFP module met de juiste techniek moeten hebben en die laten registreren bij T-mobile (in geval van GPON/XGSPON) anders doet-ie het sowieso niet :) de SFP wordt dan de ONT.
Registreren bij T-mobile? Je kan gewoon de juiste SFP module halen je bent klaar. niets meer niets minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

ph4nt0m schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:46:
[...]

Registreren bij T-mobile? Je kan gewoon de juiste SFP module halen je bent klaar. niets meer niets minder.
Nee. Niet bij PON, dan moet je T-mobile of de monteur het serienummer laten activeren. Alleen bij AON mag je zelf een SFP erin doen, maar met een AON SFP op een GPON aansluiting ga je ruzie met je buren krijgen want je helpt de boel om zeep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:23
nelizmastr schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:50:
[...]

Nee. Niet bij PON, dan moet je T-mobile of de monteur het serienummer laten activeren. Alleen bij AON mag je zelf een SFP erin doen, maar met een AON SFP op een GPON aansluiting ga je ruzie met je buren krijgen want je helpt de boel om zeep.
Nee hoor, ik heb het hier werkend met Fritzbox 5530 en GPON. T-Mobile hoeft niks te registreren. Dat staat/stond fout op de website bij Fritsbox, en ik heb ze vorige week gemailed of dat kon worden aangepast.
Ik kan dus ook weer zonder problemen terug naar de huawei interface mocht ik dat willen, ook weer zonder wat door te geven aan t-mobile.

Overigens geloof ik best dat het wel werkt als je dat nummer doorgeeft aan T-Mobile, dan hoef je neem ik aan bij de Fritzbox niet het serienummer in te vullen van de huawei.

[ Voor 11% gewijzigd door Jan-Remco op 21-06-2023 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

llagendijk schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:58:
[...]

Als je een POE switch hebt kun je via een power splitter (bijv https://www.aliexpress.co...tList_6001954719414.pic_2 met de 12V/1A gigabit splitter) de ONT voeden vanuit je rack zonder de ONT te verplaatsen. Ik gebruik die ook om weer een voeding uit te sparen. Met POE voeding uit je rack zit je dan ook op de UPS
Daar was ik zelf ook al aan het denken... dan gebruik je dus één PoE poort voor de voeding en laat je de WAN via een andere UTP kabel lopen?
Denk dat ik nog wel een poort vrij heb, stiekem gaat het toch hard met een aantal access points en camera's via PoE.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• llagendijk
tomtommie schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:23:
[...]

Daar was ik zelf ook al aan het denken... dan gebruik je dus één PoE poort voor de voeding en laat je de WAN via een andere UTP kabel lopen?
Denk dat ik nog wel een poort vrij heb, stiekem gaat het toch hard met een aantal access points en camera's via PoE.
Nee, een enkele ethernet kabel gaat van de POE switch naar de splitter bij de ONT. Daar stuurt de splitter data door naar de ONT (of ongekeerd, ethernet ziet het verschil niet) en converteert de POE voeding naar 12V met de juiste stekker die de ONT voedt. De splitter doet precies wat de naam suggereert: splitst data en power die beide naar de ONT gaan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5QF-NuYpnWuFPRGYAg2altaeOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lITlg4jBnI0LoUROt9WpnG9z.jpg?f=fotoalbum_large
hier zie je een afbeelding van hoe het er uitziet: de inkomende ethernet van de POE switch komt rechts de splitter in en gaat met de van POE bevrijde ethernet kabel uit de splitter naar de ONT. De uitgaande 12V gaat naar de voedingsinput van de ONT (links). Dat werkte voor mij heel goed omdat de switch toch al een trunk had die naar de router/switch ging (mijn Edgerouter X).

Bij een broer van me heb ik iets soortgelijks gedaan aan de kant van de ONT maar aan de andere kant van de kabel heb ik daar een POE injector gebruikt waarvan de "niet POE ethernet kant" van de injector naar de router ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Relight89 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:48:
Ik gebruik nu sindskort glasvezel T-Mobile Zakelijk. Wat een ramp is dit.

- In het begin al problemen met DHCP waarbij internet steeds uitviel en op vaste apparaten geen IP-adres werd toegekend.
- Een modem waar je niet in kan en via een online portaal waar je zelf beperkt dingen kan instellen.
- Nu ik met FTP verbinding wil maken met diverse servers in Filezilla, die met T-Mobile Glasvezel (privé) wel werkte, geen verbinding kan maken.

Ik word er moedeloos van.

Iemand anders deze ervaringen?
Net gisteren aangesloten op het zakelijke abonnement, dus nog niet veel gebruikservaringen, behalve inderdaad jouw 2de punt: hele beperkte configuratie van het modem/router mogelijk via het T-Mobile portaal: geen gasten wifi netwerk en geen vaste IP adressen via DHCP in te stellen.

Eigenlijk alleen de wifi in/uitschakelen/SSID/wachtwoord veranderen, DHCP in/uitschakelen en port forwarding. Veel minder dan op de particuliere T54.

De klantenservice gaf aan dat als je meer wil configureren je eigen apparatuur mag aansluiten, maar een particuliere T54 ipv de zakelijke kunnen ze helaas niet leveren.

Hopelijk zijn bij jou de problemen met een onstabiele verbinding inmiddels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-08 13:55
Hier ook sinds dinsdag over op T-Mobile Zakelijk glas. Dat modem is een regelrechte ramp, als zakelijke klant verwacht je op z’n minst de IP range te kunnen aanpassen, maar nee.

Modem WebUi is te bereiken via http, maar redirect meteen naar https die uit staat.. als je net snel genoeg bent en esc drukt dan heb je mazzel dat je kunt inloggen en nog wat kunt rondklikken.. maar niet getest of ik wat kon aanpassen.

Ben opzoek naar de PIN van de 4G Dongel, maar dat is nog een lastige uitdaging….

Qua netwerk ervaring:

Gisteravond rond 00:15 ineens wel last van uitval, TV streams die haperden.

Precies op hetzelfde moment ook een andere locatie de connectie kwijt, echter draaide die op 4G unlimited zakelijk..

02:25 was het weer hersteld volgens UISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

nautaonline schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:56:
Hier ook sinds dinsdag over op T-Mobile Zakelijk glas. Dat modem is een regelrechte ramp, als zakelijke klant verwacht je op z’n minst de IP range te kunnen aanpassen, maar nee.
Het lijkt er haast op dat T-mobile ervan uitgaat dat je eigen apparatuur aansluit.

Op zich is dat niet gek in een zakelijke oplossing. Heden ten dage is alleen een "domme router" voor een bedrijf qua security ook niet meer je van het. We leven in het tijdperk van de NGFW welke op applicatieniveau kan beschermen en filteren. Je kunt bijna niet meer zonder om je bedrijfsnetwerk veilig te houden.

Maar ja, harde euro's en MKB zijn moeilijk verenigbaar, dat is nu eenmaal zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

nautaonline schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:56:
Qua netwerk ervaring:

Gisteravond rond 00:15 ineens wel last van uitval, TV streams die haperden.

Precies op hetzelfde moment ook een andere locatie de connectie kwijt, echter draaide die op 4G unlimited zakelijk..

02:25 was het weer hersteld volgens UISP.
Waarschijnlijk was dat gepland (maar eerder begonnen) onderhoud: https://community.t-mobil...derhoud-in-week-25-352834
Het onderhoud vindt ’s nachts plaats, tussen 01:00 uur en 03:00 uur.
Ik merkte het doordat ik veel domeinen niet over https kon bereiken, zowel over glasvezel als over 5G. Andere zaken werkten wel.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Thanks @llagendijk!

Ik weet alleen niet of dat bij mij gaat werken, mij UDM Pro heeft geen PoE op de WAN poort. Naja in ieder geval zo'n splitter besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:53
Hoi Tweakers,

Het viel mij zojuist op dat T-mobile per 1 januari (ja, ik zie het nu al!) De prijzen met 8,6% heeft verhoogd voor zowel glasvezel internet als voor mobiel. Zojuist over gebeld, inflatiecorrectie. Wat ik raar vind is dat ik vorig jaar hiervoor contracten heb afgesloten. Je zou toch denken dat de tarieven niet kunnen wijzigen zolang je een contract hebt? Volgens een medewerkster van de helpdesk staat het gewoon vermeld in de kleine lettertjes, maar ik kan het zo snel niet vinden. Weet iemand hier hoe dit zit? Ik heb al even gezocht op inflatiecorrectie binnen dit topic, maar geen bevredigend antwoord kunnen vinden.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Even los waar het staat en hoe het er bij T-mobile precies staat. Telecom aanbieders hebben contractueel het recht om hun prijzen te indexeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Edgenumber op 22-06-2023 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Edgenumber schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 17:45:
Even los waar het staat en hoe het er bij T-mobile precies staat. Telecom aanbieders hebben wettelijk het recht om hun prijzen te indexeren.
Ook gedurende een contract periode? Ik bedoel, je tekent voor een bepaalde periode. 1 of 2 jaar.
Ik snap dat je tarief na afloop geïndexeerd kan worden. Maar toch niet per 1 januari als je in juli het jaar ervoor een afspraak maakt voor een jaar?

[ Voor 3% gewijzigd door G-addict op 22-06-2023 18:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:13
G-addict schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:35:
[...]

Ook gedurende een contract periode? Ik bedoel, je tekent voor een bepaalde periode. 1 of 2 jaar.
Ik snap dat je tarief na afloop geïndexeerd kan worden. Maar toch niet als je in juli een afspraak maakt voor een jaar?
Heb je de algemene voorwaarden gelezen? Of ga je gewoon op je gevoel af?
T-Mobile Thuis is gerechtigd om ieder jaar in januari haar tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de jaarmutatie CPI (Consumenten-prijsindexcijfer) van het CBS in de maand juni van het voorafgaande jaar. T-Mobile Thuis voert geen inflatiecorrectie door als er drie maanden of minder van je Overeenkomst verstreken zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
G-addict schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 17:43:
Hoi Tweakers,

. Weet iemand hier hoe dit zit? Ik heb al even gezocht op inflatiecorrectie binnen dit topic, maar geen bevredigend antwoord kunnen vinden.
Van de bron zelf:

https://www.t-mobile.nl/k...arieven/inflatiecorrectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 22:51

djiwie

Wie?

Even zoeken naar de voorwaarden en 1x Ctrl+F op 'inflatie' had een hoop discussie bespaard.

https://a.storyblok.com/f...aarden-t-mobile-thuis.pdf, artikel 15:
T-Mobile Thuis is gerechtigd om ieder jaar in januari haar tarieven aan te
passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de
jaarmutatie CPI (Consumenten-prijsindexcijfer) van het CBS in de maand
juni van het voorafgaande jaar. T-Mobile Thuis voert geen inflatiecorrectie
door als er drie maanden of minder van je Overeenkomst verstreken zijn.
---
G-addict schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:35:
Ik snap dat je tarief na afloop geïndexeerd kan worden. Maar toch niet per 1 januari als je in juli het jaar ervoor een afspraak maakt voor een jaar?
Dat gebeurt dus wel, tenzij je contract niet ouder is dan 3 maanden. Feitelijk sluit je eerder een doorlopende overeenkomst met een minimumlooptijd van 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Bedankt voor jullie reacties. Heb het contract vorig jaar in ee t mobile shop afgesloten, daarvoor jaren een telfort contract gehad wat ooit is omgezet in kpn. Ik was/ben dus niet geheel op de hoogte. Het mag dus wel, hoe raar ik het ook vind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
Vanochtend is bij mij de t-mobile verbinding. De installatie ging niet probleemloos. Op de Huawei converter bleef een rood lampjes knipperen. Monteur terug gegaan naar de 'wijkkast' (ik weet niet hoe ik dit moet noemen); de poort bleek stuk. Gelukkig was dat het. Nu geen (knipperende) rode lampjes op converter en/of modem.

Daarna mijn Ziggo netwerk omgezet naar t-mobile: SSID, wachtwoord, DHCP (start range) en port forwarding ingesteld op het t-mobile modem. Alles werkt nu. Komend weekend kijken of alles goed blijft werken. Geen garanties voor de toekomst natuurlijk. Maar gewoon even een eerste indruk. Indien alles goed, dan maandag Ziggo opzeggen.

Ik kijk nu naar TV Anywhere app op mijn Apple TV. Het was mij bekend dat dit niet de fijnst werkende app is. Dat ervaar ik nu ook. Maar ok, als dat alles is. De beeldkwaliteit vind ik op mijn Full HD tv een dikke prima. Komend weekend even kijken of voetbal er ook goed uit ziet.

Wat betreft het navigeren heb ik een vraagje. Als ik een uitzending start, kan ik via het touchpad van de afstandsbediening scrollen door de zenders door naar boven/beneden te swipen. Naar links en rechts kun je terug/vooruit spoelen. Als ik op het touchpad klik, kan ik wat zaken wijzigen zoals kwaliteit, ondertitels.
Echter 1 keer ben ik menuutje tegen gekomen waarmee ik (voor zover ik het goed onthouden heb) kan kiezen voor terugkijken, opname inplannen. Hoe kan ik dit menuutje weer tevoorschijn toveren?
Via de tv gids, zie ik bij de betreffende uitzending 'Naar begin' staan. Hoe kan ik dit aanklikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 22:47

bl33d

I love the smell of Napalm..

meesje schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:50:
Vanochtend is bij mij de t-mobile verbinding. De installatie ging niet probleemloos. Op de Huawei converter bleef een rood lampjes knipperen. Monteur terug gegaan naar de 'wijkkast' (ik weet niet hoe ik dit moet noemen); de poort bleek stuk. Gelukkig was dat het. Nu geen (knipperende) rode lampjes op converter en/of modem.

Daarna mijn Ziggo netwerk omgezet naar t-mobile: SSID, wachtwoord, DHCP (start range) en port forwarding ingesteld op het t-mobile modem. Alles werkt nu. Komend weekend kijken of alles goed blijft werken. Geen garanties voor de toekomst natuurlijk. Maar gewoon even een eerste indruk. Indien alles goed, dan maandag Ziggo opzeggen.

Ik kijk nu naar TV Anywhere app op mijn Apple TV. Het was mij bekend dat dit niet de fijnst werkende app is. Dat ervaar ik nu ook. Maar ok, als dat alles is. De beeldkwaliteit vind ik op mijn Full HD tv een dikke prima. Komend weekend even kijken of voetbal er ook goed uit ziet.

Wat betreft het navigeren heb ik een vraagje. Als ik een uitzending start, kan ik via het touchpad van de afstandsbediening scrollen door de zenders door naar boven/beneden te swipen. Naar links en rechts kun je terug/vooruit spoelen. Als ik op het touchpad klik, kan ik wat zaken wijzigen zoals kwaliteit, ondertitels.
Echter 1 keer ben ik menuutje tegen gekomen waarmee ik (voor zover ik het goed onthouden heb) kan kiezen voor terugkijken, opname inplannen. Hoe kan ik dit menuutje weer tevoorschijn toveren?
Via de tv gids, zie ik bij de betreffende uitzending 'Naar begin' staan. Hoe kan ik dit aanklikken?
Met jouw Ziggo ervaring, wat vindt jij beter qua kwaliteit? De Ziggo app of Tv anywhere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Laatst online: 14:39

D33F

Tweelingtemmer

bl33d schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:09:
[...]

Met jouw Ziggo ervaring, wat vindt jij beter qua kwaliteit? De Ziggo app of Tv anywhere?
Wellicht dat ik hier een antwoord op kan geven (ook recent na 10 jaar overgestapt van Ziggo Giga naar T-Mobile).

Zelf vind ik de kwaliteit toch wel een stukje beter als ik eerlijk mag zijn. In het verleden toch wel de nodige problemen gehad met de Ziggo App (onder andere inloggen / ongewenst uitloggen was niet altijd even fijn).

Ook de kwaliteit was niet optimaal (lange tijd 720p en ook voelde het beeld niet bepaald vloeiend)

Verder ben ik best te spreken over de beeldkwaliteit van de T-Mobile App mits deze op Full HD staat.

[ Voor 8% gewijzigd door D33F op 23-06-2023 13:50 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Nog even gespeeld met de Apple TV. Onderstaande handleiding gevonden:
https://www.t-mobile.nl/k...tv/app/apple-tv-gebruiken
Je kunt dus zappen door op bepaalde plekke van het touchpad te tikken (niet klikken!). Je ziet dan ook de mini gids en als je dan op de touchpad klikt (niet tikt) krijg je rechts het submenu wat ik eerst niet kon vinden. Daar kun je kiezen voor opnemen of vanaf begin kijken.
Het is even wennen. En ik denk dat het fijner zal werken als je de nieuwste Apple TV afstandsbediening hebt en niet de touch versie (zoals in de handleiding van t-mobile).

@bl33d Ik heb nog even wat geprobeerd. Qua beeldkwaliteit vind ik goed of misschien zelfs wel zeer goed. Op dit moment ben ik geneigd om te zeggen dat het beter beeld geeft dan de Ziggo GO TV app. Wanneer er voetbal is, kan ik het beter beoordelen. Het nieuws en actualiteitenprogramma’s zien er goed uit. Ik laat het weten.
Het continu opnieuw moeten inloggen op de Ziggo GO (TV) app, zoals @D33F heeft ervaren, heb ik nooit last van gehad. Met voetbal had ik ook het idee dat niet altijd lekker vloeiend was bij Ziggo. Ik zette dan vaak de Next mediabox aan. Wel super irritant dat het beeld bij t-mobile vaak op Auto staat, deze heb ik al regelmatig op Full HD gezet. Soms onthoudt ie het (even?).
Wat betreft navigatie vind ik de Ziggo app beter, maar wellicht is dat na tig jaar gewoon wennen. :)
In ieder geval is er voor mij op dit moment geen enkele reden om gebruik te maken van de 14 dagen afkoelingsperiode. Tv beeld kwaliteit is meer dan een dikke prima en zelf het WiFi bereik van het modem/router is zonder extra mesh points in onze woning (tuin, 1e verdieping) voldoende.

O ja, een Speedtest op mijn Apple TV geeft mooie waarden: een Ping van 4ms heb ik bij Ziggo nooit gehad. Daar zat ik altijd op 15ms. Daarnaast mooi dat je via het t-mobile modem gewoon een afwijkend DNS kunt ingeven (handig voor pi-hole).

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 23-06-2023 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:31
meesje schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:45:
O ja, een Speedtest op mijn Apple TV geeft mooie waarden: een Ping van 4ms heb ik bij Ziggo nooit gehad. Daar zat ik altijd op 15ms.
Herkenbaar. Mijn 'Ziggo Ping' zit ook altijd ergens tussen de 14-19ms terwijl ik op de WiFi bij een vriend ook op het T-Mobile netwerk altijd een ping van enkele ms laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

15ms is niet slecht. 4ms is leuk, maar het is niet alsof alles magisch beter word omdat je 4ms hebt ipv 15ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
freshy98 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:15:
15ms is niet slecht. 4ms is leuk, maar het is niet alsof alles magisch beter word omdat je 4ms hebt ipv 15ms.
Dat zal ongetwijfeld hoor. Maar als Ziggo zelf zeg het volgende zegt, verwacht je bij Ziggo niet een hogere ping dan 15ms.
De ideale snelheid van je ping ligt tussen de 0 en 15, maar hoe lager je ping, hoe beter.
https://www.ziggo.nl/insp...e%20ping%2C%20hoe%20beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Ja, natuurlijk is het beter. Technisch gezien.
In in alle eerlijkheid, 4ms is gewoon geil natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:36

TFHfony

Professional Weirdo

freshy98 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:41:
Ja, natuurlijk is het beter. Technisch gezien.
In in alle eerlijkheid, 4ms is gewoon geil natuurlijk :-)
Wat is 2ms dan?
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/c/9fbf5a8f-fa60-4d22-ba7d-d0c912c07d72.png

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Pagina: 1 ... 221 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie